Politika

Šta prvo - otvaranje tajnih dosijea II

Jelena Milić RSS / 03.05.2012. u 06:06

U prilogu su  izvodi iz govora ostalih uvodničara  na nedavno održanom okruglom stolu CEAS "O preporukama Evropskog parlamenta iz Rezolucije O napretku Srbije u procesu njenih evropskih integracija- Podrška usvajanju zakona o otvaranju tajnih dosijea». EP je u spomenutoj Rezoluciji pozvao vlasti u Srbiji da nastave sa naporima da eliminišu nasleđe komunističkih tajnih službi, kao korak u procesu demokratizacije Srbije i podsetio na značaj dalje reforme sektora bezbednosti, jačanje parlamentarnog nadzora i kontrole nad službama bezbednosti, kao i na značaj otvaranja nacionalnih arhiva. Podršku organizatoru i učesnicima skupa pružio je u svom pozdravnom pismu izvestilac EP za Srbiju Jelko Kacin.

 

Vuk Drašković: Otvranje dosijea, otvaranje knjige smrti, zločina, je prvorzredno političko, moralno, bezbednosno, regionalno i evropsko pitanje. Ja sam još 2004. imao najtvđe obećanje tadašnjeg premijera da će zakon ući u proceduru samo ga valja napisati. Kad je napisan i predat usledila je odmazda službi bezbednosti. U jednom danu SPO ostao je bez 10 od 13 poslanika. 2008. ja sam imao najtvrđa obećanja od glavnog koalicionog partnera, Demokratske stranke, da će taj zakon među prvima ući u proceduru. Posle tri godine dobili smo pismo bez potpisnika u kome se sugeriše da budemo razumni, odgovorni, da ne unosimo zlu krv. Čini mi se da su te poruke jasne. Kad smo 2010. mi tražili da zakon uđe u proceduru, da zakon bude hitno usvojen, niko sem LDP nas nije podržao. Ko sem Preokreta traži da se otvore dosijei? Niko. Zašto? Zločin je ovde tajna. Zločinci su još ovde zaštićeni...Na poligonima policije u Beogradu, u jezerima Srbije nađeni su leševi civilia, dece, više od 1 000 njih otkopano. To su žrtve strašnih zločina počinjenih na Kosovu. Je li se neko ovde oglasio, je li ovde neko krenuo u tu BIA i rekao: dajte, vi imate podatke koji su to zločinci ovo napravili. Ne. Zašto ne? Zato što se to uglavnom i ne smatra zločinom. Veoma bi bilo važno kada bi se ustanovila i uloga Rusije i njenih organa u zabrani i pritiscima na vlast da se nipošto ne smeju otvoriti tajni dosijei.


Ivan Andrić: Još dok samo predlagali zakon o lustraciji bio je očit pokušaj službi da se popusti na lustraciji i time dobije na vremenu dok se zakon o dosijeima ne donese, što je bio pokušaj tajnih službi da zadrže uticaj. Nama je 2003. godine u vojsci rečeno da u vojsci nema nikakvih dosijea. Kasnije je to promenjeno da ih ima, ali nije baš u redu da se ta materija otvara. Usvajanjem ovih zakona pokazuje se politička volja da se raskine sa jednim sistemom odnosa koji u društvu postoji. U meri našeg uticaja u budućem parlamentu taj će se zakon naći na dnevnom redu ili neće. Ukoliko mi budemo imali 5% neće biti realno da se taj zakon nađe na dnevnom redu. Otvoreni smo za sve sugestije, ali smatramo da se u otvaranju dosijea mora ići u što širi zahvat sa što manje odredbi koje bi omogućile da se ovaj proces kompromituje. Podržavamo i osnivanje nezavisne komisije, svaki predlog koji će je učiniti nezavisnijom od stranaka i vlasti mi prihvatamo.
Branka Prpa: Kao istoričar moram da kažem da smo mi ne samo skoro jedina zemlja u Evropi koja nema zakon o tajnim dosijeima, nego ni zakon o arhivima i arhivskoj građi. Drugim rečima, mi nemamo način kako da zaštitimo dokumenta te prirode. Pitanje otvaranja personalnih dosijea su posebno delikatna, upravo zbog detalja i pikanterija iz života pojedinaca. Slavko Ćuruvja ubijen je za vreme ratnog, vanrednog stanja. Na vlasti su tada bile i civilne i vojne vlasti. Kako je moguće da tadašnji KOS ne zna za ubistvo? Kako je moguće da vojne tajne službe nisu uključene u celu tu priču? Mi ne možemo da vršimo kozmetičko terminološku promenu, pa umesto RSDB sada zovemo BIA, a sadržaj je isti. Dakle, ne pročešljavamo i ne menjamo metod rada ključnih insuticija koje su temelj totalitrnog sistema. To nije pitanje političkih želja. To je imperatvino pitanje za srpsku državu i budućnost.


Sonja Biserko: Ovoj temi treba pažljivo javno govoriti, službe bezbednosti su deo bezbednosne strukture svake države, pitanje je samo koliko su one kriminalizovane ili u službi ove ili one ideologije. Treba biti svestan da nisu svi ljudi u tim službama kriminalci, da se ne bi diskvalifikovalo ono što je bezbednosni stub svake države. Ipak činjenica je da su službe bile instrument opstrukcije pluralizacije ovog društva devedesetih ali i osamdesetih, ali je i činjenica da je tzv. demokratska opozicija osamdesetih bila u saglasnosti sa tim službama. Te službe ne deluju samostalno, deluju iz nekih centara, pre svega ideoloških, velikosprpskih, treba dakle povezati stanje tokom pola veka. Neće biti saglasnosti za otvaranje dosijea sve dok deluje taj neformalni centar. Demontiranje tih službi je i demontiranje velikosrpskog projekta, jer su one bile apsolutno u funkciji, od Knina, Slavonije, Bosne, Kosova, Srebrenice,... Škorpioni koji su bili samo mali deo toga su zapravo pesnica jedne takve službe. Politička elita koja je sada na sceni, čak i nema svest da je i sama instrument određenih takvih politika, i da je to vidljivo svakodnevno.


Milan Antonijević: Podsetio bih na nekoliko rečenica koje je Rade Bulatović rekao da našem skupu 2005.godine da je selektivno otvaranje dosijea nešto što bi sprečilo političke posledice. Tu leži velika opasnost. Time bi smo obesmislili lustraciju. Ukoliko dobijemo papire koji imaju mnogo crnog, nećemo imati nikakvog efekta.


Dejan Milenković: Kao što se vidi, nema dovoljno političkih stranaka koje bi zastupale interese donošenja zakona o otvaranju dosijea. Treba da postoji konsenzus organizacija civilnog društva koji će stalno gurati ovu temu. Vrlo je važno pitanje - šta ćemo sa našim građanima koji su živeli u inostranstvu, koji su tamo prisluškivani, ta služba se doskora zvala Služba za istraživanje i dokumentaciju u okviru MSP. Gde je to nestalo, da li tu postoje neka dosijea?


Aleksandar Resanović: Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predstavlja pravni osnov za otvaranje i pristup dosijeima. Taj zakon obavezuje službe bezbednosti da obaveste građanina da o njemu imaju dosije, da mu omoguće uvid, da mu omoguće da dobije kopiju i da mu omoguće brisanje podataka iz dosijea, što ponekad praktično znači i uništavanje tog dosijea. Međutim, zašto se i taj zakon ne primenjuje? One naredne odredbe, posle odredbi o pravima koja građanin ima, sadrže značajna ograničenja da se ova prava realno ne mogu ostvarivati. Ona se sastoje u tome da građanin ne može da ostvari svoja prava ako bi to onemogućilo rad službi bezbednosti, ugrozilo javnu i nacionalnu bezbednost, privredni i finansijski interes zemlje, ako bi to ugrozilo privatnost ili važan interes nekog lica, njegov fizički, ali ne i psihički integritet, kao i njegovo zdravlje. Ograničenja su široko postavljena, pa se prava iz Zakona u praksi ne mogu ostvarivati. Zbog toga, i zbog raščišćavanja sa totalitarnim i autoritarnim režimom, neophodno je doneti poseban zakon o otvaranju tajnih dosijea, koji bi uredio sva pitanja o otvaranju, čime bi učinio jasan otklon od režima koji je tada postojao. Takav zakon bi imao prednost primene u odnosu na druge zakone, jer bi bio specijalan, odnosio bi se samo na otvaranje dosijea. Politička volja je neophodna ne samo da se zakon donese, nego još više i da se primenjuje, a za to je neophodno angažovati stručne ljude i uložiti velika sredstva. U suprotnom to će biti izigravanje zakona, uvreda za sve, posebno žrtve i njihove porodice. Rešenja u zakonu bi trebalo da budu kvalitetna, pravedna i ostvariva. Zakon bi trebalo da se odnosi na sve civilne i vojne službe bezbednosti i njihove prethodnike. Zakon bi trebalo da se odnosi i na dosijee koji su već predati Arhivu Srbije i Vojnom arhivu. Pored ostalog, potrebno je i značajno unaprediti proceduralne odredbe u odnosu na sadašnji predlog.


Lazar Stojanović: Imao sam iskustva da ogromni arhivi postoje i u zatvorima. Zaslugom Instituta za savremenu istoriju meni su dali moj dosije iz zatvora. I to jeste dokument o represiji. Veliki broj dosijea i podataka se nalazi i u ličnim arhivama, gde bi zakon mogao da predvidi i neku vrstu amnestije za one koji bi sada dali te podatke, nešto poput svedoka saradnika. Osim tajnih dosijea, koji ne mogu u potpunosti da rasvetle funkcionisanje tajnih službi, imate i zahtev za otvaranje dnevnika naredbi, izveštaje, sve druga operativna dokumenta, to ne ulazi u lična dosijea, a taj deo dokumenata je bitan za rasvetljavanje istorije. Ne postoji takođe ni jedan razlog da kadrovski kartoni ne budu izneti u javnost, i to je stvar koja bi nam takođe mnogo pomogla kada se radi o sadašnjem načelniku generalštaba, pa ako nam nedostaje lični dosije, mi ćemo videti ko je gde i sa kim šta radio. Mora se naći način koji stanovište koje miri princip o zaštiti trećih lica sa jedne i princip o potpuno otvorenim dosijeima sa druge strane.


Vesna Rakić Vodinelić: Smatram da je ideja otvaranja dosijea jedna politički i pravno legitimna ideja. Nećete retko čuti da je za otvaranje dosijea kasno, a to kasno se računa od uspostavljanja formalne parlamentarne demokratije, kao i na to u kakvom se stanju dosijea nalaze. Nije tako. Država koja je ovde mnogo hvaljena, Češka, je otvorila dosijea 97 godine, tek osam godina pošto je do promene došlo, uprkos tome što je imala disidente i u tajnoj policiji. Nije to bio lak posao za njih, oni su tada procenili da je između polovine i trećine personalnih dosija bilo uništeno. To je ono drugo kasno. Ako se u Češkoj to procena, u Srbiji bi moglo da se tvrdi da je zbog tedisperzije dokumenta na razna mesta I drugog uništeno između petine i četvrtine dokumenata. Otvranje dosijea je jedna i od pravnih mera suočvanja sa prošlošću. Društvo koje nije u stanu da se suoči sa svojom zlom prošlošću, ne može da se suoči sa svojom budućnošću. Nema budućnosti ako se ne suočimo sa prošlošću. I to ne individualno nego kao društvo. Sledeći argument u prilog značaju otvaranja dosijea, koji je iskustveno proveren i u Češkoj i u Nemačkoj, je to što su slučajevi koji su rezultirali dugotrajnim kaznama, smrću, prisilnim radom, bili izučavani i studirani na fakultetima. Sada ti četrdesetogosišnjaci koji su to studirali naučili te slučajeve upravljaju tim državama, i imaju užasan strah da im se to nikada ne ponovi. Otvaranje dosijea ima dakle i preventivno dejstvo, ima dejstvo i za budućnost. Bez otvarnja dosijea nema ni rehabilitacije. Otvaranje dosijea kao elementa borbene demokratije, to je jedino sredstvo radi daljeg sprečavanja manipulisanja njima. Ne možete reformisati službe bezbednosti, dok ne otvorite dosijea.

 

 



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 10:04 03.05.2012

Re: a, bre vise,

alselone

Kad smo vec kod bureka... Je l' jeo neko burek u Turskoj? Pricali mi da je sranje, al' i dalje mislim da me tovare. Nemoguce!

Pa jeo je Budimac naravno, okačio i sliku, valjda će se javi.

Само у турском језику реч бурек има тако широко значење. У свим осталим језицима у којима је позајмљена, реч се односи само на неке врсте пецива.


gorstak92 gorstak92 10:15 03.05.2012

Re: a, bre vise,

EF
Ovde i pitanje za gospođu Milić: da li je činjenica da nije bilo reakcija na mešanje u unutrašnje stvari Srbije uslovljeno stavom gospodina Pastora o evroatlantskim integracijama


Evo sad će da ti odgovori.
Mora da je trenutno zauzeta, ali čim stigne ima da ti odgovori.

U međuvremenu, vidi šta se dobije kad na images.google ukucaš hungarian boobs:


neka vernica. časna sestra?
ecce-florian ecce-florian 10:46 03.05.2012

Re: a, bre vise,

@ex
Od kad sam na blogu ovakav trol nisam video. Kandidujem ga za najtrol svih vremena

Tako mi i treba kad blogujem s policajcima.

Jesam lepo napiso u prvom redu

....u nadi da će neko od gore pomenutih eminentnih stručnjaka uključujući i bivšeg ministra spoljnih poslova moći da mi pomogne....


Jesam

Jel bivši ministar spoljnih poslova i novi član turnovera Vuk bivši ministar ?

Jeste

Jel Vuk ima sise?

Ima

Jel na tim sisama nastalo najveće carstvo?

Jeste


(izvinjavam se ostalim blogerima ali moram da koristim ilustracije radi podsticanja duboko zapretenih slika iz detinjstva - ne iz škole, tamo je bio ocutan kad su to učili već iz bioskopa i stripova)

Daklem , jel trol ?

Nije.

Na sisama sam i dalje.

Mogu da dam i osvrt na odnos druge zainteresovane strane u okviru sisnog pristupa






alselone alselone 11:15 03.05.2012

Re: a, bre vise,

milisav68



Milisave, na jednom blogu te pitah, pa nisi odgovorio a sad i zaboravih na kom da proverim, nego - Protiv koga je Dzordan u finalu, u poslednjoj sekundi, onako ostro usao po sredini malo u desno, pa se vratio korak u nazad i ubacio dvojku? Pricalo se kasnije da je mozda bio faul u napadu ali to niko protiv njega u poslednjoj sekundi ne bi svirao.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:28 03.05.2012

Re: a, bre vise,

bajrona rasela.

mariopan mariopan 11:33 03.05.2012

Re: a, bre vise,

Ovde i pitanje za gospođu Milić: da li je činjenica da nije bilo reakcija na mešanje u unutrašnje stvari Srbije uslovljeno stavom gospodina Pastora o evroatlantskim integracijama


Šilno grešiš šinko, ovaj, šiilno grešiš.

Da je nešto o tome guknuo Vuk Jeremić ili Tadić to bi bilo mešanje, ovako - nije.

Evo vidi, Vuk upravo upućuje protestnu notu :

alselone alselone 11:37 03.05.2012

Re: a, bre vise,

stefan.hauzer
bajrona rasela.



Bravo majstore!

Kako je ovo dobro!
milisav68 milisav68 13:56 03.05.2012

Re: a, bre vise,

alselone

Milisave, na jednom blogu te pitah, pa nisi odgovorio a sad i zaboravih na kom da proverim, nego - Protiv koga je Dzordan u finalu, u poslednjoj sekundi, onako ostro usao po sredini malo u desno, pa se vratio korak u nazad i ubacio dvojku? Pricalo se kasnije da je mozda bio faul u napadu ali to niko protiv njega u poslednjoj sekundi ne bi svirao.

Jbga, nisam video taj komentar - evo Stefan odgovorio.
A inače me nervira što su majstori prčkali po skriptama, pa kad klikneš na nove komentare - ne vide se svi novi.<_<
omega68 omega68 15:46 03.05.2012

Re: a, bre vise,

ima l' stogod jos? Ja gladan i dalje.

stižeee
JJ Beba JJ Beba 16:08 03.05.2012

Re: a, bre vise,

omega68
ima l' stogod jos? Ja gladan i dalje.

stižeee

qq crni omega al ovaj tvoj minjon sexy
blogovatelj blogovatelj 18:08 03.05.2012

Re: a, bre vise,

U međuvremenu, vidi šta se dobije kad na images.google ukucaš hungarian boobs:


Ovo je odgovor Gugla na hugarian butt.

blogovatelj blogovatelj 18:11 03.05.2012

Re: a, bre vise,

minjon


Minjon - na engleskom se izgovara mindzon.
docsumann docsumann 19:43 03.05.2012

Re: a, bre vise,

Jel na tim sisama nastalo najveće carstvo?

Jeste


freehand freehand 07:49 03.05.2012

Tjah

stara je istina da se svako češe tamo gde ga svrbi i žali za onim što nema.
Te nam to govori o eventualnosti da je domaćica bloga uzaludno tražila svoj dosije u debeju, Gde ga, i pored najbolje volje, nisu našli..
A ponešto, bogami, i o Krkarovoj nesrećnoj sudbini.
Goran Vučković Goran Vučković 08:35 03.05.2012

Re: Tjah

stara je istina da se svako češe tamo gde ga svrbi i žali za onim što nema.
Te nam to govori o eventualnosti da je domaćica bloga uzaludno tražila svoj dosije u debeju, Gde ga, i pored najbolje volje, nisu našli..
A ponešto, bogami, i o Krkarovoj nesrećnoj sudbini.

Jel ovo nešto o temi bloga? Ne troluj bre!
freehand freehand 08:44 03.05.2012

Re: Tjah

Goran Vučković
stara je istina da se svako češe tamo gde ga svrbi i žali za onim što nema.
Te nam to govori o eventualnosti da je domaćica bloga uzaludno tražila svoj dosije u debeju, Gde ga, i pored najbolje volje, nisu našli..
A ponešto, bogami, i o Krkarovoj nesrećnoj sudbini.

Jel ovo nešto o temi bloga? Ne troluj bre!

Izvinjavam, mislio sam prevashodno na Krkara i sise.



niccolo niccolo 11:37 03.05.2012

Re: Tjah

Hm, ovo sam tek sada video:

mislio sam prevashodno na Krkara i sise

U isto vreme!?
alselone alselone 11:38 03.05.2012

Re: Tjah

U isto vreme!?


Mora da je bila sirena u Pancevu nocas. Ko zna sta je inhalirao.
freehand freehand 11:40 03.05.2012

Re: Tjah

alselone
U isto vreme!?


Mora da je bila sirena u Pancevu nocas. Ko zna sta je inhalirao.

Dosta trola, trenutak je ozbiljan i dramatičan!
Beška, Hilandar, ovono...

Upsss...
Umal' da napišem da treba da pređamo na Alsaloneta i ribu!
Sreća te se suzdržah u poslednji čas...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 08:15 03.05.2012

Glavno pitanje je...

Da li će Ms Milić poštovati predizbornu tišinu?
niccolo niccolo 08:16 03.05.2012

Re: Glavno pitanje je...

To ne bi bilo lepo s njene strane
freehand freehand 08:18 03.05.2012

Re: Glavno pitanje je...

niccolo
To ne bi bilo lepo s njene strane


Pa i ovako tuti, š'a je problem?
dragoljub92 dragoljub92 08:26 03.05.2012

Re: Glavno pitanje je...

niccolo
To ne bi bilo lepo s njene strane

freehand
niccolo
To ne bi bilo lepo s njene strane


Pa i ovako tuti, š'a je problem?

ćese utepamo od dosadu dok traje predizborna šutnja ako nas ostavi na suvom...ai kečiga će se pokvari na ovu vrućinu.
nego aj zdravo odo malo da kukam u socijalno,do kasnije se zabavljajte sasisatimm kečigama
jesen92 jesen92 08:52 03.05.2012

Re: Glavno pitanje je...

ćese utepamo od dosadu dok traje predizborna šutnja ako nas ostavi na suvom...ai kečiga će se pokvari na ovu vrućinu.

...kakva dosada, nema dosade kad se dobro jede a ovde su svi raspolozeni za klopu..
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:00 03.05.2012

Važno, važno!!

Nemoj da neko zaboravi da opere bure ili kacu od kiselog kupusa.

Važi za sve partije.

Smrad će, inače, da se širi. Od kupusa.
gorstak92 gorstak92 11:03 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

KRALJMAJMUNA
Nemoj da neko zaboravi da opere bure ili kacu od kiselog kupusa.

Važi za sve partije.

Smrad će, inače, da se širi. Od kupusa.


Tebe nisu banovali?

niccolo niccolo 11:14 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

gorstak92

Gorštak, jesi provalio kako sam iskusno uzeo 200ti komentar na prethodnom blogu?
gorstak92 gorstak92 11:22 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

niccolo
gorstak92

Gorštak, jesi provalio kako sam iskusno uzeo 200ti komentar na prethodnom blogu?

Čuj jesam li?
Eno i čestitao sam ti tamo prvo.

Ovde se čestita slikama.
Dakle, evo ti jedna sa tuširanja pa da i ti tako ubuduće:


niccolo niccolo 11:26 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

evo ti jedna sa tuširanja

Blagodarim, blagodarim

pa da i ti tako ubuduće

se tuširam?
gorstak92 gorstak92 11:30 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

se tuširam?

Ako si baš zapeo, a ti se kupaj.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:08 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

gorstakAko si baš zapeo, a ti se kupaj.

Koja je od njih Jelena?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:09 03.05.2012

Re: Važno, važno!!

gorstak92

KRALJMAJMUNANemoj da neko zaboravi da opere bure ili kacu od kiselog kupusa.Važi za sve partije.Smrad će, inače, da se širi. Od kupusa.Tebe nisu banovali?

još nisu.
predatortz predatortz 11:19 03.05.2012

Sram vas bilo!

Vi se zahebavate dok se ljudi ( po ko zna koji put ) preokreću!
mariopan mariopan 11:39 03.05.2012

Re: Sram vas bilo!

predatortz
Vi se zahebavate dok se ljudi ( po ko zna koji put ) preokreću!


Dok ne porumeni podjednako sa svih strana.
Kada zamirišu čvarci znači gotovo je.
zemljanin zemljanin 11:27 03.05.2012

spamovanje

ovi tekstovi su prerasli termin spama. Čudi me da moderacija dozvoljava ovakav drski i nametljivi pristup ideji bloga i posetiocima sajta.
gorstak92 gorstak92 11:29 03.05.2012

Re: spamovanje

zemljanin
ovi tekstovi su prerasli termin spama. Čudi me da moderacija dozvoljava ovakav drski i nametljivi pristup ideji bloga i posetiocima sajta.

Nemoj ni da se šališ sa ovim stvarima.

Šta bi mi radili da moderacija postupi shodno tvojim instrukcijama?

Relax batice:

angie01 angie01 11:32 03.05.2012

Re: spamovanje

zemljanin
ovi tekstovi su prerasli termin spama. Čudi me da moderacija dozvoljava ovakav drski i nametljivi pristup ideji bloga i posetiocima sajta.


a bre zemljnine, pa je l vidis da je ovo Mars, brate?

ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!
alselone alselone 11:35 03.05.2012

Re: spamovanje

ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!


Ili makar za manića!
niccolo niccolo 11:39 03.05.2012

Re: spamovanje

ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!

nemojmo da smo isključivi, možda čovek zna da nam kaže neku lepu reč na francuskom (akcenti included)

Edit: 100

p.s. Rasturam
gorstak92 gorstak92 11:39 03.05.2012

Re: spamovanje

alselone
ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!


Ili makar manića!


Evo kako to rade u Sivcu, selu sa 6 različitih (a možda i više crkvi/veroispovesti)
predatortz predatortz 11:41 03.05.2012

Re: spamovanje


ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!



stefan.hauzer stefan.hauzer 11:42 03.05.2012

Re: spamovanje

a bre zemljnine, pa je l vidis da je ovo Mars, brate?


a i zaklanja pogled na veneru

angie01 angie01 11:43 03.05.2012

Re: spamovanje

Relax batice:


a i ti ovde lozis ove papucice, sto od ranog jutra krenuli s sisama, ko klinci u skolskoj klonji sa cikom!


...sad ovde fali psiholoska opSeracija, cuvarke nacionalnog blaga, najvecih sisa na estradi i njenog lika i dela, alexandrejankovic, namolovane u pink!
ivana23 ivana23 11:43 03.05.2012

Re: spamovanje

niccolo
ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!

nemojmo da smo isključivi, možda čovek zna da nam kaže neku lepu reč na francuskom (akcenti included)


Niccolo znas li ti francuski? Da nam sazeto prevedes...



Sinocnji duel.
niccolo niccolo 11:45 03.05.2012

Re: spamovanje

Niccolo znas li ti francuski?

Tu sam negde na nivou google translatora
alselone alselone 11:45 03.05.2012

Re: spamovanje

gorstak92

Evo kako to rade u Sivcu, selu sa 6 različitih (a možda i više crkvi/veroispovesti)


I najvecim brojem narkomana po glavi stanovnika.
Sivac rulz.

EDIT: Ako volis paprikas idi jos malo severnije, do Sombora i Apatina, ili jos malo severnije do Bezdana.
ivana23 ivana23 11:47 03.05.2012

Re: spamovanje

niccolo
Niccolo znas li ti francuski?

Tu sam negde na nivou google translatora

Eh...
ecce-florian ecce-florian 11:49 03.05.2012

Re: spamovanje

Nemoj ni da se šališ sa ovim stvarima.

Ako nastavi pritisnuću ono "obavesti moderaciju", ozbiljno ti kažem.
gorstak92 gorstak92 11:51 03.05.2012

Re: spamovanje

alselone
gorstak92

Evo kako to rade u Sivcu, selu sa 6 različitih (a možda i više crkvi/veroispovesti)


I najvecim brojem narkomana po glavi stanovnika.
Sivac rulz.


Nije nemoguće da postoji direktna veza. Ono moj paroh valja drozu nevernicima
Zar tamo, uopšte, ima stanovnika?
Poslednji put kad sam prolazio samo neke crkve. Nigde kuće.

Edit na edit:
alselone
EDIT: Ako volis paprikas idi jos malo severnije, do Sombora i Apatina, ili jos malo severnije do Bezdana.

Šta misliš da zovemo Ms. Milic u neku čardu prilikom sledećeg blogokongresa?
alselone alselone 11:58 03.05.2012

Re: spamovanje

gorstak92

Nije nemoguće da postoji direktna veza. Ono moj paroh valja drozu nevernicima
Zar tamo, uopšte, ima stanovnika?
Poslednji put kad sam prolazio samo neke crkve. Nigde kuće.
?


Sivac je bas veliko selo, jedno od vecih u Vojvodini. Ima bas da se navozas dok prodjes kroz njega. Doduse nikad se nisam zaustavio i proveo vreme ali sam prolazio bas puno puta.



gorstak92

Edit na edit:
Šta misliš da zovemo Ms. Milic u neku čardu prilikom sledećeg blogokongresa?


Fak jea! Obavezno!
Neka dovede i Milojka! Zamisli kakva bi to tek zurka bila.
angie01 angie01 11:59 03.05.2012

Re: spamovanje

niccolo
ako nemas neki valjni recept za kecigu- nemoj da trolujes!nemojmo da smo isključivi, možda čovek zna da nam kaže neku lepu reč na francuskom (akcenti included)Edit: 100 p.s. Rasturam



LE SAUMON AU PASTIS

Le pastis est un apéritif très populaire dans le sud de la France. On peut s'en servir aussi pour faire de bonnes recettes de cuisine comme celle-ci!

Pour 4 personnes
Ingrédients: 4 tranches de saumon frais, 1 tomate coupée en carré, ½ oignon grossièrement haché (chopped), 1 verre de vin blanc (25 cl), 5 cl de pastis ou Ricard, 20 cl de crème fraîche

Préparation:
Allumez votre four à environ 150° (Celsius)

Enlevez les arrêtes (bones) et faire cuire le saumon dans une poêle avec de l'huile d'olive.

Quand le saumon est cuit, le mettre sur un plat et le garder au chaud dans le four.

Dans la même poêle, vider la graisse et ajouter l'oignon. Faire revenir 2 minutes, ajouter le vin blanc. Laisser cuire quelques minutes.

Ajouter le pastis et la tomate. Laisser cuire quelques minutes.

Ajouter la crème, le sel et le poivre et laisser réduire.

Goûter, rectifier l'assaisonnement (seasonning).

Mettre la sauce sur le saumon.

Servir avec un légume (brocolis, haricots verts…) et des pommes de terres sautées.


Bon appétit!


...a bre, pa nisam ja od juce,...evo da podmirimo i Culta i Pizona!
niccolo niccolo 12:08 03.05.2012

Re: spamovanje

...a bre, pa nisam ja od juce

gorstak92 gorstak92 12:09 03.05.2012

Re: spamovanje

alselone
Sivac je bas veliko selo, jedno od vecih u Vojvodini. Ima bas da se navozas dok prodjes kroz njega. Doduse nikad se nisam zaustavio i proveo vreme ali sam prolazio bas puno puta.

Ma preterujem, kao i uvek. Tačno je da sam izbrojao 6 crkvi.
Jeste Sivac veliko selo i ni ja se nikad nisam zaustavio (put me vodio u Sombor i Apatin, a Bezdan je na pu odatle)

alselone
Fak jea! Obavezno!
Neka dovede i Milojka! Zamisli kakva bi to tek zurka bila.


Ko ti je taj Milojko?
Uzgred, ja sam večerao najbolje ikad svinjske kolenice sa Ms. Milic u kafani Hercegovina. Ona mi maznula salatu, a ja njenu porciju kolenica.
Bio i nsarski, edi-va, AD, Gazda, NNN, Spira, hajkula...
Bilo je baš veselo.

Mogu da ti kažem da je u njenom društvu skoro isto veselo kao i na ovom blogu. Veoma je duhovita. Pretpostavljam da čita sve ovo i isto uživa kao i mi.

Ovo za čardu ti pominjem jer mi Milan Novković skoro nešto nagovestio pa eto. Da se prijavim.
gorstak92 gorstak92 12:10 03.05.2012

Re: spamovanje

Angie
evo da podmirimo i Culta i Pizona!

Neće da može.
Fale ti akcenti.
alselone alselone 12:12 03.05.2012

Re: spamovanje

Ko ti je taj Milojko?


MILOJKO PANTIĆ U LDP-U


Ovo za čardu ti pominjem jer mi Milan Novković skoro nešto nagovestio pa eto. Da se prijavim.

Dogovoreno, sad za promenu idemo na ribu i jednu porciju secuanske piletine.
freehand freehand 12:13 03.05.2012

Re: spamovanje

gorstak92
Angie
evo da podmirimo i Culta i Pizona!

Neće da može.
Fale ti akcenti.

Ma nemoj?
Fale joj pogrešni akcenti.

Pižon&pop samo takve vole i razumeju.
niccolo niccolo 12:13 03.05.2012

Re: spamovanje

MILOJKO PANTIĆ U LDP-U

angie01 angie01 12:13 03.05.2012

Re: spamovanje


Neće da može.
Fale ti akcenti.


a, di gledas-si stao kod leve i desne pa ne vidis nista suftilnije!?
gorstak92 gorstak92 12:18 03.05.2012

Re: spamovanje

alselone
Dogovoreno, sad za promenu idemo na ribu i jednu porciju secuanske piletine.


LINK

- Dosta mi je ovih petlova
- Jeeel, a šta bi ti hteo
- Bilo šta samo ne živinu
...
- A šta bi on hteo? Ovako divno pile ja bih to jela svaki dan. Onaj tvoj zlaaatni Ivan on je čak i koske jeo.
angie01 angie01 12:18 03.05.2012

Re: spamovanje

niccolo
...a bre, pa nisam ja od juce


.... i ko je sad, naj naj, savim naj, naj, potpuno najbolji dasa?!
alselone alselone 12:20 03.05.2012

Re: spamovanje

gorstak92

LINK


gorstak92 gorstak92 12:24 03.05.2012

Re: spamovanje

angie01
niccolo
...a bre, pa nisam ja od juce


.... i ko je sad, naj naj, savim na, naj, potpuno najbolji dasa?!

Atomski mrav Atomski mrav 12:25 03.05.2012

Re: spamovanje

MILOJKO PANTIĆ U LDP-U


Zamisli Milojka Pantića u Skupštini... izađe za govornicu i počne:
- Prijatelji fudbala...

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:16 03.05.2012

Re: spamovanje

Atomski mrav
MILOJKO PANTIĆ U LDP-U


Zamisli Milojka Pantića u Skupštini... izađe za govornicu i počne:
- Prijatelji fudbala...





milojko bi tamo bio na domaćem terenu.
opšte je poznato da se u gužvi jako dobro snalazi i da bi s lakoćom zauzeo najbolju poziciju za šankom u skupštini

(jedan viski)
Spiridon Spiridon 14:04 04.05.2012

Re: spamovanje

Bilo je baš veselo.




ecce-florian ecce-florian 22:39 04.05.2012

Re: spamovanje

Dobra ti ova FUJI kamera.
To da nosi bele čarape videlo bi se i ovako i onako, ali da je bio u onom njegovom listeru, ne bi
ps
nikad ne bi reko da Milićka nosi broj 40
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:47 05.05.2012

Re: spamovanje

Zamisli Milojka Pantića u Skupštini... izađe za govornicu i počne:
- Prijatelji fudbala...

Pa, dobro, on je bar obučen, a kako će ova da izađe za govornicu obučena u dlakave sandale, e to bih volela da vidim...

blogovatelj blogovatelj 01:28 05.05.2012

Re: spamovanje

e to bih volela da vidim...


I tata bi sine.
mariopan mariopan 14:12 05.05.2012

Re: spamovanje

nikad ne bi reko da Milićka nosi broj 40

Nisi pomislo da su to možda Peđicine nogice?
freehand freehand 11:49 03.05.2012

kad smo kod kečige...

Jel vid'o neko Cult-a?

mariopan mariopan 12:05 03.05.2012

Re: kad smo kod kečige...

jel vid'o neko Cult-a?


Kad čuješ "tup tup tup..." - to je on u teretani, još uvek vežba moždane mišiće, nahebali smo kada se vrati.
freehand freehand 11:58 03.05.2012

1 more thing

Ne mogu da verujem da sam ja JEDINI koji je domaćici za ovaj napor i iskazani kvalitet u vanrednom vođenju kampanje za povratak prirodi, napredak u komunikaciji, pomirbu između ribe i čvaraka - dakle da sam ja JEDINI kucnuo preporuku?!
Pa mis'iiimm...
Dajte to malo, uozbiljite se, kolege pobogu!
alselone alselone 12:03 03.05.2012

Re: 1 more thing

Do sada sam se bas pitao ko preporucuje one prethodne blogove. Dobro, Dragec, ali ko jos?

Stokazes, na ovom je tako dobra zajebancija da i ja moram da preporucim.
freehand freehand 12:20 03.05.2012

Re: 1 more thing

Izvinjavam se na trolu, ali
Dobro, Dragec, ali ko jos?


pazi ako ledepe pobedi na ovom kontestu što je u toku, pa se ispostavi da je mučeni Jeremić onoliko znoja prolio da bi Dragec predsedavao Generalnom skupštinom UN!?


princi princi 18:09 03.05.2012

Re: 1 more thing

Dragec predsedavao Generalnom skupštinom UN

Sine, Dragec Ban Ki Mun, a Jela ministar inostranih poslova, :).
freehand freehand 18:21 03.05.2012

Re: 1 more thing

princi
Dragec predsedavao Generalnom skupštinom UN

Sine, Dragec Ban Ki Mun, a Jela ministar inostranih poslova, :).

A?!
Kaži?
Mene sve neki trnci prožimaju, bre, ne znam kako tebe!
Da ne govorimo o Dragecu, on to iskusno kulira...
A Jela - kalif umesto Rasmusena, jebo boraniju.
omega68 omega68 18:57 03.05.2012

Re: 1 more thing

Sine, Dragec

Čiča Draga?
gorstak92 gorstak92 12:31 03.05.2012

Samo da se pohvalim

Da sam maznuo komentar br. 200 kod Krkara.
Nija mala stvar.
draft.dodger draft.dodger 12:36 03.05.2012

U Japanu... Muk!

blogovatelj blogovatelj 03:30 04.05.2012

Re: U Japanu... Muk!

U Japanu... Muk!


Japanska Hajdi... I ima ih mnogo. Stvarno su ovi Japaneri cudo...
predatortz predatortz 12:51 03.05.2012

Vau!

Podršku organizatoru i učesnicima skupa pružio je u svom pozdravnom pismu izvestilac EP za Srbiju Jelko Kacin.

Ujebote!
Već sat vremena stojim u stavu mirno!
Kacin? Lično?
JJ Beba JJ Beba 13:04 03.05.2012

...

šta je sad Ovoooo?

dragoljub92 dragoljub92 13:16 03.05.2012

Re: ...

JJ Beba
šta je sad Ovoooo?


dobrojutro kolumbo
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:17 03.05.2012

Re: ...

i ja sam to isto pomislio u sebi kad sam se vratio s prvomajskog uranka,a onda sam se iskusno priključio masi :)
JJ Beba JJ Beba 16:20 03.05.2012

Re: ...

dragoljub92
JJ Beba
šta je sad Ovoooo?


dobrojutro kolumbo

kolumbo došo kasno na blog. 164 komentara već a ono opet o tajnim dosijeima.
ja kapirala da se vuk pridružio čedi, kad ono izgleda obnuto - ko o čemu vuk o dosijeima,
ima danu dugura u tu biu nezvalase ja jj

kažem da je ugura, da ne bude zabune


dragoljub92 dragoljub92 18:27 03.05.2012

Re: ...

kažem da je ugura, da ne bude zabune

ma dal je ili joj to je njiova intima

ali moram da parafraziram sam sebe
daklem,uveak,a često govorim da kad ameri obrađuju teme iz evropske kulture ili istorije oni to toliko obesmisle da je to tragedija e sad parafraza na delu
kad srbi se ovate evropskih političkih vrednosti oni to toliko useru da ne može više ni da se obesmisli.
uopšte ne verujem da će srbija imati bilo kakvu korist od otvaranja dosijea,ako još uvek postoje,jer će se otvoriti samo ona dosijea koja idu na štetu socijalista&komunista ona koja idu na štetu četnika se neće otvoriti za javnost.tako da ćemo dobiti opet udbu na četnički način.
da se razumemo jesam da se otvore sva dokumenta,ali SVA i ona koja idu na ruku ili naštetu obema stranama tako da se nevini rehabilituju a krvnici još jednom obznane a ne da se provlače pod sudbinu nesretnika jednog i drugog zločinstva.
ali vuk-dana to neće oni hoće samo jednu stranu medalje da očiste i izglancaju a drugu da zacrne do neprepoznatljivosti.
daklem ovtvorili se dokumeenti ili ne mi istinu nećemo da saznamo.
Sofroniye Sofroniye 14:59 03.05.2012

Timski rad

Sta ti je timski rad na ovom blogu :)





Vi se zajebavate a drzava propada :)
JJ Beba JJ Beba 16:15 03.05.2012

vuk i ovce

glasajte za mene



- jednom smo zorana dinđića ja i moji najurili iz gradske skupštine

- jednom sam za polušaj atentata na zoramna đinđiča kod hale limes rekao da ga je sam izmislio

š'a fali
krkar krkar 17:22 03.05.2012

Dokle trolovi???


Molim da se ne troluje!!!!!!!!!





A evo i za žene, da se ne žale da su guzouskraćene:

krkar krkar 17:24 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???


I jedna za moju kampanjonapaćenu dušu:

omega68 omega68 18:55 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

Zreo za švalerku
myredneckself myredneckself 19:36 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

krkar
Dokle trolovi???

I jedna za moju kampanjonapaćenu dušu:


omega68
Zreo za švalerku



Neee omega, izvini, moram da branim krkija.
Šta da radi dobri čovek iz Sečuana, sa ovakvim blogosvetom i blogookruženjem koje ne nudi ništa dobro danima, samo sise, kečiga, linjaci, sex i dr.?
Navijam za krkija, odoleće on mangupima u ovim redovima...
freehand freehand 19:41 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

myredneckself
krkar
Dokle trolovi???

I jedna za moju kampanjonapaćenu dušu:


omega68
Zreo za švalerku



Neee omega, izvini, moram da branim krkija.
Šta da radi dobri čovek iz Sečuana, sa ovakvim blogosvetom i blogookruženjem koje ne nudi ništa dobro danima, samo sise, kečiga, linjaci, sex i dr.?
Navijam za krkija, odoleće on mangupima u ovim redovima...

Bemliga dal je tačno, al priča se da se Krkar zamonašio u nekom hramu na Tibetu onomad, u panici hoće li Sveti Toma Isposnik nekako preteći u onoj lednoj kliničkoj keliji, sa sve jajima u krilu.
Kaže - rešio da se liši svih zemnih zadovoljstava i zavetovaose Šivi od Zemuna.

omega68 omega68 19:42 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

sise, kečiga

myredneckself myredneckself 20:47 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

fri
rešio da se liši svih zemnih zadovoljstava i zavetovaose Šivi od Zemuna.


Vidim ja čudnu promenu svesti, a od pre neki dan čujem i mantru "Om namah shivaya hare hare mahadeva" ( ne pravim se pametna, sve piše u wiki )

Xhabe mu uzor&zavet, ako je tako.
Priča se da Šiva ne pravi izlete samo na "Da nam živi živi rad, dan" kao sav svet, nego i...
freehand freehand 21:02 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

Xhabe mu uzor&zavet, ako je tako.

Pa pazi: kruže priče da je posvećenje obavljeno u Shaolinu, a Kalenićem se pronose glasine da se često u praskozorje i sumrak oko tezgi sa sirom i kajmakom
mota neka gologuza prikaza sa crvenom maramom oko glave na kojoj piše Munze cela Srbija.
gedza.73 gedza.73 21:57 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

omega68
sise, kečiga


Kako li mučan cult reaguje na sise i kečigu u istom komentaru?

Dal' d'udarim il' da ne udarim glavom?
Hamletovska dilema.
freehand freehand 22:03 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

gedza.73
omega68
sise, kečiga


Kako li mučan cult reaguje na sise i kečigu u istom komentaru?

Dal' d'udarim il' da ne udarim glavom?
Hamletovska dilema.

Kojom glavom da udarim?
gedza.73 gedza.73 22:13 03.05.2012

Re: Dokle trolovi???

Kojom glavom da udarim?



Neka neko zamoli Milićku da pošalje mustru za pisanje blogova Filipu.
Čitani, vispreni, duhoviti.
Nadasve obrazovni.

Vidite li kako nas je LDP preokrenuo? Nabolje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana