Društvo| Na današnji dan| Reč i slika| Život

Humanizam - pa tek potom antifašizam

loader RSS / 09.07.2012. u 15:57

Antifašizam... Tema stalna.

Milioni ljudi stradali su od fašizma, na najraznovrsnije načine. Posebno u Drugom svetskom ratu. Rusi, Kinezi, Jevreji, pa i sami Nemci... a kad je u pitanju stradanje, uključeni su, najčešće, i Srbi. No, ko god da je, koja god nacija, nije bila pošteđena. Dehumanizovani mehanizam fašizma se jeste koristio (i) nacijom, ali zapravo nije štedeo pripadnike bilo koje nacije. 

cizmeicvece.jpg

Danas je antifašizam, pomalo, postao i pomodarstvo. Prilika za mnoge da se deklarišu kao antifašisti, a da im to praktično skoro ništa ne znači u vrednosnom pogledu. Velika većina onih koji se deklarišu da su protiv fašizma, verujem, zaista jesu protiv fašizma, jer pripadaju svetu dobrih pobuda. Ali, ostaje jedan opasan prostor za onaj mali (ili daleko manji) procenat pojedinaca kojima antifašizam imponuje, kao nekakva mala lična, nezvanična titula, a samo je pitanje situacije, odnosno trenutka kada će elemente fašizma iskazati u svakodnevnom životu.

Hoću da kažem. Ne recimo bezuslovno antifašizam. Katkad je bolje da kažemo - humanizam.

Jer:  Da li je svaki antifašista humanista? Nije. Da li je svaki humanista antifašista? Jeste.

Ta terminološka odrednica (humanizam umesto antifašizam) može da deluje nevažno, međutim, ... Bolje je da stvari budu jasno naglašene, nego da se ostavlja prostor za pritvornost i moguću pripremu novog-istog zla, samo u nekom drugom ruhu.

Fašizam je načinio nepojmljivo zlo. Danas neofašizam pokušavajući da se smesti i legitimizuje negde pod plaštom demokratije, uvučen u bele rukavice, ponovo trupće u crnim, zlokobnim čizmama.

Umesto borbe protiv dehumanizacije, izaberimo humanost. Humanost je očigledna. Humanost je najbolja tehnika nepotpadanja u svet mračnjaštva i nečoveštva. Humanost je jedina tačka sa koje se fašizam obavezno, bez greške mora prepoznati, raskrinkati i imenovati (mislim, kad već pričamo o fašizmu, no, isto važi i za druge total-ideologije). Humanizam je stvarna čovekova Tema. A fašizam je bolest, slabost, devijacija... Za razliku od njega – u humanizmu ima mesta za sve ljude.

 



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 05:25 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

Zamislite samo da je nacizam poceo da se siri Evropom iz SSSR, Rusije, a ne iz Nemacke i Italije.


Prijatelju, postoji u Šumadiji veoma lepih i poučnih poslovica.
Jedna od njih je "kad bi muda bila pod miškom, kurcem bi šamare delio"
Ali ne može. Nisu pod miškom. Mislim, muda jesu pod Miškom, ali nisu pod miškom. Kapiraš?
Zašto bih išta zamišljao? Zamišljaj ti da je budizam nastao u Ekvatorijalnoj Gvineji npr. Ako ti je dosadno.
wukadin wukadin 07:29 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

Milan Karagaća
Pa ja ne mislim da je bilo naročito mudro ubiti jednog Nemca, znajući da će oni posle sreljati sto Srba, civila..Čudno , ali kad treba onda se ističe da su prve akcije na Nemce izveli upravo oni koji su kasnije odustali od borbe protiv Nemaca, a onda kada se govori o odmazdi 100 za jednoga sve akcije pripisuju partizanima. Pa kako su onda četnici antifašistički pokret kada se nisu borili protiv fašista i nacista. Uostalom, skoro sve vreme dok je ta odmazda bila na znazi i četnici su još uvek sporadično napadali nemačke garnizone, izvodili diverzije na prugama , skladištima itd.Pa onda ispada , kada je odmazda ukinuta da su oni prestali sa napadima na Nemce.I dalje,iz kojih razloga su četnici zarobljene partizane predavali Nemcima kao , valjda, gest gostoprimstva,pa tako u Valjevu predadoše preko 200 zarobljenih partizana-seljaka koje su Nemci streljali.Akcije partizana su faktički prestale u Srbiji posle sloma Užičke republike a Banjički logor je i dalje punjen, u Jajincima streljano a Nedić obavestio Berlin kako je "Srbija Judenfrei" jer su oni zatvoreni kamioni sa otvorenim gasom obavili svoju namenu. E sada i toga Srbija hoće sa rehabilituje.
logično antifašizam je hunamizamlogično, nego šta, ali se podrazumeva iskreni antifašizam jer, kako gore već neko napisa, svi humanisti su bili i jesu antifašisti, što ne znači da su svi koji su se iz raznoraznih razloga i sticajem okolnosti našli na strani antifašističke koalicije i pokreta bili humanisti.


Ja vam nisam neki sledbenik DM, kucate na otvorena vrata. Zašto? Pa ja sam darvinista. Čovek nije bio sposoban da opstane, sam je kriv. Kao i Romanovi. I sada Tadić (naravno da mu ne želim da prođe kao ovi, nek ode u peMziju )
Samo mi je zanimljivo da teram kontru "levičarima" koji podržavaju američki imperijalizam ovako ili onako. Vele na Peščaniku da se rehabilituju oni četnici, da bi se rehabilitovali oni iz 90-ih. Da pa šta? Na BN televiziji taj rat zovu odbrambeno-oslobodilački.
A za to judenfraj me zabole. Nisu ni oni imali mnogo sentimenta za Srbe koji su se digli na oružje da se ne vrati 1941.
I dalje ću negirati ideološki antifašizam... zapravo da otvorim thread kako je to mit. A? Nacije su se borile za svoje interese, da ti interesi su mestimično došli do nivao borbe za opstanak. Kao i tokom cele istorije.
Kažu ideološki antiVašisti da je opravdana samo borba protiv vašizma. Samo je onda opravdano ubijati.
Pa jel se Karađorđe borio protiv fašizma?!?
mikeymike mikeymike 09:25 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

blogovatelj
Zamislite samo da je nacizam poceo da se siri Evropom iz SSSR, Rusije, a ne iz Nemacke i Italije.


Prijatelju, postoji u Šumadiji veoma lepih i poučnih poslovica.
Jedna od njih je "kad bi muda bila pod miškom, kurcem bi šamare delio"
Ali ne može. Nisu pod miškom. Mislim, muda jesu pod Miškom, ali nisu pod miškom. Kapiraš?
Zašto bih išta zamišljao? Zamišljaj ti da je budizam nastao u Ekvatorijalnoj Gvineji npr. Ako ti je dosadno.


Ne razumem sta hoces da kazes?
Poenta je da su ideje koje dolaze iz Rusije ili tada SSSR-a prihvatljivije nego ideje koje dolaze iz Nemacke. Rusi su braca, sloveni, pravoslavci, dok su nama mrski Nemci vekovni neprijatelji slovena, srba.
Protiv fasizma koji je dosao iz Nemacke je bilo lako mobilisati najveci deo stanovnistva, dok je mnogo teze bilo mobilisati ljude za borbu protiv boljsevizma, iako su i jedna i druga ideologija destruktivne i antihumanisticke
mikeymike mikeymike 09:27 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

blogovatelj
Da li je svako ko se bori protiv fasista, antifasista?


Ne, nego Marsovac.
Pa ako anti znači protiv, a neko se bori protiv fašizma, naravno da je taj antifašista.


Naravno da nije..
loader loader 09:51 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

.

Predatorz:

Možda se istina ne dopadne meni, možda tebi..


Milan Karagaća:

istina se neće dopasti samo onima koji su isključivi ili koji bi da je promene.

Ako se gleda kroz ideologiju, ne može se doći do istine. Eventualno možda neka iskrivljena varijanta. A to onda - složićete se - baš i nije istina.



Stoga sam u postu i pokušao da iniciram metod - humanizam, pa tek potom antifašizam. U antišašizmu štošta može da se prikrije, pa i neki elementi fašističke prakse ili tendencije. Ali zato polazište iz humanizma ima daleko manje šanse za uspeh neljudskih varijanti.

Zato je umesto onog "anti" daleko bolja varijanta humanizam.

Onaj koji mrzi ljude koji mrze - nije obavezno čovek koji voli.

loader loader 09:58 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

Srđan Fuchs:

svaki broj vishe od jednog je masovno ubistvo

Ako se posmatra kroz prizmu neke dobronamerne ideologije, jedno ubistvo (pa i mnogo više od jednog) može se opravdati višim ciljem, krajnjim ishodom "kome teže mase"...

Ali, gledano sa humanističke pozicije, jedno ubistvo je kao desetak, stotinu...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:52 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

Milan Karagaća

naravno, samo to se odnosi bez obzira ko su ubice, a koliko ynam bilo je mnogo više masovnih ubistava u periodu od 1941-45. koji se uporno izbegava.
S obzirom na visok stepen vaše obaveštenosti bio bih vam zahvalan ako bi ste rekli u kom periodu je bilo više tih masovnih ubojstava, da li u peridu 1945-1990. ili 1990-recimo 2012. Naravno samo nemojte računati i onu ubačenu ustašku grupu koja je likvidirana na Raduši.
zadrzacu ipak mishljenje da ste vi neobaveshteni

u pravu ste, zadržite, stvarno pojma nemam. Moraću da pročitam udžbenike koje sada štancuju Pero Simić, Bojan Dimitrijević,Srđan Cvetković, Miloslav iz Kragujevca, onaj Kosta što je ekspert na suđenju čiči i drugi, blago se Srbiji i srpskom narodu što se pojaviše da ga prosveti, prosvetli i da konačno sazna pravu istinu.



oчигледно се не разумемо, и говорим о периоду 1941-45, тачније 1941-52, политичка заточеништва, ринг а бел?; и то о партизанској страни. ви имате невероватно једноличан мајндсет, готово роботичан. друга страна ме не интересује у животу.
blogovatelj blogovatelj 15:21 11.07.2012

Re: Sramota za Srbiju

Protiv fasizma koji je dosao iz Nemacke je bilo lako mobilisati najveci deo stanovnistva, dok je mnogo teze bilo mobilisati ljude za borbu protiv boljsevizma, iako su i jedna i druga ideologija destruktivne i antihumanisticke


Slazem se. Ali mi i dalje nije jasno zasto bih morao da zamisljam da je fasizam nastao u Rusiji?
loader loader 18:49 09.07.2012

Poučno

Kaže mi malopre jedan frend,
ma, baš me briga i za hummanizam i za antifašizam, neka rade šta 'oće, mene samo zanima kakva će vlada da bude i kako ću ja da živim, bre.

Poučno.
gedza.73 gedza.73 20:57 09.07.2012

Re: Poučno

Kaže mi malopre jedan frend,
ma, baš me briga i za hummanizam i za antifašizam, neka rade šta 'oće, mene samo zanima kakva će vlada da bude i kako ću ja da živim, bre.

Nikakva i nikako.

jacHa. jacHa. 21:06 09.07.2012

Re: Poučno

Nikakva i nikako.

nemoj tako, gedzo. zemljak je. mesto da se malo uključiš, pa za pešes dana gedza vip bloger. gedza moderator007, gedza tajanstveni urednik bloga. budi pametan.
(zajebavam se, gedzo, kuka mi se)
loader loader 09:59 11.07.2012

Re: Poučno

JJ Beba JJ Beba 21:46 09.07.2012

Fašizam - zlo u 10 tačaka

Umberto Eko

U korenima fašističke psihologije leži opsesija zaverom, ili još bolje, međunarodnom zaverom. Ali zavera mora takođe doći iznutra. Fašističke vlade osuđene su na to da gube ratove jer su nesposobne da ispravno procene neprijatelja. U fašizmu ne postoji borba za život, naprotiv, život se živi samo zbog borbe. Zbog toga, pacifizam je kolaboracija sa neprijateljem. Građani se pozivaju samo kada treba odigrati ulogu naroda.

1. Prvo obeležje fašizma je kult tradicije
a tradicionalizam implicira odbacivanje moderne. Poštovaoci tehnologije su kako fašisti tako i nacisti, dok je tradicionalistički mislioci obično odbacuju kao negaciju tradicionalnih duhovnih vrednosti. Međutim, iako je nacizam bio ponosan na svoja industrijska dostignuća, njegov modernizam je ležao tek na površini jedne ideologije koja se temeljila na krvi i tlu. Odbijanje modernog sveta kamufliralo se kao odbijanje kapitalističkog načina života, ali u prvom redu radilo se o odbijanju duha iz 1789. g. (1776. g. naravno). Prosvećenost, vek uma, važi kao početak modernog izopačenja. U tom smislu, fašizam se može definisati kao iracionalizam.

2. Iracionalizam je, takođe, ovisan o kultu akcije zbog akcije
. Akcija mora uspeti pre mišljenja ili u potpunosti bez mišljenja. Otud kultura postaje sumnjiva čim se identifikuje sa kritičkim stavovima. Nepoverenje prema svetu intelekta uvek je bio simptom fašizma, od Geringovog otvorenog stava: "Kada čujem reč kultura mašim se za pištolj", do česte upotrebe izraza kao što su "degenerisani intelektualci", "jajoglavci", "jalovi snobovi", "univerziteti su gnezda crvenih". Službeni fašistički intelektualci uglavnom su bili angažovani u napadanju moderne kulture i liberalne inteligencije zbog izdaje tradicionalnih vrednosti. Nikakva se sinkretistička vera ne može oduprijeti analitičkoj kritici. Kritički duh provodi razlikovanja. U modernoj kulturi naučna zajednica hvali neslaganje kao nešto korisno za obogaćivanje znanja. Za fašizam neslaganje je izdaja.

3. Uostalom, razlike u mišljenju znak su raznolikosti.
Fašizam raste i traži podršku tako što izrabljuje i naoštrava prirodni strah od različitog. Prvi apel jednog fašističkog ili predfašističkog pokreta usmeren je protiv došljaka. Tako je fašizam po definiciji rasistički.

4. Fašizam je nastao iz individualne ili socijalne frustracije. Stoga je tipičnim obeležjima istorijskog fašizma pripadao apel frustriranoj srednjoj klasi, klasi koja je trpela ekonomsku krizu ili osećaj političkog poniženja. U naše vreme, kada su stari "proleteri" postali malograđani fašizam sutrašnjice naći će svoju publiku u toj novoj većini.

5. Ljudima koji osećaju da im je otet njihov vlastiti socijalni identitet fašizam dodjeljuje kao jedinu privilegiju da su rođeni u istoj zemlji.To je izvor nacionalizma. Osim toga, jedna nacija dolazi do svog identiteta samo preko svojih neprijatelja. Stoga, u korenima fašističke psihologije, leži opsesija zaverom, najbolje je, međunarodnom zaverom. Sledbenici se moraju osećati opkoljenima. Toj zaveri najlakše je doskočiti pozivom na mržnju prema strancima. Ali zavera mora takođe doći iznutra: Jevreji su obično najbolji cilj jer imaju tu prednost da su istovremeno i unutra i spolja. U SAD prominentna instanca opsesije zaverom može se naći u "The New world Order", Peta Robertsona, ali ima i mnogo drugih.

6. Sledbenici se moraju osjećati poniženima očiglednim bogatstvom i moći svojih neprijatelja. Kad sam bio mladić naučili su me da mislim o Englezima kao narodu sa pet obroka. Oni su jeli češće od siromašnih, a i umerenih Italijana. Jevreji su bogati i pomažu jedni drugima putem tajnih mreža uzajamne podrške. Sledbenici moraju, međutim, takođe biti uvereni da mogu pobediti svoje neprijatelje. Tako, neprestanim pomeranjem retoričkog žarišta neprijatelji su istovremeno prejaki i preslabi. Fašističke vlade osuđene su na to da gube ratove jer su nesposobne da ispravno procene neprijatelja.

7. U Fašizmu ne postoji borba za život, naprotiv, život se živi samo zbog borbe.
Zbog toga, pacifizam je kolaboracija sa neprijateljem. On je loš, jer život je stalna borba. To vodi Armagedonovom kompleksu. Kako neprijatelji moraju da budu pobeđeni, nužna je jedna odlučujuća bitka nakon koje će pokret zavladati svetom. Takvo "konačno rešenje" implicira iznova jedno razdoblje mira, novo zlatno doba, što protivreči načelu neprestanog rata. Nijednom fašističkom vođi nikada nije pošto za rukom da reši taj problem.

8. Elitizam je tipični aspekt svake reakcionarne ideologije,
ukoliko je on u osnovi aristokratski, a aristokratski i militaristički elitizam imaju osobinu- preziranje slabijih. Fašizam može da zastupa samo jedan popularni elitizam. Svaki građanin pripada najboljem narodu na svetu, najbolji građani su članovi stranke, svaki Građanin može (ili bi trebalo) da pristupi stranci. Međutim, bez plebejaca nema patrijaca. Vođa zna da njegova moć nije demokratski preneta na njega nego nasilno osvojena i njemu je potpuno jasno da njegova snaga proizilazi iz slabosti masa, koju su tako slabe da trebaju i zaslužuju vođu. Kako je grupa hijerarhijski organizovana (po vojničkom modelu) svaki od nižih vođa prezire svoje potčinjene, kao što opet svaki od ovih potčinjenih prezire one njemu potčinjene. To pojačava svest o masovnom elitizmu.

9. Fašizam se temelji na selektivnom populizmu,
na jednom takoreći kvalitativnom populizmu. U demokratiji građani imaju individualna prava, ali u svojoj celini poseduju politički uticaj samo na osnovu jednog kvalitativnog gledišta- poštuju se odluke većine. Za fašizam individue kao individue nema nikakva prava, dok je narod, naprotiv, shvaćen kao kvalitet, kao monolitni entitet koji izražava zajedničku volju. Kako veliki kvantitet ljudi ne može imati nikakvu zajedničku volju, vođa se predstavlja kao njen tumač. Izgubivši svoju delegiranu moć, građani više ne deluju; oni se pozivaju samo onda kada treba odigrati ulogu naroda. Zbog toga, narod nije ništa drugo do jedna teatralna fikcija. Kao dobar primer kvalitativnog populizma nije nam više potrebna. Piazza Venezia u Rimu ili Nirberški stadion. U budućnosti nas čeka jedan televizijski ili internet-populizam u kojem će emocionalna reakcija neke odabrane grupe građana biti prihvaćena kao glas naroda. Na temelju svakog kvalitativnog populizma fašizam mora biti protiv "trule" parlamentarne vlasti. Jedna od prvih rečenica koju je Musolini izrekao u italijanskom Parlamentu bila je: "Mogao sam pretvoriti ovo gluvo i sumorno mesto u logor za moje manipule"- "manipule" su jedinice od kojih se sastojala tradicionalna rimska legija. Ustvari, on je smesta pronašao bolji smeštaj za svoje manipule, ali je nešto kasnije likvidirao i Parlament. Gde god neki političar dovodi u pitanje legitimnost parlamenta zato što on ne izražava više volju naroda, tu smrdi na fašizam.

10. Fašizam govori novogovorom.
Orvel je u "1984" izmislio novogovor kao službeni jezik Anglosoca, engleskog socijalizma, ali elementi fašizma zajednički su različitim oblicima diktature. Svi nacistički li fašistički školski udžbenici poslužili su se osiromašenim vokabularom i elementarnom sintaksom kako bi u klici zatrli instrumente kompleksnog i kritičkog mišljenja. Ali moramo se pripremiti i na druge oblike novogovora, čak i kada se pojavljuju u naizgled nevinom obliku popularnih tok-šoua. Ujutro, 27. jula 1943. saznao sam sa radija da je fašizam propao i da je Musolini uhapšen. Kada me je majka poslala po novine otkrio sam da novine na najbližem kiosku imaju različite naslove. Štaviše, nakon što sam pročitao te naslove postalo mi je jasno da u svakim novinama stoji nešto drugo. Naslepo sam se odlučio za jedne i na prvoj stranici pročitao proglas koji je potpisalo pet ili šest političkih stranaka, među njima i Komunistička partija, Socijalistička partija i Liberalna partija. Sve do tog trenutka verovao sam da u svakoj zemlji postoji samo jedna jedina stranka i da je u Italiji to Partito Nazionale Fasciste. Sada sam otkrivao da je u mojoj zemlji moglo postojati više stranaka u isto vreme. Kako sam bio pametan dečko, smesta sam shvatio da tako mnogo stranaka nije moglo preko noći da iznikne iz zemlje, da su one, dakle, neko vreme morale postojati u ilegali. Proglas na naslovnoj strani slavio je kraj diktature i povratak slobode: sloboda govora, štampe, političkog organizovanja. Te reči "sloboda", "diktatura", "prava"- tada sam ih čitao po prvi put u svom životu. Uz pomoć tih novih reči ponovo sam bio rođen kao slobodan čovek Zapada. Moramo ostati budni kako smisao tih reči ponovo ne bi dospeo u zaborav. Fašizam je još uvek oko nas, ponekad neugledno obučen. Bilo bi mnogo lakše za nas kada bi se na svetskoj sceni pojavio neko i rekao: "Želim drugi Aušvic, želim da crne košulje ponovo pradiraju italijanskim trgovima". Život nije tako jednostavan. Fašizam se može vratiti i pod najnevinijom maskom. Naša je dužnost da ga razotkrijemo i da upremo prstom na svaki od njegovih primera svakog dana, na svakom mestu na svetu. Sloboda i oslobođenje zadaci su kojima nikada nema kraja.
wukadin wukadin 07:56 10.07.2012

Re: Fašizam - zlo u 10 tačaka

Pa imam elemenata

1
2
4 - ? (ne znam šta bih mislio da živim u zemlji koja je Meka za imigraciju)
5 - mada ne vezujem za "zaveru",

i de se deo onaj sinkretizam... to mi je bilo omiljeno.

Inače, mislim da je Eko omašio poentu.
Nije uzeo u obzir ekonomske faktore i ono što Špengler naziva cezarizam - odumiranje svake forme i svođenje svega na golu moć (namerno ne kažem sila, jer postoje jači oblici moći od golog nasilja)...

p.s. Mogu i da objašnjavam svoje stavove
dragan7557 dragan7557 08:37 10.07.2012

Re: Fašizam - zlo u 10 tačaka

Nije uzeo u obzir ekonomske faktore i ono što Špengler naziva cezarizam

Vala Džodž Špengler ima veze sa pojmom cezarizam koliko i papa sa bogom.

cerski
wukadin wukadin 10:52 10.07.2012

Re: Fašizam - zlo u 10 tačaka

Jeste baš Džordž
ajde ne dipr...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:15 10.07.2012

Re: Umberto

Službeni fašistički intelektualci uglavnom su bili angažovani u napadanju moderne kulture i liberalne inteligencije zbog izdaje tradicionalnih vrednosti.


da li je dao i neku definiciju lažno liberalne inteligencije, ili je ostao samo pri ovome?
bene_geserit bene_geserit 07:08 10.07.2012

Svaki tekst o fazizmu ovde je ...

... samo povod da se neko (ideoloski protivnik naravno) proglasi fasistom.

A sto se humanosti tice: interesantno da je vrsta, koja je (za razliku od drugih) sposobna za pocini strasne stvari koja ni jedna zivotinja ne bi (bezbroj puta dokazano kroz istoriju, po svome imenu izvela tu rec sa znacenjem ne moz biti daljem od ljudske prirode. Dok za ono mnogo blize ljudskoj prirodi koristi recimo termin "zverstvo" iako ni jednoj divljoj zveri takve stvari ne bi pale na pamet.
zemljanin zemljanin 10:37 10.07.2012

Re: Svaki tekst o fazizmu ovde je ...

bene_geserit
... samo povod da se neko (ideoloski protivnik naravno) proglasi fasistom.

A sto se humanosti tice: interesantno da je vrsta, koja je (za razliku od drugih) sposobna za pocini strasne stvari koja ni jedna zivotinja ne bi (bezbroj puta dokazano kroz istoriju, po svome imenu izvela tu rec sa znacenjem ne moz biti daljem od ljudske prirode. Dok za ono mnogo blize ljudskoj prirodi koristi recimo termin "zverstvo" iako ni jednoj divljoj zveri takve stvari ne bi pale na pamet.

loader loader 19:27 10.07.2012

Re: Svaki tekst o fazizmu ovde je ...

Ništa lakše:
da se to preimenuje i nema problema.
Predlog?
wukadin wukadin 07:47 10.07.2012

Ima tako antivašisti

Što po Africi vide samo kanibale, a kad ministar inostranih poslova posećuje bilo koju zemlju izvan "zlatne milijarde" prave se mLogo vickasti.
Što su im oni iz drugog dela naše lepe zemlje (zanimljivo, baš oni Južnije) "Azijati" a kad su u njihovu mahalu onda su "dođoši" - inače il duce te vesele družine ima ličko poreklo.
Što dobiju osptice kad se pomene Rusija, posebno u kontekstu jednakog značaja sa prosveštenom Jevropom.
Što im je na Balkanu "genetska deponija", a "kvalitet ljudskog materijala" loš.
Što gaje stereotipe da su glasači drugih stranaka bez zuba i ne kupaju se.

Eto tako, razni antivašista ima.
Onda nije ni čudo što ima anti-antivašista koji ove ne podnose
dragan7557 dragan7557 08:41 10.07.2012

Re: genetska deponija

Što im je na Balkanu "genetska deponija", a "kvalitet ljudskog materijala" loš.

Pa wukoje, osiromašeni uranijum uzrokuje genetski poremećaj.

Eto nsarski, je već ustanovio da štuka 5 minuta posle upecavanja, pa naprasnog puštanja, može da jede, a kečigu sad ispituje.

cerski
loader loader 18:00 10.07.2012

Re: genetska deponija


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:08 10.07.2012

Re: ovo je pricha o nestajanju

da dodam da sam protiv rushenja spomenika herojima 2. sv. rata. nije na njima krivica shto su im herojstva izmanipulisana, i to od istih ovih, ili njihovih naslednika, koji sada nalazhu rushenja.

srpska istorija drzhavnosti poslednjih 70 godina je duboko protkana tragedijom, lazhima, zlodelima, opakoshcu, unishtenim zhivotima, slomljenim nadanjima, opustoshenim dushama, mizerijom... 70 godina samoce...

loader loader 10:05 11.07.2012

Re: ovo je pricha o nestajanju

srpska istorija drzhavnosti poslednjih 70 godina je duboko protkana tragedijom, lazhima, zlodelima, opakoshcu, unishtenim zhivotima, slomljenim nadanjima, opustoshenim dushama, mizerijom...


Potpisujem

wukadin wukadin 08:19 11.07.2012

Antifašizam je mit

Da razgraničim, pod ovi smatram ideološki antifašizam u fazonu neko je moga da sedi u toploj sobi, ali je žrtvovao svoj život da bi svet bio lepše mesto. Dakle, oni koji su branili svoje živote, i živote svojih najdražih, zaslužuju svako poštovanja. Ali pogledajmo se u oči - priča je mogla biti drugačija. Zapravo, ima zemalja gde jeste - jel neko danas Fincima zamera što nisu bili masovno antifašisti?!
Drugo, iznet stav nije kategoričan u odnosu na sve ljude. Ja cenim pojedinačne primere ideološke borbe protiv fašizma, npr. španski građanski rat, takođe to bi bili ilegalci u Beogradu koji su mogli da sede s mirom u svojim kućama, kako već rekoh, ili samo da se sklone (ako su bili jureni kao komunisti). Iz gorenavedenih razloga pod time ne bih smatrao borbu Srba preko Drine, ajd da se ne lažemo, oni su branili svoje živote, verovatno mnogi ni pre nisu mirisali Hitlera, a bilo je sasvim moguće i onih koji za dotičnog nisu ni čuli. I da nije bilo puča marta 1941, pitanje koliko bi bilo ustanaka protiv fašizma, osim možda u hrvatskoj banovini (no da ne idemo na ŠBB KBB).
Mit koji želim srušiti je "herojska borba" zemalja antihitlerovske koalicije, jer to je bila praktično borba za ratne ciljeve svake od pojedinačnih zemalja. Da ne pominjemo da je skoro svaka (za Francuze istina ne znam) od tih zemalja u nekom momentu paktirala sa Hitlerom, o Musoliniju da ne govorimo
Uzgred, navodnike sam stavio jer citiram. Pa ajmo redom, metodom proste eliminacije.

Britanija. U rat ulazi po dva osnova. Prvi je poštovanje saveza. Možda čudno za Engleze, ali s obzirom da je reč o sili No1 u tadašnjem svetu (bar "zvaično", recimo tako) ipak nešto bitno. Ako si dao garancije da nekoga ne diraju, a njega ipak diraju (Poljsku) to nije baš kul. Posebno ako se pokušalo sa podmićivanjem Hitlera Čehoslovačkom, no ovome nije bilo dosta.
Drugi razlog britanske objave rata je zanimljiviji i bitniji. Njega iznosi Vinston Čerčil u svojim memoarima. Veli da je konstanta britanske politike da se NE dozvoli
a) da Evropom dominira jedna sila
b) da jedna sila vlada Beneluksom (odakle je moguća invazija na Ostrvo)
To je važilo u Prvom setskom ratu, ranije protiv Napoleona, protiv Habsburga još ranije... Velika Igra sa Rusijom je nešto komplikovanija i obuhvata širi prostor Evroazije. Dakle, zato Britanija ulazi u rat, a ne zato što Hitler ubija Jevreje.
Francuska. Donekle slično Britaniji, uz dozu resentimana prema Nemcima "kao takvim". S obzirom da su rat završili juna 1940. ne bih gubio mnogo vremena...
Sjedinjene Države. Ako je bilo "emotivnog" elementa, on je anglofilski, istovetan onome koji je Ameriku uveo u Prvi rat (je li tada bilo fašizma?). Ruzvelt se svojski trudio da Ameriku uvuče u rat. To kažu takvi "nacoši", kao što je recimo jedan Gor Vidal (on mu to ne zamera). Na kraju, Amerika je napadnuta od strane Japana, nakon čega je sledila nemačka objava rata. Dakle, Amerika se "samo branila", istina van svoje teritorije.
Sovjetski Savez. Kod njih jeste bilo ideološkog antifašizma, i to dosta, sve do avgusta 1939. Za komuniste je fašizam poslednji stupanj kapitalizma, i kao takav smrtni neprijatelj. Uz to, fašizam je ideološki dosta "svež" (Estado Novo - Potugal) i kao takav opasan takmac ideologiji komunizma. There can be only one.
No, međutim... Suočena sa dvoličnošću zapadnih sila, i samih Poljaka ranije, Rusija nije htela da uleće u rat gde bi je iskoristili. Zato pakt Ribentrop-Molotov. I onda je i Rusija postala meta Hitlerove megalomanije i slavenofobije... Dakle, SSSR se našao u borbi za opstanak i tu "nema nikakve metafizike" kako je znao reći blogovski Weishaupt.

Jasno, kad se grupa različitih zemalja nađe u velikom ratu, suočena sa opasnom ideologijom, borba traži i ideološko opravdanje. Nema mesta, odnosno post je već dosta veliki, da bi sad pričali o izigravanju Atlanske deklaracije i sličnim momentima.
Poenta je da za WW2 ne važe nikakva spektakularno drugačija pravila od ostatka istorije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:57 11.07.2012

Re: Antifašizam je mit

ввуке, твоја политичка философија је рупа, јер ти не презаш да даш сто милиона арапских, пет милона јеврејских, милион српских и два милиона албанских да би КиМ остало у земљи, без да би ти икада крочио тамо, осим можда ако те позову да ракијаш јер си их подржавао на нету.
tasadebeli tasadebeli 17:05 11.07.2012

О, брате, шта је ово?

Мислим се нешто, да су мој отац, ујаци, теча, деда,... оволико паламудили о терминологији и последицама различитих идеологија, никада не би узели пушку у руке и јурили Швабе све до Изоле... Док се ми договоримо ко ће да буде партизан, а ко четник, оде кућа на рабош...

Нема збора, die beste, the best! Немачко-америчка медецина је најбоља на свету! А канда су се овде многи и обрадовали што су нам ти исти опет дошли...
predatortz predatortz 18:27 11.07.2012

Re: О, брате, шта је ово?


Нема збора, die beste, the best! Немачко-америчка медецина је најбоља на свету! А канда су се овде многи и обрадовали што су нам ти исти опет дошли...


Koliko ja vidim, tome se najviše raduju naši blogovski partizani
tasadebeli tasadebeli 08:38 12.07.2012

Re: О, брате, шта је ово?

predatortz
Нема збора, die beste, the best! Немачко-америчка медецина је најбоља на свету! А канда су се овде многи и обрадовали што су нам ти исти опет дошли... Koliko ja vidim, tome se najviše raduju naši blogovski partizani


Јес, то сам и ја приметио! Само што у том радовању онда не помињу идеологију... Тај пилпул о идеологији је изгледа жвака само за нас, просту, необразовану и приглупу чељад у кући...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana