Budućnost| Region

"Samo da rata ne bude"- deca iz Srbije, BiH i Hrvatske

Milan Karagaća RSS / 23.08.2012. u 14:57

Prateći događaje kod nas i u regionu , malo šta ima lepo, suviše je ubistava, samoubistava,svađa, prepucavanja, pozivanja na okupljanje, pretnje rasturanjem, onaj tovar muči magarca , tamo opet neki monstrum sa prezimenom Razum kaže da su Srbi izmislili Jasenovac,onamo opet neki vide svoj identitet u Aćifu, a kao po dogovoru pričaju samo  o zločinima komunista i svojim pravednim ratovima. Uz to štampa i tisak su prepuni slika estradnih dama gde su i kako pokazale ili  pokvasila guzu, kojoj su ispale sise, koja je više promenila partnera, na čijoj jahti , za koju lovu, itd, eto to su njima kulturni događaji.

E u svemu tome desi se i jedan lep i pametan događaj gde deca opet pokazaše da su pametnija o starih i nedokazanih magaraca.Učesnici mirovnog kampa, deca iz Sombora, Vukovara, Srebrenice, Tuzle i Gornjeg Vakufa otpevali su u Neumu i Dubrovniku pesmu Đorđa Balaševića "Samo da rata ne bude"

Nastup dece iz Srbije, BiH i Hrvatske održan je 4. avgusta, a danas je objavljen video snimak, preneo je Indeks.hr.

Kamp "Odmor od rata" u Neumu organizuje "Savet za osnovna ljudska prava i demokratiju" iz Nemačke.

Pesma Đorđa Balaševića je himna tog kampa koji se održava od 1994."

Šteta je što stariji još uvek žive u prošlosti, a bilo bi normalno das u se tamo pojavili ministri kulture , ministri prosvete , ministri sporta i ostali zvaničnici Srbije, Hrvatske i BiH.

Očito da, za razliku od dece, stariji niti su dovoljno kulturni ni prosvećeni.

Oni su još uvek više u vodama dr. Razuma, a to je čisti bezum i neum koji vlada našim prostorima.

Valjda će doći vreme da se svi kod sebe obračunaju sa monstrumima tipa dr.Razuma, da takve vežu za onaj kamion umesto nedužnog magarca, a onda se okrenu deci i budućnosti.

 



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Rejlem Rejlem 15:18 23.08.2012

Hvala

Hvala Milane sto ste postavili ovo.
Veliki pozdrav
highshalfbooze highshalfbooze 15:34 23.08.2012

Pohvalno

Posle blogova o Karleuši i Tadiću, topla preporuka.
predatortz predatortz 16:24 23.08.2012

E,moja deco

Iz vaših usta u Božije uši!
Ali, u Bosni se ubrzano radi na stvaranju ogranka Muslimanske braće...
gaffel gaffel 17:35 23.08.2012

Prava tema

Pohvala za autora na odabiru i naravno za decu iz mirovnog kampa !
savamala savamala 17:41 23.08.2012

није, него

Kamp "Odmor od rata" u Neumu organizuje "Savet za osnovna ljudska prava i demokratiju" iz Nemačke.


Е, ако су Немци то организовали, онда, свака част.
Колико се сећам, певали смо 45 година, на сав глас, о миру, срећи, братству и јединству... и на крају смо се потукли. Такође, колико се сећам, пре него што смо се потукли појавили су се ови исти Немци али у нешто измењеном издању него што смо, до тада, навикли. Имали су неке идеје.

Овакве манифестације су чист цинизам. Мада, има ту доста и ироније.
mirakulus mirakulus 18:22 23.08.2012

Re: није, него

Овакве манифестације су чист цинизам. Мада, има ту доста и ироније.

Tvoj tekst je ociti primjer stereotipizacije koja radja predrasude iz kojih se razvija strah od drugog i drugacijeg te se stvara sovinizam i mrznja.
Sigurno da ovi nijemci nisu oni nijemci i da ovi nijemci zele napraviti nesto dobro cega se ti bojis.
Boljim upoznavanjem jednih sa drugima razbijamo stereotipije, ne razvijamo predrasude te onda niti ne mozemo mrziti.
Upravo je mrznja ono najgore sto nas je zadesilo proteklih godina a mrznja je izrasla iz stereotipija. Na zalost ovu pjesmu koju sam prvi put cuo na Salati pred Univerzijadu nismo dovoljno pjevali niti smo ju razumjeli. Jer u ratu nema pobjednika. U ratu su svi porazeni.
savamala savamala 18:24 23.08.2012

Re: није, него

Tvoj tekst je ociti primjer stereotipizacije koja radja predrasude iz kojih se razvija strah od drugog i drugacijeg te se stvara sovinizam i mrznja.


Ти си последњи који има права да прича о предрасудама и мржњи. Ено ти, оног вашег историчара, Разума па се њему јадај.
radekokic radekokic 19:06 23.08.2012

Re: није, него

E bas - nije nego! A ti bi da se vecno mrzimo iz petnih zila? ...cinizam i ironija, ali ne u ovom blogu...
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:16 23.08.2012

Re: није, него

Овакве манифестације су чист цинизам. Мада, има ту доста и ироније.

Misliš da je bolje učiti decu da se spremaju za rat i mrze sve koji nisu njihove nacije kako bi u ratu bili žešći.
Posle svakog rata dolazi mir i pomirenje, a oni koji su pametni razmišljaju i perspektivno da učvrste mir i da rata nikada ne bude, jer ratovi ni jednom narodu nisu dobro donosili.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:23 23.08.2012

Re: није, него

Ти си последњи који има права да прича о предрасудама и мржњи. Ено ти, оног вашег историчара, Разума па се њему јадај.

Vidiš,. a posle pitaš što te neko banuje. Pa ti jedva čekaš da onome ko je drugačijih političkih pogleda ili nacije saspaeš direktno uvrede.
Pominjanje onoga idiota Razuma u ovom komentaru i ovom kontekstu ti brate nije trebalo.Znaš ti dobro da i mi imamo svoje dr.Razume koji takođe ne priznaju da je iko iz našeg tora bio loš.Nije ovde tema taj njihov ni naši idioti koji se prezivaju ili ne Razum već upravo onaj nevini, neiskvareni dečki razum koji njima vlada dok ih matori ne iskvare i ne naprave od njih neljude.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:31 23.08.2012

Re: није, него

dr.Razum

Nije ni ime uvek predskazanje.
predatortz predatortz 19:47 23.08.2012

Re: није, него


Misliš da je bolje učiti decu da se spremaju za rat i mrze sve koji nisu njihove nacije kako bi u ratu bili žešći.


Bojim se da je na Balkanu svejedno šta te uče u školama. Nas su učili da se volimo, pa smo ispali veći zlikovci od naših dedova koji su, uglavnom, školu viđali samo kad idu na vašar. I jedni i drugi i treći se pokazasmo!
Žao mi i ove dece koju pominješ. Em ne verujem da će odrasti bez novog rata, em sam postao skeptik kad su slične manifestacije u pitanju.
Sve je to, zemljače moj, pranje para i savesti!
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:16 23.08.2012

Re: није, него

Bojim se da je na Balkanu svejedno šta te uče u školama

Ma nije bas tako.
Ali je idiotski kad čujem da u BiH deca idu u odvojene škole- muslimanska u jednu a hrvatska u drugu tj. istu zgradu samo odvojene prostorije.
To je dovoljan razlog da se pouzdano smatra da oni koji su to tako regulisali nisu normalni a pogotovo ne oni koji i dalje drže protektorat i pričaju o multietničnosti.
Dakle, nema većeg zločina od razvijanja mržnje koja će neminovno voditi u zločin, a upravo podela dece je to. Samo me interesuje kako ti idioti Razumi objašnjavaju deci zašto ne idu u isti razred.
savamala savamala 20:29 23.08.2012

Re: није, него

Misliš da je bolje učiti decu da se spremaju za rat i mrze sve koji nisu njihove nacije kako bi u ratu bili žešći.


Ово је непристојно, у најмању руку.
Исто тако, мислим да је комплетна будалаштина да ме миру и размевању уче они који су у великој мери, можда пресудно, допринели да овде дође до рата.
dragan7557 dragan7557 21:01 23.08.2012

Re: Uzgred

Milane, prdlažem da koristiš formu "Otvorenog Pisma" koja je vidim uveliko ušla u modu na ovom blogu.

cerski
predatortz predatortz 21:30 23.08.2012

Re: није, него

Ali je idiotski kad čujem da u BiH deca idu u odvojene škole- muslimanska u jednu a hrvatska u drugu tj. istu zgradu samo odvojene prostorije.


Ne idu u BiH deca u odvojene škole, nego u Federaciji BiH.
U Republici Srpskoj deca idu u iste škole i razrede.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:55 23.08.2012

Re: Uzgred

dragan7557
Milane, prdlažem da koristiš formu "Otvorenog Pisma" koja je vidim uveliko ušla u modu na ovom blogu.

cerski

ko veliš to je sada in.
Ja sam i ovo zamislio kao otvoreno pismo celokupnoj razumnoj javnosti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:58 23.08.2012

Re: није, него

Ne idu u BiH deca u odvojene škole, nego u Federaciji BiH.

Kako covek da ti ugodi, a i Dodiku.Kada se kaže BiH ne misli se na RS, a ako ne naglasim federacija onda me ispravljaš. Pa zna se gde idu odvojeno, eno bio dobar tekst na Buki o onoj školi u Gornjem Vakufu. Samo nemoj sada da mer ispravljaš pa kažeš Srbobran.
dragan1122 dragan1122 22:05 23.08.2012

Re: није, него

Neka, ćuti! Gledaj svoje dvorište!!! To što nas iz susednih dvorišta gađaju govnima, sekirama i šurikenima, nas ne treba da interesuje. To je na njihovu sramotu. Neka vide ovi iz EU ko je sklon svađi, a ko zaista želi mir i blagostanje. Iskreno, očekujem ban posle ovoga.
predatortz predatortz 22:12 23.08.2012

Re: није, него

Samo nemoj sada da mer ispravljaš pa kažeš Srbobran.


Bio sam žestok protivnik menjanju naziva mestima .
buba_truba buba_truba 22:32 23.08.2012

Re: није, него

savamala
Овакве манифестације су чист цинизам. Мада, има ту доста и ироније.

Jbte, kad vidim 'savamala' vidim ovog: ... negativan, nadrkan, mrzi ceo svet, ni sebe ne voli baš naročito, a i kako bi... nos mu pun bubuljica i čireva.

Ma naravno, savamalo, sve je za obesmišljavanje! Da si samo malo truda uložio video bi kako su vrcavo nazvali kamp: "Odmor od rata"... da, da - odmor - niko se ne zaluđuje da ratova više neće biti. Kol'ko sutra udariće i Srbin na Srbina. Sumnjaš? Otkud, pa toliko je toga kroz istoriju bilo... Ovi bi samo malko da se odmore, dok ne stasaju novi klinci. Neke nove klince ćeš vaspitavati ti i tebi slični - biće ratova - nije ovo ni ironija ni cinizam, ovi bi samo da se odmore...
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:04 23.08.2012

Re: није, него

predatortz
Samo nemoj sada da mer ispravljaš pa kažeš Srbobran.


Bio sam žestok protivnik menjanju naziva mestima .

i ja. A i jezika. Nikao mi nije ležalo ono Sedinjene američke države, pa Predor, Osek, Reka, pa kako je odeknula eksplozija i druge gluposti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:08 23.08.2012

Re: није, него

Gledaj svoje dvorište!!

Prvenstveno.
To što nas iz susednih dvorišta gađaju govnima, sekirama i šurikenima, nas ne treba da interesuje.

dobro malo ga pretera, ali ne ostajemo ni mi dužni.
To je na njihovu sramotu

svakako
Neka vide ovi iz EU ko je sklon svađi, a ko zaista želi mir i blagostanje

trebalo bi da vide.
Iskreno, očekujem ban posle ovoga

ne vidim razloga
milisav68 milisav68 00:54 24.08.2012

Re: није, него

Milan Karagaća

Misliš da je bolje učiti decu da se spremaju za rat i mrze sve koji nisu njihove nacije kako bi u ratu bili žešći.

,,Živimo kao da će sto godina biti mir, a spremajmo se kao da će sutra izbiti rat.”

...a neprijatelj je vrebao iza svakog ćoška....dok se drugovi odozgo nisu dogovorili, koji je ćošak neprijateljski....posle je sve bilo lako.....
mariopan mariopan 08:47 24.08.2012

Re: Uzgred

Milan Karagaća
dragan7557
Milane, prdlažem da koristiš formu "Otvorenog Pisma" koja je vidim uveliko ušla u modu na ovom blogu.

cerski

ko veliš to je sada in.
Ja sam i ovo zamislio kao otvoreno pismo celokupnoj razumnoj javnosti.

Preporuka
dragan7557 dragan7557 08:55 24.08.2012

Re: balkanizacija

buba_truba 23:32 23.08.2012 / *novo
Re: није, него

savamala
Овакве манифестације су чист цинизам. Мада, има ту доста и ироније.


Jbte, kad vidim 'savamala' vidim ovog: ... negativan, nadrkan, mrzi ceo svet, ni sebe ne voli baš naročito, a i kako bi... nos mu pun bubuljica i čireva.

Ma nastran tip? Naravno na vas celom Balkanu je život predivan, pun sreće, sloge, ljubavi, zadovoljstva, bogatstva, jednostavno očaravajući! Prava pravcata bajka!

Eto, i političari u EU su uvideli da i oni za svoju pastvu, treba da ostvare takvu idilu pa se utrkuju, ko će pre i bolje da ponudi svojima što bolju i bržu, Balkanizaciju.

cerski
predatortz predatortz 09:43 24.08.2012

Re: није, него


Kako covek da ti ugodi, a i Dodiku.Kada se kaže BiH ne misli se na RS, a ako ne naglasim federacija onda me ispravljaš.


Jednostavno. Kad se kaže Bosna da svi znaju da se radi o Federaciji. A mi da joj budemo dobri susedi.
I Dodik,i ja, kao i dobar deo ljudi iz Federacije bi takvim ishodom bili zadovoljni.
Bolje dobar komšija nego narogušen cimer
dragan7557 dragan7557 09:54 24.08.2012

Re: Uzgred

Milan Karagaća
dragan7557
Milane, prdlažem da koristiš formu "Otvorenog Pisma" koja je vidim uveliko ušla u modu na ovom blogu.

cerski

ko veliš to je sada in.
Ja sam i ovo zamislio kao otvoreno pismo celokupnoj razumnoj javnosti.

Vidim ja da voliš da se obraćaš manjini?

Ako, ako, i to je in.

cerski
elis elis 10:06 24.08.2012

Re: Uzgred

Od Republehe Bosne i Hercegovine do Republehe Srpske, nikako ljudi da konačno nešto nauče... Sreća pa ljudi nisu posednici prava da se pitaju o nečemu, već samo iluzije da imaju pravo da se pitaju o nečemu...
tetkino tetkino 10:24 24.08.2012

Re: није, него

Utisak iz Bihaća (nije moj)

- Jesi ti stvarno išla u školu sa mojim tatom.
- Jesam, zašto?
- Nako, to sad nema. Znaš ti si prva četnikuša, pardon Srpkinja koju sam upoznao...

Fino dete, iz fine kuće.

Kakvu oni šansu imaju, kad smo se mi što smo se poznavali onako klali i ubijali
elis elis 10:27 24.08.2012

Re: није, него

tetkino
Utisak iz Bihaća (nije moj)

- Jesi ti stvarno išla u školu sa mojim tatom.
- Jesam, zašto?
- Nako, to sad nema. Znaš ti si prva četnikuša, pardon Srpkinja koju sam upoznao...

Fino dete, iz fine kuće.

Kakvu oni šansu imaju, kad smo se mi što smo se poznavali onako klali i ubijali


Ima jedna materijalna greška u ovoj pričici, koja pomalo obesmišljava pitanje na kraju i čini ga izlišnim.

Naime, dete kojem iz usta izleti "...četnikuša, pardon Srpkinja..." nije fino dete i nije iz fine kuće. Odnosno, ono je fino i iz fine kuće samo u meri u kojoj mi želimo da mu, uprkos činjeničnostima, pridružimo takve atribucije.
mirakulus mirakulus 13:07 24.08.2012

Re: није, него

Ти си последњи који има права да прича о предрасудама и мржњи. Ено ти, оног вашег историчара, Разума па се њему јадај.

Strah od drugih, stereotipi, predrasude, sovinizam, mrznja. Sve to je prisutno kod tebe. Sto se tice tog Razuma ja o njemu nemam pozitivno misljenje a narocito sto je petero s bakine strane zavrsilo u Jasenovcu. No ti si toliko podlozan stereotipovima da ti je to uopce tesko razumjeti. No ne vjerujem da ista osim spoznaje poput one vodje Jobika da je zidovskih korijena tako i tebe da u obitelji imas bar nekog tko nije srbin moze izlijeciti tvoju mrznju. Ili upravo spoznaja da nisi "cistunac" nego gemist dovodi do ovakovih reakcija. Sve u svemu to sto pises vise govori o tebi nego o meni.
ed_novipazar ed_novipazar 20:18 24.08.2012

Re: није, него

predatortz
Ali je idiotski kad čujem da u BiH deca idu u odvojene škole- muslimanska u jednu a hrvatska u drugu tj. istu zgradu samo odvojene prostorije.


Ne idu u BiH deca u odvojene škole, nego u Federaciji BiH.
U Republici Srpskoj deca idu u iste škole i razrede.

A sta drugo ocekujes u tvorevini koja je nastala na genocidu? Opustosili su je, " ocistili" od jednog dijela gradjana i sada Laktasenko laprda o nekakvoj demokratiji, ljudskim pravima, funkcionisanju i evropskom putu rs-a.

Preporuka za blog.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:02 24.08.2012

Re: није, него

A sta drugo ocekujes u tvorevini koja je nastala na genocidu?

Misliš na etničkom čišćenju.Tačno, isto kao i Federacija BiH i Hrvatska, svako je očistio one druge koliko je mogao.Ako ne veruješ pogledaj statističke podatke i etničku čistoću.
Pa shodno tome, pusti taj termin genocid jer osim što izaziva svađu na blogu ništa drugo ne govori.
Hvala na preporuci.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:06 24.08.2012

Re: није, него

Ne idu u BiH deca u odvojene škole, nego u Federaciji BiH.

Dobro, a dobro je što u toj istoj federaciji uče i ćirilicu i latinicu,a čujem da i udžbenike štampaju na oba pisma.
milisav68 milisav68 21:58 24.08.2012

Re: није, него

Milan Karagaća

Misliš na etničkom čišćenju.Tačno, isto kao i Federacija BiH i Hrvatska, svako je očistio one druge koliko je mogao.Ako ne veruješ pogledaj statističke podatke i etničku čistoću.

Pogledao bi on da ima gde, pošto u BIH nije uradjen popis stanovništva još od 1991. godine, ali je zgodno zalepiti etiketu - zvuči visoko moralno.
A nije mu prvi put da izbegava odgovor - zašto nije uradjen popis?
Pa shodno tome, pusti taj termin genocid jer osim što izaziva svađu na blogu ništa drugo ne govori.



ed_novipazar ed_novipazar 22:58 24.08.2012

Re: није, него

Milan Karagaća
A sta drugo ocekujes u tvorevini koja je nastala na genocidu?

Misliš na etničkom čišćenju.Tačno, isto kao i Federacija BiH i Hrvatska, svako je očistio one druge koliko je mogao.Ako ne veruješ pogledaj statističke podatke i etničku čistoću.
Pa shodno tome, pusti taj termin genocid jer osim što izaziva svađu na blogu ništa drugo ne govori.
Hvala na preporuci.

Mislim to sto sam rekao. Svako je čistio one druge ali nije tačno da je svako čistio one druge koliko je mogao. Koliko zla je ko uradio je dobro poznato i na koliko zla je koji entitet nastao je takodje dobro poznato. Riječ genocid nisam ja izmislio vec je to zvanična ocjena onoga sto se desilo tamo gdje se desilo. Kome ta riječ smeta neka se samo sjeti da je ishod sudjenja mogao da bude još neprijatniji da kojim slučajem sud u Hagu nije Srbiji izašao u susret i sakrio dokumenta koja dokazuju njenu umiješanost u tom cijelom zlu čime je Srbija izbjegla plaćanje ratne odštete. I onda mi dodje neko i palamudi o muslimanskoj braći, odvojenim školama i sl.
Ko hoće da se svadja neka se svadja sa samim sobom, sa mnom neće.
elis elis 23:07 24.08.2012

Re: није, него

milisav68
...pošto u BIH nije uradjen popis stanovništva još od 1991. godine...


...Proveli su čitavo jutro u tim kužnim isparenjima i dimu da bi ustanovili da je u Kanudosu bilo pet hiljada i dvesta kuća.
"Nešto su pobrkali i račun im se ne slaže", ruga se poručnik Soareš. "Računali su petoro čeljadi po kući. Odnosno, jedno trideset hiljada odmetnika. No komisija pukovnika Dantaša Bareta našla je jedva šesto četrdeset i sedam leševa."
"Jer je brojala samo čitave leševe", mumla pukovnik Masedo. "Zanemarila je komade, kosti, a u takvom stanju se nalazi većina. Besposlen pop i jariće krsti."

M.V.Ljosa
Rat za smak sveta


Problem sa popisom u BiH leži u činjenici da se i za njegovo zahtevanje i za njegovo odbijanje nude razlozi koji blage veze nemaju ni sa statistikom, ni sa politikom (u civilizovanom značenju te reči), pa, na kraju krajeva, ni sa pameću. Pitanje popisa samo po sebi ne bi bilo toliko bitno, kad ne bi otkrivalo neke suštinske probleme - jedan od njih je nesposobnost nacionalnih elita Bošnjaka i Srba da obuzdaju svoju mitomaniju i prestanu se poigravati sa duhovima u boci. Drugi je nesposobnost da se ma i za milimetar ustukne sa pozicije koju svaka strana doživljava kao neupitno ispravnu i jedino moguću.

Sad, ako se mene pita, popis svakako treba provesti, tim više što njegovo odbijanje ne samo da nalikuje na durenje histeričnog deteta, već i ukazuje na još uvek nepomućenu veru dobrog dela bošnjačke političke elite u san o jednoj i jedinoj, sve sa temeljnim narodom i ostalim sranjima.

Naravno, odvratnost spram toga ne umanjuje odvratnost koju čovek oseća spram nekrofilnog insistiranja na popisu od strane srpske političke elite, koja jednakom silinom veruje u jedan drugi san, jednako neostvariv kao i san o unitarnoj BiH.
ed_novipazar ed_novipazar 23:08 24.08.2012

Re: није, него

milisav68
Milan Karagaća

Misliš na etničkom čišćenju.Tačno, isto kao i Federacija BiH i Hrvatska, svako je očistio one druge koliko je mogao.Ako ne veruješ pogledaj statističke podatke i etničku čistoću.

Pogledao bi on da ima gde, pošto u BIH nije uradjen popis stanovništva još od 1991. godine, ali je zgodno zalepiti etiketu - zvuči visoko moralno.
A nije mu prvi put da izbegava odgovor - zašto nije uradjen popis?

Link 1
Link 2
milisav68 milisav68 00:02 25.08.2012

Re: није, него

elis

Problem sa popisom u BiH leži u činjenici da se i za njegovo zahtevanje i za njegovo odbijanje nude razlozi koji blage veze nemaju ni sa statistikom, ni sa politikom (u civilizovanom značenju te reči), pa, na kraju krajeva, ni sa pameću.

Uh, kako da ti najkraće objasnim - da imaju.

Učestvovao sam na popisu u Srbiji 2011. i video sam da po metodologiji sastavljenih i poredjanih pitanja - popis je bio baš to - prebrojavanje (bez obzira kako ružno zvuči).

Pokrovitelj/sponzor/sastavljač pitanja je bila EU, i tačno se videlo da su hteli "suve podatke", a sve je napravljeno tako, da je prostor za mahinacije sveden na minimum.

Posebno je izdvojena dijaspora, posebno izbegli iz Hrvatske i BIH, a posebno sa Kosova.

Takvim popisom se dobija odličan uvid u migracije stanovništva, za vreme gradjanskih ratova na prostoru ex-SFRJ.

E sad razmisli dobro, zašto nije uradjen popis u BIH, zašto je prekinut u Makedoniji, i zašto Eulex nije zadovoljan uradjenim popisom na Kosovu, a u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, i Crnoj Gori, je sve proteklo bez većih problema, i zamerki EU.
milisav68 milisav68 00:26 25.08.2012

Re: није, него

ed_novipazar


Na osnovu dogovora šestorice stranačkih lidera postignutog krajem decembra, iz zakona je izbrisan član 48, kojim je bilo predviđeno da se rezultati o etničkoj strukturi stanovništva popisa iz 1991. godine primjenjuju pri formiranju vlasti sve do potpune primjene Aneksa 7 Daytonskog mirovnog sporazuma, odnosno do završetka povratka izbjeglih i raseljenih lica.

I tebi je normalno, da se u zakon o lokalnoj samoupravi zasniva na etničkoj strukturi iz 1991. godine.

Samo, neki drugi kažu da to nije bio glavni problem oko popisa:

Političke stranke nisu dugo mogle da se dogovore o načinu sprovođenja popisa, a sporile su se pre svega oko statističkih reigona, kao i oko toga kako će se formulisati pitanja o etničkoj i verskoj pripadnosti ili jeziku.

link

"Sreća" da svetska javnost ima većih briga, od toga da primeti da u Sarajevu nema nekih nekoliko desetina hiljada Srba.
elis elis 00:48 25.08.2012

Re: није, него

milisav68
Uh, kako da ti najkraće objasnim - da imaju.


Ne, nemaju. Potreba za popisom ima veze sa statistikom. Bošnjačko odbijanje popisa i srpsko insistiranje na njemu nemaju veze sa statistikom.

A što se tiče raspodele zemalja u kojima je popis urađen i onih u kojima se to nije učinilo, ili barem ne na valjan način, postoji veoma očita linija podele između njih - na teritoriji Slovenije, Hrvatske, Srbije i Crne Gore više nema zaraćenih strana, barem ne u politički značajnoj meri. U BiH, u Makedoniji i na Kosovu ih ima.

Inače, ako ti je promaklo, ja lično sam pobornik popisa. No to ne preči da se u meni probudi blaga sumnja ta iznenadna ljubav srpske političke elite spram poslove statističkog prebrojavanja.

Opet kažem, nije problem u popisu, problem je što Bošnjaci veruju da će njegovom opstrukcijom ostvariti svoje izvanstatističke ciljeve, kao što Srbi veruju da će njegovim provođenjem ostvariti svoje, takođe izvanstatističke, ciljeve.
predatortz predatortz 08:28 27.08.2012

Re: није, него

A sta drugo ocekujes u tvorevini koja je nastala na genocidu? Opustosili su je, " ocistili" od jednog dijela gradjana i sada Laktasenko laprda o nekakvoj demokratiji, ljudskim pravima, funkcionisanju i evropskom putu rs-a.


Pa, jebeš ga ( zamalo da kažem zemljače, a onda se setih da nismo ), neko sanjao džamahiriju, neko veliku Srbiju. Vi očistili jedan deo Bosne, mi drugi. Svet to verifikovao, aminovao. Taj Laktašenko priča osnovane stvari. Sastali se moćni, posle svega onoga na šta se ti pozivaš , dakle znali su sve, pa rekli :

Biće Bosna cela, iz dva dela.

Time je Laktašenko postao legitiman .

E sad, to iz dva dela - što reče rahmetli Pisac islamske deklaracije, more bit vako, more bit nako...

A, ako se nastavi sa pričom o zločinima jednih i totalnim negiranjem zločina ovih drugih, biće kako mora da bude. Jer, stasava generacija rođenih nakon svega toga, generacija koju boli ona stvar za devedesete. E, ta generacija neće biti rada da joj ti, i takvi kao ti, nabijaju zvono na vrat.
A toj generaciji se ne može nabijati na nos neka ratna prošlost, neki mitovi, poluistine i neistine.
elis elis 10:22 27.08.2012

Re: није, него

predatortz
A sta drugo ocekujes u tvorevini koja je nastala na genocidu? Opustosili su je, " ocistili" od jednog dijela gradjana i sada Laktasenko laprda o nekakvoj demokratiji, ljudskim pravima, funkcionisanju i evropskom putu rs-a.


Pa, jebeš ga ( zamalo da kažem zemljače, a onda se setih da nismo ), neko sanjao džamahiriju, neko veliku Srbiju. Vi očistili jedan deo Bosne, mi drugi. Svet to verifikovao, aminovao. Taj Laktašenko priča osnovane stvari. Sastali se moćni, posle svega onoga na šta se ti pozivaš , dakle znali su sve, pa rekli :

Biće Bosna cela, iz dva dela.

Time je Laktašenko postao legitiman .

E sad, to iz dva dela - što reče rahmetli Pisac islamske deklaracije, more bit vako, more bit nako...

A, ako se nastavi sa pričom o zločinima jednih i totalnim negiranjem zločina ovih drugih, biće kako mora da bude. Jer, stasava generacija rođenih nakon svega toga, generacija koju boli ona stvar za devedesete. E, ta generacija neće biti rada da joj ti, i takvi kao ti, nabijaju zvono na vrat.
A toj generaciji se ne može nabijati na nos neka ratna prošlost, neki mitovi, poluistine i neistine.


'Ajd da ti ovde odgovorim umesto dole - daleko od toga da nisi u pravu kada pripovedaš o tome šta je ko sanjao. Problem je u tome što si samo delimično u pravu, što izostavljaš neka druga htenja i što stvarnost svodiš na njena dva najružnija i najnazadnija pola.

Problem je i u horizontu očekivanja, te u argumentacionom modelu - evo, meni ne možeš natovariti na grbaču da mantram o genocidu i agresiji, još manje da nastojim i za jotu umanjiti zločine snaga pod kontrolom vlade u Saraj'vu. Kad jedan Rajko Vasić, a on nije baš anonimus poput nas dvojice ovde, izjavi kako je priča o agresiji laž, ja sam spreman smesta da se s njim saglasim. No tek tada Rajko i rajkani pokazuju svoje pravo lice - njima to nije dovoljno kao osnov za dijalog, već počnu da kao pripadnici kakvog primitivnog plemena skakuću unaokolo pocikujući od sreće, jer su, eto, konačno dobili dokaz da su od početka bili u pravu, dokaz da je samo njihova vizura stvarnosti ne samo ispravna, već i jedino moguća.
Nabijaš mi dole nekakav Avaz na nos, a pri tom si ti onaj koji protežira duh Avaza, duh koji zapovednim tonom kaže - a sad lepo m'rš svak u svoju avliju.
Uporno me doživljavaš kao branitelja nekakve BiH koja je tvoj Ur-dušmanin, odbijajući da prihvatiš da je takva BiH i meni neprihvatljiva. Za razliku od tebe koji bi, u slučaju ostvarivanja Dodikovih intencija, više ili manje zainteresovano posmatrao sranja koja se odvijaju u avliji uređenoj na Izetbegović-Lagumdžija-Radončić duhovnoj platformi, ja bih tu morao da vodim borbu na život i smrt.
A takva je avlija nemoguća bez Dodikove okolićane avlije. I jedna i druga predstavljaju samu negaciju civilizacije i svega onoga zbog čega još uvek verujemo da ljudska zajednica ima i neke dobre strane.
Zbog toga su meni i jedna i druga prirodni neprijatelji.
A pri tom ne govorim ni o ideji nekakve mutnonostalgične slike one stare Bosne/Jugoslavije, pa te molim da mi ni to ne nabijaš na nos.
Još jednom, zaboli me kurac za to kako će se zvati država čiji sam stanovnik i kakvu će povest i tradiciju baštiniti. Meni je bitno samo jedno - da ta država ponudi efikasan pravni i prihvatljiv civilizacijski okvir. A ove avlije o kojima govorimo to jednostavno nisu u stanju. Jer su povesno etnropične, jer su zasnovane na lažima i na mitovima, jer su obuzete nekakvim ludilom koje ih preči da vide dalje od svog nosa.
Dokaz da sam u pravu kada se obrušavam na kurentni bošnjački i srpski politički duh ponudiću ti kroz činjenicu da taj duh već dve decenije nije ponudio niti jedno iole ozbiljno sveže i autentnično delo iz oblasti filozofije, niti ijedno literarno delo koje bi moglo da izbori svoje mesto na polici one svetske biblioteke o kojoj Kiš govori. Kažeš li mi da to nije bitno, reći ću ti da si u velikoj zabludi, jer zajednica koja nije u stanju da sveže i autentično misli i stvara u polju duha može da bude samo zajednica služinčadi. Što i Bošnjaci i Srbi danas svakako jesu. To što oni odbijaju to da prihvate, ne poriče njihovo sluganstvo, štaviše, samo ga dodatno potvrđuje.

predatortz predatortz 10:49 27.08.2012

Re: није, него

Problem je i u horizontu očekivanja, te u argumentacionom modelu - evo, meni ne možeš natovariti na grbaču da mantram o genocidu i agresiji, još manje da nastojim i za jotu umanjiti zločine snaga pod kontrolom vlade u Saraj'vu


Nisam to nigde ni pokušao. Problem je u tome što si sa takvim stavom u Federaciji u debeloj manjini.

Nabijaš mi dole nekakav Avaz na nos, a pri tom si ti onaj koji protežira duh Avaza, duh koji zapovednim tonom kaže - a sad lepo m'rš svak u svoju avliju.


Ne priliči ti ovo. Niti sam ti prturao duh Avaza, nego te pitao na koji argumentovani dijalog misliš : Avazov, onaj sa FTV ili Kruga 99 - jer drugi ne vidim, niti ja protežiram taj način komunikacije. Ono što ti zoveš primitivizmom, nacionalnom zaslepljenošću, zloduhom, plemenskim razmišljanjem... svet zove pravom naroda na samoopredelenje.

Gde ti grešiš?
RS doživljavaš kao neku Dodikovu prćiju. Mene kao Rajka Vasića. Bistar si čovek, a nećeš da vidiš da ovako razmišlja bar 95% Srba u BiH.
Dakle, nešto tu ne štima. Debelo! Ne pronalazi se narod u njoj.
Svako ko ga na to tera ne čini dobro ni Bosni ni njenim građanima.
Pažljivo čitam sve što pišeš. Jedno mi izmiče:

Koji ti to model nudiš?

Možda mi je prihvatljiv.

Kažeš, nećeš ovaj. Ok, neću ga ni ja.
Kažeš, nećeš onaj iz SFRJ. Dobro.

Daj ponudu na sto. Jer, ono prihvatljiv civilizacijski okvir je mnogo uopšteno.
elis elis 11:11 27.08.2012

Re: није, него

predatortz
Problem je i u horizontu očekivanja, te u argumentacionom modelu - evo, meni ne možeš natovariti na grbaču da mantram o genocidu i agresiji, još manje da nastojim i za jotu umanjiti zločine snaga pod kontrolom vlade u Saraj'vu


Nisam to nigde ni pokušao. Problem je u tome što si sa takvim stavom u Federaciji u debeloj manjini.

Nabijaš mi dole nekakav Avaz na nos, a pri tom si ti onaj koji protežira duh Avaza, duh koji zapovednim tonom kaže - a sad lepo m'rš svak u svoju avliju.


Ne priliči ti ovo. Niti sam ti prturao duh Avaza, nego te pitao na koji argumentovani dijalog misliš : Avazov, onaj sa FTV ili Kruga 99 - jer drugi ne vidim, niti ja protežiram taj način komunikacije. Ono što ti zoveš primitivizmom, nacionalnom zaslepljenošću, zloduhom, plemenskim razmišljanjem... svet zove pravom naroda na samoopredelenje.

Gde ti grešiš?
RS doživljavaš kao neku Dodikovu prćiju. Mene kao Rajka Vasića. Bistar si čovek, a nećeš da vidiš da ovako razmišlja bar 95% Srba u BiH.
Dakle, nešto tu ne štima. Debelo! Ne pronalazi se narod u njoj.
Svako ko ga na to tera ne čini dobro ni Bosni ni njenim građanima.
Pažljivo čitam sve što pišeš. Jedno mi izmiče:

Koji ti to model nudiš?

Možda mi je prihvatljiv.

Kažeš, nećeš ovaj. Ok, neću ga ni ja.
Kažeš, nećeš onaj iz SFRJ. Dobro.

Daj ponudu na sto. Jer, ono prihvatljiv civilizacijski okvir je mnogo uopšteno.


Zaboga, da sam hteo govoriti o monolozima, i sam bih pomenuo primere koje ti navodiš. Jer nijedan od tri ponuđena modela nisu argumentovani dijalozi, već simulacije dijaloga, a u stvari monolozi koji se temelje na odsustvu svakog suštinskog preispitivanja vlastite pozicije. Naravno, navlas isti "dijalozi" nude se iz Banjaluke.

Glupo je da objašnjavam da nisam baš toliko skučen pa da RS doživljavam onako kako mi to pripisuješ. A tebe da doživljavam kao Rajka, ne bih s tobom razgovarao, već bih te podjebavao No tvrdnja da bar 95% Srba misli ovako ili onako, najobičnija je aproksimacija, bez ikakvog utemeljenja u stvarnosti. Baš kao i svaki drugi narod, ni Srbi u većini ne misle, već im se samo pričinjava da misle. Mnenje, za razliku od mišljenja, nije aktivan proces, to je puko deponovanje sadržaja koji se u puk utiskuje. Uostalom, kakve veze ima šta većina misli - povest nikada nije stvarala većina, već energična manjina, odnosno politička elita.

Pitaš me šta nudim - nudim samo početak mišljenja. A to nije teško, samo treba početi.

Za početak, krenimo od nečega što ćemo za potrebe ove diskusije nevoljno proglasiti činjenicom: Srbi neće BiH, Bošnjaci neće RS. OK, stvari trenutno tako stoje. Mnenje se zadovoljava tom činjenicom i na njoj hoće da gradi svet, koji nužno mora biti klimav, dočim mišljenje postavlja pitanje: zbog čega jedni neće ovo, a drugi ono. Dakle, potrebno je prvo utvrditi šta je to što Srbe drži u ubeđenju da im jedino RS garantuje određena prava, odnosno šta je to što Bošnjake drži u ubeđenju da im RS ta prava oduzima.
A onda pribeći traženju najmanjeg zajedničkog nazivnika.

Eto, to je nekakav početak.
predatortz predatortz 11:27 27.08.2012

Re: није, него


Za početak, krenimo od nečega što ćemo za potrebe ove diskusije nevoljno proglasiti činjenicom: Srbi neće BiH, Bošnjaci neće RS. OK, stvari trenutno tako stoje. Mnenje se zadovoljava tom činjenicom i na njoj hoće da gradi svet, koji nužno mora biti klimav, dočim mišljenje postavlja pitanje: zbog čega jedni neće ovo, a drugi ono



Prošao voz za tako nešto. O tome je trebalo razmišljati pre nego što je krv pala. Ovako, može biti zanimljiva analiza za neke akademske krugove.

Po meni, jedini način da BiH opstane je slabljenje centralne vlasti.
Monetu zameniti evrom, neka ostane nekakva vojska ( ionako ničemu ne služi ), možda spoljna politika ako se neki odreknu delovanja po svom nahođenju.
Otvorenost prema Srbiji i Hrvatskoj...

Sve drugo na nivo entiteta. To je Bosna u kojoj bi se većina mogla pronaći.
validni validni 19:24 23.08.2012

Koga je briga za decu

Dok se DS raspada a vrapci bivaju u deficitu, dok se slave zločinci a Zvezda ostala bez trenera.

Nije 1 Septembar Milane, imamo mi pametnija posla. Uostalom, decu uvek možemo da pozovemo upomoć.
49 41 49 41 22:28 23.08.2012

To sve isto

se pevalo na koncertu u Sarajevu leta '90. - pred 500.000 prisutnih.
Dolazili su iz cele Bosne i od preko Drine.

Normalni su hteli da sprece, pesmom, okupljanjem - prisustvom.
Protestovali su mirno i verovali da ce imati odjeka, oko njih i mnogo dalje.
Hteli su da kazu da im je do zivota, nade, boljitka
- nisu uspeli.

Hiljade nas se nadalo.

-Hulje su pobedile.
-I, dalje teraju svoj pir.

Goran Milic je sa YUTELA, direktno pozivao Izetbegovica, Karadzica, ...
i govorio im vi cete biti odgovorni za rat - urazumite se!

-Ne trolujem, samo se secam - kao svedok!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:01 23.08.2012

Re: To sve isto

-Ne trolujem, samo se secam - kao svedok!

tačno, pa oni onoliki radnici što su došli autobusima iz svih krajeva pa Čedo Kapor , narodni heroj pozva da se smire ali budale kojima je bilo do rata zapucaše na masu i teško me neko može ubediti da se nisu i dogovorili.
profesorka45 profesorka45 23:03 23.08.2012

samo da rata ne bude

Hvala Vam što ste postavili na svom blogu komentar o ovom spotu i projektu. Deo sam tima profesora koji već dugo godina vode učenike na ovaj kamp mira u Neumu, u BiH. Ovaj projekat koji se zove "Odmor od rata", traje na prostorima bivše Yu, evo već 19 godina. U potpunosti se finansira privatnim donacijama, koje se sakupljaju po školama, izložbama, susretima, školskim takmičenjima širom Nemačke. Za osmišljavanje, vođenje i ovako uspešno dugo trajanje direktno je zaslužan "Komitet za ljudska prava "iz Kelna. O ovom projektu bi se mogle napisati knjige, ali nikada do ove godine nije bio značajnije zapažen u regionu.Mladi ljudi iz tri države se sastaju tamo, druže, uče jedni od drugih, razbijaju predrasude, zabavljaju i u svakom smislu to im bude jedno nezaboravno letovanje. Nadamo se da će projekat nastaviti da živi i da će i u budućnosti još više mladih biti uključeno u ovaj projekat. U ime tima profesora se zahvaljujem i želim Vam svako dobro Jasmina Borić, Sombor.
buba_truba buba_truba 23:10 23.08.2012

Re: samo da rata ne bude

profesorka45


Milan Karagaća Milan Karagaća 23:20 23.08.2012

Re: samo da rata ne bude

Hvala Vam puno na ovom kratkom komentaru koji doprinosi da se upoznamo sa projektom.Bio bih vam zahvalan da malo detaljnije napišete o programu i događajima tokom boravka u kampu, a posebno kako se ti mladi ljudi druže i kako im ne smetaju oni drugih nacija i iz drugih krajeva.
Sve čestitke i želim Vam puno uspeha u vašem civilizacijskom i humanitarnom poduhvatu.
predatortz predatortz 23:31 23.08.2012

Re: samo da rata ne bude

Pazi ti mog zemljaka... Kakvi maniri!
Srcići, cvetići...

Ne zamerite profesorka, ja sam od onih koji su dobacivali na času. Kako su govorili, od onih bistrih ali malo bezobraznih .
Hvala Vam što ste nam se javili.
Mladost je uvek poštenija od onoga što dolazi posle nje.
Verujem da se deca zaista uvažavaju.
Posle odrastu...
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:01 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

Pazi ti mog zemljaka... Kakvi maniri!

ona to višestruko zaslužuje zbog svega što radi a i komšijski faktor je od uticaja jer Sombor je blizu Kljajićeva.
predatortz predatortz 00:08 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

Milan Karagaća
Pazi ti mog zemljaka... Kakvi maniri!

ona to višestruko zaslužuje zbog svega što radi a i komšijski faktor je od uticaja jer Sombor je blizu Kljajićeva.


Ma mene je to obradovalo. Kažu da mi rođeni sa one strane Drine nismo romantični. Ovo je razbijanje stereotipa.
elis elis 05:54 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

predatortz
Pazi ti mog zemljaka... Kakvi maniri!
Srcići, cvetići...





mariopan mariopan 09:01 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

profesorka45

Radite divan posao.

I ako se ne piše previše u medijima regiona o tome, a trebalo bi, tamo gde vi "prođete" iza vas ostaju deca kojima ste dali nešto najlepše što im treba za odrastanje a to je ljubav prema dobrom i lepom umesto besmislene mržnje kojima ih uče drugi odrasli iz nihove okoline.

Što više takve dece tome danas naučite, to više razumnih odraslih u budućnosti.

A to je bar nada da rata ne bude?

Poštovanje svima vama koji to radite.
predatortz predatortz 09:15 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

Zastavnici su carevi! Oduševio me onaj brka koji poteže iz flajke...
Takvi , u ratu, vrede kao deset ovih našminkanih.
blogovatelj blogovatelj 15:50 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

Zastavnici su carevi! Oduševio me onaj brka koji poteže iz flajke...


1.
U manjem mestu ili u mesnoj zajednici starešina je obično zapažen i kada nosi civilno odelo. I muva Vesnu Čipčić!
9:57

2.
- Molim vas, imate čačkalice?
- Ne, ne držimo čačkalice!
22:20

Prajsles
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:09 24.08.2012

Re: samo da rata ne bude

elis
predatortz
Pazi ti mog zemljaka... Kakvi maniri!
Srcići, cvetići...






ja mislim da je tek sada došlo vreme da bi ovaj film trebalo redovno pokazivati i vojsci i policiji.Za ponašanje građana, naravno ne svih ali velikog broja, bojim se da nema toga filma i te sile koja može da ga upristoji.
profesorka45 profesorka45 00:23 24.08.2012

nešto o projektu " Odmor od rata"-Neum

Zahvaljujem se na lepim rečima,kao i na pozivu da napišem nešto više o projektu. Projekat je počeo pre mnogo godina, 60-tih, u Nemačkoj. Inicijatori su bili obični ljudi, savesni građani koji su želeli da pomognu ratom zahvaćenom području između Izraela i Palestine. Prepoznali su patnje dece i pošto su i sami bili deca iz rata (II sv.rata), odlučili su da decu pozovu da posete Nemačku. Deca su dolazila posebno, odvojeno Palestinci i Izraelci. Iako su bili sa suprotnih strana, u Nemačkoj, u jednom prijatnom okruženju, tamo gde rata nema, ova deca su počela da se druže, da uče jezike, da razgovaraju o svojim problemima. Misleći da bi to možda bio "recept" za trajno prevazilaženje sukoba u tim područjima, ovi vizionarski nastrojeni ljudi su odlučili da počnu da prikupljanjem ozbiljnijih sredstava, da bi što više dece bilo obuhvaćeno tim susretima. To je trajalo godinama i kada se javio rat na Yu prostorima, ovi ljudi "Komitet za osnovna ljudska prava i demokratiju" iz Kelna , su se zainteresovali kako da pomognu deci iz ratom zahvaćenih područja. Povezali su se sa NVO "Prijateljice" iz Tuzle, napisali da bi oni hteli da izvestan broj dece razvesele i da im pomognu, da ih dovedu na more, gde bi u toku 12 dana, uz redovne obroke, male zabave, druženje, izlete, vožnju brodom imali priliku da se odmore od rata i ratnih priča i ratnih okruženja. Bilo je to 1993.godine. Jasno je da je dece kojima je baš ovakav program bio neophodan bilo mnogo. Deca su boravila u Drveniku, Živogošću da bi na kraju konačna odluka da se kamp nastani baš tamo pala na grad Neum i istoimeni hotel. Kroz priče o tome ko bi se mogao priključiti projektu osim Tuzle, Srebrenice, Banja Luke i Gornjeg Vakufa-Uskoplja, došlo se do gradova Osijek, Vukovar i konačno 2002. Sombor. Godinama je sredstava bilo dovoljno da se projekat izvodi u pet smena po 85-ro dece= 400 i nešto dece je godinama besplatno letovalo svakog leta. Na žalost sredstava je sve manje, tako da je prošle i ove godine bilo sredstava samo za dve smene i oko 170 što osnovaca , što srednjoškolaca. Ovo leto sam bila vodič osmi put. Projekat je rezrađen do poslednjih detalja. Deca imaju tematske radionice, vreme za odmor, vreme za plažu, slobodno vreme, organizuju im se izleti u Dubrovnik, šiatsu masaže, planinarenje, jednom rečju PERFEKTNO! Poseban je podatak kako se ti ljudi snalaze za donacije, kako po staračkim domovima, školskim zabavama, koncertima na otvorenom, vučenju za rukav namiču sva ta sredstva da bi ovaj projekat živeo i dalje. Trudimo se da vest o ovom projektu pošaljemo na sve moguće adrese, na sve medije, da neko dođe da nas poseti, snimi nešto i objavi, ali to bude uvek u formi izveštaja kada se letovanje završi. Ove godine je jedan učenik, srednjoškolac iz Sombora od snimljenih materijala sa dva performansa "složio" spot i svi smo bili apsolutno oduševljeni efektom koji je spot izazvao. Trudila sam se da u što kraćim crtama opišem ovaj projekat. Postoji web stranica, postoje grupe na FB, tako da se nadam da će projekat živeti i dalje i da će još mnogo mladih ljudi biti njegovi korisnici. Razbijanje predrasuda, bolje upoznavanje, razgovori, pesme, kasnije posete jednih gradova u druge gradove, sve su to benefiti ovog projekta. Hvala još jednom na pozivu da malo opišem nešto što treba videti i doživeti da bi se u potpunosti razumelo! Jasmina Borić, Sombor
Srboskeptik Srboskeptik 00:32 24.08.2012

Klinac novi klinci

E u svemu tome desi se i jedan lep i pametan događaj gde deca opet pokazaše da su pametnija o starih i nedokazanih magaraca.


Nažalost, ovo je samo delimično tačno. Idemo redom:

Događaj jeste lep ali nije pametan. Nije ni glup, jednostavno je uzaludan.
Deca rođena 90'tih i kasnije daleko su manje "pametna" i "dokazanija" po pitanjima međunacionalnih odnosa nego što su bili stari magarci (dapače i tovari) tvoje i moje generacije(tu smo negde Karagaća). Tako je u Srbiji, a pretpostavljam da je manje više tako i u ostalim državama nastalim nakon raspada sfrj.

Ono što podržavam je moto "Samo da rata ne bude". Ali kako to postići, kako da ovi klinci koji odrastaju u senci 90'th, dožive penziju pre novog rata?

Ne bih se upuštao u diskusiju o tome ko je i koliko kriv za rat 90'tih ali tvrdim: Niko nije kriv za raspad sfrj. Dokaz je jednostavan: Da je valjala, ne bi se raspala. Dakle, ne može se govoriti o krivici, moglo bi o zaslugama da se to desilo bez rata.

Kako izbeći novi rat? Jednostavno, kao nakon razvoda braka izazvanog domaćim nasiljem. Izbegavati suvišne kontakte bivših supružnika, korektno se dogovarati o podeli nekad zajedničke imovine i medalja (ne po modelu Divac) i pustiti da nakon dve tri generacije rane zacele.

Ovo sa klincima koji zajedno pevaju mi liči kao da bivši supružnici iz nasilnog braka zajedno izlaze i opijaju se u kafani. Karagaća, ti možda misliš, hej, pa ovi novi klinci su pametniji od nas starih magaraca, možda će uspostaviti bolje odnose. Klinac! Oni su daleko gori od nas, oni su bure baruta i fitilj se mora nadzirati.

Izneo sam i neke tvrdnje bez objašnjenja, računajući da se mogu lako potvrditi stavljanjem prsta na čelo.

tasadebeli tasadebeli 01:10 24.08.2012

Једно истраживање

Гос`н Карагаћа,

давно, пре четврт века, читао сам о резултатима једног социолингвистичког истраживања урађеног у Канади. Наиме, познато Вам је да је у једној канадској покрајини/територији поред енглеског службени језик и француски због великог броја становника француског порекла. Ради се о Кебеку, што би рекли Французи, или Квебеку. Истраживачи су хтели да установе колики је степен нетрпељивости говорника једног језика према оном другом језику и говорницима тог другог језика. Испитаници су били из обе групе. Истраживање је урађено путем анонимних анкета и интервјуа.

Давно сам ја то читао и детаљне резултате тог истраживања не памтим, али упамтио сам две ствари до којих су истраживачи дошли јер су ми биле изузетно интересантне.

Прва чињеница до које су дошли истраживачи била ми је сасвим логична - најмањи степен нетрпељивости према другом језику и говорницима другог језика показују деца, и то што је млађе дете, нижи је и степен нетрпељивости.

Друга чињеница до које су дошли је, барем мени, била и остала потпуно нелогична. Степен нетрпељивости према "другима" и њиховом језику растао је са степеном образовања. Другим речима речено, истраживачи су установили да доктори наука, професори на универзитету, високообразовани људи много више мрзе оне "друге" и њихов језик него што је то случај код радника, фармера,...

Парадокс, зар не? Образовање у комбинацији са васпитањем требало би да од нас изгради боље људе, а оно...

Извињавам се на дужини коментара, али ето сетих се тог истраживања док сам читао овај Ваш текст...
elis elis 05:52 24.08.2012

Re: Једно истраживање

tasadebeli
...


Porast netrpeljivosti u srazmeri sa stepenom obrazovanja samo dovodi pod znak pitanja konkretan obrazovni model. Očito je da je u modelu koji je tretiran kroz narečeno istraživanje nešto trulo i pogrešno. Srećom, postoje obrazovni modeli koji za rezultat imaju nešto drugačiji efekat.
tasadebeli tasadebeli 11:51 24.08.2012

Re: Једно истраживање

elis

tasadebeli...Porast netrpeljivosti u srazmeri sa stepenom obrazovanja samo dovodi pod znak pitanja konkretan obrazovni model. Očito je da je u modelu koji je tretiran kroz narečeno istraživanje nešto trulo i pogrešno. Srećom, postoje obrazovni modeli koji za rezultat imaju nešto drugačiji efekat.




Круг без излаза

Проблем је у томе што ти образовни модели са другачијим ефектима ретко када и ретко где имају своје присталице, барем не међу онима који одлучују о томе, па је њихов удео у слици савременог света занемарљив... Круг без излаза. О томе најчешће одлучују људи које су већ обликовали неки претходни модели образовања и васпитања и, самим тим, међу њима је мало оних који су успели да стргну са себе те коњске наочњаке које им намеће сопствено образовање. Због тога се онда често у тим покушајима промена у образовању и васпитању иде опет у нека екстремна решења која такође имају гомилу својих слабости и изазивају општи отпор због таквог приступа или доводе само до лицемерног декларативног слагања са променама, па онда тако све иде по неком кругу без излаза... Зато, ваљда, и имамо оне спирале мржње и насиља (Он мрзи мене, па ја мрзим њега; они мрзе нас, па ми мрзимо њих.) из којих се тешко или скоро никада не излази. Осим, можда, код деце које образовање и васпитање (и средина) још увек нису стигли да утерају у тај круг без излаза.

Наравно, све ово што сам написао не значи да треба одустајати од покушаја да се нешто промени. Адут у рукама нам је што постоји свест о томе...

alselone alselone 07:11 24.08.2012

Super su klinci

Treba organizovati sto vise ovakvih dogadjaja.
predatortz predatortz 10:13 24.08.2012

Re: Super su klinci

alselone
Treba organizovati sto vise ovakvih dogadjaja.


E,vidiš, ja mislim da ne treba!
Mislim da te fame o ljubavi, bratstvu, zajedničkom poreklu, zajedničkoj prošlosti nanose mnogo više štete nego koristi.

Mišljenja sam da buduće odnose sa susedima treba bazirati na principima ekonomskih interesa, regionalne saradnje u onim stvarima koje su obostrano korisne.

Kada izgradimo takve odnose, bez volim te - mrzim te patetike, moći ćemo jednog dana da funkcionišemo kao Nemci i Francuzi danas.

Sve ostalo je, da prostiš, natezanje bez potrebe...
elis elis 10:22 24.08.2012

Re: Super su klinci

predatortz
...kao Nemci i Francuzi danas...


Iz mog skepticizma iskoči jedno pitanjce - na stranu to što je znatno manje bitno kakvi su odnosi Nemaca i Francuza od toga kakvi su odnosi Nemačke i Francuske, na čemu ti temeljiš verovanje da su današnje obličje i sadržaj tih odnosa neupitni i nužno podesni za nekakav etalon, odnosno na čemu temeljiš svoje uverenje da u njima nije sadržana neka zloćudna klica koja će u budućnosti krenuti da se razmnožava?

Inače, i sam sam rigidan protivnik patetike, a još više upotrebe dečurlije u ove ili one svrhe, pri čemu me qratz krasni zabole za prerogative ideje u čije se ime dečurlija zloupotrebljava (bolje je, ipak, zloupotrebljavati čačkalicu k'o onaj neodgovorni starešina iz filma gore). Ipak, ne bih ogorčeno ustao protiv ovakvih zbivanja - nekako mi se čini da je najbolje da ih ima, ali da se ne preteruje sa njihovim značajem. To je zasigurno divan doživljaj za dečurliju koja su u njemu učestvovala, šta mi ostali o tome mislimo savršeno je nevažno. A da će takvi događaji korenito ulepšati povest, toliko naivni već nismo pa da u to verujemo. Kakogod, lepše je videti ovakvu dečurliju, nego one bošnjačke mandrile po Zenici ili one srpske pavijane po Trebinju, koji odreda neporecivo veruju da znaju nešto o sebi i da im identitet nije supstancijalno - lažan!
predatortz predatortz 10:27 24.08.2012

Re: Super su klinci


Iz mog skepticizma iskoči jedno pitanjce - na stranu to što je znatno manje bitno kakvi su odnosi Nemaca i Francuza od toga kakvi su odnosi Nemačke i Francuske, na čemu ti temeljiš verovanje da su današnje obličje i sadržaj tih odnosa neupitni i nužno podesni za nekakav etalon, odnosno na čemu temeljiš svoje uverenje da u njima nije sadržana neka zloćudna klica koja će u budućnosti krenuti da se razmnožava?



Samo na činjenici da posle krvave istorije, niza međusobnih ratova i klanica, vodeći se interesom, a ne nekim svismomijedno idejama, danas civilizovano sarađuju na obostranu korist.
Šta će biti sutra?
Krhko je znanje...
buba_truba buba_truba 10:27 24.08.2012

Re: Super su klinci

predatortz
Kada izgradimo takve odnose, bez volim te - mrzim te patetike, moći ćemo jednog dana da funkcionišemo kao Nemci i Francuzi danas.

Sve ostalo je, da prostiš, natezanje bez potrebe...

Tačno tako... ali da bismo izgradili te odnose "Nemci i Francuzi danas" moramo da prođemo kroz neke faze, i ja to što rade ovi ljudi vidim kao jednu od faza na tom putu - da prestanemo da mrzimo, ne moramo nužno i da volimo jedni druge, ali je ovu decu potrebno naučiti da ne mrze.
predatortz predatortz 10:31 24.08.2012

Re: Super su klinci

ja to što rade ovi ljudi vidim kao jednu od faza na tom putu - da prestanemo da mrzimo, ne moramo nužno i da volimo jedni druge, ali je ovu decu potrebno naučiti da ne mrze.


Ja to vidim kao zloupotrebu dece i ništa drugo.
Da su to punoletne osobe, skidam kapu, njihova volja.
Da li im je tamo lepo ?
Naravno. Zabavljaju se, druže se, na moru su...
A da neki manijak , svejedno koje boje i nacije, uradi ono što je onaj manijak uradio na Utoji - ko bi bio kriv?
A, veruj mi, ni Bosni ne manjka takvih manijaka.
Uzgred, Neum je, bezbedonosno gledano, prilično nestabilna sredina.
Ako ne veruješ meni, pitaj Elisa.
elis elis 10:34 24.08.2012

Re: Super su klinci

predatortz

Iz mog skepticizma iskoči jedno pitanjce - na stranu to što je znatno manje bitno kakvi su odnosi Nemaca i Francuza od toga kakvi su odnosi Nemačke i Francuske, na čemu ti temeljiš verovanje da su današnje obličje i sadržaj tih odnosa neupitni i nužno podesni za nekakav etalon, odnosno na čemu temeljiš svoje uverenje da u njima nije sadržana neka zloćudna klica koja će u budućnosti krenuti da se razmnožava?



Samo na činjenici da posle krvave istorije, niza međusobnih ratova i klanica, vodeći se interesom, a ne nekim svismomijedno idejama, danas civilizovano sarađuju na obostranu korist.
Šta će biti sutra?
Krhko je znanje...


Predator, mehanicističko prenošenje ideja i iskustava sa jednog podneblja u drugo po pravilu završava karikaturalno. Nemačko-francuski specifikum ima veoma malo sličnosti sa južnoslavenskim specifikumom. Tako da, mada poneka od njihovih iskutava odista mogu biti korisna i primenjiva, ipak neće biti da su potpuno primerena ovdašnjim problemima.

Za početak, za razliku od Francuza i Nemaca, ovde se govori JEDAN jezik i ljudi imaju puno više zajedničkih mesta u povesti. To što mi poslednjih dvadeset godina više-manje odreda verujemo da je više istine sadržano u mitovima i lažima kojima nas u mozak jebu nacionalne političke elite i njihova pseudonaučna služinčad, nego u civilizacijski naprednim idejama koje su na ovim prostorima znale tu i tamo da procvetaju, nema apsolutno nikakvu drugu dokaznu snagu, izuzev što dokazuje da smo ušli u fazu akutnog ludila i glupila.
elis elis 10:38 24.08.2012

Re: Super su klinci

predatortz
...A, veruj mi, ni Bosni ne manjka takvih manijaka.
Uzgred, Neum je, bezbedonosno gledano, prilično nestabilna sredina.
Ako ne veruješ meni, pitaj Elisa.


E jeb'ga sad. Naravno da ne manjka takvih manijaka. Ali nema ih ni previše, jer da ih ima, ne bi ih se moralo uvoziti iz Srbije.
Ne samo Neum, već čitava BiH je izuzetno nestabilna sredina, bolje da ti ne pričam o svojim skorašnjim impresijama iz Mostara i Trebinja, ne znaš gde autentičniji hajvanluk cveta. Ali da li to znači da se treba uklanjati pred manijacima i na taj način im odati priznanje da su u pravu?
Naravno da ne treba dečurliju izlagati bilo kakvim zloupotrebama, no pozivati se na nekakve manijake kao razlog zbog kojeg treba odustajati od normalnosti i zatvarati se u torove, e to definitivno ne spada u civilizacijski napredan stav.
predatortz predatortz 10:41 24.08.2012

Re: Super su klinci


Predator, mehanicističko prenošenje ideja i iskustava sa jednog podneblja u drugo po pravilu završava karikaturalno.


To ja isto tvrdim za Evropsku uniju

Ali, ne radi se o ideologijama, pa da se primaju ili ne primaju u nekom podneblju.
Ono što ja predlažem je stvar zdravog razuma:

Sarađivati tamo gde postoji interes. Jedino tada su svi zadovoljni.

Za početak, za razliku od Francuza i Nemaca, ovde se govori JEDAN jezik i ljudi imaju puno više zajedničkih mesta u povesti.


U Švajcarskoj se govore ( najmanje ) tri jezika. Ali ih čist ekonomski interes drži zajedno. Talijanima iz Tićina ne pada na pamet da se priključuju Italiji.
S druge strane, da budem pošten, ja sve manje razumem onaj jezik kojim se danas govori u Sarajevu, Zenici, mojoj rodnoj Tuzli. Znam jedino da se ranije nije tako govorilo...
A ta zajednička mesta u povesti... Bolje da ih ne elaboriramo!
Uvek je neko nekoga trtio, da proste dame koje ovo čitaju.
predatortz predatortz 10:46 24.08.2012

Re: Super su klinci

E jeb'ga sad. Naravno da ne manjka takvih manijaka. Ali nema ih ni previše, jer da ih ima, ne bi ih se moralo uvoziti iz Srbije.


Svoje probleme sa Sandžaklijama rešite sami
Meni se dopao jedan predlog koji sam, boraveći na Treskavici, sa 'vruće linije' dobio od nekog lika iz sarajeva:

Dođite ćetnici i pomlatite Sanđaklije, evo vam pola Sarajeva...



Ne samo Neum, već čitava BiH je izuzetno nestabilna sredina, bolje da ti ne pričam o svojim skorašnjim impresijama iz Mostara i Trebinja, ne znaš gde autentičniji hajvanluk cveta. Ali da li to znači da se treba uklanjati pred manijacima i na taj način im odati priznanje da su u pravu?


Ne. To znači da ne treba decu izlagati nepotrebnim rizicima. Da slične kampove treba organizovati u stabilnijim sredinama.
buba_truba buba_truba 10:46 24.08.2012

Re: Super su klinci

elis
E jeb'ga sad. Naravno da ne manjka takvih manijaka.

Ima li uopše negde da ih manjka?!
Naravno da ne treba dečurliju izlagati bilo kakvim zloupotrebama, no pozivati se na nekakve manijake kao razlog zbog kojeg treba odustajati od normalnosti i zatvarati se u torove, e to definitivno ne spada u civilizacijski napredan stav.

Baš to...
elis elis 10:51 24.08.2012

Re: Super su klinci

predatortz
...S druge strane, da budem pošten, ja sve manje razumem onaj jezik kojim se danas govori u Sarajevu, Zenici, mojoj rodnoj Tuzli. Znam jedino da se ranije nije tako govorilo...


Sad si mi dao fantastičan šlagvort za esej, hvala!

Naravno da sve manje razumeš taj jezik, no ono što ne razumeš jeste da ćeš u budućnosti sve manje razumevati i jezik koji se govori tu gde si sada. Jer jezik kao sredstvo komunikacije jednostavno nije kompatibilan sa entropičnim ideološkim konstruktom kakav je monoetnička nacija. Naime, monoetnička nacija kao ideološka konstrukcija polazi od pretpostavke, koju izdiže na rang aksioma, da svi njeni pripadnici dele čitav spektar ne zajedničkih, već upravo identičnih stavova, misli, osećanja, verovanja, ubeđenja. Iz toga najizravnije proističe umanjivanje potrebe za komunikacijom, dakle za jezikom. Što više utoravanja, manje raznovrsnosti u svetu, a samim tim i manje potrebe za složenim, dinamičnim razvijenim jezikom, jezikom koji je saobražen vremenu u kojem se koristi i koji je okrenut ka budućnosti. Jezik monoetničke nacije nužno je okrenut ka prošlosti, pa se u njoj nužno i topi, dok se ne svede na puku frazeologiju, mantre i molitve.

No, o ovom ću se već raspisati malo više kad uhvatim vremena.
buba_truba buba_truba 10:54 24.08.2012

Re: Super su klinci

Eto kako se kroz priču i razmenu mišljenja ipak mogu revidirati stavovi... od
predatortz
alselone
Treba organizovati sto vise ovakvih dogadjaja.


E,vidiš, ja mislim da ne treba!

stigosmo do
predatortz
To znači da ne treba decu izlagati nepotrebnim rizicima. Da slične kampove treba organizovati u stabilnijim sredinama.

Malo li je na ovu vrućinu!
predatortz predatortz 10:59 24.08.2012

Re: Super su klinci

elis
predatortz
...S druge strane, da budem pošten, ja sve manje razumem onaj jezik kojim se danas govori u Sarajevu, Zenici, mojoj rodnoj Tuzli. Znam jedino da se ranije nije tako govorilo...


Sad si mi dao fantastičan šlagvort za esej, hvala!

Naravno da sve manje razumeš taj jezik, no ono što ne razumeš jeste da ćeš u budućnosti sve manje razumevati i jezik koji se govori tu gde si sada. Jer jezik kao sredstvo komunikacije jednostavno nije kompatibilan sa entropičnim ideološkim konstruktom kakav je monoetnička nacija. Naime, monoetnička nacija kao ideološka konstrukcija polazi od pretpostavke, koju izdiže na rang aksioma, da svi njeni pripadnici dele čitav spektar ne zajedničkih, već upravo identičnih stavova, misli, osećanja, verovanja, ubeđenja. Iz toga najizravnije proističe umanjivanje potrebe za komunikacijom, dakle za jezikom. Što više utoravanja, manje raznovrsnosti u svetu, a samim tim i manje potrebe za složenim, dinamičnim razvijenim jezikom, jezikom koji je saobražen vremenu u kojem se koristi i koji je okrenut ka budućnosti. Jezik monoetničke nacije nužno je okrenut ka prošlosti, pa se u njoj nužno i topi, dok se ne svede na puku frazeologiju, mantre i molitve.

No, o ovom ću se već raspisati malo više kad uhvatim vremena.


Znam da si po vokaciji filozof. Priznajem ti da si rečitiji od mene. Posećivao sam i ja neka predavanja, ali smo se na njima mnogo više bavili nekim prizemnim tehničkim stvarima, nego li suštinskim.
Verujem ja da su ti tvoji, univerzalni principi uzvišeniji od mojih.
Da bi život po tim načelima bio lepši svima i svugde.
Ali, jebi ga, ne vidim da to negde funkcioniše!
Čitajući te, često se zapitam:

Ajde što mene , ovakvog balvana brdskoplaninskog, obuše u čizme i naoružaše...
Ali, kako zajebaše onako načitanog i miroljubivog čoveka, koji sve to toliko prezire?
predatortz predatortz 11:03 24.08.2012

Re: Super su klinci

buba_truba


Bubo, nismo deca pa da izvrćemo...
Ali, ako nisi shvatila, pojasniću:

U Bosni ti postoji cela jedna grupacija koja lagodno živi od organizovanja ovakvih i sličnih događaja.
Za ovaj neću reći da je takav , ali za devedeset posto otvoreno tvrdim da se radi o čistom biznisu.

Pa je moja sugestija:

Kad se već organizuju takve stvari, organizujte ih u bezbednijim sredinama.

Elis je u pravu kada kaže da je bezbedonosno stanje u celoj BiH jako loše. Ali, čak i u takvim sredinama postoje tačke gde je ono lošije nego na drugim mestima.
Neum je jedna takva tačka.
dragan7557 dragan7557 11:35 24.08.2012

Re: Super su klinci

elis:
Jer jezik kao sredstvo komunikacije jednostavno nije kompatibilan sa entropičnim ideološkim konstruktom kakav je monoetnička nacija.

Drugi koncept nacije i ne postoji, iz prostog razloga što polietnička nacija niti je postojala niti je moguća.

Ako je neki skup monoetnički on po samoj definiciji nacije ne može biti polietničan=višenacionalni, da je obrnuto istina nije potrebno dokazivati.


cerski
elis elis 19:06 24.08.2012

Re: Super su klinci

predatortz
Znam da si po vokaciji filozof. Priznajem ti da si rečitiji od mene. Posećivao sam i ja neka predavanja, ali smo se na njima mnogo više bavili nekim prizemnim tehničkim stvarima, nego li suštinskim.
Verujem ja da su ti tvoji, univerzalni principi uzvišeniji od mojih.
Da bi život po tim načelima bio lepši svima i svugde.
Ali, jebi ga, ne vidim da to negde funkcioniše!
Čitajući te, često se zapitam:

Ajde što mene , ovakvog balvana brdskoplaninskog, obuše u čizme i naoružaše...
Ali, kako zajebaše onako načitanog i miroljubivog čoveka, koji sve to toliko prezire?


Nisam filozof po vokaciji, no ne spadam među one koji veruju da nas mišljenje i preispitivanje čine čudnim i nastranim. To da li sam rečitiji, savršeno je irelevantno i ne osigurava mi ama baš nikakvu prednost u odnosu na manje rečite, pogotovo me ne čini valjanijim čovekom. Univerzalnih principa nemam, davno, ali zaista davno, još u školskim danima, naučio sam da ih ne treba tražiti u pojavama kao što su život i povest. Ipak, ruku na srce, smatram da su otvorenost, komunikacija i razmena vredniji od izolacionizma, a insistiranje na nacionalnom konceptu povesti ne samo što neće izdržati nijednu ozbiljnu proveru svoje valjanosti, već će naposletku uvek nužno odvesti u izolacionizam. Ne tvrdim da bi svet nužno bio bolji kada bih ga ja uređivao, no ni ja, jebešliga, nešto ne vidim da baš funkcioniše tvoje viđenje povesti i društva. To što u istim pojavama pronalazimo različitu argumentaciju za svoje stavove, znači samo jedno - da su nam horizonti očekivanja različiti i da na stvari gledamo iz drugačijih rakursa. Tamo gde ti nalaziš dokaz da probleme treba rešavati razgraničenjima i međama, ja nalazim dokaz da ih treba rešavati primerenim zakonima, otvorenošću i dijalogom. Bosanski čvor nemoguće je rešiti po francusko-nemačkom modelu iz veoma prostog razloga - i Francuzi i Nemci probleme su počeli rešavati tek kada su se odrekli svojih mitomanskih zabluda. Bošnjaci, Srbi, Hrvati... još uvek su daleko od tog lišavanja, dakle, još uvek nisu zadobili pravo da se smatraju civilizovanim, modernim nacijama i još uvek funkcionišu kao plemena iz pretpovesnog i pretpolitičkog doba. Predlog da se ovde problemi reše razgraničenjem i minimalnim, nužnim dijalogom nemoguć je - ovde bi on samo zacementirao ovdašnje etnije u njihovom ljubavničkom zagrljaju sa svim što prkosi civilizaciji. I nastavio bi da pothranjuje ovdašnje nazadnosti i nacionalizme kao poželjne modele življenja. Sad, bilo bi nepošteno meni pripisati da imam ikakva gotova rešenja i da pozivam i na šta drugo izuzev na stalno preispitivanje, pri čemu ja uvek započinjem od sebe sama, ali to ne znači da nemam prava da budem skeptičan prema gotovim rešenjima koja se unaokolo nude. Tim pre kada su ta rešenja tek nevešto prikrivene klopke. Jedino u šta verujem jeste u potrebu obuzdavanja i zauzdavanja nacionalističkih diskursa na ovim prostorima, jer oni nužno vode u nove ratove, ma se čitav svet upeo da me u suprotno ubedi. A pri čemu, opet, nisam pobornik nekakvog nasilnog zajedništva, jer i ono samo nudi nove zamke i nove opasnosti. Zato stalno i ponavljam - polako i samo polako, dijalog i samo dijalog, pri čemu je pitanje svih pitanja da ovde ljudi konačno nauče ne da iskažu svoje stavove, već da saslušaju stavove drugoga.

A za ovo poslednje pitanje, e jeb'ga, pa ti si više iz brdskih, a ja iz brdskoplaninskih krajeva. Nešto sam malo pročitao tu i tamo, miroljubiv sam s merom, ne preko nje, a odista prezirem slepa verovanja i ubeđenja i sve što iz njih proističe. No taj moj prezir nije od mene, kao ni od tebe, zahtevao da sedim u kući kada mi se nekakve bitange oko kuće smucaju. I kad kažem oko kuće, zaista mislim samo na svoju kuću, ne na nekakvu zajedničku kuću naciona i nekakvu domovinu, jer i taj koncept, između ostalog, prezirem. A rat k'o rat, jeb'ga, ima svoje unutrašnje zakonitosti i čovek im se, hteo - ne hteo, mora pokoravati u određenoj meri. Bitno je samo da se ne pokorava porivima, jer kad oni padnu za vrat, čovek više nikada ne može glave ispraviti. Al' dobro, to je već nešto što nas dvojica svakako jako dobro znamo. Pa zato i razgovaramo.
elis elis 19:08 24.08.2012

Re: Super su klinci

dragan7557
elis:
Jer jezik kao sredstvo komunikacije jednostavno nije kompatibilan sa entropičnim ideološkim konstruktom kakav je monoetnička nacija.

Drugi koncept nacije i ne postoji, iz prostog razloga što polietnička nacija niti je postojala niti je moguća.

Ako je neki skup monoetnički on po samoj definiciji nacije ne može biti polietničan=višenacionalni, da je obrnuto istina nije potrebno dokazivati.


cerski


Da je nacija nužno monoetnička, tada nam ne bi bila potrebna reč nacija, bili bismo sasvim zadovoljni dobrim, starim narodima i etnijama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:55 24.08.2012

Re: Super su klinci

Ja to vidim kao zloupotrebu dece i ništa drugo.

A kako vidiš ove estradne zvezde koje odlaze ili dolaze da drže koncerte i uzimaju dooobre pare pa im sada uopšte ne smeta što pevaju kod onih koje su pre 20 godina nazivali četnicima, ustašama, balijama, a sada kao da ništa nije bilo samo da kapa lova.Svaka čast nekim pevačima koji su bili dostojni ljudi i tokom onog ludila pa se nisu dali u patriotske vode i pesme.
I ti sada tako pričaš o deci koja su nešto što treba čuvati od otrova i negovati.
Verujem da oni tamo jedni druge gledaju kao ljude a ne rase kako bi neki stariji hteli.
A da neki manijak , svejedno koje boje i nacije, uradi ono što je onaj manijak uradio na Utoji - ko bi bio kriv?

pomeri se s mesta, pa to može ne dao bog svagde da se desi.
Sramota je da bi svi mediji jedva dočekali i na prvim stranama objavili da neka grupica huligana u Hrvatskoj ili CG napadne turiste iz Srbije, a ovakav događaj malo koga interesuje. To dovoljno govori kakvi su nam mediji i kakvi smo ljudi.
A, veruj mi, ni Bosni ne manjka takvih manijaka.

jel misliš da smo mi ovde u deficitu.
Mislim da te fame o ljubavi, bratstvu, zajedničkom poreklu, zajedničkoj prošlosti nanose mnogo više štete nego koristi.

hrišćanski, nema šta, a i po islamskoj svetoj knjizi,pošto i hrišćani i muslimani propovedaju ljubav i bratstvo među ljudima.
Oduševio me onaj brka koji poteže iz flajke...
Takvi , u ratu, vrede kao deset ovih našminkanih.

nažalost takvi koji su u tom stanju vredeli na svim stranama koštali su mnogo života.
Jadan je rat u kome su pijani i drogirani glavna udarna snaga. To samo pokazuje da je rat bio prljav i bez ikakvih etičkih uzusa.
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:57 24.08.2012

Re: Super su klinci

Da slične kampove treba organizovati u stabilnijim sredinama.

na primer ekskurzija u Grčku.
dragan7557 dragan7557 08:11 25.08.2012

Re: Super su klinci

Milan Karagaća
Da slične kampove treba organizovati u stabilnijim sredinama.

na primer ekskurzija u Grčku.

Zašto baš u Grčku?

cerski
dragan7557 dragan7557 08:21 25.08.2012

Re: autentični hajvanluk


elis
dragan7557
elis:
Jer jezik kao sredstvo komunikacije jednostavno nije kompatibilan sa entropičnim ideološkim konstruktom kakav je monoetnička nacija.

Drugi koncept nacije i ne postoji, iz prostog razloga što polietnička nacija niti je postojala niti je moguća.

Ako je neki skup monoetnički on po samoj definiciji nacije ne može biti polietničan=višenacionalni, da je obrnuto istina nije potrebno dokazivati.


cerski


Da je nacija nužno monoetnička, tada nam ne bi bila potrebna reč nacija, bili bismo sasvim zadovoljni dobrim, starim narodima i etnijama.

Ja bih na tvom mestu još jednom pogledao značenje termina nacija.

Uzgred ne bi škodilo za stanje u Bosni pogledaš i mišljenje dr. Besima Spahića (you tube) po ovom pitanju:
autentičniji hajvanluk cveta.

pošto je spomenuti hajvanluk po dr. Spahiću mnogo veći, nego što se tebi čini. A bogme nije ni teritorijalno ograničen na spomenuti areal.


cerski
alselone alselone 08:55 25.08.2012

Re: Super su klinci

E,vidiš, ja mislim da ne treba!
Mislim da te fame o ljubavi, bratstvu, zajedničkom poreklu, zajedničkoj prošlosti nanose mnogo više štete nego koristi.

Mišljenja sam da buduće odnose sa susedima treba bazirati na principima ekonomskih interesa, regionalne saradnje u onim stvarima koje su obostrano korisne.

Kada izgradimo takve odnose, bez volim te - mrzim te patetike, moći ćemo jednog dana da funkcionišemo kao Nemci i Francuzi danas.

Sve ostalo je, da prostiš, natezanje bez potrebe...


Potpuno sam saglasan sa tobom, ali ja nisam zeleo da kazem da treba da pricao o bratstvu i jedinstvu na tim druzenjima i da ne daj boze pokusaju tako nesto da vrate nego da mladi treba da se druze i da upoznavanjem drugih kultura i druzenjem smajumemo sansu da se nekad u buducnosti pokolju. Takodje, upoznavanje naprednijih drustava pokazuje klincima kako nas ovo lopovi lazu i kako moze da se zivi.


Milan Karagaća Milan Karagaća 08:58 25.08.2012

Re: Super su klinci

dragan7557
Milan Karagaća
Da slične kampove treba organizovati u stabilnijim sredinama.

na primer ekskurzija u Grčku.

Zašto baš u Grčku?

cerski

samo kao primer. Prijateljska, pravoslavna zemlja a ono se desi da i tamo njihova deca pravoslavci napado[e na[u ekskuryiju dece pravoslavaca pa onaj dečko podleže povredama.
Hoću da kažem da se budale, nasilnici i huligani ne dele ni po nacijama ni državama, prosto ima ih svagde, pa negde imaš sreću da na njih ne naletiš ili nesreću da oni nalete na tebe.
elis elis 09:21 25.08.2012

Re: autentični hajvanluk

dragan7557
Ja bih na tvom mestu još jednom pogledao značenje termina nacija.

Uzgred ne bi škodilo za stanje u Bosni pogledaš i mišljenje dr. Besima Spahića (you tube) po ovom pitanju:
autentičniji hajvanluk cveta.

pošto je spomenuti hajvanluk po dr. Spahiću mnogo veći, nego što se tebi čini. A bogme nije ni teritorijalno ograničen na spomenuti areal.


cerski


Sačekaj malo, jel' ti mene zajebavaš ili stvarno ne razumeš o čemu ja govorim?

Istoznačnost nacije i naroda može da živi samo do završnih razreda osnovne škole, ne i posle toga.

A Spahićem nešto baš i nisam fasciniran - daleko od toga da je sve što on kaže pogrešno i bez pameti, ima tu i sjajnih pasaža, ali summa summarum nije to ništa drugo nego malo vispreniji populizam upakovan u dramski i humorno doterane nastupe pred kamerama. Pri čemu i ne treba uložiti naročit napor pa da se detektuje kako je tu reč o političkoj vizuri Bosne i Hercegovine kao nekakve Jugoslavije u malom.

I ne treba meni Spahić da usađuje znanje o intenzitetu i protežnosti narečenog hajvanluka. No, rekoh, hajde da se ne pravim preterano pametan i da se ograničim samo na Bosnu i Hercegovinu, jer ovde mnogi neporecivo veruju da još jedino tu postoje problemi, dočim u etnijski zaokruženim bananama, ananasima i mangoima cvetaju ruže.
dragan7557 dragan7557 10:58 25.08.2012

Re: autentični hajvanluk

elis:
Sačekaj malo, jel' ti mene zajebavaš ili stvarno ne razumeš o čemu ja govorim?

Već sam popriličan broj puta na ovom blogu jasno napisao da mi nije poznato značenje "pojma" zajebavati.
A Spahićem nešto baš i nisam fasciniran

Odmah da ti kažem da je mene nemoguće fascinirati jer nisam fasciniran ni samim Bogom dok o ljudima da i ne pričam.
ali summa summarum nije to ništa drugo nego malo vispreniji populizam

Pa ako bi bilo tako, sve što se na ovom svetu izrekne je populizam negativan i pozitivan. Ja protiv populizma nemam ništa protiv, sve dok se isti ne pretvori u očito obmanjivanje, što je čest slučaj.
Pri čemu i ne treba uložiti naročit napor pa da se detektuje kako je tu reč o političkoj vizuri Bosne i Hercegovine kao nekakve Jugoslavije u malom.

Vidiš, BiH ima, čini mi se samo jedan put kada jednom u nekoj budućnosti možda postane suverena država, a to je upravo poštovanje multinacionalnosti i tolerancija, koja je postojala u SFRJ, i koja postoji u EU, drugi put za BiH, po mom mišljenju, ne postoji.

jer ovde mnogi neporecivo veruju da još jedino tu postoje problemi, dočim u etnijski zaokruženim bananama, ananasima i mangoima cvetaju ruže.

Nije mi poznato šta se tu veruje, a da ti pravo kažem i nisam nešto zainteresovan da znam, dok mislim da etnički zaokružene sredine(a video sam ih mnogo) vode samoizolaciji i ekstremizmu koji se graniči sa ludilom.

Etnički zaokružena sredina, je pusto ostrvo koje nikom više ne treba, a osobito je nepotrebno stanovništvu takvih zaokruženja.

U 21 veku etnička zaokruženost koja neminovno vodi u samoizolaciju, je ravna samoubistvu, jer takva zajednica ne samo što sebe samoizoluje, ona biva i ekskomunicirana u pravom smislu te reči od ostatka populusa ove planete.

I da zaključim osvrćući se na već spomenuto tvoje:

jer ovde mnogi neporecivo veruju

Na vas celom Balkanu(a i šire) je veliki broj ljudi koji posle dvadeset godina ubrzavanja procesa Globalizacije, ne shvataju da je proces Globalizacije započeo pre više od 150 godina, a da je drugi talas Globalizacije visoko intenziviran od kraja 1970 i da će proći još dosta godina dok ne dostigne svoj vrhunac. Svi ti koji to ne shvataju nemaju budućnost u novom društvenom poretku, koji će ih nemilosrdno prvo izolovati, pa onda uništiti.

Moto novog poretka je "learn, inovate or die." U novom poretku nema mesta za "slavne nacije, za istorijsko nasleđe, age, begove, grofove, junake iz prošlosti, tradiciju, nesposobne politikante i slične đakonije, koje političari vole da serviraju kako bi prikrili svoje naznanje.

Da li će na Balkanu za 50 godina postojati Srbi, Bošnjaci, Hrvati ili će biti zamenjeni Indijcima ili Kinezima i Pakistancima, novom poretku je potpuno svejedno, jednostavno indiferentan je na "slavnu prošlost, pobožnu i svaku drugu tradiciju, ćirilicu ili latinicu i mnogo toga još."

Novi poredak je alergičan na narode, nacije, i sve što ima ikakve veze sa etnijama(tvoj naziv) i sve će učiniti da im zatre čak i trag, ako ne milom onda silom.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:57 25.08.2012

Re: autentični hajvanluk

U novom poretku nema mesta za "slavne nacije, za istorijsko nasleđe, age, begove, grofove, junake iz prošlosti, tradiciju, nesposobne politikante i slične đakonije, koje političari vole da serviraju kako bi prikrili svoje naznanje.

Zato smo mi protiv te nemani zvana globalizacija iliti Novi svecki podak jerbo oće da nam uzme identitet.
A pošto smo mi najveća prepreka istome zato su se svi zaveri protiv nas.
Ali baš nas briga za njih, mi si imamo svoje mi, evo saće i s molebana da izmolimo kišu pošto smo videli preko sokoćela prognozu koja kaže da će prekosutra padati kiša. Ali neka neko dokaže da bi padala da onaj premudri vladika nije organizovao moleban, a još kaže da su za suđu krivi nevernici i vernici drugih vera iako ta suša i njih pogađa ali važno je da se kaže nešto što će narodu lako da uđe u uvo ili na drugo mesto pošto inače u glavu malo šta ulazi.
Novi poredak je alergičan na narode, nacije, i sve što ima ikakve veze sa etnijama(tvoj naziv) i sve će učiniti da im zatre čak i trag, ako ne milom onda silom.

e zbog zato smo mi još više kijavični na njega i ne damo naš identitet. To je i Koštunica rekao a Matija potvrdio i ima da se poštuje.

dragan7557 dragan7557 15:15 25.08.2012

Re: autentični hajvanluk

Milan Karagaća 12:57 25.08.2012
Re: autentični hajvanluk

U novom poretku nema mesta za "slavne nacije, za istorijsko nasleđe, age, begove, grofove, junake iz prošlosti, tradiciju, nesposobne politikante i slične đakonije, koje političari vole da serviraju kako bi prikrili svoje naznanje.


Zato smo mi protiv te nemani zvana globalizacija iliti Novi svecki podak jerbo oće da nam uzme identitet.

SFRJ se opirala modernizaciji i inovaciji i polomljena je kao trska, šta misliš koliko će uspeha imati ove Gubernije nastale od nje?

Nije potrebno mnogo pameti da se shvati da je otpor Globalizaciji sličan otporu koji je feudalizam pružao kapitalizmu a daleko jače pa i najjača država sveta su platile neverovatan danak svojim oklevanjem i suprotstavljanjem Globalizaciji.

Cena koju su platile Koreja, Malezija, Švedska, USA, Brazil i druge nacionalne države je ogromna a šta misliš koju cenu Srbija (i druge Balkanske države) treba da plate nepromišljenost svojih Voždova?
naš identitet

Identitet sa novim poretkom nema nikakve veze, ekonomija ima, a to što se viđeni ovi ili oni koprcaju, a zbog tog koprcanja cela nacija plaća je više znak nesposobnosti i umišljenosti spomenutih, nego bilo čega drugog.

cerski

Milan Karagaća Milan Karagaća 16:08 25.08.2012

Re: autentični hajvanluk

Identitet sa novim poretkom nema nikakve veze

Ja sam čak siguran da od onih koji se lupaju u prsa i izgovaraju identitet njih 90% nemaju pojma šta ta reć a pogotovo pojam znači i obuhvata. Tako im kazato na TV i u štampi ili na stranačkim skupovima i teraj bato.
Kad su jednog koji se tako razbacivao sa identitetom pitali šta to znači on ladno odgovori "ebemli ga ne baš tačno al je mnogo važno za nas i našu decu" a drugi mu dobacuje da je to ono "маде ин Србија", pa naša rakija, šljiva i trube.
predatortz predatortz 08:15 27.08.2012

Re: Super su klinci

Tamo gde ti nalaziš dokaz da probleme treba rešavati razgraničenjima i međama, ja nalazim dokaz da ih treba rešavati primerenim zakonima, otvorenošću i dijalogom.


Kako to lepo zvuči. Kada ovo čita neko neinformisan, zaista ispada da sam neki mračnjak .
No, kojih zakona?
Onih oko kojih ne možemo da se dogovorimo? Decenijama!
Kojim otvorenim dijalogom? Onim tipa Avazovskog? Tipa FTV ili Kluba 99?
Kažeš, neki manijaci ti se motali oko kuće?
Čudno! Meni se motao samo neki fin svet. Neki matematičari,verovatno.
Jer, iako su stanovi imali numeraciju, oni su na štokove stavili novu. Jednom policijskom inspektoru, jednom rezervnom oficiru i nama. Zanimljivo je jedino što našim komšijama Muslimanima nisu imali potrebu da prenumerišu stanove.

predatortz predatortz 08:33 27.08.2012

Re: Super su klinci

A kako vidiš ove estradne zvezde koje odlaze ili dolaze da drže koncerte i uzimaju dooobre pare pa im sada uopšte ne smeta što pevaju kod onih koje su pre 20 godina nazivali četnicima, ustašama, balijama, a sada kao da ništa nije bilo samo da kapa lova


Kao marvu bezrepu. Doduše, tako sam ih i ranije video.

hrišćanski, nema šta, a i po islamskoj svetoj knjizi,pošto i hrišćani i muslimani propovedaju ljubav i bratstvo među ljudima.


Nisam ti ja neki poseban vernik... Više sam tradicionalista. No to nije tema.



nažalost takvi koji su u tom stanju vredeli na svim stranama koštali su mnogo života.
Jadan je rat u kome su pijani i drogirani glavna udarna snaga.



Nismo se razumeli. Zastavnik koji poteže iz flajke za mene je simbol starog, iskusnog vojnika. Poznato je svima koji su služili vojsku da je takvim bilo najviše stalo do vojnika. Oni upicanjeni su se uglavnom, da prostiš, nad vojskom iživljavali. Kako u miru, tako i u ratu.
mariopan mariopan 11:11 24.08.2012

...

MIlane, mislim da ovo "otvoreno pismo" treba da spakuješ i pošalješ hitnom poštom gospodinu Živanu Berisavljeviću, koji upravo sad pali vatru u Vojvodini, a na ovu vrućinu sve može začas da plane?

Naime, ovih dana on kaže :

"Sedam država se odvojilo samo Vojvodina sluša Srbiju" i da je došlo vreme da se odvajamo, valjda po modelu Bosne jer ne vidim kako drugačije da se odvoje i razdvoje 26 nacija koje ovde žive?
Padaju mi na pamet razne reči (tovari i magarci bi najbolje odgovarali) ali gospodin je u godinama pa ću se uzdržati.
Možda bi tebe kao kolegu (bio je diplomata) i kao generacijski bliskog razumnog čoveka poslušao da ne pali vatru na ovu vrućinu?

Da rata ne bude?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:37 24.08.2012

Re: ...

i kao generacijski bliskog razumnog čoveka

Za tvoju informaciju, mislim da je Berisavljević godiše mog pok.oca ili stariji, tako da generacijski nismo ni blizo.
Sad si me baš postarala,nije bitno ali nije ni lepo s obzirom da mi dodade najmanje 25 godina.
tasadebeli tasadebeli 15:22 24.08.2012

Re: ...

mariopan


MIlane, mislim da ovo "otvoreno pismo" treba da spakuješ i pošalješ hitnom poštom gospodinu Živanu Berisavljeviću, koji upravo sad pali vatru u Vojvodini, a na ovu vrućinu sve može začas da plane?


Све љубави су тужне...

Знам да је ово трол, али не могу се суздржати! Својевремено, као тинејџер у првој половини осамдесетих, упознао сам на једној од јадранских плажа врло лепо женско чељаде. Купали смо се заједно читав дан, држали за руке, гледали једно друго онако пубертетски зателебано и све како то већ иде низ ред... Нисам уопште схватио да је девојче заправо ћерка друга Живана јербо у то време нисам баш био заинтересован за кадровску политику у СФРЈ, па нисам ни знао ко је друг Берисављевић. Увече, после дискотеке, пратим ја своју девојчицу до "њене куће", како је сама рекла, а онда, када сам видео кућу, оте ми се поклик: "У, јеботе!!! Па шта је твој ћале?" Она ми одговори питањем: "А шта ти мислиш?" "Па, по овоме што видим, сасвим сигурно није рудар или учитељица..." Наљути се девојчица, окрете се без иједне речи и више је никад нисам видео...

П.С. - Узгред, гос`н Карагаћа, видех негде да је друг Берисављевић рођен 1935.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana