Društvo| Istorija| Kultura| Literatura

Borislav Pekić u raljama Carine

Hansel RSS / 15.08.2012. u 00:12

С врха гомиле кутија с разним старим новинама пала је једна.

Хајде баш да видим шта је унутра...

Био је и један НИН, од 8. априла 1984.

Моји нису куповали, а тешко да сам и ја - с обзиром да сам имао 11 година, мора да ми је неко некад касније дао. Ма, небитно.

Листам и читам те 28 година старе новине и чини ми се да данас баш и немамо такве. А у то време је било бар неколико таквих... И нема везе што је све црно-бело, штампано на најобичнијем рото-папиру. Стабилизација, тако се то тада звало. Или је баш у то време била изгорела Политикина штампарија? Сећам се да је и "Забавник" због тога једно време излазио такав.

Немам при руци скенер. Фотографисао сам чланак - кликните на слику да бисте могли да читате.

15526.JPG

Ако неко зна како се завршила лицитација, или ако је у поседу каснијих бројева НИН-а, нека јави.

 

Atačmenti



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 01:46 15.08.2012

1.

Jeza
ana_radmilovic ana_radmilovic 06:11 15.08.2012

Re: 1.

blogovatelj
Jeza


2.

jeza
loader loader 06:22 15.08.2012

Re: 1.


3.


Jeza
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 06:13 15.08.2012

Odličan

Odlično, kao da je Pekić izmislio.
Ako ima još nekih tekstova iz tog NIN-a - daj!
Napravi trol na sopstvenom blogu
Hansel Hansel 08:47 15.08.2012

Re: Odličan

KRALJMAJMUNA
Odlično, kao da je Pekić izmislio.Ako ima još nekih tekstova iz tog NIN-a - daj! Napravi trol na sopstvenom blogu

Ima, slikao sam još neke, samo - to bi mogli da budu posebni blogovi (nije mi problem (auto)trol) - teme: feminizam, pokušaji Studija B da (još tada, a koliko znam to datira još od '79-80) pokrene sopstvenu televiziju itd., još nisam čitao sve. A zainteresovanima mogu da šaljem i na mejl.

Ima još nešto. I ovo sam objavio malo oklevajući - ne znam da li kršim ovim neka autorska prava, pa svakako molim moderaciju da najpre to razjasni - ako treba da brišemo, brisaćemo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 07:36 15.08.2012

Joj

69 - ZLO I NAOPAKO. Davno je sve pocelo, sada gledamo finale...
Hansel Hansel 08:48 15.08.2012

Re: Joj

Baš tako. A finale... nije dobro, a još gore je što u njemu učestvujemo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:33 15.08.2012

Re: Joj

a još gore je što u njemu učestvujemo.

Eh, kada bi imali mogućnost da stvarno učestvujemo bilo bi makar malo nade u drugačiji ishod od tragičnog. Više smo nemoćni posmatrači ali trpimo sve posledice.
Hansel Hansel 09:42 15.08.2012

Re: Joj

Razumem, ali ovo trpljenje je sasvim dovoljno za učestvovanje. Da nema njega, ne bi bilo ni ovakvog finala.

Kamo sreće da stvarno učestvujemo, kako kažeš...
tyson tyson 07:50 15.08.2012

Govna ostaju govna


Bednici. Pošto je jasno da je pri izlasku iz zemlje morao da dostavi spisak svih tih knjiga - jer je Narodna biblioteka morala da da saglasnost za iznošenje iz zemlje (!!!) - očigledno je da je svo ovo mrcvarenje rađeno namerno, jer je u pitanju Pekić.

Govna* komunistička.



Hansel Hansel 09:27 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Ne znam kako je Pekić na kraju gledao na svoj povratak. Ono pendrečenje na demonstracijama, ono gubljenje izbora od Šešelja... Pomišljam da su mu sva ta razočaranja ubrzala smrt...
tyson tyson 10:45 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Pomišljam da su mu sva ta razočaranja ubrzala smrt...

Sumnjam; znao je on s kim ima posla. I to pendrečenje nije ništa neočekivano i iznenađujuće, znajući od koga dolazi.

Verujem da je izborni poraz u Rakovici bio gorka pilula ali ne verujem da je dramatično uticalo na njega, posle decenija preganjanja sa komunistima, udbom, a i nama takvima takvi smo.



Hansel Hansel 11:00 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Hm, verovatno si u pravu... samo da naglasim da nisam mislio da je izborni neuspeh porazio njegov ego, to je mogao biti "samo" signal vremena koji je pečatirao njegovo "neuklapanje"...
bolid1 bolid1 11:02 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

tyson

- jer je Narodna biblioteka morala da da saglasnost za iznošenje iz zemlje (!!!)


Mrzelo me da kopam po zakonu, postoji to i danas, evo u kratkim crtama.
Hansel Hansel 11:27 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Ma, OK, ali zašto su mu branili da ih vrati u zemlju?!
tyson tyson 12:40 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Ma, OK, ali zašto su mu branili da ih vrati u zemlju?!

Pa, to je uvoz.

Bitange, šta očekivati od njih.



stopalo stopalo 13:25 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

tyson


Verujem da je izborni poraz u Rakovici bio gorka pilula ali ne verujem da je dramatično uticalo na njega, posle decenija preganjanja sa komunistima, udbom, a i nama takvima takvi smo.


ima moja i krkarova prepiska oko tih izbora i generalno odnosa ds prema pekicu

ali nikako da naucim da stvaljam linkove

EDIT:
krkar
To na početku bio je princip isključivosti, ILI-ILI. Tadašnji menaxheri tvrdili su da je jedino moguć opstanak stranke ako se svi, inače zaista većinom neoperativni, "intelektualci" potpuno isključe iz procesa odlučivanja. Ja sam smatrao da treba naći takav oblik organizovanja da oni imaju svoje mesto i ulogu koji svakako ne bi bili operativni u smislu dnevnog funkcionisanja stranke.

Sa tim stavom bio sam u debeloj manjini. Kao vrlo mlad i bez želje da se bavim politikom kao zanimanjem, svoj stav nisam nikome uspeo da nametnem.

Dakle, da bude svima jasno: Pekić je poslat u rakovicu da se kompromituju stariji osnivači DS i faktički uklone iz procesa odlučivanja.


cela prepiska na blogu [url=http://blog.b92.net/text/20700/Popu-pop-bobu-bob-Trti-trt/?page=2#komentari][/url]

bolid1 bolid1 13:43 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

tyson
Ma, OK, ali zašto su mu branili da ih vrati u zemlju?!

Pa, to je uvoz.
Bitange, šta očekivati od njih.


Otprilike, tako nekako.
margos margos 13:53 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Ma samo instinktivna reakcija polupismenog kad vidi toliko knjiga - zna da je vrednost u pitanju, koju ujedno i prezire (i njenog vlasnika, naravno). I ko zna šta sve u njima piše što će da podrije sistem i njegovu poziciju vlasti.

Hansel Hansel 13:58 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

stopalo
ali nikako da naucim da stvaljam linkove

Hvala ti, tužno je to saznanje iako se moglo naslutiti, nisam čitao taj blog. Mada, baš su im bili operativci Koštunica, Čavoški (ne mislim na ideologiju), pa i Mićunović... Ne znam kakva je u tome bila pozicija Desimira Tošića, na primer... Svakako, pročitaću blog.

Što se linkova tiče, mislim da je greška u tome što ne selektuješ reč ili više reči pre ubacivanja linka, nego samo klikneš na ikonicu, pa ubaciš adresu. Tako je kod ubacivanja YT klipova, kod linkovanja mora ovako, evo da probamo*...
ivana23 ivana23 14:15 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Moze i ovako...

url=http://blog.b92.net/text/20700/Popu-pop-bobu-bob-Trti-trt/?page=2#komentari


url=http://blog.b92.net/text/20700/Popu-pop-bobu-bob-Trti-trt/?page=2#komentari
stopalo stopalo 14:36 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Hansel

Hvala ti, tužno je to saznanje iako se moglo naslutiti...


ma nasa politika je bila cist klijentilizam

pocetak ds je imao svoje filozofe i svoje menadzere (da ne otvaramo pricu kako je deda micun umesto popova poceo da jase dzipove)

i sad uporedi pekica sa jelenom trivan

a ondasnje menadzere sa ovim danasnjim (EDIT: da ne pominjem imena )

negde se napredovalo a negde smo bas u kanalu

ali ovo nije karagacin blog pa prestajem ali me prica u vezi sa pekicem uvek podseti i na taj deo njegovog zivota i dela
Hansel Hansel 16:57 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

ivana23
Moze i ovako...
url=http://blog.b92.net/text/20700/Popu-pop-bobu-bob-Trti-trt/?page=2#komentari

Nešto ipak ne štima, to otvara ovaj tekst.
stopalo
ali ovo nije karagacin blog pa prestajem

Stvarno, mogao bi Karagaća da protumači ovo, a tebe da pitam da li si video "uputstvo" za linkovanje. :)
blogovatelj blogovatelj 18:31 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Pa, to je uvoz.

Bitange, šta očekivati od njih.


Nekad negde davno sam procitao da su Kanadjani tako mrcvarili Vorhola i za kolaz mu naplatili carinu. A kolaz bio sastavljen od nekih razglednica iz SAD i isao na neku izlozbu u Kanadu.
blogovatelj blogovatelj 18:34 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Ma samo instinktivna reakcija polupismenog kad vidi toliko knjiga - zna da je vrednost u pitanju, koju ujedno i prezire (i njenog vlasnika, naravno). I ko zna šta sve u njima piše što će da podrije sistem i njegovu poziciju vlasti.


Seti me ovo na prelazak granice na Sucinu jednog mog prijatelja. Ispred njega u redu bio Bora Spuzic Kvaka.
Kaze da je drot sa divljenjem gledao za Kvakom. Toliko je bio zadivljen pojavom selebritija da mom ortaku nije ni pogledao pasos.
gedza.73 gedza.73 22:15 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

tyson
Govna* komunistička.



tyson
Bitange,


Hansel Hansel 22:46 15.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Gedžo, ti bi mogao da budeš moderator!

(Ne vidi se druga slika.)
tyson tyson 06:13 16.08.2012

Re: Govna ostaju govna


Gedžo, teši me da bih u vremenima o kojima govorimo do sada zbog izrečenog već bio u nekom podrumu bez prozora, naduven od batina.



gedza.73 gedza.73 06:42 16.08.2012

Re: Govna ostaju govna

Hansel
Gedžo, ti bi mogao da budeš moderator!




tyson
Gedžo, teši me da bih u vremenima o kojima govorimo do sada zbog izrečenog već bio u nekom podrumu bez prozora, naduven od batina.


Al' zbog izrečenog ima da budeš trajno banovan kod nekih.

Carinski propisi, ponašanje državnih službenika... Nije se mnogo odmaklo od tog vremena. I dalje tapkamo po mraku.

Koliko smo imali, i imamo, umnih ljudi a mi uvek slušamo i sledimo budale. Nikad logika, nikad pravo.
mishconi mishconi 12:58 15.08.2012

"Zlatne godine"

To su te "zlatne godine" kada su tekli med i mleko, a onda su, jelte, iz čista mira naišle devedesete.
Ovo danas je žetva, seme zla je davno posejano. Još kada je taj isti Pekić robijao.
arianna arianna 14:29 15.08.2012

Re: "Zlatne godine"

tyson tyson 15:18 15.08.2012

Re: "Zlatne godine"

To su te "zlatne godine" kada su tekli med i mleko, a onda su, jelte, iz čista mira naišle devedesete.
Ovo danas je žetva, seme zla je davno posejano. Još kada je taj isti Pekić robijao.

Pa bitno je da je bilo u se, na se, i podase (doduše na stranim kreditima ali bože moj), a to što je bila crna diktatura uključujući i ubistva neistomišljenika i disidenata (npr. pogledati pod "slučaj Vlado Dapčevič" ), ma to nema veze, Tito je nenadjebiv, car pare i magle, e da je još uvek živ...




apekic apekic 17:37 15.08.2012

"Ако неко зна како се завршила лицитација"

@ Hansel

Da, znam kako se priča završila. Posle dugog mučenja i zahvaljujući intenzivnom pritisku javnosti, Udruženja književnika, pojedinih novinara i javnih ličnosti koji su se zauzeli za njega, moj otac je uspeo da dobije svoju biblioteku zajedno sa svim njegovim rukopisima, dnevnicima i beleškama, bez licitacije i bez plaćanja carine. To mučenje je trajalo nekoliko dugih meseci, bio je očajan, i specijalno se sekirao za svoje rukopise pošto su to bili unikati i njihovo uništenje bi bilo tragično. Kao što je sam rekao u svom dnevniku 1984:

"Moja najveća osveta je u tome što me nikada nisu uspeli primorati da ih mrzim. Prezira je bilo. Prezir je bio moja pobeda, ali taj prezir je bio i moj poraz. Jer su me na taj prezir oni naterali i time stvarali situacije u kojima sam bio primoran da prezirem i sebe. Bez obzira na sve teškoće, nevolje, neprilike, nepravde, gimnazijski teror 1945.- 1948. godine, robije, primoravanje na ćutanje i građansko i umetničko, nepravde što mi se nanose u javnom životu, u kome, da bih bio ono što jesam, da bih opstojao, zapravo moram ulagati višestruko više napora od ljudi bez moje prošlosti. Čitava jedna godina bez pasoša, i nasilno odvajanje od porodice, političke intrige koje su mi skinule četiri ugovorene knjige, uvrede, besprimerna čekanja pred vratima PEN kluba, prisilna emigracija u kojoj se nalazim, bez obzira na to ja sam prema uzrocima svojih nesreća uvek uspevao zadržati jedan podrugljiv stav, u kome je bilo obilno mesta i za podrugljivost na sopstveni račun. "
Hansel Hansel 18:02 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Drago mi je i hvala Vam mnogo što ste se javili!

Zaista bi bio potresan takav odnos prema bilo kome, a kamoli prema čoveku kakav je bio Vaš otac.

Sve najbolje Vam želim.

Ivan
stopalo stopalo 18:10 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"


moje je iskreno uverenje da je zlatno runo verovatno najbolja knjiga napisana na srpskom jeziku. to je knjiga koja se "kuva" u coveku ceo zivot a onda se sedne 5 godina i izbaci iz sebe

ima tu istoriografije, fantazije, psihologije, pojedinacne i kolektivne

da li biti gazda ili hadzija?

nadam se da ce uskoro biti izdata jos neka knjiga iz zaostavstine?

pozdrav
apekic apekic 19:32 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Hvala Ivane, znala sam da će pogotovu Vama značiti da saznate ishod...Hvala Vam na pažnji koju ste ukazali mom ocu. Veliki pozdrav od tri generacije Pekićevih.
Hansel Hansel 20:08 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Kad ovako krene, ja se teško zaustavljam!

Veliki pozdrav svima i od mene!
apekic apekic 20:24 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

@ Stopalo,

Pa evo Zlatno runo I i II izlazi u Laguninom mekom povezu za sajam, a svih VII će se objaviti do marta iduće godine. Ovo će biti vrlo interesantno izdanje, pošto smo mama i ja prošli kroz sve Pekićeve originalne beleške pisane rukom na Prosvetinom izdanju, i dodali one koje su bile izostavljene do sada. Tako da će ovo izdanje biti vrlo važno.

U okviru Pekićevog celokupnog književnog opusa koje objavljuje, Laguna će objaviti tri knjige iz zostavštine, o samom pisanju Zlatnog runa, "U traganju za Zlatnim runom". Samo Pekić može da napiše dovoljno materijala za tri debele knjige o pisanju sedam knjiga!!!

U istom izdanju izlazi knjiga iz zaostavštine pod naslovom "Rađanje Atlantide", o pisanju romana "Atlantida" i "1999". Laguna objavljuje ukupno 13 knjiga (u 22 toma) celokupnog književnog opusa.

Što se tiče drugog dela zaostavštine, sada završavamo prve dve knjige Dnevnika (biće ih pet ukupno), pod naslovom "Život na ledu", koje će Službeni glasnik objaviti za sajam. To su uglavnom dnevnici koje je tata diktirao u magnetofon, a mama transkribovala, opet nekih 3,500 stranica.

Nedavno je izašla knjiga "Zlatno doba dijaloga" u istoj ediciji, sa svim intervjuima koje je Pekić ikada dao, kao i "Stope u pesku" sa svim njegovim govorima i nekim esejima. Biće ukupno osam knjiga Pekićeve korespondencije iz zaostavštine, koje će izaći tokom iduće dve godine. Prve dve su već u knjižarama. Službeni glasnik objavljuje ukupno 28 knjiga.

Toga svega ne bi bilo da se ova priča sa carinom nije završila sa positivnim ishodom!

Srdačan pozdrav
Hansel Hansel 21:35 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Eh, sad, ja bih imao još jedno pitanje, tj. predlog. Pošto očito ima mnogo tonskih zapisa Pekićevih umotvorina koje on kazuje sâm, mislim da bi bilo jako lepo publikovati i te zapise. Makar one "zvanične", poput "Pisama iz Londona". Ukoliko to BBC čuva, ili ako vi imate kopije...
margos margos 22:07 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

... i tako, iz stare kutije ispale novine, ti pročitao, slikao, napravio blog i odjednom, nastade praznik za dušu.



Hansel Hansel 22:33 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

... a baš sam bio u nedoumici da li da objavljujem, kad ono...

Zaista, nameste se stvari nekad, pa se treba samo prepustiti... nadao sam se da će neko nešto znati, ali da će se registrovati i javiti neko iz Pekićeve porodice, ni sanjao nisam...

apekic apekic 23:03 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Ivane, nećete verovati, ali nedavno, kada su zatvorili jugoslovensku sekciju BBC-ja, i kada je mama dala intervju za zadnju emisiju, pitali smo da li su sačuvali te snimke...ne nisu...neverovatno, ali istinito . Momentalno razgovaramo sa Službenim glasnikom oko tonskih zapisa Dnevnika...to je transkribovano i izaći će u pisanoj formi za sajam i kasnije sve zajedno 5 knjiga kao što sam navela, ali ćemo možda nešto uspeti i sa trakama. Videćemo.
Hansel Hansel 23:34 15.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Baš mi je žao. Valjda se uvek štedelo na trakama, ali ipak... nije bilo svesti da to treba arhivirati, možda redakcije za inostranstvo nisu imale prava na svoju arhivu...

Možda bi zbog neke minimalne šanse trebalo proveriti i ovdašnje zvučne arhive, poput Radio Beograda i eventualno nekih manje javnih, za koje samo slutim da postoje - pošto su se programi stranih radio stanica za Jugoslaviju sigurno, "po dužnosti" pratili i vrlo verovatno snimali; da li se nešto čuvalo, ko će znati.

Inače, slušao sam i tu poslednju emisiju srpske redakcije, imam je sačuvanu...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:23 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Što se tiče drugog dela zaostavštine, sada završavamo prve dve knjige Dnevnika (biće ih pet ukupno), pod naslovom "Život na ledu", koje će Službeni glasnik objaviti za sajam. To su uglavnom dnevnici koje je tata diktirao u magnetofon, a mama transkribovala, opet nekih 3,500 stranica.

Aleksandra,

Šta je sa rukopisom "Crveni i beli"? Odlomci su izlazili u "Književnosti"...to je verovatno ostalo nedovršeno...?
apekic apekic 09:32 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Nebojša, nažalost ništa više od tih odlomaka...nešto malo još beležaka u dnevnicima koji izlaze...

Sećam se kada sam mu donela rendgen kući od doktora, i plačući mu saopštila da ima rak na bronhima. Samo me je tužno pogledao i rekao: "Baš mi sada nije zgodno, imam toliko još da završim..."

Preminuo je posle manje od tri nedelje .

Sećam se jednog zapiska njegovog u dnevniku negde '83. godine: "Ljudi koji znaju zašto umiru, znaju i zašto su živeli. Ali kada mi doznamo zašto su oni zapravo živeli, pitamo se zašto su, dođavola, uopšte umirali."

Hvala ti na podršci Pekićeve Fejsbuk stranice koju održava moja ćerka. Drago mi je da toliko ljudi (sada već 16,500) prate stranicu posle manje od 5 meseci i čitaju te dnevne citate. Ipak ga nisu zaboravili...
apekic apekic 09:35 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Margos,

"Praznik za dušu..." kako divno rečeno!
apekic apekic 09:46 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Ivane, proverila sam sve...nema ništa...čak ni snimak govora u Sava Centru, to bi volela da vidim.
Jedino što ima, sem jednog intervjua, ali kvalitet nije baš najbolji, je fenomenalan razgovor sa studentima gde je sa Bobom Selenićem na tribini u SKC-u. Taj razgovor traje jedno sat i po, Boba odlazi ranije, tata ostaje sa studentima...pričaju o svemu, sala je puna. Pitanja su neverovatno dugačka, ljudi održavaju govor po 10 minuta, u jednom trenutku Pekić odgovora sa: "Znam odgovor, ali sam zaboravio pitanje..."
Hansel Hansel 10:37 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Genijalno!

To što je malo lošiji tehnički kvalitet i nije problem, a naročito što danas ima "alata" da se ti snimci restauriraju. Rade to i u Radio Beogradu, a ja poznajem neke ljude kojima je to svojevrsna strast, a rade i profesionalno. Mogu Vas povezati s njima, ako želite.

Koji je datum tog govora u Sava Centru? Pronađe se nekad nešto zašta se mislilo da je izgubljeno. Možda bi se nešto našlo i u RTS-u...
apekic apekic 11:47 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Ivane, što se tiče tehničke pomoći, molim Vas pošaljite mi privatnu poruku, to bi nam stvarno pomoglo.

Pekićev govor je bio u prepunoj sali Sava centra na Skupštini Demokratske stranke 29. septembra 1990.
Hansel Hansel 12:24 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Hvala za datum (pitam se - zar je moguće da makar sama DS nije snimala za svoje potrebe i arhivu bar te prve svoje skupštine?), a PP pišem iz ovih stopa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:51 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Nebojša, nažalost ništa više od tih odlomaka...nešto malo još beležaka u dnevnicima koji izlaze..

Pominjali su se i "Crnoberzijanci", zar ne?
apekic apekic 17:04 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Nebojša, evo malo duži odgovor, nisam htela ranije da davim....

Prvobitno je Zlatno runo koje je izlazilo u Književnosti bilo naslovljeno Crveni i beli. Pošto se Zlatno runo završava 1941. godine, nastavak porodice Njegovan od '41. do '65. trebalo je da se zove Crveni i beli i Graditelji. Crnoberzijanci, čiji je odlomak izašao u knjizi Tamo gde loze plaču, trebalo je da bude deo romana Crveni i beli. Od romana Graditelji završena je samo prva knjiga, i štampana posthumno.

Tako da ono što si čitao kao Crveni i beli u to vreme, je postalo deo Runa, a Crnoberzijanci je deo Crvenih i belih .

U sada novim izdanjima će biti ponovo objavljena ta jedna knjiga Graditelja ("Laguna" negde iduće godine), i Tamo gde loze plaču objaviće uskoro "Službeni glasnik".

Pa šta mogu...pitao si...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:34 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Od romana Graditelji završena je samo prva knjiga, i štampana posthumno.

Imam je!
Pa šta mogu...pitao si..

Ne pomišljaj da je bilo koje od tih objašnjenja dosadno. Ja, na primer, kao mladić kopao sam po knjižarama tražeći te odlomke u "Književnosti" i pogubio sam se u svim tim naslovima koji su se vremenom menjali, tako da je objašnjenje vrlo korisno.

Ne bi bilo loše kad bi ponekad napisala neki svoj blog...o Pekiću, o sebi...šta god...meni bi to bilo užasno zanimljivo štivo.
Hansel Hansel 19:37 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Ne bi bilo loše kad bi ponekad napisala neki svoj blog...o Pekiću, o sebi...šta god...meni bi to bilo užasno zanimljivo štivo.

Istovremeno sam to napisao dole. Krstići katkad isto misle.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:39 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Istovremeno sam to napisao dole.

Jesi video sam...kako ide ono...great minds think alike!
Hansel Hansel 19:45 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Da, da, u međuvremenu dodah u gornji komentar još nešto - "Krstići katkad isto misle".
apekic apekic 21:03 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Nebojša, as always, the gentleman! Hvala! Čućemo se
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:00 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

apekic
Ivane, što se tiče tehničke pomoći, molim Vas pošaljite mi privatnu poruku, to bi nam stvarno pomoglo.

Pekićev govor je bio u prepunoj sali Sava centra na Skupštini Demokratske stranke 29. septembra 1990.


Mislim da imam taj govor, na audio kaseti. Imam i govor sa osnivačke skupštine Demokratske omladine iz pozorišta Duško Radović, isto na audio kaseti. Jedino nemam više kasetofon da proverim.
Hansel Hansel 22:29 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Ima ko ima, Uroše!

Valjda ćemo makar tu da se organizujemo za digitalizaciju, a?
djapica djapica 23:14 16.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

@Nebojsa Krstic

Ja sam davnih dana citao Alexandrine blogove na: allthingsbeatiful.com
Ne znam da li ih jos uvek pise tamo.

Bio sam u to vreme iznenadjen da Pekiceva cerka pise politicki angazovane blogove koji su bili ekstremno desno (americko desno) orijentisani.

A sto se tice Zlatnog Runa (neko ga je pomenuo kao najbolji nas roman), mislim da bi bilo od egzistencijalnog znacaja da se te knjige citaju kao obavezna lektira u srednjoj skoli. Toliko se toga da nauciti o Srbiji iz tih knjiga.

STOP ZIVELA SRBIJA STOP
tyson tyson 06:57 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Mislim da imam taj govor, na audio kaseti. Imam i govor sa osnivačke skupštine Demokratske omladine iz pozorišta Duško Radović, isto na audio kaseti. Jedino nemam više kasetofon da proverim.

A ja već krenuo u potragu za zaboravljenim asovima sekretarijata i omladine Demokratske stranke kojekude po svetu, nagađajući ko bi mogao da zne gde su, ili da ima audio snimke tadašnjih skupština i sednica Glavnog odbora stranke

Odlično Uroše, odlično.



Hansel Hansel 08:07 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

tyson

Ne odustaj, tek treba da proverimo te Uroševe kasete. Bolje je da imamo rezervne varijante, a i ko zna šta u toj potrazi može da se pronađe!
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:35 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Samo da prijavim da imam još artefakta iz ranih dana, u jednoj kutijetini od frižidera na tavanu. Eh ti tavani...

Tu bi morao da bude materijal i sa prve skupštine, ajd za vikend popisujem
tyson tyson 09:31 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Samo da prijavim da imam još artefakta iz ranih dana, u jednoj kutijetini od frižidera na tavanu. Eh ti tavani...

Pretpostavljam da ti je jasno da dobar deo toga, ako ne i sve, ne postoji nigde drugde i da su u pitanju istorijski izvori prve vrste za kojima će neki budući istraživači suze roniti.

Ne bi bilo zgorega da sve to malo središ, klasifikuješ, popišeš i zaštitiš.

Ja npr. imam original faks poslat od strane NjKV Aleksandra 1992. godine, iz kancelarije tada zajedničkog organizacionog odbora DS i SPO za doček Prestolonaslednika - u pitanju je prva posleratna, istorijska poseta Petrovog sina Srbiji - kojom posle mnogo peripetija, neizvesnosti i miniranja od strane vladajućih komunista, on i zvanično najavljuje da stiže u zemlju.



antioksidant antioksidant 10:01 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Ja npr. imam original faks poslat od strane NjKV Aleksandra 1992. godine, iz kancelarije tada zajedničkog organizacionog odbora DS i SPO za doček Prestolonaslednika - u pitanju je prva posleratna, istorijska poseta Petrovog sina Srbiji - kojom posle mnogo peripetija, neizvesnosti i miniranja od strane vladajućih komunista, on i zvanično najavljuje da stiže u zemlju.

da su bili pametni samo da ga pozovu da kaže par reči na "srpskom" :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:28 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

E ta poseta je bila ludnica svoje vrste. Mini je utisak od te posete relativno bled, mnogo se bolje sećam dočeka koji smo na aerodromu priredili Desimiru Tošiću.
Poznavati Desimira, pa i raditi s njim je bila posebna privilegija, na svoj način slično iskustvo kao i poznavati Borislava Pekića. Ima na netu još uvek moj intervju sa njim iz "Demokratije" posle batina kod televizije.
apekic apekic 20:36 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Uroše, to bi bilo fenomenalno! Veliko hvala!
apekic apekic 20:59 17.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Uroše, šteta što ga nismo usvrstili u ovu najnoviju knjigu Zlatno doba dijaloga, gde smo skupili sve intervjue...kako nam je to promaklo Možda možemo da ga ubacimo negde na drugo mesto. U stvari i ne znam da li jesmo, ne znam Vaše ime, bio je intervju za Demokratiju '91. Miško Lazović i dragan Belić. PP molim Vas (naročito za govor)!

Desimira Tošića sam jako mnogo volela, dolazio je kod nas u Londonu često...bio je vrlo dobar prijatelj. Najtopliji osmeh, nežan čovek, fin, tata ga je jako cenio.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:48 18.08.2012

Re: "Ако неко зна како се завршила лицитација"

Tako Miško i Belić su bili urednici svaki u kratkom mandatu u lutanju stranke u traženju mesta za "Demokratiju". Na kraju ispadlo da se ugasi što je šteta.

@apekic imaš privatnu poruku, hehe.
NNN NNN 14:18 16.08.2012

Ovaj blog je baš uspeo



(a i Aleksandra je porasla )

Hansel Hansel 15:53 16.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

a i Aleksandra je porasla

I ja sam juče video tu sliku!

A što se tiče bloga... hvala, ovo je zaista nešto posebno, ali svi moji blogovi su, inače, uspeli!

apekic apekic 17:17 16.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

NNN,

Obožavam ovu sliku...kao što sam obožavala njega. On je za mene predstavljao sve što sam kao dete, a kasnije kao odrasla, smatrala dobrim i velikodušnim. Imao je neverovatnu moralnu čvrstinu, osećanje za pravdu, i izvan svega bio je beskompromisni otac, suprug i prijatelj. Branio je svoje bez obzira da li je to bilo zgodno ili nije, u vreme kada se za takve stvari išlo u zatvor.

Bio je čovek malo reči, pisac najduže rečenice u istoriji srpske književnosti, ali to što se kazao, uvek je bilo čisto zlato. Danas se osećam bogato, kao da nosim njega, njegove misli, njegovu dušu, u sebi.

Zato sam nazvala ovu najnoviju knjigu, zbirku intervjua, Zlatno doba dijaloga, jer njegova svaka reč i jeste čisto zlato.

Nedostaje mi svakog trenutka u svakom danu, u svakoj godini...zauvek
Hansel Hansel 19:34 16.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

Aleksandra, posle ovoga je teško reći bilo šta što ne bi bilo suvišno, jedino pomišljam da Vas može tešiti činjenica da ste imali privilegiju da Vam on bude otac i da ste značajan deo života proveli s njim.

Siguran sam da biste mnogo toga mogli još da nam ispričate - ako budete želeli da to učinite na Blogu B92, prostor mog bloga ovde Vam je uvek na raspolaganju, odavno postoji praksa gostovanja.

(Inače, poslao sam Vam poruku u vezi s tonskom restauracijom danas, ne znam da li ste videli.)
apekic apekic 20:58 16.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

Veliko hvala na svemu Ivane! Jesam, i odgovorila...
Hansel Hansel 21:52 16.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

Naravno da nema na čemu, zadovoljstvo mi je.

Rejlem Rejlem 23:13 16.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

Da se i ja pridruzim cestitkama.
Sjajan blog Hansele.
Hansel Hansel 08:15 17.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

Hvala ti. Ja zaista nemam neke posebne zasluge, samo sam prihvatio tok stvari, da ne kažem da je tako ispalo, jer ta kutija je zaista pala a toga opet ne bi bilo da moja "arhiva" u ovoj kućici odakle pišem nije, nažalost, u relativnom haosu (nema mesta, nema polica za sistematizaciju)...

A bez Aleksandrinog javljanja to bi bila tek zanimljiva... pa ne znam da li je prava reč - tugovanka. Ona je dala smisao i ja sam joj neobično zahvalan.
pnbb pnbb 14:51 17.08.2012

Re: Ovaj blog je baš uspeo

Branio je svoje bez obzira da li je to bilo zgodno ili nije, u vreme kada se za takve stvari išlo u zatvor.


evo jedne zanimljive price iz tog vremena -
pre nekih 20tak godina radio sam s covekom koji je isao u istu gimanziju kao i vas otac, samo 2 god razlike. rece mi da je i gospodin bakocevic u isto to vreme ucio u istoj gimnaziji.
e sad, taj moj prijatelj je, igrom slucaja, fasovao robiju kao i pekic, samo zbog drugacijih ideala.. mladost-ludost, tako rece...
zanimljivo mi je ko nije fasovao nikakav zatvor

lana_m lana_m 15:35 17.08.2012

Re: The Butterfly Effect

Ovaj tok stvari nije mogao da izazove lepet krila samo jednog leptira.

Eho mehova prevelike želje onih koji godinama čekaju Blage vesti o ponovnom objavljivanju Pekića pokrenuo je pre par leta neuobičajeno ranu seobu leptira Monarha… lepet latičastih krila zvonko jedrio nebesima…
...
... u jednoj kući, stara kutija se promeškoljila, zanjihala, pala i… prosuo se glas...

Hvala, Hansel, što si prelistao novine kakvih više nema i sa nama podelio članak i svoje misli...

Hvala, Aleksandra, na svim detaljima i ovom ličnom tonu. Znači. Puno.

Hvala porodici Borislava Pekića i Svima koji su omogućili i pomogli objavljivanje štiva koje nam je do sada bilo nedostupno, teško dostupno ... ili rasprodato.

Pišite još o Njemu, Aleksandra.


Hansel Hansel 16:52 17.08.2012

Re: The Butterfly Effect

Hvala tebi, Lana, i dobro došla!

Ne mogu da verujem kuda me ovaj blog i dalje vodi, izmamila si mi još jedan osmeh koji traje!

apekic apekic 20:40 17.08.2012

Re: The Butterfly Effect

Hvala Lana!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana