Društvo| Ekonomija| Život

Pred katastrofu ...

Inner Party RSS / 16.06.2012. u 20:35

... jer u principu život u Srbiji je uvek bio život življen kao neposredno pred neku katastrofu. I život u Srbiji nikada, ali nikada, nje bilo dovoljno dobar da bi to ljudi i priznali.

 

 

 

Jedno od mojih najranijih secanja jesu restrikcije struje tamo negde polovinom osamdesetih, i onda kao malo starijeg deteta jedan tekst sa kraja osamdesetih (vreme tzv "stabilizacije" valjda) koji je imao naziv "Krizo, idi od nas ..."  a to su, je li, bile "zlatne osamdesete".

Onda su došle reformske devedesete sa Antom Markovicem kada su i one najslabije plate bile preko hiljadu maraka (danas je to, je li, 500 eura, što ne zvuči previše puno ...) - pa je moja porodica - sa dve radničke plate i jednom penzijom - i tako kuborila sa placanjem racuna. Kupili smo TV u boji, sa daljinskim, i to je bila velika, velika, stvar, dok o letovanju na moru i sličnim luksuzima nije bilo ni govora ...

Onda je došao rat i hiperinflacija i odjednom nije bilo ničega. Ali preživelo se i to i tamo negde 94.-95. je opet bilo sve približno OK. Pamtim čak i neki optimizam ljudi posle završetka ratova ... Iako nije bilo perspektive - 96. i 97. su bile sjajne, bar meni. Mada ja sam tada bio tinejdžer i kao i mnogim mojim vršnjacima - sve mi je bilo sjajno. No onda je došla 99-ta i bombardovanje i opet ničeg nije bilo i vec pomalo naviknuti na bedu preživljavali smo boreci se za političke promene.

Nakon 5. oktobra je i dalje sve bilo loše ali je bar postojala neka nada da smo na putu koji valjda vodi nekuda, ka nekom boljitku ... Pa je 2007. na primer bilo baš dobro i na primer iz kafane sam se vracao sa još uvek pristojno punim novčanikom ... I evro je bio nešto kao duplo slabiji nego danas ...

No 2012. je a mi smo i dalje na tom putu kojem se još uvek ne vidi kraj i još uvek je sve kao pred katastrofu koju nekako moramo izbeci ...

jer je (je li opet) kriza...

jer nas čekaju grubi rezovi...

jer se sve mora reformisati ...

jer se mora štedeti...

jer se previše rasipalo ...

jer vidi kako su to ___ sredili...

jer vidi gde su ___ dogurali...

jer vidi kako su ___ završili ...

jer se mora napraviti dogovor

jer se moraju praviti ustupci...

jer slede bolni kompromisi ...

jer se mora istrpeti malo - da bi se kasnije bolje živelo ...

jer se mora misliti na buducnost i na našu decu, ...

jer se društvo mora menjati...

jer se navike ljudi moraju menjati...

jer se, brate, i ti sam moraš menjati...

...

 

... i još uvek je sve sranje i još uvek su najsrecniji oni koji su odavde otišli. I nikada, ali nikada, nece biti dovoljno dobro da bi to ljudi sebi i priznali ...

 

 

 So take my hand, and help me stand. So we can watch the end.

 

 



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 20:41 16.06.2012

1.



i još uvek je sve sranje i još uvek su najsrecniji oni koji su odavde otišli. I nikada, ali nikada, nece biti dovoljno dobro da bi to ljudi sebi i priznali ...


А и Кустурица краде камен, па на очи не види колико га је покрао.

Едит

Препорука огромна.
appendix appendix 20:46 16.06.2012

2.



princi princi 20:49 16.06.2012

Dobro, ne baš pred katastrofu

ali lepo si sumirao: život u Srbiji, a i večini stare SFRJ*, je uvek bio manje ili više dronjav. U staroj Jugoslaviji su lepo živeli jedino Slovenci i, donekle, Istrani. Ovo ostalo sve bilo smuti pa prospi.

*Tu, naravno, ne računam diplomatsku i decu visokih vojnih i političkih funkcionera.
antioksidant antioksidant 21:03 16.06.2012

Re: Dobro, ne baš pred katastrofu

U staroj Jugoslaviji su lepo živeli jedino Slovenci i, donekle, Istrani.

redefinisi "lepo"
pricas o standardu ne o "lepoti"

a kad sam vec tu
No 2012. je a mi smo i dalje na tom putu kojem se još uvek ne vidi kraj
ovako je svuda. napredujemo valjda?
i još uvek je sve kao pred katastrofu koju nekako moramo izbeci ...
a ovaj sentiment delimo (na zalost)
princi princi 22:18 16.06.2012

Re: Dobro, ne baš pred katastrofu

redefinisi "lepo"
pricas o standardu ne o "lepoti"

Ne, baš pričam o lepoti. Mislim da Slovenci žive u jednoj od najlepših država u Evropi: imaju prelepe planine, a gde god da si, na sat i po si od mora. Kad na to dodaš i standard, nema potrebe ni za kakvim filozofiranjem. Jedino što su nacisti. Ali, u Evropi teško da može bez toga.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:02 17.06.2012

Re: Dobro, ne baš pred katastrofu

Mislim da Slovenci žive u jednoj od najlepših država u Evropi: imaju prelepe planine, a gde god da si, na sat i po si od mora.

Исто као у Црној Гори ;=)
dr.wagner dr.wagner 11:43 17.06.2012

Re: Dobro, ne baš pred katastrofu

...jutro

princi
Mislim da Slovenci žive u jednoj od najlepših država u Evropi: imaju prelepe planine, a gde god da si, na sat i po si od mora....



-Nakon znanstvene (naučne) analize ...
... evo nam i zaključka , bez predrasuda ...

princi
Jedino što su nacisti. Ali, u Evropi teško da može bez toga.





Wagner
princi princi 14:45 17.06.2012

Re: Dobro, ne baš pred katastrofu

He, he, veseli dr-dot-Waginer.
Lionsgate Lionsgate 20:52 16.06.2012

Davna, srecna vremena...

Onda su došle reformske devedesete sa Antom Markovicem kada su i one najslabije plate bile preko hiljadu maraka (danas je to, je li, 500 eura, što ne zvuči previše puno ...)


Svi pricaju o nekim hiljadama DEM-ova prosecne plate iz te 1989-1990-te a ja se secam da je dipl.inzenjer-pocetnik u Energoprojektu (koji tad u SFRJ okvirima ipak nije bio macji kasalj) imao ravno 700DEM. Jebiga, neki imaju secanja po predanju a neki platni izvod, kome verovati onda...
deset_slukom deset_slukom 10:27 17.06.2012

Re: Davna, srecna vremena...

Lionsgate
Onda su došle reformske devedesete sa Antom Markovicem kada su i one najslabije plate bile preko hiljadu maraka (danas je to, je li, 500 eura, što ne zvuči previše puno ...)


Svi pricaju o nekim hiljadama DEM-ova prosecne plate iz te 1989-1990-te a ja se secam da je dipl.inzenjer-pocetnik u Energoprojektu (koji tad u SFRJ okvirima ipak nije bio macji kasalj) imao ravno 700DEM. Jebiga, neki imaju secanja po predanju a neki platni izvod, kome verovati onda...


Taj kratak period jeste bio pun optimizma, uprkos tome što plate, zaista, nisu bile 1000DEM. Jedino je povod za optimizam bio različit, kod različitih ljudi.

Jedni su osetili dah kapitalizma, osnivaju se hiljade preduzeća, uglavnom bez kapitala, ali, daj da radimo, da trgujemo... Tu je, valjda, nastao izraz "tašna-mašna" firma. Nastaju mini telefonske berze, svi kupuju, prodaju, preprodaju. U radnjama se masovno pojavljuje kvalitetna roba sa zapada.

Drugi su osetili da je došlo vreme kada Srbija dobija svoje "istorijske" granice, tamo negde kod Slovenije. Tu dolazimo i do tog maglovitog sećanja na 1000DEM. Kada je Milošević rušio reformu Ante Markovića (a time i snove ovih prvih), izvodio je radnike na ulicu, uz zahtev "svima platu od 1000 maraka!".
dragan7557 dragan7557 11:12 17.06.2012

Re: Davna, srecna vremena...

Onda su došle reformske devedesete sa Antom Markovicem kada su i one najslabije plate bile preko hiljadu maraka (danas je to, je li, 500 eura, što ne zvuči previše puno ...) - pa je moja porodica - sa dve radničke plate i jednom penzijom - i tako kuborila sa placanjem racuna. Kupili smo TV u boji, sa daljinskim, i to je bila velika, velika, stvar, dok o letovanju na moru i sličnim luksuzima nije bilo ni govora

Znao sam ja da si ti neki od domaćih izdajnika!*


U monumentalnom delu:

"Kada će nam biti bolje"
2006, najautor, bloger ovdašnji etc. Božidar Đelić:
"Spoljni deficit(vidi tabelu1) dostiže rekordne nivoe:

deficit u dolarima:

1990 deficit 1.591.000
............
2000 deficit 1.772.000
..........
2005 deficit 5.979.000
2006 deficit (procena) 7.400.000

Ali kaže trostruki magister:

"Nije baš sve loše u tome,.......
.......Uz to, jedan deo našeg stanovništva srećno oprema domaćinstvo:

na primer, u 2003. godini uvezeno je osam puta više kolor televizora i šest puta više putničkih automobila nego dve godine ranije......"
Glava 11 strana 67-68.

Pošto nisi napisao da ste spadali u Božina, srećna domaćinstva, a ni da ste kupljeni kolor TV sa daljinskim zamenili novim, jasno je da ti i tvoja hm....porodica, spadate u grupu koja je počinila tešku opstrukciju nove vlasti, i da su naši danšnji problemi koje opisuješ:


Pred katastrofu ...
Inner Party RSS / 16.06.2012. u 21:35



... jer u principu život u Srbiji je uvek bio život življen kao neposredno pred neku katastrofu.

samo deo dobro planirane a ničim izazvane Urote protiv demokratije.

cerski
Inner Party Inner Party 13:19 17.06.2012

Re: Davna, srecna vremena...

dragan7557

... Pošto nisi napisao da ste spadali u Božina, srećna domaćinstva, a ni da ste kupljeni kolor TV sa daljinskim zamenili novim, jasno je da ti i tvoja hm....porodica, spadate u grupu koja je počinila tešku opstrukciju nove vlasti, i da su naši danšnji problemi koje opisuješ...


Bojim se da nisam razumeo poentu. Priča oko kolor televizora 1990. godine mi je poslužila kao dokaz koje je to siromaštvo bilo. E sad, činjenica da Djelic pominje iste te televizore 2003. govori nam o tome kako nismo napredovali nimalo... Jedino je tehnologija napredovala, tako da je 1990 za TV trebalo 2000 maraka dok je 2003. bilo dosta i polovina te sume ...
dragan7557 dragan7557 13:43 17.06.2012

Re: Davna, srecna vremena...

Inner Party:
Priča oko kolor televizora 1990. godine mi je poslužila kao dokaz koje je to siromaštvo bilo

deficit u dolarima:

1990 deficit 1.591.000

E sad, činjenica da Djelic pominje iste te televizore 2003. govori nam o tome kako nismo napredovali nimalo.

Naprotiv nazadovali li smo ovako i ovoliko:

Deficit u dolarima.

2000 deficit 1.772.000, na vlast dolazi Đelić, Dinkić & Co. Ltd.

A deficit?! Voždovi destrukcije deficit raketiraju u finansijsku stratosferu:

2003 deficit 4.721.000




Kod Đelića i Co.Ltd, srećna domaćinstva se zadužuju u besvest, a to žaduživanje se i dan danas prodaje kao Sreća. E zato živimo kao Pred Katastrofu, jer ona neizbežno sledi, sa ovim Vođama.

Izvor kod Đelića i ovih današnjih prodavaca Sreće, je: Republički zavod za statistiku Srbije.

Narvno oni avanzuju a mi propadamo pa onda glavni "ekonomista" bloga S.R. stupa sa stečajem na scenu.

A ovo:
Jedino je tehnologija napredovala, tako da je 1990 za TV trebalo 2000 maraka dok je 2003. bilo dosta i polovina te sume ...

je delimično neistinita tvrdnja, pošto nije u pitanju samo tehnologija već i produktivnost, gransko preseljenje u države sa najjevtinijom radnom snagom, još dosta faktora.

cerski
docsumann docsumann 16:12 17.06.2012

Re: Davna, srecna vremena...

jer u principu život u Srbiji je uvek bio život življen kao neposredno pred neku katastrofu.


kako ono bješe

živimo kao da će sutra biti rat
4krofnica 4krofnica 20:56 16.06.2012

pred katastrofu...


uhvati me za ruku.



:)
myredneckself myredneckself 00:30 17.06.2012

Re: pred katastrofu...

4krofnica

uhvati me za ruku.



:)

Aaaaaa...Pixies!
Bila je i jedna od Toma Waitsa, čini mi se
mariopan mariopan 20:58 16.06.2012

...

Mi stariji pamtimo i bolja vremena.
Inner Party Inner Party 13:21 17.06.2012

Re: ...

mariopan
Mi stariji pamtimo i bolja vremena.


Misliš, sedamdesete?
mariopan mariopan 15:49 17.06.2012

Re: ...

Inner Party
mariopan
Mi stariji pamtimo i bolja vremena.


Misliš, sedamdesete?

pa nego?

Od plate sam zidala kuću a sada ne mogu ni jednu ciglu da kupim? I šta da pričam sa vama decama koji ste se rodili posle toga pa ne pamtite? Ali pamtite da ste išli na more svake godine (fićom) i da nije bila frka da vas roditelji obuku u novo svake sezone jer rastete (falabogu)..znači imalo se moglo se?
Pa prvi kompjuter, pa drugi kompjuter odma posle 3 meseca jer je prvi "ostario" ( pa treći je sinak sam zaradio do tih godina o kojima ti pričaš) ...znaš kad je to bilo?
EL EN EL EN 19:43 17.06.2012

Re: ...

mariopan
Inner Party
mariopan
Mi stariji pamtimo i bolja vremena.


Misliš, sedamdesete?

pa nego?

Od plate sam zidala kuću a sada ne mogu ni jednu ciglu da kupim? I šta da pričam sa vama decama koji ste se rodili posle toga pa ne pamtite? Ali pamtite da ste išli na more svake godine (fićom) i da nije bila frka da vas roditelji obuku u novo svake sezone jer rastete (falabogu)..znači imalo se moglo se?
Pa prvi kompjuter, pa drugi kompjuter odma posle 3 meseca jer je prvi "ostario" ( pa treći je sinak sam zaradio do tih godina o kojima ti pričaš) ...znaš kad je to bilo?


Pa bilo je dobro u sredini 70 tih, zatim pocetkom 80 tih,
mada vec se ni ja ne seca kada je bila kriza sa naftom
vozilo se par nepar.
Sustin je da je vecini bilo svake godine bolje i
bolje. Vecina je bila srednji sloj. Sistem vrednosti vise
postovan, skolstvo veoma kvalitetno, zdravstvo dostupno,
bezbednost i sigurnost na mnogo visem nivou.
Medjutim to je bio dru gi drustveno politicki sistem,
sada smo u kapitalizmu i svedoci smo organizovanog
nacina sticanja kipitala, verovatno ima strucniji izraz
za prelazak drustvene i drzavne imovine u privatno vlasnistvo.
Primarno je da se kapital akumlira bez obzira
na posledice, na primer veliko raslojavanje, propast firmi
, zatim nezaposlenost.

Posle ovake privatizacije, sledi formiranje kasti ili
ti klasa, zatim aparata i institucija da zastite bogatstva
vladajuce kaste i naravno sve ce to generisati unutarnje tenzije.

Problem je sto mnogima pocetak svakog dana izgleda pred katastrofu.

EL EN
mariopan mariopan 20:30 17.06.2012

Re: ...

EL EN
Vecina je bila srednji sloj.


Upravo to. Toga sada nema, a mi smo tada bili srednji sloj, većina nas.
Eto ja priznajem da je postojalo vreme kada smo pristojno živeli od poštenog rada, ne da se neko obogati, ali da ima za normalan život i da mu malo pretekne. Pa ljudi su imali u bankama i "deviznu štednju" (koju su posle maznuli, da ne pričam da su maznuli i dinarsku).....ali nema veze, ako je bilo, a bilo je, znači imalo se od čega i štedeti?
A gle sada?

Sve vreme od dolaska "demokrata" na vlast živim u katastrofi i čekanju da se desi ta demokratija a dešava se samo katastrofa.

Ko tu ostane normalan taj nije normalan.
EL EN EL EN 21:03 17.06.2012

Re: ...

mariopan
EL EN
Vecina je bila srednji sloj.


Upravo to. Toga sada nema, a mi smo tada bili srednji sloj, većina nas.
Eto ja priznajem da je postojalo vreme kada smo pristojno živeli od poštenog rada, ne da se neko obogati, ali da ima za normalan život i da mu malo pretekne. Pa ljudi su imali u bankama i "deviznu štednju" (koju su posle maznuli, da ne pričam da su maznuli i dinarsku).....ali nema veze, ako je bilo, a bilo je, znači imalo se od čega i štedeti?
A gle sada?

Sve vreme od dolaska "demokrata" na vlast živim u katastrofi i čekanju da se desi ta demokratija a dešava se samo katastrofa.

Ko tu ostane normalan taj nije normalan.


E ova sada demokratija nema za cilj da se formira srednji sloj,
to ce doci u mnogo kasnijoj fazi razvoja naseg kapitalizma.

Sada je potrebno da drustveno predje u privatne ruke,
da se konctrie kod malog broja ljudi velikih kapitalista,
zatim da se izgradi aparat bolje receno rekonstruise
da se obezbedi sigurnost i ocuva steceni kapital,
a tek nakon toga da se formira srednja klasa
ali koja ce biti u funkciji daljeg razvoja kapitalistickog sistema
i njegovog rasta, a tek na kraju ne znam sta zarad socijalne i
drustvene odgovornosto drzave.

Sistem je promenjen i on ima druge ciljeve,
jos koliko sam shvatio mi smo izabrali
onaj najsuroviji liberalni koji ono sto
smo mi osetili kao socijalnu pravdu, sistem vrednosti i
ko zna sta sve, uopste neinteresuje sem efikasnosti kapitala,
i ono sto su nas ucili samo rastkapitala i sve mere vrednisti
vezane samo za kapital i njegov rast.

El En
freehand freehand 21:06 17.06.2012

Re: ...

Od plate sam zidala kuću a sada ne mogu ni jednu ciglu da kupim?

Pa ovaj... Od plate nikad niko nije sazidao kuću. Doduše, bili su neki krediti, tamo od kraja šezdesetih, pa i sedamdesetih, čije su rate već od sredine tih sedamdesetih bile u vrednosti nekoliko hiljada današnjih dinara, da bi pred kraj sedamdesetih više vredela uplatnica nego rata.
Da, to je ono kad se zidalo i živelo široko, i kad je tvoja današnja penzija spičkana na Samit nesvrstanih i Sava centar.
E pa, draga moja, tad je tim fantastičnim finansijskim vremeplovom skrljano i ovo današnje.
Zato je Milkica Planinkica morala već osamdesetprve, baš godinu dana pošto je u krilo Svetom Petru utekao glavni žirant - da procedi jedno "bankrot". Takozvani moratorijum na otplatu dugova.
Ali, koga u zemlji Srbiji istina interesuje i obavezuje?
dragoljub92 dragoljub92 21:18 17.06.2012

Re: ...

utekao glavni žirant

taj žirant je bar gradio zemlju i imao neku ideju,plus što je bio dobar političar koga nisu mogli da obiđu,
a ovi sg štone zadužuju a ni mrvice od toj ne davaju,šta će bidne kad oni štuknu nakajmane i ostale belosvecke destinacije a ja ti se raspravljamo ko je više zadužio zemlju.pa mi smo sad ko srbija pet puta zaduženiji od sfrjot a deset puta gore živimo.
EL EN EL EN 21:28 17.06.2012

Re: ...

dragoljub92
utekao glavni žirant

taj žirant je bar gradio zemlju i imao neku ideju,plus što je bio dobar političar koga nisu mogli da obiđu,
a ovi sg štone zadužuju a ni mrvice od toj ne davaju,šta će bidne kad oni štuknu nakajmane i ostale belosvecke destinacije a ja ti se raspravljamo ko je više zadužio zemlju.pa mi smo sad ko srbija pet puta zaduženiji od sfrjot a deset puta gore živimo.


Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,
a ovi sada uzimaju od naroda (na razne nacine) i nista mu
ne daju niti mu ostavljaju.
freehand freehand 22:02 17.06.2012

Re: ...

taj žirant je bar gradio zemlju i imao neku ideju,plus što je bio dobar političar koga nisu mogli da obiđu,

Taj žirant je gradio od ovog sad, Dragoljube. Jesi ti pročitao šta sam ja napisao? Šta od toga nije tačno?
Proveri u koliko je navrata inflacija protutnjala kroz SFRJ, ko je i kako sjebao penzioni fond, Gde je otišla lova iz Zelenog plana, ko je poizmišljao SOUR-e,OUR-e, OOUR-e, ko je pravio Feronikle i slične pizdarije, vojsku koja nikome i ničemu nije služila sem da se oficiri zajebavaju i dembelišu.
Ko je pravio Potemkinova sela, koja su se držala taman dok žirant nije skviknuo?
E to što se tih petnaest godina dobro živelo - plaćamo i danas.
I koliko da ne zaboraviš - isti ti komesari, isti partijski sekretari, ista avangarda radničke klase - sad su ti kapitalisti i buržoazija, zakleti obožavaoci demokratije. Isti debeovci i kosovci, Dragoljube.
Pa ti gledaj gde si i gde ti je sjajna prošlost.

Edit:
EL EN
Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,

Vau! Ko je autor ove budalaštine?
dragoljub92 dragoljub92 22:22 17.06.2012

Re: ...


Taj žirant je gradio od ovog sad, Dragoljube.

ta priča,fri,je čvrsto stajala od sredine 80ih do 91.od nestanka jugoslavije 91.ovde je stvorena potpuno drugačija vladajuća klika koja nema nikakve veze sa predhodnom,mada je ona iskoristila i demagoški se prikazivala narodu kao nastavljač te predhodne ideologije i sa obmanutom javnošću na svojoj strani krenula u uništavanje svega što je preostalo dobro i funkcionisalo .al ti da želiš da vidiš istinu ,video bi da je za ovo stanje sad odgovorna samo politička vrhuška od 91. do 2012. niko drugi ni pre ni posle.
mariopan mariopan 22:25 17.06.2012

Re: ...

Pa ovaj... Od plate nikad niko nije sazidao kuću. Doduše, bili su neki krediti, tamo od kraja šezdesetih, pa i sedamdesetih, čije su rate već od sredine tih sedamdesetih bile u vrednosti

Pa ovaj, mi smo zidali baš od plate i ličnih pozajmica od rodbine iz inostranstva, zato što smo bili oboje "mladi" svako u svojoj (kilavoj) firmi pa nikako da dođemo na red za kredit ili stan, zna se prvo direktoru, pa sekretarici, pa ljubavnici, pa pravnici, pa prvom direktorovom dupeuvlakaču, pa drugom...pa onda drugom direktoru, pa opet njegovoj ljubavnici... ali su nam uredno skidali sa plata za tuđe stanove, pa nikako ni za te "povoljne" kredite da dođemo na red nego od "stambene zadruge" (ako se sećaš toga), kratkoročno kupovali materijal na čekove i devizni od banaka - i vraćali od plate tako da te "pogodnosti" nažalost nismo doživeli.
Imalo je to i svoju cenu na kvalitetu života svih nas ali smo se snalazili, sami hranili živinu, svinje, velike ćurke, bašta, voće....dvadeset godina sam imala dve krmače prasilje, kuću zidali mobom, sve građevinci iz firme muža, za prase na ražnju i piće svi dođu pa nismo plaćali majstore nego se dobro pojede, popije, posao uradi i druži..... Da ne kukam, ipak to vreme pamtim po tome što smo sve to mogli i uradili.

Zato smo kuću gradili 20 godina, malo po malo, nije se svima posrećilo to što kažeš ( i što je istina). Ne znam kako je nas sve to promašilo, valjda kakva te ljulja zaljulja ali što je nas baš sve potkačilo ono teško nije mi jasno ni danas....

A na useljenju pita me moj staratelj, poznati pravnik, zabrinut, koliko sam dužna za tu kuću - ja mu kažem ništa, sve je plaćeno, i bila sam ponosna na to, jer to je bio najteži deo svega, ne biti dužan nikome ali uraditi toliki posao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:38 17.06.2012

Re: ...

Ma naravno da je bilo izuzetaka ali tesko da se moze pobiti ovo sto Fri prica.
Ti krediti koji su se vracali tako sto su rate bile zaista besmislene su bili dosta masovna pojava. Radne akcije koje su mozda nekom bile super stvar za druzenja su bile uzasno skupa zajebancija, neko je to morao da plati. Bice da je to placeno tudjim parama, pozajmljenim ili pak dobijenim u nekoj politickoj gimnastici igrajuci izmedju Rusa i Amera. Privreda sigurno nijepunila budzet dovoljno da se sve to placa.
Povrsno gledano to vreme se moze smatrati lagodnim, radnicka porodica je mogla sebi da priusti nov auto letovanje i vikendicu, danas je to nemoguce.
Ali ako se malo zagrebe vidi se da to nije bilo zaradjeno, a posto kazu da nista nije besplatno onda je logicno da je ovo danas makar dobrim delom placanje tog ceha.
freehand freehand 22:45 17.06.2012

Re: ...

.al ti da želiš da vidiš istinu ,video bi da je za ovo stanje sad odgovorna samo politička vrhuška od 91. do 2012. niko drugi ni pre ni posle.

Ma da, ti ćeš da me prosvetliš Dragoljube.
Znači, ništa krediti pre, ništa inflacije, ništa ourizacija, ništa potrošeni svi fondovi, ništa megalomanske budalaštine, ništa "promašene investicije", ništa "subjektivne slabosti i objektivne okolnosti", ništa bankort '81?
to se ne važi?
A ko su, onda, ti što su došli '91?
Slobodan Milošević - bivši Predsednik ali i dalje visoki funkcioner CK SK Srbije; Borisav Jović, Frabnjo Tuđman, Milan Kučan... Jel ima smisla da ti nabrajam?
Ili ti voliš da se sećaš kako si bio mlad pa je sve bilo do jj?
freehand freehand 22:50 17.06.2012

Re: ...

Freehand
Od plate nikad niko nije sazidao kuću.

Mariopan
Pa ovaj, mi smo zidali baš od plate i ličnih pozajmica od rodbine iz inostranstva,



srdjan.pajic srdjan.pajic 23:55 17.06.2012

Re: ...

freehand
Freehand
Od plate nikad niko nije sazidao kuću.

Mariopan
Pa ovaj, mi smo zidali baš od plate i ličnih pozajmica od rodbine iz inostranstva,







(od kad se pa to zove "pozajmica"?)
mariopan mariopan 00:01 18.06.2012

Re: ...

Ma naravno da je bilo izuzetaka ali tesko da se moze pobiti ovo sto Fri prica.

Ne pobijam, znam da je istina, samo mi krivo što su se svi ovajdili makar kada su "otkupili" te stanove za siću, pa posle prodavali i kupovali gotove kuće bez po muke, a mi gulili robiju dvadeset godina, i do dana današnjeg, kao što znaš kuća nikada nije gotova, uvek ima šta da se doradi...kako se baš nama (budalama) sve to zalomilo na teži način?
mariopan mariopan 00:07 18.06.2012

Re: ...

srdjan.pajic
freehand
Freehand
Od plate nikad niko nije sazidao kuću.

Mariopan
Pa ovaj, mi smo zidali baš od plate i ličnih pozajmica od rodbine iz inostranstva,







(od kad se pa to zove "pozajmica"?)

EL EN EL EN 15:05 18.06.2012

Re: ...

freehand

Edit:
EL EN
Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,

Vau! Ko je autor ove budalaštine?


Zamisli ima ih više i to različitih struka.
Istina nisu savremenici tog perioda.

EL EN
freehand freehand 15:12 18.06.2012

Re: ...

EL EN
freehand

Edit:
EL EN
Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,

Vau! Ko je autor ove budalaštine?


Zamisli ima ih više i to različitih struka.
Istina nisu savremenici tog perioda.

EL EN

Daj neko ime, link, makar citat?
EL EN EL EN 16:01 18.06.2012

Re: ...

freehand
EL EN
freehand

Edit:
EL EN
Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,

Vau! Ko je autor ove budalaštine?


Zamisli ima ih više i to različitih struka.
Istina nisu savremenici tog perioda.

EL EN

Daj neko ime, link, makar citat?


Pa znas da ne mogu bas imena napisem,
dovoljno je sto sam rekao da
su razlicitih struka i tehnickih i drustvenih.
Meni se svidelo kako su lepu gradaciju napravili
tokom vremena, pa sam zato naveo.

Ti si istrgao samo jednu trećinu iz celog konteksta
i mislim da to kvari celu ideju i osnovnu misao.

EL EN

freehand freehand 20:15 18.06.2012

Re: ...

Pa znas da ne mogu bas imena napisem,
dovoljno je sto sam rekao da
su razlicitih struka i tehnickih i drustvenih.

Ne znam.
Znam samo da ovo sve zajedno postaje besmisleno.
Kome je dovoljno to što si rekao?
Hajde molim te - kako za ljude čija imena ne znaš znaš da su različitih struka? Ili, ako znaš imena - šta te sprečava da ih kažeš?

Ali, ako lupetaš pa te je sad sramota da to priznaš - to što si pokušao da kažeš je nešto sasvim drugo, U pitanju su zaveštanja i legati, ktitorstva i dobročinstva.
Pravo pitanje je - moja diskusija, čemu?!
EL EN EL EN 22:38 18.06.2012

Re: ...

freehand
,
Ne znam.
Znam samo da ovo sve zajedno postaje besmisleno.
Kome je dovoljno to što si rekao?
Hajde molim te - kako za ljude čija imena ne znaš znaš da su različitih struka? Ili, ako znaš imena - šta te sprečava da ih kažeš?

Ali, ako lupetaš pa te je sad sramota da to priznaš - to što si pokušao da kažeš je nešto sasvim drugo, U pitanju su zaveštanja i legati, ktitorstva i dobročinstva.
Pravo pitanje je - moja diskusija, čemu?!

Ma izgleda da ti mene nisi ili neces da razmes,
ali nemoj da se sekiras i nerviras zbig toga.
Pa to su ljudi koje ja poznajem, kako si zakljucio
da im ne znam imena. Cenim ih i po intelektualnim
vrednostima i po moralnom integritetu. Znaci
postujem njihovo misljenje, ali po tebi posto ja lupetam,
to ti nije ni bitno. Cak bih rekao da onda nisu ni relevantni za tebe.

Ipak ponovo isticem da si istrgao jednu trecinu misli
i da ga gresis u pristupu sto ne sagledavas celinu misli.

Ali nemoj se sekirati i nervvirati sto mi ne pada na pametda ti
pisem imena jer bih morao i biografiju. Za dvoje od njih bi na webu
lako nasaoi biografije i strucne radove.

Nadam se da me sada razumes.

El En
freehand freehand 22:44 18.06.2012

Re: ...

Nadam se da me sada razumes.
El En

Sve sam te sad razumeo. Ti poznaješ ljude kapitaliste koji su pre drugog svetskog rata sve davali narodu. Pretpostavljam da je zato izbila revolucija.
E posle su uzimali od naroda i sve ostavljali narodu.
Prosto mi je fantastično kako iz prve nisam razumeo!
Izvini i hvala na trudu.
EL EN EL EN 22:56 18.06.2012

Re: ...

freehand
Nadam se da me sada razumes.
El En

Sve sam te sad razumeo. Ti poznaješ ljude kapitaliste koji su pre drugog svetskog rata sve davali narodu. Pretpostavljam da je zato izbila revolucija.
E posle su uzimali od naroda i sve ostavljali narodu.
Prosto mi je fantastično kako iz prve nisam razumeo!
Izvini i hvala na trudu.


Nisam to rekao,
ali vidim da si sve razumeo.
EL EN
freehand freehand 23:04 18.06.2012

Re: ...

EL EN
Nisam to rekao,

EL EN
Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,

E sad stvarno izvini, imam nešto hitno da obavim.
EL EN EL EN 23:12 18.06.2012

Re: ...

freehand
EL EN
Nisam to rekao,

EL EN
Kazu pre drugog svetskog rata kapitalisti su svoje davali narodu,
posle drugog svetskog rata su uzimali od naroda i ostavljali narodu,

E sad stvarno izvini, imam nešto hitno da obavim.


Pa valjda znas da posle drugog svetskog rata
kod nas nije bilo kapitalista vec komunista.

El En
PS Ne vredi ti seckati.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:00 16.06.2012

?

Meni neka katastrofica pogodila naslovnu stranu bloga.
dragoljub92 dragoljub92 21:02 16.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
Meni neka katastrofica pogodila naslovnu stranu bloga.

to je sveta onog iz indiju
blogovatelj blogovatelj 21:11 16.06.2012

Re: ?

Meni neka katastrofica pogodila naslovnu stranu bloga.


I meni. Pomerili se pravougaonici u desno.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:26 16.06.2012

Re: ?

ma sve otislo ukrivo!
mara92 mara92 00:10 17.06.2012

Re: ?

blogovatelj
Meni neka katastrofica pogodila naslovnu stranu bloga.


I meni. Pomerili se pravougaonici u desno.

dusanovaiivanovamama
ma sve otislo ukrivo!

...
добро да сте рекли, блонди три пута "рифрешује" страну, а она опет фалична...
...баш сам "бистра" ових дана
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 08:49 17.06.2012

Re: ?

Ne znam da l' da pitamo Omegu da skine kletvu ili da IP proba drugačije da preseče tekst. Ovo kanda neće da se popravi samo...
gedza.73 gedza.73 08:50 17.06.2012

Re: ?

ma sve otislo ukrivo!

Levčani bi rekli
otišlo sve u krivak
dragoljub92 dragoljub92 09:00 17.06.2012

Re: ?

Ovo kanda neće da se popravi samo...

kod mene se popravi
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:19 17.06.2012

Re: ?

A meni pravougaonici zastranili + upala mi neka buba u kafu. Kletva ne popušta.
myredneckself myredneckself 10:04 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
Ovo kanda neće da se popravi samo...

Ihh, šta ste se presekli...moderatorka05 i ja se žalimo, vodimo prepisku već ima par meseci, da nam FB activity ne radi u potpunosti (na pr. ne vidi se na blogu kako preporučujemo postove blogokolega), pa ništa. Ono, važno je da radi na FB, ali bi bilo lepo i da blogeri koji nisu na FB vide preporuke, he, he...
Kad je ona nemoćna, šta ćeš?!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:02 17.06.2012

Re: ?

ali bi bilo lepo i da blogeri koji nisu na FB vide preporuke, he, he...

A ja sam pomoću onog sokoćala za blokiranje oglasa blokirala vezu bloga sa fejsbukom, tako da FB ovde uopšte ne vidim, he, he, he...

Pa dobro, navikavajmo se polako na ovaj novi dizajn...
dragoljub92 dragoljub92 12:56 17.06.2012

Re: ?

Pa dobro, navikavajmo se polako na ovaj novi dizajn...

kod mene siva zona lepo radi kdotvorim blog ali kad otvorim naslovnu ondak prva dva naslova su u belom pravougaoniku,nači dobro ,a kod ostalih pomereno za 20% udesno i kad ima dve strane šalje me na drugu brez obzira što su novi komentari na prvu,ali kad se vratim na prvu on nije obrisao nover tako da mu ovo dođe ko sportska zajebancija
ps
mileno zajebi da ostavljaš cool komentare više,otkad ih postavljaš i maxine ćarolije se razduševile pa sag i one oćedu da bidnu cool
Inner Party Inner Party 13:07 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
Meni neka katastrofica pogodila naslovnu stranu bloga.


Ovo se veoma često dešava kod mojih blogova.

Onomad su mi rekli da ne može video na vrhu vec mora prvo tekst, pa video, pa tekst.

I tako sam sada uradio ali sam zaboravio da prelomim (break) tekst, pa je sve ispalo pomereno ... Mada sada vidim da je sve OK, ili mi se u Mozili samo tako čini ...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:35 17.06.2012

Re: ?

mileno zajebi da ostavljaš cool komentare više,otkad ih postavljaš i maxine ćarolije se razduševile pa sag i one oćedu da bidnu cool

Eh
Mada Maskine čarolije imaju urođeni cool koji su nasledile od stvaraoca im, ovde nedostajućeg
Edit:
Kod mene je i dalje naslovna zanosi u desno.
Inner Party Inner Party 13:57 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m

Kod mene je i dalje naslovna zanosi u desno.


Evo, sada bi moralo da bude OK.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:04 17.06.2012

Re: ?

Evo, sada bi moralo da bude OK.

I jeste!
dragoljub92 dragoljub92 14:49 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
Evo, sada bi moralo da bude OK.

I jeste!

jeste
dragoljub92 dragoljub92 19:49 17.06.2012

Re: ?

mara92
blogovatelj
Meni neka katastrofica pogodila naslovnu stranu bloga.


I meni. Pomerili se pravougaonici u desno.

dusanovaiivanovamama
ma sve otislo ukrivo!

...
добро да сте рекли, блонди три пута "рифрешује" страну, а она опет фалична...
...баш сам "бистра" ових дана

štono bi se reknulo- ja ga triput sečem ono opet kratak
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:10 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
A meni pravougaonici zastranili + upala mi neka buba u kafu. Kletva ne popušta.


I nama je omega hebao kevu imperijalističku: izgorelo 150 kuća od prošle nedelje do danas. Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).
dragoljub92 dragoljub92 20:14 17.06.2012

Re: ?

Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).

istom metodom kao što cerski meri kupovnu moć kauboja iz 19veka i mexikanskog ilegalca na branju jagoda u kalafoniji,odokativno pa uvijeno u mathematičke formule koje mogu da dokažu da je 2š2=3
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:32 17.06.2012

Re: ?

dragoljub92
Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).

istom metodom kao što cerski meri kupovnu moć kauboja iz 19veka i mexikanskog ilegalca na branju jagoda u kalafoniji,odokativno pa uvijeno u mathematičke formule koje mogu da dokažu da je 2š2=3




Ne prizivaj ga, jebali smo čvorka kad nam se sad, i u sledećih pedeset blogova, nakači nerazumljivim komentarima. Najbolje je da ostanemo nisko ispod njegovog radara.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:39 17.06.2012

Re: ?

I nama je omega hebao kevu imperijalističku: izgorelo 150 kuća od prošle nedelje do danas. Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).

Stra-šno. Zvuči kao da 40% mogu da gase kako tako, a 60% divlja neometano.
Sad sam pročitala da je i u tvom okrugu izdato neko red flag warning?
E, ovo je katastrofa.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:57 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
I nama je omega hebao kevu imperijalističku: izgorelo 150 kuća od prošle nedelje do danas. Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).

Stra-šno. Zvuči kao da 40% mogu da gase kako tako, a 60% divlja neometano.
Sad sam pročitala da je i u tvom okrugu izdato neko red flag warning?
E, ovo je katastrofa.


Uzrok pozara opusak ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:17 17.06.2012

Re: ?

dusanovaiivanovamama
dobrosavljevic_m
I nama je omega hebao kevu imperijalističku: izgorelo 150 kuća od prošle nedelje do danas. Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).

Stra-šno. Zvuči kao da 40% mogu da gase kako tako, a 60% divlja neometano.
Sad sam pročitala da je i u tvom okrugu izdato neko red flag warning?
E, ovo je katastrofa.


Uzrok pozara opusak ?


Moguće, mada ja sam pročitao da misle da je grom.
dragoljub92 dragoljub92 21:20 17.06.2012

Re: ?

Moguće, mada ja sam pročitao da misle da je grom.

nek dovuku motore od boing pa nek gase vatru vetrom koj oni stvaraju
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:21 17.06.2012

Re: ?

dobrosavljevic_m
I nama je omega hebao kevu imperijalističku: izgorelo 150 kuća od prošle nedelje do danas. Požar je 40% pod kontrolom (ne znam šta to tačno znači i kako se meri, ali tako kažu na radiju).

Stra-šno. Zvuči kao da 40% mogu da gase kako tako, a 60% divlja neometano.
Sad sam pročitala da je i u tvom okrugu izdato neko red flag warning?
E, ovo je katastrofa.


Jeste, ja sam se vratio pre sat/dva sa biciklanja i gore u planini duva jak vetar, a velika je vrućina (30ak stepeni), što je idealno da, ako negde krene požar, sve izgori u kratkom roku.

Sad sam čuo i da su uhapsili nekog lopova koji se preobukao u vatrogasca i onda išao po tim evakuisanim kućama, u sred požara, da krade.




srdjan.pajic srdjan.pajic 21:23 17.06.2012

Re: ?

dragoljub92
Moguće, mada ja sam pročitao da misle da je grom.

nek dovuku motore od boing pa nek gase vatru vetrom koj oni stvaraju


Mislim da će to samo da raspali vatru, zar ne? Čini mi se da nema tu neke vajde šta god da rade, osim da se pobrinu da u kućama ne ostanu ljudi i životinje.


dragoljub92 dragoljub92 21:33 17.06.2012

Re: ?

srdjan.pajic
dragoljub92
Moguće, mada ja sam pročitao da misle da je grom.

nek dovuku motore od boing pa nek gase vatru vetrom koj oni stvaraju


Mislim da će to samo da raspali vatru, zar ne? Čini mi se da nema tu neke vajde šta god da rade, osim da se pobrinu da u kućama ne ostanu ljudi i životinje.



ma zezam se ,gledao sam neku seriju meki tipovi izvode tačku laž ili stvarnost pa se zezali ,ili je to neka urbana legenda,da može motorima da se ugasi šumski požar.
tu bi jedino pomoglo da bacaju one bombe što potroše sav kiseonik ,al izgleda i da su te bombe samo legenda.
Sad sam čuo i da su uhapsili nekog lopova koji se preobukao u vatrogasca i onda išao po tim evakuisanim kućama, u sred požara, da krade.

el će da ima olakotnu okolnos za rad pod opasnim uslovima
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:14 16.06.2012

izostavljeno

.....
jer se društvo mora menjati...

jer se navike ljudi moraju menjati...

jer se, brate, i ti sam moraš menjati...

jer je pobedio Toma
tasadebeli tasadebeli 21:16 16.06.2012

Нада

У ствари, када човек крене овако да врти године уназад, испада да ми баш и немамо неке велике захтеве. Одувек смо били скромни. Никада нисмо ни тражили да живимо боље. Било је довољно да се само надамо да ћемо живети боље, па да будемо срећнији и задовољнији него иначе... А наде данас ни за лек...
Spiridon Spiridon 21:32 16.06.2012

..


... i još uvek je sve sranje i još uvek su najsrecniji oni koji su odavde otišli. I nikada, ali nikada, nece biti dovoljno dobro da bi to ljudi sebi i priznali


ima jedna dobra spika izmedju Serbedzije i jednog albanca u filmu Pre Kise kad ga ovaj pita - kako se zivi tamo na zapadu, a Rade mu odgovara

- za one koji znaju da zive, dobro je i tamo i ovde.
dragoljub92 dragoljub92 21:35 16.06.2012

Re: ..


- za one koji znaju da zive, dobro je i tamo i ovde.

istina je to,spiro,albate sveje manje onija što znaju da živu a mlozina nas što neznavamo.tuj jeproblem.
Lionsgate Lionsgate 22:10 16.06.2012

Crnogorac&Klaudija Sifer na pustom ostrvu

- za one koji znaju da zive, dobro je i tamo i ovde.


A moze i drugojacije, cemu dobar zivot tamo ako carsija odavde ne zna da se on tamo i odvija
blogovatelj blogovatelj 05:36 17.06.2012

Re: ..

ima jedna dobra spika izmedju Serbedzije i jednog albanca


Ima i jedna dobra spika izmedju mog druga B. i njegove majke.
Sedimo B. i ja u hiperinflaciji 1993, pijemo fuka i jadamo se jedan drugom kako nemamo para ama bas nikako.
Njegova majka slusa, pa se onda ukljuci u razgovor poucnom pricom kako nije sve u parama.
Onda B. onako iznerviran kaze:
- Dobro bre kevo, nije sve u parama, znam. Ali daj da jednom vidim kako je s parama.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:43 17.06.2012

dobar život

život u Srbiji nikada, ali nikada, nje bilo dovoljno dobar...


Standard, novac, prihodi jesu jedno od merila za dobar život, ali ako ga tretiraš kao jedini parametar sreće, onda si najebo.

Ja obožavam ovaj primer, pa ću ga podeliti s vama.

Elem, u poglavlju Konceptualizacja problema u procesu projektovanja ekspertnih sistema iz dokumentacije softverskog paketa Guru, jednog od starih paketa za Expert Systems Management, stoji i ovo pitanje:

"Šta je potrebno da se postigne finansijska sigurnost?"

Pa kaže:

Kreiranje, očuvanje i iskorišćavanje porodičnih resursa, da bi se postigla maksimalna podrška i sigurnost familije tokom životnog veka i posle smrti planera.

Glavni elementi problema mogli bi da uključe sledeće:

Ako je vaš godišnji prihod adekvatan, troškovi vašeg stanovanja su nula i vaša tekuća štednja predstavlja bar sto pedeset odsto prihoda tokom celog života, a vaše osiguranje pokriva bar sto odsto vaših prihoda, plus sve fiksne troškove života, tada imate finansijsku sigurnost. Savet je da se trenutno penzionišete!

:))





mariopan mariopan 12:28 17.06.2012

Re: dobar život

Savet je da se trenutno penzionišete!

Ne ako živiš u Srbiji.
( pemzionerka)
Inner Party Inner Party 13:24 17.06.2012

Re: ..

Spiridon

... i još uvek je sve sranje i još uvek su najsrecniji oni koji su odavde otišli. I nikada, ali nikada, nece biti dovoljno dobro da bi to ljudi sebi i priznali


ima jedna dobra spika izmedju Serbedzije i jednog albanca u filmu Pre Kise kad ga ovaj pita - kako se zivi tamo na zapadu, a Rade mu odgovara

- za one koji znaju da zive, dobro je i tamo i ovde.


Evo sad ce gastosi da nagrnu i da nam celo leto pričaju kako je ovde sve teski shit. A uz to je i sve skupo!
gorio92 gorio92 22:22 16.06.2012

Nekada i sada

Ovde se uvek loše živelo, razlika je samo u tome što je nekada bilo i mesta gde se živelo lošije nego u nas, pa se naš život čonio dobrim.
Danas lošijih nema, mi smo lideri.
blogovatelj blogovatelj 05:39 17.06.2012

Re: Nekada i sada

Ovde se uvek loše živelo


Danas lošijih nema, mi smo lideri.


Tema ovog bloga si bas ti i tebi slicni, vecito kukavni i nesrecni, nespremni da vidite srecu ma u kakvom vam je obliku servirali.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:00 17.06.2012

Ništa novo!

U svojoj duhovnoj oporuci "Čujte Srbi", sa podnaslovom "Čuvajte se sebe", dr Arčibald Rajs je još 1928. godine, između ostalog, napisao: "...Tako su vam političari iskvarili zemlju. Običaji profesionalnih političara prvo iskorenjuju vrline srpskog tla. A, na nesreću, političari su vam svemoćni. Politika se meša u sve i svuda upravlja. Ukaže li se neko mesto u vlasti, bilo ono važno ili osrednje, svejedno, o izboru ne odlučuju zasluge kandidata, već političke veze. Može on biti i najveća neznalica, najnečasniji čovek, ako je "štićenik" političara-strančara stranke na vlasti, pobediće i čoveka najkvalifikovanijeg i u stručnom i u moralnom pogledu. Funkcioneri su vam, po pravilu, najgoreg kvaliteta. Često nisu ni sposobni da obavljaju posao koji se traži od mesta koje zauzimaju..."

A jedna od najlucidnijih tumača ovog podneblja, književnica Isidora Sekulić, u nekoliko svojih eseja je podsećala da smo MI sami najodgovorniji za ono što nam se dešava. Ona je temu ovog bloga lucidno objasnila daleke 1926. na sledeći način:

"... Mi nikada nismo imali vremena da mirno izgrađujemo svoju kulturu. Ratovi, zbegovi, lutanja, razaranja, građenja na ruševinama, to je naša istorija. Pa i onda kada smo stvarali, sve je išlo vrtoglavom brzinom, slamalo je ljude...
Ima nešto veoma teško u udesu svih ogranaka srpskog naroda, stalno počinjemo ispočetka, kao trava. Posle svakog ustanka, svakog rata, svake dinastije, ispočetka. Po jedan se uspravlja i ispravlja, jedan zalaže, jedan počinje zidati Skadar i sebe uziđuje u Skadar... U svakom početku nije ne samo građenje nego i žrtvovanje.
A naš narod? Divne, sjajne, jedinstvene pobede, a narod mali pa mali. Mali zbog svog uskogrudog, nekulturnog nacionalizma..."
gedza.73 gedza.73 09:15 17.06.2012

Re: Ništa novo!


Mali zbog svog uskogrudog, nekulturnog nacionalizma..."


Kad su se sjedinile dve Nemačke u jednu državu kako se nazva ta nova zemlja?
Nova Orhideja? Ona je postala nadnacionalna, anacionalna?
Čime se ponose Francuzi? Italijani?
Svi, bre, nešto pričaju da je nacija prevaziđena, država zastareli oblik postojanja, nacionalni simboli bljak, a svi kače značke na revere svojih zemalja, ponose se svojom (svojom) kulturom, istorijom ( i ovom i onom).

Slažem se da je naše rukovodstvo uvek bilo, i biće, tupavo, nesposobno, nedalekovido i da je uvek donosilo najgore moguće odluke i vuklo najkretenskije moguće poteze po svoj narod i po svoju zemlju.

Ali to nema veze sa nacionalizmom. Nacionalizam je samo izgovor. I ovima i onima.

To ima veze sa mentalitetom.
ninasimone ninasimone 18:26 17.06.2012

Re: Ništa novo!

gedza.73

Mali zbog svog uskogrudog, nekulturnog nacionalizma..."


Kad su se sjedinile dve Nemačke u jednu državu kako se nazva ta nova zemlja?
Nova Orhideja? Ona je postala nadnacionalna, anacionalna?
Čime se ponose Francuzi? Italijani?
Svi, bre, nešto pričaju da je nacija prevaziđena, država zastareli oblik postojanja, nacionalni simboli bljak, a svi kače značke na revere svojih zemalja, ponose se svojom (svojom) kulturom, istorijom ( i ovom i onom).

Slažem se da je naše rukovodstvo uvek bilo, i biće, tupavo, nesposobno, nedalekovido i da je uvek donosilo najgore moguće odluke i vuklo najkretenskije moguće poteze po svoj narod i po svoju zemlju.

Ali to nema veze sa nacionalizmom. Nacionalizam je samo izgovor. I ovima i onima.

To ima veze sa mentalitetom.

Da, sa mentalitetom. Zato Isidora i kaze "uskogrudi, nekulturni nacionalizam", ostavljajuci prostora da postoji i sirokogrudi, kulturni nacionalizam (poznavaoci njenog dela to mogu potvrditi). I to je upravo nacionalizam o kome ti govoris: biti ponosan na svoju istoriju i kulturu, istovremeno priznavajuci da i drugi imaju istoriju i kulturu na koju su ponosni. Taj i takav, nazovimo ga pozitivan nacionalizam cas posla sklizne u ovaj drugi, uskogrud i nekulturan, primera ima mali milion svuda po svetu.

Problem sa nama, tj. sa mentalitetom, je to sto nam je negativan nacionalizam preovladjujuci, a default position sto bi rekli, sa kojeg povremeno i podjednako neumereno prelazimo na idolatriju drugih nacija i zanemarivanje sopstvenih vrednosti. Izbalansiran pristup je ono sto nam treba jer samo tako mozemo sacuvati to sto imamo a usput nauciti i nesto novo od drugih. To vazi za sve nacije, ne samo za nas. Kad svi shvate da nisu nista bolji, ni gori, od drugih, svet ce malo mirnije spavati.
mara92 mara92 00:21 17.06.2012

...

...некако смо бре, баш на ветрометини...колиба нам на сред раскрснице, па удара ко стигне...а и ми, што волимо да чачкамо мечку...што волимо да бодемо прст у око (обично највећима, најјачима)...
...
ал' шта ћу...волим ову Србију...не фолирам, не глумим, можда смешно звучи, али тако је...мислим, ако је ми (ви овде, генерално, пристојан и поштен свет...има га, није да га нема) не извучемо - ко ће?
mariopan mariopan 12:45 17.06.2012

Re: ...

mara92
...некако смо бре, баш на ветрометини...колиба нам на сред раскрснице, па удара ко стигне...а и ми, што волимо да чачкамо мечку...што волимо да бодемо прст у око (обично највећима, најјачима)...
...
ал' шта ћу...волим ову Србију...не фолирам, не глумим, можда смешно звучи, али тако је...мислим, ако је ми (ви овде, генерално, пристојан и поштен свет...има га, није да га нема) не извучемо - ко ће?

nikola_kovac nikola_kovac 01:01 17.06.2012

Препоручујем

Midnight in Paris



и његову поруку да свако доба има своје златно доба које је прошло.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:08 17.06.2012

Re: Препоручујем

Razneženi Музичар
свако доба има своје златно доба које је прошло

Није тачно. Златни век јапанског џеза управо траје:

gedza.73 gedza.73 08:58 17.06.2012

Re: Препоручујем

Savršena melodija.
plumeria plumeria 01:57 17.06.2012

svi na prosecnu platu

Ja koliko pamtim, tamo od neke 90. pa na ovamo sve je bilo gore i gore....Pre toga moze se reci da su osnovne zivotne potrebe bile nekako zadovoljavane....Mozda se malo boljitak osetio i nakon 5.oktobra, ali ne nesto u meterijalnom smislu, vec u nekoj nadi da ce biti bolje....

E od tada mi stalno nesto cekamo, stalno neka obecanja, stalno plasenje da moze da bude i gore, a nama zivot prodje - nekom zivot, nekom mladost a mnogima je starost jadna da jadnija ne moze biti.

Stalno slusamo da treba da stedimo, da se strpimo.....Ma nek olade ovi vise sto nas vode u nedodjiju ...dosta vise demagogije. Pokazite se na delu, ni jedno obecanje niste ostvarili, trazite da stedimo, pa hajde lepo vi svi u parlamentu na prosecnu platu pa zivite od te plate. U svakoj kompaniji, ako se plan ne ostvari slede sancije, krese se broj zaposlenih ili plate, sta vec jos.....Neka i politicari malo kresu, ali sebe. Nas su dosta kresali, kud ces vise......

Zbog toga predlazem da svi oni idu na prosecnu platu u Srbiji, eto da budem velikodusna, ne mora da idu na minimalac, neka bude prosek, s tim da se bife u Skupstini zatvori ili da se formiraju realne cene ica i pica.

Dosta bre vise kojekakvih praznih obecanja, dokle da cekamo to bolje sutra. Kako mi se cini mnogi ni iz moje generacije (57 godina) ga docekati nece.

Za mladje bi bilo najbolje kud koji mili moji, da vam mladost ne prodje u cekanju i nadanju.
blogovatelj blogovatelj 05:43 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Ja koliko pamtim, tamo od neke 90. pa na ovamo sve je bilo gore i gore...


Ne pamtis, jer 1993. 1999. i 2012. su tri razlicita univerzuma.



Ma ko ko pomisli da je isto kad padaju bombe na glavu i kad je plata mala morao bi da razmisli o tome misli li uopste.
plumeria plumeria 10:12 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

blogovatelj
Ma ko ko pomisli da je isto kad padaju bombe na glavu i kad je plata mala morao bi da razmisli o tome misli li uopste.



A zasto su padale bombe?????? Ko ima glavu zna zbog koga i zbog cega su padale, tako da mu nije potrebno ni da misli uopste. Onaj koji je morao da misli o tome, ocigledno da je lose mislio, pa je doslo do padanja bombi po nasim glavama.

















blogovatelj blogovatelj 13:19 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

A zasto su padale bombe?????? Ko ima glavu zna zbog koga i zbog cega su padale, tako da mu nije potrebno ni da misli uopste. Onaj koji je morao da misli o tome, ocigledno da je lose mislio, pa je doslo do padanja bombi po nasim glavama.


Ko je rekao da se ja sa ovim ne slazem? Cemu toliki upitnici?
Znaci, ipak je bila gora ona vlada iz 1999. nego ova danas, zar ne?
Da ponovim, rekao si sledece

Ja koliko pamtim, tamo od neke 90. pa na ovamo sve je bilo gore i gore...


Ja sam to razumeo tako da je od 90. pocelo da biva gore, pa je svaka naredna godina bila losija od one pre nje. Ako sam ja pogresno razumeo, to je samo stoga jer si ti tako napisao. Jer kao sto rekoh, nije svaka naredna godina bila grdja od prethodne. Bivalo je godina koje su bile i bolje.
Ovaj tekst je o ljudima koji nisu u stanju da prepoznaju te godine i da im se raduju, pa umesto da zive zivot, oni u sebi nose cemer i jed, postajuci tako teski i sebi i drugima. Najveci pisci Balkana postali su to sto jesu izmedju ostalog i opisujuci takva stanja uma.
dragoljub92 dragoljub92 13:48 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Ovaj tekst je o ljudima koji nisu u stanju da prepoznaju te godine i da im se raduju, pa umesto da zive zivot, oni u sebi nose cemer i jed, postajuci tako teski i sebi i drugima. Najveci pisci Balkana postali su to sto jesu izmedju ostalog i opisujuci takva stanja uma.

čoveče-bate lupaš,iner je upravu apsalutno.svake godine je bilo gore,osim ako ti ne misliš da je 2000 bila bolja zato što nisu padale bombe,izem ti lodžiku.
petronijevic001 petronijevic001 15:21 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

plumeria

Zbog toga predlazem da svi oni idu na prosecnu platu u Srbiji.

Prosečna plata je čista statistička šarena laža.Znam možda 2 čoveka koji imaju prosečnu platu 35-40 hiljada,90% ima značajno manju ili veću zaradu ili uopšte nema posao .
Realno bi bilo da se u statistiku uključe i svi nezaposleni(sa iznosom prihoda 0 dinara) zaposleni i penzioneri ( sa penzijama oko 20-25 hiljada), pa da se onda izračuna prosečna visina prihoda u Srbiji.Teško da bi to bilo mnogo iznad Indije.
gedza.73 gedza.73 15:28 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

pa da se onda izračuna prosečna visina prihoda u Srbiji.Teško da bi to bilo mnogo iznad Indije.

To ti je isto.
plumeria plumeria 21:26 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Znaci, ipak je bila gora ona vlada iz 1999. nego ova danas, zar ne?

Ako mislim da je bilo sve gore i gore, to valjda podrazumeva da je ovo danas gore od onog pre.

Bivalo je godina koje su bile i bolje

Bivalo je bivalo, ali se zna i kome.

Ovaj tekst je o ljudima koji nisu u stanju da prepoznaju te godine i da im se raduju, pa umesto da zive zivot, oni u sebi nose cemer i jed, postajuci tako teski i sebi i drugima.


Itekako su mnogi u stanju da prepoznaju te godine, a sto i da ih prepoznajem kad sam ih zivela-zivotno iskustvo je cudo. A cemer i jed je posledica toga. A kod onih kojima je bilo sve bolje i bolje nije ni bilo potrebe da se jede or cemeruju, njihova halapljivost i nezajazljivost je doprinela da budemo teski sebi a ONI nama cemernim.
freehand freehand 21:48 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Ako mislim da je bilo sve gore i gore, to valjda podrazumeva da je ovo danas gore od onog pre.

Članstvo u JUL-u zaista je život moglo učiniti daleko ugodnijim. Hleb tri, marka trideset dinara, krediti na neviđeno. posao na izbor. Nema fronta, ne jure te batinaši. Tako krasno, kul i ružičasto.
Pa onda bratstvo i jedinstvo sa radikalskim zadribaldama i vojvodama u lister odelima... Milina.
Koje su to budale menjale?!
EL EN EL EN 22:11 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

freehand
Ako mislim da je bilo sve gore i gore, to valjda podrazumeva da je ovo danas gore od onog pre.

Članstvo u JUL-u zaista je život moglo učiniti daleko ugodnijim. Hleb tri, marka trideset dinara, krediti na neviđeno. posao na izbor. Nema fronta, ne jure te batinaši. Tako krasno, kul i ružičasto.
Pa onda bratstvo i jedinstvo sa radikalskim zadribaldama i vojvodama u lister odelima... Milina.
Koje su to budale menjale?!

Ma bolje je pitanje:
Kako su uspeli da im se tako priblize?

EL EN

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana