Društvo| Sport| Zdravlje

A vi ste čisti?

KRALJMAJMUNA RSS / 31.07.2012. u 14:35

Olimpijske igre 2012. su u toku.

Svi gledamo.  Naravno.

Sportisti se takmiče, vredno rade, koriste sve moguće metode u fazi višemesečnih i višegodišnjih priprema.

Brže, više, jače, bolje, sinhronizovanije, duže. 

Ja gledam povremeno po nešto. Odbojku, košarku, plivanje, konje. Atletiku ću gledati.  Ne gledam gimnastičarke, bicikliste, dizače i dizačice tegova, ...  

Uvek mi je tu negde, u pozadini, misao da se u sportu koriste sva moguća i dopuštena i nedopuštena sredstva da bi se dokopali medalja i što boljeg mesta na rang listama.

Naši političari, kao i mnogi širom sveta, svakodnevno pominju medalje koje bi MI trebalo da osvojimo. A do sada, do Londona,  smo MI osvojili 98 medalja. Nisam uspeo to da shvatim. To MI i taj broj 98. Kako smo podelili Matiju Ljubeka i Mirka Nišavića, Pokrajca i Arslanagića, Čermaka, Ćosića, Dalipagića i Kukoča, ...  

Američki sportisti nisu podložni antidoping kontroli zato što Američka vlada garantuje za njih. Ovo sam slušao i ranije za tzv. dream timove. Mislio sam da je to samo novinarska bajka i nisam verovao da postoji toliki javni WC i da na njemu nema vrata. Danas sam video vest i opet ne verujem da je tačna.   

Što bi rekli realisti na Blogu: treba priznati realnost i okrenuti se budućnosti.

Uživajte.  



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blue92 blue92 15:02 31.07.2012

black hole

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:18 31.07.2012

.

o pa da, za amerikance garantuje njihova antidoping komisija i
nisu podložni testiranju, kojem sve ostale nacije jesu.

ne ulazim u to šta je fer i šta je ok ,
ali ovo je prilično bezobrazno što pljuckaju po kineskinji!

izgleda da samo felps sme biti nadčovek?


apach92 apach92 15:52 31.07.2012

Re: .

ne znam za sta SAD vlada garantuje ali kao dete me je toliko fascinirala sprinterka Florens Grifit Dzojner.



Posle me je sokirala njena izoblicena pojava na tribinama.

Zvanicno je umrla od epi napada u snu ali se nikada, ni za zivota nije u potpunosti oslobodila sumnji na upotrebu nedozvoljenih sredstava.

ps. Olimpijadu uopste ne gledam dok ne stigne do gimnastike.



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:45 31.07.2012

Re: .

apach92
ne znam za sta SAD vlada garantuje ali kao dete me je toliko fascinirala sprinterka Florens Grifit Dzojner.



Posle me je sokirala njena izoblicena pojava na tribinama.

Zvanicno je umrla od epi napada u snu ali se nikada, ni za zivota nije u potpunosti oslobodila sumnji na upotrebu nedozvoljenih sredstava.

ps. Olimpijadu uopste ne gledam dok ne stigne do gimnastike.



To ne mogu da gledam, još sam pod utiskom onih godina kad su devojčice od 30 kg osvajale zlatne medalje.
apach92 apach92 19:31 31.07.2012

Re: .

KRALJMAJMUNA

To ne mogu da gledam, još sam pod utiskom onih godina kad su devojčice od 30 kg osvajale zlatne medalje.



zivot zna da se pojavi i ostvari u najneobicnijim oblicima, sta ces.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:34 03.08.2012

Re: .

Ne vidim šta ima vlada da garantuje za sportiste. Onog trenutka kad odu na neko takmičenje, van njihove zemlje, duži ih nadležna organizacija istog...Ali, meni su Ameri manji problem od Olimpijskog Komiteta koji to dozvoljava. E, oni su zaista problem.
tyson tyson 15:21 31.07.2012

OI

Olimpijada 2012. je u toku.

Ispravka faktografske prirode - u toku su Olimpijske igre, a Olimpijada će početi kada se tekuće OI budu završile.



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:33 31.07.2012

Re: OI

tyson
Olimpijada 2012. je u toku.

Ispravka faktografske prirode - u toku su Olimpijske igre, a Olimpijada će početi kada se tekuće OI budu završile.




U pravu si. Uvreženo je da se kaže Olimpijada. I ja podlegao i ispravljam odmah.
Zahvaljujem.
mariopan mariopan 15:33 31.07.2012

...

I za TO su se pobrinuli?

Posle ovoga imam svako pravo da sumnjam u kvalitete njihovih sportista, i "pošteno zaslužene medalje". Da su zaista spremni kao što su se drugi spremali, i da su zaista došli na fer i pošteno takmičenje, ne bi im trebalo ovakvo "osiguranje za svaki slučaj" ?

Mislim da su najveću štetu naneli sopstvenim sportistima koji su se pošteno pripremali i koji će zaista pošteno osvojiti neku medalju, svaka će biti u senci sumnje na nepošteno zarađeno i "državom garantovano" prvo mesto.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:53 01.08.2012

Re: ...

Videli smo na primeru bezgrešnog bicikliste Amstronga, koga sada konačno rastežu po sudovima.

Kada bi danas pregledali uzorke koji su uzeti pre 10 godina, teško bi ko ostao sa medaljom
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:53 01.08.2012

Re: ...

bicikliste Amstronga,


ovo je ozbiljna stvar, u kojoj ima neverovatno puno prljavog veša .

sve je počelo sa flojdom lendisom. koji je osvojio tour ,
ali je odmah zatim pao na doping testu . oduzeta mu je titula .posle se to razvuklo po sudovima - da bi na kraju priznao sve.

a zatim je krenuo da pljuje po ostatku us postala ( tj. armstrongu ) već kad je pao , da ne bude sam .

biciklizam je najprljaviji sport što se tiče dopinga.
tu se apsolutno svi dopinguju,ali svi svi - jedini način da se to spreči je doživotno izbacivanje iz sporta,oduzimanje svih nagrada i eventualno ogromne finansijske kazne .
ovako - s nekom packom od dve godine i nikom ništa,ne kapiram kako oni misle da se očiste od toga?

doping je direktna posledica evolucije sporta i to one prljave strane
Budimac Budimac 13:55 01.08.2012

Re: ...

stefan.hauzer

Pa zar ti ne znaš!? Armstrongov bicikl je preuzeo svu krivicu na sebe: Lance Armstrong's Bike: 'It Was Me' <<< linak
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:17 01.08.2012

Re: ...

kakav obrt u priči

mora da lens nije dobro oprao ruke ,dok je koristio tovat mast za premazivanje lanca ...
antioksidant antioksidant 19:16 01.08.2012

Re: ...

biciklizam je najprljaviji sport što se tiče dopinga.

ko veruje da bez dopinga možeš da pedalaš po 250 km brdskih dnevno pa tako mesec dana retko je sam sa sobom...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:43 31.07.2012

AA

Fascinirala me je nedavno jedna stvar. Nema direktne veze sa Oliumpijskim igrama.
Andre Agasi je u svojoj biografiji priznao da je koristio nedozvoljena sredstva radi lečenja depresije u koju je bio upao. Ali ko ga je gledao kako igra i kako se priprema za servis mogao je da vidi da se baja kreće kao da mu je uključen dodatni pogon.

mariopan mariopan 16:50 31.07.2012

Re: AA

KRALJMAJMUNA
Fascinirala me je nedavno jedna stvar. Nema direktne veze sa Oliumpijskim igrama.
Andre Agasi je u svojoj biografiji priznao da je koristio nedozvoljena sredstva radi lečenja depresije u koju je bio upao. Ali ko ga je gledao kako igra i kako se priprema za servis mogao je da vidi da se baja kreće kao da mu je uključen dodatni pogon.


O, pa za lečenje "depresije" postoje sredstva koja zaista daju mlazni pogon.

U pravu si za devojčice od 30 kg koje se takmiče, ja ne mogu da zaboravim film o životu Nađe Komaneči. I od tada ne gledam.
skyspoter skyspoter 19:57 31.07.2012

Re: AA

Ye Shiwen izgleda bas "depresivno" ...ono expressionless...i ko ce to da dokaze?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:36 03.08.2012

Re: AA

U pravu si za devojčice od 30 kg koje se takmiče, ja ne mogu da zaboravim film o životu Nađe Komaneči. I od tada ne gledam.

A ja ne mogu da zaboravim priču o zloupotrebama trudnoća...
Budimac Budimac 17:30 31.07.2012

*****

Zaintrigirala me je rečenica "Da napomenemo, za one koje možda ne znaju, američki sportisti nisu podložni antidoping kontroli zato što američka vlada garantuje za njih," pa pošto dobro znam novinarsku površnost i šljampavost malo (zaista malo) pročačkah na tu temu.

Sve je po propisu .

A propisi zapravo legalizuju dopingovanje u terapeutske svrhe (sic!). Naime, World Anti-Doping Agency (Wada) ima politiku tolerisanja te vrste dopinga. Svaki sportista (bilo gde u svetu) može da zatraži izuzeće od zabrane upotrebe zabranjenih (doping) sredstava, ako je taj zahtev podržan od njegovog lekara. Odobrenja se uglavnom dobijaju na nivou nacionalnog Olimpijskog komiteta i Wada ih priznaje.

Kada su Ameri u pitanju zahtevi za izuzećem se podnose United States Anti-Doping Agency, koju je američki kongres odredio kao zvaničnu antidoping organizaciju SAD za Olimpijske igre, Pan-Američke igre i Paralimpiks. Po izveštaju agencije za prošlu godinu (pdf fajl) 422 američkih sportista je tražilo izuzeće. Od toga 322 od njih, a 100 od internacionalnih tela. Američka agencija je odobrila 127, a ova druga tela 57. DakleM, za 184 američka reprezentativca od ukupno 530 američka vlada garantuje da se dopinguju, te ih se nema rašta testirati.

Interesantan je skok u broju zahteva (pitam se zašto) u odnosu na 2010. kada je manje od 200 (198) sportista tražilo izuzeće (odobreno je bilo 155 zahteva). Šta je sve odobreno (kopiram i pejstujem): Beta-2 Agonists, Diuretics, Glucocorticosteroids, Hormones, Prohibited Methods, Cannabinoids, Narcotics, Stimulants, Peptide Hormones, Immunoglobulin, Beta-Blockers.

Nisam našao ništa o potpunom izuzeću američkih sportista zato što američka vlada garantuje za njih, ali me takav imperijalni hibris ne bi nimalo začudio. Misleeeem... kada vlada (bilo koja/čija) garantuje bilo šta je smešno, a američka je zbilja vr'.

Elem, uživajte u gledanju "sportskih" igara.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:44 31.07.2012

Re: *****

Budimac Zaintrigirala me je rečenica "Da napomenemo, za one koje možda ne znaju, američki sportisti nisu podložni antidoping kontroli zato što američka vlada garantuje za njih," pa pošto dobro znam novinarsku površnost i šljampavost malo (zaista malo) pročačkah na tu temu.

Ovo je bloger! Dobar komentar.

Ama mene interesuje da Kobi & Co dođu na antidoping kontrolu.
Mislim da bi medicinska sokoćala crkla odmah.
A ne verujem da su Non USA sportisti bolji. Samo su diskretniji.
Jukie Jukie 17:59 31.07.2012

Re: *****

Budimac

DakleM, za 184 američka reprezentativca od ukupno 530 američka vlada garantuje da se dopinguju, te ih se nema rašta testirati.

Pa imaju IOP, kao deca u školi.
blogov_kolac blogov_kolac 17:50 31.07.2012

zna se ko ovde voli da krade!

Na poslednje dve olimpijade na kojoj su ucestvovali kao komunisticka zemlja, (Moskva80 i Seul88) Bugarska je osvojila 41+35=76 medelja, a na prosloj olimpijadi (prvoj kao clanica Evropske Unije) u Pekingu okruglo 5! Istocni deo Nemacke je od Montreala76 do Seula88 u proseku osvajao preko 100 medalja po olimpijadi, a 2008 je jedinstvena Nemacka (zapadni deo je inace oko 3 puta brojniji) osvojila 41 medalju.

Zato Kinezi pre Barselone92 (tj pre pada berlinskog zida) nikada nisu osvojili vise od 32 medalje, ali od tada cim su im pacovskim kanalima pristigli cuveni istocnoevropski "lekari" i "naucni radnici" - nikada nisu osvojili manje od 50 medalja, a najveci skok su napravili za vreme 2008 domacinstva kada su sa prethodno rekordne 63 medalje za samo 4 godine skocili na okruglo 100, a i u Londonu su evo krenuli slicnim tempom. Postoji izvestan broj olimpijskih disciplina gde moze da pobedi "mali - ali tehnicar" i niko nikada nije osporavao brojne kineske medalje u stonom tenisu, badmintonu, streljastvu... ali za brojne druge sportove postoji nesto sto se zovu "fizicke predispozicije", pa ako ne razumete o cemu pricam ukrstite u svim timskim sportovima reprezentacije 1.300M Kine i malene 0.6M Crne Gore i dobicete u muskoj konkurenciji rezultate na nivou 9:2 a u zenskoj 7:4 u korist onih 2.000 puta manjih!

Amerikanci kao zemlja mesavina svih rasa i nacija imaju na milione i ovih i onih, i ovakvih i onakvih, i nema te discipline u kojoj imaju problema sa fizickim predispozicijama, a slicno sa miksom nacija mozemo videti na uspesnom primeru Australije, ili ako EU posmatramo kao jednu veliku drzavu. Iskustva iz komunistickih vremena pokazuju da nijedna svetska sportska federacija ne moze da se takmici sa drzavama koje "zalegnu" sa svojim drzavnim projektima i naucnim labaratorijama, tako da je americka varijanta mozda jos i najpostenija. Nikada nikad nijednoj kineskoj zeni, muskarcu ili hermafroditu (poluzensko-polumusko bice koje se iskljucivo takmici u zenskoj konkurenciji) nije oduzeta medalja zbog dopinga, dok je americka vlada samo od Merion Dzons konfiskovala i vratila IOC 5 zlatnih, a nju strpala u zatvor! Inace, kada je rec o USA broju medalja, ako se izuzme upadljivo rekordan Los Andjeles84 kada je Istocni blok bojkotovao igre - Amerikanci su na 11 vezanih olimpijada (od Meksika64 do danas) UVEK osvajali u relativno uskom opsegu izmedju 90 i 110!!!

Ne kazem da se u USA ne koriste nedozvoljena sredstva, narocito u sportovima gde se obrcu bukvalno milijarde (bejzbol, NFL, NBA kosarka, NHL hokej), ali sigurno ne postoji nikakav "drzavni projekat" kao npr u Kini, a to se vidi i po zapustenosti tzv malih sportova gde sa malo para (i bez dopinga) moze da se postigne mnogo, ali njih to ocito ne zanima.

Mi imamo problem o ovom doping pitanju slican onome koji imamo i sa geopolitikom - jer samo Srbin (+Belorus) u celoj Evropi kada gleda Severnu Koreju i Juznu Koreju - na svaku zamerku Severnoj Koreji pronaci ce jos 10 Juznoj Koreji! Tako i ovde oko nedozvoljenih sredstava - problem je u Americi, a ne u Kini!?

nsarski nsarski 19:10 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!


Amerikanci kao zemlja mesavina svih rasa i nacija imaju na milione i ovih i onih, i ovakvih i onakvih, i nema te discipline u kojoj imaju problema sa fizickim predispozicijama, a slicno sa miksom nacija mozemo videti na uspesnom primeru Australije, ili ako EU posmatramo kao jednu veliku drzavu.


Cime se pokazuje da je nacionalna i rasna pripadnost vazan faktor u izboru sporta. Na primer, ako ste Brazilac i hocete da igrate hokej, vi uzmite svedsko ili kanadsko drzavljanstvo, i uspeh vam je zagarantovan. S druge strane, ako ste kanadjanin i zelite, iz nekog bizarnog razloga, da postanete fudbalski as, idite...zna se gde.
U ovoj distribuciji sportova po nacijama i rasama takodje igraju ulogu i geopoliticki faktori. Na primer, Madjari su odlicni u vaterpolu, a nemaju more, dok su Maltezani u tom sportu prilicno slabi, a okruzeni su morem do usiju. Dakle, jedan Madjar na Malti nema nikakve sanse da postane vaterpolista. Ali zato moze da postane maltezanin, sto i nije tako lose. Evo sada upravo, Srbi, koji nemaju more, razbijaju Engleze koji ga imaju, mada je hladno.

Ako ovu analizu prosirimo jos vise, dolazimo do sledeceg paradoksa: posmatrajmo celu Zemlju kao jednu zemlju, onda bi ta mega zemlja osvojila sve!!! medalje na OI, sto je iznenadjujuci rezultat, uzimajuci u obzir da sve rase na OI ne ucestvuju. Na primer, Aboridzini, Eskimi, Amazonci, Inke, Maje, itd... Recimo, Aboridzini bi sigurno imali sampiona u trcanju na 500km, Amazonci u gadjanju strelom duzine 3m - sve sportovi koji ne postoje, sto je svojevrsna diskriminacija. I obrnuto.
Pa vi sada vidite.
blue92 blue92 19:21 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

posmatrajmo celu Zemlju kao jednu zemlju, onda bi ta mega zemlja osvojila sve!!!


AlexDunja AlexDunja 19:34 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

uzimajuci u obzir da sve rase na OI ne ucestvuju. Na primer, Aboridzini, Eskimi, Amazonci, Inke, Maje, itd... Recimo, Aboridzini bi sigurno imali sampiona u trcanju na 500km,


ne znam na petso km kako bi bilo,
ali na 400m su, bogami imali


šampionku, doduše, keti friman
dragoljub92 dragoljub92 19:53 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

nsarski


Pa vi sada vidite.

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:21 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Iskustva iz komunistickih vremena pokazuju da nijedna svetska sportska federacija ne moze da se takmici sa drzavama koje "zalegnu" sa svojim drzavnim projektima i naucnim labaratorijama, tako da je americka varijanta mozda jos i najpostenija.


je l' ovo rocky 4?

dok se rus sprema u labaroatoriji - dopinguje i sav propratni materijal,
amerikanac vežba u šumi,cepa drva,trči po snegu, jede organic food i to...

ovo je poprilično naivno razmišljanje.
sve plivačke velesile imaju svoje institute , pogledaj samo francuze i australijance ... dok amerikanci imaju koledže na kojima se posebna pažnja obraća na plivanje .

ali sigurno ne postoji nikakav "drzavni projekat" kao npr u Kini, a to se vidi i po zapustenosti tzv malih sportova gde sa malo para (i bez dopinga) moze da se postigne mnogo, ali njih to ocito ne zanima.


a ovo je prvoklasni bulshit! ali prvoklasni

odeš lepo na *medal count i vidiš da kinezi u svim sportovima postižu jednake rezultate , čak i u onim , sa malo para (i bez dopinga) ...

zar je toliko čudno da jedna nacija od preko milijardu stanovnika
,koja je (sasvim slučajno)poznata po kulturi tela ,
ima vrhunske sportske rezultate?
blogov_kolac blogov_kolac 20:46 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Američki sportisti nisu podložni antidoping kontroli zato što Američka vlada garantuje za njih. Ovo sam slušao i ranije za tzv. dream timove. Mislio sam da je to samo novinarska bajka i nisam verovao da postoji toliki javni WC i da na njemu nema vrata. Danas sam video vest i opet ne verujem da je tačna.
Ja sam se bio raspisao da ilustrujem u kom grmu lezi zec (geografsko-politicki) kada je o nedozvoljenim sredstvima rec, a tek sada vidim da sam zaboravio da dodam i vaznu napomenu da ova legenda i cuveni lajt-motiv srBskog sportskog novinarstva nema blage veze sa istinom, i da je diskreciono pravo medjunarodnih anti-doping organa da izaberu koga ce da proveravaju (odbijanje znaci automatsku suspenziju, odnosno oduzimanje medalje ako je osvojena). Kada moze Vesna Pesic da glasa za Tomislava Nikolica, onda moze i b92 da protura ovakve neozbiljne "pouzdane informacije".

Ali nije to sustina... Jedno je kada pojedinac prelomi faustovsku dilemu i proda dusu djavolu za nekoliko minuta slave, a drugo je kada drzave koje jos uvek funkcionisu na bazi petogodisnjih planova u njima zacrtaju i koliko se na kojim olimpijskim igrama mora osvojiti medalja. Nema te antidoping agencije koja se moze takmiciti sa drzavnim projektima sistematskog i labaratorijskog stvaranja mutanata (sto je vise genetski inzenjering nego doping), pa tako nijedna istocnonemacka sampionka nikada nije pala na testu, vec se istina saznala tek kada su neke od njih progovorile u novoj drzavi, besne zbog strasne licne zrtve koju su platile u slavu drzave koje vise nema.

Zato ja od Pekinga 2008 na olimpijskim igrama navijam za nase i protiv Kineza!
Jukie Jukie 21:11 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

nsarski
Madjari su odlicni u vaterpolu, a nemaju more, dok su Maltezani u tom sportu prilicno slabi, a okruzeni su morem do usiju.

Možda je vaterpolo barska a ne morska igra, a u Mađarskoj postoje brojne bare, ostaci Panonskog mora, dok na Malti krški teren ne dozvoljava stvaranje bara. Tako da su se Mađari igrajući se u lokalnim barama kao mali evoluciono razvijali u dobre vaterpoliste, dok na Maltežane ta vrsta evolucionog pritiska nije postojala


Recimo, Aboridzini bi sigurno imali sampiona u trcanju na 500km,

Ako ne učestvuju Bušmani


Amazonci u gadjanju strelom duzine 3m - sve sportovi koji ne postoje, sto je svojevrsna diskriminacija.

Imali bi šampiona jedno vreme dok ne dorastu predstavnici drugih država koji su vežbali taj sport
blogov_kolac blogov_kolac 21:49 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

stefan.hauzer
a ovo je prvoklasni bulshit! ali prvoklasni

odeš lepo na *medal count i vidiš da kinezi u svim sportovima postižu jednake rezultate , čak i u onim , sa malo para (i bez dopinga) ...

zar je toliko čudno da jedna nacija od preko milijardu stanovnika
,koja je (sasvim slučajno)poznata po kulturi tela ,
ima vrhunske sportske rezultate?

U kojim "svim sportovima"? Kada im se konacno pojavi "jedan u milijardu" sportista superzvezda po svim merilima poput kosarkasa Jao Minga odmah mu tutnu da nosi zastavu, iako njihova kosarkaska reprezentacija ne moze da sanja ni o cetvrtfinalu. I na ovim igrama im je zastavu nosio NBA igrac koji ne moze ni da se poredi sa Mingom, ali je to ipak pravi sportista koji se dokazuje iz sezone u sezonu na velikoj svetskoj sceni, a ne neko koga jednom u cetri godine puste iz labaratorije da pokupi svoju medalju u tamo nekoj disciplini, i vrati se nazad opet u svoju rupu.

Kada je prosle godine Kineskinja Li Na osvojila teniski gren slem u ubedljivo najkompetitivnijem zenskom sportu samo za jednu godinu je od sponzorskih ugovora zaradila preko 20 miliona dolara, sto je verovatno vise nego sto su od sponzora zaradile sve njene zemljakinje zajedno (njih 100+) koje su u ovom veku osvajale olimpijska odlicja, jer i Kinezi znaju koliko stvarno vrede sve te silne medalje ("recke" drzavnog projekta) a koliko jedna takva prava titula prave svetske zvezde. Jeste njih preko milijardu, ali koliko oni imaju istinskih svetskih sportskih zvezda ranga Li Na ili Minga?

A drzavna politika im je odlicna za stancovanje sampiona u neprofitabilnim sportovima gde drzava koja ulaze u to stvara veliku prednost svojim takmicarima, ali je katastrofa za svetski najpopularnije gde je i najveca konkurencija. U USA zivi jako mala kineska populacija u poredjenju sa maticom, pa je ipak ona iznjedrila cuvenog tenisera Majkla Changa, a evo ove sezone (ko prati NBA to zna) pojavila se kosarkaska senzacija Dzeremi Lin. Ti pominjes americke univerzitete i poredis ih sa zloglasnim kineskim sportskim institutima. Nisu to nikakve mracne institucije zatvorenog tipa, a potpuno su otvorene i za talentovane strance - pa mi mozemo direktno od naseg Cavica da saznamo kako se tamo radi, i da li nesto mute, a jedini stranci koji imaju pristup kineskim sportskim "institutima" su oni zloglasni "treneri" i "doktori" prebegli iz istocne Evrope posle pada zida.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:00 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Ti pominjes americke univerzitete i poredis ih sa zloglasnim kineskim sportskim institutima. Nisu to nikakve mracne institucije zatvorenog tipa, a potpuno su otvorene i za talentovane strance - pa mi mozemo direktno od naseg Cavica da saznamo kako se tamo radi, i da li nesto mute, a jedini stranci koji imaju pristup kineskim sportskim "institutima" su oni zloglasni "treneri" i "doktori" prebegli iz istocne Evrope posle pada zida.




pa ti hoćeš da budeš veći filip mladenović od samog filipa mladenovića...

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:01 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

blogov_kolac a tek sada vidim da sam zaboravio da dodam i vaznu napomenu da ova legenda i cuveni lajt-motiv srBskog sportskog novinarstva nema blage veze sa istinom, i da je diskreciono pravo medjunarodnih anti-doping organa da izaberu koga ce da proveravaju (odbijanje znaci automatsku suspenziju, odnosno oduzimanje medalje ako je osvojena).


Pa to je pitanje: da li neko zna da li je to istina da USA sportisti ne podležu AD kontroli kao ostali sportisti.
Rekao bih da jeste ali ako imaš neku informaciju da nije daj je ovde.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:30 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Zato ja od Pekinga 2008 na olimpijskim igrama navijam za nase i protiv Kineza!


a dotle si navijao za Kineze?

ako je odgovor DA, zašto baš za Kineze? Zašto ne za npr. Vijetnamce ili Bahreince (Bahreinčane???) ?

blogov_kolac blogov_kolac 22:35 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

stefan.hauzer
pa ti hoćeš da budeš veći filip mladenović od samog filipa mladenovića...
Ne znam sta si hteo ovim da kazes, ali ako cemo da se gadjamo konkretnim novinarskim imenima i prezimenima, ja tvrdim da bi u svakoj iole uredjenijoj drzavi likovi poput Duska Koraca bili glavne zvezde najzatvorenijih odeljenja psihijatrijskih ustanova - a u nasoj Srbiji njega nam namecu preko njegovih cuvenih javnih seansi da nam bude vrhovni autoritet po ovim pitanjima ko su dobri a ko losi momci (ukljucujuci citave nacije) u svetu sporta. Mada, kada vec spominjemo dirigovani antiamerikanizam i nekriticko kinezofilstvo u Srbiji - sport je jos i zlatna oaza kako nas nasa udboelita spinuje u ostalim sferama.

Inace, ne moras da mi odgovaras u njegovo ime, on se odavno izjasnio o kriticarima njegovog trovanja etra.
freehand freehand 22:39 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Zašto ne za npr. Vijetnamce

E, Vrabac, mojne Vijetnamce!
Nemojmo preterivati džaranjem po starim ranama!!
blogov_kolac blogov_kolac 22:57 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

KRALJMAJMUNA
Pa to je pitanje: da li neko zna da li je to istina da USA sportisti ne podležu AD kontroli kao ostali sportisti.
Rekao bih da jeste ali ako imaš neku informaciju da nije daj je ovde.

Naravno da nije istina, jer bi takav propis obesmislio antidoping kontrole, i verovatno kljucni princip da svako i u svakom trenutku dok traje takmicenje moze biti pozvan da da uzorke, bez izuzetaka.

Ali poenta je u tome da antidoping testovi su nemocni ako nekakvi drzavni instituti i timovi naucnika stoje iza prevare. Pre Barselone92 nikada nije nijednoj sportiskinji iz ex-komunistickih zemalja pronadjjen doping na olimpijadi, a posle pada komunizma u Evropi one su pocele da osvajaju samo oko petinu ranijeg broja medalja dok su sa druge strane pocele da dominiraju medju suspendovanim sportistima - zato sto su se radile na svoju ruku, dok je ranije drzava organizovano i sistematski stajala iza toga.

Ja tvrdim da u Istocnoj Evropi drzave vise ne stoje iza slicnih "naucnih" projekata, u Zapadnoj Evropi ili SAD nisu nikada ni stojale bez obzira sto ih mi guramo u svakakve teorije zavera, ali kada je rec o Kini, ali i Severnoj Koreji i nekim azijskim ex-SSSR drzavama, stvari cesto smrde do neba.
barese barese 22:57 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Postoji izvestan broj olimpijskih disciplina gde moze da pobedi "mali - ali tehnicar" i niko nikada nije osporavao brojne kineske medalje u stonom tenisu, badmintonu, streljastvu... ali za brojne druge sportove postoji nesto sto se zovu "fizicke predispozicije"


Ovde se mora imati na umu da i Kinezi imaju svoje Crnogorce i Hercegovce, koliko god se po pitanju visine uvek govori o stereotipima.

Osim toga, sa industrijalizacijom u Kini posmatramo i pojavu povecanja prosecne visine Kineza, za 6cm u poslednjih 30 godina.

Zanimljiva je studija firme Alvanon iz 2008. po kojoj je prosecan urbani Kinez dostigao prosecnog urbanog Amerikanca po visini radjena za potrebe modne industrije na uzorku od 28.000 ljudi u urbanim zonama Kine.

Izvestaj za stampu koji sam linkovala iznad ima samo dve strane, no ukratko:

Fast Facts

o Average Chinese Female Height 5’4”; Weight 125 Pounds; Chest 31”; Waist 28”; Low Hip 35”

o Average U.S. Female Height 5’4”; Weight 155 Pounds; Chest 37”; Waist 34”; Low Hip 42”

o Average Chinese Male Height 5’8”; Weight 145 Pounds; Chest 35”; Waist 31”; Low Hip 36”

o Average U.S. Male Height 5’9”; Weight 191 Pounds; Chest 41; Waist 37; Low Hip 41”


Problem gojaznosti u Americi povecava tezinu prosecnog Amerikanca. Problem je zabrinjavajuci kod dece:

From 1980 to 2008, the prevalence of obesity in children aged 6 to 11 years tripled from 6.5% to 19.6%. The prevalence of obesity in teenagers more than tripled from 5% to 18.1% in the same time frame.


Ovaj deo populacije pogodjen epidemijom gojaznosti u Americi nema najbolje predispozicije za bavljenje sportom.

Sto se kineskih fizickih predispozicija u buducnosti tice:
One of the most dramatic statistics from China shows that over the span of a decade (1992-2002) the average height of children (2-18 years old) increased by almost 1.5”, nearly twice as high as the increase among U.S. children.



Jukie Jukie 23:39 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

barese

Problem gojaznosti u Americi povecava tezinu prosecnog Amerikanca. Problem je zabrinjavajuci kod dece:
From 1980 to 2008, the prevalence of obesity in children aged 6 to 11 years tripled from 6.5% to 19.6%. The prevalence of obesity in teenagers more than tripled from 5% to 18.1% in the same time frame.Ovaj deo populacije pogodjen epidemijom gojaznosti u Americi nema najbolje predispozicije za bavljenje sportom.Sto se kineskih fizickih predispozicija u buducnosti tice:
One of the most dramatic statistics from China shows that over the span of a decade (1992-2002) the average height of children (2-18 years old) increased by almost 1.5”, nearly twice as high as the increase among U.S. children.

Da podsetim da su i kod nas deca krenula da rastu, otprilike su u roku od deset godina ovog veka prosečna deca porasla za + jednu godinu (tj. petaci su veličine bivših šestaka, šestaci veličine bivših sedmaka itd.)

Amerikanci krive sklonost "African-Americans" ka njihovoj "nacionalnoj" hrani soul food za gojaznost. Procenat AA crnaca u populaciji se drastično povećao a oni ne žele da jedu ništa zdravo nego samo prženo, masno, slano i sa veštačkim zaslađivačima.
I tu se Džejmi Oliver pokazao kao dvoličan jer je s jedne strane stalno pričao da takva hrana ne valja, a sa druge strane je išao da poseti AA južnjačke crnce i nije se javno zapanjio njihovim izborom hrane
(AA jer kažu da novi doseljenici iz Afrike jedu mnogo zdraviju hranu od prosečnih stanovnika, mnogo svežeg povrća itd.)
yugaya yugaya 23:54 31.07.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Madjari su odlicni u vaterpolu, a nemaju more,


ih bre ali svaka zgodna rupa je pretvorena u bazen. I naravno imamo - Balaton.




EDIT:

brezmorski svetski rekorder Gyurta Dániel :

mariopan mariopan 00:19 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

nsarski
Pa vi sada vidite.



blogov_kolac blogov_kolac 00:26 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

barese
Ovde se mora imati na umu da i Kinezi imaju svoje Crnogorce i Hercegovce, koliko god se po pitanju visine uvek govori o stereotipima.
Bez obzira na porast u odnosu na prosla vremena, broj npr Kineza dvometrasa sa odlicnom motorikom je jos uvek znatno manji u poredjenju sa Dinarcima "crnogorsko-hercegovacke" populacije (a visina je tu inace samo jedna od komponenti kada se kaze "fizicke predispozicije" ). U suprotnom svet bi vec bio preplavljen pravim kineskim svetskim sportskim zvezdama a ne ovim jednokratnim sumnjivim produktima, i one ne bi bile samo izuzeci koji potvrdjuju pravilo poput Li Na ili Jao Minga, a i mogli bi i u pojedinim timskim sportovima da sakupe dovoljnu kriticnu masu ekstra pojedinaca za jake reprezentativne selekcije.

Takodje, nije tajna da i u preovladjujucem kulturnom obrascu kojem su stanovnici dve najmnogoljudnije azijske zemlje izlozeni jos od malih nogu (Kina, i narocito Indija), postoji nesto sto ih jako minira za postizanje vrhunskih rezultata u "pravim" sportovima gde je konkurencija i ulog najveci. Stvari kao sto su ambicioznost, agresivnost, disciplina, licna inicijativa i izrazeni individualizam, i tome slicno, mozda i nisu u prevelikim kolicinama bas najpozeljnije u zivotu (u zavisnosti kako ko gleda na to), ali u vrhunskom sportu svakako jesu. Zato ta teorija velikih brojeva prosto ne funkcionise, i na primeru Indije mozemo videti da ti nista ne vredi preko milijardu stanovnika uz kombinaciju ispodprosecnih fizickih predispozicija (blago receno) i dominantne zivotne filozofije duboko nekompatibilne sa takmicarskim sportom. Eto tolika zemlja, a nikada vise od TRI medalje na nekoj olimpijadi!?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:33 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

blogov kolac Naravno da nije istina, jer bi takav propis obesmislio antidoping kontrole, i verovatno kljucni princip da svako i u svakom trenutku dok traje takmicenje moze biti pozvan da da uzorke, bez izuzetaka.

Ovo naravno bih voleo da vidim. Moguće je da novinar B92 nije pažljivo analizirao tu stvar. Ali NARAVNO bi trebalo potkrepiti, iako obesmišljava celu stvar.
milisav68 milisav68 08:36 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

blogov_kolac

Ja tvrdim da u Istocnoj Evropi drzave vise ne stoje iza slicnih "naucnih" projekata, u Zapadnoj Evropi ili SAD nisu nikada ni stojale bez obzira sto ih mi guramo u svakakve teorije zavera, ali kada je rec o Kini, ali i Severnoj Koreji i nekim azijskim ex-SSSR drzavama, stvari cesto smrde do neba.

Dabre, isto je bilo i sa "Svinjskim gripom", nijedna zapadna zemlja nije uticala na SZRO, da se proglasi pandemija.
Mislim, gde može zapadno govno da smrdi.
freehand freehand 09:19 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

milisav68
blogov_kolac

Ja tvrdim da u Istocnoj Evropi drzave vise ne stoje iza slicnih "naucnih" projekata, u Zapadnoj Evropi ili SAD nisu nikada ni stojale bez obzira sto ih mi guramo u svakakve teorije zavera, ali kada je rec o Kini, ali i Severnoj Koreji i nekim azijskim ex-SSSR drzavama, stvari cesto smrde do neba.

Dabre, isto je bilo i sa "Svinjskim gripom", nijedna zapadna zemlja nije uticala na SZRO, da se proglasi pandemija.
Mislim, gde može zapadno govno da smrdi.

Od pacovskih kanala, preko Vernera Fon Brauna i ekipe do bloga, a gde je sida, gde je antraks... Sve za dobro čovečanstva.
Nego, kolega Kolac, jesi li ikad razmišljao kakva je država koja ima samo dva arhitetkonska tipa za svoje ambasade: Alkatraz i Sing Sing?
alselone alselone 09:20 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

posmatrajmo celu Zemlju kao jednu zemlju, onda bi ta mega zemlja osvojila sve!!!


alselone alselone 09:28 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!


blogov_kolac

epic facepalm of epicness


Kombinacija Rokija 4, Filipa Mladenovica, Draga Kovacevica i Sibile uklopljena u smaracki carsafski stil.
kukusigameni kukusigameni 09:39 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

freehand
a gde je sida, gde je antraks...

Gde?
freehand freehand 09:52 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

kukusigameni
freehand
a gde je sida, gde je antraks...

Gde?

Na polici gore levo, pored H1N1
barese barese 09:55 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

Takodje, nije tajna da i u preovladjujucem kulturnom obrascu kojem su stanovnici dve najmnogoljudnije azijske zemlje izlozeni jos od malih nogu (Kina, i narocito Indija), postoji nesto sto ih jako minira za postizanje vrhunskih rezultata u "pravim" sportovima gde je konkurencija i ulog najveci. Stvari kao sto su ambicioznost, agresivnost, disciplina, licna inicijativa i izrazeni individualizam, i tome slicno, mozda i nisu u prevelikim kolicinama bas najpozeljnije u zivotu (u zavisnosti kako ko gleda na to), ali u vrhunskom sportu svakako jesu.


Elem, Kinezi (a verovatno i cela Azija) ispadose ne samo mali ("ali tehnicari" i losih fizickih predispozicija i lose motorike, nego i neambiciozni, neagresivni, nedisciplinovani i bez licne inicijative????

Ne pamtim kad sam videla rasistickiji komentar!

Pogotovu cela prica o neambicioznosti i nedisciplini Kineza zvuci neverovatno!

Zanimljiv mi je motiv koji stoji iza ovih tvrdnji. Cini mi se da je logika: poneko ko smatra da su u balkanskom mikrokosmosu svi ljudi jednaki, kao da zamislja da smo mi sa dinarskim genima bolji i sposobniji od "zutih", i zapravo na globalnom nivou postaje veci rasista? Iskreno se nadam da gresim, jer bi ova logika bila odvratna!

broj npr Kineza dvometrasa sa odlicnom motorikom je jos uvek znatno manji u poredjenju sa Dinarcima "crnogorsko-hercegovacke" populacije (a visina je tu inace samo jedna od komponenti kada se kaze "fizicke predispozicije" ).


Kako ste ovo izmerili? Procentualno? U apsolutnim brojevima? Ima neka studija, neki link?

Pogotovu jer broj dvometrasa umnogome zavisi od uslova zivota. Danas su zvanicno najvisi Holandjani, kod kojih je doslo do velikih promena u visini u poslednjih 100 godina sa poboljsanjem uslova zivota.

Amerika je oko 1850 bila zemlja najvisih ljudi:
Compare that to 1850, when the situation was reversed. Not just the Dutch but all the nations of western Europe stood 2 1/2 inches shorter than their American brethren.


Zapadna Afrika mozda ima genetske fizicke predispozicije, ali uslovi zivota su takvi da je na listi zemalja po visini populacije prvi tek Senegal na 35. mestu sa prosekom od 173cm (Srbija je 15. sa prosekom od 176,5cm, podatak ukljucuje Kosovo).

Ne samo fizicke predispozicije, vec i mogucnost bavljenja sportom, umnogome zavise od uslova zivota. Moramo li da brojimo africke medalje ili mozemo a priori da crnce smatramo ambicioznim i disciplinovanim kao i sve ostale?

Da ne govorimo da postoji citav niz olimpijskih sportova u kojima nije prednost biti dvometras, vec je bitno biti sto laksi ili sa nizim tezistem. Po cemu je kosarka vazniji sport od stonog tenisa?
blogovatelj blogovatelj 18:21 01.08.2012

Re: zna se ko ovde voli da krade!

pa ti hoćeš da budeš veći filip mladenović od samog filipa mladenovića...


Ma neeeeeee... On je samo previse gledao agenta 007 kad je bio mladji.
Uostalom, nije ni citirao autorski tekst guvernera Soskica.
princi princi 18:45 31.07.2012

Ma dobro, koga je briga

šta je neka američka budala (ovo se ne odnosi na blogovog k..ca!) rekla na temu, Olimpijske igre i tako već dugo vremena nemaju ništa zajedničko sa sportom, već su čista gladijatorska zabava, cirkus. Po meni, i taj stav o dopingu je lažno moralisanje. Moderni sport i vrhunski rezultati su nemogući bez hemije, anabolika, steroida, sredstava koja ublažavaju bolove... Kažnjavati moderne sportiste zbog dopinga je isto što i kažnjavati mađioničare što koriste trikove.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:18 31.07.2012

Re: Ma dobro, koga je briga

princi Kažnjavati moderne sportiste zbog dopinga je isto što i kažnjavati mađioničare što koriste trikove.


Ne treba kažnjavati sportiste, samo ih treba izbaciti sa takmičenja.
Jasno je da je doping samo posledica ludačkog sistema vrednosti u savremenom svetu.
Uvek treba misliti na decu koja se lako primaju na modele koji im se nude na TV ekranu ili Internetu ili novinama.
A što se mene tiče, neka se organizuju posebne Olimpijske igre gde je sve dozvoljeno.
Budimac Budimac 20:00 31.07.2012

kad smo već kod gladijatora


princi princi 20:14 31.07.2012

Re: kad smo već kod gladijatora

:))))))))))))))))), just a quick shot to the back of her head...
Jukie Jukie 21:18 31.07.2012

Re: Ma dobro, koga je briga

KRALJMAJMUNA
princi Kažnjavati moderne sportiste zbog dopinga je isto što i kažnjavati mađioničare što koriste trikove.

Ne treba kažnjavati sportiste, samo ih treba izbaciti sa takmičenja.
Uvek treba misliti na decu koja se lako primaju na modele koji im se nude na TV ekranu ili Internetu ili novinama.


A sa druge strane kod nas se smatra za normalno da sama deca varaju pri ocenjivanju u školi tako da je dovoljno da gledaju izvan ekrana
blue92 blue92 23:02 31.07.2012

Re: kad smo već kod gladijatora

Budimac - Gymnast Shawn Johnson Put To Sleep After Breaking Leg



ima tome već 20-ak godina, govorim da će se ameri urušiti sami od sebe, u sebe. ko i svaka bolest.
i taman toliko vremena gledam sve brojnije simptome. jako bolesno. jako.


pedja1008 pedja1008 11:15 01.08.2012

Re: kad smo već kod gladijatora

Proverite u recniku znacenje reci parodija...
the_rock the_rock 20:05 31.07.2012

Zabrana!

I ja isto smatram da sportiste koji su koristili doping ne treba kažnjavati, jer bi im doživotna zabrana bavljenjem sportom bila dovoljna kazna. Malo njih , inače, se zna baviti bilo čime osim svojom disciplinom, ali nakon svega ovog će biti primorani da nauče...
dragoljub92 dragoljub92 20:26 31.07.2012

dakleM

mi smo ,srbi, jedini zaduženi da spašavamo svet od njega samog.

nama je zapala čast da ga ispravljamo na magarca.

omega68 omega68 21:21 31.07.2012

Re: dakleM

nama je zapala čast da ga ispravljamo na magarca.

što je, znamo to iz iskustva, neispravivo!
dragoljub92 dragoljub92 21:37 31.07.2012

Re: dakleM

omega68
nama je zapala čast da ga ispravljamo na magarca.

što je, znamo to iz iskustva, neispravivo!

što nama uopšte ne smeta da idalje lupamo glavom o zid,pardon dupetom ....
omega68 omega68 16:14 01.08.2012

Re: dakleM

što nama uopšte ne smeta da idalje lupamo glavom o zid,pardon dupetom ...

Ali,
Ako bi radili drugačije više ne bismo bili mi...
NNN NNN 20:31 31.07.2012

Ilić magistar velimir (moralna gromada):

Ja razumem da se dopinguckate, ali vi ga preteraste!

Ova Kineskinja se toliko nagruvala da je (poslednju deonicu) plivala brže čak i od nekih finalista u muškoj konkurenciji!

Drogiraju se Ameri, Kinezi i svi koje ne mogu da provale
mirelarado mirelarado 21:03 31.07.2012

Re: Ilić magistar velimir (moralna gromada):

Drogiraju se Ameri, Kinezi i svi koje ne mogu da provale


Тачно, с тим што мислим да није реч о немоћи. Врхунски спорт је глобална забава, превише је новца у игри да би ико од превеликог броја људи и организација који од тога профитирају имао истинску жељу да допинг искорени.
NNN NNN 21:51 31.07.2012

Re: Ilić magistar velimir (moralna gromada):

мислим да није реч о немоћи.
Loše sam se izrazio,
ne mislim da nemaju moć da ih provale,
nego da takmičari znaju da neće da ih provale.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:08 31.07.2012

Re: Ilić magistar velimir (moralna gromada):

Drogiraju se Ameri, Kinezi i svi koje ne mogu da provale

I ja bih rekao.
omega68 omega68 21:19 31.07.2012

da

A Čavić je misteriozno i naprasno otišao u Ameriku kod svog trenera koji ima, čini mi se, preko 90 godina i koji ga odlično poznaje.Ahhhha.
Jedan ortak je nekad trčao 400m za reprezentaciju i bio veoma uspešan.Sećam se da je pričao kako čeka da završi karijeru pa da pravi decu...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:25 31.07.2012

Znaš kako...

...ja Olimpijadu u opšte ne pratim. Nekada sam pratio, naročito atletiku ili veslanje i tako to, ali više zaista nemam želudac.

U ostalom, pristalica sam one:
"Sport je nešto što radiš, a ne nešto što gledaš".
Budimac Budimac 21:28 31.07.2012

Re: Znaš kako...

"Sport je nešto što radiš, a ne nešto što gledaš".

kukusigameni kukusigameni 21:38 31.07.2012

Re: Znaš kako...

vrabac_u_steni
"Sport je nešto što radiš, a ne nešto što gledaš".


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:09 31.07.2012

Re: Znaš kako...

kukusigameni




Mojne me sa Najkićima leba ti.
niccolo niccolo 22:35 31.07.2012

Re: Znaš kako...

"Sport je nešto što radiš, a ne nešto što gledaš".

Ja bih ipak rekao da te dve stvari (gledanje i rađenje) ne moraju neophodno da se isključuju...
angie01 angie01 21:28 31.07.2012

,

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:07 31.07.2012

Re: ,

angie01
Stari vuci

Ne provociraj!
committed committed 22:46 31.07.2012

how yes no

"Američki sportisti nisu podložni antidoping kontroli zato što Američka vlada garantuje za njih. Ovo sam slušao i ranije za tzv. dream timove. Mislio sam da je to samo novinarska bajka i nisam verovao da postoji toliki javni WC i da na njemu nema vrata. Danas sam video vest i opet ne verujem da je tačna. "

Kao i obicno, majstori smo za zavere i koriscenje poluistina kao polazne osnove za pljuvacinu. Bilo bi lepo da neko ko se zove novinarom b92 (kritika ide njemu, ne autoru bloga) pre ovakve flagrante tvrdnje odradi bar osnovno istrazivanje na temu.

U ovom intervjuu sa osobom odgovornom za mediju u USADA (americkoj antidoping agenciji) mogu se naci svi relevantni odgovori na pitanje ko je odgovoran za kontrolu i kada

http://www.fighthype.com/pages/content10292.html

Evo i najzanimljivijeg dela za ovu temu:

"BT: So let's say the Olympic Games are in Seoul, Korea. Do you test our athletes for the Olympics and then pass those results on to WADA? Is there any additional testing that would go on once the athletes leave here and actually arrive in Korea? Would they have to test with the Korean national anti-doping agency as well?

AS: Yes. For example, we'll use London since it's the next upcoming Olympics [2012]. What would happen is that, leading up to the London Olympics, we will test all members of the United States Olympic teams prior to them competing in the Olympics. Once they get to London, the UK Anti-Doping will take over the testing for the Olympic event itself because it's being hosted in that country. For the actual Olympic Games, the IOC, the International Olympic Committee, actually has the jurisdiction over the anti-doping for the actual games, so what that means is we have jurisdiction over all US athletes until the day the Olympic Village opens. When the Olympic Village opens until the close of the games, the IOC has jurisdiction and they work with the Organizing Committee of the host country to actually conduct that anti-doping program. Lab results would be sent to a WADA accredited lab, just like how we send all of our tests to a WADA accredited lab. So we would do all the testing for the US Olympic athletes until they enter the Olympic Village, and then that becomes the IOC jurisdiction in the host country."
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:31 01.08.2012

Re: how yes no

commited U ovom intervjuu sa osobom odgovornom za mediju u USADA (americkoj antidoping agenciji) mogu se naci svi relevantni odgovori na pitanje ko je odgovoran za kontrolu i kada

Ovo je tumacenje americke antidoping agencije.
Znam da AD komisije, i non USA i USA, prepadaju sportiste kad požele, pre OI i tokom OI. Bez obzira na teoriju zavera voleo bih da znam da li se USA sportisti (kao i svi drugi) testiraju od strane nezavisnih komisija. Danju, noću, kad god.
kukusigameni kukusigameni 10:11 01.08.2012

Re: how yes no

antioksidant antioksidant 10:21 01.08.2012

Re: how yes no

kukusigameni
Evo šta kaže BBC.

All medallists to be drugs tested at Olympics

to je tumačenje britanskog servisa (za propagandu)
bez teorija zavere - hoću istinu
NNN NNN 12:37 01.08.2012

Re: how yes no

hoću istinu
Ovo je poprimilo tolike razmere da će možda čak(čak,čak) i bloger Radulović da zahteva ponovno testiranje (pred TV kamerama)!
mirelarado mirelarado 15:38 01.08.2012

Re: how yes no

dragoljub92 dragoljub92 19:47 01.08.2012

Re: how yes no

mirelarado
to je tumačenje britanskog servisa (za propagandu)
bez teorija zavere - hoću istinu


Ево, човек зна праву истину и ко стоји иза целе ове прљаве ујдурме. Двојбе нема, то су, и даље, Они.

hrvatski brat blizanac omege
kukusigameni kukusigameni 09:50 03.08.2012

Re: how yes no

Dobro, i šta sad bi na kraju? Do kakvih smo zaključaka došli?
kukusigameni kukusigameni 08:20 04.08.2012

Re: how yes no

Evo, da ponovim: Do kakvih smo zaključaka došli na kraju ove diskusije?
Da li ono bio spin ili nije?
MeHiLow MeHiLow 11:34 01.08.2012

A šta je "doping"?

Veliki problem predstavlja to što se svašta trpa u jednu prilično nebuloznu kategoriju "dopinga". Ima onaj legendarni primer Dock Elisa, bejzbol pičera koji je odvaljen od LSD-ja odigrao "no-hitter", savršenu utkamicu u kojoj niko nije uspeo da pogodi nijednu njegovu loptu. On bi, po kriterijuma anti-doping organizacija bio diskvalifikovan, kao i ljudi koji koriste različite supstance koje nemaju očiglednog uticaja na čisto fizičke performanse.

Ja sam inače za ukidanje svih takvih zabrana u sportu, kao uostalom i za potpunu legalizaciju svih psihoaktivnih supstanci (ali to je neka druga tema). Tvoja je lična stvar šta ćeš raditi sa svojim telom, dok god ne ugrožavaš druge. A za sve koji pričaju o nekakvom ugrožavanju "fer pleja", prvo se moraju zapitati: a gde je tačno granica "prirodne" prednosti kao što je genetika, zašto se društvene prednosti kao što su bolji uslovi za trening ili, šta ja znam, visinske pripreme (koje dokazano poboljšavaju funkcionisanje kardiovaskularnog sistema, te čine sportistu "jačim" i na kraju krajeva, bolja finansijska situacija određenih sportista/nacija u odnosu na njihove konkurente ne smatraju za "nefer"?

Ostaje uvek to da različite supstance koje se koriste za doping mogu škoditi zdravlju, ali čoveče - vrhunski sport škodi zdravlju! Pogledajte samo čega se sve vrhunski sportisti odriču, koliko se maltretiraju i kakve to posledice ima kasnije po njihovo zdravlje, kada malo omatore.

Dozvoljavanjem širokog dijapazona sredstava za poboljšavanje performansi dobili bismo čistiju situaciju, kvalitetnija sredstva jer ne bi bilo tajnosti i eksperimentisanja, pa samim tim i manje štete po zdravlje sportista. A pored toga, kada su ljudi već spremni da se toliko odriču zarad nekakvih sportskih uspeha, zašto im braniti da još malo unište svoje telo? Očigledno im je više stalo do nečeg drugog (slave, novca, ličnog ispunjenja, štagod). Ovako od sportista stvaramo prestupnike i žigošemo ih kao "prevarante", a da li bismo to isto uradili, recimo, naučniku koji uzme Adderal da bi se bolje fokusirao na svoj posao i završio projekat? Je li nekako "varao" u nauci? Ne, i dalje je morao da misli, da zaključuje, da napiše, na napravi. Isto tako i sportisti koji se "dopinguju" i dalje moraju da treniraju, odriču se i propljuju krv za vrhunske uspehe.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:13 03.08.2012

Re: A šta je "doping"?

MeHiLow Ja sam inače za ukidanje svih takvih zabrana u sportu, kao uostalom i za potpunu legalizaciju svih psihoaktivnih supstanci
--------

Ko god ovako nešto govori ne misli ni na svoju ni na tuđu decu. I ne zna šta u praksi znači jedna tako benigna formulacija legalizacija psihoaktivnih supstanci
MeHiLow MeHiLow 12:53 03.08.2012

Re: A šta je "doping"?

Gosn KraljuMajmuna, ne znam kako vi znate šta u praksi znači legalizacija - da li ste živeli negde gde su dotične supstance legalizovane pa imate uvid u posledice? Takođe, ne znam koliko vremena ste proveli sa korisnicima ili kao korisnik? Izvinite, ali ja to smatram izuzetno relevantnim ako želite da pričate o politici prema psihoaktivnim supstancama, pre svega zato što se u javnom diskursu nameće njihova štetnost po organizam i društvo kao pitanje svih pitanja, o čemu često odlučuju i pričaju ljudi koji nemaju odgovarajući uvid koji se može steći samo dugotrajnim kretanjem među korisnicima i komunikacijom sa velikim brojem korisnika.

Naravno, promena politike prema "drogama" (opet jedna nezgodna trpamo-svašta-u-isti-koš reč, pa zato preferiram sintagmu psihoaktivne supstance) je izuzetno kompleksno pitanje. Pre svega zato što se u isti koš trpaju supstance kao što je LSD ili ekstazi, koje ne izazivaju zavisnost niti ikakvu dokazanu štetu po organizam, sa jedne, i heroin ili metamfetamini, koji mogu da izazovu zavisnost (podvlačim MOGU, to uopšte nije UVEK nego nažalost zavisi od mnogo nepredvidivih faktora, ne ponajmanje od genetike i društvene situacije pojedinca) ili zdravstvene probleme.

Doduše, o ovom pitanju sam puno čitao, a mogu i da govorim iz ličnog iskustva. Kao neko ko živi u Srbiji, koristi psihoaktivne supstance (probao sam baš svašta) i poznaje mnoge ljude koji ih koriste - a imam i dete - mogu da tvrdim da bi, za početak, dekriminalizacija posedovanja, a kasnije i potpuna legalizacija bila politika koju vredi probati jer ova važeća očigledno daje veoma loše rezultate.

U tome se rukovodim ne samo pomenutim ličnim iskustvom, nego i iskustvima društava u kojima je dozvoljeno ili bar dekriminalizovano posedovanje količina za ličnu upotrebu i u kojima je među korisnicima primetno umanjen broj smrti, slučajeva zaraze, kao i količina nasilnih zločina vezanih za distribuciju psihoaktivnih supstanci (videti: Portugal, Holadnija, nordijske zemlje, u određenoj meri i Švajcarska). Kao i za "doping" - legalizacija bi značila bolju kontrolu (da, znam da u Srbiji i klinci piju i puše, iako zvanično ne bi smeli pre 18. godine, ali to je već čitav drugi niz problema - ostanimo za potrebe ove diskusije u nekakvoj pretpostavljenoj uređenoj državi koja brani upotrebu psihoaktivnih supstanci, kakvih je mnogo na svetu) pa samim tim i kvalitetniju robu i bolju medicinsku negu za zavisnike. Ima i ona priča o akcizama i prihodima za državu, kao i smanjenim troškovima (ljudskim i finansijskim) koji odlaze na kriminalno gonjenje korisnika (pa i dilera, koji bi bili desetkovani legalizacijom).

Kontraargument koji se uvek poteže je da bi se pojavila gomila neupotrebljivih ljudi, ali to prosto nije tačno, jer to su isti oni koji se sada okreću alkoholu ili ih boli ćoše za to što je ilegalno pa ionako koriste, tako da ukupan broj "propalih" ne bi bio veći. Pojavili bi se doduše kad-tad neki šverceri, sa jeftinijom robom, ali bi bar bilo jasno da je to ekvivalent pijenja zozovače iz kade umesto Rubinovog vinjaka.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:07 03.08.2012

Re: A šta je "doping"?

a kasnije i potpuna legalizacija bila politika koju vredi probati jer ova važeća očigledno daje veoma loše rezultate.

To mozete da kazete roditeljima mrtve i unistene dece i porodicama koje prolaze kroz pakao.
A to sta ste vi probali boli me ona stvar. Ne bih vam odsekao ruku. Ali onome ko vam je prodavao BILO ŠTA od vaših jebenih droga koje izazivaju ili ne izazivaju zavisnost bih odscao i ruku i glavu, kao u Saudijskoj Arabiji. I to natenane.
MeHiLow MeHiLow 23:27 03.08.2012

Re: A šta je "doping"?

Pa, posle takvog odgovora, očigledno je da sam džabe trošio tastaturu, jer pokazujete spremnost za diskusiju koja je zaista u rangu saudijskog uleme. Žalim slučaj.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:20 04.08.2012

Re: A šta je "doping"?

MeHiLow
Pa, posle takvog odgovora, očigledno je da sam džabe trošio tastaturu, jer pokazujete spremnost za diskusiju koja je zaista u rangu saudijskog uleme. Žalim slučaj.


Dikusija teče, ja nemam primedbu.
Черевићан Черевићан 19:50 01.08.2012

јоој, дамие

алај би се олинпијски сигро
кад би ум'о да помогнем себи
но кљокнутом што случајем трајем
ни штрц доза помогла ми не би
Milutin Milošević Milutin Milošević 06:30 02.08.2012

Ne znam da li je neko kačio, ali sad nađoh

...karikaturu čuvenog Lasalvija

49 41 49 41 20:46 02.08.2012

Sta bi sa DDR - vcima?

Secam se da su nekad brali medalje.

Nema DDR-a, pa nema ni medalja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana