Društvo| Politika| Religija

Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenici?

Nikola Knežević RSS / 11.07.2012. u 11:30

Photo: Tarik Samarah
Photo: Tarik Samarah
Prošlo je 17 godina! Podsećam ovom prilikom na tekst u kojem sam pisao na koji način bi nove vlasti trebalo da postupaju u odnosu sa suočavanju sa prošlošću. Predsedniku Nikoliću sam preporučio da novi mandat započne posetama Memorijalu Potočarimi i Bratuncu. To bi bio simboličan ali i snažan čin koji bi pokazao dobru volju, pijetet žrtvama, jasnu opredeljenost ka dobrosusedskim odnosima i rešenost da se prekine sa svakom negacijom zločina, estetizacije i selektivnosti prošlosti. I zaista, novi predsednik je mandat započeo osvrtima na  pitanja prošlosti ali ne na način koji se to očekivalo, jer izjave o Srebrenici i Vukovaru zaista nisu bile ono što sam svojevremeno preporučivao. Oprostite mi na cinizmu.... 

Elem. evo teksta iz novog broja Glasa REKOM-a

Predsedniče zašto niste danas u Srebrenici? 

Atačmenti



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:33 11.07.2012

Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Boris Tadić je dva puta bio u Srebrenici.
Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?
Koliko je nemačkih kancelara, ili predsednika, svejedno, bilo u Šumaricama?
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 11:53 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic



ne preteruj. bio je jedanput.
Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?


ne mora, ali trebalo bi.
alki on vala ne. nisu potrebne vojvode u potočarima.
dobro je da nije tamo i da ne kalja to mesto.

i trebalo bi svaki građanin svaki Srbije i Srbin odkale god da je a koji se zgražava nad izvršenim genocido.

Koliko je nemačkih kancelara, ili predsednika, svejedno, bilo u Šumaricama?


to je njima na dušu i njihova bruka.
jel moramo s njima da se poredimo?
predatortz predatortz 11:55 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

dobro je da nije tamo i da ne kalja to mesto.


To mesto je ukaljano Naserovim koljačima koji su sahranjeni među nevinim žrtvama.
Teško da ga može ukaljati više bilo ko od onog ko je ubijao decu u Skelanima.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 11:55 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

bravo nikola!!!
biti vernik, znači biti neko kao nikola a ne kao mladen obradović ili tomislav, vojvoda, nikolić.
alselone alselone 12:06 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

i trebalo bi svaki građanin svaki Srbije i Srbin odkale god da je a koji se zgražava nad izvršenim genocido.


Preterujes.

(Molim te nemoj mi odgovoriti gomilom upitnih recenica, pominjanja slobe, arkana i slicno)
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:16 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?


Da.

Koliko je nemačkih kancelara, ili predsednika, svejedno, bilo u Šumaricama?


Ne zaviruj u tuđe dvorište, nego gledaj svoje.
Lično, ne zanima me trn u tuđem oku, već balvan u sopstvenom.
mikimedic mikimedic 12:18 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Ne zaviruj u tuđe dvorište, nego gledaj svoje.
Lično, ne zanima me trn u tuđem oku, već balvan u sopstvenom.


rece krugolina, obrisa komentare i zakljuca blog.
sevarlica sevarlica 12:18 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

predatortz

Boris Tadić je dva puta bio u Srebrenici.
Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?
Koliko je nemačkih kancelara, ili predsednika, svejedno, bilo u Šumaricama?


Nije niti će biti.
Kao što se od hrvatskih zvaničnika u Jasenovcu slikaju samo Ustaše i verovatno žale što žrtava nije bilo više.
Nego, sad to nije ni bitno, sad pričamo o Srebrenici jel?

Svaki sledeći Predsednik Srbije prvo treba da poseti Kravicu(direktan razlog za kasniji masakr u Srebrenici), pa kad tamo ode zajedno sa predstavnikom muslimana iz BiH i oboje se poklone, onda neka idu zajedno da se poklone i u Srebrenici. Samo ćemo kroz reciprocitet raditi na dugoročno dobrim odnosima. Ako nastavimo sa ovim holivudskim sistemom "good guys-bad guys", samo ćemo imati sve više animoziteta i otvorene mržnje.
predatortz predatortz 12:21 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?



Da.


A ti si moralna vertikala koja o tome odlučuje?

Kako bi, na mestu predsednika, odabrala kome da se pokloniš:

Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.
Ima tu ubica koje su ubijale neku drugu decu, koja su imala mnogo manje od petnaest.
Ima tu onih koji su poginuli u borbama. Što bi naš predsednik žalio neprijateljske vojnike?

Kažem ti, da su izdvojeni samo civili - prvi bih se poklonio.
Ovako, ne želim da ponizim nevine. Ponizio ih je onaj ko ih je sahranio sa krivim!
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:23 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.


bilo bi lepo da preformulišeš ovu rečenicu . jer ovako je neviđeno odvratna .
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:25 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

A ti si moralna vertikala koja o tome odlučuje?


Samo iznosim svoje mišljenje, a na osnovu pitanja koje je u prvom komentaru na tekst postavljeno... valjda svima koji će diskutovati? Ili samo autoru? Ako je samo autoru, izvini što sam se umešala svojim skromnim mišljenjem.

predatortz predatortz 12:28 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

stefan.hauzer
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.


bilo bi lepo da preformulišeš ovu rečenicu . jer ovako je neviđeno odvratna .


Zašto? Misliš da ne zaslužuju da se svako normalan pokloni njihovim ovozemaljskim ostacima?

Ili misliš da njihovi ostaci nisu ukaljani time što su sahranjeni na isto mesto sa velikim brojem ubica?

Ili vojnika poginulih u borbama?

Ne razumem:

Za tebe je nevino dete, vojnik poginuo u borbi, ubica dece isto?

Ne delimo iste vrednosne sisteme. Za mene nisu, niti će ikad biti isto!
Jukie Jukie 12:30 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

stefan.hauzer
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.

bilo bi lepo da preformulišeš ovu rečenicu . jer ovako je neviđeno odvratna .

Ima tu mladića i devojaka od petnaest godina
predatortz predatortz 12:31 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Jukie
stefan.hauzer
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju. bilo bi lepo da preformulišeš ovu rečenicu . jer ovako je neviđeno odvratna .

Ima tu mladića i devojaka od petnaest godina



Nema devojaka. Svejedno, ne umanjuje zločin nad mladićima.
Jukie Jukie 12:33 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

predatortz

stefan.hauzer
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju. bilo bi lepo da preformulišeš ovu rečenicu . jer ovako je neviđeno odvratna .Zašto? Misliš da ne zaslužuju da se svako normalan pokloni njihovim ovozemaljskim ostacima?Ili misliš da njihovi ostaci nisu ukaljani time što su sahranjeni na isto mesto sa velikim brojem ubica?Ili vojnika poginulih u borbama?Ne razumem:Za tebe je nevino dete, vojnik poginuo u borbi, ubica dece isto?Ne delimo iste vrednosne sisteme. Za mene nisu, niti će ikad biti isto!

Pa doduše kad odeš na bilo koje groblje, tamo su sahranjena i deca, i odrasli koji su poginuli u borbama dok su pokušavali nekog da ubiju, i oni koji su išli ulicom pa su ih pogodili, i deca koja su ubijala drugu decu.
I ako držiš službu ili se klanjaš, svi su tu
dragan7557 dragan7557 12:37 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

i trebalo bi svaki građanin svaki Srbije i Srbin odkale god da je a koji se zgražava nad izvršenim genocido.

A šta je sa onim drugim genocidom 3.287 pobijenih Srba, po imenu i prezimenu, navedenih u knjizi:

"Srebrnica
juli 1995
Op zoek naar waarheid"


Milivoje Ivanišević

Izdanje Hrišćanska Misao, Beograd, 2009.

cerski
predatortz predatortz 12:38 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

A šta je sa onim drugim genocidom 3.287 pobijenih Srba,


To se ne plaća!
wukadin wukadin 12:39 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

to je njima na dušu i njihova bruka.
jel moramo s njima da se poredimo?


Ne moramo.
Ne moramo da imamo stabilnu valutu kao Nemacka, kad nemamo takvu privredu...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:42 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

predatortz
Ne razumem:


šta ima da se ne razume . napisao si -
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.


od kad deca od petnaest godina zaslužuju 'to'?

o tome pričam .
ne možeš da napišeš takvu rečenicu i pričaš o nekim vrednosnim sistemima.

uopšte ne ulazim koje sve sahranjen u srebrenici - već da takva rečenica nije ,u najmanju ruku,pristojna .
Unfuckable Unfuckable 12:45 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?


Da.


Ok, koliko tačno narednih srpskih predsednika bi trebalo da ode u Srebrenicu?
(10, 15...30?)
predatortz predatortz 12:46 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


od kad deca od petnaest godina zaslužuju 'to'?


Nismo se razumeli. Tu decu smatram nevinim žrtvama. I svako normalan treba da im se pokloni.
milisav68 milisav68 12:47 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

stefan.hauzer


šta ima da se ne razume . napisao si -
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.


od kad deca od petnaest godina zaslužuju 'to'?

Pročitao si komentar - ukoso.
Ima tu prethodna rečenica:
Kako bi, na mestu predsednika, odabrala kome da se pokloniš:

Dakle - Ima tu dece od 15 godina koja zaslužuju - poklonjenje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:49 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Ok, koliko tačno narednih srpskih predsednika bi trebalo da ode u Srebrenicu?
(10, 15...30?)


Mišljenja sam da bi naši predsednici trebalo u Srebrenicu da idu redovno, svake godine na godišnjicu, sve dok se među populacijom Srbije ne promeni svest o onome što se tamo desilo. Ne znam koliki broj to na kraju može da ispadne.

Ponovo, to je samo moje skromno mišljenje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:52 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Pročitao si komentar - ukoso.


dobri stari milisav68


Nismo se razumeli.


predatortz predatortz 12:53 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Mišljenja sam da bi naši predsednici trebalo u Srebrenicu da idu redovno, svake godine na godišnjicu, sve dok se među populacijom Srbije ne promeni svest o onome što se tamo desilo.



Prvo mora biti jasno šta se tamo desilo.

Da se razdvoje civili od vojnika. Nevini od krivih. Deca od ubica...

Ili bi se ti klanjala,onako, đuture?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:02 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Prvo mora biti jasno šta se tamo desilo.


To je tvoje mišljenje.
Moje je mišljenje da pozivi na raščišćavanje šta se tamo tačno desilo samo obezbeđuje izgovor onima koji zločinima ne žele da pogledaju u oči - da ih i ne pogedaju.


Jukie Jukie 13:03 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

To za petnaestogodišnjake je siva zona...

Recimo da smo pleme i da živimo u selu u šumi i napadne nas drugo pleme i ratujemo. Da treba da organizujem odbranu sela i postrojim potencijalne ratnike kojima će biti dato oružje i biti poslati na položaje, petnaestogodišnji mladići sigurno spadaju u one koje ću regrutovati. Veličine su odrasle osobe, fizički su sposobni da nanesu štetu neprijatelju, a mentalno su upravo u periodu kada će bez razmišljanja jurnuti da se tuku sa protivnikom (ili da npr. bacaju kamene blokove na policiju na gej prajdu). Suparničko pleme će verovatno uraditi to isto.

A kada jednom imaju status ratnika, onda su legitimna meta kao i 19-godišnjaci ili 23-godišnjaci. U bici bivaju ubijeni, niko im neće gledati u zube, a ako su zarobljenici, od trenutne situacije zavisi da li će biti zatočeni i primljeni u pleme ili pobijeni ili razmenjeni za naše koje su njihovi zarobili.
predatortz predatortz 13:04 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Krugolina Borup
Prvo mora biti jasno šta se tamo desilo.


To je tvoje mišljenje.
Moje je mišljenje da pozivi na raščišćavanje šta se tamo tačno desilo samo obezbeđuje izgovor onima koji zločinima ne žele da pogledaju u oči - da ih i ne pogedaju.




To je tvoje mišljenje...
Ja sam uvek za istinu.
dragan7557 dragan7557 13:07 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

predatortz
A šta je sa onim drugim genocidom 3.287 pobijenih Srba,


To se ne plaća!

Izgleda da me nisi razumeo.

cerski
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:13 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

To je tvoje mišljenje...
Ja sam uvek za istinu.


To za šta si ti ne bih nazvala istinom.
Pre bih to nazvala... izgovorom.
Zato i mislim da je pitanje iz naslova ovog bloga validno.
Dok predsednici ne prestanu izgovore da nazivaju istinom, neće to ni populacija prestati da radi.
AlexDunja AlexDunja 13:17 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Ja sam uvek za istinu.


i od koga tražiš tu istinu?

pa nisu njima kosti pomešali ovi koji ih posle 17 godina sahranjuju.

njih su sve zajedno streljali,
i zločince i zarobljene vojnike i starce i decu.
i posle im raznosili i mešali kosti,
baš da bi tebi dali taj argument za spin i izgovor.

one koji su streljali treba da pitaš, ne ove koji ih sada
sahranjuju.
predatortz predatortz 13:19 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Recimo da smo pleme i da živimo u selu u šumi i napadne nas drugo pleme i ratujemo. Da treba da organizujem odbranu sela i postrojim potencijalne ratnike kojima će biti dato oružje i biti poslati na položaje, petnaestogodišnji mladići sigurno spadaju u one koje ću regrutovati


28.divizije bih proglasila je mobilizaciju svih vojnosposobnih od 15 do 65 godina. Otuda i ta kretenska granica.
predatortz predatortz 13:21 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


njih su sve zajedno streljali,
i zločince i zarobljene vojnike i starce i decu.


Mislim da nisi u materiji. Najveći broj ih je poginuo u borbenim dejstvima.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:35 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

To je tvoje mišljenje...
Ja sam uvek za istinu.


Cek, ti ne vidis problem u tome da pripadnik Vojske RS koja je odgovorna za Srebrenicu sebi daje kredibilitet da preispituje ko je 'prava' zrtva? Pomenuo si Kragujevac. Jel' bi bio istog misljenja i da neki pripadnik Wehrmachta insistira da se medju 4000 ubijenih u Kraljevu i Kragujevcu napravi razlika izmedju civila i aktivnih ucesnika rata?

freehand freehand 13:57 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

da se medju 4000 ubijenih u Kraljevu i Kragujevcu

izvini, odakle ti ova brojka?
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 13:59 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mislim da nisi u materiji. Najveći broj ih je poginuo u borbenim dejstvima.


kako to znaš?

ti bi, u stvati, voleo da je tako. ali nije.
freehand freehand 14:03 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Kako bi, na mestu predsednika, odabrala kome da se pokloniš:

Ne klanja se tamo raspadnutim leševima, Predatore, nego dušama nevinih i spira najveća bruka sa našeg zajedničkog, narodnog obraza.
A da je hteo da zaista napravi gest za pamćenje i poštovanje - Nikolić bi bio tamo danas.
Što se Nemaca tiče - pun im je rokovnik, teško oni mogu da stignu baš na svako mesto gde su zlo posejali, makar cele godine hodočastili.
tetkino tetkino 14:10 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Krugolina Borup
Ok, koliko tačno narednih srpskih predsednika bi trebalo da ode u Srebrenicu?
(10, 15...30?)


Mišljenja sam da bi naši predsednici trebalo u Srebrenicu da idu redovno, svake godine na godišnjicu, sve dok se među populacijom Srbije ne promeni svest o onome što se tamo desilo. Ne znam koliki broj to na kraju može da ispadne.

Ponovo, to je samo moje skromno mišljenje.


Za ovih 20 godina, ja ni jednom u ovoj državi, a ni u onoj, ne videh da se i ovaj ili onaj predsednik klanja senima Srba ubijenih u Sarajevu, Mostaru, Zenici, Bihaću, Sanskom Mostu, Martinbrodu...

Sarajevo je pre rata bilo drugi po večini srpski grad. Sada u njemu nema Srba.
Nema ih više ni u Mostaru.
Nema ih više...

Da li iko zna koliko je ubijenih Srba u Sarajevu?
Da li je ikog briga?
I ovde i tamo

Svaka dečija suza zaboli, a kamoli dečija glava.
Zločin u Srebrenici treba kazniti ne zato što su tamo ubijani Muslimani/Bošnjaci već zato što su tamo ubijali ljude.
A ti neljudi koji su ubijali nenaoružane ljude i dalje su među nama. Onaj koje je tad ubio tuđe dete zbog vere, danas će zbog partije, para, nacije, boje kose ili očiju ili prosto zato što mu se može.

Ni jedan jedini dan u ovoj državi nije dan koji je posvećen žrtvama i porodicama onih koji se vode kao ubijeni, nestali u ovim ratovima.
U moj razred je išla devojka koja je stanovala u đačkom domu, a njeni roditelji su se vodili kao nestali u Oluji.
Do mature ona nije dobila nikakav glas, pismo od bilo koga ko bi rasvetlio sudbinu njenih roditelja.

Ovde se zaista mora raditi o promeni svesti u narodu.

Ti ljudi, svi ljudi, imaju svoja imena, prezimena, sudbine i najveća počast koja bi se svima mogla odati je da ih nadjemo, upišemo u knjige i srca, svako ime, svaku priču.

Pa nek onda ide bilo koji predsednik Srbije u Srebrenicu na ovaj dan, ali tada će se bar znati na koje grobove i na koje dane treba da ide ostalih 364 dana.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:23 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

izvini, odakle ti ova brojka?


Müller, Rolf-Dieter, (Hrsg.). (1999). Die Wehrmacht: Mythos und Realität. München, Oldenburg.

deset_slukom deset_slukom 14:24 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

predatortz

Mislim da nisi u materiji. Najveći broj ih je poginuo u borbenim dejstvima.

Jednom ranije, u sličnoj temi, pitao sam - koliko je srpskih vojnika poginulo u tim dejstvima? Pitanje se se nekud zaturilo, kao što će biti i sada.

Još me zanima - koliko je mudžahedina na spiskovima sahranjemih? U najmanju ruku, nije ni bitno, jer je streljanje ratnih zarobljenika takođe zločin, kao i streljanje civila.
niccolo niccolo 14:26 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

sve dok se među populacijom Srbije ne promeni svest o onome što se tamo desilo

Kom procentu populacije treba da se promeni svest? Plus, kako će se utvrđivati da li je promenjena svest dovoljnom procentu ljudi, hoće li to biti slobodna procena, istraživanje neke agencije, referendum?*



* Pojašnjenje radi pravilnog razumevanja mog komentara: Da li će predsednik da ode u srebrenicu ili neće me lično ne zanima, samo pokušavam da svhatim mehanizam kojim će se sprovesti ideja - kako utvrditi kada treba (odnosno možda bolje reći kada je ok) prestati s odlaskom.
sevarlica sevarlica 14:35 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Jukie
To za petnaestogodišnjake je siva zona...

Recimo da smo pleme i da živimo u selu u šumi i napadne nas drugo pleme i ratujemo. Da treba da organizujem odbranu sela i postrojim potencijalne ratnike kojima će biti dato oružje i biti poslati na položaje, petnaestogodišnji mladići sigurno spadaju u one koje ću regrutovati. Veličine su odrasle osobe, fizički su sposobni da nanesu štetu neprijatelju, a mentalno su upravo u periodu kada će bez razmišljanja jurnuti da se tuku sa protivnikom (ili da npr. bacaju kamene blokove na policiju na gej prajdu). Suparničko pleme će verovatno uraditi to isto.

A kada jednom imaju status ratnika, onda su legitimna meta kao i 19-godišnjaci ili 23-godišnjaci. U bici bivaju ubijeni, niko im neće gledati u zube, a ako su zarobljenici, od trenutne situacije zavisi da li će biti zatočeni i primljeni u pleme ili pobijeni ili razmenjeni za naše koje su njihovi zarobili.


Juki, recimo da prvo pleme upadne u drugo pleme dok su muškarci drugog plemena odsutni i pobiju im veliki broj žena i dece. Pa se onda drugo pleme osveti i pobije skoro sve članove prvog plemena.
Da li drugo pleme treba da ide da odaje počast članovima prvog plemena? Možda i treba, ali to se još nije desilo u istoriji sveta. Pre će biti da i prvo i drugo pleme da žali što nije pobilo sve članove suparničkog plemena.

Tako ti je to.
vranac147 vranac147 14:39 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

jasna_bogojevic


ne preteruj. bio je jedanput.
Mora li svaki naredni predsednik da ide u Srebrenicu?


ne mora, ali trebalo bi.
alki on vala ne. nisu potrebne vojvode u potočarima.
dobro je da nije tamo i da ne kalja to mesto.

i trebalo bi svaki građanin svaki Srbije i Srbin odkale god da je a koji se zgražava nad izvršenim genocido.

Koliko je nemačkih kancelara, ili predsednika, svejedno, bilo u Šumaricama?


to je njima na dušu i njihova bruka.
jel moramo s njima da se poredimo?


a s kim da se poredimo?
ispade da se na balkanu samo srebrenica desila u zadnja 2 milenijuma...

izvinjavanje svakog predsednika za neshto iza chega ne stoji ceo narod je malo patetichno, sharada, pre akt licemerja nego saosecanja.

jedini nachin da se dodje do poboljshanja odnosa na balkanu je da se zrtve broje ravnopravno - ne selektivno kao do sad, da se kaznjavaju odgovorni na svim stranama, i da se svaka nevina zrtva smatra nevinom zrtvom, a svaki poginuli vojnik smatra poginulim vojnikom. mogu sudovi da donose proglase kakve zele, mozemo mi da smo krivi za sve a neko da je zrtva uvek i svuda, to ne reshava problem. samo gomila nezadovoljstvo i priziva reprize.

i da, nema shta angela merkel da trazi u shumaricama, da se izvinjava il shta vec. nije to ni njena sramota, ni nemaca koji danas zive u nemachkoj.

sevarlica sevarlica 14:42 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Jel' bi bio istog misljenja i da neki pripadnik Wehrmachta insistira da se medju 4000 ubijenih u Kraljevu i Kragujevcu napravi razlika izmedju civila i aktivnih ucesnika rata?


Prvo nije 4000 već 2600, drugo svi su bili civili a ne učesnici rata, za razliku od Srebrenice, gde su ljudi dovlačeni i sahranjivani iako su stradali i po 10-15km dalje.

Mada to nije ni bitno, činjenica je da je Srebrenica veliki zločin i toga neki treba da se stide, ali dok se nama neko ne izvini ne želim ni da se naš Predsednik izvinjava drugima.
freehand freehand 14:45 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Prvo nije 4000 već 2600

Ok, razumem da kolega traži po Vermahtovim podacima, ti su bili najčešće opako precizni. Mada su malo ispreskakali po Kraljevu, jedno dve-tri hiljade, al šta je to, samo untermenši. nema tu velike štete.
A gde si ti našao podatke?
sevarlica sevarlica 14:47 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

izvinjavanje svakog predsednika za neshto iza chega ne stoji ceo narod je malo patetichno, sharada, pre akt licemerja nego saosecanja.


Da, inače, ako neko treba da ide da se poklanja tamo to je Dodik a ne Nikolić. Kao što muslimanski predstavnici treba da se poklone žrtvama iz redova bosanskih Srba, a ne svim Srbima.
sevarlica sevarlica 14:50 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

freehand
Prvo nije 4000 već 2600

Ok, razumem da kolega traži po Vermahtovim podacima, ti su bili najčešće opako precizni. Mada su malo ispreskakali po Kraljevu, jedno dve-tri hiljade, al šta je to, samo untermenši. nema tu velike štete.
A gde si ti našao podatke?


Iz glave. Valjda je bilo 26 ranjenih i 13 stradalih nemačkih vojnika. Jedino ako je računao i one koji su streljani po okolnim selima kao npr. u Maršiću , a to je 500 ljudi.
predatortz predatortz 14:54 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Jednom ranije, u sličnoj temi, pitao sam - koliko je srpskih vojnika poginulo u tim dejstvima? Pitanje se se nekud zaturilo, kao što će biti i sada.



Neće. Iz tvog pitanja mogu da zaključim da žališ što poginulih nije bilo više.

Po nekim analizama jedinice VRS i MUP-a su imale između pet i sedam posto izbačenih iz stroja od broja ukupno angažovanih za izvršenje borbenog zadatka.Što ranjenih,što poginulih. Možda je to tebi malo, meni nije.

Uostalom, ako te ne mrzi da čitaš izveštaj 2.korpusa ABiH koji govori o pomenutim događajima, videćeš i ti i ostali, da se tu radilo borbenim dejstvima koja su trajala nedeljama.

vranac147 vranac147 15:03 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

stefan.hauzer
predatortz
Ne razumem:


šta ima da se ne razume . napisao si -
Ima tu dece od petnaest godina, koja to svakako zaslužuju.


od kad deca od petnaest godina zaslužuju 'to'?

o tome pričam .
ne možeš da napišeš takvu rečenicu i pričaš o nekim vrednosnim sistemima.

uopšte ne ulazim koje sve sahranjen u srebrenici - već da takva rečenica nije ,u najmanju ruku,pristojna .


"to" nisi dobro razumeo. ta deca zasluzuju pomen i zaljenje (njegovo "to", ne streljanje (tvoje "to". on se lepo izrazio, a ti malo chitash na brzinu...
freehand freehand 15:27 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

sevarlica
freehand
Prvo nije 4000 već 2600

Ok, razumem da kolega traži po Vermahtovim podacima, ti su bili najčešće opako precizni. Mada su malo ispreskakali po Kraljevu, jedno dve-tri hiljade, al šta je to, samo untermenši. nema tu velike štete.
A gde si ti našao podatke?


Iz glave. Valjda je bilo 26 ranjenih i 13 stradalih nemačkih vojnika. Jedino ako je računao i one koji su streljani po okolnim selima kao npr. u Maršiću , a to je 500 ljudi.

Tim se brojem operiše za Kragujevac. A gde je Kraljevo?

Neues aus der Nachbarschaft
da se medju 4000 ubijenih u Kraljevu i Kragujevcu


P.S. Fantastična je matrica po kojoj oni koji napuhavaju Srebrenicu smanjuju Kragujevac ili Skelane, ili Jaseonvoac i obratno, žonglirajući žrtvama i uvek fingirajući verodostojnost.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:38 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Prvo nije 4000 već 2600


Ako ti tako 'iz glave' kazes sto bih ti ja protivrecio rezultatima nekih tamo aktuelnih istrazivanja.
predatortz predatortz 15:40 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Cek, ti ne vidis problem u tome da pripadnik Vojske RS koja je odgovorna za Srebrenicu sebi daje kredibilitet da preispituje ko je 'prava' zrtva?


Tog dela svoje biografije se ne odričem. Mada, istine radi, veći deo rata sam proveo u MUP-u.

Svaki čovek , sem onog kojem je neki zločin dokazan, ima kredibilitet da postavlja pitanja.
Ja, kao što vidiš, pišem sa slobode.

I, pitanje ti je bezveze. Šta, VRS je persona? Svi u njoj su jednako razmišljali? Svi su jednako odgovorni?

To je bedasto, kao i ova teza koja se protura da svi Srbi treba da se kaju i izvinjavaju.
Svi relevantni akteri sa srpske strane su uhapšeni. Neki su osuđeni, nekima se sudi. Za individualna (ne)dela koja su počinili. Neću da se posipam pepelom po glavi za nešto za šta nisam kriv.
Ko voli da bude zadušna baba - široko mu polje!
lakipingvin lakipingvin 15:44 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

A kada jednom imaju status ratnika, onda su legitimna meta kao i 19-godišnjaci ili 23-godišnjaci.


Jukie ne mora vise da se ima status ratnika da bi se bilo legitimna meta,po najnovijoj Nobel lauret Obama definiciji “all military-age males in a strike zone are defined as combatants”tako da imao neko 14 ili 60 godina isto mu dodje.
Nikola Knežević Nikola Knežević 15:56 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

To je bedasto, kao i ova teza koja se protura da svi Srbi treba da se kaju i izvinjavaju.
Svi relevantni akteri sa srpske strane su uhapšeni. Neki su osuđeni, nekima se sudi. Za individualna (ne)dela koja su počinili. Neću da se posipam pepelom po glavi za nešto za šta nisam kriv.


Nije niko od Vas tražio da se posipate pepelom i izvinjavate, već da predsednik treba biti prisutan na ovakvim događajima i ovde i u Bratuncu i Skelanima. To je prosto izražavanje pijeteta žrtvama i ne treba se tumačiti kao izdaja...

Dakle zamislite ovo: Nikolić i Bakir Izetbegović u Memorijalu u Potočarima, zatim u Bratuncu i Skelanima... Utopija ili ne, to mora postati praksa a to je samo početak... To je nešto na čemu moramo da insistiramo kao nacija koja mora da ima odgovornost prema zločinima koje su učinili pojedinci iz našeg naroda...
deset_slukom deset_slukom 16:12 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

predatortz

Iz tvog pitanja mogu da zaključim da žališ što poginulih nije bilo više.


Bez ikakve sumnje...
predatortz predatortz 16:15 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Dakle zamislite ovo: Nikolić i Bakir Izetbegović u Memorijalu u Potočarima, zatim u Bratuncu i Skelanima... Utopija ili ne, to mora postati praksa a to je samo početak... To je nešto na čemu moramo da insistiramo kao nacija koja mora da ima odgovornost prema zločinima koje su učinili pojedinci iz našeg naroda...


Mi smo učinili prvi korak. Naš predsednik je bio u Potočarima. Nisam to smatrao činom nacionalne izdaje. Lopta je u komšijskim nogama.
vranac147 vranac147 16:20 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Nikola Knežević
To je bedasto, kao i ova teza koja se protura da svi Srbi treba da se kaju i izvinjavaju.
Svi relevantni akteri sa srpske strane su uhapšeni. Neki su osuđeni, nekima se sudi. Za individualna (ne)dela koja su počinili. Neću da se posipam pepelom po glavi za nešto za šta nisam kriv.


Nije niko od Vas tražio da se posipate pepelom i izvinjavate, već da predsednik treba biti prisutan na ovakvim događajima i ovde i u Bratuncu i Skelanima. To je prosto izražavanje pijeteta žrtvama i ne treba se tumačiti kao izdaja...

Dakle zamislite ovo: Nikolić i Bakir Izetbegović u Memorijalu u Potočarima, zatim u Bratuncu i Skelanima... Utopija ili ne, to mora postati praksa a to je samo početak... To je nešto na čemu moramo da insistiramo kao nacija koja mora da ima odgovornost prema zločinima koje su učinili pojedinci iz našeg naroda...


mislim da pre treba Dodik i Izedbegovic da to urade, a Nikolic i Josipovic da svrate kao obichni posetioci, ne kao "zvezde programa"
bluestar bluestar 16:24 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Nikola Knežević
Dakle zamislite ovo: Nikolić i Bakir Izetbegović u Memorijalu u Potočarima, zatim u Bratuncu i Skelanima...



Problem je sto bosnjacka strana negira zlocine u Bratuncu, Kravici i Skelanima. Mislim da je dobro sto predsednik Srbije nije danas bio u Potocarima. Nema on sta traziti na komemoraciji na kojoj je po prvi put ucestvovao srebrenicki ratni zlocinac Naser Oric.
dragan7557 dragan7557 16:26 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

već da predsednik treba biti prisutan na ovakvim događajima i ovde i u Bratuncu i Skelanima.

Niti treba niti je to obaveza predsednika Srbije.

Uostalom uzimajući pojedine činjenice vezane za sadašnjeg predsednika Republike Srbije, njegov odlazak u Srebrnicu bi bio protumačen kao najveći cinizam, osim toga ova vrsta 'događaja' ne spada u njegove ingenerencije.
Nikolić i Bakir Izetbegović u Memorijalu u Potočarima, zatim u Bratuncu i Skelanima... Utopija ili ne, to mora postati praksa a to je samo početak... To je nešto na čemu moramo da insistiramo kao nacija koja mora da ima odgovornost prema zločinima koje su učinili pojedinci iz našeg naroda...

Predsednik Republike Srbije nije predsednik entiteta Republika Srpska i to jednom treba raskrstiti, dok vi ovde implicirate da je predsednik Srbije istovremeno i predsednik srpske nacije, što ne odgovara istini.

cerski

predatortz predatortz 16:27 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


mislim da pre treba Dodik i Izedbegovic da to urade, a Nikolic i Josipovic da svrate kao obichni posetioci, ne kao "zvezde programa"


Odlična opaska. Ljudi često zaboravljaju da Republika Srpska ima legitimno izabrane predstavnike. Dodik se jednom odredio prema događajima u Srebrenici. Nema potrebe da se određuje svake godine. Nikad nije rekao da se tamo nije desio zločin. Samo ukazuje na razne manipulacije, a za većinu ima i dokaze.
G r o f G r o f 17:18 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mislim da nisi u materiji. Najveći broj ih je poginuo u borbenim dejstvima.


Mislim da sereš ko kreja jer neko ko je navodno bio u borbama, ovaku baljezgotinu može izreći samo zlonamerno.
Pokušaj ubiti 8000 ptica ili 8000 zečeva pa ćeš videti kako je to teško, a kamo li 8000 ljudi u borbi.
U borbi se ispale milioni metaka i tone granata da bi na kraju bilo nekoliko žrtava i to koji procenat više na jednoj strani.
Ovi pobijeni ljudi su bili zarobljenici i nema veze da li su borci ili ne.
Zamisli u toj tvojoj krvožednoj glavi 8000 smrtnih grčeva, 40 000 litara krvi kako se razljeva poljanama...
Kome je to trebalo sem umobolnim budalama.
U to vreme sam bio na ratištu u Hrvatskoj i tvrdim da je taj bolesnokukavički sreberenički projeat bio zeleno svetlo za Oluju.
Zati, predatortze, molim te , začepi sa pokušajem odbrane toga sranja.


alselone alselone 17:26 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

tvrdim da je taj bolesnokukavički sreberenički projeat bio zeleno svetlo za Oluju.


A jesu Skelani i Kravice bili zeleno svetlo za Srebrenicu?
predatortz predatortz 17:32 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mislim da sereš ko kreja jer neko ko je navodno bio u borbama, ovaku baljezgotinu može izreći samo zlonamerno.
Pokušaj ubiti 8000 ptica ili 8000 zečeva pa ćeš videti kako je to teško, a kamo li 8000 ljudi u borbi.


Prvo, upristoji priču.

Drugo, nisam ni rekao da su svi ubijeni u borbama. Ali, najveći deo njih jeste.
U tvojoj i sličnim glavama možda je to trajalo jedan dan, famozni 11.jul. Ali, veruj mi da je trajalo nedeljama. Grupe su se razbile po teškom terenu, zasede i presretanja su bile danonoćne. Ostaci 28.divizije su pokušavali proboje u više pravaca. Mnogo snaga i tehnike je bilo angažovano na razbijanju tih grupa.
Nisi čuo za slučajeve da u jednom danu, u nekoj akciji pogine pedeset, sto vojnika?
Ako jesi , pomnoži to sa trideset,možda i četrdeset.
Drugo, šta misliš koliko ih je poginulo prilikom zauzimanja grada?

Zamisli u toj tvojoj krvožednoj glavi 8000 smrtnih grčeva, 40 000 litara krvi kako se razljeva poljanama...


Ova ću zanemariti, vidim da si ogorčen čovek...


U to vreme sam bio na ratištu u Hrvatskoj i tvrdim da je taj bolesnokukavički sreberenički projeat bio zeleno svetlo za Oluju.


Za projekat nikad nisam ni rekao da nije bolestan.
Da, mi smo dobili zeleno svetlo za Srebrenicu i Žepu, Hrvati za oluju. Moćnici su rešili da zaustave rat na Balkanu. O tome je nedavno govorio Muhamed Šaćirbegović. Kako je muslimanskom vrhu traženo da predaju enklave...
G r o f G r o f 17:54 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Nisi čuo za slučajeve da u jednom danu, u nekoj akciji pogine pedeset, sto vojnika?


Navedi mi jednu takvu akciju.
I dalje nastavljaš sa lupanjem, a inzistiraš na pristojnosti.
Za sve vreme rata u Krajini ja pamtim samo jednu takvu akciju, kada je kamion pun boraca upao u zasedu. Tada je bilo oko 30 poginulih i naravno da je komandira, da nije poginuo, trebalo streljati na licu mesta.
Naravno, ti misliš da su muslimani retardirani pa namerno iskaču pred cev.
Moje iskustvo govori da kao borci zaslužuju svaki respekt.

Da, mi smo dobili zeleno svetlo za Srebrenicu


Zeleno svetlo da se umobolnici iživljavaju na zarobljenicima. Pričaj mi o tome.
Domazet Domazet 18:02 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Krugolina Borup
Moje je mišljenje da pozivi na raščišćavanje šta se tamo tačno desilo samo obezbeđuje izgovor onima koji zločinima ne žele da pogledaju u oči - da ih i ne pogedaju.


Sasvim je tachno da ima takvih. Ne bih rekao da je Predatorz medju njima. Naprotiv. I teshjko da bih to mogao da kazhem za nekog ko se javlja na B92 Blogu.

Sasvim je tachno da ima i onih kojima pozivanje na gledanje zlochinima u ochi obezbedjuje izgovor da ne odgovaraju na pozive na rashcichcavanje shta se tamo tachno desilo. Ne bih rekao da si ti medju njima. Za neke koji se javljaju na B92 Blogu bih, medjutim, to mrtav 'ladan rekao.
predatortz predatortz 18:08 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


Navedi mi jednu takvu akciju.
I dalje nastavljaš sa lupanjem, a inzistiraš na pristojnosti.


Đokin toranj na Treskavici, Kamenica kod Zvornika novembra '92., Tuzlanska kolona 15.maja '92, Kravica 7.januar 1993. ...

Za sve vreme rata u Krajini ja pamtim samo jednu takvu akciju, kada je kamion pun boraca upao u zasedu. Tada je bilo oko 30 poginulih i naravno da je komandira, da nije poginuo, trebalo streljati na licu mesta.


Drago mi je ako je kod vas bilo tako, kod nas na žalost ima i drugačijih primera.

Naravno, ti misliš da su muslimani retardirani pa namerno iskaču pred cev.


Ne mislim da su muslimani retardiran, samo nisu imali drugog izbora nego da trče na cev.
Drugo, ti porediš neuporedive stvari:

Pokušaj proboja u kom si odsečen od komande, logistike, saniteta, sa napadom na neku liniju.
Priznaćeš, nije isto.

A, za pad Krajine, brate sam ti ja najmanje kriv. Na pogrešnu osobu se istresaš. I ja sam to jako teško doživeo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:26 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Sasvim je tachno da ima i onih kojima pozivanje na gledanje zlochinima u ochi obezbedjuje izgovor da ne odgovaraju na pozive na rashcichcavanje shta se tamo tachno desilo. Ne bih rekao da si ti medju njima.



I u pravu si.
To što smatram da mi treba da se suočimo sa zločinima koji su u naše ime počinjeni, ne znači da istovremeno smatram da zločine nije činila i druga strana. Niti mislim da to ne treba raščlaniti.
Samo gledam da ne brkam teme. A iznad svega se nerviram kad se jedni zločini pravdaju drugima.

"A što naš predsednik da ide kad njihovi ne idu?"

Misleeeeem... pa zato što smo mi lideri u regionu, pa je red da povedemo i u tome. Nije bitno da li drugi rade što i mi. Bitno je šta mi radimo.

G r o f G r o f 20:54 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Đokin toranj na Treskavici, Kamenica kod Zvornika novembra '92., Tuzlanska kolona 15.maja '92, Kravica 7.januar 1993. ...


Sa ovim ne negiraš teoriju o borbi...
Kravica je bila isto ubijanje civila..
Tuzlanska kolona isto što i ubijanje zarobljenika..
...
AlexDunja AlexDunja 21:36 11.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Mislim da nisi u materiji. Najveći broj ih je poginuo u borbenim dejstvima.

ja sigurno nisam u materiji.
verujem da ti jesi.

kaži mi koliko je borbi bilo u ta tri dana.
koliko je srpskih vojnika stradalo, jer ako je bilo borbi,
valjda su stradali na obe strane.

koliko vojnika vojske republike srpske je bilo angažovano
u borbama sa naoružanim neprijateljem,
a koliko u streljanju civila i zarobljenika?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:57 12.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic


P.S. Fantastična je matrica po kojoj oni koji napuhavaju Srebrenicu smanjuju Kragujevac ili Skelane, ili Jaseonvoac i obratno, žonglirajući žrtvama i uvek fingirajući verodostojnost.


Primer?
sevarlica sevarlica 10:51 12.07.2012

Re: Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenic

Neues aus der Nachbarschaft
Prvo nije 4000 već 2600


Ako ti tako 'iz glave' kazes sto bih ti ja protivrecio rezultatima nekih tamo aktuelnih istrazivanja.


Nije mi broj pao sa neba, već sam ranije čitao o tome, pa ne bih da se pozivam na izvor kad ne znam koji je. U Kragujevačkom okrugu jestte stradalo nešto preko 4000 civila, ali u samom gradu mislim da je cifra 2600. Ma neka je i 1 strašno je. Nema valjanog opravdanja za streljanje ni jedne osobe bez obzira čije je vere ili nacije.

Samo zaboravljamo jednan jako bitan podatak u vezi Kragujevca i drugih streljanja po Srbiji. Nemci su OBEĆALI da će ubijati 100 za 1. Koliko malo mozga treba da imaš u glavi ili koliko treba da mrziš lokalno stanovništvo da raniš ili ubiješ 1 nemačkog vojnika. Gde je tu pamet?
predatortz predatortz 11:53 11.07.2012

Evo,proširiću priču

Najlakše se povoditi za stereotipima, biti in, plivati niz struju.
Priznajem, Srebrenica je postala planetarni brend. Nešto kao Drug Tito onomad kod nas.
Ne postavljaju se pitanja, ne diskutuje se, samo se recituje naučena pesmica.

Ali, ja ne bih bio ja da ne postavljam pitanja!

Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 11:58 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Evo,proširiću priču

ja ne bih na ovaj dan nastavljala ovu raspravu.
okreni federalnu televiziju, pogledaj malo.

dok na tvrs ide neki veseo film.
da barem puste klasičnu muziku dok traje komemoracija, sat, dva.
predatortz predatortz 12:04 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču


ja ne bih na ovaj dan nastavljala ovu raspravu.


Jer vi nemate moralnih dilema. Vi možete zločinca sa Skelana nazvati nevinom srebreničkom žrtvom. Ja ne mogu. Bio sam na Skelanima i gledao ubijenu decu. To nas razlikuje.
Sve dok je i jedan takav ukopan u Potočarima, niko iz Srbije i RS ne treba da se klanja. Kada na mezarju ostanu samo civili, prvi ću se pokloniti!
Ili treba da budem moron da progutam priču da je ubica sa Skelana i dečkić od petnaest godina isto?
Ne, gospođo! To bi bio sunovrat morala!
ivanivica ivanivica 12:12 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču


predatortz
Najlakše se povoditi za stereotipima, biti in, plivati niz struju.
Priznajem, Srebrenica je postala planetarni brend. Nešto kao Drug Tito onomad kod nas.
Ne postavljaju se pitanja, ne diskutuje se, samo se recituje naučena pesmica.

Ali, ja ne bih bio ja da ne postavljam pitanja!

Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?


Čak nije to najgore. Najgore je da ovakvo mišljenje ima većina građana Srbije.
predatortz predatortz 12:13 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču



Čak nije to najgore. Najgore je da ovakvo mišljenje ima većina građana Srbije.



Susjed, kaži mi šta nije tačno?
mikimedic mikimedic 12:19 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

ja ne bih na ovaj dan nastavljala ovu raspravu.
okreni federalnu televiziju, pogledaj malo.


problem je sto ti nijednog dana ne zelis da nastavljas ovu raspravu. a pocinjes je svakog 17. jula.
ivanivica ivanivica 12:25 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Genocid je stereotip, planetarni brend? Kad je Mladić činio genocid u Srebrenici, izričito je naglasio da je to poklon srpskom narodu kao nagradu, za osvetu Turcima od prije 500 godina. Čitajući te, vidim da je matrica ostala ista: mit o srpskom narodu kao nadnaravnom istorijskom žrtvom kao opravdanje za neke jučerašnje i buduće genocide. Moje je mišljenje da je društveno stanje u Srbiji prestrašno i to sve zahvaljujući neprihvaćanju odgovornosti za počinjene užase. Ne bih se brinuo da takvo stanje ima samo posljedice po Srbiju jer svatko neka trpi polsljedice vlastite gluposti. Ovakva Srbija je opet prijetnja po susjede, i to naročito Crnu Goru, BiH i Kosovo. A prošlo je 20 godina. 20 uzaludnih godina.
sevarlica sevarlica 12:28 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

ivanivica

predatortz
Najlakše se povoditi za stereotipima, biti in, plivati niz struju.
Priznajem, Srebrenica je postala planetarni brend. Nešto kao Drug Tito onomad kod nas.
Ne postavljaju se pitanja, ne diskutuje se, samo se recituje naučena pesmica.

Ali, ja ne bih bio ja da ne postavljam pitanja!

Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?


Čak nije to najgore. Najgore je da ovakvo mišljenje ima većina građana Srbije.


Ti, kao građanin države Hrvatske, bolje da ćutiš i pokriješ se ušima.
Tvoja državna vrhuška je od mesta za egzekuciju i masovnih grobnica napravila letovališta(ostrvo Vir). Kod vas mlado-ustaša pravi koncerte finansirane od strane vlade RH, itd.

Hvala bogu, mi i kad smo najgori nismo gori od vas. Nad vašim zlodelima se i Hitler gadio.
ivanivica ivanivica 12:34 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

sevarlica
ivanivica

predatortz
Najlakše se povoditi za stereotipima, biti in, plivati niz struju.
Priznajem, Srebrenica je postala planetarni brend. Nešto kao Drug Tito onomad kod nas.
Ne postavljaju se pitanja, ne diskutuje se, samo se recituje naučena pesmica.

Ali, ja ne bih bio ja da ne postavljam pitanja!

Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?


Čak nije to najgore. Najgore je da ovakvo mišljenje ima većina građana Srbije.


Ti, kao građanin države Hrvatske, bolje da ćutiš i pokriješ se ušima.
Tvoja državna vrhuška je od mesta za egzekuciju i masovnih grobnica napravila letovališta(ostrvo Vir). Kod vas mlado-ustaša pravi koncerte finansirane od strane vlade RH, itd.

Hvala bogu, mi i kad smo najgori nismo gori od vas. Nad vašim zlodelima se i Hitler gadio.


To je vaše mišljenje. Naravno, u potpunosti krivo. Vaš stav šteti samo vama, a posredno i svim građanima Srbije jer ste vi ipak slika Srbije. A kakva je to slika znate i sami.
predatortz predatortz 12:35 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču


To je vaše mišljenje. Naravno, u potpunosti krivo. Vaš stav šteti samo vama, a posredno i svim građanima Srbije jer ste vi ipak slika Srbije. A kakva je to slika znate i sami.


Samo ti nemoj da se nerviraš zbog toga, redarstveniče. Vrućine su, oće to da naudi
expolicajac expolicajac 12:40 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

To je vaše mišljenje. Naravno, u potpunosti krivo. Vaš stav šteti samo vama, a posredno i svim građanima Srbije jer ste vi ipak slika Srbije. A kakva je to slika znate i sami.

Susjed, nadaleko je poznato vaše "kršćansko milosrđe". Naravno da time ne umanjujem naše "civilizacijske tekovine". Iskreno mislim da od svih na ovom Balkanu vi imate najmanje prava da nam stavljate ogledalo pred lice. Odnosno sasvim sam siguran da to ogledalo ne smete da okrenete prema sebi pa vam je uvek lakše da ga nama turate pod nos.
ivanivica ivanivica 12:41 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

predatortz

To je vaše mišljenje. Naravno, u potpunosti krivo. Vaš stav šteti samo vama, a posredno i svim građanima Srbije jer ste vi ipak slika Srbije. A kakva je to slika znate i sami.


Samo ti nemoj da se nerviraš zbog toga, redarstveniče. Vrućine su, oće to da naudi


Aha, pa zato ne možeš zapaliti svijeću za žrtve GENOCIDA. Zbog vrućine, jel?
predatortz predatortz 12:43 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

ivanivica
predatortz

To je vaše mišljenje. Naravno, u potpunosti krivo. Vaš stav šteti samo vama, a posredno i svim građanima Srbije jer ste vi ipak slika Srbije. A kakva je to slika znate i sami.


Samo ti nemoj da se nerviraš zbog toga, redarstveniče. Vrućine su, oće to da naudi


Aha, pa zato ne možeš zapaliti svijeću za žrtve GENOCIDA. Zbog vrućine, jel?


Ma jok. Čekam da dogore one tvoje koje si zapalio u Jasenovcu. Da ne dižemo temperaturu, a i poštujem prvenstvo. A i boljeg, brate... U genocidu ste prvaci!
wukadin wukadin 12:43 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

A to je...
More biti da su nam "liberali" zbog toga neurozni...
sevarlica sevarlica 12:44 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

ivanivica
sevarlica
ivanivica

predatortz
Najlakše se povoditi za stereotipima, biti in, plivati niz struju.
Priznajem, Srebrenica je postala planetarni brend. Nešto kao Drug Tito onomad kod nas.
Ne postavljaju se pitanja, ne diskutuje se, samo se recituje naučena pesmica.

Ali, ja ne bih bio ja da ne postavljam pitanja!

Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?


Čak nije to najgore. Najgore je da ovakvo mišljenje ima većina građana Srbije.


Ti, kao građanin države Hrvatske, bolje da ćutiš i pokriješ se ušima.
Tvoja državna vrhuška je od mesta za egzekuciju i masovnih grobnica napravila letovališta(ostrvo Vir). Kod vas mlado-ustaša pravi koncerte finansirane od strane vlade RH, itd.

Hvala bogu, mi i kad smo najgori nismo gori od vas. Nad vašim zlodelima se i Hitler gadio.


To je vaše mišljenje. Naravno, u potpunosti krivo. Vaš stav šteti samo vama, a posredno i svim građanima Srbije jer ste vi ipak slika Srbije. A kakva je to slika znate i sami.


To nije mišljenje, sve što sam naveo su činjenice koje su lako proverljive.
Kako to da Srbija ima bar 350.000 izbeglica iz RH a RH ni 1.000 iz RS, a Srbija i Srbi genocidni?

Pobedili ste u ratu, bolje ste prošli i u Jugoslaviji i posle njenog raspada, imate bolju vlast za svoje građane, oko svega toga se slažem. Samo nemoj da mi pričaš da se vi Hrvati imate ponositi bilo čega u celom dvadesetom veku. Treba da ćutite i gutate knedle čim se počne rasprava o moralu.
expolicajac expolicajac 12:46 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

A to je...
More biti da su nam "liberali" zbog toga neurozni.

Sladi se, sladi. Ovih dana ti sve ide na ruku.
Unfuckable Unfuckable 12:46 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

problem je sto ti nijednog dana ne zelis da nastavljas ovu raspravu. a pocinjes je svakog 17. jula.

miki...vraže!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:00 11.07.2012

Re: Obavezna lektira

ivanivica
Moje je mišljenje da je društveno stanje u Srbiji prestrašno i to sve zahvaljujući neprihvaćanju odgovornosti za počinjene užase. Ne bih se brinuo da takvo stanje ima samo posljedice po Srbiju jer svatko neka trpi polsljedice vlastite gluposti. Ovakva Srbija je opet prijetnja po susjede, i to naročito Crnu Goru, BiH i Kosovo. A prošlo je 20 godina. 20 uzaludnih godina.


U korenu takvih mišljenja leži podsvesni strah mnogih Hrvata nečiste savesti da potomci onih poklanih u Jasenovcu, pobijenih i proteranih u "Bljesku" i "Oluji" ne uzmu pravdu u svoje ruke i jednog dana dođu u svoju bivšu domovinu, ne samo po svoje kuće i imovinu, već i da naplate prolivenu krv svojih predaka.

Ne znam da li je Gundulić još uvek obavezna lektira u Hrvata, pa zato podsećam:

"Ah, čijem si se zahvalila,
tašta ljudska oholosti?
Sve što više stereš krila,
sve ćeš paka niže pasti!

Kolo od sreće uokoli
vrteći se ne pristaje:
tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje."
wukadin wukadin 13:02 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

expolicajac
A to je...More biti da su nam "liberali" zbog toga neurozni.Sladi se, sladi. Ovih dana ti sve ide na ruku.



Ide, ide...
Proslava u Andrićgradu - Dodik, Jeremić, Koštunica & Kusturica
expolicajac expolicajac 13:04 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Ide, ide...
Proslava u Andrićgradu - Dodik, Jeremić, Koštunica & Kusturica

Krčag ide na vodu dok se ne razbije.
dragan7557 dragan7557 13:11 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Kako to da Srbija ima bar 350.000 izbeglica iz RH a RH

Pa ko ih otera iz RH?

cerski
ivanivica ivanivica 13:14 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Vojislav Stojković


U korenu takvih mišljenja leži podsvesni strah mnogih Hrvata nečiste savesti da, jednog dana, potomci onih poklanih u Jasenovcu, pobijenih i proteranih u "Bljesku" i "Oluji", jednog dana, ne uzmu pravdu u svoje ruke i dođu u svoju bivšu domovinu, ne samo po svoje kuće i imovinu, već i da naplate prolivenu krv svojih predaka.



Pa o tome pričam, korijen svih problema. Taj mitološki kompleks o svojoj naciji kao ultimativnoj, nadnaravnoj žrtvi, a što daje opravdanje za sve jučerašnje i sutrašnje genocide. Samosažaljenje koje je dovelo do genocida u Srebrenici (srpski: dešavanje u Srebrenici). Ponavljam, sjetite da je genocid, kako Mladić veli, poklon Srbima kao osveta Turcima od prije 500 godina. Strašno! Srećom ili nažalost (nisam više siguran) da se srpsko mitološko onaniranje prebacilo dalje od Hrvatske. Očito je neiskorjenjivo, pa hajd da zamarate druge s tim opasnim glupostima.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:33 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Ustaški zločini nad srpskom decom zaista deluju nadnaravno:






ivanivica ivanivica 13:41 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Vojislav Stojković
Hrvatski zločini nad srpskom decom zaista deluju nadnaravno:









Pa NDH jest bila genocidnaa tvorevina, i NDH jest provodila genocid. Da, i ja se sramim jer su pripadnici mog naroda počinili genocid. I da, ja se ponosim jer su pripadnici mog naroda ustali protiv fašizma. Pitanje: kako se zove osoba koja jednim fašizmom brani drugi fašizam?
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 14:03 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

problem je sto ti nijednog dana ne zelis da nastavljas ovu raspravu. a pocinjes je svakog 17. jula.


11. jula.

mikimedic mikimedic 15:30 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču


problem je sto ti nijednog dana ne zelis da nastavljas ovu raspravu. a pocinjes je svakog 17. jula.



11. jula.


i to je sve sto imas da odgovoris?

onda nemoj da se cudis ako ti svakog 11. jula bude postavljeno ponovo.
bluestar bluestar 17:35 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

predatortz
Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?



Oni su zasticeni Zenevskom konvencijom o postupanju sa ratnim zarobljenicima. Pa upravo da su svi pobijeni (a nisu) bili koljaci ne sme niko pravdu uzimati u svoje ruke. To si moras utuviti u glavu. Slazem se sa Grofom da je taj zlocin bio zeleno svetlo za "Oluju" u Hrvatskoj.
predatortz predatortz 17:44 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču


Oni su zasticeni Zenevskom konvencijom o postupanju sa ratnim zarobljenicima. Pa upravo da su svi pobijeni (a nisu) bili koljaci ne sme niko pravdu uzimati u svoje ruke. To si moras utuviti u glavu. Slazem se sa Grofom da je taj zlocin bio zeleno svetlo za "Oluju" u Hrvatskoj.


To niko ne spori, bar ja ne. Ali, vi uporno proturate tezu da su svi koji su sahranjeni u Potočarima streljani. Ja tvrdim da nisu.
bluestar bluestar 17:52 11.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

predatortz
Da su u Potočarima sahranjeni samo civili, prvi bih otišao i poklonio se.
Pošto nisu, naime ,većina sahranjenih su bili pripadnici 28.divizije A BiH, divizije koja je poznata po zverstvima u Podrinju, treba li srpski predsednik da se klanja onim koji su ubijali njegov narod?
Ili u Skelanima, Kravici, Fakovićima nije bilo zločina?
Ako jeste, ko ga je uradio?
Ako ga je uradio neko od sahranjenih u Potočarima, treba li se klanjati zemnim ostacima zločinca?



Postoji Zenevska konvencija o postupanju prema ratnim zarobljenicima... upravo da su svi zarobljeni bili koljaci (naravno da nisu) niko nema pravo da uzima pravdu u svoje ruke i da se sveti. U tome je razlika izmedju vojske i primitivnih divljaka. Znam, znam, i oni su nase ubijali, dvostruki arsini medjunarodne zajednice frustriraju, ali neko ko je stavio sapku Zivojina Misica na glavu, trebao je da procita kako se slavni vojvoda odnosio prema austrougarskim ratnim zarobljenicima koji su isto tako pocinili strasne zlocine po Macvi. Zato je slavni vojvoda otisao u legendu a ovaj novokomponovani u Hag.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana