Ljudska prava

Jednom za svagda

omega68 RSS / 31.05.2012. u 18:36

 Kažeš, sine Ademe, nećeš da pevaš svoju himnu jer poštuješ sebe?!

Neznanje i zlonamernost zaista nemaju granica, mladi prijatelju.

Nije glavni problem to što neki nadobudni klipan nema pojma o naciji ili razlikama među konfesijama.Mnogo značajnije je što postaje oruđe u rukama opasnih ljudi koji žele da ponove više puta sproveden scenario razbijanja i daljeg propadanja jednog, svim tim scenaristima zajedničkog i matičnog naroda.

Malo rukah malena i snaga, jedna slamka među vihorove, te se naši neprijatelji i globalizacija, udružrni u zajedničkom zločinačkom poduhvatu, prema nama tako i ponašaju. Suđeno nam je da uvek budemo prvi zaklani, prvi pevci skuvani u loncu kao nagoveštaj svetskih epohalnih kataklizmi.Dok se iza leđa puzajuće mondijalizacije do sada postojećeg sveta i njegovih vrednosti valja ogromni talas koji preti da poravna sve što štrči, mi se još uvek vrtimo u krug jureći svoj rep u jalovom pokušaju da pronađemo početak končevog klupčeta.

Šta je Nemac koji tokom života promeni veru i pređe u Islam?Nemac, Musliman, musliman ili Bošnjak?

Do amandmana na Ustav SFRJ 1971, kada je Tito nastavio razbijanje srpskog etničkog korpusa započeto pravljenjem autonomnih pokrajina SAMO u Srbiji iako je isto tako revnosan trebao da bude i u slučaju Istre, Dalmacije, Like, Slavonije i Baranje..., ljudi koji klanjaju Alahu su se na popisima izjašnjavali samo kao Srbi ili Hrvati muhamedanske veroispovesti.Kratko, jasno, logično i jedino ispravno.Naposletku, Turci su u najvećem broju napustili ove krajeve odlaskom turske vojske, posle prvog i drugog rata.Turska nacionalna zajednica se graničila sa statističkom greškom i prirodno je težila daljem padu. Dakle, naši sunarodnici nisu mogli da budu Turci, pa je onaj što se kao mali prejeo od svinjske glave morao da im smisli ime - Musliman ( sa velikim M ).

Tako smo imali primere da naši muhamedanci odu u Njujork i na pitanje nekog Jordanca ili Iranca šta je po nacionalnosti, on odgovori da je Musliman.Ovi ga, posle salve smeha, nauče da je on musliman po verskoj odrednici ali mora da ima nacionalnost....

Zato je jedno vreme u SFRJ egzistirala totalna nebuloza da pri popisu čovek može da se izjasni kao Musliman i musliman. Jedno je bilo nacionalnost a drugo versko obeležje.

Tek je sprdačina napravljena sa pojmom ''Bošnjak''.Stvaranjem Bosne i Hercegovine možda je mogla je da se ozvaniči nacionalnost – Bosanac. Pošto je nacionalna odrednica definisana trenutnom državnom granicom predviđena samo za srpski narod pa se od strane stranaca koji nas očekivano mrze ali i od našeg šljama koje prožima duh samoporicanja - kako tu bedu ljudsku naziva Milo Lompar – tendeciozno, uporno i sa neskrivenim ushićenjem pokušava stvoriti odrednica Srbijanac, to se balkanskim, komunizmom stvorenim ''Muslimanima'' nije smelo dogoditi.Zato je u Bosni nastao ''Bošnjak'' ali kao podloga za traženje da se muslimanskim vernicima to zvanje dozvoli i u susednim državama gde ih ima ( izuzev Hrvatske, naravno.Za početak... ).Pritiscima od Evrope i političkim trgovinama, nažalost, taj termin je uveden i u najnoviji Ustav Srbije.Kažem nažalost ne zato što ne poštujem ljude koji veruju u svog , drugačijeg Boga, nego zato što je odmah krenula priča o nekakvoj autonomiji i posebnosti Raške oblasti što je samo prvi korak, znamo to dobro iz dosadašnjeg iskustva, do traženja samoopredeljenja i otcepljenja.Kakva posebnost? Ko je posebno živeo tu pre dolaska Turaka koje se desilo relativno skoro?Budalaština, ali mnoge druge budalaštine su proglašene za vrhunsku istinu.Da zbog toga klonemo i prestanemo da se borimo, kao Ljotićevci ili da uzmemo stvar u svoje ruke?

Koliko sam shvatio nije Ljajiću i onima koji ga koriste toliko smetao Bog u himni Srbije jer on može da zamišlja svog Boga dok je peva.Smeta im pominjane srpskih zemalja koje bi da proglase svojima i srpskog roda kome , videli smo, pripadaju ali moraju nekako da dokažu suprotno.

Sa manje od dvesta hiljada pripadnika, po najnovijem popisu stanovništva, naši muhamedanci ostvaruju mnogo veća prava nego građani ostalih delova zemlje. Dva ministra, nekoliko poslanika, uticaj na mnogo zakona koji se donose...Pri tom postoje velike oblasti Srbije koje nemaju nijednog poslanika koji bi zastupao , uglavnom propale i zapuštene teritorije i ljude.

Da li ima pravo Srbin u Hrvatskoj da poštuje sebe i da insistira da komentator utakmice pri pomenu njegovog prezimena kaže ''hrvatski reprezentativac srpskog porekla''? Kako može neko da kaže da je Bojan Bogdanović, Miladin Pršo ili neko drugi Hrvat, ili prezimenjakinja Milana Martića Hrvatica? Šta bi bilo da je naš reporter nekada rekao ''Srbin Adem Ljajić'' ili ''Srpkinja Amela Terzić''?

Ali, hajde da počnemo da se ponašamo kao sav normalan svet:


Poljska: 
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę 
Będziem Polakami 

Preći ćemo Vislu, preći Vartu, 
Bićemo Poljaci ...(dakle, ništa o Ukrajincima i Belorusima, koji takođe žive u Poljskoj) 

Mađarska 
Isten, áldd meg a magyart 
Jó kedvvel, bőséggel 

Bože, blagoslovi Mađarsku, 
blagostanjem i izobiljem... (evo, još jedna zatucana, protiv ateista) 

Hrvatska: 
Sinje more, svijetu reci 
Da svoj narod Hrvat ljubi ... (nije smetalo Pršu i drugim Srbima da pjevaju ove stihove) 

Slovačka 
Kto jak Slovák cíti 
Nech sa šable chytí 
A medzi nás stane 

Ko se oseća Slovakom 
nek se sablje lati 
i među nas nek stane ... (10% stanovništva su Mađari, ali ih himna ne zove "među nas", kao ni Slovake mađarska himna) 

Ima i mnogo žešćih primera, gde se pominju konkretni narodi, i nazivaju svakakvim imenima (u mađarskoj himni Turke nazivaju "divljom hordom"). 


Nemačka:
Nemačka, Nemačka iznad svega,
iznad svega na svetu,
ako se uvek radi zaštite i odbrane
bratski držimo zajedno.
Od Meuse do Njemena,

Od Adigea do Balta,
Nemačka, Nemačka iznad svega

iznad svega na svetu!


Holandija
Виљем од Насауа
ја сам немачке¹ крви
отаџбини поверен
бићу ја до смрти
Принц Орански
сам ја, без страха,
Краља Хиспаније
сам увек славио

Engleska
Bože čuvaj našu milostivu Kraljicu,
Dugo neka živi naša plemenita Kraljica,
Bože čuvaj Kraljicu:
Obdari je pobjedom,
Srećom i slavom,
Dugo nad nama nek vlada:
Bože čuvaj Kraljicu.
O Gospodine, naš Bože, ustani,
Rastjeraj njene neprijatelje,
I propast na njih pošalji.
Satri njihovu politiku,
Uništi njihove kvarne igre,
U tebe svoje nade polažemo,
Bože čuvaj sve nas.


Italija
Italijani braćo,
Italija se diže
A Scipijev šlem
na čelo stiže.
Gde je Pobeda?
Luk joj nestade poput dima,
jer od Boga je sada
robinja Rima.


.

.

.

Šta većinska Srbija može da očekuje kad dojučerašnji Predsednik, a mogući budući Premijer i Ministar inostranih poslova ( 2 u 1 ), na provokaciju hrvatijanskog Predsednika u vidu poklanjanja knjige branitelja Predraga Matića ''Ništa lažno – Vukovar 1991.'', naš prosrpski Predsednik uzvrati knjigom ''Enciklopedija YU mitologije''. Možda je mogao da odštampa priču o Petru Brzici – svetskom rekorderu u broju zaklanih Srba ( 1360 za jedan dan  ) srbosjekom ili pismo italijanskog generala  Aleksandra Luzana upućeno Musoliniju o učiteljici Stani Arnautović i 120 montruozno masakrirane dece ispod 12 godina u Prebilovcima 1941.

Ništa manje nije bitno što se izvinjavalo za Vukovar, a utvrđeno je od strane samih branitelja da je Vukovar prodat i izdan od banskih dvora  a sve zard sticanja simpatija u svetskim centrima moći i priznanja nemoralne i genocidne države kontinuiteta sa NDH.Tako je jer se nikada niko nije izvinio i rekao da sadašnja Hrvatska nema ništa sa tim.Suprotno, ima Tompsona i njegove koncerte.

Za upropašćivanje svega srpskog od strane nekadašnje vladajuće elite ne možemo da budemo odgovorni, taman onoliko koliko možemo za ovo što danas radi neokomunistička klika koja se, kao i njihovi beneficirani očevi i dedovi bave samoporicanjem i autocenzurom.Zapravo, ne poriču oni i ne cenzurišu sebe jer Srbi nikad nisu ni bili.Možda su bili u prošlosti, baš kao i Ademovi.I jedni i drugi se danas stide i žele da pobegnu od svog porodičnog stabla.

Čini mi se da većina u ovoj zemlji više ne može da podnese da stalno bude na tapetu, stubu srama i neko kome se rođenjem nameće osećaj krivice.Kad je dosta?

Pa onda kad se jasno i glasno bude reklo.

 

P.S. Dok sam ovo pisao oglasio se Josipović koji postavlja uslove ( ?!? ) našem Predsedniku za saradnju  između dve zemlje.Misliiiim...

P.P.S.

 Na današnjoj konstitutivnoj sednici Skupštine Srbije intonirana je himna koja umesto originala: 

''Srpskog kralja, srpski rod''
i umesto falsifikata:
''Srpske zemlje, srpski rod''
ima falsifikat falsifikata:
''Naše zemlje i naš rod''.
Da li je tekst himne promenjen posle incidenta sa Ademom Ljajićem i da li je nezakonitom promenom prekršeno nešto, kao i da li je to još jedan ustupak manjinama na račun većinskog naroda?

 

rjjx_a1f_u9b9x.png 68




Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zoky.nbgd zoky.nbgd 15:03 04.06.2012

Re: jbg

blogovatelj
...Cuo sam da Hindusi imaju 300.000.000 bogova i svi zive u stomaku od krave?!...



jbt odlepio sam, pročitao sam 300.000.000 bLogova
sima2000 sima2000 19:44 31.05.2012

balega

Kad sam pročitao tvoj tekst (do pola, dalje nisam mogao) imao sam isti osećaj kao da sam ugazio u kučeće govno. Zašto ne gledam gde idem i šta čitam? - zapitah sam sebe. Sad moram čačkalicom da vadim komadiće koji su ušli u svaku moguću šaru moga đona. Odvratan osećaj..
maksa83 maksa83 19:47 31.05.2012

Đana Gana Mana


omega, šta kaže Deretić, ovo "đana" u indijskoj himni, nije valjda ... mislim, ono?

omega68 omega68 19:50 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

rekoh u uvodu
Neznanje i zlonamernost zaista nemaju granica
elis elis 19:50 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83

omega, šta kaže Deretić, ovo "Đana" u indijskoj himni, nije valjda ... mislim, ono?



Eno Radivoj Radić piše novu knjigu - Srbi pre Adema i posle njega
maksa83 maksa83 19:56 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

omega68
rekoh u uvodu
Neznanje i zlonamernost zaista nemaju granica

कृष्णा तुम साथ हो omega, samo sam hteo nešto novo da naučim, a ti odma' dočekuješ na isukan kukri...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:59 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83
omega68
rekoh u uvodu
Neznanje i zlonamernost zaista nemaju granica

कृष्णा तुम साथ हो omega, samo sam hteo nešto novo da naučim, a ti odma' dočekuješ na isukan kukri...





maksa83 maksa83 20:05 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

E nije zezanje, Gurkama daš taj kukri i prave pomor. Pre neku nedelju sam čitao o nekom Gurka vojaku koji je išao na odsustvo i kad su u voz upali neki naoružani banditi i pošto su se napljačkali namerili da siluju neku devojku, ovaj mirno i staloženo isuk'o spravu i u špagete ih napravio. Od Gurki su 100% nastali današnji Sremci.
omega68 omega68 20:10 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

samo sam hteo nešto novo da naučim

Aha, što ne kažeš odmah nego mi na čudan način , jureći kao pobesneli pas po blogovima, izjavljuješ ljubav prema novim znanjima.
Hoćeš nešto novo da naučiš?
Stvarno hoćeš?
Pazi, posle ovoga za tebe i tebi slične ništa neće biti isto.
Nema Deretića, nema.
Javi kako si spavao noćas.
maksa83 maksa83 20:13 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Aha, što ne kažeš odmah nego mi na čudan način , jureći kao pobesneli pas po blogovima, izjavljuješ ljubav prema novim znanjima.

Ovo "jureći kao pobesneli pas" je ... malo preterano, mislim. Jasno ti je da ne mogu da odolim da se ne zajebavam na tu temu kad kreneš da Srbuješ.

Ne mogu da ti kažem ništa što već nije rečeno na tvom prvom proto-srpsko-indijskom blogu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:18 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83
E nije zezanje, Gurkama daš taj kukri i prave pomor. Pre neku nedelju sam čitao o nekom Gurka vojaku koji je išao na odsustvo i kad su u voz upali neki naoružani banditi i pošto su se napljačkali namerili da siluju neku devojku, ovaj mirno i staloženo isuk'o spravu i u špagete ih napravio. Od Gurki su 100% nastali današnji Sremci.


Jes, čuo sam i ja, a i ima i onaj što je nedavno u Afganistanu odbranio neke silne vojake od napada pobesnelih Talibana. I to skoro goloruk, na kraju ih je gadjao tronošcem od puškomitraljeza (nije se setio parketa, inače bi talibanci još gore prošli).

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:24 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83
E nije zezanje, Gurkama daš taj kukri i prave pomor. Pre neku nedelju sam čitao o nekom Gurka vojaku koji je išao na odsustvo i kad su u voz upali neki naoružani banditi i pošto su se napljačkali namerili da siluju neku devojku, ovaj mirno i staloženo isuk'o spravu i u špagete ih napravio. Od Gurki su 100% nastali današnji Sremci.


E, da, vratila mi se tazbina sa nekog veranja po Anapurni, i tast dovukao jedan kukri kao suvenir, pa sam se malo igrao, dok mi ga žena nije uzela, da se ne povredim. Pazi, tome je najbliža naša kasapska satara, i po veličini i težini, samo što eto nije zakrivljena, to su se majstor-Gurke baš dobro dosetile.

maksa83 maksa83 20:24 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

(nije se setio parketa, inače bi talibanci još gore prošli).

Parket je srpski Kukri, bre. Dobro obučen vojnik može hrastovim laminatom da slisti omanju eskadrilu dronova.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:27 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83
na kraju ih je gadjao tronošcem od puškomitraljeza (nije se setio parketa, inače bi talibanci još gore prošli).

Parket ti je srpski kukri, bre.


Valjda se parket izučava kao napredna tehnika u Sviboru.


srdjan.pajic srdjan.pajic 20:41 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83
(nije se setio parketa, inače bi talibanci još gore prošli).

Parket je srpski Kukri, bre. Dobro obučen vojnik može hrastovim laminatom da slisti omanju eskadrilu dronova.


Čuo sam da je SDPR izvezao nekoliko šlepera parketa u prijateljski Iran, sad mi je jasno i zašto. Moraće "ovi moji" neki anti-parket upgrade da instaliraju na novu generaciju dronova. ako ne misle da im to tamo sve polupaju. A eto i dobre poslovne prilike.

Goran Vučković Goran Vučković 20:46 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Čuo sam da je SDPR izvezao nekoliko šlepera parketa u prijateljski Iran, sad mi je jasno i zašto. Moraće "ovi moji" neki anti-parket upgrade da instaliraju na novu generaciju dronova. ako ne misle da im to tamo sve polupaju. A eto i dobre poslovne prilike.

A jel otišao neko od instruktora iz 63. parketaške, da ih obuči?
dragan7557 dragan7557 20:49 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

elis
maksa83

omega, šta kaže Deretić, ovo "Đana" u indijskoj himni, nije valjda ... mislim, ono?



Eno Radivoj Radić piše novu knjigu - Srbi pre Adema i posle njega

A šta imaš ti protiv pre adamita?

Hipoteza je meni prihvatljiva bez obzira na Srbe i oficejelnu arheologiju.

Čak je smatram verodostojnijom od oficijelne.

cerski
dragan7557 dragan7557 20:50 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Javi kako si spavao noćas.

Šta je bre ovo?

cerski
elis elis 20:51 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

dragan7557
...Čak je smatram verodostojnijom od oficijelne.

cerski


Najiskrenije, o adamitima ne znam baš puno toga. Ali o ademitima ni nauka ni ja ne znamo ama baš ništa

Edit:

I ne uozbiljuj, bre, ovo, vidiš da se sjajno zajebavamo

dragan7557 dragan7557 20:59 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

elis
dragan7557
...Čak je smatram verodostojnijom od oficijelne.

cerski


Najiskrenije, o adamitima ne znam baš puno toga. Ali o ademitima ni nauka ni ja ne znamo ama baš ništa

Edit:

I ne uozbiljuj, bre, ovo, vidiš da se sjajno zajebavamo


Nije ni bila namera.

cerski
omega68 omega68 21:44 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Ne mogu da ti kažem ništa što već nije rečeno na tvom prvom proto-srpsko-indijskom blogu.

Ok , znači onda mogu da očekujem da ćeš da prestaneš da mlatiš gde god stigneš, van teme naravno
maksa83 maksa83 21:47 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

omega68
Ne mogu da ti kažem ništa što već nije rečeno na tvom prvom proto-srpsko-indijskom blogu.

Ok , znači onda mogu da očekujem da ćeš da prestaneš da mlatiš gde god stigneš, van teme naravno

Naravno. Dok god se ne popneš na šamlicu i kreneš groteskno da Srbuješ.
omega68 omega68 22:03 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

kreneš groteskno da Srbuješ.

Si siguran da je tako bilo kog Draga, pa si ti morao, onako beogradskošmekerskijasamnajpametnijidapodjebavamljakse da postavljaš sliku bez ikakvog razloga?
maksa83 maksa83 22:08 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Si siguran da je tako bilo kog Draga, pa si ti morao, onako beogradskošmekerskijasamnajpametnijidapodjebavamljakse da postavljaš sliku bez ikakvog razloga?

Da, jasno mi je da je tebi izmakao razlog. Da si mogao da vidiš taj razlog verovatno ne bi onako nešto napisao. Neki su na to tvoje okačili smajlije koji povraćaju, a ja eto nešto drugo. Ne smeš da se ljutiš kad se namestiš.
omega68 omega68 22:13 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

To je tvoja percepcija kad se ko namesti.Ona nije realna.No, Vi Beograđani u mnogo čemu nemate baš realnu sliku.
Tužno.
maksa83 maksa83 22:19 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

To je tvoja percepcija kad se ko namesti.Ona nije realna.No, Vi Beograđani u mnogo čemu nemate baš realnu sliku.
Tužno.

Poslednji put sam bio šikaniran zato što sam iz Beograda u pok. JNA, poručnik Ništović Samir, rodom iz Mostara, eksplicitno jako nije voleo "Beograđane, Zagrepčane i Sarajlije" i nije propuštao to da istakne na svakom koraku, i to proprati dodatnim prigodnim vojničkim maltretmanom. Nama to nije bilo tužno, nego smešno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:30 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83

poručnik Ništović Samir


Prezime mu takvo kao da si mu ga ti dodeljivao :)

Omega,
cini mi se da si preosetljiv.
Ja te najcesce razumem, tvoje stavove o Srbiji i Srbima najcesce delim (osim onih o Srima narodu najsraijem)ali ovo sa Maksom i narocito Wagnerom mi se cini malo preteranim.
Maksa u te price o praporeklu Srba jednostavno ne veruje i zeza se s tim. Sta je tu tako strasno?
Wagner se ovom prilikom simpaticno zeza na temu mi smo vama vi ste nama, a ta tema je bas zahvalna za zezanje dok je zezanje cilj. Ovde je to nesumnjivo.
Mislim da preterujes.
ps
Izvini ako ovo lici na deljenje saveta ali eto, rekoh, pa ti vidi sta ces s tim
omega68 omega68 22:30 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

jako nije voleo "Beograđane

Eto vidiš kako podmećeš.Ti si majstor, ti si Bog, ti znaš da zameniš teze.
Za nepismenog i/ili zlonamernog:
Vi Beograđani u mnogo čemu nemate baš realnu sliku.

Gde je rečeno nevoljenje?
Ako zbog većeg standarda, života u velegradu... imate iskrivljenu sliku Srbije i ljudi van Beograda, to ne znači da Vas mi ne volimo kako inputiraš.
Nema veze šta ti pričaš o sebi, važno je šta si stvarno.Ti si umislio da treba da nastaviš zajebancije iz vojske, pa pošto nema onih iz Mostara, dobri su i ovi ljakse po Srbiji.
Drugim rečima - preterao si što se mene tiče.
Prijatno
maksa83 maksa83 22:34 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Prijatno

I tebi laku noć. :)
maksa83 maksa83 22:37 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Ako zbog većeg standarda, života u velegradu... imate iskrivljenu sliku Srbije i ljudi van Beograda,

Eh, da, još ovo, pre laku noć. Najurbaniji likovi iz moje prethodne firme su jedan tip iz Tuzle (Srbin, ne brini!) i jedan iz Lebane (to je nešto pored nečega pored nečega pored nečega pored Leskovca) i jedan iz Kruševca. Tako da, veze to nema sa geo-lokacijom, moj omega.
omega68 omega68 22:38 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

jednostavno ne veruje i zeza se s tim

Neka ne veruje.
I neka se ne zeza sa nekim ko veruje.Šta je tu preosetljivo.
Da li se ja zezam i smatram glupim sve one koji u nešto veruju ili ne veruju?
Isti odnos očekujem prema sebi.
Isti odnos očekujem prema bilo kome.Skoro sam na krkarove uvrede prema nekome, reagovao uvredom prema krkaru, takvom da je moderacija morala da obriše i onu krkarovu.
Jednostavno, neke zajebancije nisu čak ni za blog.Moje mišljenje
predatortz predatortz 22:39 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Najurbaniji likovi iz moje prethodne firme su jedan tip iz Tuzle


takvi smo
omega68 omega68 23:07 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana


iz Lebane (to je nešto pored nečega pored nečega pored nečega pored Leskovca)

iz Lebane (to je nešto pored nečega pored nečega pored nečega pored Leskovca)

Opet misliš da si duhovit?
Strašno!Čist rasizam.
Evo ti Nebojša Krstiću zašto su rezultati izbora kakvi su.

tip iz Tuzle (Srbin, ne brini!)

Još jedan primer podmetanja sa pijadestala.Ja ne brinem.Ja pričam o drugim stvarima.Pričam kako oni u manjini stalno glume žrtve i zezaju većinu.Većina je tu da zaštiti prava manjine.
Samo do određenih granica.

Najurbaniji likovi

Ti ljude tako deliš?Rasistički.
Evo ti Savetniče zašto su rezultati izbora kakvi su.
maksa83 maksa83 23:18 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

I neka se ne zeza sa nekim ko veruje.Šta je tu preosetljivo.

Postoji vrlo ograničen skup stvari sa kojima ja nisam spreman da se zezam. Tu spadaju tuđa porodica i tuđa nesreća. Sve ostalo je validna meta. Na tvojim blogovima možeš da brišeš, na tuđim ćeš morati da trpiš.

maksa83 maksa83 23:21 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

Ti ljude tako deliš? Rasistički.

Ovo je vrlo smela izjava za nekog ko je pre neki mesec tvrdio da su Cigani dospeli ovde sa nama iz Indije pošto su bili naši konjušari.
elis elis 23:21 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

maksa83
I neka se ne zeza sa nekim ko veruje.Šta je tu preosetljivo.

Postoji vrlo ograničen skup stvari sa kojima ja nisam spreman da se zezam. Tu spadaju tuđa porodica i tuđa nesreća. Sve ostalo je validna meta. Na tvojim blogovima možeš da brišeš, na tuđim ćeš morati da trpiš.



Nekom je i verovanje - nesreća. Tužno, al' šta da se radi.
omega68 omega68 23:25 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

na tuđim ćeš morati da trpiš.

neću, postoji način.
A zašto bi ti na nečijem blogu, van konteksta, potezao slike i priču sa nekog mog davno prošlog bloga?
Pa posle kao sisica kukaš da te šikaniraju jer si Beograđanin
maksa83 maksa83 23:30 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

A zašto bi ti na nečijem blogu, van konteksta, potezao slike i priču sa nekog mog davno prošlog bloga?

Q: Zašto pas liže svoja jaja?
A: Zato što može.

Pa, eto, tako nekako...

Pa posle kao sisica kukaš da te šikaniraju jer si Beograđanin

Geolokacija rođenja je, kao što rekoh, sticaj okolnosti van naše kontrole, nikakva lična zasluga na koju bi neko trebao da bude ponosan eto tako ili krivica zbog koje treba da bude šikaniran.
omega68 omega68 23:31 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

To ja nisam izmislio.Rekli ljudi koji su videli neke indicije, kažem indicije.
Indija i dan-danas ima kastinski sistem, naši građani romske nacionalnosti razumeju Indijske filmove...
Šta je u tim INDICIJAMA sporno.
Cigani

E to je rasistički
maksa83 maksa83 23:31 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

predatortz
Najurbaniji likovi iz moje prethodne firme su jedan tip iz Tuzle


takvi smo

E, ćuti ... znam vas više od jednog! :))
maksa83 maksa83 23:32 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

E to je rasistički

Aha.

Slutim, kad pričaš sa drugarima, ti uvek obzirno kažeš Albanci, vrlo paziš da ti se ne omakne Šiptari. Dalekobilo.
omega68 omega68 23:37 31.05.2012

Re: Đana Gana Mana

kad pričaš sa drugarima, ti uvek obzirno kažeš Albanci, vrlo paziš da ti se ne omakne Šiptari. Dalekobilo.

Naravno, nismo mi k'o neki...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:48 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

elis
Eno Radivoj Radić piše novu knjigu - Srbi pre Adema i posle njega


Елисе, оно што сам ја читао од Радивоја Радића било је писано прилично утемељено и одговорно и без лупетања (и добрим стилом, најпосле). Овде као да га спомињеш у другачијем контексту?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:26 01.06.2012

Re: Ђана Гана Мана

Predrag Brajovic
elis
Eno Radivoj Radić piše novu knjigu - Srbi pre Adema i posle njega


Елисе, оно што сам ја читао од Радивоја Радића било је писано прилично утемељено и одговорно и без лупетања (и добрим стилом, најпосле). Овде као да га спомињеш у другачијем контексту?

Повлачим питање!
Не желим да иком овде идем на Ганглију.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:23 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

Goran Vučković
Čuo sam da je SDPR izvezao nekoliko šlepera parketa u prijateljski Iran, sad mi je jasno i zašto. Moraće "ovi moji" neki anti-parket upgrade da instaliraju na novu generaciju dronova. ako ne misle da im to tamo sve polupaju. A eto i dobre poslovne prilike.

A jel otišao neko od instruktora iz 63. parketaške, da ih obuči?


Da, da, 63-ća Specijalna Brigada, poznata kao Squealing Parkets.
blogovatelj blogovatelj 05:40 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

i jedan iz Lebane


Samo reci hvale imam za Lebanonce. Jes da znam samo jednu, ali ta je prava.
U Torontu i okolini su mi pojam dobrog zezanja Varesani. Imaju mentalni sklop kao da su zivot proveli sa mnom.
omega68 omega68 07:24 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

оно што сам ја читао од Радивоја Радића било је писано прилично утемељено и одговорно и без лупетања (и добрим стилом, најпосле).

E pa elis i i svi elisi čak takve smatra velikosrpskim šovinistima i hegemonistima.Ni TAKVI im nisu dobri.To je ono o čemu je blog.Kakva god da je himna nekima neće da odgovara i tražiće još jednu kantu fekalija da Srbi prospu po sebi.
A taj je nešto u SANU?

Baš čudno.
SANU je manje reformisana od DB-a i svih tajnih službi.
Da bi bio u SANU i još neki funkcioner tamo, moraš debelo da radiš pritiv svog naroda i države.
omega68 omega68 07:25 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

Samo reci hvale imam za Lebanonce. Jes da znam samo jednu, ali ta je prava.

Ma šta vredi pričati pokvarenim neznalicama
omega68 omega68 07:31 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

Javi kako si spavao noćas.

Šta je bre ovo?

cerski

Šta, ti nisi znao za ovo?
Uči cerski, nikad nije kasno
Goran Vučković Goran Vučković 08:25 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana


A taj je nešto u SANU?

Baš čudno.
SANU je manje reformisana od DB-a i svih tajnih službi.
Da bi bio u SANU i još neki funkcioner tamo, moraš debelo da radiš pritiv svog naroda i države.

Mogu samo da zamislim kakva bi bila da je reformisana po tvom ukusu...
predatortz predatortz 08:29 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana


Da, da, 63-ća Specijalna Brigada, poznata kao Squealing Parkets.



Nema više brigade
Ostao samo bataljon...
Mada, mi smo kao sekta: brigada uvek ostaje u srcu.
pedjalon pedjalon 11:29 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

omega68
To ja nisam izmislio.Rekli ljudi koji su videli neke indicije, kažem indicije.
Indija i dan-danas ima kastinski sistem, naši građani romske nacionalnosti razumeju Indijske filmove...
Šta je u tim INDICIJAMA sporno.

Koje neznanje. Stanovnici Indije, vrlo često, međusobno razgovaraju engleski, jer da govore maternjim jezikom, ne bi se razumeli.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:30 01.06.2012

Re: Đana Gana Mana

predatortz

Da, da, 63-ća Specijalna Brigada, poznata kao Squealing Parkets.



Nema više brigade
Ostao samo bataljon...
Mada, mi smo kao sekta: brigada uvek ostaje u srcu.


Ček, predatore, što sam ja umislio da si ti bio neki vojni pandur?

Svejedno, sećam se priča iz vojske, kad je jedan od važnijih specijalnih zadataka u okviru obuke u 63.-oj bilo da se noću ušunja u paviljon vojne policije i da im se ukrade par onih belih opasača/uprtača, pa da se isti podignu na jarbol za dizanje zastave, te da tako osvanu ujutru. To je valjda bio neki interni ritual dokazivanja zrelosti ili tako nešto.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:09 31.05.2012

Tjah

Kad se izgugla "not singing national anthem", skoro sve što se dobije je o ovom slučaju. Znam da i u drugim zemljama oko ovoga zapinje, al' bre gde se drugi malo spotaknu, mi padnemo na glavu.
omega68 omega68 21:05 31.05.2012

Re: Tjah

al' bre gde se drugi malo spotaknu, mi padnemo na glavu.

Ne znam Milena da li uočavaš razliku u pristupu najjačih zemalja sveta prema nama i dvostruke aršine koji tu vladaju.
Zašto?
U realnom životu se mediokriteti tako ponašaju prema onima koji su na neki način vredniji od njih.Da li sam u pravu?
Kako da se ponaša slobodoljubiv narod ( po nekim starim izvorima reč Srb je značila onaj koji je slobodan, hrabar čovek) kad vidi pokušaje da bude pokoren?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:08 31.05.2012

Re: Tjah

U realnom životu se mediokriteti tako ponašaju prema onima koji su na neki način vredniji od njih.Da li sam u pravu?

Ja se ponekad iskreno zabrinem za tebe.
omega68 omega68 21:36 31.05.2012

Re: Tjah

Ja se ponekad iskreno zabrinem za tebe.

Briga je obostrana, zaista
U današnje vreme to se retko nađe
ivana23 ivana23 20:47 31.05.2012

***

Dan u kome je Tomislav Nikolić položio zakletvu i postao novi predsednik Srbije biće upamćen i po nekoliko zanimljivosti i anegdota u kojima su glavni akteri bili posanici, pojedine diplomate, ali i po tome što Nikolić nije pevao državnu himnu.
....
Za himnu je “vezana” još jedna anegdota upućena ministru rada i socijalne politike i lideru SDPS Rasimu Ljajiću: “Pevaš li Ljajiću”, dobacio je neko od poslanika, aludirajući na nedavni slučaj prezimenjaka ministra, fudbalera Adema Ljajića koji je zbog toga što nije pevao himnu odstranjen iz državne reprezentacije. Ta opaska izazvala je smeh kako poslanika, tako i ministra Ljajića.

Nikolić i većina poslanika i ministara nisu pevali himnu


- Jedan od komentara na ovu vest:
Pa šta ako nisu pevali . Fudbaleri ima da pevaju. Ako nam Miha dođe za predsednika pevaće i poslanici.
gedza.73 gedza.73 21:31 31.05.2012

Re: ***

Jedan od komentara na ovu vest:
Pa šta ako nisu pevali . Fudbaleri ima da pevaju. Ako nam Miha dođe za predsednika pevaće i poslanici.

Onda bolje neki seljak za predsednika pa da im podeli motike. Da ostanu u formi.
Ovako imaju četiri godine fore, odviknuće se od štale i plastenika.
maksa83 maksa83 21:39 31.05.2012

Re: ***

volim sto je blentavi, polupismeni trkac za koznom loptom na terenu, sa vec dugo losim skorom u toj raboti

Mihajlovića pamtim po tome što smo jednom tamo krajem 90-tih bili na roštilju-rođendanu jednog drugara dok je u toku bila neka važna utakmica. Jedan drugi drugar, poreklom iz Borova Naselja (kao i Mihajlović) je sve vreme neprekidno brundao "sad kad im ga zavuče Mihajlović, ha, ha, zemo kad im ga zabode" i sve tako... I zabode Mihajlović - ali autogol. Slutite da smo ostatak vremena proveli odvaljujući ga od zajebancije.
bauer. bauer. 08:08 01.06.2012

Re: ***

I zabode Mihajlović - ali autogol.

Odma da ti kažem, Max, ja se nesećam ove epizode iz njegove karijere. Možda je to bio izolovani incident. Sad, ja nisam neki autoritet u ovoj oblasti (kao ni ti, priznaćeš) ali ja Mihu pamtim kao topdžiju koji je sa pola terena zabijao golove iz slobodnih udaraca. Opšti sentiment je bio da ništa neće da uradi ako izvodi slobodan udarac malkice izvan šesnesterca - jer je previše blizu gola. Što bi neki rekli - Paradoks! Ako mi neveruješ, možemo da pitamo one koji se bolje razumeju... REa, Unfa, ili, već nekoga.

Sad, to što ga je stavilo na upper management position, na kojoj se nije baš najbolje snašao... dobar sportista nije obavezno i dobar trener, i obrnuto. Ali, o ljuckim kvalitetima nije oportuno suditi.
maksa83 maksa83 10:06 01.06.2012

Re: ***

Odma da ti kažem, Max, ja se nesećam ove epizode iz njegove karijere.

Ja pravo da ti kažem ne bih to uopšte ni uočio da ovaj nije sve vreme smarao sa "Mihajlović, zemo, Borovo Naselje, kad im ga zavuče" i da ga nismo zezali posle.

Nisam bio lenj pa sam iskopao koja je to utakmica bila.

Svetsko prvenstvo u Francuskoj, protiv Nemačke, Mihajlović, autogol u 73. minuti.

Svetsko Prvenstvo 1998.

Rezultat 2:2, golgeteri tri prezimena na "ić".

GERMANY 2-2 YUGOSLAVIA
Mihajlovic 74 (og)
Oliver Bierhoff 80 Predrag Mijatovic 13
Dragan Stojkovic 54
bauer. bauer. 10:31 01.06.2012

Re: ***

Nisam bio lenj pa sam iskopao koja je to utakmica bila.

Umm. Ja ti pričam u načelu, a ti si se uhvatio za jedan snimak koji ja odbijam da pogledam dok ga ne potvrdi neko od merodavnih autoriteta <_<

EDIT!!!! jbte moj omiljeni smajli, osmeh sa nipodaštavanjem, i dalje ne radi! Kuda ide ovaj blog?

Edit 2, učio sam od najboljih...

maksa83 maksa83 10:36 01.06.2012

Re: ***

na kojoj se nije baš najbolje snašao... dobar sportista nije obavezno i dobar trener, i obrnuto

Slažem se, kao što dobar igrač nije nužno dobar sportista - drugi momenat po kom pamtim Mihajlovića je ono čuveno pljuvanje Mutua dok je bio u dresu reprezentacije. I taj će nekome da sere što ne peva himnu? Mrš bre džukelo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:38 01.06.2012

Re: ***

Svetsko prvenstvo u Francuskoj, protiv Nemačke, Mihajlović, autogol u 73. minuti.


ali je pre toga pocepao onaj slobodnjak protiv irana ,
mada je meni igrač tog prvenstva bio slobodan komljenović* :)


*prvo je dao amerikancima gol u trećoj utakmici u grupi,a zatim i protiv holandije onaj izjednačujući , pre one prečke ...
maksa83 maksa83 10:38 01.06.2012

Re: ***

Umm. Ja ti pričam u načelu, a ti si se uhvatio za jedan snimak koji ja odbijam da pogledam dok ga ne potvrdi neko od merodavnih autoriteta <_<

Nije snimak, nego tabela sa rezultatima utakmica.
bauer. bauer. 10:41 01.06.2012

Re: ***

Ma, bre, Max...
maksa83 maksa83 10:43 01.06.2012

Re: ***

bauer.
Ma, bre, Max...

Ma bre Džeče, sve okej. Ono su samo prilozi za biografiju. Ovo je kao sa onim Ugričićem. Svi su se izglupirali. Lanac budala.
zoky.nbgd zoky.nbgd 15:37 04.06.2012

Re: ***

Dr M Dr M 22:07 31.05.2012

100


Ovo je stoti komentar!

Možda i ne bi bio, da nije radila metla..
sevarlica sevarlica 23:25 31.05.2012

...

Preporuka.

Jedan od retkih opširnih tekstova koji sam pročitao.Lepo napisano i taksativno navedeno ono što žulja.

''Srpskog kralja, srpski rod''
i umesto falsifikata:
''Srpske zemlje, srpski rod''
ima falsifikat falsifikata:
''Naše zemlje i naš rod''.


Ovo vređa!!! Da li mi kao većina imamo prava na bilo šta?

P.S.
U vezi sa himnama sam napisao sličan komentar na jednom od blogova, a poenta je potpuno ista.
vilovuk vilovuk 00:42 01.06.2012

Otcepljenje od UŽAS-a


Možete se vi meni smejati do mile volje,
ali, kako ja vidim, dolazi vreme da se i u Beogradu počne razmišljati
o otcepljenju.
A ne samo u Vojvodini i Sandžaku.

Živi bili pa videli!
bene_geserit bene_geserit 07:13 01.06.2012

Re: Otcepljenje od UŽAS-a

Moronu imbecilni,
& kretenu neopevani,
tebi je mozda Uza Srbija "UZAS",
a Beograd je valjda super iako vecina stanovnika istog je dosla iz te uze Srbije

ali otkricu ti jednu tajnu
Beograd je samo hrpa zagadjenog vazduha, saobracajnhih guzvi, betona i gomile provincija skupljenih na jednom mestu u kome niko, ko ima iole mozga, ne bi pozeleo da zivi
... ali ne sumnjam da je tebi super posto si ionako kreten ...
Uza Srbija ima puno toga lepog da se obidje i pogleda,
ali ne sumnjam da tebi tako nesto ne pada na pamet, posto si idiot
U uzoj Srbiji je prosecna plata duplo manja nego u Beogradu, sto se iz Beograda naravno slabo primecuje a i ako se primeti odmah se zakljuci kako je to zasluzeno
U uzoj Srbiji je nezaposlenost daleko veca nego u Beogradu
Svi politicari slepci koji vode ovu zemlju u sunovrat zive u Beogradu
Svi tajkuni koji pljackaju ovu zemlju takodje zive u Beogradu
Sefovi kriminalnih struktura i DBa su takodje u Beogradu
Ogroman procenat birokratije na budzetu je u Beogradu
pa kad bolje razmislim
mozda i ne bi bilo tako lose da se otcepite i da sve njih povedete sa sobom
sevarlica sevarlica 07:46 01.06.2012

Re: Otcepljenje od UŽAS-a

Beograd je samo hrpa zagadjenog vazduha, saobracajnhih guzvi, betona i gomile provincija skupljenih na jednom mestu u kome niko, ko ima iole mozga, ne bi pozeleo da zivi



Potpuno si u pravu. Beograd je poslednje mesto u Srbiji u kojem bi iole normalan čovek živeo danas. Nekada je to bio mali i fin grad u kome nisi morao da piješ bensedine kad sedaš u auto i još bensedina kada tražiš parking. Nisi morao da gledaš u zemlji jer grad nije bio toliko ukenjan(sve mi se čini da su u Beogradu kućni ljubimci telad a ne psi, kol'ko kake).
Zbog toga a i opšte kulture i ponašanja ovih "novih" Beogradžana, ja sam se iz istog izselio.
Milan Novković Milan Novković 08:03 01.06.2012

Re: Otcepljenje od UŽAS-a

ja sam se iz istog izselio

Pametno

Ja volim Beograd i mogao bih tamo da živim, a iselio sam se iz radoznalosti, da vidim malo sveta, pa ostao.

Moram da odam jednu tajnu, Omege se tiče:

Pošto poslednjih godina mnogo manje čitam blog nego prvih, a pamćenje mi očajno, uvek iznova provaljujem tajnu Omeginoovog avatara - nekako mi od početka ličio na dve ženske noge sa gaćicama.

Nice, preleteo bih preko toga, al uvek mi nešto "nelogično" (zakrivljenja, npr) pa zastanem i "provalim". Treba mi sve manje vremena i to je dobra vest, ali je strašno da nikako ne zapamtim.

Ovde nema nikakve metafore u pokušaju, iskreno, bukvalno je tako i meni smešno, pa kažem što da podelim sa blogerima, što nije u redu da mi komentar bude prekratak, pa sam ga ovako produžio
elis elis 08:05 01.06.2012

Re: Otcepljenje od UŽAS-a

Milan Novković
...Ovde nema nikakve metafore u pokušaju...


Naravno da nema metafore u pokušaju - ovo je jedna veoma zaokružena i dovršena metafora
Milan Novković Milan Novković 08:09 01.06.2012

Re: Otcepljenje od UŽAS-a

elis
Milan Novković
...Ovde nema nikakve metafore u pokušaju...


Naravno da nema metafore u pokušaju - ovo je jedna veoma zaokružena i dovršena metafora

Elisu da se oduzme pravo na korišćenje par samoglasnika i više suglasnika
sevarlica sevarlica 08:16 01.06.2012

Re: Otcepljenje od UŽAS-a

Ja volim Beograd i mogao bih tamo da živim


Ja sam voleo Beograd, više ga ne volim. Čim završim sa poslom(radim na Slaviji) pun gas kući :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 07:24 01.06.2012

.

eh kad bi problem bilo 'samo' to (ne)pevanje -
eno juče nas francuzi razbiše na dupli pas ,
a čovek pomisli da je to prvo što se nauči kad treniraš fudbal.

prijem;dodavanje;dupli pas ...

*jang :)
bauer. bauer. 07:44 01.06.2012

Omegito...

Da ti ne stajem na muku, da sam bio na njegovom mestu, ni ja je ne bi pevao. Prvo, zato što mi povređuje verska ubeđenja, drugo, zato što je bedasta, kao i bilo koja druga himna na svetu. Ako sam zbog toga manje Srbin... onda, ništa.

Mnogi bi rekli da nisam dovoljno dobar Amerikanac, jer me žestoko nervira ovdašnji ustanovljeni običaj da deca do kraja srednje škole, svako jutro na početku nastave ponavljaju naglas zakletvu zastavi. Srećom, 21-vi vek se zahuktao, pa će i tome doći kraj. A, i moja deca su prešla na više škole (osim jedne) pa ne dolazim tako često u situaciju da na roditeljskim sastancima, tokom zakletve, iz kurtoazije, napravim napor da se uspravim iz stolice. Ne ponavljajući reči zakletve, dok traje hor ostalih roditelja.

Usput... misliš li da će neki fudbaler iz Republike Srpske u doglednoj budućnosti pevati himnu B&H?
omega68 omega68 08:35 01.06.2012

Re: Omegito...

Ne ponavljajući reči zakletve, dok traje hor ostalih roditelja.

Verujem...
napravim napor da se uspravim iz stolice

Napor, kažeš.To je napor?Živiš u zemlji koja ti je dala mogućnost boljeg života i to ti je malo nego te smara himna te zemlje?
Srećom, 21-vi vek se zahuktao, pa će i tome doći kraj

Ne verujem, retko ko trgujem svojim nasleđem kao ovdašnja neokomunistička ''elita''.
Usput... misliš li da će neki fudbaler iz Republike Srpske u doglednoj budućnosti pevati himnu B&H?

BTW ( ), koliko treba čovek da bude____________ da čak i pomisli da su ti primeri slični?
bauer. bauer. 08:49 01.06.2012

Re: Omegito...

Napor, kažeš.To je napor?Živiš u zemlji koja ti je dala mogućnost boljeg života i to ti je malo nego te smara himna te zemlje?

Omega, ja nisam __________ da popunjavam neispunjena polja u rečenicama. Ali da ti odgovorim na postavljeno pitanje, zemlja koja mi je dala mogućnost boljeg življenja, a čijem sam ja uspehu ili neuspehu donekle doprineo, mi povremeno prebrojava krvna zrnca, isto kao što i ti to radiš. I to budi nemir u meni.
escherichije_colic escherichije_colic 09:34 01.06.2012

Re: Omegito...

zemlja koja mi je dala mogućnost boljeg življenja, a čijem sam ja uspehu ili neuspehu donekle doprineo, mi povremeno prebrojava krvna zrnca, isto kao što i ti to radiš. I to budi nemir u meni.


Ostajte ovdje!...Sunce tuđeg neba,
Neće vas grijat kô što ovo grije;
Grki su tamo zalogaji hljeba
Gdje svoga nema i gdje brata nije.

Od svoje majke ko će naći bolju?!
A majka vaša zemlja vam je ova;
Bacite pogled po kršu i polju,
Svuda su groblja vaših pradjedova.

Za ovu zemlju oni bjehu divi,
Uzori svijetli, što je branit znaše,
U ovoj zemlji ostanite i vi,
I za nju dajte vrelo krvi vaše.

Kô pusta grana, kad jesenja krila
Trgnu joj lisje i pokose ledom,
Bez vas bi majka domovina bila;
A majka plače za svojijem čedom.

Ne dajte suzi da joj s oka leti,
Vrat'te se njojzi u naručju sveta;
Živite zato da možete mrijeti
Na njenom polju gdje vas slava sreta!

Ovdje vas svako poznaje i voli,
A tamo niko poznati vas neće;
Bolji su svoji i krševi goli
No cvijetna polja kud se tuđin kreće.

Ovdje vam svako bratsku ruku steže -
U tuđem svijetu za vas pelen cvjeta;
Za ove krše sve vas, sve vas veže:
Ime i jezik, bratstvo, i krv sveta,

Ostajte ovdje!... Sunce tuđeg neba
Neće vas grijat kô što ovo grije -
Grki su tamo zalogaji hljeba
Gdje svoga nema i gdje brata nije...



1896.

ALEKSA ŠANTIĆ
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:12 01.06.2012

Re: Omegito...

Usput... misliš li da će neki fudbaler iz Republike Srpske u doglednoj budućnosti pevati himnu B&H?


tu postoji samo jedan mali problem . ta himna nema tekst :)
escherichije_colic escherichije_colic 10:15 01.06.2012

Re: Omegito...

Usput... misliš li da će neki fudbaler iz Republike Srpske u doglednoj budućnosti pevati himnu B&H?


Teško, budući da himna BiH nema reči.

Da je Bošnjaka u Srbiji 2.5-3 miliona, moglo bi se porediti. Srbi nisu manjina u BiH a čini mi se da neko pokušava tu tezu proturiti izjednačavajući slučaj RS sa samoproklamovanim "Sandžakom" (3 opštine u Raškom okrugu)

Što se mene tiče niko ne mora da peva himnu. Mihajlović je som što je zakuvao celu priču sa ugovorom, a Ljajić što je davao onakvo objašnjenje, umesto neko trivijalno tipa "nisam stigao da naučim reči".

Podseti me ovaj incident na situaciju sa bivšim reprezentativcem (SP Francuska 1998.) Željkom Petrovićem, tamo negde '92/93. kad je nastupao za zagrebački Dinamo (tada nasilno preimenovan u HAŠK Građanski) U finalu kupa, dok se intonirala "Lijepa naša" Željko Petrović je držao ruku na srcu, ne znam da li je pevao. Uglavnom oko toga je tada ispala cela drama kod nas, a čovek se branio sa "pa šta je trebalo da uradim- da skinem gaće i okrenem guzicu himni?" Elem, mora se priznati da nije baš ista situacija- tad je još uvek trajao rat a pomenuti fudbaler je dao zakletvu vojsci koja je u tom trenutku de fakto ratovala na teritoriji Hrvatske.

Ako nekome nije jasno zašto Ljajić nije pevao himnu, neka se priseti slavlja u NP pre par godina, kad nas je Turska posle one nezapamćene krađe izbacila iz finala SP u košarci. Raški Bošnjaci ne doživljavaju Srbiju kao svoju državu i to je njihovo pravo, kao i pravo da mašu turskom zastavom. Kad mogu oni u Bujanovcu da slave "dan zastave" i ističu albanske zastave na državnim objektima, što ne bi mogli i ovi da slave pobede turske reprezentacije.

Mene u priči jedino vređa njegovo objašnjenje- "nisam pevao jer držim do sebe". Šta to znači- da je Ljajiću ispod časti da u nekoliko strofa i refrena 4-5 puta ponovi "srpske" i "srpski" i da to vređa njegov nacionalni ponos? A turske zastave valjda ne vređaju nikoga u Srbiji i nemaju nikakve negativne konotacije.

Problem u ovom našem tipično balkanskom slučaju je dvosmerno licemerje. "Moja mi govna najmanje smrde, moje me rane najviše bole" i u tome nema razlike među Srbima, Bošnjacima, Hrvatima, Albancima.
bauer. bauer. 10:27 01.06.2012

Re: Omegito...

tu postoji samo jedan mali problem . ta himna nema tekst :)

nači, ništa? ja sam mislio da smo mi u problemu :)
pedjalon pedjalon 10:52 01.06.2012

Ostajte ovdje

Da li znamo kojim je povodom Šantić pisao ovu pesmu?
Kažu da onih na koje se odnosila ova pesma, ima u Turskoj, više miliona.
escherichije_colic escherichije_colic 10:58 01.06.2012

Re: Omegito...

nači, ništa? ja sam mislio da smo mi u problemu :)


Nismo mi u problemo neko se samo kod nas izmišlja problem od nekih stvari koje se svuda u okolišu podrazumevaju. Srbi u hrvatskim reprezentacijama pevaju "Lijepu našu" a Srba je više u Hrvatskoj nego Bošnjaka u Srbiji. Osim toga, veliki deo tih Srba je bio u ratu sa istom tom Hrvatskom državom, pa opet njihovi predstavnici pevaju njenu himnu. Ne sećam se da su raški Bošnjaci bili u sukobu sa državom Srbijom, osim ponekog vikend ratnika što je povremeno prelazio Drinu, al i država Srbija je na tom ratištu bila inkognito, tako da se to ne računa. Ne postiji nijedan realan razlog zašto bi raški Bošnjaci odbijali da pevaju "Bože pravde" ako već hrvatski Srbi pevaju "Lijepu našu" ... Osim one stare narodne maksime "na sirotinju i mrav diže karu". Znaš kad bi smeo neki Srbin u hrvatskoj reprezentaciji da uradi ovo što je napravio Ljajić- odbije da peva himnu uz objašnjenje da to vređa njegova nacionalna osećanja?
dragoljub92 dragoljub92 11:14 01.06.2012

Re: Omegito...

postiji nijedan realan razlog zašto bi raški Bošnjaci odbijali da pevaju

postoji i to čak možda i dva,
el se sećaš one otmice muslimana iz voza i njihove sudbine,čini mi se da je u pitanju i jedan autbus,ali nisam siguran. e pa, ti ljudi su bili državljani srbije i šta je srbija uradila da kazni te što su na pravdi boga poklali njene državljane.
jedino časno što su srbi uradili je to,tako sam čuo,što je neki bračni par spasi nekog muslimanskog klinca time što su rekli da im je sin i tako ga spasili,oni pravi СРБИ ispali.
mnogo govana smo razmazali po svom licu sami a sad za to okrivljujemo druge.

ps
neko je pitao za šantićevo " Ostajte ovde" povodom čega.
kolko se ja sećam iz osnovne smo učili da su se muslimani masovno selili i kad je ,valjda ,austrija aneksirala bosnu i ,opet valjda kad je stvarana SHS, e pa za jedan od ta dva događaja je vezan nastanak te pesme.
escherichije_colic escherichije_colic 11:26 01.06.2012

Re: Omegito...

postoji i to čak možda i dva,
el se sećaš one otmice muslimana iz voza i njihove sudbine,čini mi se da je u pitanju i jedan autbus,ali nisam siguran. e pa, ti ljudi su bili državljani srbije i šta je srbija uradila da kazni te što su na pravdi boga poklali njene državljane.
jedino časno što su srbi uradili je to,tako sam čuo,što je neki bračni par spasi nekog muslimanskog klinca time što su rekli da im je sin i tako ga spasili,oni pravi СРБИ ispali.
mnogo govana smo razmazali po svom licu sami a sad za to okrivljujemo druge.


Dragoljube, uz dužno poštovanje, to nije valjan argument. Koliko je starih, nemoćnih i nedužnih stradalo u "Oluji", pa opet njihova deca i unuci pevaju himnu države (koja tu "Oluju" uredno slavi) kad nose njen reprezentativni dres.

S druge strane, nemali broj sandžačkih Bošnjaka je ratovao '92-95. u Bosni i uglavnom su bili ozloglašeni među srpskim stanovništvom. Sigurno se dosta njih posle rata vratilo i danas normalno živi u Srbiji, da ne pričam o pomenutim "vikend ratnicima". Prema tome, ako je u tom slučaju "pojeo vuk magarca", onda bi moglo i ovo sa himnom da se proguta. Lično ne očekujem od Ljajića da peva himnu i mislim da je Mihajlović pogrešio što to nije rešio s njim pre utakmice, ali objašnjenje "nisam pevao jer držim do sebe" je ništa drugo nego bezobrazluk i manir onog mrava koji diže karu na sirotinju. Vređa ga himna a ne vređa ga dres sa krstačom i 4 ocila na srcu? Ama dobar je dres a ni himna ne para uši, kad si tek talentovani klinac koji treba da se reklamira i proda. Sad kad se zaradilo i ne zavisi se više od tog dresa, valja malo "držati do sebe"

Treba uvesti u ustavu opciju muslimanima da umesto "Bože pravde" himnu započinju sa "Allahu akbar ti što spase ..." Ipak je to jedan te isti Bog a vernicima treba ostaviti slobodu da mu se obrađaju na svoj način.
escherichije_colic escherichije_colic 11:26 01.06.2012

Re: Omegito...

ps
neko je pitao za šantićevo " Ostajte ovde" povodom čega.
kolko se ja sećam iz osnovne smo učili da su se muslimani masovno selili i kad je ,valjda ,austrija aneksirala bosnu i ,opet valjda kad je stvarana SHS, e pa za jedan od ta dva događaja je vezan nastanak te pesme.


Očigledno za ovaj prvi, pošto je pesma objavljena valjda 1896.
predatortz predatortz 11:28 01.06.2012

Re: Omegito...


S druge strane, nemali broj sandžačkih Bošnjaka je ratovao '92-95. u Bosni i uglavnom su bili ozloglašeni među srpskim stanovništvom.


I Muslimanskim. Sada su do te mere kriminalizovali Sarajevo da se više ni lokalni Muslimani ne osećaju sigurno.
dragoljub92 dragoljub92 11:50 01.06.2012

Re: Omegito...

Dragoljube, uz dužno poštovanje, to nije valjan argument.

sad,uz dužo poštovanje i tebi,ovo je ,nažalost, ipak jedan od razloga,plus drugi sv. rat i četničko krvavo šenlučenje nad "turcima" i ko zna šta što mi i neznamo iz istorije,politički i ljudski događaji od stvaranja SHS pa nadalje do ovog zločina.

a što se tiče pevanja himne pročitaj "Kvaku 22" samo glavu "Veliki krstaški ohod kap.Blacka" i videćeš koliko je besmisleno to što ona budaletina traži od reprezentativaca.
što se tiče klinca,pa on je ,kako čujem, igrao za juniore,omlatince,odbio da igra za BH Federaciju,pa .budimo ljudi ,tolko li je teško da mu se progleda kroz prste.pa i to oko prodaje,pa srpski srbi iz reprezentacije li ne dolaze samo zbog love u istu al aj će okrivimo muslimana za to.
jebešga,kad čujem pročitam šta sve se u ovoj zemlji kaže i piše i meni bi bilo teško da budem musliman ovde,pošteno!doduše ,meni je i ovako teško pošto sam niški separatista i ateista,kažu nisam srbin pošto sam ateista.svaki put kad to kažu nanose mi neizrecivu duševnu i telesnu bol,a ne mog dagi tužim.
escherichije_colic escherichije_colic 13:05 01.06.2012

Re: Omegito...

plus drugi sv. rat i četničko krvavo šenlučenje nad "turcima" i ko zna šta što mi i neznamo iz istorije,politički i ljudski događaji od stvaranja SHS pa nadalje do ovog zločina.


Vidi, ja čak nisam ni potegao drugi svetski rat kao argument, a činjenica da je u NDH "Lijepa naša" korišćena kao himna, pa makar i nezvanična. I Srbi ne treba da imaju problem s tim a Bošnjacima smeta "Bože pravde"- zašto? Zar je toliko gadno prevaliti preko usta "Bog" i "srpski", kad već mogu ovi u Hrvatskoj da pevaju himnu pod kojom su im dedove slali u klanicu?

pa i to oko prodaje,pa srpski srbi iz reprezentacije li ne dolaze samo zbog love u istu al aj će okrivimo muslimana za to.


Pa valjda je važnije osećanje nacionalnog i ljudskog dostojanstva od reklamiranja kroz dres reprezentacije? Ja nisam čuo da je bilo ko od tih Srba, koji se isto tako reklamiraju kroz reprezentaciju, izjavio da ga vređaju simboli države čiji dres nosi.
dragoljub92 dragoljub92 20:30 01.06.2012

Re: Omegito...

zvog ovakvih
Pošto su ti tvoji jednom već bili verolomnici, velika je verovatnoća da ćeš ti ili neki tvoj potomak ponovo, zarad neke koristi, da izdaš i tu sadašnju veru.

a srbi u Hr su se oekli 91 kad su podigli ustanak protiv "lijepe njiove" i završili u izbegličkim logorima,tako da ona šaka jada što je ostala ,poučena predhodnim iskustvom nema nikakve iluzije više da će matica da ih pomogne,pa de su tu su i rade što moraju.
blogovatelj blogovatelj 06:46 02.06.2012

Re: Omegito...

Mnogi bi rekli da nisam dovoljno dobar Amerikanac, jer me žestoko nervira ovdašnji ustanovljeni običaj da deca do kraja srednje škole, svako jutro na početku nastave ponavljaju naglas zakletvu zastavi.


U Kanadi dvanes godina po skolama svaki dan pevaju himnu. Medjutim, u nekom francuskom delu Kanade pre neku godinu neki school board (valjda se kaze skolski odbor na srpskom) izglasao da se himna ne intonira (sto sam nasao pravu rec, a?) jer je to gubljenje vremena. Od toga su pravoverni Englezi sirom Kanade zapenili, ali im nisu silom uterivali demokratiju, tako da ovi ni danas ne stoje mirno na pocetku svakog radnog dana. Slobodna zemlja brajko moj...
omega68 omega68 07:39 02.06.2012

Re: Omegito...

A kakve su to studentske demonstracije po Kanadi?
escherichije_colic escherichije_colic 11:08 02.06.2012

Re: Omegito...

a srbi u Hr su se oekli 91 kad su podigli ustanak protiv "lijepe njiove" i završili u izbegličkim logorima,tako da ona šaka jada što je ostala ,poučena predhodnim iskustvom nema nikakve iluzije više da će matica da ih pomogne,pa de su tu su i rade što moraju.


Sve to što navodite opet ide u prilog onome što pričam- raški Bošnjaci niti su dizali ustanak protiv Srbije niti su završili u izbegličkim logorima, pa samim tim imaju dva razloga manje da ih vređaju simboli države Srbije, pogotovo himna "Bože pravde", koja čak nije bila Miloševićeva himna.

Bošnjaci jednostavno ne žele da pevaju himnu u kojoj se toliko puta pominje pridev "srpski". Meni je jasno zašto ne žele i nije u tome problem. Ja imam problem s tim što Ljajić ladno izjavljuje da himna vređa njegovo dostojanstvo. Ustvari, ni s tim nemam problem, jer Ljaja je ipak fudbaler, a njima pamet baš nije brza, pa nije čudo što je u ovom slučaju jezik bio brži.

Imam problem s tim što se odmah poređa hor dušebrižnika koji takav očigledan nedostatak vaspitanja podržavaju kao neko njegovo tobožnje pravo. Ponoviću- nije morao da peva ali nije smeo ni da izjavi ono što je izjavio.
blogovatelj blogovatelj 04:26 05.06.2012

Re: Omegito...

A kakve su to studentske demonstracije po Kanadi?


U Kvebeku se bune jer hoce da im dignu cene skolarina za koledze i fakultete.
Colin_bgd Colin_bgd 09:25 01.06.2012

Himna, take 27891... Action!

Sve ovo oko himne lici malo na ono "od ponedeljka sam na dijeti..."

25 godina smo aktivno ucili decu (i ostale) da Hej Sloveni nije nasa himna, zvizdali smo joj i u Beogradu i u Zagrebu, voleli smo se po principu "samo mrtav _ _ _ _ je dobar _ _ _ _ ", i sad hocemo da na osnovu jednog pisljivog papira uteramo za 5 minuta jednom klincu stvarnu ljubav prema drzavi (koja uzgred budi receno jos uvek sama sebe nije ni definisala), i da ceo taj decenijski trening mrznje zaboravimo preko noci, onako kako je i sam selektor Sinisa preko noci odmrzeo "himnu"...

A u stvari ne radi se o tome, vec kao sto je po milioniti put vec receno zahtevati od bilo koga da bilo sta u bilo kom trenutku peva (osim ako mu to nije direktan posao) je izivljavanje. Ljajic je stajao u stavu mirno, od svakog normalnog vise nego dovoljno...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana