Društvo| Istorija| Politika| Život

Srce

Colin_bgd RSS / 13.08.2012. u 12:29

Svrbela me tastatura da napisem nesto na ovu laku i nadasve romanticnu temu. Nije odavno bila obradjivana u nasoj 'javnosti', narocito sad kad su bili ovi izbori i kako je Nole poceo da se spotice u GranSlamovima, pa rekoh sam sebi, daj malo da priustim vernom auditorijumu razbibrigu i skandinavku u ovo tesko, ali uvek trenutno, post-olimpijsko vreme...

Eh da, Kosovo, tj. Kosovo i Metohija, bivsa socijalisticka autonomna pokrajina, a danas sta? Drzava? Okupirana teritorija? Oslobodjena teritorija? Oteto? Preoteto? Od koga? Kome? Za koga? Zbog cega?

Naravno, Kosovo (Metohija se od sad pa nadalje u tekstu podrazumeva, ali i ne mora) je samo parce evropskog kontinenta koje se prostire izmedju Prokletija, Sar Planine, Kopaonika, i... tu negde...

Sad, reci cete, sta ima tako specijalno oko svega toga. Ima slicnih (viso)ravni po celoj Evropi koliko hoces, zbog cega je ova tako posebna. Pa, u sustini, nije nista posebna, i ne izgleda nista drugacije nego bilo koja druga slicna (ili totalno drugacija) konstelacija terena osim sto se tokom vremena, godina, decenija, vekova, izdigla kao spomenik ljudskoj gluposti, ljudskoj netoleranciji, ljudskom idiotizmu, i kao primer zbog cega i kako na svetu postoje drzave koje stvarno to jesu, ali i drzave koje samo misle da su to. I to sve nema nikakve veze sa otetom/oslobodjenom teritorijom, medjunarodnim (ne)priznanjem, i clanstvom u Ujedinjenim Nacijama, ali ima veze sa pricom o konjima i zabi...

Ali, da se prvo malo pozabavimo geometrijom. Kosovo je direktan primer jedne od posledica teorije kvantne mehanike, konkretno one o postojanju paralelnih univerzuma. Sve je na Kosovu bilo i ostalo paralelno: ljudi i obicaji, sela i gradovi, planine i reke, putevi i barikade, zivot i smrt. Stanovnici Kosova, i bivsi i sadasnji, su jedini primer grupe homo-sapiensa koji je svesno (ili u stvari besvesno) vracen u pred-embriotsko stanje cepajuci sopstveni DNK ponovo na konstitutivne hromozome reproduktivnih celija po srpsko-albanskoj demarkacionoj liniji. Naravno, nije to bilo tako lako, a jos manje spontano i stihijski, ali stvorene su dve komplementarne polu-vrste, koje mozda umeju da se busaju da su cele, ali su jedna bez druge definitivno nezavrsene.

Naravno, o svemu ovome je odlucivala politika koja je unapred za sebe umislila da je visoka, (zastitnicka, oslobodilacka...), i kao takva jedina ispravna. Tu politiku nije interesovalo da su Srbi i Albanci na Kosovu jedne druge, ipak, dozivljavali kao 'zemljake', da je ipak i uglavnom postojao medjusobni obzir, a najmanje ju je interesovalo ko i koliku cenu ce da plati kada jednom, a taj trenutak uvek dodje, bude ispostavljen racun za naplatu.

Srpska elita, od kada je Kosovo vraceno u sastav Srbije, je uvek sa iskrenim gadjenjem gledala na celu tu stvar 'dole'. Kosovo je oslobodjeno po inerciji, bez ikakvog plana i programa sta sa njim uraditi. Srbi na Kosovu su mozda pozitivno gledali na inicijalno uspostavljanje srpske drzave i suvereniteta nad teritorijom, ali su se vrlo brzo, paralelno sa Albancima, vratili rezignaciji i 'iseljavanju' kada su uvideli da osim smene simbola, i odredjenog broja plata u drzavnoj sluzbi Srbije, nista sustinski drugacije nije uradjeno na Kosovu da bi se poboljsao zivot ljudi. Moze se srpskoj drzavi svasta prebaciti, ali ne moze jedna stvar, a to je da je uporno u raskoraku sa realnim vremenom. Tako je ponovni ulazak srpske drzave na Kosovo pred prvi svetski rat 'iznenadio' istu kako se demografski sastav teritorije tako znacajno promenio u prethodnih tristotinak godina. Majku mu, samo trepnes, kad ono nista vise nije kao sto je bilo pre Carnojevica. Bukvalno shvatanje romanticarske proslosti je vrlo opasno po drzavni projekat. Od alkohola se otreznis ujutru, bilo u jarku, bilo u krevetu, bilo u celiji lokalne apsane. Od precestog sanjarenja se ne samo izgubi veza sa realnoscu, vec i veza senzora u oku sa mozdanim repetitorima za obradu vizuelnih nadrazaja. Stvari pocinju da nam se konstantno i uporno prividjaju...

S druge strane Albanci, koji su osmanlijsku vlast i islamizaciju prihvatili oberucke, takodje nisu bili (i ostali) dovoljno zreli da razumno prihvate novu promenu istorijskih odnosa, narocito kada isti nisu isli direktno u korist njihovim interesima. Svaki raskid i gubitak je tezak, bolan, i tragican. Ali ako svaki raskid dovede samo do toga da nam okameni srce, umesto da dovede do toga da bolje spoznamo sami sebe, onda cemo imati sve manje uspeha u ljubavi, a sve vise uspeha u autisticnosti.

I tako dodjemo do paralelizma. Dobijemo usijanu glavu i kameno srce. Dobijemo Jin i Jang bez onih malih tackica. I onda na sve to dodje komunizam...

I onda umesto da se jos vise otkravimo jedni prema drugima kada je berlinski zid poceo da se ljulja, Srbija se ponovo i potpuno bespotrebno bacila na zemlju da je zgazi tocak istorije, a kosovski Albanci zaboravivsi na pupcanu vrpcu kojom su sa Srbijom organski vezani su pali pod isti, iako su u pocetku samo hteli da sacekaju da sve to samo od sebe prodje, praveci se da ih nista to, u stvari, ne zanima, dokle god Srbija tako znalacki i tako efikasno radi u korist sopstvene stete...

I posle se cudimo otkud tako pala s neba, nepomirljiva, paralelna situacija. Imamo drzavu (Srbiju) koja se pretvara da je Kosovo njena teritorija iako, u sustini, ne zeli da ima bilo sta sa njom osim da kaze da je to njeno tj. da nije samostalno (i ako moze da uzme koju rudicu), a sa suprotne strane imamo nesto sto iskljucivo zeli da bude bilo sta samo da je u inat Srbiji. A posto Srbija samo hoce da Kosovo nikad ne bude drzava, ne interesujuci je sta ce sa tim Kosovom stvarno i biti, tako i kosovski Albanci samo zele da bude drzava, iako su u stvari samo kvazi-drzavni-provizorij. To automatski dovodi do toga da su totalno nezainteresovani za izgradnju zivota na Kosovu, sa frapantnim ignorisanjem odgovornosti koje sa drzavom idu, zasecereno sa flagrantnim previdom cinjenice da svaka kula od karata pada pri najmanjem povetarcu...

I tu onda umesto zivota imamo samo paradoks. Srbija se ponasala i ponasa ocajno prema Kosovu, a Kosovo se danas isto tako odnosi prema samom sebi. Iz prostog razloga jer je uvek imalo samo Srbiju za "ucitelja". Tuzno je, ali ni jedni ni drugi ne znaju za bolje, i nece da znaju za bolje.

Sta onda uraditi? Priznati Kosovo? Nikad ne priznati Kosovo? Pristati iskreno na nove razgovore? Smatrati tvrdoglavo i dalje da je cela stvar zavrsena priznavanjima?

Politicko resenje nije ni na vidiku, koliko god znacaja pridavali imbecilizmima tipa "Gvineja Bisao nikad nece priznati Kosovo", ili "mi (Kosovo) smo sada zavrsena drzava, priznala nas Amerika"... Jedino resenje je preci preko problema. Cvor ne treba niti razmrsivati, niti ga treba seci. Treba ga jednostavno zaobici i ostaviti ga da se davi u smradu septicke jame u kojoj se nasao zahvaljujuci zajednickim srpsko-albanskim naporom. Posto mi (Srbi, Albanci i svi ostali oko nas) najbolje resavamo probleme u proslosti, to treba da uradimo i sa Kosovom. Da ga ostavimo da ovako kako jeste u buducnosti jednom postane proslost. Ne treba srljati i priznavati Kosovo, ali i ne treba siriti iluziju da ce se Kosovo ikada vratiti u sastav Srbije.

Jedino sto bi Srbija, po mom misljenju, zbog svoje velicine, zbog svoje velikodusnosti, ali pre svega ako hoce (a to je neophodno zbog nje same) samu sebe da menja u pozitivnom smeru, trebala da dozvoli je da sportisti sa Kosova pocnu da ucestvuju u olimpijskim, svetskim, evropskim, i ostalim takmicenjima. Kvazi-aparthejd prema stanovnicima Kosova treba Srbija da prestane prva, unilateralno, ne ocekujuci nikakav reciprocitetni potez od strane kosovskih vlasti i institucija. Srbija je dovoljno velika da to uradi, i sport je mozda najbolje polje na kome to treba i uraditi. Treba reci, mi i dalje mislimo da je Kosovo nase, ali zbog te nase misli ne zelimo da drzimo kosovske sportiste u izolaciji. Naravno, sport promovise drzave, i Kosovo bi to iskoristilo u propagandne svrhe, ali bi Srbija mozda prvi put imala stvarnu inicijativu u jednom od problema iz poslednjih 25 godina. Ne da povrati Kosovo, nego da posle dugo, dugo vremena sama od sebe pokaze da joj je zivot vazniji od forme. Da prvi put da drugima znak da ne zeli da radi isto ono sto su radili njoj. Tacno je, reci ce lucidniji, kosovski sportisti mogu odmah da igraju sport, eno ima reprezentacija Srbije i integracija u srpske lige, ali molim vas, razgovaramo ozbiljno...

U danima kada se odrzavaju olimpijske igre u Londonu, kada inspirisani selektorom Mihajlovicem i druge nacije insistiraju da sportisti pevaju himnu i ostavljaju srce na terenu, za koji grb i zastavu da izgaraju i ciji dres da natapaju znojem kosovski Albanci? Pod kojim simbolima i imenom ce njihovo srce ogrejati radost zbog pobede, ili zaboleti neutesnost poraza na sportskom terenu? Reprezentacija (i klubovi) uglavnom predstavljaju drzave, ali ne ekskluzivno. Primera ima nekoliko, i to u oba smera: Engleska, Skotska, Hong-Kong, Farska Ostrva... Da li je Srbija dovoljno velika da odigra prvu prijateljsku utakmicu sa Kosovom?

Albanci su, kao sto je Koca Popovic jednom vrlo originalno primetio, mogli da budu Jugosloveni, ali tesko da mogu da budu Srbi. Ali i u ovoj neosporno inteligentnoj recenici se krije deo nase kolektivne zablude oko Kosova. Pristup 'levicara' je takodje bio pogresan, kao i pristup nominalno nacionalisticke struje, Albanci samo treba da budu Albanci. Srpska drzava je morala da im to omoguci. Umesto sto je pokusavala da na silu promeni demografiju Kosova, morala je da prizna realnost da na Kosovu Srbi vekovima vec nisu vecina. To naravno, samo po sebi, ne podrazumeva otcepljenje i samostalnost, ali ne podrazumeva ni rasizam. Za teske odluke (za mnoge od kojih je danas, na zalost, vec kasno) bili su potrebni veliki ljudi. Ne u politici, nego u javnosti. Srbija je uvek oskudevala u pojedincima koji su imali hrabrosti da joj kazu ono sto mora da cuje, dok je imala i previse ljudi spremnih da je brutalno lazu i kradu, upravo i tim redosledom.

Lako je danas biti Vojislav Kostunica, Matija Beckovic, Cosic, Tadic, Nikolic, Jeremic, Vucic, i ostala boranija, pa iz centra Beograda uzvikivati u fingiranom patosu 'ima li neko ko nije sa Kosova?', ili olako prevaljivati preko jezika nebulozne izjave tipa 'Kosovo je najskuplja srpska rec'. Tesko je danas biti stanovnik Kosova (albanski, srpski, svejedno) kome je jedina perspektiva zivot 'ni na nebu ni na zemlji', kome je jedina zagarantovana buducnost kontinualan boravak u cistilistu, u stanju limba...

 



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 12:44 13.08.2012

pa nek izadju

Tesko je danas biti stanovnik Kosova (albanski, srpski, svejedno) kome je jedina perspektiva zivot 'ni na nebu ni na zemlji', kome je jedina zagarantovana buducnost kontinualan boravak u cistilistu, u stanju limba...


...iz limba, ko im brani.
Colin_bgd Colin_bgd 12:53 13.08.2012

Re: pa nek izadju

ko im brani.

Eh, ko... ljubljancani mozda...
mikimedic mikimedic 13:02 13.08.2012

Re: pa nek izadju

postavio sam ti ozbiljno pitanje. ali ako nisi za ozbiljan razgovor nego za sprdanje samo izvoli. bez mene.
Colin_bgd Colin_bgd 13:22 13.08.2012

Re: pa nek izadju

postavio sam ti ozbiljno pitanje. ali ako nisi za ozbiljan razgovor nego za sprdanje samo izvoli. bez mene.

Dobro, u redu, nemoj odmah da se ljutis.

Ali radi se o sledecem, ti kazes "ko im brani", ja sam svojim tekstom probao da kazem da ta 'mi-oni' zamena teza i proizvodi problem, a da je resenje verovatno u necem malo drugacijem...
mikimedic mikimedic 13:36 13.08.2012

Re: pa nek izadju

Ali radi se o sledecem, ti kazes "ko im brani", ja sam svojim tekstom probao da kazem da ta 'mi-oni' zamena teza i proizvodi problem, a da je resenje verovatno u necem malo drugacijem...


ja sam boldovao 'albanci' u citatu. zato im.

sa nastavkom mogu da se slozim - mislim da sam to x puta ponovio, ja nikakav problem nemam sa ukljucivanjem albanaca u pravni i politicki sistem srbije, i smatram to vrlo pozeljnim. pa i ucesce u reprezentaciji, ili na bilo koji drugi nacin koji je stvar dogovora.

zato pitam - ko im brani.
Colin_bgd Colin_bgd 13:40 13.08.2012

Re: pa nek izadju

ja nikakav problem nemam

Zato tvoja resenja i ne rade, na zalost...

A i opet nisi dovoljno pazljivo citao tekst. Dokle, bre, Miki tako aljkavo...

sa ukljucivanjem albanaca u pravni i politicki sistem srbije, i smatram to vrlo pozeljnim. pa i ucesce u reprezentaciji, ili na bilo koji drugi nacin koji je stvar dogovora.


"Tacno je, reci ce lucidniji, kosovski sportisti mogu odmah da igraju sport, eno ima reprezentacija Srbije i integracija u srpske lige, ali molim vas, razgovaramo ozbiljno..."

Vidis i da sam te pohvalio, en general, ono boldovano...
mikimedic mikimedic 13:41 13.08.2012

Re: pa nek izadju

A i opet nisi dovoljno pazljivo citao tekst.


koji tekst?


Colin_bgd Colin_bgd 13:53 13.08.2012

Re: pa nek izadju

koji tekst?

Pa dobro, onu skupinu nabacanih reci koja je rastavljena na neke podpasuse i u kojem se moja malenkost drznula da joj se promaknu neke 'misli'. Znas ono, majmun koji lupa po tastaturi ce teorijom verovatnoce da jedanput napise Hamleta...
mikimedic mikimedic 14:02 13.08.2012

Re: pa nek izadju

Znas ono, majmun koji lupa po tastaturi ce teorijom verovatnoce da jedanput napise Hamleta...


znam.
Colin_bgd Colin_bgd 14:03 13.08.2012

Re: pa nek izadju

mikimedic
Znas ono, majmun koji lupa po tastaturi ce teorijom verovatnoce da jedanput napise Hamleta...


znam.

Takes one to know one...
gedza.73 gedza.73 15:53 13.08.2012

Re: pa nek izadju

insistiraju da sportisti pevaju himnu i ostavljaju srce na terenu, za koji grb i zastavu da izgaraju i ciji dres da natapaju znojem kosovski Albanci


Koliko su Albanci ozbiljna nacija vidi se baš u njihovom odnosu premaa nacionalnim obeležjima.

Bujanovac



Kosovo



A da samo znaš koliko mi srce plače što Albanci ne mogu da pikaju loptu
docsumann docsumann 16:08 13.08.2012

Re: pa nek izadju

Znas ono, majmun koji lupa po tastaturi ce teorijom verovatnoce da jedanput napise Hamleta...


za to je ustvari potrebno beskonačno mnogo majmuna, a samim tim i tastatura
freehand freehand 16:09 13.08.2012

Re: pa nek izadju

docsumann
Znas ono, majmun koji lupa po tastaturi ce teorijom verovatnoce da jedanput napise Hamleta...


za to je ustvari potrebno beskonačno mnogo majmuna, a samim tim i tastatura

A ti misliš da je oskudacija?
Mislim, slažem se za tastature.
Colin_bgd Colin_bgd 16:34 13.08.2012

Re: pa nek izadju

A da samo znaš koliko mi srce plače što Albanci ne mogu da pikaju loptu

Albanci su naravno uvek amorfna masa "Albanci", a nase (sasvim realne i sa moje strane nimalo nipodastavane ili relativizirane) patnje su uvek patnje konkretno nekog sa 'imenom i prezimenom'. Tako nam valjda lakse... O tome se radi...
gedza.73 gedza.73 17:20 13.08.2012

Re: pa nek izadju

Colin_bgd
a nase (sasvim realne i sa moje strane nimalo nipodastavane ili relativizirane) patnje su uvek patnje konkretno nekog sa 'imenom i prezimenom'


Ivan Jovović (19) i Pantelija Dakić (12) ubijeni su iz automatskog oružja 13. avgusta 2003. godine dok su se kupali na reci Bistrici, a njihovi drugovi Đorde Ugrenović (20), Bogdan Bukumirić (14), Marko Bogićević (12) i Dragana
Srbljak (13) teško su ranjeni.



Colin_bgd
Albanci su naravno uvek amorfna masa "Albanci",

Unmik je posle napada u Goraždevcu saopštio da je "nepoznat broj ljudi iz žbunja otvorio vatru


Colin_bgd
Jedino sto bi Srbija, po mom misljenju, zbog svoje velicine, zbog svoje velikodusnosti, ali pre svega ako hoce (a to je neophodno zbog nje same) samu sebe da menja u pozitivnom smeru, trebala da dozvoli je da sportisti sa Kosova pocnu da ucestvuju u olimpijskim, svetskim, evropskim, i ostalim takmicenjima.

Što?

Neizvesnosti i zebnje ne bi bilo da Petar Stambolić, nekada bliski saradnik Josipa Broza, šezdesetih godina nije iz čista mira partijskim dekretom pripojio Lešak i Leposavić, koji su uvek bili teritorija Srbija, tadašnjoj Autonomnoj pokrajini Kosovo.


U Prištini tvrde da izlaze na vrh planine i da će u perspektivi njihovi graničari biti na sadašnjim ski-stazama
expolicajac expolicajac 12:47 13.08.2012

Blogo analitičari

Svaka čast za tekst. A ovi iz naslova posta mogu samo da ti zavide!
Colin_bgd Colin_bgd 12:50 13.08.2012

Re: Blogo analitičari

expolicajac
Svaka čast za tekst. A ovi iz naslova posta mogu samo da ti zavide!

Uh, bre, uobrazicu se kad me hvali sluzbeno lice...
vladaxy vladaxy 13:15 13.08.2012

Teško je biti pametan...

Srbi: Kosovo je naše jer je bilo naše i pre 600 godina
Mađari: Onda je Vojvodina naša jer je bilo naša i pre 600 godina
Srbi: Ali Vojvodina je naša jer su Srbi tamo većina
Albanci: Onda je Kosovo naše jer su Albanci tamo većina
pa ispočetka...

A za pravoslavne vernike:
Još je u Bibliji zapisano: čije su ovce, toga i livada
Colin_bgd Colin_bgd 13:24 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

Teško je biti pametan...

Lako je, u stvari, biti pametan. Tesko je biti 'gentle and kind'...
alselone alselone 13:39 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

Lako je, u stvari, biti pametan.


Ovo tako prirodno ide uz komentare vladexy.
maksa83 maksa83 14:04 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

Tesko je biti 'gentle and kind'...

A rush and a push and the land that
We stand on is ours
It has been before
So it shall be again.

primeni na bilo koju stranu.
Colin_bgd Colin_bgd 14:06 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

A rush and a push and the land that
We stand on is ours
It has been before
So it shall be again.

Da, ali to peva 'ghost of troubled Joe"... Opasno je vaditi stvari van konteksta...
vladaxy vladaxy 14:30 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

Ovo tako prirodno ide uz komentare vladexy.


Samo da podsetim 1999 smo dobili preko labrnje kad smo pokušali da zadržimo Kosovo silom. Čim su počeli da bacaju grafitne bombe i da nam nestaje struja Kosovo je prestalo da bude bitno. Stavili smo komfor ispred Kosova. Bitno je bilo da se bombardovanje završi što pre.

Da te pitam šta bi bilo kad bi opet krenuli da silom preuzmemo Kosovo? Na stranu to što nemamo ni vojsku ni oružje.
alselone alselone 15:03 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

Da te pitam šta bi bilo kad bi opet krenuli da silom preuzmemo Kosovo?


Nemam pojma ali zato sigurno znam bi to nevidljiva ruka trzista sigurno sredila.
ozbiljno ozbiljno 15:26 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

sva bi to bilo OK da nije jedne male istine...
1918. jedna država se raspala (Austrougarska) i njene teritorije su pripojene drugim državama (Vojvodina, Slovačka, Transilvanija, Hrvatska, Slovenija....)
Kada se govori o Kosovu, to se nije dogodilo i reč je o klasičnoj otimačini i nepoštovanju prava.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:32 13.08.2012

Re: Teško je biti pametan...

Colin_bgd
Teško je biti pametan...

Lako je, u stvari, biti pametan. Tesko je biti 'gentle and kind'...

Kao npr. DSS.
A sada i Vučić izdajnik nacionalnih interesa
Nikolić takođe jer je rekao da on zna da nije predsednik u Prištini.Dočim, neki i ovde na blogu i dalje misle da smo u 1975.godini.
Ali što jes ,jes, "ima li ovde koga da nije sa Kosova", što reče VK uz sasluženje Matije i Nemanje.
Kosovo je Srbija, nema veye što nije, ali vratiće ga Vulin, tako barem čovek kaže-ima da bude ili da ne bude.
Šta reći osim da teško onima svima na Kosovu dok ih ovakvi brane, a glavni cilj im je kada bi dok su oni na vlasti moglo da ostane stanje "ništa ne diraj".
Valjda će se Kosovo vratiti u sastav Srbije kada Tači konačno ukapira da mu je pradeda Srbin i odlu;i da se vrati korenima i svim žilama.
savamala savamala 13:24 13.08.2012

?

Naravno, sport promovise drzave, i Kosovo bi to iskoristilo u propagandne svrhe, ali bi Srbija mozda prvi put imala stvarnu inicijativu u jednom od problema iz poslednjih 25 godina. Ne da povrati Kosovo, nego da posle dugo, dugo vremena sama od sebe pokaze da joj je zivot vazniji od forme.


Ниси објаснио у ком правцу иде тa стварна иницијатива. И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?
Colin_bgd Colin_bgd 13:27 13.08.2012

Re: ?

Ниси објаснио у ком правцу иде тa стварна иницијатива.

U pravcu da bi mozda prvi put jedan potez bio aktivan, a ne reaktivan...

И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?

Samoj sebi. Sta god to znacilo...
expolicajac expolicajac 13:34 13.08.2012

Re: ?

И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?

A jel bi ti dao svoj život za Kosovo?
Naravno ako smem da ti postavim to EPSKO pitanje
savamala savamala 13:36 13.08.2012

Re: ?

U pravcu da bi mozda prvi put jedan potez bio aktivan, a ne reaktivan...


Какве везе има да ли је неки потез активан или реактиван? Једино што је важно јесте резултат. Једини резултат, како ја видим ствари, ове твоје приче о некаквој великодушној Србији којој је живот важнији од форме, јесте даље разграђивање и уништавање Србије. У овом случају то би било настављено уз нашу сагласност и активну подршку. Немам намеру да те вређам али ово што си написао је гомила, назови, идеалистичких глупости. Када нађеш пример државе која би се понашала овако како ти саветујеш Србију и да је та држава преживела пар деценија, онда можеш да наставиш пропагирање државе којој је живот важнији од форме.
savamala savamala 13:37 13.08.2012

Re: ?

A jel bi ti dao svoj život za Kosovo?


Имам утисак, упркос свим разликама, да си озбиљнији него што би ово питање открило.
mikimedic mikimedic 13:38 13.08.2012

Re: ?

U pravcu da bi mozda prvi put jedan potez bio aktivan, a ne reaktivan...


a koji potez bi bio 'aktivan'. aj jedan 'aktivan' predlog da vidimo i od tebe?
mikimedic mikimedic 13:39 13.08.2012

Re: ?

A jel bi ti dao svoj život za Kosovo?
Naravno ako smem da ti postavim to EPSKO pitanje


svasta. probaj bilo kom englezu da postavis isto pitanje glede i unatoc foklanda, bas me zanima koji bi odgovor dobio.


Colin_bgd Colin_bgd 13:42 13.08.2012

Re: ?

probaj bilo kom englezu da postavis isto pitanje glede i unatoc foklanda

99.99% engleza na ulici bi reklo, ef-off, sto ce reci, nema teorije...
Colin_bgd Colin_bgd 13:46 13.08.2012

Re: ?

a koji potez bi bio 'aktivan'. aj jedan 'aktivan' predlog da vidimo i od tebe?

Pa vec sam napisao, 'dozvoliti' Kosovu da igra sport...
Colin_bgd Colin_bgd 13:49 13.08.2012

Re: ?

Када нађеш пример државе која би се понашала овако како ти саветујеш Србију и да је та држава преживела пар деценија, онда можеш да наставиш пропагирање државе којој је живот важнији од форме.

Dao sam vec primere u tekstu za koje mislim da mogu da imaju slicnosti sa situacijom Kosova u sportskom smislu...

Какве везе има да ли је неки потез активан или реактиван?

Pravicu se da ovo nisi napisao...
expolicajac expolicajac 13:49 13.08.2012

Re: ?

svasta. probaj bilo kom englezu da postavis isto pitanje glede i unatoc foklanda, bas me zanima koji bi odgovor dobio.

Po svom dobrom običaju, nikada na konkretna pitanja nisi imao jasne odgovore. To je suština našeg problema. Svi bi da budu veliki na rečima a kada treba da se krvare gaće, nigde nikog nema.
Ja za svoju Srbiju, u celokupnom njenom, ustavom teritorijalnom određenju, sam spreman na ovakvo pitanje da dam samo jedan odogovor DA. I time se sve rešava. Sva ostala palamuđenja tretiram kao klasično prosipanje pameti tipa Vojislav Koštunica i slična (znate već šta)

Nikad nisam čuo tog "Vojislava nazovi patriotu" da je takav odogovor dao.
alselone alselone 13:53 13.08.2012

Re: ?

Pa vec sam napisao, 'dozvoliti' Kosovu da igra sport...


Revolucionarna ideja! Evo rrrrrrrrrresenjaaaaaaaaa!
To ce im toliko pomoci da izadju iz stanja limba da mi mozak izgara od genijalnosti! Covece ne samo da si samouvereni blogogenije politicke scene nego to stvarno i jesi!

Miki, ja bih se izvinio coveku i prihvatio da je on sledeci Zivadin Jovanovic nase politicke scene.
Colin_bgd Colin_bgd 13:56 13.08.2012

Re: ?

sledeci Zivadin Jovanovic

Zasto sledeci???
alselone alselone 13:58 13.08.2012

Re: ?

Zasto sledeci???


Moramo prvo da te izaberemo.
Colin_bgd Colin_bgd 14:02 13.08.2012

Re: ?

Moramo prvo da te izaberemo.

E sad, ko da je neko birao ZJ-a ikad... Prema meni odmah diskriminacija...
mikimedic mikimedic 14:03 13.08.2012

Re: ?

99.99% engleza na ulici bi reklo, ef-off, sto ce reci, nema teorije...


i sta to govori?
mikimedic mikimedic 14:04 13.08.2012

Re: ?

Pa vec sam napisao, 'dozvoliti' Kosovu da igra sport...


rekoh - ko im brani. mogu da igraju i sa asteriskom na dresu* sto se mene tice

(*al fusnota da stoji na kopackama...).
alselone alselone 14:08 13.08.2012

Re: ?

asteriskom


Ceo ovaj blog je meni kao asteriks. Ko strip.

Sledeci izbori - vladaxy ministar finansija i kolin ministar spoljnih poslova i bog da nas vidi. Nepodnosljiva lakoca vladanja i frljanja idejama.
mikimedic mikimedic 14:10 13.08.2012

Re: ?

Po svom dobrom običaju, nikada na konkretna pitanja nisi imao jasne odgovore. To je suština našeg problema. Svi bi da budu veliki na rečima a kada treba da se krvare gaće, nigde nikog nema.


mislim da sam ipak ja taj koji cesce ima konkretne odgovore, od ostalih.

Ja za svoju Srbiju, u celokupnom njenom, ustavom teritorijalnom određenju, sam spreman na ovakvo pitanje da dam samo jedan odogovor DA.


vidi se da nisi englez.
mikimedic mikimedic 14:10 13.08.2012

Re: ?


Sledeci izbori - vladaxy ministar finansija i kolin ministar spoljnih poslova i bog da nas vidi. Nepodnosljiva lakoca vladanja i frljanja idejama.


a mup exu. informisanje filipu, naravno (ili je njemu dosta televizija?)
mikimedic mikimedic 14:11 13.08.2012

Re: ?

sledeci Zivadin Jovanovic

Zasto sledeci???



Colin_bgd Colin_bgd 14:11 13.08.2012

Re: ?

Nepodnosljiva lakoca vladanja i frljanja idejama.

Za razliku od ovih (da ne kazem vas) sto tmurno-sumorni zamisljeno patite nad sudbinom zemlje Obilica koju nikad ne bi ste dali bez krvoprolica, a kad nam je uzese uz krvoprolice, onda sta...

Ja napisah, ne treba priznati Kosovo, ali pustimo ih da i oni malo gube na zelenoj travi travnatog terena...
alselone alselone 14:12 13.08.2012

Re: ?

a mup exu. informisanje filipu, naravno (ili je njemu dosta televizija?)


Krug se zatvara. Mislim na krug pakla, naravno.
alselone alselone 14:13 13.08.2012

Re: ?

tmurno-sumorni zamisljeno patite nad sudbinom zemlje Obilica koju nikad ne bi ste dali bez krvoprolica, a kad nam je uzese uz krvoprolice, onda sta..


Covece boziji ko tebi sastavlja ove komentare. To neki random generator?
Gde si ti ikad zaikad video da sam napisao tako nesto?
mariopan mariopan 14:15 13.08.2012

Re: ?

Ниси објаснио у ком правцу иде тa стварна иницијатива.

U pravcu da bi mozda prvi put jedan potez bio aktivan, a ne reaktivan...

Na koji način, konkretno? Naprimer?
И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?

Samoj sebi. Sta god to znacilo...

Svašta može da znači. Opet te pitam na koji način, šta predlažeš, konkretno?
Umeš li ti da daš odgovor na bar jeno pitanje a da to nije "šta god misliš da znači" ?

A ono kada si opisivao komad kopna..... bla bla bla...... ja mislila da pišeš o Foklandima i količini ljudske alavosti, gluposti, jer to je nebitan, bezvredan deo planete... itd..
Colin_bgd Colin_bgd 14:15 13.08.2012

Re: ?

To neki random generator?

Ma ne, to ta moja lakoca (bez)idejnog toka...
Colin_bgd Colin_bgd 14:20 13.08.2012

Re: ?

Opet te pitam na koji način, šta predlažeš, konkretno?

Dozvoliti Kosovu, inicirati cak, da Kosovo kao entitet (sta god to znacilo ) igra sport, kao sto to rade drugi koji igraju iako nisu drzave...

ja mislila da pišeš o Foklandima

Foklandi su teritorija okupirana od strane britanske imperije? Da li ti to kazes da je i Kosovo teritorija okupirana od strane srpske imperije?
vladaxy vladaxy 14:22 13.08.2012

Re: ?

Sledeci izbori - vladaxy ministar finansija



Za razliku od Dinkića, otpustio bih 70% javnog sektora (za početak..)

... i rasprodao sve državne firme.
mariopan mariopan 14:28 13.08.2012

Re: ?


Kosovo nije okupirano od strane Srbije, kako misliš da neka zemlja može sama sebe da okupira? Stvarno si genijalan.

Sve one rečenice kojima si (kao) opisao Kosovo kao pusto ostrvo bez ljudi koji su se tamo rodili i živeli generacijama, a neko sa strane došao pa ga zauzeo - meni su zaličile na Foklande.

Edit

Videla sam odgovor gore, za sport, pa slažem se sa mikimedićem, ko im brani, samo neka nose na kopačkama * (pahuljicu).
Colin_bgd Colin_bgd 14:32 13.08.2012

Re: ?

Sve one rečenice kojima si (kao) opisao Kosovo kao pusto ostrvo bez ljudi koji su se tamo rodili i živeli generacijama

Ovo nigde nije napisano, napisano je upravo suprotno...
mariopan mariopan 14:33 13.08.2012

Re: ?

Opet te pitam na koji način, šta predlažeš, konkretno?

Dozvoliti Kosovu, inicirati cak, da Kosovo kao entitet (sta god to znacilo ) igra sport, kao sto to rade drugi koji igraju iako nisu drzave...


Pa ko im brani da igraju kao autonomna pokrajina Kosovo i Metohija? Niko.
savamala savamala 14:35 13.08.2012

Re: ?

Dao sam vec primere u tekstu za koje mislim da mogu da imaju slicnosti sa situacijom Kosova u sportskom smislu...


Ниси дао примере. Ти си навео -
Primera ima nekoliko, i to u oba smera: Engleska, Skotska, Hong-Kong, Farska Ostrva... Da li je Srbija dovoljno velika da odigra prvu prijateljsku utakmicu sa Kosovom?


Ниједан од наведених ентитета није убијањем, киднаповањем или мучењем припадника већинског народа стекао право да учествује у међународним спортским такмичењима. Твоје питање би правилније гласило - да ли је Србија баш толико блесава да одигра прву пријатељску утакмицу са Косовом. Тадић је кренуо тим путем, видећемо куда ће Николић, Вучић и Дачић. Не бих био изненађен да они наставе.
Colin_bgd Colin_bgd 14:35 13.08.2012

Re: ?

Pa ko im brani da igraju kao autonomna pokrajina Kosovo? Niko.

Pa nije bas niko...
mariopan mariopan 14:40 13.08.2012

Re: ?

Colin_bgd
Sve one rečenice kojima si (kao) opisao Kosovo kao pusto ostrvo bez ljudi koji su se tamo rodili i živeli generacijama

Ovo nigde nije napisano, napisano je upravo suprotno...

Imala sam utisak da opisuješ pusto ostrvo, nebitno gde je, nebitno čije je, do koga nikome na svetu nije stalo, ali eto, zainatili se Srbi pa ne daju ljudima da igraju fudbal?

Pa evo ja im dajem, i mikimedić, samo neka stave fusnotu na kopačke i po zelenoj travi..... e, sad kaži da smo mi opet najgori?
mikimedic mikimedic 14:42 13.08.2012

Re: ?

Pa nije bas niko...


aj jos jednom na moj prvi komentar ko im brani (da nastupe kao ap ili sa asteriskom, tj.) da izadju iz limba?
Colin_bgd Colin_bgd 14:46 13.08.2012

Re: ?

do koga nikome na svetu nije stalo

Ne nikome na svetu, nego nije stalo srpskoj i kosovsko-albanskoj 'eliti'... I to lepo pise...
blogovatelj blogovatelj 14:48 13.08.2012

Re: ?

Revolucionarna ideja! Evo rrrrrrrrrresenjaaaaaaaaa!
To ce im toliko pomoci da izadju iz stanja limba da mi mozak izgara od genijalnosti! Covece ne samo da si samouvereni blogogenije politicke scene nego to stvarno i jesi!


Samo jos da dodam i ovo...

Jedino sto bi Srbija, po mom misljenju, zbog svoje velicine, zbog svoje velikodusnosti, ali pre svega ako hoce (a to je neophodno zbog nje same) samu sebe da menja u pozitivnom smeru, trebala da dozvoli je da sportisti sa Kosova pocnu da ucestvuju u olimpijskim,


Pravilo MOK-a je da na olimpijadi ucestvuju samo clanice UN. To sam procitao negde ovih dana.
Dakle, ako hoce na olimpijske igre, neka se obrate Rusima i Kinezima. Oni tamo imaju pravo veta. Pa kad se dogovore sa njima, sta god se dogovore, neka nam jave. Verujem da ce onda biti OK i da ce moci da se igraju posle toga.
A sve ovo sto si napisao, dzabe je, kao i svi kosovski blogovi i cetnik-partizani blogovi uostalom. Samo ubijanje dosade i nista vise.
Tako da cu se suzdrzati daljeg komentarisanja, ali cu sa paznjom citati i zabavljati se. Naravno, ostavljam mogucnost da me neciji bljestavi komentari posebno budu inspirisali, u tom slucaju cu se sa zadovoljstvom javiti.
Colin_bgd Colin_bgd 14:50 13.08.2012

Re: ?

Samo ubijanje dosade i nista vise.

A vidim, tebi cesto dosadno...
mariopan mariopan 14:51 13.08.2012

Re: ?

Colin_bgd
do koga nikome na svetu nije stalo

Ne nikome na svetu, nego nije stalo srpskoj i kosovsko-albanskoj 'eliti'... I to lepo pise...

Stalo je ljudima koji tamo žive, njih nisi uzeo u obzir?

Evo čujem da tim Severne Kosovoske Mitrovice takođe ne može da igra fudbal, možeš li nešto da učiniš za njih?
Colin_bgd Colin_bgd 14:54 13.08.2012

Re: ?

aj jos jednom na moj prvi komentar ko im brani (da nastupe kao ap ili sa asteriskom, tj.) da izadju iz limba?

Pa (pro)forma...
Colin_bgd Colin_bgd 14:59 13.08.2012

Re: ?

Evo čujem da tim Severne Kosovoske Mitrovice takođe ne može da igra fudbal, možeš li nešto da učiniš za njih?

(I) za njih cinim...
mariopan mariopan 15:07 13.08.2012

Re: ?

Colin_bgd
Evo čujem da tim Severne Kosovoske Mitrovice takođe ne može da igra fudbal, možeš li nešto da učiniš za njih?

(I) za njih cinim...

Šta?
alselone alselone 15:10 13.08.2012

Re: ?

Šta?

Bloguje.
mariopan mariopan 15:13 13.08.2012

Re: ?

alselone
Šta?

Bloguje.

Aaa..
expolicajac expolicajac 15:21 13.08.2012

Re: ?

Krug se zatvara. Mislim na krug pakla, naravno.

mikimedic mikimedic 15:26 13.08.2012

Re: ?

Bloguje.


on bloguje od petnaeste. a pise pesme od sesnaeste...

...



aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:28 13.08.2012

Re: ?

savamala
У овом случају то би било настављено уз нашу сагласност и активну подршку. Немам намеру да те вређам али ово што си написао је гомила, назови, идеалистичких глупости. Када нађеш пример државе која би се понашала овако како ти саветујеш Србију и да је та држава преживела пар деценија, онда можеш да наставиш пропагирање државе којој је живот важнији од форме.


Eto, kolevka Rusije je današnja Ukrajina a prva prestonica Kijev. I to država koja savetuje Srbiji da se ni po koju cenu ne odriče svoje kolevke.
O tome koliko je život važniji od forme, mislim, kada tako očigledne stvari treba objašnjavati...
ozbiljno ozbiljno 15:31 13.08.2012

Re: ?

expolicajac
И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?

A jel bi ti dao svoj život za Kosovo?
Naravno ako smem da ti postavim to EPSKO pitanje

Ako mogu ja da odgovorim.
Musliman sam (mrzim ono tupavo "Bošnjak" ali sam državljanin i građanin Srbije...glasač LDP i DS, poštovatelj Zorana Đinđića i da, bio bih spreman da se žrtvujem za svoju državu ukoliko se radi o nekom pravednom cilju a borba za Kosovo jeste pravedan cilj (naravno, pre svega diplomatija, diplomatija i diplomatija)jer se tu brani nešto što je i moje. Ako ne poštujem sebe i ono što je moje, kako mogu da očekujem da će i mene neko poštovati?
A voleo bih da znam ko se oderakao jedne sobe u svom stanu zato što je neko silom pokušavao da mu je otme?
savamala savamala 15:31 13.08.2012

Re: ?

Eto, kolevka Rusije je današnja Ukrajina a prva prestonica Kijev


Можда си ти у праву. Једино ми реци када је то и ко напао Русију, бомбардовао је и отео Украјину?

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:32 13.08.2012

Re: ?

ti pričaš o kijevskoj rusiji,ona nikako nije kolevka današnje rusije -
to je svakako krug gradova na volgi "zlatni prsten" i moskva(treći rim)
freehand freehand 15:38 13.08.2012

Re: ?

ozbiljno
expolicajac
И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?

A jel bi ti dao svoj život za Kosovo?
Naravno ako smem da ti postavim to EPSKO pitanje

Ako mogu ja da odgovorim.
Musliman sam (mrzim ono tupavo "Bošnjak" ali sam državljanin i građanin Srbije...glasač LDP i DS, poštovatelj Zorana Đinđića i da, bio bih spreman da se žrtvujem za svoju državu ukoliko se radi o nekom pravednom cilju a borba za Kosovo jeste pravedan cilj (naravno, pre svega diplomatija, diplomatija i diplomatija)jer se tu brani nešto što je i moje. Ako ne poštujem sebe i ono što je moje, kako mogu da očekujem da će i mene neko poštovati?
A voleo bih da znam ko se oderakao jedne sobe u svom stanu zato što je neko silom pokušavao da mu je otme?

Majstore.
Valjalo bi dodatno da se kolege koje se često i rado pozivaju na Zorana Đinđića, pretendujući da budu tretirani kao jedini pravi nastavljači njegoog dela ili tumači njegove misli - ipak malo upoznaju sa onim što je on govorio i radio. Napose i o Kosovu.
Možda bi diskusija onda bila smislenija.
Ovako to izgleda, otprilike, kao kad se crnogorski šovinisti u svojim antisrpskim istupima pozivaju na Njegoša.
mariopan mariopan 15:41 13.08.2012

Re: ?

ozbiljno
expolicajac
И, коме би то Србија требало да покаже да јој је живот важнији од форме?

A jel bi ti dao svoj život za Kosovo?
Naravno ako smem da ti postavim to EPSKO pitanje

Ako mogu ja da odgovorim.
Musliman sam (mrzim ono tupavo "Bošnjak" ali sam državljanin i građanin Srbije...glasač LDP i DS, poštovatelj Zorana Đinđića i da, bio bih spreman da se žrtvujem za svoju državu ukoliko se radi o nekom pravednom cilju a borba za Kosovo jeste pravedan cilj (naravno, pre svega diplomatija, diplomatija i diplomatija)jer se tu brani nešto što je i moje. Ako ne poštujem sebe i ono što je moje, kako mogu da očekujem da će i mene neko poštovati?
A voleo bih da znam ko se oderakao jedne sobe u svom stanu zato što je neko silom pokušavao da mu je otme?

Svoje sobe se ne bi odrekao niko, ali tuđe... Licemerno zar ne?

Za komentar
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:46 13.08.2012

Re: ?

Можда си ти у праву. Једино ми реци када је то и ко напао Русију, бомбардовао је и отео Украјину?

Pa svako je nešto na neki način izgubio. Onomad su se zbog unutrašnjih svađa pa nepoštovanja mešusobnih dogovora među velikašima oslabili, pa malo Mongoli, pa malo Poljaci, pa redom... Nego, nekako nisu sebi dozvolili da ih koči to pitanje kroz istoriju i sada su u poziciji da se nekako preko naših glava podkusuravaju sa Amerima i obrnuto. Hocu da kažem da je pitanje Kosova objektivno nebitno pitanje u odnosu na neka daleko životnija pitanja bez čijih rešavanja nećemo opstati ni tu gde jesmo.
freehand freehand 15:50 13.08.2012

Re: ?

Nego, nekako nisu sebi dozvolili da ih koči to pitanje kroz istoriju i sada su u poziciji da se nekako preko naših glava podkusuravaju sa Amerima i obrnuto.


Uffff...
Nači, malaksao sam.

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:53 13.08.2012

Re: ?

Pa po toj logici ni Kosovo nije kolevka današnje Srbije.
savamala savamala 15:56 13.08.2012

Re: ?

Nego, nekako nisu sebi dozvolili da ih koči to pitanje kroz istoriju


Момак, ти си геније. Очекујем да те Тадић позове у кабинет ако га још има. Право место и право друштво за тебе.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:00 13.08.2012

Re: ?

Момак, ти си геније. Очекујем да те Тадић позове у кабинет ако га још има. Право место и право друштво за тебе.

Momak, pravi si za argumentovanu raspravu. Ja sa tobom više po ovom pitanju nemam šta da divanim...
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:12 13.08.2012

Re: ?

Pa po toj logici ni Kosovo nije kolevka današnje Srbije.


greška.

poznata ti je teorija o varjazima? i trgovinskom putu i šta je kijev predstavljao u celom tom nizu? i da je prvi poznati ruski vladar bio oleg gospodar novgorada(na baltiku),koji je usput osvojio kijev i preneo prestonicu ,i da je svaki naredni vladar imao dodatak u tituli i "gospodar novgoroda"? koji je preživeo napad mongola i bio dugo vremena najmooćniji ruski grad - do uspona vladimira,pa moskve...



kolevka današnje rusije jeste , moskovska kneževina ( gradovi na volgi;jaroslav,vladimir ...)i poslanica monaha filoteja ,nasledniku ivana III , vasiliju - "o trećem rimu" .

ta kijevska rusija je samo prva velika ruska država,ne i kolevka današnje rusije . to nikako
mariopan mariopan 16:14 13.08.2012

Re: ?

Colin_bgd
Pa ko im brani da igraju kao autonomna pokrajina Kosovo? Niko.

Pa nije bas niko...

Ali ko im brani?
Colin_bgd Colin_bgd 19:57 13.08.2012

Re: ?

Pravilo MOK-a je da na olimpijadi ucestvuju samo clanice UN.

Pitah google. Rece mi da ima 193 clanica UN, a do juce je ovde na igrama bilo 204 zemlje ucesnice... Moguce je i da sam ja pogresio u brojanju...
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:30 14.08.2012

Re: ?

greška.

poznata ti je teorija o varjazima? i trgovinskom putu i šta je kijev predstavljao u celom tom nizu? i da je prvi poznati ruski vladar bio oleg gospodar novgorada(na baltiku),koji je usput osvojio kijev i preneo prestonicu ,i da je svaki naredni vladar imao dodatak u tituli i "gospodar novgoroda"? koji je preživeo napad mongola i bio dugo vremena najmooćniji ruski grad - do uspona vladimira,pa moskve...



kolevka današnje rusije jeste , moskovska kneževina ( gradovi na volgi;jaroslav,vladimir ...)i poslanica monaha filoteja ,nasledniku ivana III , vasiliju - "o trećem rimu" .

ta kijevska rusija je samo prva velika ruska država,ne i kolevka današnje rusije . to nikako

Milim, tamo su i hrišćanstvo primili, aman. Ako ćemo tako, onda je kolevka današnje Srbije Smederevo ili Kragujevac.
princi princi 13:52 13.08.2012

Sve je oko Kosova lako

dok problem ne počne da se rešava. A kad počne da se rešava, e onda nastaju problemi. Šta je čije, ko kome šta treba da plati, gde postaviti granice, ko da ide s kim. Iz Beograda je lako gloginje tresti i jednim i drugim kurcem, lako je i priznavati Albancima pravo na autohtonost i pozivati na očuvanje srpske državnosti, lako je čak odigrati i utakmice, lako je biti i jedna i druga boranija - teško je, međutim, razrešiti praktične i konkretne probleme: čiji su rudnici? Čija je infrastruktura? Ko je napravio bolnice? Brane? Elektrane? Puteve? Čije su Gazivode?
Colin_bgd Colin_bgd 13:57 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

čiji su rudnici? Čija je infrastruktura? Ko je napravio bolnice? Brane? Elektrane? Puteve? Čije su Gazivode?

Anene, ne smeju se ta pitanja ni postaviti, jer impliciraju da ima sta da se deli, a zna se da nema...
alselone alselone 13:58 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

Anene, ne smeju se ta pitanja ni postaviti, jer impliciraju da ima sta da se deli, a zna se da nema...


Srbija i postavlja ta pitanja ali niko ne odgovara jer se ponasaju kao da je to sve njihovo dok Ameri ne proberu ono sto ih zanima.
Colin_bgd Colin_bgd 14:01 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

dok Ameri ne proberu ono sto ih zanima.

Cekaj, pa sto se onda ljutimo na Albance?
princi princi 14:03 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

Anene, ne smeju se ta pitanja ni postaviti, jer impliciraju da ima sta da se deli, a zna se da nema.

Pa nisam siguran da se zna. Srbija već dosta dugo, bar koliko ja razumem, zagovara tezu da nema ništa protiv nezavisnosti Kosova i da je pravo pitanje, pitanje granica. Ali Albanci (i, što je važnije, Amerikanci) su ti koji za podelu neće ni da čuju. Parola kojom su počele demonstracije u Prištini je bila "Trepča radi, Beograd se gradi." Mislim, na to čovek može samo grohotom da se nasmeje. U vreme demonstracija 1981. na Kosovu je nezaposlenost iznosila preko 40%. Demonstranti su, zapravo, bili socijalni slučajevi koje je izdržavala država (koja država? Pa, Srbija). Demonstracije u Prištini 1981. su po intenzitetu i motivima bile veoma slične demonstracijama u Brixtonu iste godine.
alselone alselone 14:04 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

Cekaj, pa sto se onda ljutimo na Albance?


Ja nemam pojma jer se ne ljutim. Sto se "ti" i "vi" ljutite to priupitaj deder sebe i ostalu skvadru iz "vi".
princi princi 14:04 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

Cekaj, pa sto se onda ljutimo na Albance?

Pa ko se ljuti na Albance? Svima je potpuno jasno da oni ne donose odluke oko Kosova.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:36 13.08.2012

Re: Sve je oko Kosova lako

Mislim, na to čovek može samo grohotom da se nasmeje. U vreme demonstracija 1981. na Kosovu je nezaposlenost iznosila preko 40%. Demonstranti su, zapravo, bili socijalni slučajevi koje je izdržavala država (koja država? Pa, Srbija).


Izdržavala ih je SFRJ, dakle i Slovenija, Hrvatska, da ne kažem i Vojvodina... Bilo ih je 40%, sada ih prema nekim podacima ima cak 90% i izdržavaju ih Amerikanci.
Atomski mrav Atomski mrav 14:05 13.08.2012

Hleba i igara...

... to je najvažnije. A kao bonus - Evrovizija.
Colin_bgd Colin_bgd 14:08 13.08.2012

Re: Hleba i igara...

A kao bonus - Evrovizija.

Toliko daleko ja ipak ne bih isao...
automatic automatic 20:25 13.08.2012

Re: Hleba i igara...

Colin_bgd
A kao bonus - Evrovizija.

Toliko daleko ja ipak ne bih isao...

zasto? pa ne odrices se neceg svog...
angie01 angie01 14:38 13.08.2012

Srbija je uvek oskudevala u pojedincima,

koji su imali hrabrosti da joj kazu ono sto mora da cuje, dok je imala i previse ljudi, spremnih da je brutalno lazu i kradu, upravo i tim redosledom!

Ove potrebne, bez neophodne podrske, brzo pociste, ako treba i metkom, a ove druge slave, kao najveci mazohisti- iako i sami kusaju posledice njihovog delanja!
savamala savamala 14:50 13.08.2012

Re: Srbija je uvek oskudevala u pojedincima,

Srbija je uvek oskudevala u pojedincima,
koji su imali hrabrosti da joj kazu ono sto mora da cuje, dok je imala i previse ljudi, spremnih da je brutalno lazu i kradu, upravo i tim redosledom!


Да, да. Баш онако песнички речено. И мудро, наравно.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana