Društvo| Ekonomija| Gradjanske inicijative| Moj grad| Politika

BusPlus, Beograd u haosu

alexlambros RSS / 17.07.2012. u 17:33
gost autor: Amitz E. Dulniker
 
Kada pokreće neki posao, većina srpskih "biznismena" uvek polazi samo od ideje koliko je njima novca potrebno ili koliko novca prosto žele u datom trenutku pa u skladu sa time formiraju cenu svog proizvoda, bilo da ga sami prave ili trguju sa njime. Ne vode računa o tržištu, stvarnoj vrednosti i krajnjim korisnicima njihovog proizvoda.

Ta netržišna filozofija i praksa se zapatila zbog toga što je najveći, a praktično i jedini funkcionalni privredni subjekt u Srbiji, srpska državna admistracija, pa se celokupna privreda svodi na arčenje opštih dobara, monopolima i političkim vezama, a ne na tržište i činioce u tom tržištu. Neću sada da širim priču o srpskoj ekonomiji i kako gorepomenuta admistracija dolazi do novca, ali je za ovaj tekst važno još napomenuti da se sve uglavnom svodi na prosjačnje, kredite, donacije i doznake iz inostranstva.

Moj dobar prijatelj, filozof među pandurima, Goran Petrović, nekada načelnik BIA, danas nezaposleni policijski general i kolumnista kaže „Ako neki funkcioner ili službenik u bilo kom državnom organu ima šansu da se ogrebe za hiljadu evra, a da time napravi štetu državi od sto miliona evra, on će to uraditi, ako pak ima šanse da napravi korist od sto miliona evra za državu, a da on nema ništa lično od toga, on neće prstom mrdnuti".

I to je jedna od najvećih istina vezanih za srpsku državnu admistraciju, a samim tim i najprofitabilniju srpsku privrednu granu.

Već godinama stoje neiskorišćeni pristupni fondovi Evropske unije, i onih milijardu jura krede od Rusije, zbog kojih nam slovenska majčica neće u dogledno vreme ništa pomoći jer smo lenje bitnage, kojima ne vredi pružati šansu, jer niko u državnoj admistraciji nije video korist u tome da bez mita u strogo kontrolisanim uslovima dođe do sredstava za, na primer, neku kapitalnu investiciju, proizvodnju, ili obrazovanje.

BusPlus priča se ništa ne razlikuje od tog srpskog „biznis" manira. Dosetilo se nekoliko domišljatih ljudi kako bi dugoročno mogli da se „nakače na gradsku sisu", tako što bi skidali kajmak sa raspalog javnog prevoza, kroz privatizovanu naplatu karata.

Samo je bilo potrebno napraviti neku firmu, a to može za petsto jura, zatim da se nađe i ta firma poveže sa nekom kompanijom koja proizvodi karte i čitače karata, i da se napravi dil sa nekime u gradskoj vlasti, „Izi mani", što bi rekao „Amerikanac, Švabo i Englez".
Nije da se ja toga nisam setio, ali nemam petsto jura ni veze u gradskoj vlasti, pa je taj startap u mom slučaju odmah otpao kao opcija.

Sledeća faza domišljatih „van", i korumpiranih „u" gradskoj vlasti, je bila raspisavanje tendera na kojem bi svi ozbiljni potencijalni svetski takmaci u kategoriji javnog trasnporta u startu otpali zbog gomile gluposti i peripetija koje bi bile postavljene kao prepreke u samom tenderu.

I stvarno, svetske kompanije poput Simensa i Asecco, su se suočile sa raznim zajebancijama Beogradske vlasti koje su tender raspisale mimo, čak i srpskog Zakona o javnim nabavkama, koristeći rupe u nedovoljno dobro definisanom statusu Beograda u Srbiji.

Te dve i još nekoliko ozbiljnih svetskih kompanija su od gradske vlasti zahtevale više vremena da bi uspeli da, lično u ulici 27. marta podignu dokumentaciju na tom međunarodnom tenderu, naravno ispisanu na čistom srpskom, ćiriličnim pismom, te da ga izuče, naprave ponudu, prevedu nazad na srpsku ćirilicu i vrate u zadatom roku u ulicu 27. marta.

Međutim naše vlasti nisu imale razumevanja, pa su na kraju od 51 otkupljenje dokumentacije u grad Beograd stigle samo tri ponude.

I to, nećete verovati, sve tri ponude su bile srpskih firmi, koje nikakve veze i iskustva sa javnim prevozom nemaju.

Na kraju, ispostavilo se da firma koja je dobila tender, je u tom trenutku imala samo jednog zaposlenog (što je nedozvoljeno srpskim Zakonom o javnim nabavkama tog gabrita) i imala ukupan kapital od petsto jura.

Firma Apex, novorođenče u svetu javnog prevoza je doduše imala je neki dil sa nekom firmom koja se do tad bavila dopunama kredita za mobilni telefon, i dil sa turskom firmom Kart Kent koja se bavi izradom validatora i karata za prevoz.

Druga firma koja je predala ponudu, je „greškom" poslala flajere sa pozivom za žurku u koverti u kojoj je trebalo da bude tenderska dokumentacija, a treća se na kraju nekako uglavila da ovima od petsto jura, što su dobili tender valja neke displeje koje inače proizvodi.

Nikom to nije bilo ništa sumnjivo, naročito ne novinarima i medijima koji zavise od reklama koje dospevaju preko Đilasovog Dajrekta, a naplata karata, monitoring i kreiranje javnog prevoza u milionskom gradu je pala u ruke diletantima koji su napravili firmu za petsto jura i udružili se sa prodavcima dopune za mobilni telefon.

I to ne običnom milionskom gradu, već gradu u kojem petina građana živi na ivici egzistencije, polovina ljudi živi u sivoj zoni, u kojem šoferi GSP-a biju mlade aktiviste, a autobusi gradskog prevoza umeju da se pokvare ili zapale iz čistog mira.

Da se razumemo GSP nije Minhenski MVV, GSP je sve, samo nije običan javni gradski prevoz, zapravo je najpre neka vrsta merila siromaštva i bede ovog grada, jer u Beogradu onaj ko bolje stoji finansijski retko ulazi u gradski prevoz, a oni siromašniji su osuđeni na „daj šta daš BusPlus" varijantu.

Nije beogradski javni prevoz poput onih u svetskim metropolama, u kojima je običnom čoveku lakše ući u klimatizovani metro koji vozi u sekund po redu vožnje, nego autom tražiti parking po centru grada.

U Beogradu se auto parkira u kafić ili baštu kafića, a u gradski autobus ulazi samo ko mora.

I tako, inače nasilna Beogradska vlast ovih dana konačno ima sukob dve realnosti.

Jedna realnost je bahata, korumipirana gramziva BusPlus banda, potpuno nekompetentna i nedorasla poslu koji je dobila na nameštenom tenderu, bez razumevanja putnika i sociološke dimenzije javnog prevoza u Beogradu, i druga realnost su građani Beograda, sirotinja, koja je prinuđena da koristi usluge javnog prevoza, jer nema ni za leba, a kamoli za neki drugi vid transporta.

Iako ta je kriminalna BusPlus banda tender dobila čistim kriminalom, i nema blage veze sa poslom koji bi trebalo da radi, uporno, uvredljivo tretira Beograđane, korisnike javnog prevoza kao nesposobnu stoku koja i ne zaslužuje bolje od prevoza koji dobija. Ta banda koja je poslednjih dana svojim stavovima i plakatima pokazala da sebe smatra uzvišenim delom ovog grada, je putnicima ponudila samo gomilu metalnih kanti na četri i šest točkova,i sramotno mali broj opcija putnih karata.

Za razliku od svetskih gradova slične veličine u Beogradu nema karata koje imaju neku povoljnost specifičnost, pa tako, ako nisam student, ili na birou ili zaposlen, imam opciju da svaki put kad uđem u autobus platim vožnju 60 dinara.

Da odem i da se vratim od Milice 240 dinara. Da imam auto to bi bile skoro dve litre benzina, ako je u pitanju autogas onda je to četiri litre istog, ili ti u prevodu za jedan dolazak GSP-om sa Banjice do Zemuna i nazad, automobilom koji ima ugrađen gas mogu dva i po puta to uraditi za istu cenu. Pri tom sam sam, brže stignem, gospodar sam svog vremena, niko mi ne smrdi pored, ne preznojavam se, ili ne crtam noktom po zaleđenom staklu, ne čekam autobus koji ne poštuje red vožnje, ne izdrkavaju se na meni nepismeni kontrolori i ne strahujem da li ću ući na pogrešna vrata.

Još ako neko pođe sa mnom onda je to dva puta veća ušteda.

BusPlusom ja nemam opciju, iako ne koristim prevoz u špicu, iako presedam, ali idem u istom pravcu ja nemam mogućnost da ostvarim bilo kakvu povoljnost u gradskom prevozu. Nekoliko puta sam navodio da u Minhenu u kojem mogu da koristim metro, trmavaj, autobuse, brzi voz (nešto poput našeg Beovoza) pa čak i redovne vozne linije Dojče bana, mesečnu kartu plaćam 49 evra, koliko god se vozio, presedao i gde god išao, što je za prosčenu platu od 2000 evra jedna četrdesetina troškova, a ako pak u Beogradu odlučim da odem do Milice svaki drugi dan, to zadovoljstvo će me koštati isto kao mesečna karta u Minhenu za bilo gde i bilo koliko presedanja, na prosečnu platu skoro deset puta manju nego u Bavarskoj.

Da ne dužim dalje, banda koja bi trebalo da sedi u zatvoru, silom sprovodi Beograđane kao stoku u autobuse koji se raspadaju, svakim svojim potezom otežava ionako katastrofalan javni prevoz, sada još pravi zastoje u prevozu, a procentualno gledano naplaćuje najskuplji gradski prevoz na svetu.

Ne ulazak na predviđena vrata u gradskom prevozu nije želja da se krši neki vajni red, već je to socijalni bunt protiv pljačkaških bandi koje se kriju iza fantomskih firmi koje nisu u stanju da funkcionišu u tržišnim uslovima, već isključivo u uslovima kriminalizovane partokratske ekonomije i medijskog mraka.
Da su ti ljudi stvarno sposobni i kompetentni ovaj otpor ne bi postojao, a oni bi našli način, bez sile, da od mene uzmu najviše novca što mogu za taj prevoz da platim, da se vozim bezbrižno, a oni da uzmu više nego što su dobijali do sada. Kao što se to radi svugde u svetu.

Međutim da bi to razumeli oni bi trebalo da budu poslovni ljudi, a ne kriminalna banda, koja za sopstvenu nesposobnost krivi narod, a svoj raspali proizvod prodaje za cenu koju su izmaštali, a ne koliko stvarno vredi.

Zato se Srbija raspada, i figurativno i bukvalno, i zato ovih dana imamo haos sa BusPlusom, zato što u Srbiji ne postoji privreda i tržište, već samo bolje i lošije organizovane kriminalne grupacije koje imaju političke veze, pa opšta dobra preprodaju „nesposobnima" za novac koji im je u datom trenutku potreban.
Pa dokle doguraju.

Ovo su izgleda dogurali do zida . . ili . . ili smo ipak stoka

 

Atačmenti



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 17:55 17.07.2012

Bravo!

Hrabri, kritički duh Verice Barać širi se Srbijom. Bravo za blog!
blogovatelj blogovatelj 18:33 17.07.2012

Re: Bravo!

Hrabri, kritički duh Verice Barać širi se Srbijom. Bravo za blog!


Crni Filipe, pa zasto ti nisi ovako nesto napisao, nego pises o ovoj temi, ali tako sto nam objasnjavas sta je guverner narodne banke rekao.
alexlambros alexlambros 18:40 17.07.2012

Re: Bravo!

Crni Filipe, pa zasto ti nisi ovako nesto napisao


sto bi rekla Cakana, da uporedis pristup
bolid1 bolid1 19:20 17.07.2012

Re: Bravo!

alexlambros

sto bi rekla Cakana, da uporedis pristup



gorstak92 gorstak92 18:40 17.07.2012

Malo mi izmiče logika

Al sam sa vaaaAma!

Kad kalkulišeš troškove auta na gas treba da ubaciš u računicu trošak kupovine automobila, ugradnje gasa, trošak periodične zamene filtera i ulja, trošak za zimske gume, onda troškove majstora na mesec dva jer se ne vozi nov automobil...

Računaj da će opet država da te sačeka sa nametima tipa: porez, registracija vozila, osiguranje, saobraćajne kazne, parking karte, ...

U zavisnosti koliko često ideš do Milice i koliko dugo će da traje vaša veza izađe to na dodatnih somića jura godišnje.

Da! Nije mi jasno zašto upoređuješ prevoz u Nemačkoj i Srbiji u odnosu na plate.
Cena goriva je skoro ista u obe zemlje (u Nemačkoj je malo skuplje), a prevozna sredstva (autobusi) su neznatno skuplja u Srbiji.

Kakve veze ima koliki je to procenat od plate?
Zašto nisi uporedio sa nekim besmislenijim podatkom? Npr. u odnosu na zapreminu tela ili tako nešto.

Ono sa tenderima se skroz i sasvim slažem.
Nemam pojma kako je taj tender odrađen, ali tenderi i jesu izmišljeni da bi se tražile rupe i provizije. (cerski mi te volimo)
Ekipe koje se bave muljanjem bi trebale da sede u ćorkU, ali kako.
alexlambros alexlambros 18:43 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika


Da! Nije mi jasno zašto upoređuješ prevoz u Nemačkoj i Srbiji u odnosu na plate.


umesto s indexom telesne masnoce? ne razumem ...

ovde za jedan evro (dakle nekih 100rsd) iz Nice mozes da dodjes do granice s Italijom ili u suprotnom pravcu do iza Kana ... u cistom klimatizovanom autobusu
pakito_el_grande pakito_el_grande 19:01 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

Odlican tekst samo kao i cesto analiza zatecenog (tuznog) stanja bez predloga ili lamentacije kako da se nesto po tom pitanju ucini.

Slazem se sa autorom da je vazno da uporedi sa prosecnom platom jer se tek tada realno i relativno u odnosu na ostale mesecne izdatke vidi koliko zaista trosimo.

Sto se tice presedanja u BusPlus - to je sramota - bilo gde u jEvropi jedna karta za bilo koji gradski prevoz vazi sat vremena ma koliko vrsta prevoza menjali.

My 2c.
alexlambros alexlambros 19:21 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

stanja bez predloga


predlog je vrlo jasan, al je izgleda gradjanima Srbije stanje bez institucionalizovane korupcije u domenu naucne fantastike
gorstak92 gorstak92 19:29 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

alexlambros

Da! Nije mi jasno zašto upoređuješ prevoz u Nemačkoj i Srbiji u odnosu na plate.


umesto s indexom telesne masnoce? ne razumem ...

ovde za jedan evro (dakle nekih 100rsd) iz Nice mozes da dodjes do granice s Italijom ili u suprotnom pravcu do iza Kana ... u cistom klimatizovanom autobusu

Kako ne razumeš?
Cena transporta je fiksna bez obzira o kojoj zemlji je reč.
Autobus košta koliko košta, gorivo i amortizacija takođe.
Potpuno je nebitno kolika je plata pa stoga poređenje cene transporta u odnosu na platu nema mnogo veze.

To što navodiš da je iz Nice do Kana 1 eur karta za klimatizovan bus navodi me na pomisao da je to subvencionisano od strane države. Sumnjam da bi neki privatnik opstao sa takvom cenom da prevozi putnike.
E sad, to nas navodi na filozofiranje zašto Srbija nije Francuska i zašto je kod njih bruto nacionalni dohodak decenijama ako ne i vekovima veći nego kod nas. Ako kreneš od cene prevoza mnogo je to široko.

Dopuna: Na sajtu Viamichelin.com ukucaš rutu Nica - Ventimiglia i dobiješ sledeće rezultate:
Costs 10.19 EUR
Toll 4.50 EUR
Petrol 5.69 EUR
Time 00h45 wich 00h19 on motorways
Distance 39 km wich 30 km on motorways

Dakle, 10,19 eur ako ideš kolima. Autobuske karte su skoro uvek kao i cena goriva + 10%, dakle realna cena bi bila 6, a ne 1 eur.
alexlambros alexlambros 19:39 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

Cena transporta je fiksna bez obzira o kojoj zemlji je reč.


ja se ne razumem bas previse u ekonomiju, al cini mi se da cene robe, koje god, moraju stajati u nekoj srazmeri s kupovnom moci gradjana ...

u Srbiji je sve skuplje nego u Nemackoj .... recimo ...

ako to ima veze s mozgom, onda ok

kao sto su Zara i svi ti middle class brendovi skuplji u Srbiji nego bilo gde u Evropi ... ja mislim da se to u ekonomiji zove monopol

a monopol je rak svake ekonomije ...
gorstak92 gorstak92 19:49 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

alexlambros
Cena transporta je fiksna bez obzira o kojoj zemlji je reč.


ja se ne razumem bas previse u ekonomiju, al cini mi se da cene robe, koje god, moraju stajati u nekoj srazmeri s kupovnom moci gradjana ...

u Srbiji je sve skuplje nego u Nemackoj .... recimo ...

ako to ima veze s mozgom, onda ok

kao sto su Zara i svi ti middle class brendovi skuplji u Srbiji nego bilo gde u Evropi ... ja mislim da se to u ekonomiji zove monopol

a monopol je rak svake ekonomije ...


Ej, tu nema spora.
U potpunosti delim tvoje mišljenje da je besmisleno koliko su nam stvari skupe ovde u Srbiji. Monopol i korupcija nas ubiše.
Samo je problem to sa gorivom i cenom transporta.
I Nemca i Srbina skoro isto košta pređeni kilometar jer gorivo obojica nabavljaju skoro po istoj ceni i automobil/autobus ih skoro isto koštaju.
Nema to veze kolika im je kupovna moć.
Sad bi neki Heraklit pomenuo i cenu zlata.
Na svetskom nivou skroz je nebitno koliko kg zlata ide po jednom Srbinu u odnosu na njegovu platu.
dragoljub92 dragoljub92 20:08 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

Sad bi neki Heraklit pomenuo i cenu zlata.

не призивај име божје узалуд иначе ће на тебе да се устреми свом силином свог цитата и чаршафских коментара.
gorstak92 gorstak92 20:14 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

dragoljub92
Sad bi neki Heraklit pomenuo i cenu zlata.

не призивај име божје узалуд иначе ће на тебе да се устреми свом силином свог цитата и чаршафских коментара.

U redu je.
9 dana i 3 bičevanja.
dragoljub92 dragoljub92 20:32 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

oskar-z-wild oskar-z-wild 21:27 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

Možda bi Rusima, koji su upravo kupitli pola akcija POLITIKE, trebalo ponuditi i akcije GSP. Samo jedna ideja dok ...
ivana23 ivana23 21:30 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

oskar-z-wild
Možda bi Rusima, koji su upravo kupitli pola akcija POLITIKE, trebalo ponuditi i akcije GSP. Samo jedna ideja dok ...


Nigde jednog Rusa.
alexlambros alexlambros 23:33 17.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

dakle realna cena bi bila 6, a ne 1 eur.


rekoh do granice s Italijom.

sta pise na sajtu, ne znam, nit me zanima da proverim. koristim tu liniju redovno, karta je 1 euro

blogovatelj blogovatelj 00:09 18.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

koristim tu liniju redovno, karta je 1 euro


To sto ti platis jedan euro, ne znaci da kosta jedan euro, nego da jos neko plati do pune cene. Pretpostavljam iz budzeta.
Jedna voznja metroom po Torontu je $3.00, za djake $2.00 ako se kupi pojedinacna karta, s tim sto je moguce prebacivati se iz busa u metro/tramvaj dok god ides na istu stranu sveta. Znaci krenuo si na istok, pa ides prvo na jug busom do metroa, pa metroom neko vreme, pa izadjes i sednes u tramvaj, pa iz tramvaja opet u bus.
i ova vrsta voznje je dotirana od drzave, tj grada, ne znam u kom procentu.
S tim sto je Toronto samo jedan od delova megalopolisa, pa ako zadjes u susedne opstine, svaka od njih ima svoj prevoz i svaki se posebno placa.
Inace, mesecna karta je $126, a djaci i studenti placaju $104.
Za cetvoroclanu porodicu je trosak $460 mesecno. Ako imas posao van Toronta, onda jos i vise. Mnogo ljudi ima takav posao.
I niko u Kanadi ne vristi kao Filip - Odakle! Nego placa i cuti.
wukadin wukadin 13:28 18.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

oskar-z-wild
Možda bi Rusima, koji su upravo kupitli pola akcija POLITIKE, trebalo ponuditi i akcije GSP. Samo jedna ideja dok ...


Misliš "demokratama", da ne kažem žutima, preko fantomskih firmi.
Pazi, pa Bus Minus je već 2.0 version toga - ovde je odvojen hardver od softvera... razdrndani GSP je i dalje "državni" (Đilasova fildžan-država), a tu je i čuvena komunalna policija, zlu-ne-trebalo... Ali je zato softver u sugurnim rukama - u "turskoj" firmi, tako sam čuo, zapravo ko zna čijoj...
I sad treba reći da je Đilas dao gradski prevoz Turcima (čuo sam priče uličnih filozofa da nam opet Turci naplaćuju drumarinu)
gorstak92 gorstak92 13:32 18.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

I sad treba reći da je Đilas dao gradski prevoz Turcima (čuo sam priče uličnih filozofa da nam opet Turci naplaćuju drumarinu)


Heraklit?
Atomski mrav Atomski mrav 13:40 18.07.2012

Re: Malo mi izmiče logika

Heraklit?


I Tacit, i Odgore de Balzak, braća Milenković...
lozacpera1 lozacpera1 21:47 17.07.2012

Slazem se potpuno

Iako ta je kriminalna BusPlus banda tender dobila čistim kriminalom, i nema blage veze sa poslom koji bi trebalo da radi, uporno, uvredljivo tretira Beograđane, korisnike javnog prevoza kao nesposobnu stoku koja i ne zaslužuje bolje od prevoza koji dobija

Meni jedan drugar rece da je ova turska firma na svom sajtu istakla reference nekih gradova sa max 100.000 stanovnika. Ovde traze projektuju sistem za milion i nesto stanovnika. Zato i prave ovakve greske.
Ulazak na jedna vrata moze tamo gde je manji broj ljudi koji ulaze po stanici i gde je veci broj autobusa tj. manji interval izmedju dva autobusa. Cekiranje mi nije uopste jasno. Ja se pitam kako mogu da zakljuce nesto iz informacije o ulasku u autobus? Kad bi imali i informaciju o izlasku onda vec moze da se vrsi neka analiza.
Dok sam slusao onog njihovog menadzera kako prica meni se ucinilo da on nema blage veze o saobracaju (nije da ja tvrdim da sam neki strucnjak), ali vidi se da nema pojma o cemu prica.
Sto se tice tretiranja tu sam se ispraksovao "majstorski", vise puta sam im rekao da nemam dokumenta. Jednom su hteli da me uplase sa zvanjem policije, kad se nisam zacenio od smeha. Ja lepo kazem zovite. Kad je video da nema vajde od policije on kaze vozacu da zaustavi autobus a meni kaze da izadjem napolje. Mozes misliti kako sam se uplasio od njih. :) Kad ni to nije upalilo (cekali smo 10 sekundi dok vozac nije video da me boli uvo da silazim) odmaknuse se od mene i nastavismo voznju. Ko za baksuz ja na sledecoj stanici sidjem (sta cu isao sam samo dve stanice do prodavnice :) ). Ko da sam opljackao nekog. Zao mi samo kad maltretiraju nekog starijeg ili zenu, a meni ne smeju ni da traze kartu.
Sad vidim imaju novu taktiku. Uzimaju mlade ljude preko omladinske zadruge. Moram reci da su kulturniji od onih prethodnih.
Da je neki lopovluk u pitanju vidi se odmah.

A da jos sam cuo da je GSP uzimao oko 3,5% od naplate kao naknadu a da ovi uzimaju oko 8,5%. Pri tom je GSP svoje ljude placao (opet) oko 30.000 dinara a ovi daju 20.000 dinara. Pre su kontrolori bili stalno zaposleni u GSP-u a sada imaju ugovore na 6 meseci.
Da imamo sindikat letele bi glave na sve strane samo zbog ovog rezanja plate.
uninamama uninamama 10:51 18.07.2012

Re: Slazem se potpuno

lozacpera1

Sad vidim imaju novu taktiku. Uzimaju mlade ljude preko omladinske zadruge. Moram reci da su kulturniji od onih prethodnih.
Da je neki lopovluk u pitanju vidi se odmah.

A da jos sam cuo da je GSP uzimao oko 3,5% od naplate kao naknadu a da ovi uzimaju oko 8,5%. Pri tom je GSP svoje ljude placao (opet) oko 30.000 dinara a ovi daju 20.000 dinara. Pre su kontrolori bili stalno zaposleni u GSP-u a sada imaju ugovore na 6 meseci.
Da imamo sindikat letele bi glave na sve strane samo zbog ovog rezanja plate.

Imam drugaricu koja radi kao kontrolor u ovom novom busplus sistemu. Oni ni ne dobiju platu ako ne provere određen broj autobusa, sa određenim brojem putnika i ne napišu određen broj kazni mesečno. Mogu da se provuku jedan mesec, u drugom ako imaju minus, dobijaju otkaz.
Ovo sa brojem autobusa je ok, ali zavisi od linije koliko će biti putnika, a ovo treće je potpuna budalaština!
Ne mogu da smislim dobar način da se protiv ovoga izborimo. Nemamo alternativu, a da je iole prihvatljive cene. Ne možemo tražiti od ljudi da u ime protesta idu peške ili taksijem, a beovoz ne pokriva ceo grad... Sa druge strane, ljudi koji su zaposleni u državnim firmama imaju plaćen busplus bez mogućnosti da ga ne plate, koristili ga ili ne. Dakle, ne možemo ni da bojkotujemo plaćanje. Ne znam... jedino mi pada na pamet da dva meseca niko ne ulazi u bus bez plaćene karte, pa da svi kontrolori dobiju otkaz. Ali oni mogu da promene pravila onda...
Baš nezgodna situacija :( Ima li neko ideju?!?
Vera Johnson Vera Johnson 01:35 18.07.2012

ulazak na jedna vrata

postoji i opstaje i u nyc (bigg apple). nema veze koliko stanovnika ima, samo znajte da je pedeset miliona turista proslo 2011. godine kroz taj.... hm... grad?

autobuski saobracaj je nevidjeno spor. ulazi se samo na prednja vrata (izuzetak su invaldi u kolicima). na predjna vrata se ulazi da bi vozac znao da je svako platio "kartu", sto se ocitava tako da svi znamo da je placeno . mis'im ceoo autobus to moze da vidi. mene, penzionerku, niko ne sprecava da na ta prednja vrata i izadjem.

granted, niko se ne "bori" da zauzme teritoriju, odnosno sediste. niko se ne gura i ne trazi svoja "prava" prvoulaska u autobus.

ako se nadje junosa da ponudi sto dolara da plati "kartu", vozac mu kaze: "exact change, please". svi to znaju pa ne palamude. nema komunalne policije. onaj koji pokusa da se vozi sa novocanicom $100.00 bude odveden u pravu policijsku stanicu. tako nesto ne prolazi.

tacno. nyc ima i subway. tu se ulazi na sva vrata kad je voz u pitanju, ali se karta placa (kao i u drugim drzavama) pre ulaska na peron.

crtice iz podzemne: ulazim, uredno placam, turnstil se otvara, prolazim... susedni turnstil, junosa preskace. ne placa kartu. undercover policijot (nis' komunalac, mis'im komunalni policajac), baca ga na zemlju, krv tece, vodi ga u "stancu".

nesto kasnije, javlja se koleginica. iz zatvora. stara gospodja nije mislila da treba da ima "kartu" za prevoz, a bas na toj stanici bilo zatvoreno. obe vitke i lepe, pokusale na jednu "kartu" da prodju... jebiga jos ima mladih koji postuju starije :(

stvarno ne razumem one koji ocekuju "state of the art" prevoz a da ne plate kartu :)

jel' da umuknem, il' da vam pricam iskustva iz srbije? poradi "javno/narodnog prevoza"?
mlekac mlekac 02:48 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

Vera Johnson


autobuski saobracaj je nevidjeno spor. ulazi se samo na prednja vrata (izuzetak su invaldi u kolicima). na predjna vrata se ulazi da bi vozac znao da je svako platio "kartu", sto se ocitava tako da svi znamo da je placeno . mis'im ceoo autobus to moze da vidi. mene, penzionerku, niko ne sprecava da na ta prednja vrata i izadjem.


Boldovana recenica istakla je sustinu problema, Vera.

Niko ne kaze da to ne moze, ali u situaciji kada je to mal' ne JEDINI saobracaj koji imamo, a vec je i spor i nedovoljan, jos vise ga usporiti zarad necijeg cefa?
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:59 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

mlekac
Vera Johnson


autobuski saobracaj je nevidjeno spor. ulazi se samo na prednja vrata (izuzetak su invaldi u kolicima). na predjna vrata se ulazi da bi vozac znao da je svako platio "kartu", sto se ocitava tako da svi znamo da je placeno . mis'im ceoo autobus to moze da vidi. mene, penzionerku, niko ne sprecava da na ta prednja vrata i izadjem.


Boldovana recenica istakla je sustinu problema, Vera.

Niko ne kaze da to ne moze, ali u situaciji kada je to mal' ne JEDINI saobracaj koji imamo, a vec je i spor i nedovoljan, jos vise ga usporiti zarad necijeg cefa?


Polaaaako, 'de se bre žurite? Krenite ranije

A vidiš, ovo kako je opisala Vera je isto tako i kod mene u vukojebini, i baš sam nešto mislio da takav sistem (da svi ulaze na jedna vrata, kod vozača, on čekira markicu ili ubačenu sitninu u mašinu pored njega, plus u autobus ne može da udje toliko ljudi da popune sav raspoloživi volumen, nego ima maksimum, koji kad se predje, vozač ljubazno saopšti da u autobusu više nema mesta i zamoli putnike da sačekaju sledeće vozilo), dakle da takav sistem ne može da funkcioniše u iole većem gradu.

Možda je trik u onoj maloj tabli iza vozača na kojoj piše da se svako ometanje vozača i vozila u radu smatra opstrukcijom javnog transporta, što je federalno krivično delo, koje se kažnjava sa, recimo, 5 godina zatvora i stotinak hiljada dolara kazne). Pa ti onda ometaj...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:55 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

A vidiš, ovo kako je opisala Vera je isto tako i kod mene u vukojebini, i baš sam nešto mislio da takav sistem (da svi ulaze na jedna vrata, kod vozača, on čekira markicu ili ubačenu sitninu u mašinu pored njega, plus u autobus ne može da udje toliko ljudi da popune sav raspoloživi volumen, nego ima maksimum, koji kad se predje, vozač ljubazno saopšti da u autobusu više nema mesta i zamoli putnike da sačekaju sledeće vozilo), dakle da takav sistem ne može da funkcioniše u iole većem gradu.

Juče sam se vozio autobusom 95 i autobusom 7 koji izigrava tramvaj.
U "95" ne može da se uđe na prednja vrata, osim ako nećeš da se uvučeš u dupe jadniku koji visi na stepenicama. Ja uđem na srednja i to tako da mi van autobusa ne viri ni noga ni ruka. To je u Beogradu vrlo česta situacija - ovo za blogere koji nemaju iskustva sa GSP-om i za onog bogatog isturenog picopevca Vlahovića.
Predveče sam se vozio u bus/tram 7 i to je idealna situacija u kojoj može da radi bilo koji sistem naplate i kontrole - poluprazan, svi sede, nestvarno.
Uredno sam prinosio moju nepersonalizovanu kartu(bem ti personu koja je ovo izumele) skidao po 60 RSD. U "95" to izgleda tako što zamoliš nekoga da ti to obavi jer ne možeš da se mrdneš. U sedmici nije radio automat na zadnjim vratima a nije mi padalo na pamet da idem kroz bus i da tražim koji radi.
Većina ljudi nije čekirala (psovka, opet) karte.
Mnogi imaju mesečne karte (pitao sam ljude!!!) i ne pada im na pamet da čekiraju (opet psovka) karte. I jeste idiotski.
Znači iskustva sa zapadnih strana su dragocena ali nedovoljna.
Vozač u sedmici je vozio prebrzo ali ja sam se pozadi sve sedeći držao za šipku pa mi nije mogao ništa.
Kolotrazi u Beogradu su veličine brazdi iz Uzorane ledine i vožnja vam služi i kao zamena za fitnes. Poskoci su nepredvidivi i razvijate sve grupe mišića. Kalorije samo odlaze.
Na tri normalna vozača dolazi jedan koji je angie tip. Po mojoj statistici.
Kad bi nam odnos dobrih i loših političara bio ovakav - gde bi nam bio kraj.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:40 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

Danas. Neko je bas izgubio zivce.


DRUŠTVO | SREDA 18.07.2012 | 09:16
Privremeno ukinute stanice GSP
IZVOR: B92
Beograd -- Stajališta Pop Lukina, Brankov most i Šest kaplara, u smeru ka centru Beograda, privremeno su ukinuta, saopštila je Direkcija za javni prevoz
Ove stanice su ukinute radi efikasnije kontrole i primene novih pravila ulaska i izlaska iz vozila gradskog prevoza.

Obaveštenje je, kako kažu u Direkciji, već nekoliko puta bilo istaknuto, ali ga je neko uklanjao, zbog čega apeluju na građane da to ne čine.

Obzirom da su Beograđani prethodna dva dana čekali prevoz tamo gde ga do daljnjeg neće biti, na inicijativu Studija B, Direkcija za javni prevoz ponovo je okačila oznaku da stanice privremeno ne postoje.

U Direkciji za javni prevoz navode i da je, od kada su uvedene nove mere, povećana prodaja dopuna "Bus plus" kartica.
mlekac mlekac 08:47 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

KRALJMAJMUNA
Danas. Neko je bas izgubio zivce.


DRUŠTVO | SREDA 18.07.2012 | 09:16
Privremeno ukinute stanice GSP
IZVOR: B92
Beograd -- Stajališta Pop Lukina, Brankov most i Šest kaplara, u smeru ka centru Beograda, privremeno su ukinuta, saopštila je Direkcija za javni prevoz
Ove stanice su ukinute radi efikasnije kontrole i primene novih pravila ulaska i izlaska iz vozila gradskog prevoza.

Obaveštenje je, kako kažu u Direkciji, već nekoliko puta bilo istaknuto, ali ga je neko uklanjao, zbog čega apeluju na građane da to ne čine.

Obzirom da su Beograđani prethodna dva dana čekali prevoz tamo gde ga do daljnjeg neće biti, na inicijativu Studija B, Direkcija za javni prevoz ponovo je okačila oznaku da stanice privremeno ne postoje.

U Direkciji za javni prevoz navode i da je, od kada su uvedene nove mere, povećana prodaja dopuna "Bus plus" kartica.


Ovi NISU normalni!
Hansel Hansel 08:58 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

Nisu. Ne puštaju ljude ni da izađu!
benevolent benevolent 09:01 18.07.2012

Фали још и данак у крви

Privremeno ukinute stanice GSP


Мислило се да ће делотворне и оправдане мере Бус+ бити окончане укидањем линија где је "валидобудалирање" мање од очекиваних 30%...али, не лези враже, укидају се и поједине станице, додуше засада још неукинутих линија.
У плану је "валидобудалирање" бус+ аусвајса приликом изхода-излаза.
bolid1 bolid1 12:08 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

KRALJMAJMUNA
Danas. Neko je bas izgubio zivce.


DRUŠTVO | SREDA 18.07.2012 | 09:16
Privremeno ukinute stanice GSP
IZVOR: B92
Beograd -- Stajališta Pop Lukina, Brankov most i Šest kaplara, u smeru ka centru Beograda, privremeno su ukinuta, saopštila je Direkcija za javni prevoz
Ove stanice su ukinute radi efikasnije kontrole i primene novih pravila ulaska i izlaska iz vozila gradskog prevoza.

Obaveštenje je, kako kažu u Direkciji, već nekoliko puta bilo istaknuto, ali ga je neko uklanjao, zbog čega apeluju na građane da to ne čine.

Obzirom da su Beograđani prethodna dva dana čekali prevoz tamo gde ga do daljnjeg neće biti, na inicijativu Studija B, Direkcija za javni prevoz ponovo je okačila oznaku da stanice privremeno ne postoje.

U Direkciji za javni prevoz navode i da je, od kada su uvedene nove mere, povećana prodaja dopuna "Bus plus" kartica.


Dobro, mater mi njihovu, pa dal' su oni normalni?!?!??!?!?!?!??!

Jbt, zasla bagra i ne zna gde je dosta, alo, ukidanje stanica zbog kontrole....


wukadin wukadin 13:38 18.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

[quote]"валидобудалирање"

Haug!
Vera Johnson Vera Johnson 21:15 19.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

mlekac

Vera Johnsonautobuski saobracaj je nevidjeno spor. ulazi se samo na prednja vrata (izuzetak su invaldi u kolicima). na predjna vrata se ulazi da bi vozac znao da je svako platio "kartu", sto se ocitava tako da svi znamo da je placeno . mis'im ceoo autobus to moze da vidi. mene, penzionerku, niko ne sprecava da na ta prednja vrata i izadjem. Boldovana recenica istakla je sustinu problema, Vera.Niko ne kaze da to ne moze, ali u situaciji kada je to mal' ne JEDINI saobracaj koji imamo, a vec je i spor i nedovoljan, jos vise ga usporiti zarad necijeg cefa?


mlekice, mila moja: nyc se sastoji od pet boroughs: manhattan, bronx, brooklin, queens and staten island. hajde da se zadrzimo samo na manhattan-u, ostale bas i ne poznajem osim nekih delova queens-a. ako zivis na lower east side manhattan-a a radis na upper (ili lower) west side, upucena si na autobuski saobracaj. podzemne nema. to su ti tzv ozloglaseni cross town busses. podzemna funkcionise fantasticno od uptown do downtown (north to south i obrnuto), mada... ako zivis na elitnoj adresi kao sto je riverside drive (blizu severnog spica manhattan-a) upucena si na jedan jedini voz, lokal broj 1 koji zapisava svaku banderu i voznja takodje traje odavde do vecnosti. ako jos moras da predjes "centar grada" pa da ides sa zapadne na istocnu stranu, saceka te cross town buss...

medjutim: nema napretka gradskog saobracaja dok putnici ne placaju prevoz. prevoz je u nyc bio katastrofa dok djulijani nije uveo da je svercovanje u prevozu krivicno delo. to sad retko kome pada na pamet a nyc je u stanju da ulaze u infrastrukturu i poboljsava gradski prevoz.

da ti pricam o blamu kad pokusam da otkucam kartu u autobusu u beogradu? svi mi se smeju kao da sam s marsa pala, mada mi ni cena pojedinacne karte za gradski prevoz u beogradu ne pada tesko. zasto se od mene ocekuje da kradem, kad vec mogu da platim? zasto od mene prave budalu, samo zato sto posteno zelim da platim voznju u vozilu javnog saobracaja? cini mi se da je to postalo sramno u beogradu. platiti kartu u sredstvu javog prevoza... ispravi me ako gresim...

tesko mi pada da platim dinara 1,000.00 od autobuske stanice do kuce blizu ateljea 212, van saobracajnog spica. tu znam da me je taksista bezobrazno opljackao. pa ti vidi.
benevolent benevolent 21:53 19.07.2012

ispravi me ako gresim...

platiti kartu u sredstvu javog prevoza...


Па, стотине хиљада Београђанки и Београђана, пензионера, (оно мало)запослених, студената, ђака, инвалида, (оно много)незапослених, већ скоро годину дана
УНАПРЕД И ПЛАЋАЈУ своје месечне надокнаде за кретенски Бус минус. А ТЕРАЈУ их да валидобудалирају своје персоналне карте приликом СВАКОГ уласка и то ИСКЉУЧИВО на предња врата. Не знам зашто не инсистирају на валидобудалирању и приликом ИЗЛАСКА, јер би тек тада био евентуално оправдан "танак" изговор о попуњености и фреквенцији путника.
Vera Johnson Vera Johnson 22:45 19.07.2012

Re: ispravi me ako gresim...

benevolent
platiti kartu u sredstvu javog prevoza...Па, стотине хиљада Београђанки и Београђана, пензионера, (оно мало)запослених, студената, ђака, инвалида, (оно много)незапослених, већ скоро годину данаУНАПРЕД И ПЛАЋАЈУ своје месечне надокнаде за кретенски Бус минус. А ТЕРАЈУ их да валидобудалирају своје персоналне карте приликом СВАКОГ уласка и то ИСКЉУЧИВО на предња врата. Не знам зашто не инсистирају на валидобудалирању и приликом ИЗЛАСКА, јер би тек тада био евентуално оправдан "танак" изговор о попуњености и фреквенцији путника.


benevolent, ne se ljutis na mene. gospodin sabic je rekao, ja se sa njim slazem da licne und personalne karte ne treba da postoje. koga se tice kako se ja zovem, kad sam rodjena i koji mi je maticni broj. bitno je da niko ne moze da koristi jednu pretplatnu kartu za dva putnika, u istom casu. to postoji diljem zemaljske kugle. kad kupim kartu za javni prevoz, identifikujem se samo ako za tu kartu upotrebim kreditnu ili debit karticu. ako u automat ubacim gotovinu, nikEm nista (sto se tice mojih licnih podataka). i ja unapred platim metro card koju koristim u podzemnoj, kao i u bilo kom autobusu.
benevolent benevolent 07:05 20.07.2012

На тебе се не љутим...

koga se tice kako se ja zovem


Тиче се итекако. Бус+ је узео од тих стотина хиљада Београђанки и Београђана СВЕ релеватне личне податке (ЈМБГ), адресе, бројеве фиксних и мобилних телефона и тако створио једну од најмоћнијих база података о становништву Београда, то ПРОДАЈЕ заинтересованим муљаторима од мегатрговинских ланаца, до политичких партија. Дијапазон је широк.
Е, на лупеже у поменутом ланцу се, итекако, љутим.
Hansel Hansel 09:04 20.07.2012

Re: ulazak na jedna vrata

Vera Johnson

da ti pricam o blamu kad pokusam da otkucam kartu u autobusu u beogradu? svi mi se smeju kao da sam s marsa pala, mada mi ni cena pojedinacne karte za gradski prevoz u beogradu ne pada tesko. zasto se od mene ocekuje da kradem, kad vec mogu da platim? zasto od mene prave budalu, samo zato sto posteno zelim da platim voznju u vozilu javnog saobracaja? cini mi se da je to postalo sramno u beogradu. platiti kartu u sredstvu javog prevoza... ispravi me ako gresim...

Evo, ja sam redovno kucao i kucam (nepersonalizovanu) i niko mi se nikad nije zbog toga smejao.
bitno je da niko ne moze da koristi jednu pretplatnu kartu za dva putnika, u istom casu.

A, pa nije, tako umesto da se kupe dve pretplatne karte, dvoje (ili čak troje) se može voziti na jednu.

Nego, jedno od bitnih pitanja je ovde - zašto se uredni kupci mesečnih dopuna maltretiraju?
benevolent
Не знам зашто не инсистирају на валидобудалирању и приликом ИЗЛАСКА, јер би тек тада био евентуално оправдан "танак" изговор о попуњености и фреквенцији путника.

Немој да им дајеш (или потпирујеш) идеје, ионако смо били мислили да су валидатори на средњим вратима томе и намењени, ако су већ смислили правило изласка на средња врата.

sima2000 sima2000 06:33 18.07.2012

tenderi

Sledeća faza domišljatih „van", i korumpiranih „u" gradskoj vlasti, je bila raspisavanje tendera na kojem bi svi ozbiljni potencijalni svetski takmaci u kategoriji javnog trasnporta u startu otpali zbog gomile gluposti i peripetija koje bi bile postavljene kao prepreke u samom tenderu.


Mislim da u Srbiji nema tendera koji nije namešten. Ne može tu da pomogne ni policija, ni bia, ni novi zakon o javnim nabavkama. Domišljatost korumpiranih će uvek biti za jedan korak ispred onih malobrojnih koji bi pljačku da spreče. Kada u novinama pročitate da je neko uhapšen zbog nameštanja tendera, to se desilo isključivo zato što je se taj neko zamerio jačem od sebe. Nije hteo da deli profit, nije hteo da da prilog stranci ili zaposli švalerku nekog glavonje. I zato je stradao, a ne zbog nameštanja tendera. Kada se u novinama otvori neka afera oko nameštanja tedera (recimo Dulić i njegov sajt), to se dešava isključivo zato što je neko platio novinarima da se o tome piše. Pošto je svaki tender namešten, javnost se alarmira samo u onim slučajevima kada jedan lopov treba da se obračuna sa drugim lopovom.

Ono što našem društvu u celini fali je da napravimo civilizacijiski iskorak. Da izmenimo moralni sistem. Uzimati pare od države i stavljati u svoj džep, mora da postane _moralno neprihvatljivo_. Da li ste ikada čuli da su neki kriminalci u Srbiji oteli dete i tražili otkup od roditelja? Mislim da se to desilo možda dva puta za 10 godina, zato što je takav čin u Srbiji toliko moralno neprihvatljiv da se čak i kriminalci ustežu od toga. Međutim, kad je korupcija državnih službenika u pitanju tu je stvar sasvim drugačija. Ko ne uspe nešto da ukrade - taj je nesposoban, ko može da ukrade a neće - taj je poštena budala, ko se protiv krađe bori - taj samo želi da sa lopovom zameni mesto. Lopovluk je opšteprihvaćen i poželjan model ponašanja i to ne bilo koji lopovluk, nego samo onaj usmeren na državu. To nam je valjda od Turaka ostalo - da za državu smatramo da je nešto tuđe i strano.

Pogledajte komentare po raznim sajtovima, a u vezi sa guvernerovim pisanjem protiv korupcije. Većina komentatora je cinična - traže guvernerove zadnje namere i ne mogu da veruju da neko iskreno može bude protiv podmićivanja.

Kada se mi sami promenimo, kada u dubini duše shvatimo i prihvatimo (internalizujemo) da je korupcija _moralno neprihvatljiva_, tada se možemo nadati platama većim od 300 jura i gradskom prevozu koji nije za stoku..
vranac147 vranac147 08:30 18.07.2012

Extra

blog! svaka chast.

ja bih samo dodao josh 2 sitnice...

1) po kojoj to stavci zakona komunalna policija radi kao uterivach dugova i ... disciplinator PRIVATNE firme.
2) ulazak na srednja vrata nije samo bunt, vec je i potreba. ovo je jedini vid masovnog prevoza, ne neshto chest, ne neshto brz, ali nema boljeg.
princip - Sachekaju se svi koji silaze da sidju, pa onda ovi koji chekaju na ulaz udju - traje ne vishe od 20-30 sekundi. princip da 70 njih na stanici ulaze na prednja vrata 1 po 1 kroz onaj tesni prolaz i da se svako validira - chak i oni sa mesechnom kartom koju su vec platili (veze s mozgom nema) traje oko 2 minuta. minut i po po stanici pa ti vidi.

i bash bi voleo da mi neko dokaze da ulaz na prednja vrata znachi manje shverca i vecu naplatu
Jukie Jukie 19:31 18.07.2012

Bio ja danas

Išao sam da produžim povlasticu za nezaposlene, i zamislite to se radi tek od 25. Ali nemojte da dođete 25 jer će biti gužva nego 26,27... A prošli put kad sam bio rekli su mi da mi važi do 27. Ma ima da im pravim gužvu.

Menjao sam pet prevoza i samo u jednom su ušli da pregledaju, i to zato što je bila ausvajs stanica.

Svi ulaze na srednja vrata

Otkucavaju karte, ali to su većinom bile dede i babe koji i inače otkucavaju karte jer smo mi tako vaspitavani

Jedna baba je htela da izađe na prednja vrata koja nije otvorio jer im niko spolja nije prišao da uđe. Uspela je da ga namoli da je pusti jer je jadna penzionerka pa ne vidi dobro?

Bili su i dvoje cigana, muškarac i devojčica (4-5 razred). Ušli su na srednja vrata. On svira harmoniku, ona peva, začudo nema loš glas kao što obično ta deca umeju da krešte. Pesme malo setnije i ne baš urbane.
tatjana_kuher tatjana_kuher 17:59 19.07.2012

EU je Lobbyland

Sve je to tačno, osim da se pristupni fondovi EU dobijaju "bez mita u strogo kontrolisanim uslovima". Svaka idealizacija procedura u EU je pogrešna. U Briselu naprimjer ima 15-30,000 lobista (na 35,000 zaposlenih u EU institucijama), pa centralu EU od milošte zovu "Lobbyland". Takođe je poznato da je EU koncelarija u Beogradu tokom 2000-tih bila premet brojnih pritužbi zbog korupcije, što je rezultiralo time da je na kraju neke EU fondove za tehničku pomoć Vladi administrirala Svetska banka...
nevenb nevenb 09:49 20.07.2012

Vozi Miško!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana