Astronomija| Ekologija| Planeta

Sweet sixty za Majku Zemlju

gordanac RSS / 31.03.2012. u 17:18

Earth-hour-2012.jpg"Više od 40 gradova i opština Srbija večeras će se pridružiti globalnoj akciji Svetskog fonda za prirodu (WWF) za očuvanje životne sredine "Sat za našu planetu" simboličnim isključivanjem rasvete i dekorativnog osvetljenja na jedan sat.

Do sada su se pozivu za učešće u akciji Svetskog fonda za prirodu odazvale lokalne samouprave, ustanove, javna preduzeća i kompanije u više od 40 gradova Srbije, koji će isključiti osvetljenje od 20.30 do 21.30 sati, navodi se na sajtu te organizacije.

Akciju su podržali Beograd, Aranđelovac, Apatin, Bač, Bačka Palanka, Bački Petrovac, Bečej, Beočin, Bogatić, Bor, Čačak, Ćićevac, Dimitrovgrad, Donji Milanovac, Ivanjica, Kanjiža, Kovačica, Kragujevac, Kraljevo, Kula, Majdanpek, Niš, Novi Bečej, Novi Pazar, Novi Sad, Pančevo, Pirot, Požarevac, Prokuplje, Senta, Sombor, Srbobran, Sremski Karlovci, Surdulica, Trstenik, Valjevo, Varvarin, Veliko Gradište, Vranje, Zaječar i Zrenjanin.

Akcija "Sat za našu planetu", šestu godinu za redom, održava se kao podsećanje i opomena da ljudi preduzmu nešto protiv klimatskih promena koje su posledica neodrživog korišćenja prirodnih resursa.

Za ovogodišnju akciju u svetu prijavilo se više od 6.000 gradova.

Centralni skup 31. marta u Srbiji će se održati u Beogradu na Trgu Republike od 20.30, a veći skupovi planirani su i u Nišu i Novom Sadu.

Akcija "Sat za našu planetu" počela je 2007. u Sidneju. Prošle godine u akciju je bilo uključeno oko dve milijarde ljudi u više od 5.200 gradova u 135 zemalja. Akcija je u Srbiji prvi put organizovana 2009. godine.

Ove godine, u akcije će, prema procenama organizatora, učestvovati oko dve milijarde ljudi u oko 140 zemalja širom sveta i u istom trenutku u mraku će biti najpoznatije svetske građevine, kao što su Ajfelov toranj, Bakingemska palata, zgradu opere u Sidneju, most Golden Gejt, Zabranjeni grad u Pekingu i mnoge druge.

Prvi put, akcija se širi i u svemir, pošto će astronauti sutra, sa međunarodne svemirske stanice, pratiti gašenje svetla širom planete i fotografisati taj prizor."

(preneto sa ZANIMLJIVE INFORMACIJE)

 *********************************

 

Jedan sat (60 minuta) za Zemlju, subota 31.03.2012 20:30 - podržavam, naravno, ali ne mogu da se ne setim milijardi ljudi koji - nemaju struju, pa ne mogu da se pridruže svima nama koji ćemo (ili nećemo, svejedno, slobodan izbor) danas gašenjem svetala pokazati da mislimo o energiji koju trošimo i o ograničenim izvorima energije koje nam naša planeta ima na raspolaganju, a o rasipanju energije i da ne govorim...ovaj svemirski brod zvani Zemlja zahteva bolje održavanje i čuvanje..Rasprave o klimatskim promenama kojima je današnji sat "bez svetla" posvećen, činjenicama o ozbiljnim, merljivim  promenama nivoa mora, nestajanje kopna na nekim delovima planete (Maldivi, mislim) i još uvek kontroverze u naučnim krugovima o tome KAKO se ustvari utvrđuje čovekov uticaj na klimatske promene i da li je zaista moguć ili je u pitanju samo još jedna od mnogih "klimarskih mena" kojih je naša samohrana majka Zemlja imala onoliko u svojoj istoriji, sve  te rasprave, istiniti ili lažni iskazi bez ili sa dokazima o posledicama klimatskih promena koje je čovek (veruje se)   izazvao - malo pomažu mnogima koji sa promenama klime imaju problem ovde i sada, za trajanja života ove generacije, a to je ono što je zaista važno i na šta večerašnji sat podseća i upozorava...
 
 
 Na istoj internet stranici (link - ZANIMLJIVE INFORMACIJE) ima i podataka (odavno predstavljenih na sličan način, ali uvek zanimljivih) o tome kako bi naša planeta izgledala da je (s istim proporcijama za sadašnju, živuću populaciju) naseljava samo 100 ljudi.
 
 
**********************


 
"Kad bismo mogli celokupno svetsko čovečanstvo svesti na selo sa stotinu stanovnika, a poštujući mere (proporcije) svih postojećih naroda sveta, selo bi bilo ovako sastavljeno:

8 Afrikanaca,
52 bi bile žene,
48 muškaraca,
70 ne-belaca,
30 belaca,
70 ne-hrišćana,
30 hrišćana,
89 heteroseksualaca,
11 homoseksualaca,
6 osoba bi posedovalo 59% sveukupnog svetskog bogatstva i svih 6 bi bili iz Sjedinjenih Država,
80 bi ih živelo u kućama bez osnovnih uslova stanovanja,
70 bi ih bilo nepismeno,
50 bi bilo neuhranjeno,
1 bi umirao,
1 bi se rađao,
1 bi imao kompjuter,
1 (da, samo 1) bi posedovao univerzitetsku diplomu.

Ako se posmatra svet u svetlu ovih podataka, potreba prihvatanja, razumevanja, saosećanja i edukacije postaje očigledna.

Razmislite i o ovome:

- Ako ste se jutros probudili zdraviji nego bolesniji, srećniji ste od milion ljudi koji neće dočekati sledeću nedelju.

- Ako nikad niste osetili opasnost bitke, osamljenost zatvoreništva, agoniju mučenja, ugrize gladi, srećniji ste od 500 miliona stanovnika ovog sveta.

-Ako možete otići u crkvu bez straha da vam prete, hapse, muče ili ubiju, srećniji ste od 3 MILIJARDE ljudi ovoga sveta.

- Ako u Vašem zamrzivaču ima hrane, na Vama odeće, nad glavom imate krov i krevet u koji ćete leći, bogatiji ste od 75% stanovnika ovog sveta.

- Ako imate račun u banci, novac u novčaniku i nešto sitniša okolo u nekoj kutiji, pripadate među 8% najbolje stojećih ljudi na svetu.

- Ako su vam roditelji još živi, a pri tome još uvek u braku, spadate među zaista retke osobe.

- Ako možete pročitati ovu poruku ne spadate među 2 milijarde onih koji ne znaju čitati."
 
 
***************************
 
292568_326400644086811_110334889026722_883155_1214463226_n.jpg
 
Više poštovanja jedinoj planeti koju imamo i koja ima nas može se (i treba) iskazati i akcijom koja sledi večeras, koja je postala planetarni pokret nakon "prvog puta od 60 minuta" u Sidneju 2007, ali ne treba ni gubiti iz vida raspored potrošnje energije na ovoj jedinoj planeti koju imamo,.
 
 Prvi put ove večeri ovaj "sweet sixty" za našu planetu biće praćen i iz svemira, sa svemirske stanice, u realnom vremenu i tako dostupan svim korisnicima interneta, takođe (skoro, pa u relanom vremenu).
 
I koliko god da se "malo pomeri" znanje, volja i želja da se o planeti počne drugačije misliti, da je se počne malo više paziti, čuvati i unapređivati, biće i to malo -  nikako ne i sasvim dovoljno - ali za početak daće nade da je Buckminster Fuller možda ipak bio u pravu kad je verovao u to da "živi na svemriskom brodu zvanom Zemlja" kog treba održavati i čuvati kao i bilo koji drugi "veliki brod". Fuller je verovao i da je, katkada, najveća hrabrost usuditi se biti sasivm naivan i poverovati da je dovoljno vrlo malo volje da bi se - postiglo mnogo. "Call me trim tab" piše na njegovoj nadgrobnoj ploči, s mnogo dobrih razloga.
 
Fuller je rekao jednu rečenicu koja je suviše lepa, da bi smela da bude - neistinita:
 
love-is-metaphysical-gravity.jpg

 
 Ne moraju (možda) i klimatske promene baš da "nam padnu na glavu" da bi uočili sa kakvim se često nehatom, nebrigom i neznanem odnosimo prema sopstvenom staništu, prema sopstvenom "svemirskom brodu zvanom Zemlja" kom smo posada, putnici i istraživači. I da se podsetimo da sve to možemo - promeniti, da se ne bi obistinili čuveni stihovi koji sa potpuno prazne planete i sa dna kanjona odzvanjaju, a da niko ne može da ih čuje: "...izgleda da se ljudima baš i nije dopadalo ovde..."
 
To bi baš bilo - šteta.
 
 

 



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 17:24 31.03.2012

Prvi

:)

P.s. da li je ovo pozitivan, neutralan ili negativan blog? (po atmosferi koju stvaramo komentarima)
gordanac gordanac 17:44 31.03.2012

Prvi

Jukie
:)

P.s. da li je ovo pozitivan, neutralan ili negativan blog? (po atmosferi koju stvaramo komentarima)


Kakav god bude - događaj o kome je reč imaće "pratnju" sa svemirske stanice večeras, snimanje, prenos, skoro pa u realnom vremenu:

"Finally, Earth Hour breaches Earth! For the first time, the global 60-minute switch-off will extend to the International Space Station, where Earth Hour Astronaut-Ambassador Andre Kuipers shall stand vigil over our imperiled planet as the lights switch off on 31 March, sharing photos and live commentary.Kuipers says he is thrilled to participate in Earth Hour to literally take the globally-significant movement to new heights. “There’s no better way to raise awareness for the future of the most beautiful planet in the whole universe!”

A za prvog - Ararat! (da ostane tu gde je, tako lep)



jacHa. jacHa. 17:25 31.03.2012

ne da ćemo da

gasimo, nego ćemo decu bez crtaća (od kog se teško rastati) u krevet, a mi uz sveće proslavu godišnjice braka! jeee!
mariopan mariopan 18:53 31.03.2012

Re: ne da ćemo da

jacHa.
gasimo, nego ćemo decu bez crtaća (od kog se teško rastati) u krevet, a mi uz sveće proslavu godišnjice braka! jeee!

Čestitam

I ja ću uz sveće da posedim sa prijateljicom.
Meni je došla porukica na mob, nisam ni znala da je to danas. Pa da gasimo letriku.

loader loader 23:59 31.03.2012

Re: ne da ćemo da

jacHa.
a mi uz sveće ...

mariopan
I ja ću uz sveće da posedim sa ...

Hm .. .. a sagorevanje, a emisija CO-dva?
mariopan mariopan 00:06 01.04.2012

Re: ne da ćemo da

loader
jacHa.
a mi uz sveće ...

mariopan
I ja ću uz sveće da posedim sa ...

Hm .. .. a sagorevanje, a emisija CO-dva?

Paaa, to je bar romant'ka, znaš kako dugo gore sveće i kako je lep taj sjaj?
Ajde budi malo romantičan, JacHa slavi godišnjicu, a meni se baš sviđa kako gore sveće, ja to makar kad zapalim, bez ikakvog razloga.

Pogotovo u lepim svećnjacima
sesili sesili 17:42 31.03.2012

Da, da

Nalazim se u onima koji su se jutros srećni probudili! Ona statistika je surovo snažna, nisam mogla da pomislim da 80 njih (od 100) nemaju higijenske uslove za stanovanje!? Često, zaista, pomislim na onu izreku da nije bogat onaj koji mnogo ima, nego inaj kome malo treba. Neće mi biti teško - gasim večeras!
bulatovic92 bulatovic92 17:57 31.03.2012

Re: Da, da

. Neće mi biti teško - gasim večeras!


Zar ga nismo vec odavno svi ugasili?
expolicajac expolicajac 17:44 31.03.2012

Misliš da ...

Smo mi svi
gordanac gordanac 17:46 31.03.2012

---

expolicajac

Misliš da ...
Smo mi svi...

Ne, ne mislim da je iko, zašto bih takvo šta mislila?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:54 31.03.2012

Re: ---

uf, ja sam u to vreme u SC na Festivalu igre, mozda ce plesu u mrakcu:)
gordanac gordanac 18:02 31.03.2012

---

Vesna Knežević Ćosić
uf, ja sam u to vreme u SC na Festivalu igre, mozda ce plesu u mrakcu:)

e, ne verujem, nikako!
Samo uživaj u igri...

Videla sam da na leto dolazi "Cirque du soleil", pokušaću da napraivm plan da ih ne propustim ovaj put, a i oni imaju posebnu poruku za planetu...
freehand freehand 19:16 31.03.2012

Re: Misliš da ...

expolicajac
Smo mi svi

Jukie Jukie 19:20 31.03.2012

Re: Misliš da ...

expolicajac
teletabisi

Nemam ništa protiv tabi keksa i tabi kašice
expolicajac expolicajac 20:30 31.03.2012

Re: Misliš da ...

freehand

ivana23 ivana23 18:32 31.03.2012

***

DO SOMETHING AWESOME FOR THE ENVIRONMENT. GET SOMETHING AWESOME IN RETURN.

I WILL IF YOU WILL
jinks jinks 18:40 31.03.2012

Nemojte samo bas

svi istovremeno u 20:30 da iskljucite osvetljenje i druge potrosace, krenite koji minut ranije ili kasnije.

Radite to postepeno da date vremena EPS-u da se prilagodi padu opterecenja. Ne valja kada ima manjka aktivne snage u sistemu, ali nastaju problemi ako se pojavi i nagli visak aktivne snage u sistemu.

:)
jedna_jelena jedna_jelena 19:11 31.03.2012

Re: Nemojte samo bas

jinks
svi istovremeno u 20:30 da iskljucite osvetljenje i druge potrosace, krenite koji minut ranije ili kasnije.

Radite to postepeno da date vremena EPS-u da se prilagodi padu opterecenja. Ne valja kada ima manjka aktivne snage u sistemu, ali nastaju problemi ako se pojavi i nagli visak aktivne snage u sistemu.

:)


E, ovo se zove komentar, kaze Gospodjica Inzenjer u meni, :).
Domacice, imam u nekom drafts-u prezentaciju jednog zvanicnika UN - odnos pismenih i nepismenih, zdravih i bolesnih (i slicno) u odredjenim drzavama navodno se neverovatno podudara sa odnosom polja razlicitih boja na zastavama tih istih zemalja. Odlicno bi se uklopilo ovde, samo sto mi je nepoznanica kako da okacim.
Tema teksta je bas dobra, crpimo ovu nasu Zemlju, a ona samo daje i daje i daje... Bilo bi smekerski da joj malo i vratimo i da pomognemo onima koji su dobili slabije šanse od nas.
gordanac gordanac 19:15 31.03.2012

prezentacija

Ako je dozvoljeno postaviti je na internet - mogu da ti pošaljem e-mail, pa mi je prosledi, a ja ću je "dići" na slideshare i postaviti link ovde (ili poslati link tebi, pa ti uradi, svejedno)
ivana23 ivana23 19:18 31.03.2012

***

gordanac gordanac 19:24 31.03.2012

BGD...

...večeras (malopre)


(autor Miloš Đajić)
gordanac gordanac 19:06 31.03.2012

jedan dobar tekst

Subota, 31. mart - Sat za našu planetu 2012 (economy.rs)
(vredi klika, evo par rečenica iz teksta)

"Nathi Mzilenzi, dečak iz Svazilenda, prvi put je organizovao akciju “Sat za našu planetu” u svom gradu Shimunie (5,633 stanovnika) 2010. godine, kada je imao samo 15 godina. On nastavlja da inspiriše svoju zajednicu da učestvuje u ovoj akciji, pa je ove godine, pozvao “Big Game” parkove u Svazilendu da promovišu “I Will If You Will” izazov u pripremnoj školi u Thembelishu, ako učenici očiste glavni put od smeća tri puta godišnje.

Na drugoj strani sveta, italijanski pijanista i kompozitor Kristijan Calcatelli se obavezao da svira osmočasovni koncert uživo preko Interneta, ako se 5000 ljudi posveti recikliranju. "Isključivanje struje na jedan sat je sjajan način da se shvati da su upravo mali doprinosi oni koji mogu imati veliki uticaj na dobrobit naše jedne i jedine planete", rekao je Calcatelli. "Možete videti kako akcija Sat za našu planetu postaje katalizator za promene, kako se koncept primenjuje izvan 60 minuta i u različitim oblastima života i kako postaje obaveza", naglasio je on.

Sedamdesetogodišnji Predsednik Fidžija, Ratu Epeli Nailatikau, postavio je izazov sebi i stanovništvu: “Učestvovaću u šetnji dugačkoj 30 kilometara da skrenem pažnju na problematiku klimatskih promena ako 5 korporacija, 5 nevladinih organizacija i 5 sektora Vlade preduzme vidljive mere za dobrobit životne sredine”.

gordanac gordanac 19:45 31.03.2012

hashtag...

...na Twitteru (+ fotke)

#EartHour

Черевићан Черевићан 20:32 31.03.2012

клик

угасисмо светло
и ето је . . таама . .
него шта са овим
мраком што у нама ?
gordanac gordanac 20:40 31.03.2012

*****

Черевићан

клик
угасисмо светло
и ето је . . таама . .
него шта са овим
мраком што у нама ?

eh, sremac,
taj će mrak uvek nastavljati svoje svetlo i zvezde tražiti (srećom) i neće verovati ni kad nađene - zgasnu, i tad će im bar male žiške videti, sve dok, s nama zajedno - sasma ne zgasne (ali to je sasvim druga priča)
jinks jinks 20:40 31.03.2012

Re: клик

Sto bi rekli Orfisti, velika je razlika izmedju mraka i tame.
gordanac gordanac 20:34 31.03.2012

i zanimljivih 15 minuta sa...

Donald Sadoway

Inače, ima zanimljiva predavanja OVDE (razna)

vladaxy vladaxy 22:35 31.03.2012

Budalaština

"Kad bismo mogli celokupno svetsko čovečanstvo svesti na selo sa stotinu stanovnika, a poštujući mere (proporcije) svih postojećih naroda sveta, selo bi bilo ovako sastavljeno:


1) Kada bi svi ljudi sveta bili raspoređeni u četvoročlane porodice i smešteni u kuće srednje veličine (100kvm) sa okućnicom (200 kvm), svi bi stali na površinu jednog Teksasa ili Francuske.Ostatak planete bi bio nenaseljen
7.000.000.000/4=1.750.000.000 porodica
1.750.000.000 * 300kvm= 525.000.000.000 kvm iliti 525.000 km2
2) Kada bi na svoj povrišni koja se trenutno koristi za poljoprivredu na svetu produktivnost bila slična produktivnosti poljoprivrede u EU ili SAD, svet bi proizvodio dovoljno hrane za 40 milijardi ljudi.

Ovo gašenje svetla noću je takva budalaština da nemam reči. Da li želite da živite u ovakvoj zemlji (Gore je Severna Koreja a dole Južna)?



Ajde svi vi kojima je stalo do planete živite negde na planini gde nema struje. Gradovi upropaštavaju planetu.

ninasimone ninasimone 22:49 31.03.2012

Re: Budalaština

vladaxy

Ovo gašenje svetla noću je takva budalaština da nemam reči. Da li želite da živite u ovakvoj zemlji (Gore je Severna Koreja a dole Južna)?

Srbija bi daleko vise ustedela da ugasi Dulića na sat vremena.
mariopan mariopan 23:22 31.03.2012

Re: Budalaština

ninasimone
vladaxy

Ovo gašenje svetla noću je takva budalaština da nemam reči. Da li želite da živite u ovakvoj zemlji (Gore je Severna Koreja a dole Južna)?

Srbija bi daleko vise ustedela da ugasi Dulića na sat vremena.

mariopan mariopan 23:27 31.03.2012

Re: Budalaština


Ajde svi vi kojima je stalo do planete živite negde na planini gde nema struje. Gradovi upropaštavaju planetu.
vladaxy

Lako bih ja, nekad bila izviđačica, živela skoro na selu pa znam i oko stoke i bašte, i ne bi mi teško palo, a ti?
Upropašćavaš planetu?
gordanac gordanac 06:51 01.04.2012

Budalaština ?

vladaxy:
Ajde svi vi kojima je stalo do planete živite negde na planini gde nema struje. Gradovi upropaštavaju planetu.


Pa - ne bih rekla da je cela akcija baš "budalaština", još sa lakonskim "idite na planine vi kojima je stalo do planete". Jer, i kad bi (hipotetički) sa dosadašnjim stavom o čuvanju planete svi iz gradova i otišli "na planine" bez struje, samo bi se pridružili ogromnom broju ljudi koji već tako žive, a nisu oni problem.
Oko 1 317 000 000 (milijardu i trista sedamnaest miliona) ljudi na planeti NEMA nikakav pristup električnoj energiji, tako da - kao što rekoh u tekstu - oni i ne mogu da učestvuju u ovoj akciji, cela ideja je posvećena ljudima koji IMAJU električnu energiju, društvima koji (najverovatnije, po raznim istraživanjima) najviše doprinose ljudskom uticaju na klimatske promene, onima koji IMAJU dovoljno ovom akcijom se skreće pažnja, a oni koji nemaju - u takvoj akciji i ne mogu da učestvuju, međutim zbog mesta na kojima žive baš su oni više i ranije i brže - izloženi trenutnim ćudljivim promenama klime, pa bez obzira da li će se definitivno utvrditi da se klima menja pod ljudskim uticajem ili "sama od sebe", kao što je to bilo i pre holocena koji živimo. Radi se o potrebi da se pametnije i razumnije odnosimo prema sopstvenom staništu, živeli na planini ili u gradovima, svejedno.
Komfor energije, hrane, vode i sanitarnih uređaja trenutno je skoro sav u - svetskim gradovima, i ne mora velika nevolja da nas natera da se tog komfora odričemo, možemo da smislimo kako da imamo "pametniji" komfor za mnogo veći broj ljudi nego sada, a za vreme trajanja živuće ili buduće generacije, meni se čini da je o tome reč.

Jukie Jukie 09:33 01.04.2012

Re: Budalaština ?

Mogu sad (kad je sve "gotovo" ) onaj moj mrzovoljni komentar?
Pre par godina su Eko-musketari iz Drinke održali jedan taj performans sa svećama ispred jedne od tih velikih vladinih zgrada i sve lepo i krasno, izašao je i glavni iz te zgrade da učestvuje sa decom, obećao da će se brinuti o planeti itd.

Nekih desetak dana kasnije ide udarna vest da su im na toj istoj zgradi postavili mega giga turbo fensi osvetljenje i da će sada sve da šljašti i danju i noću da se vidi iz kosmosa po danu (parafraziram). Šta su naučili iz cele lekcije? Ništa. Šta su deca zapamtila? Verovatno da su sve priče o "ekologiji" na nivoima vlasti zamazivanje očiju- drži vodu dok majstori odu.
freehand freehand 10:08 01.04.2012

Re: Budalaština

Ajde svi vi kojima je stalo do planete živite negde na planini gde nema struje. Gradovi upropaštavaju planetu.

E baš si super.
Ovde je pitanje - koliko će ti trajati to na čemu živiš budeš li ga tim tempom raubovao?
BTW - priroda će naći način da se "resetuje" i vrati ravnotežu u nekom momentu. Samo što će tom prilikom sa sebe stresti buve.
vladaxy vladaxy 10:22 01.04.2012

Re: Budalaština ?

Oko 1 317 000 (milijardu i trista sedamnaest miliona) ljudi na planeti NEMA nikakav pristup električnoj energiji,


Draga Gordana,

recimo u Srbiji je energija problem jer su, što prethodni, što vaši, toliko iskomplikovali dobijanje dozvola za gradnju bilo kakvih elektrana, da onaj ko i pomisli da gradi nešto u Srbiji u startu odustane. EPS je leglo korupcije i izlivanja para da nemam reči.

Za gradnju male hidroelektrane je u Srbiji potrebno sve ovo:
- izvod iz urbanističkog plana ili akt o urbanističkim uslovima
- akt nadležnog organa o nameni zemljišta sa utvrđenim merama i uslovima zaštite životne sredine
- mišljenje Srbijavoda
- elektroenergetska saglasnost od EPS-a
- mišljenje Republičkog hidrometeorološkog zavoda
- mišljenje regionalnog vodoprivrednog preduzeća
- rešenje o izdavanju vodoprivrednih uslova od Ministarstva za poljoprivredu i vodoprivredu
- saglasnost opštine za gradnju MHE
- energetska dozvola
- licenca za obavljanje energetske delatnosti
- uslovi zaštite prirode i životne sredine za Studiju o proceni uticaja izgradnje MHE na životnu sredinu
- mišljenje Zavoda za zaštitu na dostavljenu Studiju procene
- idejni projekat
- glavni projekat
- saglasnost na elektro-projekat od EPS-a
- saglasnost MUP-a na tehničku dokumentaciju
- vodoprivredni uslovi za sečenje rastinja zbog pripreme terena
- odobrenje za izgradnju
- prijava početka izvođenja radova
- projekat izvedenog stanja i tehnički pregled objekta
- vodoprivredna dozvola
- upotrebna dozvola
- rešenje o povlašćenom statusu
- ugovor o kupoprodaji električne energije

A koje su količine dozvola za pravu elektranu (i koliko terba da se podmažu svi relevantni faktori) i koje je vreme potrebno za pribavljanje.

Posledica svega toga je da smo zimus bili pred kolapsom i da smo gasili fabrike.

Tako da umesto gašenja svetla, bolje pričajte sa Škundrićem ili nekim budućim ministrom za energetiku, kako da olakša investicije u ovu oblast.

A što se ostatka sveta tiče, ne verujem da je i tu situacija drugačija. Država se trpa tamo gde joj nije mesto, i posledica je nedostatak ili nestašica energije.

Evo šta izjavljuje gendir EPS-a MArković

"Prvi tehnički sastanci počeće odmah nakon potpisivanja Memoranduma, a period izgradnje jedne reverzibilne hidrocentrale je oko šest do sedam godina. Pre početka gradnje potrebno je par godina za izradu studija i projekata i dobijanje dozvola", kazao je on.


Pa vi gasite svetla...

P.S
Ameri su za PET godina napravili Huverovu branu
BigBadWolf BigBadWolf 11:56 01.04.2012

Re: Budalaština ?

gordanac


Oko 1 317 000 (milijardu i trista sedamnaest miliona) ljudi na planeti NEMA nikakav pristup električnoj energiji,



A kako ce njima da pomogne to sto cemo mi da sedimo u mraku sat vremena?
gordanac gordanac 13:11 01.04.2012

Budalaština ?

BigBadWolf
gordanac


Oko 1 317 000 (milijardu i trista sedamnaest miliona) ljudi na planeti NEMA nikakav pristup električnoj energiji,



A kako ce njima da pomogne to sto cemo mi da sedimo u mraku sat vremena?

Neće da pomogne.
Piše lepo u nastavku teksta iz kog je citirana rečenica.
I - niko od nas koji imamo struje za sijalice ne mora da sedi u mraku, ko - hoće, hoće, ko - neće, neće. Oni - nemaju taj izbor, i to piše u tekstu i komentaru.
nsarski nsarski 14:29 01.04.2012

Re: Budalaština ?

A kako ce njima da pomogne to sto cemo mi da sedimo u mraku sat vremena?


Jel' si ti ikad cuo za simbolicke drustvene akcije? Posadis drvo, ocistis djubre - to nece da nam vrati unistene hektare kisnih suma u Amazonu, ili ocisti Severni Pol od otpada, ali podize svest ljudi, makar na trenutak ih provocira da misle o tim pitanjima.
Inace, ako cemo logikom onog bolida gore koji ne razlikuje simbolicno gasenje svetla od zivota u permanentnom mraku, onda da te pitam: "A za koji klinac odneses cvece nekom na groblje - kao da ce to da ga/je ozivi?"
vladaxy vladaxy 14:39 01.04.2012

Re: Budalaština ?

nace, ako cemo logikom onog bolida gore koji ne razlikuje simbolicno gasenje svetla od zivota u permanentnom mraku


Hajde da EPS, umesto ovde u Srbiji, sagradi elektranu u Somaliji. O našem trošku. Da onda kažemo građani Srbije su izbavili iz mraka toliko i toliko građana Somalije. E to bi bila akcija, a ovo gašenje svetala ničemu ne služi. Pitaj za dva dana ljude šta se juče dešavalo, niko neće imati pojma. Kakva crna svest.

Lako je inače na rečima biti hrabar, velikodušan itd...to je odlika svih levičara.


BigBadWolf BigBadWolf 14:41 01.04.2012

Re: Budalaština ?

E, u tome je poenta, odlicno poredjenje. Cvece nosis zbog sebe, ne zbog mtrvih, kao i sto se ova akcija sprovodi radi umirivanja savesti. Umesto da se preduzme nesto konkretno i efikasno, milioni licemera ce odsedeti sat vremena sa svecama i reci sebi da su uradili svoj deo, da bi odmah kasnije poukljucivali sve sto imaju po kuci, od TV-a do mixera za nes. Koliko sutra niko se nece ni secati toga, a kamoli da ce da razmislja o energetskoj efikasnosti.
nsarski nsarski 15:02 01.04.2012

Re: Budalaština ?

BigBadWolf
E, u tome je poenta, odlicno poredjenje. Cvece nosis zbog sebe, ne zbog mtrvih, kao i sto se ova akcija sprovodi radi umirivanja savesti. Umesto da se preduzme nesto konkretno i efikasno, milioni licemera ce odsedeti sat vremena sa svecama i reci sebi da su uradili svoj deo, da bi odmah kasnije poukljucivali sve sto imaju po kuci, od TV-a do mixera za nes. Koliko sutra niko se nece ni secati toga, a kamoli da ce da razmislja o energetskoj efikasnosti.

Opet nisi shvatio poentu.
Stvar je u kolektivnoj akciji. Evo ti, na usporenom snimku: odes na koncert nekog pevaca koga volis, pogase se svetla, atmosfera, i svi kresnu upaljace ili mobilne - odjednom sve postane svecano. Kada bi ti sam i jedini upalio neko takvo malo svetlo efekta ne bi bilo. Ali kada 5000 ljudi ukljuci mobilne, to je vec kolektivna svest, razumevanje da kolektiv moze mnogo vise nego prost zbir pojedinaca. Samo to je vec dovoljan efekat. On nece da popravi svet (nekome je ovakav vec dobar, nekom nije), ali svest da nismo sami je vazna. Evo ti i nacrtano



Filip2412 Filip2412 15:03 01.04.2012

Re: Budalaština ?

Jel' si ti ikad cuo za simbolicke drustvene akcije? ... podize svest ljudi, makar na trenutak ih provocira da misle o tim pitanjima


Ljudi jesu glupi, ali ne bas toliko da poveruju kako ce klikom na fejsbuk link ili paljenjem sveca na sat vremena doprineti necemu dobrom.
BigBadWolf BigBadWolf 15:23 01.04.2012

Re: Budalaština ?

nsarski

Stvar je u kolektivnoj akciji.



Majstore, i ja to kazem. Akcijasenje, nista vise. Po toj logici, isto tako mozemo svi da se uhvatimo za ruke i sat vremena recitujemo stihove Bore Corbe, isti efekat cemo da postignemo kao i sa ovom "akcijom". Ajde da uradimo nesto, pa makar i bilo besmisleno.
nsarski nsarski 15:29 01.04.2012

Re: Akcija

Po tvojoj logici, isto tako mozemo svi da se uhvatimo za ruke i sat vremena recitujemo stihove Bore Corbe, isti efekat cemo da postignemo kao i sa ovom "akcijom". Ajde da uradimo nesto, pa makar i bilo besmisleno.

Oni koji su se uhvatili za ruke i igrali kozaracko kolo su itekako postigli - sproveli su komunizam/Titoizam u glave mnogih. Da li je to dobro ili ne, stvar je za zasebnu diskusiju. Bitan je ritual a ne konkretni sadrzaj rituala. O tome je ovde rec.
expolicajac expolicajac 15:52 01.04.2012

Re: Akcija

Oni koji su se uhvatili za ruke i igrali kozaracko kolo su itekako postigli - sproveli su komunizam/Titoizam u glave mnogih. Da li je to dobro ili ne, stvar je za zasebnu diskusiju. Bitan je ritual a ne konkretni sadrzaj rituala. O tome je ovde rec.

Kad je neko pametan, on je pametan i ne možeš mu ništa. TO NEŠO.
Taj hednikep današnje elite je upravo nedostatak pameti da pronađe "motivacioni impuls" za iskorak u budućnost. Ono što Indijana Džons u filmu "Sveti Gral" naziva "Iskorak vere".
dragoljub92 dragoljub92 00:03 01.04.2012

zašto

na telzvizijama nije išo telop ,gasibre
fantomatsicna fantomatsicna 06:19 01.04.2012

Sjajno

Trebalo bi ovo cesce
U Aucklandu..NZ ovako bese

dragoljub92 dragoljub92 11:50 01.04.2012

samo nuklearke spasavaju prirodu

prvo ovo pretvaranje noći u dan bi trebaklo da se zakonom zabrani,besmisleno jeu svojoj srži.
treba ulično osvetljenje da postoji al ne da bude jako ko da je dan
drugo kompjuktori,plejeri,telezvizori punjači svi rade u nop stop režimu,misli, njihova napajanja,umesto toga ,a danas je to vrlo lako izvodljivo čim na izlazu napajanja ne dolazi do preuzimanja energije jedan kontrolor,čip bi mogo da izda komandu da se prekine uvoz visokog napona u izvor ,današnja teknologika to dozvolajav-može da izvede.
termo elektrane na čvrsto-tečno gorivo stvaraju efekat staklene bašte
hidroelektrane menjaju klimatske uslove na svojoj teritoriji
nuklearke truju otpadom
znači ne postoji zdrav način proizvodnje el.energije,svaki ma svoj minus
meni se čini danuklearke najmanje truju od svihprethodnih,to što se sad desilo u žapon,to je samo izuzetak koji potvrđuje previlo.sg ćese obrati pažnja da mogu da izdrže sve potrese do kataklizme ,a kda dođe do kataklizme svejedo je dal će te utepa ona il nuklearka,tisi utepat pa utepat.
najprihvatljivije bi bilo da kao što neko reče gore svi se preselimo u mega siti povtšine texsasa i da ostavim prirodu da se zaleči,ali mi kao civilizacija nismo ,u ovom trenutku na tom teknološko-socijalnom nivoju da bi to bilo izvodljivo za koji melenijum bi to mioglo da bude.
ako ne prevaziđemo ovaj trenutak hedonizacije civilizacije ,odosmo ki gomna niz vodu a ondak koj smo qrac krečili svih ovih 80tosuća jirova.
gordanac gordanac 17:05 01.04.2012

thorium (kao primer)

dragoljub:

znači ne postoji zdrav način proizvodnje el.energije,svaki ma svoj minus



tako nekako, mnogo je debata, istraživanja (i još više zainteresovanog novca) o obnovljivim i "malooštećujućim" izvorima energije za ubuduće (vetar, talasi, plime, termalne vode,...spisak je dug), a od pre nepune dve godine EU se bavi (i podržava) i ova istraživanja:



(postavila sam samo kao primer, treba još mnogo rada da bi se sve ovo moglo zvati "sledećom generacijom NE" )
Filip2412 Filip2412 12:58 01.04.2012

...

mnogo bezveze akcija, osecam da ne sluzi nicemu pa mi savest ne dozvoljava da ucestvujem

planeta ce opstati sa ljudima ili bez njih
gordanac gordanac 13:17 01.04.2012

Re: ...

Filip2412
mnogo bezveze akcija, osecam da ne sluzi nicemu pa mi savest ne dozvoljava da ucestvujem

planeta ce opstati sa ljudima ili bez njih

Pa, baš i - neće.
I Sunce ima "rok trajanja", (ako primenjujemo taj "велтаншаунг" ), tako ni gravitacionog polja koje "drži" naš kamen kao treći od Sunca - neće biti (manje-više, bar ne ovakvog i ovolikog kakvo ga sada znamo).

Akcija, naranvo, može biti procenjena kao besmislena, meni se samo čini da bi bez nje bilo još manje svesti o tome kako su ukupni resursi na planeti "raspoređeni" i kakve sve posledice takav "raspored" može doneti živućoj generaciji ili prvoj dolazećoj.
Filip2412 Filip2412 15:07 01.04.2012

Re: ...

Pa, baš i - neće.
I Sunce ima "rok trajanja", (ako primenjujemo taj "велтаншаунг" ), tako ni gravitacionog polja koje "drži" naš kamen kao treći od Sunca
I kako ce homosapiens akcija sat vremena zezanja produziti rok trajanja sunca i planete zemlje?

Tu nalazimo svu lepotu hipokrizije. Akcija zamajavanja naroda ne samo sto je besmislena nego je i naslovljena antropocentricki samozivo kako to samo ljudi umeju: Dan Zemlje :)

brinemo se za svoje dupe a predstavljamo to kao brigu za planetu Zemlju.

nsarski nsarski 15:21 01.04.2012

Re: ...

Filip2412
mnogo bezveze akcija, osecam da ne sluzi nicemu pa mi savest ne dozvoljava da ucestvujem

planeta ce opstati sa ljudima ili bez njih

Moguce da si u pravu, ali cinizam (opravdani, cak) sigurno nece nista poboljsati. A cinizam je jos jeftiniji od najmanje akcije.
Iskren da budem, ja uopste nisam verovao u ono vecernje lupanje u serpe i lonce, ali nesto se postiglo. Nekada je i kap dovoljna.
gordanac gordanac 15:35 01.04.2012

Re: ...

Filip2412
Pa, baš i - neće.
I Sunce ima "rok trajanja", (ako primenjujemo taj "велтаншаунг" ), tako ni gravitacionog polja koje "drži" naš kamen kao treći od Sunca
I kako ce homosapiens akcija sat vremena zezanja produziti rok trajanja sunca i planete zemlje?

Tu nalazimo svu lepotu hipokrizije. Akcija zamajavanja naroda ne samo sto je besmislena nego je i naslovljena antropocentricki samozivo kako to samo ljudi umeju: Dan Zemlje :)

brinemo se za svoje dupe a predstavljamo to kao brigu za planetu Zemlju.


Pa - neće "produžiti rok trajanja ni Sunca ni planete", to je odgovor na taj "pogled na svet" - "šta tu ima išta da se radi kad ćemo ionako svi pomreti, a i Sunce će se ugasiti i ta stvar svakako ne može uspeti".

Govorim o promenama tokom jedne ili dve generacije, a da se promene nisu dogodile (izgledalo je još "besmislenije" pre 30-40 godina predlagati išta čime bi se štitila životna sredina), dakle da do promena (očiglednih) nije došlo za proteklih par decenija, u nekim evropskim rekama ne bi uopšte bilo nikakvog života, kvalitet vazduha na mnogim mestima bi bio nepodnošljiv, a "ozonska rupa" bi (verovatno) bila desetostruko veća po površini nego što je danas. (da neke supstance nisu zabranjene).

Upravo zato sam spomenula Buckminster Fuller - cela ideja liči na nešto što bi on predložio. Zato mu i piše "call me trim tab" na nadgrobnoj ploči.
gordanac gordanac 15:49 01.04.2012

Buckminster Fuller

"Bio je arhitekta, dizajner, filozof, pronalazač i pisac.

Napisao je dvadeset i osam knjiga u kojima je iznosio svoje ideje i poglede na svet.Bio je zaokupljen egzistencijalnim pitanjima i načinima poboljšanja kvaliteta života. Mnogo je puta proputovao svet i održao brojna predavanja. Njegovi izumi s područja arhitekture i dizajna, često su bili ispred svoga vremena."

"Otac" je geodezijske sfere (kupole), a njegovo ime (nazvani po njemu) su dobili i molekuli ugljenika koji se vezuju u obliku šuplje sfere (ili valjkaste cevi), te se nazivaju - fulereni.
"Dare to be naive" - rekao je jednostavno i u malo reči sažeo koliko je hrabrosti ponekad potrebno za izreći svoju ideju, predočiti svoju viziju, ponuditi neki svoj pronalazak, napisati nešto o svojoj ideji kad se bilo šta od toga duboko kosi sa svim i svačim što ljudi inače prihvataju kao "mudro, zdravorazumsko, racionalno, dokazivo, razumno"...
"TRIM TAB"

To je inače i natpis na njegovom nadgrobnom spomeniku a vezan je sa njegovom rečenicom "Call me trim tab" (koja je kristalno fulerenski čista asocijacija na najbolju rečenicu ikada napisanu kao prvu u nekom romanu "Call me Ishmael", iz Melvilovog Mobi Dika), a TRIM TAB je inače maleni, lagani konstrukt na brodovima i avionima kojima su inženjeri omogućili da sila koja se koristi za promenu pravca broda (ili aviona) bude minimalna pri upravljanju i koji u celosti uopšte omogućava upravljanje velikim brodovima (ne znam tačan prevod na naš jezik), omogućava stabilnost broda i promenu pravca.

Njegov zahtev da "ga zovu trim tab" inspirisan je (kao metafora) veličinom i funkcijom tog dela na plovilima i letilicama, tako mali, lak, izgledom skoro nebitan u odnosu na celu veličinu ogromnog plovila, a - bez njega ceo veliki sistem ne može da funkcioniše. neupotrebljiv je, nepokretan, mrtav. Tako je njegova poruka o "trim tab" ustvari poruka o tome koliko je nezamislivo, nepojmljivo važan svaki maleni (nekad i nevidljivi) deo, e da bi "velika, ogromna" celina funkcionisala i radila kako treba ili kako je zamišljeno.



Neobična je i priča o njegovoj smrti, bivajući uz postelju svoje od raka na smrt bolesne žene koja je već upala u komu, rekao je "o, stisnula mi je ruku!" i par sati kasnije umro od srčanog udara, a ona je umrla tri dana kasnije, grobovi su im zajedno, a on nam i sa svoje nadgrobne ploče poručuje da je - "trim tab".

Maštovit, hrabar, vredan promišljač sveta, stvari, ljudi i događaja, ostavio nam je zapise vredne čitanja i ideje o metaforama vrednih pamćenja.

Neki tvrde da je bio i jedan od prvih "zelenih" u društvu tada retkih koji su se usudili da govore o uništavanju naše planete i potrebi njenog očuvanja i unapređivanja. Samu planetu Zemlju nazivao je "svemirski brod Zemlja", pridružujući se onima koji smatraju da imamo ograničene resurse i da sa njima moramo mnogo pažljivije upravljati i rekao je "Ja sam putnik na svemirskom brodu zvanom Zemlja".

.
krkar krkar 16:03 01.04.2012

Re: Buckminster Fuller

Njegov zahtev da "ga zovu trim tab" inspirisan je (kao metafora) veličinom i funkcijom tog dela na plovilima i letilicama, tako mali, lak, izgledom skoro nebitan u odnosu na celu veličinu ogromnog plovila, a - bez njega ceo veliki sistem ne može da funkcioniše. neupotrebljiv je, nepokretan, mrtav.


Trim tab je na srpskom trimer a služi za neutralisanje (neželjenih) sila na kontrolnim površinama tela u fluidu.

Kod svake kontrolne površine na telima koje se kreću kroz fluid i čija se upravljivost postiže lokalnom promenom smera fluida javlja se određena neželjena sila skretanja koja zavisi od brzine, težišta, simetričnosti profila i još koječega. Trimer je mala kontrolna površina koja može biti spregnuta sa kormilima ili nezavisna od nje (zavisno od slučaja, brzine itd) a koja služi da se ručno neutrališu te nesavršenosti i postigne potpuno neutralno ponašanje kontrolnih površina dok god im se ne da spoljna pobuda.
vladaxy vladaxy 13:42 01.04.2012

Koga ne mrzi...

..neka progugla Climategate i Climategate 2.0. i pročita ovaj zanimljiv tekst

Sa druge strane, Al Gor, najveći propovednik klimatskih promena je veliki akcionar "zelenih firmi". A samo njegov privatni avion zagađuje kao manji grad. Naravno da će da ide okolo i da mrači. I za to da dobije Nobelovu nagradu.

Al Gore could become world's first carbon billionaire
Al Gore, the former US vice president, could become the world's first carbon billionaire after investing heavily in green energy companies.


I ako niko ne veruje vremenskoj prognozi za sutra ili par dana unapred, kako verujete kakvo će biti vreme za par desetina ili stotina godina.
nsarski nsarski 15:23 01.04.2012

Re: Prognoza

I ako niko ne veruje vremenskoj prognozi za sutra ili par dana unapred, kako verujete kakvo će biti vreme za par desetina ili stotina godina.


OK, genius, ja ti tvrdim da u Bg. nece padati sneg 12. jula 2017. Os' se kladis?
Jukie Jukie 15:28 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

vladaxy
..s.I ako niko ne veruje vremenskoj prognozi za sutra ili par dana unapred, kako verujete kakvo će biti vreme za par desetina ili stotina godina.

Pa recimo vidiš da lednik više ne postoji a da nivo mora raste. Onda vidiš da u Beogradu ove nedelje naizmenično imamo 3 i 23 stepena a ništa između, i da leto počinje u maju
vladaxy vladaxy 18:38 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

A od 16-19 veka je bilo malo ledeno doba, a od 8-13 veka period otopljavanja:

За време средњевековног топлог периода винова лоза се гајила чак и у јужној Британији[2][3][4], иако мање интензивно него данас[5]. Ипак постојали су фактори поред климе, који су утицали на комерцијални успех винограда, тако да се виноградарство раширило ван топлог периода. Викинзи су искористили море ослобођено леда, па су колонизовали Гренланд и друге земље на северу. После средњовековног топлог периода уследило је Мало ледено доба, које је трајало до 19. века.


Tako da se te klimatske promene dešavaju nezavisno od nas. Čovek im se jednostavno prilagođava. Setite se predviđanja katastrofičara od pre nekoliko godina, da će ostrva potonuti, da će biti suše, gladi, itd...
nsarski nsarski 19:01 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Tako da se te klimatske promene dešavaju nezavisno od nas. Čovek im se jednostavno prilagođava.


Pa, ako te ne mrzi, procitaj ovo sto sam nesto ranije pisao The heat is on - globalno zagrevanje, da ti bude jasnije kako o tome mislim.

A, uzgred,
Викинзи су искористили море ослобођено леда, па су колонизовали Гренланд и друге земље на северу.
To "kolonizovanje" Grenlanda je PR istorijskih razmera. Prvo tamo nije imalo sta da se "kolonizuje", u vreme Eric-a Crvenog (Eric the Red) to je bilo sve nenaseljeno. Eric je "dojavio" svojima da je zemlja plodna i Zelena (otud Grenland), a bila je pusta i kamenita. Sjajan PR! Tako je dosao i u danasnji Maine koji je nazvao Vinland, itd.
Mnogi iz Azije su iskoristili zaledjenost Beringovog mora (u vreme poslednjeg ledenog doba, pre oko 15000 godina) i presli na americki kontinent. Tako su nastali Eskimi, Indijanci, Indiosi, i ostali.
Ta, dakle, periodicnost zaledjivanja i otopljenja je poznata, ali nije poznato da li je ovo otopljenje (po mnogima uzrokovano ljudskim aktivnostima) uvod u neku ozbiljniju perturbaciju planetarne klime, ili je samo jedna od fluktuacija klimatskih uslova na duzim vremenskim skalama.
gordanac gordanac 19:10 01.04.2012

***

nsarski:
Ta, dakle, periodicnost zaledjivanja i otopljenja je poznata, ali nije poznato da li je ovo otopljenje (po mnogima uzrokovano ljudskim aktivnostima) uvod u neku ozbiljniju perturbaciju planetarne klime, ili je samo jedna od fluktuacija klimatskih uslova na duzim vremenskim skalama.

Zahvaljujem!
Mislila sam da sam nešto slično dovoljno jasno napisala i u samom tekstu, ali - očigledno nisam dobro procenila i trebalo je da napišem baš tako.
(već sam našla link i priču o Maldivima kao ilustraciji, ali sad - ne moram, hvala)
vladaxy vladaxy 19:35 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

ali nije poznato




Svih ovih vekova je bila priroda, a sad odjednom je možda i čovek. Cela ova priča se vrti oko love.
nsarski nsarski 19:49 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Cela ova priča se vrti oko love.

Pa, nije bas sve tako prosto i jednosmerno. Lova moze da se zaradi i ovako i onako. Mnoge kompanije bi vise profitirale ako ne bi morale da vode racuna o zagadjenju - bacis otpad gde zelis, tankeri izbace staru masinsku naftu u more i stave novu bez odlaska u luku, itd. Neko, naravno, zaradjuje bas na ovim ogranicenjima, a neki prevaranti, kao Al Gor, dobiju i Nobela za svoju demagogiju (jedno pricas drugo radis).
Sve zajedno, ja mislim da je svest o globalnom zagadjenju korisnija obicnom svetu nego da te svesti nema. Inace, mozemo svi da bacamo djubre po ulicama, secemo, palimo i unistavamo koliko nam drago, kao da sutra ne postoji - ali jasno je da takva praksa moze da bude od koristi nekome samo na kratke staze.
vishnja92 vishnja92 20:25 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Cela ova priča se vrti oko love.

dobro bre, ti ko da si izaso iz onog vica sa rorschachovim testom, svaki tvoj komentar na svakom blogu se svede na novce. da li si uopste u stanju da pojmis koliko ti novci mnogim drugim ljudima... aj da ne pocinjem.

hocu da kazem, defokusiraj se sam, odrasla si osoba (postoje dva nacina: ili da steknes gomilu love dovoljno rano, pa da zivis u besmislenom ocaju do kraja zivota, ili da ostanes bez cvonjka (takodje dovoljno rano) pa da silom prilika pojmis da postoje ljudi, sunce i vetar tamo napolju. postoji i treca, ali ne za tebe)

novac je tek ram, slika je nesto drugo. a kada lopovi kradu slike, iseku ih iz rama i smotaju, zanimljivo je da ti to ne znas, tako jako i uvek gramziv.

nego... nesto drugo, smislenije
BBW
milioni licemera ce odsedeti sat vremena sa svecama i reci sebi da su uradili svoj deo, da bi odmah kasnije poukljucivali sve sto imaju po kuci, od TV-a do mixera za nes

Sarski
Jel' si ti ikad cuo za simbolicke drustvene akcije?

primer ucinka potpuno lokalne akcije na jos lokalnije nas:

Tijana (the dete,9) pre neki dan: "a zasto na nasoj skoli ima onaj znak Japana,ona njihova zastava?" - ja: "zato sto je Japan pomogao da se skola sredi i da bude tako lepa" - Tika: "stvarno? STVARNO??? znas, ja mnogo volim Japan. i bas su ONI bas mojoj skoli pomogli, pa kako to?"

moja deca su mnogo naucila o Japanu preko akcije 1000 zdralova. gledali su snimke sa mnom, spremali se za to (Boza je izucio sve origami ytube klipove usput), i odjednom su neki-tamo-ljudi kojima se nesto dogadja postali vazni. to je otvorilo prostor za razne price. da je receno samo "vidi, tamo se desilo nesto strasno" - mozda bi se zapamtilo, a mozda i ne.
ovako jeste. oni su trazili da im pricam o Japanu, jos i jos.

(i nemoj sad da neko kaze "deca, to je nesto drugo" jer nije drugo, uopste nije drugo)



edit: JEBO VAS JAVASCRIPT!!!!!!
i beksles (unapred)
freehand freehand 20:41 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

(i nemoj sad da neko kaze "deca, to je nesto drugo" jer nije drugo, uopste nije drugo)

Deca su nešto prvo.
Jel da da ja neću dobiti po čcipi?

A stvarno ne mogu da pojmim da postoje ljudi koji ne mogu da skapiraju kako postoje akcije u kojima je bitna ideja a da materijalizacija dolazi kasnije, doduše, ali izvesno.
Goran Vučković Goran Vučković 21:06 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Sa druge strane, Al Gor, najveći propovednik klimatskih promena je veliki akcionar "zelenih firmi".

Amerikanci bi rekli "put your money where your mouth is", zar ne?
vishnja92 vishnja92 21:41 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Jel da da ja neću dobiti po čcipi?

sjajno, (opet) dobijam epitet glavnog siledzije jer sam neuvijeno rekla ono sto mislim, a pritom ti istovremeno promice alseloneov komentar sa istog ovog bloga.

tj: ne kapiram, cemu?
jer gordanac nije tek "izasla na crtu" (to izlazenje je inace prilicno muska testosteronska ujdurma) - ona na crti obitava, svrcka se i razgovara vec jako dugo, sa svakim ko joj se obrati, a i brise je, kad god dospe, sto namcori mahom ne vide.

(i zato: kada su teme minuti-motke-mrak, dobijanje po čcipi i tome slicno, zasto vi gospodo to ne raspravite medju sobom, ko vec s kim sta ima umesto da se istresate di vam je pri ruci, mahom na pogresnim adresama?)



postoje akcije u kojima je bitna ideja a da materijalizacija dolazi kasnije, doduše, ali izvesno.

nisam sigurna da imam dobac do ovog toka misli.

izvinjavam se zbog lose energije i munja i offtopica, danas je bilo mnogo lepsih tema za komentar, ali ne i vremena. a posle... nemam pojma, kvariigre trpim koliko i bubasvabe, to je taj isti vizuelni dozivljaj
freehand freehand 22:35 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

izvinjavam se zbog lose energije i munja i offtopica,

Mračiš od loše energije.
Napisao sam nešto što znam da i ti misliš (deca su nešto prvo) a onda se i zekio malo. Potpuno nevezano za bilo šta sem, možda za onu tvoju rečenicu - nemoj sad da neko kaže...
Nema veze, Šnjovi, ajmo dalje:
Alsalone je jedan od gadno razočaranih glasača DS, bar bih rekao, koji ne propuštaju priliku da svojim bivšim ljubimcima natrljaju nos i opale čvenger, u svakoj prilici.
Gordanac je jedan od gromobrana za takve stvari na ovome blogu.
Takoreći - još malo pa dežurni Pedro.
Ali, koliko vidim - dosta dobro prima i amortizuje a ume i da uzvrati; tiho i nežno ali ne manje smrtonosno.
Te ne mislim da joj u tom smislu i u ovom momentu treba megdandžija.
Na kraju, moja rečenica
postoje akcije u kojima je bitna ideja a da materijalizacija dolazi kasnije, doduše, ali izvesno.

Gašenje sijalica na tako kratko vreme sigurno neće izmeniti ništa bitno u potrebama za energijom i načinima i sredstvima koja ljudi koriste da te potrebe zadovolje.
Ali postoji šansa da će promeniti nešto u svesti ljudi o onom što čine planeti i sebi raubujući resurse na takav nesmiljen način. A promena svesti neminovno će dovesti do promene ponašanja.
Malo štreberski definisano, ali to je smisao.


Jukie Jukie 22:44 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

freehand
izvinjavam se zbog lose energije i munja i offtopica,

Mračiš od loše energije.

Ali kad si alfa vuk u čoporu moraš da budeš strog(a) prema svima jer ti je to uloga. Ako nema ko to da radi čopor se raspadne.
freehand freehand 22:46 01.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Ali kad si alfa vuk u čoporu moraš da budeš strog(a) prema svima jer ti je to uloga. Ako nema ko to da radi čopor se raspadne.

E ti ćeš da dobiješ po čcipi
vishnja92 vishnja92 05:29 02.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Ali kad si alfa vuk u čoporu

da, nas i mene dvesta miliona
Alsalone je jedan od gadno razočaranih glasača DS

i ja sam, ali ovde je tema nesto drugo. alselone i ja smo se davno slozili da se oko toga ne slazemo, i mirna Backa.
samo, pretera ga ovog puta malo. i znas sta? jako dobro znam da gordanac ume sama da se nosi s tim - godinama to vec gledam - ali i ja drzim do svog prava da je i dalje citam ovde, na temama koje ona izabere. a ume da izabere. jesi li otvorio onaj njen link gore? e pa takve stvari ja ne bih znala da nema nje, moj zivot se odvija u drugim oblastima i nema se vremena za sve.
a on mi je vrlo drag, i tim pre cu da reagujem. i na tebe, takodje (ok, prihvatam da te mozda nisam dobro razumela)

"kvariigra" se odnosilo na gornjeg momka koji bi poukidao drzavne skole i bolnice, ali bi zato rokao hidrocentrale gde god nadje zgodno mesto, bez dozvola i bilocega, samo daj da se stipne kinta, kakvagod, kakogod. e pa to je komentar koji se pravi da je u temi a uopste nije, standardna podvaljotina od vrste koja iritira.
nsarski nsarski 05:41 02.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

"kvariigra" se odnosilo na gornjeg momka koji bi poukidao drzavne skole i bolnice, ali bi zato rokao hidrocentrale gde god nadje zgodno mesto, bez dozvola i bilocega, samo daj da se stipne kinta, kakvagod, kakogod. e pa to je komentar koji se pravi da je u temi a uopste nije, standardna podvaljotina od vrste koja iritira.


Oh, Vlada! To je momak koji misli da nepoznata velicina, obicno oznacena sa "x" u matematici, postaje jos nepoznatija ako se oznaci sa "xy" - covek legenda. Mali teslaxyz sa smislom za bizmis.
alselone alselone 06:47 02.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

Rekao sam si da se necu javljati u Dugi vise al' posto sam spomenut imam pravo na repliku. :)

Free je u pravu, ja jesam razocarani birac (Free, birac a ne glasac! Kod Filipa na blog da obnovis gradivo) DS-a. Cak i malo vise od biraca, od pocetka (svog politickog zivota ne njihovog) sam im blizak, na ovaj ili onaj nacin. I zato me sada posebno zivcira ova situacija od dna do vrha. Na primer, sticajem okolnosti bio sam u PO i DS-a i SPS-a u poslednjih mesec-dva. Koji su kriterijumi zaposljavanja omladine sto radi u DS-u? Da li su to devojke iz silikonske doline kojima je obest i karleusa stav najveci adut? Oni momci sto se muvaju onuda, da li bas svi moraju da nose sal na +20 stepeni i da ne umeju da se ljubazno jave gostima? Ovo su naravno banalni primeri ali su "banalni" i ti ljudi koje sam spomenuo. Ovo ce se multiplicirati n puta do vrha i onda cemo dobiti Dulica. Sa druge strane u SPS kao na poselu, samo sto mi nisu izneli slatko, rakiju i ladno pecenje.

Sa druge strane me nervira Gordanina dramatizacija onoga sto sam napisao. Uz male izmene, malo "ucitavanja" ja postao vodja tabadzija iako sam rekao da to ne mislim jos u drugom komentaru. Pokusao sam da napravim foru, bio sam previse ljut da bih to uradio pa je ispalo bezveze. Ali sta je - tu je, tako se vodi politicki dijalog i ako je to gromobran idem da pecam grafitnim stapom za vreme nevremena.

gordanac gordanac 07:42 02.04.2012

idi, bre!

alselone
Rekao sam si da se necu javljati u Dugi vise al' posto sam spomenut imam pravo na repliku. :)

Free je u pravu, ja jesam razocarani birac (Free, birac a ne glasac! Kod Filipa na blog da obnovis gradivo) DS-a. Cak i malo vise od biraca, od pocetka (svog politickog zivota ne njihovog) sam im blizak, na ovaj ili onaj nacin. I zato me sada posebno zivcira ova situacija od dna do vrha. Na primer, sticajem okolnosti bio sam u PO i DS-a i SPS-a u poslednjih mesec-dva. Koji su kriterijumi zaposljavanja omladine sto radi u DS-u? Da li su to devojke iz silikonske doline kojima je obest i karleusa stav najveci adut? Oni momci sto se muvaju onuda, da li bas svi moraju da nose sal na +20 stepeni i da ne umeju da se ljubazno jave gostima? Ovo su naravno banalni primeri ali su "banalni" i ti ljudi koje sam spomenuo. Ovo ce se multiplicirati n puta do vrha i onda cemo dobiti Dulica. Sa druge strane u SPS kao na poselu, samo sto mi nisu izneli slatko, rakiju i ladno pecenje.

Sa druge strane me nervira Gordanina dramatizacija onoga sto sam napisao. Uz male izmene, malo "ucitavanja" ja postao vodja tabadzija iako sam rekao da to ne mislim jos u drugom komentaru. Pokusao sam da napravim foru, bio sam previse ljut da bih to uradio pa je ispalo bezveze. Ali sta je - tu je, tako se vodi politicki dijalog i ako je to gromobran idem da pecam grafitnim stapom za vreme nevremena.


Rekla sam - OK, dešava se.
Ima dana za dijaloga, ako ima volje za komunikacijom.

I - zanimljiv je paradoks koji često uviđam, čitajući, (ova se asocijacija ne odnosi na ovaj tvoj komentar, samo sam se setila), naime - ljudi ne tako retko koriste način obraćanja koji inače - najviše zameraju bilo kome na javnim poslovima, stilom "ja da ti kažem...!", stilom saopštavanja, a ne voljom razmene različitog stava, drugačijeg mišljenja, a to je način koji onemogućava dijalog, to je način "ma, koje?!, ma, znam ja...". To, mahom, služi - ućutkivanju, a ne razvoju dijaloga, na javnoj ili privatnoj sceni.


Goran Vučković Goran Vučković 07:56 02.04.2012

Re: idi, bre!

To, mahom, služi - ućutkivanju, a ne razvoju dijaloga, na javnoj ili privatnoj sceni.

I to je sasvim prirodno, zar ne?
gordanac gordanac 08:12 02.04.2012

idi, bre!

Goran Vučković
To, mahom, služi - ućutkivanju, a ne razvoju dijaloga, na javnoj ili privatnoj sceni.

I to je sasvim prirodno, zar ne?

Jeste, većina ljudi (mahom) "prolazi" kroz takvu fazu "komunikacije", a uvek od onoga ko je ranije (ili nije uopšte) prošao takvu fazu zavisi da li će se "ućutkivanje" ostvariti ili ipak - postepeno preći i u dvosmernu razmenu.

A prirodno je zato što "mislimo u svojim ramovima, okvirima (frame, Lakoff)" i kada ne želimo kod sagovrnika da pronađemo odgovarajući "okvir" ili kad stupamo u komunikaciju sa stavom da takvog i ne može biti - tada je prirodan mehanizam "ućutkivanje".
Druga situacija je kad, slučajem, naiđeš na nekog za kog stekneš utisak da vam se poklapa većina "ramova", taj i takav susret nosi sobom paradoks - da vam i ne treba razmene reči, razgovora.
Dvosmerna komunikacija, dijalog, se odvija "na sredokraći" između ta dva ekstrena - na jednoj strani apsolutna volja za ućutkivanjem, na drugoj strani apsolutno odsustvo bilo kakve potrebe za - rečima. I tako se, kao sve ostalo, nalazimo u najširem delu Gaussa - tamo gde se ljudi trude da jedni do drugih dopru, razgovorom, dijalogom.
I - često, suviše često - ne uspeva. Tako biva da se jako mnogo ljudi nikad "ne izgovore" jedni drugima kroz pravi dijalog, što je - šteta, ali biva.
Goran Vučković Goran Vučković 08:24 02.04.2012

Re: idi, bre!

Jeste, većina ljudi (mahom) "prolazi" kroz takvu fazu "komunikacije", a uvek od onoga ko je ranije (ili nije uopšte) prošao takvu fazu zavisi da li će se "ućutkivanje" ostvariti ili ipak - postepeno preći i u dvosmernu razmenu.

Da se izrazim Hajtovom terminologijom - politika je sve više fokusirana na slona, a ne na jahača - a tvoje ime je crvena krpa za bika... ovaj - slona. Ali ti si još i dobro prošla, u odnosu na Krleta, računam - plus praviš manje troškova moderaciji (koja obriše hiljadu tona za jedan dan kod njega)

Tako da u suštini svako dođe da zadovolji nešto - alselone po jedno a Višnja po drugo. I to valjda i dobiju

E jedino ne znam kako se u tu priču uklapa taj koncept "dijalog"
alselone alselone 08:28 02.04.2012

Re: idi, bre!

Tako da u suštini svako dođe da zadovolji nešto - alselone po jedno a Višnja po drugo. I to valjda i dobiju

Goran Vučković Goran Vučković 08:53 02.04.2012

Re: idi, bre!

Neobičan lik. Nadam se da nema nekog dodatnog kontekstualnog značenja za one koji prate sport, pošto taj deo poruke ne mogu da primim - jer sport ne pratim.

Da odradim moj deo konteksta: slon i jahač.
alselone alselone 08:59 02.04.2012

Re: idi, bre!

Nadam se da nema nekog dodatnog kontekstualnog značenja


Ma kakvi. Samo sam trazio GIF sa tapsanjem. Mr. Murinjo slucajno ispao.
vladaxy vladaxy 19:34 02.04.2012

Re: Koga ne mrzi...

ali bi zato rokao hidrocentrale gde god nadje zgodno mesto


Kad malo bolje razmislim, skupio bih par stotina ljudi (pozvao bih i tebe), uhvatili bi se za ruke u krug negde na Kalemegdanu i poslali kosmičku energiju narodu Afrke. Neka i njima svane.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:25 01.04.2012

empatija

nikom nece kruna da padne s glave ako se na sat vremena solidarise s drugim ljudima u nekoj akciji s plemenitm ciljem i neizvesnom rezultatom. saosecajnost se trenira, pa i saosecajnost s planetom. ko ne ume, moze da nauci. lekovito je.

iz mog ugla i nije odvec bitno kakav ce rezultat biti, ali jeste bitno i lepo i dobro i pozitivno, da na trenutak izaces iz svog mikro sveta i problema i zagledanosti u svoj pupak, i tako, mislis malo globalno, zapravo, budes u vezi s ljudima, onako, zbog sira i vojne muzike.

dobar je to osecaj. ta povezanost, kroz saosecajnost:)

gordanac gordanac 20:46 01.04.2012

60 minuta...

....malo drugačije vrste - 60 minuta "putovanja u dubine Zemlje" (BBC)

How Earth Made Us. Deep earth.



Goran Vučković Goran Vučković 21:03 01.04.2012

Kad već o globalnim pojavama...

... računam videli ste već - ali za one koji nisu:

Hans Rosling
BIG FACT: The number of children (<15 y) have stopped growing at 1.9 billion. UN medium prediction is 1.9 billion throughout the century!
gordanac gordanac 21:13 01.04.2012

:)

Goran Vučković

Kad već o globalnim pojavama..
... računam videli ste već - ali za one koji nisu:

Hans Rosling
BIG FACT: The number of children (<15 y) have stopped growing at 1.9 billion. UN medium prediction is 1.9 billion throughout the century!

Videla! (i ostale njegove prikaze podataka, kreativan, nesporno i lako "pokrene" na razmišljanje)
A milo mi i tebe videti, Čubaka.
Goran Vučković Goran Vučković 22:05 01.04.2012

Re: :)

A milo mi i tebe videti, Čubaka.

Prisutan - malkice do duše bio razmazan tanko poslednjih par nedelja. Ali sam uspeo po javnom prevozu da skupim vremena da pročitam novu Hajtovu knjigu - vidim da je ocrniše ocenama na Amazonu, ali meni se baš svidela.
gordanac gordanac 22:24 01.04.2012

Re: :)

Goran Vučković
A milo mi i tebe videti, Čubaka.

Prisutan - malkice do duše bio razmazan tanko poslednjih par nedelja. Ali sam uspeo po javnom prevozu da skupim vremena da pročitam novu Hajtovu knjigu - vidim da je ocrniše ocenama na Amazonu, ali meni se baš svidela.

Jeste, izazavao kontroverze (više nego inače, kanda).
Svejedno mislim da mu je "homo duplex" dobra postavka, koliko god se zaista moglo sporiti sa raznim drugim zaključcima koje izvodi (meni je knjiga stigla - greškom, zabunom, smešna priča, ali - istinita kao i uvek kad se umeša "komedijant slučaj" )



- ovih 3 minuta su kraj prezentacije koju je imao na TED (ima titl na hrvatskom, koga zanima, samo se izabere na donjoj liniji videa)
Goran Vučković Goran Vučković 22:59 01.04.2012

Re: :)

Gledao sam to predavanje sa TED-a, da - a Homo Duplex nije njegov, valjda, nego Dirkemov.

Kaneman je takođe objavio knjigu, ne znam da li si videla - to sam takođe nahrčkio (ali sam bacio u niži prioritet dok ne pročitam Hajta) - najjači utisak mi je to što u uvodu pominje uticaj Taleba i njegovog Crnog Labuda - računam Talebu nije ostalo još premnogo endorsmenta značajnijih od ovakvog jednog.

Sjajna mi je inače i ambicija šta Kaneman očekuje od svoje knjige - kaže "da proširi rečnik razgovora pored aparata za vodu"
gordanac gordanac 23:07 01.04.2012

Re: :)

Jesam i Kahneman
"Two Brains Running" - zanimljiv prikaz (ne samo o knjizi ili - najmanje o knjizi), neće ti smetati ako još nisi pročitao.

Goran Vučković Goran Vučković 07:54 02.04.2012

Re: :)


"Two Brains Running" - zanimljiv prikaz (ne samo o knjizi ili - najmanje o knjizi), neće ti smetati ako još nisi pročitao.

Simpatično, hvala - počeo sam da čitam, ali nisam stigao daleko, možda četvrtinu knjige, kad mi je došla Hajtova knjiga, pred prošlonedeljni put - tako da sam malo prepakovao prioritete. Kanemana nosim na odmor ove nedelje
jasnaz jasnaz 09:32 02.04.2012

Imali smo



goste, koji su doneli svoje svetlo : ) -- i biće ga još, u tami beogradskih scena !

===============
Vidimo se, Vesna : )




gordanac gordanac 09:49 02.04.2012

60x60x60x60...

... četvorodimenzionalna igra je rešenje kvadarature kruga

jasnaz jasnaz 10:54 02.04.2012

: 60x60x60x60...

gordanac
... četvorodimenzionalna igra je rešenje kvadarature kruga



nije red dolaziti kod gordane~c bez f : )


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana