Nasi zivoti

Jasmina Tesanovic RSS / 29.01.2008. u 16:41

   Glasacu za Tadica u drugom krugu. Imam veliki istorijski strah od slucaja Aventino, to jest kad se celokupno demokratska opozicija u Italiji povukla iz parlamenta na brdo Aventino kod Rima u znak protesta protiv fasistickih policijskih grupa koje su ubile izmedju ostalih socialijalistu Mateotija (1924) koji se javno pobunio protiv kradje izbora te iste godine.  Musolini je taj bojkot iskoristio  da potpuno preuzme vlast…ostalo sve znate…
   Preuzimam tekst iz Koha Ditore, objavljen u Danas-u, kao glas razuma sa Kosova.
   U pitanju su pre svega nasi zivoti a ne visoka politika.  

Tri želje u novoj godini
Lični stav
Radomir Dimić

Imam samo tri želje koje bih želeo da se ostvare u novoj 2008. godini!!! Prva želja je, pre svega, mir. Da vlada mir u celom svetu. Da se zaustave ratovi i ubijanja ljudi, patnje i nesreće. Da život ljudi bude iznad toga. Da se više nikada ne ponove Kosovo, Bosna i Hrvatska i mnogi drugi kravavi ratovi i gubitak ljudi.
Druga želja koju sam poželeo, a mogla je biti i prva, jeste zdravlje. Zdravlje, ne samo mojoj porodici, odnosno mojoj deci; poželeo sam zdravlje svoj deci sveta, ali i sreću i porodično blagostanje svim ljudima, bez obzira na to kojoj naciji ili veri pripadaju. Uz dobro zdravlje bih dodao i ljubav i slobodu.
Kao treću želju, poželeo sam da Kosovo u 2008. godini bude oaza mira, slobode, dobrobiti i simbol multietničkog života, tolerancije i prosperiteta. Da Kosovo krene novim putem – putem evropskih i civilizacijskih vrednosti. Da demokratskim postupcima i zrelošću, ali i drugim dostignućima, postane član evropske porodice i da uđe u evropski sistem vrednosti.
Da bih ostvario moju treću želju, odlučio sam da se svim svojim bićem posvetim Kosovu. Da zajedno sa građanima Kosova učestvujem u izgradnji i formiranju evropske budućnosti za Kosovo. Da volim Kosovo i da živim na Kosovu. Želim da volim Kosovo više od Tadića i Koštunice i drugih hipohondara iz Beograda, jer ne želim da budem talac njihove bolesne politike. Ako mi je Miloševićev režim ubio oca, majku i suprugu, majku troje maloletne dece, oterao me je iz Prištine i ostavio me bez posla, onda ne želim i nisam obavezan da podnosim poniženja ove reciklirane Miloševićeve politike koja je mene i ceo srpski narod oterala u najveće siromaštvo i samoizolaciju. Sedam godina Srbi žive u kontejnerima. Moja deca, bez majke, gladna i bez doma, deset dana uzastopce, usred zime na kiši i vetru, osetila su na svojoj koži svu „brigu“ majke Srbije.
Ne mogu da volim Tadića i Koštunicu i zbog toga što su podelili Srbe sa Kosova na podobne i nepodobne. Podobni Srbi na čelu sa samozvanim liderima imaju sve. Neposlušni i nepodobni Srbi koji izlaze na kosovske izbore nemaju ništa. Mi smo „izdajice srpstva“ i možda nas zbog toga uvek kažnjavaju, čak i zabranom studiranja za našu decu ukoliko nemamo hiljadu evra.
Volim Kosovo više od Beograda, jer na Kosovu sam rođen ja, i moji preci vekovima unazad. Volim ga zbog mojih prijatelja Albanaca, Turaka, Bošnjaka, Roma... Volim ga i zbog Rugovske klisure, mog Lapa, Berileva, Pećke patrijaršije, prištinske džamije i Sahat kule. Volim slobodno i otvoreno Kosovo. Građansko društvo, multietničko i demokratsko. Hoću da govorim svoj maternji srpski jezik i da mislim na evropski način. Hoću da razumem volju građana Kosova. Njihova želja je nezavisnost Kosova. Nezavisnost Kosova podržava i najveća sila današnjice – Amerika, ali i veći deo Evrope. Kosovo je de facto nezavisno već punih osam godina. Nezavisnost Kosovu dao je upravo Miloševićev režim svojom politikom etničkog čišćenja, pljački i uništavanju imovine. Na nesreću, Srbi se tome nisu suprodstavili. Nezavisnost Kosova većim delom su pomogli i sami Srbi koji su punili džakove parama prodajom svojih imanja. Dakle, Kosovo je odavno van Srbije i Srbije na Kosovu nema. Sve rezolucije zvanične Srbije su samo bacanje prašine u oči Srbima sa Kosova i guranje u najveću agoniju.
Oko devedeset posto populacije Kosova su Albanci. Oni imaju nezavisnost, želela Srbija to da prizna ili ne. Ukoliko je za nezavisnost skoro ceo svet, da li mogu ja da idem protiv tog sveta? Da li treba da započnemo novi rat i krvoproliće? Da ratujemo protiv celog sveta? Ne, ja ne želim rat, i neću dopustiti mojoj deci da ginu za fotelje Tadića i Koštunice. Ukoliko moram da biram između rata i nezavisnosti Kosova, ja sam za nezavisnost Kosova. Na nezavisnom Kosovu koje će priznati mnoge zemlje, verujem da će i moja nezavisnost biti ravnopravna sa nezavisnošću svih građana Kosova. Hoću da verujem institucijama Kosova i narodu Kosova da moja osnovna ljudska prava neće biti ugrožena. Srpsku zajednicu mogu da oslobode straha od nezavisnosti Kosova samo većinski Albanski narod, demokratske kosovske institucije i albanska politička i intelektualna elita. Neophodno je pružiti ruku pomirenja. Zakopati ratne sekire. Albanci treba da pomognu Srbima da izađu iz samoizolacije, iz blindiranih enklava. Nezavisnost Kosova neće biti kraj sveta za Srbe ukoliko vlada Kosova obezbedi povratak svih raseljenih Srba i stvori uslove za njihovu egzistenciju, punu sigurnost, zaposlenost i punu društvenu, ekonomsku i kulturnu integraciju. Srbi, sa svoje strane, treba da se suoče sa novom realnošću i pokažu veću želju i hrabrost da učestvuju u izgradnji zajedničke budućnosti Kosova. Iskreno verujem da će posleratna mržnja brzo nestati i ratnički bubnjevi utihnuti, da će ekstremisti ućutati i izbrisati se mnogi antagonizmi.
Hoću da verujem da dolazi novo vreme, kada ću sa gospodinom Tačijem ili bilo kojim albanskim političarem moći da slobodno odem u Leposavić i Zvečan, Pećku patrijaršiju, ali i u džamiju muftije Trnava i da slobodno pijem kafu u Prištini, Prizrenu, Đakovici. Ali neću da idem u Goraždevac sa g. Rikerom, a da ga Srbi tamo gađaju i da to niko ne osudi. Želim da odem i otićiću kod porodice Bogujevci u Podujevu i kod porodice Beriša u Suvu Reku, ali i kod Simića, i da svima njima izrazim saučešće i olakšam bol, jer samo tako možemo ići napred. Samo na ovaj način Kosovo može da dokaže da je zrelo za demokratiju i nezavisnost.
To su, dakle, tri moje želje. Treća želja predstavlja moj lični stav; svestan sam velike opasnosti kojom se izlažem, zbog čega mogu da platim visoku cenu, ali je to moj izbor. Put koji sam izabrao je moj put pomirenja i praštanja, zbog toga što volim Kosovo, živim na Kosovu i umreću na Kosovu!



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 16:54 29.01.2008

Jedan cilj - budućnost, a ne prošlost..!

Jasmina Tesanovic: "Glasacu za Tadica u drugom krugu. Imam veliki istorijski strah od slucaja Aventino, to jest kad se celokupno demokratska opozicija u Italiji povukla iz parlamenta na brdo Aventino kod Rima u znak protesta protiv..."


Nezavisnost Kosovu dao je upravo Miloševićev režim svojom politikom etničkog čišćenja, pljački i uništavanju imovine.
Domazet Domazet 17:37 29.01.2008

Re: Jedan cilj - budućnost, a ne prošlost.

Dragan Vujanović
...
Hmmm, ne mogu se oteti utisku da imas interesantan koncept vremena. Pretpostavljajuci da si ti jedan od onih cvrsto utemeljenih u sadasnjosti a okrenut prema buducnosti, nikako prema proslosti, rekao bih da je za tebe proslost period od 1878 do 1988 i od 1999 do danas, sadasnjost period od 1988 do 1999, a da ce svetla buducnost poceti onog trenutka kada se Srbiji oduzme Kosovo bez ikakve nadoknade?
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 18:05 29.01.2008

Re: Jedan cilj - budućnost, a ne prošlost.

Domazet: - "Hmmm, ne mogu se oteti utisku da imas interesantan koncept vremena. Pretpostavljajuci da si ti jedan od onih cvrsto utemeljenih u sadasnjosti a okrenut prema buducnosti, nikako prema proslosti, rekao bih da je za tebe proslost period od 1878 do 1988 i od 1999 do danas, sadasnjost period od 1988 do 1999, a da ce svetla buducnost poceti onog trenutka kada se Srbiji oduzme Kosovo bez ikakve nadoknade?
A zašto toliko reči trošite i toliko lupate glavu nagađajući, umesto da me jednostavno pitate šta o datom problemu mislim?!

Pre će biti da vas odgovor i ne zanima, pa zato postavljate kvazi-dilemu, koja je zapravo tu da biste izrekli neku unapred pripremljenu konstataciju. Naravno, pogrešnu konstataciju. Jer, ja ne razmišljam u kategorijama kao što su - "da Kosovo bude oduzeto", "Ne damo da tuđa čizma kroči na naše tlo", "Ni jedan pedalj srpske zemlje neće..." itd.

Nego, upade mi u oči nešto što ste napisali. Nadam se da ste to napisali potpuno svesni, i svojom sopstvenom voljom. Radi se o rečenici - "...a da ce svetla buducnost poceti onog trenutka kada se Srbiji oduzme Kosovo bez ikakve nadoknade?"

Bez nadoknade?! Nisam znao da je i nekakva nadoknada u igri! Vi smatrate da Kosovo treba da bude oduzeto uz izvesnu nadoknadu?! Po ovome što ste napisali, zaključak je potvrdan. Što će reći da vi smatrate da Kosovo ima određenu cenu. Bilo bi lepo da nam kažete koja je to i kolika nadoknada, odnosno cena.
adam weisphaut adam weisphaut 18:22 29.01.2008

Re: Jedan cilj - budućnost, a ne prošlost.

kada se Srbiji oduzme Kosovo bez ikakve nadoknade?

Kako moze da ti bude oduzeto ono sto ti i ne pripada?
A ako ti oduzimaju nesto onda ti ne trazis nadoknadu, osim ako ne prodajes.
Domazet Domazet 18:42 29.01.2008

Strasno postidjen pred vama...

...sto bi da Kosovo prepustite zadjabe ('ajde nije bas zadjabe, niste bas toliko velikodusni, vi bi da ga date za par vasih viza) evo da vam kazem za koliko bih ja prodao Kosovo. Ja smatram da Srbija, da bi pristala na nezavisnost Kosova, kao minimum mora da dobije dobije:
1. deo oko Mitrovice kroz podelu Kosova,
2. garancije Sveta (obratite paznju na kapitalizaciju) da ce Srbima koji rese da ostanu na teritoriji samostalnog Kosova garantuju sva prava zagarantovana Poveljom EU uz jasno razradjen mehanizam zastite tih prava.
3. garancije EU da ce i Kosovo i Srbija biti primljeni u EU uz jasno definisan mehanizam i timetable.
Ako se ne varam, po tacki 1. delim misljenje sa izvesnom Vesnom Pesic. A tacke 2 i 3 verovatno podrzavaju svi razumni ljudi na Balkanu.
Sta ako joj Svet to ne ponudi. Pa nista, onda ima da cuti, ne moze sut sa rogatim. I da cuteci ne priznaje. Pa da vidimo koliko ce Svet istrajati u tome da se od jedne drzave mogu uzimati teritorije bez njenog pristanka.

E da, molio bih, ako bi ste bili ljubazni, da mi kazete sta vam tacno smeta u mojim stavovima. To jest u ceni? To sto do viza ne bi mogli da stignete preko reda?
adam weisphaut adam weisphaut 19:05 29.01.2008

Re: Strasno postidjen pred vama...


I upravo osnovni uzrok svih nezgoda od kojih danas patimo i od kojih cemo ubuduce mnogo patiti lezi u tome sto smo usli u tudju zemlju.

D. Tucovic:"Pismo iz jednoga granicnoga garnizona" 12.novembar 1913.god RAD, Beograd 1980.
Domazet Domazet 19:12 29.01.2008

U bre bata Dragance...

adam weisphaut

I upravo osnovni uzrok svih nezgoda od kojih danas patimo i od kojih cemo ubuduce mnogo patiti lezi u tome sto smo usli u tudju zemlju.

D. Tucovic:"Pismo iz jednoga granicnoga garnizona" 12.novembar 1913.god RAD, Beograd 1980.
...pa ovaj je jos bolji ode tebe. Njemu je Danas u 1913-oj!? Kada li njemu onda dodje Svetlo Sutra? 1803-ce?
dragan7557 dragan7557 19:21 29.01.2008

Re: Strasno postidjen pred vama...

3. garancije EU da ce i Kosovo i Srbija biti primljeni u EU uz jasno definisan mehanizam i timetable.
Ako se ne varam, po tacki 1. delim misljenje sa izvesnom Vesnom Pesic. A tacke 2 i 3 verovatno podrzavaju svi razumni ljudi na Balkanu.


Vi ili ste potpuno neupućeni o temi ili zlonamerno brkate procedure prijema nove članice u EU sa nekim garancijama (?).

EU nije tvorevina koja izdaje garancije poputt bivše SFRJ u kojoj je za 'ozbiljne stavri' "garantovala država koja odumire'" i koja je na kraju u žuto narandžastoj 'eksport revoluciji' načisto crkla, a restauraciju bivšeg poretka izvršili
upravo naslednici i učenici stegonoša (avangarde) tkzv. komunizma na prvi poziv svojih ćaća, amidža i daidža.

Uostalom u običnom životu se servis i garancija daju na određeni proizod a ne na prodaju magle kako je to uobičajeno u Srbiji. Razmislite malo pre nego što pišete ovakve neizvodive poslove.

dragan7557
29 januar 2008
adam weisphaut adam weisphaut 19:22 29.01.2008

Re: U bre bata Dragance...

...pa ovaj je jos bolji ode tebe. Njemu je Danas u 1913-oj!? Kada li njemu onda dodje Svetlo Sutra? 1803-ce?

Da neces da kazes i da bih ja da prodajem nesto sto ne pripada jednoj zemlji kao gradjanin druge zemlje ?
I interesantno da se slazes sa VP, vidis Vukche i ucheni profesor Vladeta nisu.
Domazet Domazet 19:54 29.01.2008

Uh lebac ti j'em...

dragan7557
Vi ili ste potpuno neupućeni o temi ili zlonamerno brkate procedure prijema nove članice u EU sa nekim garancijama (?).

EU nije tvorevina koja izdaje garancije poputt bivše SFRJ u kojoj je za 'ozbiljne stavri' "garantovala država koja odumire'" i koja je na kraju u žuto narandžastoj 'eksport revoluciji' načisto crkla, a restauraciju bivšeg poretka izvršili
upravo naslednici i učenici stegonoša (avangarde) tkzv. komunizma na prvi poziv svojih ćaća, amidža i daidža.


Uostalom u običnom životu se servis i garancija daju na određeni proizod a ne na prodaju magle kako je to uobičajeno u Srbiji. Razmislite malo pre nego što pišete ovakve neizvodive poslove.

dragan7557
29 januar 2008
...al' si ovo zestoko smislio. Bice da si i ti jedan od onih sto im se mozak sastoji od tri koscice, glasnih zica i pljuvacnih zlezda?

Prvo da ti kazem da nisi pazljivo pratio fabulu, valjda ti se zurilo da procitas preko bata Dragancetovog ramena? Pa normalno da su garancije vezane za postovanje propisanog mehanizma i timetablea. Ako neko nece da postuje jasno definisane mehanizam prijema i timetable, to je njegova stvar. Nece biti primljen u EU i gotovo. Ali ako ispostuje onda moraju da postoje garancije da ce se to postovanje zavrsiti prijemom u EU. Bez naknadnih uslova ili izvinjenja da sada bas i nije zgodno vreme. To se u Svetu (obrati paznju na kapitalizaciju) zove 'utvrdjivanje pravila igre'.

Drugo, vidim da koristis tudjice (caca, amidza, daidza) i to u dosta pezorativnom smislu. Moram da ti kazem da time iskazujes nedopustenu kulturnu neosetljivost. Ja sam siguran da ce Madam Hag da ti skrene paznju na to kako su ti izrazi deo urbanog govora i kako im se ne moze davati pezorativno znacenje...

Trece, pitaj slobodno sta ti jos nije jasno.
Domazet Domazet 19:59 29.01.2008

Jok more...

adam weisphaut
...pa ovaj je jos bolji ode tebe. Njemu je Danas u 1913-oj!? Kada li njemu onda dodje Svetlo Sutra? 1803-ce?

Da neces da kazes i da bih ja da prodajem nesto sto ne pripada jednoj zemlji kao gradjanin druge zemlje ?
I interesantno da se slazes sa VP, vidis Vukche i ucheni profesor Vladeta nisu.
...ja kazem tacno ono sto hocu. Sta da radis, nismo svi isti. Diversity...

Nego, da li to znaci da se i ti ne slazes sa Vesnom Pesic? Interesantno!
adam weisphaut adam weisphaut 20:18 29.01.2008

Re: Jok more...

Nego, da li to znaci da se i ti ne slazes sa Vesnom Pesic? Interesantno!

Ja mislim da je too late za podelu.
Da smo procerdali silno vreme u odugovlacenju resenja da bi se to desilo.
Nego ne pitah te malopre:
Pa da vidimo koliko ce Svet istrajati u tome da se od jedne drzave mogu uzimati teritorije bez njenog pristanka.

odakle planiras da gledas ?
Domazet Domazet 20:34 29.01.2008

Iz Baskije.

Jes' da je dalje od Mitrovice nego Novi Sad ali opet...A sto pitas? Da ne mislis mozda da ce Svet da zlostavlja Srbiju zato sto nece da se odrekne od dela svoje teritorije pod nametnutim uslovima. Ti izgleda i nemas bas neko visoko misljenje o Svetu.

Nego pusti, nisi ti ni prvi ni poslednji izolacionista. Ko kaze da svi moraju da se slazu sa Kanskim zirijem. Ja bih nesto drugo. Znaci ne slazes se sa Vesnom. Pa sad ne znam, mislim to samo po sebi i ne bi bilo strasno, zbog malo partijske nediscipline nece svet propasti. Ali, evo se zucka da ovi oko Kostunice (pa valjde i uceni Vlafdeta) nesto ne pogibose od zerlje da glasaju za Tadica. Blize su tvom stavu. Ako nastavite da priblizujete stavove po vaznim drzavnim pitanjima mogu li se od tebe ocekivati neke nove partijske afilijacije. Nesto poput Reverznog Samardzicizma?
adam weisphaut adam weisphaut 21:10 29.01.2008

Re: Iz Baskije.

A sto pitas? Da ne mislis mozda da ce Svet da zlostavlja Srbiju zato sto nece da se odrekne od dela svoje teritorije pod nametnutim uslovima. Ti izgleda i nemas bas neko visoko misljenje o Svetu.

Hm pa vidis premijer je bio misljenja da ce da ucenjuje Svet i ladno su ga odhebali. Od zeljenog ili SSP ili Kosovo dobio je ni ni. Sto ga verovatno nije portreslo jer on tamo i ne zeli, to je za njega novi komunizam
Nego kako ti definises svoj status ? Da li zivis u Svetu a za svet si? svet u Svetu ?
Ko kaze da svi moraju da se slazu sa Kanskim zirijem.

Cek samo da proverima ako se meni nesto ne do[pada a dopada se Kanskom festivalu ondak sam izolacionista. A ako mi se ne dopada Guca verovatno sam izdajnik ? ONda kad se to skupi onda mora da sam izolacionista-globalista
Blize su tvom stavu.

E a sad ti nadji lepo gde sam ja to rekao ikome da ne bi trebalo da glasa pa mi onda objasni koji je zapravo taj moj Kostunicinom stavu slican stav
dragan7557 dragan7557 21:39 29.01.2008

Re: zajedničko čuvanje koza

Prvo da ti kazem


Poštovani gospodine,

nisam ja sa vama komšija niti smo kafanski pajtosi pa da mi se obraćate sa ti, a ako vam nisu poznati načini kulturnog dijaloga onda je to zbilja vaš problem koji se učenjem da ispraviti..]

fabula: ovo se na SH jeziku zove sadržaj.

timetablea.
a ovo vremenski raspored, naravno na vama izgleda omraženom "mrtvom srpsko hrvatskom jeziku".


Reč tuđica mi nije poznata i verovatno mislite na strane izraze res. reči koje sam u tekstu namerno upotrebio
zbog preciziranja političke kategorije na koju se ostatak teksta odnosi, i ovi izrazi su orjentalizmi u spomenutom
SH jeziku.

Ali ako ispostuje onda moraju da postoje garancije da ce se to postovanje zavrsiti prijemom u EU.


Pročitajte još jednom šta ste ovde umotvorili. Ako se nešto ispoštuje onda je stvar završena a garancije o kojima pišete su nepotrebne. Kauzalana veza uzroka i posledice.

Ako neko nece da postuje jasno definisane mehanizam prijema i timetable,
dragan7557 dragan7557 22:06 29.01.2008

Re: Uh lebac ti j'em...

Ako neko nece da postuje jasno definisane mehanizam prijema i timetable, to je njegova stvar. Nece biti primljen u EU i gotovo. Ali ako ispostuje onda moraju da postoje garancije da ce se to postovanje zavrsiti prijemom u EU. Bez naknadnih uslova ili izvinjenja da sada bas i nije zgodno vreme.


Sa ovim apsolutno ništa nije rećeno.
Potrudite se da pišete pismeno i razumljivo pošto očigledno da niste nikada u životu čuli za NEREFERENTNU UPOTREBU JEZIKA a o pragmatici, intenciji mišljenja i sa ovim vezanom pragmatičnom kompetencijom.
Vaša Partijaška jezikoslovija je oslobođena svih primesa razumljivosti i similarna vašem nekulturnom amikalno - partijaškoj žarrgonografiji inspirisanoj valjda definicijom mozga koju ste dali u tekstu:[
quote]ice da si i ti jedan od onih sto im se mozak sastoji od tri koscice, glasnih zica i pljuvacnih zlezda?

Gospodine vaše neznanje anatomije se graniči sa kretenizmom ako mislite ono što pišete, u drugom slučaju ste proizvod strategije partijskih komesara pod pogrešnim nazivom Pr. managemet

Trece, pitaj slobodno sta ti jos nije jasno.


Vaš nesumnjiv autoritet na polju nejasnoća (verovatno na svim poljima Sveta(?)), dokazan neizmernom jasnoćom gornjeg stava o mozgu, ne izaziva kod mene želju da daljim objašnjavanjem.

dragan 7557
29 januar 2008
Domazet Domazet 22:47 29.01.2008

Uh bre Bata Dragche7557

Bata Dragche7557
Gospodine vaše neznanje anatomije se graniči sa kretenizmom ako mislite ono što pišete, u drugom slučaju ste proizvod strategije partijskih komesara pod pogrešnim nazivom Pr. managemet
...pa Vi me bas uvredi! Sta kazes, ne znam anatomiju!? Kako bre ne znam, znam Vi mozdanu anatomiju u prste. Imas one tri koscice (behu li cekic, nakovanj i uzengija?) da cujes svoje misljenje, imas glasne zice da nam preneses svoje misljenje posto si ga cuo i jos imas i pljuvacne zljezde za slucaj da te ovi iz LDPa ostave na cedilu i da Vi ne dostave Voje misljenje na vreme. Sta ce Vi vise od toga, bog bre da Ve vidi...

E sad, moram da Vi kazem, toliko me je naljutilo ovo Voje kako ja toboze nemam pojma o anatomiji da sam potpuno obnevideo pa ako si sta jos pisao pre i posle toga moram da Vi kazem da to nisam ni video. Dakle ako si sta imao da me pitas a Vi ajde ponovo. Samo pazi da ne kucas tako glasno, da Vi se post opet ne prekine na pola...
Domazet Domazet 22:52 29.01.2008

Re: Iz Baskije.

Adamcic
Nego kako ti definises svoj status ? Da li zivis u Svetu a za svet si? svet u Svetu ?
Ukratko, ja sam ti bre jedan svetski covek. Slobodno mos da stavis i veliko 'S', meni bi malo neprijatno, rekoh, necu, jos ce da ispadne da ti se podsmevam i pravim od sebe autoritet.

A sta kazes, glasaces za Borisa. Bas te briga sta kaze Bata Drago? Pa ti si izgleda resio da zartatis sa celim rukovodstvom LDPa??
adam weisphaut adam weisphaut 23:23 29.01.2008

Re: Iz Baskije.


Ukratko, ja sam ti bre jedan svetski covek. Slobodno mos da stavis i veliko 'S', meni bi malo neprijatno, rekoh, necu, jos ce da ispadne da ti se podsmevam i pravim od sebe autoritet.

A sta kazes, glasaces za Borisa. Bas te briga sta kaze Bata Drago? Pa ti si izgleda resio da zartatis sa celim rukovodstvom LDPa??

Aha sveCki covek, kapiram.

Sto bi ja ratovao sa bilo kim oko toga sta cuda radim 03., moja stvar. Pogledaj maloi medju simpatizerima LDP-a na netu pa ces videti da nemas uniformnog misljenja Ali jos ne videh gde sam ja to rekao da cu glasati/necu glasati, ili si ti to ne samo sveCki covek nego i medijum?
Domazet Domazet 01:50 30.01.2008

Re: Iz Baskije.

Adamcic

moja malenkost
Ukratko, ja sam ti bre jedan svetski covek. Slobodno mos da stavis i veliko 'S', meni bi malo neprijatno, rekoh, necu, jos ce da ispadne da ti se podsmevam i pravim od sebe autoritet.

A sta kazes, glasaces za Borisa. Bas te briga sta kaze Bata Drago? Pa ti si izgleda resio da zartatis sa celim rukovodstvom LDPa???
Aha sveCki covek, kapiram.Sto bi ja ratovao sa bilo kim oko toga sta cuda radim 03., moja stvar. Pogledaj maloi medju simpatizerima LDP-a na netu pa ces videti da nemas uniformnog misljenja Ali jos ne videh gde sam ja to rekao da cu glasati/necu glasati, ili si ti to ne samo sveCki covek nego i medijum?
Ti, znaci mislis sveCki. Pa sta znam, ti verovatno odatle bolje vidis. A i vazno je da ima veiko slovo.

Nego, vidim. tebi neprijatno da se izjasnjavas za koga ces da glasas. Pa ti stvarno bas sve vise i vise licis na Kostunicu. Ali, pusti sad to, tvoj glas tvoja stvar. Vise me zanima ovo sto nam namigujes. Kazes u LDP nema jedinstva po nekim vaznim drzavnim pitanjima!? Vesna Pesic se ne slaze sa ostatkom po pitanju celovitosti teritorije? Drago uporno tera svoje o glasanju za Nikolica?? Neki, kao recimo Ms Radnitzky, misle da Ceda nije dovoljno dobar za kandidata za Predsednika??? Nije bre mala stvar kada clanovi politickog saveta misle da Partijski Vodja nije dovoljno dobar...Sta se to tamo zapravo dogadja? Mislim ako ti nije nezgodno?
Domazet Domazet 02:13 30.01.2008

Re: zajedničko čuvanje koza

Bata dragche7557
Pročitajte još jednom šta ste ovde umotvorili. Ako se nešto ispoštuje onda je stvar završena a garancije o kojima pišete su nepotrebne. Kauzalana veza uzroka i posledice.
Ma sta kazes. ne treba garancija. Moze biti si Vi u pravu, moze stvarno ne treba davati garancije za slucaj da se nesto ispostuje. Pa kada se daju te garancije? Za slucaj da se nesto ne ispostuje?

Nego pusti Vi tu pravnu logiku. Ako ja tebe shvatam ti si protiv onog mog:
Ispostujte to i to (mehanizam, na montenegrinskom 'makina')u tom i tom roku (timetable, na bosnjackom 'vrijemeastal') pa cete biti primljeni u EU (garancija)?
. Ti si vise za:
Ispostujte to i to u tom i tom roku. Tacka!
Pa dobro, svako ima pravo na svoje misljenje. U skladu sa svojim anatomskim mogucnostima, razume se...
adam weisphaut adam weisphaut 08:07 30.01.2008

Re: Iz Baskije.

Nego, vidim. tebi neprijatno da se izjasnjavas za koga ces da glasas.

Odgovori ti meni prvo gde sam ja to rekao moj stav?
Kazes u LDP nema jedinstva po nekim vaznim drzavnim pitanjima!

Opet ti se javlja?
Vesna Pesic se ne slaze sa ostatkom po pitanju celovitosti teritorije?

A sta ona treba da zove stranku da bi pitala sta misli ? Ti izgleda ne znas koje Vesna Pesic?
Drago uporno tera svoje o glasanju za Nikolica??

Jos ti se javlja
Nije bre mala stvar kada clanovi politickog saveta misle da Partijski Vodja nije dovoljno dobar..

i seansa se nastavlja
Sta se to tamo zapravo dogadja? Mislim ako ti nije nezgodno?

Kraj seanse.
A da ti lepo otvoris parapsiholosku praksu tamo u Cikagu?
Domazet Domazet 21:45 30.01.2008

Re: Iz Baskije.

adam weisphaut
A da ti lepo otvoris parapsiholosku praksu tamo u Cikagu?


Evo sad bih lepo mogao da ti kazem da si se nesto mnogo uzrujao. Medjutim ne ide, kako bih toja mogao da odavde vidim. Mora da mi se to samo pricinilo.

A sto se tice tvog poslovnog predloga, prosto ne znam sta da mislim. Znas sta, svaki novi posao nosi rizik sa sobom a meni ovo sto sada radim sasvim pristojno ide. Opet, u nezgodnim sam godinama, ne bi valjalo da ispadne da sam poceo da se bojim rizika. Pa da se nadjemo na pola puta. Evo ja cu ovde da bacim jedno prorocanstvo pa ako ispadne da sam pogodio onda mozda i krenem u novi posao. Evo sta ja proricem:

Svi ovi tvoji LDPovci ukljucujuci i tebe i Draga i ovde Politicki savet ce:

1. U slucaju da Boris izgubi, nezavisno od toga da li su i za koga glasali, da kazu:
Sam je kriv , znalo seo da ce da izgubi i mi sa tim nemamo nista

2. U slucaju da Boris pobedi, nezavisno od toga da li su ili za koga glasali, da kazu:
Boris je pobedio iskljucivo zahvaljujuci nasim glasovima, dakle...


Ako promasim i prorocanstvo mi se ne ispuni onda ipak ostajem da radim isto sto i do sada.

Nego reci ti meni, sta ces ti da radis kada mi se prorocanstvo ispuni?
okapoaniolz okapoaniolz 16:58 29.01.2008

arnauti

ma vole nas arnauti, ne mogu bez nas. srbima nigde nije lepse no na kosovu i metohiji (niko ih ne dira, mogu slobodno da se krecu, posao ih ceka...) ali oni sami izmisljaju da su progonjeni.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 17:13 29.01.2008

Re: Arnauti, režim i ... Gde sećanje..?!

okapoaniolz . " ma vole nas arnauti, ne mogu bez nas. srbima nigde nije lepse no na kosovu i metohiji (niko ih ne dira, mogu slobodno da se krecu, posao ih ceka...) ali oni sami izmisljaju da su progonjeni.
Vašoj ironiji ima mesta samo ako se posmatra trenutak sadašnji, trenutak u kome se sumiraju posledice nečega što se dešavalo u ove dve decenije. Naravno da je situacija po Srbe na Kosovu loša. Ali ako spomenemo samo to, a ne i razloge zbog kojih je do te situacije došlo, ispašće da se to desilo, eto tako, iz čista mira, iz nečije obesti. Ako se ne opomenemo da u svemu tome ima i nekog našeg udela, onda postoje velike šanse da nam se tragična iskustva ponovo dese. Zato treba reći i ovo - jedna politika, koju su vodili SPS i SRS uporno je nametala princip sile i nadmoći, Kosovo sve više gurajući u mrak podela i mržnje. Naravno da je pri tom stradala i Srbija u celini, a posledice toga još dugo neće moći da budu sanirane.

Upravo da se nešto slično ne bi ponovilo, treba da se odlučimo za politiku zaobilaženja sukoba. 3. februara treba da izaberemo politiku koja traži rešenja i otvara put prema Evropi. Zato treba glasati za Borisa Tadića.
KafaJeGotova KafaJeGotova 19:03 29.01.2008

Gde sećanje..?!

Zato treba glasati za Borisa Tadića.

Gde sećanje..?!
Domazet Domazet 17:09 29.01.2008

Neko bi morao da ...

...gospodinu Dimicu skrene paznju da se u recenici:
Ukoliko je za nezavisnost skoro ceo svet...
ono 'svet' mora pisati sa velikim slovom 'S'. Jer za nezavisnost Kosova nisu Kina, Indija, Rusija...Doduse oni, bice, nisu ni Svet (oni su valjda svet). A sto se tice Sveta, tu je u pravu, vecina Sveta jeste za nezavisnost Kosova. Pa da ne bi bilo zabune...
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:26 29.01.2008

Srbija, od RADOVANA DO RADOMIRA

Ne preostaje mi ništa drugo nego da ovoj ispovesti ZDRAVOG RAZUMA i DOBROG SRCA, koju potpisuje ljudsko biće Radomir Dimić, dodam čuvenu misao velikog pesnika LORKE: "Bliži mi je dobar Kinez, nego zao Španac!"
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:31 29.01.2008

samo da preporucim

a sta drugo,,nakon pisma sa Kosova!!!
BKC
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:53 29.01.2008

Re: samo da preporucim

Preporuka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Filip2412 Filip2412 18:18 29.01.2008

bezveze

Preuzimam tekst iz Koha Ditore, objavljen u Danas-u, kao glas razuma sa Kosova.

Tekst je iritantan, cista propaganda; meni deluje kao pismo podrske Tomi Nikolicu.

Ne razumem kako to sad Srbija ometa zivot gradjana na Kosovu kada je Kosovo prakticno nezavisno? Kakve veze imaju Kostunica i srpska vlast sa Kosovom? Doticna osoba, ako zaista postoji a ja ne verujem u to, treba da se obrati Kosovskim institucijama jer su one duzne da obezbede slobodno kretanje i zivot na Kosovu.

Ako nacija sa takvom etnickom kohezijom stanovnistva na Kosovu, (a i skoro su etnicki cisti: 90% Albanci) ne moze da obezbedi normalne uslove manjinama onda to samo znaci da nema volje.
Filip2412 Filip2412 18:32 29.01.2008

Re: bezveze

... uostalom, svako ko se zalaze za nezavisno Kosovo zna da ce ono to i postati mnogo brze ako Toma pobedi.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:37 29.01.2008

Re: bezveze

Kakve veze imaju Kostunica i srpska vlast sa Kosovom?


Direktne.
doktorka doktorka 18:40 29.01.2008

izvinite,

a cega se vi to plasite,kada ce se sve odluke i dalje donositi u parlamentu ? i kada ce premijer i dalje biti kostunica. i kada su poslanici tadiceve ds , uvek do sada podizali ruke kad i radikali , poslanici dss-ns, g17+, pa ne vidim sto ne bi i od sada . niste se do sada plasili?
KafaJeGotova KafaJeGotova 18:42 29.01.2008

ako niste znali sta je patriotizam

eto ga kod radomira dimica.
mogli bi tadic i kostunica da nauce MNOGO od ovog coveka.
Filip2412 Filip2412 18:47 29.01.2008

Re: izvinite,

a cega se vi to plasite,kada ce se sve odluke i dalje donositi u parlamentu ? i kada ce premijer i dalje biti kostunica. i kada su poslanici tadiceve ds , uvek do sada podizali ruke kad i radikali , poslanici dss-ns, g17+, pa ne vidim sto ne bi i od sada . niste se do sada plasili?


Kosovo ce postati nezavisno mnogo brze i lakse ako pobedi Toma. To je moje misljenje. Ko se plasi i cega?
doktorka doktorka 19:40 29.01.2008

Re: izvinite,

Filip2412
a cega se vi to plasite,kada ce se sve odluke i dalje donositi u parlamentu ? i kada ce premijer i dalje biti kostunica. i kada su poslanici tadiceve ds , uvek do sada podizali ruke kad i radikali , poslanici dss-ns, g17+, pa ne vidim sto ne bi i od sada . niste se do sada plasili? Kosovo ce postati nezavisno mnogo brze i lakse ako pobedi Toma. To je moje misljenje. Ko se plasi i cega?


pitanje je upuceno jasmini tesanovic .
sto se tice kosova, sto brze to bolje po nas.
Filip2412 Filip2412 19:50 29.01.2008

Re: izvinite,

doktorka, pogresno sam protumacio izvinjavam se
verovatno ste upravu za Kosovo

Samo ne svidja mi se kako stoje stvari, taktika kojom nas EU privodi k znanju - prvo nezavisno Kosovo pa EU je vrlo pogubna po zve prozapadno orjentisane ljude u Srbiji.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 21:06 29.01.2008

Re: izvinite,

doktorka
a cega se vi to plasite,kada ce se sve odluke i dalje donositi u
parlamentu ? i kada ce premijer i dalje biti kostunica. i kada su
poslanici tadiceve ds , uvek do sada podizali ruke kad i radikali ,
poslanici dss-ns, g17+, pa ne vidim sto ne bi i od sada . niste se do
sada plasili?

Vidite, Vas stav neodoljivo podseca na stav onih kulturnih socijaldemokrata i konzervativaca koji su pred izbore krajem 1932. govorili isto to: pa sta nas briga, ionako u Rajhstagu sede komunisti i nacisti, sta nam moze biti gore? Pola godine docnije, Rajhstag je izgoreo, a oni se nasli u emigraciji ili konc-logorima. Mislite o tome...
doktorka doktorka 17:25 30.01.2008

Re: izvinite,

Milan M. Ćirković

doktorkaa cega se vi to plasite,kada ce se sve odluke i dalje donositi uparlamentu ? i kada ce premijer i dalje biti kostunica. i kada suposlanici tadiceve ds , uvek do sada podizali ruke kad i radikali ,poslanici dss-ns, g17+, pa ne vidim sto ne bi i od sada . niste se dosada plasili?Vidite, Vas stav neodoljivo podseca na stav onih kulturnih socijaldemokrata i konzervativaca koji su pred izbore krajem 1932. govorili isto to: pa sta nas briga, ionako u Rajhstagu sede komunisti i nacisti, sta nam moze biti gore? Pola godine docnije, Rajhstag je izgoreo, a oni se nasli u emigraciji ili konc-logorima. Mislite o tome...


gospodine cirkovicu , josh vam nije jasno da su tadic , nikolic i kostunica iz iste price? kazem , pogledajte kako se glasa u skupstini . inace ,covek koji je podrzao kastrovu kubu, nikako mi ne moze ulivati poverenje .
Olaf Omega Olaf Omega 18:59 29.01.2008

Strah i "patriotizam"

Prosto ne znam shta mi je smeshnije: strah gospodje Tesanovic od nadolazeceg "fashizma" ili ovo fingirano pismo gospodina "Dimica" za Koha Ditore.
KafaJeGotova KafaJeGotova 19:05 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

aj kad odlucis, javi...
dragoljub dragoljub 19:26 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

aj kad odlucis, javi...

........a baš i ne moraš...nije ni važno.........:(
Filip2412 Filip2412 19:38 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

Mislim da ce podrska Koha Ditore Tadicu biti presudna :)

... posle citanja komentara koji hvale post i veruju u autenticnost definitivno zakljucujem da su Srbi najtupavija nacija za politiku

nema spasa nego da zamolimo nekoga da nas okupira


da se razumemo, nek ide Kosovo, nije u tome stvar

KafaJeGotova KafaJeGotova 19:53 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

filip2412
posle citanja komentara koji hvale post i veruju u autenticnost definitivno zakljucujem da su Srbi najtupavija nacija za politiku

tek si sad to provalio? i to posle nasih komentara? a posle masovnih grobnica i hladnjaca, ne, a?
Filip2412 Filip2412 19:57 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

masovnih grobnica i hladnjaca, ne, a?


Kakve veze imaju ratni zlocini i talenat za politiku?
Dve potpuno odvojene teme.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:36 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

Kada je Kosovo u pitanju, sve postaje jedna, relevantna tema u kojoj se pojavljuju dve dijametralno suprotne grupe: rodoljubi i mrzitelji. Mi smo mrzitelji, nerodoljubi, glupi i tupavi zato sto smatramo da se jednom prodana i data zemlja ne moze ponovo prodavati i davati i oni drugi koji, kada im se mahne recju "KOSOVO", a oni pocnu da pene. Ratni zlocini i hladnjace su doveli do nezavisnosti Kosova. Glupa srpska politika je dovela do nezavisnosti Kosova. I naravno, sto se tice talenta za politiku: mi imamo najnetalentovanije politicare na svetu. Jednostavno, ljudi nisu za ovaj posao, ili mozda jesu i sve ovo namerno rade. Ko zna?
dragoljub dragoljub 20:38 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

Kakve veze imaju ratni zlocini i talenat za politiku?
Dve potpuno odvojene teme.


svoju tezu potvrđuješ ličnim primerom
Filip2412 Filip2412 21:26 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

nam pojma o cemu govoris samo ovaj post je cista namestaljka.... Koha Ditore podrzava Tadica, nije nego.

Pa zasto nisu podrzali Djindjica 2000 godine nego su bojkotovali izbore kao i uvek?

Propaganda.... mole Boga Albanci da pobedi Toma pa da se nabrzinu rasplete cvor, ko zna, mozda je tako i bolje.
Filip2412 Filip2412 21:33 29.01.2008

Re: Strah i "patriotizam"

Glupa srpska politika je dovela do nezavisnosti Kosova. I naravno, sto se tice talenta za politiku: mi imamo najnetalentovanije politicare na svetu. Jednostavno, ljudi nisu za ovaj posao, ili mozda jesu i sve ovo namerno rade. Ko zna?


Da, i to glupa politika u zadnjih 100 i vise godina. Eto ti sad, kao sto je svakom pismenom coveku moglo biti jasno da ce Milosevic antizapadnom politikom smanjiti Srbiju i upropastiti ekonomiju tako i sada treba da bude jasno da ce Nikolic samo doprineti brzem priznanju nezavisnog Kosova.

Sa druge strane, Evropi je jasno da je nezavisnost Kosova je opasna po Srbiju jer ce izazvati jacanje desnice, osim ako...
............osim ako desnica vec nije na vlasti. Gorku pilulu uvek najbolje progutaju nacionalisti. Srbija ce politicki mnogo stabilnije docekati medjunarodno priznanje Kosova sa radikalima na vlasti jer tu nema sta burno na sceni da se ocekuje, veliki patriote su vec na vlasti tako da ce amortizovati svako nezadovoljstvo naroda spremnog da brani Kosovo. Naravno, rata nece biti jer je komicna i sama pomisao na tako nesto - cak i Toma Nikolic kaze da nece ratovati.



Obrenović Obrenović 20:42 29.01.2008

Radomiru Dimiću ... O druga dva Rada ...

"Car čestiti opravi vezira
Radovana Ercegova sina,
Koji primi vjeru muslimansku.
Car mu dade veliko vezirstvo,
A dade mu Dilbu za ljubovcu,
Šćer jedinu Avdula sultana,
A on njemu vjeru na divanu,
Da mu dade vojske umnoženo,
Da izvede vojsku Onogoštu,
Da on primi Moštanicu grada,
Da pobjedi Orlovića Rada."
...

"Znaš li Rade, nije bilo davno,
„Mi smo oba u Srbe porasli
„I srpsku smo školu naučili?
„Bog jedini opravi Aziju,
„Te dva srpska carstva pogaziše,
„Već do mora dopriješe Turci.
„Sve to kad sam očima vidio,
„Ja sam svoju vjeru ostavio,
„A za tursku vjeru privatio."

...

(to be continued ...)
dragoljub dragoljub 20:55 29.01.2008

Re: Radomiru Dimiću ... O druga dva Rada .

(to be continued ...)

aj pa srećna nova 1389
Obrenović Obrenović 20:58 29.01.2008

Re: Radomiru Dimiću ... O druga dva Rada .

You don't get it .. pesma se zove "Razrušenje Moštanice" .. odmah je jasno kako je koji Rade prosao ... what else is new ... e Radovane, Radovane, zemlja ti se radovala ...
Obrenović Obrenović 21:34 29.01.2008

Re: Radomiru Dimiću ... O druga dva Rada ...

...
"Pošto viđe Orloviću Rade,
Đe je srpska iznemogla snaga,
On otvori od kapije vrata.
Mamut paša kad ugleda vrata,
Viknu Turčin što ga grlo služi:
„Vet je srpska iznemogla snaga.“
A viđe ga Orloviću Rade,
Pa izvede ata zelenoga,
A poteže mača plamenoga.
Pa on srete Mamuta vezira,
Na ljevo ga rame udario,
Na desno mu bedro sablja punu.
Pa na Niša pašu udario
I desnu mu ruku osjekao.
Dok naleće Ružiću Ljubane,
Novi Turčin da ga Bog ubije,
Te posječe Orlovića Rada."

a treci Rade (Tomov) kaze:

"O Stambole, zemaljsko veselje,
kupo meda, goro od šećera,
banjo slatka ljudskoga života,
đe se vile u šerbet kupaju;
o Stambole, svečeva palato,
istočniče sile i svetinje,-
Bog iz tebe samo begeniše
črez proroka sa zemljom vladati!
Što će mene od tebe odbiti?
Sto putah sam u mojoj mladosti
iz mindera u zoru hitao
na tvoj potok bistri i čudesni,
nad kojijem ogleduješ lice
ljepše sunca, zore i mjeseca.
U nebu sam, u moru, gledao
tvoje kule i ostre munare,
s kojih su se k nebu podizali
u svanuće, u divnu tišinu,
hiljadama svešteni glasovi,
glaseć nebu ime svemoguće,
zemlji ime strašnoga proroka.
Kakva vjera s ovom da se mjeri?
Kakav oltar bliže neba stoji?

Knez Janko

Efendija, ovako ti hvala!
(podiže kapu)
Lijepu ni iščita prediku:
što tražili, ono smo i našli!"
Filip2412 Filip2412 22:07 29.01.2008

Re: Radomiru Dimiću ... O druga dva Rada ...

Obrenovicu, lepa pesma mada prehladjen sam i mozak mi radi na ler nisam bas ukapirao sta hoves reci, ali s obzirom na ono iz tvog profila cini se da znas o cemu govoris.

Milos Obrenovic je najbolji politicar koga je Srbija imala.
Obrenovici su znali sta je politika.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 09:47 30.01.2008

Re: Radomiru Dimiću ... O druga dva Rada .

Filip2412
Obrenovicu, lepa pesma mada prehladjen sam i mozak mi radi na ler nisam
bas ukapirao sta hoves reci, ali s obzirom na ono iz tvog profila cini
se da znas o cemu govoris.

Milos Obrenovic je najbolji politicar koga je Srbija imala.

Obrenovici su znali sta je politika.

Potpuno tacno. Jedini ozbiljan konkurent mu je sin Mihajlo. Normirano na tadasnje okolnosti i situaciju u svetu, njihova postignuca se ne mogu porediti ni sa cim drugim u nasoj, inace ne preterano slavnoj, istoriji.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 21:03 29.01.2008

Dobar tekst...

Hvala, Jasmina. Vrlo je indikativno da su se ljudi odmah okrenuli u raspravi bacenoj koski oko Kosova, a da se potpuno ignorisao onaj kljucni momenat sa pocetka price, tj. slucaj Aventin. Posto se nad Srbiju nadvija senka fashizma podjednako sa ili bez Kosova, nece doglavnik haskog poglavnika biti manji fashista ako Srbija ostane sa KiM nego ako se to ne desi, lako je videti da tema Kosova igra istu onu ulogu zbunjivanja i sludjivanja birackog tela kao sto je i inace slucaj jos od pre osme (satanisticke) sednice.

Pravo je pitanje: hoce li nam se dogoditi Aventin ili ne?
doktorka doktorka 21:31 29.01.2008

razumem strah nvo,

posto se iz budzeta srbije odvaja 60 miliona eura za nvo.
dragoljub dragoljub 21:38 29.01.2008

Re: Dobar tekst...

tj. slucaj Aventin

u najmanje dva posta sam pravio asocijacije na hitlerovo ukidanje izbora i da me samo strah od sličnog tera da i dalje glasam,a ovim ptriJotskim golum-ima govoriti da je zemlja okrugla je gubljenje vremena pa čovek je svom neistomišljeniku poželeo -"zemlja ti se radovala" šta tu ima od čoveka "ŽLJ"
dpvosington dpvosington 22:05 29.01.2008

Borka P.: Trećeg februara je peti oktobar

Objavljeno u Danasu, sreda, 30. januar 2008. (moze se naci na sajtu Danasa u rubrici "Dijalog"


Trećeg februara brani se Peti oktobar

Borka Pavićević

Totalitarni sistemi u dvadesetom veku šire strah, oni predstavljaju najveće poraze čovečanstva, a pobeda nad njima najviše "prosvetljenje".
Boris Tadić, predsednik Republike Srbije, ili Tomislav Nikolić, zamenik predsednika SRS.
Ili - ili, nema i - i.
Matematički zadatak.
Boris Tadić, Srbija kao otvorena mogućnost, ili Tomislav Nikolić i put ka Albaniji Envera Hodže.
I to nije metafizičko, nego fizičko pitanje, egzistencijalno pitanje.
Poredak stvari nije ideološki, a još je manje retoričan.
Nikolić predstavlja vlast SRS koja je postojala i delovala od devetog marta devedeset i prve do petoga oktobra dvehiljadite. Trećega februara Tadić reprezentuje svu petooktobarsku Srbiju.
Trećeg februara nema trećeg puta.
To što se posle godina i godina najstrašnijih iskustava i stalne borbe protiv zverstava, opet kao i devedeset i prve, trećeg februara ponovo postavlja pitanje tenkova na beogradskim ulicama i, hladnjača sa leševima, ubijanja "tamo" i ovde, vitlanja i svitlavanja ljudi po javnim i privatnim prostorima, ganjanja i uništavanja, smrtnih obračuna po magistralama, haustorima i Fruškim gorama, to što dželati i žrtve "izlaze" na ista mesta i sede u istim televizijskim emisijama i to što žrtve rata i tranzicije gledaju kako su ispali glupi pred uspešnim vinovnicima njihove nesreće, to što trećeg februara ima da se o svemu tome ponovo odlučuje, kazuje da je svaka kritika osnovana, ali i svako jednačenje crveno/crne, a sada crne koalicije sa postoktobarskom vlašću netačno.
Nije isto.
A odgovor je samo jedan - demokratija.
Suprotno je Severna Koreja, Austrija posle anšlusa, Darfur...
Dakle, matematički, fizički, metafizički i egzistencijalni zadatak pita hoćemo li povratak zločinačkog sistema koji je ponovo nahrupio ubistvom Premijera pred zgradom Vlade Srbije, pred Srbijom, hoćemo li pravdu za Milanovićeve žrtve, ili će Milanović biti oglašen nesuodgovornim za masovno ubojstvo.
I opet, i opet, Francuska je na pitanje Le Pen ili Širak, odgovorila - Širak.
U Kini se ne postavlja pitanje Čijang Či ili Deng Sjaoping. Austrija je odustala od Hajdera. Glas za Nikolića je glas za Le Pena i Hajdera, za Envera Hodžu.
Žirinovski nije u Rusiji uspeo, mada nas je toliko puta obilazio, sada ga se tamo više i ne sećaju.
Hoćemo li se na početku dvadeset i prvog veka i mi rešiti totalitarizama, bede, nacionalsocijalista, ratnohuškača, ksenofoba, mizantropa, nasilnika ma kako bili obučeni, populista, onih za čije su vlasti nestajali ljudi iz vozova. Taj voz ne sme ponovo da krene.
Treći februar nije izabiranje, a još uvek se ovde govori "glasanje". Treći februar predstavlja odluku, političku i životnu odluku.
Matematički zadatak. Onaj ko ne donese odluku "Srbija je svet", taj saučestvuje sa rđavom beskonačnošću, sa tamnom stranom naše i svetske istorije. Sem ako ne mislite da dva i dva mogu biti pet, kao u "1984" Džordža Orvela, u kojoj se svako muči sa, za njega, najstrašnijom stvari na svetu, a za svakog pojedinca i za opšte dobro, ta najstrašnija stvar je totalitarizam, ideološko ludilo.
Ovih dana čitav svet seća se holokausta i kaže - nikad više.
Trećeg februara je peti oktobar.
dragan7557 dragan7557 22:24 29.01.2008

Re: Borka P.: Trećeg februara je peti okto

Totalitarizam
korisni linkovi :

Projekt Gutenberg

gutenberg.org

World Future Fund, box 1829, Old Town
ALEXANRDIA,VA 22313 U.S.A.

worldfuturefund.org
badreligion badreligion 01:12 30.01.2008

Totalitarizam?

Kad vec pricamo o totalitarizmu, dajte da cujemo bar jednog (makar i potkupljenog) Albanca sa Kosova da kaze da je bolje da se prihvati jedan od ponudjenih modela autonomije, nego da se zamlacujemo vec godinama... Da kaze covek "hajde da probamo, pa ako ne ide, da trazimo nezavisnost".

E, to bi me iznenadilo. U ostatku Srbije me malo sta jos iznenadjuje...
doktorka doktorka 02:53 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

badreligion
Kad vec pricamo o totalitarizmu, dajte da cujemo bar jednog (makar i potkupljenog) Albanca sa Kosova da kaze da je bolje da se prihvati jedan od ponudjenih modela autonomije, nego da se zamlacujemo vec godinama... Da kaze covek "hajde da probamo, pa ako ne ide, da trazimo nezavisnost".E, to bi me iznenadilo. U ostatku Srbije me malo sta jos iznenadjuje...


Slikao se 1999, u opstini Zvecan . Sada vam je valjda jasno zasto Albanci ne pristaju na autonomiju

badreligion badreligion 13:57 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

To je zamena teza, ne odgovor. Mi jesmo pravili svinjarije dole, ali nikako da cujem nekog Albanca da prizna da i oni snose bar delic odgovornosti. Ko tvrdi da je sve samo belo i crno, taj je krajnje tendenciozan. U Srbiji bar ima razlicitih misljenja i svako moze da iznese svoje. A dole?
U iole slobodnoj zemlji ce se naci bar jedno razlicito misljenje javno izgovoreno. Mislite i o tome...
oort oort 14:43 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

badreligion
To je zamena teza, ne odgovor. Mi jesmo pravili svinjarije dole, ali nikako da cujem nekog Albanca da prizna da i oni snose bar delic odgovornosti.

ne uočavaš da ovde nikako i ni zbog čega nisi u situaciji da čuješ nekog Albanca za bilo šta?
badreligion badreligion 15:47 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

Prenela bi to Politika iste sekunde, ne boj se.
doktorka doktorka 17:07 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

badreligion
To je zamena teza, ne odgovor. Mi jesmo pravili svinjarije dole, ali nikako da cujem nekog Albanca da prizna da i oni snose bar delic odgovornosti. Ko tvrdi da je sve samo belo i crno, taj je krajnje tendenciozan. U Srbiji bar ima razlicitih misljenja i svako moze da iznese svoje. A dole?U iole slobodnoj zemlji ce se naci bar jedno razlicito misljenje javno izgovoreno. Mislite i o tome... *novo 


o kosovu neka razmisljaju albanci . imamo mi nase probleme.
badreligion badreligion 17:40 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

Duhovito. Nas problem su ljudi koji tako razmisljaju.
doktorka doktorka 17:59 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

badreligion
Duhovito. Nas problem su ljudi koji tako razmisljaju. *novo 


ocito potoji vash i nash tj dve srbije.
badreligion badreligion 18:40 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

Da, jedna koja se pita "sta sam sad skrivio/la?" i druga koja kaze "jeste, big daddy, kriv(a) sam!".
doktorka doktorka 21:47 30.01.2008

Re: Totalitarizam?

badreligion
Da, jedna koja se pita "sta sam sad skrivio/la?" i druga koja kaze "jeste, big daddy, kriv(a) sam!". *novo 






Željka Buturović Željka Buturović 04:56 30.01.2008

kratko pamcenje

Nezavisnost Kosovu dao je upravo Miloševićev režim svojom politikom etničkog čišćenja, pljački i uništavanju imovine. Na nesreću, Srbi se tome nisu suprodstavili.

na jos vecu nesrecu, tome se nisu suprotstavili ni albanci. posto da podsetim, albanci na kosovu nikad nisu glasali protiv milosevica. da jesu on nikad ne bi ni dosao - a kamoli toliko trajao na vlasti.
doktorka doktorka 05:32 30.01.2008

Re: kratko pamcenje

Željka Buturović
Nezavisnost Kosovu dao je upravo Miloševićev režim svojom politikom etničkog čišćenja, pljački i uništavanju imovine. Na nesreću, Srbi se tome nisu suprodstavili.na jos vecu nesrecu, tome se nisu suprotstavili ni albanci. posto da podsetim, albanci na kosovu nikad nisu glasali protiv milosevica. da jesu no nikad ne bi ni dosao - let alone toliko trajao na vlasti.


albanci nisu uopste glasali ,jer nisu priznavali jugoslaviju za svoju drzavu. lukav potez.
alenin alenin 11:59 30.01.2008

Ispunjenje želje

"Hoću da govorim svoj maternji srpski jezik i da mislim na evropski način"....."živim na Kosovu i umreću na Kosovu!"

:) Kako stvari stoje na Kosovu, lako može da mu se ispuni želja...ako progovori gdegod svoj srpski maternji jezik među voljenim albancima - može da mu se desi da umre pre nego što je mislio.
alenin alenin 12:16 30.01.2008

"Samoizolacija" - nije nego!

"Albanci treba da pomognu Srbima da izađu iz samoizolacije, iz blindiranih enklava."

A ovo je već drsko i bezobrazno. Da, treba da izađu iz "samoizolacije" kako bi ih albanske bande još lakše poubijale i tako ostvarile želju ovog fiktivnog "srbina" da i svi ostali Srbi pomru na kosovu a ne da žive. Čuj, "samoizolacija" - vole ljudi da putuju od grada do grada, kroz albanska sela u pratnji KFORA da im ne bi bilo dosadno, a i KFOR nema pametnija posla pa tako se malko švrćka prateći dokone Srbe. Albanci bi ih dočekivali hlebom i solju, ali ne mogu da im priđu od blindiranih, dokonih Kforovaca....Eto, desi se da im se lokalno albansko stanovništvo obraduje, pa u tu čast ispali po koji rafal - dobro, okliznu se ruke ljudima pa po koji metkić doleti i do Srba u konvoju, ali... šta je to prema budućoj slobodi u nezavisnom Kosovu - nezavisnom od pameti.
Olga Medenica Olga Medenica 16:42 30.01.2008

1000 preporuka

kad bi to moglo.

Ne znam ko je Radomir Dimić (tim bolje posto je nebitno) ali je ocigledno
A - pametan covek
B -Srbin
C -sa Kosova.
D - zrtva krvavog ratovanja

(ili bilo kojim drugim redom to isto)

Sta da kazem? Dosta BRE vise!
Milost!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana