Ekologija| Životni stil

O slobodi govora

Goran Vučković RSS / 09.04.2012. u 14:03

tumblr_lhy710wkn21qhehfho1_500.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gde smo ono stali?

A da - gorštak pitao gde sam: bio na odmoru, predaleko od mog kućnog wifi - ali to je sada ispravljeno :P

Ova misao Nouma Čomskog inače sumira moja osećanja + principijelni stav prema autoru bloga na kome iz tehničkih razloga nisam mogao da dovršim ovu diskusiju.

Komšijama, naravno - prijatno popodne, što bi se reklo u muzičkim željama.



Komentari (217)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 14:07 09.04.2012

cao vucko

opet kontrablog
Goran Vučković Goran Vučković 14:21 09.04.2012

Re: cao vucko

opet kontrablog

Ne. Temu tog bloga ne bih ni komentarisao, nemam crnu kesu pri ruci - od tečnosti može da crkne tastatura.
antioksidant antioksidant 14:27 09.04.2012

Re: cao vucko

Goran Vučković
opet kontrablog

Ne. Temu tog bloga ne bih ni komentarisao, nemam crnu kesu pri ruci - od tečnosti može da crkne tastatura.

zezam se vucko
probam da te razveselim (ne znam o cemu je rec i pretpostavljam da je bolje da ne znam) zelja mi je samo da tebe vratim u mod neobaveznosti
emanuella emanuella 14:27 09.04.2012

Re: cao vucko

Polako, baje i koke odlaze na uskrsnji odmor, da konačno dahnu, kako kažu. Čak, i kad pitam one koji ništa ne rade, šta će raditi preko praznika , kažu: „Idem na godišnji odmor.“ I to sve neke hebacke kombinacije. Od čega će se, na godišnjem odmoru, odmarati oni koji ništa nisu radili? Naj ti je vjerojatnije, od samih sebe, jer su dokurčili svima u svojoj okolini.
Oni, koji su stvarno rintačili, stvarno trebaju odmor,no oni, koji stvarno rintače, imaju tako mizerna primanja, da će malo sutra otići na odmor. Za njih je godišnji odmor, kad ne moraju svaki dan na posao, pa taman, svaki dan sjedili na stepenicama i pušili cigaru.
Ja neću ni na kakav godišnji odmor. Ni najmanje mi ne fali, stereotipni stampedo Juropljana ka Sredozemlju, drugim močvarama ili planincugama Ni najmanje mi ne fali, da se znojim u nekoj konobi i sisam nešto sa riblje krljušti,niti da sipam pijesak između guzova,spasavam klince od raznoraznih preloma,luftiram pluca na visokim nadmorskim visinama. Ponavljanje je farsa, zato, ne mrdam nigdje. Uskrsnje praznike provest cu svečano i radno, a vama kako drago.
Goran Vučković Goran Vučković 14:46 09.04.2012

Re: cao vucko

Ponavljanje je farsa, zato, ne mrdam nigdje. Uskrsnje praznike provest cu svečano i radno, a vama kako drago.

Lep provod želim
elis elis 14:36 09.04.2012

Alfabet

Da bismo uopšte mogli razgovarati o fenomenu slobode govora, prvo moramo razlučiti šta je to sloboda, a šta govor.

Potpuno svestan teškoća sa kojima se suočavamo u nastojanju da u pojmovnu definiciju sapnemo taj čudesni i ujedno uznemirujući fenomen slobode, smatram da, kada je govor u pitanju, nismo izloženi takvim iskušenjima - njega je, uglavnom, lako prepoznati.

Kao što je lako prepoznati ono kevtanje koje se često pod govor izdaje.

Sve dok ne naučimo da na prvi pogled razlikujemo govor od kevtanja, kao što na prvi pogled, recimo, možemo razlikovati pustinju Gobi od Karipskog mora, sloboda govora će u našem govoru biti tek isprazna reč.

Za početak, govor barata mislima, kevtanje plošnim, jednodimenzionalnim predodžbama. Govor potiče da se nastavi misliti, kevtanje tera misao i čini da se osećamo sigurnim od njenog uznemirujućeg podbadanja.

Sve u svemu, Vučko, meni ič nije jasno o čemu ti ovde govoriš - ti si, naime, u toj diskusiji govorio, tvoji oponenti, za koje bi lakoveran posmatrač rekao da pripadaju suprostavljenim svetonazorima, a u stvari su navlas isti, nalik kao jaje jajetu, uglavnom su kevtali.
niccolo niccolo 14:46 09.04.2012

Principijelno*

principijelni stav prema autoru bloga na kome iz tehničkih razloga nisam mogao da dovršim ovu diskusiju

To je ta konstantna netrpeljivost između Francuza i Velikih Britanaca


* Jel ima neke veze ova reč sa našim Princijem?
Goran Vučković Goran Vučković 14:47 09.04.2012

Re: Principijelno*

* Jel ima neke veze ova reč sa našim Princijem?

Jok, princi je pekara.
princi princi 18:18 09.04.2012

Re: Principijelno*

Sad još ispadoh i neprincipijelan...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:26 09.04.2012

Re: Principijelno*

niccolo
Jel ima neke veze ova reč sa našim Princijem?
Goran Vučković
Jok, princi je pekara.
princi
Sad još ispadoh i neprincipijelan...


Ал' си барем укусан.
docsumann docsumann 18:29 09.04.2012

Re: Principijelno*

Ал' си барем укусан.


freedom of taste
Goran Vučković Goran Vučković 18:34 09.04.2012

Re: Principijelno*

freedom of taste

Aaaa, ne, to je velika odgovornost!
princi princi 19:53 09.04.2012

Re: Principijelno*

Ал' си барем укусан.

Hrskav. Nije da sam se baš nešto trudio, al' nikako da doakam ko je koga despiseovao a ko koga banovao.
gordanac gordanac 15:08 09.04.2012

pa, kad ne mogu...

...da - odolim



A prezir je neproduktivna emocija, ona i uši i oči i skoro sva druga čula drži - zatvorenim, neupotrebljivim, tako da je Noam Chomsky (verujem) to imao u vidu kad je ispisao citat koji si postavio. Prezir prema bilo čemu ili bilo kome uglavnom znači upotrebu "negativne definicije nečega ili nekoga" jer mislimo da tako mi sami "ispadamo" mnogo bolji nego što zaista jesmo.S prezirom se i ne može komunicirati, možeš samo - slušati (i treba, ako hoćeš da dopreš do nekoga), prezir je "one way street" i da bi znao kako da ne koristiš prezir, kako da mu ne podlegneš čak i kad se intuitivno javlja, moraš verovati u - slobodu govora, nema druge.
Prezirati je lako, ućutkivati druge još lakše, dopreti do nekoga je kuMst.
A imam još jedan dobar:



(ovaj je isto tačan i - najgori je i najteži od svih citata )
nsarski nsarski 15:18 09.04.2012

Re: Try this one

ovaj je isto tačan i - najgori je i najteži od svih citata



Probaj sa ovim (takodje tezak):

"People demand freedom of speech to make up for
the freedom of thought which they avoid
." - Soren Aabye Kierkegaard
Goran Vučković Goran Vučković 15:19 09.04.2012

Re: pa, kad ne mogu...

A prezir je neproduktivna emocija, ona i uši i oči i skoro sva druga čula drži - zatvorenim

"Morality binds and blinds", reče moj omiljeni psiholog - muka je samo što se moral dobija u paketu sa ostalim stvarima, kao što znaš.

Ovde je više bilo u pitanju naglašavanje boje lakmus papira, nego intenziteta boje, pošto je primalac poruke očigledno daltonista.

Goran Vučković Goran Vučković 15:24 09.04.2012

Re: Try this one

"People demand freedom of speech to make up for the freedom of thought which they avoid." - Soren Aabye Kierkegaard

Vidi se da je čovek živeo u vremenu pre televizije
Milan Novković Milan Novković 15:25 09.04.2012

Re: Try this one

Probaj sa ovim

Pre nego što ti Vučko odgovori:

Kierkegaard je "faca"!

Njegova estetika --> etika --> religija trijada je Hanibal modernog, "intelektualnog" doba, ja često mislim, kad želim da ipresioniram samog sebe "razumevanjem" ove gore misli.

Samo ja mislim da rečima ne nadoknađujemo misli, tj radimo i to, nego lepimo naprslu ljusku, koju onda šminkamo

Pre nego što Vučko odgovori i meni - ovo nema veze sa njegovim blogom
Milan Novković Milan Novković 15:26 09.04.2012

Re: Try this one

Vidi se

Jbt al si brz
antioksidant antioksidant 15:27 09.04.2012

Re: Try this one

freedom's just another word for nothing left to lose

pa kad sve izgubi znacenje onda ostane i ta sloboda... kevtanja*

*elis tako veli, ne znam zasto ne voli male pse?

Goran Vučković Goran Vučković 15:30 09.04.2012

Re: Try this one

Samo ja mislim da rečima ne nadoknađujemo misli, tj radimo i to, nego lepimo naprslu ljusku, koju onda šminkamo

Ovo si možda video, kad sam kačio ranije: Intervju sa Džonatanom Hajtom.
gordanac gordanac 15:30 09.04.2012

Try this one

nsarski
ovaj je isto tačan i - najgori je i najteži od svih citata



Probaj sa ovim (takodje tezak):

"People demand freedom of speech to make up for
the freedom of thought which they avoid
." - Soren Aabye Kierkegaard

Probala.
Devil`s virtue, ali se naučiti mora, a valja je i smetnuti s uma, bar s vremena na vreme.
Ima jedna koju obuhvata sve (kao jedan prsten u Gospodaru prstenova):

Milan Novković Milan Novković 15:35 09.04.2012

Re: Try this one

Devil`s virtue

To the contrary, najbolje čemu možeš da se nadaš u kritikovanju njegovih reči je površni, self-referencial "masterpiece" u potrđivanju onoga što je on rekao

Evo još jedne trijade za interpretaciju po potrebi:

formalna logika --> modalna logika --> freedom os speech
gordanac gordanac 15:37 09.04.2012

:)

Goran Vučković
A prezir je neproduktivna emocija, ona i uši i oči i skoro sva druga čula drži - zatvorenim

"Morality binds and blinds", reče moj omiljeni psiholog - muka je samo što se moral dobija u paketu sa ostalim stvarima, kao što znaš.

Ovde je više bilo u pitanju naglašavanje boje lakmus papira, nego intenziteta boje, pošto je primalac poruke očigledno daltonista.


Sve se dobija u paketu sa svim ostalim.
Ponekad jednostavno - odmahneš rukom, nema druge, ali ti za "odmah-mah-mah" u pravom trenutku treba - vežbe i iskustva, dobre volje i strpljivosti, mnogo "opisa boja" koje ti vidiš, a misliš da neko drugi ne vidi, jer to je jedino prirodno - ako već umeš da vidiš boje, fer je i pristojno da se potrudiš da te boje opišeš nekom ko ih ne vidi.
Ako razgovaraš sa strancima, a o tome kakve je nešto boje - cela stvar postaje malko teža, onda su šanse da se potpuno "ugruvaš" mnogo veća, meknows, been there, done that, broke my heart
Goran Vučković Goran Vučković 15:43 09.04.2012

Re: :)

Ako razgovaraš sa strancima

Kad već pominješ spoljnu politiku, vidim opet neka dreka i kuknjava po medijima, kao da neko opet ljušti luk - i to u stihu?
nsarski nsarski 15:44 09.04.2012

Re: Oh, yeah

šanse da se potpuno "ugruvaš" mnogo veća, meknows, been there, done that, broke my heart...

...saw a movie, been to a play, bought a teeshirt...
elis elis 15:58 09.04.2012

Re: Try this one

antioksidant
*elis tako veli, ne znam zasto ne voli male pse?


Pa to je nečuveno! Ne-ču-ve-no! Ja da ne volim male i ostale pse?! Ja, koji sam maločas, i to pod antibioticima, k'o bez duše trčao da bih učestvovao u složenoj operaciji spašavanja kučeta koje se zaplelo u šiblje i visilo nad uzmućenom Miljackom?! Još jednom - ne-ču-ve-no!

Šalu na stranu, AO, nemam problem sa psećim kevtanjem, čak naprotiv. Ali sa ljudskim imam, o, itekako imam.


P.S.

I nije šala ovo za spašavanje kučeta
nsarski nsarski 16:02 09.04.2012

Re: <span>Re: Try th<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="lime">i</span>s one</span>

Samo ja mislim da rečima ne nadoknađujemo misli, tj radimo i to, nego lepimo naprslu ljusku, koju onda šminkamo


Pa, prebaceno u danasnje vreme, ima ljudi koji bez mnogo razmisljanja - TV, kako kaze Cupakabra, ili neki drugi medij je vec obavio misljenje za njih - stanu da vicu "UA!", "DOLE!","Gore!", "ZIVEO!", itd., i zahtevaju da se to dranje svrsta pod slobodu govora. Ima i toga, znamo Sibine.
Milan Novković Milan Novković 16:33 09.04.2012

Re: <span>Re: Try th<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="lime">i</span>s one</span>

Ima i toga, znamo Sibine

Da se "doeditujem" malo ovde, kroz novi komentar - ja sam mislio na reči (kao manji deo reči koje upotrebljavamo) na koje mislim da je on mislio

Lični primer: ja mogu površno da pročitam tuđi komentar, odluta mi pažnja or otherwise, ali poletim da pričam, svrbe me prsti, i ostalo, pa ako uletim u svađu cool, udaram dok polako popunjavam sliku u kojoj sam se brže-bolje nasmešio
gordanac gordanac 16:53 09.04.2012

Re: Oh, yeah

nsarski
šanse da se potpuno "ugruvaš" mnogo veća, meknows, been there, done that, broke my heart...

...saw a movie, been to a play, bought a teeshirt...

o, mocking me is easy :)
(happens all the time)

and - you won: nemam majicu (još)
nsarski nsarski 16:57 09.04.2012

Re: Oh, yeah

o, mocking me is easy :)
(happens all the time)

This was out of pure sućut.

P.S. Ovim mislim na poznate reci Leona Trockog o zasedanju Ustavotvorne Skupstine posle Ruske Revolucije (Boljsevici su poneli oruzje, dok su Demokrate dosli spremni za duge debate): "I tako je demokratija usla u okrsaj sa diktaturom, tesko naoruzana sendvicima i svecama".
nsarski nsarski 17:54 09.04.2012

Re: :)

Kad već pominješ spoljnu politiku, vidim opet neka dreka i kuknjava po medijima, kao da neko opet ljušti luk - i to u stihu?


Aha, bas se ovih dana desava situacija sa Ginterom Grasom i njegovom pesmom o predstojecem ratu sa Iranom koju je objavio u nemackim novinama. Ginteru Grasu zabranjen ulazak u Izrael. Sloboda govora? Ili je u pitanju nesto drugo?
Goran Vučković Goran Vučković 18:33 09.04.2012

Re: :)

Sloboda govora? Ili je u pitanju nesto drugo?

Sudeći po listi onih kojima je zabranjen ulazak, počinje da izgleda kao odlikovanje. I profesor Čomski je "laureat".
nikola_kovac nikola_kovac 21:23 09.04.2012

Re: :)

o predstojecem ratu sa Iranom

Је л' неко приметио агресивну промилитари кампању широм културе. Мени три случаја пала у очи:

1) спот Кети Пери после кога бих да будем жена-војник
2) говор на ТЕДу о силним "играчкама" које се производе за војне сврхе у САД
3) оно сликање у Мајамију: тенисери плус неко униформно лице - је л' оно био скаут или нешто горе?
docsumann docsumann 21:37 09.04.2012

Re: :)

Sudeći po listi onih kojima je zabranjen ulazak, počinje da izgleda kao odlikovanje


hehe, slično kao banovanje kod ... you know
mirelarado mirelarado 23:47 09.04.2012

Re: Try this one

Goran Vučković
"People demand freedom of speech to make up for the freedom of thought which they avoid." - Soren Aabye Kierkegaard

Vidi se da je čovek živeo u vremenu pre televizije



Goran Vučković Goran Vučković 16:02 09.04.2012

Pauza

Izvinjavam se, sunce u Glazgovu, što neodložno povlači šetnju i uživanje u pomenutom retkom prirodnom fenomenu
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:23 09.04.2012

Re: Pauza

skroz usput .

celtic ili rengers?
mirelarado mirelarado 18:41 09.04.2012

Re: Pauza

Goran Vučković
Izvinjavam se, sunce u Glazgovu, što neodložno povlači šetnju i uživanje u pomenutom retkom prirodnom fenomenu


Eто, то се зове:




Goran Vučković Goran Vučković 18:42 09.04.2012

Re: Pauza

celtic ili rengers?

Pitao me jednom taksista, kad je čuo da sam se doselio - ja rekao da slabo pratim fudbal, a on onda prokomentarisao: "pametan odgovor"

Inače Rejndžersi su sad u nekoj gadnoj buli, nešto su ih uhvatili u utaji poreza, duguju milione - ubiše vesti o tome poslednjih nekoliko meseci.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:48 09.04.2012

.

"pametan odgovor"


ubiše vesti o tome poslednjih nekoliko meseci


neki basnoslovan dug . bedak -

a opet ubiše celtic u old firmu.

lakipingvin lakipingvin 17:23 09.04.2012

:)

bio na odmoru, predaleko od mog kućnog wifi

mislim jak ti izgovor stvarno,pa sto nisi naso neko svinjce e boom eto ti internet

http://idealab.talkingpointsmemo.com/2012/04/will-apple-beat-google-to-tap-north-carolinas-pig-power.php?ref=fpnewsfeed
Goran Vučković Goran Vučković 18:39 09.04.2012

Re: :)

mislim jak ti izgovor stvarno,pa sto nisi naso neko svinjce e boom eto ti internet

Ma bilo je struje, ali wifi nije dobacivao do kućice... bila i neka farma, ali preko brda, ove godine nije vukao vetar sa te strane
ivana23 ivana23 18:47 09.04.2012

***

Jeste trol, nije trol...



Milan Novković Milan Novković 18:52 09.04.2012

Re: ***

ivana23
Jeste trol, nije trol...




I šta će ako se neko stvarno javi?
Goran Vučković Goran Vučković 18:54 09.04.2012

Re: ***

Ko li ono beše reče da trol ne postoji
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:56 09.04.2012

Re: ***

Milan Novković
ivana23
Jeste trol, nije trol...

I šta će ako se neko stvarno javi?


Мала је вероватноћа, због овог услова из тендерске документације:
6) изјава два сведока оверена у општини да је више од једног члана главног одбора у претходне четири године присуствовало неком од концерата Београдске филхармоније, не рачунајући наступ у Улици Страхинића Бана
Milan Novković Milan Novković 19:06 09.04.2012

Re: ***

Predrag Brajovic
Milan Novković
ivana23
Jeste trol, nije trol...

I šta će ako se neko stvarno javi?


Мала је вероватноћа, због овог услова из тендерске документације:
6) изјава два сведока оверена у општини да је више од једног члана главног одбора у претходне четири године присуствовало неком од концерата Београдске филхармоније, не рачунајући наступ у Улици Страхинића Бана

Dobra prilika da se neke grupe građana, koje do sad nisu imale dodirnih tačaka sa politikom, prodaju za velike pare
ivana23 ivana23 19:15 09.04.2012

Re: ***

Milan Novković
ivana23
Jeste trol, nije trol...

I šta će ako se neko stvarno javi?


Sto bi to bio neki problem?
ivana23 ivana23 19:17 09.04.2012

Re: ***

Predrag Brajovic
Мала је вероватноћа, због овог услова из тендерске документације:
6) изјава два сведока оверена у општини да је више од једног члана главног одбора у претходне четири године присуствовало неком од концерата Београдске филхармоније, не рачунајући наступ у Улици Страхинића Бана


Cini mi se da ni ta stavka nije nepremostiva prepreka.
ivana23 ivana23 19:18 09.04.2012

Re: ***

Milan Novković
Dobra prilika da se neke grupe građana, koje do sad nisu imale dodirnih tačaka sa politikom, prodaju za velike pare


Kome da se prodaju? BGF? Oni nemaju novca, dotirani su iz budzeta.
Milan Novković Milan Novković 19:26 09.04.2012

Re: ***

Kome da se prodaju? BGF?

Ne, nego partiji koja bi onda preko BGF "kupila" podršku
emanuella emanuella 22:07 09.04.2012

Re: ***

Politička uvjerenja mijenjaju se kao prljave gaće.
reanimator reanimator 11:03 10.04.2012

Re: ***

Мала је вероватноћа, због овог услова из тендерске документације:
6) изјава два сведока оверена у општини да је више од једног члана главног одбора у претходне четири године присуствовало неком од концерата Београдске филхармоније, не рачунајући наступ у Улици Страхинића Бана

Ti vidiš problem, ja vidim priliku!
Javni poziv za pruikupljanje ponuda za svedočenje da je više od jednog člana glavnog odbora odredjene partije u prethodne 4 godine prisustvovalo...
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:56 11.04.2012

Re: ***

Ko li ono beše reče da trol ne postoji

Molim?! Još malo pa ćemo stići do tvrdnje da ni patuljci ne postoje...skandal!

antioksidant antioksidant 10:01 11.04.2012

Re: ***

Мала је вероватноћа, због овог услова из тендерске документације:
6) изјава два сведока оверена у општини да је више од једног члана главног одбора у претходне четири године присуствовало неком од концерата Београдске филхармоније, не рачунајући наступ у Улици Страхинића Бана

ovi imaju bar jednog
blau.punkt blau.punkt 19:50 09.04.2012

banned



Colin_bgd Colin_bgd 23:14 09.04.2012

Evo ga opet...

If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.


Samo believe???

Eh, Chomsky, Chomsky, targetujes svoju ciljnu grupu maestralno...
Goran Vučković Goran Vučković 23:27 09.04.2012

Re: Evo ga opet...



Samo believe???

Eh, Chomsky, Chomsky, targetujes svoju ciljnu grupu maestralno...

Može fusnota, za nas sa jeftinijim kartama?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:15 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Može fusnota, za nas sa jeftinijim kartama?

Pa Volter (onaj francuski, ne onaj naš Valter kojeg se ne tiče šta Švabe misle ), šta drugo.

Dobro de, ima tu i drugih koji bi i da se biju (a ne samo da veruju ) ali je njegovo ono čuveno:

"I disagree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

(u originalu beše malčice drugojačije, ali glavno je da je ubio Libertija, zar ne

               
Goran Vučković Goran Vučković 00:26 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Dobro de, ima tu i drugih koji bi i da se biju (a ne samo da veruju)

Da parafraziram Staljina o rimskom papi i divizijama: koliko, dakle, Volter ima recki na tom pištolju, osim mr. Valance-a?
Colin_bgd Colin_bgd 01:03 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Može fusnota, za nas sa jeftinijim kartama?

Keep clapping your hands, while Mr Chomsky is rattling his jewelry...
Goran Vučković Goran Vučković 01:08 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Keep clapping your hands, while Mr Chomsky is rattling his jewelry...

Pa ja ono kao pljeskao, čekajući da ti zazveckaš nakitom - ali nešto slabo zvecka.
Colin_bgd Colin_bgd 07:49 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

čekajući da ti zazveckaš nakitom

Kakav skok na paralelni kolosek... ali ne radi se ni o tome...

Radi se o tome da iza svakog grma vreba persona koja ce dobro da naplati svoju "principijelnost" (koja je izrazena vrlo, vrlo biranim recima, nema tu nista slucajno), a mi cemo u najboljem slucaju neprincipijelno da primetimo i da se pozalimo parcijalno samo na jedne, na osnovu cistih navijackih strasti, oslanjajuci se cak na one druge ciju igru ne zelimo da vidimo i prozremo iako su cesto jasnije i od sebe samih. Ne vidim razliku sa "onim" blogom, iako su se tamo, verovatno, vise poklapala nasa misljenja...

Ali to je valjda samo ova england/scotland transverzala, koja se obicno zavrsi sealed with a Glasgow kiss...
Budimac Budimac 09:12 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Colin_bgd


Goran Vučković Goran Vučković 10:10 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Kakav skok na paralelni kolosek... ali ne radi se ni o tome...

Pa nije skok na paralelan kolosek - red je da elaboriraš aluziju, da fokusiram odgovor.

Ok, pretpostavljam da misliš na ovo. Plus si dodao, sudeći po prvom komentaru, malo "marketinškog duha" u "ciljanju ciljne grupe". I to sve na bazi činjenice da sam upotrebio citat Čomskog kao uvod u blog.

Evo za tebe jedna tema za razmišljanje, onda:

Kako to da pored svega što je Čomski uradio za pedesetak godina svoje karijere, a uradio je poprilično, čini mi se - ti uspevaš da konstruišeš ovakvu sliku o njemu? Da dođeš na ovako neformalan blog, gde je Čomski samo pomenut uzgred (kroz citat na početku i status ulazne vize za Izrael) da bi se rugao njegovom "ciljnom tržištu", koje bi samo prihvatalo slobodu izražavanja onih koje preziru, ali ne bi umiralo za nju - dok Čomski zvecka nakitom (uštedeo dva miliona dolara u penzijski fond za tričavih četrdeset i kusur godina karijere na MIT i ko zna koliko objavljenih knjiga)?
Colin_bgd Colin_bgd 10:32 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Kako to da pored svega što je Čomski uradio za pedesetak godina svoje karijere, a uradio je poprilično, čini mi se - ti uspevaš da konstruišeš ovakvu sliku o njemu? Da dođeš na ovako neformalan blog, gde je Čomski samo pomenut uzgred (kroz citat na početku i status ulazne vize za Izrael) da bi se rugao njegovom "ciljnom tržištu", koje bi samo prihvatalo slobodu izražavanja onih koje preziru, ali ne bi umiralo za nju - dok Čomski zvecka nakitom (uštedeo dva miliona dolara u penzijski fond za tričavih četrdeset i kusur godina karijere na MIT i ko zna koliko objavljenih knjiga)?

Mozda ja ponekad, mozda cesto, preskacem po nekoliko stepenika odjednom, pa ponekad propadnem u rupu, ali ono sto mi se cini u ovom slucaju je sledece. To sto te je tamo banovalo (ako jeste), to moze samo da ti godi, nikako da ti smeta. Drugo, ne vidim zbog cega je bilo potrebno prizivati Chomskog, valjda je i tebi sloboda govora pri srcu. Pogotovo sto bi trebala da ti bude, cak i da nisi cuo za doticnog, i cak i da nista nije uradio u svojoj karijeri. Ne mogu da se slozim da je Chomsky pomenut uzgred, njegov citat je i pocetak i kraj tvog bloga, i to je u redu. Samo ne razumem fascinaciju (ako je ima, a rekao bih da je ima zbog citata), a narocito zasto je bilo potrebno postavljati nekog kao 'ledja' samom sebi, pogotovo ako je taj napravio vise stete nego koristi. To je, u ovom slucaju slobode govora, kao da ja sad uzmem tapiju na cist vazduh, pa od toga pravim karijeru. Pricam svugde da je bolje udisati svez planinski vaduh nego izduvne gasove termoelektrane. Jedini efekat koji to ima je da su termoelektrane samo malo bolje sakrivene... i kao nus-pojava vec pomenuti nakit...
freehand freehand 10:50 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Colin_bgd
Kako to da pored svega što je Čomski uradio za pedesetak godina svoje karijere, a uradio je poprilično, čini mi se - ti uspevaš da konstruišeš ovakvu sliku o njemu? Da dođeš na ovako neformalan blog, gde je Čomski samo pomenut uzgred (kroz citat na početku i status ulazne vize za Izrael) da bi se rugao njegovom "ciljnom tržištu", koje bi samo prihvatalo slobodu izražavanja onih koje preziru, ali ne bi umiralo za nju - dok Čomski zvecka nakitom (uštedeo dva miliona dolara u penzijski fond za tričavih četrdeset i kusur godina karijere na MIT i ko zna koliko objavljenih knjiga)?

Mozda ja ponekad, mozda cesto, preskacem po nekoliko stepenika odjednom, pa ponekad propadnem u rupu, ali ono sto mi se cini u ovom slucaju je sledece. To sto te je tamo banovalo (ako jeste), to moze samo da ti godi, nikako da ti smeta. Drugo, ne vidim zbog cega je bilo potrebno prizivati Chomskog, valjda je i tebi sloboda govora pri srcu. Pogotovo sto bi trebala da ti bude, cak i da nisi cuo za doticnog, i cak i da nista nije uradio u svojoj karijeri. Ne mogu da se slozim da je Chomsky pomenut uzgred, njegov citat je i pocetak i kraj tvog bloga, i to je u redu. Samo ne razumem fascinaciju (ako je ima, a rekao bih da je ima zbog citata), a narocito zasto je bilo potrebno postavljati nekog kao 'ledja' samom sebi, pogotovo ako je taj napravio vise stete nego koristi. To je, u ovom slucaju slobode govora, kao da ja sad uzmem tapiju na cist vazduh, pa od toga pravim karijeru. Pricam svugde da je bolje udisati svez planinski vaduh nego izduvne gasove termoelektrane. Jedini efekat koji to ima je da su termoelektrane samo malo bolje sakrivene... i kao nus-pojava vec pomenuti nakit...

E Coline - Bog me ubio ako sam te išta razumeo.
Sem ako ovo nije blogoperformans u kome se dokazuje postojanje oposuma?
Goran Vučković Goran Vučković 10:56 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

To sto te je tamo banovalo (ako jeste), to moze samo da ti godi, nikako da ti smeta.

Ne vidim zašto bi mi godilo - ne bi mi ni smetalo (nije ovo prvi put) da nije napravio psihoanalitički komentar na koji mislim da je red da se odgovori.
Drugo, ne vidim zbog cega je bilo potrebno prizivati Chomskog, valjda je i tebi sloboda govora pri srcu.

Ne vidim zašto je problem prizivati Čomskog - kao što vidiš, to podstiče diskusiju - a interesantna je i sličica - da li prepoznaješ ono što je superponirano na tekst citata? Sve u svemu, čini mi se da iz nekog razloga ti stavljaš mnogo više naglaska na lik i delo građanina NČ nego ja.
Samo ne razumem fascinaciju (ako je ima, a rekao bih da je ima zbog citata), a narocito zasto je bilo potrebno postavljati nekog kao 'ledja' samom sebi, pogotovo ako je taj napravio vise stete nego koristi.

E ovo mi je krajnje interesantno - kad smo već zaglavili oko Čomskog, da li bi mogao da malo elaboriraš zašto misliš da je napravio više štete nego koristi - i kome to?
To je, u ovom slucaju slobode govora, kao da ja sad uzmem tapiju na cist vazduh, pa od toga pravim karijeru. Pricam svugde da je bolje udisati svez planinski vaduh nego izduvne gasove termoelektrane. Jedini efekat koji to ima je da su termoelektrane samo malo bolje sakrivene...

Jel ovo objašnjenje štetnosti Čomskog?
Colin_bgd Colin_bgd 11:03 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

E Coline - Bog me ubio ako sam te išta razumeo.
Sem ako ovo nije blogoperformans u kome se dokazuje postojanje oposuma?

Ma jok, bre! (ovo je valjda jasno?) Samo nikako ne mogu da razumem (a ni da ocutim, sto je moja nepotrebna manjkavost) fasciniranost tim kao nekim modernim progresivnim kao velicinama, koje niti su velicine, niti su progresivne, a povrh svega i malo toga imaju da kazu. Ako treba nekog da citiramo, daj da to makar bude prvo neko pametan i iskren, a drugo da taj citat originalno nesto i znaci, a ne da samo state the obvious...
Colin_bgd Colin_bgd 11:06 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Jel ovo objašnjenje štetnosti Čomskog?

Slab pokusaj, sto jes jes...

Chomsky svesno srozava nivo svoje publike (u sirem smislu) da bi sopstveni nivo izgledao visi nego sto jeste. Vrhunska stetocina...

I.e. postavlja stvari tako da moramo svi da mu budemo ovce, kad on ne moze da bude vise od cobanina...

EDIT: To ne podrazumeva da mu je bukvalno svaka recenica pogresna i da se ja nikad ne bih slozio ni sa cim sto je ikada rekao ili napisao. Ali kad se podvuce crta rezultat je... katastrofalan...
Goran Vučković Goran Vučković 11:12 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ako treba nekog da citiramo, daj da to makar bude prvo neko pametan i iskren, a drugo da taj citat originalno nesto i znaci, a ne da samo state the obvious...

Ne kapiram kakve traume imaš od Čomskog, ali ajd proberi par takvih - pametnih i iskrenih - pa da vidimo šta ima za citiranje.
Goran Vučković Goran Vučković 11:14 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Chomsky svesno srozava nivo svoje publike (u sirem smislu) da bi sopstveni nivo izgledao visi nego sto jeste. Vrhunska stetocina...

I ako može par primera za ovo, ako ti nije teško.

Uzgred, evo kako je srozavao Ali G-a. Gad jedan, Noum Čomski, kako sa visine gleda na sagovornika.

maksa83 maksa83 11:21 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ne kapiram kakve traume imaš od Čomskog,

E jes' ne kapiraš...

antioksidant antioksidant 11:24 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

ови шкоти и енглези стварно претераше
своје размирице су пренели и на чомског и на овај мирни портал
Colin_bgd Colin_bgd 11:25 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ne kapiram kakve traume imaš od Čomskog, ali ajd proberi par takvih - pametnih i iskrenih - pa da vidimo šta ima za citiranje.

Stavio sam dve u svoj profil, ali jeste, sve je u sustini stvar ukusa (bit of a climbdown, ali danas sam nesto dobre volje...).

Nemam traume od Chomskog, ali imam pravo da primetim da je fraud...
Colin_bgd Colin_bgd 11:27 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

ови шкоти

pa kad oce da se ocepe, a sve smo im dali, i autonomiju, i skupstinu, i status konstitutivnog naroda...
alselone alselone 11:29 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Uzgred, evo kako je srozavao Ali G-a. Gad jedan, Noum Čomski, kako sa visine gleda na sagovornika.



Kakav je Noam kralj!
Goran Vučković Goran Vučković 11:44 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Nemam traume od Chomskog, ali imam pravo da primetim da je fraud...

Imaš pravo da misliš da je fraud, naravno. Imaš pravo i da kažeš da je fraud. Objasniti šta fraud znači u konkretnom slučaju i obezbediti ozbiljniju argumentaciju je malo naporno, pa pošto očigledno nisi u fazonu, ne bih te dalje opterećivao.

Što se tiče citata iz profila - ovaj za fudbal ne razumem, valjda mi fali taj deo mozga - a ovaj glavni mi je interesantan, pošto je otprilike dijametralno suprotan citatu Pogoa iz mog profila.
Milan Novković Milan Novković 11:47 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Stavio sam dve u svoj profil, ali jeste, sve je u sustini stvar ukusa (bit of a climbdown, ali danas sam nesto dobre volje...).

Nemam traume od Chomskog, ali imam pravo da primetim da je fraud...

Dobro, svi ponekad upadnemo u "tuču" i udaramo na sve strane dok ne pokušamo da ukapiramo šta se dešava.

To je adrenalin, i ok je an momente.

Al hajde nam već jednom, pls, objasni šta želiš da kažeš i odgovori na Vučkovo pitanje.

O tim penzionim fondovima se pričalo i pre, $2Mil ti kao annuity od 4% dajе $80К, nije neka lova ni za "neznanog" UK junaka, (ima ih više miliona u UK koji imaju toliko u penzionom fondu (o ekvivalentu pričam, ako porediš penzije).

Ima ih na stotine hiljada u UK (nagađam ti sve ovo, ali pre će biti da podbacujem u ocenama nego obrnuto) koji imaju $6 miliona u penzionom fondu)

I ok je da svako od nas čita blog kako mu se čita, al kad pitamo pa Vučko pojasni u čemu potreba za daljom "naglašenom" "psihoaalizom", tj u čemu je problem sa verovanjem u pojašnjenja?

...Kako to da pored svega što je Čomski uradio za pedesetak godina svoje karijere, a uradio je poprilično, čini mi se - ti uspevaš da konstruišeš ovakvu sliku o njemu? Da dođeš na ovako neformalan blog, gde je Čomski samo pomenut uzgred (kroz citat na početku i status ulazne vize za Izrael) da bi se rugao njegovom "ciljnom tržištu", koje bi samo prihvatalo slobodu izražavanja onih koje preziru, ali ne bi umiralo za nju - dok Čomski zvecka nakitom (uštedeo dva miliona dolara u penzijski fond za tričavih četrdeset i kusur godina karijere na MIT i ko zna koliko objavljenih knjiga)?...


Colin_bgd Colin_bgd 11:57 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

ovaj glavni mi je interesantan, pošto je otprilike dijametralno suprotan citatu Pogoa iz mog profila.


The Great Gatsby...

Ili u mojoj slobodnoj interpretaciji: nothing makes sense unless we believe that people can be better than what they actually are...

ourselves included...
Goran Vučković Goran Vučković 12:07 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ili u mojoj slobodnoj interpretaciji: nothing makes sense unless we believe that people can be better than what they actually are...

Aha... zvuči kao ozbiljan socijalni konzervativizam.

Uz to obično idu i drugi konzervativni pogledi na svet, poput:
- nacionalizam
- religioznost ili podrška crkvi
- odnos prema pravima manjina, uključujući seksualne

Ali to mi nekako ne ide sa onim što vidim na tvojim blogovima.

Svakako neobična kombinacija.
Colin_bgd Colin_bgd 12:14 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Al hajde nam već jednom, pls, objasni šta želiš da kažeš i odgovori na Vučkovo pitanje.

O tim penzionim fondovima se pričalo i pre, $2Mil ti kao annuity od 4% dajе $80К, nije neka lova ni za "neznanog" UK junaka, (ima ih više miliona u UK koji imaju toliko u penzionom fondu (o ekvivalentu pričam, ako porediš penzije).

Ima ih na stotine hiljada u UK (nagađam ti sve ovo, ali pre će biti da podbacujem u ocenama nego obrnuto) koji imaju $6 miliona u penzionom fondu)

I ok je da svako od nas čita blog kako mu se čita, al kad pitamo pa Vučko pojasni u čemu potreba za daljom "naglašenom" "psihoaalizom", tj u čemu je problem sa verovanjem u pojašnjenja?

Ne, uopste nisam mislio na pare. Kad se sve podvuce, on kaze da je ceo danasnji svet fraud. Ja kazem da nije ceo svet fraud, ali da onda mora da on jeste kad moze da ima tako banalan stav o kompleksnim stvarima. Sto moze da bude iz dva razloga: ili da ne razume nista (sto je manje verovatno) ili da tacno targetuje svoju ciljnu grupu (sto je verovatno tacnije, i u cemu je maestralan).

A da je elokventan i da lepo prica, tu nema dvojbe...
Colin_bgd Colin_bgd 12:18 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Aha... zvuči kao ozbiljan socijalni konzervativizam.

Mozda iz nekog ugla zvuci, ali nije ni priblizno.

Ne mislim ovo kao podsmeh, nego samo kao pojasnjenje, ali opet nam je ta rezolucija posmatranja stvari tako gruba, velika i nezgrapna. Ni ne naginjem konzervativizmu, ali nije ni svako naprotiv opravdano kao kritika. Nista vise...

Milan Novković Milan Novković 12:35 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Kad se sve podvuce, on kaze da je ceo danasnji svet fraud. Ja kazem da nije ceo svet fraud, ali da onda mora da on jeste kad moze da ima tako banalan stav o kompleksnim stvarima.

I ja ponekad disekciram tuđe reči, iako retko. Najčešće imamo da:

- Da je skoro nemoguće biti jako mudar u kontekst-nezavisnom maniru. Background-independent, opšti je obrazac i pod ovim imenom se sa njim koprcaju od fizičara, pa do svih nas ostlih na većinu ostalih tema koji koristimo reč "kontekst".

- Koristimo stilske figure

U kontekstu:

- I pored suženog konteksta često je potrebno previše vremena da bi precizno i iscrpno rekli šta mislimo. Pa se kačimo za "kostur", osnovnu strukturu problema.

- Ok, pobegnu nam i emocije ponekad. Ali čemu previše dramiti i oko toga - danas pobegnu meni, sutra tebi, "keš" neutralni smo.

- A i formalizovani kontekst nije statičan, nego dinamičan, sve se, stvarno, menja jako brzo.

Evo ja ću o temi:

- Vučko i Aleks se svađaju, a ne bi trebali pošto su obojica jako pametni i obrazovani.

- NŠarski potegne i meni omiljenog (tj ne znam koliko je njemu omiljen) Kierkegaarda kojeg ja labavo interpretiram kao - pričaj, ok, ali ne kao zamenu za razmišljanje. Moj ideal - ako možeš sa manje priče, a više razmišljanja da rešiš problem i da se ne posvađaš - do it!

Vučko nije stalker, naravno, i da je Alex više razmišljao znao bi to i oko pucanja filma, a ne samo kad se smiri.

A Alex ima delove senzibiliteta na kom mu drugi mogu samo zavideti, pa i Vučko ima izazov u svom narativu. On, Alex, neke probleme skoro sigurno vidi sa više pronicljivosti, ali to pomeša sa silnom agresivnošću i zato mu Vučko dolazi na "megdan"

"Prosto ko pasulj", kad smo već kod psihonalize

I meni pukne film ponekad, ali to je tupav način trošenja energije, to samo ode u toplotu, vetar raznese, i ostaje miris vrlo sumljivog kvaliteta u vazduhu.
nsarski nsarski 12:43 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Samo nikako ne mogu da razumem (a ni da ocutim, sto je moja nepotrebna manjkavost) fasciniranost tim kao nekim modernim progresivnim kao velicinama, koje niti su velicine, niti su progresivne, a povrh svega i malo toga imaju da kazu.


Ne mogu da dokucim da li ti uopste znas nesto o naucnom opusu Noama Comskog ili ga samo tako pljujes jer ti se ne svidja? A i to pljuvanje je prosto izbacivanje ruznih reci iz sebe bez ikakve argumentacije, onako pausalno.

Sto se tice Noamovog "bogatstva", da ti nesto ispricam - obrati paznju, poucno je.
Profesor univerziteta u USA zaradjuje tipicno oko 120K dolara godisnje. Za cetrdeset godina, to je blizu 5M dolara. Naravno, mora da placa poreze, socijalo (tzv. FICA), itd. Uz to, skoro svi profesori odvajaju deo svoje bruto plate (tipicno oko 5%) koji se uplacuje u penzioni fond zvani TIAA CREF. Tih 5%, univerzitet tipicno match-uje sa 8%, tako da blizu 15% bruto plate ide u taj fond. Posto se taj novac najcesce plasira na berzi, njena vrednost raste. Sedemdesetih godina je Wall Street bio na oko 3000 poena, danas je oko 13000 poena, sto je uvecanje za oko 4.5 puta.
Sve u svemu, par miliona dolara u penzionom fondu jednog profesora univerziteta koji je radio 40 godina nije nikakva posebnost - to manje vise ima svaki takav. (Sekretarice koje su radile na mom Univerzitetu samo 15-20 godina su se standardno penzionisale sa 300-400K u tom fondu).

Pored toga, Comski je drzao veliki broj predavanja po pozivu koja se honorisu (tipicno 1-2K dolara po predavanju; uzgred, Klinton se ne pojavljuje na predavanju za cifre manje od 150k dolara na sat; Kisindzer uzima trostruko vise).
Gde ti u svemu ovome vidis problem?
freehand freehand 12:47 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Milan Novković
I meni pukne film ponekad, ali to je tupav način trošenja energije, to samo ode u toplotu, vetar raznese, i ostaje miris vrlo sumljivog kvaliteta u vazduhu.

A kakav bi ti način diskusije predložio kao odgovarajući sa Pronicljivim i Hipersenzibilnim Alexom?
Samo sam radoznao, ali slutim da bi ogovor mogao vredeti bogatstvo.
Colin_bgd Colin_bgd 13:01 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ne mogu da dokucim da li ti uopste znas nesto o naucnom opusu Noama Comskog ili ga samo tako pljujes jer ti se ne svidja? A i to pljuvanje je prosto izbacivanje ruznih reci iz sebe bez ikakve argumentacije, onako pausalno.

Ne mogu da se slozim sa ovim. Prvo jer nije tacno, a drugo sta to znaci, da moram da doktoriram na Chomskom da bih imao misljenje ili nedajboze nesto kriticki o istom napisao.

Ali upravo to i jeste problem. Kad se kao otpor nedodirljivim napravi novi sloj nedodirljivih sa eventualno drugacijim predznakom. To ne znaci da je nedodirljivost resena, vec samo da je otpor ne samo pogresan nego i kontraproduktivan... Chomsky je samo americka Latinka, kad me vec vucete za jezik. Kao kritikuje, a moli se bogu da se nikad nista ne promeni...
gorstak92 gorstak92 13:10 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Milan Novković
- NŠarski potegne i meni omiljenog (tj ne znam koliko je njemu omiljen) Kierkegaarda kojeg ja labavo interpretiram kao - pričaj, ok, ali ne kao zamenu za razmišljanje. Moj ideal - ako možeš sa manje priče, a više razmišljanja da rešiš problem i da se ne posvađaš - do it!


Izvinjavam se zbog trola, ali ne mogu da izdržim da ne pitam Milana da li se njemu dopao Kjerkegorov esej o Kantovoj aproksimativnoj teoriji introspekcije sušastvenog ja od strane sopstvenog ega?

Meni nešto i nije, ali u potpunosti razumem potrebu da se koristi kao test prilikom registracije blogera.

Pitao sam i ecce-floriana isto pitanje kod AD, ali, zamisli, ostao sam bez odgovora.

Interesantno je da je i taj blog imao radni naziv ,,blog za gorštaka"
nsarski nsarski 13:29 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Prvo jer nije tacno, a drugo sta to znaci, da moram da doktoriram na Chomskom da bih imao misljenje ili nedajboze nesto kriticki o istom napisao.

OK, da napravimo jedan parsing ove recenice (ako znas PERL skript znaces da parsing znaci rasclanjivanje).
Dakle, sta nije tacno? Pazi deo tvoje recenice je "Ne mogu da se slozim sa ovim. Prvo jer nije tacno...". Ja samo gore napisao dve stvari - jednu da je tvoje pljuvanje po Comskom pausalno, i drugo o tome koliko i kako zaradjuju profesori univerziteta u USA.
Ako se to tvoje "nije tacno" odnosi na prvu stvar (pljuvanje po Comskom), onda mi pokazi gde si u svojim komentarima o njemu ponudio bilo kakav argument osim da je "stetocina" (tvoje misljenje), manipulant, i slicne. To su pausalne ocene bez podrske argumentom.
Ako se tvoje "nije tacno" odnosi na drugu stvar - zarade profesora - onda ti nemas pojma kako ta stvar funkcionise. Ja sam u tom sistemu finkcionisao (ne uvek kao profesor) oko 25 godina, pa bi mogao da znam iz licnog iskustva. Ako te zanima, mogu da ti dam linkove gde sve do detalja moze da se nadje.
Idemo dalje.
a drugo sta to znaci, da moram da doktoriram na Chomskom da bih imao misljenje ili nedajboze nesto kriticki o istom napisao.
Ne moras da doktoriras na Comskom (niko ovde nije), ali da znas makar osnovne stvari za koje je on zasluzan u nauci. Comski je priznat u celom lingvistickom svetu kao jedan od najvecih - on je u lingvistici figura kao, recimo, Nils Bor u fizici. Mozda se to tebi ne svidja (mada ne vidim zasto se to bilo kome ne bi svidjalo), ali to je cinjenica.
Ako mislis na druge radove Comskog - njegov socijalni angazman, kritika i analiza politickih, militaristickih i socijalnih kretanja u svetu - ni to ne treba pratiti u detalje (mada ima ljudi koji prate),ali zasto ne navedes makar neko mesto gde njegova kritika ne stoji? Mislis da je rat u Vijetnamu bio super? Da je bombardovanje i devastacija Iraka, Avganistana, Libije, pa uskoro Sirije i Irana, put ka boljem svetu? OK, mozda tako mislis, ali milijarde ljudi u svetu tako ne misle - ne verujem da bi i ti sam bio srecan da ti plemenite bombe padaju na glavu i kroz tvoj deo grada nocu prolaze naoruzane siledzije okupacione vojske koje ubijaju sve sto se krece.
Dakle, kad bolje razmislim, ja nemam pojma sta si ti napisao u gornjem odgovoru. Molim te, razjasni mi ako te ne mrzi.
Milan Novković Milan Novković 13:36 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

A kakav bi ti način diskusije predložio kao odgovarajući sa Pronicljivim i Hipersenzibilnim Alexom?
Samo sam radoznao, ali slutim da bi ogovor mogao vredeti bogatstvo.

Meni se poslednjih dosta meseci zalomilo da nemam mnogo vremena za virtuelno, nego na kratko ulećem i pročitam jako malo. Tako da sam preskočio genezu njegove nove agresivnosti, ali ja umem da dam odgovor i na teme koje ne razumem, pa evo odgovora, a pitanje možda i preformulišemo kasnije

"Osetilo" se onomad da je on neke ljude onomad, donekle, "kupio", uključujući i mene, kad je počeo da se "odaje" osetljivošću, ljubavlju i podrškom (u raznim kombinacija) prema svojoj nećakinji (srpski?), sestričini, zaboravio, pa kreativnosti nekoj ekipi u modi tamo (zaboravio i to), pa nedavno onom detetu nedaleko od Pančeva kojem je umrala baba i više nikog nema (gde kaže da su mu suze trgle na oči) itd.

Recimo da su to samo indikativne sitnice.

Ove nekontrolisane kvalifikacije Hrvata, Muslimana mu nisu na čast i ja ih, naravno, ni malo ne podržavam. Ali se nadam da su samo to, nekontrolisane, ne ni toliko iskrene, balon na koji nije pazio pa se sad probušio u novoj slobodi koju je našao u Francuskoj, i da će proći.

Ostaje njegova podrška potlačenima, na ovaj ili onaj način, i skretanje pažnje na to da previše njih mlati po ogromnom delu ljudi koji žive u Srbiji. Te ljude treba braniti.

Dakle, on isto ima pravo da smatra većinu nas ostalih kao sitne "kurvice" koje ćute većinu vremena na većinu vrlo ozbiljnih tema. Koju prvu od dve teme da potegnemo?

1. Srbija: oni rođeni čak 78., npr, su imali samo 13 godina 91. Koliko su oni, formirani u tom vremenu bez kinte, mogli da pomognu na gradnji boljeg društva u Srbiji do bombardovanja, ili do ubistva Đinđića? Ne mnogo, al recimo da je neka "krivica" za ono što sad imamo i na njima.

A koliko su mogli da pomognu oni koju su 91. imali 10 godina, ili su se tad rodili, skoro nimalo!

Ili deca koja su se raodila za vreme ili oko bombardovanja.

A vidimo sistematsko tovarenje krivice na te ljude po mnogim medijima, blogovima i ostalom.

Po meni, npr, Zokster ili Žene u Crnom to ne rade, oni su svetli primer, Zokster je najefektnija satira tamo sad (ja njegovo zafrkavanje Gordane, Jelice ili Bojane ne primećujem, to je njego smisao za "humor", podjednako zafrkava i one za koje se vidi da su mu prijatelji).

Ali i ja mislim da mimo njih ima previše drugih, lešinara kako ih Višnja, koja ima dvoje male dece, naziva. Zašto bi neko lopatama trpao đubre ne samo na decu, nego milione poštenih ljudi.

E sad, lešinare treba rasterivati, pa i pored svog nekontrolisanog mlaćenja nunčakama Alex to radi, mi ostali uglavnom ćutimo.

2. Muslimani - i neki od mojih najboljih prijatelja su Muslimani, Bojanova žena možda ima najmanje prava i slobode koliko i Bojan, ignorišimo i one koje kamenuju, recimo da su to ne thin nego fat statistički repovi oko kojih se slažemo.

Recimo i da su u zapadom svetu, razvijenom i liberalom, žene žestoko neravopravne. I tu se slažemo.

Middle ground ti nudim kroz primer, kriminalni po mom mišljenju i jako malo će ljudi tako pomisliti dok ne vide i bar malo, slučajno ili s namerom, ne razmisle:

Maldivi, ostvrce raj u Indijskom okenanu. I svi su fini, muž radi u hotelu na drugom ostrvu: orgaizuje izlete čamcem, zeza se sa ortacima, dok razvozi turiste po sprudovima i ostrvima roni sa njima, peca, šali se, smeje, fotografiše i ostalo.

Dobar čovek, skoro sigurno ne maltretira ženu. Odemo na njihovo ostrvo, palme, neradni dan, beo pesak, muškarci na obali u ležaljkama, oko kafanice.

Žena nigde, ostvo 300m u prečniku one su u sredini u malom selu - pošto je ovaj čovek dobar ja ga pitam o tome, kaže "a, pa one, nikad se ne zna, možda deci nešto zatreba, moraju da budu u kući", a jedini sin mu došao da ga sačeka na plaži i bio sa nama, recimo 11 godina.

Ovo je strašno, i ovo je neka vrsta pakla, živeti od 15. do 75. godine seocu u sredini ostrva, 50-100 metara od belog peska i toplog okeana.

Ovo je zatvor, i većina nas to ne vidi, ili preleće preko toga, u našoj računici.

Šta da ti kažem, ponekad kad meni ne trgne suza ja se setim roditelja, čini mi se da sam nekako previše hladnokrvan, moj otac je bio u ratu, ubijao, drugovi mu umirali na rukama, a kao da je više voleo ljude od mene, počevši od Hrvata i Muslimana.

Za njega su ljudi bili dobri i loši, i nalazio je neke svoje razloge zašto je tako.

Tako, mene je, očigledno, lako upecati na suze, strast i pesničarenje, a ostalo će, valjda, vreme da propere i osuši.

Na kraju, ako se potučemo imamo tuču, ko god da prvi udari, recimo da se osetio isprovociran, udara i onaj drugi.

Ako ja tebe prvi udarim pa se ti samo nasmeješ i ne uzvratiš ja imam samo sramotu koja neće lako da ode. Ipak je moćnije više razmišljati, manje pričati, popuštati i praštati.
nikola_kovac nikola_kovac 13:46 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ako ja tebe prvi udarim pa se ti samo nasmeješ i ne uzvratiš ja imam samo sramotu koja neće lako da ode. Ipak je moćnije više razmišljati, manje pričati, popuštati i praštati.

Мене уватио неки сентимент, па идем наоколо и волим блогере који овако паметне ствари пишу.
alselone alselone 14:11 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Colin_bgd Colin_bgd 14:29 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

ali milijarde ljudi u svetu tako ne misle

E, ovo je super stvarno. Ja ni ne znam sta ja licno mislim (to mi se imputira), a ovamo se zna da se "milijarde ljudi na svetu" slazu sa ovim stavovima. A to je onda, zar ne, nepausalno i ultra precizno, nimalo ofrlje. Povrsno gledajuci Chomskom nema sta da se zameri: protiv je rata (ko osim ludaka je za rat), za socijalnu je pravdu (niko normalan ne moze da kaze da je sirotinja i beda pozeljna), pri srcu mu je humanizam, zeli da vidi jedan bolji svet od ovog danasnjeg i mir u svetu (to hoce i kandidatkinje za Miss sveta), jednom recju sve super. Ali, to je samo povrsno. Kad se malo zagrebe ispod povrsine, vidi se da tu nema mnogo cega sto je stvarno kriticki nastrojeno, sto ima neku kriticku dubinu ne samo o uzrocima i zatecenom stanju koje vise nego zsluzuje kritiku, nego sto bi moralo da bude automatski kod svakog sa filozofskim tendencijama i o posledicama sopstvenog angazmana. Posledice njegovog angazmana je da ljudi umesto da ih navede na razmisljanje u stvari samo dobiju malo drugu vrstu Koka Kole. Pepsi Kolu! Eto, Chomski je pepsi kola. Zbog toga sto uproscava stvari on time ne priblizava, nego upravo suprotno udaljava ljude od razmisljanja o temama na pravi nacin.

A i ovo.

Mislis da je rat u Vijetnamu bio super? Da je bombardovanje i devastacija Iraka, Avganistana, Libije, pa uskoro Sirije i Irana, put ka boljem svetu? OK, mozda tako mislis,


To je jos jedna posledica Chomskizma. Uljuljkani smo u prostoprosireno shvatanje sveta. Ja nigde nisam pomenuo da ja ovo iznad podrzavam, ali to naravno mora da je tacno cim sam se drznuo da postavim pitanje o velicini. Ta velicina, na primer, direktno suzava moj prostor delovanja, a to je direktno suprotno sa citatom sa kojim je poceo ovaj blog, a koji (citat) pretenduje da je neka mudrost sto se tice slobode govora. Dobro, sloboda govora nije stvar, nije krug pa da definisemo povrsinu er-na-kvadrat-pi, i da smo zavrsili stvar, ali daj majku mu ako hoces (Chomsky, that is) ozbiljno o stvarima onda nemoj da uproscavas bespotrebno vazna pitanja, a onda salonski da peres ruke...
Milan Novković Milan Novković 14:33 10.04.2012

Rat u magli

Мене уватио неки сентимент

I mene

Evo ilustracije iz filma The Last Samurai, i provokacije. Naime, Captain Algren (Tom C.) je otišao da prodaje oružje i obučava korumpiranu japansku vladu.

U bitci ubija neke samuraje, mlati divlje onim kopljem, ali ga Katsumoto (Ken W.) neočekivano ostavljaju u životu, govoreći nešto ala "on je ovde s razlogom" i na kraju postaju prijatelji nudeći život za isti cilj.

Provokacija je za Vučka (ne Freeja, on je previše prgav, pa onda previše popustljiv za samuraja)

(opet patetika, znam, oko mene ima puno japanki, prvo su onomad one navalile u bioskop da gledaju Toma, pa ja i slični navalili na samuraje

nsarski nsarski 14:44 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ja mislim da tebi treba neki profesionalac...a ja to nisam.

Hvala na razgovoru.
Budimac Budimac 14:48 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Colin_bgd
Ja ni ne znam sta ja licno mislim (to mi se imputira)

Mišljenje ti imputiraju samo oni koji ti daju preporuke za papazjaniju reči koje prosipaš, a ja ti verujem da lično nemaš pojma šta misliš, vidi se po tome kako to napišeš.


Colin_bgd Colin_bgd 15:01 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Ja mislim da tebi treba neki profesionalac...a ja to nisam.

Hvala na razgovoru.

Nema na cemu. Na kraju, ja sam samo "uvredio" Chomskog, a vi ste mene bez navodnika, razmislite o tome...
Goran Vučković Goran Vučković 15:02 10.04.2012

Re: Evo ga opet...

Uh izvinjavam se što se ne uključujem, ali pritisao posao, prvi dan posle odmora.

Koliko vidim strpljenje nije najjači resurs danas... jbg dešava se. Pokušaću da nastavim jednu liniju razgovora koja mi je interesantna u ovoj priči večeras, kad se iskopam iz haosa - nadam se da Colin neće dići ruke od čitanja i propustiti komentar, posle ovih par pozdrava gore.
nsarski nsarski 15:05 10.04.2012

Re: <span>Re: Ev<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="lime">o </span>ga<span id="dtx-highlighting-item

Na kraju, ja sam samo "uvredio" Chomskog, a vi ste mene bez navodnika, razmislite o tome...

Izvini ako se osecas uvredjenim - to mi svakako nije bila namera. Kad sam rekao "profesionalac" mislio sam na nekog ko se profesionalno bavi socioloskim i svetskim pitanjima. Ja to nisam, ja sam obican amater.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana