Budućnost| Ekologija| Planeta

Šta im činimo? Šta ćemo im ostaviti?

Milutin Milošević RSS / 21.06.2012. u 00:13

severn-rio92-thumb-480xauto-3463.png
Severn Kuji-Suziku imala je samo 12 godina kada je održala čuveni govor na Samitu o Zemlji Ujedinjenih Nacija u Rio de Žaneiru 1992. godine. Jedno dete uputila je jasne poruke predstavnicima svih zemalja sveta. Govorila je o krčenju šuma, hemikalijama u vazduhu, problemima sa otpadom, pohlepi i biljnim i životinjskim vrstama koje nikada nećemo moći da oživimo. Koliko god njen govor bio dečiji i u neku ruku romantično idealistički, poruke su bila jasne:

Ako ne znate kako da promenite stvari, nemojte ih još više pogoršavati.

Ako ja izgubim budućnost, to nije isto kao ako vi izgubite izbore ili nekoliko poena na berzi.

Ako je dete sa ulice koje nema ništa spremno da deli sa drugima, zašto su oni koji imaju sve još uvek toliko pohlepni?

Za svog dosadašnjeg života, sanjala sam o krdima divljih životinja, džunglama i prašumama punim ptica i leptira, ali sada se plašim da će oni opstati dovoljno dugo da ih moja deca vide.


Danas, dvadeset godina kasnije, stanje se uopšte nije mnogo promenilo na bolje. Šta više, neke stvari su još i gore.

Predstavnici svih zemalja sveta sastali su se da, posle 20 godina od istorijskog sastanka, ocene šta je uradjeno i dogovore kako dalje. Novi Samit Rio+20 počeo je danas. Nemaju se čime ponositi. Ima mnogo toga da odluče. Pitanje je da li će imati snage i hrabrosti. Dosadašnja istorija nemara nas plaši da neće.

Uporedo sa samitom, održava se niz manifestacija koje imaju za cilj da upozore na ozbiljnost situacije i predlože rešenja. Moj omiljeni forograf i predani borac za zaštitu životne sredine Jan Arti Bernar suorganizator je Good Planet Film Festivala na kome je danas prikazan film Severn, glas naše dece Žan-Pol Žoa, snimljen pre dve godine.

Pored Severn koja je danas zrela žena koja očekuje bebu, poruke drugih su takođe više nego jasne. Pol Fransoa, farmer, žrtva preterane upotrebe pesticida, govori:

Ono što me zastrašuje, sada kada imam 45 godina, je da od onda nismo ništa uradili, zbog sebičnosti svih nas.
Da li sada možemo nešto da promenimo? Ne znam. Ali preti nam velika opasnost, za koju smo sami krivi.
Kada to čujem, užasno se osećam zbog svoje dece koja su sada istih godina kao što je ona tada bila. Ona bi mogla da kažu upravo isto.
Šta im činimo? Šta ćemo im ostaviti?

Pitaju li se ovo i vlastodršci, magnati i veleposednici?

PS - Jan je u praskozorje Samita predstavio svoj novi flim "Planeta okean". Pogledajte trejler

Atačmenti



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ecce-florian ecce-florian 00:22 21.06.2012

1.

prvi komentar

ali nemam komentara
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:27 21.06.2012

Re: 1.

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:32 21.06.2012

Re: 1.

I da pišemo, i da pričamo, i da crtamo - da li oni to razumeju?
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:47 21.06.2012

Re: 1.

I da pišemo, i da pričamo, i da crtamo - da li oni to razumeju?

Da, ali im je novac bitniji...
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:06 21.06.2012

Re: 1.

Mis'm, razumem ja da je profit važan, ali mi nikako nisu jasni recimo direktori trovači iz Pančeva. Pa i njihova deca žive tu i udišu taj vazduh koji oni zagađuju
bene_geserit bene_geserit 05:45 21.06.2012

Re: 1.

Milutin Milošević
I da pišemo, i da pričamo, i da crtamo - da li oni to razumeju?

Ko su to oni? U pitanju smo mi.
Osim onih koji sami uzgajaju svoju hranu, sami sebi siju odelo od onoga sto su uzgojili, struju ne koriste osim one koju naprave okrecuci bicikl. Recimo da je takvih malo.
Dovoljno je npr. pogledati koliko struje smo potrosili za godinu dana - pa onda koliko zagadjenje je napravljeno da bi se ta struja proizvela, koliko smo hrane pojeli - koliko zagadjenje je napravljeno da bi se ta hrana proizvela i tako redom.
b92fmember b92fmember 09:35 21.06.2012

Re: 1.

Mis'm, razumem ja da je profit važan, ali mi nikako nisu jasni recimo direktori trovači iz Pančeva. Pa i njihova deca žive tu i udišu taj vazduh koji oni zagađuju


A sto samo direktori?

pa i ostali zaposleni u rafineriji su u istom polozaju. Da bi prehranili svoju decu, rade u rafineriji i tamo primaju platu istovremeno na taj nacin trujuci svoju i drugu decu.

A i mi ostali sto trosimo taj benzin takodje smo odgovorni. Kad ga ne bi kupovali ne bi se toliko zagadjivalo.

Mozemo da pricamo i o rasipanju energije koriscene za grejanje. Kad bi svi zamenili stare prozore...


E kad se setim 93. Benzin u flasama 3DM litar a prosecna plata 5DM, ne mozes da vidis auto na ulici. radnici na placenom, industrija stoji.

A vazduh u centru grada kao u banji
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:56 21.06.2012

Re: 1.

A sto samo direktori?

Istina je da smo svi krivi, bolje reći odgovorni za budućnost Zemlje.

Ali direktori su ti koji narede da se isključe filteri da bi se uštedela struja i tako više zaradilo. Sumnjam da bi to neko od niže zaposlenih uradio. Pa i da uradi, direktor bi trebalo da ga obesi za jaja pred fabrikom za primer drugima.

I da sada ne idem dalje tipa:
- Da postoji organizovan i delotvoran javni prevoz a velike takse za parkiranje po gradu manje bi se trošio benzin i ne bi išli po jedno u kolima na posao
- Da postoji dobra i podsticajna privreda i povoljna kreditna politika u oblasti energije (a, inače, ima nekoliko dobrih projekata koje sam video nedavno), ko ne bi zamenio dotrajale prozore i živeo u toplom?
- itd.

Usput, Sava je devedesetih, za vreme ratova u ex-Yu, bila u kategoriji pijaće vode! Ništa od privrede je usput nije zagađivalo.
dragan7557 dragan7557 14:26 21.06.2012

Re: 1.

Milutin Milošević
Mis'm, razumem ja da je profit važan, ali mi nikako nisu jasni recimo direktori trovači iz Pančeva. Pa i njihova deca žive tu i udišu taj vazduh koji oni zagađuju

Vala Gazda ja ne razumem!? Pa zato pozajmi malo razumenog.

Nije provokacija već ozbiljno pitanje.

cerski
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:04 21.06.2012

Re: 1.

Evo, napisao sam gore jedan primer:
direktori su ti koji narede da se isključe filteri da bi se uštedela struja i tako više zaradilo
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:36 21.06.2012

Nagoveštaj?

Rio: Dogovor o završnom dokumentu

Predstavnici država sveta na konferenciji UN u Brazilu o održivom razvoju "Rio+20" danas su se dogovorili o završnom dokumentu kojim se određuje politika održivog razvoja u narednih deset godina
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:47 21.06.2012

Re: Nagoveštaj?

Sad još koja decenija da ga potpišu...
jesen92 jesen92 00:57 21.06.2012

Re: Nagoveštaj?

Predstavnici država sveta na konferenciji UN u Brazilu o održivom razvoju "Rio+20" danas su se dogovorili o završnom dokumentu kojim se određuje politika održivog razvoja u narednih deset godina
..i nas Toma ce da doprinese zavrsnom dokumentu..razume se u problem..:)
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:08 21.06.2012

Re: Nagoveštaj?

Sad još koja decenija da ga potpišu...

Kao onaj iz Kjoto-a što je zaživeo...
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:24 21.06.2012

Re: Nagoveštaj?

I Ban Ki-mun rekao nešto pametno:
Priroda ne čeka, Priroda ne pregovara sa ljudima
b92fmember b92fmember 12:21 21.06.2012

Re: Nagoveštaj?

Gazda milutine,

pogledaj ovaj video ako vec nisi.



Profesor je negde oko 18:00 lepo nabrojao opcije koje su nam na raspolaganju da bi se zaustavio preterani rast covecanstva.

Milutin Milošević Milutin Milošević 12:32 21.06.2012

Re: Nagoveštaj?

Nažalost, danas sam u frci i ne mogu da izdvojim tih satinešto vremena da pogledam. Pokušaću ovih dana.

Noćas sam malo brljao po Netu da se informiram. Dokument koji se usvaja u Riju, barem po tekstovima i komentarima na Netu, ne obećava puno. Recimo

Rio+20 summit begins under a cloud of criticism

Komentar jednog od neposredno uključenih dovoljno govori:
It’s true that over the course of the last nine months I’ve watched as negotiators have bracketed and deleted basically any and all proposals that might have meaningfully challenged the global status quo.
bosniastanac68 bosniastanac68 02:54 21.06.2012

fight back ..

od sistema koji samo mijenja ime , a koncepcija ostaje ista ?
'zeleni kapitalizam "?
recite to stanovnicima Amazona koje ubijaju zbog resursa , ili zaljeva Meksika i Nigerije kada su korporacije ( BP i Shell ) prolili milione tona nafte i otrova
ili stanovnicima Fukushime , Japan ili cijelom radioaktivnome Japanu i uskoro i u nasem dvoristu
( zbog profita nuklearne industrije sve se zataskava , guglajte o katastrofi u Fukushimi )
1 % nas ubija , sve zajedno u ime profita , nista se ne mijenja , samo nove deklaracije
niti 'zeleni " niti "demokratski " neo-liberalni kapitalizam u ovome obliku ne moze postojati po receptu Miltona Fridmana ..

ali ? nade ime , borba protiv toga sistema za novi humani sistem
narod se budi , globalno ..a na Grenpeace i ostale korumpirane i strogo kontrolirane NGO ne racunajte
oni samo prave lijepe video-spotove i skrecu paznju pod strogom kontrolom svojih gospodara ..
Brazil i Occupy Rio su na ulicama , daleko od TV kamera ( cenzura kao i u USA i kao za studente u Montrealu , rudare u Spaniji ili bilo gdje se narod budi i buni ), okruzeni policijom .."demokratskom"
ali su tu !
pred nosom UN i ostalih besmislenih birokrata ..



Milutin Milošević Milutin Milošević 08:18 21.06.2012

Re: fight back ..

na Grenpeace i ostale korumpirane i strogo kontrolirane NGO ne racunajte

Na moju veliku žalost, kao nekadašnjeg NVO ekološkog aktiviste
narod se budi , globalno ..

Kad se digne kuka i motika

bene_geserit bene_geserit 05:52 21.06.2012

Tema je odlicna ...

... ali su komentari katastrofa.
O kakvim njima pricate? Tih 1% koji sve unistavaju zbog profita?
Radi se o nama. Svih 100%.

Navikli smo da zivimo lagodno. Da trosimo mnogo vise vode i hrane nego sto na stvarno treba. Da trosimo mnogo vise energije nego sto je potrebno. Da kupujemo 5 puta vise stvari nego sto nam treba.
Potrosacka civilizacija.
Nusproizvod - unistena priroda.
Kapitalisti koji samo zele da uvecaju profit problem cine gorim istina. Ali oni su manje bitni. Uostalom, mnogi od nas rade za te iste kapitaliste koji uvecavajuci profite unistavaju planetu.
vladaxy vladaxy 07:34 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Potrosacka civilizacija.

Ajde levičari, zeleni itd, vratite se u šumu, živite bez struje, vode, razmišljajte svaki dan šta ćete da ulovite (ili uberete) za hranu, šta ćete da obučete itd...

Da nema zlih kapitalista, živeli bi kao u mračnom srednjem veku.
mikeymike mikeymike 08:31 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Srednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan
Jukie Jukie 08:41 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

mikeymike
Srednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan

Bio je mračan, zar nisi čuo za mini ledeno doba
alselone alselone 09:39 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...


vladaxy


b92fmember b92fmember 09:49 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Da nema zlih kapitalista, živeli bi kao u mračnom srednjem veku.


A tad su na vlasti bili levicari u koaliciji sa zelenim?
barese barese 10:02 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

mikeymike
Srednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan


Zapravo, osim ranog srednjeg veka negde do 11. veka, cak ni na zapadu nije bio tako mracan.

Od 12. veka pocinje period velikih inovacija i tehnoloskog razvoja: u arhitekturi, u brodogradnji, u poljoprivredi se koristi teski plug i konji umesto volova, izmisljene su vetrenjace, mehanicki satovi, ogroman je napredak na polju optike i industrije stakla...

Sve ove srednjevekovne inovacije su kljucne za kasniji dominantan polozaj zapada na svetskom nivou.
Biljana 77 Biljana 77 13:54 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Radi se o nama. Svih 100%.

Navikli smo da zivimo lagodno. Da trosimo mnogo vise vode i hrane nego sto na stvarno treba. Da trosimo mnogo vise energije nego sto je potrebno. Da kupujemo 5 puta vise stvari nego sto nam treba.


Saglasna. Svakodnevno se srećemo sa tim. Mrzim kad ljudi ostave da teče voda iz vodokotlića jer ih je mrzelo da podignu ruku i odglave mehanizam. Banalnost ali pokazuje bahatost o kojoj se ne razmišlja nimalo... Toliko čiste vode neko afričko ili indijsko selo ne potroši za nedelju dana. Ja zaista verujem u to da spas planete zavisi od ama baš svakog od nas pojedinačno.
dragan7557 dragan7557 14:29 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

mikeymike
Srednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan

Vala mnogi ne shvataju tu činjenicu, ili neće da je shvate?

cerski
dragan7557 dragan7557 14:33 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

vladaxy
Da nema zlih kapitalista, živeli bi kao u mračnom srednjem veku.


Vala što jes, jes!

Eto u Srbiju su Elektrizacija i Kapitalizam stigli Zajedno Otpor-om prema Komunizmu!

Sada imamo elektrizovan narod i turbo kapitaliste.


cerski
mikeymike mikeymike 15:00 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

barese
mikeymike
Srednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan


Zapravo, osim ranog srednjeg veka negde do 11. veka, cak ni na zapadu nije bio tako mracan.

Od 12. veka pocinje period velikih inovacija i tehnoloskog razvoja: u arhitekturi, u brodogradnji, u poljoprivredi se koristi teski plug i konji umesto volova, izmisljene su vetrenjace, mehanicki satovi, ogroman je napredak na polju optike i industrije stakla...

Sve ove srednjevekovne inovacije su kljucne za kasniji dominantan polozaj zapada na svetskom nivou.



Vetrenjace su imisljene mnogo ranije i koristne su u Egiptu, Rimskom carstvu, Persiji. Napredak zapadne civilizacije je poceo u 13. veku kada su posle pljacke Konstantinopolja dosli do neverovatnog bogatstva. Ubrzo su zbog propadanja mnogi zauvek napustili Rimsko carstvo i naselili se u Italiji i drugim zapadnim drzavama. Plemici, naucnici, umetnici i ostali su sa sobom poneli, sem silnong bogatsva i znanje koje je tokom renesanse uzdiglo zapadnu civilizaciju kao ni jednu do tad
mikeymike mikeymike 15:05 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Jukie
mikeymike
Srednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan

Bio je mračan, zar nisi čuo za mini ledeno doba


Onda bi mogli reci da je bio "hladan srednji vek"?

Pre tog mini ledenog doba je bio topliji period koji obuhvata takdoje period srednjeg veka. Vikinzi su tada uspeli da naprave stalna naselja na Grenlandu koja su nekoliko stotina godina kasnije napustena jer je zivot tamo postao nemoguc zbog snega i leda.
Jukie Jukie 15:18 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

mikeymike

Jukie

mikeymikeSrednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan Bio je mračan, zar nisi čuo za mini ledeno dobaOnda bi mogli reci da je bio "hladan srednji vek"?

Svejedno, verovatno je stalno bilo oblačno. I onda su živeli u nekim memljivim udžericama punim dima i smoga, i oblačili se u neke prljave krpe zemljane boje, a ako su bili bogati, ostavljali su vino na sobnoj temperaturi u nekim zamkovima ledenim kao pećine gde je stalno duvala promaja i umotavali se u krzna. A mislim da se to mračno uglavnom odnosi na to da nisu razvijali nauku pa su umirali od dosade dok su ceo život sedeli u zadimljenoj blatnjavoj udžerici i pećinastom promajastom zamku, večno u strahu od kuge
dragan7557 dragan7557 16:30 21.06.2012

Re: Četvrti Rajh

Persiji. Napredak zapadne civilizacije je poceo u 13. veku kada su posle pljacke Konstantinopolja dosli do neverovatnog bogatstva.

Ovo ja čitam ovako:

Zapadni deo Hrišćanstva je oplajačkao Istočni deo Hrišćanstva. To se i dan danas smatra Bogoudnim zamimanjem.

Onda je Zapadno Hrišćanstva Bogougodno opljačkao sve tri Amerike.

Onda je Zapadni deo Hrišćanstvo opljačkalo vas celu Aziju što je valjad još bogougodnije delo a još traje.

Posle toga je Zapadno Hrišćanstvo opljačakalo do gole kožure Australiju i Novi Zeland.

Kao krajnje bogougodno delo Zapadnog Hrišćanstva je pljačka Afrike u toku.

E sad ako to može da se nazove civilizacija onda je Zapadno Hrišćanstvo civilizovalo svet.

Za sve ove silne milenijumske plačke Zapadno Hrišćanstvo nikada nije, a po svoj prilici i neće nikom odgovarati.

Kruna pljačkaške/civilizacijske inicijative Zapadnog Hrišćanstva je Globalizacija, plačka cele planete i novo robovlasništvo.

...........
Ne kradi
Ne ubij
Ljubi bližnjeg svoga
..................

In Good we trust!

Aferim bre, Hrišćani!

cerski
mikeymike mikeymike 20:35 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Jukie
mikeymike

Jukie

mikeymikeSrednji vek, sem na zapadu i nije bio tako mracan Bio je mračan, zar nisi čuo za mini ledeno dobaOnda bi mogli reci da je bio "hladan srednji vek"?

Svejedno, verovatno je stalno bilo oblačno. I onda su živeli u nekim memljivim udžericama punim dima i smoga, i oblačili se u neke prljave krpe zemljane boje, a ako su bili bogati, ostavljali su vino na sobnoj temperaturi u nekim zamkovima ledenim kao pećine gde je stalno duvala promaja i umotavali se u krzna. A mislim da se to mračno uglavnom odnosi na to da nisu razvijali nauku pa su umirali od dosade dok su ceo život sedeli u zadimljenoj blatnjavoj udžerici i pećinastom promajastom zamku, večno u strahu od kuge


Ti ovo ozbiljno?!
Jukie Jukie 20:47 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

mikeymike

Ti ovo ozbiljno?!



Nemam pojma, imao sam 1 iz istorije u školi. Sve što znam o istoriji naučio sam gledajući History kanal, a sve što oni kažu je tačno Npr. američki naseljenici su u stvari vanzemaljci:

mikeymike mikeymike 21:10 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Kad sam bio klinac govorili smo "lazes kao politikin zabavnik". Sad to slobodno mogu da kazem i za History chanel
barese barese 21:32 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Vetrenjace su imisljene mnogo ranije i koristne su u Egiptu, Rimskom carstvu, Persiji. Napredak zapadne civilizacije je poceo u 13. veku kada su posle pljacke Konstantinopolja dosli do neverovatnog bogatstva. Ubrzo su zbog propadanja mnogi zauvek napustili Rimsko carstvo i naselili se u Italiji i drugim zapadnim drzavama. Plemici, naucnici, umetnici i ostali su sa sobom poneli, sem silnong bogatsva i znanje koje je tokom renesanse uzdiglo zapadnu civilizaciju kao ni jednu do tad


Neki smatraju da je budisticki molitveni tocak zapravo prva vetrenjaca, potice iz Kine i sa Tibeta.

Vetrenjaca iz antickih vremena je bila horizontalna, a prve vertikalne vetrenjace jesu evropska inovacija iz 12. veka. Razvijaju se u Francuskoj, Flamaniji i Engleskoj, i brzo osvajaju tadasnje trziste. Vertikalna ravan rotacije omogucava bolju efikasnost prilikom cestih promena pravca vetra.

Od 12. veka pocinje vrlo ziv period u zapadnoj Evropi, kada tamosnja nauka i tehnologija sustizu i umnogome prevazilaze ostale delove sveta. Ovo je kljucno za kasnije osvajacke i pljackaske pohode.

Renesansa nam je donela Kopernika, Galileja i Keplera, ali njihov rad ne bi bio moguc bez razvoja optike u srednjem veku (bez Grosetesta, Bejkona, ili Vitela). Prve naocari su napravljene u Italiji. U Veneciji se 1284. godine u pisanom dokumentu regulise esnafska zastita za izradu naocara. Naocari su bile inovacija na svetskom nivou, mada je socivo poznato jos iz asirskog perioda, a optiku su proucavali i islamski naucnici.

Renesansne nauke ne bi bilo bez srednjevekovnih univerziteta. Bolonjski univerzitet je osnovan u 11. veku (verovatno po uzoru na islamske medrese), a za njim slede pariski (kasnije Sorbona) i Oksford.

Uzgred, ljubiteljima istorije, srednjeg veka i naucne fantastike preporucujem Krajtonovu Mrezu vremena.
mikeymike mikeymike 22:12 21.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Mislim da je vertikalna vetrenjaca koristena u Egiptu za navodnjavanje?! Mozda ne u ranijim periodima, ali sigurno za vreme dinastije Ptolomeja.
Jukie Jukie 06:38 22.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

barese

Neki smatraju da je budisticki molitveni tocak zapravo prva vetrenjaca, potice iz Kine i sa Tibeta.

Znam čoveka koji je hteo da proba pa je vrteo točak u pogrešnom smeru, pa su mu rekli da mora da se vrati i prvo poništi sve što je "kolariću paniću, pletemo se samiću"
blogovatelj blogovatelj 03:39 24.06.2012

Re: Tema je odlicna ...

Eto u Srbiju su Elektrizacija i Kapitalizam stigli Zajedno Otpor-om prema Komunizmu!


Predivno znas da namestis velika slova. Magija.
Jukie Jukie 07:23 21.06.2012

Gunđ gunđ

Sve će to jeloustonski vulkan pozlatiti
shure shure 08:15 21.06.2012

bravo za tekst ...

pre par godina,imanje mi bi zasuto ostatcima poljoprivredne folije.Nakupim ja toga podosta i kad mi oni koji su to koristili za uzgoj bostana,dodjose na kafu,ja im to lepo urucim ...Vidim da me gledaju belo i jos gore sazaljivo,jer eto cime se dokoni covek bavi i ja zapocnem edukativni razgovor na temu sta ostavljamo svojoj deci.E tu je kvaka."Ja svojim cerkama ostavljam po novoizgradjenu kucu,sa namestajem,auto itd,itd ...a ti"kaze meni gosca
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:22 21.06.2012

Re: bravo za tekst ...

Ja svojim cerkama ostavljam po novoizgradjenu kucu,sa namestajem,auto itd,itd ...

U kojoj će one i njihova porodica da jedu zagađenu plastičnu hranu i da dišu vazduh pun ogljen dioksida obogaćen uranijumom a napolje neće izlaziri iz svojih zlatnih tvrđava da ih ne opali UV zračenje.

Divna budućnost
Jukie Jukie 08:40 21.06.2012

Re: bravo za tekst ...

shure
pre par godina,imanje mi bi zasuto ostatcima poljoprivredne folije.Nakupim ja toga podosta i kad mi oni koji su to koristili za uzgoj bostana,dodjose na kafu,ja im to lepo urucim ...Vidim da me gledaju belo i jos gore sazaljivo,jer eto cime se dokoni covek bavi i ja zapocnem edukativni razgovor na temu sta ostavljamo svojoj deci.E tu je kvaka."Ja svojim cerkama ostavljam po novoizgradjenu kucu,sa namestajem,auto itd,itd ...a ti"kaze meni gosca

Moram da priznam da ne vidim kvaku, odnosno direktnu korelaciju između bacanja folija u komšijino dvorište i imanja dovoljno para da kupiš nameštaj i kuću. Da li siromašni ljudi ne bacaju đubre po ulici, ili bogati ljudi potpisuju neki ugovor da moraju da usvinje toliku i toliku površinu svaki dan inače dolaze da im zaplene kauč?
nikvet pn nikvet pn 09:54 21.06.2012

Re: bravo za tekst ...

ne vidim kvaku, odnosno direktnu korelaciju između bacanja folija u komšijino dvorište i imanja dovoljno para da kupiš nameštaj i kuću


Rečenog Bidžoslava baš zabole za potrošenu foliju. Nije više u njegovoj njivi. Rezidue hemije u bostanu ? Pih. Važan je lep profit. I deci kuće. U kojima će se bolovati od koječega nepoznatog. NATO zlikovci zagadili.
Jukie Jukie 10:12 21.06.2012

Re: bravo za tekst ...

nikvet pn
ne vidim kvaku, odnosno direktnu korelaciju između bacanja folija u komšijino dvorište i imanja dovoljno para da kupiš nameštaj i kućuRečenog Bidžoslava baš zabole za potrošenu foliju. Nije više u njegovoj njivi. Rezidue hemije u bostanu ? Pih. Važan je lep profit. I deci kuće. U kojima će se bolovati od koječega nepoznatog. NATO zlikovci zagadili.

A ovaj siromašniji

a) ne prosipa nerazgradljivo smeće po ulici?




b) ako ne prosipa đubre po ulici (recimo lepo ga složi i odnese gde treba) to je razlog zašto njegova deca nemaju nameštaj i kola?

Kolika je tačno ta granica siromaštva ispod koje je neko dobra osoba, duša od čoveka, a preko koje je zli zagađivač koji mrzi jadnu dečicu?

Da li je ona žena koja radi na šalteru u banci zli zagađivač jer ima dovoljnu platu da kupi sebi razne stvari? Nastavnica u školi? Medicinska sestra?
NNN NNN 14:12 21.06.2012

Re: bravo za tekst ...

granica siromaštva ispod koje je neko dobra osoba, duša od čoveka, a preko koje je zli
To je granica između siromaštva i bede.
shure shure 22:55 21.06.2012

Re: bravo za tekst ...

Moram da priznam da ne vidim kvaku

Kvaka je samo u tome sto ona jednostavno nije razumela o cemu ja pricam
stopalo stopalo 08:52 21.06.2012

odrzivi razvoj

temi koja je ovako postavljena niko ne moze da nadje zamerku

ali bio bih veoma zahvalan da neko ovde pokusa da objasni sta je konkretno odrzivi razvoj?

u redu je definicija iz "Bruntland" izvestaja (molim bez google copy+paste) ali kako to prakticno sprovesti?

ja pametan odgovor jos nisam nasao
Jukie Jukie 09:01 21.06.2012

Re: odrzivi razvoj

stopalo
temi koja je ovako postavljena niko ne moze da nadje zamerku ali bio bih veoma zahvalan da neko ovde pokusa da objasni sta je konkretno odrzivi razvoj?u redu je definicija iz "Bruntland" izvestaja (molim bez google copy+paste) ali kako to prakticno sprovesti?ja pametan odgovor jos nisam nasao

Isto kao savršenu reformu obrazovanja
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:08 21.06.2012

Re: odrzivi razvoj

Da pokušam (iz glave, bez copy-paste):

Održivi razvoj se opisuje kao ujednačen razvoj zajednice u svim važnim aspektima. Negde posle Ria 1992 godine to se najlakše prikazivalo kao stolica koja ima 4 noge: ekonomski, politički, ekološki i socijalno-kulturološki razvoj. Ako se ne ulaže ravnometno u sve četiri oblasti, onda je jedna ili više nogu duže ili kraće. Može li se sedeti na toj stolici? Teško.

Ako neka zajednica previše ulaže samo u razvoj ekonomije i političkih odnosa, zapostaviće svoju životnu sredinu, što može dovesti do katastrofalne ik teško popravljive štete, kao i društvene odnose, što dovodi do slabljenja društvenih veza, promene kulture i načina ponašanja itd.

Kako to izvesti? Samo dobrom kombinacijom praktičnih mera (dobri zakoni koji se poštuju) i osvešćivanja, obrazovanja i uključivanja celokupne zajednice u planiranje i sprovođenje razvoja.
stopalo stopalo 09:20 21.06.2012

Re: odrzivi razvoj

Milutin Milošević
Da pokušam (iz glave, bez copy-paste):

Ako se ne ulaže ravnometno u sve četiri oblasti, onda je jedna ili više nogu duže ili kraće. Može li se sedeti na toj stolici? Taško.


nije tema ali moze ravan odredjuju tri tacke (ovo je samo sala)

ali i dalje nije jasno kako taj zahtev preneti u svakodnevnu primenu?

na najnizem nivou, kako da taj zahtev odrzivosti da bude deo recimo urbanistickih uslova a da se (kao i sve ostalo u nasem urbanizmu) ne pretvori u jos jednu mogucnosti za korupciju? (poput price o tramvajske stanice u jajincima gde se stanica premesta za 500 evra sa jedne na drugu pracelu, zavisi kome se trenutno "naplacuje" dozvola)

valjda sam bio jasniji
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:32 21.06.2012

Re: odrzivi razvoj

Da, jasno mi je. Primer koji si dao/dala je očit rezultat neravnomernog (a usput i neuspelog) ulaganja pre svega u ekonomski i politički razvoj, što je uobičajena osobina "društava u tranziciji" (ovo je postalo sinonim za nesposobno i potkupljivo rukovodstvo".

U ovom konkretnom slučaju, odgovor je u pojačanom društvenom razvoju, u jakom organizovanju građana koji će biti korektiv korumpiranoj vlasti.
dragan7557 dragan7557 14:40 21.06.2012

Re: odrzivi razvoj

Milutin Milošević 10:08 21.06.2012
Re: odrzivi razvoj
Da pokušam (iz glave, bez copy-paste):

Održivi razvoj se opisuje kao ujednačen razvoj zajednice u svim važnim aspektima. Negde posle Ria 1992 godine to se najlakše prikazivalo kao stolica koja ima 4 noge:


Bome gazda, neko je ukro 3 noge!

Majku im bre lopovsku!

cerski
Spiridon Spiridon 09:38 21.06.2012

..

sto sam matoriji sve sam tuzniji jer sve vise kapiram koliko su ljudi gramzivi i sebicni

pre neki dan pricam sa tipom francuzom, bivsim vatrogascem i pricam mu za jezivi dogadjaj iz diskoteke kontrast (novi sad) gde je nekoliko mladih ljudi izgubilo zivot ugusivsi se dimom koji je prouzrokovao pozar i covek mi obijasnio o cemu se radi

sinteticki materjali koji se danas koriste za izradu namestaja i svih ostalih stvari za dizajniranje enterijera su visoko toksicni u dodiru sa vatrom. Jeftiniji su i laksi za obradu. Onaj naslon iznad glave u kolima, velicine lopte za ragbi pri dodiru sa vatrom mogao bi da napuni otrovnim dimom kompletan sprat u jednoj zgradi. Sve oko nas je napravljeno tako da bude ekonomski isplativo u datom trenutku i da neko zaradi lovu. Kurobolja je postala opste stanje.



vladaxy vladaxy 11:08 21.06.2012

Re: ..

Sve oko nas je napravljeno tako da bude ekonomski isplativo u datom trenutku i da neko zaradi lovu.
Sve je napravljeno da bi onaj ko ima pare mogao i želeo da kupi. Zašto se stvari ne prave od skupljih materijala? Zato što bi ih malo ljudi kupovalo.
alselone alselone 11:11 21.06.2012

Re: ..

Sve je napravljeno da bi onaj ko ima pare mogao i želeo da kupi. Zašto se stvari ne prave od skupljih materijala? Zato što bi ih malo ljudi kupovalo.


Neskriveno sam odusevljen tvojim poznavanjem ekonomije i ustrojstva sveta. Ti kao da si davno izgubljeni cerski junior.
vladaxy vladaxy 14:40 21.06.2012

Re: ..

Neskriveno sam odusevljen tvojim poznavanjem ekonomije i ustrojstva sveta. Ti kao da si davno izgubljeni cerski junior.


Ja za tebe nikad ne bi pomislio da si privatni preduzetnik, da stvaraš i prodaješ svoju robu, da si nabavljao sirovine, jurio kupce, borio se sa birokratijom itd..

Kako neko reče, onaj ko je izmislio USB memoriju je spasio više šuma nego svi "zeleni" paraziti do sada. Pronalazači automobila, asfalta, su nas oslobodili mike gaženja po konjskim s..njima na ulicama i smrada istih, farmaceutska mafija je produžila životni vek, pohlepne agrofirme su povećale prinose hrane tako da manje ljudi mora da okopava zemlju, internet je smanjio planetu i približio ljude itd, itd....

Ali daj da se odreknemo svega toga.
blue rider blue rider 09:51 21.06.2012

Ispada da

Sve to rade zle korporacije, i to daleko, indija, australija, juzna amerika. To i jeste istina ali to nije razlog zasto imamo plutajuce djubre po okeanu. Evo pravih razloga, primeri iz srbije. Zar smo zaboravili kako nam izgledaju reke, sume? Jel to neki zli baja sa wall street-a naoravio?

Profi link








Da ne smaram pdalje, slike termoelektrane, predeo gde se talozi pepeo. Reke koje smo prosle godine zagadili i pobili milione komada ribe. Itd, itd.

Elem i mi smo u srbiji spremni da doprinesemo itekako.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:52 21.06.2012

Re: Ispada da

Kod nas je jedan raniji ministar zaštite životne sredine, za vreme svog mandata, bacio praznu limenku kroz prozor automobila.

Riba smrdi od glave
dragan7557 dragan7557 16:54 21.06.2012

Re: Ispada da

Milutin Milošević
Kod nas je jedan raniji ministar zaštite životne sredine, za vreme svog mandata, bacio praznu limenku kroz prozor automobila.

Riba smrdi od glave

Gazda, sadašnji se Fala Bogu opametio, baca samo tuđe (naše) pare kroz prozor.

Sad smrdi korupcija.


cerski
ivana23 ivana23 10:50 21.06.2012

***



After the discovery of explosives on the premises of Swedish nuclear power plant Ringhals south of Gothenburg on Wednesday afternoon, authorities quickly raised the threat level at all Swedish nuclear facilities.

Threat levels raised after power plant 'bomb' find

Milutin Milošević Milutin Milošević 10:55 21.06.2012

Re: ***

U, JBT
gorstak92 gorstak92 14:38 21.06.2012

A sad malo struke

Učio ja na fakultetu predmet koji se zove zaštita životne sredine.
Veoma efikasne (čitaj jeftine) metode zaštite su:

a) prljavu fabriku staviti na tromeđu. Time se emisija štetnih gasova/čestica smanjuje za 66%.

b) ako zakon o zaštiti životne sredine jasno propisuje koliko se čestica sme emtiovati po jedinici kvadratnog metra rešenje je u višem dimnjaku. Zašto trošiti silna sredstva na postrojenje za prečišćavanje otpadnih gasova kad je zidanje dimnjaka made in Crna Trava tako jeftino?

c) ako stanovnici lokalnog mestašceta imaju probleme sa disajnim organima kao u Obrenovcu što je veći procenat raka pluća, astme itd... onda je mnogo jeftinije organizovati tim stanovnicima sedam dana u npr. Soko banji nego da se instalira filtarsko postrojenje. Ako umre neki radnik usled trovanja eto prilike da se zaposli prvi sledeći sa biroa za zapošljavanje.

Postrojenje za prečišćavanje otpadnih gasova ili voda košta najmanje 30% od cene koštanja novog postrojenja koje služi za proizvodnju. Dodatni problem postrojenja za prečišćavanje je što ne pravi pare tj. nema proizvoda koji se može nekome prodati.
U slučaju pomenutog Obrenovca i TENT A+B ta cifra se meri milionima evra ako ne i milijardama. Čini mi se da sam na vestima čuo da im treba najmanje milijarda samo za reparaciju postojećih postrojenja.

Dakle, i da se ima para za zaštitu životne sredine odakle im?
Veliki + za lobiranje da Srbija postane članica EU jeste da nas administratori iz Brisela nateraju da počistimo svoje dvorište. Ovako kako nam je namešteno mi nemamo šanse.
Svi znamo u čemu je problem, ali niko ne daje rešenje.

Za početak, bilo bi korisno da se ortoped mane organizovanja zaštite sredine.
Njegovi uspesi na tom polju se svode na bezvezni skupi sajt i Novaka sa metlom na nekom bezveznom, ali još skupljem bilbordu. Da! I #čistačica je zakon.

Dalje, ajd kad sam ih pomenuo, u EPS-u (našem najvećem zagaćivaču životne sredine), problem je što imaju ko zna koliko radnika na budžetskoj plati, a za sve radove unajmljuju podizvođače. Čemu im radnici služe?
Uzgred, rekla mi tičica (ona Krkarova) da smo veoma visoko kotirani na listi zemalja sa najvećom korupcijom. To znači da se za svaku investiciju mora uračunati procenat za baju koji stavlja potpis na tendersku dokumentaciju što rezultira skupljom opremom koju svi mi plaćamo.

I onda se vratimo na početno pitanje: i da imaju para odakle im?

Dopuna: Izvinjavam se za dužinu komentara. Žestoko me smaraju pametnjakovići po blogu koji pišu komentare-eseje, a vidi sad mene
Neću više
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:08 21.06.2012

Re: A sad malo struke

Veliki + za lobiranje da Srbija postane članica EU jeste da nas administratori iz Brisela nateraju da počistimo svoje dvorište

Mnogi ne shvataju ili namerno projektuju da je ulazak u EU pitanje viza i zapošljavanja. Mac, malo. Da se mi sami uredimo po standardima Evrope, ne bi nam Eu možda ni trebala. Ovako, treba nam gubernator, po običaju, da nas uredi.

Jedno od ključnih pitanja pristupa EU je očuvanje životne sredine!
dragan7557 dragan7557 17:32 21.06.2012

Re: A sad malo struke

Milutin Milošević 16:08 21.06.2012
Re: A sad malo struke

Veliki + za lobiranje da Srbija postane članica EU jeste da nas administratori iz Brisela nateraju da počistimo svoje dvorište


Mnogi ne shvataju ili namerno projektuju da je ulazak u EU pitanje


Izdavanja Diplome budalama da su pametni.

Drugi opet ne znaju da EU nema administraciju već nadnacionalnu Birokratiju.

Ima toga još al mrzi me.

cerski
gorstak92 gorstak92 19:00 21.06.2012

Re: A sad malo struke

dragan7557
Milutin Milošević 16:08 21.06.2012
Re: A sad malo struke

Veliki + za lobiranje da Srbija postane članica EU jeste da nas administratori iz Brisela nateraju da počistimo svoje dvorište


Mnogi ne shvataju ili namerno projektuju da je ulazak u EU pitanje

Izdavanja Diplome budalama da su pametni.

Drugi opet ne znaju da EU nema administraciju već nadnacionalnu Birokratiju.

Ima toga još al mrzi me.

cerski

Šteta.
Možda sutra budemo bolje sreće.
49 41 49 41 02:43 22.06.2012

Re: A sad malo struke


Jedno od ključnih pitanja pristupa EU je očuvanje životne sredine!

Boga ti da te pitam, jel' to po onom principu:

-Primimo Sloveniju u EU, pa izgradimo zaobilaznice - sav trnzicioni kamionski saobracaj kroz. Jebes slovencice, necemo da se nasa deca truju.
-"Cuvenom Historicaru", kazemo gradicemo termoelektrane duz obale Dalmacije, ako neces ides u Hag.
- Ako nam ne date da iz uglja, pravimo naftu; pa vam sve zagadimo; a, vi se bunite - jopet. cemo da vas bombardujemo.

Mislim, ja sam za principe; onako sa - nijansama.



Milutin Milošević Milutin Milošević 07:46 22.06.2012

Re: A sad malo struke

ja sam za principe; onako sa - nijansama.

I fusnotama
gorstak92 gorstak92 11:29 22.06.2012

Re: A sad malo struke

49 41

Jedno od ključnih pitanja pristupa EU je očuvanje životne sredine!

Boga ti da te pitam, jel' to po onom principu:

-Primimo Sloveniju u EU, pa izgradimo zaobilaznice - sav trnzicioni kamionski saobracaj kroz. Jebes slovencice, necemo da se nasa deca truju.
-"Cuvenom Historicaru", kazemo gradicemo termoelektrane duz obale Dalmacije, ako neces ides u Hag.
- Ako nam ne date da iz uglja, pravimo naftu; pa vam sve zagadimo; a, vi se bunite - jopet. cemo da vas bombardujemo.

Mislim, ja sam za principe; onako sa - nijansama.

Stalno mešam tebe i cerskog777.
Imate jako slične nickove i tokove misli.

Nego, šta kažete na to da je Ronaldo od 3 gola na Euru 2 postigao glavom?
49 41 49 41 19:24 22.06.2012

Re: A sad malo struke

Milutin Milošević
ja sam za principe; onako sa - nijansama.

I fusnotama
+ shuttle diplomatija + krizna grupa + ...

Mi to, nekad zvali na nasem maternjem (tursko-srpskom) jeziku:
-J..bo car vajdu i rodila se steta!
dragan7557 dragan7557 22:55 22.06.2012

Re: osiromašeni uranijum

gorštak:92
Stalno mešam tebe i cerskog777.


Ne čudi me!

Oni koji poput tebe, pričaju o plsatici kao otpadu, a ne pitaju koliko je osiromašenog uranijuma bačeno na Srbiju, i nisu u stanju drukčije.
Dakle, i da se ima para za zaštitu životne sredine odakle im?
Veliki + za lobiranje da Srbija postane članica EU jeste da nas administratori iz Brisela nateraju da počistimo svoje dvorište.


Ili ti nemaš pojma koliko je tona osiromašenog uranijuma bačeno na to "tvoje" dvorište?

cerski

gorstak92 gorstak92 23:43 22.06.2012

Re: osiromašeni uranijum

dragan7557
gorštak:92
Stalno mešam tebe i cerskog777.

Ne čudi me!

Oni koji poput tebe, pričaju o plsatici kao otpadu, a ne pitaju koliko je osiromašenog uranijuma bačeno na Srbiju, i nisu u stanju drukčije.Dakle, i da se ima para za zaštitu životne sredine odakle im?
Veliki + za lobiranje da Srbija postane članica EU jeste da nas administratori iz Brisela nateraju da počistimo svoje dvorište.

Ili ti nemaš pojma koliko je tona osiromašenog uranijuma bačeno na to "tvoje" dvorište?

cerski


jel' da da te je iznerviralo ono da Srbija postane članica EU?
Kapiram da te boli uvo za osiromašeni uranijum kao i za onu Fukušimu.
Plastika, koju si ti jedini pomenuo, jeste vrsta zagađivača koji se može jednostavno ukloniti dok za osiromašeni uranijum verujem da samo ti znaš šta treba raditi.

Rekao sam da mešam tebe i Dragana(57 77) zato što imate veoma slične tokove misli. Slabo vas razumem, ali se i ne trudim. Znam da je greška do mene jer nije u redu da se ne udubljujem u, pogotovo, tvoje besmislene uvrede. Mogu da ti obećam da ću na tvoju očekivanu besmislicu odgovoriti najmanje jednako mojom. Neće biti lako, ali ću se truditi.
bosniastanac68 bosniastanac68 22:14 21.06.2012

vrijeme je za nove ideje ..Occupy Freedom

jeste ! ekonomija zasnovana na konzumerizmu i profitu sto jeste danasnji Milton Fridmanovski neo-liberalni kapitalizam je uzrok unistenja i eko-sistema planete i nas kao ljudskih stvorenja ( o ratovima i imperijalizmu necemo sada samo o ekologiji posto je to tema cijenjenoga blogera )
zapitajte se;
zasto jos koristimo fosilna goriva ( naftu i ugalj ) u 21 vijeku ?
motor sa unutrasnjim sagorijevanjem je izumljen prije vise od 120 godina !
zar ne mozemo bolje ?
zasto danasnji proizvodi imaju tako slab kvalitet ? kako narod naziva "Made in China" kvalitet , ali masovna produkcija
zasto trajnost jednoga automobila prosjecne cijene je oko 5 godina prije negoli se pocne raspadati ili TV aparata ili bilo kojega proizvoda ( sjetite se cuvenih "Obodin" frizidera , trajali su i po 15 godina ) a danas ??
svhatate poentu ?
samo potrosnja i manijacki konzumerizam pod kontrolom korporacija , plutokracija i pseudo-feudalizam pod kontrolom 1% oligarha
i kao samo najdrasticniji primjer je opet Fukushima i nuklearna katastrofa
zbog profita nuklearne industrije , mjere sigurnosti svedene na minimum i odrzavaju se u pogonu reaktori stari preko 40 godina , izgradjeni pritom u trusnim podrucjima , tacnije velike seizmicke akrivnosti
najbolje ce vam to pojasniti doticni nuklearni injzinjer u penziji , doslovno ce te se preznojiti i samo bez panike , ovaj penzioner i naucnik uz mnoge ostale samo govori istinu i poziva nas da reagiramo i zaustavimo sulude korporacije
usput receno konferencija u Riju se zavrsava kao supljak , nista ! samo besmislene deklaracije

strahote nuklearne industrije i oligarha koje je vode , svi smo u opasnosti i dalje se sve zataskava , a ljudi vec umiru..




49 41 49 41 22:48 21.06.2012

Clean up

the world tomorrow
today just do your room.


Natpis na keramickoj plocici, sa tri leptirica koznom vrpcom - velicine dva dlana.

Kcerki se svidelo, "pravi umetnicki rad na keramici" - kako je rekla.

Visi joj na vratima ostave za garderobu, vec dve godine.
Moze je videti iz svih uglova sobe, kreveta, radnog stola u prolazu ...
Sama je nasla mesto i okacila - moj poklon za nju.

Slaba vajda!
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:00 21.06.2012

Re: Clean up

Slaba vajda!

b92fmember b92fmember 16:56 24.06.2012

Re: Clean up

Milutin Milošević
Slaba vajda!



Bitno je da je podignuta svest o problemu!

Sama je nasla mesto i okacila - moj poklon za nju.


Priznaj da si se ugradio bar 10%
bosniastanac68 bosniastanac68 01:33 22.06.2012

Riofail...

po informacijama od prije nekoliko casova , samit UN o planeti zemlji su napustile delegacije mladih , razocarane nevoljkim pokusajima da se poduzmu odlucni koraci ka spasavanju planete
i osnivaju alternativni samit za spas planete zemlje u suradnji sa Occupy i ostalim neovisnim pokretima ( koji su u Brazilu vrlo jaki i van uticaja raznih 'soros dobrocinitelja i rokfeler fondacija "i pred mnogobrojnim zvanicama i novinarima su odrzali "narodnu skupstinu " sa "narodnim mikrofonom " ili Mic check , mladost ipak razmislja o buducnosti na novi i borbeniji nacin i izgleda da su i velike demonstracije nezadovoljnih gradjana u Riju predvidjenom deklaracijom o planeti zemlji od strane birokratiziranoga UN !
snimak od 21 Juna ;

Milutin Milošević Milutin Milošević 08:02 22.06.2012

Re: Riofail...

Ovaj baja kritikuje Evropske zemlje što su samo dva šefa države u Riu. Dobro je da nas barem negde ne ribaju.

Da, juče je bilo bunta, ali ne znam koliki mu je domet. Iz Guardiana:

Delegates and non-governmental organisations at the UN's huge Rio+20 conference have expressed dismay that world leaders arriving on Wednesday to thrash out a deal will do little more than rubber-stamp a negotiating text that contains few concrete measures and has been largely locked down.

***

Protest erupted in the Rio+20 conference centre on Thursday as civil rights groups carried out a "ritual rip-up" of a negotiating text that they condemn as a betrayal of future generations.

Climate campaigner and founder of 350.org Bill McKibben joined youth delegates, indigenous groups and environmental NGOs in the raucous demonstration, which included speeches and songs in the walkway outside the plenary pavilion.

"We were promised leaps and bounds but this agreement barely moves us forward by inches," shouted Cam Fenton, a Canadian in the Major Group of Children and Youth, as protesters ripped up a giant mock text that they called "The Future We Bought".

"World leaders have delivered something that fails to move the world forward from the first Rio summit, showing up with empty promises at Rio+20," said Miariana Calderon, a young woman from California. "This text is a polluters' plan, and unless people start listening to the people, history will remember it as a failure for the people and the planet."


Pregled dana na Guardian-u
49 41 49 41 19:48 25.06.2012

Gledao sam ga prvi put ' 85.

Slucajno sam nabasao tada na TV kanalu. Krasna emisija o zivotinjama, pesku u Africi i retkim biljkama koje uspeju da prezive i zive na toj vrelini sunca i peska.

On sredovecni g-din zavaljen u pesku prica, pokazuje, objasnjava; uziva u carima oko sebe.

Mnogo godina kasnije; iako sam odmah zapamtio lik i baritonsi specifican glas - ko je on ?!?

Poceo je karijeru u BBC-(mozda NBC, ABC), briljirao je u karijeri i penjoo u njoj lestvicom do vrha.
Kad su hiljade zaposlenih i sav vrhunsi managment ocekivali izbor najviseg direktora; znali su da nema drugog i boljeg sem njega.
Svakako, izabrali su njega; na opste zadovoljstvo svih.
Zahvalio se svima, na podrsci, paznji prema njemu, moralnoj potpori koju su mu pruzali decenijama i rekao;
- Ne!
Napustio je BBC, i posvetio se prirodi, izucavanju i pravljenu snimaka, spotova, trailera. Sam samcat, daleko od svih i sirom planete.

Nedavno mi je neko poslao mailom; fantastican snimak o biljnom i zivotinjskom svetu sirom planete.
Neverovatna kompozicija, zivotinjskog, biljnog sveta i efekti sirom planete.

Da na kraju i on u par sekundi.
Neverovatno da se nije promenio citavih cetvrt i vise veka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana