Mediji| Politika| Zdravlje| Život

Oglasio se N. Krstić

Filip Mladenović RSS / 29.05.2012. u 22:51

 Šta da se radi!?
Šta da se radi!?
Nakon redakcijskog komentara Mađar So-a o ulizivačkom novinarstvu, tj. o autocenzuri, rasplamsala se polemika o kontroli medija u Srbiji i odgovornosti urednika i novinara za nepodnošljivu lakoću održanja Kurte i Murte u vlastodržačkom sedlu, po svaku cenu.

Nameće se paralela sa predsedničkim izborima u Francuskoj, održanim u isto vreme kao i u Srbiji. Nikola Sarkozi je izgubio na predsedničkim izborima i umesto da posle poraza postane premijer Francuske, kao Tadić ovde, on se povlači iz politike. To je kućno vaspitanje demokratije, moralni gest političara koji uvažava poruke biračkog tela. Kome je javni interes VAŽNIJI od privatnog, sebičnog, sujetnog.

Danas se u dnevnom listu "Politika" oglasio Nebojša Krstić povodom kontrole medija u Srbiji. Njegova reakcija otvara nova, suštinska pitanja o slobodi medija u Srbiji, kao i o načinima obezbeđivanja nesmetanog razvoja demokratskih institucija.

NEKA JAKŠIĆ DOKAŽE TVRDNJUIzvor: Politika, 05/29/2012; Strana: A12


Boško Jakšić u svom tekstu „Čelična jutra" („Politika", nedelja 27. maj) između ostalog kaže, u kontekstu uloge medija koje demokrate navodno „sistematski stavljaju pod svoju kontrolu", kako moja malenkost (u društvu još nekih nepomenutih poimence, ali pomenutih tako da se prepoznaju) „sve po uputstvima gazde, nije naučila lekciju iz Miloševićevih vremena: preterana kontrola medija se pre ili kasnije olupa o glavu naručiocu poslušnosti".
Žao mi je što Bošku na ovaj način odgovaram, ali čini mi se da ovo što je napisao zaslužuje da se javno demantuje. Ne samo zbog sadržaja izrečenog, već i zbog činjenice da je to napisao novinar koga lično i cenim i čije mišljenje ponekad uvažavam.
U citiranom delu ostalo mi je nejasno da li Boško ima problem sa navodnom pojavom da „kontrolišem" medije, ili da ih „preterano kontrolišem", jer bi čitalac mogao da zaključi da kontrola postaje problematična tek kad postane preterana. Pretpostavljam da je to samo slučajna trapavost koja doprinosi osećaju da je pomenuta tema jedno od opštih mesta u kafanskim političkim ćaskanjima uz prepodnevni dupli viski sa tri kocke leda, više nego što može biti plod bilo kakvog ozbiljnog promišljanja.
Kad sličnu, ili identičnu neistinu kaže Ljiljana Smajlović, demanti i nije potreban jer je potpuno jasno da ona takve stvari izgovara izvršavajući svoj partijski zadatak, kao i zbog ličnog animoziteta vezanog za neke događaje iz prošlosti. Kad Aleksandar Vučić nebrojeno puta izgovori ovu istu laž, on to radi jer je blaćenje ljudi njegov najviši političko-civilizacijski domet, pa me to niti čudi, niti tangira.
Kad je i kandidat za predsednika Srbije Tomislav Nikolić u izbornoj kampanji u nekoliko navrata ovu naučenu mantru javno ponovio, ni to mi nije bilo naročito iznenađujuće. Čak ni činjenica da je tokom kampanje, od strane dvojice rukovodilaca SNS-a, sve to bivalo pojačavano i dopunjavano pominjanjem „fašističke, hitlerovske i gebelsovske propagande" kojom se ja (skupa sa svojom „klikom") navodno služim, nije me naročito uznemirila. Imao sam takav osećaj: s obzirom na to ko mi kaže i ne ljutim se. Međutim, njihovo je stanje progrediralo , sledile su indirektne i direktne optužbe za kriminal, zloupotrebu položaja, nekakve privatizacije i pitaj boga šta još sve, da bi Vučić u drugom krugu izbora javno ustvrdio da sam ja onaj koji je u društvu sa još nekima „osmislio i organizovao nezapamćenu izbornu krađu". (Ukoliko je to tvrdio i g. Nikolić, u šta ovog trenutka nisam siguran, izvinjavam se što ga ovde nepravedno izostavljam.) Te optužbe izgovarane na mitinzima i u medijima, u meni su izazvale izuzetno veliki duševni bol i nanele mi ogromnu štetu, a pošto su bile izgovarane javno, u atmosferi najavljivanog nasilja i mogućih sukoba, one su predstavljale veoma ozbiljnu pretnju za bezbednost moje porodice i mene, jer su svakom ogorčenom navijaču SNS-a mogle da posluže kao jasan poziv da slobodno uzme pravdu u svoje ruke. I predstavljaju to još uvek.
Zbog toga ću g. Nikolića i g. Vučića tužiti sudu.
To će biti odlična prilika da oni, ako se ne sakriju iza svojih imuniteta, izrečene optužbe lepo dokažu i da time pokažu da čitava ona predstava nije bila najobičnija prevara. I biće prilika da se apostrofirani krivac za ozbiljno krivično delo kakvo je krađa izbora, ako se optužbe dokažu, adekvatno kazni. Međutim, to će biti i dobra prilika da oni koji sa takvom lakoćom kleveću, optužujući lažno političke protivnike za najgore stvari - jednom i odgovaraju.
Izvinjavajući se zbog ove digresije, vraćam se na Boška Jakšića. Dakle, pošto je i on, u horu sa Smajlovićkom, Vučićem i Nikolićem, zapevao isti besmisleni song, imam potrebu da ga demantujem.
Ako neko zaista misli da ja „kontrolišem" urednike koji su tokom svog novinarskog života prebacili preko glave i preživeli Miloševića i sve njegove satrape, u koje računam i nekadašnjeg po zlu poznatog ministra informisanja Vučića, pa onda sve one potonje mračne likove koji su ostavljali, i još uvek ostavljaju, tragove (koji im smrde nečovještvom) po srpskoj medijskoj sceni, onda taj ili nema najbolji kontakt s realnošću, ili ima neki svoj motiv zbog koga pristupa horu sa ovakvim kalibrom pevača. Svaki put kada se takva laž kaže, ona osim što uvredi moju malenkost i par drugih ljudi za koje Vučić i Nikolić tvrde da čine našu „hitlerovsko-gebelsovsku kriminalnu bandu", uvredi i sve urednike štampanih i elektronskih medija, od kojih većinu čine ugledni ljudi nesumnjivog ličnog i profesionalnog integriteta, jer ih stavlja u poziciju marioneta i poslušnika.
Zato sam ponekad začuđen što oni mirno slušaju te neistine ne osvrćući se na njih i dozvoljavajući da tako padne senka na njihov profesionalni rad. Ne vidim šta je problem da kažu ako ih ja ili bilo ko od onih koji se pominju kontroliše, cenzuriše ili pritiska. Šta je problem da Boško Jakšić napiše i iznese činjenice i dokaže svoju tvrdnju?

Ovako kako je to uradio, nanosi štetu i sebi i „Politici".
Na kraju, ali ne i naposletku, nanosi je i mojoj malenkosti, zbog čega molim da se ovaj moj demanti objavi.

Autor:  NEBOJŠA KRSTIĆ

Atačmenti



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:44 30.05.2012

Re: Hebi ga...

Tipičan komunjarski, boljševički način rezonovanja: čim kritikuješ DS i Tadića onda si uz druge skute.

Pa, dakle - da Filip Mladenović mlati okolo pridevima komunjarski i boljševički... Stvarno je previše.
A ovde ću se saustaviti samo zbog Mladosti, Filipe, jer sam ti u toj, nekad mi omiljenoj novini, prvi put video potpis.
cult cult 21:47 30.05.2012

Re: Hebi ga...

Filip Mladenović mlati okolo pridevima komunjarski i boljševički... Stvarno je previše.

Nije Filip odgovoran za ono što je govorio pre 15 godina.
Molim te, shvati, nova su vremena, prilagodjavanje.
freehand freehand 21:53 30.05.2012

Re: JA ne znam...

Domazet
freehand
Domazet
freehand
Filip Mladenović
Kao što sam već napisao - intelektualci su sistem za rano uzbunjivanje.

Kada je ratni zločinac Milošević uzjahao, manjina intelektualaca je govorila protiv i borila se za demokratske vrednosti. Setimo se samo pokojnog Ivana Đurića.

I sada manjina intelektualaca NE ĆUTI, već GLASNO razmišlja!

Take sides!

Dobro je da si ti na vreme prišao vojvodi uz skut.

...nije svako Veran kao ti. Filip jeste naivan i blesav. Ti nemash alibi...

Siguran sam da to nije nešto što čikaški knojevci ne bi znali da reše, po kratkom postupku.
Nego, ti ne znaš šta je "dvojka"?

...shta je 'dvojka'?? Nisam sasvim siguran da razumem shta hocesh da kazhesh? Da ne zhelish mozda da mi kazhesh kako, kada dam nekom 'dvojku', ne umem toga da se pridrzhavam? Ako to hocesh da kazhesh onda moram da ti skrenem pazhnju na izvesne nedostajuce a neophodne elemente za takvu jednu izjavu. Da bi gornja hipotetichn(k?)a tvrdnja imala osnova ja bih morao nekom prvo da dam 'dvojku'. Shto ja nikada ne radim. Iz prostog razloga shto mislim da je 'davanje dvojke' patetichna i providna magla kojom se pokushava sakriti podvijanje repa i intelektualna impotencija. Tako da je verovatno da si hteo da kazhesh neshto drugo. Da li bi bio ljubazan da objasnish shta tachno?

Domazete: dosadan si, čoveče.
Dosadan si stilski i sadržajno.
Dosadan si sa svojim gluho glamočko gledanjem na svet.
Mislim - nemam ja ništa protiv da ti ljuljaš te dve misli koje ti prave osmice po glavi, i da uživaš u doživljaju sebe kao Aristotela.
Možda te i u lokalnom bircuzu tako gledaju, dok plaćaš runde.
Al daj se meni skini sa grbače, ako Boga znaš!
Ili jednom uobliči tu misao, uvredu, porugu, šta god hoćeš - da bude jasna i nedvosmilsena i da nije samo tebi bistra i duhovita!
Dabre, ja sam podvio rep pred intelektualnom veličinom, kozerom i briljantnim umom Domazeta Britkog; ja sam intelektualno impotentan; ja sam šta god hoćeš, al dvojka si, brate!


Domazet Domazet 22:10 30.05.2012

Vidim...

freehand
... al dvojka si, brate!

...nego se teshko mirim.
background noise background noise 17:20 30.05.2012

Ne

Obajsnjenje se krije u tome da su Idoli bili palanacki mediokritetski foliranti, da je u ambijentu nepostojanja ozbijne konkurencija plasmana roba svaka advertajzing agencija po difoltu uspesna te da su njih dvojica smotani a Tadic slep kod ociju . . . kako se nisu setili da mu kazu da njegovo teatralno rukovanje, grljenje i holivudski osmeh u Srbiji izazivaju podsmeh i da su ga se i njegovi glasaci pomalo stideli . . .jednostavno nadobudni, delatni mediokriteti . . . a mera kontrole medija je mera njihovog prostakluka


u potpisu - bivsi Dorcolac
quickspacemantra quickspacemantra 18:12 30.05.2012

Re: Ne

nadobudni, delatni mediokriteti


uh, koliko si u pravu ovde, ne mogu da ne podrzzim. Krajnji domet politiccke pameti Tadich/Krstich/Ssaper izvodjacckog trija bio je i ostao: pratiti, a ne kreirati javno mnjenje. Princip dostojan mozzda pink tva (ili, danas, b92), svakako ne onih koji bi da se predstave kao "jedina i najjacca reformska snaga".

Tuga.

background noise background noise 22:34 30.05.2012

Re: Ne

Zeleni Zube gde si
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:59 31.05.2012

Re: Ne

quickspacemantra
nadobudni, delatni mediokriteti


uh, koliko si u pravu ovde, ne mogu da ne podrzzim. Krajnji domet politiccke pameti Tadich/Krstich/Ssaper izvodjacckog trija bio je i ostao: pratiti, a ne kreirati javno mnjenje. Princip dostojan mozzda pink tva (ili, danas, b92), svakako ne onih koji bi da se predstave kao "jedina i najjacca reformska snaga".

Tuga.



Odlican komentar, samo nije bas sasvim tacan. Itekako su se oni bavili formiranjem javnog mnjenja, problem je samo u tome sto su se ogranicili na jednu i samo jednu temu: da je Boris Tadic najbolji medju nama (najveci sin nasih naroda i narodnosti).
Sad, to sto su preterali, mozda bas ima veze sa time da im je ovo bila i jedina tema...

ivana23 ivana23 21:24 30.05.2012

***

Na sajtu (sutrasnje) Politike Krstic odgovara Jaksicu,

a oglasila se i Smajlovicka...
cult cult 21:33 30.05.2012

Re: ***

daj linak.
ne drži nas u neizvesnosti.
vidim samo Krletov demanti na demanti.
ivana23 ivana23 21:34 30.05.2012

Re: ***

cult
vidim samo Krletov demanti na demanti.


Odmah iznad Krstica.
predatortz predatortz 21:34 30.05.2012

Re: ***

daj linak.


linak
cult cult 21:40 30.05.2012

Re: ***

Hvala.
'nači, osoba koja je Politiku svela na Koštuniku, dss i spc bilten u najdovratnijem minovićevskom maniru ima nešto da kaže. I ja to još pročitao.
A nisam zaludan.
elis elis 21:50 30.05.2012

Re: ***

cult
Hvala.
'nači, osoba koja je Politiku svela na Koštuniku, dss i spc bilten u najdovratnijem minovićevskom maniru ima nešto da kaže. I ja to još pročitao.
A nisam zaludan.


Ovim si komentarom načeo jedno od najozbiljnijih pitanja političke stvarnosti u tranzicijskim ostacima ostataka Jugoslavije - upravo su diletantizam i posvemašnja inkompetencija kamarile koja se izdaje za baštinike i branioce ideološkog bućkuriša kog oni nazivaju demokratijom ono što je udahnulo novu snagu civilizacijski nazadnim strujama i podarilo svežinu njihovom legitimitetu.

Nikolića u Srbiji na vlast nije doveo narod, već upravo Krstićeva bahatost, kao što ovde, u Bosni, neće narod dovesti Radončića na vlast, već će to učiniti onaj unjkavi uzurpator ideja koje bi by default trebalo da budu opšteprihvaćene. A kako od takvih uzeti ideje, kad im čovek ni oraha iz ruku ne bi uzeo.
cult cult 22:10 30.05.2012

Re: ***

Grešiš.
Ništa se ovo ne razlikuje od spinovanja i brainwashinga bilo gde u svetu.
Nikolića, the četinčkog vojvodu je dovela u situaciju da se ovoliko razlupeta gde god stigne i pre inauguracije (jebala vas ta reč) ekonomska propast i potpuno beznadje.
Ovo sad što gledaš preko plota na ovu stranu - to vidiš kako se medjusobno gložemo shvatajući ili osećajući nepobitnu činjenicu da je potpuna ekonomska propast ante portas.

Ovaj bezmudi lik koji je "obavljao posao Predsednika" je držao uglavnom sve konce u rukama i najodgovorniji je za ovo gde smo sad.
Ovaj što je pokušao da ga zameni je sramota i grozota. I toliko nesposoban da čak nije ni uspeo da ga zameni. Već se bezmudi lik pojavljuje sada na najbitnijem mestu u ovoj jadnoj državi i strah me hvata od pomisli šta će sve da nam radi tako nesposoban čovek i neznalica opšteg smera.
Ma, pukli smo.
elis elis 22:14 30.05.2012

Re: ***

cult
Grešiš...


Verovatno sam bio nedorečen i nejasan gore, pa si mi zato rekao da grešim, mada govorimo isto.
maksa83 maksa83 22:19 30.05.2012

Re: ***

Ma, pukli smo.


cult cult 22:26 30.05.2012

Re: ***

Verovatno sam bio nedorečen i nejasan gore,


samo glede geografske odrednice rekoh "grešiš".

mariopan mariopan 23:04 30.05.2012

Re: ***

elis
Kaže tako Krstić

...као грађанин бих морао да будем поштеђен увреда и неистина...


i izazva buru smeha.

Koliko sam razumela sva odbrana je " Ti će da mi kažeš, a šta ste vi radili" ?

Teško nama sa svima njima.



cult
Ovaj bezmudi lik koji je "obavljao posao Predsednika" je držao uglavnom sve konce u rukama i najodgovorniji je za ovo gde smo sad.
Ovaj što je pokušao da ga zameni je sramota i grozota. I toliko nesposoban da čak nije ni uspeo da ga zameni. Već se bezmudi lik pojavljuje sada na najbitnijem mestu u ovoj jadnoj državi i strah me hvata od pomisli šta će sve da nam radi tako nesposoban čovek i neznalica opšteg smera.
Ma, pukli smo.

+1
ivana23 ivana23 23:57 30.05.2012

***

Niko da okaci fotografiju godine...



Vucic ce da svisne od muke
rage rage 07:42 31.05.2012

Re: ***

Niko da okaci fotografiju godine...



Ako mogu da je imenujem: "Prije"
AlexDunja AlexDunja 08:10 31.05.2012

Re: ***

zovitemegrunf zovitemegrunf 10:29 31.05.2012

Re: ***

Ne mogu da verujem da ti je promaklo
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:34 31.05.2012

Re: ***

AlexDunja


Genijalno
rage rage 10:46 31.05.2012

Re: I dalje bez dokaza

Za svoje tvrdnje „Politikin” kolumnista nije pružio nikakve činjenice, nikakav dokaz.


Jel' to gospodin Krstic ocekuje dokaze od kolumniste Jaksica?
Dokazi, koji postoje, ne ticu se kolumne i slicnih medijskih formi izvestavanja (to bi kao profesionalac morao da zna), vec istraznog postupka koji sprovode zainteresovane strane.
U ovom slucaju stetu je pretrpeo njegov poslodavac, i jedino on i ostali oko njega (DS kao kolateralna steta), mogu da pokrecu istrazne radnje - ali to nece ciniti u svakom slucaju ako im je polozaj, kakav takav, mio.
Glasaci, gradjanke i gradjani, istrazne radnje sprovode svakodnevno i u vreme izborne kampanje, a i pre i posle iste, i rezultate tog postupka javno iskazuju - kako im to demokratska svest nalaze - na izborima.

Sva tumacenja su medijska sarena laza.



Domazet Domazet 14:41 31.05.2012

Ma dobro...

ivana23
Vucic ce da svisne od muke

...Vuchic, ali neki ovde...

Nego nisam hteo o tome. Sva sreca da se Tomi vidi leva shaka. Inache bi, kako su se namestili i osmehnuli, svashta moglo da se pomisli.
antioksidant antioksidant 15:21 31.05.2012

Re: Ma dobro...

Sva sreca da se Tomi vidi leva shaka. Inache bi, kako su se namestili i osmehnuli, svashta moglo da se pomisl

ako ti kaže da je to što se vidi tomina šaka?
Domazet Domazet 17:51 31.05.2012

I to shto kazhesh...

antioksidant
a ko ti kaže da je to što se vidi tomina šaka?


...da znash da je i meni sumnjivo. Pogledaj im samo osmejke. Da ne pricham o tome kako je Boris istegao vrat...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:43 31.05.2012

ispravka

Međutim, njihovo je stanje progresiralo

Ako mi dozvolite, umešao bih se samo da ispravim nešto.

Naime, u mom originalnom tekstu stoji: "Međutim, njihovo je stanje progrediralo.." (Misli se na Nikolićevo i Vučićevo stanje.)

Onda je neki trapavi lektor reč progrediralo preveo u progresiralo, što je naravno pogrešno.

Zbog toga se izvinjavam čitaocima Politike, i ovog bloga.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:10 01.06.2012

Re: ispravka

Ispravio sam tekst, da barem u ovom blogu sve bude OK prilikom citiranja iz dnevnog lista "Politika".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana