Društvo| Mediji| Planeta| Politika| Sport

Otkud nama 98 olimpijskih medalja?

Branislava Kostić - Narator RSS / 01.08.2012. u 20:51

Posle izjava naših TV voditelja od pre neki dan, da se nadaju da će srpski sportisti u Londonu možda osvojiti "stotu medalju za Srbiju", počela sam da lunjam "netom", ne bih li shvatila tu matematiku. I nisam uspela. Veoma dobro znam od kada i do kada je kroz istoriju postojala država Srbija. I jasno mi je da sportisti države Srbije nisu osvojili 98 olimpijskih medalja. Jano mi je da su sportisti iz Srbije (sa Vojvodinom, ako treba i sa Kosovom), osvajali medalje i u vreme dok je Srbija bila u sastavu Jugoslavije. Ali mi se matematika nikako ne slaže. Nije valjda da je Srbija prisvojila ne samo sve medalje (svih) jugoslovenskih reprezentacija (pa i onih u kojima nije bilo ni jednog reprezentativca iz Srbije), već i sve medalje koje su osvojili pojedinačni takmičari iz drugih jugoslovenskih republika? To bi bilo skandalozno, ali sudeći po broju medalja - i to je moguće. Ne zanimaju me pravne zavrzlame, već prosta istina. Nije mi jasno, da li se medlje koje su osvojile razne jugoslovenske reprezentacije računaju i u drugim  bivšim jugoslovenski republikama, kao njihove (odnosno da li se broj medalja koje su te reprezentacije osvajale množi sa brojem bivših jugoslonskih republika?). Kako su kod nas zadrti ne bi me iznenadilo da  Srbija sebi pripisuje i  medalje koje je osvojio Miroslav Cerar (za mlađe - sjajni slovenački sportista, neverovatan na konju sa hvataljkama, legenda). To bi baš bilo sramota. Prilična.
Naravno, moguće je da ja grešim, odnosno  - da nešto nisam dobro razumela, pa Vas molim da mi pomognete da shvatim te neverovane brojke.



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:54 01.08.2012

98+

Sve što je dobro to je naše a sve što je loše to je njihovo.
Nisu to voditelji izmislili. Mislim da je OK to lansirao.
Već se to pominjalo na Blogu kao budalaština.
znatkor znatkor 21:03 01.08.2012

nisam siguran

nisam siguran, ali mislim da je bio skoro clanak na nekom portalu da po dogovoru srbiji pripadaju olimpijske medalje prethodnih jugoslavija. po meni, to i ima logike obzirom da su se te zemlje odvajale od jugoslavije. ne zelim da ulazim u pojedinsoti, ni meni se to preterano ne svidja sto se tako radi. al opet verujem da je ista situacija i sa rusijom.
AlexDunja AlexDunja 21:05 01.08.2012

...

valjda je ok srbije pravni naslednik
ok sfrj i srj. samo o tome se radi.

ono što meni nije jasno je zašto divac i ostali iz komiteta
naglašavaju tih 98 medalja kao da zaista pripadaju srbiji.
i zašto novinari to prihvataju?

izgleda mi kao potpuno nepotrebna
iskonstruisana provokacija svim susedima,
u vreme olimpijskih igara kad toga nikako ne treba da bude,
već dobre volje i fer pleja.

srbija je osvojila 3 medalje u pekingu
i do sada u londonu 1. to je to.
mlekac mlekac 21:13 01.08.2012

Ahm

Evo sta kaze "Jutarnji" <<<<<<< nije LINK
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 22:36 01.08.2012

Re: Ahm

Hvala. Pročitala sam i mnogo me je sramota. Zaista.
dragoljub92 dragoljub92 22:33 01.08.2012

kome

<_<
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 10:20 02.08.2012

Re: kome

Ali to i dalje nisu srpske medalje, već jugoslovenske medalje!
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 22:34 01.08.2012

Pitanje

Jel' zna neko - kako je to rešeno u Rusiji?
dragoljub92 dragoljub92 22:37 01.08.2012

Re: Pitanje

krkar krkar 22:37 01.08.2012

Jednostavno: osvojili SRBI


Silne medalje za Srbiju osvojili su sledeći Srbi i Srbijanci (samo individualne navedene, one bar nisu sporne na način kako mogu da budu ekipne):

Leon Štukelj
Josip Primožič
Stane Derganc
Ivan Gubijan
Franjo Mihalić
Miroslav Cerar
Đurđica Bjedov
Mate Parlov
Josip Čorak
Matija Ljubek
Ace Rusevski
Shaban Sejdiu
Ante Josipović
Vlado Lisjak
Shaban Trstena
Redžep Redžepovski
Aziz Salihu
Jure Franko
Damir Škaro
Sadik Mujkič
Jasna Fazlić
Mateja Svet
Matjaž Debelak

Ajde što je glupo, nego je i sramotno, bahato, bezobrazno i neotesano!

Dakle - baš srpski.
dragoljub92 dragoljub92 23:17 01.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Franjo Mihalić

bio na otvaranju olimpijade sadašnje kao člann srbije
krkar krkar 23:28 01.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

bio na otvaranju olimpijade sadašnje kao člann srbije


Njega su mogli da vode i kao člana reprezentacije Uzbekistana ili Madagaskara. Ali to nije poenta.
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 01:48 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Auh.
vanja.t vanja.t 07:27 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Leon Štukelj
Josip Primožič
Stane Derganc
Ivan Gubijan
Franjo Mihalić
Miroslav Cerar
Đurđica Bjedov
Mate Parlov
Josip Čorak
Matija Ljubek
Ace Rusevski
Shaban Sejdiu
Ante Josipović
Vlado Lisjak
Shaban Trstena
Redžep Redžepovski
Aziz Salihu
Jure Franko
Damir Škaro
Sadik Mujkič
Jasna Fazlić
Mateja Svet
Matjaž Debelak


svi su bili naši državljani, glavni grad im je bio beograd, borili su se iosvojili medalje za našu zemlju.
svoju nisu imali, sad imaju i to je ok.

dragoljub92 dragoljub92 07:45 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

]
niccolo niccolo 08:07 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

aj molim te pronađi na netu,ako ima kako broje medalje sssr rusi.

Nema zvanična lista, ne postoji. Sve što može da se nađe su nezvanične liste nastale sabiranjem od strane nekih entuzijasta koje nije mrzelo da računaju...
krkar krkar 08:33 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

svi su bili naši državljani, glavni grad im je bio beograd, borili su se iosvojili medalje za našu zemlju.


Paz' qrca!

Svi su oni osvojili olimpijske medalje u individualnim disciplinama za sebe a pod zastavom
neke države.

Država je bila SHS i Jugoslavija. Ne Srbija.

Svi su bili državljani SHS ili Jugoslavije, a pošto je od 1961. nužan uslov za sticanje državljanstva SFRJ bilo posedovanje državljanstva jedne od 6 konstitutivnih republika, onda taj tvoj inače glup i bahat "argument" ni formalno ne vredi u sledećim slučajevima:

Miroslav Cerar
Đurđica Bjedov
Mate Parlov
Josip Čorak
Matija Ljubek
Ace Rusevski
Ante Josipović
Vlado Lisjak
Redžep Redžepovski
Jure Franko
Damir Škaro
Sadik Mujkič
Jasna Fazlić
Mateja Svet
Matjaž Debelak

svoju nisu imali, sad imaju i to je ok.


Veleumno! Koštunićevski veleumno!

Da nije bilo Srbije oni se ne bi ni rodili?

Za ovakve je denacifikacija nužna.
vanja.t vanja.t 09:38 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Svi su oni osvojili olimpijske medalje u individualnim disciplinama za sebe a pod zastavom
neke države

za mene je medalja, pre svega lični čin, stvar nečije želje i ambicije, ali uslov da bi se takmičio je i da budeš član državne reprezentacije,i oni su bili, članovi, i to ne neke, nego naše države.

pošto je od 1961. nužan uslov za sticanje državljanstva SFRJ bilo posedovanje državljanstva jedne od 6 konstitutivnih republika, onda taj tvoj inače glup i bahat "argument" ni formalno ne vredi u sledećim slučajevima


pa što se onda nisu prijavili za oi kao članovi neke od 6 konstitutivnih republika? jbg ponavljam ti svoju nisu imali
mikimedic mikimedic 10:39 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

državljanstva SFRJ bilo posedovanje državljanstva jedne od 6 konstitutivnih republika,


a ti imas proverene podatke koja su republicka drzavljanstva imali, ili kvalifikujes onako odokativno, po imenu?


krkar krkar 10:52 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

a ti imas proverene podatke koja su republicka drzavljanstva imali, ili kvalifikujes onako odokativno, po imenu?


O, evo nama fiškala da insistiranjem na nebitnim glupostima zamagli suštinu priče.

Inače, za dobar deo znam gde su rođeni, živeli, radili, proveli ceo svoj vek.

Osim, naravno, ako ti ne izneseš ijedan dokaz da je Mate Parlov Srbin iz Zaječara a Mateja Svet iz Farkaždina.
antioksidant antioksidant 10:54 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Mateja Svet iz Farkaždina.

da li se računaju ovi iz farkaždina koji su bili zaljubljeni u nju?
dragoljub92 dragoljub92 11:00 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

NNN NNN 11:28 02.08.2012

Naš Franjo

Franjo Mihalić
Pa, 'de baš starog Franju da pomeneš?

Ova sportska legenda živi (i slobodno može da se kaže i radi) u Beogradu već više od 6 i po decenija (duže od 90% Beograđana - stanovnika glavnog grada država čiji su predstavnici na OI osvojili 99 medalja).
Gospodin Mihalić (iako sada ima pune 92 godine) je do pre neku godinu aktivno učestvovao na BG maratonu.
Franjo je NAŠ (ima naše državljanstvo i nikada ga nije menjao) iako ima hrvatsko poreklo (je l' tebi to smeta?).
Pomenute medalje pripadaju onima koji su ih i osvojili i nalaze se u njihovom posedu.
Osvajači su predstavljali svoju zemlju.
Stanovnicima te države niko ne može da uskrati radost koju su im osvajači medalja doneli.
Meni niko ne može da oduzme NAŠE medalje u npr. rukometu ’84.
Medalje nemaju etničku pripadnost (i sl.), medalje mogu biti zlatna, srebrna i bronzana.
Ako već prebrojavamo medalje, Franjina je mnogo više „srpska“, nego što je npr. kanadska medalja koju je osvojio rođeni Beograđanin Danijel Nestor(ović).
Takođe, u „srpske“ olimpijske medalje ne spadaju medalje (3 zlatne i jedna srebrna) koje koje je osvojila Nataša Janić (naša reprezentativka na OI 2000. čiji je otac osvojio jednu medalju na OI za našu reprezentaciju pod zastavom SFRJ), a koja je je medalje osvojila za Mađarsku (2004. i 2008.).

Kada već pominjemo legendarnog sportistu – država u kojoj živi Franjo Mihalić je osvojila 99 olimpijskih medalja!
Kad je Franjo bio mali, Leon Štukelj je osvajao medalje za Kraljevinu SHS (1924. i 1928.) i za Kraljevinu Jugoslaviju (1936.)
Kasnije su medalje osvajane za FNRJ (upravo je Franjo osvojio srebro u maratonu 1956.) i SFRJ,
Pa su NAŠE medalje osvajane i pod olimpijskom zastavom i kao SRJ i SCG i sada kao Srbija.
Granice i imena država se menjaju - ljudi i medalje ostaju.
99 olimpijskih medalja su osvojili NAŠI sportisti, za NAŠU zemlju.
Ako pričamo o nepravdama, onda je sigurno nepravedno što NAMA nisu dozvolili da učestvujemo i u ekipnim sportovima 1992. i što je Čaviću nije dodeljeno zlato iako je pobedio itd...
Glupo je medalje nazivati „srpskim“, a one svakako jesu NAŠE.
mikimedic mikimedic 11:50 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Inače, za dobar deo znam gde su rođeni, živeli, radili, proveli ceo svoj vek.


sto je naravno od presudnog uticaja za odredjivanje republickog drzavljanstva u sfrj.



vidim da se u drzavljanstvo razumes k'o u hladnu fisiju.
mikimedic mikimedic 11:51 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Franjo je NAŠ (ima naše državljanstvo i nikada ga nije menjao) iako ima hrvatsko poreklo (je l' tebi to smeta?).




krkar krkar 12:03 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

sto je naravno od presudnog uticaja za odredjivanje republickog drzavljanstva u sfrj.


Naravno da jeste.

- Mesto rođenja
- mesto boravka jednog od roditelja na datum (mislim 15.4.) 1948.
- boravište na dan podnošenja zahteva za prijem u državljanstvo
- državljanstvo roditelja

Svaki od ovih elemenata mogao je biti kriterijum za određivanje državljanstva. Koji je uziman zavisilo je od raspoloživosti dokumentacije, prakse u opštini u kojoj se zahtev podnosio (a ta je varirala vrlo!) i raznih borokratskih smicalica

I ne fiškali više. Ako ne možeš nekom da pomogneš - ne odmaži i ne dodaj.
mikimedic mikimedic 12:11 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Naravno da jeste.

- Mesto rođenja
- mesto boravka jednog od roditelja na datum (mislim 15.4.) 1948.
- boravište na dan podnošenja zahteva za prijem u državljanstvo
- državljanstvo roditelja

Svaki od ovih elemenata mogao je biti kriterijum za određivanje državljanstva. Koji je uziman zavisilo je od raspoloživosti dokumentacije, prakse u opštini u kojoj se zahtev podnosio (a ta je varirala vrlo!) i raznih borokratskih smicalica

I ne fiškali više. Ako ne možeš nekom da pomogneš - ne odmaži i ne dodaj.


lupas po obicaju OVO JE LINK

maticne knjige drzavljana su ustanovljene 1947.

1947. godine je svako upisan u maticnu knjigu drzavljana u mestu gde se zatekao. ta maticna knjiga je odredjivala republicko drzavljanstvo, i naravno drzavljanstvo republike nastalo raspadom sfrj.

dalje je bilo otprilike ovako ali zaista nisam sto posto siguran:

1947 - 1954; drzavljanstvo se odredjivalo po mestu upisa oca u knjige drzavljana

1954 - 1963; po mestu rodjenja oca

1963 - 1974; po mestu prebivalista roditelja ili po mestu rodjenja oca, po izboru roditelja; moj slucaj. moj otac izabrao cukaricu (gde su imali prebivaliste), umesto donjeg lapca (gde je bio rodjen). na zalost.


1974 - 1980; po mestu prebivalista roditelja ili po mestu rodjenja

1980 - nadalje: iskljucivo po mestu rodjenja.

kazem, nisam siguran da je ovo 100% tacno ali je ilustrativno i pokazuje razlicite principe u razlicitim periodima. upravo su ti principi pravili kljucne probleme kod raspada sfrj i odredjivanja drzavljanstava kasnijih drzava.

svojevremeno je postojala interna instrukcija mupa (napravljena kada su izdavane cuvene 't' licne karte nedrzavljanima srbije) sa ovim informacijama. ne bi bilo lose da nam je ex negde iskopa.
dragoljub92 dragoljub92 12:40 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

da ne serem više.[/b]
mikimedic mikimedic 12:52 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

do 60/70ih je važilo pravilo da kad menjaš mesto boravka ispisuješ se iz matične knjige prethodnog i upisuješ u matične knjige novog mesta boravka.


vidi - razlikuju se maticne knjige (rodjenih, vencanih, umrlih) i knjige drzavljana.

malo objasnjenje: citirao si deo mog prvobitnog komentara koji sam kasnije izmenio, jer sam nasao bolji link. nadam se da nema zabune.


krkar krkar 12:52 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

OVO JE LINK


Lepo je što si citirao samog sebe mada bi korisnije bilo da si citirao nekog kredibilnog.

A sad ozbiljno: govorimo o istij stvari. To što ti "po sećanju" navodiš neke godine i neke principe mož' nit' da je važilo u tvom slučaju ili u opštini ili kod matičara na kojeg se pozivaš.

U stvarnosti - na terenu je vladao haos. Sve do 80-ih državljanstvo tj. uverenje nije bilo ni za šta zaista neophodno i ja znam za slulajeve (mnogobrojne) da ljudi UOPŠTE nisu bili upisani. Posebno po manjim mestima gde je vladao javašluk. Iz istog tog javašluka neki od matičara nisu uopšte nekih godina prešli na rad po novom uputstvu, da ne ulazimo u to koje godine su u pitanju. Nego su radili kao i dotada. Ako su uopšte radili.

Pa imaš apsurdne slučajeve blizanaca upisanih u rauzličita državljanstva (video svojim očima), čoveka koji je dobio slovenačko državljanstvo jer ga je matičar po svom nahoćenju upisao u opštinu u kojoj mu je otac boravio 47. ili 48. Da apsurd bude veći - opština je bila Cetinje, no matičar je u neznanju u neki formular upisao skraćenicu CE (umesto CT za Cetinje) i čovek koji maltene nikad u Sloveniju kročio nije uredno 1985. upisan kao državljanin Slovenije u Celju i od 1993. ili 94. uredno putuje sa slovenačkim pasošem i deca mu imaju slovenačko državljanstvo i pasoše.

Pošto sam u vreme ratova devedesetih bio u inostranstvu i mogao sam da komuniciram sa raznim republikama/državama među kojima telefoni nisu funkcionisali, jako mnogo vremena proveo sam rešavajući konkretne probleme konkretnih ljudi vezane za državljanstvo, boravište, prebivalište, domovnice, potvrde, regrutacije i ostala birokratskofiškalska sranja kojima država i sitne duše maltretiraju normalan svet.

I tako sam izučio gomilu idiotskih propisa i procedura koje ni jednom normalnom čoveku nikada ne bi smele da budu potrebne u životu.

Da me ne mrzi knjigu o birokratskoj gluposti bih mogao da napišem.
krkar krkar 12:58 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

do 60/70ih je važilo pravilo da kad menjaš mesto boravka ispisuješ se iz matične knjige prethodnog i upisuješ u matične knjige novog mesta boravka.


Ne, Dragoljube, to NIKAD nije važilo.

Jugoslavija i sva njena kopilad ODUVEK su imali tzv. austrijski modfel vođenja matičnih knjiga: upisuješ se u mestu rođenja i SVE promene šalju se u mesto rođenja i upisuju u matičnu knjigu i ona je doživotno ORIGINAL i merodavna za utvrđivanje statusa.

Drugi model je tzv. francuski po kojem te svi dokumenti PRATE i svi se šalju u mesto važećeg boravišta.

Jedina izmena naptravljena je posle ratova kad se iz praktičnih razloga međurdžavnim sporazumima dogovorilo da stranka može tražiti da mu se "prebaci oroginalna matična knjiga" (pod navodnicima jer ne znam zvaničnu formulaciju) u mesto TRENUTNOG prebivališta i otad je TO MESTO "matično" - čak i ako posel toga ponovo promeni prebivalište. Dakle, isto austrijski princip ali se "izmešta matica"

Ovo je urađeno da ne bi izbeglice koje žive u Smederevu svaku krštenicu vadile u Donjem Lapcu ili neko u Varaždinu svaki papir vadio u Travniku.


a kolki su kreteni matičari


odavde pa nadalje sve se slažem
silver bullet silver bullet 13:12 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

pa što se onda nisu prijavili za oi kao članovi neke od 6 konstitutivnih republika? jbg ponavljam ti svoju nisu imali


To je sve možda tačno, ali je duboko nemoralno Srbiji brojati medalje Jugoslavije.
Da ne pominjem da vredja zdrav razum.

Ili kao što reče neko gore... KOSTUNIĆEVSKI!
Ako nešto piše na papiru, to je vrhovna istina, uklesana munjom u kamenu.
Izvadi oči, šta će ti? Neka oni gledaju umesto tebe i sve ti prepričavaju.
dragoljub92 dragoljub92 13:27 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI




antioksidant antioksidant 13:41 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

kako to ja srbin od oca srbina koji nema srpsko državljanstvo već na osnovu majke rođene u hrvatskoj i čistokrvne hrvatice sa srpskim državljanstvom koje mi ostavila u nasleđe i da ne zaboravim i njenu ćerku,moju sestru po majci,takodže rođenoj hrvatici sa srpskim državljanstvom zapisanom u niškim matičnim knjigama.

koliko medalja si ti osvojio?
mikimedic mikimedic 14:01 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Lepo je što si citirao samog sebe mada bi korisnije bilo da si citirao nekog kredibilnog.

A sad ozbiljno: govorimo o istij stvari. To što ti "po sećanju" navodiš neke godine i neke principe mož' nit' da je va

žilo u tvom slučaju ili u opštini ili kod matičara na kojeg se pozivaš.


lupas, po obicaju. da, naveo sam po secanju jer nemam pristup tekstovima raznih zakona o drzavljanstvu koji su donoseni posle 45. bilo ko iz mup ko radi na poslovima drzavljanstva bi mogao da ti potvrdi da je bilo tako. ako ti znas da je bilo drugacije - izvoli, demantuj me i daj link.


U stvarnosti - na terenu je vladao haos. Sve do 80-ih državljanstvo tj. uverenje nije bilo ni za šta zaista neophodno i ja znam za slulajeve (mnogobrojne) da ljudi UOPŠTE nisu bili upisani. Posebno po manjim mestima gde je vladao javašluk


budalastina. svi su bili upisani, do jednog. jedini koji nisu bili upisani su oni koji su rodjeni u inostranstvu, pa upisivani u ambasadama, pa im stoga nije ni odredjeno republicko drzavljanstvo. ti su imali gomilu problema da rese drzavljanstvo posle raspada sfrj.

tako da nije tacno da UOPSTE NISU BILI, vec da NISU IMALI POJMA DA SU UPISANI A KAMOLI GDE SU UPISANI (a i ti mi delujes da spadas u tu grupu).

Pa imaš apsurdne slučajeve blizanaca upisanih u rauzličita državljanstva (video svojim očima),


aljkavost je druga prica - moguce je da je cata zaboravio jednog, pa kad se posle deset godina ispravljala kriva drina upisan po propisima koji su tad vazili. ali to nije tema, i nije dokaz da sistem nije postojao i funkcionisao.

čoveka koji je dobio slovenačko državljanstvo jer ga je matičar po svom nahoćenju upisao u opštinu u kojoj mu je otac boravio 47. ili 48.


ne po svom nahoDJenju, vec po propisu koji je vazio izmedju 1947 i 1954 a tvoj covek je tada rodjen, i ne zato sto je otac boravio u sloveniji, vec zato sto je u tOJ opstinI upisan u knjige drzavljana 1947. godine.

Pošto sam u vreme ratova devedesetih bio u inostranstvu i mogao sam da komuniciram sa raznim republikama/državama među kojima telefoni nisu funkcionisali, jako mnogo vremena proveo sam rešavajući konkretne probleme konkretnih ljudi vezane za državljanstvo, boravište, prebivalište, domovnice, potvrde, regrutacije i ostala birokratskofiškalska sranja kojima država i sitne duše maltretiraju normalan svet.


a nisi uspeo da vidis ni interne smernice mupa gde je napravljen pregled zakonodavstva od 1945 - 1990 i data uputstva sta da se radi? e izem ti te novinarske veze...

I tako sam izučio gomilu idiotskih propisa i procedura koje ni jednom normalnom čoveku nikada ne bi smele da budu potrebne u životu.


pa daj neki link na te propise pa da pricamo...
mikimedic mikimedic 14:04 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Jedina izmena naptravljena je posle ratova kad se iz praktičnih razloga međurdžavnim sporazumima dogovorilo da stranka može tražiti da mu se "prebaci oroginalna matična knjiga" (pod navodnicima jer ne znam zvaničnu formulaciju) u mesto TRENUTNOG prebivališta i otad je TO MESTO "matično" - čak i ako posel toga ponovo promeni prebivalište. Dakle, isto austrijski princip ali se "izmešta matica"

Ovo je urađeno da ne bi izbeglice koje žive u Smederevu svaku krštenicu vadile u Donjem Lapcu ili neko u Varaždinu svaki papir vadio u Travniku.


jebote ti si nezaustavljiv.

osim ako pod 'prebacivanjem originalnih maticnih knjiga' ne mislis na akciju krajiske policije (zna drago nesto vise o tome).

mikimedic mikimedic 14:09 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

e to kaži mojoj pokojnoj majci rođenoj u slavonskom brodu '24e i njenoj ćerki rođenoj '42e u vinkovcima a obe imaju srpsko državljanstvo i vode se u matičnim knjigama grada niša,

aj sag da te ćujem krki , kako to ja srbin od oca srbina koji nema srpsko državljanstvo već na osnovu majke rođene u hrvatskoj i čistokrvne hrvatice sa srpskim državljanstvom koje mi ostavila u nasleđe i da ne zaboravim i njenu ćerku,moju sestru po majci,takodže rođenoj hrvatici sa srpskim državljanstvom zapisanom u niškim matičnim knjigama.


@miki valjda sam ovim odgovorio i tebi


jel su ti majka i njena cerka 1947. godine bili u nisu?
dragoljub92 dragoljub92 14:17 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

mikimedic mikimedic 14:23 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

'46 došli sa ocem iz borova


exactly.

1947. godine je svako upisan u maticnu knjigu drzavljana u mestu gde se zatekao. ta maticna knjiga je odredjivala republicko drzavljanstvo, i naravno drzavljanstvo republike nastalo raspadom sfrj.
milisav68 milisav68 14:36 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

krkar

Jugoslavija i sva njena kopilad ODUVEK su imali tzv. austrijski modfel vođenja matičnih knjiga: upisuješ se u mestu rođenja i SVE promene šalju se u mesto rođenja i upisuju u matičnu knjigu i ona je doživotno ORIGINAL i merodavna za utvrđivanje statusa.

Ali nije samo ona, za utvrdjivanje statusa (državljanstva) ti je potrebna i potvrda o državljanstvu, koja se upisivala onako kako je Miki objasnio.

Ja živim u mestu rodjenja (nikada nisam menjao prebivalište), i tu "vadim" izvod iz matične knjige rodjenih, ali potvrdu o državljanstvu (Srbije), "vadim" u susednom mestu, gde mi je otac rodjen (i gde je bio upisan).
mlekac mlekac 15:36 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

mikimedic
'46 došli sa ocem iz borova


exactly.

1947. godine je svako upisan u maticnu knjigu drzavljana u mestu gde se zatekao. ta maticna knjiga je odredjivala republicko drzavljanstvo, i naravno drzavljanstvo republike nastalo raspadom sfrj.


A na istom mestu gde su roditelji bili upisani '47. upisivana su i deca rodjena pre '67. ili '68. Od tada su poceli da ih upisuju u mestu rodjenja. Zbog toga sestra i ja, kad god nam treba drzavljanstvo, moramo da jurimo u selo gde su mi baba i deda uciteljevali, a moj buraz, rodjen '69. svoje vadi gospocki, posto je upisan na Starom Gradu.
mikimedic mikimedic 15:51 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

auf. kako se samo donose zakljucci, a da se bas nista ne procita.



A na istom mestu gde su roditelji bili upisani '47. upisivana su i deca rodjena pre '67. ili '68.


tacno, ali samo ako su rodjeni do 56. godine. Od 56. do 63. po mestu rodjenja oca.

Od tada su poceli da ih upisuju u mestu rodjenja.


jok, nego tek od 74.

Zbog toga sestra i ja, kad god nam treba drzavljanstvo, moramo da jurimo u selo gde su mi baba i deda uciteljevali, a moj buraz, rodjen '69. svoje vadi gospocki, posto je upisan na Starom Gradu.


ne zato sto je rodjen na starom gradu, vec zato sto su roditelji tu imali prebivaliste i tu su ga oni svojom akcijom upisali. da to nisu uradili, po automatizmu koji je tada vazio bio bi upisan u mestu rodjenja oca (naravno, ako je stari grad istovremeno i mesto rodjenja oca, svakako bi tu bio upisan).

caricamajka caricamajka 16:29 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Miki možda su ustanovljene 1947, ali su do proleća 1948 bile samo mrtvo slovo na papiru.
UPISIVANJE u Knjige državljana je počelo tek u proleće 1948, videla sam bezbroj Knjiga državljana, ni u jednoj nema upisa pre aprila 1948.
Građani su se upisivali prema mestu prebivališta u vreme upisa, kasnije rođena deca su se upisivala okvirno kao što si naveo uz neka odstupanja, uz vrlo mnogo nepravilnosti, propusta i zbog toga je puno ljudi ostalo neupisano u KD.
Ovoj sposobnoj državi je trajalo 42 godine da upisivanje državljanstva poveže sa mestom rođenja deteta, kao najpraktičnije.

Mogla bi se kladiti u ispravnost ove Krkarove pretpostavke o republičkom državljanstvu navedenih olimpijaca.

Ljudi moji nemojmo se praviti ludi i ponavljati kao idioti 98 medalja (sad ko doda pridev srpskih, ko naših, ko naših olimpijaca, lepeza je velika a istinita nikako).
mikimedic mikimedic 16:43 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Miki možda su ustanovljene 1947, ali su do proleća 1948 bile samo mrtvo slovo na papiru.
UPISIVANJE u Knjige državljana je počelo tek u proleće 1948, videla sam bezbroj Knjiga državljana, ni u jednoj nema upisa pre aprila 1948.


moguce, ja kao sto rekoh po toj informaciji iz mupa godina u pitanju je 1947. nisam kopao po zakonima da bih decidirano tvrdio.


Ovoj sposobnoj državi je trajalo 42 godine da upisivanje državljanstva poveže sa mestom rođenja deteta, kao najpraktičnije.


32?

ali slazem se sa tobom.

Mogla bi se kladiti u ispravnost ove Krkarove pretpostavke o republičkom državljanstvu navedenih olimpijaca.


krkar sam sebi upada u usta dajuci primer nekog svog ortaka koji nikakve veze sa slovenijom nema, a upisan je u tamosnje knjige. kako onda 100% tvrdi da je cerar upisan bas u sloveniji?


caricamajka caricamajka 17:03 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Eh Miki šta je 10 godina tamo vamo, prokuvo mozak na ovu vrućinu.

A za navedene Krkarove olimpijci mislim da ne možemo tvrditi baš 100 posto ali ja bi se kladila na bar 95posto.

Opet o tome da je puno ljudi ostalo neupisano je Krkar u pravu, govorim o hiljadama a složićeš se sa mnom i sa Krkarom da hiljade nisu beznačajni, pojedinačni slučajevi.

Znam za primer gde cele generacije od 68. do 80. (12 generacija<_<(kad je primenjivano pravilo upisa po mestu prebivališta u vreme rođenja deteta) u jednom vojvođanskom gradiću nisu upisana u KD, ovo znam sto posto, a mogu da se kladim da je takvih "vojvodjanskih gradića" po celoj zemlji bilo i previše. Tako da, zna Krkar o čemu priča i ne priča napamet.
Nije sve ni u linkovima, život je mnogo veće čudo od suvoparnih pravnih linkova. Samo opušteno, bez agresiije.
mikimedic mikimedic 17:26 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

A za navedene Krkarove olimpijci mislim da ne možemo tvrditi baš 100 posto ali ja bi se kladila na bar 95posto.

Opet o tome da je puno ljudi ostalo neupisano je Krkar u pravu, govorim o hiljadama a složićeš se sa mnom i sa Krkarom da hiljade nisu beznačajni, pojedinačni slučajevi.


znaam, i sigurno su hiljade bile u pitanju, nista sporno. ali to su izuzeci, to nisu bila lica bez drzavljanstva vec je jednostavno u nekim slucajevima bila u pitanju aljkavost. mnogo veci problem je medjutim sto 90% stanovnistva, dakle ne hiljade, nego jedno 20 miliona nije imalo pojma koje im je republicko drzavljanstvo.

sto se krkarovih 95% tice, slazem se i ja, mozda je broj i do 99%, ali ako je to vec bio njegov point, onda je najmanje trebalo da uvlaci klizav teren republickih drzavljanstava u celu pricu.

i onda sam sebi skoci u usta pricom o slovenackom cetinjcu.



inace, nema razloga za uzbudjivanje, to krkisa i ja onako standardno...



tebi hvala na konstruktivnom javljanju


mlekac mlekac 18:22 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

mikimedic
auf. kako se samo donose zakljucci, a da se bas nista ne procita.



A na istom mestu gde su roditelji bili upisani '47. upisivana su i deca rodjena pre '67. ili '68.


tacno, ali samo ako su rodjeni do 56. godine. Od 56. do 63. po mestu rodjenja oca.

Od tada su poceli da ih upisuju u mestu rodjenja.


jok, nego tek od 74.

Zbog toga sestra i ja, kad god nam treba drzavljanstvo, moramo da jurimo u selo gde su mi baba i deda uciteljevali, a moj buraz, rodjen '69. svoje vadi gospocki, posto je upisan na Starom Gradu.


ne zato sto je rodjen na starom gradu, vec zato sto su roditelji tu imali prebivaliste i tu su ga oni svojom akcijom upisali. da to nisu uradili, po automatizmu koji je tada vazio bio bi upisan u mestu rodjenja oca (naravno, ako je stari grad istovremeno i mesto rodjenja oca, svakako bi tu bio upisan).



Ne bih da se raspravljam, ali, veruj mi, upisani smo tamo gde je tata imao prebivaliste '47. A mladje smo od '56. Brat je '69. i on je upisan po mestu prebivalista roditelja u vreme njegovog rodjenja, t.j. na Starom Gradu. Mozda su zakoni nalagali nesto drugo, ali ovo je situacija kod nas. Usput, hvala Bogu da nisam upisana po mestu rodjenja oca - njegovi su bili ucitelji a on je u tom selu bio celih mesec dana po rodjenju. I jednom kad je napunio 40, da vidi gde se to rodio. Tek to bi bila zabava da TAMO moram da jurim drzavljanstvo!
mikimedic mikimedic 21:02 02.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Ne bih da se raspravljam, ali, veruj mi, upisani smo tamo gde je tata imao prebivaliste '47. A mladje smo od '56.


a jel ste mladje od 63?

elem, rekoh da nisam siguran da je to sto posto tacno ali otprilike tako su postojali razliciti sistemi odredjivanja, nemam tu informaciju a bas bi me zanimalo ako to negde moze da se iskopa.

ono sto znam sigurno je da je po rodjenju odredjivano tek od 80. pa nadalje.
mlekac mlekac 00:53 03.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

mikimedic
Ne bih da se raspravljam, ali, veruj mi, upisani smo tamo gde je tata imao prebivaliste '47. A mladje smo od '56.


a jel ste mladje od 63?

elem, rekoh da nisam siguran da je to sto posto tacno ali otprilike tako su postojali razliciti sistemi odredjivanja, nemam tu informaciju a bas bi me zanimalo ako to negde moze da se iskopa.

ono sto znam sigurno je da je po rodjenju odredjivano tek od 80. pa nadalje.


Da pojednostavim - buraz od strica je '67. I on je poslednji iz familije cije je drzavljanstvo upisano u tom selu.
mikimedic mikimedic 09:25 03.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

Da pojednostavim - buraz od strica je '67. I on je poslednji iz familije cije je drzavljanstvo upisano u tom selu.


zato sto je upisan po prebivalistu oca...

dobro dobro odustajem

mlekac mlekac 12:43 03.08.2012

Re: Jednostavno: osvojili SRBI

mikimedic
Da pojednostavim - buraz od strica je '67. I on je poslednji iz familije cije je drzavljanstvo upisano u tom selu.


zato sto je upisan po prebivalistu oca...

dobro dobro odustajem


niccolo niccolo 23:07 01.08.2012

Ne postoji

zvanična IOC lista o broju osvojenih medalja po državama za sve Olimpijske igre (čak ni lista osvojenih medalja po državama nije zvanična), to radi svaki nacionalni komitet za sebe. IOC gleda samo takmičare, računa svakom osvajaču medalje da je osvojio medalju za onu državu pod čijom zastavom je nastupio i od IOCa možeš da dobiješ da je toliko i toliko osvojeno pod ovom ili onom zastavom. Kada postoji sukcesija nacionalni komitet države sukcesora računa kao svoje medalje i one osvojene pod zastavom države prehodnika (i to može samo nacionalni komitet sukcesor, ne i eventualni ostali komiteti koji nisu sukcesori) ali kod IOCa ostaje i dalje zapisano da su konkretne medalje osvojene pod zastavom te i te države.

p.s. U čemu je uopšte fora s tim medaljama, što se ljudi uzbuđuju toliko oko toga?
AlexDunja AlexDunja 23:10 01.08.2012

Re: Ne postoji

što se ljudi uzbuđuju toliko oko toga?


jer su novinari počeli da naglašavaju
posle divčeve euforije

da ima 99 srpskih medalja i da se čeka stota, jubilarna...
krkar krkar 23:13 01.08.2012

Re: Ne postoji

er su novinari počeli da naglašavaju
posle divčeve euforije


"novinari" su idioti koji o novinarstvu znaju koliko i o hladnoj fisiji. baš kao i urednici im.

cela ta bratija samo kopipejstuje tanjug i PR saopštenja koja u ime poluipismenih idiota kao što je divac liferuju frtaljpismene PR agencije.

Mozak ne uključuje niko. Većini ne bi ni vredelo da pokušaju.

I tako...
niccolo niccolo 23:13 01.08.2012

Re: Ne postoji

jer su novinari počeli da naglašavaju
posle divčeve euforije

da ima 99 srpskih medalja i da se čeka stota, jubilarna...


Ja bih posle tvog objašnjenja ponovio svoje pitanje
krkar krkar 23:15 01.08.2012

Re: Ne postoji

Ja bih posle tvog objašnjenja ponovio svoje pitanje


Ako se postaviš kao plitkoumni konzument (nacionalnog) sporta - tvoje pitanje je sasvim očekivano.

Ja, ipak verujem da možeš daleko bolje.
nsarski nsarski 23:31 01.08.2012

Re: Ne postoji

"novinari" su idioti koji o novinarstvu znaju koliko i o hladnoj fisiji

Ne postoji hladna fisija ni u jednoj verziji.
Nekada su se pojavile glasine o hladnoj fuziji koju su prvi put najavili Pons i Flajshman, ali se ispostavilo da je u pitanju naucni entuzijazam koji nema ozbiljnu eksperimentalnu podrsku. (Bio tamo - APS march meeting, 1989, Njujork, slusao njihovo saopstenje i kritike drugih). Za ostalo si u pravu.
niccolo niccolo 23:40 01.08.2012

Re: Ne postoji

Ako se postaviš kao plitkoumni konzument (nacionalnog) sporta - tvoje pitanje je sasvim očekivano.

Uopšte nisi razumeo pitanje (to kad već govorimo o umnosti, odnosno nedostatku iste kod nekih blogera).
dragoljub92 dragoljub92 23:45 01.08.2012

Re: Ne postoji

krkar krkar 23:47 01.08.2012

Re: Ne postoji

Ne postoji hladna fisija ni u jednoj verziji.




Irak, Iran, kako se ono zvaše?

Džebga, kad oš da bidneš i brz i pametan. To može samo selektor Mihajlović!
zilikaka zilikaka 17:04 02.08.2012

Re: Ne postoji

Ne postoji hladna fisija ni u jednoj verziji.

Profo hvala.

Htedoh i ja to da izustim, al ne bi imalo težinu.

Ovako...
zovitemegrunf zovitemegrunf 23:08 01.08.2012

Penzije

A jel isplacujemo i nacionalne penzije SVIM osvajacima medalja za Srbiju?
dragoljub92 dragoljub92 23:15 01.08.2012

Re: Penzije

zovitemegrunf
A jel isplacujemo i nacionalne penzije SVIM osvajacima medalja za Srbiju?

samo onom ko konkuriše
krkar krkar 23:27 01.08.2012

Re: Penzije

samo onom ko konkuriše


Samo onom ko ima srbijansko državljanstvo.

A uslov za srbijansko državljanstvo je srpska nacionalnost.

Catch 22.

Moj dobar prijatelj, osvajač medalja na svetskim i evropskim prvenstvima i olimpijadi, umro je nedavno ne uspevši da dobije državljanstvo koje mu je bilo uslov za nacionalnu penziju. Nesrbin, celu sportsku karijeru proveo je u Beogradu nastupajući za klub iz Beograda.

Pre godinu ipo, na poslednjem sastanku sa predsednikom nadležnog sportskog saveza (na kojem sam i ja bio prisutan) dotični politikantski bilmez (nikad se nije bavio sportom kojim predsedava) rekao mu je "što ti tvoji ne daju penziju, šta da ti radim kad nisi Srbin".
dragoljub92 dragoljub92 23:35 01.08.2012

Re: Penzije

A uslov za srbijansko državljanstvo je srpska nacionalnost

a čije državljanstvo imaju mađari,slovaci,bugari,cigani,šiptari i ostali koji žive ovde i imaju pasoš srbije.

i što su onda onolko urlali na ljajića što ne peva himnu kad čovek nije srbin a takmiči se za srbiju.

to što je taj kreten uradio je u pravnoj državi zločin i kažnjava se.
krkar krkar 23:46 01.08.2012

Re: Penzije

to što je taj kreten uradio je u pravnoj državi zločin i kažnjava se.


Dragoljube, nisam baš siguran kad ti veljesrbska pena udari na usta koga smatraš kretenom i šta smatraš krivičnim delom.

Svaki državljanin Srbije je punopravni državljanin Srbije. Sviđalo se to tebi i Šešelju ili ne. Propitivanje za nacionalnu pripadnost, veru, seksualne preferencije i brije li neko dlake na kurcu je u najmanju ruku nevaspitano a najčešće i protivzakonito.

Ako ti se ne sviđa što u Srbiji žive, rade, plaćaju porez i imaju državljanstvo neki koji nisu Srbi - a ti lepo kamu u zube i kreni da ispravljaš tu činjenicu.

Ne bi bilo zgoreg da se prethodno obavestiš o mogućim posledicama po sebe.
dragoljub92 dragoljub92 23:58 01.08.2012

Re: Penzije

Ne bi bilo zgoreg da se prethodno obavestiš o mogućim posledicama po sebe.

e krkaru krkaru ti tako pametan i elokventan a mašiš 'šta je dragoljub hteo da kaže' aj pročitaj još pe'šesnajes puta pa ćeš da vidiš ,valjda, šta sam teo da kažem.

ako i tad ne razumeš ima da ti nacrtam.
a usput,postoje neke tehnikalije zbog kojih dragoljub neće i nemože da bude nacionalista,moraš da mu veruje na reč bezuslovno jer neće ni tebi ni ikom da polaže račune zašto mu je strana svaka nacionalistička bljutavost.
krkar krkar 00:00 02.08.2012

Re: Penzije

a usput,postoje neke tehnikalije zbog kojih dragoljub neće i nemože da bude nacionalista,moraš da mu veruje na reč bezuslovno jer neće ni tebi ni ikom da polaže račune zašto mu je strana svaka nacionalistička bljutavost.


E pa onda izvini, da ti verujem na reč.

Iako i dalje nisam shvatio štasteokasti.

EDIT: Korišćenjem metode primenjene decerskizacije zaključio sam da je
taj kreten

selektor Mihajlović, čime sve postaje jasnije (osim rečenice, pasusa, stila i sintakse).
dragoljub92 dragoljub92 00:05 02.08.2012

Re: Penzije

Iako i dalje nisam shvatio štasteokasti.

reko sam isto što i ti
Svaki državljanin Srbije je punopravni državljanin Srbije

Propitivanje za nacionalnu pripadnost, veru, seksualne preferencije i brije li neko dlake na kurcu je u najmanju ruku nevaspitano a najčešće i protivzakonito.

to što je taj kreten uradio je u pravnoj državi zločin i kažnjava se.

a kreten je onaj
dotični politikantski bilmez (nikad se nije bavio sportom kojim predsedava) rekao mu je "što ti tvoji ne daju penziju, šta da ti radim kad nisi Srbin".

krkar krkar 00:06 02.08.2012

Re: Penzije

reko sam isto što i ti


OK, kume, već sam rekao izvini, pogrešno sam skvatio.

I drago mi je što je tako!
dragoljub92 dragoljub92 00:17 02.08.2012

Re: Penzije

OK, kume, već sam rekao izvini, pogrešno sam skvatio.

I drago mi je što je tako!

pa trčiš ko tele pred rudu, aj mogu da razumem da nisi bio na blogu kad sam se fajtao sa raznim nacionalistima, al da si imalo obratio pažnju na moje svađe sa hučijem i moje podjebavanje omege the srbende vrlo lako bi svatio da mi je mrsko svako odvajanje ljudi po nacionalnosti.

možeš da me tretiraš kao nepismenog,glupog,ružnog,prljavog ,krezubog nemam četri prednja donja zuba, kao socijalnog slučaja ,budalu i šta sve oćeš ali jedno ne dozvoljavam da me smatraš za nacionalističkog kretena.
čak se i ne izjašnjavam kao srbin zbog tipova kao što su omega,huči dobrica šešeljeto,toma ,vučić obraz, dveri i ostale razbojničko-fašističke budaletine.
neću snjima ništa da delim a naročito kretensko svatanje nacije.

iako su moji preci dali krv za istu naciju.
blogovatelj blogovatelj 00:30 02.08.2012

Re: Penzije

možeš da me tretiraš kao nepismenog,glupog,ružnog,prljavog ,krezubog nemam četri prednja donja zuba, kao socijalnog slučaja ,budalu i šta sve oćeš ali jedno ne dozvoljavam da me smatraš za nacionalističkog kretena.


krkar krkar 00:43 02.08.2012

Re: Penzije

čak se i ne izjašnjavam kao srbin zbog tipova kao što su omega,huči dobrica šešeljeto,toma ,vučić obraz, dveri i ostale razbojničko-fašističke budaletine.
neću snjima ništa da delim a naročito kretensko svatanje nacije.

iako su moji preci dali krv za istu naciju.


Džebote, još će i da te bratimim
dragoljub92 dragoljub92 11:31 02.08.2012

Re: Penzije

metode primenjene decerskizacije

eto i posle nek neko kaže da gibimo vreme na blogu, a mi stvorili nov filozofski metod.
mikimedic mikimedic 11:55 02.08.2012

Re: Penzije

Samo onom ko ima srbijansko državljanstvo.

A uslov za srbijansko državljanstvo je srpska nacionalnost.


postoji samo drzavljanstvo srbije, ili srpsko drzavljanstvo.

Član 6

Državljanstvo Republike Srbije stiče se:

1) poreklom;

2) rođenjem na teritoriji Republike Srbije;

3) prijemom;

4) po međunarodnim ugovorima.
alselone alselone 09:17 03.08.2012

Re: Penzije

A uslov za srbijansko državljanstvo je srpska nacionalnost.


ja mislio srbijanska nacionalnost
a da je srpska nacionalnost uslov za srpsko drzavljanstvo

mikimedic mikimedic 09:24 03.08.2012

Re: Penzije

ja mislio srbijanska nacionalnost
a da je srpska nacionalnost uslov za srpsko drzavljanstvo





krkar krkar 09:44 03.08.2012

Re: Penzije

ja mislio srbijanska nacionalnost
a da je srpska nacionalnost uslov za srpsko drzavljanstvo


Ne, baš je kako sam napisao.

Možda će u budućnosti postojati i srbijanska nacionalnost ali za sada je još zvanično nema.

alselone alselone 09:58 03.08.2012

Re: Penzije

Ne, baš je kako sam napisao.


Ne nego bas nije.
Gresih namerno i tendenciozno iz politickih razloga, ma sta god pricao.

alselone alselone 10:01 03.08.2012

Re: Penzije

Možda će u budućnosti postojati i srbijanska nacionalnost ali za sada je još zvanično nema.


Mozda u Dnevnom Avazu, kod Pere Lukovica i tebe. Sumnjam da ce iko drugi smatrati da postiji takva nacionalnost. Suprotno je zdravom razumu, ali, ponovo, ja razumem zasto ti to radis.

Je l' postoji isto za Crnu Goru? Postoji takodje mnogo Crnogoraca van Crne Gore - fala bogu. Oce l' nam Milo napraviti i Crnogorijansku naciju?
mikimedic mikimedic 10:02 03.08.2012

Re: Penzije

Crnogorijansku naciju?


nece crnogorijansku, ali mislim da dole vec napravise krkarijansku


alselone alselone 10:05 03.08.2012

Re: Penzije

nece crnogorijansku, ali mislim da dole vec napravise krkarijansku


Prava nacija. Izbacuju zene i decu i monahinje iz restorana. Ponosni Crnogorci. Cojstvo i junastvo. Postenje. Brate...
Sta posta od onakvog naroda za 15 godina.
krkar krkar 10:48 03.08.2012

Re: Penzije

Sta posta od onakvog naroda za 15 godina.


Vala baš. Kako prestanu Srbi da kontrolišu stvari - svi se pokvare skroz!

Pogledaj samo Sloveniju. Iskvari se i propade načisto.

Srećom, Srbija se oslobodila obaveze da mora da civilizuje okolne divlje narode pa je u njoj, otkako se posvetila sebi samoj, sve procvetalo. Već se prijavljuju Švajcarci i Skandinavci da dođu da preuzimaju know-how.


mikimedic mikimedic 10:55 03.08.2012

Re: Penzije

Vala baš. Kako prestanu Srbi da kontrolišu stvari - svi se pokvare skroz!

Pogledaj samo Sloveniju. Iskvari se i propade načisto.


na koje srbe (pardon, srbijance) mislis? kardelja i tita?
alselone alselone 10:58 03.08.2012

Re: Penzije

krkar

Vala baš. Kako prestanu Srbi da kontrolišu stvari - svi se pokvare skroz!

Pogledaj samo Sloveniju. Iskvari se i propade načisto.
Srećom, Srbija se oslobodila obaveze da mora da civilizuje okolne divlje narode pa je u njoj, otkako se posvetila sebi samoj, sve procvetalo. Već se prijavljuju Švajcarci i Skandinavci da dođu da preuzimaju know-how.


Slovenci su prosli super, bas kako su zasluzili i kako su vodili politiku i biznis ranije. Pri tom mislim na Slovenijance, Slovence iz Slovenije. Dodatno su malo ustedeli love jer su pobrisali par desetina hiljada ljudi ali ne mari, to su i onako glupi Bosanci i Srbi koji treba da idu u Srbiju i postanu Srbijanci.

Crnogorci su postali pi*ke.
krkar krkar 18:50 03.08.2012

Re: Penzije

kardelja i tita?


Miki, nisi ti baš toliko glup. ti si bezobrazan.

mislim, na primer, na poslanika u slovenačkoj skupštini, generala Aksentijevića. Koji reči slovenačkog nije znao.

A kad bi neki Mađar ili Albanac u srbijanskoj skupštini progovorio svojim maternjem jezikom keve biste mu se nahebali!
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 01:52 02.08.2012

Zabuna

A ja mislila da pričamo o medaljama kojima se Srbija kiti.
aleksandarz92 aleksandarz92 05:58 02.08.2012

1992,

Ako se već kurčimo tuđim medaljama jer smo ih nasledili, zašto onda svojatamo tri medalje osvojene 1992. u Barseloni pod olimpijskom zastavom?

antioksidant antioksidant 07:08 02.08.2012

Otkud nama 98 olimpijskih medalja?

treniralo se
krkar krkar 09:11 02.08.2012

STOTA!

Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 09:17 02.08.2012

Re: STOTA!

Sjajna opaska. Bravo!
dragoljub92 dragoljub92 10:39 02.08.2012

Re: STOTA!

krkar

Džebote, kako Divac da zaboravi medalju koju je Mađarica iz Vojvodine osvojila, doduše pod američkom zastavom!



Eto stote!


al zato je sve grenslemove i titule osvojila pod jugoslovenskom zastavom i kad su šveđani vratili jugoslovenske fuzbalere sa evropskog prvenstva rekla da nikad više neće da igra u švedskoj i održala reč
tasadebeli tasadebeli 09:52 02.08.2012

Аман!

Људи! Па шта је ту спорно? Као што лепо каже гос`н Матеша, так је договорено 1992. а правила МОК-а су јасна. Те медаље нису власништво државе, оне су власништво спортиста, поред имена спортисте не пише које је националности, а МОК је, очигледно, организација која постоји много дуже него неке државе, па мора да формално-правно реши таква питања.

А то што српски кретени новинари у наступу националне еуфорије те медаље приписују само Србима исто је као што су хрватски кретени новинари изнели то питање у јавност знајући врло добро како ту стоје ствари и како је то решено још пре 20 година.

Интересантно је како је довољно да хрватски медији баце неку мајушну коскицу, а у српској јавности се одмах подигне силна прашина. И у тој расправи примећујем да ако треба пљувати по Србији, онда се потеже националност, а ако треба рећи штогод похвално за Србију или негативно за друге бивше СФРЈ републике, онда се националност прећуткује.

Уосталом, нисам приметио да се у јавности Србије подигне нека прашина када држава Хрватска повремено покрене акцију да се све књиге штампане латиницом и на ијекавици из доба заједничке државе припишу хрватском културном наслеђу, без обзира које је националности писац. Не видим ни да се неко узбуђује што се манастири на Косову и Метохији приписују косовском културном наслеђу (сиц!). Па `ајде онда, кад је већ општа распродаја, да понудимо и нацију на продају, па ко да више. Што да се овако мучимо по етапама? Чујте и почујте, нација на продају са целокупним културним наслеђем: први пут, други пут, трећи пут - продато!!! И готово - без толико мука, речи и нервирања...

Изгледа да је у праву онај што рече - Србин када хоће да буде објективан, он онда пређе на страну непријатеља.
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 10:24 02.08.2012

Re: Аман!

Razumem da neko to može i tako da gleda.
Ovde, ipak nije poenta u nacionalnom prepucavanju, već u tome što se ja kao građanka Srbije osećam loše, jer javnost moje zemlje, predvođena medijima i Nacionalnim olimpijskim komitetom, prisvaja sebi medalje koje su osvojili sportisti iz drugih bivših jugoslovenskih republika, koje su danas samostalne države.
To nije pitanje pravnih normi, niti etničkih odnosa - to je pitanje etike.
antioksidant antioksidant 10:30 02.08.2012

Re: Аман!

To nije pitanje pravnih normi, niti etničkih odnosa - to je pitanje etike.

to je pitanje mita
svako društvo se gradi na mitovima, mi svoja društva gradimo u 21. veku pa nam od mitova ostaju sportski uspesi... što više medalja, što više "najboljih u svetu" i eto nekih kohezionih niti...
a mit k'o mit, ne haje nešto za veze sa realnošću i činjenicama
krkar krkar 10:32 02.08.2012

Re: Аман!

To nije pitanje pravnih normi, niti etničkih odnosa - to je pitanje etike.




Kak'a država - tak'a i etika: jajarska i pilićarska!
mikimedic mikimedic 10:40 02.08.2012

Re: Аман!

Kak'a država


tak'i i njeni krkari.
dragoljub92 dragoljub92 10:46 02.08.2012

Re: Аман!


krkar krkar 10:54 02.08.2012

Re: Аман!

ili su se ljudi dosetili da zbog etike i etičnosti stvore pravni sistem i pravo da bi regulisali etiku i etičke odnose.


To je možda bilo nekad.

Sad pravo postoji da bi mrsomudi nako Miki mogli da naplate palamuđenje.
niccolo niccolo 11:20 02.08.2012

Re: Аман!

i Nacionalnim olimpijskim komitetom

Pa nacionalni olimpijski komitet i može da ih prisvaja jer je u pitanju isti komitet, samo mu je ime drugačije. Ne može da stoji da su to medalje države Srbije jer nisu, ali komitet koji se trenutno zove Olimpijski Komitet Srbije (a tokom svog postojanja se prvo zvao isto Srbije, pa SHS, pa Jugoslavije (raznoraznih jugoslavija), pa SCG) može da tvrdi da su to njegove medalje...i to nema apsolutno nikakve veze sa time koje nacionalnosti je onaj ko je osvojio konkretnu medalju

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana