Moj grad

Beogradžani

cult RSS / 25.07.2012. u 15:24

Raskalašna haotičnost sa jakim mirisom agresivnosti uz blagu raspalost svega je prva stvar koju osetiš kad ulaziš u Srbiju. I nedostatak istog kad predješ njene granice. Čim je napustiš osetiš da se okolina promenila, da su sitnice drugačije i to strašno krene da bode oči, pa izazove neku potmulu tugu, setu, šta li je, o kojoj sa saputnicima ne pričaš jer je svima vidljivo, jasni i neprijatno. Jasno je da živiš u društvu koje nije stanju sebe da organizuje, da se pribere i privede minimumu životne pristojnosti, da je sve što vidiš samo imitacija civilizovanog društva, od pretankog autoputa ulegnutog od kamionskih guma do pogrešno shvaćenih sloboda i demokratije. Kao proizvodi made in China: cipele samo liče na cipele, kese samo podsećaju na kese. Nemaju funkciju, odmah se raspadnu, a tek na pijaci kupljene nektarine se razlete svuda po trotoaru. Korumpirali smo jedni druge, narod političku elitu i obratno. Svi se grebemo o opšte, otimamo iz zajedničkih kasa. Ovi iz političke kaste mnogo više, jer ih je daleko manje i bliži su izvoru. Zato su zadovoljniji. Mi, parije, se medjusobno gložemo oko mrvica kojih je sve manje jer izvori presušuju i njima i nama. Zato smo puni jeda, besa, manje ili više prikrivene agresije. Nikad termin "beznadje" nije bio definisaniji i očigledniji nego u Srbiji danas.

Ima taj deo Srbije koji uporno ne diže ruke od svega. Nije mali. Ali je manjina. To su oni koje je sramota kad na početnoj stanici vide naizgled mirne, zamišljene ljude koji se pojavom autobusa i otvaranjem vrata pretvaraju u afričko pleme na ratnoj stazi, pa izobličenih lica kreću u sprint na vrata, lomeći i gazeći saplemenike, bacajući ih laktom daleko iza sebe. Žene koje izvežbano bacaju tašne preko glava zaduvanih od borbe sugradjana na slobodno mesto za sedenje, psovke poraženih u borbi za stolicu, a onda odjednom mir, čudna neka tišina, kao da se pre dva minuta ništa od toga nije desilo. 

Taj deo Srbije plaća sve račune. U roku, ako je moguće. Uključujući i Tijanićevu pretplatu. Iako mu se gadi kako taj program izleda, iako ga već dugo ne gleda jer pristojnom čoveku to nije gledljivo, iako ga je smestio na kraj kablovskih kanala. Plaća, dakle, jer mu je jasno da život u uredjenom društvu zahteva poštovanje donetih pravila. Jer odbija da bude korumpiran. I da se tako stiče pravo da se upire u tudju korumpiranost, lopovluk i ostale gadosti. Taj deo Srbije oseća da su mi nabili magareće uši na glavu kad pročita da je Sud oborio tužbu za neplaćanje pretplate. Država je, dakle, podržala po hiljaditi put one koji pravila neće da poštuju. Lopovska korumpirana politčka kasta, preko svojih naziviinstitucija nastavlja da korumpira svoje gradjane, praveći naivnim budalama svoj pristojniji deo. Čemu decu da učiš? Da se priklone sveopštoj kradji i korupciji? Ili onom kako su tebe učili da se ponašaš, pa se sad poigravaš svakodnevno vrhovima svojih magarećih ušiju? Ili da završe škole i da beže što dalje odavde, koliko ih noge nose. Plativši kartu za bus, voz, avion pre toga, naravno.

Sedeći na skalinadi ovog grada u zemlji u kojoj se prisustvo države snažno oseća, čitajući na netu vesti iz Otadžbine, osmeh mi lice oblio kad sam pročitao da ima da se ulazi samo ulaz, izlazi samo na izlaz i da ima da se plaćaju karte za autobus. Tu stvari počinju. Kad te država natera da se upristojiš. Silom, jer milom nije moglo. Jer tako se kultura i pristojnost uteruje. Tako je oduvek bilo. Negde se posao odradio pre dvesta godina, pa je pristojnost postala običaj. Negde to počinje danas. Iskreno i svim srcem uz Grad Beograd. Ne popustite. Naterajte nas da ne gazimo više jedni druge. Naterajte nas da nas ne bude sramota od nas samih i od drugih koji nas posete. 

A što se tiče ovih anarhosindikalista, busplus revolucionara i Čegevara, jako mi je teško da razdvojim koliko je tu samopromocije, koliko spinovanja od strane partijskih frakcija, stranaka, 1389 pokreta i ostalih navijača. A sve od toga je vidljivo. Koliko vam je stalo da se ispita korupcija, a koliko da karte ne plaćate. Meni lično je, recimo, dosadilo da plaćam za Amitzov put do devojke Milice, kako je on to lepo i poetično rekao, a to radim svaki put kad svoju kartu platim, a on ne. Kažu da je, kad je ovo privodjenje redu počelo, u proseku, 40% putnika izalazilo iz vozila kad udju kontrole. Kažu da je na liniji 38 za ceo mesec jun samo jedan putnik očitao kartu. Ljudi, ne možemo tako da živimo. Ali stvarno ne možemo. Ako ja kao nulta generacija beogradjana to shvatam, kako vi koji ste peta generacija Beogradžana to ne uvidjate? A tako ste ponosni na taj detalj svog sivi-ja. Evo, zbog vas sam, uz naklon i poštovanje tom kvalitetu vaših ličnosti, i tu glasovnu promenu dj u dž ispisao. Danas je čovek razbio prozor na autobusu jer nije mogao da udje na izlaz. Ovacije u komentarima na vest. Raspašćemo se tako, sugradjani. Po drugi put u dvadeset godina.

 

 

 

 



Komentari (471)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 10:04 26.07.2012

Re: procenti

Zasto od vrste karte da zavisi da li je validiras ili ne?

imaš kartu koja važi mesec dana - plaćena je - ne postoji ograničenje broja vožnji - kako se kao "neplaćanje vožnje" tretira ako si u autobusu sa ovom kartom ako nije validirana?
druga vrsti karti su za pojedinačne vožnje - svaka validacija skida po 60 dinara.
I kakve to ima veze sa guzvama?
ukoliko određen broj ljudi sa mesečnim kartama zastaje pored validatora da obavi validaciju (neka je po sekundu samo) to usporava ceo proces ulaska u vozilo - a nepotrebno je sa aspekta naplate
Ne treba jednu pogresnu zamenu teza (o tome da li treba placati ili ne prevoz) zamenjivati drugom isto tako pogresnom zamenom teza da nacin provere karata treba da se menja u zavisnosti od guzve.
ne treba nacin provere menjati u zavisnosti od guzve vec je potrebno organizovati takvu proveru koja ne izaziva dodatne guzve i usporavanja
angie01 angie01 10:08 26.07.2012

Re: procenti

cult
prema tome, gospodo anarhošverceri, kartu ćete da plaćate dok je djitlera. i naučićete da to činite iako verovatno nikada nećete naučiti zašto to činite.: )


ujebote, kakva privrzenos'!


khm, ja kartu placam i ovako, a 'el moze djitler da ne zadrzava pare od javnog stambenog, pa da oni porpavlaju po zgradama ono sto su gradjani decenijama uredno placali, a nisu dobili ?
Colin_bgd Colin_bgd 10:09 26.07.2012

Re: procenti

pa su autobusi pomocne linije

Sa ovim se ne bih slozio. Metro za vece distance i za turiste, ali buseve koristi ogroman broj ljudi...
i jedva ljudi udju na sva vrata

Zasto jedva? U cemu je problem sa ulaskom i izlaskom? (Ovo pitam kao da ne znam o cemu se radi, ali stvarno nikad nisam uspeo da odgonetnem zasto je u Beogradu problem sacekati da svi prvo izadju, a onda i da svi udju...)
reanimator reanimator 10:09 26.07.2012

Re: procenti

Moram da priznam da ne razumem zasto je ovo problematicno? Zasto od vrste karte da zavisi da li je validiras ili ne?

Zato što imaš dve vrste karata : karte koje na trafici dopunjuješ željenim iznosom kredita (npr 300 din) i sa kojih ti validator, kada ih prineseš, skine iznos jedne vožnje (60 din). Drugim rečima, da bi platio vožnju, moraš da ih prineseš validatoru, a kontrolor kasnije u toku vožnje predje svojim mobilnim uredjajem preko tvoje karte i proveri da li si platio.
Druga vrsta su mesečne karte, ono što su nekada bile markice. Platiš je za ceo mesec i bog da te vidi, a kontrolor u busu je čekira i proverava da li si platio mesečnu. Prinošenjem iste validatoru ne skida ti se nikakav iznos, niti ti se ista aktivira, ili ne znam šta. Drugim rečima, ne overiš je na validatoru, a pred kontrolorom si svakako čist.
I tu dolazimo do drugog ključnog pitanja vezanog za sitnije bus plus anomalije (prvo je, naravno, obaveza ulaska na prednja vrata ). Insistira se da se i ova karta prinese validatoru kako bi organizatori prevoza imali sliku o tokovima putnika i eventualno ukidali nerentabilne linije (što je takodje sporno, jer je ukidanje linija nadležnost Direkcije) i to se insistira na način da te obaveštavaju da moraš!? Jok brate, ne moram.
Colin_bgd Colin_bgd 10:14 26.07.2012

Re: procenti

imaš kartu koja važi mesec dana - plaćena je - ne postoji ograničenje broja vožnji - kako se kao "neplaćanje vožnje" tretira ako si u autobusu sa ovom kartom ako nije validirana?

Pa i ovde mesecnu kartu (vec placeno i neograniceno) moras da ma'nes vozacu inace ne mozes da udjes u autobus.
to usporava ceo proces ulaska u vozilo

Pa to i pitam (i sam sebe), zasto je ovaj proces problematican u Beogradu, a manje problematican u drugim gradovima?
antioksidant antioksidant 10:17 26.07.2012

Re: procenti

Pa to i pitam (i sam sebe), zasto je ovaj proces problematican u Beogradu, a manje problematican u drugim gradovima?

vreme je relativno?
i nisam rekao da je problematičan već da usporava proces. da li je to problem ili ne - zavisi - ako ti se ne zuri, problema nema
a zašto taj proces ne postoji u drugim gradovima? (beč)
angie01 angie01 10:20 26.07.2012

Re: procenti

Metro za vece distance i za turiste,



metro u svim gradovima resava problem saobracaja, jer opsluzi veliki broj punika, pa se smanjuju guzve u busevima i ostalim sredstvima prevoza, pa tako i u Londonu!



Zasto jedva?


pa jer je obicno guzva- i na stanici i u autobusu, a i zato sto je jedno stajaliste stanica za vise linija,kazem ti, kod mene za 15-, pa onda ne postuju red voznje, u jednom momentu prodje 3 vozila sa istim brojem, a posle 45 minuta ni jedno, pa sad ti zamisli koliko se putnika nakupi samo za tu liniju!
reanimator reanimator 10:24 26.07.2012

Re: procenti

Pa i ovde mesecnu kartu (vec placeno i neograniceno) moras da ma'nes vozacu inace ne mozes da udjes u autobus.

Što, složićeš se, nije normalno. Ako vaša karta izgleda kao naša, običan karton sa barcodeom, šta vozač može da zaključi ako je vidi? Našu može da vidi sto puta i da ne zna da li si na nju uplatio mesečni iznos ili nisi..to će znati tek kontrolor kada je pregleda.
I konačno, ako je ideja da se ulazi samo na prednja, zašto su našim parama kupljena po 4 validatora za svako vozilo? Ok, ulazimo svi na prva, tu staviš jedan, svi prolazimo, čekiramo se i popunjavamo bus. Koja je funkcija preostala tri?
Colin_bgd Colin_bgd 10:24 26.07.2012

Re: procenti

i nisam rekao da je problematičan već da usporava proces. da li je to problem ili ne - zavisi - ako ti se ne zuri, problema nema
a zašto taj proces ne postoji u drugim gradovima? (beč)

Mislio sam na proces ulaska/izlaska u autobus ne na proces kontrole karata.

Ako ti se zuri znaci da si vec zakasnio, tako da je svaki pokusaj nadoknadne vec proteklog vremena besmislen. Nije duznost javnog prevoza da te doveze na vreme na posao/skolu/sastanak/provod, vec samo na vreme po sopstvenom timetable rasporedu...
kukusigameni kukusigameni 10:27 26.07.2012

Re: procenti

antioksidant
(beč)

U Beču je u prevozu postojalo upozorenje na nemačkom i srpsko-hrvatskom jeziku u vezi kupovine karata.
jucaibin jucaibin 10:28 26.07.2012

Re: procenti

u becu je svakome prepusteno da radi po savesti. u svim prevoznim sredstvima postoje automati za otkucavanje (u metrou je to pre silaska na peron) i nema pravila o iskljucivom ulasku na ova ili ona vrata. ali, carica marija se svojevremeno potrudila da uvede pravila koja su sad vec vekovima usvojena tako da nema polupanih vrata na autobusima, a i ne izvestavaju o povredjenima prilikom ulaska u odlicno organizovan gradski prevoz!
Colin_bgd Colin_bgd 10:32 26.07.2012

Re: procenti

Što, složićeš se, nije normalno. Ako vaša karta izgleda kao naša, običan karton sa barcodeom, šta vozač može da zaključi ako je vidi? Našu može da vidi sto puta i da ne zna da li si na nju uplatio mesečni iznos ili nisi..to će znati tek kontrolor kada je pregleda.

Ovde vozac vidi da li je placeno ili ne, takva je karta.

I konačno, ako je ideja da se ulazi samo na prednja, zašto su našim parama kupljena po 4 validatora za svako vozilo? Ok, ulazimo svi na prva, tu staviš jedan, svi prolazimo, čekiramo se i popunjavamo bus. Koja je funkcija preostala tri?

Da, ovo stvarno nema logike.

Inace, nakon ovih razmena na blogu, moram da priznam da jedva cekam da iskusim po prvi put busplus iskustvo za par nedelja...
antioksidant antioksidant 10:33 26.07.2012

Re: procenti

Mislio sam na proces ulaska/izlaska u autobus ne na proces kontrole karata.

pa u becu toga nema
reanimator reanimator 10:34 26.07.2012

Re: procenti

a i ne izvestavaju o povredjenima prilikom ulaska u odlicno organizovan gradski prevoz!


Moram da umrem od smeha na foru, bez obzira na tendenciozno poredjenje da u beogradu, gde smo svi, jel da, stoka, "ima povredjenih", tj da je primitivno ponašanje manir većine.
antioksidant antioksidant 10:34 26.07.2012

Re: procenti

u svim prevoznim sredstvima postoje automati za otkucavanje (u metrou je to pre silaska na peron)

da ali ako kupis nedeljnu kartu nema potrebe da je kucas pri svakom ulasku u vozilo vec samo na pocetku perioda
reanimator reanimator 10:36 26.07.2012

Re: procenti

Ovde vozac vidi da li je placeno ili ne, takva je karta

Eto, za sve ima neko smisleno objašnjenje. Osim kod nas.
Inace, nakon ovih razmena na blogu, moram da priznam da jedva cekam da iskusim po prvi put busplus iskustvo za par nedelja

Mojne si sisa, pa da udješ na prednja
angie01 angie01 10:36 26.07.2012

Re: procenti

Prostim posmatranjem došao sam do zaključka da validiranje personalizovane karte stavlja putnika u loš položaj u krvavoj bici za slobodno mesto


pa ti k'o da ne koristis bus- hebote, jedva udjes- i to na sva vrata:), nisi ni posteno negde sato, vozac krece i cimne tako da samo uvezbani ostanu sejf!

sad ide scenario- dolazi ful autobus na stanicu gde ima putnika , kao posle utakmice i on stoji, dok svi ne uspeju da udju na prednja i otkucaju karte i uspesno izvrse proboj do neke pozicije, u medjuvremenu je stiglo jos najmanje 3 autobusa, sem na retkim stajalistima, gde prolazi samo jedna linija!

je l to ideja?

stvarno ne znam, al ovo retko sto sam u prevozu i udje kontrola- nisam primetila da se ljudi bas svercuju, ako su navatali dvoje, pa da potpisem, ili je to neverovatna slucajnost!

bogtemazo, digla se kuka i motika, danima se raspravlja o parama za apex, ono, kljucno pitanje svih pitanja, zar ne mislis da je i to dovelo do bunta, pazi osnovni problemi se ne resavaju, a za ovo uredno izvresena regrutacija!


Colin_bgd Colin_bgd 10:41 26.07.2012

Re: procenti

pa u becu toga nema

Da, sad sam tek ukapirao sta si napisao (vrucina ovde, nenormalna, ovih dana. 28 stepeni svaki dan od ponedeljka). Pa imali smo becki sistem, sad ocigledno se hoce malo modifikovan londonski...
zovitemegrunf zovitemegrunf 10:43 26.07.2012

Re: procenti

Colin_bgd
Zahvaljujem, upravo o tome i pričam.

Nema na cemu.

Inace, u podzemnoj, posto provuces kartu kroz masinu na ulasku u stanicu pre nego sto krenes pokretnim stepenicama u srediste zemlje, u vagone se ulazi i izlazi na sva vrata, jer tu vec znamo da su svi uredno platili karte...


A jel jos stoji lik na izlazu i trazi da mu das kartu? Nekad davno bilo je bas povuci - potegni, lik hoce kartu, koleza neda, planirao da je ubaci u troskove. Pocepase je na kraju, pola - pola.
antioksidant antioksidant 10:44 26.07.2012

Re: procenti

Pa imali smo becki sistem, sad ocigledno se hoce malo modifikovan londonski...


drugim rečima:"tražili smo zapad"
Colin_bgd Colin_bgd 10:47 26.07.2012

Re: procenti

Osim kod nas.

Pa to je i moja zamerka kritici busplusa (apropo tvojoj primedbi da neki misle da smo svi mi "stoka" ). U redu je logicka kritika kao tvoja, ali me nervira kada vlast tretira ljude kao stoku, a ljudi umesto da se iz protesta ponasaju kao andjeli, ponasaju se kao najgora stoka. S tim ja imam problem.
Mojne si sisa, pa da udješ na prednja

Uci cu na zadnja, misleci da su prednja, jer to tako izgleda nama koji (se) vozimo levom stranom... Za sve se (kad se hoce) moze da ima solomonsko resenje...
Colin_bgd Colin_bgd 10:48 26.07.2012

Re: procenti

drugim rečima:"tražili smo zapad"

a dobili smo politiku nemesanja i miroljubive koegzistencije...
cult cult 10:54 26.07.2012

Re: procenti

pa ti k'o da ne koristis bus- hebote, jedva udjes- i to na sva vrata:), nisi ni posteno negde sato, vozac krece i cimne tako da samo uvezbani ostanu sejf!


od polarne januarske zime počeo sam posle mnogo godina da koristim javni prevoz. Skapirao da se brže krećem do posla i nazad (žute trake), da je jeftiniji (eurodizel 150 rsd, karta za bus 60/120 rsd) i da nema smaračkog jurenja parkinga. Koristim citybus i gsp kombinovano. Na mojoj stanci staju 3 autobusa koja s brda (ona živi na brdu i njen čale stalno pije) idu do mog posla. U špicu špiceva manja je gužva u gradskim autobusima, nego u citybus kombijima. Na svaka tri minuta dolazi jedno gsp-ovo vozilo vs na svakih sedam citybusovo. Ciljam dolazak do 09:00 na posao, bez kašnjenja. Na ovim linijama jako, jako je retka ta slika koju si opisala. Ne znam, možda je tako u drugim delovima grada, možda je tako bilo ranije, ali od januara, od kad sam prešao na ovu vrstu prevoza, ovo je ovako kako sam ti opisao. Nikad nisam video da neko visi na vratima i da se vrata jedva zatvaraju. U pitanju su autobusi: 23, 37, 53. Ako ne veruješ, dodji, proveri. Posle špica ti busevi su poluprazni.
A da...kad je počeo letnji red vožnje, ne pojavljuju se više na tri min, već je interval iritirajuće duži.
angie01 angie01 11:25 26.07.2012

Re: procenti

A da


pa ti zivis u nekom paralenom svetu,...ili u nekom drugom gradu! Ili, bas kada ti ides, sve je fenomenalno! e, srecnice!

..mis'im 23-jedan od cuvenih krkljanac buseva! ..kolk'o pamtim i 37 i 53 su iz te ekipe,..ono, duge voznje s preponama do BB!

mogu da dodjem ( da proverim) na pice-s caletom!:)

..mis'im, neka je tebi sve to tako ti kazes,...dodji kod mene, pa da vidis sta je celinDZ!
cult cult 11:39 26.07.2012

Re: procenti

mogu da dodjem ( da proverim) na pice-s caletom!:)


imaš otvoren poziv za jutarnji espreso kod mene (8:10 am),proverićemo preko one busplus android aplikacije kada stižu busevi, zatim dvominutna šetnja do stanice kod meka, pa da sačekamo jedano 15ak min da se uveriš u ovo što sam napisao. Predlažem da to uradimo u septembru kad se vrati normalan red vožnje. Ovaj letnji je zaista smor.
Pazi, ja sam ranije po cigare išao kolima jbt. Sad više gotovo ne ulazim u njih.
angie01 angie01 11:51 26.07.2012

Re: procenti

(8:10 am),


to mogu- u pidzami!


Sad više gotovo ne ulazim u njih.



pa, kazem ja da je tvoj slucaj specifican, a ne onaj o kome se govori!:)


cult cult 12:11 26.07.2012

Re: procenti

pa, kazem ja da je tvoj slucaj specifican, a ne onaj o kome se govori!:)


a, da. To smo već zaključili svojevremeno.
Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju.
Samo meni su sredili zelenilo u naselju.
Samo meni su napravili tri dečija igrališta, otvorenu teretanu itd.
Samo meni su konačno napravili trotoar kroz Košutnjak pet km dug.
Samo kod moje vikendice su asfaltirali sve puteve.
Sledstveno tome, samo meni u busevima na stanici ljudi ne vise na vratima.
Apsolvirano.

Cool. Pijama matine party. Može.
maksa83 maksa83 12:16 26.07.2012

Re: procenti

Samo meni su sredili zelenilo u naselju.

Kakva koincidencija!

I meni!

Samo ne znam 'de su ga odneli.
antioksidant antioksidant 12:18 26.07.2012

Re: procenti

Samo ne znam 'de su ga odneli.

niccolo niccolo 12:19 26.07.2012

Re: procenti

Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju

Jeste čuli vi iz kraja za kontrolu rađanja?
maksa83 maksa83 12:31 26.07.2012

Re: procenti

niccolo
Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju

Jeste čuli vi iz kraja za kontrolu rađanja?

Predlažem B92 akciju (kao ono "Bitka za Bebe - 100 inkubatora do kraja godine", "Još 20 miliona za pokretni mamograf" ):

"10000 kondoma za Miljakovac!"

Je l' da tražim dizajnera za baner?
cult cult 12:32 26.07.2012

Re: procenti

maksa83
Samo meni su sredili zelenilo u naselju.

Kakva koincidencija!

I meni!

Samo ne znam 'de su ga odneli.

: )))
cult cult 12:43 26.07.2012

Re: procenti

Samo ne znam 'de su ga odneli.


a pazi nove probleme proistekle iz "platanocida".
Sinoć je naša istrianska beogradska komuna raspravljala malo o ovom Beogradžani tekstu, te se došlo do novih priloga za Džilasovu biografiju: naime, svrake s Bulevara se sada prebacile na Taš jer su im ovi novi, stariji platani još uvek premali za obitavanje. Prijateljica nedavno dobila psa veličine igračke koja laje i trči. Izvodi ga svakodnevno na Taš. U nekoliko navrata se bulevarske svrake-prognanici zaletale na njega da ga zgrabe i odnesu.
niccolo niccolo 12:43 26.07.2012

Re: procenti

maksa83
niccolo
Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju

Jeste čuli vi iz kraja za kontrolu rađanja?

Predlažem B92 akciju (kao ono "Bitka za Bebe - 100 inkubatora do kraja godine", "Još 20 miliona za pokretni mamograf" ):

"10000 kondoma za Miljakovac!"

Je l' da tražim dizajnera za baner?

Dabome!
antioksidant antioksidant 12:45 26.07.2012

Re: procenti

cult
Samo ne znam 'de su ga odneli.


a pazi nove probleme proistekle iz "platanocida".
Sinoć je naša istrianska beogradska komuna raspravljala malo o ovom Beogradžani tekstu, te se došlo do novih priloga ua Džilasovu biografiju: naime, svrake s Bulevara se sada prebacile na Taš jer su im ovi novi, stariji platani još uvek premali za obitavanje. Prijateljica nedavno dobila psa veličine igračke koja laje i trči. Izvodi ga svakodnevno na Taš. U nekoliko navrata se bulevarske svrake-prognanici zaletale na njega da ga zgrabe i odnesu.


da čuvam ja decu?
il da hranim više da brže rastu?
j.bre j.bre 13:08 26.07.2012

Re: procenti

niccolo
Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju

Jeste čuli vi iz kraja za kontrolu rađanja?




maksa83
Samo meni su sredili zelenilo u naselju.

Kakva koincidencija!

I meni!

Samo ne znam 'de su ga odneli.


reanimator reanimator 13:20 26.07.2012

Re: procenti


Jeste čuli vi iz kraja za kontrolu rađanja?

10000 kondoma za Miljakovac

ivana23 ivana23 13:29 26.07.2012

Re: procenti

I nama sredili parkic ispred (naseg bivseg) vrtica, al' moji klinci porasli...





Goran Vučković Goran Vučković 13:35 26.07.2012

Re: procenti

al' moji klinci porasli...

j.bre j.bre 13:42 26.07.2012

Re: procenti

cult
Na ovim linijama jako, jako je retka ta slika koju si opisala. Ne znam, možda je tako u drugim delovima grada, možda je tako bilo ranije, ali od januara, od kad sam prešao na ovu vrstu prevoza, ovo je ovako kako sam ti opisao. Nikad nisam video da neko visi na vratima i da se vrata jedva zatvaraju. U pitanju su autobusi: 23, 37, 53. Ako ne veruješ, dodji, proveri. Posle špica ti busevi su poluprazni.
A da...kad je počeo letnji red vožnje, ne pojavljuju se više na tri min, već je interval iritirajuće duži.


Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju.
Samo meni su sredili zelenilo u naselju.
Samo meni su napravili tri dečija igrališta, otvorenu teretanu itd.
Samo meni su konačno napravili trotoar kroz Košutnjak pet km dug.
Samo kod moje vikendice su asfaltirali sve puteve.
Sledstveno tome, samo meni u busevima na stanici ljudi ne vise na vratima.


au, da sam znala da ce vako da nam srede kraj, ne bih emigrirala! ; )

ja sam (do 2007) zivela 3 stanice od tebe. od '90 sam putovala na posao istom trasom, do centra grada i mogu slobodno da kazem da u poslednje dve-tri godine (2004-06), na prste mogu da izbrojim (ok, malo preterujem) koliko sam se puta ohrabrila da umesto u taksi, ipak udjem u bus.
ok, ja sam mesto 23-53 koristila 56, ali ostale linije su nam zajednicke. doduse, na posao sam odlazila u terminu popularnom za migracije penzionera, te je mozda razlika u tome, ali svakako sam prisustvovala scenama visenja iz busa, 'par' puta popila lakat i trpela kojekakve na ledjima. jedne zime sam se cak, na povratku kuci 37om, onesvestila negde na nadvoznjaku kod ade, jer je guzva bila takva da sam ostala bez vazduha, a sva garderoba mi je bila mokra (da podsetim, zima!).

i ne govorim ovo zato sto ti ne verujem, vec sto sam prijatno iznenadjena. drago mi je da cujem da se situacija koliko toliko unormalila.



EDIT: e da, to kad sam se onesvestila, interesantno je da sam sve vreme bila na nogama, zato sto nisam imala gde da se srusim :)
cult cult 14:02 26.07.2012

Re: procenti

ja sam zamišljao gradski prevoz baš tako kako si ga opisala.
Meni ostao takav u sećanju iz sredine devedestih.
Onda sam krajem ovog januara stao na tu stanicu i nisam mogao da verujem.
Kupio nepersonalizovanu kartu, napunio je, i batalio auto.

Što se vrtića tiče, napravljen je, pored postojeća dva koja znaš i pre emigracije, još jedan dole u Cerskom vencu prošlog leta. Trotoar koji pominjem ide desnom stranu kad gledaš ka gradu, od RTSa u Košutnjaku, pa iza meka ka Rakovici. Igrališta za decu razbacana svuda po naselju. Na jednom su stalno lomili klackalice i ljuljaške, pa je instaliran video nadzor. Sad je ok. Šta da ti kažem - čist fašista taj Djitler.

cassiopeia cassiopeia 14:06 26.07.2012

Re: procenti

a, da. To smo već zaključili svojevremeno.
Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u kraju.
Samo meni su sredili zelenilo u naselju.
Samo meni su napravili tri dečija igrališta, otvorenu teretanu itd.
Samo meni su konačno napravili trotoar kroz Košutnjak pet km dug.
Samo kod moje vikendice su asfaltirali sve puteve.
Sledstveno tome, samo meni u busevima na stanici ljudi ne vise na vratima.
Apsolvirano.


Mislim da postoje razlike u količini urađenog u zavisnosti o kojoj opštini se radi. Evo kod mene, opština Zvezdara, parkić koji nam je jedini u blizini u Bregalničkoj tužno zapušten, ispred zgrade 5 dana pred izbore iskopali rupu za novi kontejner i više se nisu vratili. Ali u mom starom kraju, blokovi kraj Save, nekoliko parkića sređeno i klinka obožava tamo da ide, ispred zgrade sredili zelene površine, uredili park i sve više ljudi viđam da sede tamo sa klincima, živnuo je kraj.
Što se prevoza tiče moja majka nema ni jednu primedbu. Kaže da ima prevoza, čisti busevi ali ona retko ide u špicevima jer gleda da, ako ne mora, ne pravi gužvu kad najviše ljudi cirkuliše. Kod mene na Krstu trola dolazi svako malo i tu se nemam na šta žaliti. E sad žalim se što su stare, greju kad bi trebalo da hlade... 83. bus ide solidno, bar meni jako retko omane u redu vožnje, jednom u dve nedelje, a radim od 9. U povratku jeste gužva ali znam da će doći u 17.05h, 17.15-17.20 i ok. Leto je i proredili su buseve a to mi smeta jer ljudi i dalje ima manje-više isto u prevozu. I ne idem kolima na posao jer brže stignem busom i ne razmišljam o parkingu koji je postao noćna mora čak i na NBgd.
Zašto se ovoliko raspisah? Pa zato što svako od nas ima iskustvo ovakvo ili onakvo sa prevozom, okolinom i koječime, ali nije razlog da jedni drugima ne verujemo u startu.
cassiopeia cassiopeia 14:08 26.07.2012

Re: procenti

j.bre

niccolo
Samo meni se izgradio nov vrtić, treći u krajuJeste čuli vi iz kraja za kontrolu rađanja?

maksa83
Samo meni su sredili zelenilo u naselju.Kakva koincidencija! I meni! Samo ne znam 'de su ga odneli.



Dok ja pišem ozbiljne komentare oni se zevzeče

Plačem
Domazet Domazet 14:23 26.07.2012

Elementary

tsunade


A + B + (A+B) = AB (?)


ne razumem korelaciju izmedju ovog netačnog matematičkog izraza i onoga što hoću da kažem.


Kada na konkursu uchestvuju firme A i B i firma A+B koju su osnovale firme A i B pa na konkursu pobedi firma A+B onda je sasvim jasno da tu obichna matematika nema shta da trazhi. Ovakvi dogadjai se vladaju po mnogo kompleksnijim zakonitostima. Neki bi (oni od zlobnijih, naravno) rekli da je za tako kompleksne pojave nadlezhna Poslovna Djietika...
hajkula1 hajkula1 16:00 26.07.2012

Re: procenti

cult

Samo meni su sredili zelenilo u naselju.



Šta da ti kažem, Zvezdara, 5-ti parkić i tako to.
j.bre j.bre 16:37 26.07.2012

Re: procenti

cult
Što se vrtića tiče, napravljen je, pored postojeća dva koja znaš i pre emigracije, još jedan dole u Cerskom vencu prošlog leta. Trotoar koji pominjem ide desnom stranu kad gledaš ka gradu, od RTSa u Košutnjaku, pa iza meka ka Rakovici. Igrališta za decu razbacana svuda po naselju. Na jednom su stalno lomili klackalice i ljuljaške, pa je instaliran video nadzor. Sad je ok. Šta da ti kažem - čist fašista taj Djitler.


ajaja... pogresno sam te razumela prosli put. kada si pomenuo Mek i autobuske linije 23, 53, 37, skapirala sam da si na b.brdu.
svejedno, otprilike mi je jasno gde si. to je manjevise isti kraj, samo si mi s druge strane :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:15 26.07.2012

Re: procenti

Da, sad sam tek ukapirao sta si napisao (vrucina ovde, nenormalna, ovih dana. 28 stepeni svaki dan od ponedeljka)


Vrucina na 28C, m?
Ako se ne varam novi sistem je uveden na 35C-45C u Beogradu, pa valja isprobati kako funkcionise na sopstvenoj kozi na toj temperaturi i u spicu sa cirka 200 jednakih cekajucih nevoljnika po stanici.

Ovima sto dobacuju iz klimatizovanih buseva (plus 100 metro linija) po belom svetu i velikog iscudjavanja sta bi to Beogradjani preko leba i pogace, preporucujem da probaju sami sistem na jedno mesec dana, na toj klimi, na toj guzvi i na prosecnoj srpskoj plati.

Pa da jave utiske iz prve ruke.
Hansel Hansel 19:01 26.07.2012

Re: procenti

cult
A da...kad je počeo letnji red vožnje, ne pojavljuju se više na tri min, već je interval iritirajuće duži.

A cena ista... I tako već decenijama, tebi možda manje smeta, jer si tek zimus počeo da se voziš gradskim prevozom.
Domazet Domazet 19:09 26.07.2012

Ja mogu da ti javim samo iskustvima ...

apacherosepeacock
Da, sad sam tek ukapirao sta si napisao (vrucina ovde, nenormalna, ovih dana. 28 stepeni svaki dan od ponedeljka)


Vrucina na 28C, m?
Ako se ne varam novi sistem je uveden na 35C-45C u Beogradu, pa valja isprobati kako funkcionise na sopstvenoj kozi na toj temperaturi i u spicu sa cirka 200 jednakih cekajucih nevoljnika po stanici.

Ovima sto dobacuju iz klimatizovanih buseva (plus 100 metro linija) po belom svetu i velikog iscudjavanja sta bi to Beogradjani preko leba i pogace, preporucujem da probaju sami sistem na jedno mesec dana, na toj klimi, na toj guzvi i na prosecnoj srpskoj plati.

Pa da jave utiske iz prve ruke.

...iz metro (u stvari Metra ali nije bitno)) linija koj ne zalaze ispod 65te South. A autobuskih linije jedva da ima.

Ne postoje idealne sredine, svaku sredinu poneshto muchi. Normalno nisu sve muke istog intenziteta. Stvarno nemam neku zhelju da se sada kachim sa tobom ali moram da ti kazhem da se negde mora pocheti i da su najvece shanse za pochetak promena tamo gde ih je najtezhe zapocheti, na sebi. Mozhesh ti da otezhesh sa ulaskom na za to obelezhena vrata sve dok ONI ne klimatizuju autobuse. Problem je u tome shto ONI chekaju da ti pochnesh da ulazish na za to obelezhena vcrata pa da onda klimatizuju autobuse. Ili bar tako prichaju. Pri chemu su oni em veshtiji u chekanju em ih manje koshta.

Ovo gore nije uopshte lichno nego nekako onako. I uopshte ne znachi da se ne slazhem sa Ma(r)xom koji misli da je vrlo interesantno shto u red uteruju oni koji su do uterivanja doshli, po svemu sudeci, preko reda. Ono gde se ja ne slazhem sa Ma(r)xom je u tome da se ljudi ne mogu menjati, onako izistinski. Mogu ali samo kad dotera cara do duvara. Dodushi neki ni onda
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:07 26.07.2012

Re: Ja mogu da ti javim samo iskustvima ...

Stvarno nemam neku zhelju da se sada kachim sa tobom ali moram da ti kazhem da se negde mora pocheti i da su najvece shanse za pochetak promena tamo gde ih je najtezhe zapocheti, na sebi. Mozhesh ti da otezhesh sa ulaskom na za to obelezhena vrata sve dok ONI ne klimatizuju autobuse. Problem je u tome shto ONI chekaju da ti pochnesh da ulazish na za to obelezhena vcrata pa da onda klimatizuju autobuse. Ili bar tako prichaju. Pri chemu su oni em veshtiji u chekanju em ih manje koshta.


Pa ja ne govorim o inacenju te 2 kategorije pa ko izdrzi duze. Mogao je (morao je) Djilas kada je izabran prvi put za gradonacelnika da pocne od tacke pravog i jedinog solidnog resavanja problema javnog saobracaja u BG - metroa.
A u medjuvremenu da privremeno veci broj autobusa rasterecuje prebukirane linije, vise kontrolora i da zavrsi posao negde izmedju - nije idealno ali nije ni uterivanje reda gde reda nemoze biti u ovakvoj situaciji.

Pa nisu dzaba svi veci gradovi pribegli gradnji metroa 30-80 godina unazad da nisu shvatali da je to jedino i trajno resenje javnog prevoza pri rastucem broju stanovnika i migracijama u velike gradove.

Znaci, pruzi malo koji prst (vlast) pa onda prevaspitavaj kaznama, s punim pravom.
maksa83 maksa83 00:41 27.07.2012

Re: procenti

naime, svrake s Bulevara se sada prebacile na Taš jer su im ovi novi, stariji platani još uvek premali za obitavanje.

Know your enemy - to nisu svrake nego gačci.

Ja sam ubeđen da sam imao jednog zaduženog za mene da me nišani odozgo sa grane kad prolazim pored Pravnog, i drugog koji me čeka kod Taša ako prvi promaši.

Zle, zle životinje. Što kaže Pauk u Anansijevim Momcima "hah .. ptice ... to su mali proždrljivi potomci dinosaurusa".

Sa druge strane, ne možeš da se ne diviš pronicljivosti zveri - gačci su naime još pre iks decenija provalili da će to da bude nice residential area, odn. da će da se gradi, pa se tu namerno naselile da prljaju i nerviraju kupce stanova. Al' ne'š Dabra za'ebati. Kad on dune, i vatru sune...
cult cult 11:46 28.07.2012

Re: procenti

Know your enemy - to nisu svrake nego gačci.


Tačno, gačci. I bilo mi je rečeno da su gačci. Nego, te malvazijske magle menjaju sećanja. Jbg.
Izvinjavam se svrakama.
kukusigameni kukusigameni 17:10 25.07.2012

psihoterapija

Ja sam Kukusigameni.
Ja sam jedna od onih budala koje pokušavaju da žive "kao sav normalan svet".



Preporuka za tekst.
cult cult 11:49 28.07.2012

Re: psihoterapija

Ja sam Kukusigameni.
Ja sam jedna od onih budala koje pokušavaju da žive "kao sav normalan svet".


nije to loša ideja.
Neka grupa u kojoj ćemo da razmenjujemo iskustva, frustracije, make a joke, share a smoke...
j.bre j.bre 12:09 28.07.2012

Re: psihoterapija

kad rece share a smoke... meni nestaje istih, sto u praksi znaci: odmakni se od kompjutera i uvati posla... ne zato sto sam vredna i savesna, vec je to jedini nacin da preostalih 7-8 pljuga razvucem do sutra :)

a sto se grupe tice, tu je ozloglaseni FB. napravis grupu bez problema :)

uzgred, pre izvesnog vremena (par godina, recimo) neko mi je poslao friend suggestion za osobu ciji je avatar bila (gotovo da sam sigurna) ista, a ako ne ista onda slicna b/w fotka koju ti koristis ovde. ja ignorisala jer nisam znala ko je predlozena persona. ne tvrdim da si to bio ti, nego mi palo na pamet kad sam te videla ovde.
cult cult 12:14 28.07.2012

Re: psihoterapija

ne znam koliko se važe ti digital smokes : )
Mislim, koliko zaista mogu da pomognu.

uzgred, sećam se toga i ko je greškom svim svojim fbfrendovima poslao suggestion : ) Ne postoji više taj nalog.
j.bre j.bre 16:20 28.07.2012

Re: psihoterapija

cult
ne znam koliko se važe ti digital smokes : )
Mislim, koliko zaista mogu da pomognu.


digital smokes?

ma neee, ja sam staromodna
mariopan mariopan 17:34 25.07.2012

hohštapleraj



Nisu ljudi loši, kako i u kakvoj državi žive.

Meni je dojadio hohštapleraj svake vrste.
Pristojan čovek se u ovoj zemlji oseća kao budala i nesposoban, jer ne ume da mulja, da krade i "da se snalazi", nije navikao, zato pristojnost polako umire, nije preporuka za preživljavanje..

Ovde u Srbiji više ne možeš da zakažeš pregled kod lekara ako nemaš debelu vezu, ili pare da platiš privatne lekare. Poruka je: siromašan si - crkni.
Tablete i lekovi se kupuju na komad ili se ne kupuju, jer ako kupe lekove nemaju za hranu - ako nemaš para crkni.

Ne možeš da očekuješ da dobiješ platu i ako radiš, (koliko firmi ne plaća svoje radnike), znači ne može besplatan prevoz a može besplatan rad. Koga briga što gladuješ - crkni.

Da ne ređam sve načine na koje smo pljačkani i ponižavani dok nismo ovoliko osiromašili, dok nismo dospeli do dna. Pristojni ljudi su najgore prošli, njima su uzeli sve što su mogli, gurnuli ih na ulicu u bedu, bez posla, nade.

Siromštvo najgore ponižava čoveka, prvo mu oduzme dostojanstvo, onda sve drugo.

Govorim o najvećem broju ljudi, ne govorim o časnim izuzecima pristojnih, obrazovanih, sposobnih, kojih ima, koji dobro žive od svog poštenog rada, oni su tako malobrojni da ne mogu da poprave utisak da je u Srbiji najisplativiji posao - muljačina.

Sve ostalo je sirotinja.

Ako ne umeš da muljaš ne treba da živiš u Srbiji, ovde će te pojesti mrak.

TO ponižava pristojne ljude, to što oni nepristojni rade i bogate se a pristojni treba da sagnu glavu i plate svoju taksu na glupost..
cult cult 19:43 25.07.2012

Re: hohštapleraj

Siromštvo najgore ponižava čoveka, prvo mu oduzme dostojanstvo, onda sve drugo.


Neko reče: "nismo mi primitivni jer smo siromašni, nego smo siromašni jer smo primitivni".
mariopan mariopan 21:23 25.07.2012

Re: hohštapleraj

cult
Siromštvo najgore ponižava čoveka, prvo mu oduzme dostojanstvo, onda sve drugo.


Neko reče: "nismo mi primitivni jer smo siromašni, nego smo siromašni jer smo primitivni".

Kod nas u Srbiji bilo je obratno. Građani Srbije nisu zato siromašni.

Veliku pljačku srednjeg sloja koji je nekada činio najveći broj (pristojnih) građana niko nije zaustavio, dovršila je upravo odlazeća vlast a nova se merači na ono što je ostalo, da pokupe šta je preostalo posle lešinara koji su preko nas prešli.
Pristojne, ne primitivne ljude su napravili sirotinjom.
Pljačkom, najjednostavnije.
Zato su siromašni.
Postaće primitivni gotovo odmah, čim nemaju za obroke, za zubara, lekara, za knjige, školovanje dece, za stan, za račune...čim postanu odrpani, krezubi, gladni, bolesni ......postaće "primitivni" (vidi fotke koje su kačili), a sa takvima jednini način je - izvaditi pendrek i uterati ih u red?
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:36 25.07.2012

Odličan tekst

upravo sve tako kao što ste napisali. Potpisujem i preporuka.
Nažalost, ovaj narod samo kazna može naterati na pristojno ponašanje, počev od onog vezivanja pojasa,pa da se ne telefonira dok se vozi,da se stane na pešačkom, da se ne baca smeće s terase i u žardinjere, da se ne pljuje po ulici, da se ulazi i izlazi u javni prevoz kao sav pristojan svet a ne krdo.
Teško je objasniti zašto smo takvi kakvi smo, konkretnije zašto je veliki broj naših sugrađana takav kakav je. Kod nas se čak organizuju i protesti zbog toga što se traži da se upristojimo, pa neki čak i na pvom blogu to podržavaju, navodno pod izgovorom da su protiv Đilasa i tih bus plus.
Imate i takve drskosti da neko javno napiše da on neće da plaća kardtu i da hoće da ide gde hoće. Pa neka on ide malo tamo gde god hoće ali neka se zapita da li bi tako ladno gledao da neko uzme njegovo biciklo bez pitanja i vozi se gde on hoće.
Ono što mene posebno poražava je kako se ponašaju neke tzv. nafrakane gospodže sa šemširom i lepezom a kad naiđe kontrola ladno kaže da nema kartu.
Za mnoge važi ona izreka da su davno otišli iz sela ali selo nije nikada iz njih, mada ne treba ružno govoriti ni o selu jer tamo ljudi ne rade ono što rade i kako se ponašaju gradski džiberi kojima je su puna usta kako su oni upravo rodženi Beogradžani.
Šta me briga ko je gde rođen, važno je da li je pristojan ili ne.
st.jepan st.jepan 17:54 25.07.2012

Re: Odličan tekst

Nažalost, ovaj narod samo kazna može naterati na pristojno ponašanje

Baš kao i svaki drugi narod.
Ljudi su bazično posvuda isti, samo što se nekim narodima period intezivne dresure, tj. sistematskog terora, desio mnogo davno.
Te dresure, koja je bila izuzetnoi surova, a kroz koju mi tek treba da prodjemo, oni se jedva i sećaju - ostao im je jedino pavljovljevski strah od kazne, a taj strah odavno je pretočen u "pristojnost", odnosno u socijalni refleks koji čini da u magnovenju "znaju" šta se neizostavno mora, šta se pak nipošto ne sme.

antioksidant antioksidant 18:17 25.07.2012

Re: Odličan tekst

Nažalost, ovaj narod samo kazna može naterati na pristojno ponašanje

po cemu se to ovaj narod razlikuje od bilo kog naroda?
genetski nepristojni?
moreeee
predatortz predatortz 18:20 25.07.2012

Re: Odličan tekst

po cemu se to ovaj narod razlikuje od bilo kog naroda?
genetski nepristojni?
moreeee


Red je da se ti i ja danas složimo
omega68 omega68 18:25 25.07.2012

Re: Odličan tekst

po cemu se to ovaj narod razlikuje od bilo kog naroda?
genetski nepristojni?
moreeee

docsumann docsumann 19:29 25.07.2012

Re: Odličan tekst

Nažalost, ovaj narod samo kazna može naterati na pristojno ponašanje


po cemu se to ovaj narod razlikuje od bilo kog naroda?
genetski nepristojni?
moreeee


većina (vjerovatno apsolutna) naroda, bar na zapadnoj kulturnoj hemisferi, se upristojila kaznama.
sistematskim i principijelnim sprovođenjem kaznene politike kroz generacije stvara se kultura urbanog življenja.
na kraju imaš situaciju da se kazne više nikome ni ne naplaćuju, jer je pridržavanje propisa postalo potpuno normalan i opšteprihvaćen vid ponašanja.
princi princi 20:17 25.07.2012

Re: Odličan tekst

većina (vjerovatno apsolutna) naroda, bar na zapadnoj kulturnoj hemisferi, se upristojila kaznama.
sistematskim i principijelnim sprovođenjem kaznene politike kroz generacije stvara se kultura urbanog življenja.
na kraju imaš situaciju da se kazne više nikome ni ne naplaćuju, jer je pridržavanje propisa postalo potpuno normalni i opšteprihvaćen vid ponašanja.

Nađi negde i pročitaj knjigu Nudge. Korisno.
zilikaka zilikaka 20:38 25.07.2012

Re: Odličan tekst

po cemu se to ovaj narod razlikuje od bilo kog naroda?
genetski nepristojni?
moreeee


Naravno da nije genetika. Samo intezivan, uporan rad.

Vidiš, nekad je važilo za Vojvodinu da spada u kulturnije krajeve.

Čistilo se ispred kuće i kosila trava.

Onda, znalo se da kad se ide u sud ili opštinu, oblačiš najbolje odelo, skidaš šešir kad udješ.
Isto kod lekara.
Tako su se ponašali svi, bez obzira na poreklo i stepen obrazovanja. Naučeni da to urade bez razmišljanja.

Takav proces je sigurno trajao, i ko zna koliko njih je otišlo kući neobavljenog posla jer su ih iz suda isterali.

...jedino što nisu baš nešto mogli da organizuju proteste, pa su morali da prihvate norme koje im se nameću.

E, al sad to više veze nema, jer je predugo prejak onaj drugi uticaj mogukakooću, koji je u celoj Srbiji decenijama prisutan.



maksa83 maksa83 21:21 25.07.2012

Re: Odličan tekst

Nađi negde i pročitaj knjigu Nudge. Korisno.

Mogao si Amazon link da staviš da se manje klikće.
Kindle edition $7.60.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:40 25.07.2012

Re: Odličan tekst

antioksidant
Nažalost, ovaj narod samo kazna može naterati na pristojno ponašanje

po cemu se to ovaj narod razlikuje od bilo kog naroda?
genetski nepristojni?
moreeee

ni po čemu samo što su, kao što neko već napisa, davno uveli red isto kažnjavanjem ili zaprećenim kaznama onih jkoji narušavaju red.
Ne mislim ja da su Švajcarci genetski bolji materijal ali da znaju red -znaju. Znaju da će biti beskompromisno kažnjeni i zaista bivaju kažnjeni. Pa kako to da se naši zemljaci ponašaju na jedan način u Nemačkoj, Švajcarskoj, Danskoj a čim dođu ovamo posle tri dana se opuste i raspuste.
Sve je stvar navika i vaspitanja i onda to postaje deo kulture, a država, društvo i sadašnje generacije valjda imaju interesa da izgrade kulturno i poristojno društvo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:41 25.07.2012

Re: Odličan tekst

st.jepan
Nažalost, ovaj narod samo kazna može naterati na pristojno ponašanje

Baš kao i svaki drugi narod.
Ljudi su bazično posvuda isti, samo što se nekim narodima period intezivne dresure, tj. sistematskog terora, desio mnogo davno. Te dresure, koja je bila izuzetnoi surova, a kroz koju mi tek treba da prodjemo, oni se jedva i sečaju - ostao im je jedino pavljovljevski strah od kazne, a taj strah odavno je pretočen u "pristojnost", odnosno u socijalni refleks, koji čini da u magnovenju "znaju" šta se neizostavno mora, šta se pak nipošto ne sme.


slažem se.
princi princi 22:55 25.07.2012

Re: Odličan tekst

maksa83
Nađi negde i pročitaj knjigu Nudge. Korisno.

Mogao si Amazon link da staviš da se manje klikće.
Kindle edition $7.60.

Mogao, ali mi ovako lakše da se foliram. Sem toga, docs je pametan čo'ek nije valjda lud da stvarno čita, kad ima wiki CliffsNotes. Ja morao, dobra aerodromska literatura.
antioksidant antioksidant 08:05 26.07.2012

Re: Odličan tekst

E, al sad to više veze nema, jer je predugo prejak onaj drugi uticaj mogukakooću, koji je u celoj Srbiji decenijama prisutan.

pričamo o kućnom vaspitanju koje počinje da nestaje zbog mogukakooću stranog faktora?
zilikaka zilikaka 13:53 26.07.2012

Re: Odličan tekst

pričamo o kućnom vaspitanju koje počinje da nestaje zbog mogukakooću stranog faktora


Pa sad, da li je samo kućno ili i komšijsko, školsko, državno...

Što rekli u Afriki: Celo selo vaspitava dete
antioksidant antioksidant 13:57 26.07.2012

Re: Odličan tekst

Što rekli u Afriki: Celo selo vaspitava dete

znam zkilaka ali nekako mi ne ide to "došli divlji i rasterali pitome"
jeste to lep izgovor ali....
zilikaka zilikaka 17:05 26.07.2012

Re: Odličan tekst

"došli divlji i rasterali pitome"


Ma ko je pominjao dolazak?

Promenili su se uslovi. Svima.

Recimo, kod nas je nekad bilo nepojmljivo da te ne puste da pređeš ulicu na raskrsnici. To su primećivali i ljudi sa strane.

Onda, sistematskim uvođenjem mogukakohoću modela, oni koji propuštaju pešake su postajali sve ređi, da bi se na kraju njihov broj sveo na retke izuzetke kojima se čudiš.

...posle su opet počeli da kažnjavaju, pa je stvar došla na svoje mesto.

Skoro ko nekad.
bocvena bocvena 17:39 25.07.2012

Nemam nikakav problem

sa ulaskom na prednja i izlaskom na srednja vrata (iako je u mojim busevima to često nemoguća misija jer su krcati). Ma ni sa plaćanjem svih računa koje mi država podmetne pod nos, a uslugu mi sprovede polovično.

Ali imam ozbiljan problem kad mi presipanje iz jednog njihovog džepa u drugi (a koliki je moj deo?) nazove prosvećivanjem i uljuđivanjem. To je neviđeno licemerje.

To se radi kod kuće. Tako što svom detetu kupiš kartu i objasniš da uđe na prednja vrata, ustane starijima i trudnicama i ne baci papir iz pekare na pod.

Zahtevi za besplatan prevoz su smešni, ali ti si pomešao babe i žabe.


reanimator reanimator 18:18 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Nemam nikakav problem
sa ulaskom na prednja i izlaskom na srednja vrata

silky, od tebe sam očekivao ozbiljniji bunt :)
Kako te bre ne nervira da ti kažu da moraš od sada ovako, a da im ne pada na pamet da obrazlože zašto?
j.bre j.bre 19:43 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

reanimator
Kako te bre ne nervira da ti kažu da moraš od sada ovako, a da im ne pada na pamet da obrazlože zašto?


a zasto mislis da bi oni tebi ili bilo kome u tvojoj poziciji trebali nesto da objasnjavaju? ne razumem zasto toliko insistiras na tome.

potpuno se slazem da je sumanuto ocekivati da u beogradu, ovakvom kakav je, takva stvar funkcionise, ali daj da vec jednom reakcija naroda na neku promenu ne bude iz taka skakanje za vrat odgovornima.
prihvatite promenu, a ako/kada se odredjeni aspekti iste u praksi potvrde kao neadekvatni, onda trazite da se to regulise. po sistemu - evo, mi smo radili kako ste nam rekli, izlagali se opasnosti da nas ubiju i ostalo, a sad je red da vi to popravite.

zalosno je, ali je cinjenica, da se nas narod samo silom moze vaspitati, jer dok mu god ostavis prostor za manipulaciju, on ce to s apetitom iskoristiti.

i tu uopste vise nije vazno kome je cukundeda s dorčola, a ko je juce dosao u mehanu. bitno je da je sad tako kako je i bitno je kako se ponasa vecina, a vecina se ne ponasa kako dolikuje stanovnicima jednog multimilionskog grada.
angie01 angie01 19:46 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Zahtevi za besplatan prevoz su smešni, ali ti si pomešao babe i žabe.


Moje iskustvo sa odlaskom u druge sredine, cak i u posetu, a kamo li na duze, podrazumevalo je da svakako moras da vidis kako se tu zivi, koji su obicaji, pravila navike, sta treba , a sta ne treba, pa se ti lepo prilagodis, ispostujes sredinu!

U Beogradu je oduvek bio problem tog adaptiranja onih koji su u njega dolazili- nista nemam protiv migracija- jer on, grad, nikada nije imao otpor prema siledzijskom nametanju novog ponasnjanja i nikada nije trazio prilagodjavanje svojim, pa smo evo stigli i do potpunog ne prepoznavanja!

Svako drustvo, koje ima ozbiljnu zelju da bude nekavo, ima i ideju kako to treba da izgleda, pa prema zeljenom modelu kreira zakone i cini sve da se oni ispostuju!

Ni u jednoj drzavi ljudi nisu bolji u tom smislu, samo sto negde zakoni jasno odredjuju sta i kako i jos jasnije sankcionisu one koji misle da mogu da prodju drugacije, pa se tako generacijama stvara i opsti ambijent!

Ovde imamo slucaj da su oni koji bi trebalo da kreiraju te mehanizme u odnosu na jasnu ideju ucinili mnogo, ali samo u odnosu na neke svoje licne koristi a stetu svih ostalih gradjana o kojima su fakat trebali da brinu!

Pa u odnosu na konkretan slucaj sa bus plusom, ispada da je angazovana cela vojska sluzbenika-a za nase pare, kako bi se sprecilo eventualno svercovanje- kao da je to najveci problem evr i spasava celu katastrofalnu situaciju, a uz maltretman stajnja, ulazaka na prednja vrata i slicno- sto naprosto u nasem javnom prevozu ne moze da funkcionise tako, jer je suvise putnika, mnogo linija na istoj stanici i sl- a sve zbog toga, jer privatna firma zeli da utera pare na svoj racun i samo se o tome radi!

Postoji i problem dnevne karte, karte za slucaj, ovaj onaj, koliko ona u stvari treba da kosta u jednom pravcu i slicno!

Pa i pitanje kvaliteta usluge!

Generalni problem, gde nameti prevazilaze mogucnosti gradjana, a da su oni ispali jedini siguran nacin punjenja drzavne kasice, bi bolje objasnio neko ko se time bavi, al je svakom laiku jasno da tako ne moze da ostane, da mora da se pokrene privreda, da gradjani moraju da ostvare svoja osnovna prava na rad, da rade i zarade, pa da daju odredjeni deo drzavi,...ovako ispada da imaju samo obaveze, a ispada da i oni, koji o sveu tome trebaju da brinu, zive u nekoj drugoj drzavi, u kojoj, dok gradjani osiromasuju, oni sticu svoj kapital!

i da ne bi bilo konfuzije- ja svakako JESAM za to da se plate sve obaveze, al naprosto cela konstrukcija treba da je adekvatnija!
krkar krkar 19:54 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem


i da ne bi bilo konfuzije- ja svakako JESAM za to da se plate sve obaveze, al naprosto cela konstrukcija treba da je adekvatnija!


Hajd pročitaj još 1-2-3-8-34-kolkotreba puta ovu svoju rečenicu pa mi objasni:

a) ZNAČI li ona IŠTA?

b) ako a)=DA, objasni mi ŠTA bi trebalo da je ADEKVATNIJE i na koji način?

Da su autobusi roze i svetlozeleni da s ljudi manje nerviraju ili da validator peva umesto što priča... ili šta već.

Hvala
angie01 angie01 20:13 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Hajd


Prvo, nemoj da vices na mene, nisam ti ja zena!


Drugo, posle onog tvog prostackog prozivanja, nemam razloga da uvazavam bilo koje tvoje pitanje- a ovo nije ni to!



ps- to sto ti po svaku cenu izvrces sve sto je receno kao kritika za ovo besmisleno maltretiranje bus plusa, braneci kao postene od lopova, mozda ima i neko logicnije objasnjenje!


( citirana recenica se ne odnosi na bus plus!)
krkar krkar 20:17 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

( citirana recenica se ne odnosi na bus plus!)


Ništa nisam shvatio - ni šta se na šta odnosi ni šta si htela da kažeš.

Do sad verovatno ni ti više nemaš pojma
angie01 angie01 20:24 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Ništa nisam shvatio - ni šta se na šta odnosi ni šta si htela da kažeš.


pa, ne mozes bas sve!...a i sta te briga, kad ti se ne uklapa u koncepciju!


Do sad verovatno ni ti više nemaš pojma


Samozvani vrhovni procenitelj svega je rekao, haug!
bocvena bocvena 20:44 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Ja sam sve razumela i slažem se.

silky, od tebe sam očekivao ozbiljniji bunt :)


Bunt čuvam za ozbiljan prosvetiteljski rad, tipa: 'Ajde, 'ajde, žene, ustajte ženi s detetom. Deda sa štapom, tinejdžeri, na noge lagane. Manijače, vataj onog grmalja tamo, batali tu devojčicu.

Zato će me jednom prebiti gore nego super ridžu.

A tek sam druga generacija Beograđana i iz busa ne izlazim. A vi iz kola i sa motora ne silazite, ali ne biste da popravljate kvalitet moje vožnje nego da me vaspitavate i uterujete pare u džep Apex-u:)

Ovo s vratima mi je 10-ta rupa na svirali.

Inače, postoji jedna vrlo zanimljiva činjenica. U onim privatnim mini busevima nikad nisam naišla na viku i dreku. Čak ni kada je gužva pa mora da se čeka da majstor svima naplati kartu.Izgleda ima ta neka psihološka fora - platim, pa sam kulturan.

Ovde je gradski prevoz uvek bio tretiran kao sirotinjska zabava. Očajni uslovi, ali možeš da se švercuješ i pljuješ po podu. I sad poboljšaš uslove, ali ne drastično, a naplaćuješ ozbiljno i instaliraš sistem kontrole koji ne oprašta. I to propratiš kampanjom - Za sve su krivi oni koji ne plate kartu. Prijavite ih! Kamenujte!


Revolucija!

Ne znam ko mi je dalje od istinske želje da se kulturno vozim pristojnim autobusima.
blogovatelj blogovatelj 21:18 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Hajd pročitaj još 1-2-3-8-34-kolkotreba puta ovu svoju rečenicu pa mi objasni:


Koji si ti optimista, pa pre bi ti Mladen Trajkovski objasnio nego ona.
angie01 angie01 22:18 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Koji si ti tek optimista,



koji aminuje, (vise puta:)))), svoje licne opSeracije, kojima lozi blogere!

KenjaDZanin!
reanimator reanimator 22:59 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

a zasto mislis da bi oni tebi ili bilo kome u tvojoj poziciji trebali nesto da objasnjavaju? ne razumem zasto toliko insistiras na tome.

Evo...i ovu Djilas platio našim parama
Aj u najkraćem...nisam za besplatan javni prevoz..jesam za bilo koji sistem naplate (pa čak i bus plus)koji će olakšati život i povećati prihod...ako treba, neka u svakom busu bude 37 bildera kontrolora koji će iz busa da udalje nekoga ko neće da plati kartu...nisam za to da se tender sprovede kako je sproveden, ali to sad nije tema...nema čak ni problem sa cenom karata...o prihvatanju promene i davanju šanse da se neki nedostatak otkloni kasnije sam spreman da razmišljam na način da će u nekom trenutku da se obogati asortiman (tipa vremenski ograničena karta i sl)..
I da...očekujem da se nešto što se uvodi obrazloži, jer pričamo o javnom prevozu.
I ne...ne mislim da sam u obavezi da overavam mesečnu karticu da bi njima bilo lakše da prate tokove. Može ako me zamole. Ne može ako se kaže da moram, jer ne moram.
A za kraj sam sačuvao svoju omiljenu bus plus temu...ne, nema šanse d aulazim samo na prednja vrata dok mi neko ne objasni zašto.

angie01 angie01 23:21 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

...ne, nema šanse d aulazim samo na prednja vrata dok mi neko ne objasni zašto.


ovo ti je lajtmotiv!
reanimator reanimator 23:27 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

ovo ti je lajtmotiv

Apsolutni. Nadajmo se, svi zajedno, da će mi dosaditi :)
j.bre j.bre 23:58 25.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

reanimator
A za kraj sam sačuvao svoju omiljenu bus plus temu...ne, nema šanse d aulazim samo na prednja vrata dok mi neko ne objasni zašto.


pa u vezi omiljene teme sam te i pitala, blento. ostalo mi je jasno i saglasna sam. slazem se da je u ovakvom stanju stvari besmisleno insistirati na ulasku na prednja vrata, narocito zato sto validatori postoje i na ostalim. slazem se i oko naplate javnog prevoza i oko namestenog tendera, oko svega.

ono sto ne razumem jer to insistiranje na obrazlozenju i sto se od cele sume ti uvati za drvo. mislim, dal je to najveci problem majkumu? lepo si onomad rekao da sumnjas da se dize buka oko bus plusa ne bi li se u medjuvremenu nesto provuklo u pozadini... e, a onda se uhvatis prednjih vrata ko pijan plota, a validatoru neces da se primaknes iz cistog srpskog inata. e, ko dete si...

a lepo sam citirala deo na koji sam replicirala, nego ti ne citas.
ali prastam ti. pretpostavljam da si opet bio zauzet
freehand freehand 00:01 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

i sto se od cele sume ti uvati za drvo.

reanimator reanimator 00:10 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

a validatoru neces da se primaknes iz cistog srpskog inata. e, ko dete si...

Objection! Kada se ovako kaže, ispada da neću da plaćam kartu, što nije istina. Validatoru neću da pridjem kada imam markicu, jer neću da radim za Apex. Platio sam, toliko od mene. Kada nemam mesečnu, što se dešava bar pola godine, onda prilazim validatoru i overavam :)

ono sto ne razumem jer to insistiranje na obrazlozenju i sto se od cele sume ti uvati za drvo. mislim, dal je to najveci problem majkumu?

Nije to drvo, nego je to paradigma bahatosti, isto kao i oni strahotni plakati. I jedno i drugo za cilj imaju da ljude netaraju da se ponašaju po njihovim pravilima (od redovne kupovine karata do insistiranja na od nekud prepisanom redu) i to metodom zaplašivanja. Ukinuću ti liniju, izbaciću te, svi će da čekaju zbog tebe i sl. Mislim, odvratno. Uvodjenje reda ne može da bude alibi da ljude tretiraš kao stoku.
Što se tiče obrazloženja na kome insistiram, naravno da ne očekujem da će neko od nadležnih da se obrati, nego anketiram javnost, čisto da vidim da li će iko da ponudi makar nešto razumno.

lepo si onomad rekao da sumnjas da se dize buka oko bus plusa ne bi li se u medjuvremenu nesto provuklo u pozadini

A za ovo si u pravu...ponela me atmosfera. Mislim, cepam onaj bubble safari, šest dana sam na 44 nivou i onda polulud dodjem na blog i predam se bez borbe :)
j.bre j.bre 00:23 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

reanimator
Objection! Kada se ovako kaže, ispada da neću da plaćam kartu, što nije istina.

nisam rekla da neces da placas, cak sam napomenula da se slazem s tobom u vezi naplate. mislim, prati fabulu radnje :)

Validatoru neću da pridjem kada imam markicu, jer neću da radim za Apex. Platio sam, toliko od mene. Kada nemam mesečnu, što se dešava bar pola godine, onda prilazim validatoru i overavam :)

da, tesko ti da prislonis kartu kad vec prolazis pored njega.
lepo rekoh, srpski inat. "oni ce meni... e necete! ja da radim za njih... e necu!"

Nije to drvo, nego je to paradigma bahatosti, isto kao i oni strahotni plakati. I jedno i drugo za cilj imaju da ljude netaraju da se ponašaju po njihovim pravilima

da se ne ponavljam... prove them wrong.

A za ovo si u pravu...ponela me atmosfera. Mislim, cepam onaj bubble safari, šest dana sam na 44 nivou i onda polulud dodjem na blog i predam se bez borbe :)

a oko ovoga cemo kad dodjem kuci
reanimator reanimator 00:29 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

lepo rekoh, srpski inat. "oni ce meni... e necete! ja da radim za njih... e necu

Nije inat, nego dostojanstvo :)
zamisli da tebi tu neko dodje i uvede neko neobjašnjivo pravilo tipa..ne znam..od sutra svi morate mini val! Ili su vam već rekli da morate??
j.bre j.bre 00:31 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

reanimator
zamisli da tebi tu neko dodje i uvede neko neobjašnjivo pravilo tipa..ne znam..od sutra svi morate mini val! Ili su vam već rekli da morate??


more, molices ti da mi mrsis rusi kosi
maksa83 maksa83 00:31 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Nije inat, nego dostojanstvo :)
zamisli da tebi tu neko dodje i uvede neko neobjašnjivo pravilo tipa..ne znam..od sutra svi morate mini val!

Ili školske uniforme.

(u pripremi za treću rundu)
j.bre j.bre 00:38 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

maksa83
Ili školske uniforme.

(u pripremi za treću rundu)


pa tu temu smo valjda pretresli jos onomad.

ili je u mom odsustvu izglasano da to ide godisnje? :)
bocvena bocvena 07:59 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Nije to drvo, nego je to paradigma bahatosti, isto kao i oni strahotni plakati. I jedno i drugo za cilj imaju da ljude netaraju da se ponašaju po njihovim pravilima (od redovne kupovine karata do insistiranja na od nekud prepisanom redu) i to metodom zaplašivanja. Ukinuću ti liniju, izbaciću te, svi će da čekaju zbog tebe i sl. Mislim, odvratno. Uvodjenje reda ne može da bude alibi da ljude tretiraš kao stoku.


Ma, more, u pravu si za ta prednja vrata! Nisam odmah videla vezu. Otpor!

reanimator reanimator 08:07 26.07.2012

Re: Nemam nikakav problem

Ma, more, u pravu si za ta prednja vrata! Nisam odmah videla vezu. Otpor!

To mi reci! Sve nas je više! Pokret otpora ulasku na prednja vrata se nezadrživo širi Srbijom!
(FM smajli, u jednoj ruci transparent "Čistićete ulice", a u drugoj odštampan fantastičan autorski tekst guvernera šoškića)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana