Politika

Šta prvo - otvaranje tajnih dosijea II

Jelena Milić RSS / 03.05.2012. u 06:06

U prilogu su  izvodi iz govora ostalih uvodničara  na nedavno održanom okruglom stolu CEAS "O preporukama Evropskog parlamenta iz Rezolucije O napretku Srbije u procesu njenih evropskih integracija- Podrška usvajanju zakona o otvaranju tajnih dosijea». EP je u spomenutoj Rezoluciji pozvao vlasti u Srbiji da nastave sa naporima da eliminišu nasleđe komunističkih tajnih službi, kao korak u procesu demokratizacije Srbije i podsetio na značaj dalje reforme sektora bezbednosti, jačanje parlamentarnog nadzora i kontrole nad službama bezbednosti, kao i na značaj otvaranja nacionalnih arhiva. Podršku organizatoru i učesnicima skupa pružio je u svom pozdravnom pismu izvestilac EP za Srbiju Jelko Kacin.

 

Vuk Drašković: Otvranje dosijea, otvaranje knjige smrti, zločina, je prvorzredno političko, moralno, bezbednosno, regionalno i evropsko pitanje. Ja sam još 2004. imao najtvđe obećanje tadašnjeg premijera da će zakon ući u proceduru samo ga valja napisati. Kad je napisan i predat usledila je odmazda službi bezbednosti. U jednom danu SPO ostao je bez 10 od 13 poslanika. 2008. ja sam imao najtvrđa obećanja od glavnog koalicionog partnera, Demokratske stranke, da će taj zakon među prvima ući u proceduru. Posle tri godine dobili smo pismo bez potpisnika u kome se sugeriše da budemo razumni, odgovorni, da ne unosimo zlu krv. Čini mi se da su te poruke jasne. Kad smo 2010. mi tražili da zakon uđe u proceduru, da zakon bude hitno usvojen, niko sem LDP nas nije podržao. Ko sem Preokreta traži da se otvore dosijei? Niko. Zašto? Zločin je ovde tajna. Zločinci su još ovde zaštićeni...Na poligonima policije u Beogradu, u jezerima Srbije nađeni su leševi civilia, dece, više od 1 000 njih otkopano. To su žrtve strašnih zločina počinjenih na Kosovu. Je li se neko ovde oglasio, je li ovde neko krenuo u tu BIA i rekao: dajte, vi imate podatke koji su to zločinci ovo napravili. Ne. Zašto ne? Zato što se to uglavnom i ne smatra zločinom. Veoma bi bilo važno kada bi se ustanovila i uloga Rusije i njenih organa u zabrani i pritiscima na vlast da se nipošto ne smeju otvoriti tajni dosijei.


Ivan Andrić: Još dok samo predlagali zakon o lustraciji bio je očit pokušaj službi da se popusti na lustraciji i time dobije na vremenu dok se zakon o dosijeima ne donese, što je bio pokušaj tajnih službi da zadrže uticaj. Nama je 2003. godine u vojsci rečeno da u vojsci nema nikakvih dosijea. Kasnije je to promenjeno da ih ima, ali nije baš u redu da se ta materija otvara. Usvajanjem ovih zakona pokazuje se politička volja da se raskine sa jednim sistemom odnosa koji u društvu postoji. U meri našeg uticaja u budućem parlamentu taj će se zakon naći na dnevnom redu ili neće. Ukoliko mi budemo imali 5% neće biti realno da se taj zakon nađe na dnevnom redu. Otvoreni smo za sve sugestije, ali smatramo da se u otvaranju dosijea mora ići u što širi zahvat sa što manje odredbi koje bi omogućile da se ovaj proces kompromituje. Podržavamo i osnivanje nezavisne komisije, svaki predlog koji će je učiniti nezavisnijom od stranaka i vlasti mi prihvatamo.
Branka Prpa: Kao istoričar moram da kažem da smo mi ne samo skoro jedina zemlja u Evropi koja nema zakon o tajnim dosijeima, nego ni zakon o arhivima i arhivskoj građi. Drugim rečima, mi nemamo način kako da zaštitimo dokumenta te prirode. Pitanje otvaranja personalnih dosijea su posebno delikatna, upravo zbog detalja i pikanterija iz života pojedinaca. Slavko Ćuruvja ubijen je za vreme ratnog, vanrednog stanja. Na vlasti su tada bile i civilne i vojne vlasti. Kako je moguće da tadašnji KOS ne zna za ubistvo? Kako je moguće da vojne tajne službe nisu uključene u celu tu priču? Mi ne možemo da vršimo kozmetičko terminološku promenu, pa umesto RSDB sada zovemo BIA, a sadržaj je isti. Dakle, ne pročešljavamo i ne menjamo metod rada ključnih insuticija koje su temelj totalitrnog sistema. To nije pitanje političkih želja. To je imperatvino pitanje za srpsku državu i budućnost.


Sonja Biserko: Ovoj temi treba pažljivo javno govoriti, službe bezbednosti su deo bezbednosne strukture svake države, pitanje je samo koliko su one kriminalizovane ili u službi ove ili one ideologije. Treba biti svestan da nisu svi ljudi u tim službama kriminalci, da se ne bi diskvalifikovalo ono što je bezbednosni stub svake države. Ipak činjenica je da su službe bile instrument opstrukcije pluralizacije ovog društva devedesetih ali i osamdesetih, ali je i činjenica da je tzv. demokratska opozicija osamdesetih bila u saglasnosti sa tim službama. Te službe ne deluju samostalno, deluju iz nekih centara, pre svega ideoloških, velikosprpskih, treba dakle povezati stanje tokom pola veka. Neće biti saglasnosti za otvaranje dosijea sve dok deluje taj neformalni centar. Demontiranje tih službi je i demontiranje velikosrpskog projekta, jer su one bile apsolutno u funkciji, od Knina, Slavonije, Bosne, Kosova, Srebrenice,... Škorpioni koji su bili samo mali deo toga su zapravo pesnica jedne takve službe. Politička elita koja je sada na sceni, čak i nema svest da je i sama instrument određenih takvih politika, i da je to vidljivo svakodnevno.


Milan Antonijević: Podsetio bih na nekoliko rečenica koje je Rade Bulatović rekao da našem skupu 2005.godine da je selektivno otvaranje dosijea nešto što bi sprečilo političke posledice. Tu leži velika opasnost. Time bi smo obesmislili lustraciju. Ukoliko dobijemo papire koji imaju mnogo crnog, nećemo imati nikakvog efekta.


Dejan Milenković: Kao što se vidi, nema dovoljno političkih stranaka koje bi zastupale interese donošenja zakona o otvaranju dosijea. Treba da postoji konsenzus organizacija civilnog društva koji će stalno gurati ovu temu. Vrlo je važno pitanje - šta ćemo sa našim građanima koji su živeli u inostranstvu, koji su tamo prisluškivani, ta služba se doskora zvala Služba za istraživanje i dokumentaciju u okviru MSP. Gde je to nestalo, da li tu postoje neka dosijea?


Aleksandar Resanović: Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predstavlja pravni osnov za otvaranje i pristup dosijeima. Taj zakon obavezuje službe bezbednosti da obaveste građanina da o njemu imaju dosije, da mu omoguće uvid, da mu omoguće da dobije kopiju i da mu omoguće brisanje podataka iz dosijea, što ponekad praktično znači i uništavanje tog dosijea. Međutim, zašto se i taj zakon ne primenjuje? One naredne odredbe, posle odredbi o pravima koja građanin ima, sadrže značajna ograničenja da se ova prava realno ne mogu ostvarivati. Ona se sastoje u tome da građanin ne može da ostvari svoja prava ako bi to onemogućilo rad službi bezbednosti, ugrozilo javnu i nacionalnu bezbednost, privredni i finansijski interes zemlje, ako bi to ugrozilo privatnost ili važan interes nekog lica, njegov fizički, ali ne i psihički integritet, kao i njegovo zdravlje. Ograničenja su široko postavljena, pa se prava iz Zakona u praksi ne mogu ostvarivati. Zbog toga, i zbog raščišćavanja sa totalitarnim i autoritarnim režimom, neophodno je doneti poseban zakon o otvaranju tajnih dosijea, koji bi uredio sva pitanja o otvaranju, čime bi učinio jasan otklon od režima koji je tada postojao. Takav zakon bi imao prednost primene u odnosu na druge zakone, jer bi bio specijalan, odnosio bi se samo na otvaranje dosijea. Politička volja je neophodna ne samo da se zakon donese, nego još više i da se primenjuje, a za to je neophodno angažovati stručne ljude i uložiti velika sredstva. U suprotnom to će biti izigravanje zakona, uvreda za sve, posebno žrtve i njihove porodice. Rešenja u zakonu bi trebalo da budu kvalitetna, pravedna i ostvariva. Zakon bi trebalo da se odnosi na sve civilne i vojne službe bezbednosti i njihove prethodnike. Zakon bi trebalo da se odnosi i na dosijee koji su već predati Arhivu Srbije i Vojnom arhivu. Pored ostalog, potrebno je i značajno unaprediti proceduralne odredbe u odnosu na sadašnji predlog.


Lazar Stojanović: Imao sam iskustva da ogromni arhivi postoje i u zatvorima. Zaslugom Instituta za savremenu istoriju meni su dali moj dosije iz zatvora. I to jeste dokument o represiji. Veliki broj dosijea i podataka se nalazi i u ličnim arhivama, gde bi zakon mogao da predvidi i neku vrstu amnestije za one koji bi sada dali te podatke, nešto poput svedoka saradnika. Osim tajnih dosijea, koji ne mogu u potpunosti da rasvetle funkcionisanje tajnih službi, imate i zahtev za otvaranje dnevnika naredbi, izveštaje, sve druga operativna dokumenta, to ne ulazi u lična dosijea, a taj deo dokumenata je bitan za rasvetljavanje istorije. Ne postoji takođe ni jedan razlog da kadrovski kartoni ne budu izneti u javnost, i to je stvar koja bi nam takođe mnogo pomogla kada se radi o sadašnjem načelniku generalštaba, pa ako nam nedostaje lični dosije, mi ćemo videti ko je gde i sa kim šta radio. Mora se naći način koji stanovište koje miri princip o zaštiti trećih lica sa jedne i princip o potpuno otvorenim dosijeima sa druge strane.


Vesna Rakić Vodinelić: Smatram da je ideja otvaranja dosijea jedna politički i pravno legitimna ideja. Nećete retko čuti da je za otvaranje dosijea kasno, a to kasno se računa od uspostavljanja formalne parlamentarne demokratije, kao i na to u kakvom se stanju dosijea nalaze. Nije tako. Država koja je ovde mnogo hvaljena, Češka, je otvorila dosijea 97 godine, tek osam godina pošto je do promene došlo, uprkos tome što je imala disidente i u tajnoj policiji. Nije to bio lak posao za njih, oni su tada procenili da je između polovine i trećine personalnih dosija bilo uništeno. To je ono drugo kasno. Ako se u Češkoj to procena, u Srbiji bi moglo da se tvrdi da je zbog tedisperzije dokumenta na razna mesta I drugog uništeno između petine i četvrtine dokumenata. Otvranje dosijea je jedna i od pravnih mera suočvanja sa prošlošću. Društvo koje nije u stanu da se suoči sa svojom zlom prošlošću, ne može da se suoči sa svojom budućnošću. Nema budućnosti ako se ne suočimo sa prošlošću. I to ne individualno nego kao društvo. Sledeći argument u prilog značaju otvaranja dosijea, koji je iskustveno proveren i u Češkoj i u Nemačkoj, je to što su slučajevi koji su rezultirali dugotrajnim kaznama, smrću, prisilnim radom, bili izučavani i studirani na fakultetima. Sada ti četrdesetogosišnjaci koji su to studirali naučili te slučajeve upravljaju tim državama, i imaju užasan strah da im se to nikada ne ponovi. Otvaranje dosijea ima dakle i preventivno dejstvo, ima dejstvo i za budućnost. Bez otvarnja dosijea nema ni rehabilitacije. Otvaranje dosijea kao elementa borbene demokratije, to je jedino sredstvo radi daljeg sprečavanja manipulisanja njima. Ne možete reformisati službe bezbednosti, dok ne otvorite dosijea.

 

 



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 20:48 03.05.2012

Re: Prekid programa

maksa83

Čedomir Jovanović i dalje ne razume zašto njegov životni stil odbija ljude od LDP-a

kao i svaki političar i on je izgubio osećaj za realnost naroda zemlje u kojoj političari
zilikaka zilikaka 20:55 03.05.2012

Re: Prekid programa

Čedomir Jovanović i dalje ne razume zašto njegov životni stil odbija ljude od LDP-a

Ma nije problem što on živi luksuzno, nego što SAMO to i radi
mariopan mariopan 20:58 03.05.2012

Re: Prekid programa

maksa83

Čedomir Jovanović i dalje ne razume zašto njegov životni stil odbija ljude od LDP-a

njuz
myredneckself myredneckself 21:02 03.05.2012

Brejking njus

Celo veče nas bombarduju SMS-ovima, Vojvođanski preokret-Čedomir Jovanović, Vuk Drašković i još neko...kao nova evropska snaga, glasajte za nešto sasvim novo i drugačije, te zaokruži broj 7 na listiću, dajte nam šansu, c, c, c...
Odakle im brojevi mob.tel.?
freehand freehand 21:05 03.05.2012

Re: Brejking njus

Odakle im brojevi mob.tel.?

Eh, sad - odakle?
Kako meni niko ne šalje takve poruke?
myredneckself myredneckself 21:12 03.05.2012

Re: Brejking njus

freehand
Odakle im brojevi mob.tel.?

Eh, sad - odakle?
Kako meni niko ne šalje takve poruke?

Stvarno, kako?
Mora da sam jako naivna uprkos godinama, traže mi, a ja ostavljam, taj broj mob. po svim gradskim službama
mlekac mlekac 21:52 03.05.2012

Re: Brejking njus

myredneckself
freehand
Odakle im brojevi mob.tel.?

Eh, sad - odakle?
Kako meni niko ne šalje takve poruke?

Stvarno, kako?
Mora da sam jako naivna uprkos godinama, traže mi, a ja ostavljam, taj broj mob. po svim gradskim službama

Ni ja nisam dobila ni jedan SMS? Bebo, bebo...
zilikaka zilikaka 21:59 03.05.2012

Re: Brejking njus

Kako meni niko ne šalje takve poruke?

Mani tebe...
angie01 angie01 20:56 03.05.2012

eee, hebiga,

od sutra, komemoracija!
mariopan mariopan 21:00 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

angie01
od sutra, komemoracija!

Jel obavezna crnina?
niccolo niccolo 21:03 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

Jok, dovoljno je da se donese kečiga
freehand freehand 21:05 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

mariopan
angie01
od sutra, komemoracija!

Jel obavezna crnina?

Kad objave rezultate.
myredneckself myredneckself 21:27 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

niccolo
Jok, dovoljno je da se donese kečiga

Nemam, imam samo terpeša, manića, cverglana, ju nejm it


maksa83 maksa83 21:28 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

niccolo
Jok, dovoljno je da se donese kečiga

Sad mi pade na pamet da se ovde već nakupilo nekoliko autentičnih blog92 memea.

Mislim da to zavređuje blog.

niccolo niccolo 21:59 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

Mislim da to zavređuje blog.

Da znaš
mariopan mariopan 22:58 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

freehand
mariopan
angie01
od sutra, komemoracija!

Jel obavezna crnina?

Kad objave rezultate.

Pa ja znam red, posle sa'rane to treba bar 4 godine nositi, mislila sam jel oma sutra da se obuče, jel da čekam dok ne vidim grobarima beonjače?
freehand freehand 23:17 03.05.2012

Re: eee, hebiga,

jel da čekam dok ne vidim grobarima beonjače?

Mož da počneš sutra od veša i haltera. Ostalo čekaj nedelju veče.
mariopan mariopan 15:08 04.05.2012

Re: eee, hebiga,

freehand
jel da čekam dok ne vidim grobarima beonjače?

Mož da počneš sutra od veša i haltera. Ostalo čekaj nedelju veče.

bubamarac bubamarac 08:46 05.05.2012

Re: eee, hebiga,

freehand
mariopan
angie01
od sutra, kjavascript:;omemoracija!

Jel obavezna crnina?
javascript:;
Kad objave rezultate.

http://www.njuz.net/foto-njuz-cedomir-jovanovic-vezba-izraz-lica-za-izborne-rezultate/]
niccolo niccolo 21:05 03.05.2012

200

angie01 angie01 21:16 03.05.2012

Re: 200

niccolo


koji si ti sportista,..ono as!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:24 03.05.2012

Re: 200

niccolo

200


angie01
niccolo


koji si ti sportista,..ono as!



Pecatirano!



freehand freehand 21:26 03.05.2012

Re: 200

angie01
niccolo


koji si ti sportista,..ono as!

Nije istina, meni je maznuo kolajnu!
Jelena, kaži im molim te - ko je pravi pobednik?
maksa83 maksa83 21:30 03.05.2012

Re: 200

Jelena, kaži im molim te - ko je pravi pobednik?

Pa - Istina, bemmumiša...
niccolo niccolo 21:35 03.05.2012

Re: 200

Nije istina, meni je maznuo kolajnu!

Ne, ne, sinko, ti si pošteno bio 199ti. Ako hoćeš traži čelendž

koji si ti sportista,..ono as!

Ušao sam u formu ko Roni na ovom svetskom...

Pa - Istina, bemmumiša...

Maksa mudro zbori
angie01 angie01 22:06 03.05.2012

Re: 200

dusanovaiivanovamama

niccolo200

angie01

niccolokoji si ti sportista,..ono as!Pecatirano!


hebote, imali smo i pecat-bolje da smo registrovali stranku, vedzbali akcente, ne bi u nedelju bilo tako beznadezno!


...moze od sutra, kursevi crtanja!...bar nesto!
freehand freehand 22:07 03.05.2012

Re: 200

Ne, ne, sinko, ti si pošteno bio 199ti. Ako hoćeš traži čelendž

Gledaj sinko, upravo tražim čelendž!
A na tebi se upravo potvrđuje ona stara kineska: ko krade - taj i laže!
I porašće ti rep, da znaš.
Helena, kaži mu, molim te - ko je 200?

niccolo niccolo 22:07 03.05.2012

Re: 200

hebote, imali smo i pecat-bolje da smo registrovali stranku, vedzbali akcente, ne bi u nedelju bilo tako beznadezno!

!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:10 03.05.2012

Re: 200

angie01
dusanovaiivanovamama

niccolo200

angie01

niccolokoji si ti sportista,..ono as!Pecatirano!


hebote, imali smo i pecat-bolje da smo registrovali stranku, vedzbali akcente, ne bi u nedelju bilo tako beznadezno!


...moze od sutra, kursevi crtanja!...bar nesto!





nista reka, nista corba, ni rec o ribi?
angie01 angie01 22:19 03.05.2012

Re: 200

nista reka, nista corba, ni rec o ribi?


predizborna cutnja!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:25 03.05.2012

Re: 200

angie01
nista reka, nista corba, ni rec o ribi?


predizborna cutnja!


Ama valjda cemo da jedemo do 6.5.



angie01 angie01 22:28 03.05.2012

Re: 200

Ama valjda cemo da jedemo do 6.5.


..u tisini, nema mljackanja, nutkanja, glasnih izliva odusevljenja, ono, OOooo, OoohohoOOOO, jaaaoo, uuubre,coktanja,....sto bi dalo na znacaju i bilo ne fer iznudjivanje!
ozbiljno ozbiljno 08:25 04.05.2012

Jelena, izvinjavam se na malom trolu

ali moram nesto da vas oitam.
Pratim blog B92 vec godinama aki tek juce sam se registrovao, pratim ono sto pisete i uglavnom se slazem sa vama ali jednu stvar nikako ne mogu da razumem...pre 4 godine ste izjavili da vise nikada necete nista saLDP zbog sramne kohabitacije sa SPS, da ste stravicno razocarani, da je Ceda skrenuo sa Zoranovog puta, da za LDP vise ne zelite da znate....sve ste to govorili...a sada odjednom svega toga nema, agitujete za Cedu, reklamirate LDP...sta se desilo sa vasim tvrdim stavom od pre cetiri godine a i vama je jasno da ce LDP i SPS opet saradjivati i kohabitirati samo ako budu u prilici. Ne znam za vas ali ja SPSu nisam oprostio devedesete, ratove, smrt, bedu i i dalje smatram da je u najmanju ruku nemoralno sa njima deliti vlast. I jos nesto, na proslim izborima sam bas kao i Vi glasao za LDP i debelo se razocarao kada je stranka kojoj sam verovao postala partner SPSa i rezervni tocak nesposobne, smesne vlade Mirka Cvetkovica...ja im tu prodaju nisam oprostio. Mozete li da mi kazete na koji nacin ste Vi uspeli da predjete preko tih svinjarija i da posle ogromnog razocarenja ponovo svoje poverenje date Cedi i LDPu?
alselone alselone 08:33 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

ozbiljno


Opusteno bez nervoze, uzmi pojedi nesto...
freehand freehand 08:33 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

Jelena, izvinjavam se na malom trolu


ozbiljno ozbiljno 08:38 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

Opusteno bez nervoze, uzmi pojedi nesto...


Problem?
predatortz predatortz 08:38 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

.pre 4 godine ste izjavili da vise nikada necete nista saLDP zbog sramne kohabitacije sa SPS, da ste stravicno razocarani, da je Ceda skrenuo sa Zoranovog puta, da za LDP vise ne zelite da znate.


Eh, svašta čovek kaže u životu...
Al', reč je samo reč...
A služba je služba!
freehand freehand 08:45 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

ozbiljno
Opusteno bez nervoze, uzmi pojedi nesto...


Problem?

Preokret, brate.
Pirueta. U slučaju gospodina Draškovića trostruki lutz i salto mortale.
I dosta je trolovanja, nego daj neki recept.
Recimo - za kečigu?
ozbiljno ozbiljno 09:25 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

Preokret, brate.
Pirueta. U slučaju gospodina Draškovića trostruki lutz i salto mortale.
I dosta je trolovanja, nego daj neki recept.
vuk za vuka, ta individua je ionako tragikomicna. Mene zanima gospodja Milic zato sto smatram da je ona jedna ozbiljna i odgovorna osoba




gorstak92 gorstak92 09:50 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

Pratim blog B92 vec godinama aki tek juce sam se registrovao

Malo malo pa tako dođe neko ko se juče registrovao da kvari žurkujavascript:;.
Iskreno se nadam da ovo nije video ecce-florian.
On je već jednom bio na ivici nerava da obavesti moderaciju.
Njemu su nervi napeti ko ovaj kupaći


ozbiljno ozbiljno 11:13 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

Sta cu...za sve postoji prvi put
palilula92 palilula92 12:44 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

pre 4 godine ste izjavili

rekla pa porekla, opusti se i pojedi nesto
predatortz predatortz 12:48 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

opusti se i pojedi nesto


kečigu, recimo...
blogovatelj blogovatelj 13:38 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

rekla pa porekla, opusti se i pojedi nesto


Hoces mozda da popijes stogod?
palilula92 palilula92 14:04 04.05.2012

Re: Jelena, izvinjavam se na malom trolu

kečigu, recimo...

da, odlican savet
mariopan mariopan 15:23 04.05.2012

ozbiljno

Šta ste navalili na čoveka, jel to lepo?
Kako smo nekada dočekivali nove blogere a?
Dame cvećem a gospodu ...kako? Još će pomisliti da smo gomila neozbiljih ljudi.

Evo za početak:



Dobrodošao.
ozbiljno ozbiljno 12:56 05.05.2012

Re: ozbiljno

hvala
mariopan mariopan 14:19 05.05.2012

Re: ozbiljno

ozbiljno
hvala

Molim i drugi put, samo da znaš moja je ona desna.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:49 05.05.2012

Najava

Kada prođe izborna tišina, kada prođe postizborna zanemelost, kada sve prođe i stvari dođu na svoja uobičajena mesta, najavljujem da ću objaviti ovde tekst o jednom od učesnika navedenog okruglog stola CEAS "O preporukama Evropskog parlamenta iz Rezolucije O napretku Srbije u procesu njenih evropskih integracija- Podrška usvajanju zakona o otvaranju tajnih dosijea".

O nekim učesnicima okruglog stola nemam nikakvo mišljenje, o jednoj učesnici (koja je deo tzv. odmetnutih službi bezbednosti ili neformalnih centara) imam medicinsko mišljenje, o autorki bloga sam se već ranije "izrazio".

mariopan mariopan 14:17 05.05.2012

Re: Najava

KRALJMAJMUNA
Kada prođe izborna tišina, kada prođe postizborna zanemelost, kada sve prođe i stvari dođu na svoja uobičajena mesta, najavljujem da ću objaviti ovde tekst o jednom od učesnika navedenog okruglog stola CEAS "O preporukama Evropskog parlamenta iz Rezolucije O napretku Srbije u procesu njenih evropskih integracija- Podrška usvajanju zakona o otvaranju tajnih dosijea".

O nekim učesnicima okruglog stola nemam nikakvo mišljenje, o jednoj učesnici (koja je deo tzv. odmetnutih službi bezbednosti ili neformalnih centara) imam medicinsko mišljenje, o autorki bloga sam se već ranije "izrazio".


Jedva čekam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana