Budućnost| Lingvistika

Citati

mikele9 RSS / 18.07.2012. u 13:51

222889617_62c7e6b3ec.jpg 

Lako se može videti i uočiti iz mojih pisanija da imam običaj da neretko koristim citate. Montenj kaže: Jer ja puštam druge da kažu ono što ja ne umem tako dobro da kažem, katkad iz nedostatka reči, katkad iz nedostatka razumevanja.

Selindžer u RAISE HIGH THE ROOF BEAM CARPENTERS and SEYMOUR AN INTRODUCTION piše: U dubini svoje duše zapravo ne smatram da čovjek mora imati jak razlog zašto navodi citate iz djela svojih omiljenih pisaca, ali uvjeravam vas da je uvijek ugodno ako ga ima.

Ja takođe koristim citate samo u slučajevima kada smatram da će bolje, plastičnije i jasnije prezentovati ono o čemu govorim/pišem.

Naravno citat može da bude i povod razgovoru ili razmišljanju.

Evo citata koji vam nudim i koji mi se dopada, koji otvara raznolike mogućnosti u razmišljanju ili komunikaciji : Nikon Sevast je rekao: Jedan je od sigurnih puteva u pravu budućnost (jer ima i lažne budućnosti) ići u pravcu u kojem raste tvoj strah. Prepoznaćete ga, siguran sam da ste pročitali HAZARSKI REČNIK Milorada Pavića.

Može se dakle pričati o samom Nikonu Sevastu, njegovom dijaboličnom liku, njegovom fantastičnom poznavanju boja i njihovom pripremanju, izuzetnoj nadarenosti za ikonopisanje. Može se govoriti o putu, neko od slavnih Kineza je rekao, mislim da je to bio Lao Ce: Putovanje od hiljadu vrsta počinje korakom, o strahu, strahu koji raste ili o budućnosti, pravoj ili lažnoj. Ovo me asocira na reči Đerđa Lukača: Budućnost je odavno poznata, prošlost jeziva a sadašnjost ne postoji. Malo previše mračno ali sudeći po onome šta se sve dešavalo u XX veku, izvesno ima istine u tome. Napisao sam izvesno! Citiraću našeg Nobelovca Ivu Andrića iz njegovog Omer Paše Latasa: Od izvesnosti koja je strašna...može se spasti samo skokom u neizvesnost. U pitanju je ilustracija istočnjačkog fatalizma, mada sam i na svojoj koži iskusio slične situacije.

O izvesnosti je i Danilo Kiš imao šta da kaže: Umesto neizvesnosti promena, ljudi biraju izvesnost neslobode. Nadam se da sam ga dobro citirao?

Vratimo se na reči Đerđa Lukača. Budućnost je odavno poznata... Rej Bredberi je govoreći o budućnosti upozorio: Pisci SF romana ne bi trebali (ili smeli?) da predviđaju budućnost,već da je spreče!



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 13:55 18.07.2012

vremena ima za sve...

Doci ce dan kad covek shvatice sam
da sve je ovo samo prolazna stvar
i svaka pametna rec, davno je recena vec
ni jedan pesnik ne zna otkud mu dar

mikele9 mikele9 14:16 18.07.2012

Re: vremena ima za sve...

Doci ce dan kad covek shvatice sam
da sve je ovo samo prolazna stvar
i svaka pametna rec, davno je recena vec
ni jedan pesnik ne zna otkud mu dar

Lep, mlad, pametan, obrazovan, OTAC, muž....i više nego dovoljno
antioksidant antioksidant 14:33 18.07.2012

Re: vremena ima za sve...

Lep, mlad, pametan, obrazovan, OTAC, muž...

prenecu trndi
mikele9 mikele9 18:10 18.07.2012

Re: vremena ima za sve...

prenecu trndi

Dajem ti sva prava, ako treba i potpisaću
jinks jinks 14:00 18.07.2012

...

Umesto neizvesnosti promena, ljudi biraju izvesnost neslobode.

Tragicno je kada izaberete izvesnost neslobode, a promene nastave i dalje da se desavaju (normalno :), nezavisno od toga.
mikele9 mikele9 14:18 18.07.2012

Re: ...

Tragicno je kada izaberete izvesnost neslobode, a promene nastave i dalje da se desavaju (normalno :), nezavisno od toga.

Čini mi se da je Danilo mislio na promene na bolje.
jinks jinks 14:29 18.07.2012

Re: ...

Promena ce uvek biti, da li na bolje ili na gore, to je verovatno izvesnije nego bilo kakva izvesnost neslobode.
ivana23 ivana23 14:33 18.07.2012

Re: ...

antioksidant antioksidant 14:35 18.07.2012

Re: ...

ivana23

kako ponavljanjem tuđih reči postaješ slobodan?
mikele9 mikele9 18:06 18.07.2012

Re: ...

Promena ce uvek biti, da li na bolje ili na gore, to je verovatno izvesnije nego bilo kakva izvesnost neslobode.

Da će promena uvek biti, je aksiom i u pravu si ali birati neslobodu od straha pred promenama je budalasto. Nama se to odavno dešava.
mikele9 mikele9 18:08 18.07.2012

Re: ...

kako ponavljanjem tuđih reči postaješ slobodan?

Ivana ti si postavila fotku, ti i odgovori AO.
jinks jinks 18:43 18.07.2012

Re: ...

mikele9
Promena ce uvek biti, da li na bolje ili na gore, to je verovatno izvesnije nego bilo kakva izvesnost neslobode.

Da će promena uvek biti, je aksiom i u pravu si ali birati neslobodu od straha pred promenama je budalasto. Nama se to odavno dešava.

Mislim da razumem, ali deluje jednako interesantno zasto slobodu menjamo bas za strah od promene.

Da li svoju slobodu prepustamo nekome ko se predstavlja kao neko ko ce preuzeti nas teret promena - sto deluje malo moguce. Mozda u tome i lezi besmisao takve vrste odricanja od slobode.
mikele9 mikele9 20:33 18.07.2012

Re: ...

Mozda u tome i lezi besmisao takve vrste odricanja od slobode.

Možda.
eli.lacrosse eli.lacrosse 14:20 18.07.2012

Dali "citira" Vermera

+
Pozdrav, Mikele

mikele9 mikele9 18:13 18.07.2012

Re: Dali "citira" Vermera

+
Pozdrav, Mikele

Odlično, hvala ti. Pa gde si ti prijatelju, stvaraš umetnička dela (što bi rekao jedan moj drugar i kolega), dugo te nije bilo ili ja nisam dobro pratio.
Pozdrav i tebi.
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:15 18.07.2012

Re: Dali "citira" Vermera

Nije, nije me dugo bilo. Svratim tu i tamo, ali ne stižem ni komentarisati, a tek ne pisati. "Stvaram umetnička dela", sporo, sporo, ali bar uživam u tome. A pre neki dan čak san dodatno usporio, ali nije važno, "stvoriću" ih kad tad.
Uglavnom, nadam se da si dobro bar koliko ja.
mikele9 mikele9 09:13 19.07.2012

Re: Dali "citira" Vermera

Nije, nije me dugo bilo. Svratim tu i tamo, ali ne stižem ni komentarisati, a tek ne pisati. "Stvaram umetnička dela", sporo, sporo, ali bar uživam u tome. A pre neki dan čak san dodatno usporio, ali nije važno, "stvoriću" ih kad tad.
Uglavnom, nadam se da si dobro bar koliko ja

Teraj ti svojom ritmom pa kad stigneš, važno je da uživaš.
A nastavi da se nadaš da sam dobro...bar koliko ti i hvala ti na tome.
number42 number42 15:31 18.07.2012

i

posto slabo pamtim citate iz knjiga, evo jednog iz filma

"nikad se ne pravdaj, nikada izvinjavaj"

dzon vejn
mikele9 mikele9 18:16 18.07.2012

Re: i

posto slabo pamtim citate iz knjiga, evo jednog iz filma

"nikad se ne pravdaj, nikada izvinjavaj"

dzon vejn

Ovo za pravdanje i tako i tako ali se izvinjavam kad pogrešim.
mirelarado mirelarado 17:02 18.07.2012

Мало Киш, мало Рикарду, о смислу писања

Чему онда писање, питаће се неко, и ја покушавам овде, на брзину, по ко зна који пут, такође помоћу цитата, да дам неког смисла тој нашој работи: "Без присуства литературе смрт једног детета негде у свету не би имала већи значај од смрти неке животиње у кланици" (Жан Рикарду). Литература даје смисао тој смрти, даје јој људску тежину, и тиме је ублажава, осмишљује и, у далекој пeрспективи, побеђује.
(Данило Киш, Сви гени мојих лектира, 1973.)

Иначе, без цитата не можемо, тако ми се бар чини, јер је понављање већ изреченог у природи језика. Цитирамо, тј. наводимо туђе речи, и онда када тога нисмо свесни. Када, на пример, кажемо за некога да "нема 'леба да једе", цитирамо своје убоге и вазда гладне претке, којима је комад хлеба био једини прижељкивани оброк за који су знали. Данас се сиромаштво другачије испољава, али су се некадашње карактеристике његове очувале у језику.
mikele9 mikele9 18:22 18.07.2012

Re: Мало Киш, мало Рикарду, о смислу писања

Чему онда писање, питаће е неко, и ја покушавам овде, на брзину, по ко зна који пут, такође помоћу цитата, да дам неког смисла тој нашој работи: "Без присуства литературе смрт једног детета негде у свету не би имала већи значај од смрти неке животиње у кланици" (Жан Рикарду). Литература даје смисаотој смрти, даје јој људску тежину, и тиме је ублажава, осмишљује и, у далекој преспективи, побеђује.
(Данило Киш, Сви гени мојих лектира, 1973.)


Иначе, без цитата не можемо, тако ми се бар чини, јер је понављање већ изреченог у природи језика. Цитирамо, тј. наводимо туђе речи, и онда када тога нисмо свесни. Када, на пример, кажемо за некога да "нема 'леба да једе", цитирамо своје убоге и вазда гладне претке, којима је комад хлеба био једини прижељкивани оброк за који су знали. Данас се сиромаштво другачије испољава, али су се некадашње карактеристике његове очувале у језику.

Divan si primer našla! Eto, ako je mogao jedan Danilo Kiš, onda mogu i ja i ti...
A i ovo s 'lebom je 100% tačno. Moj stav je, da sve što je ikada izgovoreno, napisano, rečeno...sve je TU oko nas i u nama.
Nune Popović Nune Popović 20:02 18.07.2012

Vujica

Vujica Rešin Tucić je imao divnu postavku: čitam, prepisujem, potpisujem.

Pozdrav autoru bloga i svima koji me znaju, da ne citiram
mikele9 mikele9 20:36 18.07.2012

Re: Vujica

Vujica Rešin Tucić je imao divnu postavku: čitam, prepisujem, potpisujem.

Pozdrav autoru bloga i svima koji me znaju, da ne citiram

Žao mi je što nisam imao priliku da ga upoznam a drago mi je što si se ti divno družio s Vujicom.
Hvala na pozdravu, tebi otpozdrav od autora bloga i pozdravi mi Tamaru
nsarski nsarski 20:46 18.07.2012

Ti si"citirao" Brojgela

a ja ti citiram isto, samo malo drugaciju verziju koja mi se vise svidja:
mikele9 mikele9 09:18 19.07.2012

Re: Ti si"citirao" Brojgela

a ja ti citiram isto, samo malo drugaciju verziju koja mi se vise svidja:

Za kaj pa ne? O ukusima se ne raspravlja
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:29 18.07.2012

Meša Selimović

Ja ne biram ono što imam. Ne biram ustvari nista, ni rodjenje, ni porodicu, ni ime, ni grad, ni kraj, ni narod, sve mi je nametnuto. Jos je cudnije što to moranje pretvaram u ljubav. Jer, nešto mora biti moje, zato što je sve tuđe, i prisvajam ulicu, grad, kraj, nebo koje gledam nad sobom od djetinjstva. Zbog straha od praznine, od svijeta bez mene. Ja ga otimam, ja mu se namećem, a mojoj ulici je svejedno, i nebu nada mnom je svejedno, ali neću da znam za to svejedno, dajem im svoje osjećanje, udahnjujem im svoju ljubav, da mi je vrate.
mikele9 mikele9 09:21 19.07.2012

Re: Meša Selimović

Ja ne biram ono što imam. Ne biram ustvari nista, ni rodjenje, ni porodicu, ni ime, ni grad, ni kraj, ni narod, sve mi je nametnuto. Jos je cudnije što to moranje pretvaram u ljubav. Jer, nešto mora biti moje, zato što je sve tuđe, i prisvajam ulicu, grad, kraj, nebo koje gledam nad sobom od djetinjstva. Zbog straha od praznine, od svijeta bez mene. Ja ga otimam, ja mu se namećem, a mojoj ulici je svejedno, i nebu nada mnom je svejedno, ali neću da znam za to svejedno, dajem im svoje osjećanje, udahnjujem im svoju ljubav, da mi je vrate.

MAMA (dusanovaiivanova) hvala ti na divnom citatu
prapra prapra 23:57 18.07.2012

aktuelan

Ivancic je, hmm Ivancic.

Iz prizemne perspektive sve sluti na pokušaj forsiranja raspleta prema oprobanom scenariju: na najboljem smo putu da problem riješimo tako što ćemo ustvrditi da ga nitko nije prouzročio, a pošto ga nitko nije prouzročio, nitko nije legitimiran da ga otkloni. Ergo - problem će biti najefikasnije riješen tako što se neće otkloniti.
mikele9 mikele9 09:24 19.07.2012

Re: aktuelan

Ivancic je, hmm Ivancic.

Ergo - problem će biti najefikasnije riješen tako što se neće otkloniti.

Ivančić je odista Ivančić
nowhereman nowhereman 06:57 19.07.2012

Citat citata

Puškin o svome junaku Evgeniju Onjeginu kaže i ovo:

"Sad latinski u modi nije,
na znanje ću vam ipak dati;
znao je dosta Evgenije
da može epigraf da shvati,
da Juvenala uz reč splete,
da na kraj pisma vale mete
i pamtio je ko đak vredan
iz Eneide distih jedan.
Nikad mu nije došla volja
kroz hronološki prah da rije
po stolećima istorije,
al' anegdota svaka bolja
od Romula do naših dana
u svest mu osta urezana.

(prepev: Milorad Pavić)


Pošto o "budućnosti" zboriš, da spomenem i Santajanine reči:

"Those who cannot learn from history are doomed to repeat it."

= Oni koji ne uče iz istorije, osuđeni su da je ponove.

(Nadajmo se da mi, loši đaci, koji iz istorije baš ništa nismo naučili, nećemo sa novom srpskom vladom proći kao bos po trnju.)

Ovo je, inače, Branimir Štulić Johnny parafrazirao ovako:

"Tko ne pamti iznov proživljava!"


I još jedan citat, našeg klasičnog pisca i nobelovca:

"Ništa nije zbrinuto ni utvrđeno, ništa jasno ni izvesno. Niko nije tačan. Svak je nepouzdan i sve je nesigurno i ništa nije nemoguće.

- A ako nije sve baš tako crno kao što tebi izgleda? Šta onda?

- Onda tek ne valja ništa i nije dobro po onga kome izgleda da je tako."


Tajna su vrata podzemnih voda.







mikele9 mikele9 09:27 19.07.2012

Re: Citat citata

Puškin o svome junaku Evgeniju Onjeginu kaže i ovo:

"Sad latinski u modi nije,
na znanje ću vam ipak dati;
znao je dosta Evgenije
da može epigraf da shvati,
da Juvenala uz reč splete,
da na kraj pisma vale mete
i pamtio je ko đak vredan
iz Eneide distih jedan.
Nikad mu nije došla volja
kroz hronološki prah da rije
po stolećima istorije,
al' anegdota svaka bolja
od Romula do naših dana
u svest mu osta urezana.

(prepev: Milorad Pavić)


Pošto o "budućnosti" zboriš, da spomenem i Santajanine reči:

"Those who cannot learn from history are doomed to repeat it."

= Oni koji ne uče iz istorije, osuđeni su da je ponove.

(Nadajmo se da mi, loši đaci, koji iz istorije baš ništa nismo naučili, nećemo sa novom srpskom vladom proći kao bos po trnju.)

Ovo je, inače, Branimir Štulić Johnny parafrazirao ovako:

"Tko ne pamti iznov proživljava!"


I još jedan citat, našeg klasičnog pisca i nobelovca:

"Ništa nije zbrinuto ni utvrđeno, ništa jasno ni izvesno. Niko nije tačan. Svak je nepouzdan i sve je nesigurno i ništa nije nemoguće.

- A ako nije sve baš tako crno kao što tebi izgleda? Šta onda?

- Onda tek ne valja ništa i nije dobro po onga kome izgleda da je tako."


Tajna su vrata podzemnih voda.

Primer kako se od citata moše napraviti malo remek delo
Dr M Dr M 07:26 19.07.2012

Moj doprinos temi


Autocitat sa

http://blog.b92.net/text/4877/Iz-beleznice-seoskog-doktora---o-alkoholizmu/#komentari


Alkoholicar je covek koji pije vise od svog doktora. Ovu izreku Milos je pokupio iz Marfijevog zakona ali je bar znao odakle mu, za razliku od mnogih, slicnih, dubokoumnih zapazanja koja je pokupio tu i tamo i koristio ih, spontano, u raznim prilikama. Nije insistirao na izvoru kao sto nije trazio ni priznanje za nekoliko svojih doprinosa kulturnoj bastini covecanstva. Ponekad, kad je razmisljao o tome, osecao je tiho zadovoljstvo sto je, nezavisno od tudjeg uticaja, izrekao misao koja je pala na pamet nekom drugom, pre dve hiljade godina ili predhodne veceri u kafani. Tako je, kad god bi cuo da neko kaze "Tenk juri veliku macku" prizvao u secanje premijerno izvodjenje ovog izraza; prijatelj koji mu je umesto "hvala" redovno govorio "tenk ju"dobio je kao odgovor - "ri macku" i tako je cela stvar pocela, pocetkom sezdesetih, samo sto su odonda macke velike porasle a, nazalost, i tenkovi.

Zvali su ga da kolektivu Zemljoradnicke zadruge odrzi predavanje o stetnosti alkohola. Prihvatio je poziv sa osecanjem da poznaje materiju - ta on je bio covek koji je, izlazeci iz "Lipe" u jesen `65 rekao "Zaustavite svet, hocu da sidjem" - a taj vapaj je posle obisao Beograd, mozda iz drugih usta ali svakako iz iste flase. Takodje, znao je da ce imati upucenu publiku, publiku koja je mnogo ucinila na prakticnom planu ali joj je bio potreban i teorijski aspekt. I, tako je poceo: "U ovoj zemlji vise ljudi zivi bez mozga nego bez jetre..." i nastavio u tom stilu, dobrih pola sata, a zavrsio je sa "...a ako je tacno da je alkoholicar covek koji pije vise od svog doctora, u ovom selu NEMA ALKOHOLICARA".
mikele9 mikele9 09:36 19.07.2012

Re: Moj doprinos temi

Autocitat sa

http://blog.b92.net/text/4877/Iz-beleznice-seoskog-doktora---o-alkoholizmu/#komentari


Alkoholicar je covek koji pije vise od svog doktora. Ovu izreku Milos je pokupio iz Marfijevog zakona ali je bar znao odakle mu, za razliku od mnogih, slicnih, dubokoumnih zapazanja koja je pokupio tu i tamo i koristio ih, spontano, u raznim prilikama. Nije insistirao na izvoru kao sto nije trazio ni priznanje za nekoliko svojih doprinosa kulturnoj bastini covecanstva. Ponekad, kad je razmisljao o tome, osecao je tiho zadovoljstvo sto je, nezavisno od tudjeg uticaja, izrekao misao koja je pala na pamet nekom drugom, pre dve hiljade godina ili predhodne veceri u kafani. Tako je, kad god bi cuo da neko kaze "Tenk juri veliku macku" prizvao u secanje premijerno izvodjenje ovog izraza; prijatelj koji mu je umesto "hvala" redovno govorio "tenk ju"dobio je kao odgovor - "ri macku" i tako je cela stvar pocela, pocetkom sezdesetih, samo sto su odonda macke velike porasle a, nazalost, i tenkovi.

Zvali su ga da kolektivu Zemljoradnicke zadruge odrzi predavanje o stetnosti alkohola. Prihvatio je poziv sa osecanjem da poznaje materiju - ta on je bio covek koji je, izlazeci iz "Lipe" u jesen `65 rekao "Zaustavite svet, hocu da sidjem" - a taj vapaj je posle obisao Beograd, mozda iz drugih usta ali svakako iz iste flase. Takodje, znao je da ce imati upucenu publiku, publiku koja je mnogo ucinila na prakticnom planu ali joj je bio potreban i teorijski aspekt. I, tako je poceo: "U ovoj zemlji vise ljudi zivi bez mozga nego bez jetre..." i nastavio u tom stilu, dobrih pola sata, a zavrsio je sa "...a ako je tacno da je alkoholicar covek koji pije vise od svog doctora, u ovom selu NEMA ALKOHOLICARA".

Doktore drago mi je što si se autocitirao, odličan si A takođe i što u citatu pomenu Libera Markonija i Lipu. Ostala mi je u srcu do današnjih dana. I Slobodan i Aca Sekulić...
mariopan mariopan 09:56 19.07.2012

.....

Najvolijem "Znakove pored puta" :

Što ne boli - to nije život, što ne prolazi - to nije sreća.
*
Samo aktivni ljudi i njihova borbenost i bezobzirnost pokreću život napred, ali ga samo pasivni ljudi i njihova strpljivost i dobrota održavaju i čine mogućnim i podnošljivim.
*

I često u govoru koristim narodne izreke, verujem da i tada citiram nekog nepoznatog, mudrog autora.

Mikele
mikele9 mikele9 10:10 19.07.2012

Re: .....

Najvolijem "Znakove pored puta" :

Što ne boli - to nije život, što ne prolazi - to nije sreća.
*
Samo aktivni ljudi i njihova borbenost i bezobzirnost pokreću život napred, ali ga samo pasivni ljudi i njihova strpljivost i dobrota održavaju i čine mogućnim i podnošljivim.
*

I često u govoru koristim narodne izreke, verujem da i tada citiram nekog nepoznatog, mudrog autora.

Mikele

Draga Mariopan, kao da postoji telepatska veza među nama! Koliko juče sam uzeo da posle dugo vremena ponovo pročitam Andrićeve pripovetke
mariopan mariopan 12:56 19.07.2012

Re: .....

Draga Mariopan, kao da postoji telepatska veza među nama!

Koliko juče sam uzeo da posle dugo vremena ponovo pročitam Andrićeve pripovetke

I ja često "ponavljam gradivo". Nešto zbog toga što su mi skoro sve knjige "otputovale" kod dece pa se uželim, i kada odem samo biram kao dete u poslastičarnici, nešto i zato što kupujem ćeri sve što mislim da će joj za život zatrebati, pa prvo ja "ponovim gradivo" pa nosim detetu, neće se slova izlizati od čitanja.
Među prvima, još odavno, kao najveće blago, odnela sam "Znakove pored puta".

Sećam se jednog zajedničkog ponavljačkog poduhvata, koji je imao za cilj da nas dve uspava, jer dete mi ujutru radi, pa ćemo zato čitati obe u krevetu, velikom, bračnom, svaka svoju knjigu koju smo već više puta "ponavljale" pa će zato lakše da nas uspava..(taj krevet se lako zatrese od prigušenog kikotanja, samo da znaš).

Ležimo tako i ja čitam "Maestro i Margarita" a ona "Baudolina"

I kikoćemo se do jutra, čitamo jedna drugoj najslađe delove i valjamo se od smeha kao dve lude.
mikele9 mikele9 15:41 19.07.2012

Re: .....

Ležimo tako i ja čitam "Maestro i Margarita" a ona "Baudolina"

I kikoćemo se do jutra, čitamo jedna drugoj najslađe delove i valjamo se od smeha kao dve lude.

E baš ste izabrale čime da se uspavate Od toga se ne spava danima, naravno da ste se valjale od smeha
blogovatelj blogovatelj 14:14 20.07.2012

Re: .....

juče sam uzeo da posle dugo vremena ponovo pročitam Andrićeve pripovetke



Procitaj Zenu na kamenu
Ma procitaj sve njegove pripovetke koje imas.
Ja se bas mislim ovih dana da uradim isto. Meracim se da citam one ne-otomanske.
Razgovor sa Gojom
Pomenutu Zenu na kamenu
Jelena, zena koje nema
Aska i vuk
mlekac mlekac 21:20 19.07.2012

Nisam

sela da ti odgovorim o'ma, posto mi se ovih dana po glavi muvao samo Sem Gemdzi i ono njegovo "E, sad smo ga uchabrirali!"

Ali, manimo se Tolkina - aj'mo malo mog ljubimca Pratchett-a:



Ponekad staklo sija jace od dijamanata zato sto mora vise da se dokaze.


Glupaci su cesto sposobni da urade nesto o cemu se pametni ne usudjuju ni da razmisljaju.


Prava glupost uvek je jaca od vestacke inteligencije.



Bilo je mnogo lakse za to optuzivati Njih. Bilo je uzasno depresivno i pomisliti da su Oni ustvari Mi. Ako su to Oni, onda niko nije kriv. Ako bi to bili Mi, sta bi to cinilo od Mene? Na kraju krajeva, Ja sam jedan od Nas. Mora da sam. Nikada o sebi ne bih razmisljao kao o jednom od Njih. Niko nikada o sebi ne razmislja kao o jednom od Njih. Uvek smo jedan od Nas. A Oni su ti koji rade lose.


Bogovi ne vole ljude koji mnogo ne rade. Ljudi koji nisu sve vreme necim zauzeti mogli bi da pocnu da razmisljaju.
mikele9 mikele9 22:58 19.07.2012

Re: Nisam

s
ela da ti odgovorim o'ma, posto mi se ovih dana po glavi muvao samo Sem Gemdzi i ono njegovo "E, sad smo ga uchabrirali!"

Ali, manimo se Tolkina - aj'mo malo mog ljubimca Pratchett-a:



Ponekad staklo sija jace od dijamanata zato sto mora vise da se dokaze.


Glupaci su cesto sposobni da urade nesto o cemu se pametni ne usudjuju ni da razmisljaju.


Prava glupost uvek je jaca od vestacke inteligencije.



Bilo je mnogo lakse za to optuzivati Njih. Bilo je uzasno depresivno i pomisliti da su Oni ustvari Mi. Ako su to Oni, onda niko nije kriv. Ako bi to bili Mi, sta bi to cinilo od Mene? Na kraju krajeva, Ja sam jedan od Nas. Mora da sam. Nikada o sebi ne bih razmisljao kao o jednom od Njih. Niko nikada o sebi ne razmislja kao o jednom od Njih. Uvek smo jedan od Nas. A Oni su ti koji rade lose.


Bogovi ne vole ljude koji mnogo ne rade. Ljudi koji nisu sve vreme necim zauzeti mogli bi da pocnu da razmisljaju.

Nisu u pitanju samo nebeski Bogovi nego i Bogovi koji su na vlasti
Vera Johnson Vera Johnson 21:43 19.07.2012

uf, ja moram malo da trolujem

necu bas puno. odavno nisi postavio blog na koji bi ovaj trol isao. secas se onih hlepcica sto si jeo u portugalu? usavrsila recept, pa svaki dan imam svez hleb. uzdrzacu se za dalje trolovanje, dok ne postavis neki "laksi" blog
mikele9 mikele9 22:54 19.07.2012

Re: uf, ja moram malo da trolujem

necu bas puno. odavno nisi postavio blog na koji bi ovaj trol isao. secas se onih hlepcica sto si jeo u portugalu? usavrsila recept, pa svaki dan imam svez hleb. uzdrzacu se za dalje trolovanje, dok ne postavis neki "laksi" blog

Nemaj brige Vera, kakav trol, baš me raduje što si usavršila recept i što svakog dana klopaš divan svež hleb Skoro da osećam njegov božanstveni miris
mariopan mariopan 23:34 19.07.2012

...

Dajte recept, što ste takvi?

(može i na pp da ne trolujemo)
razmisljam razmisljam 23:43 19.07.2012

Маргарет Ј.

Не треба никада губити из вида да се линија човечјег живота не састоји, ма шта се рекло, из једне хоризонтале и две вертикале, већ пре из три кривудаве кривуље извучене у бескрај које се стално приближавају и удаљавају једна од друге: оно што човек мисли да је, оно што је хтео да буде, и оно што је био.

Ето.
Не умем да користим цитате, али сам недавно, читајући изнова Хадријанове мемоаре била у искушењу да препишем готово сваку реченицу коју сам прочитала и да је сачувам.
Дубоко мудра књига, ако се ја питам.

mikele9 mikele9 23:56 19.07.2012

Re: Маргарет Ј.

Не треба никада губити из вида да се линија човечјег живота не састоји, ма шта се рекло, из једне хоризонтале и две вертикале, већ пре из три кривудаве кривуље извучене у бескрај које се стално приближавају и удаљавају једна од друге: оно што човек мисли да је, оно што је хтео да буде, и оно што је био.

Ето.
Не умем да користим цитате, али сам недавно, читајући изнова Хадријанове мемоаре била у искушењу да препишем готово сваку реченицу коју сам прочитала и да је сачувам.
Дубоко мудра књига, ако се ја питам.

Pitaš se nego šta! Margaret je bila jedna fantastična žena i pisac ili spisateljica ako tako nekome više odgovara, mudra, istraživač, MAJSTOR pisanja.
Citat je odličan
docsumann docsumann 04:52 20.07.2012

haikuoid


Ukupna količina svega prevelika je - A.Ginsberg

A greška iznosi samo pola kilograma na cijelu vaseljenu - Harms
mikele9 mikele9 12:50 20.07.2012

Re: haikuoid

Ukupna količina svega prevelika je - A.Ginsberg

A greška iznosi samo pola kilograma na cijelu vaseljenu - Harms

Sama količina je već enormno velika a tek ukupna
Količina od pla kilograma je sasvim dovoljna za novi Veliki Prasak
thefreak thefreak 10:32 20.07.2012

Emerson...

"Uradi ono cega se bojis i strah ce nestati."
Ralf Emerson
mikele9 mikele9 12:52 20.07.2012

Re: Emerson...

"Uradi ono cega se bojis i strah ce nestati."
Ralf Emerson

Lakše reći nego uraditi...mada sam u svom životu često radio baš tako.
mikele9 mikele9 12:58 20.07.2012

Re: Emerson...

Citiram nekoliko arapskih mudrosti:

Ako želiš da neka zemlja propadne, pomoli se da u njoj bude mnogo vođa.
Bez uzroka se čovek može nasmejati, ali ne i zaplakati.
Bolje je imati hiljadu neprijatelja izvan kuće, nego jednog u kući.
Bolje je prijatelju oprostiti, nego ga izgubiti.
Bolje se vidi crna buba u mrkloj noći, na crnom kamenu, nego oholost u vlastitom srcu.
Budi mudar na rečima, a još mudriji na delima.
Vapaj siromaha diže se do neba, ali ne stiže u ljudske uši.
Vrednost čoveka nalazi se u njegovom srcu i jeziku.
Vreme je gospodar onima koji nemaju drugih gospodara.
Da bismo nekog savršeno voleli, treba ga tako voleti kao da će već sutra umreti.
Za razliku od ljudi, psi, kad se najedu, spremni su da prepuste jedan drugome ono što je ostalo.
I između zala postoji izbor.
nowhereman nowhereman 21:14 20.07.2012

Re: Emerson...

Bolje se vidi crna buba u mrkloj noći, na crnom kamenu, nego oholost u vlastitom srcu.


Ovo moram da zapamtim!

(Prvo sam pročitao: crna bAba! )
nowhereman nowhereman 21:26 20.07.2012

Re: Emerson...

"Uradi ono cega se bojis i strah ce nestati."


Tu je sakriven i odgovor na ono večito pitanje: "Kako prepasti žensku?"

A gore izrečenu mudrost su Poni Indijanci izrekli na svoj način:

Vum-pa-te!

Što će reći: "Udari! I - ako ne padne - beži!"

ivana23 ivana23 15:53 20.07.2012

***

Čudan svijet, ogovara te a voli, ljubi te u obraz a mrzi te, ismijava plemenita djela a pamti ih kroz mnoge pasove, živi i nadom i sevapom i ne znaš šta nadjača i kada. Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga. A povrh svega moji su i ja njihov, kao rijeka i kaplja, i sve ovo što govorim kao o sebi da govorim.



Pametni su ovo ljudi. Primaju nerad od Istoka, ugodan život od Zapada; nikuda ne žure, jer sam život žuri, ne zanima ih da vide šta je iza sutrašnjeg dana, doći će što je određeno, a od njih malo šta zavisi; zajedno su samo u nevoljama, zato i ne vole da često budu zajedno; malo kome vjeruju, a najlakše ih je prevariti lijepom riječi; ne liče na junake, a najteže ih je uplašiti prijetnjom; dugo se ne osvrću ni na što, svejedno im je što se oko njih dešava, a onda odjednom sve počne da ih se tiče, sve isprevrću i okrenu na glavu, pa opet postanu spavači, i ne vole da se sjećaju ničeg što se desilo; boje se promjena jer su im često donosile zlo, a lako im dosadi jedan čovjek makar im činio i dobro.

Čudan svijet, ogovara te a voli, ljubi te u obraz a mrzi te, ismijava plemenita djela a pamti ih kroz mnoge pasove, živi i nadom i sevapom i ne znaš šta nadjača i kada. Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga. A povrh svega moji su i ja njihov, kao rijeka i kaplja, i sve ovo što govorim kao o sebi da govorim.

Mislio sam nema ko da sluša!?! Ima kako nema, sluša moja duša!!!

A mi nismo ničiji, uvijek smo na nekoj međi, uvijek nečiji miraz. Zar je onda čudno što smo siromašni? Stoljećima mi se tražimo i prepoznajemo, uskoro nećemo znati ni tko smo, zaboravljamo već da nešto i hoćemo, drugi nam čine čast da idemo pod njihovom zastavom jer svoje nemamo, mame nas kad smo potrebni a odbacuju kad odslužimo, najtužniji vilajet na svijetu, najnesretniji ljudi na svijetu, gubimo svoje lice a tuđe ne možemo da primimo, otkinuti a ne prihvaćeni, strani svakome i onima čiji smo rod, i onima koji nas u rod ne primaju. Živimo na razmeđi svjetova, na granici naroda, svakome na udaru, uvijek krivi nekome. Na nama se lome talasi istorije, kao na grebenu. Sila nam je dosadila, i od nevolje smo stvorili vrlinu: postali smo pametni iz prkosa.

Šta smo onda mi? Lude? Nesrećnici? Najzamršeniji ljudi na svijetu. Ni s kim istorija nije napravila takvu šalu kao s nama. Do jučer smo bili ono što želimo danas da zaboravimo. Ali nismo postali ni nešto drugo. Stali smo na pola puta, zabezeknuti. Ne možemo više nikud. Otrgnuti smo, a nismo prihvaćeni. Kao rukavac što ga je bujica odvojila od majke rijeke, i nema više toka ni ušća, suviše malen da bude jezero, suviše velik da ga zemlja upije. S nejasnim osjećanjem stida zbog porijekla, i krivice zbog otpadništva, nećemo da gledamo unazad, a nemamo kamo da gledamo unaprijed, zato zadržavamo vrijeme, u strahu od ma kakvog rješenja. Preziru nas i braća i došljaci, a mi se branimo ponosom i mržnjom. Htjeli smo da se sačuvamo, a tako smo se izgubili, da više ne znamo ni šta smo. Nesreća je što smo zavoljeli ovu svoju mrtvaju i nećemo iz nje. A sve se plaća, pa i ova ljubav.

Zar smo mi slučajno ovako pretjerano mekani i pretjerano surovi, raznježeni i tvrdi, veseli i tužni, spremni uvijek da iznenadimo svakoga, pa i sebe? Zar se slučajno zaklanjamo za ljubav, jedinu izvjesnost u ovoj neodređenosti? Zar bez razloga puštamo da život prelazi preko nas, zar se bez razloga uništavamo, drukčije nego Ðemail, ali isto tako sigurno. A zašto to činimo? Zato što nam nije svejedno. A kad nam nije svejedno, znači da smo pošteni. A kad smo pošteni, svaka nam čast našoj ludosti!
mikele9 mikele9 15:38 21.07.2012

Re: ***

Čudan svijet, ogovara te a voli, ljubi te u obraz a mrzi te, ismijava plemenita djela a pamti ih kroz mnoge pasove, živi i nadom i sevapom i ne znaš šta nadjača i kada. Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga. A povrh svega moji su i ja njihov, kao rijeka i kaplja, i sve ovo što govorim kao o sebi da govorim.



Pametni su ovo ljudi. Primaju nerad od Istoka, ugodan život od Zapada; nikuda ne žure, jer sam život žuri, ne zanima ih da vide šta je iza sutrašnjeg dana, doći će što je određeno, a od njih malo šta zavisi; zajedno su samo u nevoljama, zato i ne vole da često budu zajedno; malo kome vjeruju, a najlakše ih je prevariti lijepom riječi; ne liče na junake, a najteže ih je uplašiti prijetnjom; dugo se ne osvrću ni na što, svejedno im je što se oko njih dešava, a onda odjednom sve počne da ih se tiče, sve isprevrću i okrenu na glavu, pa opet postanu spavači, i ne vole da se sjećaju ničeg što se desilo; boje se promjena jer su im često donosile zlo, a lako im dosadi jedan čovjek makar im činio i dobro.

Čudan svijet, ogovara te a voli, ljubi te u obraz a mrzi te, ismijava plemenita djela a pamti ih kroz mnoge pasove, živi i nadom i sevapom i ne znaš šta nadjača i kada. Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga. A povrh svega moji su i ja njihov, kao rijeka i kaplja, i sve ovo što govorim kao o sebi da govorim.

Mislio sam nema ko da sluša!?! Ima kako nema, sluša moja duša!!!

A mi nismo ničiji, uvijek smo na nekoj međi, uvijek nečiji miraz. Zar je onda čudno što smo siromašni? Stoljećima mi se tražimo i prepoznajemo, uskoro nećemo znati ni tko smo, zaboravljamo već da nešto i hoćemo, drugi nam čine čast da idemo pod njihovom zastavom jer svoje nemamo, mame nas kad smo potrebni a odbacuju kad odslužimo, najtužniji vilajet na svijetu, najnesretniji ljudi na svijetu, gubimo svoje lice a tuđe ne možemo da primimo, otkinuti a ne prihvaćeni, strani svakome i onima čiji smo rod, i onima koji nas u rod ne primaju. Živimo na razmeđi svjetova, na granici naroda, svakome na udaru, uvijek krivi nekome. Na nama se lome talasi istorije, kao na grebenu. Sila nam je dosadila, i od nevolje smo stvorili vrlinu: postali smo pametni iz prkosa.

Šta smo onda mi? Lude? Nesrećnici? Najzamršeniji ljudi na svijetu. Ni s kim istorija nije napravila takvu šalu kao s nama. Do jučer smo bili ono što želimo danas da zaboravimo. Ali nismo postali ni nešto drugo. Stali smo na pola puta, zabezeknuti. Ne možemo više nikud. Otrgnuti smo, a nismo prihvaćeni. Kao rukavac što ga je bujica odvojila od majke rijeke, i nema više toka ni ušća, suviše malen da bude jezero, suviše velik da ga zemlja upije. S nejasnim osjećanjem stida zbog porijekla, i krivice zbog otpadništva, nećemo da gledamo unazad, a nemamo kamo da gledamo unaprijed, zato zadržavamo vrijeme, u strahu od ma kakvog rješenja. Preziru nas i braća i došljaci, a mi se branimo ponosom i mržnjom. Htjeli smo da se sačuvamo, a tako smo se izgubili, da više ne znamo ni šta smo. Nesreća je što smo zavoljeli ovu svoju mrtvaju i nećemo iz nje. A sve se plaća, pa i ova ljubav.

Zar smo mi slučajno ovako pretjerano mekani i pretjerano surovi, raznježeni i tvrdi, veseli i tužni, spremni uvijek da iznenadimo svakoga, pa i sebe? Zar se slučajno zaklanjamo za ljubav, jedinu izvjesnost u ovoj neodređenosti? Zar bez razloga puštamo da život prelazi preko nas, zar se bez razloga uništavamo, drukčije nego Ðemail, ali isto tako sigurno. A zašto to činimo? Zato što nam nije svejedno. A kad nam nije svejedno, znači da smo pošteni. A kad smo pošteni, svaka nam čast našoj ludosti!

Dug citat ali hvale vredan! Mudar čovek je bio, treba ga češće čitati.

dervis i smrt

nikada nista ne treba cekat, svemu treba ici u susret. jer, ako covjek nije glup, a nije ni kukavica, onda nije ni bespomocan.
mikele9 mikele9 15:43 21.07.2012

Re: dervis i smrt

nikada nista ne treba cekat, svemu treba ici u susret. jer, ako covjek nije glup, a nije ni kukavica, onda nije ni bespomocan.

Dobar savet ali život šaljivdžija ponekad pred nas postavi probleme pred kojima smo bespomoćni i ne možemo ih rešiti i uz najbolju volju...iako nismo glupi, ni kukavice.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana