Kućni ljubimci

O blogologoreji i blogovomitusu

Vojislav Stojković RSS / 29.04.2012. u 16:14

 Odmah na početku da kažem – ovo je blog koji nije trebao biti napisan. Otvara pitanja koja se  obično  guraju  pod tepih ili u stare plakare.  Ipak, i tepisi se povremeno moraju istresti, a plakari srediti. Nije zgodno kad se ispod tepiha, onda kad im vreme nije, pojave krvave mrlje, a iz plakara ispadnu kosturi.

Na početku nužno je definisati pojmove:

Blogologoreja j je pojava kada autori, najčešće sa oreolom VIP, pred  blogojavnost  iz dana u dan istresaju svoje postove u kojima niti šta pametno kažu, niti predlažu, ali zato ne odgovaraju na komentare sa  argumentovanim protivstavovima  ili logičnim pitanjima. Narodski rečeno: istresu svoj logorejični  sadržaj (čitaj: politička i slična verbalna govna i stavove)  na javnom mestu, a zatim se od mesta vršenja svoje logonužde udalje kao da se to njih ništa ne tiče.  Blogologoreja nije refleksna pojava, jer se  centar blogorejičnih motiva ne nalazi u centralnom nervnom sitemu VIP autora, već u centrima političkih partija ili nevladinih organizacija, posebno onih koje se navodno bore za naša (ljudska) prava, a čiji su narečeni blogoautori teklići, telali i glasnogovornici.

Blogovomitus je refleksni akt, dakle prirodna reakcija, preko koje blogojavnost, kroz  svoje komentare, reaguje na  blogologoreju. Centar ovog refleksa je lokalizovan u produžnoj moždini i povezan je sa drugim vegetativnim centrima - respiratornim, vazomotornim itd.

Ni blogologoreja, ni blogovomitus ne bi imala posebnog značaja, niti bi privlačila našu pažnju, da nije različite reakcije moderacije ovog bloga prema prvoj, odnosno drugoj pojavi.

Prema mojim zapažanjima, a dugo sam na blogu, od oktobra 2006, moderacija ne reaguje jednako  na blogologoreju i blogovomitus.  Naime, moderacija uredno reaguje na blogovomitus i briše komentare, koji su,  kao što rekoh,  prirodna i zato razumljiva, rekao bih čak odbrambena, reakcija blogojavnosti na blogologorejični smrad, dok na blogologoreju pojedinih VIP autora uopšte ne reaguje.

Da budem jasniji:  Od kada sam na blogu b92  uvek je bilo autora koji su uživali poseban status i pažnju uredništva. Na njihovim  blogovima moderacija je bila uvek budna i vrlo revnosna -  brisala je svaki komentar za koji je procenila da odstupa ili napada stavove blogoštićenika. Naravno, te su procene često bile pogrešne i nanosile su više štete blogoštićeniku, a pogotovo blogu b92, nego koristi. Ne tako retko komentatore, koji nisu odstupali od svojih stavova, uredništvo je trajno banovalo.

Kako ta pojava, u ove predizborne dane,  ponovo uzima maha, kao u vreme jedne vrlo bitne dame, naravno  VIP autorke, za koju je većina komentatora bila vrlo nebitna,  i koja je,  zajedno sa ondašnjom moderacijom, u predizbornoj kampanji za prošle izbore, brisala, banovala, žarila i palila po ovom blogu, moram da postavim pitanje uredništvu i moderaciji:

 Zašto se istorija ponavlja, zar ništa niste naučili iz grešaka svojih predhodnika?

Uzgred i pitanje: Poštuje li se t .5. Pravilnika bloga b92 u kojoj doslovno piše:  "Nije dozvoljeno bilo kakvo oglašavanje uključujući političko, religiozno i komercijalno."

 



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 10:04 30.04.2012

Re: гледишта

Vesna Knežević Ćosić
Jel on to čeka ručak za stolom?


ona:)


Eeeee, pa ovaj moj bi se zaljubio samo da je vidi, a urnebesan je i on.
mariopan mariopan 10:07 30.04.2012

Re: гледишта

Fala još jednom, kačim slike kad se travnjak oporavi (il kad mu konačno doakam).

dragoljub92 dragoljub92 10:44 30.04.2012

Re: гледишта

Okidoki.

ja mislim da tu fali jedno dobro DRONiranje,jelte!?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:23 30.04.2012

Re: гледишта

Eeeee, pa ovaj moj bi se zaljubio samo da je vidi, a urnebesan je i on.

uuu mogli bi da provodadžišemo, a?:)

paz je ovde, ko lutka:



srdjan.pajic srdjan.pajic 15:18 30.04.2012

Re: гледишта

mlekac
srdjan.pajic


E el ima neke veze koliko često ga šišaš? Ja ga ne bih šišao gotovo uopšte, sve gok ne krenu pume da mi se razmnožavaju u zadenjem delu dvorišta, uz pojilo, ali se žena ne slaže, nego je nametnula gvozdenu disciplinu, tako da šišam skoro svaki vikend.






Pa kad mislis da ti trava poraste ako je STALNO sisas?

Pajicu, ti ces biti zasluzan za novu pojavu "overcuting", casna rec. To mu doge isto kao "overgrazing", samo sa sisanjem...

Reci zeni da ti da bar svaki drugi vikend slobodno, pruzite jadnoj travi sansu da i poraste.


Pa el vidiš da impliciram da je ne šišam stalno, sem kad sam nateran od lokalnih vlasti ? Nego, nisam siguran da li (umereno) šišanje podstiče rast (gustinu, boju) to jest da li tu postoji neki optimum. Ja i ne volim da je šišam, jer obično imam pametnija posla nego da jurcam za kosačicom.
mariopan mariopan 17:06 30.04.2012

Re: гледишта

Vesna Knežević Ćosić

Ma lutka, ja se zaljubila, ovog mog neću ni da pitam za mišljenje, kad je slobodna za upoznavanje?
Moj je mešanac, najviše je nemački ovčar, prelep, numem da stavim sliku. Al nije moj.

E, moja sestra koja oduvek pati što je živela u stanu, a obožava kere, nađe ga na ulici u Beogradu, sirroma bio sav pojeden od manjih kera, noge oglodane do kosti, otvorene rane, mršav da te duša zaboli, na leđima rane, pun čičkova, buva, krpelja...uzme ga kod sebe u stan. Odma veterinara. Ali to je velika kera, ne može baš u stanu i na terasi....i tako on dođe kod mene jesenas.

A ja lepo rekla da neću novu keru, jer mog malog, Pile moje, još nisam prebolela.

Onda smo se malo njuškali.

Dogovorili smo se da se volimo pa šta bude.

Da ga vidiš sada. Mi ove 'ranimo kere kako treba, bre. Nema porcije i koliko ja mislim da mu treba, dok je ona moja sestra slušala savete svh "stručnjaka" pa mu sledovala. Kada pojede koliko hoće on ostavi, pa znam koliko mu zaista treba.
Da ga vidiš sada.
Blista mu dlaka, debeo ali nije lenj, samo se umiljava, ali životinja masivna da se uplaše i oni koji imaju "orginal" nemačke ovčare. Komšinica ima ovčarku, nije smela da ulazi dok ja ne izađem da je pustim unutra
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:37 30.04.2012

Re: гледишта

Onda smo se malo njuškali.

:)))
srecan pas, sto te ima:)

mog je ćera odvela, u Berlinu je s njom.
Budimac Budimac 13:06 01.05.2012

Re: гледишта

Srki
Ja i ne volim da je šišam, jer obično imam pametnija posla nego da jurcam za kosačicom.

Samo ti to šišaj redovno. Nemoj kao ja da dolaziš u situaciju da to više nije šišanje trave, nego krčenje



Juče popodne i veče sam potrošio da bih se probio do jugozapadnog dela placa.

Onda sam jutros krenuo na istok


Ovo je pre


a ovo malo posle


Pre


Malo posle


Pre


Malo posle

A što se tiče izbora... maslačak



Mogu da ga duvaju
krkar krkar 20:33 01.05.2012

Re: гледишта


Jako grešiš kad ovakvu draču sečeš najlonom. Nikad završiti. Kupi lepo nož (onaj nareckani disk) i prođi njime prvi put pa posle možeš najlonom da doradiš gde treba. Na mašinu na slici gotovo sigurno može da se stavi nož, možda ti eventualno treba adapter.

Veruj mi da je tako mnogo lakše, ja kod sebe ne bih drugačije mogao da postignem jer ne uspevam da pokosim češće od jednom-dvaput godišnje.
Budimac Budimac 21:11 01.05.2012

Re: гледишта

krkar

Jako grešiš kad ovakvu draču sečeš najlonom. Nikad završiti. Kupi lepo nož (onaj nareckani disk) i prođi njime prvi put pa posle možeš najlonom da doradiš gde treba. Na mašinu na slici gotovo sigurno može da se stavi nož, možda ti eventualno treba adapter.

Veruj mi da je tako mnogo lakše, ja kod sebe ne bih drugačije mogao da postignem jer ne uspevam da pokosim češće od jednom-dvaput godišnje.

Znam. Imam i koristim (povremeno). Znaš šta me odbija od (češćeg) korišćenja noža? Krupno kamenje. Zvuk udarca je odvratan. Inače si u pravu i da me ne mrzi da dvaput prolazim bilo bi lakše (a možda čak i brže) prvo visoko preći nožem pa onda najlonom. (Jednom kad i ako očistim njivu od kamenja sve će biti lakše)
freehand freehand 21:15 01.05.2012

Re: гледишта

Znaš šta me odbija od (češćeg) korišćenja noža? Krupno kamenje. Zvuk udarca je odvratan.

Nije samo zvuk. Pre nekih dvadesetak godina u Nemačkoj je misterija naprasne smrti čoveka koji je u sunčano prepodne mirno i spokojno sa svojom Frau ispijao Dalmajer kaficu rešena kad je istragom utvrđeno da mu je kroz grlo, i kroz vratnu arteriju prošišao jedan zub sa kosilice kojom je komšija, par desetina metara dalje, u svom vrtu, sređivao travu.
DžesiBudimac!
A i ti Krkare - na svoj blog ne zalaziš, al po selu voleš da lunjaš?
Tamo ćeš pred zoru, s tamburaši da stigneš, ko pravi lola?

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:07 02.05.2012

Re: гледишта

Budimac
krkar

Jako grešiš kad ovakvu draču sečeš najlonom. Nikad završiti. Kupi lepo nož (onaj nareckani disk) i prođi njime prvi put pa posle možeš najlonom da doradiš gde treba. Na mašinu na slici gotovo sigurno može da se stavi nož, možda ti eventualno treba adapter.

Veruj mi da je tako mnogo lakše, ja kod sebe ne bih drugačije mogao da postignem jer ne uspevam da pokosim češće od jednom-dvaput godišnje.

Znam. Imam i koristim (povremeno). Znaš šta me odbija od (češćeg) korišćenja noža? Krupno kamenje. Zvuk udarca je odvratan. Inače si u pravu i da me ne mrzi da dvaput prolazim bilo bi lakše (a možda čak i brže) prvo visoko preći nožem pa onda najlonom. (Jednom kad i ako očistim njivu od kamenja sve će biti lakše)


Eh, ne bi Rebeka dozvolila takvu raspuštenost, nego čim postane malo čupavo (uglavnom ovi blesavi maslačci štrče prvi), aj Srki vataj se za kosačicu, da ne bi bilo...

A u čemu je problem da moraš da koristiš ovaj trimer? Ne vidim lepo na slikama, jel imaš neko poveće kamenje, ili nemaš kosačicu? Kod mene je manjeviše ravno i ja to slupam sa kosačicom za pola sata, 45 minuta, a ako sam dobre volje onda dovatim i travnjak babi što živi sama, kuća do moje, malo je kljakava pa joj teže ide šištanje. A onda sa ovim tvojim trimerom doradim ćoškove i ogradu i to je to. Nadam se da koristiš full face masku sa ovim trimerom, to ume da istera oči i ogrebe po čelu ako naletiš.


Budimac Budimac 21:52 02.05.2012

Re: гледишта

A u čemu je problem da moraš da koristiš ovaj trimer? Ne vidim lepo na slikama, jel imaš neko poveće kamenje, ili nemaš kosačicu?

Samo nešto više od pola placa (3 dunuma iliti 3 'iljade kvadratnih metara, ceo plac je 5 dunuma) je relativno ravno i to zovem njivom, to "ravno" je puno kamenčina, a i nije predviđeno da to bude travnjak. Ostali deo placa je reljefniji, sa sve nekim stenama, tako da mi je trimer idealna alatka.

Jednom ću možda zapatiti travnjak samo malo oko kuće, a kad se to desi nabaviću kosačicu (mislim to će se meriti u par desetina kvadratnih metara, samo malo za ukras -- još nemam svoj bunar).

Da znaš da razmišljam da kupim full face masku prvu put kad odem u neku civilizaciju, ne zbog lošeg iskustva (nije ga srećom bilo), nego zato što me nervira pranje naočara od osušenih delića trave na staklima

Izgred, pošto si me onomad kritikovao oko HTZ opreme za varenje, prošle godine sam kupio varilački šlem sa foto-osetljivim vizirom. Uživancija!
sevarlica sevarlica 22:15 29.04.2012

asdf

Vrlo lepo napisano, duhovito, jezgrovito i najbitnije istinito.

Svaka čast!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:37 29.04.2012

Re: asdf

ivana23 ivana23 10:34 30.04.2012

***

Nece Jeremija da se ljuti, kad moze trava, kad mogu cvorovi... moze i ovaj klip...





angie01 angie01 11:01 30.04.2012

Re: ***



...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:15 30.04.2012

Re: ***

Ovaj Bakić baš bezobrazan čovek - smer, pa smer.

Inače, koalicioni partner T. Nikolića, B. Karić, je znatno obrazovaniji. On je, naime, doktorirao ekonomiju na Prištinskom univerzitetu. Kada su ga, u sličnoj emisiji, pitali zašto se upustio u tu avanturu kada svi mediji bruje o tome da su mu drugi napisali doktorat, on je odgovorio - za destet godina će svi zaboraviti na te priče, a meni će titula doktora ostati.

Mislim da je naš Toma, svojom master diplomom, dokazao da je se uklapa u aktuelne evropske političke trendove, stao je rame uz rame sa nekim "kolegama" iz EU.
ivana23 ivana23 12:54 30.04.2012

Re: ***

Vojislav Stojković
Ovaj Bakić baš bezobrazan čovek - smer, pa smer.

Inače, koalicioni partner T. Nikolića, B. Karić, je znatno obrazovaniji. On je, naime, doktorirao ekonomiju na Prištinskom univerzitetu. Kada su ga, u sličnoj emisiji, pitali zašto se upustio u tu avanturu kada svi mediji bruje o tome da su mu drugi napisali doktorat, on je odgovorio - za destet godina će svi zaboraviti na te priče, a meni će titula doktora ostati.

Mislim da je naš Toma, svojom master diplomom, dokazao da je se uklapa u aktuelne evropske političke trendove, stao je rame uz rame sa nekim "kolegama" iz EU.


Bogoljub nije doktorirao: Magistrirao je na Ekonomskom fakultetu u Nišu na temu "Organizacija i razvoj male privrede".

Secam se da je u nekoj emisiji svojevremeno pricao da je u vreme dok je jos pio kafu sa Milosevicem, tokom jednog njihovog razgovora rekao da bi zeleo da doktorira, a da mu je M. odgovorio da mu niko ne bi verovao da je postao doktor, pa sve da brani disertaciju pred punom Marakanom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:59 30.04.2012

Re: ***

Da, moguće je da je bila reč o magisteriju. Očito da moja memorija nije pouzdan oslonac, bar kada su u pitanju akademska i naučna zvanja naših političara.

Na koncu zašto bih se ja sećao gde je BK doktorirao ili magistrirao, kada se Toma ne seća na kom je smeru masterirao.
ivana23 ivana23 14:07 30.04.2012

Re: ***

Vojislav Stojković
Da, moguće je da je bila reč o magisteriju. Očito da moja memorija nije pouzdan oslonac, bar kada su u pitanju akademska i naučna zvanja naših političara.

Na koncu zašto bih se ja sećao gde je BK doktorirao ili magistrirao, kada se Toma ne seća na kom je smeru masterirao.


Upravo...
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:27 30.04.2012

Re: ***

Da, moguće je da je bila reč o magisteriju

Pa čovek je više od 15 godina sedeo u magistratu (valjda se tako zove ono u Zemunu gde je sedište stranke)

P.S. izvinjavam se što upadam jer možda vam ne pripadam po ukusu, stilu, tematici o kojoj pišem na blogu.
ivana23 ivana23 15:23 30.04.2012

Re: ***

Milan Karagaća
Da, moguće je da je bila reč o magisteriju

Pa čovek je više od 15 godina sedeo u magistratu (valjda se tako zove ono u Zemunu gde je sedište stranke)

P.S. izvinjavam se što upadam jer možda vam ne pripadam po ukusu, stilu, tematici o kojoj pišem na blogu.


Milane, spomenut je magisterij, ali u vezi Bogoljuba Karica.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:40 30.04.2012

Re: Was ist das?

Milan Karagaća


P.S. izvinjavam se što upadam jer možda vam ne pripadam po ukusu, stilu, tematici o kojoj pišem na blogu.


Kolega, Karagaća, samo upadajte i to bez kucanja, jer na ovom mestu svi su dobrodošli, bez obzira na na ukus, stil, tematiku, a naravno i na različite političke i sve druge stavove.

Uzgred, ovaj nazovi VIP autor za sve ove godine nikada nije na svom blogu izbrisao ni jedan komentar, a kamoli nekog banovao.

Vaš upad na ovaj blog pozdravljam sa pesmom "Was ist das?" za koju sam siguran da prija Vašem ukusu, kao i mom, uostalom.


freehand freehand 16:41 30.04.2012

Re: ***

Jao.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:51 30.04.2012

Re: ***

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:00 30.04.2012

Re: Was ist das?

PS. izvinjavam se zar ne mislite da je malo neukusno podsmevati se onim ljudima o kojima se u ovom filmu radi.Kakve veze to ima sa ovim blogom.
Mada, kada bi baš malo ozbiljnije razmislili i tekst i muzika su lepši od ovog opela koji usvojišmo za himnu.Aber so ist es, alles geht mit seinen gewöhnten Gang.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:03 30.04.2012

Re: ***

spomenut je magisterij, ali u vezi Bogoljuba Karica.

znam, ali je ,koliko vidim ,tema master Tome Nikolića
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:10 30.04.2012

Re: Was ist das?

Milan Karagaća
PS. izvinjavam se zar ne mislite da je malo neukusno podsmevati se onim ljudima o kojima se u ovom filmu radi.Kakve veze to ima sa ovim blogom.


Eh, Milane, niko se ne podsmeva, bar ja ne. Naime, tu pesmu pevam odmalena.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana