Putovanja| Život

Biciklom oko sveta -- O Rusiji i Rusima, završna opažanja

Snezana Radojicic RSS / 13.08.2012. u 12:47

Kralj alkohol

DSCF1095.JPG

Sve priče o Rusima i vodki su tačne. Kad piju, piju svi: i muško i žensko, i staro i mlado. Ne smeta im ni četrdeset stepeni u hladu da dan započnu, ili preseku, vodkom.
Viđala sam pijance koji su toliko dozirani da padaju nakon dva gutljaja piva. Ne jednom, videla sam kako usred dana, na paklenoj vrućini, pijanci bauljaju ulicama i samo se negde strovale; a niko i ne pomišlja da im pomogne. Prisustvovala sam nekim scenama koje kao da su preslikane iz opisa naturalista, poput one kada se skoro obeznanjeni seljak, valjajući se na kočijaševom sedištu, zadnjim snagama upinje da bičem “ubije Boga” u nesrećnom konju koji istrajno vuče zapregu.
Tokom mog kratkog “radnog iskustva” u Rusiji, saznala sam da je za poslodavce najveći problem kako da nađu radnika kog posle dva dana neće morati da otpuste zato što je na posao došao mrtav pijan.
A od mojih domaćina u više gradova čula sam istovetne priče o mladim ljudima, mlađim od dvadeset godina, koji kupuju čist alkohol i to piju ili ubrizgavaju u venu. I završavaju spečenih želudaca i spržebnih mozgova na Urganetnom centru.
Kada hoće da gestikulacijom pokažu da je neko alkoholičar, Rusi sastave palac i kažiprst i lupnu se dva-tri puta po vratnoj arteriji. A na lisu im se obavezno pojavi osmejak, pomalo sažaljiv, pomalo pomirljiv,  ali bez imalo osude. Jer alkoholizam je nacionalni problem i skoro da nema porodice koja je pošteđena tog zla.

Osornost

Ni u jednoj bivšoj socijalističkoj zemlji kroz koju sam vozila nisam srela toliko osornih ljudi kao u Rusiji. Gotovo po pravilu, reč je o ženama ili devojkama koje rade u prodavnicama i kafeima. Namrštene su i namerno se prave da ne vide mušteriju. A kada im se ova obrati, brecnu se na nju: “Šta treba?”
Verujem da rade za sto pedeset evra, što je u Rusiji zagarantovani minimalac. I verujem da mrze svoj posao i da im je život težak. Ali, čini mi se da je najteže živeti tako bez osmeha.

Mobilna mafija

DSCF1074-300x225.jpgČinjenica da je Rusija ogromna i izdeljena na brojne rejone vešto su iskoristili mobilni operateri da se (još više) bogate. Naime, SIM kartica važi samo za oblast u kojoj je kupljena, dok će u drugom rejonu ili prestati da radi ili će cena svih usluga biti kao u romingu.
O tome kolika je to zarada, najbolje govori činjenica da razdaljina između dve oblasti obično iznosi dvesta-trista kilometara.

Rusi o Rusima

Kada bih moje domaćine upitala da li znaju kakav stereotip o Rusima imaju u Evropi i USA, nabrajali bi: vodka, Putin, postkomunizam, rat u Čečeniji, ali niko nijednom nije pomenuo mafiju. Ne bi im bilo prijatno što od mene čuju da je prvi sinonim za Ruse -- mafija, a da je ova pak na glasu po svojoj beskurpuloznosti.

“To nisu Rusi!”,  obavezno bi rekli u odbranu svog naroda. I podsetili bi me da u Rusiji žive brojni etnosi i da se mafija regrutuje iz redova Kazbega, Čečena, Osetina, Inga, Gruzina...
Zanimljivo je to što bi u razgovorima o drugim temama, istu činjenicu -- o multietničnosti -- navodili u afirmativnom smislu.

O Moskovljanima

Nemoskovljani ne vole Moskovljane. Ništa neobično -- gotovo u svakoj zemlji žitelji manjih mesta ne ljube svoje zemljake iz prestonice. Ali, čini mi se da se u Rusiji to već graniči sa fobijom. Bez obzira na status, obrazovanje, godine, svi Rusi s kojima sam u razgovoru dotakla tu temu, reagovali su istovetno: “Moskovljani su loši ljudi”. A objašnjenje bi obično bilo da to i nisu Rusi, već pridošlice od kojekuda. I obavezno su svi kriminogeni.
Čini se da niko ne voli Moskvu, a opet svi hrle u nju.

Švercovanje, šta je to?

U gradskom prevozu, barem u gradovima koje sam posetila, niko se ne švercuje. CEna karte je pristupačna: 12 RBL za normalan autobus i 14 RBL za maršrutku (40 RBL = 1 evro).
Svi putnici ulaze na srednja ili stražnja vrata, a ako nema konduktera koji ide kroz vozilo i prodaje karte, putnici će uredno izaći na prednja vrata, da bi platili kartu kod vozača. Nijednom nisam videla da je neko izašao na neka druga vrata i izbegao da kupi kartu na izlasku.

DSCF1301.JPG

Neradoznalost

Rusi nisu previše radoznao narod. To se najbolje vidi po deci, koja me skoro nikada nisu saletala ili okupirala kad negde zastanem. Više puta desilo se da vide mojh šator i samo nastave sa svojom igrom. U Turskoj ili Gruziji tako nešto bilo bi nezamislivo.
Najznatiželjniji među odraslima obično su me pitali da li putujem izdaleka i gde idem, pa bi uzviknuli: “Mala dec!” i poželeli mi srećan put. I to bi bilo sve. Retko kad bi se upustili u dužu priču radi priče, osim kada bi želeli da me pozovu u goste kod sebe.

Ruski kroasani

Rusija siguirno nije zemlja sa najboljim pecivom koje sam probala. Ali ruski kroasani po nečemu su sasvim osobeni.
Prvi koji sam kupila bio je sa čokoladom. Zagrizla sam, ali umesto rastopljene čokolade, unutra je bila cela, tvrda štangla! Pomislila sam da je reč o greški u pekari.
No, kad sam sledećom prilikom kupila kroasan sa jabukom i zagrizla, shvatila sam da kod ruskih kroasana “nema laži, nema prevare” -- u testu je zaista bila jabuka. Omanja doduše, očišćena i kuvana, ali cela-celcijata!
(Eto mogućeg odgovora na pitanje zašto pola Rusa nema zube.)

Screenshot-at-2012-08-13-153240-300x180.png

Opšti utisak

Ako su Turci bili prenapadno gostoljubivi, Gruzini previše radoznali, za Ruse bih najpre rekla da su umereno gostoljubivi. U poređenju sa pomenutim narodima -- pri čemu mi je prva asocijacija vezana za Turke ta da su srećni, a za Gruzine da su neumereno veseli -- Rusi kao da svi nose neku težinu i tugu u sebi koje ne nestaju čak ni kad se smeju i zabavljaju. Odlika slovenske duše ili naprosto dug teškim vremenima (koja pak traju decenijama i vekovima)?



Komentari (167)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

mikimedic mikimedic 12:48 14.08.2012

Re: Znao sam da će Miki da se oseti uvredjen!

Pa gresis opet. Mogla sam, jer sam prvih pola godine putovala sa cistokrvnim Amerom i slusala sam njegove price o tome kako tamo dozivljavaju Ruse.


e ako je on rekao, mora da je bas tako.



moje opazanje da ljudi u svetu imaju los stereotip o njima


a tvoje opazanje nije steretip?




dok nijedan Rus nije imao pojma da ih poistovecuju s mafijom.


a ko ih to konkretno poistovecuje sa mafijom?


Da li ti zaista mislis da sam ja tek tako, iznebuha, pitala Ruse da li znaju da ih poistovecuju sa mafijasima?


sta god da si mislila, nastupila si krajnje degutantno a naravno nisi ni svesna toga.

sta mislis - da li cu ja nekom albancu u kontaktu reci - 'da li znate da vas svet dozivljava kao dilere'



samo ti pedalaj... na kraju puta ce ti se verovatno kazati samo.


Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:31 15.08.2012

Re: Znao sam da će Miki da se oseti uvredjen!

mikimedic


samo ti pedalaj... na kraju puta ce ti se verovatno kazati samo.




O mudrosti, ime ti je MikiMedic! O srece sto sam na tebe naletela da mi ti kazes i otvoris oci. Beskrajno i vecito zahvalna, uz dubok naklon.
Do vidjenja iz moje uskogrudosti, neznanja, malogradjanstine, degutantnosti i stereotipa... vama, prosvetljenom
leeanna leeanna 19:43 13.08.2012

ruski hotel u šarm el šeiku

pre dve godine, letovala sam tamo. imao je prelepu privatnu plažu, peskovitu, bez korala - pa je taj detalj opredelio izbor hotela. tek po dolasku, saznali smo da je u ruskom vlasništvu (usputna informacija) i da su svi gosti (osim nas) u tom momentu bili rusi. osoblje hotela je odlično govorilo ruski. stekla sam blagi utisak, uz posredne potvrde, da osoblje pritajeno ne podnosi svoje goste, a i delovali su nekako uplašeno.

moj utisak o rusima sa kojima sam tada letovala je da su u 90% slučajeva neverovatno neljubazni i bahati. nikako nećete videti ljubazan naklon glavom ili osmeh pri susretu,kao što je uobičajeno između ljudi koji na istom prostoru borave na letovanju. uglavnom namršteni ili, svakako, neopušteni. ledeni ili, nekako, "odsutni". u situacijama koje se obično (bar iz mojih letnjih iskustava) završavaju sa jednim "izvinite" ili "molim vas" - ovde se završilo uz malu neprijatnost.

i tačno je. umesto vode, po ceo dan se pilo pivo na afričkom suncu.
mogla bih još što-šta da napišem. o "modi", recimo. ekscentričnoj, vrištećoj "vidi me","grand parada" garderobi, kojoj tu svakako nije bilo mesto. bilo mi je i tužno i smešno.

samo mala napomena. hotel je bio visoke kategorije i gosti su bili daleko od socijalne margine, tako da socijalni momenat nije objašnjenje ni opravdanje.

razumem snežanine utiske, jer se delom poklapaju sa mojim iskustvom.
preporuka za tekst, kao uostalom i za ceo putopis. srećan put
cult cult 20:32 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

nikad nisam bio u Rusiji, ali sam po letovalištima i raznim destinacijama sretao neverovatan broj Rusa.

I utisak je isti. Neka bahatost izbija iz većine tih ljudi. Suštinska nevaspitanost, ona nepopravljiva u ovoj i narednoj generaciji. Ruskinje su, u proseku, zaista lepe žene, ali se obuku šljokičasto-grandovski, pa svu tu lepotu upropaste, pojeftine, pojma nemam. Neka sirovost dominira. Znam da je ovo generalizacija, ali... Znam im jezik prilično dobro, pa me to dodatno deprimira. I da, nigde ih domoroci ne vole.

Medjutim, jebe mi se za Ruse. Ono što me brine je što mi idemo dole. Što mi na gomili počinjemo da izgledamo tako kad nas posmatraš sa strane. Neopevana bahatost, agresivnost i seljačija.

Izvinjavam se patriotama i rusofilima ako sam im povredio osećanja. Nije mi to namera. Eto, samo rekoh šta mislim.
leeanna leeanna 20:57 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Medjutim, jebe mi se za Ruse. Ono što me brine je što mi idemo dole. Što mi na gomili počinjemo da izgledamo tako kad nas posmatraš sa strane. Neopevana bahatost, agresivnost i seljačija.


da, to je deprimirajuće tačno. imam utisak da nismo dostigli tu dubinsku sirovost, koju si veoma lepo primetio, ali se plašim da klizimo ka tome. ima ovde stvarno finih ljudi, urbanog mentaliteta, međutim, hronično je u defanzivi.
cult cult 21:03 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

imam utisak da nismo dostigli tu dubinsku sirovost,


Nismo još. Za to treba još koja generacija pod ovim sistemom vrednosti da stasa. Ali to ne gine.
Sećam se kad sam 1992 ili 93 otišao prvi put u životu u Bugarsku. I šokirao se. Potpuno i nepovratno. Tim stopama gazimo. Za dve generacije bićemo nekom drugom takav šok i jeza.
leeanna leeanna 21:58 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Za dve generacije bićemo nekom drugom takav šok i jeza.


da, po redovnom toku stvari to bi bio realan zaključak. trajanje i način devastacije društva ukazuju na to. međutim, građanska klasa kod nas nije uništena. ponižena, marginalizovana i raseljena - jeste. ali nije uništena. ko zna šta će se sve izdešavati u tom periodu "za dve generacije".

ps. znam da zvuči fatalistički, ne mogu racionalno da branim bilo kakav optimizam, ali želim da verujem (copyright by molder ) da totalni mrak nije neizbežan.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:18 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

cult
imam utisak da nismo dostigli tu dubinsku sirovost,


Nismo još. Za to treba još koja generacija pod ovim sistemom vrednosti da stasa. Ali to ne gine.
Sećam se kad sam 1992 ili 93 otišao prvi put u životu u Bugarsku. I šokirao se. Potpuno i nepovratno. Tim stopama gazimo. Za dve generacije bićemo nekom drugom takav šok i jeza.


A meni u Bugarskoj uvek bilo do jaja gotivno. Što po raznim planinčugama, što po Sofiji i još po nekim gradovima. A bio sam dosta puta.
I uvek sam se osećao baš opušteno.
Verovatno gledamo različite stvari.
cult cult 22:40 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Verovatno gledamo različite stvari.

Verovatno.
Meni je, recimo, odmah te noći na granici bugarski policajac kome sam rekao "dobro veče" i pružio kroz prozor auta naša dva crvena pasoša rekao "izlazi i otvaraj gepek da ti ne bih ovom lampom glavu razbio". Na bugarskom. Bez reči sam ostao. Jednostavno, nikad nigde to nisam doživeo. Hteo sam da se vratim odmah nazad. Ali bi me ubio verovatno ko zeca taj bugarski smrad.

Onda smo na prvoj pumpi formirali konvoj - autobusi, kamioni, automobili iz Srbije jer je noću bilo opasno kretanje kroz tu zemlju zbog bandi uniformisanih i ostalih koji su zaustavljali pojedinačna vozila i pljačkali. Nekih 15 minuta se čekamo dok se ne skupi pedesetak vozila raznih veličina i onda krećemo.

Onda te zastavi svaka bugarska pandurska šuša i viče "daj deset marki".
Onda udješ u Sofiju i zgroziš se. Jebiga, zgroziš se.

Moguće da su u tim planinskim selima ljudi ok. Ovo ovde nije ok.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:09 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Jesi li bio nekada posle?
Još pre 15 godina su se stvari promenile, o pre deset da ne pričamo.
Inače, Sofija jeste objektivno ružan grad, ali je meni tamo uvek bilo nekako lepo i opušteno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:17 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

cult


Onda smo na prvoj pumpi formirali konvoj - autobusi, kamioni, automobili iz Srbije jer je noću bilo opasno kretanje kroz tu zemlju zbog bandi


E, za ovo sam i ja čuo, tamo krajem devedesetih, Bugarska - ko divlji zapad, lopovi u klancima prepadaju autobuse pune putnika i pljačkaju do gole kože. Mi smo zbog toga odlučili da ne idemo kolima kroz Bugarsku, nego smo ostali u Rumuniji. Doduše, u Bukureštu su i nas opljačkali, hebiga, kad nismo imali sreće.

Mada, kao i Vrabac, znam ljude koji tamo idu što na skijanje, što na pećinarenje, što podrazumeva uvek nekakvu tešku zabit i koliko znam nikad nisu imali problema. Za razliku od, recimo, Kavkaza, gde znam za slučaj da su lokalci, verovatno u šemi sa vodičima, opelješili planinare koji su išli na uspon na Elbrus.


cult cult 23:20 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Bio sam previše puta u toj zemlji, veruj.
Izmedju 1993 i 2005.
Stvari su se promenile negde godinu dve pred njihov ulazak u EU.
Tad su ta službena lica postala normalnija.
Nije mi više onaj poslednji smrad na izlazu iz te ružne zemlje bacao pasoš u lice jer nisam hteo da mu dam "deset marki". Gadja te u facu, da. I zalupi vratanca od šaltera. Pasoš padne pored auta. Otvoriš vrata, uzmeš pasoš i sedneš i ćutiš. I pusti te da sediš u autu dvadeset minuta dok se kolona ne napravi. Onda ti opsuje mater, zatraži pasoš i udari pečat. I ti odeš. E, to je prestalo.

I onaj betonski bunker na kom je pisalo KAT na uzvišenju pred Sofijom su ukinuli. Tamo su uniformisani likovi stajali sa mašinkama i tu si imao da miliš kolima dok su oni gledali koga da zaustave da ga trkeljišu dok mu ne daš...pogadjaš..deset marki.

I tako...sorry, imam traume. Nisam, valjda, objektivan.
Kad je ono Bugarska postala česta destinacija srpskih morskih turista, nisam mogao da verujem koliko smo pali. Neke kompromise ne smeš da praviš, i pored siromaštva.

cult cult 23:26 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

lopovi u klancima prepadaju autobuse pune putnika i pljačkaju do gole kože.


Medju njima je često bilo policajaca.
Zaustavi automobil ili bus policijska patrola. Uniforme, značke, sve.
I opljačkaju da, do gole kože. Pare, mobilni, lančići sa žena, prstenje, jakne, sve...
Zato je najsigurnije bilo u konvoju.
mariopan mariopan 23:36 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Onda te zastavi svaka bugarska pandurska šuša i viče "daj deset marki".
Onda udješ u Sofiju i zgroziš se. Jebiga, zgroziš se.

Moguće da su u tim planinskim selima ljudi ok. Ovo ovde nije ok.

Mora da si davno bio. Ja idem redovno i bila sam sad krajem maja - početak juna.
Nas na granici samo pitaju gde idemo i mahnu da prođemo.
Sofija je još tako oronula, i putem vidim mnogo oronulih zgrada i kuća, vidi se da im nije lako.........ali idi na planinu Pirin, u Bansko i naći ćeš se u maloj Švajcarskoj.
Nećeš znati šta je lepše, zgrade, ulice, osvetljenje, planina ili reka, šuma...ma sve.
A ljudi su ljubazni i prijatni, šta god ti zatreba naći će se na usluzi.
Meni su trgovkinje iz radnje pozivale taksi svojim telefonom jer nisam znala koji broj da zovem.
U hotelima, kafićima, restoranima, izuzetno ljubazno osoblje, sve može i sve dobiješ sa osmehom.
cult cult 23:44 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

A ljudi su ljubazni i prijatni, šta god ti zatreba naći će se na usluzi.

pa posle pričajte da EU ne deluje : )

Rekoh, već 2004-5 se vidno promenilo mnogo toga.
Al džabe, sećam se onog.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:49 13.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Jebiga ljudi ja ne pričam o vukojebinama. Mada bih mogao i o njima u krajnje pozitivnom smislu.
Na primer Vraca, gradić 120 km od Sofije. Ima tamo kanjon, odmah iza grada, velika stena 400m, od toga Bugari napravili izuzetni uređeno penjalište.
Evo jedna slikica.

LINK

Mi tamo išli svojevremeno bar jednom godišnje. A gradić lep, sređen i verovali ili ne čist. I ako uveče izađeš u grad posle jebavanja po stenama uvek neko gotivno zezanje sa lokalcima.

O zezanju i nekoj dobroj atmosferi sa "domorocima" po Sofiji da i ne govorim.

Al evo da i ja dam neki "primer iz života".
Pre nekih 8 godina, vraćamo se pokojni Igor i ja iz Vrace i čekamo voz na tamošnjoj stanici. Rano jutro, radni dan. Gomila sveta čeka, mnogi rade u Sofiji ili u onom gradu na pola puta. I mi se ono spremili onako sa rančevima od po 30kg za niski start, guranje, laktanje itd. Sve računamo na Balkanu smo, znamo kako je kod nas u takvim situacijama, a između Srba i Bugara jedina razlika je onih sat vremena vremenske zone itd.
Kad ono svi ti ljudi napraviše pristojan red, ulaze polako jedan po jedan i jedna me žena onako propusti, kao aj ti imaš tu rančugu na leđima.
Jebote, kad nisam u zemlju propao od stida.
cult cult 00:00 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

A gradić lep, sređen i verovali ili ne čist.

Ne vredi. Hejter sam Bugarske.
Najstrašniji deo u kom sam bio je izmedju Plovdiva i Kapiten Andreeva (selo na granici s Turskom). Sofija je majka mara za to što se tamo da videti. Mešavina neopisivog siromaštva i opšte vekovne zapuštenosti.
Jednom su, naravno, krpili put i naterali nas da skrenemo u neki gradić, ne sećam se imena u ovom trenutku. Zgrade socrealističke, oronule, ofarbane u žuto ko zna kad, pa se fasada raspala, izlokana glavna gradska ulica, prašnjava. Nikog nema u po bela dana. Prodje neko na biciklu. Kuće na kojima nema stakala na prozorima, već najloni. Ma zlo. I naravno, stoji pandur sav srećan što idu kola sa stranim tablama. Stop. Dobr den. Dobar dan. Imate protifpožaren aparat? nemamo. Njama, a beee? Njama? Ne, nemamo. Daj deset marki da ne pišem kaznata. Ne dam, brate, nemam, dao sam već sto autoputem. Evo ti dva marlbora. A, beee vi Srbi kaki ste cigani be.
I uzme dve kutije marlbora.
I tako...
Davie Davie 00:28 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

da, po redovnom toku stvari to bi bio realan zaključak. trajanje i način devastacije društva ukazuju na to. međutim, građanska klasa kod nas nije uništena. ponižena, marginalizovana i raseljena - jeste. ali nije uništena. ko zna šta će se sve izdešavati u tom periodu "za dve generacije".


Oh, kako imamo visoko misljenje o drustvu u Srbiji. Srbija je do pre I svetskog rata slala svakog 200-tog stanovnika na skolovanje po univerzitetima uglavnom u Becu, Budimpesti ili Berlinu. Onda je zahvaljujuci Oktobarskoj revoluciji poprilican broj Rusa enormno podigao kvalitet beogradskog univerziteta, srpske kulture i nauke uopsteno. Otvaranjem univerziteta po vecim regionalnim centrima 60-tih i 70-tih godina proslog veka je broj fakultetski obrazovanih ljudi u Srbiji poceo da raste do maksimalnih 6% (uz svu silu sad aktuelnih privatnih fakulteta za menadzmente svega i svacega).

Srednji sloj ili gradjanska klasa koju gore spominjete se uglavnom regrutuje od ljudi cije je formalno obrazovanje visokoskolsko, te Srbija tu znatno zaostaje ne samo za USA, Nemackom, UK ili nekom drugom zapadnoevropskom drzavom, nego zaostaje i za Rusijom ili cak toliko ocrnjenom Bulgarijom. Pri tome je koncentracija visokoobrazovanih stanovnika u Beogradu enormna u odnosu na ostatak Srbije, od 450 hiljada stanovnika Srbije sa diplomom visoke skole u Beogradu zivi njih 340-350 hiljada.

Drustvo u Srbiji, to sto zovete gradjansko, nikad u Srbiji nije ni bilo jako, razvijeno, niti je pustilo jace korene (tesko je u jednoj generaciji postati od cobana sa Ovcara/Kablara ljubitelj opere, poznavalac Cehova ili obican postovaoc urbanog zivota). Jednostavno, Srbija je bila ili jeste prosek za Balkan a u nekim drugim krajevima su drustva manje ili vise razvijenija.

Ako se posle duzeg odustva (visemesecnog) iz Srbije vratite nazad, recimo sa nekog trulog Zapada pa cak i iz te Moskve ili Pitera, odmah vas opali u glavu neka skucenost, neljubaznost, umor na licima, rezigniranost pocevsi od osoblja na surcinskom aerodromu, taksista, ljudi u samoposlugama, setaca na Knezu, komsija u zgradi... opet, to je neki subjektivan osecaj, nekom drugom je mozda ovde sve najlepse, pocevsi od ljudi, uredjenja, pa i gradjanskog drustva
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:46 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Ako se posle duzeg odustva (visemesecnog) iz Srbije vratite nazad, recimo sa nekog trulog Zapada pa cak i iz te Moskve ili Pitera, odmah vas opali u glavu neka skucenost, neljubaznost, umor na licima, rezigniranost pocevsi od osoblja na surcinskom aerodromu, taksista, ljudi u samoposlugama, setaca na Knezu, komsija u zgradi...


Kada se posle čak i tako ne dugog odsustva po najgorim balkanskim vukojebinama (recimo katuna Bajrovića podno Krša Bogićevice i Hridskog jezera na Prokletijama) vratiš u Beograd utisak je isti. Mnogo je više nasmejanosti, ljubaznosti i vedrine među tim ljudima u sred tog krša, nego međ takozvanom "građanskom klasom".
Mislim, jebala vas sve zajedno "građanska klasa".
leeanna leeanna 01:06 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Ako se posle duzeg odustva (visemesecnog) iz Srbije vratite nazad, recimo sa nekog trulog Zapada pa cak i iz te Moskve ili Pitera, odmah vas opali u glavu neka skucenost, neljubaznost, umor na licima, rezigniranost pocevsi od osoblja na surcinskom aerodromu, taksista, ljudi u samoposlugama, setaca na Knezu, komsija u zgradi... opet, to je neki subjektivan osecaj, nekom drugom je mozda ovde sve najlepse, pocevsi od ljudi, uredjenja, pa i gradjanskog drustva


a ja sam rekla nešto suprotno? izvadili ste moj citat iz konteksta celokupnog razgovora i polemišete sa sopstvenim učitavanjem. ovo što opisujete je i moj identičan osećaj svaki put kada se odnekud vraćam u srbiju, pri čemu to nije bila tema. stojim i dalje iza tvrdnje da su današnji rusi koje sam imala priliku da sretnem - uglavnom bahati, neljubazni i sirovi i to iz iskustva koje sam navela, a što je i tema ovog bloga. pri tom u pitanju je njihova srednja klasa. u svakom slučaju poređenje sa nama i nije bila namera mog inicijalnog posta, već se nametnulo tokom razgovora. tema su rusi, a u mom konkretnom postu - njihova današnja srednja klasa, na osnovu onoga što sam videla. ostalo je bila usputna konverzacija iz koje ste iskonstruisali nepostojeći kontekst veličanja društvenih prilika u srbiji. ja sam polemisala upravo suprotno.
Davie Davie 01:14 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Mislim, jebala vas sve zajedno "građanska klasa".


Jeste, gradjanska klasa je zlo, pre tebe su to uklavirili tavarisc Staljin i kamarad Tito pa su medju prvim stvarima koje su uradili po dolasku na vlast, bili pogromi te gradjanske klase. Drug Pol Pot je bio jos napredniji, celokupnu gradjansku klasu koja mu je po partijskoj duznosti pripala je poslao na polja smrti. Odabrano drustvo, nema sta...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:27 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Davie
Mislim, jebala vas sve zajedno "građanska klasa".


Jeste, gradjanska klasa je zlo, pre tebe su to uklavirili tavarisc Staljin i kamarad Tito pa su medju prvim stvarima koje su uradili po dolasku na vlast, bili pogromi te gradjanske klase. Drug Pol Pot je bio jos napredniji, celokupnu gradjansku klasu koja mu je po partijskoj duznosti pripala je poslao na polja smrti. Odabrano drustvo, nema sta...


Pa to ti kažem, što reče drug Gebels:
"Kad čujem kultura hvatam se za revolver"
Davie Davie 01:32 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

a ja sam rekla nešto suprotno? izvadili ste moj citat iz konteksta celokupnog razgovora i polemišete sa sopstvenim učitavanjem. ovo što opisujete je i moj identičan osećaj svaki put kada se odnekud vraćam u srbiju, pri čemu to nije bila tema. stojim i dalje iza tvrdnje da su današnji rusi koje sam imala priliku da sretnem - uglavnom bahati, neljubazni i sirovi i to iz iskustva koje sam navela, a što je i tema ovog bloga. pri tom u pitanju je njihova srednja klasa. u svakom slučaju poređenje sa nama i nije bila namera mog inicijalnog posta, već se nametnulo tokom razgovora. tema su rusi, a u mom konkretnom postu - njihova današnja srednja klasa,


Komentarise se i Bugarska koliko vidim...
Ocito nisi pazljivo iscitala sta sam napisao. Napisao sam da je nasa srednja klasa (daleko malobrojnija nego ruska, i procentualno i ukupno) poprilicno neljubaznija, sjebanija i geackija od ruske. Moje iskustvo nije boravak u hotelu u Egiptu, vec visemesecni boravak i rad u Moskvi i Piteru, to sam i spomenuo u mom postu. Zato i kazem da je povratak u Srbiju cak i iz ta dva grada i susret sa ljudima koji ovde zive poprilican udarac u stomak. Stoga i sledi ono moje "gled tko se javio" sa komentarima o necijoj srednjoj klasi.

Uzgred, zadnjih 10-15 godina srednja klasa iz bivsih socijalistickih zamalja mnogo vise putuje po svetu od nase, ima mnogo vise uticaja iz drugih sredina... mozda mi jesmo nekad bili otvoreniji ka svetu ali to danas nije slucaj, presisali su nas i u tome
leeanna leeanna 01:48 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Davie
a ja sam rekla nešto suprotno? izvadili ste moj citat iz konteksta celokupnog razgovora i polemišete sa sopstvenim učitavanjem. ovo što opisujete je i moj identičan osećaj svaki put kada se odnekud vraćam u srbiju, pri čemu to nije bila tema. stojim i dalje iza tvrdnje da su današnji rusi koje sam imala priliku da sretnem - uglavnom bahati, neljubazni i sirovi i to iz iskustva koje sam navela, a što je i tema ovog bloga. pri tom u pitanju je njihova srednja klasa. u svakom slučaju poređenje sa nama i nije bila namera mog inicijalnog posta, već se nametnulo tokom razgovora. tema su rusi, a u mom konkretnom postu - njihova današnja srednja klasa,


Komentarise se i Bugarska koliko vidim...
Ocito nisi pazljivo iscitala sta sam napisao. Napisao sam da je nasa srednja klasa (daleko malobrojnija nego ruska, i procentualno i ukupno) poprilicno neljubaznija, sjebanija i geackija od ruske. Moje iskustvo nije boravak u hotelu u Egiptu, vec visemesecni boravak i rad u Moskvi i Piteru, to sam i spomenuo u mom postu. Zato i kazem da je povratak u Srbiju cak i iz ta dva grada i susret sa ljudima koji ovde zive poprilican udarac u stomak. Stoga i sledi ono moje "gled tko se javio" sa komentarima o necijoj srednjoj klasi.

Uzgred, zadnjih 10-15 godina srednja klasa iz bivsih socijalistickih zamalja mnogo vise putuje po svetu od nase, ima mnogo vise uticaja iz drugih sredina... mozda mi jesmo nekad bili otvoreniji ka svetu ali to danas nije slucaj, presisali su nas i u tome


ma ok. moje iskustvo sa rusima je ono što sam navela i nisam izvlačila naučne zaključke već ćaskamo na blogu. eto imam neki utisak i vidim nisam usamljena. ćaskamo. kada sam pominjala našu građansku klasu, nisam iznosila naučno zasnovane zaključke, već sam govorila iz iskustva koje imam iz sopstvenog privatnog i profesionalnog okruženja, kao i o našim ljudima (da ostanem u temi letovanja koje sam sretala na turističkim putovanjima po stranim letovalištima. zaista pristojan i kulturan svet, ili sam ja imala sreće da samo na takve naše ljude nalećem, za razliku od epizode sa rusima.

znači, cela ova priča je bila ćaskanje o ličnim iskustvima i utiscima na osnovu njih (kao uostalom i priča autorke bloga). dozvoljavam da se ne slažeš sa mnom i da su tvoja iskustva sa rusima sveobuhvatnija i kvalitetnija u svakom smislu. ok. ja sam eto ispričala moju malu priču. inače, ozbiljni zaključci zasnovani na načnim metodama i proučavanju su potpuno druga priča.

mislim da se naša mišljenja o stanju u kome se nalazi srpsko društvo suštinski ne razlikuju, ostalo su nijanse i nesporazumi on-line ćaskanja.

Out of Beirut Out of Beirut 04:33 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Apsolutno se ne slazem da je gradjansko drustvo "regrutovano", da je za njega visokoskolska titula prakticno neophodna, i da se dete cobanin tesko moze pretvoriti u ljubitelja visoke umetnosti.

Sa argumentima da krenem s kraja: klasicna muzika je u Juznoj Americi postala popularna tokom 17og i 18og veka medju domacim, uglavnom nepismenim stanovnistvom koje je neretko zivelo usred dzungle. Takvo je stanovnistvo bilo ne samo konzument, vec i vrsni izvodjac i kreator rane klasicne muzike. Gradjansko drustvo na Zapadu je postojalo davno pre no sto je, sredinom 20og veka, univerzitetsko obrazovanje pocelo da postaje standard. Pre toga je retko ko smatrao da je visoko obrazovanje pozeljno, a kamoli neophodno za uspesnu karijeru. Termin "regrutovano" je vrlo simptomatican; da li bi ga prihvatili stare gradjanske profesorske porodice, ili tek napoleonovski skorojevici; i da li je regrutacija u sklopu obezbedjivanja superiornog statusa?
alselone alselone 07:27 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

ali sam po letovalištima i raznim destinacijama sretao neverovatan broj Rusa.

I utisak je isti. Neka bahatost izbija iz većine tih ljudi.


Otidji u Budvu pa vidi 'nasu omladinu'.
Otidji na EXIT pa vidi Engleze.
U Bugarsku pa da vidis sta rade mladi Svedjani i Norvezani.

Ja ne branim Ruse, na napadam sve ostale.

Stoke ime svugde.
tyson tyson 07:32 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Sa argumentima da krenem s kraja: klasicna muzika je u Juznoj Americi postala popularna tokom 17og i 18og veka medju domacim, uglavnom nepismenim stanovnistvom koje je neretko zivelo usred dzungle. Takvo je stanovnistvo bilo ne samo konzument, vec i vrsni izvodjac i kreator rane klasicne muzike. Gradjansko drustvo na Zapadu je postojalo davno pre no sto je, sredinom 20og veka, univerzitetsko obrazovanje pocelo da postaje standard. Pre toga je retko ko smatrao da je visoko obrazovanje pozeljno, a kamoli neophodno za uspesnu karijeru. Termin "regrutovano" je vrlo simptomatican; da li bi ga prihvatili stare gradjanske profesorske porodice, ili tek napoleonovski skorojevici; i da li je regrutacija u sklopu obezbedjivanja superiornog statusa?

Nota bene: 17. 18. 20.



mariopan mariopan 08:38 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

cult
Ne vredi. Hejter sam Bugarske.

Aj te izlečimo?

Vidi slike bar:
www.bansko.rs

milisav68 milisav68 08:40 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Davie

Drustvo u Srbiji, to sto zovete gradjansko, nikad u Srbiji nije ni bilo jako, razvijeno, niti je pustilo jace korene (tesko je u jednoj generaciji postati od cobana sa Ovcara/Kablara ljubitelj opere, poznavalac Cehova ili obican postovaoc urbanog zivota).

Idi begaj, gde baš nadje operu, što za primer nisi uzeo "običnu" geografiju, pa da pitaš nekoga, gde se nalazi Berlin na karti sveta.

cult cult 08:54 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

U Bugarsku pa da vidis

Krenu pre par nedelja dva moja prijatelja kolima za Stambol.
Jedan od njih ima iskustva sa Bugarskom identična mojima.
Zajedno smo putovali tada. Ovaj drugi nikad nije bio.
U kolima mu je do Niša pričao detaljno i naše i svoje lične doživljaje.
Ovaj drugi hteo da se vrati za Beograd posle toga. Jedva ga ubedio da je sad drugačije.

Razumem ja tebe, vidjao sam i klince Engleze u bahanalijama (doduše, na exitu su bili prilično ok, za razliku od Kikladskih ostrva, ili južnog dela Krfa).
Mogu da zamislim budvansku turbo ekipu (ne, nikad neću tamo otići). Sve ok.
Ali ovde ti cela zemlja odaje takav utisak i osećaš se nebezbedno, loše, teskobno i jedva čekaš da joj predješ granice i da te posao više nikad ne natera da se tamo vratiš.

alselone alselone 09:03 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Ali ovde ti cela zemlja odaje takav utisak i osećaš se nebezbedno, loše, teskobno i jedva čekaš da joj predješ granice i da te posao više nikad ne natera da se tamo vratiš.


Ja ne mogu da tvrdim za druge delove osim za Moskvu i Sankt Peterburg. Moskva mi se nije svidela nesto posebno ali zato Piter.
cult cult 09:36 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Aj te izlečimo?

Vidi slike bar:
www.bansko.rs


: ))
e, ja sam siguran da su po tim planinama, provincijama, seocima, ljudi sasvim ok.
Što si izopšteniji iz onakvog društva, to bolje po tebe. Norme društvene deluju n puta slabije.
Ali, dosta mi ih je za ovaj život. Da mi plate, ne bih tamo otišao na odmor.
mariopan mariopan 10:38 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

cult
Aj te izlečimo?

Vidi slike bar:
www.bansko.rs


: ))
e, ja sam siguran da su po tim planinama, provincijama, seocima, ljudi sasvim ok.
Što si izopšteniji iz onakvog društva, to bolje po tebe. Norme društvene deluju n puta slabije.
Ali, dosta mi ih je za ovaj život. Da mi plate, ne bih tamo otišao na odmor.

Neke od tih slika sam ja uslikala.
Nije baš selo, ima oko 10 000 stanovnika, i od tice mleko ako poželiš ima da ti nađu. Cene kao ovde ali bolja 'rana i usluga za te pare, pa ako rešiš da znaš šta te čeka.

nikvet pn nikvet pn 15:14 14.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Da mi plate, ne bih tamo otišao na odmor.

Punog predrasuda protiv Bugarske jedva me drugar ubedio da odemo tamo na porodični odmor. Bezmalo da mi plati. Godina 90., Ante Marković.
Pređemo granicu uz uobičajena trkeljisanja i zbog vrućine ajde da provedemo dan u Sofiji. Švrljamo po bednom gradu ( jedva deci sladoled nađosmo ) kad neka uka-buka, klicanje, skandiranje; šta je bre ovo ? Kad ono - demonstracije ! Punom širinom ulice ljuta gomila sa transparentima ide prema nama ! Na drugom kraju ulice stvori se kordon specijalaca - mi u sredini. Blagi užas, kuda s decom ? Uto se na velikoj zgradi otvore vrata. Trči ! Uletimo u - Prirodnjački muzej. Joj druže, gde si nas doveo, kakva ludnica od države ! Ali u muzeju hladovina, prepuno eksponata i to odličnih; deca oduševljena, bogami i ja. Izvidim, napolju razlaz, nema krvi po asfaltu, samo tepanje; ajmo deco. Sad mi se gleda fudbal, Jugoslavija - Argentina; oni u šetnju a ja u hotel Sofija. U tv sali kolor tv, jbt; zasednem za šank i naručim pivo. " Srbin li si ? Ne može tu da sediš !" i ode. Šta je sad ? Popizdio sam, pomislio gonite se u tri lepe. Krenem da pokupim familiju nazad iz ovog ludila, kad šanker odnekud gura ogromnu direktorsku kožnu fotelju i namešta ispred teveja : Tu da sediš ! Ke potepamo Argentinci ! Okruži me neka raja ko na stadionu; svi navijaju za nas. Znaju ceo naš tim, psuju Maradonu; ne mogu da verujem. Na poluvremenu pozovem šankera da naplati svima ko šta ima; odsad piće na moj račun. Dalje znamo, Šabanadžović, penali i tako to ...
Posle lošeg početka letovanje nadalje proteklo ko iz bajke. Sve predrasude precrtane.

Predrasude su, dakle : mož da bidne al' ne mora da znači. Jedno iskustvo ovakvo, drugo onakvo; bože moj, kako koga zalomilo i kako kome prija.

A ti Snežana motaj, piši i ne pali se na dežurne palamudose.
Domazet Domazet 19:21 14.08.2012

Cult...

cult
nikad nisam bio u Rusiji, ali sam po letovalištima i raznim destinacijama sretao neverovatan broj Rusa.

I utisak je isti. Neka bahatost izbija iz većine tih ljudi. Suštinska nevaspitanost, ona nepopravljiva u ovoj i narednoj generaciji. Ruskinje su, u proseku, zaista lepe žene, ali se obuku šljokičasto-grandovski, pa svu tu lepotu upropaste, pojeftine, pojma nemam. Neka sirovost dominira. Znam da je ovo generalizacija, ali... Znam im jezik prilično dobro, pa me to dodatno deprimira. I da, nigde ih domoroci ne vole.

Medjutim, jebe mi se za Ruse. Ono što me brine je što mi idemo dole. Što mi na gomili počinjemo da izgledamo tako kad nas posmatraš sa strane. Neopevana bahatost, agresivnost i seljačija.

Izvinjavam se patriotama i rusofilima ako sam im povredio osećanja. Nije mi to namera. Eto, samo rekoh šta mislim.

...da li imash ideju o tome shta su pre tridesetak godina Madjari, Chesi, Poljaci mislili o turistima iz Jugoslavije (ne samo Srbima)? Hebi ga, mo'sh ti da mrzish Gundulica koliko hocesh ali...

Kolo od sreće uokoli
vrteći se ne pristaje
trala.la trala.la 08:08 15.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

cult
imam utisak da nismo dostigli tu dubinsku sirovost,


Nismo još. Za to treba još koja generacija pod ovim sistemom vrednosti da stasa. Ali to ne gine.
Sećam se kad sam 1992 ili 93 otišao prvi put u životu u Bugarsku. I šokirao se. Potpuno i nepovratno. Tim stopama gazimo. Za dve generacije bićemo nekom drugom takav šok i jeza.


Sličan utisak sam imao i ja 3-4 godine posle tebe - ne toliko odsustvo ljubaznosti, koliko potpuni nedostatak osmeha kod domaćina i namrgođenost. Ali, samo nekoliko godina kasnije, to se promenilo u velikoj meri. Tako da, nadam se, ima šansi i za nas.
NNN NNN 09:45 15.08.2012

Re: ruski hotel u šarm el šeiku

Snežana motaj, piši i ne pali se na dežurne palamudose.


Baš sam se pitao otkud ovoliko komentara, kad ono miki-rusofil-bez-predrasuda-medić
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:08 13.08.2012

kad dodjes



Javi se da probas kroasane!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:24 14.08.2012

Re: kad dodjes

Fino, sve sam iscitala i shvatila da sam stala na nagaznu minu nekih nazovi ruso i serbo-patriota koji nikad anisu ni bili u Rusiji a nekmoli se zavukli po selima i kojekude gde sam ja bila (u juznoj Rusiji) ali im to ne smeta da me napadaju kako imam stereotipe i kako sma holivudska produkcija (a ja cak ni TV u kuci nemam i ne znam da li sma pogledala 10 holivudskih filomva u zivotu. No dobro, procitala sam hiljade knjiga, mozd aje to los uticaj).
Da ne govorim o losem i zlonamernom citanju sasvim ajsnog teksta i licnim uvredama.
Moji utisci su moji utisci, makar bili najpogresniji na svetu, ali kulturni Srbipatrioti se nalaze prozvanima da mi kazu kako nemam prava da imam takve utiske i kako oni zapravo nisu moji nego su proizvod medija. A oni ce da mi kazu kakvi TREBA da budu moji utisci, jer oni to bolje znaju (mada mrdnuli nisu u tu istu Rusiju). Mislim, sta reci o tome.
I za kraj> Ovo je slobodan otvoren blog, kome s ene svidja, ne mora da cita, ali ocekujem minimum kulture da me ne vredja i ne nipodastava ono sto ja radim. Ne vredjam nikoga, pa ocekujem minimum istog respekta zauzvrat.
Hvala i pozdrav iz URalska, s granice dva kontinenta.
st.jepan st.jepan 10:24 14.08.2012

Re: kad dodjes

sve sam iscitala i shvatila da sam stala na nagaznu minu

...sličnu onoj na koju je, mislim negde 1935-6. nagazio Andre Žid.
Ono što je taj "komunistički otpadnik" napisao u knjizi "Moj povratak iz Rusije", a što je šokiralo gorljive evropske komuniste i razgnevilo ruske Potemkine, postaće notorna predodjba o staljinskoj Rusiji tek znatno kasnije.
mikimedic mikimedic 12:50 14.08.2012

Re: kad dodjes

nekih nazovi ruso i serbo-patriota koji nikad anisu ni bili u Rusiji a nekmoli se zavukli po selima i kojekude gde sam ja bila (u juznoj Rusiji) ali im to ne smeta da me napadaju kako imam stereotipe


a ti znas ko je gde bio i ko je gde ziveo, na primer ja?



i ova recenica, kao i u svakom komentaru uostalom, je tipican stereotip.


(mada mrdnuli nisu u tu istu Rusiju).





Filip2412 Filip2412 13:05 14.08.2012

Re: kad dodjes

mikimedic

Domazet Domazet 19:26 14.08.2012

Snezhana...

Snezana Radojicic
Fino, sve sam iscitala i shvatila da sam stala na nagaznu minu nekih nazovi ruso i serbo-patriota koji nikad anisu ni bili u Rusiji a nekmoli se zavukli po selima i kojekude gde sam ja bila (u juznoj Rusiji) ali im to ne smeta da me napadaju kako imam stereotipe i kako sma holivudska produkcija (a ja cak ni TV u kuci nemam i ne znam da li sma pogledala 10 holivudskih filomva u zivotu. No dobro, procitala sam hiljade knjiga, mozd aje to los uticaj).
Da ne govorim o losem i zlonamernom citanju sasvim ajsnog teksta i licnim uvredama.
Moji utisci su moji utisci, makar bili najpogresniji na svetu, ali kulturni Srbipatrioti se nalaze prozvanima da mi kazu kako nemam prava da imam takve utiske i kako oni zapravo nisu moji nego su proizvod medija. A oni ce da mi kazu kakvi TREBA da budu moji utisci, jer oni to bolje znaju (mada mrdnuli nisu u tu istu Rusiju). Mislim, sta reci o tome.
I za kraj> Ovo je slobodan otvoren blog, kome s ene svidja, ne mora da cita, ali ocekujem minimum kulture da me ne vredja i ne nipodastava ono sto ja radim. Ne vredjam nikoga, pa ocekujem minimum istog respekta zauzvrat.
Hvala i pozdrav iz URalska, s granice dva kontinenta.


...ja mislim da si ti zapravo stala na minu sopstvene malogradjanshtine. Koja te je strashno iznenadila. Ali nije to problem, problem je tvoja reakcija.
st.jepan st.jepan 20:21 14.08.2012

Re: Snezhana...

...ja mislim da si ti zapravo stala na minu sopstvene malogradjanshtine.

OK, verbalna akrobacija, rekao bih, negde u rangu koluta napred, ali teško da je tome tako.

Jer.

Kad malogradjanin sedne na beciklo, malogradjanština (MG) mu se automatski kreše na cca. dve trečine (2MG/3), Ako to beciklo nije od karbonskih vlakana, već je gvozdenjak, nužno umanjenje MG je u proseku oko 50%. A kada taj, sad već samo napola malogradjanin, na tom gvozdenjaku odjezdi u PM, njegova MG praktično išćezava.

Ovo je, dabome, hipotetički - nezamislivo je da se malogradjanin upusti u ma šta slično.

problem je tvoja reakcija

Valjda nije upućena u dramaturgiju bloga i karakterizaciju likova, pa je stvar shvatila preozbiljno.
Domazet Domazet 23:38 14.08.2012

Stipe bolan...

st.jepan
Jer.

Kad malogradjanin sedne na beciklo, malogradjanština (MG) mu se automatski kreše na cca. dve trečine (2MG/3), Ako to beciklo nije od karbonskih vlakana, već je gvozdenjak, nužno umanjenje MG je u proseku oko 50%. A kada taj, sad već samo napola malogradjanin, na tom gvozdenjaku odjezdi u PM, njegova MG praktično išćezava.

Ovo je, dabome, hipotetički - nezamislivo je da se malogradjanin upusti u ma šta slično.

problem je tvoja reakcija

Valjda nije upućena u dramaturgiju bloga i karakterizaciju likova, pa je stvar shvatila preozbiljno.

...ovakvu malogradjansku predrasudu stvarno nisam ochekivao od tebe. Shta cu sledece da chujem, da te desetobrzinac kvalifikuje za chlanstvo u nekoj od vidjenijih NGO?

A sada ozbiljno. Svaka chast Snezhani na odluci da zhivi zhivot tako kako ga zhivi. Ja za to nemam ni genetskih sklonosti (opravdanje) niti petlje ovo ne bih ni mrtav priznao nikom drugom mimo tebe zato pazi shta radish). Ali mislim da je zhiva shteta shto je Snezhana isprichala sa lica mesta ovu svoju prichicu koja je mogla da bude do sitnog slovca ista, kao shto je to neko vec vispreno primetio, i da ju je isprichala vrteci pedale gym bajka u svojoj dnevnoj sobi recimo. U litaniji predrasudica, predrasuda i predrasudetina, ona kao da je malo (do dushe ne bash previshe) iznenadjena shto je imala prilike da se lichno uveri u skoro sve ono loshe shto je chula o Rusiji i Rusima a bez imalo zhelje da razmisli zashto je to tako. I da to i priupita, kad je vec na licu mesta, pa onda nama prenese.

Ja sam ti Stipe, bio u Rusiji dva puta poslom, na pochetku i samom kraju Gorbachove ere i jednom privatno, na pochetku Putinove ere. I sasvim su mi dobro poznate neljubazne prodavachice, pijanci koji spavaju na ulici na minus 273.149 K, namrgodjena Milicija itd, itd. Pa da ti ispricham jednu prichicu, da dodam joh jednu predrasudu onim Snezhaninim. Ovo kad stignem kuci, upravo mi zhena rekla da stizhe po mene.
vishnja92 vishnja92 23:44 14.08.2012

Re: Stipe bolan...

kad stignes kuci pre zene koja stize po tebe i objasnis zasto si i kako dva puta video Ruse pa ti se ne svidja ovaj blog i zato transendiras naciste i liberal-fasiste dok krkas smrznutu veceru iz mikrotalasne, de se potrudi da malo cutis.

ono znas - Domazet cuti.

Komentari koji sadrže uvrede, pretnje, psovke, pornografiju, vulgarne izraze, klevete, pozive na nasilje, nazivanje pripadnika drugih nacionalnosti pogrdnim imenima, neće biti tolerisani.


Ja sam ti Stipe, bio u Rusiji dva puta poslom, na pochetku i samom kraju Gorbachove ere i jednom privatno, na pochetku Putinove ere. I sasvim su mi dobro poznate...




od sveg srca zelim da te vise banuju zauvek, maligni covece.
st.jepan st.jepan 00:58 15.08.2012

Re: Stipe bolan...

...ovakvu malogradjansku predrasudu stvarno nisam ochekivao od tebe.

Aaa, novi momenti!
Ti me kao ceniš, pa si se, junak, razočarao?
Svaka chast Snezhani na odluci da zhivi zhivot tako kako ga zhivi.

Da, izrazito malogradjanski!

Pazi, bolan, malo sa rečima, ne može to kako ti se učini zgodno, proveri značenje, makar na Wikipediji, pa onda ožeži.
Svaka chast Snezhani na odluci da zhivi zhivot tako kako ga zhivi

Eto, viiš da si u stanju i nešto normalno
Domazet Domazet 01:07 15.08.2012

Elem Stipe...

vishnja92
kad stignes kuci pre zene koja stize po tebe i objasnis zasto si i kako dva puta video Ruse pa ti se ne svidja ovaj blog i zato transendiras naciste i liberal-fasiste dok krkas smrznutu veceru iz mikrotalasne, de se potrudi da malo cutis.

ono znas - Domazet cuti.

Komentari koji sadrže uvrede, pretnje, psovke, pornografiju, vulgarne izraze, klevete, pozive na nasilje, nazivanje pripadnika drugih nacionalnosti pogrdnim imenima, neće biti tolerisani.


Ja sam ti Stipe, bio u Rusiji dva puta poslom, na pochetku i samom kraju Gorbachove ere i jednom privatno, na pochetku Putinove ere. I sasvim su mi dobro poznate...




od sveg srca zelim da te vise banuju zauvek, maligni covece.

...evo me zhena dovezla kuci a mikrotalasna mi brza ko munja pa da nastavim (umal' mi se omache 'da zavrshim'. Mora da mneko pokushava da me urekne). Ovo naravno pod uslovom da ne zamerash shto kucam dok zhvacem.

Kada sam u rano leto 1991 bio u Dubni, ruskom pandanu CERNa, domacin mi je bio Ivan Mihajlovich Ivanov, mo'sh misliti, tada mladji chovek, mladji godinu dve od mene, kandidat tehnichkih nauka (shto sam znao od ranije) i veoma pametna i prijatna osoba (shto sam ubrzo saznao). Jedna od prvih stvari koje sam na njemu primetio je da nosi koshulju sa poprilichno iskrzanom kragnom. To bi verovatno bila i jedna od stvari koje sam prvo zaboravio da se on u istoj koshulji nije pojavio i sutradan. I dan posle toga. I dan posle toga. I dan...you got the idea. Prvo mi to bilo malo chudno a onda mi se u glavu ushunjala, neochekivana a tako nekako zgodna, misao Vidi boga ti, izgleda da Rusi stvarno nisu bash neki narochito chist narod, imala je baba pravo ono za bube ruse...

Ne verujem da mozhesh i da zamislish koliko me je bilo sramota kada sam kasnije, bili smo malo popili, saznao da mu je to jedina koshulja (duga pricha, morace da sacheka drugu turu mikrotalasne) koju on svako veche pere i sushi a ponekad ne stizhe da opegla jer pomazhe zheni oko blizanaca. I sada me sramota, narochito u svetlu Kralja Alkohola koji spominje Snezhana. Sve mi se chini da je Ivan bio isuvishe pametan i isuvishe Rus da bi mu ono malo alkohola potrebno da mene uchini pripitim bilo dovoljno da mu se ta pricha omakne tek onako. Mora da je bio primetio onu moju, shunjajucu a tako zgodnu da objasni, misao...

A uopshte me ne iznenadjuje to shto nekima Rusi mogu da deluju nezainteresovano. I meni su neki od njih tako delovali, chak i medju onima za koje sam znao da su inache veoma inquisitive spirits. Na to sam nailazio i kod drugih pripadnika velikih (sa ili bez znakova navodnika, po volji) kultura. Poimenice: Nemaca, Amera, Francuza, Japanaca. I to me je zaintrigiralo. Pa mi je u jednom trenutku palo na pamet da je to mozhda i za ochekivati. Mislim, da je normalno da pripadici kultura sa neshto tanjim istorijskim chitankama pokazuju malo vishe znatizhelje za novo i drugachije nego oni shto su svoje chitanke morali da nose u delovima. Mada, ko zna, verovatno je to ipak samo spekulacija...

E da, da se vratim na Ivana, pored toga shto je bio pametan, pristojan i imao jednu jedinu koshulju, on je jako lepo pevao. Rus, hebi ga . I znash shta mi je u celoj toj prichi sa Ivanom bilo najtuzhnije? To shto je Ivana i njegove drugare koji su isto tako lepo pevali (Rusi, hebi ga) moj drugar Sale, potomak Belih Rusa koji je isto tako lepo pevao (Rus, hebi ga), morao da uchi starim ruskim pesmama. Ako mene pitash, nema nishta tuzhnije od vaskolikih Raskida sa proshloshcu.

PS Tek sad primetih da se Sale pojavio tek pred kraj priche. A chovek krucijalan. Da sam neki zao jezik josh bi rekao da ja u svojim prichama udaram u ono Ja pa Ja...
st.jepan st.jepan 01:20 15.08.2012

...

...
Domazet Domazet 01:41 15.08.2012

Moilim te...

Aaa, novi momenti!
Ti me kao ceniš, pa si se, junak, razočarao?

...da ne potcenjujesh moju sposobnost da se u tebe razocharavam. Josh cu da ti objasnim kako je bezrezervno divljenje neobichnim zhivotnim izborima zapravo vrhunski obichno malogradjanski.

Shto se tiche Snezhane, ja se rukovodim jednostavnim principom. Od onih koji pokazuju da mogu vishe ja i ochekujem vishe. Tekst me je iznenadio. Neki od komentara koji su usledili su izazvali u meni mnogo zhivahniju reakciju od iznenadjenja...
st.jepan st.jepan 01:55 15.08.2012

Re: Moilim te...

...da ne potcenjujesh moju sposobnost da se u tebe razocharavam. Josh cu da ti objasnim kako je bezrezervno divljenje neobichnim zhivotnim izborima zapravo vrhunski obichno malogradjanski.

Vidim ja, mnogo ti se dopala reč malogradjanski - na svaki bi način da je kamo bilo uturiš. Pa si je, da se ne baci, prikrpio meni.
A ustvari ti je ovo o "bezrezervom divljenju" ispalo zanimljivo, samo mi nije jasno dje si to divljenje kod mene našo.

Edit (o razočaranju): da bi se u nekoga razočarao, moraš prethodno biti njime očaran, a ta očaranost, to je taj novi momenat.
Domazet Domazet 01:59 15.08.2012

Shto si ti bre neki...

st.jepan
...da ne potcenjujesh moju sposobnost da se u tebe razocharavam. Josh cu da ti objasnim kako je bezrezervno divljenje neobichnim zhivotnim izborima zapravo vrhunski obichno malogradjanski.

Vidim ja, mnogo ti se dopala reč malogradjanski - na svaki bi način da je kamo bilo uturiš. Pa si je, da se ne baci, prikrpio meni.
A ustvari ti je, verovatno slučajno, ovo o "bezrezervom divljenju" ispalo zanimljivo, samo mi nije jasno dje si to divljenje kod mene našo.

...lichan chovek, ja to onako u nachelu. Shto si se bash ti nashao pogodjen?
st.jepan st.jepan 02:16 15.08.2012

Re: Shto si ti bre neki...

ja to onako u nachelu. Shto si se bash ti nashao pogodjen?

Pa jeste bilo načelno - zveknulo me u čelo, a kad me zvekne u čelo, ja se nalazim pogodjenim.
Ceo kontekst je nevosmisleno upućivao na mene, al' nema veze, nisam ja neki zlikovac - vidim, nije ti dan, neću dalje da svrdlam.

Domazet Domazet 02:25 15.08.2012

Ma pusti ti kontekst...

st.jepan
ja to onako u nachelu. Shto si se bash ti nashao pogodjen?

Pa jeste bilo načelno - zveknulo me u čelo, a kad me zvekne u čelo, ja se nalazim pogodjenim.
Ceo kontekst je nevosmisleno upućivao na mene, al' nema veze, nisam ja neki zlikovac - vidim, nije ti dan, neću dalje da svrdlam.


...shto ja umem da zavedem choveka to je chudo jedno. Chak i kad mi i nije neki dan. Glavno je da se ti nisi prepoznao. TO bi vec bilo ozbiljno...
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:51 15.08.2012

Re: Elem Stipe...

Domazet
vishnja92
kad stignes kuci pre zene koja stize po tebe i objasnis zasto si i kako dva puta video Ruse pa ti se ne svidja ovaj blog i zato transendiras naciste i liberal-fasiste dok krkas smrznutu veceru iz mikrotalasne, de se potrudi da malo cutis.

ono znas - Domazet cuti.

Komentari koji sadrže uvrede, pretnje, psovke, pornografiju, vulgarne izraze, klevete, pozive na nasilje, nazivanje pripadnika drugih nacionalnosti pogrdnim imenima, neće biti tolerisani.


Ja sam ti Stipe, bio u Rusiji dva puta poslom, na pochetku i samom kraju Gorbachove ere i jednom privatno, na pochetku Putinove ere. I sasvim su mi dobro poznate...




od sveg srca zelim da te vise banuju zauvek, maligni covece.

...evo me zhena dovezla kuci a mikrotalasna mi brza ko munja pa da nastavim (umal' mi se omache 'da zavrshim'. Mora da mneko pokushava da me urekne). Ovo naravno pod uslovom da ne zamerash shto kucam dok zhvacem.

Kada sam u rano leto 1991 bio u Dubni, ruskom pandanu CERNa, domacin mi je bio Ivan Mihajlovich Ivanov, mo'sh misliti, tada mladji chovek, mladji godinu dve od mene, kandidat tehnichkih nauka (shto sam znao od ranije) i veoma pametna i prijatna osoba (shto sam ubrzo saznao). Jedna od prvih stvari koje sam na njemu primetio je da nosi koshulju sa poprilichno iskrzanom kragnom. To bi verovatno bila i jedna od stvari koje sam prvo zaboravio da se on u istoj koshulji nije pojavio i sutradan. I dan posle toga. I dan posle toga. I dan...you got the idea. Prvo mi to bilo malo chudno a onda mi se u glavu ushunjala, neochekivana a tako nekako zgodna, misao Vidi boga ti, izgleda da Rusi stvarno nisu bash neki narochito chist narod, imala je baba pravo ono za bube ruse...

Ne verujem da mozhesh i da zamislish koliko me je bilo sramota kada sam kasnije, bili smo malo popili, saznao da mu je to jedina koshulja (duga pricha, morace da sacheka drugu turu mikrotalasne) koju on svako veche pere i sushi a ponekad ne stizhe da opegla jer pomazhe zheni oko blizanaca. I sada me sramota, narochito u svetlu Kralja Alkohola koji spominje Snezhana. Sve mi se chini da je Ivan bio isuvishe pametan i isuvishe Rus da bi mu ono malo alkohola potrebno da mene uchini pripitim bilo dovoljno da mu se ta pricha omakne tek onako. Mora da je bio primetio onu moju, shunjajucu a tako zgodnu da objasni, misao...

A uopshte me ne iznenadjuje to shto nekima Rusi mogu da deluju nezainteresovano. I meni su neki od njih tako delovali, chak i medju onima za koje sam znao da su inache veoma inquisitive spirits. Na to sam nailazio i kod drugih pripadnika velikih (sa ili bez znakova navodnika, po volji) kultura. Poimenice: Nemaca, Amera, Francuza, Japanaca. I to me je zaintrigiralo. Pa mi je u jednom trenutku palo na pamet da je to mozhda i za ochekivati. Mislim, da je normalno da pripadici kultura sa neshto tanjim istorijskim chitankama pokazuju malo vishe znatizhelje za novo i drugachije nego oni shto su svoje chitanke morali da nose u delovima. Mada, ko zna, verovatno je to ipak samo spekulacija...

E da, da se vratim na Ivana, pored toga shto je bio pametan, pristojan i imao jednu jedinu koshulju, on je jako lepo pevao. Rus, hebi ga . I znash shta mi je u celoj toj prichi sa Ivanom bilo najtuzhnije? To shto je Ivana i njegove drugare koji su isto tako lepo pevali (Rusi, hebi ga) moj drugar Sale, potomak Belih Rusa koji je isto tako lepo pevao (Rus, hebi ga), morao da uchi starim ruskim pesmama. Ako mene pitash, nema nishta tuzhnije od vaskolikih Raskida sa proshloshcu.

PS Tek sad primetih da se Sale pojavio tek pred kraj priche. A chovek krucijalan. Da sam neki zao jezik josh bi rekao da ja u svojim prichama udaram u ono Ja pa Ja...


Izvini, Domazete, jesi ti pročitao ovaj Snežanin blog? Izgleda mi da nisi. Da ti skratim muke, Snažana je iznela zapaženo, znači, ništa mitologija, nego ono što je videla-iskusila na terenu za vreme svog kratkog proputovanja. Od problema sa alkoholizmom, do odličnih kroasana. Ako te interesuje njena analiza zašto je to tako kako je, a ti naruči tekst.

Nemoj, bre, da nas daviš ovim tvojim banalnim vikend romanima, od toga kako te je žena pokupila na poslu, pa do nekog proverbijalnog Ivana Ivanoviča koji je imao jednu košulju. I usput da vredjaš ljude po blogu.
Domazet Domazet 06:59 15.08.2012

Banalnim vikend...

srdjan.pajic
Domazet
vishnja92
kad stignes kuci pre zene koja stize po tebe i objasnis zasto si i kako dva puta video Ruse pa ti se ne svidja ovaj blog i zato transendiras naciste i liberal-fasiste dok krkas smrznutu veceru iz mikrotalasne, de se potrudi da malo cutis.

ono znas - Domazet cuti.

Komentari koji sadrže uvrede, pretnje, psovke, pornografiju, vulgarne izraze, klevete, pozive na nasilje, nazivanje pripadnika drugih nacionalnosti pogrdnim imenima, neće biti tolerisani.


Ja sam ti Stipe, bio u Rusiji dva puta poslom, na pochetku i samom kraju Gorbachove ere i jednom privatno, na pochetku Putinove ere. I sasvim su mi dobro poznate...


od sveg srca zelim da te vise banuju zauvek, maligni covece.

...evo me zhena dovezla kuci a mikrotalasna mi brza ko munja pa da nastavim (umal' mi se omache 'da zavrshim'. Mora da mneko pokushava da me urekne). Ovo naravno pod uslovom da ne zamerash shto kucam dok zhvacem.

Kada sam u rano leto 1991 bio u Dubni, ruskom pandanu CERNa, domacin mi je bio Ivan Mihajlovich Ivanov, mo'sh misliti, tada mladji chovek, mladji godinu dve od mene, kandidat tehnichkih nauka (shto sam znao od ranije) i veoma pametna i prijatna osoba (shto sam ubrzo saznao). Jedna od prvih stvari koje sam na njemu primetio je da nosi koshulju sa poprilichno iskrzanom kragnom. To bi verovatno bila i jedna od stvari koje sam prvo zaboravio da se on u istoj koshulji nije pojavio i sutradan. I dan posle toga. I dan posle toga. I dan...you got the idea. Prvo mi to bilo malo chudno a onda mi se u glavu ushunjala, neochekivana a tako nekako zgodna, misao Vidi boga ti, izgleda da Rusi stvarno nisu bash neki narochito chist narod, imala je baba pravo ono za bube ruse...

Ne verujem da mozhesh i da zamislish koliko me je bilo sramota kada sam kasnije, bili smo malo popili, saznao da mu je to jedina koshulja (duga pricha, morace da sacheka drugu turu mikrotalasne) koju on svako veche pere i sushi a ponekad ne stizhe da opegla jer pomazhe zheni oko blizanaca. I sada me sramota, narochito u svetlu Kralja Alkohola koji spominje Snezhana. Sve mi se chini da je Ivan bio isuvishe pametan i isuvishe Rus da bi mu ono malo alkohola potrebno da mene uchini pripitim bilo dovoljno da mu se ta pricha omakne tek onako. Mora da je bio primetio onu moju, shunjajucu a tako zgodnu da objasni, misao...

A uopshte me ne iznenadjuje to shto nekima Rusi mogu da deluju nezainteresovano. I meni su neki od njih tako delovali, chak i medju onima za koje sam znao da su inache veoma inquisitive spirits. Na to sam nailazio i kod drugih pripadnika velikih (sa ili bez znakova navodnika, po volji) kultura. Poimenice: Nemaca, Amera, Francuza, Japanaca. I to me je zaintrigiralo. Pa mi je u jednom trenutku palo na pamet da je to mozhda i za ochekivati. Mislim, da je normalno da pripadici kultura sa neshto tanjim istorijskim chitankama pokazuju malo vishe znatizhelje za novo i drugachije nego oni shto su svoje chitanke morali da nose u delovima. Mada, ko zna, verovatno je to ipak samo spekulacija...

E da, da se vratim na Ivana, pored toga shto je bio pametan, pristojan i imao jednu jedinu koshulju, on je jako lepo pevao. Rus, hebi ga . I znash shta mi je u celoj toj prichi sa Ivanom bilo najtuzhnije? To shto je Ivana i njegove drugare koji su isto tako lepo pevali (Rusi, hebi ga) moj drugar Sale, potomak Belih Rusa koji je isto tako lepo pevao (Rus, hebi ga), morao da uchi starim ruskim pesmama. Ako mene pitash, nema nishta tuzhnije od vaskolikih Raskida sa proshloshcu.

PS Tek sad primetih da se Sale pojavio tek pred kraj priche. A chovek krucijalan. Da sam neki zao jezik josh bi rekao da ja u svojim prichama udaram u ono Ja pa Ja...


Izvini, Domazete, jesi ti pročitao ovaj Snežanin blog? Izgleda mi da nisi. Da ti skratim muke, Snažana je iznela zapaženo, znači, ništa mitologija, nego ono što je videla-iskusila na terenu za vreme svog kratkog proputovanja. Od problema sa alkoholizmom, do odličnih kroasana. Ako te interesuje njena analiza zašto je to tako kako je, a ti naruči tekst.

Nemoj, bre, da nas daviš ovim tvojim banalnim vikend romanima, od toga kako te je žena pokupila na poslu, pa do nekog proverbijalnog Ivana Ivanoviča koji je imao jednu košulju. I usput da vredjaš ljude po blogu.


...romanima!? E sad si ga nahebao ko zhuti. Sad cu da te poduchim kako se u stvari pravi kefir. Ima gore da prodjesh nego onomad sa dispersion strengthened copper-om. Da se vidi ko je ovde ozbiljan bloger a chija maman crnu vunu prede.

A sad onako ozbiljno i sasvim lichno. Stvarno si kulovchic i jednostavno ti nema spasa. Izgleda da nisi primetio da sam se na Snezhanin tekst osvrnuo samo onako usput. Njenim se tekstom zabavio na pravi nachin bloger, mislim da mu je ime Petrovic001, koji je o tekstu rekao sve shto je trebalo da se kazhe. Josh jednom, usput sam prokomentarisao uvodni tekst jer me je iznenadio povrshnoshcu i opshtim mestim. A prokomentarisao sam i njenu uvredjenost odbijanjem manje svesnih blogera da prihvate njenu posebnu izuzetnost. Rekoh sam sebi, ovo bre ispade neka Pajicka...

Ono shto sam stvarno komentarisao je Romper Stomperkin tekst. I tragichnu chinjenicu da je dobio deset (u to vreme ) preporuka.

BTW Da li ti stvarno mislish da Snezhana misli da su ruski kroasani sa chokoladnim shtanglama - odlichni??

srdjan.pajic srdjan.pajic 08:10 15.08.2012

Re: Banalnim vikend...

Domazet
srdjan.pajic
Domazet
vishnja92
kad stignes kuci pre zene koja stize po tebe i objasnis zasto si i kako dva puta video Ruse pa ti se ne svidja ovaj blog i zato transendiras naciste i liberal-fasiste dok krkas smrznutu veceru iz mikrotalasne, de se potrudi da malo cutis.

ono znas - Domazet cuti.

Komentari koji sadrže uvrede, pretnje, psovke, pornografiju, vulgarne izraze, klevete, pozive na nasilje, nazivanje pripadnika drugih nacionalnosti pogrdnim imenima, neće biti tolerisani.


Ja sam ti Stipe, bio u Rusiji dva puta poslom, na pochetku i samom kraju Gorbachove ere i jednom privatno, na pochetku Putinove ere. I sasvim su mi dobro poznate...


od sveg srca zelim da te vise banuju zauvek, maligni covece.

...evo me zhena dovezla kuci a mikrotalasna mi brza ko munja pa da nastavim (umal' mi se omache 'da zavrshim'. Mora da mneko pokushava da me urekne). Ovo naravno pod uslovom da ne zamerash shto kucam dok zhvacem.

Kada sam u rano leto 1991 bio u Dubni, ruskom pandanu CERNa, domacin mi je bio Ivan Mihajlovich Ivanov, mo'sh misliti, tada mladji chovek, mladji godinu dve od mene, kandidat tehnichkih nauka (shto sam znao od ranije) i veoma pametna i prijatna osoba (shto sam ubrzo saznao). Jedna od prvih stvari koje sam na njemu primetio je da nosi koshulju sa poprilichno iskrzanom kragnom. To bi verovatno bila i jedna od stvari koje sam prvo zaboravio da se on u istoj koshulji nije pojavio i sutradan. I dan posle toga. I dan posle toga. I dan...you got the idea. Prvo mi to bilo malo chudno a onda mi se u glavu ushunjala, neochekivana a tako nekako zgodna, misao Vidi boga ti, izgleda da Rusi stvarno nisu bash neki narochito chist narod, imala je baba pravo ono za bube ruse...

Ne verujem da mozhesh i da zamislish koliko me je bilo sramota kada sam kasnije, bili smo malo popili, saznao da mu je to jedina koshulja (duga pricha, morace da sacheka drugu turu mikrotalasne) koju on svako veche pere i sushi a ponekad ne stizhe da opegla jer pomazhe zheni oko blizanaca. I sada me sramota, narochito u svetlu Kralja Alkohola koji spominje Snezhana. Sve mi se chini da je Ivan bio isuvishe pametan i isuvishe Rus da bi mu ono malo alkohola potrebno da mene uchini pripitim bilo dovoljno da mu se ta pricha omakne tek onako. Mora da je bio primetio onu moju, shunjajucu a tako zgodnu da objasni, misao...

A uopshte me ne iznenadjuje to shto nekima Rusi mogu da deluju nezainteresovano. I meni su neki od njih tako delovali, chak i medju onima za koje sam znao da su inache veoma inquisitive spirits. Na to sam nailazio i kod drugih pripadnika velikih (sa ili bez znakova navodnika, po volji) kultura. Poimenice: Nemaca, Amera, Francuza, Japanaca. I to me je zaintrigiralo. Pa mi je u jednom trenutku palo na pamet da je to mozhda i za ochekivati. Mislim, da je normalno da pripadici kultura sa neshto tanjim istorijskim chitankama pokazuju malo vishe znatizhelje za novo i drugachije nego oni shto su svoje chitanke morali da nose u delovima. Mada, ko zna, verovatno je to ipak samo spekulacija...

E da, da se vratim na Ivana, pored toga shto je bio pametan, pristojan i imao jednu jedinu koshulju, on je jako lepo pevao. Rus, hebi ga . I znash shta mi je u celoj toj prichi sa Ivanom bilo najtuzhnije? To shto je Ivana i njegove drugare koji su isto tako lepo pevali (Rusi, hebi ga) moj drugar Sale, potomak Belih Rusa koji je isto tako lepo pevao (Rus, hebi ga), morao da uchi starim ruskim pesmama. Ako mene pitash, nema nishta tuzhnije od vaskolikih Raskida sa proshloshcu.

PS Tek sad primetih da se Sale pojavio tek pred kraj priche. A chovek krucijalan. Da sam neki zao jezik josh bi rekao da ja u svojim prichama udaram u ono Ja pa Ja...


Izvini, Domazete, jesi ti pročitao ovaj Snežanin blog? Izgleda mi da nisi. Da ti skratim muke, Snažana je iznela zapaženo, znači, ništa mitologija, nego ono što je videla-iskusila na terenu za vreme svog kratkog proputovanja. Od problema sa alkoholizmom, do odličnih kroasana. Ako te interesuje njena analiza zašto je to tako kako je, a ti naruči tekst.

Nemoj, bre, da nas daviš ovim tvojim banalnim vikend romanima, od toga kako te je žena pokupila na poslu, pa do nekog proverbijalnog Ivana Ivanoviča koji je imao jednu košulju. I usput da vredjaš ljude po blogu.


...romanima!? E sad si ga nahebao ko zhuti. Sad cu da te poduchim kako se u stvari pravi kefir. Ima gore da prodjesh nego onomad sa dispersion strengthened copper-om. Da se vidi ko je ovde ozbiljan bloger a chija maman crnu vunu prede.

A sad onako ozbiljno i sasvim lichno. Stvarno si kulovchic i jednostavno ti nema spasa. Izgleda da nisi primetio da sam se na Snezhanin tekst osvrnuo samo onako usput. Njenim se tekstom zabavio na pravi nachin bloger, mislim da mu je ime Petrovic001, koji je o tekstu rekao sve shto je trebalo da se kazhe. Josh jednom, usput sam prokomentarisao uvodni tekst jer me je iznenadio povrshnoshcu i opshtim mestim. A prokomentarisao sam i njenu uvredjenost odbijanjem manje svesnih blogera da prihvate njenu posebnu izuzetnost. Rekoh sam sebi, ovo bre ispade neka Pajicka...

Ono shto sam stvarno komentarisao je Romper Stomperkin tekst. I tragichnu chinjenicu da je dobio deset (u to vreme ) preporuka.

BTW Da li ti stvarno mislish da Snezhana misli da su ruski kroasani sa chokoladnim shtanglama - odlichni??



Petro(nije)vić je ostavio posve besmislen komentar, sa kojim se ne vredi zamajavati. Primetio sam da si se na tekst bloga osvrnuo onako usput, kao što si ga i pročitao, to jest kao što ga nisi pročitao. A sem što si Višnju, i pomagače, onako arbitrarno nazvao liberal-fašistima, a ostatak pokušao da izvaćariš sitnom patetikom jedine košulje nekog Ivana Ivanoviča, nisam primetio veći tvoj doprinos ovom blogu. Znači, došao si ovde da se malo izdrkaš, da nas podsetiš na svoj lik i delo, i, uredu, izvini, ali ne bih više dangubio.

Zato, daj taj recept za kefir, bar neke vajde od tebe da bude.


mariopan mariopan 10:53 14.08.2012

...

Moj muž radio u Rusiji godinu dana, i njegov utisak o Rusima i alkoholu je isti kao tvoj. Pričao mi je da za kratko vreme popiju jako mnogo žestine i padnu kao proštac, način na koji piju je samoubilački, i da takva slika nije čudna, niko se i ne obazire.

Ako to kaže neko ko je zaista mogao da popije taj sud mu prihvatam kao merodavan.

Pedalaj sa srećom dalje, nadam se da nećeš odustati od pisanja zbog loših reakcija na ovaj tekst?

gorstak92 gorstak92 11:03 14.08.2012

Re: ...

Pričao mi je da za kratko vreme popiju jako mnogo žestine i padnu kao proštac, način na koji piju je samoubilački, i da takva slika nije čudna, niko se i ne obazire.

Meni je jedan kolega pričao sličnu priču.
Kaže da se prvo čudio šta im to znači popola kad ga klošari presreću na ulici, a posle je skontao da je to bila ponuda za udruženo opijanje. Ako se nema para za celu litru vodke onda se traži partner za pola.
Eto, to nisam čuo da igde postoji.

Što se tiče USA meni je mnogo smešna ona fora da je zabranjeno ispijanje žestine iz flaše na javnom mestu pa onda svi cevče iz papirnih kesa. To kao fol nije javno opijanje jer se ne vidi šta se tačno pije od te papirne kese.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 11:22 14.08.2012

Re: ...

mariopan


Pedalaj sa srećom dalje, nadam se da nećeš odustati od pisanja zbog loših reakcija na ovaj tekst?



Mariopan, ja pisem prvenstveno zbog sebe, a moja rekacija na ove komentare je takva jer nemam mnogo vremena da uvijam i trazim odmerene reci. Zapanjena sam kako su ljudi spremni da te razapnu zato sto ne delis njihovo misljenje i nemas sliku o necemu koju oni imaju. A dosta komenatara se zasniva na hotimicnom iskrivljenom citanju, tj. citanju izvan konteksta. A najvise sam pogodjena tako olakim licnim vredjanjem: te uzalud putujem, te bolje da sam sedela na trenazeru... mislim, s kojim pravom? S pravom bezobrazluka, a ja uvek sizim na bezobrazluk. Koliko treba biti nekulturan da se tako nesto kaze nekome ko tebi nije rekao nista ruzno, vec je samo pisao o svojim utiscima o dvomesecnom putovanju kroz jednu zemnlju?
mariopan mariopan 15:51 14.08.2012

Re: ...

Snezana Radojicic
mariopan


Pedalaj sa srećom dalje, nadam se da nećeš odustati od pisanja zbog loših reakcija na ovaj tekst?



Mariopan, ja pisem prvenstveno zbog sebe, a moja rekacija na ove komentare je takva jer nemam mnogo vremena da uvijam i trazim odmerene reci. Zapanjena sam kako su ljudi spremni da te razapnu zato sto ne delis njihovo misljenje i nemas sliku o necemu koju oni imaju. A dosta komenatara se zasniva na hotimicnom iskrivljenom citanju, tj. citanju izvan konteksta. A najvise sam pogodjena tako olakim licnim vredjanjem: te uzalud putujem, te bolje da sam sedela na trenazeru... mislim, s kojim pravom? S pravom bezobrazluka, a ja uvek sizim na bezobrazluk. Koliko treba biti nekulturan da se tako nesto kaze nekome ko tebi nije rekao nista ruzno, vec je samo pisao o svojim utiscima o dvomesecnom putovanju kroz jednu zemnlju?

Znam da pišeš radi sebe i da je ovo svojevrstan dnevnik tvog putovanja, ali ja zaista uživam da ga čitam. Nema šanse da ikada vidim neke delove sveta a kroz tvoje oči vidim predele, ljude koje si uglavnom afirmativno opisivala, bez predrasuda o veri, načinu života i ponašanju, pa tako prihvatam i ovaj blog. Pišeš ono što vidiš.

Samo ti pedalaj i piši, ima ko će da čita.
buba_truba buba_truba 16:58 14.08.2012

Re: ...

Snezana Radojicic
Zapanjena sam kako su ljudi spremni da te razapnu zato sto ne delis njihovo misljenje i nemas sliku o necemu koju oni imaju.

Joj, Snežana, ne pratiš ti ostale blogove... a da pratiš ne bi bila ni iznenađena, kamoli zapanjena.

Uh, htela sam svašta još da kažem, ali nema potrebe, rekli već pre mene, a sve se može sažeti u ono gore što reče nikvet
A ti Snežana motaj, piši i ne pali se na dežurne palamudose.

docsumann docsumann 17:09 14.08.2012

ova serija putopisa

je jedna od najboljih stvari na ovom blogu

a mikimedic je oriđinal ovog bloga

tako da ne bih ja tu ništa dir'o, nit' se uzbuđiv'o.

imali smo malo više replika ovaj put i to je sve ...

Snežana
blogovatelj blogovatelj 18:58 14.08.2012

Re: ova serija putopisa

ova serija putopisa
je jedna od najboljih stvari na ovom blogu

a mikimedic je oriđinal ovog bloga

tako da ne bih ja tu ništa dir'o, nit' se uzbuđiv'o.

imali smo malo više replika ovaj put i to je sve ...

Snežana


I ja bih da potpisem ovo.
i ne mogu da se ne zapitam zasto se pojedini autori bloga toliko uzrujavaju zbog disonancija u komentarima.
gorstak92 gorstak92 20:34 14.08.2012

Re: ova serija putopisa

docsumann
je jedna od najboljih stvari na ovom blogu

a mikimedic je oriđinal ovog bloga

tako da ne bih ja tu ništa dir'o, nit' se uzbuđiv'o.

imali smo malo više replika ovaj put i to je sve ...

Snežana

Vala svaka ti je ko...

Samo da se pridružim potpisivanju (peticiji?).

Druga najbolja stvar na blogu jesu partizani vs četnici.
Snežana verovatno ne može ni da nasluti o čemu pričam, ali ako se ispostavi da su i Rusi imali svoje četnike shvatiće.
sasadr92 sasadr92 21:15 14.08.2012

Re: Znao sam da će Miki da se oseti uvredjen!

Go Sneki, go, go!!!
tyson tyson 06:34 15.08.2012

Kazasi


Malo dodatnog opreza u Kazahstanu ne bi bilo zgorega, ali ozbiljno:

Kazahstan: Ubijeno 11 ljudi u šumi (da, ovo je link)



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana