Društvo

Ako vam se ne sviđa, a vi idite

Predrag Azdejković RSS / 08.08.2012. u 16:01

 15482.jpg

Ovo je rečenica koja se obavezno nađe u komentarima na vesti koje kritikuju državu Srbiju. Ako gejevi traže svoja prava i kritikuju Srbiju zbor homofobije, nađe se neko da im kaže: „Ako vam se ne sviđa, a vi idite!". Ako Muslimani neće da pevaju himnu „Bože pravde", nađe se neko da im kaže: „Ako vam se ne sviđa, a vi idite!". Ako ateisti kritikuju Srbiju zbog povlašćenog položaja SPC, nađe se neko da im kaže: „Ako vam se ne sviđa, a vi idite!".

Često većina nastupi sa te pozicije, koja je vrlo slična roditeljskoj „dok si pod mojim krovom, ima da radiš šta ti ja kažem, a ako ti se ne sviđa, vrata su tamo". Interesantno je da taj koji bezobrazno dozvoli sebi da nekog tera iz zemlje smatra da je on svoj na svome, da je zemlja njegova kuća i da može da istera svakog ko ne igra po njegovim pravilima. Možda to pravo vuku iz Ustava Srbije koji kaže da je Srbija država srpskog naroda i svih ostalih dođoša, ali bez obzira na sve, svi su građani ravnopravni pred zakonom osim ako su popovi, političari na vlasti, bogataši...

Većina koja dobija poruku „ako ti se ne sviđa, a ti idi" na kraju i ode iz ove zemlje i svoj porez plaća nekoj drugoj državi. Broj stanovnika Srbije se smanjio za 300 hiljada od prošlog popisa. Pored bele kuge tu je i bežanija. Većina mojih poznanika je iz zemlje pobeglo nakon demokratskih promena, a najviše nakon ukidanja viza. Niko od njih nije pobegao zbog loše ekonomske situacije, pobegli su zato što su gej ili pripadnici neke druge manjine i više ne mogu da trpe mržnju koja je svakodnevna.

Srbija je time izgubila mnogo, jer pored toga što ljudi odlaze zbog loše ekonomske situacije, lošeg školstva, zdravstva, ljudi beže i zbog netolerantne i zatucane sredine. Problem je što nema naznaka da će se ta sredina promeniti, jer većina progresivnih ljudi sanja o bežaniji. Plašim se da će se do sledećeg popisa broj stanovnika još više smanjiti. Država jedino rešenje koje nudi jeste, jebite se više i rađajte decu! To je rešenje posledice, a ne problema, jer će i ta novorođena deca poželeti da ovu zemlji napuste.
Tolerancija i poštovanje različitosti se ne tiče samo manjina, već svih ljudi koji žive u Srbiji, jer mržnja nagriza ovo društvo i pravi globalni problem, pre svega u ekonomiji. Manje ljudi, znači manje para...
Ali, nije toliki problem kada ljudi spakuju svoje kofere i odu iz zemlje, problem je kada ljudi spakuju svoje kofere i deo zemlje ponesu sa sobom i proglase nezavisnom. Danas se svi pravimo ludi zašto su svi naši bivši sunarodnici odlučili da od nas pobegnu, niko ne želi da priča o uzrocima, a ja sa sigurnošću mogu da kažem da je počelo rečenicom: „ako vam se ne sviđa, a vi idite!".

Predrag Azdejković
www.azdejkovic.com

Atačmenti



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 16:19 08.08.2012

Bokte

Možda to pravo vuku iz Ustava Srbije koji kaže da je Srbija država srpskog naroda i svih ostalih dođoša, ali bez obzira na sve, svi su građani ravnopravni pred zakonom osim ako su popovi, političari na vlasti, bogataši...


Ovo ko u Americi. i Engleskoj.
Nije kao u Nemackoj i Kroatskoj. Tamo dodjosi nisu upisani u ustav.

Edit

1.

krkar krkar 16:52 08.08.2012

Re: Bokte

Ovo ko u Americi. i Engleskoj.
Nije kao u Nemackoj i Kroatskoj. Tamo dodjosi nisu upisani u ustav.


Zaista je Srbija demokratska zemlja.

Tamo i oni koji su otišli jer im nije valjala imaju pravo da U NJOJ po njoj seru iz svih razloga. Ili bez razloga. Ili iz psihopatoloških razloga, svejedno.

A sve je šatro braneći od onih koji u njoj žive i svaki dan se sa nečim i za nešto bore.

Mrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrš!
bolid1 bolid1 17:30 08.08.2012

Re: Bokte

krkar

Tamo i oni koji su otišli jer im nije valjala imaju pravo da U NJOJ po njoj seru iz svih razloga. Ili bez razloga. Ili iz psihopatoloških razloga, svejedno.

A sve je šatro braneći od onih koji u njoj žive i svaki dan se sa nečim i za nešto bore.

Mrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrš!


To je drugi par rukava, obozavam odbranu Kosova i srBstva iz NY, LA, Vancouver-a, Toronto-a, Berlina, Pariza i ostalih Stokholma...i ono cuveno, na kraju svake takve tirade...ja ne mogu da verujem!
dragoljub92 dragoljub92 18:01 08.08.2012

Re: Bokte

To je drugi par rukava, obozavam odbranu Kosova i srBstva iz NY, LA, Vancouver-a, Toronto-a, Berlina, Pariza i ostalih Stokholma...i ono cuveno, na kraju svake takve tirade...ja ne mogu da verujem!

ijaija
nim_opet nim_opet 20:42 08.08.2012

Re: Bokte

Sta je to kao u Americi ili Engleskoj? Americki Ustav ne definise USofA kao zemlju "ovih ili onih" - pocinje "We the people of the United States...." i nigde ne spominje etnicku pripadnost gradjana.

Ustav "Engleske" ne postoji. Skup principa i zakona Velike Britanije funkcionise kao nekodifikovani "ustav", ali ni on ne definise drzavu prema etnickoj (ili bilo kakvoj drugoj pripadnosti) gradjana.

A zasto se mi to poredimo sa US/UK/Nemackom ili Hrvatskom? Jel nam mozda ekonomsko uredjenje kao i u doticnim zemljama? Ili ljudska prava? Ako cemo da se poredimo, onda hajde sve djuture, ali zasto ne bi bili dobri sami sebi, bez usporedbe.
blogovatelj blogovatelj 22:19 08.08.2012

Re: Bokte

Zaista je Srbija demokratska zemlja.

Tamo i oni koji su otišli jer im nije valjala imaju pravo da U NJOJ po njoj seru iz svih razloga. Ili bez razloga. Ili iz psihopatoloških razloga, svejedno.

A sve je šatro braneći od onih koji u njoj žive i svaki dan se sa nečim i za nešto bore.

Mrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrš!


Krkare, pruzio si divan pogled na drugu stranu medalje, posto je Pedja pricao samo o jednoj strani u svom blogu.
Drzavljani Srbije koji svojim sunarodnicima kazu da mogu da se kupe i odu iz Srbije - to u meni izaziva gadjenje.
Drzavljani Srbije koji svojim sunarodnicima koji su otisli iz Srbije ne dozvoljavaju da kazu sta misle - takodje u meni izaziva gadjenje.
Dzaba ti elokvencija kad ne mozes da se oslobodis mentaliteta vasarskog mangupa.
mikeymike mikeymike 17:32 08.08.2012

drzava srba i ostalih koji u njoj zive

Ja sam uvek kontao da se to " drzava Srba" odnosi i na sve Srbe koji zive van Srbije. Tako da svaki Srbin koga smo oterali odavde ili je bio prinudjen da ode moze ovu drzavu da smatra svojom.
dragoljub92 dragoljub92 18:06 08.08.2012

Re: drzava srba i ostalih koji u njoj zive

" drzava Srba" odnosi i na sve Srbe koji zive van Srbije

u srbiju sve što piše na papiru napisano je da se zna šta ne važi i nije poželjno da važi ,
'nači treba da se zaobiđe inače je napisano zbog pritiska a ne želje da tako i bude.
našta bi ličilo da u ustavu stoji srbija je država srpskih moćnika i političkih baraba?
mikeymike mikeymike 19:45 08.08.2012

Re: drzava srba i ostalih koji u njoj zive

dragoljub92
" drzava Srba" odnosi i na sve Srbe koji zive van Srbije

u srbiju sve što piše na papiru napisano je da se zna šta ne važi i nije poželjno da važi ,
'nači treba da se zaobiđe inače je napisano zbog pritiska a ne želje da tako i bude.
našta bi ličilo da u ustavu stoji srbija je država srpskih moćnika i političkih baraba?



Verovatno bi onda licili na pravnu drzavu
princi princi 18:02 08.08.2012

Ovo je delimično tačno

Većina mojih poznanika je iz zemlje pobeglo nakon demokratskih promena, a najviše nakon ukidanja viza. Niko od njih nije pobegao zbog loše ekonomske situacije, pobegli su zato što su gej ili pripadnici neke druge manjine i više ne mogu da trpe mržnju koja je svakodnevna.

U Srbiji se, jednostavno, loše i teško živi. U Srbiji su ostali, uglavnom, oni koji nisu mogli da uteknu. Ima jedna jako mala grupa ljudi koja u Beogradu živi kao što bi živela bilo gde drugde na planeti (sa njima se gotovo isključivo družim kad dođem tamo), ali ostalo je mrak. I to onaj izdrkani, napujdani, podgojeni, oznojen od ždranja, sa debelim podvaljkom (Bucko, ovo se ne odnosi na tebe).

A što se tako loše živi? Pa zbog mržnje i to ne (samo) prema pederima, lezbejkama, Amerikancima, Ciganima, Šiptarima, crncima, Arapima, Hrvatima, M(m)uslimanima nego svima a, rekao bih, prema sebi najviše. Neko je nekada tom narodu koji živi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i delu Hrvatske, okrenuo u glavi neki vektor na pogrešnu stranu, i to sad uopšte nije lako ispraviti. Predaleko se otišlo u efe, u skroz pogrešnu stranu.

edit: ovo je sjajno rečeno!
Država jedino rešenje koje nudi jeste, jebite se više i rađajte decu! To je rešenje posledice, a ne problema, jer će i ta novorođena deca poželeti da ovu zemlji napuste.
dragoljub92 dragoljub92 18:10 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Neko je nekada tom narodu koji živi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i delu Hrvatske, okrenuo u glavi neki vektor na pogrešnu stranu, i to sad uopšte nije lako ispraviti. Predaleko se otišlo u efe, u skroz pogrešnu stranu.

upravo to, a idalje nas jebu tom propagandom .
automatic automatic 18:41 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

A što se tako loše živi? Pa zbog mržnje i to ne (samo) prema pederima, lezbejkama, Amerikancima, Ciganima, Šiptarima, crncima, Arapima, Hrvatima, M(m)uslimanima nego svima a, rekao bih, prema sebi najviše. Neko je nekada tom narodu koji živi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i delu Hrvatske, okrenuo u glavi neki vektor na pogrešnu stranu, i to sad uopšte nije lako ispraviti. Predaleko se otišlo u efe, u skroz pogrešnu stranu.

pa covece, pa ti si genije, ti si ovde dao resenje za izlazak srbije iz krize, pa sad svi znaju zbog cega lose zive!

ovo kad procitaju svi, odmah ce znati kako vise da ne zive lose, ima da zive dobro kao ovi tvoji prijatelji kod kojih odsedas, ovi kvarcovani, iz teretane, blajhani, fircani...
princi princi 18:44 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

ovo kad procitaju svi, odmah ce znati kako vise da ne zive lose, ima da zive dobro kao ovi tvoji prijatelji kod kojih odsedas, ovi kvarcovani, iz teretane, blajhani, fircani...

Da, stvarno je interesantno šta su po tebi ljudi koji žive kvalitetno.
automatic automatic 19:13 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Da, stvarno je interesantno šta su po tebi ljudi koji žive kvalitetno

pa ti si naveo ko zivi kao bilo gde na svetu, a ovi zadrigli i popunjeni sto se znoje nisu deo sveta. ja sam tako shvatio, a ako ima ovih mracnih oznojenih i po svetu, onda nista, i mi smo deo sveta, a ako nismo, onda je dobro sto ima onih koji mogu da dodju iz tog sveta da nam se narugaju i da nas nagrde.
Jukie Jukie 19:34 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

automatic
Da, stvarno je interesantno šta su po tebi ljudi koji žive kvalitetno
pa ti si naveo ko zivi kao bilo gde na svetu, a ovi zadrigli i popunjeni sto se znoje nisu deo sveta. ja sam tako shvatio, a ako ima ovih mracnih oznojenih i po svetu, onda nista, i mi smo deo sveta, a ako nismo, onda je dobro sto ima onih koji mogu da dodju iz tog sveta da nam se narugaju i da nas nagrde.

Daj bre automatic, ja kao zadrigao i popunjen znam šta je hteo da kaže
više mi smeta što si ti krenuo da debatuješ o fizičkom izgledu kao da treba debeli da se tuku sa mršavima
princi princi 19:50 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

ja kao zadrigao i popunjen znam šta je hteo da kaže

Jukie, ti nikad ne možeš biti zadrigao i popunjen sve da imaš 700kg. Zadriglost i popunjenost je mentalno stanje.
Bili Piton Bili Piton 20:05 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

princi

A što se tako loše živi? Pa zbog mržnje i to ne (samo) prema pederima, lezbejkama, Amerikancima, Ciganima, Šiptarima, crncima, Arapima, Hrvatima, M(m)uslimanima nego svima a, rekao bih, prema sebi najviše. Neko je nekada tom narodu koji živi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i delu Hrvatske, okrenuo u glavi neki vektor na pogrešnu stranu, i to sad uopšte nije lako ispraviti. Predaleko se otišlo u efe, u skroz pogrešnu stranu.


Teško da išta više smeš da zucneš što liči na kritiku, koliko god ona genuinely dobronamerna i zabrinuta bila. Čak i ako strogo i dosledno vodiš računa da ti ton nikako ne bude pljuvački. Odmah prorade odbrambeni mehanizmi i cinizam (vidi pod automatic). A katkad osetiš baš tu istu mržnju o kojoj govoriš, pripadao ili ne gorepomenutim grupacijama - samo zato što si se usudio da izjaviš da u Srbiji nešto ne valja. Pre neki dan mi je tako neki balvan u razgovoru (u Beogradu sam trenutno) skresao u lice da "predugo živim napolju", da sam se "odrodio" i jesam li ja Srbin ili nisam.

princi

edit: ovo je sjajno rečeno!
Država jedino rešenje koje nudi jeste, jebite se više i rađajte decu! To je rešenje posledice, a ne problema, jer će i ta novorođena deca poželeti da ovu zemlji napuste.


šta vredi i da se jebu kad će deca koju će izroditi većinom odrasti zapuštena i prepuštena sebi, pre nego što ih, u ekstremnim slučajevima, roditelji pošalju kod nekog popa-nadrilekara i barabe koja će im u trenutku milošte rascopati glavu nadvoje. A negovanija deca će grebati nogama i rukama da pobegnu glavom bez obzira, tako da izadje na isto.

Možda se poslednjih meseci potrefilo da su baš usledile loše vesti jedna za drugom u seemingly neprekidnoj sukcesiji, ali ja se nikad ovako loše nisam osećao povodom Srbije i generalnog stanja u njoj. Sve tužnije i očajnije. I, vrlo van sopstvenog karaktera koji ne voli da bedači i teži tome da bude optimističan koliko god se to može, nešto slutim da idu još mnogo gora vremena.
automatic automatic 20:21 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Odmah prorade odbrambeni mehanizmi i cinizam (vidi pod automatic).

molim lepo, ja nikoga ne mrzim, samo sam primetio da je nekima ovde u redu da se ljudi diskriminisu po pitanju fizickog izgleda, ali im smeta ako su oni predmet diskriminacije po nekom drugom osnovu.

ako si spreman da diskriminises druge, onda budi spreman da i sam budes predmet diskriminacije. povod i kriterijumi su manje bitni, princiP tu igra veoma vaznu ulogu.
angie01 angie01 20:47 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

dva puta sam proveravala nik, trljam oci, je l od vrucine,...kad ono stvarno!

...sta cu, preporucila!
princi princi 20:48 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Teško da išta više smeš da zucneš što liči na kritiku, koliko god ona genuinely dobronamerna i zabrinuta bila. Čak i ako strogo i dosledno vodiš računa da ti ton nikako ne bude pljuvački. Odmah prorade odbrambeni mehanizmi i cinizam (vidi pod automatic). A katkad osetiš baš tu istu mržnju o kojoj govoriš, pripadao ili ne gorepomenutim grupacijama - samo zato što si se usudio da izjaviš da u Srbiji nešto ne valja. Pre neki dan mi je tako neki balvan u razgovoru (u Beogradu sam trenutno) skresao u lice da "predugo živim napolju", da sam se "odrodio" i jesam li ja Srbin ili nisam.

Stanje nacije je katastrofalno. Toliko da se po prvi put u životu nosim mišlju da se više nikada ne vraćam u Srbiju. Ovde po blogovima kukaju Toma, Tadić, Dačić, Đilas, a uopšte nije u političarima problem. Problem je u ljudima. Jednostavno sa mentalnim stanjem koje preovlađuje, evo, već dobrih 25, 30 godina (a moguće je i duže), Srbija nema šanse da ikada postane normalna zemlja. Ono što hoću da kažem je da ljudi ove ili one seksualne ili nacionalne orijentacije nisu jedine žrtve te kuge: žrtve su svi. Ne treba se zavaravati: Srbija je postala kloaka država, i nije tome kriv ni Milošević ni Dačić ni Tadić. Krivi smo svi- i mi što smo otišli i oni što su ostali. Pre neki dan jedan pametan čovek napisa da je
mnogo pametan čovek
преврат из 2000. послужио да се са свих нас скини терет било какве одговорности. "Ко је крив? -- Крив је наш ритуални жртвени јарац СМ, и њега кад бацимо у провалију, и сви наши греси одоше тамо." И никад се нисмо суочили са тиме какви смо и какви смо били. Никад. 
cult cult 22:14 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Srbija nema šanse da ikada postane normalna zemlja. Ono što hoću da kažem je da ljudi ove ili one seksualne ili nacionalne orijentacije nisu jedine žrtve te kuge: žrtve su svi. Ne treba se zavaravati: Srbija je postala kloaka država, i nije tome kriv ni Milošević ni Dačić ni Tadić. Krivi smo svi- i mi što smo otišli i oni što su ostali.


To što moja deca rastu ovde je rezultat moje neodgovornosti i inertnosti. I ta misao i osećaj me ne napušta. Teskoba, jebote. I beznadje.
princi princi 22:25 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Teskoba, jebote. I beznadje

Pre neku noć sam se probudio i usred noći pomislio: "Čekamo već 40 godina da prođe ovaj, pa onaj, pa taj. Praškovi, ulja, benzini, par-nepar, nestašice struje, isključenja po grupama, patike, sankcije, benzin, Golubnjače, Miloševići, Dačići, Đinđići, Tadići, Vučići, Dinkići, Koštunice, Tome... Jebote, pa Srbija se nikad neće promeniti. " Stvarno porazna misao i stvarno depresivna ideja, gde god da si na kugli zemaljskoj.

A možda je sve što smo tako loši na ovoj Olimpijadi: svi kao nešto plaču, kukaju, izvinjavaju se trenerima, naciji, sebi, mami, tati, vidiš očaj u facama. I Ameri, i Kinezi, i Kanađani. Svi mogući. Samo naši gube potpuno flegmatični, bez ikakvog želje, žara.
angie01 angie01 22:41 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Dačići,Vučići, Dinkići, Koštunice, Tome


..ovi bome nikako, stalno opetuju!...k'o k(r)uzno kretanje!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:17 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

aj kada svi tako kažete verovatno ste u pravu, mada ja to o čemu pričate ne vidim. ili bar ne u tolikim razmerama.
ni približno tolikim.
ok, ja verovatno ne živim u srbiji nego na marsu.
ili sam verovatno toliko zadrigao i podbuo od mržnje da u toj zaslepljenosti više ništa ne primećujem.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:24 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

cult
Srbija nema šanse da ikada postane normalna zemlja. Ono što hoću da kažem je da ljudi ove ili one seksualne ili nacionalne orijentacije nisu jedine žrtve te kuge: žrtve su svi. Ne treba se zavaravati: Srbija je postala kloaka država, i nije tome kriv ni Milošević ni Dačić ni Tadić. Krivi smo svi- i mi što smo otišli i oni što su ostali.


To što moja deca rastu ovde je rezultat moje neodgovornosti i inertnosti. I ta misao i osećaj me ne napušta. Teskoba, jebote. I beznadje.



moje, za sada jedino dete (nadam se, biće još koje) raste u srbiji. ne mislim da je zbog toga nesrećno, niti se ja zbog toga osećam nesrećan.
naravno, ne mislim da bi mu nešto falilo i da raste u americi, holandiji ili španiji.
doduše, ja mislim da bi se čak i u avganistanu nekako snašli (bar po pitanju sreće) tako da verovatno nisam neki pouzdan reper.
milisav68 milisav68 23:35 08.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

princi

A što se tako loše živi? Pa zbog mržnje i to ne (samo) prema pederima, lezbejkama, Amerikancima, Ciganima, Šiptarima, crncima, Arapima, Hrvatima, M(m)uslimanima nego svima a, rekao bih, prema sebi najviše. Neko je nekada tom narodu koji živi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i delu Hrvatske, okrenuo u glavi neki vektor na pogrešnu stranu, i to sad uopšte nije lako ispraviti. Predaleko se otišlo u efe, u skroz pogrešnu stranu.

Da se vi školovani nešto pitate, otišli bi i Srbi i Srbija u qrac.
princi princi 00:53 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Da se vi školovani nešto pitate, otišli bi i Srbi i Srbija u qrac.

Molim da se ne vređamo. Sebe u svašta računam, ali u školovane nikako.
Goran Vučković Goran Vučković 00:55 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Molim da se ne vređamo. Sebe u svašta računam, ali u školovane nikako.

Još da staviš šajkaču preko ušiju - i niko te neće prepoznati.
princi princi 02:22 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Goran Vučković
Molim da se ne vređamo. Sebe u svašta računam, ali u školovane nikako.

Još da staviš šajkaču preko ušiju - i niko te neće prepoznati.

Ne, ta lokalna prejebavanja sa šajkačama, opancima, čačkalicama međ zubima i neizbežnim viskijem sa zadovoljstvom prepuštam drugima.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:26 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

I, vrlo van sopstvenog karaktera koji ne voli da bedači i teži tome da bude optimističan koliko god se to može, nešto slutim da idu još mnogo gora vremena.


"Čekamo već 40 godina da prođe ovaj, pa onaj, pa taj. Praškovi, ulja, benzini, par-nepar, nestašice struje, isključenja po grupama, patike, sankcije, benzin, Golubnjače, Miloševići, Dačići, Đinđići, Tadići, Vučići, Dinkići, Koštunice, Tome... Jebote, pa Srbija se nikad neće promeniti.


Jos kad se tome doda cinjenica da se svet vrtoglavo menja i da pred mnogo stabilnijim drustvima i nacijama stoje veliki izazovi slika postaje jos mracnija. Srbija, na zalost, nema potencijal da se suoci sa takvim izazovima - sve je potrosila i dalje trosi grupa mangupa.
princi princi 10:56 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Jos kad se tome doda cinjenica da se svet vrtoglavo menja i da pred mnogo stabilnijim drustvima i nacijama stoje veliki izazovi slika postaje jos mracnija. Srbija, na zalost, nema potencijal da se suoci sa takvim izazovima - sve je potrosila i dalje trosi grupa mangupa.

Slika je, zapravo, i gora.. U mnogim segmentima Srbija nije stagnirala, nego je nazadovala čak i u odnosu na Miloševićevo vreme.

Ali moja reakcija zaista nije (ili bar ne bi trebalo da se shvati) kao uobičajeni drugosrbijanski rant (iako priznajem da mestimično liči). Gore napisah da je ta "grupa mangupa" mit, laž, koju većina koristi da bi projektovala svoju odgovornost, izbegla suočavanje sa sobom i, u osnovi, nastavila sa starim taljiganjem. Komunizam je Srbiji doneo par dobrih stvari i neuporedivo više loših. Neodgovornost za sopstvene postupke, oslanjanje na "državu" i besomučno uništavanje vrlo ograničenih resursa su verovatno one koje je najskuplje koštaju.
sevarlica sevarlica 13:26 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

skresao u lice da "predugo živim napolju", da sam se "odrodio" i jesam li ja Srbin ili nisam.


Takvim kretenima treba pripretiti regulisanim puštanjem krvi, i merenjem krvnih zrnaca na sred Terazija.

Mene posebno užasavaju takvi likovi, a smatram sebe srpskim nacionalistom, samo što ja sve rođene u Srbiji automatski smatram Srbima bez obzira da kog su porekla, kojim jezikom govore i kom se bogu mole ili ne mole. Meni su svi isti, jednaki u pravima i obavezama samnom.
Možda je to zbog sredine iz koje dolazim, jer kod nas je uvek bilo mnogo ljudi različitog porekla ali su se ljudi asimilirali u većinu. Probajte da kažete nekom u Ciganmali u mom mestu da je Rom pa će vas gledati kao da ste pali sa Marsa, jer se oni svi izjašnjavaju kao Srbi-Cigani, t.j. ne izjašnjavaju se jer to nikom nije preterano bitno.
Takođe homoseksualaca ima i bilo ih je uvek, i cela varoš zna ko su, i opet nikom to nije bitno jer oni ne paradiraju gologuzi kroz varoš već se druže sa svima i ponašaju kao civilizovani ljudi. (One učesnike parada ponosa po Evropi ne smatram civilizovanima već divljacima i devijantima)
Filip2412 Filip2412 14:35 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

princi
Komunizam je Srbiji doneo par dobrih stvari i neuporedivo više loših.
princi, komunizam je opet samo izgovor. Zapravo, mnogo se manje kralo i varalo, mnogo se posteniji odnos prema drzavi imao u komunizmu. Pa u komunizmu bre ni turbo folk nije postojao ej! :)

A i toliko je drzava koje su bile pod komunizmom pa se opet danas boloje snalaze od Srbije.
blogovatelj blogovatelj 14:49 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Zapravo, mnogo se manje kralo i varalo, mnogo se posteniji odnos prema drzavi imao u komunizmu.


Netacno.

Pa u komunizmu bre ni turbo folk nije postojao


Netacno.
blogovatelj blogovatelj 14:50 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

A i toliko je drzava koje su bile pod komunizmom pa se opet danas boloje snalaze od Srbije.


Jel bilo rata u tim drzavama?
princi princi 14:59 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Zapravo, mnogo se manje kralo i varalo, mnogo se posteniji odnos prema drzavi imao u komunizmu.

To ne znamo. Onda je bilo više svega, pa se manje primećivalo. Kad se krade s gomile ništa se ne primeti. Kad se gomila istroši, primeti se i kad zrnce fali.
Pa u komunizmu bre ni turbo folk nije postojao

Ovo je duga priča ali turbo folk je postojao u raznim obličjima (Ibarska magistrala, pastirski pa partizanski rok, bosanski hevi metal- meni su, na primer, Divlje jagode arhetipski turbo folk band...). Mlad si pa se ne sećaš, ali bio jednom davno jedan bend koji se zvao Buldožer, oni su dosta komentarisali na tu temu...
Colin_bgd Colin_bgd 15:13 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Jel bilo rata u tim drzavama?

Srbija nije (bila) u ratu...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:31 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

princi
Jos kad se tome doda cinjenica da se svet vrtoglavo menja i da pred mnogo stabilnijim drustvima i nacijama stoje veliki izazovi slika postaje jos mracnija. Srbija, na zalost, nema potencijal da se suoci sa takvim izazovima - sve je potrosila i dalje trosi grupa mangupa.

Slika je, zapravo, i gora.. U mnogim segmentima Srbija nije stagnirala, nego je nazadovala čak i u odnosu na Miloševićevo vreme.

Ali moja reakcija zaista nije (ili bar ne bi trebalo da se shvati) kao uobičajeni drugosrbijanski rant (iako priznajem da mestimično liči). Gore napisah da je ta "grupa mangupa" mit, laž, koju većina koristi da bi projektovala svoju odgovornost, izbegla suočavanje sa sobom i, u osnovi, nastavila sa starim taljiganjem. Komunizam je Srbiji doneo par dobrih stvari i neuporedivo više loših. Neodgovornost za sopstvene postupke, oslanjanje na "državu" i besomučno uništavanje vrlo ograničenih resursa su verovatno one koje je najskuplje koštaju.


Sa ovim se već slažem u velikoj meri. Slažem se i da je situacija u Srbiji na psihološkom planu katastrofalna (i na mnogim drugim, ali mi sada pričamo o ovom). Međutim, tu mržnju o kojoj ti pričaš ne vidim.
Što se tiče tog famoznog "5. oktobra" jedan od osnovnih problema u veyi sa tim prevratom je što su mnogi to doživeli kao put za povratak u tobož "zlatne osamdesete" za kojima su cmizdrili devedesetih.
Apsurdno, ali to "Miloševićevo vreme", koliko god odvratno da je bilo,je od pojedinca je zahtevalo mnogo više lične odgovornosti od pojedinca, bar po pitanju sopstvenog života. A to je ono što se trenutno sredovečnoj (kraj tridesetih do ranih pedesetih) generaciji "urbanih" Srba nikako ne sviđa.
Mislim da su trenutni klinci (u proseku) mnogo ozbiljniji po tom pitanju, bez obzira na to kako ih propagandni pamfleti od filmova poput "Šišanja" ili "Klipa" prikazuju.
bolid1 bolid1 15:37 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

milisav68

Da se vi školovani nešto pitate, otišli bi i Srbi i Srbija u qrac.



bolid1 bolid1 15:41 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

blogovatelj


Pa u komunizmu bre ni turbo folk nije postojao


Netacno.


Nije do postojanja, nego do odnosa prema tome sto postoji, a bio je bitno drugaciji...


milisav68 milisav68 16:12 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

bolid1
blogovatelj


Pa u komunizmu bre ni turbo folk nije postojao


Netacno.


Nije do postojanja, nego do odnosa prema tome sto postoji, a bio je bitno drugaciji...

Heh, malobrojni slušali narodnjake - u milionskim tiražima.

Iluzija, da je sve bilo na nivou, je posledica samo dva TV kanala, i nešto malo štampe - a sve pod komesarskom kontrolom.

Pa najgledaniji filmovi u bioskopima su bi "Tesna koža" i "Žikina dinastija", a čak su "Ko to tamo peva" i "Maratonci" sticali popularnost tek kasnije....
Filip2412 Filip2412 16:51 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Netacno.

Netacno.
ja mislim da je Tacno.


Turbo Folk iako je bio u teskom undergaound-u a sa dosaskom demokratije postao je mainstream

a sto se tice kraduckanja... dajte molim vas, pa kralo se uvek naravno ali nekada se i radilo, nase mashinske i gradjevinske firme su imale uspesne i ogromne projekte po intostranstvu a sa dolaskom demokratije uspeju da izgrade 40km puta za 20 godina


Daleko od toga da branim komunizam, prvi sam galamio za rusenje petokrake ranih devedesetih, prvi sam skinuo Titovu sliku sa zida u srednjoj skoli

a kad pogledam sada unazad, zalosno je da moram reci kako se pod Titom najbolje zivelo... pa mi smo bre hteli svim silama sa Staljinom, jeste Tito imo goli otok ali za koga? uglavnom za nalozene srpske staljiniste.... zrtvovan je odredjen broj ljudi ali je spasena zemlja od staljina

da ne idemo u detalje... jendostavno, ideologija je nebitna - kakvo god da je uredjenje mi napravimo sranje, ideologija kod nas i ne postoji


imate cetnike koji pljuju kralja, komuniste koji su ustvari kapitalisticka oligarhija, hipi pankere, anarhiste koji su religiozno i nacionalno ostrasceni... opste ludilo

Djindjic je tu bio dobar, jer osim rada i discipline nije propovedaio nikakvu ideologiju, zato je i bio jako nepopularan


bolid1 bolid1 16:52 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

milisav68
bolid1
blogovatelj


Pa u komunizmu bre ni turbo folk nije postojao


Netacno.


Nije do postojanja, nego do odnosa prema tome sto postoji, a bio je bitno drugaciji...

Heh, malobrojni slušali narodnjake - u milionskim tiražima.

Iluzija, da je sve bilo na nivou, je posledica samo dva TV kanala, i nešto malo štampe - a sve pod komesarskom kontrolom.

Pa najgledaniji filmovi u bioskopima su bi "Tesna koža" i "Žikina dinastija", a čak su "Ko to tamo peva" i "Maratonci" sticali popularnost tek kasnije....


Al' bila i mnogo veca drzava, na 80e6 stanovnika, milionski tiraz je prihvatljiv, na 7e6 stanovnika, milionski tiraz je katastrofa!
bolid1 bolid1 16:53 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


imate cetnike koji pljuju kralja, komuniste koji su ustvari kapitalisticka oligarhija, hipi pankere, anarhiste koji su religiozno i nacionalno ostrasceni... opste ludilo


Kad tako postavis...
automatic automatic 17:35 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Daleko od toga da branim komunizam, prvi sam galamio za rusenje petokrake ranih devedesetih, prvi sam skinuo Titovu sliku sa zida u srednjoj skoli

jel je jos cuvas?
angie01 angie01 18:24 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno




ja mislim da je Tacno.


Tacno, naravno!

Sta su to Titovi naslednici nasledili?

Joka godinama zivela na rubu siromastva, izolovana!

Zar nije od seljacke zemlje napravljena yu, ciji je pasos nesto vredeo?

Radile fabrike, izvozile, ljudi imali posao, vodilo se racuna o nekom socijalnom momentu!

Koje zabrane filmova- pa na Festu si gledao neke, koji su upravo imale premijeru na petoj aveniji!

Putovalo se svuda gde si hteo, niko te nije pogledao popreko, kada procita iz soske odakle si!

jesu se postavljali politicki kadrovi, ali sa diplomama onog sto je trebalo za to neko mesto!

Naravno da je u jednom momentu trebalo prepakovati celu situaciju, kada su se stekli uslovi i nije vise islo na isti nacin- to svakako nije trebalo da bude ratno razarnje, a ni ono kasnije-potpuno unistenje svega!

sta je sad ovo, kako se zove i jos vaznije, kako ce ovo da se popravi i ko ce biti taj spasilac?
angie01 angie01 18:31 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno



Nije do postojanja, nego do odnosa prema tome sto postoji, a bio je bitno drugaciji...


Kakav bre turbo folk- pa na kojoj zurci su se pustali narodnjaci- ni Cune ni Toma zdravkovic, koji su za ove sada, cista klasika!

Skc je bio Skc, a Zeleznik, zeleznik,...oni sa Ibarske nisu dolazili u Cepalin ili kst-svako znao gde pripada i to bez bilo kakvog ruznog konteksta, a pri tome postojao neki kodeks!

Alo bre, Ljuba Zemunac kada dodje ispred Doma omladine, on pokupi one svoje i odu u svoju bolju buducnost, nisu ni dirnuli nekog ko nije iz njihovog sveta, tada je tuca bila merilo snaga- sada svaki klonac ima noz ili pistolj i nije mu frka da potegne!...sve otislo u qrac!
bolid1 bolid1 18:43 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


Kakav bre turbo folk- pa na kojoj zurci su se pustali narodnjaci-


Za mog detinjstva, de oces...hebote, bio je problem naci onu gde se ne pustaju


...sve otislo u qrac!


ihaj, odavno...
angie01 angie01 18:50 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

bolid1
Kakav bre turbo folk- pa na kojoj zurci su se pustali narodnjaci-Za mog detinjstva, de oces...hebote, bio je problem naci onu gde se ne pustaju
.....


pa ti nisi odrastao za vreme Tita- a o tome smo pricali:)))- nego devedesetih, kada je sve prstalo od tog sranja!
blogovatelj blogovatelj 18:58 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Srbija nije (bila) u ratu...


Slobodane, vaskrsao si?
blogovatelj blogovatelj 19:11 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Heh, malobrojni slušali narodnjake - u milionskim tiražima.


Bas o tome pricam.
Mnogo ljudi u Srbiji misli da je Srbija bila neko mudo osamdesetih.
A ona, kao i sada, kao i uvek, bila zemlja seljaka. Na brdovitom Balkanu.
Ko je Breni i Miroslavu isao na koncerte? Ko je kupovao Semsine kasete? Brena punila stadione, EKV svirao pred 200 ljudi kad sam ih prvi put gledao. Kasnije su stizali do 4000.
Ko je gledao Zikinu dinastiju?
Ko je nosio stone washed farmerke i Lakoste iz Stambola?
Zvezda bila prvak u fudbalu? Jeste, ali dziberi igrali za Zvezdu. Uvek, pa i tada. Ni Partizan nije nesto bitno bolji. Setimo se Brnovica i njegove frizurice.
Da budem iskren i ja sam mislio drugacije, ali sam odlaskom u vojsku 1986. odagnao sve iluzije.
Najbolji statisticki presek nacije je voz i vojska.
A najveci turbo folk i tada i sada i uvek je zgrazanje "urbanog" Beograda nad dziberizmom.
Gospode ubrani od urbanih.
bolid1 bolid1 19:13 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

angie01
bolid1
Kakav bre turbo folk- pa na kojoj zurci su se pustali narodnjaci-Za mog detinjstva, de oces...hebote, bio je problem naci onu gde se ne pustaju
.....


pa ti nisi odrastao za vreme Tita- a o tome smo pricali:)))- nego devedesetih, kada je sve prstalo od tog sranja!


No kidding?

Znam, samo volem citati sve i svasta, pa tako i stare knjige i clanke novinske koji se bave "kulturnom" istorijom...hebiga, Enciklopediju YU mitologije sam obrnuo dva put'
Filip2412 Filip2412 19:13 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

jel je jos cuvas?
automatic, daleko sam od Balkana, nikakve ideologije ne sledim, moze mi se
bolid1 bolid1 19:18 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


Slobodane, vaskrsao si?


Nema struje, nema vode;
joj Slobo, sto nam ode.
blogovatelj blogovatelj 19:18 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Turbo Folk iako je bio u teskom undergaound-u a sa dosaskom demokratije postao je mainstream


To je zbog klasnog uredjenja sistema.
Tada su po prvi put seljacine mogle da kazu da su seljacine i da se ponose time.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:29 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Najbolji statisticki presek nacije je voz i vojska.



Citav vagon smrdi od prljavih nogu,
piletina, pivo, pijani kreteni.
Psujem mater onom pokvarenom Bogu,
zasto su se kola slomila na meni..
sevarlica sevarlica 20:05 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


Skc je bio Skc, a Zeleznik, zeleznik,...oni sa Ibarske nisu dolazili u Cepalin ili kst-svako znao gde pripada i to bez bilo kakvog ruznog konteksta, a pri tome postojao neki kodeks!


ili na Akademiju, u Prostor, Kriticar, Omen, parkic kod Sezama, Idijot, Wunderbar, itd.

Sve je to bilo dostupno i 90-ih, ali su se okrenuli modaliteti ponasanja. Sve se okrenulo naopacke, pa je ponasanje koje je bilo sankcionisano do 80-ih bilo opste prihvatljivo pa cak i pozeljno od 90-ih do dan danas.

P.S. Lepo si primetila, cak su nam i kriminalci bili nekako drustveno prihvatljiviji
bolid1 bolid1 20:18 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


ili na Akademij


Prezivela i '90...ubise je skotovi skoro...
number42 number42 20:41 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

sevarlica
smatram sebe srpskim nacionalistom


ja nisam primetio iz ovog komentara, nego covek koji razmislja svojom glavom, dobronamerno.

ja sve rođene u Srbiji automatski smatram Srbima bez obzira da kog su porekla, kojim jezikom govore i kom se bogu mole ili ne mole. Meni su svi isti, jednaki u pravima i obavezama samnom.


slazem se, ovo je moderno shvatanje nacije zasnovano na gradjanstvu/drzavljanstvu, a unutar toga postojanje nacije zasnovano na etnickom. sve ovo ima u teoriji, a imamo i primere kao svajcarska, austrija, nemacka, amerika, kanada...

kod nas je uvek bilo mnogo ljudi različitog porekla ali su se ljudi asimilirali u većinu. Probajte da kažete nekom u Ciganmali u mom mestu da je Rom pa će vas gledati kao da ste pali sa Marsa, jer se oni svi izjašnjavaju kao Srbi-Cigani, t.j. ne izjašnjavaju se jer to nikom nije preterano bitno.


slazem se, ali ne radi se o asimilaciji, vec o multikulturalnom drustvu u kom se razlike ne primecuju (tj nikoga nije briga) i normalnim shvatanjima, u ovom slucaju na lokalnom nivou.

isti slucaj je postojao na kosovu do neke sredine 19. veka. ljudi su ziveli potpuno normalno jedni s drugima, ne postoji nijedan dokumet do tog doba gde se srbi i albanci ne podnose. vecina je obicno znala po cetiri jezika (npr srpski, albanski, turski, prizrensko-timocki), sve dok nekim elitama s podrskom inostranstva, na obe strane, nije, s pocetkom stvaranja modernih nacija polovinom 19. veka (na etnickom principu u ovom slucaju), pala na pamet genijalna ideja da bi lepo doslo malo etnickog ciscenja radi glatkog pripajanja teritorija. i umesto da kosovo povezuje srbe i albance, da se ljudi dogovaraju pa ako treba i vek i po, imas vek i po totalnog haosa, zrtava, mrznje, izmedju naroda koji bi trebali da su bliski i upuceni jedni na druge.


a ovo sa ciganima je budalastina par ekselans, jer je neko tamo na nekom kongresu odlucio da cela jedna rasa ljudi slicne boje koze treba da nosi isto ime - 'ljudi'?! wtf... i tacno je da se cigani ne izjasnjavaju, jednostavno tako razmisljaju, a ako im se vec natura taj koncept, onda idu po principu modernih nacija - nacija u etnickom smislu + nacija u drzavnom/gradjanskom smislu, u ovom slucaju cigani-srbi.

Takođe homoseksualaca ima i bilo ih je uvek, i cela varoš zna ko su, i opet nikom to nije bitno jer oni ne paradiraju gologuzi kroz varoš već se druže sa svima i ponašaju kao civilizovani ljudi.


e vidis, ovde gresis. nikome nije bitno ko je gay ili ne PA ZATO homosi ne paradiraju. a kad je ljudima bitno, i to NEGATIVNO bitno, onda paradiraju. uzrok paradiranja je negativno gledanje okoline, i pokusaj da se skrene paznja na, NEVEROVATNE, probleme koje imaju homoseksualci u vecini drustava.

milisav68 milisav68 21:00 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

bolid1

Al' bila i mnogo veca drzava, na 80e6 stanovnika, milionski tiraz je prihvatljiv, na 7e6 stanovnika, milionski tiraz je katastrofa!

Ma samo je sve to izašlo na videlo.

Najtiražnija R`N`R ploča je bila "Mrtva Priroda" od Čorbe - oko 450.000, dok je recimo "Paket aranžman" prodat u 30.000.(blogokolega Krstić može da kaže tiraž Idola, ako hoće).

A imao si pop muziku tipa, Zdravko Čolić, Magazin....koji su išli i do miliončeta...da ne tražim sad tiraže "Rokera s Moravu".


bolid1 bolid1 21:16 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

milisav68

Najtiražnija R`N`R ploča je bila "Mrtva Priroda" od Čorbe - oko 450.000, dok je recimo "Paket aranžman" prodat u 30.000.(blogokolega Krstić može da kaže tiraž Idola, ako hoće).

A imao si pop muziku tipa, Zdravko Čolić, Magazin....koji su išli i do miliončeta...da ne tražim sad tiraže "Rokera s Moravu".


Ima i tu istine, ali, vidi ovako, postojalo je nesto, neka scena, zovi kako oces, sad imas, cast izuzetcima, nista...hebote, mrdali se ljudi, putovali, gledali, donosili ovamo...bre, ako nista drugo, isli ste u fuckin Trst po farmerke i ploce

Da ne otkrih, sa 17 leta, volonterske kampove, pitanje sta bi video i koliko...naslusah se sitnih svirki napolju, a bogami i donesoh ploca...te mi najdraze.

Rokeri s Moravu? (hebiga, bilo jace od mene )
milisav68 milisav68 21:50 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

bolid1

Ima i tu istine, ali, vidi ovako, postojalo je nesto, neka scena, zovi kako oces, sad imas, cast izuzetcima, nista...hebote, mrdali se ljudi, putovali, gledali, donosili ovamo...bre, ako nista drugo, isli ste u fuckin Trst po farmerke i ploce

Ma to je bio uzak krug ljudi, za to vreme su narodnjaci punili stadione i vašare.

Južni vetar

I da, to čuveno putovanje, ljudi iz mog mesta (i okoline) su inostranstvo išli u Grčku na more, i u Nemačku/Austriju da rade....eventualno u Trs u šverc.
Ostali nisu ni vadili pasoše....jednostavno nije ih ni zanimalo....
angie01 angie01 22:23 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


Ma to je bio uzak krug ljudi, za to vreme su narodnjaci punili stadione i vašare.

Južni vetar

I da, to čuveno putovanje, ljudi iz mog mesta (i okoline) su inostranstvo išli u Grčku na more, i u Nemačku/Austriju da rade....eventualno u Trs u šverc.
Ostali nisu ni vadili pasoše....jednostavno nije ih ni zanimalo....


svako govori ono sto mu je poznato!

..juzni vetar je tada bio na Ibarskoj, a sada je na svakom tv kanalu, u areni, sc, svuda- produvalo!
princi princi 22:39 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Što se tiče tog famoznog "5. oktobra" jedan od osnovnih problema u veyi sa tim prevratom je što su mnogi to doživeli kao put za povratak u tobož "zlatne osamdesete" za kojima su cmizdrili devedesetih.
Apsurdno, ali to "Miloševićevo vreme", koliko god odvratno da je bilo,je od pojedinca je zahtevalo mnogo više lične odgovornosti od pojedinca, bar po pitanju sopstvenog života. A to je ono što se trenutno sredovečnoj (kraj tridesetih do ranih pedesetih) generaciji "urbanih" Srba nikako ne sviđa.

Ima teorija, vrlo ozbiljnih, da je Milošević prvi pravi srpski libertarijanac jer je totalno obesmislio državu i sve njene institucije. Kad pogledaš, Dafina i Jezda su prototipi banaka za koje se libertarijanci zalažu. Astronomske kamate, totalni rizik. Policija je bila toliko korumpirana da si, praktično, kupovao svoju sigurnost ili je obezbeđivao sopstvenim oružjem ili snagom (šta je ko imao). Imali smo i apsloutno stabilnu valutu, zlatni standard: marku, odnosno pfening. Kad pogledaš taksativno, to je sve za šta se, na primer, zalaže vladaxy- raj na zemlji.

Ipak, bilo je i dobrih stvari. Ljudi su bili mnogo solidarniji i kreativniji tokom šetnji 1996. i 1997. nego ikada pre i posle. Tokom šetnji, političke lidere (Điniđića, Draškovića i Vesnu Pešić) nismo gledali kao bogom dane spasioce koji sipaju mudrosti iz rukava nego kao nužno zlo. Nikada pre ni posle toga se to nije ponovilo.
blogovatelj blogovatelj 22:47 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

na 80e6 stanovnika,


U kojoj to drzavi?
SFRJ je imala dvadesetdva miliona stanovnika.
blogovatelj blogovatelj 22:49 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

svako govori ono sto mu je poznato!

..juzni vetar je tada bio na Ibarskoj, a sada je na svakom tv kanalu, u areni, sc, svuda- produvalo!


Doslo vreme da citiram sam sebe.

A najveci turbo folk i tada i sada i uvek je zgrazanje "urbanog" Beograda nad dziberizmom.
Gospode ubrani od urbanih.
milisav68 milisav68 23:32 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

angie01

svako govori ono sto mu je poznato!

Ma da, sad ja treba da ti objašnjavam, da sam imao tetku u Beogradu (da sam dosta vremena provodio kod nje), i da me je brat od tetke (koji je 8 godina stariji od mene) vodao po klubovima i koncertima.....
.juzni vetar je tada bio na Ibarskoj,

i u punom Pioniru ili Kalemegdanu gde je na "Poselu 202", bilo i po 10.000 ljudi.



angie01 angie01 23:55 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno


i u punom Pioniru ili Kalemegdanu gde je na "Poselu 202", bilo i po 10.000 ljudi.


pa jeste, al ko je tamo dolazio?...sad bas ta cifra i nije bila, al sve jedno!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:59 09.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

pa jeste, al ko je tamo dolazio?


Valjda Beogradjani?
Siguran sam da je seljaka tamo bilo najmanje.
Koncerti se uglavnom odrzavaju tamo gde ima publike, a ti su se odrzavali u beogradskom epicentru.
bolid1 bolid1 00:04 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

blogovatelj

U kojoj to drzavi?
SFRJ je imala dvadesetdva miliona stanovnika.


Tipfeler, poenta je ista.
bolid1 bolid1 00:05 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

angie01

Ma to je bio uzak krug ljudi, za to vreme su narodnjaci punili stadione i vašare.

Južni vetar

I da, to čuveno putovanje, ljudi iz mog mesta (i okoline) su inostranstvo išli u Grčku na more, i u Nemačku/Austriju da rade....eventualno u Trs u šverc.
Ostali nisu ni vadili pasoše....jednostavno nije ih ni zanimalo....


svako govori ono sto mu je poznato!

..juzni vetar je tada bio na Ibarskoj, a sada je na svakom tv kanalu, u areni, sc, svuda- produvalo!


Na to sam mislio kad napisah ono gore, kad vidim sta&gde je produvalo, Ibarska je dom kulture...
milisav68 milisav68 00:06 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

angie01

pa jeste, al ko je tamo dolazio?...sad bas ta cifra i nije bila, al sve jedno!

Takođe popularna emisija je bila “Poselo 202”. Emitovala se sa Kalemegdana i hale “Pionir” i bila je veoma posećena.
- Na te koncerte je dolazilo i po 10.000 ljudi. Jednom prilkom kad je u “Pioniru” organizovan “Hit godine”, mi nismo imali opremu da organizujemo koncert.


Četiri decenije uz Beograđane
angie01 angie01 00:07 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno



Doslo vreme da citiram sam sebe.


kad si umislio da su to neke velike misli!:))))


A najveci turbo folk i tada i sada i uvek je zgrazanje "urbanog" Beograda nad dziberizmom.
Gospode ubrani od urbanih.



kako da ti kazem, ono sto je najgadnije, su oni izmedju, sto stalno ispoljavaju svoje frustracije prema necemu sto ne razumeju, a hteli bi, pa onda to mrze!

izasli iz sela, a nikako da postanu grajdani, pa su onda malogradjani!

Ti, hebote, stig'o i do Kanada, a da nista na tebi nije uspelo, toliko ti jak rodni kraj!

Ja licno se ne zgrazavam, meni zao sto je moj grad poseljacen do te mere, da pristojnost, maniri, dobar ukus, obrazovanje,...budu nepozeljni, do te mere, da su postali negativno brojanje, umesto cilj!....i onda je to ovo sto imamo!
bolid1 bolid1 00:09 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

angie01

meni zao sto je moj grad poseljacen do te mere, da pristojnost, maniri, dobar ukus, obrazovanje,...budu nepozeljni, do te mere, da su postali negativno brojanje, umesto cilj!....i onda je to ovo sto imamo!



angie01 angie01 00:20 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

Poselo 202


lepo te pitam, a ko je na ta posela dolazio?

na dvesta dovojci sam slusala krug 202-kom sa Draganom Babicem i Ozon!
angie01 angie01 00:20 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

beli listic!
milisav68 milisav68 00:43 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

angie01
Poselo 202

lepo te pitam, a ko je na ta posela dolazio?

Pa Beogradjani, mislim bilo je tu i ljudi sa strane verovatno (iz neke bliže okoline), al da će neko da zapuca iz daleka da bi slušao 4 pesme nekog gosta "zvezde", svake nedelje - malo teže.
Nije to bio klasičan koncert, pa sad idem da gledam/slušam recimo samo Brenu....pa ću da predjem veliki put zbog toga....ovako sediš u kafani, ili kući sa društvom i slušaš "Poselo", jer se 202-ka "čula" u celoj Srbiji...i inače je bila veoma slušana....
na dvesta dovojci sam slusala krug 202-kom sa Draganom Babicem i Ozon!

Mi smo slušali skoro sve (sem posela), jer nismo mogli da "hvatamo" Studio B.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:22 10.08.2012

Re: Ovo je delimično tačno

princi
Ali moja reakcija zaista nije (ili bar ne bi trebalo da se shvati) kao uobičajeni drugosrbijanski rant (iako priznajem da mestimično liči).


Ja baš htedo' da dobacim da mi izgleda kao da si krenuo da preslušavaš arhivu Peščanika
number42 number42 18:13 08.08.2012

pa

sve je to pitanje tajminga! i vi ste nasli kad cete biti pederi, da ste fino u nekom 15. veku pa da to skrijete, i nikom nista. ili budete neki cuveni hajduci pa vas ko fol turci uhvate i nabijaju na kolac... da vidis miline moj pobro

pazi, ovako, bez zezanja, jednu od najboljih stvari u vezi toga je rekao enver petrovci, cuveni glumac, kada je opisivao stanje '91. nije problem u fasizmu, za njega znas jel ima il nema, mozes promenit ljude il ne, nego u samom SKRETANJU ljudi KA FASIZMU, koje petrovci opisuje ko zombije, dotadasnji prijatelji za koje nije ni sanjao da ce moci da govore i rade ono sto su poceli, su ga fakticki oterali.

mada po meni, narod u srbiji ima i krizu identiteta, jer jednostavno nema kontinuitet. koliko je danas ljudi u srbiji koji su potomci onih srba koji su ziveli tu u 10 veku? osim lala i starobeogradjana i ponekih sredina, ogromna vecina je poreklom bosanaca, hercegovaca i crnogoraca. ne kazem nista lose, eto vecina u sportu su poreklom crnogorci, pa u umetnosti, pa, sta znam, politici nazalost, al oni sad nekom govore 'ako ti se ne svidja a ti idi', a oni, il njihovi preci, su DOSLI u srbiju.
a kome govore da ide? madjarima koji su tu od 10. veka, albancima koji su od 10. veka, itd.

hocu da kazem, mora prvo da se resi IDENTITET srba. on je sad velikosrpski cega vecina ljudi nije svesna, kreiran od ljudi koji su OD VAN srbije poreklom. danasnji velikodrzavni projekti nose sa sobom, onako nausput, i dozu sovinizma, koja se neminovno odrazava i na ostale manjine (boze ruznog li izraza), neetnickog tipa.

mislim, ovo maksimalno uopstavam, (i da se niko ne vredja:) ali samo zelim predociti stanje sto bolje.

znaci prvo i osnovno, treba da se formira moderna srpska nacija (u najsirem smislu reci), sa svim potrebnim definicijama koje karakterisu zapadne nacije, i kojom ce biti zadovoljni svi njeni gradjani i susedi pre svega.


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:38 08.08.2012

Re: pa

treba da se formira moderna srpska nacija (u najsirem smislu reci), sa svim potrebnim definicijama koje karakterisu zapadne nacije, i kojom ce biti zadovoljni svi njeni gradjani i susedi pre svega.


E ovo je kljucno.
Najpre bi valjalo napraviti istrazivanje medju susedima kakvu bi to srpsku naciju oni zeleli, a zatim se truditi da se srpska nacija oblikuje po tom modelu.
Povremeno bi trebalo susede pitati da li su zadovoljni, i kad oni kazu, e sad je dobro, srpsku naciju zamrznuti u tom stanju.



automatic automatic 20:28 08.08.2012

Re: pa

E ovo je kljucno.
Najpre bi valjalo napraviti istrazivanje medju susedima kakvu bi to srpsku naciju oni zeleli, a zatim se truditi da se srpska nacija oblikuje po tom modelu.
Povremeno bi trebalo susede pitati da li su zadovoljni, i kad oni kazu, e sad je dobro, srpsku naciju zamrznuti u tom stanju.



ja sam odusevljen ovom idejom i predlazem da nasi susedi to predloze najpre nama i regionu, a zatim i celom svetu, i ako mogu da nam ucine da nam model oblikuje jedan covek, a mi cemo ga od milja zvati fuhrer

ps
ne mogu da verujem koliko nacista ima na ovom blogu.
number42 number42 23:35 08.08.2012

Re: pa

hoochie coochie man
treba da se formira moderna srpska nacija (u najsirem smislu reci), sa svim potrebnim definicijama koje karakterisu zapadne nacije, i kojom ce biti zadovoljni svi njeni gradjani i susedi pre svega.


E ovo je kljucno.
Najpre bi valjalo napraviti istrazivanje medju susedima kakvu bi to srpsku naciju oni zeleli, a zatim se truditi da se srpska nacija oblikuje po tom modelu.
Povremeno bi trebalo susede pitati da li su zadovoljni, i kad oni kazu, e sad je dobro, srpsku naciju zamrznuti u tom stanju.


pa hoochie, moras odrzavati dobrosusedske odnose, inace imas neprijateljske, koji dovode do rata.

ti zelis da se pitas kako hrvatska ustanovljava naciju, a ne zelis da hrvatska bude pitana kako se ustanovljava srpska nacija? npr, il albanska svejedno.
ne moze to tako, to je prica koja na dugi rok dovodi zemlju do rata, a na kraci do tenzija.

npr, znas kad je pocela ova kosovska prica? pre vise od vek i po, upravo ovim tvojim rezonom, na obe strane.
Jukie Jukie 00:34 09.08.2012

Re: pa

hoochie coochie man
treba da se formira moderna srpska nacija (u najsirem smislu reci), sa svim potrebnim definicijama koje karakterisu zapadne nacije, i kojom ce biti zadovoljni svi njeni gradjani i susedi pre svega.
E ovo je kljucno.Najpre bi valjalo napraviti istrazivanje medju susedima kakvu bi to srpsku naciju oni zeleli, a zatim se truditi da se srpska nacija oblikuje po tom modelu.Povremeno bi trebalo susede pitati da li su zadovoljni, i kad oni kazu, e sad je dobro, srpsku naciju zamrznuti u tom stanju.

E ne može. Dečja prava lepo kažu da dete ima pravo da samo odlučuje u kom pravcu će se intelektualno razvijati
registry_machine registry_machine 07:26 09.08.2012

Re: pa

ti zelis da se pitas kako hrvatska ustanovljava naciju, a ne zelis da hrvatska bude pitana kako se ustanovljava srpska nacija? npr, il albanska svejedno.
ne moze to tako, to je prica koja na dugi rok dovodi zemlju do rata, a na kraci do tenzija.

Zaista je velika steta sto u predskolskom ne uvedu predmet diplomatija, neka bi deca zaista briljirala.
number42 number42 11:13 09.08.2012

Re: pa

registry_machine

Zaista je velika steta sto u predskolskom ne uvedu predmet diplomatija, neka bi deca zaista briljirala.


a da, moja greska, priznajem.

logika da treba uspostaviti i odrzavati dobrosusedske odnose i dogovarati se - je pogresna.

a logika da treba zacrtati svoje ciljeve kako ti ceif, bez obzira na susede - je ispravna.

bravo, genijalno
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:37 09.08.2012

Re: pa

ti zelis da se pitas kako hrvatska ustanovljava naciju


A kako ti znas sta ja zelim?
Da se pitam o tome kako ce se razvijati hrvatska nacija ne zelim uopste. Bas me briga kako ce se oni "ustanovljavati", nek se ustanovljavaju kako im padne na pamet, kako oni misle da im je najbolje. Na svima ostalima je samo da prime k znanju to kako se neka drzava ili nacija "ustanovljava", i da u skladu s tim formiraju svoj stav i odnos prema njoj. Sve ostalo je mesanje u unutrasnje stvari.
npr, znas kad je pocela ova kosovska prica? pre vise od vek i po

Znam
Tako sto tad (pre vek i po) albanska nacija nije ni postojala vec je to bila neka skupina medjusobno nezavisnih plemena. Srpska nacija jeste postojala.
Kasnije, ta plemena grade albansku naciju, koja kao i druge tezi svojoj drzavi, a na nesrecu Srba pretenduju na sprsku teritoriju.
Jedan vazan momenat te antagonizme cini jos radikalnijim a to je: na teritoriji na koju pretednuju i koju osvajaju albanci, ne postoje tragovi kulture te nacije (jer nje, albanske kulture, obzirom da ta nacija nije postojala nije ni imalo) a tragovi srpske su veoma prisutni na toj teritoriji. Ti jasni pokazatelji koji se ne mogu demantovati frustriraju Albance, a istovremeno Srbe cini posebno osetljivim upravo na taj deo srpske teritorije.

Ostalo su kratkorocni odnosi snaga u svetu.
Kad je Srbija bila miljenik velikih ona je lako sprovodila svoju politiku (obrati paznju, ni tada nije imala za cilj proterivanje Albanaca sa Kosova), sada kada su Albanci miljenici oni sprovode svoju, koja, za razliku od spske, podrazumeva proterivanje svega nealbanskog (ona frustracija od gore)

Kako su ti odnosi prilicno promenljiva stvar to ce se jos dosta toga izdesavati na Kosovu.
number42 number42 20:53 09.08.2012

Re: pa

hoochie coochie man
...


ja-o!

ej hoochie, najdobronamerniji savet, uzmi citaj. iz vise izvora, i to razlicitih, uporedjuj, razgovaraj sa ljudima sa svih strana, i onda iznosi stavove i to iskljucivo u upitnom obliku.

znaci, ovo je totalni brainwashing covece.

pozdrav, budi dobar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:59 09.08.2012

Re: pa

Sta ti bi?

Ti kao da si samo mene cekao ceo dan pa odgovori k'o iz topa?

Ajd procitaj opet, ali pokusaj da to bude sa razumevanjem.

Da te zamolim da pokusas makar nesto demantujes je mozda previse, a?
automatic automatic 21:35 09.08.2012

Re: pa

uzmi citaj. iz vise izvora, i to razlicitih, uporedjuj, razgovaraj sa ljudima sa svih strana, i onda iznosi stavove i to iskljucivo u upitnom obliku.

znaci, ovo je totalni brainwashing covece.

ja ne znam sta bi coveku?
mogao je lepo da procita sta su se dogovorili u albanskoj akademiji nauka i da to napise, a ne da se poziva na kulturno istorijske spomenike i istrazivanja skolovanih istoricara i da mozak sebi ispira po bibliotekama...

nego, kad si vec pomenuo upitni oblik, mozes li ti da nam preporucis literaturu za usavrsavnje? nesto o albanskoj kulturi, ali ako moze da ne bude obimno i da moze da stane u dzep, jer ja volim da citam u prirodi...
Goran Vučković Goran Vučković 21:48 09.08.2012

Re: pa


nego, kad si vec pomenuo upitni oblik, mozes li ti da nam preporucis literaturu za usavrsavnje?

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:10 09.08.2012

Re: pa

literaturu za usavrsavnje?

Kad vec pomenu literaturu a Goran postavi ovu sliku

Slucajno naletim na originalno pismo koje je 1912, pisao srpski oficir (inace, da se malo ku*cim, moj predak, neki deda stric, tako nesto) seoskom popu. Javlja mu se iz Ljesa i pozdravlja ga iz "oslobodjene srpske zemlje".
Oslobodjene od Turaka, ne od Albanaca.


automatic automatic 22:39 09.08.2012

Re: pa

Slucajno naletim na originalno pismo koje je 1912, pisao srpski oficir (inace, da se malo ku*cim, moj predak, neki deda stric, tako nesto) seoskom popu. Javlja mu se iz Ljesa i pozdravlja ga iz "oslobodjene srpske zemlje".
Oslobodjene od Turaka, ne od Albanaca.

hcm, mislim da je autenticnost tog pisma vise nego diskutabilna. susedi nisu zadovoljni dosadasnjim razvojem situacije u ovoj raspravi, tako da se tvoj prilog raspravi u vidu pisma ima datirati sa 1992. godina, a deda stric ce od sada biti samo stric koji ti se razglednicom javio sa letovanja.

ukoliko zelis da dobijas starija autenticna pisma, onda moras da znas da ona moraju biti napisana na albanskom ili madjarskom yeziku, zato sto je to tako na ovim prostorima vec 10 vekova, skoro.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:59 09.08.2012

Re: pa

ukoliko zelis da dobijas starija autenticna pisma, onda moras da znas da ona moraju biti napisana na albanskom ili madjarskom yeziku


U jbt, deda mi se onda gadno zahebao.
Em pisao popu, em na srpskom. I to cirilicom. I i datum i godinu stavio.
Ipak cu ja to pismo da spalim (kad vec ne mogu dedu)
automatic automatic 23:07 09.08.2012

Re: pa

U jbt, deda mi se onda gadno zahebao.
Em pisao popu, em na srpskom. I to cirilicom. I i datum i godinu stavio.
Ipak cu ja to pismo da spalim (kad vec ne mogu dedu)

eto, vidis da nije tesko, jedan obrazac smo vec usvojili na zadovoljstvo nekih suseda.
nema niceg lepseg od zadovoljnog suseda.
arianna arianna 18:23 08.08.2012

***

evo odoše još neki

sa sve 600.000 evra nagrade za uspešan rad i u funkciji razvoja, čitaj gubitka dozvole za rad


e, gde meni ode kredit i pare iz najcrnjeg fonda?!
automatic automatic 18:48 08.08.2012

obican covek, beznacajni problemi

Interesantno je da taj koji bezobrazno dozvoli sebi da nekog tera iz zemlje smatra da je on svoj na svome, da je zemlja njegova kuća i da može da istera svakog ko ne igra po njegovim pravilima.


sta znas koja njega muka muci, ali on nije vazan, javnost ne stize da se bavi njegovim problemima, ima vaznija posla, oko seksualnih manjina i njihovih prava i muka koje njih muce, jer ne moze tamo neka nvo da se bavi problemima obicnih ljudi, nema tu nekog interesa...
Filip2412 Filip2412 21:16 09.08.2012

Re: obican covek, beznacajni problemi

jer ne moze tamo neka nvo da se bavi problemima obicnih ljudi, nema tu nekog interesa...
automatic, upravo suprotno: tebi i slicnima, koji ste vecina u Srbiji, vaznije je da sprece gej paradu nego leba da jedu

sta si se ustremio na nvo grupe, pa ne idu oni ulicama i prebijaju ljude...

I koja je uostalom definicija obicnih ljudi? Nesto kao pravoslavni strejt anarhista koji mrzi kapitalizam, nacionalno svestan i patrotski glasan? Covek koji nema pare za karticu za autobus ali ima vremena da galami protiv gej parade?
one for the road one for the road 19:53 08.08.2012

Problem je u tome...

...(IMHO) sto Srbija nema elitu da je povuce napred i to je to. Gomila zadriglih od kojih su neki normalni a drugi (manjina) najgora banda koja samo gleda kako da iskoristi situaciju, uvaljivanjem na drzavne jasle ili beskrupuloznom kradjom i otimacinom.
Postoji neka bozemesacuvajisakloni "srednja klasa" kojoj je "dobro" jer su bolji od zadriglih i postoji citava klasa tupiguza (Predraze, no pun intended) koja cesto odlicno ukazuje na probleme ali nema resenja ili nema snage i moci da resenje primeni.

I kad kazem elita, ne mislim na SANU ili na vodece politicare, nego na pravu i istinsku elitu koja ce znti i moci da usmeri sudbinu naroda i drzave u pravom smeru. Bez elite imamo to sto imamo: kokosarsko-kriminalno-ratno-i-poratno-cetno-komu-klerikalnu papazjaniju u kojoj se snalazi ko kako moze.

Dok god smo u kurta-murta situaciji nema promone na bolje.
one for the road one for the road 19:55 08.08.2012

Re: Problem je u tome...

Da se razumemo, ja spadam u kategoriju tupiguza, nisam ni ja mnogo bolji, ali sam barem tupiguz u inostranstvu pa je meni licno lakse.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 08.08.2012

......

od par

nađe se neko da im kaže

lako nastaje

Često većina nastupi sa te pozicije


Sta podrazumevas pod cesto, a sta pod vecina?
Mozda na nekom primeru da objasnis?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana