Biz| Ekonomija| Politika

Barclays, LIBOR i kraduckanje

freehand RSS / 27.07.2012. u 09:36

 I dok mi, o svom jadu zabavljeni, pokušavamo da gledajući u bob i tumačeći tikove i grimase novoizabranih i odlazećih ne bismo li pronikli u tminu sutrašnjeg dana - svet se sadašnošću i budućnošću bavi ozbiljno, temeljno, sistematski.  

image-374471-panoV9-ijxx.jpg

 

Na primer - Barclays bank. I ne samo ona. I druge najveće svetske banke, a bogami i vlade.

Afera čije dimenzije još uvek nisu potpuno jasne drma finansijski svet. 

Finansijski inspektori SAD, Evrope i Japana, u međuvremenu su došli do zaključka da je u čitavoj prevari učestvovalo najmanje 20 velikih svetskih banaka, a u osumnjičene spadaju i „Benk ov Amerika“, „Kredit svis“ i „Dojče bank“. Očigledno je da sada svi koji su učestvovali u prevari gledaju da dobiju na vremenu i pripremaju sve moguće odstupnice. Tako magazin Štern prenosi da će Barklis banka rezultate svog internog ispitivanja o čitavom skandalu podneti tek 2013. godine. To bi trebalo da se desi pred sledeću skupštinu akcionara banke. Revizijom rukovodi potpredsednik banke Rotšild, Entoni Solz. 

Najveća prevara ikada?

I još malo, Der Spiegel.

 

Za razumeti je da se najveće banke, a sa njima i vlade, u svom poslovanju rukovode principom sigurnog dobitka i ne samo predikcijom događaja već i finim štimovanjem stvarnosti  ne bi li se nihove projekcije ostvarile.

Koliko će daleko i duboko ova afera otići teško je predvideti. Međutim, teško da će recept "Prodajte ostrva" biti preporučen, kamo li upotrebljen. 

Quod licet Iovi, non licet bovi .                                                                                                           Okreni, obrni - eto nas kod Jupitera i vola.



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 18:11 27.07.2012

Re: ***

Mislim, šta reći...

freehand freehand 20:13 27.07.2012

Re: ***

Da, ali ovde se radi o nečem drugom: preko jednog greha (pohlepe) se olako prelazi i on se olako oprašta a zarad dobijanja jeftinih političkih poena, dok se drugi (zelenaštvo, kako to sad izgleda) ističe kao jedini uzrok krize

Dva dopa mufte na početku proveren je način da se stekne stalna i u prvo vreme platežna klijentela. Ali da ne idemo dalje sa tim narkodilerskim analogijama.
Jednostavno, jedan od principa bankarskog poslovanja jeste da se ne daje kredit klijentu za koga postoji prevelik stepen sumnje da novac neće moći da vrati. Sem ako ti nije namera da dužnika učiniš robom, ili ako ti je svejedno da li će on vratiti pozajmljeno pošto imaš osnovanu pretpostavku da će to umesto njega učiniti neko drugi. Ili ako si već ušao u piramidalnu spiralu u kojoj više nema nazad.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:25 27.07.2012

Re: ***

princi
Izvinjavam se Ivani23 i seratoru Berniju Sendersu, ali ovo da "obični" Amerikanci (vidim pominju se vatrogasci, učitelji i zidari, fale radnici i seljaci) nisu izazvali krizu je čist populizam i laž. A ko je onda izazvao krizu? Ko je uzimao skupe kredite za koje je znao da ih neće moći vratiti? Ko je računao da će cene kuća rasti beskonačno i da će "nekretnina otplaćivati samu sebe"? Ko je računao na to da će sveži imigranti (ilegalni i legalni) plaćati za bogatstvo da bi rentirali kuću ili sobu u kući? Jedina greška bankara je što su bili tu da zadovolje ljudsku pohlepu.

Иста ситуација јесте била са Грчком, с тим што нису банкари, већ држава и њене институције, биле "дарежљиве", хотимично или на муфте... А Грци су то обилато користили.
princi princi 20:41 27.07.2012

Re: ***

Иста ситуација јесте била са Грчком, с тим што нису банкари, већ држава и њене институције, биле "дарежљиве", хотимично или на муфте... А Грци су то обилато користили.

Koliko pratim grčku aferu, tu je mehanizam išao malo drugačije. Država se kod grčkih i stranih (mahom francuskih) banaka zaduživala da radi investicije u javne radove. Javne radove su, gle čuda, izvodili uglavnom francuski građevinski giganti (poput Devincija). Tu ekspanziju je pratila ekspanzija i državnih i uslužnih delatnosti (poput državnih institucija, škola i sl). Na sve se to nadomestila i Olimpijada pa su se grčki političari zaduživali like there's no tomorrow (obezbeđujući uposlenost Francuza, a pomalo i domaćeg sektora). Istovremeno fiskalna kontrola je ostala na nivou Srbije tako da je ovo što vidimo potpuno logična posledica.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:47 27.07.2012

Re: ***

То и кажем. Држава је била главни генератор лоше упосленог новца (еуфемизам).
princi princi 20:54 27.07.2012

Re: ***

Држава је била главни генератор лоше упосленог новца (еуфемизам).

Da, ali pazi, nisu tu ni Francuzi, odnosno francuske banke, potpuno naivni. One, banke, su obezbeđivale kredite i za projekte sa problematičnim fizibilitijem, ne bi li obezbedili uposlenost svog građevinskog sektora. Oni su sigurno imali uvid u to koliko je Grčka u buli, ali su na nešto računali. Da li na nemačku popustljivost, da li na boom grčkog turizma, da li na to da će Grci početi da prodaju ostrva, jbmlg šta, tek ni bogati u toj Grčkoj aferi nisu bez putera na glavi (ja, za razliku od miteleuropljana Makse i Bucka, stojim na braniku balkanskog prava na suverenitet i samoopredeljenje).
ivana23 ivana23 21:12 27.07.2012

Re: ***

Mnogi su u Grckoj 'uprljali' ruke, a za vecinu nikada necemo saznati...

Simens - link
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:13 27.07.2012

Његош и економија

Da, ali pazi, nisu tu ni Francuzi, odnosno francuske banke, potpuno naivni.

Наравно. Радили су оно што им је уписано у проироду. (Регуле ту природу контролишу.)

Вук на овцу своје право има ка тирјанин на слаба човјека.
ivana23 ivana23 21:18 27.07.2012

Re: ***




For the first time in Greece a documentary produced by the audience. "Debtocracy" seeks the causes of the debt crisis and proposes solutions, hidden by the government and the dominant media.


Traje... al' se dosta toga sazna.
princi princi 21:24 27.07.2012

Re: ***

ivana23
Mnogi su u Grckoj 'uprljali ruke, a za vecinu nikada necemo saznati...

Simens - link

Pa da. Ispada da čestiti jug Evrope i ne služi ničemu drugom osim da ljudi-svinje pokažu svetu svoje lice i to bez obzira na nacionalnu pripadnost. Jer u nemački (tj miteleurposki) naklonjenim medijima se stalno potencira ta čelična, nemačka odlučnost frau Merkel a uporno se prećutkuju svinjarije koje su upravo isti ti Germani i Teutonci pravili po Balkanu, bilo da je u pitanju Simens, Hipo Alpe Adrija, Dojče Telekom ili onaj hohštapler Bodo Hombah.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:28 27.07.2012

Re: ***

princi
ivana23
Mnogi su u Grckoj 'uprljali ruke, a za vecinu nikada necemo saznati...

Simens - link

Pa da. Ispada da čestiti jug Evrope i ne služi ničemu drugom osim da ljudi-svinje pokažu svetu svoje lice i to bez obzira na nacionalnu pripadnost. Jer u nemački (tj miteleurposki) naklonjenim medijima se stalno potencira ta čelična, nemačka odlučnost frau Merkel a uporno se prećutkuju svinjarije koje su upravo isti ti Germani i Teutonci pravili po Balkanu, bilo da je u pitanju Simens, Hipo Alpe Adrija, Dojče Telekom ili onaj hohštapler Bodo Hombah.

То као да је негде Немцима морално прихватљиво, када се то не ради у властитој кући. У њој то је no-no. Напољу -- може. Поделе на нижу и вишу расу тек су формално укинуте.
princi princi 21:30 27.07.2012

Re: ***

То као да је негде Немцима морално прихватљиво, када се то не ради у властитој кући. У њој то је no-no. Напољу -- може. Поделе на нижу и вишу расу тек су формално укинуте.

Da, ne znam zašto, ali me podseti na ovaj link.
maksa83 maksa83 21:36 27.07.2012

Re: ***

(ja, za razliku od miteleuropljana Makse i Bucka

E ako ćemo da se vređamo ... ti imaš velike uši.

Ideološki, meni je najbliža neka hitech varijanta Sendero Luminoso + Sea Shepheard (militantna varijanta Grinpisa koja potapa i uništava kitolovce, Japanci ih tretiraju kao terorističku organizaciju). Miteleuropa je gomila foliranata, a jedina prava i autentična plemenita gospoda u kraju su Poljaci.
princi princi 21:53 27.07.2012

Re: ***

... a i vrljav sam.
a jedina prava i autentična plemenita gospoda u kraju su Poljaci.

Uh, ne znam. Oni su, jadni, kroz istoriju imali toliko odlivanja mozgova (seti se da je jo Šopen umro u Parizu, koliko ih je samo izginulo za Englesku koja ih je onoliko volela, Kenjada i USA ih je prepuna...) da im je predvodnik, oslobodilac na kraju ispao čestiti Leh Valensa a predsednici oni smehovi od onog Loleka i Boleka (nisu sebi mogli da priušte ni jednog Havela).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:05 27.07.2012

Re: ***

za razliku od miteleuropljana Makse
E ako ćemo da se vređamo ... ti imaš velike uši.
... a i vrljav sam.

Пријавио сам вас обојицу модерацији, само да се зна.
freehand freehand 22:10 27.07.2012

Re: ***

princi
... a i vrljav sam.
a jedina prava i autentična plemenita gospoda u kraju su Poljaci.

Uh, ne znam. Oni su, jadni, kroz istoriju imali toliko odlivanja mozgova (seti se da je jo Šopen umro u Parizu, koliko ih je samo izginulo za Englesku koja ih je onoliko volela, Kenjada i USA ih je prepuna...) da im je predvodnik, oslobodilac na kraju ispao čestiti Leh Valensa a predsednici oni smehovi od onog Loleka i Boleka (nisu sebi mogli da priušte ni jednog Havela).

Hm... Ne bih ja tako olako preskakao ni Vojćeha Jaruzelskog, a naročito Vojtilu.
Što bi se, možda, pozivanjem na sklonost alkoholu i narkoticima i moglo razumeti ako ne i oprostiti.
Ali Big Lebovskog, Brate Princi...
princi princi 22:14 27.07.2012

Re: ***

Ali Big Lebovskog

Kako se zvao onaj "Jevrejin"? Besmrtni Džon Gudman, uloga života.

Ne kapiraš ti uopšte priču o narkoticima, pogotovu kokainu i marihuani. To je sve deo istog zamešateljstva kao i ovaj Libor, ali nije bitno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:20 27.07.2012

Re: ***

Besmrtni Džon Gudman, uloga života.

Улога живота? Можда ова?
maksa83 maksa83 22:22 27.07.2012

Re: ***

Parizu, koliko ih je samo izginulo za Englesku koja ih je onoliko volela, Kenjada i USA ih je prepuna...)

Čuj... u Šikagu dokumentovano živi više Poljaka nego u Varšavi.

Univerzitet u Krakowu je npr. drugi najstariji u miteleuropi (est. 1364.) i jedan od najstarijih u svetu.

Svejedno, kad kročiš tamo kod njih i upoznaš ih, vidiš da Rusima tamo stvarno nije bilo mesto. Vrlo fini svet. Okej, ako nisi živeo u Engleskoj, onda si verovatno flipnuo kad je tamo nahrupilo njih milion i po umesto očekivanih 30000.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:26 27.07.2012

Re: ***

Pored toga, američka ekonomija nije u krizi od juče, nego od 2000. godine, tj od prskanja dot com bubblea.


upravo tako.
freehand freehand 22:29 27.07.2012

Re: ***

Ne kapiraš ti uopšte priču o narkoticima, pogotovu kokainu i marihuani. To je sve deo istog zamešateljstva kao i ovaj Libor, ali nije bitno.

Možda da, možda ne. U ovom kontekstu rekoh kako je vidim.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:39 27.07.2012

Re: ***

Svejedno, kad kročiš tamo kod njih i upoznaš ih, vidiš da Rusima tamo stvarno nije bilo mesto. Vrlo fini svet


ma da ti ruski varvari, eventualno su samo srbi i bugari gori od njih
maksa83 maksa83 22:44 27.07.2012

Re: ***

ma da ti ruski varvari, evbentualno su samo srbi i bugari gori od njih

Jedno od retkih istorijskih sranja koje je mimoišlo ove prostore je "privilegija" da se bude sa one strane Gvozdene Zavese.

Šta misliš, na koju se stranu više bežalo preko berlinsko zida, i zašto? Da li si bio u npr. Mađarskoj ili Poljskoj pre i posle njegovog pada? Ja jesam. Različiti svemiri.
freehand freehand 22:47 27.07.2012

Re: ***

Šta misliš, na koju se stranu više bežalo preko berlinsko zida, i zašto? Da li si bio u npr. Mađarskoj ili Poljskoj pre i posle? Ja jesam. Različiti svemiri.

Rumunija je bila na pljucomet. I gora nego Mađarska ili Poljska.
Kao klinac, zgrožen bedom, negde '76 zarekao sam se da nikad više tamo neću otići.
Njih definitivno nisu sjebale kamate.
Bar ne u tom krugu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:47 27.07.2012

Re: ***

Da li si bio u npr. Mađarskoj ili Poljskoj pre i posle?


jesam kao i u rusiji (i pre i posle).
inače prilično sam alergičan na to poljsko busanje finoćom. ko hrvati kad krenu da se busaju tisućljetnom kulturom i pored jasenovca i jadovna krenu nama da popuju o genocidu (inače ništa protiv hrvata an ženeral, pokojna keva mi hrvatica)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:54 27.07.2012

Re: ***

no dobro ništa me ne iznenađuje kada je sloba vujanović (inače tip kojeg sam izuzetno cenio) umeo da napiše ovo:


Kada biste me pitali u koji deo sveta bih najneradije putovao i gde bih najviše strepeo da li ću odatle u telu izneti iste organe koje sam tamo i uneo, ja bih vam odgovorio- u Rusiju tj u celo to područje bivšeg Sovjetskog Saveza. Meni ti ljudi, uz svo dužno poštovanje, deluju kao psi (uz dužno poštovanje psima). Deluju mi kao da mi je duša večito na dnu boce sa lošom votkom koju dudlaju od ranog jutra. Deluju mi kao da se nikada ničem ne nadaju, ali zato uvek očekuju sve najgore. Deluju mi toliko tupo da verovatno ne bi ni trepnuli kada bi videli da kamion uleće u park u kome su mame sa bebama u kolicima. Deluje mi kao da oni duboko u sebi znaju da su to i zaslužili. I zato su stalno tako gorki i ljuti i iz očiju im curi prezir. Kad zamislim koja je to najnajnajnajnajgora stvar koja bi mogla da se desi Srbendiji (ako se ovako nastavi) to je da ćemo postati kao "rusi". Bedno bespomoćni i bedno zli.


link

ništa me više ne može iznenaditi.

doduše, imao posle Mare mali osvrt na tu temu
maksa83 maksa83 22:57 27.07.2012

Re: ***

inače prilično sam alergičan na to poljsko busanje finoćom.

Nisam naleteo na njihovo busanje finoćom, ali sam tamo upoznao stvarno jako fine i predusretljive ljude.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:59 27.07.2012

Re: ***

ali sam tamo upoznao stvarno jako fine i predusretljive ljude.


i ja u Iraku i u Irskoj a i po Prokletijskim gudurama (u pitanju su Šiptari, da se prosečnom Srbinu digne kosa na glavi)
princi princi 23:41 27.07.2012

Re: ***

i ja u Iraku i u Irskoj a i po Prokletijskim gudurama (u pitanju su Šiptari, da se prosečnom Srbinu digne kosa na glavi)

Samo ti zazivaj Stošića, ima da dođe ovde da nam se najebe nacoške majke...
princi princi 16:28 31.07.2012

Re: ***

То као да је негде Немцима морално прихватљиво, када се то не ради у властитој кући.

Ne bi Nemac...
princi princi 15:27 27.07.2012

U stvari, ovde je u pitanju

obračun između političara i bankara. Kad je kriza pukla postalo je jasno da su dugovi porasli do takvih razmera da banke neće biti u mogućnosti da ih servisiraju. Političari su priskočili u pomoć, ali su za tu uslugu zahtevali preraspodelu moći. Jedan od načina oporavljanja banaka je bilo i to naduvavanje kamata: engleska centralna banka je eskplicitno i nedvosmisleno dala signale bankama da klijente overchargeuju, a da Libor drže nisko, kako bi profiti iz tih transakcija pomogli da se podignu obavezne rezerve banaka (pričamo o drugoj polovini 2008., prvoj polovini 2009.)

Bankari su to isprva prihvatili jer nisu imali šta drugo, ali je vremenom to prihvatanje počelo blago da erodira. Kad je prvi i najopasniji talas krize prošao, odjednom su po novinama počele da se pojavljuju priče o naduvanim dnevnicama parlamentaraca, blesavim troškovima a sve na teret poreskog obveznika. U jednom trenutku te priče su dovele do potpune krize i paralizovanja političkog sistema (sve vreme pričam o UK)- ljudi su totalno izgubili poverenje u političare. Ta kampanja je trajala dosta dugo, 2 ili 3 meseca. Odjednom je UK postala mesto korumpiranih političara, ne mnogo različito od Francuske, Italije ili ovde pominjane Grčke.

Dobro, posle toga su bili izbori, bilo je šta je bilo i situacija se onda malo primirila. E, onda je po novinama počela prvo povika na bankare i njihove bonuse da bi naposletku neko izvukao neke mejlove iz 2008. i 2009. i čitava bomba je pukla, usledile su ostavke Bob Diamonda, parlamentarna ispitivanja i propitivanja, parade, čida. Skoro potpuno identična stvar se desila i sa Buckovim gazdom, belosvetskim hohštaplerom Rupertom Murdochom (ne znam koliko se to pratilo u Srbiji). Znači, kao i obično, čitava priča je priča o seksu (na početku), moći i kurčenju (na kraju).

edit: Ako nastavim ovako molim moderaciju da mi promeni nik u blogov k...c.
reanimator reanimator 15:46 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

belosvetskim hohštaplerom Rupertom Murdochom (ne znam koliko se to pratilo u Srbiji)

Pratilo se dok nisu stigle prve fotke Rebeke Bruks. Onda je interesovanje splasnulo. Daj nam bre neku ko Monika, pa ćemo i knjige da kupujemo :)
jinks jinks 15:50 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Jedan od načina oporavljanja banaka je bilo i to naduvavanje kamata: engleska centralna banka je eskplicitno i nedvosmisleno dala signale bankama da klijente overchargeuju, a da Libor drže nisko, kako bi profiti iz tih transakcija pomogli da se podignu obavezne rezerve banaka (pričamo o drugoj polovini 2008., prvoj polovini 2009.)

Kako moze nizak Libor da poveca profit banke ... dok vise kamate povecavaju profit, naravno.

I kako uopste mogu da podizu kamate, a da Libor drze nisko?
princi princi 15:51 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

E da, to stalno hoću da pitam Bucka: zna li Rebeku Bruks? Mislim, on se ovde kurčio, pretio sličnim metodima, ne bih se iznenadio da su ih slali na nekakve kurseve. Bucko bi bio interesantan materijal za neku policijsku istragu, mislim on bi sve odmah istrtljao.

Mada, znajući Bucka, osećam da bi odgovor bio: Ćuj, jel' znam...
princi princi 15:53 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Kako moze nizak Libor da poveca profit banke ... dok vise kamate povecavaju profit, naravno.

Pa pozajmljuju jedni od drugih i od centralne banke po niskim, a građanstvu i firmama naplaćuju visoke kamate. Mislio sam da je to jasno- to je suštuna bankarstva, tako banke rade.
mikimedic mikimedic 16:11 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Pa pozajmljuju jedni od drugih i od centralne banke po niskim, a građanstvu i firmama naplaćuju visoke kamate. Mislio sam da je to jasno- to je suštuna bankarstva, tako banke rade.


ali i dalje ne vidim ama bas nista sporno u tome - sustina je da clanice libora odredjuju neku kamatnu stopu koje su u tom trenutku, bar zvanicno, spremne da plate - ili konkretnije - da im je u ponedeljak u 11 potrebna pozajmica na tri meseca, po kojoj stopi bi je uzeli.

catch je u tome sto libor banke nikad po toj stopi tu pozajmicu ne bi ni uzele (jer im i ne treba), ali koliko god to bilo moralno pogresno, ne vidim nikakvo krivicno delo ovde. ko je kriv ostalim bankama sto se kace za libor a ne za neku drugu stopu - u pitanju je slobodan izbor.

a zasto libor banke odredjuju kamate kako njima odgovora - pa odgovor je prost i mogao bi se svesti na odgovor na pitanje zasto kuce lize jaja...

podseca me cela prica na jednu istinitu sada vec anegdotu iz devedesetih, kad se kurs dinara menjao svakih pet minuta. kad su u radno vreme krenule licitacije medju cimbenicima koliki je kurs i koliko ko daje za marku, meni u jednom trenutku pukne film i rekoh da je kod mene npr 150, dok su svi ostali davali 120-130 (recimo). kad je prva ovca potrcala, rekoh joj 'ali nemam dinare' na sta su svi ostali koji su znali o cemu se radi prasnuli od smeha. naravno da mi nikad nije padalo na pamet da se bavim takvim trange frangama.

elem, naknadno sam saznao da se kao posledica poluinformacije nekoliko transakcija u zgradi prekoputa realizovalo po mikijevom kursu...
nsarski nsarski 17:54 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Ako nastavim ovako molim moderaciju da mi promeni nik u blogov k...c

Bicu kratak - podjimo od Aristotela.
Jos je Stari Grk rekao da blogov k..ac nije nick nego mentalno stanje koje se manifestuje besomucnim insistiranjem na opstim mestima, visekratnim ponavljanjem istih, i, iz toga, izvlacenjem (postupkom dedukcije) smrtonosnih i partikularnih zakljucaka o datom trenutku. Metod iscrpljivanja sagovornika. Nači, totalno. Nenadjebiv.
Nisi ti tome dorastao, princi.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:23 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Metod iscrpljivanja sagovornika.

O, da. Zato hrabri ljudi traže entere, da bi napravili pauzu i udahnuli vazduh pre nego što ponovo zagnjure.
princi princi 18:26 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Ja, bre, mislio već dnevnicu od 92-jke da tražim...
jinks jinks 18:27 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Pa pozajmljuju jedni od drugih i od centralne banke po niskim, a građanstvu i firmama naplaćuju visoke kamate. Mislio sam da je to jasno- to je suštuna bankarstva, tako banke rade.


Kako im se isplati da u medjubankarskom trzistu daju nize kamate u poredjenju sa kamatama prema ostalim klijentima.

Da li zato sto se na medjubankarskom trzistu radi o kratkorocnijim pozajmicama.
princi princi 18:40 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Pa, ovako, nisam stručnjak bankar, pa ću samo probati da dam svoje laičko mišljenje i razumevanje pročitanog: banke formiraju taj LIBOR kao srednji kurs koji koriste za međusobna kratkoročna kreditiranja i potraživanja. Kamate prema spoljašnjem svetu (tj poslovnim klijentima) se nameštaju kao LIBOR + mark up + faktor rizik + faktor vreme (kratkoročne pozajmice su jeftinije nego dugoročne). E sad, Barclays je u jednom trenutku zapravo bio u jako teškoj situaciji, maltene pred bankrotom i pozajmljivao je pare po jako visokim kamatama na vanbankarskom tržištu (jer su toliko bili u buli da sredstva koja su pozajmljivali na međubankarskom tržištu nisu mogla da zakrpe tu bulu). Međutim, oni su svesno to prikrivali i prijavljivali snižene kamate, kako bi dolazili do kratkoročnih jeftinijih para. Poslovnim klijentima, za koje je bilo manje para, međutim, pozajmljivali su pare po zelenaškim kreditima. Vremenom su iz razlike nadoknadili bulu (i to koristili za isplate svojih bonusa, što im je, zapravo, najveći greh).

Ako tražiš tačne iznose kako se određuje međubankarski kurs u odnosu na LIBOR, to ne znam, moraš nekog stručnijeg.
jinks jinks 18:46 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Međutim, oni su svesno to prikrivali i prijavljivali snižene kamate,

Izvini, davim ... prikrivali gde, da li prilikom prijave kamatne stope na medjubanskarskom trzistu, one koja, kao i od drugih banaka, ulazi u obracun Libora.
princi princi 18:54 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Da.
princi princi 20:15 27.07.2012

Re: ***

ivana23
Libor Fraud Was Happening In 1991, Trader Says, 17 Years Before Timothy Geithner Claims He Knew >>> Link

Ovaj link dodatno podupire tezu da su svi učesnici itekako dobro i kroz duži period znali za manipulacije LIBOR-om a da je ista samo izvučena kao argument u trenutnoj borbi za premoć.

Jedna od posrednih važnih stvari u vezi ove cele afere (odnosno, afera jer sam pomenuo i Buckovog gazdu) je što ona vrlo jasno prikazuje principe funkcionisanja zapadnih demokratija. Znači, nije protestantizam, nije magija, vudu, nego čista ravnoteža moći između bogatih. Kad te ravnoteže nema, nema ni demokratije.
ivana23 ivana23 20:25 27.07.2012

Re: ***

Znači, nije protestantizam, nije magija, vudu, nego čista ravnoteža moći između bogatih. Kad te ravnoteže nema, nema ni demokratije.


Srdacni pozdravi

nsarski nsarski 20:33 27.07.2012

Re: ***

Ovaj link dodatno podupire tezu da su svi učesnici itekako dobro i kroz duži period znali za manipulacije LIBOR-om a da je ista samo izvučena kao argument u trenutnoj borbi za premoć.


Da li bi se ovo onda moglo zvati zaverom?
Da je neko pre 3 meseca, recimo, dunuo u pistaljku (whistleblower iz Kine, na primer) i rekao "Ljudi, ovde se manipulise kamatama, uz puno znanje finansijskih i politickih mogula planete!", verujem da bi mu svi rekli da je budala i da poteze Teoriju zavere, za koju je poznato da je obicna podmetacina kojom se baca ljaga na postene ljude i institucije. I sem toga, tako kompleksna globalna zavera bi se brzo otkrila jer toliko ljudi bi moralo da ucestvuje u njoj, i neki insajder bi je svakako davno provalio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:42 27.07.2012

Re: ***

Da li bi se ovo onda moglo zvati zaverom?

Зашто ово звати завером?

Та реч има снажну негативну конотацију. Остваривање властитих интереса јесте сваком циљ. Неки у том настојању покушају да заобиђу поједине друштвене и финансијске регулативе. Неке ухвате, неке не. Отприлике -- нису ови белосветски завереници ништа другачији по својој суштини од гомиле, рецимо, српских предузетника који пријављују мање личне дохотке својих запослених, а разлику, до пуних примања, исплаћују у кешу, како би држави платили мање пореза и тако оштетили сваког, баш сваког грађанина ове земље.

Ово је зарад расправе. Не волим реч завера. Заслепљује.
princi princi 20:44 27.07.2012

Re: ***

Da li bi se ovo onda moglo zvati zaverom?

Pa u Engleskoj se potežu pretnje krivičnim gonjenjem, ali sumnjam da će do toga doći, jer ipak su to sve ekipe iz istih klubova na Pall Mallu. Džentlmeni.
nsarski nsarski 21:09 27.07.2012

Re: ***

Ово је зарад расправе. Не волим реч завера. Заслепљује.

OK, ne mora "zavera". Zovi tu ujdurmu kako zelis, ali cinjenice se nece promeniti.
Mislim da primer sa mahinacijama srpskih preduzetnika nije sasvim odgovarajuci jer on nema reperkusije na finansijske tokove planete. Ova LIBOR mucka itekako ima.

I ne moramo da se bavimo visokim finansijama - ja o tome i onako ne znam skoro nista. Ali, uzmimo na primer situaciju kada se provali da je fudbalska liga u Italiji skroz korumpirana i utakmice namestene. Kada se to otkrije (a desilo se pre nekoliko godina, ako se ne varam), onda se ustanovi da je u muckama ucestvovalo brdo raznih funkcionera, trenera, vlasnika, sudija i ko sve ne. Znaci gomila ljudi se bavila namestaljkama i svi su cutali, dok je stotine hiljada gledalaca odlazilo na stadione i svi su placali da gledaju "posteno" takmicenje. Kako bi to nazvao?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:21 27.07.2012

Re: ***

Mislim da primer sa mahinacijama srpskih preduzetnika nije sasvim odgovarajuci jer on nema reperkusije na finansijske tokove planete.

Мислим да овде ниси у праву.
Српски предузетник је још гори. Он заиста оштећује баш сваког грађанина државе Србије. А код либор махинација штети су изложени, директно, само они који "оперишу" на банкарском тржишту и то само оном под директним утицајем либора.

Ја, у ствари, негде тврдим да те димензије мењају нашу перцепцију. Оно што у Србији, рецимо, ради НБС (Народна банка Србије), на светском нивоу раде финасијски могули и најмоћније банке. Истоврсне манипулације су у питању. Зашто је, на светском нивоу, то завера, а на домаћем -- контролисање тржишта? Ми имамо емотивни став према једном више него према другом.

Kako bi to nazvao?

Организованим криминалом :=)

maksa83 maksa83 21:49 27.07.2012

Re: ***

I sem toga, tako kompleksna globalna zavera bi se brzo otkrila jer toliko ljudi bi moralo da ucestvuje u njoj, i neki insajder bi je svakako davno provalio.

Poneki insajder je davno provalio:

My thwarted attempt to tell of Libor shenanigans
freehand freehand 22:00 27.07.2012

Re: ***

Остваривање властитих интереса јесте сваком циљ. Неки у том настојању покушају да заобиђу поједине друштвене и финансијске регулативе.

Najveći problem je što je u pitanju ista ekipa: odnosno, oni koji prave društvenu i finansijsku regulativu zarad proftita ili političke kontrole svesno tu regulativu zaobilaze i krše. I okreni-obrni - uvek su u plusu.
Ilustracije radi, slušam kako britanska vlada poručuje da uredno prati i dokumentuje ponašanje sirijske vlade u sadašnjim sirijskim previranjima. Ok, ponašanje za svaku pohvalu, kad bi isti aršini vladali za ponašanje britanske krune samo par desetina godina ranije (o stotinama da ne govorimo).
Ali, to je već svrstano u "pojela maca" fasciklu.
Pa na primer, mau mau.
maksa83 maksa83 22:17 27.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

catch je u tome sto libor banke nikad po toj stopi tu pozajmicu ne bi ni uzele (jer im i ne treba), ali koliko god to bilo moralno pogresno, ne vidim nikakvo krivicno delo ovde. ko je kriv ostalim bankama sto se kace za libor a ne za neku drugu stopu - u pitanju je slobodan izbor.


Ne znam da li je ovde uopšte pomenuto u čemu je cela fora i da li je to kažnjivo, ali ovde se radi o nečem sasvim drugom.

LIBOR je kamatna stopa, i to jako važna kamatna stopa, i osim što određuje neku "cenu novca" takođe figuriše u underlyings za vrlo trgovane interest rate fjučere. Tebi u zavisnosti od toga kako si se postavio odgovara da stvarna kamatna stopa (LIBOR, u ovom slučaju) bude veća ili manja od one koja je "ugrađena" u fjučer, kada ovaj istekne.

Za celu prevaru ti je potrebno dva čoveka (ovo "čoveka" shvatiti uslovno, to su zapravo različiti dipartmenti u banci). Jedan se bavi trgovinom hartijama od vrednosti, a drugi određuje LIBOR. U poštenom i idealnoms svetu njih dvojica se ne znaju i ne komuniciraju, iako rade u istoj firmi.

U jednom trenutku ovom prvom ne odgovara LIBOR koji skače pošto se nije kladio na tu stranu, i on nazove svog ortaka na gornjem spratu u i kaže mu "kume, ako LIBOR bude preko 4%, izgorečemo... aj' vidi nešto je l' može tu da se sredi" a ovaj kaže "ne brini kume, vidimo se posle u pabu, pozdravi kumu" i umesto da izbaci neku realnu cifru izbaci onu koja odgovara njegovom ortaku iz drugog dela firme koja zahvaljujući tom njihovom dogovoru pravi pare, dok ih neko drugi zbog toga gubi. U fer utakmici njih dvojica apsolutno ne smeju da se dogovaraju niti LIBOR sme da zavisi od želja i nada i snova trejdera koji slučajno radi u istoj firmi koja određuje LIBOR.

I to je cela priča, ne mnogo uprošćena.
mikimedic mikimedic 10:59 30.07.2012

Re: U stvari, ovde je u pitanju

Ne znam da li je ovde uopšte pomenuto u čemu je cela fora i da li je to kažnjivo, ali ovde se radi o nečem sasvim drugom.


ne radi se o necem sasvim drugom, bas suprotno - radi se upravo o onome sto sam napisao. a doduse i ostatak tvog komentara kaze isto.


i umesto da izbaci neku realnu cifru izbaci onu koja odgovara njegovom ortaku iz drugog dela firme koja zahvaljujući tom njihovom dogovoru pravi pare, dok ih neko drugi zbog toga gubi. U fer utakmici njih dvojica apsolutno ne smeju da se dogovaraju niti LIBOR sme da zavisi od želja i nada i snova trejdera koji slučajno radi u istoj firmi koja određuje LIBOR.


a ta realna cifra/stopa bi bila ona po kojoj je u 11 casova radnog dana barclays banka (i 15 drugih) spremna da uzme pozajmicu na 3 meseca da joj je u tom trenutku potrebna .

a catch je sto joj pozajmica nije potrebna...

ivana23 ivana23 19:02 27.07.2012

***

dragoljub92 dragoljub92 19:57 27.07.2012

nećem trolujem

samo da pitam,pitanje nije trol

kad i gde počinje prenos otvaranja olimpijade?
blogovatelj blogovatelj 00:28 28.07.2012

Re: nećem trolujem

kad i gde počinje prenos otvaranja olimpijade?


U Londonu, na Vembliju.
myredneckself myredneckself 00:44 28.07.2012

Re: nećem trolujem

Al' ste se uozbiljili s Liborom i bankgsterima, dok London's burning, ovaaaj...mislim plamen olimpijski gori, a TN gledi.
Sada peva Sir Paul , idem da slušam
dragoljub92 dragoljub92 08:42 28.07.2012

Re: nećem trolujem

blogovatelj
kad i gde počinje prenos otvaranja olimpijade?


U Londonu, na Vembliju.

aja si džonja ispred čairski stadijum

kolka je sag vremenska razlika između nas i nji', sat..dva?
mariopan mariopan 01:17 28.07.2012

...

Na fotografiji uz tekst, čovek u prvom planu na slici je veoma bled, oko očiju i oko usana.
Veoma mi je žao, verujem u teoriju zavere ai i u to da nisu svi znali za zaveru i da u njoj nisu svesno učestvovali.

Mnogo je ljudi koji u takvim situacijama prožive prave liče drame. I oni su žrtve i za njih imam razumevanje .
princi princi 00:53 29.07.2012

Re: ...

mariopan
Na fotografiji uz tekst, čovek u prvom planu na slici je veoma bled, oko očiju i oko usana.
Veoma mi je žao, verujem u teoriju zavere ai i u to da nisu svi znali za zaveru i da u njoj nisu svesno učestvovali.

Mnogo je ljudi koji u takvim situacijama prožive prave liče drame. I oni su žrtve i za njih imam razumevanje .

Čovek u prvom planu na slici je Bob Diamond, do pre neki dan CEO Barclays Bank. U Engleskoj je važio za jednog od najciničnijih i najgramzivijih bankara (inače je Amerikanac, Teksašanin)- inače u Cityju se uopšte nije lako izboriti za tu titulu. Iako mu je država, odnosno poreski obveznici, praktično spasila banku od bankrota, nije propustio nijednu priliku da sebi isplati višedesetinamilionske bonuse.
freehand freehand 01:01 29.07.2012

Re: ...

princi
mariopan
Na fotografiji uz tekst, čovek u prvom planu na slici je veoma bled, oko očiju i oko usana.
Veoma mi je žao, verujem u teoriju zavere ai i u to da nisu svi znali za zaveru i da u njoj nisu svesno učestvovali.

Mnogo je ljudi koji u takvim situacijama prožive prave liče drame. I oni su žrtve i za njih imam razumevanje .

Čovek u prvom planu na slici je Bob Diamond, do pre neki dan CEO Barclays Bank. U Engleskoj je važio za jednog od najciničnijih i najgramzivijih bankara (inače je Amerikanac, Teksašanin)- inače u Cityju se uopšte nije lako izboriti za tu titulu. Iako mu je država, odnosno poreski obveznici, praktično spasila banku od bankrota, nije propustio nijednu priliku da sebi isplati višedesetinamilionske bonuse.

Eno na nekom od linkova piše da je, odlazeći iz Barclays najviše razočaran bio zbog bonusa od 2 umesto 20 miliona funti.
blogovatelj blogovatelj 04:46 29.07.2012

Re: ...

no na nekom od linkova piše da je, odlazeći iz Barclays najviše razočaran bio zbog bonusa od 2 umesto 20 miliona funti.


Верујем да није лако кад те неко заврне ѕа осамнес милиона паунда.
maksa83 maksa83 08:45 29.07.2012

Re: ...

blogovatelj
no na nekom od linkova piše da je, odlazeći iz Barclays najviše razočaran bio zbog bonusa od 2 umesto 20 miliona funti.


Верујем да није лако кад те неко заврне ѕа осамнес милиона паунда.

Pa ako to nije teška ljudska drama onda ne znam šta je.
mariopan mariopan 13:20 29.07.2012

Re: ...

princi
mariopan
Na fotografiji uz tekst, čovek u prvom planu na slici je veoma bled, oko očiju i oko usana.
Veoma mi je žao, verujem u teoriju zavere ai i u to da nisu svi znali za zaveru i da u njoj nisu svesno učestvovali.

Mnogo je ljudi koji u takvim situacijama prožive prave liče drame. I oni su žrtve i za njih imam razumevanje .

Čovek u prvom planu na slici je Bob Diamond, do pre neki dan CEO Barclays Bank. U Engleskoj je važio za jednog od najciničnijih i najgramzivijih bankara (inače je Amerikanac, Teksašanin)- inače u Cityju se uopšte nije lako izboriti za tu titulu. Iako mu je država, odnosno poreski obveznici, praktično spasila banku od bankrota, nije propustio nijednu priliku da sebi isplati višedesetinamilionske bonuse.


Onda mi nije žao, mislila sam da je neki jadni službenik koji će sada da manjka jer nema posao? A kod kuće sitna deca i nezaposlena žena...eeee ..
Crna ja, nemam pojma.
mariopan mariopan 13:22 29.07.2012

Re: ...

Eno na nekom od linkova piše da je, odlazeći iz Barclays najviše razočaran bio zbog bonusa od 2 umesto 20 miliona funti.

Uuu, pa i ja bih ubledela.

maksa83 maksa83 13:34 29.07.2012

Re: ...

Onda mi nije žao, mislila sam da je neki jadni službenik koji će sada da manjka jer nema posao? A kod kuće sitna deca i nezaposlena žena...eeee ..

Pa manjkaće, nema više šmrkanja koke sa savršenog dupeta top manekenke po ceni od $3000 za noć (+koka), spašće na one jeftine od $1500. I jahta neće biti 37m nego 28m. Muke su to Mariopan, mu-ke.
princi princi 13:51 29.07.2012

Re: ...

Imao sam prilike da upoznam vlasnike nekih hedge fondova kao i dosta analysts i prosto je iznenađujuće koliko su to fini, obični i porodični ljudi. Ništa od te slike koja se uporno plasira po medijima (a koja je moguće i tačna za top 1% tradera u vrhunskim investicionim bankama). Osećaš se malo blesavo kad počneš s njima da raspravljaš o svakodnevnim stvarima kao što su gde će ti dete ide u školu, gde ćeš na odmor...

Mislim da veliki deo njihove pohlepe, cinizma, lažljivosti i surovosti potiče iz toga što oni, zapravo, i ne poznaju svoje mušterije, tj ne vide ih kao ljude. Prebacuju i manipulišu parama preko računara, totalno so detached od fakta da su to nečije životne ušteđevine, penzije, i sl. Dan Ariely dosta piše o tome u svojoj poslednjoj knjizi. Naravno, sociopata kao što je Madoff je nešto sasvim drugo.
mariopan mariopan 13:53 29.07.2012

Re: ...

Muke su to Mariopan, mu-ke.

Siroma.

Ja čak ne obraćam pažnju na imena, ni njihova ni imena banaka, zato i ne znam, oni su svi u tom poslu, mene je interesovao sam sistem kako kradu.

I sada su "platili kaznu" sami sebi, premestili neke pare iz levog džepa u desni džep, podelili bonuse i idu u sledeći krug. Ako ne bude ovaj biće neki drugi, ko bi im svima popamtio imena?
maksa83 maksa83 14:16 29.07.2012

Re: ...

Imao sam prilike da upoznam vlasnike nekih hedge fondova

Ja poznajem samo jednog, ali dosta dobro. Ima troje dece sa tri žene u tri različite zemlje. :)
freehand freehand 14:20 29.07.2012

Re: ...

maksa83
Imao sam prilike da upoznam vlasnike nekih hedge fondova

Ja poznajem samo jednog, ali dosta dobro. Ima troje dece sa tri žene u tri različite zemlje. :)

I potpisuje se nadimkom izvedenim iz imena planine čuvene po pobedi srpske vojske u Prvom ratu?
maksa83 maksa83 14:23 29.07.2012

Re: ...

freehand
maksa83
Imao sam prilike da upoznam vlasnike nekih hedge fondova

Ja poznajem samo jednog, ali dosta dobro. Ima troje dece sa tri žene u tri različite zemlje. :)

I potpisuje se nadimkom izvedenim iz imena planine čuvene po pobedi srpske vojske u Prvom ratu?

Ne, taj o kome pričaš je klasa iznad, kao Džingis Kan - svaki 50-ti stanovnik Evrope nosi njegove gene.

P.S. U širem azijskom regionu 8% ljudi (0.5% populacije planete) ima Džingis Kanove gene - The Genghis Khan Effect. Ženilo se, šenlučilo se...
princi princi 16:45 29.07.2012

Nego, kad smo kod krađe

ima li nekog da odreaguje na ovu vest. Stvarno blam.
maksa83 maksa83 16:57 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

princi
ima li nekog da odreaguje na ovu vest. Stvarno blam.

Kosmička bruka.

Što je najgrđe, taj majmun taj bicikl ne može ovde da proda tek tako.

Inače, iz prve ruke - stvarno postoji odsek u policiji koji vraća kradene bicikle. Odeš, prijaviš kad i kakav bajs, i ako ga nađu (a dešava im se) zovu te da ga pokupiš. Desi se da dobiješ neki hibrid tvog i nekog drugog bajsa (malo razmenili DNK u međuvremenu) ali to uglavnom bude to.
alselone alselone 17:06 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

deš, prijaviš kad i kakav bajs, i ako ga nađu (a dešava im se) zovu te da ga pokupiš. Desi se da dobiješ neki hibrid tvog i nekog drugog bajsa (malo razmenili DNK u međuvremenu) ali to uglavnom bude to.

Meni maznuli tri komada i ni jedan nije pronadjen.

Isto tako sam cuo da murija s vremena na vreme organizuje licitacije za robu koji su nasli kod lopova a niko se nije javio da pruzme, prvenstveno mislim na bajsove. Nisam proveravao.
blogovatelj blogovatelj 18:08 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

Inače, iz prve ruke - stvarno postoji odsek u policiji koji vraća kradene bicikle. Odeš, prijaviš kad i kakav bajs, i ako ga nađu (a dešava im se) zovu te da ga pokupiš. Desi se da dobiješ neki hibrid tvog i nekog drugog bajsa (malo razmenili DNK u međuvremenu) ali to uglavnom bude to.


I u Kragujevcu je upravo tako bilo dok sam ziveo tamo.
Medjutim, mom ortaku se desilo da je otisao da prijavi kradju svog bicikla, a panduri posumnjaju da je on svoj bajs prodao pa ga nevidjeno maltretirali.
Kad su na kraju ukapirali da ih nije lagao, ni izvinjenje nije dobio, samo mu rekli da ide kuci i da ce mu javiti ako ikada ista saznaju.
Ali to je bila ona nenarodna Titova milicija, ovi su sad bolji?!
Posle nekoliko meseci je dobio bas neki takav hibrid.
freehand freehand 19:52 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

maksa83
princi
ima li nekog da odreaguje na ovu vest. Stvarno blam.

Kosmička bruka.

Što je najgrđe, taj majmun taj bicikl ne može ovde da proda tek tako.

Inače, iz prve ruke - stvarno postoji odsek u policiji koji vraća kradene bicikle. Odeš, prijaviš kad i kakav bajs, i ako ga nađu (a dešava im se) zovu te da ga pokupiš. Desi se da dobiješ neki hibrid tvog i nekog drugog bajsa (malo razmenili DNK u međuvremenu) ali to uglavnom bude to.

Meni je do sada ukralo biciklova komada 8. Osam.
Ispred zgrade, iz podruma, sa trećeg sprata vezan za gelender...
Sve u svemu, u Pančevu nema odseka u Sup-u. Jure vrednost od preko 16.000, ili tako nešto, a i to ne preterano revnosno.
S vremena na vreme nagaze indijance koji rade na veliko, onda nađu po nekoliko desetina komada, i zovu ljude koji su prijavili krađu na prepoznavanje.
Inače, biciklove kradu različiti tipovi:
Narkomani koji bajs posle prodaju za cifru od 100 evra do jednog piva, samo da ga se otarase.
Kreteni koji rade po narudžbi a onda ga prebace, recimo, iz Pančeva za Smederevo ili Požarevac, ili jure baš specifičan model, al oni ne rade za kikiriki.
Prošle godine sam bio na sudu: doveli tipa koji izgleda kao prototip birokratske bubašvabe; mali (165), riđ, brkovi, zdepast, obučen kao kancelarisjka buba, jbt!
Pa taj nije mogao da se popne na moj bajs, za koji su panduri sigruni da je ukrao i šibnuo u Smederevsku palanku...
Al i ovo zaslužuje poseban blog.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:17 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

Meni je do sada ukralo biciklova komada 8. Osam. Narkomani koji bajs posle prodaju za cifru od 100 evra do jednog piva


I meni jedno 10 komada ukrali do sad. Djanki prodavali za 25 guldena tj. posle upola u evrima. Moglo i da se cenjka. Policiji da se prijavi kradja bicikla povaljali bi se od smeha.

Al bilo nekad, rasterali ih, plus imaju dzaba heroin registrovani pa nema vise kradje bicikala (kao izvor na brzaka za 1 overavanje); pa propostenio se time i narod amsterdamski pa sad kupuje regularno u radnji
princi princi 21:16 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

I meni jedno 10 komada ukrali do sad. Djanki prodavali za 25 guldena tj. posle upola u evrima. Moglo i da se cenjka. Policiji da se prijavi kradja bicikla povaljali bi se od smeha.

Al bilo nekad, rasterali ih, plus imaju dzaba heroin registrovani pa nema vise kradje bicikala (kao izvor na brzaka za 1 overavanje); pa propostenio se time i narod amsterdamski pa sad kupuje regularno u radnji

Eto! A mene se ovde proziva kad se zalažem za dekriminalizaciju.
blogovatelj blogovatelj 21:36 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

Eto! A mene se ovde proziva kad se zalažem za dekriminalizaciju.


I ja se zalazem. Nek naplate kaznu kad nekom nadju dop ili travu u malim kolicinama i to je to.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:52 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

freehand freehand 21:57 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

dobrosavljevic_m
Nađen bicikl, uhapšen osumnjičeni

Pa dalo se i očekivati. Sve ih znaju, samo im nije za smaranje da se za bicikl jurcaju sa mandovima (svih boja).
Bajdvej - rečnik koji žandari koriste prilikom pravljenja zapisn+ika je smehotresan: obavezni su "menjači marke Šimano", "niklovane kočnice", broj brzina i slične formulacije.
maksa83 maksa83 22:03 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

freehand
dobrosavljevic_m
Nađen bicikl, uhapšen osumnjičeni

Pa dalo se i očekivati. Sve ih znaju, samo im nije za smaranje da se za bicikl jurcaju sa mandovima (svih boja).
Bajdvej - rečnik koji žandari koriste prilikom pravljenja zapisn+ika je smehotresan: obavezni su "menjači marke Šimano", "niklovane kočnice", broj brzina i slične formulacije.

Menjač nije nužno Šimano, može da bude i SunTour, i to su IMO bili skroz okej menjači. Nemam pojma da li ih iko ovde više prodaje, ranije su mogli da se kupe u onom servisu na Partizanovom stadionu.

Inače, hvataju ih na vrlo low tech način - čitaju i zaokružuju oglase po novinama.
freehand freehand 22:05 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

Menjač nije nužno Šimano, može da bude i SunTour, i to su IMO bili skroz okej menjači. Nemam pojma da li ih iko ovde više prodaje, ranije su mogli da se kupe u onom servisu na Partizanovom stadionu.

Makso, obrati pažnju: nisam ja pisao o vrstama menjača (inače i Shimano pravi desetine različitih, po konstrukciji i kvalitetu), nego o policijskim formulacijama.
A rekoh - većinu profesionalaca znaju u glavu. Pitanje je samo kad će i zbog čega da ih "dignu".
maksa83 maksa83 22:19 29.07.2012

Re: Nego, kad smo kod krađe

Makso, obrati pažnju: nisam ja pisao o vrstama menjača (inače i Shimano pravi desetine različitih, po konstrukciji i kvalitetu), nego o policijskim formulacijama.

Hah. Jedan moj drug je privođen u policiju tamo početkom devedesetih pošto je njegova čivava (inače jedno vrlo neurotično i agresivno kuče koje je maltretiralo sve ukućane, njega najviše, što je posebno smešno pošto je on visok oko 2m) ... dakle pošto je narečena čivava koja se zvala Relja (da, Relja) nasrnula na neko dete u kraju i neko je podneo prijavu.

Kod pandurskog zapisničara:

- Ime i prezime?
- Ivan L.
- Ivane L., da li ste vi vlasnik Relje L. (dobilo kuče njegovo prezime, 'ladno)
- Da.
- Rasa psa?
- Čivava.

U zapisniku je ostalo "pas rase Čuvara".

Aj šit ju not.
blogovatelj blogovatelj 18:11 29.07.2012

Sve smo price ispricali

Samo da primetim da je proslo vise od 24 sata od kako nije izasao novi blog.
Valjda smo rekli sve sto smo jedni drugima imali da kazemo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:06 29.07.2012

Banke u Hrvatskoj.

blogovatelj blogovatelj 21:34 29.07.2012

Re: Banke u Hrvatskoj.

Banke u Hrvatskoj.


Какве везе има овај видео са мојим коментаром?
mirelarado mirelarado 21:57 29.07.2012

Re: Sve smo price ispricali

blogovatelj
Samo da primetim da je proslo vise od 24 sata od kako nije izasao novi blog.
Valjda smo rekli sve sto smo jedni drugima imali da kazemo.


Али се зато изнебуха удвостручио број препорука за све постојеће текстове.
blogovatelj blogovatelj 02:22 30.07.2012

Re: Sve smo price ispricali

Али се зато изнебуха удвостручио број препорука за све постојеће текстове.


Magija. Crna.
alselone alselone 08:31 30.07.2012

Re: Sve smo price ispricali

blogovatelj
Samo da primetim da je proslo vise od 24 sata od kako nije izasao novi blog.
Valjda smo rekli sve sto smo jedni drugima imali da kazemo.


Ja primecujem da nema cerskog vec neko vreme. Da li jos uvek ima materijalni oblik ili je presao u postbioloski stupanj razvoja u nekom drugom delu opservabilnog svemira.
blogovatelj blogovatelj 14:21 30.07.2012

Re: Sve smo price ispricali

Da li jos uvek ima materijalni oblik ili je presao u postbioloski stupanj razvoja u nekom drugom delu opservabilnog svemira.


Sa njim se nikad ne zna.
Stanja oca, sina i duha svetoga su njegova svakodnevica i prelazi u svako od njih po ličnom nahođenju.
nsarski nsarski 23:38 30.07.2012

Re: Sve smo price ispricali

Ja primecujem da nema cerskog vec neko vreme. Da li jos uvek ima materijalni oblik ili je presao u postbioloski stupanj razvoja u nekom drugom delu opservabilnog svemira.


Mozda je ovladao vestinom fotosinteze?
freehand freehand 23:41 30.07.2012

Re: Sve smo price ispricali

nsarski
Ja primecujem da nema cerskog vec neko vreme. Da li jos uvek ima materijalni oblik ili je presao u postbioloski stupanj razvoja u nekom drugom delu opservabilnog svemira.


Mozda je ovladao vestinom fotosinteze?

Što bi se takvo biće vraćalo na fotosintezu?!
freehand freehand 08:45 30.07.2012

Re: Ovo nije trol, valjda

KRALJMAJMUNA
...Reč je o zahtevu za raspuštanje parlamenta Koruške zbog sudski dokazane umešanosti vladajuće Slobodarske partije Koruške, pokrajinske organizacije Narodnjačke stranke i njihovih čelnih funkcionera u korupcionašku aferu oko Hipo Alpe Adrija banke...

Inače je Frajhajtlihe (Slobodarska) partija pokojnog Jerga Hajdera, od osnivanja optuživani da baštinie nacističke ideale. Folkspartaj (Narodnjaci) konzervativna je stranka koja je uz Socijaliste bila nosilac političkog života Austrije.
Inače su Naprednjaci svoj uzlet doživeli od sredine devedesetih, i to naročito u Koruškoj i drugim "siromašnijim" (pod navodnicima jer siromaštvo u Austriji je ipak nešto drugo od siromaštva kakvo se poznaje van njnih granica) delovima ove zemlje, uporedo sa ekonomskom krizom i odbojnošću prema strancima.

Edit: ponelo me malo
Dakle, ne "Naprednjaci", već "Slobodari".
Bajdvej - u Austriji ih zovu "Di Braune", odnosno "Smeđi", što je bila boja Hitlerove NSDAP.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:50 30.07.2012

Re: Ovo nije trol, valjda

freehand
KRALJMAJMUNA
...Reč je o zahtevu za raspuštanje parlamenta Koruške zbog sudski dokazane umešanosti vladajuće Slobodarske partije Koruške, pokrajinske organizacije Narodnjačke stranke i njihovih čelnih funkcionera u korupcionašku aferu oko Hipo Alpe Adrija banke...

Inače je Frajhajtlihe (Slobodarska) partija pokojnog Jerga Hajdera, od osnivanja optuživani da baštinie nacističke ideale. Folkspartaj (Narodnjaci) konzervativna je stranka koja je uz Socijaliste bila nosilac političkog života Austrije.
Inače su Naprednjaci svoj uzlet doživeli od sredine devedesetih, i to naročito u Koruškoj i drugim "siromašnijim" (pod navodnicima jer siromaštvo u Austriji je ipak nešto drugo od siromaštva kakvo se poznaje van njnih granica) delovima ove zemlje, uporedo sa ekonomskom krizom i odbojnošću prema strancima.


Znam o njemu svašta. A kada je "poginuo" sistem i HAAB grupa su ostali bez čvrstog oslonca.
freehand freehand 15:59 30.07.2012

I još malo

salto mortalee:
Izuzetno povoljne kamate.
Da li smo prezaduženi ili nismo prezaduženi?
Šta je pričao ovaj čovek pre par sedmica?
milisav68 milisav68 16:33 30.07.2012

Re: I još malo

freehand
salto mortalee:
Izuzetno povoljne kamate.
Da li smo prezaduženi ili nismo prezaduženi?
Šta je pričao ovaj čovek pre par sedmica?

Stvarno si mazohista, kad obraćaš pažnju šta on priča.

Da li smo prezaduženi - imaš odgovor ovde.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana