Obor

Goran Marković RSS / 28.01.2008. u 10:32

           Čim sam ugledao izgled novog pasoša moje zemlje shvatio sam da za života neću u rukama imati pristojno dizajnirani dokument. Kada tome dodamo kako izgledaju nove automobilske tablice, verovatno i nova lična karta, razni obrasci i formulari, zdravstvene knjižice i ostali papiri iz naše svakodnevice, postaje jasno da nas okružuje krajnje pomanjkanje elementarnog ukusa.  O zastavi  i himni da ne diskutujem, ne bih da povredim nečija patriotska  osećanja.

            Da li je neko od vas skoro ulazio u Srbiju auto putem?  Kako izgledaju razne table sa obaveštenjima, u kakvom stanju su gelenderi na nadvožnjacima? A tek ono što se vidi pored puta! Prljavština, nemar, potpuno odsustvo osećanja za život  dostojan čoveka. Užas! Kao da prelazite iz jedne u drugu zonu civilizacije. Dakle, što se mene tiče, završio sam sa iluzijom da ću jednog dana živeti u zemlji pristojnog izgleda.

Neko će reći: to je siromaštvo. Teško se živi, nema se. Ne slažem se. Neke stvari ne koštaju ništa, to pouzdano znam. To mi, doduše, ne pruža objašnjenje zašto se ponašamo kao da smo u oboru i ne daje ideju kako se izboriti za koliko toliko civilizovani  život ali mi nameće jedan  sasvim pragmatski predlog.  Da počnemo od kraja.  Možda bismo mogli da utvrdimo ko je ovih dana odlučivao kako će izgledati novi pasoši. Ili, još bolje, ko je kreirao nove automobilske tablice kakvih više nema ni u Albaniji. Ko je uzeo na sebe da svojim nakaznim ukusom zauvek odredi  kako ćemo se predstavljati drugim ljudima? Van obora. Ko je taj, ili koji su ti koji određuju šta je lepo a šta nije? Koga on ili oni angažuju da u delo sprovede njihov  vulgarni pogled na svet?

Moja odokativna procena je da to mora biti prostak poput Velje Ilića, ili već nekakva takva stoka iz vlasti. Ali, možda Velja i nema veze sa tim pa mu se unapred izvinjavam uz ogradu da me je na tu pomisao naterao njegov stil izražavanja koji je  već postao legendaran. Možda neko iz senke, neko čije ime nikada nećemo saznati sve vreme kreira svet u kome živimo i koji više ne možemo promeniti.  Pored svih onih odličnih dizajnera koji gladuju i likovnih umetnika svetskog glasa koje niko ni za šta ne pita. Šta to sve vredi kada neki šrafčić  u vlasti zna šta je lepo  a šta nije??? I dovodi svoje ljude koji, verovatno uz  debelu proviiziju koju isplaćuju svome gazdi, realizuju njegove užasne  ideje.  

Molim zato blogere koji nešto znaju o ovoj problematici da nas obaveste o tim likovima. O autorima nakaznog sveta u kome ćemo još jedno vreme biti prinuđeni da boravimo.



Komentari (208)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

skyspoter skyspoter 10:58 28.01.2008

da li ste videli ili dobili novi pasos?

Meni su rekli da ne mogu da dobijem novi “srpski” pasos do marta i uvalili mi opet stari jugoslovenski na 10 godina, koji niko ne prepoznaje pa mi trebaju sati da objasnim ciji je. A zvucim kao da nije moj.

ceda_urosevic ceda_urosevic 11:00 28.01.2008

Drzava loseg ukusa

Na izradi idejnih rešenja za pasoš radila je zajednička komisija MUP-a i Zavod za izradu novčanica.

NOVI STARI CRVENI PASOS BEZ MANE

ceda_urosevic ceda_urosevic 11:05 28.01.2008

Drzava loseg ukusa

RASPRAVA

Narodni poslanik DS i član Odbora za odbranu i bezbednost Marko Đurišić rekao je da su poslanici raspravljali o izgledu novog pasoša, ali da se ne seća šta je tačno ko predlagao. - Ne sećam se šta je Jočić predlagao. Mi iz Demokratske stranke nemamo predlog izgleda novog pasoša, jer je to posao države, a ne stranke. Neka nadležni organi rade svoj posao, a nije na strankama da predlažu i komentarišu - pojasnio nam je Đurišić.

Kad je reč o samom izgledu pasoša, koji treba da bude usklađen sa međunarodnim standardima, planirano je da obrazac pasoša sadrži prostor za automatsko očitavanje podataka u koji se unose vidljivi alfanumerički podaci na ispravi, kao i zaštitni elementi, koje propiše ministar nadležan za unutrašnje poslove.

Građane Srbije očekuje i zamena srpskih registarskih tablica, koja počinje ovog proleća, a vrednost čitavog posla, prema najavama, može da dostigne cifru od čak sto miliona evra. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB. Iznad oznake SRB očekuje se da se ubaci žuta zvezdica i oznaka EU.
Crnim latiničnim slovima biće ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja. Umesto kombinacije četiri do šest brojeva, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije, a u kombinaciju ulaze sva latinična slova.

Što se tiče novog izgleda srpskih dokumenata i tablica, pokušali smo da dobijemo komentar i od članova parlamentarnog Odbora za odbranu i bezbednost, na čijim sednicama je bilo najburnijih rasprava o izgledu pasoša. Član Odbora iz redova SRS Nataša Jovanović kaže za Glas da je ona apelovala na nadležne organe i ministra Jočića da idejno rešenje pasoša bude u skladu sa Ustavom.
jesen jesen 11:52 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

...koliko kapiram, tablice ce biti ko uskrsnje jaje.....
ivana23 ivana23 12:01 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

jesen
...koliko kapiram, tablice ce biti ko uskrsnje jaje.....



carly carly 12:15 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Ovakvoj tablici ne fali nista sto se mene tice mada bolje da ide grb grada a ne zemlje. Pasos je govno i na prvi i na deseti pogled barem korice, a ne verujem da je unutra bolje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:16 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

kao rojalno, šta li?
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:17 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

ivana23
jesen
...koliko kapiram, tablice ce biti ko uskrsnje jaje.....





da ukrasim i ja







već sam kod qeerie pisala o tome.
zašto ne može da se stavi i latinica koja je ravnopravno pismo u srbiji.
sve države, pa i one koje imaju specifična pisam poput kine, izraela, bugarske etc. imaju i svoje pismo i latinicu

kako stvari idu, izbrisaće se latinica i sa ovih groznih registarskih tablica. koje jako podsećaju na one koje je stavila republika srpska pre ovih zajedničkih. čak su one bile i lepše.
pufna pufna 12:23 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

sto ti je zemlja jadnija to su tablice kicherastije!
ivana23 ivana23 12:24 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Jelica Greganović
kao rojalno, šta li?

Ma, grozno.
networker networker 12:40 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Par komentara vezanih za tablice i pasose ...

Prvo i prvo uopste mi nije jasno zasto vec jednom, poput Engleske, Holandjie, Belgije, Francuske i mnogih drugih zemalja, ne izbacimo oznake gradova iz automobilskih tablica. Cemu to sluzi? U danasnje vreme kada policija raspolaze modernim telekomunikacijama i informacionim sistemima vlasnik automobila sa tablicama XY-AU-231 ce biti lociran u bazi podataka za identicno vreme kao i BG-123-456, pa taj argument vise ne stoji. Identifikacija vozila po gradovima samo daje dodatne izgovore za svadju u saobracaju ("Vi BeogrAdjani mislite da je ceo drum vas ..." ... ili ... "Seljacino jedna civijaska, ko ti u Sapcu dade dozvolu ..." i tome slicno).

Drugo, na koricama ex-SRJ pasosa je, uz srpsku rec ПАСОШ stajalo i englesko PASSPORT. A tako je, koilko se secam, bilo i na crvenom SFRJ pasosu, pa i na pasosima Kraljevine Jugoslavije. Istina, tamo se koristio francuski. Zasto je to ovog puta izbaceno?
володя володя 12:44 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Kamo srece da je ovo izgled buduce tablice. Koliko sam cuo, umesto grba bice stit sa krstom i cetiri ocila. A za font kojim ce biti ispisana slova i brojevi na tablici ne brinem. Sigurno su izabrali najodvratniji font, ili su ga sami izmislili, jer nije bilo dovoljno ruznog.

A pasos - ne preostaje nam nista drugo nego da ih nosimo u onim sugavim koznim futrolicama. Ovakvo sranje od pasosa (izgledom) jos ne videh.

Lektorka Lektorka 12:48 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

zašto ne može da se stavi i latinica koja je ravnopravno pismo u srbiji.

Ravnopravno, hm, 'nako, kako se uzme...

10. član novog Ustava kaže:

“У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћириличко писмо. Службена употреба других језика и писама уређује се законом, на основу Устава.”

U vreme kad sam studirala na Filozofskom u Novom Sadu, šef studentske službe bio neki Boža. Ništa gore nije moglo da te snađe nego da moraš kod njega, jer je na sva pitanja odgovarao u stilu "mož da bidne, ne mora da znači", pa smo se zezali da on zakone tumači kao književnoumetnička dela. E, tako sad i ovo s upotrebom drugih jezika i pisama; sve može po ukusu onih koji prave, menjaju i sprovode zakone, Ustav ih obavezao samo na srpski jezik i ćirilicu.
jesen jesen 12:56 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

....to sa latinicom uopste ne mogu da razumem...cak i grcka koja ima bas specificno pismo, sve nadpise, obavestenja na putu i sl......ima i na latinici.....
marta l marta l 12:57 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa ?

ma neeee, ovo je cisti kemp......uzivam svaki put na granicama raznim sa onim plavim ( mi bili crveni? sacuvaj boze) vazecim pasosem sa imenom zemlje koja ne postoji.....

Sada ce biti jos ludje, jedva cekam prvo konsternirano uniformisano lice kad vidi crveni pasos (mi bili crveni? batofkors, purpurni BRE u doba ooonolikih kraljeva i careva) sa grbom koji sugerise kraljevinu ( balkanski sindorm prvo noga u vrata) koja nismo i sa tekstom koji je razumljiv koliko i onaj kineski....

zamisljam sta bi bilo da na koricama pise umesto "pasos" recimo "dobar dan", a unutra sve regularno....ma niko ne bi ni primetio......performans svetskih razmera, haha
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 12:58 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Uskoro cemo morati na granicama da nosimo sve pasose iz zadnjih desetak godina, zbunice se zbog svih promena pasosa.
A mozda ce nam trebati i sudski prevod pasosa na jeziku zemlje u koju idemo posto je pasos samo na cirilici.
Moracemo i iz ambasade te zemlje da vadimo potvrdu kako nam se zemlja ove godine zove.

Mnogo mi volimo promene ali sve neke nebitne promene.
Umesto da menjamo skolstvo mi menjamo pasose.
Umesto da menjamo pravni sistem mi menjamo tablice.
Umesto da menjamo zdravstvo mi menjamo imena ulica.
.........................................

Re: Drzava loseg ukusa

Jelica Greganović
kao rojalno, šta li?

Ja ne razumem zasto se svugde stavljaju rojalna obelezja kad Srbija nije monarhija
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 13:29 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa


Iz patriotskih razloga.
Da pokažemo da bi mogli da budemo ponovo monarhija ali da nećemo iz inata.
Da nam susjedi puknu od zavisti, jer nam je veća monarhistička tradicija.
Može, kao što je moglo da nam bude himna 'Na drinu'.
Kako vojnički marš može da bude himna? Može u diktaturama.
Kao što radikali mogu da budu npr, četnici, ali nisu za monarhiju, jer 'onaj pase travu'.
U ovoj zemlji je sve moguće, sve im se pobrkalo u glavi - data overflow.
networker networker 13:47 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

Jelica Greganovićkao rojalno, šta li?Ja ne razumem zasto se svugde stavljaju rojalna obelezja kad Srbija nije monarhija
Zatos to je taj grb sa krunom zvanicni grb Srbije.

A kada je to bilo usvojeno "strucnjaci" su nam objasnjavali kako ta kruna asocira na Nemanjice, a ne na monarhiju.

Re: Drzava loseg ukusa

Sta tu ima da "asocira"? Kruna=monarhija. Mislim, nisam strucnjak, ali bih rado cula obrazlozenje jednog heraldicara.
Za mene je to
1 netacno
2 malogradjanski (isto kao kad novopeceni bogatasi prave nove kuce da lice na stare, zato sto su te stare njima i njihovi precima bile nedostizne. ima toga i UK. ima cak i stil pseudotudor)
ivana23 ivana23 14:08 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Sta tu ima da "asocira"? Kruna=monarhija. Mislim, nisam strucnjak, ali bih rado cula obrazlozenje jednog heraldicara.Za mene je to1 netacno2 malogradjanski (isto kao kad novopeceni bogatasi prave nove kuce da lice na stare, zato sto su te stare njima i njihovi precima bile nedostizne. ima toga i UK. ima cak i stil pseudotudor)

Kao Karici.. sa svojim grbom

nsarski nsarski 14:08 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

zašto ne može da se stavi i latinica koja je ravnopravno pismo u srbiji.

Ovo moze da bude problem
Jedna devojcica (1.5 godina) ce u maju biti u Bg. da, pored ostalog, uzme i nas pasos. Majka joj je Beogradjanka sa srpsko/americkim drzavljanstvom, otac irac/amerikanac. Devojcica je rodjena u Cikagu i zove se Megan O'Connor. Bas me zanima kako ce izgledati njen "srpski" pasos.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:08 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

...ima i Mađarska napise na mađarskom...vrlo su u pomoć, tako da ni latinica ne može neki put da pomogne, ali ne bi trebalo "pogoršavati".
ivana23 ivana23 14:26 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

володя
Kamo srece da je ovo izgled buduce tablice. Koliko sam cuo, umesto grba bice stit sa krstom i cetiri ocila. A za font kojim ce biti ispisana slova i brojevi na tablici ne brinem. Sigurno su izabrali najodvratniji font, ili su ga sami izmislili, jer nije bilo dovoljno ruznog.A pasos - ne preostaje nam nista drugo nego da ih nosimo u onim sugavim koznim futrolicama. Ovakvo sranje od pasosa (izgledom) jos ne videh.

Jeste izgled buducih tablica. Mozda bi ovako nesto bilo lepse?



ili ovo

Wounded Knee Wounded Knee 14:32 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

nsarski
zašto ne može da se stavi i latinica koja je ravnopravno pismo u srbiji.

Ovo moze da bude problem
Jedna devojcica (1.5 godina) ce u maju biti u Bg. da, pored ostalog, uzme i nas pasos. Majka joj je Beogradjanka sa srpsko/americkim drzavljanstvom, otac irac/amerikanac. Devojcica je rodjena u Cikagu i zove se Megan O'Connor. Bas me zanima kako ce izgledati njen "srpski" pasos.


Нсарски, колико сам ја прочитао у Блиц-у, она прва и најважнија страна пасоша ће имати свугде где то треба податке написане и ћирилицом и латиницом. Поред тога, све то ће још бити уписано и на чипу који је у њу уграђен.

А што се имена те девојчице тиче - практично иста ситуација када Ненад Швракић (Nenad Švrakić) postane Nenad Svrakic.

Колико ја видим, ове таблице су сличне онима у ЕУ, отприлике. Бугари имају своје таблице на ћирилици.

А што се пасоша тиче, шта ја знам, нека технички буде у рангу са осталима, а "насловна страна", ту има варијација на тему колико хоћеш, мени је свеједно, "зови ме и шерпом и лонцем, само ме немој разбити", ионако ми у пасош на граници само гледају.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 14:33 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

ivana23 ivana23 15:21 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

28.1.2008. 13:17
ЗА НОВУ БИОМЕТРИЈСКУ ЛИЧНУ КАРТУ - 1.000 ДИНАРА
БЕОГРАД – Грађани ће плаћати 1.000 динара за нову личну карту, са биометријским подацима, прописано је правилником, објављеним у Службеном гласнику.

Образац пластифициране личне карте, налик на кредитну картицу, коштаће 774 динара, а трошкови техничке израде биће 224 динара.

То значи да ће грађани приликом подношења захтева плаћати укупно 1.000 динара - за образац Заводу за израду новчаница, а за техничку израду МУП-у.

Нове личне карте требало је да се издају још од јануара прошле године, али је примена закона одложена. Прописано је да се до даљег издају старе личне карте које важе до истека рока, а најдуже до јула 2011. године, односно пет година од усвајања новог закона.

Изменама правилника о личној карти, које су такође објављене у новом Службеном гласнику, промењени су поједини заштитни елементи на обрасцу. Тако ће, уместо територије Србије, оптички променљивим бојама бити одштампан штит са четири оцила.

На личној карти преовлађиваће плави тонови, биће димензија 54x86,6 милиметара, од поликарбоната са ПВЦ слојевима.

На предњој страни биће фотографија и рубрике, на српском ћирилицом и енглеском: презиме, име, датум рођења, пол, рег. бр, датум издавања, до када важи и ко документ издаје.

Бета
Wounded Knee Wounded Knee 16:07 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Ево немачких таблица:

JJ Beba JJ Beba 16:46 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Ja ne razumem zasto se svugde stavljaju rojalna obelezja kad Srbija nije monarhija

ja mislim da je to projekat na duge staze - prvo nacionalni simboli pa onda referendum i voila - monahija. današnje "mudro rukovodstvo" nacije odabralo je strategiju za 21. vek u vidu orla Nemanjica i krune, ukidaju se ulice koje imaju veze sa socijalističkom prošlošću, radničkim pokretom, antifašizmom da bi se ukidanjem ulice AVNOJ ukinula i poslednja simbolička veza sa republikanstvom koje je uspostavljeno na tom zasedanju; podižu se spomenici Nediću, Mihajloviću.... U našog okolnoj geografiji nema znakova "sramne" republikanske prošlosti , grb, zastava & hima su tu. Još da se smuva taj referendum...ali to će najlakše
JJ Beba JJ Beba 16:53 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

nsarski
zašto ne može da se stavi i latinica koja je ravnopravno pismo u srbiji.Ovo moze da bude problem Jedna devojcica (1.5 godina) ce u maju biti u Bg. da, pored ostalog, uzme i nas pasos. Majka joj je Beogradjanka sa srpsko/americkim drzavljanstvom, otac irac/amerikanac. Devojcica je rodjena u Cikagu i zove se Megan O'Connor. Bas me zanima kako ce izgledati njen "srpski" pasos.

kako kako - Меган О' Конор
:)
nsarski nsarski 16:58 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

kako kako - Меган О' Конор

Xexe, ili O'Коннор, или О`Цоннор:))) Jadno dete...
JJ Beba JJ Beba 17:02 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Xexe, ili O'Коннор, или О`Цоннор:))) Jadno dete...

пиши као што говориш, читај.....
:)
Wounded Knee Wounded Knee 17:06 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

nsarski
kako kako - Меган О' Конор

Xexe, ili O'Коннор, или О`Цоннор:))) Jadno dete...


Ма није јадно дете, што би било ? :)
Лакше нама да то изговоримо и напишемо него другима да напишу Љутица Хаџи-Ђурђевић, на пример :)

Па ваљда пишемо као што говоримо, значи као што ти је ЈЈ Беба и рекла.

Ја недавно упознах нашег момка у Сегедину у једној банци, презива се Ђорђев, е да могу да напишем како је то на мађарском изгледало, куку...

Exitus Letalis Exitus Letalis 17:32 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

JJ Beba
Xexe, ili O'Коннор, или О`Цоннор:))) Jadno dete...

пиши као што говориш, читај.....
:)


ввв.јахоо.цом
хтпп://блог.б92.нет

ма све може кад ти кажем :)
JJ Beba JJ Beba 17:42 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

ма све може кад ти кажем :)

znam...

..da sve može
Wounded Knee Wounded Knee 17:46 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

А кад Србија једног дана под барјаком ЛДП-а уђе у Европску Унију, хоћете ли онда у Србији и Бугарској да забраните ћирилицу ?
adam weisphaut adam weisphaut 18:16 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Wounded Knee
А кад Србија једног дана под барјаком ЛДП-а уђе у Европску Унију, хоћете ли онда у Србији и Бугарској да забраните ћирилицу ?

Mislis kao sto se sadasnja vlast trudi da zabrani latinicu, jok.
ivana23 ivana23 18:22 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Nece niko imati problema. I sada, kada su licne karte u celosti cirilicne, posto u prezimenu imam slovo W
naravno da su mi podatke uneli na latinici. Ubuduce ce i lk biti na srpskom i engleskom. Danas je objavljeno i
to sam -copy/paste- objavila na ovom blogu (nekoliko postova iznad).
Wounded Knee Wounded Knee 18:24 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

adam weisphaut
Wounded Knee
А кад Србија једног дана под барјаком ЛДП-а уђе у Европску Унију, хоћете ли онда у Србији и Бугарској да забраните ћирилицу ?

Mislis kao sto se sadasnja vlast trudi da zabrani latinicu, jok.


а како се то они труде ?
stephen dedalus stephen dedalus 18:29 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

devojcici bi mozda pomoglo da promeni ime u sarah connor. to ime bi svako znao da napise. mozda bi bilo bolje da se ovakve informacije sa imenima osoba ne objavljuju, s obzirom da, koliko mi se cini, niti majka pomenute devojke, niti sama devojka ne mogu zakonski da poseduju oba pasosa.
adam weisphaut adam weisphaut 18:48 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

а како се то они труде ?

Pogledati pod ustav
JJ Beba JJ Beba 19:19 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Što se tiče novog izgleda srpskih dokumenata i tablica, pokušali smo da dobijemo komentar i od članova parlamentarnog Odbora za odbranu i bezbednost, na čijim sednicama je bilo najburnijih rasprava o izgledu pasoša. Član Odbora iz redova SRS Nataša Jovanović kaže za Glas da je ona apelovala na nadležne organe i ministra Jočića da idejno rešenje pasoša bude u skladu sa Ustavom.

Exitus Letalis Exitus Letalis 19:55 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Edit: savremenija je bila vlast od 1872 od 1996 nego današnja.
i zašto današnja, ako se već vraća starim nazivima, nije dala naziv "dva bela goluba"?
ko je odlučio da se da drugi naziv a ne prvi?
zašto li je taj drugi promenjen 1922?
jel su komunjare bile tada na vlasti?
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:06 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Exitus Letalis Exitus Letalis 20:07 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Edit 2: ne znam kako je za sekund nestala ova fotka.
možda sam nešto ja zabrljala, već su mi više puta
rekli da ne umem u kompjuter :)
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:08 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

а како се то они труде ?


ivana23 ivana23 20:30 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Exitus Letalis
Edit: savremenija je bila vlast od 1872 od 1996 nego današnja.i zašto današnja, ako se već vraća starim nazivima, nije dala naziv "dva bela goluba"?ko je odlučio da se da drugi naziv a ne prvi?zašto li je taj drugi promenjen 1922?jel su komunjare bile tada na vlasti?

Svetogorska jer je paralelna sa Hilandarskom (komplet!).
Wounded Knee Wounded Knee 21:01 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

adam weisphaut
а како се то они труде ?

Pogledati pod ustav


а то што је ћирилица званично писмо ?

па никоме до сада није забрањено да користи латиницу, колико ја знам, има је и више можда него ћирилице у свакодневном животу.

немам ништа против да оба писма буду у уставу, ако је некима тако лакше, мада мислим да је практичније да то буде једно писмо званично.

а што се тиче имена улица, не знам, нисам паметан шта је ту боље... имена људи који су погинули за слободу свог народа никада не бих мењао, а политичка имена бих избегавао колико год то може...
darmar darmar 21:05 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Exitus Letalis

A zar vam ne bode oči što već godinama niko od nadležnih da se seti pa ispravi ovu gramatičku nepismenu sramotu na dotičnim tablama!?!? I to ne samo na ovoj nego na svim postavljenim širom centra grada!
Koliko mene sećanje drži ovakva gramatička konstrukcija ne pije vodu: RANIJI NAZIV ULICA (?????)
Trebalo bi da piše: RANIJI NAZIVI ULICE
nsarski nsarski 21:22 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

niti majka pomenute devojke, niti sama devojka ne mogu zakonski da poseduju oba pasosa.

Za takav zakon ne znam. Ja posedujem dva pasosa. Totalno legalno.
Mića Marković Mića Marković 21:56 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

koliko kapiram, tablice ce biti ko uskrsnje jaje.....

Na temu ćirilica i latinica.
Poznato je da je u USA vlasnicima dozvoljeno, uz posebnu novčanu nadoknadu,
da sami kreiraju oznake na registarskim tablicama automobila.
Video sam u Bg. kola sa registarskim tablicama Kalifornije na ćirilici!
Vlasnik je verovatno Zemunac, jer na tablicama piše 3EMYH.
Do resenja je došao tako, što je umesto ćirilicnog Z koristio br 3. Ostala slova postoje u engleskom alfabetu.


Exitus Letalis Exitus Letalis 21:56 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

darmar
Exitus Letalis

A zar vam ne bode oči što već godinama niko od nadležnih da se seti pa ispravi ovu gramatičku nepismenu sramotu na dotičnim tablama!?!? I to ne samo na ovoj nego na svim postavljenim širom centra grada!
Koliko mene sećanje drži ovakva gramatička konstrukcija ne pije vodu: RANIJI NAZIV ULICA (?????)
Trebalo bi da piše: RANIJI NAZIVI ULICE

možda i prethodna imena ulice.
al mi više bode oči kriterijum ili kriterijumi.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:58 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

ivana23
Exitus Letalis
Edit: savremenija je bila vlast od 1872 od 1996 nego današnja.i zašto današnja, ako se već vraća starim nazivima, nije dala naziv "dva bela goluba"?ko je odlučio da se da drugi naziv a ne prvi?zašto li je taj drugi promenjen 1922?jel su komunjare bile tada na vlasti?

Svetogorska jer je paralelna sa Hilandarskom (komplet!).

skoro al ne razumen s čim u vezi?
da budu hilandar i sveta gora paralelno il blizu?
nsarski nsarski 21:59 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Do resenja je došao tako, što je umesto ćirilicnog Z koristio br 3. Ostala slova postoje u engleskom alfabetu.

Haha, moj auto ima registraciju XEKTOP (po imenu kuceta koje sam morao da ostavim u Bg. kad sam se doselio ovamo).
ivana23 ivana23 22:55 28.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Mića Marković
koliko kapiram, tablice ce biti ko uskrsnje jaje.....Na temu ćirilica i latinica.Poznato je da je u USA vlasnicima dozvoljeno, uz posebnu novčanu nadoknadu,da sami kreiraju oznake na registarskim tablicama automobila.Video sam u Bg. kola sa registarskim tablicama Kalifornije na ćirilici!Vlasnik je verovatno Zemunac, jer na tablicama piše 3EMYH.Do resenja je došao tako, što je umesto ćirilicnog Z koristio br 3. Ostala slova postoje u engleskom alfabetu.

Takodje i kod nas postoje posebni slucajevi, Aleksandar Karadjordjevic ima tablice na kojima pise cirilicno NJKV
stephen dedalus stephen dedalus 01:40 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

ako je pomenuta gospodja rodjena u beogradu, znaci da je naturalizovana amerikanka. pre no sto neko prihvati americko drzavljanstvo, mora da se odrekne bilo kog drugog. amerikanci, za razliku od nekih zemalja eu ne trazi formalni ispis iz drzavljanstva, vec samo da se osoba zakune da ce to uraditi. srbija takodje ne priznaje dvojno drzavljanstvo.
nsarski nsarski 02:39 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Da ne trolujemo preterano: mozda je to zakon, ali niko oko njegovog "krsenja" ne pravi kosmicko pitanje koliko sam primetio. U mojoj siroj familiji ima ljudi koji su rodjeni u usa i imaju srb/usa drzavljanstvo, onih koji su rodjeni u srbiji i imaju takodje srb/usa drzavljanstvo i, razume se, odgovarajuce pasose (oba). Ja znam mnogo ljudi koji su na slican nacin "nedozvoljenih" statusa.
Najzad, bivsi premijer Milan Panic je imao usa drzavljanstvo (naturalizovan), pa se niko nije uzbudjivao previse, ni srbi ni ameri:)))
Fratello Fratello 05:15 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

stephen dedalus
ako je pomenuta gospodja rodjena u beogradu, znaci da je naturalizovana amerikanka. pre no sto neko prihvati americko drzavljanstvo, mora da se odrekne bilo kog drugog. amerikanci, za razliku od nekih zemalja eu ne trazi formalni ispis iz drzavljanstva, vec samo da se osoba zakune da ce to uraditi. srbija takodje ne priznaje dvojno drzavljanstvo.


Srbija priznaje dvojno drzavljanstvo. Zakon o dvojnom drzavljanstvu donet je ubrzo posle 5-to oktobarskih promena. Posto i sam imam dva pasosa, kada ulazim ili izlazim iz Srbije pokazem oba i nemam nikakvih problema.
Amerika ne dozvoljava dvojno drzavljanstvo, tu ste u pravu.
bauer bauer 07:32 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

Amerika ne dozvoljava dvojno drzavljanstvo, tu ste u pravu.

moram malo da se umesam, prilikom polaganja zakletve za americko drzavljanstvo, cini mi se, postoji jedan deo gde se novopeceni drzavljanin simbolicno odrice pripadnosti bilo kom drugom drzvljanstvu/naciji. i to je, uglavnom, sve. mislim da se po americkim zakonima po reciprocitetu priznaje dvojno drzavljanstvo sa bilo kojom zemljom koja takodje priznaje koncept dvojnog drzavljanstva. u praksi su stvari jos liberalnije, kada ispunis uslove i postanes americki drzavljanin, niko te ne pita da li si drzavljanin jos neke zemlje :) primeri, sto rece sarski, panic, pa onda divac, stojakovic do sada verovatno ima cetri drzavljanstva... :)
ivana23 ivana23 10:16 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

NOVA LICNA KARTA

Treger Treger 12:20 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

networker

Ana WithAFamilyNameTooHardToPronJelica Greganovićkao rojalno, šta li?Ja ne razumem zasto se svugde stavljaju rojalna obelezja kad Srbija nije monarhijaZatos to je taj grb sa krunom zvanicni grb Srbije.A kada je to bilo usvojeno "strucnjaci" su nam objasnjavali kako ta kruna asocira na Nemanjice, a ne na monarhiju.

A da Nemanjić nije bio monarh on je bio kralj. A zar vam ponašanje našeg premijera ne liči bar na cara a Velje na grofa od bazena.
krdr krdr 23:17 29.01.2008

Re: Drzava loseg ukusa

zašto ne može da se stavi i latinica koja je ravnopravno pismo u srbiji.
sve države, pa i one koje imaju specifična pisam poput kine, izraela, bugarske etc. imaju i svoje pismo i latinicu

Zato što i nazivi pojedinih stranaka nisu napisani na ćirilici kao ravnopravnom pismu
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:14 28.01.2008

da li ovde bilo sta vredi?

Uvazeni gospodine Markovicu,
Niste valjda pomislili da ce u ovoj drzavi ikad nesto funkcionisati kako valja. Ne mojte da nas razocaravate, o vama imamo visoko misljenje....:)))
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:19 28.01.2008

....

Sve u svemu svi se razumeju u posao drugih.
Možda i dizajneri imaju nekog smisla za dizajn ali dok "oni" koji im stoje iznad glave kada rade za računarom...

Nego, u "prošlom" plavom pasošu SR Jugoslavije jeste li se potpisivali iznad linije ili na šrafirano polje ispod?!
ceda_urosevic ceda_urosevic 11:26 28.01.2008

Re: ....

Haha!
Ja na srafirano polje, posle mi rekli da nije trebalo tu, al' kao - ma, nema veze, ko te pita.... Kao, jes' k'o da ces negde da putujes!
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:42 28.01.2008

Re: ....

ceda_urosevic
Haha!Ja na srafirano polje, posle mi rekli da nije trebalo tu, al' kao - ma, nema veze, ko te pita.... Kao, jes' k'o da ces negde da putujes!


Neko se nije ni potpirao pa nije mogao ni da putuje.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:42 28.01.2008

Re: ....

ceda_urosevic
Haha!Ja na srafirano polje, posle mi rekli da nije trebalo tu, al' kao - ma, nema veze, ko te pita.... Kao, jes' k'o da ces negde da putujes!


Neko se nije ni potpirao pa nije mogao ni da putuje.
Maurice Maurice 01:14 30.01.2008

Re: .... srafirano polje

hahaha :)))

Ima jos neko! Dobro je! Sad mi je lakse. I ja se potpisao na to srafirano... poveo se za time kako na kreditnoj kartici polje za potpis isto ima neke sare i krivuljice... pa po analogiji pomislio da je ovo neka zastita od falsifikata

Posle sam skotao da je trebalo na liniju iznad
pufna pufna 11:48 28.01.2008

dobar dan,

ja nemam nikakav odnos prema himni ''boze pravde'', a tek o recima da ne pricam.
Ali kad se setim kakvi su sve predlozi pljustali u vezi himne, zahvalna sam Hristicu i drugim kompozitorima sto nisu dozvolili tu blasfemiju.
Znam da bi bilo bolje i lepse a i da odredjeni kompozitori nisu imali nista protiv da se komponuje nova himna shodno okolnostima i putu kojim Srbija zeli da ide, ali je dobro sto se u tu avanturu nisu upustili jer smo mi nedefisani kao drustvo.Tada jos uvek nedefinisani da li zajednica ili samo Srbija, a prilikom pravljenja ustava vidim i da smo nedefinisani da li smo gradjansko ( republika) ili popovsko drustvo.
Mi smo zemlja neukusa koji odlucuje i koji se pita o vaznim pitanjima, zemlja neprofesionalaca i diletanata. Oni koji znaju nemaju mogucnosti da pokazu to sto znaju.
zato me ne cude ovi neuspeli pokusaji u vezi tablica ( logika- daj da nabudzim sve sto mogu) i pasosa.
znaci li to da oni nisu konsultovali nikoga sem samih sebe kojima dizajn nije profesija?!
nas ukus se kreira u drvengradu. vidim to je neki novi trend.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:52 28.01.2008

...

A šta će nam pasoš kad' na je lepo i 'vako.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:19 28.01.2008

Ova Coraxova karikatura

podseća na onaj stari vic o Miri i Slobi: kad Mira ustane, noću, da piški i ugleda neke senke kako se motaju oko kuće. U panici probudi Slobu, ali je on umiri da se vrati u krevet: "Ma, to su samo graničari".
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 12:24 28.01.2008

Re: Ova Coraxova karikatura

Jelica Greganović
podseća na onaj stari vic o Miri i Slobi: kad Mira ustane, noću, da piški i ugleda neke senke kako se motaju oko kuće. U panici probudi Slobu, ali je on umiri da se vrati u krevet: "Ma, to su samo graničari".


A mene podseti na:

"Osta zemlje tolko samo...
Da mi lepo našeg Gedu,
kada pođe sve po redu,
Sretno zakopamo."
jesen jesen 11:55 28.01.2008

Drago mi je..

...da ste sa nama ali mi nije jasno cemu se cudite...pa mi jesmo u oboru...a kada je neko u oboru on ne zna kako je na drugoj strani.......
G r o f i c a G r o f i c a 12:12 28.01.2008

A beogradska gazela?

Da li je neko od vas skoro ulazio u Srbiju auto putem? Kako izgledaju razne table sa obaveštenjima, u kakvom stanju su gelenderi na nadvožnjacima? A tek ono što se vidi pored puta! Prljavština, nemar, potpuno odsustvo osećanja za život dostojan čoveka. Užas! Kao da prelazite iz jedne u drugu zonu civilizacije. Dakle, što se mene tiče, završio sam sa iluzijom da ću jednog dana živeti u zemlji pristojnog izgleda.

Izlazila sam i ulazila u Srbiju autoputem i naravno da se odmah tu vidi prelaz iz jedne u drugu zonu civilizacije. Cim vidis pored puta stare sporete, serpe lonce i poklopce (a ima i starih duseka) znas gde se nalazis. Sekundarni put pored Dunava da i ne spominjem, na svakih sto metara (ponegde i na samo 20-tak metara) deponija.
A tek kada prelazim preko gazele moram prvo da se pomolim da predjem citava. Gazela samo sto se nije srusila ali su zato kapitalci sve bucmastiji i kupaju se u svom bazenu. Strasno!
Možda bismo mogli da utvrdimo ko je ovih dana odlučivao kako će izgledati novi pasoši. Ili, još bolje, ko je kreirao nove automobilske tablice kakvih više nema ni u Albaniji. Ko je uzeo na sebe da svojim nakaznim ukusom zauvek odredi kako ćemo se predstavljati drugim ljudima? Van obora. Ko je taj, ili koji su ti koji određuju šta je lepo a šta nije? Koga on ili oni angažuju da u delo sprovede njihov vulgarni pogled na svet?

To je narodnjacka koalicija kreirala. Da sve izgleda sto drecavije, sto vise turbofolkloristicki. Pomisao na drecavo-crveni pasos u ruci za mene licno znaci osecaj kao da nosim onu zutu zvezdicu na reveru. Da se zna ko sam, sta sam i odakle sam. Uzas!
Molim zato blogere koji nešto znaju o ovoj problematici da nas obaveste o tim likovima. O autorima nakaznog sveta u kome ćemo još jedno vreme biti prinuđeni da boravimo.

Tesko da ce se naci neko ko o tim likovima nesto zna. Oni su u senci, nevidljivi, tihi mirni i - krvolocni. Njihov idol je ''najseksipilniji politicar'' u bazenu koji je u trandu. Ima li strasnije?

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 12:18 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Da li ste išli auto-putem Bradstva i jedonstva? Doduše od granice sa Hrvatskom do Zagreba. Koliko je to kilometara? Ja nisam video nijedan papirić na ili opored puta.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 12:18 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Da li ste išli auto-putem Bradstva i jedonstva? Doduše od granice sa Hrvatskom do Zagreba. Koliko je to kilometara? Ja nisam video nijedan papirić na ili opored puta.
G r o f i c a G r o f i c a 12:26 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Nenad Šeguljev
Da li ste išli auto-putem Bradstva i jedonstva? Doduše od granice sa Hrvatskom do Zagreba. Koliko je to kilometara? Ja nisam video nijedan papirić na ili opored puta.

Da, jesam isla i tim putem. Hrvatska je izgradila fenomenalnu infrastrukturu i cim se nadjes u Hrvatskoj ti si vec u svetu o kojem u Srbiji mozes samo da sanjas. Nije ni kod njih sve idealno, i po dobrim putevima stradaju, ali barem nema deponija pored puta. Krenite kruznim putem oko Avale ka auto-putu Beograd-Nis da vidite sta je uzas. Beogradskom gazelom prolaze samo oni koji moraju ili im nije stalo do zivota.:(
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 12:44 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 12:50 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Lektorka Lektorka 12:55 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Beogradskom gazelom prolaze samo oni koji moraju ili im nije stalo do zivota.:(

A most kod Beške, na autoputu? Ni lepšeg Dunava, ni strašnijeg mosta, a još ga renoviraju već par godinica, što prelaz čini još uzbudljivijim...
Primera koliko voliš, nažalost.
Letos dobih jedan SMS sa hrvatsko-srpske granice, glasio je otprilike: na prelazu iz 21. u 19. vek.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 13:13 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 13:15 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

G r o f i c a G r o f i c a 13:43 28.01.2008

Re: A beogradska gazela?

Nenad Šeguljev

Nisam imala aparat kod sebe da snimim neke prizore koje sam videla dok sam setala pored jednog potocica u srcu Srbijice nam. To mi je strasno zao, imala bih sta i da pokazem. Da ne pricam o plasticnim flasama i kesama pored kojih prolazim svakodnevno do prodavnice, autobuske stanice, skole, poste... Strasno smo aljkav i prljav narod bez kulture zivljenja.
Sto se ''dizajnera'' tice, koje su oni skole pohadjali dobro su ovako nesto osmislili. Mislim....od koga su mogli da nauce kreativnost?
networker networker 12:29 28.01.2008

Pa to je jednostavno ...

Imamo mi talentovanih dizajnera koliko god hocete. Ali oni rade za strane kompanije i privatne agencije koje dobro placaju. To ostavlja one manje talentovane i jos manje motivisane u drzavnoj sluzbi, do koje se neretko dokopaju familijarnim i drugim vezama i vezicama ... ili potplacivanjem nekoga. Rezultat nisu samo ti pasosi, vec i gomila mrzovoljnih sluzbenika koji vas po raznim drzavnim ustanovama docekuju pitanjem: "Sta hoces (bre)?".

Koliko god razmisljao na tu temu uvek mi se vrati ona dobra stara narodna da:

[bod glave ]riba smrdi[/b],

i to smrdi vec 50 godina. Jedini lek udariti tu smrdljivu glavu macolom, ali kod nas nazalost macola uvek gadja pogresno. Deja vu, 05.10.2000. A to - dizajn pasosa, saobracajnih znaka, tablica itd. - sve je to sminkanje repa i peraja, koji smradu ne doprinose ni 0.1%.
man ray loves me man ray loves me 12:34 28.01.2008

sta nasa obelezja govore, epizoda himna

Kundera kaze (The Curtain, deo Die Weltliteratur, odeljak Irreparable Inequality):

What distinguishes the small nations from the large is not the quantitative criterion for the number of their inhabitants; it is something deeper: for them their existence is not a self-evident certainty but always a question, a wager, a risk; they are on the defensive against History, that force is bigger than they, that does not take them into consideration, that does not even notice them.

There are as many Poles as there are Spaniards. But Spain is an old power whose existence has never been under threat, whereas History has taught the Poles what it means not to exist. Deprived of their State, they lived over a century on a death row. "Poland has not yet perished" is the poignant first line of their national anthem.

Dakle: Hej Sloveni, joste zivi duh nasih dedova (+'saljiva' verzija Hej Sloveni, jos ste zivi...)
a zatim: Boze pravde ti sto spase od propasti dosad nas
Knez Miskin Knez Miskin 12:52 28.01.2008

I ne samo pasoš

I novi studentski indeksi su tragikomični. Rubrike u kojima treba nešto da se napiše su mikroskopske, a podaci koji treba da se upišu su nedosledni. Izgleda da je jedino bilo bitno ko će ih odštampati i ko će uzeti proviziju.

Mislim da svim novim rešenjima treba dati prelazni period, formirati onda veliku anketu i poboljšati rešenja ako treba. U isto vreme, dobićemo i odgovor da li se dotična firma može i dalje baviti istim poslom. BTW, nisam siguran, ali mislim da je nove indekse štampao Zavod za izdvanje udžbenika - stari monopolista.

zoricag zoricag 16:01 28.01.2008

Re: I ne samo pasoš

Stvarno mi je muka vec od toga "dobro ajde sad tako, pa cemo raspravljati posle, pa poboljsavati, pa menjati" tako isto i za ustav je bilo "ajde sad takav kakav je, glasajte, da sklonimo milosevicev, slazem se da ni ovaj ne valja, ali se moze lakse menjati, pa cemo ga menjati, usaglasavati"

-Tablice su kao citulje, i verovatno su rezultat necije podsvesti. Ko god da je kreirao tablicu sa onim crnim okvirom u podsvesti je imao cinjenicu koliko se gine na nasim putevima. Pa sad, okaci citulju unapred i vozi.

Odbor za bezbednost nije imao sta da raspravlja o izgledu, nije imao sta da ide dalje od utvrdjivanja elemenata koje treba da sadrzi dokument i to na predlog neke strucne sluzbe koja treba da predlozi na bazi zakona i lakse upotrebljivosti za gradjane.

Za dizajn je trebalo angazovati ljude od struke, raspisati konkurs, sta god i komisijski izabrati resenje koje zadovoljava upotrebne i estetske kriterijume.

Ljudi sunmnjivog ukusa, a visoke arogancije nasli su se tamo gde im nije mesto.

Knez Miskin Knez Miskin 17:13 28.01.2008

Re: I ne samo pasoš

Draga zoricag,

Rečnik koji Vi koristite je upravo rečnik iza kojeg stoje i oni koji su nam ovakva rešenja nametnuli. Pa zar mislite da se oni nisu pokrili konkursom, angažovali "ljude od struke" itd.

Ono što Vi niste shvatili je da konačan sud o ovakvim stvarima mora da da šira javnost. Vi i ja možemo samo da budemo deo te javnosti.
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:38 28.01.2008

Re: I ne samo pasoš

Ono što Vi niste shvatili je da konačan sud o ovakvim stvarima mora da da šira javnost. Vi i ja možemo samo da budemo deo te javnosti.

хахахахахаха
као što je šira javnost konsultovana i oko ustava.
ni šira, ni uža, ni strućna. niko.
sve se odbija kao o beton.
Knez Miskin Knez Miskin 18:51 28.01.2008

Re: I ne samo pasoš

Dobro genije, а šta ti predlažeš ?
Smejanje je zdravo, ali ne rešava stvari !!


Rekao sam svoje mišljenje, i posebno ne bih da se nadmudrujem sa dežurnim sveznalicama. U skladu sa gore napisanim sud o tome daće oni koji budu ovo čitali.

zoricag zoricag 00:09 29.01.2008

Re: I ne samo pasoš

Sadrzaj je stvar raznih zakona -nema tu javnost sta da se konsultuje, primene se zakoni
bezbednost - zastita od falsifikata, bezbednosni elementi koji obezbedjuju vlasnika pasosa od zloupotrebe u slucaju kradje ili gubitka, kao i da zadovolji medjunarodne standarde i medjudrzavne ugovore kojima je zemlja pristupila radi lakseg putovanja nasih ljudi - tu isto nema sta javnost puno da se pita, primene se poznata tehnicka dostignuca.

A sto se tice dizajna, dobro bi bilo da se javnost pita, da moze da pogleda razna resenja da saslusa strucne ljude kako suceljavaju svoja misljenja, pa da se onda izvrsi izbor.

Dizajn je bitan. Bitna su i dimenzije i broj stranica. Nas pasos bi trebalo da ima mnogo veci broj stranica nego npr, slovenacki, iz poznatih razloga. Dalje, covek treba da ima osecaj prijatnosti i privrzenosti kada drzi svoj pasos u ruci, kada ga pokazuje gde treba. To je isto kao odnos prema himni i zastavi. Ali mi smo i tu malo bili tanki sto se uticaja javnosti tice.

Monarhisticka obelezja na pasosu su za mene krsenje ustava, ali ja ovaj ustav ne postujem zbog nacina na koji je donesen tako da bi bilo cinicno da govorim o kaznjivosti njegovog krsenja.
Treger Treger 12:29 29.01.2008

Re: I ne samo pasoš

Knez Miskin
Dobro genije, а šta ti predlažeš ?Smejanje je zdravo, ali ne rešava stvari !! Rekao sam svoje mišljenje, i posebno ne bih da se nadmudrujem sa dežurnim sveznalicama. U skladu sa gore napisanim sud o tome daće oni koji budu ovo čitali.

Pa o tome se vodila rasprava u dumi ali naš RTS nije prenosio jer je bila zatvorena sednica. Inače od sada će biti redovno prenošene sednice dume na prvom a na drugom isto to u našoj koreografiji u našoj skupštini.
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 12:59 28.01.2008

Perspektiva

Da li je neko od vas skoro ulazio u Srbiju auto putem? Kako izgledaju razne table sa obaveštenjima, u kakvom stanju su gelenderi na nadvožnjacima? A tek ono što se vidi pored puta! Prljavština, nemar, potpuno odsustvo osećanja za život dostojan čoveka. Užas!

Juče prođoh autoputem koji se nekada zvao "Bratstvo i jedinstvo", upravo od Batrovaca do Beograda. Osim tabli sa obaveštenjima, ne videh ništa od pomenutog (gelenderi, prljavština pored puta, nemar, itd.).
U čemu je ovde stvar? U perspektivi.
Iz perspektive prednjeg levog (vozačkog) sedišta, čovek, naprosto ne vidi ove stvari, ukoliko ima nameru da bezbedno preveze sebe i svoje saputnike. Uz brzinu automobila od 110-120 km/h, osoba koja vozi mora biti skoncentrisana isključivo na put i saobraćaj na putu. Dakle, ni levo ni desno, već samo ispred sebe i iza sebe :)
Naravno, moram da potvrdim zapažanje oko tabli sa obaveštenjima. Saobraćajni znakovi ("znakovi", kako to rogobatno zvuči, zar nije lepše reći "znaci" su očajni, nepregledni, neadekvatni, a table sa obaveštenjima su zaista ružne i neukusne.
Da ne zaboravim, videh i jednog psa, koji je, stojeći u zaustavnoj traci, strpljivo čekao da pređe autoput!

Dodajem, iz perspektive onoga ko je juče sedeo za volanom, od Batrovaca do Beograda, asfalt je većim delom u veoma lošem stanju, pun neravnina, napuklina i rupa, koje svoj klimaks doživljavaju približavanjem i ulaskom u sam Beograd (od aerodroma do Gazele). Pomenuh nekadašnji naziv Put "Bratstva i jedinstva". Mozda bi ovu deonicu sada trebalo nazvati "Zapadni put ka Sumrakovcu".

A što se tiče novih pasoša, zar ne bi bilo pristojno, odn. manje vulgarno, da država, ukoliko već toliko žudi da zameni ružnu tamnoplavu knjižicu još ružnijom, crvenom, učini to o svom trošku (bez ikakve takse). Meni pasoš važi do jula 2009. Zašto bih ja, makar i jedan dan pre tog roka čekao redove u smrdljivim šalter salama i komunicirao sa službenicama kojima je neljubaznost, osionost i osornost vrlina, a ne mana? Zašto bih, pre vremena isteka pasoša, plaćao "veoma jeftinu" taksu ("troškove štampanja" od 2000 dinara, kad moj pasoš važi do kada u njemu piše da važi (setite se samo koliko puta je menjan/produžavan rok važnosti crvenog SFRJ pasoša, ili SSSR pasoša)? Za 2000 dinara mogao bih da kupim, na primer nekoliko manjih knjiga, ili jedan rečnik od, recimo, 2000 stranica.
ivana23 ivana23 13:32 28.01.2008

Re: Perspektiva

Pedja Rafailovic
Saobraćajni znakovi ("znakovi", kako to rogobatno zvuči, zar nije lepše reći "znaci".

Znakovi - mnozina od znak
Znaci - zbirna imenica

U ovom slucaju jeste pravilnije znaci, jer se odnosi na nedefinisan broj znakova.
medjutim medjutim 16:14 28.01.2008

Re: Perspektiva

i umesto krakovi je lepse kraci..
a jel onda umesto vlakovi treba vlaci?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:46 28.01.2008

Re: Perspektiva

otkud sad pa vlakovi u srpskom?
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:00 28.01.2008

zastava

iskreno,
i meni je estetski bila
prihvatljivija zastava
Srbije bez grba...
teta jela teta jela 13:17 28.01.2008

deluje baš onako...

... ruski...
Jeremija Jeremija 13:29 28.01.2008

!?!

SELO GOOOOOOOOOOORIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, A BABA SE ČEŠLJA !?!
Pape Pape 13:30 28.01.2008

Domaćini i domaćice

Ogromna ružna kućerina, bez fasade. Poluotvorena plehana vrata kapije, potpuno pojedena rđom. U dvorištu trune školjka automobila, pored raskantane veš mašine (i jedno i drugo «za delove»). Svuda raznorazni otpad. Nema ko nije video ovakav prizor. Radi se o ličnoj svojini, sopstvenom mestu za život - privatnom vlasništvu. Koliko može da košta kanta boje i četka? Eto «domaćinske» Srbije. Nisu ni stanovi ništa bolji. Gde onda, u sistemu vrednosti može stajati zajednička svojina, nije teško pogoditi. Čak i kada bi bila prihvaćana kao zajednička, a naravno nije, nego je u onoj odrednici "ovo nije moje".
Zašto smo takvi?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana