Društvo

Teško Dobrosavljevićevoj i meni

niccolo RSS / 27.07.2012. u 18:59

Malopre naišao na ovaj interesantan tekst koji je B92 preneo na svom sajtu pa pozivam blogere da razmenimo mišljenja na ovu temu:

 

Beograd -- Ako ste rođeni između 1978. i 1984. godine pripadate takozvanoj izgubljenoj generaciji, piše Press 

 

Svi proračuni domaćih i svetskih stručnjaka ukazuju na to da će te generacije nepravedno imati znatno teži život od ostalih - nikada neće živeti životom koji su makar okusili njihovi roditelji, a do kraja života plaćaće danak ekonomskoj krizi i vraćati kredite u koje su se ovih godina uvalili.

 

Svi rođeni između 1978. i 1984, ni krivi ni dužni, imaće daleko teži život od svojih starijih ili mlađih sunarodnika
Razlog: suviše su mladi i nisu osetili „srećni socijalizam", prošli su kao deca kroz pakao devedesetih i suviše su stari da dočekaju konačni izlazak iz kriza, kredita, državnih dugova, piše nedeljno izdanje lista Press. 

Osobe tih godišta su više nego ostali, još kao deca, osetile strahote rata, sankcije, lude devedesete, raspadanje države... Kada su bili u osnovnoj školi, grmelo je na ratištima, država se raspadala, nije bilo hleba i mleka, u srednjoj školi su osetili bombardovanje... 

Sada imaju oko 30 godina, zaduženi su do guše, a celog života će vraćati i dugove države koja je više nego potonula. Oni mlađi od navedenog godišta još i mogu da se nadaju boljoj budućnosti, dok su oni stariji, neki manje, neki više, koliko toliko osetili život u sređenoj državi i blagostanju. 

Nekad se znalo. Završiš fakultet, nađeš posao, država ti pokloni stan ili ga kupiš na kredit, kao i auto, pa zasnuješ porodicu, ideš na letovanje i zimovanje, plata redovna, siguran posao i tako dočekaš penziju. Sada, nažalost, fakultetska diploma nije ulaznica za sređen život. 

Sada svi znaju da će teško naći posao, da će da rade mnogo više nego njihovi roditelji, znaju da verovatno nikada neće moći da kupe stan, da neće moći uvek da idu na letovanje, da su hrabri ako zasnivaju porodicu i da najverovatnije neće imati penziju. Kako su ove generacije upropašaćene? Treba krenuti redom. Devedesete... ratovi... prazni rafovi... redovi za hleb... redovi izbeglica... bombardovanje... ubistvo premijera i na kraju zakucavanje - svetska ekonomska kriza. 

Međutim, ne treba se zavaravati da u celom svetu, čak i u SAD, nije tako. „Milenijumska" ili Y generacija (oni rođeni posle 1980. godine) je u problemu, piše „Njuzvik". Za razliku od američkih „bejbi bumersa" (rođeni posle Drugog svetskog rat), koji su živeli i žive nikad bolje, mladim Amerikancima je nikad lošije. Zovu ih još i „bumerang generacija" jer se posle samostalnog života vraćaju da žive sa roditeljima pošto ne mogu da plaćaju račune i nađu posao. 

Problemi omladine u SAD počeli sa novom krizom, naši su počeli mnogo ranije, zbog čega se upropašćenim generacijama smatraju i mnogi koji su rođeni 70-ih, pa čak i oni rođeni 90-ih.Upravo je stanje u ekonomiji Srbije najveći problem zbog čega će ove generacije do kraja života otplaćivati dugove. Krajem juna javni dug Srbije dostigao je 12,9 milijardi evra. Broj nezaposlenih stalno raste, trenutno ih je oko 650.000, među kojima 202.000 mladih starosti do 30 godina. Među njima čak 20.000 ima fakultetsku diplomu. 

Procentualno najveći rast siromaštva u prethodnom periodu zabeležen je upravo kod mladih. Istraživanje Centra za proučavanje alternativa, urađeno za mlade do 30 godina, pokazalo je da gotovo 80 odsto njih u Srbiji živi sa roditeljima. 

Čak 27,7 odsto studenata planira zauvek da napusti Srbiju. Srbija je u svetskom vrhu po odlivu stručnih ljudi, a poslednja istraživanja pokazuju da 27,7 odsto naših studenata planira da, nakon što diplomira, zauvek napusti zemlju. Danijela Dodik jedna je od retkih koja se posle završenih studija u Minhenu vratila u zemlju, gde sada radi kao koordinator projekta „Upoznaj državu Srbiju", kojim se podstiče povratak u zemlju naših mladih ljudi iz dijaspore. Ipak, ona kaže da se jako mali broj onih koji su otišli u inostranstvo na školovanje ovde vraća i da je za to potrebna podrška institucija. 

"Prošle godine je u ovom projektu na praksi u lokalnoj samoupravi učestvovalo 18, a ove godine 19 mladih iz dijaspore. Troje je samo odlučilo da ostane u Srbiji. Nedovoljan broj mladih se vraća u zemlju. Na tome mora da se radi", kaže ona. 

Ivan Pavlović, koji živi u Beču, jedan od onih koji učestvuje u ovom projektu, smatra da ako Srbija želi da spreči odlazak mladih mora da reformiše školstvo 

"Treba ukinuti školarine, ne samo za naše već i za studente iz okruženja. Verujem da bi polovina ostala ovde. Nezaposlenost mladih je problem i u južnoj Evropi. I mladi iz Austrije odlaze za SAD, Švedsku... Ali je zato Austrija, da bi privukla mlade iz drugih zemalja, snizila kriterijume za dobijanje radne dozvole jer zašto bi terali obrazovane ljude kad su oni svuda potrebni", kaže on.

 

Surovi kapitalizam

 

S druge strane, roditelji Y generacije živeli su u blagostanju, imalo se para i za letovanja i da se skokne samo zbog farmerki i „lakost" majice do Trsta

Međutim, ni tada nije sve bilo baš sjajno, ali svakako daleko bolje nego sada. Zoran Milivojević, psihoterapeut, kaže da je ta priča o srećnim vremenima mit jer ljudi istovremeno pričaju o vremenu pod Titom kao o blagostanju i o strašnoj diktaturi. Zaboravlja se da je to blagostanje bilo moguće zahvaljujući velikim kreditima, koje sve generacije vraćaju. 

"Naši roditelji su poznati kao oni koji svojoj deci ne dozvoljavaju da odrastu, da kada odrasli sin ili ćerke odlaze da žive u iznajmljenom stanu pitaju: 'Izvini, a gde smo pogrešili? Šta nije u redu?' I zato ove generacije treba da odrastu, da prestanu da koriste gubitničke strategije i da kukaju kako je nekad bilo, zašto više nije tako, zašto nikada neće biti bolje. Odrasla, pobednička strategija je da definišu ciljeve, da prihvate da su okolnosti takve kakve su, da vide šta su njihove snage i slabosti, a šta su šanse u okruženju i da zapnu. Jer istorija civilizacije pokazuje da su tako ljudi uspevali i u najtežim vremenima. Uvek je nešto teško što treba podnositi, ali se ipak treba boriti", kaže on. 

Devedesete su sakrile onaj glavni proces, a to je da iz socijalizma prelazimo u kapitalizam. I to je jedan od glavnih problema „izgubljene" generacije, što njihovi roditelji nisu znali da ih preusmere, da ih upute kako se živi u kapitalizmu. 

"Mnogi su svojoj deci upućivali poruke da će, kada prođe 'ludilo', stvari biti kao nekada i podučavali su ih da čekaju da se država sredi i uredi, da postane sve 'normalno'. U stvari, ni sami roditelji nisu shvatili tranziciju, pa nisu mogli svoju decu da pripreme za nešto drugo. Kapitalizam je sistem koji je zasnovan na strahu, u kome ljudi mnogo rade kako bi omogućili sebi preživljavanje", priča Milivojević.

 



Komentari (358)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:01 27.07.2012

Za početak...

... oćeš da se menjamo?
niccolo niccolo 19:02 27.07.2012

Re: Za početak...

Šta tačno imaš na umu?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:10 27.07.2012

Re: Za početak...

niccolo niccolo 19:13 27.07.2012

Re: Za početak...

Neću
zilikaka zilikaka 19:22 27.07.2012

Re: Za početak...

Pročitala tekst još pre, i nešto me nije dojmio.

Ako probaš da praviš presek po generacijama, ne znam da je ijedna bila te sreće da joj uvek ide dobro. Bar kad o ovim prostorima pričamo.

To ti dođe isto ko što svaku generaciju mora da zakači bar jedan rat.
Kad-tad.

Zato, opušteno.

...i nemoj da prihvatiš menjažu sa kolegom.
Prevejan je to stari vuk.
niccolo niccolo 19:25 27.07.2012

Re: Za početak...

...i nemoj da prihvatiš menjažu sa kolegom

Naravno da neću (pretežno iz seksualnih razloga )

ne znam da je ijedna bila te sreće da joj uvek ide dobro

To je jasno, ja sam razumeo da je tekst hteo da kaže da su druge generacije imale barem neke dobre periode a ova nijedan (naravno, to ne znači da se slažem sa tezom, samo je postavljam dijaloga radi).

ko što svaku generaciju mora da zakači bar jedan rat.
Kad-tad.

Zato, opušteno.

Kao što kažu Ferengiji (iz neke od naučnofantastičnih serija) - rat je dobar za biznis
zilikaka zilikaka 19:34 27.07.2012

Re: Za početak...

sam razumeo da je tekst hteo da kaže da su druge generacije imale barem neke dobre periode a ova nijedan


Ajd kad već divanimo,da dam primer svoje generacije.

Mi smo imali lagodno i opušteno detinjstvo, i istu takvu mladost.

Kao takvi, upali smo potpuno nepripremljeni u u period ratova inflacija, pljački, ludila...

U momentu kad si trebao da počneš karijeru, preko noći se sve raspalo.

Najbolje su se snašli oni sa margina, a za običan svet poput mene volim da kažem da su nas trenirali za umetničko klizanje i onda bacili da igramo ragbi utakmicu.


niccolo niccolo 19:36 27.07.2012

Re: Za početak...

Kao takvi, upali smo potpuno nepripremljeni u u period ratova inflacija, pljački, ludila...

U momentu kad si trebao da počneš karijeru, preko noći se sve raspalo.

Vidiš, zanimljivo, u pravu si. S te strane je za nas bilo bolje u smislu da smo se na vreme navikli na inflacije, pljačke, ludila.
mariopan mariopan 19:38 27.07.2012

Re: Za početak...

zilikaka

Slažem se.

Često o tome pričam sa decom, i nekada čujem "lako je bilo vama"...pa nije, možda je nama bilo teško nešto drugo, a njima sada ovo, i neka se bore.

Svaka generacija ima svoje "teško" i mora da ga rešava kako zna i ume.

A da je ovo lako, nije, neka se trude, neka mnogo rade ( i mi smo) i nešto iz toga mora da se pozitivno dobije.
niccolo niccolo 19:46 27.07.2012

Re: Za početak...

A da je ovo lako, nije, neka se trude, neka mnogo rade ( i mi smo) i nešto iz toga mora da se pozitivno dobije.

Šta si ti, Krle?
zilikaka zilikaka 19:47 27.07.2012

Re: Za početak...

Vidiš, zanimljivo, u pravu si. S te strane je za nas bilo bolje u smislu da smo se na vreme navikli na inflacije, pljačke, ludila.


Dragi kolega, ne znam da li je to sa tvoje strane bio sarkazam, ali veruj da je bilo vrlo teško shvatiti neke pojmove ako si vaspitavan na idealima "Družine Pere Kvržice"
niccolo niccolo 19:53 27.07.2012

Re: Za početak...

Ma jok, ozbiljno mislio, možda zvuči kao sarkazam ali je zaista tako
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:57 27.07.2012

Re: Za početak...

niccolo
...i nemoj da prihvatiš menjažu sa kolegom

Naravno da neću (pretežno iz seksualnih razloga )



Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

I niste zaslužili bolje od onog šta vas čeka.
AlexDunja AlexDunja 20:00 27.07.2012

Re: Za početak...

Vidiš, zanimljivo, u pravu si. S te strane je za nas bilo bolje u smislu da smo se na vreme navikli na inflacije, pljačke, ludila.


da,da. baš to sam mislila, igleda da je zili ta generacija
kojoj je faktički bilo najteže.
niccolo niccolo 20:00 27.07.2012

Re: Za početak...

Vojislav Stojković
niccolo
...i nemoj da prihvatiš menjažu sa kolegom

Naravno da neću (pretežno iz seksualnih razloga )



Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

I niste zaslužili bolje od onog šta vas čeka.

Pa u čemu se jebanje, inter alia, čitavog sveta razlikuje od seksa?
AlexDunja AlexDunja 20:05 27.07.2012

Re: Za početak...

Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

I niste zaslužili bolje od onog šta vas čeka


ja poznajem neke daleko starije od nica
kojima je sex najvažnija aktivnost ...

dobro im je. preporučujem mlađim generacijama
arianna arianna 20:15 27.07.2012

Re: Za početak...

meni ovaj blog liči na početak jednog lepog prijateljstva

kud ćeš zanimljivije nego muvanje na javno
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:16 27.07.2012

Re: Za početak...

niccolo
Vojislav Stojković
niccolo
...i nemoj da prihvatiš menjažu sa kolegom

Naravno da neću (pretežno iz seksualnih razloga )



Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

I niste zaslužili bolje od onog šta vas čeka.

Pa u čemu se jebanje, inter alia, čitavog sveta razlikuje od seksa?


Između ostalog, razlikuje se po tome....ama, šta da ti pričam, kad porasteš kašće ti se samo.
niccolo niccolo 20:20 27.07.2012

Re: Za početak...

meni ovaj blog liči na početak jednog lepog prijateljstva

Kako početak, Jeremija i ja smo odavno blogodrugari...
arianna arianna 20:23 27.07.2012

Re: Za početak...

niccolo
meni ovaj blog liči na početak jednog lepog prijateljstva

Kako početak, Jeremija i ja smo odavno blogodrugari...



za početak, nije ti Jeremija ni u naslovu bloga
ecce-florian ecce-florian 21:02 27.07.2012

Re: Za početak...

Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

Ja to ne bih baš ovako suženo (78-84) tumačijo.
Zatrpajmo taj generacijski jaz!
niccolo niccolo 21:03 27.07.2012

Re: Za početak...

ecce-florian
Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

Ja to ne bih baš ovako suženo (78-84) tumačijo.
Zatrpajmo taj generacijski jaz!

Podržavam
krkar krkar 21:15 27.07.2012

Re: Za početak...

To ti dođe isto ko što svaku generaciju mora da zakači bar jedan rat.


Vaša generacija je u ovim našim ratovima krkala kokice, gutala cocacolu (i još koješta - al' da vas ne ofiram) i navijala.

Moja je ginula.

zilikaka zilikaka 21:19 27.07.2012

Re: Za početak...

Vaša generacija je u ovim našim generacijama krkala kokice.

Moja je ginula.


Komemajkupartizansku?

Se ti to svadžaš sa mnome?

Moji ispisnici il dobijali upisano u vojne knjižice da su dobrovoljci, il se krili i begali kojekuda. Svi tako.

niccolo niccolo 21:22 27.07.2012

Re: Za početak...

Moji ispisnici

Ovo me podseti - danas mi na nekom smaračkom conf. callu i na početku pominjemo nešto OI te komentarišemo u kojim disciplinama možemo da osvojimo medalje te se pomenu žene u streljaštvu. Na to moja koleginica interno prokomentariše, zato smo i izgubili silne ratove, umesto žena išli da ratuju muškarci
ivana23 ivana23 21:29 27.07.2012

Re: Za početak...

niccolo
Moji ispisnici

Ovo me podseti - danas mi na nekom smaračkom conf. callu i na početku pominjemo nešto OI te komentarišemo u kojim disciplinama možemo da osvojimo medalje te se pomenu žene u streljaštvu. Na to moja koleginica interno prokomentariše, zato smo i izgubili silne ratove, umesto žena išli da ratuju muškarci




Em puca, em se zove Ivana
AlexDunja AlexDunja 21:40 27.07.2012

Re: Za početak...

Ne volem zezanje tuđim glavama.

Imam razloga.


ponašaš se ko predator iz tuzle,
sa tuđim glavama se zezaš samo tako,

a kad imaš razloga, ništa ne razumeš.

ovo nije bilo zezanje glavama, naprotiv.
aj pročitaj isponova.
krkar krkar 21:43 27.07.2012

Re: Za početak...

ponašaš se ko predator iz tuzle,


Predator iz Tuzle je za gomilu beskarakternih gusaka koje ratuju tuđim glavama moralna veličina neupitna.

Više volim svako poslednje četničkokoljačko (ili ustaškomudžahedinsko, svejedno) govno koje je uzelo pušku ili kamu u ruke i otišlo da rizikuje da mu neko od jaja napravi duvankesu nego tri tuceta kvaziurbanih kvazipacifista koji su ("TUĐIM" ) ratovima samo dodavali i podavali i podnosili tuđu krv
AlexDunja AlexDunja 21:56 27.07.2012

Re: Za početak...

("TUĐIM" ) ratovima

aman, tuđa je ne svoja, (lična, jedinakoju imaš, tvoja),
ti vešaš i streljaš po blogovima otkadte znamo.

i u benignoj priči o generacijama u srbiji, kojanijebilauratu
ubacuješ ginule u regionu, neprimereno, ostrašćeno, lično.

ja te, btw, razumem. to su ljudi mojih godina.
oni koji su iz srbije tamo ratovali i ginuli su mojih dodina.
predator je, na velku žalost dosta mlađi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:58 27.07.2012

Re: Za početak...

predator je, na velku žalost dosta mlađi.


Na ciju zalost?
krkar krkar 22:02 27.07.2012

Re: Za početak...

Na ciju zalost?


Tetki koje ga nisu kresnule... i to još u uniformi

Krvavog, znojavog i blatnjavog. Što na tu foru rade hormoni, brateeeee!
AlexDunja AlexDunja 22:02 27.07.2012

Re: Za početak...

Na ciju zalost?

ja mislim opštu

dete koje je ratovalo silom prilika,
i usijanom glavom. tako ja to vidim.

mnogo puta je ovde rekao da će svoju decu usmeravati drugačije.
krkar krkar 22:04 27.07.2012

Re: Za početak...

mnogo puta je ovde rekao da će svoju decu usmeravati drugačije.


Normalan čovek koji je ratovao samo to može i da kaže.

SVI OSTALI SU KRETENI TEŠKI!!!
AlexDunja AlexDunja 22:06 27.07.2012

Re: Za početak...

Normalan čovek koji je ratovao samo to može i da kaže.

naravno.

ali ti si izabrao pogrešan blog da to dokazuješ
onima koji su to oduvek znali.
niccolo niccolo 22:06 27.07.2012

Re: Za početak...

ali ti si izabrao pogrešan blog da to dokazuješ
onima koji su to oduvek znali.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:06 27.07.2012

Re: Za početak...

ja mislim opštu


To meni nikako nije logicno.
Zaliti sto je neko mlad?
Zaliti sto je neko isao u rat je logicno, ali sto je dosta maldji....


Ima ovo krkarevo smisla, ima :)
krkar krkar 22:07 27.07.2012

Re: Za početak...

ali ti si izabrao pogrešan blog da to dokazuješ
onima koji su to oduvek znali.


Ako sam pogrešio praštajte.

Iako - uveren sam da se te stvari ne mogu ponoviti previše puta.
krkar krkar 22:09 27.07.2012

Re: Za početak...

Na to moja koleginica interno prokomentariše, zato smo i izgubili silne ratove, umesto žena išli da ratuju muškarci



Budi čovek pa izbriši ovak komentar bezbrižne guske.

Kad si već replike na njega obrisao.
niccolo niccolo 22:11 27.07.2012

Re: Za početak...

Ne nalazim ništa sporno u komentaru. Iskreno, čini mi se da si večeras prekuvao (i čini mi se da to nema veze sa blogom jer si došao da komentarišeš nadrkan), preporučujem lađenje do jutra pa onda iz početka...
AlexDunja AlexDunja 22:13 27.07.2012

Re: Za početak...

Zaliti sto je neko mlad?
Zaliti sto je neko isao u rat je logicno, ali sto je dosta maldji....


ne spinuj, pročitaj tekst na kom komentarišeš, pliz:)
dr.wagner dr.wagner 22:15 27.07.2012

Re: Za početak...

... večer

krkar

Više volim svako poslednje četničkokoljačko (ili ustaškomudžahedinsko, svejedno) govno koje je uzelo pušku ili kamu u ruke i otišlo da rizikuje da mu neko od jaja napravi duvankesu nego tri tuceta kvaziurbanih kvazipacifista koji su ("TUĐIM" ) ratovima samo dodavali i podavali i podnosili tuđu krv


-Vi me cijenite zbog najgluplje stvari što sam napravio u životu ...
(a moje životne gluposti su brojne ... i na zavidnoj razini)

-Čudno je ovo od Vas ...
... baš čudno


Wagner
krkar krkar 22:19 27.07.2012

Re: Za početak...

-Čudno je ovo od Vas ...


Ni najmanje.

Mislim da je principijelno.

Poštujem ljude koji su spremni da za svoje principe nešto rizikuju. Makar se ja sa tim principima ni najmanje ne slagao (što je slučaj u skoro svim slučajevima Nacionalnih Koljača).

Ali ne mogu im ne priznati da su časno postupili kad su za vlastite principe rizikovali vlastite skrotume.

Sa sve sadržajem i nadgradnjom!


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:21 27.07.2012

Re: Za početak...

Procitao i nesto pa i nisam impresioniran.
Previse je tu uopstavanja, ali zanimljiva tema za opustenu pricu, medjugeneracijsku.

Samo pricu, na zalost.
niccolo niccolo 22:22 27.07.2012

Re: Za početak...

Samo pricu, na zalost.

Pa dobro, ovo je blog, ovde samo i pričamo...
krkar krkar 22:23 27.07.2012

Re: Za početak...

Ne nalazim ništa sporno u komentaru. Iskreno, čini mi se da si večeras prekuvao


Ipak si ti hendikepirana generacija koja generalno ne prepoznaje to općegusstvo.

Očigledno sam ja pogrešio verujući da si sposobniji od svojih objektivnih sposobnosti.

No, dobro. Recite da je matorac prolupao. Najjednostavniji izlaz i za mene i za vas.

Dok ne dođe opet neki time of reckoning,
niccolo niccolo 22:23 27.07.2012

Re: Za početak...

Očigledno sam ja pogrešio verujući da si sposobniji od svojih objektivnih sposobnosti

ecce-florian ecce-florian 22:32 27.07.2012

Re: Za početak...

krkar
Na ciju zalost?


Tetki koje ga nisu kresnule... i to još u uniformi

Krvavog, znojavog i blatnjavog. Što na tu foru rade hormoni, brateeeee!


ružno
AlexDunja AlexDunja 22:33 27.07.2012

Re: Za početak...

Dok ne dođe opet neki time of reckoning,

zloguk
freehand freehand 22:34 27.07.2012

Re: Za početak...

Dok ne dođe opet neki time of reckoning,

Ti ne gledaš Dnevnik?
krkar krkar 22:34 27.07.2012

Re: Za početak...

zloguk


Odmah obesiti Zloguka. I sve nosioce loših vesti.

Poznato je da je TO rešenje. Oduvek. Ljubi vam drMM
ecce-florian ecce-florian 22:37 27.07.2012

Re: Za početak...

niccolo
ecce-florian
Znači, hebo dugove, otadžbinu, globalno zagrevanje i čitav svet, vašoj generaciji je samo važan sex?

Ja to ne bih baš ovako suženo (78-84) tumačijo.
Zatrpajmo taj generacijski jaz!

Podržavam

freehand freehand 22:39 27.07.2012

Re: Za početak...

krkar
zloguk


Odmah obesiti Zloguka. I sve nosioce loših vesti.

Poznato je da je TO rešenje. Oduvek. Ljubi vam drMM

Kakav Zloguk.
Ja mesecima pričam da je Zorglub među nama!



P.S.
Album, uz pristojnu nadoknadu ustupam na čitanje!
dr.wagner dr.wagner 22:39 27.07.2012

Re: Za početak...

krkar
Ali ne mogu im ne priznati da su časno postupili kad su za vlastite principe rizikovali vlastite skrotume.


-Ne znam ... ja nisam imao plan , a ni ideale (kao ni danas) ...
-Već sam drugi dan skužio da sam popušio (sorry na izrazu) , a postao
sam "junak" ...
... nema tu principa

-Kod vas je "vođu" srušila upravo ekipa koja nije "krvarila" i mislim da
su njihove zasluge veće od svih "principijelnih junaka" ...
-Kod nas toga nije bilo ...
... da Franjo nije krepo sam od sebe , još bi nam bio predsjednik !!!

-Ali pustimo to ...
-Zato što smo bili na krivoj strani , ove nove generacije će živjeti teže ...
... bar neka utjeha


W

mariopan mariopan 00:10 28.07.2012

Re: Za početak...

niccolo
A da je ovo lako, nije, neka se trude, neka mnogo rade ( i mi smo) i nešto iz toga mora da se pozitivno dobije.

Šta si ti, Krle?

pu pu pu
mariopan mariopan 00:24 28.07.2012

Re: Za početak...

hoochie coochie man
predator je, na velku žalost dosta mlađi.


Na ciju zalost?

Našu, moju, on je mlad, (mislim da je mlad) i žao mi je što je to sve doživeo, svakome bi takvo iskustvo bilo strašno.
To mom detetu ne bih poželela. Moj sin je tada (srećom) bio premlad, ali mnogi su tada bili "baš taman za klanicu.."

Kome to da poželiš?

NIKOME.
niccolo niccolo 08:24 28.07.2012

Re: Za početak...

Em puca, em se zove Ivana

Jel to ona niska ili su ova četvorica visoki?
buba_truba buba_truba 10:53 28.07.2012

Re: Za početak...

dr.wagner
-Ali pustimo to ...
-Zato što smo bili na krivoj strani , ove nove generacije će živjeti teže ...
... bar neka utjeha

Da prostiš dottore, a šta ti je ovde smiješno?!
dr.wagner dr.wagner 12:59 28.07.2012

Re: Za početak...

Pozdrav B-T

buba_truba

Da prostiš dottore, a šta ti je ovde smiješno?!



npr.

-Glup sam , prevario sam se , u nevolji sam ... i loše mi je ...
... ali ako je nekom drugom isto teško , ili daj bože da mu je i teže ..,
... meni je odmah lakše ...

-To je drevna hrvatska filozofija
mlekac mlekac 13:12 28.07.2012

Re: Za početak...

krkar
To ti dođe isto ko što svaku generaciju mora da zakači bar jedan rat.


Vaša generacija je u ovim našim ratovima krkala kokice, gutala cocacolu (i još koješta - al' da vas ne ofiram) i navijala.

Moja je ginula.



Ako cemo posteno, prvo je cela prica podkacila generaciju rodjenu pocetkom sedamdesetih. Onu, sto je tada bila u vojsci. Mi iz sezdesetih i oni iz pedesetih prikljucili smo se tek kad se stvar "zakuvala".

U trenutku kad su pocela sranja, vecina nas je vec bila pozavrsavala ckolje, radila, a mnogi su i porodice imali. Ne kazem da to olaksava, ali poenta je da smo mi "stigli nesto da prozivimo."

Klince koje su direkt iz skolske klupe sibnuli i pocivsu JNA i koji su se sa 18-19 godina nasli na prvoj liniji, niko nista nije pitao.

Ili si zaboravio roditelje koji su masovno odlazili da izvuku decu iz pakla i oceve koji su trazlili da ih mobilisu namesto sinova a da sinove puste kucama?

Naravno, ovde pricam o situaciji u maticnoj nam drzavi. One druge, koji su se nasli u sred istorije i kojima je pucalo oko glave niko nije pitao koliko godina imaju.

No, da se vratim zadatoj temi - moja generacija. Mislim da nas, rodjene krajem pedesetih i pocetkom sezdesetih, najbolje opisuje Radoman Kanjevc (parafraziram): "Stalno su nam govorili da smo mladi i da nase vreme tek dolazi. Onda su dosle devedesete. Kad se sve zavrsilo rekli su nam da smo prematori."
maksa83 maksa83 23:16 28.07.2012

Re: Za početak...

-To je drevna hrvatska filozofija

Tjeeee... nije dosta što su Nemci patentirali i maznuli naš rođeni brend "Šljivovica", što hoćete da nam uzmete Teslu (kandidat za srpskog Sveca), evo sad stavljate šapu i na drevno srpsko "da komšiji krava bude k'o čivava". Šta je sledeće? "Mlaćenje gloginja tuđim qrcem" Ne dam bre!
dr.wagner dr.wagner 12:40 29.07.2012

Re: Za početak...

Pozdrav M

maksa83


-Pa jesam li ja napisao da smo rod-rođeni ...
(na ovo će većini "vaših" i gotovo svima "mojima" čir proraditi )


W
predatortz predatortz 15:28 30.07.2012

Re: Za početak...


ponašaš se ko predator iz tuzle,


Jeftino!
Gde i kad se to predator zezao tuđim glavama?
predatortz predatortz 15:31 30.07.2012

Re: Za početak...

dete koje je ratovalo silom prilika,
i usijanom glavom. tako ja to vidim.

mnogo puta je ovde rekao da će svoju decu usmeravati drugačije.



Man' se ti mene i moje dece. Brini svoje brige...
predatortz predatortz 15:45 30.07.2012

Re: Za početak...

hoochie coochie man
predator je, na velku žalost dosta mlađi.


Na ciju zalost?



Moju ne. Ja sam zadovoljan
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:10 27.07.2012

.

/blogerka odlazi po šećer i vodu. Tekst posle/
zilikaka zilikaka 20:32 27.07.2012

Re: .

/blogerka odlazi po šećer i vodu. Tekst posle/


Nema je dugo!



Hoću reći,nastup ti je...mislim, kad si nju pomerio
AlexDunja AlexDunja 20:36 27.07.2012

Re: .

Hoću reći,nastup ti je...mislim, kad si nju pomerio

nic je to:)
efektan naslov i tuđ tekst:)

još ubitačnija blogerska kombinacija od prethodne:
efektan naslov i kratak text
arianna arianna 20:41 27.07.2012

Re: .

još ubitačnija blogerska kombinacija od prethodne:
efektan naslov i kratak text



da olakšamo:

Da li vam je devojka za davanje?





niccolo niccolo 20:45 27.07.2012

Re: .

Hoću reći,nastup ti je...



nic je to:)
efektan naslov i tuđ tekst:)

još ubitačnija blogerska kombinacija od prethodne:
efektan naslov i kratak text

AD knows me
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:23 27.07.2012

Re: .

Evo, stigoh, stigoh! Glupi realan život pokušava da se prepreči između mene i blogovanja, ali ja to neću dozvoliti!

Elem, glede teme... i meni je često padalo na pamet kako je, eto, nama u Srbiji gore nego ostalima po svetu, pa onda kako je našoj generaciji gore nego drugim generacijama u Srbiji, pa onda kako je meni gore nego ostalima u mojoj generaciji, jelte, i tako dalje, tako dalje.
Moje rešenje za sve to je- čoko smoki.
p.s.
Umal' da me saraniš naslovom, džabe mi čoko smoki posle.
niccolo niccolo 21:24 27.07.2012

Re: .

Umal' da me saraniš naslovom, džabe mi čoko smoki posle.

Što?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:25 27.07.2012

Re: .

Što?

Pitanje je na mestu
zilikaka zilikaka 21:30 27.07.2012

Re: .

dobrosavljevic_m
Što?
Pitanje je na mestu


Domaćine, samo malo drugarske pomoći.

Nastavi da napadaš.

Ako je pustiš da dođe ksebi, teško biće dalje.
arianna arianna 21:50 27.07.2012

Re: .

Nastavi da napadaš.

Ako je pustiš da dođe ksebi, teško biće dalje.


@ zili

ako ovi ovako nastave, ima da bloguju i da se žale do kraja života
niccolo niccolo 21:52 27.07.2012

Re: .

@ zili

Dobro da si citirala, propustio bih vredan koleginicin savet
niccolo niccolo 21:52 27.07.2012

Re: .

Ako je pustiš da dođe ksebi, teško biće dalje.

Ja volim izazove
arianna arianna 22:03 27.07.2012

Re: .

@ nic

tetkinotetinče, a da mi nju iskrompromitujemo?
niccolo niccolo 22:04 27.07.2012

Re: .

a da mi nju iskrompromitujemo?

Iskompromitujete?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:08 27.07.2012

Re: .

Ja volim izazove

Krki je dovoljan za večeras.
niccolo niccolo 22:09 27.07.2012

Re: .

dobrosavljevic_m
Ja volim izazove

Krki je dovoljan za večeras.

arianna arianna 22:09 27.07.2012

Re: .

niccolo
a da mi nju iskrompromitujemo?

Iskompromitujete?

pssst, konspiracija
krkar krkar 22:15 27.07.2012

Re: .

Moje rešenje za sve to je- čoko smoki.


Ti baš po svaku cenu nastojiš da padneš u mojim očima!

Danas sam gledao kako moja žena za doručak pravi: dinju - sa malinama i kupinama - pa u to ubaci neke ovsene pahuljice - i na kraju prelije jogurtom.



SVEČANO IZJAVLJUJEM DA BIH PRE POJEO TEPIH (NEISKLOFAN) NEGO TO SRANJE!!!

E, čoko-smoki je još gnusniji. Oskvrnuće čisto!!!
AlexDunja AlexDunja 22:20 27.07.2012

Re: .

E, čoko-smoki je još gnusniji. Oskvrnuće čisto!!!

za čokoštagod se slažem,
ali tvoja žena je moj heroj.
doručak je odličan, ako te preživi
krkar krkar 22:24 27.07.2012

Re: .

ali tvoja žena je moj heroj.


Dabogda zajedno doručkovale - 3x dnevno!

Al' van mog vidokruga,
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:26 27.07.2012

Re: .

Ti baš po svaku cenu nastojiš da padneš u mojim očima!

Eeeee, a još ništa nisi čuo! Pa tek ću da padam!
Goran Vučković Goran Vučković 22:35 27.07.2012

Re: .

Pa tek ću da padam!

Aman jel ovde neko čuo za pp...
niccolo niccolo 22:36 27.07.2012

Re: .

Goran Vučković
Pa tek ću da padam!

Aman jel ovde neko čuo za pp...

Šta je to?
krkar krkar 22:37 27.07.2012

Re: .

Aman jel ovde neko čuo za pp...


Namćore, da reč više nisi rekao protiv ženopadanja!!!
mariopan mariopan 00:31 28.07.2012

Re: .

E, čoko-smoki je još gnusniji. Oskvrnuće čisto!!!

Slažem se, odvratno, smoki je SLAN i UKUSAN, i ne mogu da verujem da ono neko jede?
bene_geserit bene_geserit 04:27 28.07.2012

Re: .

krkar
Danas sam gledao kako moja žena za doručak pravi: dinju - sa malinama i kupinama - pa u to ubaci neke ovsene pahuljice - i na kraju prelije jogurtom.
SVEČANO IZJAVLJUJEM DA BIH PRE POJEO TEPIH (NEISKLOFAN) NEGO TO SRANJE!!

To je super dorucak, pogotovo ako se izblenduje.
Ja vise volim da ubacim bananu od dinje i borovnice umesto kupina, kefir umesto jogurta i neke druge cerealije umesto ovsenih pahuljica ali sve su varijante dobre.
Krkar evidentno nije probao taj zenin dorucak pa tupi.
Banana ili dinja potpuno ubije kiselost jogurta/kefira.
A da ne pominjem sto je sa nutricionistickog aspekta takav dorucak idealan.
arianna arianna 08:59 28.07.2012

Re: .

Danas sam gledao kako moja žena za doručak pravi: dinju - sa malinama i kupinama - pa u to ubaci neke ovsene pahuljice - i na kraju prelije jogurtom.


Idealan doručak

kod mene jutros za doručak: breskva, borovnica, ovsene pahuljice i jogurt

freehand freehand 09:20 28.07.2012

Re: .

arianna
Danas sam gledao kako moja žena za doručak pravi: dinju - sa malinama i kupinama - pa u to ubaci neke ovsene pahuljice - i na kraju prelije jogurtom.


Idealan doručak

kod mene jutros za doručak: breskva, borovnica, ovsene pahuljice i jogurt


Kod mene gibanica...
Jelda da nećemo sad svi da se teško razbolimo?!
arianna arianna 09:24 28.07.2012

Re: .

Jelda da nećemo sad svi da se teško razbolimo?!



valjda nećete

meni recimo smeta burek i gibanica, od njih imam gorušicu
freehand freehand 09:34 28.07.2012

Re: .

arianna
Jelda da nećemo sad svi da se teško razbolimo?!



valjda nećete

meni recimo smeta burek i gibanica, od njih imam gorušicu

Uteši me sa tim valjda.
Meni od borovnica skaču trigliceridi.
arianna arianna 09:38 28.07.2012

Re: .

Meni od borovnica skaču trigliceridi.


ajdeeee
zilikaka zilikaka 10:26 28.07.2012

Re: .

Danas sam gledao kako moja žena za doručak pravi: dinju - sa malinama i kupinama - pa u to ubaci neke ovsene pahuljice - i na kraju prelije jogurtom.


Idealan doručak

kod mene jutros za doručak: breskva, borovnica, ovsene pahuljice i jogurt



Kod mene gibanica...
Jelda da nećemo sad svi da se teško razbolimo?!



Pa, imala sam i ja tako jedan period kad sam jela tu ranu za ćuriće.
Kazali ljudi da je zdravo.

Posle par meseci mi se toliko dopadalo da sam svugde osećala isti miris, a i čekala da mi izrasti perje.

Onda sam rešila da se vratim navikama svojih predaka, tako da je subotom na programu nešto sa čvarcima.






arianna arianna 10:37 28.07.2012

Re: .

Onda sam rešila da se vratim navikama svojih predaka, tako da je subotom na programu nešto sa čvarcima.


može, ali da su duvan čvarci. One masne, rutave i prepržene ne trošim
freehand freehand 10:43 28.07.2012

Re: .

može, ali da su duvan čvarci.

Integralni, u sosu od ribizli.
Aha.

Zero kalorije - zero guštanje.
arianna arianna 10:50 28.07.2012

Re: .

Zero kalorije - zero guštanje.


a koji je gušt kad polomiš zub ili plombu? Neka 'fala <_<

ipak sam za integralnu verziju čvaraka
bocvena bocvena 11:04 28.07.2012

Re: .

Dobrosavljevićeva, preskoči ove neznalice. Čokosmoki je genijalan izum(link)!
Da nema njega, već bih ubila muža na spavanju i sve koji ne plaćaju busplus.
Šta god da umočiš u čokoladu, ne može da bude loše.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana