Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Zdravlje

Menjamo... porodilišta 2 - Pratioci i pratilje na porođaju

Hansel RSS / 09.04.2012. u 20:00

Evo "YouTube" reprize druge emisije...

(klikom na sliku dobija se 16:9 prikaz)

Tema sledeće emisije (subota, 17.00, B92 Info)  je kontrola bola pri porođaju - podrobno će se govoriti o prednostima i ograničenjima, kao i o (ne)dostupnosti epiduralne anestezije, a biće i reči o porođaju u vodi.

 



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 20:25 09.04.2012

Kad niko drugi neće

Prva
A pogledaću kad uzmognem
Hansel Hansel 20:32 09.04.2012

Re: Kad niko drugi neće



Nešto sam u gužvi ovih dana, pa samo ovo za prvu, iz najbliže cvećare:

fantomatsicna fantomatsicna 20:45 09.04.2012

Hvala

Gledam, gledam
Hansel Hansel 21:23 09.04.2012

Re: Hvala

Dobro, dobro...
appendix appendix 20:53 09.04.2012

...

Pogledao sam celu emisiju, dobra je. Čak me je i nasmejala simpatična izjava gospodina Miloša Radonića, negde na 12:15 "...Našao sam se tu za ne daj Bože, ako se nešto desi, pošto lekari nisu u svakom sekundu tu, ako nešto vidim da treba, otrčim da viknem, a i nekog da dozovem..."
Hansel Hansel 20:58 09.04.2012

Re: ...

Ova je svakako vedrija od prethodne...
emanuella emanuella 21:43 09.04.2012

Re: ...

Poducena nekim pricama o proslim I buducim porodjajima resih da dam jedan mali osvrt na cin porodjaja I sve sto ga prati…gledano sa muske strane.Cisto da buduce tate imaju predstavu sto se sve desava,a I da se pripreme I cuju savete koji im mogu biti od pomoci.
Dakle,doctor koji ce na ovaj svet doneti vasu bebu je najbitniji faktor.Njega morate izabrati jos u prvoj fazi trudnoce.Dobro se raspitajte,a ako mene pitate,izaberite nekog iskusnijeg jer ako sve bude u redu porod zavrsi babica uz pomoc cistacice(Karikiram naravno),ali ako se ne daj boze nesto iskomplikuje,bolje je da jet u neko iskusniji koji se svega nagledao I koji nece traziti niciju asistenciju.Cisto moja teorija I ne morate je poslusati.
Kod izbora,naravno,veliku ulogu imaju rodbina,porodicni prijatelji I sl.ali ne zaboravite da je on majstor kao I vodoinstalater,automehanicar I njegov rad se vrednuje/Naravno da mi njega preko poreza vec placamo I da je njegova duznost da on to svakako uradi,ali,ovo je ipak samo vasa beba I dogovorite se sa doktorom da je bas on vodi I porodi jer vi ste o njemu culi sve naj,naj,da je on(A) najseriozniji,najkvalitetniji I da bi ste voleli da to bude bas on(a)Naravno,vi znate da je on(a) prezauzet(a) al da cete vi to znati ceniti I platiti jer ce mozda nekad bas zbog vase trudnice morati ostati duze I doci van radnog vremena.Cena po dogovoru,sve iznad 500e…skupo.
Dakle,ako bog da da sve bude u redu,vi cete u neko doba sve cesce ici u bolnicu a sve redje kod privatnika koji je ,verovatno,vasoj trudnici vodio trudnocu od pocetka.Tu cete se vec upoznati sa cistacicama,jer dok cekate da mame izadju sa kontrole morate pricati sa nekim,a nije bas uljudno da pricate sa trudnicama koje cekaju u hodniku.Naletecete verovatno I na neke staziste I medicinske sestrice koje su dosle do cistacica na trac partiju te da ispuse po jednu(ne zaboravimo,nema pusenja).Probajte da se brzo ukljucite u traceve jer ce vas odmah primiti kao svog.Sa svima budite maksimalno ljubazni jer vam se moze desiti da odete kod supruge uvece u 10h I da bas ta cistacica bude tu ili neka od tih sestara.
Vas posao je,dakle,logistika.priprema terena,pregovori I finalizacija.Logistika podrazumeva bombonjere(ne svakakve,imajte stila)sokove,kafu I sl.a od tema za razgovore preporucujem temu o nezaposlenosti jer ce vam se odmah pozaliti kako im je sestra,brat,sin bez posla I kako je jako vredan(a) a vi cete se ,naravno,raspitati za njegove sposobnosti I obecati da cete nesto probati kod svojih prijatelja.
Sestrama pristupajte sa sazaljevanjem jer se njima cini da niko ne radi vise od njih I da samo jedan sat nisu tu,prestali bi svi porodi I zene bi se opet mogle poradjati po .livadama.Podgrevajte njihovu sujetu I pricajte kako znate da su one iskoriscene,potlacene I da niko ne ceni njihov rad I sl.Ovo se sve odnosi na sestre koje vidite u prolazu I koje se zadrze ispred prijemne ambulante ili kod,sad vec ,vase drugarice cistacice.Vi jos ne znate koja sestra radi gde I kioja ce vam mozda zatrebati,zato,budite dobri prema svima.
Raspitajte se ko je dobar doctor I recite kako ste vi spremni uciniti sve da vasa trudnica ima dobar tretman I da sve prodje u redu(iako ste vec izabrali svog doktora jer tako cete proveriti neke price iz prve ruke).Verujte,sutra kad dodjete opet na kontrolu,vec ce vas sacekati bolja paznja pokoji osmeh I ubacivanje vase trudnice na pregled preko reda.Ako imate srece da doctor kojeg ste izabrali bude omiljen kod sestara,onda su sanse za bezbolniji I komforniji boravak vase trudnice tamo obezbedjene.
Ako idete na carski,onda predlazem I razgovor sa anesteziologom.jer ce on doci na vas poziv I ako nije u smeni.Posto ne verujem da mozete licno prisustvovati porodjaju,kupite zeni karticu od 100impulsa,budite tu negde ispred bolnice da vas po potrebi zovne s prozora I drzite je on line cello vreme dok joj ne dosadi.Ako ste logistiku fino s doktorom zavrsili,jos za vreme poroda ,dobicete njegov poziv I direktan prenos bebeceg prvog placa.
Posto vam je cistacica najbolji prijatelj ,a doctor poslovni partner ,dozvolice vam da se uspete uz stepenice I za minut vidite vasu trudnicu ,koja ce ,iako premorena,imati onaj nirvanski osmeh koji cete umeti protumaciti.Poljubite je I cestitajte,I ako vam suza krene,ne brisite je,zasluzila je ona to…I ona I vasa beba.
Ah,da,Bebu ce vam izneti neka od onih lukavih babica,jer se za vas vecx proculo da ste galantni,I pokazati vam je na sekundu.Tu privilegiju cete morati platiti 10e,jer to je ipak prvi susret u zivotu vas I vase bebe,bez obzira sto ce trajati par sekundi.Beba,ipak mora u sobu sa grejalicom.Ne zadrzavajte se dugo u sobi gde vam smeste suprugu odmah po porodu,jer cete se osecati ko krme u Teheranu,totalno suvisni,bez obzira sto ce porodilje iz susednih kreveta govoriti..eh,da je moj ovakav…
Sutra cete se ,naravno,nacrtatisto ranije I castiti cistacicu lovom,te doneti tortu za osoblje koju cete predate jednoj od sestara koja radi u postoperativnoj ,tamo gde vasa zena bas sad lezi.Odnecete I jednu kesu punu svega da bi vas pustili da je obidjete.Ako imate srece,videcete vasu bebu,ali se,opet,ne zadrzavajte dugo,jer tu ima scena koje bas nisu da ih vi gledate,I trudite se da budete sto tisi.Na odlasku priupitajte glavnu sestru koja je sestra glavna u popodnevnoj smeni,I naravno,kad popodne dodjete opet ,potrazite,obavezno,nju I sa jos jednom kesom pokazite svoju paznju.Verujte,sestre su vam kao dizelasi,bez nafte nista,ili skoro bas nista.
Sutra cete doneti odecu za bebu I onu prirucnu nosiljku,a najstarija sestra ce vas pozvati u zabaceniji deo hodnika da vam tamo pokaze bebu,da joj potpisete papir,proverite sadrzaj dzepa njenog mantila I da ustanovite da je roba ispravna I vi sa svojim novim podstanarom,a od skora novim gazdom I svojom zenom polako kuci u nove neprospavane noci kome je do citanja nek izvoli.
Hansel Hansel 22:00 09.04.2012

Jao!

Pa, zar mora baš tako?

Stvarno mi je reakcija sve vreme između očaja i smeha (zbog ovako plastičnog opisa koji ima neku svoju duhovitost, uprkos svemu)...
emanuella emanuella 22:21 09.04.2012

Re: Jao!

dala sam cjelu sebe u pokusaju objasnit vam
ivana23 ivana23 23:10 09.04.2012

Re: Jao!

emanuella
dala sam cjelu sebe u pokusaju objasnit vam


Zasto? Cemu?

Zaista je degutantno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:25 10.04.2012

Re: ...

Pogledao sam celu emisiju, dobra je.


Takodje. Drugacija emocija je vodi nego kod one prve (ovaj put nisam plakala), ali ponovo ostavlja veoma snazan emotivni utisak i jaka je. Onaj narodni poslanik vraca mi poverenje u Narodnu Skupcinu, a kad je moj omiljeni doktor svih vremena rekao da su "pod pritiskom javnosti" morali nesto da promene, umalo nisam pala sa stolice...
Hansel Hansel 10:26 10.04.2012

Re: ...

Jeste, to je i meni super momenat. Nažalost, nismo mogli da pokažemo ceo istorijat tog postignuća, ali možda uspemo u "specijalu"...

Mislim da su sledeće dve uglavnom bez mnogo emocija (kontrola bola i fiziološki porođaj), ali se nadam da će ipak biti zanimljive...
ElectricDreams ElectricDreams 12:17 10.04.2012

Re: Jao!

ivana23
emanuella
dala sam cjelu sebe u pokusaju objasnit vam


Zasto? Cemu?

Zaista je degutantno.


Zašto?! Sve je istina što je napisala... hteli mi to da prihvatimo ili ne.
antioksidant antioksidant 13:29 10.04.2012

Re: ...

Onaj narodni poslanik vraca mi poverenje u Narodnu Skupcinu,


da ti kažem iz koje je stranke?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:40 10.04.2012

Re: ...

da ti kažem iz koje je stranke?


Za ovo njegovo ucesce u emisiji - potpuno nebitno.
Ali, sad sam radoznala, pa te molim da mi ipak kazes.

alarih alarih 13:46 10.04.2012

Re: ...

Nemoj, ćuti

Šalu na stranu, i njih dvoje su izazvali neku podeljenu emociju. Msm, gospođa se stvarno potrudila da kaže što više, da objasni što bolje, i on je zaista imao nekoliko odličnih primedbi, ukratko, svaka čast za angažman, ali....ipak ostaje i zapažanje o tome koliko su ti neke stvari olakšane i lako pristupačne kad se ima.
antioksidant antioksidant 13:46 10.04.2012

Re: ...

Za ovo njegovo ucesce u emisiji - potpuno nebitno.

pa tu je pričao kao pojedinac (njegovo "zaposlenje" nema nikakve veze sa ovom pričom)

Ali, sad sam radoznala, pa te molim da mi ipak kazes
pa zar nisi mogla da zaključiš sama - lepo priča ali sve ostaje po starom (isto si mislila i za tomicu na početku - da lepo priča) - a ista su stranka - deceniju "upravljaju" zdravstvenim sistemom i posledice vidimo

šala mala, ne zameri
Hansel Hansel 14:09 10.04.2012

Re: ...

Da, jeste iz te stranke, ali je došao kao pojedinac, po pozivu babice koja je bila deo ekipe projekta, njih sam upoznao tek na snimanju. Govorio je i o primedbama na zdravstevni sistem uopšte, da čeka red u Institutu za majku i dete i da je užasno loša organizacija, da to prenosi ministru (tada je bio Tomica) i da je nezadovoljan sporošću promena u toj oblasti... Taj materijal postoji u grubo montiranim emisijama o birokratiji i korupciji koje sada ne možemo da završimo (znam, neko će reći - gde baš njih?). Ja ne mogu da sagovornike vežem na poligraf, ali mi je izgledalo da sve što priča zaista i misli, a sâm je rekao da se njegova moć završava na prenošenju ministru sopstvenih saznanja i mišljenja. Nije mi to, samo po sebi, izgledalo netačno.

E, sad, možemo mi da se pitamo koji je prag tolerancije svakog člana koji se javno eksponira (pitao sam ja svojevremeno otprilike to i našu cenjenu blogokoleginicu koja, praktično, radi u politici), ali ova vrsta stavova koje je izneo, po meni, ima svoju autonomiju. Da sam pregovarao s dr Pajom Momčilovim da učestvuje (bilo je u planu), tražio bih da skine bedž. Iz istih razloga nisam ni navodio u kojoj je stranci poslanik, niti je on to tražio. Kažem ovo čisto kao informaciju.

A, da, u subotu ćete čuti i aktuelnog ministra, baš me zanima kako će spolja izgledati odgovori u vezi s mojom idejom kako da se epiduralna anestezija učini dostupnijom...
antioksidant antioksidant 14:12 10.04.2012

Re: ...

Da, jeste iz te stranke, ali je došao kao pojedinac, po pozivu babice koja je bila deo ekipe projekta, njih sam upoznao tek na snimanju.

ma ništa sporno
nema potrebe toliko ga braniti kad nema "napada"
Hansel Hansel 14:15 10.04.2012

Re: ...

Ne branim ja njega uopšte, samo objašnjavam kontekst (i možda branim emisiju, jer nikako ne bih da se čita kao politička propaganda). Možda malo previše, priznajem, ali poznato je da sam (generalno) malo opširniji...
antioksidant antioksidant 14:19 10.04.2012

Re: ...

(i možda branim emisiju, jer nikako ne bih da se čita kao politička propaganda

ja je ne čitam tako
Hansel Hansel 14:30 10.04.2012

Re: ...

Ja da napomenem za svaki slučaj...

mlekac mlekac 23:25 09.04.2012

Au!

Pa sto me ne upozori da krestim?

Super je sto sam se nasla u istoj epizodi sa mojom doktorkom, Gocom Obradovic.
Hansel Hansel 07:19 10.04.2012

Re: Au!

Mislim da ovo nije jedina epizoda gde ste obe... zapravo, siguran sam.

A to malo vikanje je bilo "iznuđeno", pošto je okolo bila galama...
uninamama uninamama 09:54 10.04.2012

Odlična

Sama tema je malo lakša nego kod prve, ali emocija je izvanredno jaka. Svaka čast!
Hansel Hansel 10:48 10.04.2012

Re: Odlična

Hvala...
alarih alarih 12:15 10.04.2012

Re: Odlična

Gledala sam u subotu, dobra je. Sagovornice su se baš potrudile da objasne zašto je prisustvo dobro i korisno, tačno se oseti nada da će to dopreti do onih do kojih treba...i to je malo tužno, ebt, oko čega moraš da se ubeđuješ u ovoj zemlji
I sve mi se više sviđa ovaj pristup da sagovornici sami pričaju priču, bez dodatnih objašnjenja...mada kad nam je voljeni doktor istresao one dve kontradiktorne izjave, moram priznati da sam se zapitala da li bi bolje bilo da postoji "glas" koji bi na tu kontradiktornost skrenuo pažnju...

Ipak ćemo imati sve na youtube, kako se bude emitovalo na b92?
Hansel Hansel 12:27 10.04.2012

Re: Odlična

Da, to je bila jedna kontradiktornost, bilo je idealno da te dve izjave promene redosled, ali nije se uklapalo zbog toka emisije. Mislim da je kontradikcija i ovako očigledna, da ipak nisam ja morao da tu bilo šta dodatno objašnjavam - i poruka je, mislim, jasna. I u narednim emisijama će ih biti (kontradikcija), više između različitih sagovornika, na gledaocima je da odluče i dodatno se informišu ako ih to više zanima. Videće se da među samim zdravstvenim radnicima nisu usaglašeni stavovi, ali - to je realnost i nju sam hteo takođe da naglasim, bez sopstvene arbitraže (koja se ipak naslućuje u načinu montaže, u toku emisije). U emisiji o bolu čuće se različiti pogledi na epiduralnu anesteziju - iako sam pobornik njene dostupnosti svima (videće se u emisiji da imam i predlog kako to operativno može da se izvede, samo ako se ima volje), ipak nije jasno da li se ona pravilno dozira u svim slučajevima, tj. da li ipak negde nije potpuno produktivna, ali - hajde da o tome diskutujemo posle naredne emisije.

U budućnosti će sve emisije biti i na YT, jer želim da budu dostupne što većem broju ljudi, jedino ne mogu da obećam da će biti odmah. Gledajte, ljudi, na B92 Info!
alarih alarih 12:46 10.04.2012

Re: Odlična

Meni jeste bilo i jasno i očigledno, ali sam se zapitala koliko na to reaguje neki prosečni gledalac subotom popodne, onako poluskoncentrisan, posle ručka, uvaljen u fotelju.... znaš kakvi smo ljudi, otupeli nam refleksi od novinarske agresivnosti i senzacionalizma, koliko danas čovek uopšte primećuje ove suptilne poruke? Ne kritikujem, to je stvar početne zamisli i opredeljivanja za pristup, samo razmišljam naglas...iskreno, u tom svom mudrovanju o tome šta bi bilo bolje nisam došla do nekog pametnog zaključka

Za YT pitam najpre zbog šerovanja, ja sam dobar đak, gledam na TV-u Msm, nisam od onih koji imaju milion prijatelja na FB, ali nek' i to što sam tamo skupila s' koca i konopca zna da ovo postoji, i od mene dosta
Hansel Hansel 13:02 10.04.2012

Re: Odlična

Šeruj slobodno i obaveštavaj o terminu na TV!

Možda sam ja malo donkihotovski orijentisan u odnosu na "tendencije" u medijima - ali polazim od toga da je u suštini nemoguće bilo kome, a naročito odraslim ljudima, "uliti" neku informaciju ako on nije za nju zainteresovan, a bez manipulacije. Znam i da je za mnoge možda predugo trajanje - ali, opet, mislim - zainteresovanima je bitna argumentacija. A to što kažeš za senzacionalizam - znam da su mnogi gladni "mirnijeg" i razložnijeg pristupa, ali toga nema, mnogi od njih su zbog toga i odustali od ove "svakodnevne" televizije.

Kritikuj slobodno i razmišljaj naglas - svakome godi podrška i pohvala, ali prava kritika je najdragocenija. Doduše, ako se ima prilike to primeniti, a to mi nešto ne izgleda izvesno... Svejedno, samo raspalite kad treba!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:37 10.04.2012

Bog sam ja


Citiram prof.dr.direktora Narodnog Fronta:

1. nekada je cena bila i odvracajuca, ali sad smo to pod uticajem javnosti to prihvatili ,

2.ja nekada kada insistiraju neki ljudi, ja kazem, ajde nemojte ni da naplatite


Rekao direktor jedne ustanove i ostao ziv, a tek kako sedi za vreme snimanja posebna prica.
Naravno da ovo nema veze sa tobom, Hansel, samo mi uzasno zasmetalo. Tebi svaka cast

Ova iskustva iz inostranstva, kao naucna fantasnika posebno za zene koje su se poradjale kao i ja krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih.

p.s. Mlekac, stvarno vices bre

Hansel Hansel 20:01 10.04.2012

Re: Bog sam ja

Navikla da nadjačava decu, treba se izboriti sa četvoro!

Da, ovo pod dva sam i ja primetio, samo ga nisam posebno o tome pitao, i ovako smo (pre)duuugo razgovarali. Ali, taj kvantitet ume da dâ neke posebne kvalitete, moje je iskustvo.

Vidim da se svi ograđuju od primedbi, valjda videli kakva sam ja osetljiva priroda... Ali, ovo i jeste sve za diskusiju - emisije zato postavljam i ovde, a posebno što je odavde sve i poteklo! (S tim u vezi, od sledeće emisije ide i zahvalnost za Blog B92, to mi je promaklo u prve dve. )

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:08 10.04.2012

Re: Bog sam ja

Navikla da nadjačava decu, treba se izboriti sa četvoro!

Ti si kriv, odveo je u park


Da, ovo pod dva sam i ja primetio, samo ga nisam posebno o tome pitao


Trebao si, lep povod za pitanja, tipa onaj ko ne plati 3 črvene je:
1. zanimljiv samo direktoru
2. lep i plav
3. visok i brkat
4. nosi se lepo
5. zena mu histericna i nece da se porodi bez njega...


Vidim da se svi ograđuju od primedbi, valjda videli kakva sam ja osetljiva priroda


Ti tek treba da se poradjas, posle ovoga mozda i ti ne platis te tri iljade

Hansel Hansel 21:38 10.04.2012

Re: Bog sam ja

Ma, čovek lepo rekao - ako neko mnogo zapne...

A mlekac je sama izabrala park... Bilo je leto, vreo dan...

A za ovo (ne)plaćanje si možda i u pravu... Pravo da ti kažem, kad sam čuo sve što sam čuo, pa posle više puta slušao spremajući montažu (rekoše mi neki - pa ti ćeš emotivno da pregoriš), pomislih - da sam žena - porađao bih se kod kuće, pa šta mi Bog da... A ima pobornika (tj. -ca) i kućnih porođaja, imamo svedočanstva i o tome, samo - ne možemo da "stignemo" da sve pretočimo u emisije...
uninamama uninamama 10:17 11.04.2012

Re: Bog sam ja

pomislih - da sam žena - porađao bih se kod kuće, pa šta mi Bog da... A ima pobornika (tj. -ca) i kućnih porođaja, imamo svedočanstva i o tome, samo - ne možemo da "stignemo" da sve pretočimo u emisije...

he
To je bila moja prva reakcija posle iskustva porodilište... Sad me je ipak malo strah da ne pođe nešto naopako, a nisam dugo bila tamo. Došla sam nepuna 4 sata pre nego što sam se porodila, a ukupno nisam bila ni tri dana.
Nisam tada umela da iskažem šta mi smeta... sećam se da je lekar koji me je otpustio stalno pitao u čemu je problem, a ja sam ponavljala kako ne znam, plakala i molila da me pusti kući.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:39 11.04.2012

Re: Bog sam ja

Nisam tada umela da iskažem šta mi smeta... sećam se da je lekar koji me je otpustio stalno pitao u čemu je problem, a ja sam ponavljala kako ne znam, plakala i molila da me pusti kući.


Tako su i mene u mom porodilistu, kada sam godinama kasnije dosla u posetu ispred MH, rekli: pa sto nam tada niste nista rekli? Kako da vam bilo sta kazem, nisam bre znala sta mi se desava i sta me snaslo uopste! Tek posle se svi ti utisci i emocije pretoce u nesto sto mozes recima da iskazes.

PS: Meni se tad po glavi vrtela stalno ona pesma "Hocu kuuuci" iz Sundjer Bob Kockalonea...
mlekac mlekac 11:37 11.04.2012

Re: Bog sam ja

dusanovaiivanovamama



p.s. Mlekac, stvarno vices bre




Ma da vicem, ni po jada, nego krestim ki prava vestica iz crtaca! Uzas! A nije kriv park - kriva sam ja. Ponela me prica, pa nisam obratila paznju na to KAKO govorim.

Hansel Hansel 16:02 11.04.2012

Re: Bog sam ja

E, stvarno, to uopšte nije bitno, ko god je gledao (osim jednog dežurnog kritizera), nije to komentarisao, nego da ti je priča vrlo zanimljiva. Tačka!
mlekac mlekac 23:11 11.04.2012

Re: Bog sam ja

Hansel
E, stvarno, to uopšte nije bitno, ko god je gledao (osim jednog dežurnog kritizera), nije to komentarisao, nego da ti je priča vrlo zanimljiva. Tačka!

More, nema tog kritizera koji moz' mene da nadkritikuje kad krenem da elaboriram sopstveni svetli lik i delo! Ne da sam majstor za autokritiku nego...

Hansel,
Hansel Hansel 20:48 12.04.2012

Re: Bog sam ja

Samo da razjasnim, pošto je bilo nedoumica, taj dežurni kritizer nije s Bloga (bar ja ne znam da komentariše na Blogu).

Mlekac i ostali -
audrey92 audrey92 21:02 10.04.2012

draga krugolina,

evo gledam film i ne mogu da poverujem da je tvoja inicijativa dovela do ovoga, do ovakvih rezultata. Znaci, posle svega sada nacelnici porodilista sede i pricaju o prisustvu oca i slicnim temama, samo zato sto smo ih mi, gradjani, putem pritiska naterali (ako ja to dobro razumem). Meni je to fascinantno. Pa dobro, sada jos uvek odgovaraju sa izgovorima, ali tema je u etru, prica se o tome, to je vec strasan pomak.
Film je divan, predivno uradjen, predivno izmontiran, tema je najvaznija na svetu... Eto, raznezila sam se jer pratim akciju od pocetka, pa sam i ja imala porodjaj, i sada su tu i filmovi... Svaka cast.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:39 11.04.2012

Re: draga krugolina,

Znaci, posle svega sada nacelnici porodilista sede i pricaju o prisustvu oca i slicnim temama, samo zato sto smo ih mi, gradjani, putem pritiska naterali (ako ja to dobro razumem).


Pazi, ako prof. dr Stanojevic kaze da smo ih naterali, onda smo ih stvarno naterali. To i jeste bio najvazniji korak, po meni: naterati na razmisljanje i promenu misljenja. Ostalo sve ide samo po sebi. Kako kaze ona pesma: Free your mind, and the rest will follow...
audrey92 audrey92 10:01 11.04.2012

Re: draga krugolina,

Pa to ti kazem, naterali smo ih. A to se desava tako retko, da mi je tesko da poverujem.
Meni je najzanimljivije videti i slusati zdravstvene radnike u filmu, koje tako retko mozes upitati za misljenje o necemu. Ok, dr. Stanojevic je ipak u drugim sferama, komunicira sa starim Grcima i sl., ali ove zene, nacelnice, babice, glavne sestre mi ipak izgledaju razumnije. Vidi se da su navikle na jedan nacin rada, ali i da ih dira sta "mi" mislimo, da o tome razmisljaju... i da su na neki nacin ambiciozne, pa ce mozda i one vremenom hteti da probaju te "novotarije"... to mi malo daje nadu. Nekako, mislila sam da su mnogo rigidniji, kad ono samo dr. Stanojevic je nedodirljiv za razgovor. Zorka izgleda fantasticno, kompetentno, razborito... I sagovornice, majke, su predivne. Nar. poslanik je prva liga, eto, opet mi razbija klise o nar. poslanicima... Jako lepa slika Srbije.
mlekac mlekac 11:35 11.04.2012

Re: draga krugolina,

audrey92
Pa to ti kazem, naterali smo ih. A to se desava tako retko, da mi je tesko da poverujem.
Meni je najzanimljivije videti i slusati zdravstvene radnike u filmu, koje tako retko mozes upitati za misljenje o necemu. Ok, dr. Stanojevic je ipak u drugim sferama, komunicira sa starim Grcima i sl., ali ove zene, nacelnice, babice, glavne sestre mi ipak izgledaju razumnije. Vidi se da su navikle na jedan nacin rada, ali i da ih dira sta "mi" mislimo, da o tome razmisljaju... i da su na neki nacin ambiciozne, pa ce mozda i one vremenom hteti da probaju te "novotarije"... to mi malo daje nadu. Nekako, mislila sam da su mnogo rigidniji, kad ono samo dr. Stanojevic je nedodirljiv za razgovor. Zorka izgleda fantasticno, kompetentno, razborito... I sagovornice, majke, su predivne. Nar. poslanik je prva liga, eto, opet mi razbija klise o nar. poslanicima... Jako lepa slika Srbije.


Samo cu da primetim jedno - Zvezdara je bila prva koja je uvela prisustvo oca na porodjaju. Jos 1989. il' 1990., ako me secanje sluzi. Oni su bili i prvi da pustaju muziku u porodjajnoj sali, jos osamdesetih, a medju prvima su bili uveli i epidural. I lepo se vidi, po onome sto Goca Obradovic prica, da to nije nikakav bauk. Mislim, ako ljudi imaju 20+ godina iskustva sa tim i nisu imali problema - onda je stvarno idiotski da neki drugi tvrde kako je to kod nas nemoguce.
audrey92 audrey92 12:54 11.04.2012

Re: draga krugolina,

Sad bi me spontano zanimala prica KAKO je Zvezdara to sve uvela: ko je doneo ideju, kako se probio, ko je vrsio pritisak, ko se opirao... Bas bi bio dobar dokumentarac sa hepiendom, zar ne?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:16 11.04.2012

Re: draga krugolina,

Sad bi me spontano zanimala prica KAKO je Zvezdara to sve uvela: ko je doneo ideju, kako se probio, ko je vrsio pritisak, ko se opirao...


Koliko ja znam, dr Stambolovic je krajem osamdesetih dosao u Zvezdaru nudeci da im Soros renovira sve zivo, ali pod uslovom da prihvate kadu i porodjaj u vodi, kao i pratnju na porodjaju i kojesta nesto drugo normalno u svetu... I oni prihvatili. S tim sto nije sve to devedesetih i kasnije funkcionisalo bas kako je zamisljeno, ali vidim (i verujem) kroz ove emisije da su se trgli i da je sad sve opet vraceno ideji prilagodjavanja potrebama pacijenata.
Hansel Hansel 15:53 11.04.2012

Re: draga krugolina,

Mada, mora se reći da smo u prošloj emisiji imali svedočenje žene koju je tamošnji dežurni lekar dva puta vratio, a ona dolazila s porođajnim bolovima, na tri dana pre termina. Po njemu, to su bili bolovi zbog urinarne infekcije. Preporučen joj je paracetamol.

To je, nadam se, izolovan slučaj, ali svi znamo kolika je nesreća pojedinaca koje zadesi sudbina da budu deo "procenta" u statistici (koja se šminka). Šta bi bilo s tom ženom i njenim detetom da je poslušala savet tog lekara i na kraju nije otišla u drugo porodilište?

Priča (i) o kadi biće u subotu, a ovo za inicijativu dr Stambolovića nažalost nisam znao, sigurno bih ga pitao... On se pojavljuje u seriji prvi put u epizodi koja će biti 21. aprila, o fiziološkom naspram aktivno vođenom porođaju.

I, da, nigde to eksplicitno nisam naveo (trebalo je da proširim zahvalnicu na kraju, ali - biće prilike, nadam se), pa evo makar ovde - teme emisija, koliko se ja sećam (vala, svašta se dešavalo od tada), formulisala je Branka.

P.S. Adrey, treba da znaš, možda nisi čitala prethodni blog, da se Zorka ogradila od ove serije. Ne bih da ti to značajno pokvari utisak, ali - to je činjenica, a ja imam moralnu obavezu da je naglasim svakome ko je ne zna (mada se nije pojavio zahtev da to dodatno naglasim u odjavnoj špici).
audrey92 audrey92 21:19 11.04.2012

Re: draga krugolina,

P.S. Adrey, treba da znaš, možda nisi čitala prethodni blog, da se Zorka ogradila od ove serije. Ne bih da ti to značajno pokvari utisak, ali - to je činjenica, a ja imam moralnu obavezu da je naglasim svakome ko je ne zna (mada se nije pojavio zahtev da to dodatno naglasim u odjavnoj špici).


Procitala sam sad prethodni blog i zaista me je zaprepastilo odvajanje MH. Tuzno. I nije u redu zbog Branke i svih zena koje su doprinele njenom nastanku, nije to Zorkina privatna stvar. Ali dobro.
Nista, treba gurati dalje.
mlekac mlekac 23:19 11.04.2012

Re: draga krugolina,

Krugolina Borup
Sad bi me spontano zanimala prica KAKO je Zvezdara to sve uvela: ko je doneo ideju, kako se probio, ko je vrsio pritisak, ko se opirao...


Koliko ja znam, dr Stambolovic je krajem osamdesetih dosao u Zvezdaru nudeci da im Soros renovira sve zivo, ali pod uslovom da prihvate kadu i porodjaj u vodi, kao i pratnju na porodjaju i kojesta nesto drugo normalno u svetu... I oni prihvatili. S tim sto nije sve to devedesetih i kasnije funkcionisalo bas kako je zamisljeno, ali vidim (i verujem) kroz ove emisije da su se trgli i da je sad sve opet vraceno ideji prilagodjavanja potrebama pacijenata.


Krajem osamdesetih nacelnica je bila Gordana Gregoric, koja je takodje bila vrlo zasluzna za tu "modernizaciju" Zvezdare.

Evo, nasala sam ovaj clanak iz 2000.

EDIT:
Recenica koju nekima, kanda, treba stalno ponavljati:
"I ono što je posebno važno i što uvek ističem: porođaj uz prisustvo oca traje kraće, procenat carskih rezova je znatno manji, druge hirurške intervencije su gotovo zanemarljive i bebe dobijaju vrlo visoke ocene na rođenju",naglašava dr Gregorić

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana