Društvo

Izbori: isti kandidati za različite funkcije

Nune Popović RSS / 03.05.2012. u 16:02

izborne-liste-1.gif 

Na ovim izborima se istovremeno mogu naći isti kandidati na listama za predsedničke, parlamentarne, pokrajinske i lokalne izbore. To predstavlja izigravanje zdravog razuma. Ako se od birača traži da izađu na glasanje i iskoriste svoje pravo glasa, što podržavam, onda bi birači trebalo da znaju za koji nivo vlasti su ponuđeni kandidati zapravo kandidovani. Bez toga, birači ne znaju kuda će njihov glas zaista da ode. Malo je verovatno da je isti kandidat sposoban da kvalitetno obavlja funkcije različite zahtevnosti (na različitim nivoima vlasti).

Navešću samo neke primere, na osnovu kojih nije jasno za koju funkciju je dotična osoba zaista kandidovana, a siguran sam da ih ima još poprilično po sakrivenim i zabašurenim linkovima na kojima se nalaze te informacije od javnog značaja:

Čedomir Jovanović (LDP) i Zoran Stanković (URS-G17) su istovremeno kandidati za:
- predsednika republike,
- narodnog poslanika,
- gradskog odbornika u Beogradu.

Tomislav Nikolić (SNS), Ivica Dačić (SPS) i Vojislav Koštunica (DSS) su istovremeno kandidati za:
- predsednika Srbije,
- narodnog poslanika.

Dragan Đilas (DS), Aleksandar Vučić (SNS), Aleksandar Antić (SPS), Mlađan Dinkić (URS-G17), Dejan Ranđić (LDP), Zoran Krasić (SRS), Aleksandar Popović (DSS) su istovremeno kandidati za:
- narodnog poslanika,
- gradskog odbornika (gradonačelnika) Beograda.

Bojan Pajtić je istovremeno kandidat za:
- narodnog poslanika,
- pokrajinskog poslanika.

I, na žalost, to verovatno nije sve...



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jesen92 jesen92 16:15 03.05.2012

gramzivost

..kakva gramzivost..
Nune Popović Nune Popović 16:54 03.05.2012

Re: gramzivost



Gramzivost i pohlepa
Hvala lepa
Puno zelja
Puno mrtvog tela
Malo para
Puno lesinara
Placa onaj koji ima
Licemerje
Lepi se po svima
Ako imas
Ti daj
Ako nemas
Ti ne otimaj
Gramzivost i pohlepa (3x)
Lova lova lova je sve
Lova sve okrece
Mnogi bi prodali
Caleta i kevu
Za cipelu levu
A za desnu
Prodali bi sestru
Svuda oko nas
Svuda oko nas
Svuda oko nas
Gramzivost i pohlepa
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:16 03.05.2012

mogu oni sve

naši političari su kao Windows - mogu da rade multitasking, ali su i puni virusa. nisam siguran da želim da ijednog legitimišem svojim glasom.
JJ Beba JJ Beba 16:24 03.05.2012

Re: mogu oni sve

Widows

i ako je tipfeler u pitanju, poteseti me da sam i ja i na prošlim i na ovim ozborima razmišljala o toj pojavi na našoj političoj sceni
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:27 03.05.2012

Re: mogu oni sve

mala štamparska greška, ispravljeno. jel reče dereta da su funkcionalno nepismeni oni koji su za bele listiće. ne znam da koristim N
jesen92 jesen92 16:35 03.05.2012

Re: mogu oni sve

poteseti me da sam i ja i na prošlim i na ovim ozborima razmišljala o toj pojavi na našoj političoj sceni

..ta pojava je prisutna od pocetka visestranacja...zato ce neeki docekati penziju kao narodni poslanici..oni koji su vazni drugovi moraju da se obezbede tj ako propadnu kao poslanici da budu makar odbornici ..itd...zalosno je samo sto mi tu nista ne mozemo..
JJ Beba JJ Beba 16:38 03.05.2012

Re: mogu oni sve

Srđan Mitrović
mala štamparska greška, ispravljeno. jel reče dereta da su funkcionalno nepismeni oni koji su za bele listiće. ne znam da koristim N

reče. zato je RIK nezakonito registrovao partiju NOPO, da funkcionalno nepismeni, izgladneli i zbunjeni ljudi zaokruže Nijedan od ponuđenih odgovora (NOPO) misleći da je to glasanje za beli lsitić

znam da je bila greška, ali moje razmišljanje nije proizvod greške
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:40 03.05.2012

Re: mogu oni sve

a ti nopo su pored dinkića najveća prevara ovih izbora. fašisti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:48 03.05.2012

Re: mogu oni sve

Widows

i ako je tipfeler u pitanju, poteseti me


antioksidant antioksidant 16:56 03.05.2012

Re: mogu oni sve

jel reče dereta da su funkcionalno nepismeni oni koji su za bele listiće. ne znam da koristim N


dereta spada u onu grupu propagatora koji je svojom aktivnoscu direktno uticu na smanjenje podrske svojoj opciji
i kao takav, spada u vecinu profesionalnih politicara
JJ Beba JJ Beba 18:43 03.05.2012

Re: mogu oni sve

Jelica Greganović
Widows

i ako je tipfeler u pitanju, poteseti me



živela higijena!


ps
mnogo je zanimljiviji lapsus oko udovice
draft.dodger draft.dodger 16:29 03.05.2012

A Šutanovac?

princi princi 16:32 03.05.2012

Ne kapiraš ti to

to su, bre, supermeni.

Gledam sad ledepeove plakate po gradu za gradonačelnika, i sad slika onog blago bleskastog kandidata (jbmlg kako se zove) a iza Čedina, brižna slika. Mislim, smeh. Ne znam ko je radio ledepeu kampanju, ali ili ih je opako zavrnuo za kintu ili je neko preko njih proprao milion dva evra.
JJ Beba JJ Beba 16:43 03.05.2012

Re: Ne kapiraš ti to

princi
to su, bre, supermeni.

Gledam sad ledepeove plakate po gradu za gradonačelnika, i sad slika onog blago bleskastog kandidata (jbmlg kako se zove) a iza Čedina, brižna slika. Mislim, smeh. Ne znam ko je radio ledepeu kampanju, ali ili ih je opako zavrnuo za kintu ili je neko preko njih proprao milion dva evra.

kampanja im kao uvek loša. tradicionalno loša. možda je to zato što se čeda pita za sve?
a da se pere, to svakako.
u prošloj kampanji neke saradnike su plaćali bonovima za benzin, onim valjda koji su dobijali za prevoz, autobus. onda lik, vlasnik bonova/honorara ode na pumpu i menja bonove za kintu
mariopan mariopan 17:08 03.05.2012

..

To što nisu sposobni ni do sada ih nije sprečilo.
A posao?
Kakav posao?
To njima ni na kraj pameti nije, zato i jesu za sve sposbni.
Važno je da se domognu funkcija, a posle će da odebaru koliko ko može da zahvati, i koliko može da ponese a da mu ne poispada iz ruku.

Ionako izbori nisu zbog nas, nego da se zna kako oni pravilno da raspodele plen, da se ne potuku i posvađaju.

Alavost ogoljena do koske.
Nune Popović Nune Popović 17:45 03.05.2012

3 u 1 i 2 u 1

predatortz predatortz 17:50 03.05.2012

Re: 3 u 1 i 2 u 1

Zato Čedica, lutka naša vredna, izgleda onako ispijeno, bledo, pa podočnjaci...
vladaxy vladaxy 17:34 03.05.2012

Univerzalni



Koje li objašnjenje za ovo imaju ovi koji su protiv "belih listića"???

Stvarno treba biti ovca i glasati za bilo koga sa liste. Od mene će dobiti nacrtanu onu stvar.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:14 03.05.2012

Re: Univerzalni

Koje li objašnjenje za ovo imaju ovi koji su protiv "belih listića"???

To nema veze sa belim listićima, a ja ih, da se razumemo, ne podržavam. Ja i dalje mislim da je to posredno glasanje za desnicu ili desni centar. Oni skoro uvek imaju disciplinovano glasačko telo, koje mnogo ne pita, ne pamti, ne kritikuje. Izađu i glasaju. Za to vreme levica razočarava svoje glasače i oni pasivno ili aktivno apstiniraju. Beli glasovi su nevažeći glasovi, koji će zapravo, posredno, povećati broj glasova desnice. Ko voli, ništa sproću nemam. Samo onda bar nek opravda šumosek i lepo, direktno glasa za desnicu.
antioksidant antioksidant 18:42 03.05.2012

Re: Univerzalni

Za to vreme levica razočarava svoje glasače

pa mogli bi da prestanu sa tim razocaravanjem
JJ Beba JJ Beba 18:47 03.05.2012

Re: Univerzalni

Koje li objašnjenje za ovo imaju ovi koji su protiv "belih listića"???

nemaju nijedno racijalno objašnjenje.
skoro sva su šuplja...mislim mogu se opovći
JJ Beba JJ Beba 18:49 03.05.2012

Re: Univerzalni

Beli glasovi su nevažeći glasovi, koji će zapravo, posredno, povećati broj glasova desnice.

ali će dovesri u pitanje legitimitet.

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:38 03.05.2012

Re: Univerzalni

pa mogli bi da prestanu sa tim razocaravanjem

Slažem se, al džaba moje slaganje...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:39 03.05.2012

Re: Univerzalni

mislim mogu se opovći

Šta da se radimo?
nela_69 nela_69 18:03 03.05.2012

Glasam za izbornu tišinu!

Ne mogu da se naradujem dovoljno još jednom tekstu na temu:

za koga sve možemo da glasamo
za koga hoćemo da glasamo
za koga nećemo glasati
za koga će glasati naša/vaša mnogobrojna rodbina i prijatelji
za koga će glasati komšiluk
ko će kakvu frizuru imati kad krene na glasanje
ko će nacrtati MPO (Muški Polni Organ) a ko će od napraviti origami u obliku MPO




Jelica Greganović Jelica Greganović 18:15 03.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

A sve ovo mi liči na: Nešto će valjda da upali...
Nune Popović Nune Popović 18:20 03.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

Za izbornu tisinu se ne glasa, nego za kandidate na listama stranaka, a ako nisi procitala tekst, evo ukratko o cemu je rec i sta je tema: ima dosta istih kandidata za razlicite funkcije. Istovremeno se isti ljudi kandiduju i za poslanika i za predsednika drzave i za gradskog odbornika.
nela_69 nela_69 08:15 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

Nune Popović
Za izbornu tisinu se ne glasa, nego za kandidate na listama stranaka, a ako nisi procitala tekst, evo ukratko o cemu je rec i sta je tema: ima dosta istih kandidata za razlicite funkcije. Istovremeno se isti ljudi kandiduju i za poslanika i za predsednika drzave i za gradskog odbornika.



Tekst nisam pročitala jer su mi se smučili tesktovi na temu

za koga sve možemo da glasamo
za koga hoćemo da glasamo
za koga nećemo glasati
za koga će glasati naša/vaša mnogobrojna rodbina i prijatelji
za koga će glasati komšiluk
ko će kakvu frizuru imati kad krene na glasanje
ko će nacrtati MPO (Muški Polni Organ) a ko će od napraviti origami u obliku MPO


Ništa lično
predatortz predatortz 08:18 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!


Tekst nisam pročitala jer su mi se smučili tesktovi na temu


Komentarisanje nije obavezno
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 08:34 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

nela_69
Tekst nisam pročitala jer su mi se smučili tesktovi na temu...

Ništa lično




Ništa lično
nela_69 nela_69 09:00 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

@Tamara
Dovoljno je da vidim naslov: Izbori....pa da izgubim volju za čitanjem

@predator
Naravno da komentarisanje nije obavezno, ali kroz komentare svako izražava svoje slaganje ili neslaganje. Kad neko postavi tekst na blogu, logično je da će biti komentatora koji smatraju da su ovakvi tekstovi dosadni i zamisli...javno će napisati svoje mišljenje! Da li ti to smeta?
predatortz predatortz 09:02 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!


@predator
Naravno da komentarisanje nije obavezno, ali kroz komentare svako izražava svoje slaganje ili neslaganje. Kad neko postavi tekst na blogu, logično je da će biti komentatora koji smatraju da su ovakvi tekstovi dosadni i zamisli...javno će napisati svoje mišljenje! Da li ti to smeta?


Naravno da mi ne smeta. Ja sam jedan od onih koji se često ne slažu . Ali, veruj mi, uvek pročitam tekst pa se onda ne slažem
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 09:04 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

nela_69
@Tamara
Dovoljno je da vidim naslov: Izbori....pa da izgubim volju za čitanjem

@predator
Naravno da komentarisanje nije obavezno, ali kroz komentare svako izražava svoje slaganje ili neslaganje. Kad neko postavi tekst na blogu, logično je da će biti komentatora koji smatraju da su ovakvi tekstovi dosadni i zamisli...javno će napisati svoje mišljenje! Da li ti to smeta?


?

Izvini, ali komentarisanje nepročitanog teksta mi je kao komentarisanje filma kojeg nisi gledao.

Ništa lično
nela_69 nela_69 09:13 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

Pogledala sam par horor filmova i shvatila da me ta tema ne interesuje. Isto važi i za političko smarajuće tekstove


Tamara Ćetković Tamara Ćetković 09:20 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

Još uvek ne razumem
Kako možeš da znaš da je tekst političko smarajuć, ako ga ne pročitaš?
Ja ono što me ne interesuje, ne komentarišem.


Ništa lično
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:11 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

Kad neko postavi tekst na blogu, logično je da će biti komentatora koji smatraju da su ovakvi tekstovi dosadni i zamisli...javno će napisati svoje mišljenje! Da li ti to smeta?

Naravno da ne smeta, sem ako se ne komentariše bez prethodnog čitanja. O tem je reč.
JJ Beba JJ Beba 13:39 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

zvini, ali komentarisanje nepročitanog teksta mi je kao komentarisanje filma kojeg nisi gledao.

to je diskija na srpski način - diskutuješ a pojma nemaš o čemu se radi. al imaš stav. to je važno
jedan.kub jedan.kub 22:53 04.05.2012

Re: Glasam za izbornu tišinu!

Nune Popović
Za izbornu tisinu se ne glasa, nego za kandidate na listama stranaka, a ako nisi procitala tekst, evo ukratko o cemu je rec i sta je tema: ima dosta istih kandidata za razlicite funkcije. Istovremeno se isti ljudi kandiduju i za poslanika i za predsednika drzave i za gradskog odbornika.

Pa dobro.
Možemo selektivno da glasamo za preCednika, za gradonačelnika jer je tu jasna situacija a (bele listiće) poništene, za parlamente države i opštine, da im pomognemo da se što bolje "dogovore".
Možda nešto i profitiramo (neka neko ko se bolje razume u političke kombinacije porazmisli o ovakvoj situaciji). ?
Bar da im zamrsimo "konce".

PS Činjenica je da mali broj prati dnevnu i elektronsku stampu i da će najverovatnije glasati, mislim da će poništeih glasova biti mnogo manje.
Lionsgate Lionsgate 18:48 03.05.2012

Natural



U svakom slucaju posle ovih izbora, proci cemo k'o na safariju...
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:31 03.05.2012

Bojkot, bre!

To što NUNE navodi je samo jedan dokaz u nizu NEZAKONITOSTI! Zato je bojkot jedina odbrana zakona i lične časti!
JJ Beba JJ Beba 19:49 03.05.2012

Re: Bojkot, bre!

dokaz u nizu NEZAKONITOSTI

Organizovana pljačka izbora?
Nune Popović Nune Popović 19:54 03.05.2012

...

Treba imati svest da o pravu na demokratsko glasanje još uvek sanja veliki deo planete i zato ga, tamo gde postoji, treba koristiti i očuvati. Pravo je svakog da sa svojim glasom uradi šta želi, ali svi bi morali da znaju šta su klasičnim glasanjem, "belim listićima" ili bojkotom izbora faktički uradili - kome su pomogli ili odmogli da dođe na vlast. Ako glasači demokratske opcije budu apstinirali pokloniće svoj glas suprotnoj strani i pomoći će malim strankama da pređu cenzus. "Beli listići" su izlazak na glasanje, što je pozitivni aspekt te ideje, ali niko meritoran nije objasnio kako će se ti "beli glasovi" praktično računati i kako će uticati na izborni rezultat.
mariopan mariopan 20:33 03.05.2012

...

Ništa se ne postiže.




Citiram pasus o "belim listićima" iz članka koji je 14. 04. 2012. objavio "Novi magazin" a izjavu novinaru dao Srđan Bogosavljević, direkor Strategic Marketinga:

Šta će se u praksi događati sa “belim listićima”, da li će I na koji način biti uračunati u konačan izborni rezultat?

Akcija je dobila simpatije kod onih koji su jako razočarani i ne znaju šta bi od ponuđenog bila neka pristojna opcija. Međutim, “beli listići” će biti računati kao nevažeći I uticaće samo onako kako nevažeći u principu utiču - ti glasovi se raspršuju prema D’ontovom sistemu, dakle ne proporcionalno, nego nešto više idu ka najjačim strankama, pre svega SNS-u I DS-u. Lično mislim da akcija nema praktično nikakvog značaja jer neće uticati na legalitet izbora, a ne naziru se razmere koje bi dovele u pitanje legitimitet, tako da mi ne deluje kao adekvatan odgovor dogovor na probleme sa kojima se Srbija suočava.

Kraj citata.
JJ Beba JJ Beba 21:25 03.05.2012

Re: ...

Ako glasači demokratske opcije budu apstinirali pokloniće svoj glas suprotnoj strani i pomoći će malim strankama da pređu cenzjavascript:;us. "Beli listići" su izlazak na glasanje, što je pozitivni aspekt te ideje, ali niko meritoran nije objasnio kako će se ti "beli glasovi" praktično računati i kako će uticati na izborni rezultat.

Trenutni politički sistem Republike Srbije je zatvoren (i zatrovan) korupcijom, a jedini racionalni (matematički), aktivni i dobroćudni način da se stvari pomere sa nule su beli glasovi koji će primorati postojeće stranke da se bore za nezadovoljne glasače. Do sledećih izbora, nezadovoljstvo glasača će biti artikulisano ili kroz nacional-socijalističke i klero-fašističke stranke (na ovim izborima imamo jedan takav probni balon u obliku Dveri), ili kroz bele listiće. Na nama je da izaberemo da li imamo vremena da čekamo sledeće izbore ili da već sada kažemo da smo nezadovoljni. Razmisite dobro, sada biramo između „manjeg zla“ ili da krenemo od nule, a do sledećih izbora može da se desi da biramo „manje zlo“ između nacional-socijalista i klero-fašista.

U svakom slučaju, pojavili su se mladi ljudi koji žele da artikulišu nezadovoljstvo trenutnim stanjem i svaki dodatni beli listić na dosadašnjih 2,5 procenta, koliko je bilo uobičajeno na prethodnim izborima, je njihova pobeda, a naša nada. javascript:;

ovde

edit zeza me linkovanje i javascript
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:30 03.05.2012

Re: ...

aktivni i dobroćudni način da se stvari pomere sa nule su beli glasovi

Beli glasovi su nula, što i nije neki pomak sa nule. Ali jeste radost za one kojima sve vrste apstinencije odgovaraju i čiji glasači vredno zaokružuju i ne postavljaju mnogo pitanja.
milisav68 milisav68 21:31 03.05.2012

Re: ...

mariopan
Ništa se ne postiže.

Pa realno - ne, fiktivno - da.*

*ima jedan muško-šovinistički vic o razlici fiktivno-realno.

Na prošlim izborima je bilo nešto preko 80.000 nevažećih listića, i "gomila" manjih stranaka/lista u parlamentu, i još "gomilu" koja nije prešla cenzus i ti glasovi se "ne vide".

E sad zamisli 800.000 nevažećih listića, i parlament bez Čede/Vuka/Dinkića/Koštunice.....itd.....neka "vidljiva" poruka je poslata....

Ne znam zašto sam ovo ispričao, ali ne može da škodi....

princi princi 21:46 03.05.2012

Re: ...

Zakon o lokalnim izborima kaže da je nevažeći odnosno nepopunjeni glasački listić, listić koji je popunjen tako da se ne može utvrditi za koju se izbornu listu glasalo i listić na kome je zaokruženo više od jedne izborne liste.

Međutim, u raspodeli mandata učestvuju izborne liste koje su dobile najmanje 5% glasova od ukupnog broja glasova birača koji su glasali. Ako dobro razumem srpska jezika, to znači da kurčići na glasačkim listama znače glas protiv partija koje se bore za cenzus.
gorran2 gorran2 21:58 03.05.2012

Re: ...

Međutim, u raspodeli mandata učestvuju izborne liste koje su dobile najmanje 5% glasova od ukupnog broja glasova birača koji su glasali. Ako dobro razumem srpska jezika, to znači da kurčići na glasačkim listama znače glas protiv partija koje se bore za cenzus.

Postoji jedan lingvistički aksiom koji se može formulisati ovako:
Veži konja gde ti gazda kaže.
U primeni:
Tačno tumačenje je ono tumačenje koje u datom trenutku odgovara gazdi.
JJ Beba JJ Beba 21:59 03.05.2012

Re: ...

to znači da kurčići na glasačkim listama znače glas protiv partija koje se bore za cenzus.

da. beli listići podižu cenzus.
a galama koja se digla oko njih znači da će partije ubuduće morati da obrate pažnju na glasače koji nisu apstineti a neće da glasaju za ponuđene liste.
o drugim argumetima o ku(r)čićima na listićima je već bilo reči.
gorran2 gorran2 22:05 03.05.2012

Re: ...

Uzgred, nije li to potresno već samo po sebi
naime, da se hvatamo za nacrtan kurčić kao našu najbolju nadu...
mirelarado mirelarado 22:19 03.05.2012

Re: ...

gorran2
Uzgred, nije li to potresno već samo po sebi
naime, da se hvatamo za nacrtan kurčić kao našu najbolju nadu...


Хех, за неку сламчицу увек се хватамо...
Nune Popović Nune Popović 22:19 03.05.2012

Re: ...

JJ Beba

ovde


To što je objavljeno na sajtu Peščanika, na linku koji si navela, toliko je besmisleno da je to neverovatno.

mariopan mariopan 22:30 03.05.2012

Re: ...

Pa realno - ne, fiktivno - da.*

Mene zanima realno - znači ništa.
Kamo lepe sreće da zamislim Parlament bez tih likova, rado bih zamišljala i bez ovih, ali čorbu kuvaš od onoga što imaš, mi kuvamo klin čorbu, imamo samo klin i vodu, pa skuvaj sad od toga nešto sito i jestivo?

A zamisli ti sada sve ove bele listiće koje ljudi ubacuju zato što žele baš njih da kazne, ne samo Čedu, Vuka, Dinkića nego i ove velike DS, SNS..... a oni se posle brojanja i evidentiranja - dele na te iste stranke koje su trebale biti time kažnjene? Najviše će ih otići DS-u i SNS-u.
A ?
Jesu kažnjeni?
Primili su neku poruku tako?
Ne, primili su i te listiće kao svoje glasove i time postali dobitnici, nagrađeni umesto da i oni budu kažnjeni.
O "belim listićima" nećeš čuti ni u izveštaju RIKa, zvaće se "nevažeći listići" zajedno sa slučajnim greškama, nepismenim glasačima, babama kojima drhti ruka pa ne mogu da zaokruže... i posle više nikad nećeš čuti o njima, biće zaboravljeni.

A mesecima posle izbora će se "dobitnici" duvati svojim "osvojenim glasovima" i "fantastičnom pobedom" i ni oni neće pomenuti koliko su "nevažećih listića" pridodali svojim osvojenim, sve će ih proglasiti svojom pobedom i podrškom birača, da se naježiš?

To je rasipanje jedne ogromne pozitivne snage koja je mogla nešto da učini pametnije nego da svoj glas - baci. I u krajnjoj liniji pokloni DS-u i SNS-u.

Ja verujem da je u pitanju ujdurma na koju će veliki broj ljudi da nasedne i da će to nekome doneti konkretnu korist. Ne znam još kakva i kome, to je samo moj osećaj ali me još nije izneverio, verujem da će se to vrlo brzo pokazati.
Samo zapamti šta sam o tome sada rekla jer biće prilike još o tome da se govori posle izbora, kada "svaka zverka pokaže svoj trag". Jer ne pada sneg da pokrije breg....

Da, jedina korist je što će da otpadnu male ali izrazito štetočinske stranke, za to vredi izaći i ubaciti kakav bilo listić da ode Dinkić, Čeda i slični...
JJ Beba JJ Beba 22:47 03.05.2012

Re: ...

Nune Popović
JJ Beba

ovde


To što je objavljeno na sajtu Peščanika, na linku koji si navela, toliko je besmisleno da je to neverovatno.


držim da sva mišljenja treba čuti, ili ti ne miliš tako?
ja sam svoja odavno iznela pa da se ne bih ponavljala linkujem tuđa.
to što ti se ne dopadaju sasvim je ok.
JJ Beba JJ Beba 22:48 03.05.2012

Re: ...

naime, da se hvatamo za nacrtan kurčić kao našu najbolju nadu...

slamka je slamka
princi princi 22:51 03.05.2012

Re: ...

Da, jedina korist je što će da otpadnu male ali izrazito štetočinske stranke, za to vredi izaći i ubaciti kakav bilo listić da ode Dinkić, Čeda i slični...

Pa da, first we take Manhattan, then we take Berlin... Prvo mora da se uništi gamad, pa tek onda pacovi. Toliko su se nakotili da ne može odjednom. To je neka racionalna strategija.

Proporcionalni sistem je užasno uvećao korupciju u Srbiji, jer, da bi se zadovoljili apetiti večno gladnih i alavih, na primer, debelog Dačketa, Čede ili Vuka ili Ćevketa, sve se mora ubaciti u pot. To onda daje odličan šlagvort ovim krimosima unutar DS-a ("jbg, mora se, oćeš da radikali dođu na vlast?" ) i očas posla se dolazi do situacije u kojoj je Srbija sada i u kojoj svi drpaju a niko ni za šta nije kriv. Ovako sa većinskim sistemom sa 2 partije imamo jednog pobednika, koji je jedini odgovoran za sve i koji u svakom trenutku može pasti s vlasti. Proporcionalni sistem je imao smisla u vremenu rušenja Miloševićeve imperije zla, ali to je sad gotovo, i treba birati efikasnije sisteme.
milisav68 milisav68 23:02 03.05.2012

Re: ...

mariopan

Mene zanima realno - znači ništa.

Znači.
mi kuvamo klin čorbu

Ne kuvamo mi ništa, u tome je problem, a "beli listići" su samo skretanje pažnje, da ne kažem - zamajavanje.
Da, jedina korist je što će da otpadnu male ali izrazito štetočinske stranke, za to vredi izaći i ubaciti kakav bilo listić da ode Dinkić, Čeda i slični...

Ma biće novih "malih" - nemaš brige.
st.jepan st.jepan 23:12 03.05.2012

Re: ...

Međutim, u raspodeli mandata učestvuju izborne liste koje su dobile najmanje 5% glasova od ukupnog broja glasovabirača koji su glasali. Ako dobro razumem srpska jezika, to znači da kurčići na glasačkim listama znače glas protiv partija koje se bore za cenzus.

A ako ja tebe dobro razumem, očekuješ da će gomila belih, precrtanih, kojekako nagrdjenih i falusoidno ispresavijanih lističa, podići cenzus.

Neće!
Tj. skoro je izvesno da neće.
Nažalost.

Sva je prilika da će to "koji su glasali" biti protumačeno kao "koji su nekome dali svoj glas".
Sukladno tome, oni koji svoj glas nisu dali nikome, neće biti smatrani onima "koji su glasali".

Teško da će šutnja biti tretirana kao glasanje.
Naprosto jer to ne bi odgovaralo nikome.
Na visinu cenzusa najverovatnije će dakle uticati samo oni glasači koji su neku od stranaka, ili nekog od kandidata, propisno zaokružili.

Voleo bih da se varam.
Please, ubedite me u suprotno.
Nune Popović Nune Popović 23:24 03.05.2012

Re: ...

JJ Beba
Nune Popović
JJ Beba

ovde

To što je objavljeno na sajtu Peščanika, na linku koji si navela, toliko je besmisleno da je to neverovatno.

držim da sva mišljenja treba čuti, ili ti ne miliš tako?
ja sam svoja odavno iznela pa da se ne bih ponavljala linkujem tuđa.
to što ti se ne dopadaju sasvim je ok.


Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje, ali sit sam lupetanja gluposti.

Bolje bi bilo da su zagovornici "belih listića" našli nekog matematičara da objasni kako će se konkretno ti "beli glasovi" računati prilikom brojanja glasova, shodno primeni Dontove formule u srpskom izbornom zakonu, i da to ODGOVORNO saopšte onima koje pozivaju na takvu akciju, umesto što pričaju šta bi bilo da je bilo.

Od puste "kampanje" i pameti prosute "za opšte dobro" za sada se samo pretpostavlja da "beli listići" podižu cenzus malim strankama i da će se "nekako", ali ne i kako konkretno, deliti onima koji su prešli cenzus. Odgovor na to pitanje je ostavljen za spinovanja i interpretacije najrazličitijih interesnih grupa, što je moglo da doprinese samo još većem razočaranju i apstinenciji glasača demokratske opcije, odnosno koristi suprotnoj strani.

Ponavljam, svaki glasač ima pravo da sa svojim glasom uradi šta želi, ali svako mora da zna šta je sa svojim glasom učinio: kome je pomogao ili odmogao da dodje na vlast, bilo da je za nekoga zaista glasao, precrtao listić ili da je izbore bojkotovao.
mirelarado mirelarado 23:30 03.05.2012

Re: ...

princi
Proporcionalni sistem je užasno uvećao korupciju u Srbiji, jer, da bi se zadovoljili apetiti večno gladnih i alavih, na primer, debelog Dačketa, Čede ili Vuka ili Ćevketa, sve se mora ubaciti u pot. To onda daje odličan šlagvort ovim krimosima unutar DS-a ("jbg, mora se, oćeš da radikali dođu na vlast?" ) i očas posla se dolazi do situacije u kojoj je Srbija sada i u kojoj svi drpaju a niko ni za šta nije kriv. Ovako sa većinskim sistemom sa 2 partije imamo jednog pobednika, koji je jedini odgovoran za sve i koji u svakom trenutku može pasti s vlasti. Proporcionalni sistem je imao smisla u vremenu rušenja Miloševićeve imperije zla, ali to je sad gotovo, i treba birati efikasnije sisteme.


st.jepan st.jepan 23:33 03.05.2012

Re: ...

Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje, ali sit sam lupetanja gluposti.

Naravno da svako ima pravo na svoj manir, ali reći nekome da lupeta gluposti, nije najbolji način da se onaj koji lupeta, ubedi da lupeta.

Izneo sam svoje predvidjanje kako će pasivnu ili aktivnu apstinenciju možda protumačiti oni kojima apstinencija ne odgovara, a čija je uvek poslednja.

Edit:
Ovo pod prepostavkom da se to o lupetanju odnosilo na mene.
A i inače.

Edit 2.
Sad vidim da se to o lupetanju glupost nije odnosio na moj komentar - naknadno si citirao ono na šta se odnosi.
princi princi 23:37 03.05.2012

Re: ...

Sva je prilika da će to "koji su glasali" biti protumačeno kao "koji su nekome dali svoj glas".
Sukladno tome, oni koji svoj glas nisu dali nikome, neće biti smatrani onima "koji su glasali".

Teško da će šutnja biti tretirana kao glasanje.
Naprosto jer to ne bi odgovaralo nikome.
Na visinu cenzusa najverovatnije će dakle uticati samo oni glasači koji su neku od stranaka, ili nekog od kandidata, propisno zaokružili.

Voleo bih da se varam.
Please, ubedite me u suprotno.

Meni se čini da su to 2 stvari. Jedno je pitanje dodeljivanja glasova, tj biranja, a drugo izlaska na izbore, tj glasanja. Moj glas se može dodeliti samo u slučaju kad nedvosmisleno zaokružim, tj izaberem jednu i samo jednu listu na glasačkom listiću. Međutim čim je moj listić u glasačkoj kutiji ja sam glasao, bez obzira da li sam i izabrao. Tj mogu da glasam a ne moram da izaberem (prirodno, ne mogu da izaberem a da nisam glasao). Bar ja to tako vidim. Gde ste pravnici i jezikoslovci kad vas najviše trebamo?
mariopan mariopan 23:38 03.05.2012

Re: ...

i treba birati efikasnije sisteme.

Ajde onda da biramo, ja i hoću, aktvno jer ću glasati..
Ali ne razumem da se ovolika pozitivna energija arči samo na rušenje malih štetočina?

Nikada još nije bilo ovoliko različitih ljudi, onih koji su protiv svega što su nam ovi, svi zajedno uradili. Toliko različitih ljudi se još nikada nije okupilo složno oko jedne iste pomisli - treba da ih skinemo, treba da ih kazniimo.

I sada, taj kompaktan front velike mase nezadovoljnih ljudi razjedinjavaju, jer ništa pametnije nisu smislili? Gomila nas ne zna za koga da glasa a da to nisu ovi, gomila će da se okrene belim listićima, jedan deo će bojkotovati, jedan će iz inata da daje glasive manjinama, mada oni već imaju svoje glasače i osigurano mesto u parlamentu...znači ljuti su i kažnjavaće, ali besmisleno i beskorisno za sve nas. I niko nije prepoznao priliku da se ovde nešto promeni?

Zašto to onda nije bolje iskorišćeno? Ko je to trebao da osmisli? Ovi što su podržavali bojkot ili bele listiće samo znaju da palamude na teveu, novinama pa i peščaniku ali ništa konkretno ne predlažu?
Zar nisu oni ti koji su trebali da osmisle kako da ovi budu kažnjeni, jer oni su neka elita ovog društva, nisu nastupili sa osmišljenom idejom "šta posle", nečim što onaj seljak koji je isto nezadovoljan ne ume sam da smisli ali će za nju sada rado glasati? Do sada ne bi, ali sada..?

Pa da ih stvarno sve skinemo, pa da biramo neke nove, neke efikasnije sisteme kako kažeš, koji će odmah da krenu u popravku štete i te sisteme uvedu u život?

Oni koji su zdušno davali podršku belim listićima, ostale ljude koji su jako nezadovoljni ne navode da nešto konkretno osmisle i urade, nego da pasivno iskažu protest, sa nikakvim konkretnim efektom?
I onda je budala onaj seljak što glasa za vadikale ili SNS?
A, bojim se, kada grobari završe sa nama, neće nam ostati snage da trebimo velike štetočine, odavde će da ode sve što bude moglo da hoda. Mnogo je 4 godine da se sve to čeka.
Nune Popović Nune Popović 23:41 03.05.2012

Re: ...

Naravno da svako ima pravo na svoj manir, ali reći nekome da lupeta glupoisti, nije najbolji način da se onaj koji lupeta ubedi da lupeta.


Zašto bih morao bilo koga da ubeđujem da ne lupeta gluposti!? To je njegovo pravo, baš kao i moje da tim glupostima ne pridajem značaj.

I opšte mi nije jasno na kakav manir si mislio i zašto si upotrebio tu reč. Nisam reagovao na manir nego na ono što je napisano.
JJ Beba JJ Beba 23:44 03.05.2012

Re: ...

Sva je prilika da će to "koji su glasali" biti protumačeno kao "koji su nekome dali svoj glas".

ja ne mogu da shvatim odakle vam takvo tumačenje? bilo je već istih.
nema tu šta da se shvati, zakon kaže da se računa ukupan broj izašlih na izore. dakle svi koji izađu na izbore i ubace listić u kutiju (bio on beo ili "običan"se računaju. od tog ukupmog broja izašlih razvrsravaju se lističi po strnakma, izračunava se procenat, a beli listići se računaju kao nevažeći i njihov broj se takođe izražava postotkom. zar to nije jasno?
što veći broj izašlih na izbore veći je cenzus
manja izlaznost manji cenzus
pisovkejk
Nune Popović Nune Popović 23:47 03.05.2012

Re: ...

a beli listići se računaju kao nevažeći i njihov broj se takođe izražava postotkom


I šta se događa sa tim postotkom "belih glasova"? Da li se on nekim sistemom/pravilom/izračunom raspoređuje strankama koje su prešle cenzus?
Nune Popović Nune Popović 23:49 03.05.2012

Re: ...

Edit 2.
Sad vidim da se to o lupetanju glupost nije odnosio na moj komentar - naknadno si citirao ono na šta se odnosi.


Jesi pogrešno shvatio, ali nisam naknadno citirao, nego je reč "ovde" linkovana u bebinom komentaru na koji sam odgovorio.
st.jepan st.jepan 23:51 03.05.2012

Re: ...

Zašto bih morao bilo koga da ubeđujem da ne lupeta gluposti

Nesporazum za koji je kriva moja neprecizna formulacija.
Trebalo je da napišem:
"Naravno da svako ima pravo na svoj manir, ali reći nekome da lupeta glupoisti, nije najbolji način da onoga koji lupeta ubediš da je to što priča lupetanje."

princi princi 23:52 03.05.2012

Re: ...

Nune Popović
a beli listići se računaju kao nevažeći i njihov broj se takođe izražava postotkom


I šta se događa sa tim postotkom "belih glasova"? Da li se on nekim sistemom/pravilom/izračunom raspoređuje strankama koje su prešle cenzus?

Ako imaš 1000 glasača koji glasaju na izbornom mestu, izborna lista, da bi prešla cenzus i dobila mesto, mora da osvoji makar 50 glasova. Ako nijedna izborna lista ne osvoji bar 50 glasova, niko ne dobija izbore, tj isti se ponavljaju.
Nune Popović Nune Popović 23:53 03.05.2012

Re: ...

JJ Beba JJ Beba 23:53 03.05.2012

Re: ...

Bolje bi bilo da su zagovornici "belih listića" našli nekog matematičara da objasni kako će se konkretno ti "beli glasovi" računati prilikom brojanja glasova, shodno primeni Dontove formule u srpskom izbornom zakonu, i da to ODGOVORNO saopšte onima koje pozivaju na takvu akciju, umesto što pričaju šta bi bilo da je bilo.

pa to je jasno, zna se da se rezultati računaju od broja izašlih na izbore,
dakle, beo glas se ne računa kao nepostojeći, kao apstinentski, već kao aktvan glas građanina koji je ustao i otišao na biračko mesto.
ja mislim da to nije teško za shvatiti, ili možda jeste?
saberu se svi listići iz kutija ( i beli tretirani kao nevažeči) i dobija se broj izašlih na izbore.
što više izašlih veći cenzus
milisav68 milisav68 23:56 03.05.2012

Re: ...

princi

Ako imaš 1000 glasača koji glasaju na izbornom mestu, izborna lista, da bi prešla cenzus i dobila mesto, mora da osvoji makar 50 glasova. Ako nijedna izborna lista ne osvoji bar 50 glasova, niko ne dobija izbore, tj isti se ponavljaju.

Nije tačno.

Član 82.

Republička izborna komisija raspodeljuje mandate primenom sistema najvećeg količnika.
Mandati se raspodeljuju tako što se ukupan broj glasova koji je dobila svaka pojedina izborna lista podeli brojevima od jedan do zaključno sa brojem 250.

Dobijeni količnici razvrstavaju se po veličini a u obzir se uzima 250 najvećih količnika. Svaka izborna lista dobija onoliko mandata koliko tih količnika na nju otpada.

Ako dve izborne liste ili više izbornih lasta dobiju iste količnike na osnovu kojih se dodeljuje jedan mandat a nema više neraspodeljenih mandata, mandat će se dodeliti listi koja je dobila ukupan veći broj glasova.

Ako nijedna izborna lista nije dobila najmanje 5% glasova, raspodela će se izvršiti na način određen u st. 1. do 3. ovog člana.

zakon
Nune Popović Nune Popović 23:56 03.05.2012

Re: ...

Ako imaš 1000 glasača koji glasaju na izbornom mestu, izborna lista, da bi prešla cenzus i dobila mesto, mora da osvoji makar 50 glasova. Ako nijedna izborna lista ne osvoji bar 50 glasova, niko ne dobija izbore, tj isti se ponavljaju.


To nema veze sa mojim pitanjem.
ivana23 ivana23 23:57 03.05.2012

Re: ...

JJ Beba
pa to je jasno, zna se da se rezultati računaju od broja izašlih na izbore,
dakle, beo glas se ne računa kao nepostojećo, kao apstinentski, već kao aktvan glas građanina koji je ustao i otišao na biračko mesto.
ja mislim da to nije teško za shvatiti, ili možda jeste?
saberu se svi listići iz kutija ( i beli tretirani kao nevažeči) i dobija se broj izašlih na izbore.


Beba je u pravu, pogotovo sto se svaki izasli birac potpise u biracki spisak. Znaci, imas 1000 potpisa, moras imati i 1000 listica - zaokruzenih (vazecih) ili ponistenih (nevazecih - belih).
milisav68 milisav68 00:01 04.05.2012

Re: ...

JJ Beba

pa to je jasno, zna se da se rezultati računaju od broja izašlih na izbore,
dakle, beo glas se ne računa kao nepostojećo, kao apstinentski, već kao aktvan glas građanina koji je ustao i otišao na biračko mesto.
ja mislim da to nije teško za shvatiti, ili možda jeste?
saberu se svi listići iz kutija ( i beli tretirani kao nevažeči) i dobija se broj izašlih na izbore.

Primer prošli izbori:

Dana 20. maja 2008., RIK je objavio ukupne rezultate izbora. Broj birača upisanih u birački spisak je bio 6.749.688 birača, broj primljenih glasačkih listića 6.814.527, broj neupotrebljenih glasačkih listića 2.673.351, broj upotrebljenih glasačkih listića 4.139.384, broj nevažećih glasačkih listića 88.148, a broj važećih glasačkih listića je bio 4.051.236.

LDP - 216.902 glasova ili 5,24% - 13 mandata
Nune Popović Nune Popović 00:01 04.05.2012

Re: ...

pa to je jasno, zna se da se rezultati računaju od broja izašlih na izbore,
dakle, beo glas se ne računa kao nepostojeći, kao apstinentski, već kao aktvan glas građanina koji je ustao i otišao na biračko mesto.
ja mislim da to nije teško za shvatiti, ili možda jeste?
saberu se svi listići iz kutija ( i beli tretirani kao nevažeči) i dobija se broj izašlih na izbore.
što više izašlih veći cenzus


Bože, da li je moguće da ne možete da razumete pitanje: šta se događa sa tim postotkom nevažećih glasova, da li se on nekim pravilom raspoređuje strankama koje su prešle cenzus.

I u odgovoru na to pitanje me ne zanima nečija slobodna interpretacija, mišljenje, pretpostavka nego meritorni odgovor osobe koja poznaje izborni sistem i pod punom odgovornošću to tvrdi.
princi princi 00:02 04.05.2012

Re: ...

Republička izborna komisija raspodeljuje mandate primenom sistema najvećeg količnika.
Mandati se raspodeljuju tako što se ukupan broj glasova koji je dobila svaka pojedina izborna lista podeli brojevima od jedan do zaključno sa brojem 250.

Dobijeni količnici razvrstavaju se po veličini a u obzir se uzima 250 najvećih količnika. Svaka izborna lista dobija onoliko mandata koliko tih količnika na nju otpada.

Ako dve izborne liste ili više izbornih lasta dobiju iste količnike na osnovu kojih se dodeljuje jedan mandat a nema više neraspodeljenih mandata, mandat će se dodeliti listi koja je dobila ukupan veći broj glasova.

Ako nijedna izborna lista nije dobila najmanje 5% glasova, raspodela će se izvršiti na način određen u st. 1. do 3. ovog člana.


Ok, iz ovoga je sve jasno: za republičke izbore, kurčići nemaju nikakvog efekta. Ono gore što sam naveo se odnosi na lokalne izbore (tj to su delovi izbornog zakona za lokalne organe).
JJ Beba JJ Beba 00:11 04.05.2012

Re: ...

Nune Popović
a beli listići se računaju kao nevažeći i njihov broj se takođe izražava postotkom


I šta se događa sa tim postotkom "belih glasova"? Da li se on nekim sistemom/pravilom/izračunom raspoređuje strankama koje su prešle cenzus?


Pravni status praznog glasa u Srbiji je jasan: takav glas je nevažeći. U čl. 74. st. 6 Zakona o izboru Narodnih poslanika propisano je:

„Nevažeći glasački listić je nepopunjeni glasački listić, listić koji je popunjen tako da se ne može utvrditi za koju se izbornu listu glasalo i listić na kome je zaokruženo više od jedne izborne liste.“

Nevažeći listići se ne uzimaju u obzir prilikom raspodele poslaničkih mesta. Procenat nevažećih listića ne utiče na regularnost izbora – broje se samo važeći listići. Takođe, broj, odnosno procenat birača koji su izišli na glasanje, ne utiče na regularnost izbora niti na raspodelu mandata: broje se samo glasovi birača koji su izašli. Svaka izborna lista koja dobije bar 5% glasova birača koji su izišli na izbore, postaje parlamentarna stranka.

Ma koliko (malo) birača izašlo na izbore, ma koliko (mnogo) praznih glasova bude dato – to nema nikakvog efekta na izborni rezultat. Parlament, Vlada i ostala tela formiraće se samo na osnovu važećih glasačkih listića građana koji su izišli na izbore. Ne treba, dakle, imati nikakvih iluzija o tome da bi prazni glasački listići sprečili ma koju političku stranku u Srbiji da formira vlast.


Prazni glas
st.jepan st.jepan 00:13 04.05.2012

Re: ...

ja ne mogu da shvatim odakle vam takvo tumačenje? bilo je već istih.

To nije bilo moje tumačenje već predvidjanje da bi takvo nekakvo tumačenje moglo da se desi ako broj nevažečih lističa bude jako veliki.
Inače, i ja sam za precrtavanje, crtkanje, orgami...
Nune Popović Nune Popović 00:30 04.05.2012

Re: ...

Prazni glas


Unapred se radujem ako je nekome na osnovu tog eseja jasno kako će "prazan glas" uticati na rezultat izbora u Srbiji. Meni nije.
Jukie Jukie 00:39 04.05.2012

Re: ...

milisav68

.Republička izborna komisija raspodeljuje mandate primenom sistema najvećeg količnika.Mandati se raspodeljuju tako što se ukupan broj glasova koji je dobila svaka pojedina izborna lista podeli brojevima od jedan do zaključno sa brojem 250.Dobijeni količnici razvrstavaju se po veličini a u obzir se uzima 250 najvećih količnika. Svaka izborna lista dobija onoliko mandata koliko tih količnika na nju otpada.

Da li stvarno nije mogla da se izmisli neka formula koju može da razume još neko sem Čarlija Epsa? Npr. ako ima 250 mesta, 24 odsto glasača je glasalo za neku stranku, 250*0,24=60 i toliko imaju mandata i gotovo.

Prvo se nešto deli, pa se to nešto razvrstava po veličini blablabla. Zar ta formula ne može nekako da se skrati?
JJ Beba JJ Beba 00:59 04.05.2012

Re: ...

Nune Popović
Prazni glas


Unapred se radujem ako je nekome na osnovu tog eseja jasno kako će "prazan glas" uticati na rezultat izbora u Srbiji. Meni nije.


potpuno te razumem
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:15 04.05.2012

Re: ...

O "belim listićima" nećeš čuti ni u izveštaju RIKa, zvaće se "nevažeći listići" zajedno sa slučajnim greškama, nepismenim glasačima, babama kojima drhti ruka pa ne mogu da zaokruže... i posle više nikad nećeš čuti o njima, biće zaboravljeni.

Tačno tako, maca papala. Jedino što reče na kraju, i sa tim se slažem.
milisav68 milisav68 06:28 04.05.2012

Re: ...

Jukie

Da li stvarno nije mogla da se izmisli neka formula koju može da razume još neko sem Čarlija Epsa? Npr. ako ima 250 mesta, 24 odsto glasača je glasalo za neku stranku, 250*0,24=60 i toliko imaju mandata i gotovo.

Nakon određivanja broja glasova, za svaku listu se računaju proseci ili količnici. Formula za količnik je V/(s+1) gde je

V - broj glasova koje je lista dobila a
s - broj mandata koje je lista dobila do sada (u početku, 0 za sve liste).

Ona lista koja ima najveći količnik dobija sledeći mandat, a količnici se ponovo računaju, uzimajući u obzir do tada dodeljene mandate. Postupak se ponavlja dok se ne raspodele svi mandati.


primer
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:11 04.05.2012

Re: ...

slamka je slamka

Al je šuplja
Jukie Jukie 13:15 04.05.2012

Re: ...

milisav68

JukieDa li stvarno nije mogla da se izmisli neka formula koju može da razume još neko sem Čarlija Epsa? Npr. ako ima 250 mesta, 24 odsto glasača je glasalo za neku stranku, 250*0,24=60 i toliko imaju mandata i gotovo.Nakon određivanja broja glasova, za svaku listu se računaju proseci ili količnici. Formula za količnik je V/(s+1) gde jeV - broj glasova koje je lista dobila as - broj mandata koje je lista dobila do sada (u početku, 0 za sve liste).Ona lista koja ima najveći količnik dobija sledeći mandat, a količnici se ponovo računaju, uzimajući u obzir do tada dodeljene mandate. Postupak se ponavlja dok se ne raspodele svi mandati.primer

Hmm.. ovo mi izgleda super zabavno (ne zezam se, voleo bih da meni daju to da računam) ali je pitanje zbog čega bi baš to bio najbolji način podele glasova kada mogu jednostavno da računaju procenat.
JJ Beba JJ Beba 13:42 04.05.2012

Re: ...

Jelica Greganović
slamka je slamka

Al je šuplja

pa zar slamka i ne treba da bude šuplja? ako nije, nije slamka
mlekac mlekac 20:55 03.05.2012

Na zapadu nista novo

na istoku stare price...

Ja samo da mahnem Nunetu, onako u prolazu
49 41 49 41 22:50 03.05.2012

Potseti me

Kad sam upisivao fakultet.
Prijemni iz tri predmeta; Matematika, Fizika i 'bemliga.
Prijavilo se, 750; prima se 150 - oj, moje panike.

Ono pranje mozga, bliske familije; nedaleko od Novog Groblja
Ja, Arhitekturu ili nista drugo!
Oni meni jesi li ti LUD!
Jel, ti znas da nasih 1500 Arhitekata radi u Parizu, kao obicni tehnicki crtaci?
A,...
Ja zacepim i zareknem se; ako imam ikad dete; necu mu sugeristi sta da studira!
... da preskocimo.
Kcerka, hoce da studira Arhitekturu - ja cutim!
...
A da vas priupitam; jel ovo onaj Djilas, potomak onog naseg 'cuvenog disidenta'; sto je izdao onu knjigu od jedno 5-6 kila; koju mi je sloveka donela iz Jugoslovenske Knjige i platila ohooho-skoro pola moje plate?

-Razmisljam samo i prisecam se na blogu - "naglas".

Osnovacu stranku JLZ; videcete ako ne prodjem u prvom krugu sa najmanje 18% - a, da usta ne otvorim.
Nune Popović Nune Popović 23:43 03.05.2012

Re: Potseti me

A da vas priupitam; jel ovo onaj Djilas, potomak onog


Nije.
49 41 49 41 23:46 03.05.2012

Re: Potseti me

Nune Popović
A da vas priupitam; jel ovo onaj Djilas, potomak onog


Nije.


Skoju stranu Morace je on s levu ili desnu; eto tek da znam.

ivana23 ivana23 23:48 03.05.2012

Re: Potseti me

A da vas priupitam; jel ovo onaj Djilas, potomak onog naseg 'cuvenog disidenta'; sto je izdao onu knjigu od jedno 5-6 kila;


Nije! Potomak onog naseg 'cuvenog disidenta' se zove Aleksa.

Nune Popović Nune Popović 00:07 04.05.2012

Re: Potseti me

Skoju stranu Morace je on s levu ili desnu; eto tek da znam.


Ne znam, ali izgleda da ovde nema zbog koga da pocrveni i da se ne ponaša bahato.
Jukie Jukie 00:43 04.05.2012

Re: Potseti me

49 41
; jel ovo onaj Djilas, potomak onog naseg 'cuvenog disidenta'.

Nije, bar tako kaže nastavnica nekog deteta Đilasa koje je u rodu sa jednim od njih dvojice a sa drugim nije

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana