Društvo| Istorija| Kultura| Religija

Vojska Srbije – crkvena ili građanska institucija

Milan Karagaća RSS / 28.05.2012. u 10:32

Možda bi primerniji naslov bio “Pomoz‘ Bog Srpska pravoslavna reformisana vojsko”

Vojska Srbije i Ministarstvo odbrane u celini mogu se zaista pohvaliti da su u odnosu na sve druge segmente društva i ministarstva izvršili najcelovitije reforme. Vojska je reorganizovana po najsavremenijim standardima, osavremenjen proces obuke i odlučivanja, naši oficiri čak prednjače nad oficirima mnogih susednih i NATO zemalja po obrazovanju, a u misijama i uopšte u međunarodnim kontaktima pokazuju visok stepen profesionalnosti. Međutim, u svemu tome što je dobro reformisano , čini mi se da je nešto i deformisano time što je vojska , umesto nekadašnjeg zarobljenika ideologije, sada zarobljenik crkve i religije.Ono što joj je nekada bio CK SKJ sada je Sinod SPC, a umesto komesara sada su sveštenici. Vojska Srbije vraćena je u XIX , a po mnogim stvarima pokušavaju da je vrate i u srednji vek. Kad su Zorana Đinđića pitali zašto pomaže izgradnju Hrama Svetog Save, rekao je “Zato što je veri je mesto u crkvi". Za razliku od njega, njegovi naslednici u DS su veru smestili u državne ustanove i, naročito, u vojsku.

 Pogledati OVDE :

 “Bog vam je dao vlast nad ljudima…” „Za krst časni i našu veru pravoslavnu.. „

Po važećem Ustavu, Republika Srbija je država srpskog naroda i svih gradjana koji u njoj žive, zasnovana na vladavini prava i socijalnoj pravdi, načelima gradjanske demokratije, ljudskim i manjinskim pravima i slobodama i pripadnosti evropskim principima i vrednostima. (Član 1.)

Republika Srbija je svetovna država. Crkve i verske zajednice su odvojene od države.

Nijedna religija ne može se uspostaviti kao državna ili obavezna. (Član 11).

Crkve i verske zajednice su ravnopravne i odvojene od države. (Član 44).

Prema Uredbi Vlade Srbije o vršenju verske službe u VS: “Vršenje verske službe u Vojsci Srbije ne može se organizovati  radi vršenja misionarstva crkava i verskih zajednica u vojnoj sredini. Pripadnici Vojske Srbije ne mogu biti podvrgnuti prinudi koja bi mogla ugroziti njihovu slobodu veroispovesti i ne mogu biti prisiljeni da se izjasne o svojoj veroispovesti i verskim uverenjima ili njihovom nepostojanju, u skladu sa zakonom.
Pripadnici Vojske Srbije učestvuju u delatnostima verske službe isključivo po sopstvenoj volji i ubeđenju, uz uvažavanje obaveza koje proističu iz vojne službe.“

A da li je baš tako, ima li agresivnosti SPC u vojsci?

246218_spasovdan-foto-a-stankovic013_ig.jpg

74374_irinej-i-suta_f.jpg?ver=1277791720

 sporazum_spc4.jpg

 Meni lično  sledeće slike

 DSC_5461.jpg

gospodje-1-strana.jpg 

POP_4930.jpg
 

odaju  mnogo više dostojanstva Vojske Srbije i njenih pripadnika.

Zbog čega se crkva toliko usmerila da baš vojsku uzme pod svoje i odakle tolika servilnost vojnog i političkog rukovodstva a posebno oficira prema SPC teško je dokučiti osim u sklopu celokupne kampanje revizije istorije XX veka i brisanja svega onoga što na bilo koji način podseća na NOB, u čemu prednjači SPC i naročito neke vladike. Svi vojni praznici, nazivi jedinica i imena kasarni su promenjeni i po cenu da se traže i iz malog prsta isisavaju „istorijski“ datumi i događaji. U opštoj euforija estradnog verništva i u vojsci počeše da slave Krsne slave jedinica, osvešatava se sve od sporstkih igrališta do kabineta, učionica, radionica, spavaonica, bolnica, medicinskih aparata, na VMA, oficiri i kadeti se organizovano odvode sve u svečanim uniformama na pričešće i moleban kojem Amfilohije valjda crkveno unapredjuje nove oficire pre vrhovnog komandanta,  troše se pare za poklonička putovanja celih klasa u posete manastirima po Srbiji ali obavezno i Hilandaru, pompezno se slavi školska slava Sveti Sava, kancelarije su preplavljene slikama svetaca i ikonama, a prezentacije reformskih procesa obaveznim logom „Beli anđeo“. Da li se to tako brzo zaboravilo pa sada vojsci umesto komunističke ideologije još agresivnije nameću pravoslavlje, praveći od nje opet slepca kome je samo CK SKJ zamenjen Sinodom SPC.

 Posebno je pitanje zašto je Crkva uzela baš vojsku kao svoju ciljnu grupu i sa vojskom ima “specijalne i paralelne veze».

Sastavni deo nastavnog plana i programa školovanja budućih i usavršavanja sadašnjih oficira su predavanja o pravoslavlju koja drže visoki crkveni dostojanstvenici i tzv. poklonička putovanja i obilasci manastira kao da ne školujemo oficire za 21. nego za srednji vek.

Pripadnici vojske su redovno sastavni deo svih crkvenih manifestacija gde obučeni u svečane uniforme čine dekor, a na svim vojnim svečanostima sveštenici imaju počasno mesto, odmah iza komandanta.

Dakle, ako je sve to lična stvar i dobrovoljno, zašto se vojsci nameće kao obavezno, čak je bilo pokušaja da se svi pripadnici vojske izjasne o tome da li su vernici pa se valjda odustalo kada se saznalo da je za to saznao zaštitnik građana.

Ako je versko opredelenje i krsna slava privatna stvar zašto se onda vojska tera da to javno manifestuje i ispada smešno kada se oficiri u svakoj prilici krste kao zadušne babe.

Pripadnici vojske su ravnopravni građani i neka svoja prava na ispovedanje verskih osećanja i obavljanje verskih obreda vrše kao i svi ostali građani u slobodno vreme u crkvama i manastirima.

Ako je na ovaj način uvođenje u upražnjavanje veskih osećanja u vojsci uspeh sa kojim se hvali aktuelno rukovodstvo ministarstva odbrane onda je to još jedan od ishitrenih poteza DS u nekritičkom odricanju od dela naše istorije kao što je i slučaj sa onim glasanjem u skupštini o izjednačavanju četnika i partizana i proglašavanju četničkog pokreta antifašističkim.

Ali to nam je što je, valjda će vreme iznedriti neostrašćene ljude, a istorija opet postati ono što jeste, pa će smiriti klatno koje je bezobrazno otišlo u desnu stranu.

Šteta je što su u to upleli vojsku i što joj brišu deo njene istorije i identiteta.

No, uvek posle vremena ostrašćenih dolazi vreme smirenijih i normalnih, a dotle im treba oprostiti jer ne znaju šta rade.



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 13:48 28.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

stopalo, je l si ti vasilije?

..samo on ume tako u krug da hekla sa malo izvucenog iz konteksta, al nikako dobro uklopljenog i uvek sa pogresnim tumacenjem, pa vise puta ispocetka!

..
stopalo stopalo 13:53 28.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

angie01
stopalo, je l si ti vasilije?



ehehehehehehehehehehehehehehehe

evo angie, ja cu prvi




kad bi ti mogla tako da kazes, a ne da objasnjavas (tj da se vadis)
angie01

..samo on ume tako u krug da hekla sa malo izvucenog iz konteksta, al nikako dobro uklopljenog i uvek sa pogresnim tumacenjem, pa vise puta ispocetka!
..

angie01 angie01 13:59 28.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,








kad bi ti mogla tako da kazes, a ne da objasnjavas (tj da se vadis)


...
zemljanin zemljanin 14:30 28.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

dakle, meni smeta bilo cije pravo da bilo koga "salje" bilo gde zato sto mu ne odgovara

apsolutno saglasan ... ali ovde je malo drugačija situacija ... nečije "pravo" je institucionalizovano od strane države pod maskom slobode ... imam nultu toleranciju ka religiji ali nisam bio protiv kada je to uvedeno u bolnice jer tamo ljudi ne mogu na drugi način da iskoriste svoje pravo ... ali sam isto tako od*ebo ovu državu po svim pitanjima kada je uvela religije u škole a o aferi "Darvin" da ne govorimo (himnu sam prethodno "progutao" ...

Znači oni koji veruju imaju gde da tu svoju potrebu upražanjavaju i niko ih ne gleda mrko kad nose krst (ili bilo koje drugo obeležje) ili idu u svoje religijske objekte (za razliku od LGBT). Ni u čemu nisu zakinuti a uvođenjem religije u društvene institucije, oni postaju povlašćeni a ne rasvopravni. Ogromna je razlika kada se u školama slavi Stefan Nemanja i kad se slavi Sveti Sava. Onog prvog svi mogu da dožive kao čoveka a ovog drugog svi doživljavaju kao religijsku ličnost. Kao i kod himne.

Niko ne može da ospori pravo sveštenih lica da prisustvuju bilo kom društvenom događaju. Kada oni postanu svrha i cilj tog događaja kao i kada im se dodeljuje status visokih zvanica, onda tu nema ravnopravnosti već nametanja obrasca i sistema jedne religije.

Kako je vojska, organizaciono hijerarhija, kada neko "odozgo" naredi da se nešto sprovede, to više nije pitanje mere i izbora već sprovođenje volje "vrhova" ove države.
sevarlica sevarlica 15:01 28.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

angie01
sevarlica
svako nek veruje u sta i kako hoce i nek to radi u svom hramu u svojoj privatnosti!Zašto se ti protiviš paradiranju svojih stavova??? Jel to znači i da si sad i protiv parade


idi negde veDzbaj duhovitos', pa se vrati, ako vec imas ideju da ti to ide!




...da ne pominjem gomilu gluposti u stavovima kojima uravo ti paradiras ovim prostorom-zbog cega te u glavnom preskacem!


Srećo moja, čak nisam ni neki vernik, više tradicionalista. Odem jednom godišnje u crkva da mi pop sveti slavski kolač i to je to. Ne verujem u nekog bradonju koji nam svima kroji kapu, a živi na 7-om oblaku.
Tvoje mišljenje je da su moji stavovi glupost, moje mišljenje je da ti upravo to isto radiš, a izbegavanjem dijaloga sa neistomišljenicima ne rešavaš ništa.
gedza.73 gedza.73 13:02 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

zemljanin
pa vidiš, u mojoj klasi je (moj školski) bio i trenutni načelnik Vojne Akademije, toliko o mirisanju ili ne-mirisanju (i kompetentnosti) a i ratovanju

Jeli, prijatelju, jel' možete vi, klasići, da trčite po livadama sa drvenim puškama o svom trošku a ne o mom?
A ako već 'oćete da vam ja dajem pare kad dođe stani-pani vi se nađite na nekom igralištu pa se tamo pokoljite i zaradite vašu platu.
predatortz predatortz 13:09 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

Jeli, prijatelju, jel' možete vi, klasići, da trčite po livadama sa drvenim puškama o svom trošku a ne o mom?


Gedžo, brate i Srbine, znaš da cenim tvoje mišljenje, ali ima oficira koje treba ustati i pomenuti .Legenda Milan Jolović je jedan od njih.
gedza.73 gedza.73 13:32 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

Gedžo, brate i Srbine, znaš da cenim tvoje mišljenje, ali ima oficira koje treba ustati i pomenuti .Legenda Milan Jolović je jedan od njih.

Ma, znam.
Nego što ovi pozadinci i kazandžije i njima kvare ugled.
Ovi su pre za motiku i kukuruz.

I onda junaci izginu, povuku se, nestanu a kukavice i 'junačine' izbiju u prve 'borbene' redove za penzije, stanove.

Ja čuvam sliku mog sela slikanu iz dvokrilca '36-te koju je slikao pilot poreklom iz T.. taj čovek je, sa drugim saborcima, poleteo Nemcima u susret '41-e.
U borbi su svi izginuli.
zemljanin zemljanin 13:51 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

gedza.73
zemljanin
pa vidiš, u mojoj klasi je (moj školski) bio i trenutni načelnik Vojne Akademije, toliko o mirisanju ili ne-mirisanju (i kompetentnosti) a i ratovanju

Jeli, prijatelju, jel' možete vi, klasići, da trčite po livadama sa drvenim puškama o svom trošku a ne o mom?
A ako već 'oćete da vam ja dajem pare kad dođe stani-pani vi se nađite na nekom igralištu pa se tamo pokoljite i zaradite vašu platu.


odavno već nisam u OS ali vidiš kada neko napadne državu mene zovu i ja se odazivam (kada napadnu nas da se razumemo, znači kao 99). A odazivao sam se jer sam smatrao da svojim angažovanjem mogu uticati na smanjenje broja potencijalnih žrtava sa naše strane a ne zato što mi je to sveta dužnost ili volim rat ili drvene puške na livadi itd. i to smatram prioritetnom dužnošću svakog (školovanog) oficira.

Pored svih opravdanih zamerki na funkcionisanje Vojske u proteklim decenijama, niko nije okupirao Srbiju. Bombradovali su nas i tu mi nismo mogli baš ništa osim onoga što je i rađeno. Ali rat se ne dobija bombardovanjem već kopnenim dejstvima. Zato se i to iz 99 zove bombardovanje a ne klasičan rat. Čak i u tom bombardovanju zna se ko je bio na bitnim linijama, to sigurno nisu bili pozadinci i podoficiri. Kompletna moja generacija +/- je bila na KiM od prvog do poslednjeg dana i radila sve što je mogla, sprečavajući svaku mogućnost da dođe do kopnenih borbi i to su NATO snage vrlo dobro znale.

Ne propagiram rat jer moraš činiti sve što je moguće da do rata ne dođe ali kada dođe do takve situacije zna se ko će biti na prvim linijama bez obzira na određene spekulacije u javnosti o "pozadinskim foteljama". Tvoj stav je potpuno legitiman ako smatraš da država i nacija nisu bitni i da samim tim ni granice ništa ne znače. Iskreno, to jeste moja želja da se jednoga dana i dogodi ali mislim da je rano za takvo ponašanje.

PS. Da dodam da mnoge greške i situacije koje su se dešavale na prostorima ex-YU a i Srbije, nisu posledice nespremnosti OS već odluka političara. Vojska po tom pitanju ima vrlo jasne i precizno definisane obaveze koje će izvršiti ako joj se tako naredi. Ali takve naredbe i definisani ciljevi nikada nisu došle do vojske, zato imamo sva ova *ranja koja su se dešavala.
sevarlica sevarlica 14:46 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

A odazivao sam se jer sam smatrao da svojim angažovanjem mogu uticati na smanjenje broja potencijalnih žrtava sa naše strane a ne zato što mi je to sveta dužnost ili volim rat ili drvene puške na livadi itd. i to smatram prioritetnom dužnošću svakog (školovanog) oficira.


Nisam znao da možeš da se školujš u vojsci i da biraš dal' ćeš da se odazoveš ili ne. Što znači, u redu je izkoristiti vojsku za školovanje, al' kad njoj nešto zatreba idemo parolom "da razmislim"
zemljanin zemljanin 15:05 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

sevarlica
Nisam znao da možeš da se školujš u vojsci i da biraš dal' ćeš da se odazoveš ili ne. Što znači, u redu je izkoristiti vojsku za školovanje, al' kad njoj nešto zatreba idemo parolom "da razmislim"

po Zakonu niko ne može da bira da li će se odazvati ili ne, neovisno od toga da li je ili nije školovan u vojsci. Nakon školovanja imaš obavezu da odradiš troškove školovanja kroz određeni, propisani, broj godina ili da vratiš, uplatom na račun države, sav novac koji je država uložila u tvoju edukaciju. To je, nadam se vrlo jasno.

Konkretno nisam išao u Hrvatsku i za taj postupak sam svesno prihvatio sve moguće sankcije ali sam se javio u komandi odmah nakon prve bombe 99. Odazivanje na poziv je lični čin i tako ga vidim. Odazivanje zbog zaprećenih sankcija ili po sistemu "sramota", "tako treba" ... itd. je pogrešno jer znamo šta se dešavalo tokom 90-ih. Takvi ljudi u jedinici samo povećavaju rizike jer nemaju definisan stav. Nije sramota biti uplašen niti pacifista ... za rat jedino trebaš biti iskren, častan i svestan posledica.

Nadam se da nećemo i dalje da trolujemo originalnu temu jer sigurno će biti tema o tim stvarima pa možemo da diskutujemo- Ovo je samo predlog, naravno
angie01 angie01 17:59 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

svuda to isto funkcionise, nismo mi izmislili toplu vodu:

mikimedic mikimedic 21:27 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

-zbog cega te u glavnom preskacem!


a u sporednom?


sevarlica sevarlica 23:21 29.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

Nadam se da nećemo i dalje da trolujemo originalnu tem

vojnicic vojnicic 12:09 30.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

kog svestenika- pravoslavnog?

a sta ako nije pravoslavac?


Ni jedna Vojska na svetu nije obezbedila svestenike svih konfesija. Nece ni nasa. Ako ti je stvarno 'potreban svestenik' zadovoljices se sa onim kojeg imas.

Verujem da ce nasa Vojska obezbediti vojnike-svestenike za sve pravoslavce, katolike i muslimane. Vernika ovih vera ima najvise tako da su oni najpotrebniji. A sada, ostali (npr baptisti) ce morati da se obracaju ovima.
I ja volim da plivam u olimpijskom bazenu, ali u mom selu ima samo obican, mali pa, kada mi je stvarno do plivanja, ja odem na taj bazen. (Mozda je lose poredjenje ali mislim da razumes, jer je tako reseno svuda)
vojnicic vojnicic 12:26 30.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

...u ratu na prostorima bivse yu su suprotstavljene strane bili ljudi iste dnk....
....koji su poslati u rat zarad tudjih interesa, mladi ljudi kojima nije bilo ni na kraj pameti da ce morati da pucaju na drugog, da ubiju nekoga (jer taj neko ce inace ubiti njih), da cuvaju sebe i svoj zivot kao da su necija lovina, da gledaju leseve, strvine, da prisustvuju zlocinima koje neko cini 'u njihovo ime' a oni ne mogu da se pomire sa tim, kojima nije prirodno stanje ubijanje pa im je, u retkim trenucima, trebalo nesto i neko ko ce ih saslusati, ko ce ih posavetovati, kome se mogu obratiti za pomoc, za utehu,...za to sluzi svestenik u Vojsci, u svakoj Vojsci. Naravno, ne i za druge stvari, vec samo zato.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:54 30.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

za utehu,...za to sluzi svestenik u Vojsci, u svakoj Vojsci.

naravno, ali i psiholozi, a sveštenik nije ni psiholog ni psihijatar.
vojnicic vojnicic 20:57 30.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

Da, ali neko vise voli da se obrati svom Bogu ili svesteniku umesto psihijatru. Neko vise veruje religiji nego nauci, za lek pita popa a ne doktora. I to je njegovo pravo...
zemljanin zemljanin 22:33 30.05.2012

Re: ako smo jos uvek sekularna drzava,

vojnicic
Da, ali neko vise voli da se obrati svom Bogu ili svesteniku umesto psihijatru. Neko vise veruje religiji nego nauci, za lek pita popa a ne doktora. I to je njegovo pravo...

A šta ako ne veruje ni psiholgu ni svešteniku već samo i isključivo svom bratu ili ocu, majci, ženi ... njegovo pravo, zar ne

a taj pop koji bi da menja doktora mora u zatvor jer po zakonu jedina osoba koja ima licencu da se bavi medicinom je doktor a ne pop, zar ne

poenta je da postoje mnoga prava i prava ali i racionalnost u svemu ... ovde niko ne osporava nečije pravo da se obraća kome god želi ali se osporava pravo da se taj neko dovede i plati da bi ovom prvom bilo lakše da mu se obrati ... kolateralna šteta su drugi i treći (katolik i muslian) a ostali moraju da čekaju dok se ne definiše minimum potrebnih pojedinačnih prava ... Čisto materijalno, svi plaćamo ostvarivanje prava jednog dela i neostarivanje prava drugog dela ... suludo, zar ne

Colin_bgd Colin_bgd 12:47 28.05.2012

Pretpostavke, pretpostavke...

Posto je jedino pravilno postavljena stvar kod nas da je sve uvek naopako, tako je i u ovom slucaju. Od pogresne pretpostavke da se u SFRJ sve branilo pod pretnjom bicevanja, tako se sada odlazi u novu pogresnu pretpostavku da se jedna pogresna veza ideologije i vojske (komunizma, da ne bude zabude), mora zameniti novom ideoloskom vezom (sa pravoslavnom crkvom) jer je to automatski ispravljanje ove prve, mislim greske. Na stranu to sto ako je nesto suprotno necemu, ne znaci da je automatski ispravno, pogotovo ako se sprovodi sustinski na isti nacin kao i ono prvo koje jeste (slozili smo se vec) bilo pogresno.

Ako je vojska profesionalna (a sad vec kazu da jeste), onda drzava kao poslodavac moze, ako hoce, a ocigledno hoce, da unese stavku da vojska mora da ima crkvu. Sad, dokle god taj profesionalni vojnik brani i mene, kao nekoga koji nije vernik (ni u kom smislu), nemam sa tim problema. Problem nastaje, a to jeste slucaj sada, kada u to nije ubedjena vecina onih koji, da su oni poslodavci vojske umesto drzave, ne bi popove priblizili oficirima ni na puskomet...

Sve je stvar poverenja...
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 13:45 28.05.2012

Zamena teza

Autor bloga je naveo:
<quote>
Nijedna religija ne može se uspostaviti kao državna ili obavezna. Čl 11).
Crkve i verske zajednice su ravnopravne i odvojene od države. (Član 44).
Prema Uredbi Vlade Srbije o vršenju verske službe u VS: “Vršenje verske službe u Vojsci Srbije ne može se organizovati radi vršenja misionarstva crkava i verskih zajednica u vojnoj sredini. Pripadnici Vojske Srbije ne mogu biti podvrgnuti prinudi koja bi mogla ugroziti njihovu slobodu veroispovesti i ne mogu biti prisiljeni da se izjasne o svojoj veroispovesti i verskim uverenjima ili njihovom nepostojanju, u skladu sa zakonom.
Pripadnici Vojske Srbije učestvuju u delatnostima verske službe isključivo po sopstvenoj volji i ubeđenju, uz uvažavanje obaveza koje proističu iz vojne službe.“
</quote>
A onda je naveo praktično stanje stvari koje nije ovakvo.
Komentatori su počeli da pričaju o tome da li je u redu da vojnici imaju pristup sveštenim licima u okviru vojske.
To je validna rasprava ali nije pitanje koje je autor pokrenuo.
Autor nije pričao prazno i uopšteno dao je primere, recimo:
<quote>Oficiri i kadeti se organizovano odvode sve u svečanim uniformama na pričešće i moleban.</quote>
Ko će u vojsci dizati ruku da se buni što ga vode na moleban?
highshalfbooze highshalfbooze 15:15 28.05.2012

Hm....

Vojska Srbije – crkvena ili građanska institucija


Šta to beše vojska. Jel mi to imamo?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:24 28.05.2012

Re: Hm....

highshalfbooze
Vojska Srbije – crkvena ili građanska institucija


Šta to beše vojska. Jel mi to imamo?

nemamo
zemljanin zemljanin 16:54 28.05.2012

balada o žišku i drvetu

kažu, stariji domaćini, da drvene grede moraš dobro da zaštitiš jer ako ti uđe žižak u drvo (recimo krovne grede) imaš samo dve opcije:

- sam da srušiš krov pa ispočetka,
- sačekaš da se krov sam sruši pa ispočetka.

Naravoučenije: žižak ima pravo da živi, nije on kriv jer mora da jede ... problem je Srbija koja je puna drvenih greda ...
goxymaster84 goxymaster84 17:41 28.05.2012

hm

Danasnje drustvo je sve blize pluralistickom drustvu. Ako je vojnik vernik, nemoguce je da bude vernik samo kod kuce. Ne smo vojnik vec svaki drugi covek. Svi aspekti zivota moraju medjusobno da se prozimaju. Ukidanje te vrste slobode dovodi do bunta a to nije dobro... Uostalom, sta to bese demokratuja...
eizo eizo 17:43 28.05.2012

...

Moja prava, moje zelje, moje ovo, moje ono...O kom Diznilendu vi ljudi pricate, gde ste vi to bili !?!?

Kakva bre crkva u vojsci pa jel smo dosli dotle da i to treba da se crta idiotima.

U vojci imas prava da budes zelen i mrtav, sto bi rekao jedan pametan covek. Ne kapiram kakve su to gluposti oko pravdanje religiji u vojsci, sta ce sutra biti kad ti na primer treba da ceo vod ili cela ceta gine kao jedan na nekoj odstupnici a kolege preko krenu da dobacuju ajde svi vi pravoslavci predjite kod nas necemo vam nista, ili ajde svi vi muslimani predjite kod nas mi nemamo nista protiv vas.

Ja razumem da DS i ostali idioti imaju pravo da uniste sve cega se dohvate i da vas sve redom zapisavaju i pricaju da pada kisa, ali kad sami krenemo sebi da pricamo kako pada kisa, e pa onda je stvar stvarno otisla u onu stvar.

Ja nisam stvarno cuo nekog da doziva boga na ratistu dok umire ili dok je ranjen,(osim dozivanja majki, moljenja da se familiji javi da je posteno poginuo urlanja ili najcesce plakanja) jedini redovan primer je kad se krece u napad, i tad se cesto cuje "pomozi boze", koje nema toliko veze sa religijom vec sa stavljanjem do znanja drugima do sebe da nisu sami.

Pa sutra da vam je dete na ratistu da li bi vise voleli da ga vodi oficir koji se takticki povlaci ili nekog ko bi da ih vodi u samoubilacki juris za "carstvo nebesko" ili neko ko jedva ceka da postane sehid i da je do guse u devicama odnosno zlatnom grozdju...


A o ovome da je vojska i crkva najpostovanija institucija je zaista smesno govoriti.
Vojska je u 90% slucajeva socijalno udruzenje bivsih ratnih zlocinaca i onih nesposobnih da se bave bilo cim postenim, a o tome koliko je postuju ljudi vec se videlo i kad je bila frka o deljenju ratnih rasporeda pa pola srbije odmah povadilo pasose.

O tehnici dzabe pricati, ja neznam koja smo mi to reformu prosli ali to je zaista smesno, pa mi jos koristimo bov pobogu...ma ne da smo lideri u regionu nego ih rasturamo...
A o oficirima...isuse...

Ovo sto ste ovde pomenuli oko "komunisticke" indoktrinacije JNA je uz duzno postovanje cista glupost.
Ta gluposti su postojale tamo do 50 jer je trebalo iscistiti sve one koji su se 45 setili da stupe u NOB pa su bili malo reci nelojalni, e sad sto ljudi vole da lupetaju danas kako niko nije smeo da ide u crkvu u JNA to je vec licna stvar.

U crkvu nisi mogao da ides u uniformi zato sto te u uniformi ne bi primili, zbog zanata kojim se bavis (UBIJANJEM). U civilu si mogao da ides kad si slobodan vikend, odsustvo...jurcanje riba na kurirskoj duznosti nije slobodno vreme...

U crkve niste isli svi vi koji sad o tome kenjate, zato sto je bilo lakse i jednostavnije, jer je bilo jasno svakom ko zivi u drzavi sa vise naroda kako razmislja neko ko ide u jednu crkvu a prosipa se posle kao Jugosloven. Kao sto ste se tad udarali u dupe da se ugurate u partiju, tako i sad ne izlazite popovima iz dupeta, a vi to sebi sad pravdajte kako hocete, samo nemojte misliti da vam neko ozbiljno veruje.

O lupetanju sta bi ko i kako hteo na ratistu je divna ideja, evo ja ocu da me Biljana srbljanovic ili Adriana Lima nose na krkacama gore dole jer eto moja religija mi zabranjuje da idem peske.


A posebno me zanima sta ce biti kad u jedinici kao mene bude 117 srba i 7 muslimana, 5 katolika (3 Hrvata i 2 Madjara). Sta kao dovesce 3 razlicita popa, ili mozda cetri ako ovaj madjarski nezna hrvatski.

Ili cemo i njih u jedinicu i pored toga sto nemogu da nose oruzje ?!?!, sta ce oni da rade dok na primer cela jedinica kopa rovove, ili bude na prvoj liniji !?. Kao sacekace u pozadini pa kad se ovi vrate sa linije sa pola izginulih oni ce malo da ih posavetuju. Nenzam kome ce da zapadne da svestenicka sreca.

A kad smo kod postovanje crkve u srbiji, ova zadnja opmena vladikama da parkiraju svoja kola u dvoristu sinoda da narod ne bi video sta voze je sasvim dovoljan pokazatelj, ali ko hoce da trazi i dalje neke nadje imena moja dva omiljena svestenika u SPC, onog proslavljenog pedofila sa ordenom za silovnje decaka i onih sto je i iz nemackog logora pozivao na pokolj jevreja...

Oni koji su 90's slali ljude da kolju i isli iza njih i pljackali kao sto su to radile njihove kolege od jebene 1389 na ovamo, ce sad da se prosipaju kao mirotvorci ili ne znam sta, da nije tuzno bilo bi sizofrenicno, ali srbistan je ovo...ljudi ovde nisu srecni ako ne promice kisa.

E a sta ce biti ako neki verski vodja koja nema pravo komandovanja kaze da bog zeli da jedinica ide u suprotnom smeru ili da polozi oruzje ?
Mislim ja znam sta cu, mene ce Biljana da odvoza do prve kafane jer mi je bas taj dan neki praznik, a vi ostali se dogovorite demokratski kojim ce te putem, evo ja predlazem da pop i komandir glasaju pa ona vi izaberete kuda ce te...kande' da malo promice kisa...


predatortz predatortz 18:15 28.05.2012

Re: ...

eizo


Čini se da ti puno toga nisi skontao.
Niko ovde i ne govori da sveštenici treba da idu ,kao fuckin' podnarednici, na svaku čuku,zasedu,izvidnicu...
Govorimo , uglavnom, o tome što nekim blogokolegama smeta svako pojavljivanje sveštenog lica u kasarni, ili vojnog lica u crkvi.
Ja nemam problem sa tim da se u svakoj kasarni omogući ,onima koji to žele , prostorija u kojoj će se pomoliti po svom obredu. Nemam problem sa tim da se pojave na bogosluženju u uniformi, naravno ako su slobodni.
A, ta šuplja , u crkvu se u uniformi ne ulazi... Zašto? U bogomolju se ne ulazi pod oružjem, u uniformi si dobrodošao kao i bilo ko drugi.
dragan7557 dragan7557 18:33 28.05.2012

Re: ...

eizo 18:43 28.05.2012 / *novo
...
Moja prava, moje zelje, moje ovo, moje ono...O kom Diznilendu vi ljudi pricate, gde ste vi to bili !?!?

Kakva bre crkva u vojsci pa jel smo dosli dotle da i to treba da se crta idiotima.

U vojci imas prava da budes zelen i mrtav, sto bi rekao jedan pametan covek. Ne kapiram kakve su to gluposti oko pravdanje religiji u vojsci, sta ce sutra biti kad ti na primer treba da ceo vod ili cela ceta gine


Pa valjda Pričest i oproštaj pre ginjenja a posle održati Opelo?

cerski
dragan7557 dragan7557 18:43 28.05.2012

Re: ...

A kad smo kod postovanje crkve u srbiji, ova zadnja opmena vladikama da parkiraju svoja kola u dvoristu sinoda da narod ne bi video sta voze

Čini mi se da je ovo greška.

Vladike kao sluge božije, ne voze, njihove božije kočije šoferiraju rabi božije po part-time ugovoru, tokom ovozemaljskog žitija.
Pratnju i zaštitu od ljubavi pastve Pastira slugu Božijeg obezbeđuju takođe rabovi božini u uniformama.

cerski
eizo eizo 19:29 28.05.2012

Re: ...

predatortz


Cini mi se da ti nisi obavesten, planirano je na novou cete (2009/2010, ako nije promenjeno) da se ubaci po jedan svestenik sa cinom potporucnika/porucnika koji uz to nema ovlascenja da komanduje ali pored sebe ima nizeg oficira koja nema obaveze da komaduje a moze, stim da ne moze da obavlja svestenicke duznosti.

Razmisli malo o ovoj zajebanciji, seti se politickih oficira iz SSSR pa razmisli sta ce da bude posao tog podoficira. Da ga drzi popu ili sta ?!

A ako kao sto ti rece, ne ide na svaku cuku i izvidnicu odnosno ne dele sa vojnicima sve sto treba da dele, sta ce onda kog kurca uopste u vojsci ? Dobra plata/stan/penzija ?

Nije dovoljno sto zaglupljuju klince od 1. razreda nego ajde malo i u vojsku...

Apsolutno treba svima da smeta svako pojavljivanje bilo kakvog svestenika u kasarni, kakve veze ima pop sa vojskom osim ako nije dosao da zajebava narod kao sto su oduvek i radili. Svaki ludak sa smesnom kapom izabere svoje stado i onda na klanje, malo neide tamo da prlja ruke, ali ce biti tu da malo poprica sa njima i da im oprosti kad dodju...veselo...

U crkvu je pocelo da se ulazi u uniformi 90's kad su seljaci poput arkana postali veliki srbi, kao sto kozari ne idu u crkvu jer su im tamo u srednjem veku uniforme smrdele na pseci izmet i slicno, isto tako se u uniformi i sa oruzjem ne ulazi u bilo kakvu crkvu. Ovo je veoma specificno za vojnike jer ova uniforma simbolise simbol zanata kom se crkva navodno protivi, bar oficijalno.


Pa valjda Pričest i oproštaj pre ginjenja a posle održati Opelo?

cerski


Ti im od prvog dana pricas da su svi jednaki i isti, a onda ces pred umiranje, kad treba da ginu ledja o ledja da im dovedes neku budalu (ili dve tri) da im sere kako eto neki cete da idete u raj ali neki i necete...budalastine, kad je sranje za vojnika postoji samo drug do njega i oficir (ili bar treba da postoji) i nema nista svetije od discipline.

Prva stvar kojoj te uce u vojsci je jednobraznost, i ako jedan vojnik ne ponese rukavice ima svi da lade jaja na minus 100 stepeni, e sad zamisli kad ti neko u tu pricu ubaci jos i razlicite religije. Nije isto psihicko stanje kad se mi ovde zezamo za racunarom i kad su u nekoj vukojebini i kad svi vojnici moraju da gledaju u tebe kao u boga, a ovamo idete na razlicita pricesca i slicne zajebancije.

Kad si u uniformi, no postojis kao osoba, ti si orudje za ubijanje koje pripada svom narodu i ti predstavljas tu vojsku gde god da si u uniformi. Da bi se tvoj narod osecao sigurno, on mora da zna da su i svi muslimani i svi srbi i svi hrvati potpuno ista stvar za tebe, a ne da imas kao mi na primer himnu koja ima stih boze cuvaj srpske zemlje/rod/kola/trebe a ostale ko jebe, pa nasta to lici.
Evo ti smesnog komi tragicnog primera, ona panjina od Mihajlovica je izbacila muslimana iz reprezentacije zato sto nece da peva himnu !?!?

Religija u vojsci je izuzetno opasna stvar i tamo nema sta da trazi.

Sto se tice kola, ja su tu nebi bas puno zamajavao...uvrnuti su putevi audijevi...
angie01 angie01 21:01 28.05.2012

Re: ...

eizo, konacno neko razuman i bez foliraze-hvala ti!
angie01 angie01 21:11 28.05.2012

Re: ...

Nije dovoljno sto zaglupljuju klince od 1. razreda nego ajde malo i u vojsku...

Apsolutno treba svima da smeta svako pojavljivanje bilo kakvog svestenika u kasarni, kakve veze ima pop sa vojskom osim ako nije dosao da zajebava narod kao sto su oduvek i radili. Svaki ludak sa smesnom kapom izabere svoje stado i onda na klanje, malo neide tamo da prlja ruke, ali ce biti tu da malo poprica sa njima i da im oprosti kad dodju...veselo...


!!!!!!!!!!!!!!!
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:27 28.05.2012

Re: ...

Evo ti smesnog komi tragicnog primera, ona panjina od Mihajlovica je izbacila muslimana iz reprezentacije zato sto nece da peva himnu !?!?

eto vidiš kako đavo dođe po svoje.Kada su svojevremeno zviždali himni "Hej Slaveni" i kada je malo koji igrač Srbin pevao jer je to bilo nepatriotski (nisam siguran da je Mihajilović pevao tada himnu)ali oko sporta ima svašta a posebna fela su sportski novinari koji hoće da pokažu kako su veliki patriote pa nije ženska reprezentacija Srbije pobedila već su pobedile Srpkinje,(a među njima ima i opnih drugih nacionalnosti) te Orlovi te Obilići i drugi kp.
Mogao je selektor zahtevati i da se svi prekrste pre utakmice pa šta bi onda.Ne vidim razloga da od igrača zahteva da pevaju kada većina Srba ne zna tekst, niti mislim da će bolje igrati ako se svi prekrte, podignu ona glupa tri prsta i mole boga da spasi kralja i srpski fudbal.
No, ne odobravam postupak tog mladog Ljajića jer državna himna ima da se poštuje dok god se ne promeni. Način na koji je reagovao naročito posle toga i objašnjenja koja daje su ispod svake kritike. Pa mogao je da otvara usta i peva delove koji nisu u suprotnosti sa njegovim "On".
Po meni, svako je dužan da poštuje himnu zemlje čiji je državljanin, da za vreme intoniranja stoji dostojanstveno a da li će pevati ili ne to je sporedna stvar.
Da ponovim, mali Ljajić je dao zabrinjavajuće glupo objašnjenje i zabrinjavajuće je inače koliko je nacionalizma i šovinizma upravo među mladima, a čemu su u velikoj meri doprinele upravo verske zajednice sa njihovim veronaukama od vrtića do fakulteta.
Šta je mogao da kaže i kako da protumači vojnik musliman ili katolik ili ateista kada mu general na onoj slavi kaže da se bore za "krst časni i veru pravoslavnu".
U pravu je Bertrad Rassell kad je rekao "Osnovni problem sa svetom je u tome što su budale previše samouverene, a pametni stalno u dilemi".
hajkula1 hajkula1 11:51 29.05.2012

Re: ...

Milan Karagaća

Šta je mogao da kaže i kako da protumači vojnik musliman ili katolik ili ateista kada mu general na onoj slavi kaže da se bore za "krst časni i veru pravoslavnu".


Ovo nije narodna vojska (kao ranije) ovo je sada profesionalna, dobrovoljna, plaćenička vojska?

S tom razlikom što su legionari s ponosom francuski, bez obzira na poreklo.

Mrzi me da pišem. Naročito jer ne mislim da je ova reformisana vojska bolja, .... i sl.



maxximus2012 maxximus2012 18:05 28.05.2012

Vojska Srbije

Vojska Srbije je bila i ostala sistem unutar sistema koji ima svoja pravila i svoje finansiranje koje ne zavisi od ostatka drzave i drustva, elem najnovija vest je da svi oficiri dobijaju stan od drzave tako sto im se obracunavaju bodovi u zavisnosti od toga koliko clanova porodice imaju,da li im zene rade ili ne a najveci broj zena oficira nigde ne radi jer su primanja takva da ne moraju. Posto im svima drzava placa stan to su tzv. uvecani troskovi stanovanja ili UTS i to se kalemi na te bodove i onda ispadne da vam drzava pokriva 250-300 evra rate za stan a vi placate preko toga.To znaci da svi u vojsci dobijaju stan bez obzira da li imaju ili ne nekakve zasluge, sto indirektno znaci da ukoliko zelite sigurnu buducnost i da vam sve bude placeno samo u vojsku i to je to. A to sto ljudi nemaju posao, sto je armija mladih i nezaposlenih, to nije vazno jer oni ovoj zemlji ocigledno nisu potrebni. To sto sam ja jedan od tih nepotrebnih mogu i da prihvatim ali da moram da se iselim iz zemlje da bih preziveo e to vec ne mogu da prihvatim. Umesto da te pare drzava utrosi na razvoj sektora koji bi podigli mogucnost zaposljavanja, mi sve pare u vojsku i opet nista, ne smemo da je upotrebimo za odbranu zemlje jer nasi neprijatelji nisu jaci ali su mnogo pametniji od nas i imaju jace saveznike.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:26 28.05.2012

Re: Vojska Srbije

maxximus2012
Vojska Srbije je bila i ostala sistem unutar sistema koji ima svoja pravila i svoje finansiranje koje ne zavisi od ostatka drzave i drustva, elem najnovija vest je da svi oficiri dobijaju stan od drzave tako sto im se obracunavaju bodovi u zavisnosti od toga koliko clanova porodice imaju,da li im zene rade ili ne a najveci broj zena oficira nigde ne radi jer su primanja takva da ne moraju. Posto im svima drzava placa stan to su tzv. uvecani troskovi stanovanja ili UTS i to se kalemi na te bodove i onda ispadne da vam drzava pokriva 250-300 evra rate za stan a vi placate preko toga.To znaci da svi u vojsci dobijaju stan bez obzira da li imaju ili ne nekakve zasluge, sto indirektno znaci da ukoliko zelite sigurnu buducnost i da vam sve bude placeno samo u vojsku i to je to. A to sto ljudi nemaju posao, sto je armija mladih i nezaposlenih, to nije vazno jer oni ovoj zemlji ocigledno nisu potrebni. To sto sam ja jedan od tih nepotrebnih mogu i da prihvatim ali da moram da se iselim iz zemlje da bih preziveo e to vec ne mogu da prihvatim. Umesto da te pare drzava utrosi na razvoj sektora koji bi podigli mogucnost zaposljavanja, mi sve pare u vojsku i opet nista, ne smemo da je upotrebimo za odbranu zemlje jer nasi neprijatelji nisu jaci ali su mnogo pametniji od nas i imaju jace saveznike.

uglavnom netačno.
maxximus2012 maxximus2012 09:19 31.05.2012

Re: Vojska Srbije

Sve je tačno od A do Š, lično poznajem trojicu oficira, dvojicu majora i jednog podpukovnika i sve što sam napisao je apsolutno tačno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:58 31.05.2012

Re: Vojska Srbije

maxximus2012
Sve je tačno od A do Š, lično poznajem trojicu oficira, dvojicu majora i jednog podpukovnika i sve što sam napisao je apsolutno tačno.

valjda potpukovnika
pita li ih kolika im je plata,i uporedidi li ih sa platama u BIA, policiji, raznim agencijama, državnim preduzećima i dr.
To da im žene ne rade zato što su visoka primanja ni to nije tačno jer pre će biti da nema posla ili nemaju rođačke partijske veze da ih zaposle kao što rade u drugim institucijama i državnoj upravi gde bukvalno rade cele uže i šire familije.
Inače, svako ko misli da je tako dobro biti oficir i koristiti tolike privilegije pa neka ide ili pošalje svoje sinove u vojnu akademiju.
Što se tiče rang lisa za dobijanje stanova tačno je da postoji bodovanje koje uzima u obzir i broj članova porodice, čin, broj premeštaja, zdravstveno stanje itd, koji se odnose na sve pa prema tome nije ništa diskriminirajuće.
predatortz predatortz 10:16 31.05.2012

Re: Vojska Srbije

pita li ih kolika im je plata,i uporedidi li ih sa platama u BIA, policiji, raznim agencijama, državnim preduzećima i dr.


Primanja pripadnika vojske, srazmerno stepenu stručne spreme, stalnom usavršavanju i specifičnosti posla koje ta lica obavljaju, su nedopustivo niska.

To o suprugama ne bih ni da komentarišem. Supruga jednog pukovnika zapadnih armija nema potrebu da radi, to stoji. Ali, srpski pukovnik sa svojim primanjima jedva da može da pokrpi potrošačku korpu četveročlane porodice.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:41 31.05.2012

Re: Vojska Srbije

predatortz
pita li ih kolika im je plata,i uporedidi li ih sa platama u BIA, policiji, raznim agencijama, državnim preduzećima i dr.


Primanja pripadnika vojske, srazmerno stepenu stručne spreme, stalnom usavršavanju i specifičnosti posla koje ta lica obavljaju, su nedopustivo niska.

To o suprugama ne bih ni da komentarišem. Supruga jednog pukovnika zapadnih armija nema potrebu da radi, to stoji. Ali, srpski pukovnik sa svojim primanjima jedva da može da pokrpi potrošačku korpu četveročlane porodice.

Taccno!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:42 31.05.2012

Re: Vojska Srbije

Milan Karagaća
maxximus2012
Sve je tačno od A do Š, lično poznajem trojicu oficira, dvojicu majora i jednog podpukovnika i sve što sam napisao je apsolutno tačno.

valjda potpukovnika
pita li ih kolika im je plata,i uporedidi li ih sa platama u BIA, policiji, raznim agencijama, državnim preduzećima i dr.
To da im žene ne rade zato što su visoka primanja ni to nije tačno jer pre će biti da nema posla ili nemaju rođačke partijske veze da ih zaposle kao što rade u drugim institucijama i državnoj upravi gde bukvalno rade cele uže i šire familije.
Inače, svako ko misli da je tako dobro biti oficir i koristiti tolike privilegije pa neka ide ili pošalje svoje sinove u vojnu akademiju.
Što se tiče rang lisa za dobijanje stanova tačno je da postoji bodovanje koje uzima u obzir i broj članova porodice, čin, broj premeštaja, zdravstveno stanje itd, koji se odnose na sve pa prema tome nije ništa diskriminirajuće.

Karagacca, sad se potpuno slazzemo!!
hajkula1 hajkula1 11:17 29.05.2012

Imenice boldovane plavom

Koliko vidim smetaju ti vladike, pričešće i moleban, školska slava Sveti Sava, zašto?
Iz kog su izvora razmišljanja i stavovi, recimo

... pompezno se slavi školska slava Sveti Sava,


Razumela bih kritiku i podržala da si obeležio ovako
... pompezno se slavi školska slava Sveti Sava.

Turbo vernici su nastali kao reakcija (i) na KP-frazeologiju. Samo konstatacija, ne pravdam ih, naprotiv, posmatram ih kao pojavu i kritikujem.

Zaista ne mogu da pojmim upornost, porive, potrebe da se sve što ima čak i malu simboliku pravoslavlja, pljune.

Koliko je jasno kada se kritikuje ponašanje nekih sveštenika, vladika i pojave koje nisu u duhu pravoslavlja, hrišćanstva, crkve, takođe je jasno da ruganje, nipodaštavanje ili kako da najblažim rečima nazovem komentare o Svetom Savi?, kontekst u koji se stavlja, su nedobronamerni.


















dragan7557 dragan7557 11:40 29.05.2012

Re: Imenice boldovane plavom

hajkula1
Koliko vidim smetaju ti vladike, pričešće i moleban, školska slava Sveti Sava, zašto? Iz kog su izvora razmišljanja i stavovi, recimo

... pompezno se slavi školska slava Sveti Sava,

Razumela bih kritiku i podržala da si obeležio ovako ... pompezno se slavi školska slava Sveti Sava.
Turbo vernici su nastali kao reakcija (i) na KP-frazeologiju. Samo konstatacija, ne pravdam ih, naprotiv, posmatram ih kao pojavu i kritikujem.


Svakako, ali važi i:

Turbo komunisti su nastali kao reakcija na SPC-frazeologiju. Ako dodamo i tvoje:"Samo konstatacija, ne pravdam ih, naprotiv, posmatram ih kao pojavu i kritikujem."


tek onda slika postaje kompletna.

cerski

p.s. mada, kumunistička frazeologija je trajala kratko, SPC frazeologija traje vekovima, a dugotrajnot ne znači u ovom slučaju kvalitet, već indoktrinaciju.

angie01 angie01 15:07 29.05.2012

Re: Imenice boldovane plavom

Turbo vernici su nastali kao reakcija (i) na KP-frazeologiju.


ne bih rekla, nekako su se ponovo spojili sa verom, koju su isto tako lako napustili-iskljucivo zbog koristi-tada, s komunistima nije bila pozeljna, jer se nije uklapala, al nije niko bio ni proganjan, samo nije bio na liniji,

posle su presvuceni komunisti- citaj socijalisti, ma sta to znacilo u smislu promene, vratili crkavu, zajedno sa krimosima, jer im je u ime pravosalavlja davalo jedinu argumantaciju za ono sto su na ratistu cinili!...mozes da stavis i u ime bilo koje vere, uvek je isti princip!


...a to za Svetog Savu- odvratno je sto je zloupotrebljena njegova reformatorska uloga, zbog koje je i skolska slava dobila njegovo ime, da bi se politicki eksponenti-direktori, uvlacili u guzice svojim nadredjenima, pa u hramove znanja dovode popove da vrse slavski obred i fajtaju decu tamjanom-to je sramota i ne dopustivo i svaki ministar prosvete bi trebalo da kaznjava ovakve stvari!
predatortz predatortz 12:21 29.05.2012

Reforma

Reforma vojske , u široj javnosti, je na nož dočekana. Većina ljudi je doživljava kao nacionalnu izdaju.
Ljudi neće , ili ne mogu da shvate prostu činjenicu:

Svaka reforma koja stvari menje iz korena traje. Luta se levo i desno. Uglavnom, greši svako ko vidne rezultate očekuje preko noći.
Imali smo vojsku opterećenu prošlošću,propalom ideologijom, izigranu u ratovima, skrajnutu i ponižavanu.
Ovo što sada imamo, polako počinje da liči na modernu oružanu silu. Profesionalizovanu, okrenutu nekim drugim vrednostima.
Proći će još dosta vremena dok ne dostigne nivo armija koje su u taj proces krenule znatno ranije. Ali, stvar se kreće u željenom smeru.
Uglavnom, momci i devojke u uniformama, želim vam uspešnu i lepu karijeru. Želim vam da sve što ste naučili u školama primenjujete samo na vežbama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:57 29.05.2012

Re: Reforma

Želim vam da sve što ste naučili u školama primenjujete samo na vežbama.

vojnicic vojnicic 12:38 30.05.2012

Re: Reforma

Reforma


Jedan da kaze lepo, pravilno i potpuno tacno!!!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:48 31.05.2012

Re: Reforma

predatorz Ovo što sada imamo, polako počinje da liči na modernu oružanu silu. Profesionalizovanu, okrenutu nekim drugim vrednostima.

kojim to drugim vrednostima vojska treba da bude okrenuta nego da mozze da brani otadzbinu.
Ovo sto sad imamo ne moze da odbrani ni livadu babab Vissnje.
Ovo sto sad imamo lici na dobrovoljno lovacko drustvo.
Gledam akademce pilote, zavrsili VA a ne znaju ono sto su nekadasnji piloti morali da znaju na trecoj godini.
Jedna od onih smesnih tuznih pilotkinja kaze da joj je zelja da savlada nocno letenje i gadjanje.
Ej, nemaju goriva!!!
Ej, zemljo, otvori se.
Kakvi NATO standardi, evaluacije i ostale kerefeke.
Nema tu ni V od Vojske.
Unissteno!!
predatortz predatortz 18:00 31.05.2012

Re: Reforma


kojim to drugim vrednostima vojska treba da bude okrenuta nego da mozze da brani otadzbinu.
Ovo sto sad imamo ne moze da odbrani ni livadu babab Vissnje.


Zavisi od koga brani. Vojska mora biti prilagođena mogućnostima zemlje i stepenu opasnosti kojoj je ona izložena. Prema tim procenama treba i da se ravna.
Ako za protivnika imamo NATO, činjenica je da naša vojska ne može izaći kao pobednik. Mislim da ne može ni jedna na svetu, osim možda Ruske, mada ne bih stavio keca na nju.
Međutim, mislim da je naša vojska sposobna da odoli opasnostima u regionu.

Svet se promenio, hiljade zastarelih tenkova, haubica, korpusi i armije više ništa ne znače. Slažem se da su naši piloti nedovoljno obučeni. Slažem se da nemamo RV i PVO ( to sada nekako drugačije zovu ). Ali, i da imamo deset puta više aviona i pilota, da su piloti najobučeniji na planeti, ni tada ne bi predstavljali ozbiljnu opasnost po neku veću silu.

Jedino rešenje je slediti iskustvo ostalih zemalja u regionu. Ostvariti najvišu moguću saradnju sa NATO, a ja ni od punog članstva ne bih bežao.
elis elis 19:22 31.05.2012

Re: Reforma

predatortz
...


Pratim ovu diskusiju ovde, još uvek mi ostao refleks interesovanja za vojna pitanja, mada je prilično izmršaveo i oslabio.

Ovo što si gore napisao je otprilike to i tu se nema šta puno dodati.

No, za potpuno razumevanje izazova sa kojima se suočavaju vojni aparati današnjice, kao obavezno štivo nameće se Rat i antirat Alvina i Hajdi Tofler.

I Besonovo remek-delo, naravno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana