Društvo| Politika| Region

VOJVODINA SRCE SRBIJE

aleksandarkarisik RSS / 19.06.2012. u 09:09

Kakvo je vreme na severu Srbije?

Prošli eto još jedni izbori. Prošli su tako kako su prošli. Odnosno, kanda još traju i idu kako idu. Nije mi namera da pametujem sada posle bitke - nisam general ni u najcrnjoj primisli. Koketiranje sa nacionalizmom, prdni-stisni politika, odbijanje da se u reforme istinski krene, sudske odluke koje vređaju zdrav razum, „svaštanešto" što već svi znamo i što je toliko puta prežvakano. Videli smo i ono što su Bernays i Ivy Lee odavno znali, džaba i nabolji PR bez prave sadržine, na duže staze svakako. Znate ono, kada, koliko i koga možete da vučete za nos...

Nemam nameru ni da raspravljam o kampanji za bojkot. Ne želim da ovo bude tema eventualnih rasprava, ako ovaj tekst ikoga na raspravu motiviše. Naprosto je sastavni deo teme i moram da kažem i o tome šta mislim. Elem, ta kampanja je od ćoravijeg posla kojeg se neko latio poslednjih godina u Srbiji. Ako odgovoran čovek pokreće neku akciju koja za posledicu ima događanja od društvenog značaja, mora imati na umu sva moguća scenarija koja iz te akcije mogu proizići. Ono što sam puno puta pročitao kod zagovornika bojkota je „hajde da bojkotujemo, pa da vidimo šta će biti". Pa, evo, gledajte sada... Sva moć neće biti skoncentrisana u rukama Borisa Tadića, biće, ako bi se se na primer, Ivica predomislio (mogućnost koja se mora uzeti u obzir), u rukama Tomislava Nikolića. Čoveka koji osvedočeno poštuje institucije. Počev od obrazovnih... Dalje, sada kada Tadić i ostali ostanu bez funkcija, sigurno će izvući nauk. Tako, sledeće četiri godine, gladni, žedni, goli i bosi, postaće bolji ljudi. Kada dođu na vlast ponovo, sa izvučenom poukom, očeličeni nemaštinom, upravljaće Srbijom kao moralne gromade. Ili ćemo mi izvući pouku i naučiti ono što već mnogi znaju - ovakav Tadić, kakav je, daleko je bolji od Tome? Hoće li biti na sledećim izborima daj šta daš, samo da Tomi više vidimo leđa? Šta mislite da će biti od ta dva?

Da se razumemo, nemam ništa protiv da akteri ovdašnje političke scene budu kažnjeni za sopstvenu neodgovornost, samo ja način ne vidim. Možda ga i ima ali bojkot nije jedan od njih. Naročito ako je kampanja usmerena samo jednom segmentu biračkog tela. Mogu da razumem principijelnost kada je Tadić u pitanju ali ne mogu da razumem nedostatak principijelnosti kada se radi o Tomislavu Nikoliću. Ako je rezultat kampanje izbor lošijeg, stvarno ne vidim kakve će koristi imati demokratija u Srbiji? Kažu, ekonomskim rečnikom, pokazali smo im da nismo zadovoljni njihovim proizvodom. Zato smo kupili još gori. Ili, ne sviđa nam se voda ni jednog proizvođača, pa sad crkavamo od žeđi ili ćemo piti koju god su nam splačinu drugi namenili. Raspravlja se oko toga da li je ta kampanja uspela ili nije. Pa vidite da je uspela. Istini za volju, najviše zaslugom samog DS-a. Ne mislim da je pobeda Tomislava Nikolića isključiva zasluga zagovornika bojkota, daleko bilo, samo, kada je razlika u glasovima tanka, svačiji doprinos je značajan. Toliko ukratko imam da kažem o tome i nemam nameru oko toga baš da polemišem.

E, sad - naslov, kojem su rekoh, doprineli i ovi što su bojkotovali. Oni koji očekuju od mene propovedanje separatizma, varaju se. Naravno da će biti onih koji će ovo što ću napisati tako i shvatiti, al' šta ja da im radim. O separatizmu u Vojvodini daleko se više priča u Beogradu. Svojski se trude da naprave nešto čega nema u značajnom obimu i na dobrom su putu da uspeju. Taj stalni strah od separatizma prouzrokuje veće pritiske što opet prouzrokuje sve veći otpor. Setimo se samo halabuke oko otvaranja kancelarije Vojvodine u Briselu. Onda Šumadija otvori istu takvu kancelariju i tu nema problema. Ni ne treba da bude, kao što ne treba da bude ni oko kancelarije Vojvodine. Ali to su samo drastični pojavni oblici nipodaštavanja i kolonijalnog odnosa prema Vojvodini od strane većeg dela političke elite u Beogradu.

Pitam se koliko je primećeno da Vojvodina po ko zna koji put glasa različito od ostalih delova Srbije? Da li je jasno da se „ovde" želi nešto suprotno od onog „tamo"? Da li to nekoga brine? Verovatno da, ali većini je problem što građani u Vojvodini neće isto što hoće građani u Srbiji. A stvarni problem je što građani u Srbiji neće ono što hoće građani u Vojvodini. Možda takvo stanje nekoga i raduje, ali ne bi trebalo. Jer potencijala za razmimoilaženje je previše a svaki eventualni razlaz je traumatičan, ma bio on i naj „Češko-Slovačkiji". A pitanje razlaza jeste moguća opcija, ako ne i izvesna. Šta ako u kući imate stanare od kojih jedni hoće da dignu roletne, a drugi neće, jedni vole promaju, drugi vole da su ušuškani? Eto, jedna fela bi, ma koliko trpeljiva bila, mogla pomisliti da je selidba sasvim prihvatljiva ideja i da manje vremena oduzima i manje košta nego ostanak u zajedničkoj kući.

Vojvodina je svojevrsni „melting pot", što na primer Jugoslavija nije nažalost bila. Zemlja je plodna ovde i većina se pre ili kasnije primi, bez obzira odakle se došlo. Nisu, kao što mnogi, da ih ne etiketiram onako iskreno, kažu, manjine izglasavale Tadića ili neke druge, koji su ovde prepoznavani kao oni koji će nas brže ili sigurnije odvesti tamo gde vidimo svoju budućnost. Da budu ovolike razlike u glasovima, morali su glasati i Crnogorci i Bosanci i Ličani... Da ne govorim o tome da su pripadnici manjina glasali za stranke građanske provinijencije. Mađari su najdrastičniji primer. Tako da padaju u vodu i priče o mađarskom separatizmu, koliko god ionako besmisleno zvučale.

Pre par godina, jedan bivši „autonomaški" aktivista svoje odustajanje od te vrste angažmana obrazložio je time da ne vidi smisla u tome jer će sutra na nekom referendumu na pitanje - Da li se slažete da sve vaše pare idu u Beograd i da tamo odlučuju koliko će vam i za šta dati? - ogromna većina odgovoriti sa DA. To je bilo negde, 2005. Od tada do danas štošta se promenilo. Štos nije u tome da će građane Vojvodine neki Čanak nagovoriti da se odcepljujemo. Ne uspevaju ni da ih nagovore oni koji svako pominjanje Vojvodine etiketiraju kao separatizam, etiketiraju i mnogo gore, oni koji za tri godine zakinu ceo godišnji budžet koji se sastoji od uvredljivih ustavnih 7%, po ustavu koji nije ni prošao u Vojvodini. Ne uspevaju ni da ih nagovore oni koji tobož zarad ušteda ukidaju filijale državnih institucija po Vojvodini, tako da se pribojavamo da će nam ukidati i vodovod i kanalizaciju i gradska saobraćajna preduzeća - ima već u Beogradu, ne treba duplirati. Moguće je i da smo razvili Stokholmski sindrom? Štos je u tome da je sasvim moguće da je proces odvajanja naprosto spor ali prirodan i da neumitno teče. I ovo đubrivo iz Centrale (neću da kažem Beograda jer za mene to ime i dalje ima i druge, pozitivne konotacije) koje se posipa po Vojvodini stvara plodno tle za razne „dobronamernike" koji bi nas lečili od narečene patološke vezanosti za ugnjetača. Da kažem, šta ako neko konačno, politički artikuliše nezadovoljstvo u Vojvodini?

Kažu da Lala pije samo pola vijagre jer vole da pod''''va. Ali, to u Vojvodini znači larpurlatističko začikavanje u kome nema zle namere. Na izborima se zato videlo da većinom nismo skloni autodestruktivnom sitnosopstveničkom uterivanju. Pa se eto, izašlo na glasanje. Većina sveta je ovde trpeljiva i ne odlikuje nas svadljivost. Jedan od odgovora zašto nema većeg otpora, da, nazvaću to baš tako - ugnjetavanju Vojvodine, jeste u tome, neće ljudi da se svađaju. Ilustrativan je vic o Lali, kada je uhvatio zlatnu ribicu - pa je prvo pozeleo da ga Sosa ne vara, pa onda, ako ga i vara da ne sazna, pa i ako sazna, da se ne jedi baš mnogo.

Samo, nezadovoljstvo raste. Odsustvo dijaloga zbog uvek prečih stvari samo će povećati jaz. Otimaju nam ovo, otimaju nam ono a vi samo o Vojvodini. Pravite se samo blesavi - „oteće" vam i Vojvodinu. I ta matrica po kojoj su svi krivi i zavidni i grbavi koji neće sa Srbijom ukazuje na ozbiljan nedostatak introspekcije. Ako se udvaras devojkama pa njih pet pobegne od tebe, valjda se pomirišeš ispod pazuha, duneš u dlan pa udahneš? Ako je i u pretežno srpskoj Vojvodini sve više onih koji više ne vide zajedničku budućnos sa Srbijom, valjda bi se neko morao zapitati da li je problem malo i u samoj Srbiji? Činjenica da svako razložno pominjanje prava Vojvodine dovodi do skoro histeričnih reakcija ravnih tome da se diglo 2.000.000 Vojvođana naoružanih do zuba potpomognuti NATO-om, Balijama, Ustašama, Masonima, Vatikanom, Diznilendom ne doprinosi tome da Vojvodina ostane prisajedinjena. Čak je i u vremenskoj prognozi sve teže izgovoriti tu tešku reč - Vojvodina. Tako i istraživanja kažu, mada, naslutiti se može i iz sve većeg broja šala tipa da će Sava centar biti najveći fri-šop na Balkanu, nalepnica za kola „nisam iz Beograda, auto je na lizing" kako se ljudi ovde osećaju. Sve veći porast zahteva za Mađarskim pasošima, naročito posle izbora, isto bi trebalo da nam nešto govori.

Lično, stvarno ne znam više šta da mislim. Znam mnogo finog sveta širom Srbije, svuda naiđem na pamet i kreativnost i dobrotu. Nemam taj patriotski trip ali mi je lepo kada pobedimo u nečemu, još lepše kada se čuje o uspesima naših umetnika i naučnika, odakle god bili u Srbiji. Samo, kao posle ovih izbora i u još previše situacija, pomislim da je ipak jeftinije da se raziđemo, da ističe vreme zakidanja ovde i ulaganja tamo gde se proguta i odbaci. Svrha ovog teksta i jeste u tome da dam skromni doprinos tome da ukažem na sve veći rizik od razlaza. Ili na sve veću potrebu za razlazom? Ovo pišem bez ljutnje na one koji glasaju „srbijanski" i uz dužno poštovanje prema onima koji glasaju „vojvođanski". Samo, ljudi, malo vas je tamo „preko".

Tagovi



Komentari (281)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 14:10 20.06.2012

Re: e sto volem

kad ih je najvise poginulo - kad su ljubili kablove od srece sto imauju struju. i onda se pokondire za pola jedne generacije pa bi da odvajaju.


To je neki glupi fazon sa kojim su mestani pezorativno pricali o dodjosima.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:11 20.06.2012

Re: e sto volem

ma to sam greškom stavio, umesto onog gde kažeš da pričam u ime staaarih Vojvođana
alselone alselone 14:15 20.06.2012

Re: e sto volem

ma to sam greškom stavio, umesto onog gde kažeš da pričam u ime staaarih Vojvođana


Tako mi se cini u tvom tekstu i u komentarima. Provejava (zato sto jako obazrivo pises, kao sto sam vec rekao) to da pricas u ime "pravih" vojvodjana.

I ja sam ljut na "Beograd" zbog mnogih stvari ali to ne znaci da bih napravio razdor u drzavi i narodu zbog toga. Ovo mi se cini kao Milova prica, u oblandi neke nepravde ali zapravo zelja za svojim malim carstvom.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:32 20.06.2012

Re: e sto volem

Tako mi se cini u tvom tekstu i u komentarima


Samo ti se čini. Obazrivo pisanje ukazuje na to da se kandidujem da pričam u ime "staaarih" Vojvođana? Interesantno.

I ja sam ljut na "Beograd" zbog mnogih stvari ali to ne znaci da bih napravio razdor u drzavi i narodu zbog toga


Mislim, prvo da ti se zahvalim što mi daješ na tolikom značaju (mada sam siguran da ti to nije bila namera) da ja mogu da napravim razdor u državi i međ' narodom (mada mi to ni u priimisli nije namera). Ej, ja to mogu da napravim?! Wow!

Drugo, ako već govorimo o pravljenju razdora, da li razdor praviš ti koji si ljut ili ovi što te ljute? Jedna od glavnih teza u mom tekstu i jeste to da ljudi ovde nisu apriori za razdor i razlaz, već da ih određeni potezi "Centrale" i različita gledanja na put kojim treba ići mogu naterati na to.

P.S. Ovo sada već liči na razgovor. Znao sam komšija da ti možeš i bolje od dna i dođoš-nađoš.
mariopan mariopan 18:36 20.06.2012

Re: e sto volem

zilikaka
Ja sam prvi da se Backa odvoji od Banata jer kuvaju samo one corbe a ne paprikase i od Srema jer su, brate, previse neurozni.

A što vi u paprikaš od svinjokolja stavljate krompir?!

I treba da se odvojimo!



Kakav kormpir, da pokvari tako lep paprikaš?
zilikaka zilikaka 18:39 20.06.2012

Re: e sto volem

Zato sto boljeg nema!

Nemate vi pojma tamo preko...
U taj paprikaš smeš da staviš kolko oćeš luka, nešto soli i paprike, i više nego jedan naprstak vode. Sve ostalo je jeres.

al šta vredi da ti pričam, kad vi za ovolke godine to niste naučili.

I da znaš da ću lično da se angažujem da se na Tisi proveravaju sudovi!
Da nam ne unesete slučajno to što smatrate svinjskim paprikAšom, i genetski ugrozite našu autohtonu sortu!
zilikaka zilikaka 18:42 20.06.2012

Re: e sto volem

Ovo mi se cini kao Milova prica, u oblandi neke nepravde ali zapravo zelja za svojim malim carstvom.

Ovo si lepo reko, al svejedno ćemo od vas da se odvojimo!
zilikaka zilikaka 18:44 20.06.2012

Re: e sto volem

Kakav kormpir, da pokvari tako lep paprikaš?

Ne znaš ti, sestro slatka, šta oni sve rade...
freehand freehand 18:45 20.06.2012

Re: e sto volem

zilikaka
Kakav kormpir, da pokvari tako lep paprikaš?

Ne znaš ti, sestro slatka, šta oni sve rade...

Dok kažu biOskop i DunAvska - meni odma jasno s kim imam posla!
alselone alselone 19:04 20.06.2012

Re: e sto volem

Dok kažu biOskop i DunAvska - meni odma jasno s kim imam posla!


Prvo eliminaciono pitanje - da li se kaze biciklova ili bicikla, cedeova ili cedea?
alselone alselone 19:06 20.06.2012

Re: e sto volem

Tisi proveravaju sudovi!

Granica na Tisi i molim lepo! Sa vama sto imate pustinju u sred Evrope necu da se druzim niti da kuvam.
freehand freehand 19:07 20.06.2012

Re: e sto volem

alselone
Dok kažu biOskop i DunAvska - meni odma jasno s kim imam posla!


Prvo eliminaciono pitanje - da li se kaze biciklova ili bicikla, cedeova ili cedea?

Nem tudom.
Reagujem na fUtoška pijaca.
alselone alselone 19:10 20.06.2012

Re: e sto volem

Nem tudom.
Reagujem na fUtoška pijaca.


Servus!
Na futosku vise ne idem, samo na dUnavsku!
freehand freehand 19:13 20.06.2012

Re: e sto volem

alselone
Nem tudom.
Reagujem na fUtoška pijaca.


Servus!
Na futosku vise ne idem, samo na dUnavsku!

Hođvođ?
A kad već unterhaltujemo ovako - navijaš za vošU?
alselone alselone 19:16 20.06.2012

Re: e sto volem

navijaš za vošU?


Moj deda pokojni je navijao za Vosu, al' on je bio prava kokica, onako sa pola vijagre. Ja verujem da je to radio samo zato da bi mogao da se raspralja (bez "v" ) i sa zvezdasima i sa partizanovcima. Ja navijam za Zvezdu.
zilikaka zilikaka 19:18 20.06.2012

Re: e sto volem

Dok kažu biOskop i DunAvska - meni odma jasno s kim imam posla!

Mani tebe!

A što ti stavljaš kupus u glavicama?

Rampa na Tamišu!
alselone alselone 19:19 20.06.2012

Re: e sto volem

A što ti stavljaš kupus u glavicama?


Postoji drugi nacin?!
zilikaka zilikaka 19:20 20.06.2012

Re: e sto volem

da li se kaze biciklova ili bicikla, cedeova ili cedea?

Kod nas, sa prave strane, uvek i samo:
biciklovi, cedeovi, guskovi...
zilikaka zilikaka 19:21 20.06.2012

Re: e sto volem

Postoji drugi nacin?!

E, sad ću i vizni režim da vam uvedem!
alselone alselone 19:21 20.06.2012

Re: e sto volem

biciklovi, cedeovi, guskovi...


makar nesto! pusticu vas preko Tise makar da kupite slovackog kulena.
freehand freehand 19:21 20.06.2012

Re: e sto volem

A što ti stavljaš kupus u glavicama?

Ne stavljam u sarmu!
A vi uljezi sa severa, bečkerečke sa ribancem - odabij od Ostoje!
Stop ribancu!
Živela sloboda Pinte!
alselone alselone 19:26 20.06.2012

Re: e sto volem

Ja sam ove iz Panceva uvek mecao u grupu "BeOgradjani".
zilikaka zilikaka 19:27 20.06.2012

Re: e sto volem

Pošto vidim da ste se i orodili, da se lepo posle ujedinite?

Nego..ne znam kako ćete se posećivati.
Jedino da zaplivate jedan drugom u zagrljaj
alselone alselone 19:27 20.06.2012

Re: e sto volem

Nego..ne znam kako ćete se posećivat


Ne moramo se posecivati, slacemo doznake.
freehand freehand 19:27 20.06.2012

Re: e sto volem

alselone
Ja sam ove iz Panceva uvek mecao u grupu "BeOgradjani".

Dok ste vi nas mecali, mi vas k.....
Mis'im, sedaš na kralja.
alselone alselone 19:28 20.06.2012

Re: e sto volem

freehand

Dok ste vi nas mecali, mi vas k.....
Mis'im, sedaš na kralja.



To ih vise boli neko kad Skotlandjaninu kazes da je Englez.
freehand freehand 19:28 20.06.2012

Re: e sto volem

Nego..ne znam kako ćete se posećivati

Pa preko vas. Najmanje jednom nedeljno, pa ti gledaj.
Budimac Budimac 22:37 20.06.2012

Re: e sto volem


alselone
Nem tudom.
Reagujem na fUtoška pijaca.


Servus!
Na futosku vise ne idem, samo na dUnavsku!

Koja ti je to dUnavska pijaca? Da nije riblja?
alselone alselone 07:16 21.06.2012

Re: e sto volem

Koja ti je to dUnavska pijaca? Da nije riblja?


Pokvari mi fazon.
Jeste, na nju sam mislio, al je referencirah na ulicu samo zbog Frija.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:51 21.06.2012

Re: e sto volem

Ako je i u pretežno srpskoj Vojvodini sve više onih


E, jbg, i ja stavim dva krompira u paprikaš (juneći ili mešani), zbog skroba, odnosno davanja gustine. Dočim u perkelt ne stavljam.
Budimac Budimac 12:55 21.06.2012

Re: e sto volem

alselone
Koja ti je to dUnavska pijaca? Da nije riblja?


Pokvari mi fazon.
Jeste, na nju sam mislio, al je referencirah na ulicu samo zbog Frija.

Izvini. Dugo nisam u NS, pa pomislih da možda ima neka nova pijaca za koju ne znam
stopalo stopalo 11:51 20.06.2012

samo da pitam ;-)

ajde sve i da se slozimo da je bolje da se odvajamo (pitanje je i ko od koga, ali to je vec prezvakano)

zanima me (sto je free pokrenuo) gde se tacno odvajanje zaustavlja?

zasto bi recimo indjija trpela da je maltertira i ugrozava secanj ili plandiste?

a zasto bi severna subotica trpela neradnicku i siromasnu juznu suboticu?

pa i u severnoj subotici, zasto bi onaj pored puta sa radnjom, bio izrabljivan od onoga u bocnoj ulici?

moze i dalje ovako....

dugo je nauka bila ubedjena da je atom najmanji
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:37 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Uh, koliko vas je neukih. Bar po pitanju Vojvodine. Samo kada bih ima živaca da se dalje preganjam, morao bih da napišem "Vojvodina srce Srbije 2 i 3". Nekako sam mislio, baš sam neoprezan bio, da se manje-više znaju istorijske i pravne specifičnosti Vojvodine.
stopalo stopalo 15:09 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

aleksandarkarisik
Uh, koliko vas je neukih. Bar po pitanju Vojvodine. ...
da se manje-više znaju istorijske i pravne specifičnosti Vojvodine.


ma ok, ja sam neuk ali objasni mi te istorijske i pravne specificnosti vojvodine u odnosu na manje teritorijalne jedinice?

zar nije specificnost da je opstina indjija u istim granicama u prethodnih 6 ili 7 drzava???

zasto ona ne bi imala isto pravo da je ne ugnjetava i iskoristava nova crnja?

tek da te obavestim, ja sam vojvodinu prosao (a i pomalo se zadrzao) uzduz i popreko i veruj (ako hoces) da recimo juzni banat ili sever backe imaju isti dozivljaj novog sada kao ti beograda.

EDIT: opstina je indjija a ne indija
gedza.73 gedza.73 15:13 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Alkesandre, stvarno ne mogu a da se ne 'oglasim' ponovo.
Tvoje viđenje 'dijaloga' se svelo na odgovore tipa
'koliko vas je neukih'
'ne znate da diskutujete'
'ne znate o čemu se radi'
'ne čitate pažljivo'

aleksandarkarisik
Većina nas u Vojvodini misli da treba da uredimo državu na evropskim principima, većina ljudi u Srbiji misli da to treba raditi nekako drugačije

Izborni rezultati su samo jedan od pokazatelja.

Lionsgate
U Novom Sadu je za strogo desni blok SRS+DSS+Dveri na republickim izborima 2012god glasalo 34044 glasaca od 166774 glasaca ( ili 20,41%), SNS je imao 39030 glasaca ( ili 23,40%), SPS kao idimidodji koalicija je imao 16388 glasaca ( 9,82%). Svi zajedno su imali 53,63% glasaca. Znaci ta trula koalicija je osvojila u Novom Sadu natpolovicnu vecinu, pa ako se zna da je po demografskom sastavu stanovnistva Novog Sada 73,9% stanovnistva iz one nacionalne zajednice koja jedina glasa za DSS, SRS, Dveri, pa i SPS (vecinom) ispada da je samo oko 20% stanovnika Novog Sada a iz te vecinske nacionalne zajednice glasalo za koalicije koje nazivamo proevropskim, DS, LSDV, LDP, URS.

Većina ljudi u Vojvodini misli da treba urediti po evropskim principima, dok većina u Novom Sadu (Inđiji, Vršcu) misli drugačije (parafraziram tvoje reči).

savamala savamala 15:19 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Uh, koliko vas je neukih. Bar po pitanju Vojvodine. Samo kada bih ima živaca da se dalje preganjam, morao bih da napišem "Vojvodina srce Srbije 2 i 3".


Molim te, postedi nas. Ocigledno je da nemas ni znanja, ali sto je jos vaznije ni mentalnih sposobnosti za ovu vrstu pisanja.

Uostalom, onaj ko je spreman da napise ovo:
Većina nas u Vojvodini misli da treba da uredimo državu na evropskim principima, većina ljudi u Srbiji misli da to treba raditi nekako drugačije
je na samo korak od merenja krvnih znaca, DNK i boje ociju. Ne sumnjam da si, za sada samo u sebi, taj korak odavno presao.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:23 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Ma ljudi pustite čoveka, strpite se, ja još od juče čekam da mi ovako neukom objasni šta su to "evropski principi".
Valjda će se na kraju smilovati.
freehand freehand 15:33 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

vrabac_u_steni
Ma ljudi pustite čoveka, strpite se, ja još od juče čekam da mi ovako neukom objasni šta su to "evropski principi".
Valjda će se na kraju smilovati.

Bogami, i ja čekam odgovor na pitanje za koje msilim da je krucijalno.
Dakle, da citiram sebe, pošto me na prvoj strani, izgleda, ne vidi:

aleksandarkarisik
Pa i ja zastupam taj koncept. Samo, ima mišljenja da Srbija ovakva kakva je baš koči otvaranje vrata i kao jedan od izlaza spominje se i odvajanje, koje, bar koliko meni liče oni koji ga zastupaju, ne znače zatvaranje vrata prema Srbiji već brže i šire otvaranje prema svetu.


Freehand
Dobro, hajd sad ja da te pitam:
na izborima u Vojvodini najviše je dobio DS, koji NIKAD nigde nije pomenuo separatizam bilo kog tipa. Štaviše.
Na kakve se ti onda rezultate izbora i razlike u glasanju pozivaš?
Dakle, KO SU ti koje pominješ u gornjem citatu?
Ja znam za neke marginalce i kafanske galamdžije, koji takve stvari bulazne kad im posle treće čašice popusti pažnja, pa do četvrte kad im popusti bešika.
Znaš li ti nekog ozbiljnijeg, ko na bilo koji način zavređuje pažnju?
I možeš li da ga imenuješ ili citiraš?


Domaćine, o kome ti, u stvari, govoriš?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:42 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

'koliko vas je neukih'


U pravu si, prejaka i neadekvatna reč. Izvinjavam se.

'ne znate da diskutujete'


"Autor je dno dna, dođoš koji bi da odcepljuje" ne nazivam diskusijom.

Lionesgateu sam odgovorio, što rečito govori u prilog mojoj tvrdnji da neki ovde, na primer, ti, ne čitate pažljivo.

'ne znate o čemu se radi'


To nikome nisam rekao. I to samo govori u prilog tvrdnji da neki ovde, na primer ti, vidite čega nema.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:03 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Bogami, i ja čekam odgovor na pitanje za koje msilim da je krucijalno.
Dakle, da citiram sebe, pošto me na prvoj strani, izgleda, ne vidi:


Popušta mi bešika, ne postizavam!

Dobro, hajd sad ja da te pitam:
na izborima u Vojvodini najviše je dobio DS, koji NIKAD nigde nije pomenuo separatizam bilo kog tipa. Štaviše.
Na kakve se ti onda rezultate izbora i razlike u glasanju pozivaš?


Tačno tako, većinu glasova je dobio DS a ne SNS. Kakvi god bili i jedni i drugi, oni zastupaju ipak neke različite opcije, koliko god se lečeni Radikalci trudili da pokažu da nije. Vojvođani jesu glasali za DS pre svega zato što im se ne odvaja ali i zato što istovremeno smatraju da što pre treba da uđemo u EU i uredimo zemlju po pricipama zemalja članica. I da se razumemo, zato što se DS čini kao najmanje loša alternativa. To jeste poruka da hoćemo zajedno ali tamo gde će nam biti bolje. To sada ja ne govorim u ime svih Vojvođana, već istraživanja pokazuju tako. E sad, da se ne ponavljam, Tamo gde je pobedio SNS šta god ko rekao, hoće se nešto drugo. Ne tvrdim dakle, po milioniti put, ni da će da se desi razlaz ni da treba da se desi. Kažem samo, uz ostalo što sam nabrojao, da postoji tinjajuće nezadovoljstvo, opravdano, koje može da eskalira u nešto što bi kao rezultat imalo pojačane i otvorene tendencije ka odvajanju.

Znaš li ti nekog ozbiljnijeg, ko na bilo koji način zavređuje pažnju?
I možeš li da ga imenuješ ili citiraš?


Znam, mogu. Ne znam samo zašto bih se zaklanjao iza bilo koga?
freehand freehand 16:10 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Tačno tako, većinu glasova je dobio DS a ne SNS. Kakvi god bili i jedni i drugi, oni zastupaju ipak neke različite opcije, koliko god se lečeni Radikalci trudili da pokažu da nije.

Ali nikakve razlike nema po pitanju statusa pokrajine niti teritorijalnog integriteta zemlje.
Te je sve što si iz razlika izveo samo fantazmagorija.
Znam, mogu. Ne znam samo zašto bih se zaklanjao iza bilo koga?

Zato što ti ne misliš tako, nego samo prenosiš?
Zato pitam: čije reči prenosiš?
Ili je ovaj tvoj blog kao Pižonov pop?
stopalo stopalo 16:19 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

ma samo opusteno - evo ja se prvi ne vredjam na to neuk a meni je receno

nego cekam odgovor zasto indjija ne bi objavila ocepljenje i od srbije i od vojvodine?

zasto je vojvodina "posebnija" od indjije???

cekam
zilikaka zilikaka 18:54 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

na samo korak od merenja krvnih znaca,

Pa sad, moram da priznam da ni ja nisam baš 100% naša.
Imam četvrt od onih što numeju da prave svinjaskapaprikAša.
(ovo malo da se doradi, i evo bećarca)

Al neću s njima!

... a gledam gore onog Pančevca, pa se mislim...mogla bi i jedna rampa na Tamišu!
U inat!


savamala savamala 19:15 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Imam četvrt od onih što numeju da prave svinjaskapaprikAša.


Ne znam za svinjski paprikas ali vi Vojvodjani ste unistili divnu i plemenitu vestinu kuvanja riblje corbe. Neko se tu setio da u riblju corbu idu samo luk, paprika, so i riba. E, nece moci.
freehand freehand 19:17 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

savamala
Imam četvrt od onih što numeju da prave svinjaskapaprikAša.


Ne znam za svinjski paprikas ali vi Vojvodjani ste unistili divnu i plemenitu vestinu kuvanja riblje corbe. Neko se tu setio da u riblju corbu idu samo luk, paprika, so i riba. E, nece moci.

A ti stavljaš i kolenicu?
stopalo stopalo 19:29 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

zilikaka

U inat!


cccccccccccccccccccc

kaze se u zinat
zilikaka zilikaka 19:29 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

A ti stavljaš i kolenicu?


Doobro, tebe na belu listu za vize.
Zaslužio si
savamala savamala 19:54 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

A ti stavljaš i kolenicu?



Nemas pojma sa kuvanjem, bar dobre riblje corbe.
sevarlica sevarlica 20:30 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

savamala
Imam četvrt od onih što numeju da prave svinjaskapaprikAša.


Ne znam za svinjski paprikas ali vi Vojvodjani ste unistili divnu i plemenitu vestinu kuvanja riblje corbe. Neko se tu setio da u riblju corbu idu samo luk, paprika, so i riba. E, nece moci.


U pravu si idu još lorber i biber.
Muka mi kad vidim razna: jajca, šargarepe, krompire, brašno... fuj fuj fuj.

Ima samo dva načina da napraviš riblju čorbu:
1. Alsaki, riba se uvalja u sirće(da se ne raspadne) i stavlja odmah u vodu.

2. Domaćinski, riba se stavlja tek nakon što se luk i voda dobro ukuvaju(provre).

P.S. Ko nije probao riblju čorbu na potezu od Vinče do Kostolca taj ne zna šta je prava čorba.


sevarlica sevarlica 20:33 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Nemas pojma sa kuvanjem, bar dobre riblje corbe.


Daj recepis i tehnologiju pa da vidimo :)
freehand freehand 20:49 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

savamala
A ti stavljaš i kolenicu?



Nemas pojma sa kuvanjem, bar dobre riblje corbe.

Znam, znam, skakao si sa velike visine...
Baš je visoka ta stena, tamo.
Na Rodosu.

gedza.73 gedza.73 20:55 20.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Aleksandre, ti si jediono svojim tekstom podelio ljude oko načina spremanja paprikaša.

Čitam ja vrlo pažljivo. Jesam seljak, al' nisam baš glup.

Kad sam već spomenuo razvojnu banku Vojvodine da ti napravim paralelu i da vidiš da imaš iste lakoverne Šumadince, Banaćane i Sremce.

Tijekom 'posla veka' u zastavi su direktori menjali na privatnim kolima gume na 1ookm i akumulatore tokom sva četiri godišnja doba. Radnik na traci skine etiketu i eto 'škarta' za direktora, poslovođu.
A radnici kupljeni polutkama, krompritom, tročasovnim efektivnim radnim vremenom.

Onda ih direktori napale pričom kako 'nikad robom, nikad šrafciger industrijom' i svaka priča o saradnji sa nekom velikom autoindustrijom pada u vodu.
Posle toga padnu na Miloševića. A onda idu gladni peške za Bg protiv Cobeta.
I onda ih, na kraju, naguzi fijat klasičnim feudalističkim poretkom.

Kao šlag pola Kragujevca listom glasa za Verka, URS jer im je 'oteo' pare od Beograda, napravio fabriku sa komponentašima i desetak kilometara 'autoputa'.

Niko ne zna cenu svega toga, da li su pare mogle biti bolje i pametnije uložene, koja je ekonomska isplativost svega toga, koliko se Srbija zadužila u celoj priči.

Isto tako je razvojna banka Vojvodine stucala pare u šminkeraj i trange-frange investicije a pare vraćaju svi građani.

Umesto da kreneš sa popravljanjem i kritikovanjem sistema ti bi postavljao granice u svakom selu koje nije na liniji 'evropskih principa'.

Nemoj da pogrešno shvatiš moje pitanje kao bezobrazluk
jesi li ti išao negde van svog sela (Srbije) u neki veći, dalji grad (Evropu) da vidiš 'evropske principe'?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:01 21.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Zato što ti ne misliš tako, nego samo prenosiš?
Zato pitam: čije reči prenosiš?


Uf, provalio si me! Vidim da mi nema druge nego da priznam. Dakle, tajni agent jedne strane obaveštajne službe iz zemlje naklonjene Srbiji vrbovao me je jer mi je pokazao fotografije na kojima se nalazom u neprikladnoj situaciji - snimljen sam kako trpam krompir u juneći paprikaš. Ispostavilo se da je on u stvari dvostruki agent i da radi za jednu drugu državu - nenaklonjenu Srbiji. Tada sam dobio zadatak da je (Srbiju) destabilizujem i izvršavam ga pišući ovaj blog, nervirajući mikijamedića, ignorišući vrapca i odgovarajući tebi. Tekst je naravno pisao tim spin doktora iz centrale narečene službe, ja ga samo ubog potpisujem.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:03 21.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

zasto je vojvodina "posebnija" od indjije???


Nije. Inđija je deo posebnosti Vojvodine.
sevarlica sevarlica 12:44 21.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

aleksandarkarisik
zasto je vojvodina "posebnija" od indjije???


Nije. Inđija je deo posebnosti Vojvodine.


Kao što je Vojvodina deo posebnosti Srbije.
zilikaka zilikaka 13:48 21.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

snimljen sam kako trpam krompir u juneći paprikaš

E, znala sam da si mlad i zelen!

Može i treba krompir u juneći paprikaš. Može i u svinjski,al SAMo u onaj svakodnevni. Jedino, nikako ali nikako ne sme u paprikaš posle svinjokolja.

To ti je onaj gusti, gde se stavljaju iznutrice i nešto mesa, ali sve je sveže od tog dana. Jede se uveče, na svinjskoj daći, posle čvaraka, belih kobasica, švargli i ostalih hladnih predjela.
Uz njega se služi salata (razne sorte al što kiselija) i pije špricer.
Posle njega dozvoljeno jesti samo salčiće.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:35 21.06.2012

Re: samo da pitam ;-)



E, sad, koliko ce me diskreditovati ova šargarepa koja viri i na čiji ću prezir opet naići...

Ima i sarmu da sam pravio, da bude jasno da ne pravim razlike!

stopalo stopalo 07:29 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

aleksandarkarisik
zasto je vojvodina "posebnija" od indjije???


Nije. Inđija je deo posebnosti Vojvodine.


brrrrrteeeee kako spinujes

dakle, da ponovim pitanje (a ti odgovori ako hoces)

ako vojvodina hoce/treba/mora da se odvaja od srbije, zasto se to isto pravo (zbog posebnosti, istorije, itd.) uskracuje indjiji da se odvaja od vojvodine?

dakle sa istim pravom jesic moze da se dernjaci na zitiste i da pita gde su indjijski novci
alselone alselone 07:34 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

stopalo

dakle sa istim pravom jesic moze da se dernjaci na zitiste i da pita gde su indjijski novci


Tako je. Na kraju treba da se napravi unija slobodnih gradova koja ce se ocepiti od Vojvodine. To su Novi Sad, Backa Palanka Zrednjanin, Subotica i Indjija. Ostalo je i onako mrtvo i samo trose nase pare. Di su nasi NOVCI!?
milisav68 milisav68 09:01 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

alselone
Di su nasi NOVCI!?

Uzeli vam Šumadinci.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:11 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

ako vojvodina hoce/treba/mora da se odvaja od srbije


Ne tvrdim da Vojvodina hoće/treba/mora da se odvaja, rekao sam da je moguće, možda izvesno. Treba ta kopiram delove teksta ovde ako te mrzi da skroluješ gore i pročitaš ponovo, s pažnjom?

dakle sa istim pravom jesic moze da se dernjaci na zitiste i da pita gde su indjijski novci


Ne može, niti hoće. Ne slivaju se pare u Žitište, nego u Beograd. Žitište nema ingerencije u trošenju para iz Inđije. Valjda toliko znaš? Ovo je spinovanje, dosta već izraubovano i deplasirano koje kao argument mogu da koriste još samo bakarni mozgovi.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:13 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Uzeli vam Šumadinci.


Ljudi koji uzimaju novce nisu ni Šumadinci ni Bosanci ni Eskimi. Ljudi koji otimaju novce su otimači ili ih nazovi kako hoćeš. A otima se tamo gde za otimačinu ima.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:14 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

alselone, šta ćemo sa Šidom?
alselone alselone 09:21 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

alselone, šta ćemo sa Šidom?


E, da, tamo ima par dobrih fabrika Viktorijagrupe, granica, ovo ono. Mogu i oni, ajde - de!
alselone alselone 09:24 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Uzeli vam Šumadinci.


To i ja kazem. Samo sedite i gledate basket dok mi radimo za celu republiku.
milisav68 milisav68 09:36 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

alselone

To i ja kazem. Samo sedite i gledate basket dok mi radimo za celu republiku.


Još smo se udružili sa Crnogorcima.

ps.Vratio se Dule.
alselone alselone 09:42 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

ps.Vratio se Dule.


YES!
Idemo na fajnal for da ispravimo gresku i uzmemo ono sto je nase!
stopalo stopalo 10:28 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

aleksandarkarisik

Ne može, niti hoće. Ne slivaju se pare u Žitište, nego u Beograd. Žitište nema ingerencije u trošenju para iz Inđije. Valjda toliko znaš? Ovo je spinovanje, dosta već izraubovano i deplasirano koje kao argument mogu da koriste još samo bakarni mozgovi.


ok, to bakarni sam vervotano "ukrao" iz "ugnjetavanog" bora

opet idem sa istim pitanjem

dakle, prva pretpostavka mog pitanja je da se vojvodina odvojila

druga da sad novi sad odlucuje gde idu pare

trece, idu uglavnom u novi sad ali eto malo dopadne i zitiste

cetvrto, jesic se dere, ne dam pare zitistu (i novom sadu) i 'ocu da se odvojim od vojvodine

sad te pitam zasto bi takvo njegovo pravo bilo manje od prava vojvodine da se odvaja od srbije?

sto bi rekao budimac-napomene na margini

za ponavljace razdruzivanja/ocepljivanja/disolucije

prvi protesti slovenaca nisu bili protiv beograda nego protiv tzv nerazvijenih - kosova, doprinosa za cg zemljotres itd. EDIT: i oni vikali gde su nasi novci
freehand freehand 11:53 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

alselone
stopalo

dakle sa istim pravom jesic moze da se dernjaci na zitiste i da pita gde su indjijski novci


Tako je. Na kraju treba da se napravi unija slobodnih gradova koja ce se ocepiti od Vojvodine. To su Novi Sad, Backa Palanka Zrednjanin, Subotica i Indjija. Ostalo je i onako mrtvo i samo trose nase pare. Di su nasi NOVCI!?

Nemaš ti pojma. Pančevo je za sad sklopilo sporazume o razmevanju sa Rumenkom, Detelinarom, neparnom stranom Temerinske ulice i Limanom 2 i 3.
Pa vi gledajte di ćete.
stopalo stopalo 12:04 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

freehand

Nemaš ti pojma. Pančevo je za sad sklopilo sporazume o razmevanju sa Rumenkom, Detelinarom, neparnom stranom Temerinske ulice i Limanom 2 i 3.
Pa vi gledajte di ćete.


malo morgen (sto bi rek'o bivsi predsednik)

nece starcevo da trosi krvavo zaradjene novce limana
freehand freehand 12:08 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

stopalo
freehand

Nemaš ti pojma. Pančevo je za sad sklopilo sporazume o razmevanju sa Rumenkom, Detelinarom, neparnom stranom Temerinske ulice i Limanom 2 i 3.
Pa vi gledajte di ćete.


malo morgen (sto bi rek'o bivsi predsednik)

nece starcevo da trosi krvavo zaradjene novce limana

Pa i neće. SEm ako ga ne osvoji. A STarčevo je bilo republika ihaj! Da si ti meni živ i zdrav!
Još pre iskrcavanja Omeginih Srbomarsovaca.
stopalo stopalo 12:14 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

freehand

Pa i neće. SEm ako ga ne osvoji. A STarčevo je bilo republika ihaj! Da si ti meni živ i zdrav!
Još pre iskrcavanja Omeginih Srbomarsovaca.


molim gore navedeni naslov da mi onda objasni ko tu koga, s' oprostenjem, ugnjetava? pancevo/starcevo, starcevo/pancevo, a svi zajedno vojlovicu???

to sa marsovcima, amebama i ostalima nisam ispratio u potpunosti

alselone alselone 12:16 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Ja cu da drzim mrtvu strazu na novom bulevaru, ako krenete na Telep Free ti si moj!
freehand freehand 12:25 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

alselone
Ja cu da drzim mrtvu strazu na novom bulevaru, ako krenete na Telep Free ti si moj!

Kome treba Telep koji se već slizao sa Sremcima? Prodali se za dve rude kulena, puj!
A ti - ako ti trebam - potraži me na Petrovaradinu, kad zauzmemo Exit. Tu će mi biti privremeni štab.
Samo da ti kažem. do mene možeš jedino preko Milisava&Gedže, pa ti kako hoćeš.
freehand freehand 12:29 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

molim gore navedeni naslov da mi onda objasni ko tu koga, s' oprostenjem, ugnjetava? pancevo/starcevo, starcevo/pancevo, a svi zajedno vojlovicu???

Ugnjetavamo kombinovanom tehnikom, uglavnom mi pančevački, starčevački i vojlovčanski mladosedeoci pančevačke, starčevačke i vojlovčanske starosedelice. A bogami, i druge snaše, bez obzira na političku, rasnu, versku ili nacionalnu pripadnost
stopalo stopalo 12:38 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

freehand

Ugnjetavamo kombinovanom tehnikom, uglavnom mi pančevački, starčevački i vojlovčanski mladosedeoci pančevačke, starčevačke i vojlovčanske starosedelice. A bogami, i druge snaše, bez obzira na političku, rasnu, versku ili nacionalnu pripadnost


neka, neka, valja se



idem sad a ti si mlad

a uklapa se i u taj exit, tehno
freehand freehand 12:48 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

idem sad a ti si mlad

Kapa dole za vladanje materijom!
Respedt!
zilikaka zilikaka 13:20 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

Ja cu da drzim mrtvu strazu na novom bulevaru, ako krenete na Telep Free ti si moj!


Baba mog muža bila iz Vršačke, pa ćemo po tom osnovu uzeti državljanstvo.

Onda ćemo vas podrivamo iznutra
milisav68 milisav68 13:22 22.06.2012

Re: samo da pitam ;-)

freehand

Samo da ti kažem. do mene možeš jedino preko Milisava&Gedže, pa ti kako hoćeš.

Tačno!

N-E-D-A-M-O P-A-N-Č-E-V-O !

Doduše, to samo dok Komiko ne napravi rafineriju, posle će vas pustimo niz vodu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:47 20.06.2012

dakle ovaj je stvarno ako ne...

fašista onda bar težak diskrimintaror.

bez problema odgovara tamo nekom Pančevcu, samo zato što živi sa jedino ispravne strane Dunava, a na moje pitanje ni da gukne.
Dakle, ponoviću:

Šta su to "evropski principi" ?
mikimedic mikimedic 01:01 21.06.2012

Re: dakle ovaj je stvarno ako ne...

Šta su to "evropski principi" ?



kako bre ne znas - pa principi koji vaze severno od dunava i save.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana