Politika| Porodica

Deca i gledanje crtanih filmova

omega68 RSS / 09.09.2012. u 12:02

Dojadiše , vala, više i Bogu i narodu.

Po ceo dan. Kako uđem u sobu oni pred televizorom. Nema načina da im ga ukinem. Zabrane za njih ne važe. Oni su svoja prava stekli u demokratiji i nema zbora da budu ukinuta. Lažem, ima načina ali to bi bilo osuđeno od strane dušebrižnika kojima su moja deca važnija nego meni.

 

Eh, a sve je bilo lepše u ono vreme jednoumlja kada se deca, dok ne porastu i postanu dostojni pažnje i priznanja, nisu pitala ni za šta. Tada su , jednoumno i totalitarno, stariji određivali šta će da se jede, šta će i gde tog dana da se radi, mislili o svemu. Deca su obaljala najprostije poslove, sedela za drugim i manjim stolom tokom jela i dobijala ono što preostane posle obroka od onih koji rade i stvaraju to isto jelo. Znalo se ko kosi a ko vodu nosi. Onaj koji promišlja odluke, na kome je najveća odgovornost za dobrobit zajednice, ko odgovara u krajnjem slučaju za neuspeh, taj je uživao i najveće povlastice. Nije tu bilo nikakvog ’’Cile – Mile’’ niti bilo kakvog popuštanja.

Ali danas je sve drugačije. Oni koji ne snose nikakve posledice zbog svog ponašanja jer su deca i nemoćni su da sami donose odluke, oni koje niko ne pita ništa jer su beznačajni za napredak porodice i drušzva u celini, ti patuljci u svakom pogledu i najmanju ruku, ti isti, dakle, potpuno vladaju našim životima. Oko njih se sve vrti. Po njima se određuju letovanja. Od njih zavisi raspored kućnog budžeta. Oni se pitaju šta će tog dana da se kusa i šta je to slatko koje se  jede posle. Biraju prvi šta će da se kupi od garderobe. Veća prava imaju napravljeni od onih koji su ih takve napravili!

Najgore je , ipak, to sa televizorom. Ti prokleti crtani filmovi. Dojadiše , vala, više i Bogu i narodu. Po ceo dan. Kako uđem u sobu oni pred televizorom. Nema načina da im ga ukinem. Zabrane za njih ne važe. Apeli koje upućujem javnosti u vidu komšiluka ne vrede. Imaju oni moćne zaštitnike među babama i dedama i zabole ih baš za one što ih hlebom hrane. Ako slabi savez sastavljen od žene i mene pokuša da se obračuna sa nezahvalnicima, oni razmaženo, baš kako smo im dopustili, odmah internacionalizuju svoje pitanje kod već pomenutih saveznika i povremenih tajnih sponzora. Nemoć je naše drugo ime. A toliko smo nade imali dok smo ih planirali. Te biće nam od pomoći kad mi zanemoćamo, te biće nam korektivni faktor kad nas dohvati onaj Nemac…Ništa oni – samo čekaju dan da nam preuzmu kormilo , da revidiraju neposrednu prošlost i sprovedu davno smišljeni plan o revanšizmu.

Veoma im je bitno to što je jedno rođeno još 2003. a drugo pre četiri godine. To im je, kažu,  neki pedigre. Nešto od čega treba da strepimo, da ih pustimo da rade šta hoće. I da se stalno priča o njima. U komšiluku , u kraju, u gradu. Mnogo su, nekako, uobraženi i umišljeni. Misle da samo oni sve znaju i da samo oni imaju legalitet pri donošenju smernica za zajedničku kuću.

Nikako da shvate da su mali, sitni i neovlašćeni i da treba da pojedu još jedan džak pasulja  dok ne zajašu Kurtu i Murtu koji trenutno odlučuju o našoj maloj i  finansijskom slomu sklonoj porodici.

 

 

 r8ce_ab5_u9b9x.jpg



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 13:00 09.09.2012

...

Pa ako ne možeš da ih pobediš ti im se pridruži.
omega68 omega68 13:33 09.09.2012

Naravno

Na kraju teksta je trebalo da stoji:
Svaka sličnost sa DS je sasvim namerna
I da kažem još nešto

Na neki način je bolje biti u ligi sa mnogim odličnim ( ali ne VIP ) blogerima, a isto tako nije normalno ni uputno deliti VIP status sa ''Belim Medvedima Bloga'' koje niko ne čita niti ferma.
Samo je nemoralnije od toga kada ti ne jave da si izgubio status pa te namerno dovedu u situaciju da se iznenadiš.
Vucibatine, počeće i da streljaju
Ribozom Ribozom 17:02 09.09.2012

Re: Naravno

Drustvene teme o porodici i roditeljstvu su nekako na blogu zapostavljene (vazno da se stavi ono sex i zivotinjski svet).
Za takve teme nije potrebno pricati uvijeno u oblandu politickih metafora, te zato i nisu dovoljno cool. Kod nas je foliranje, zapravo, nacin zivljenja.
Krugolina je okrznula temu roditeljstva, i Ivana K, doduse neposredno. Medjutim, komentari su otisli tokom koji mene nije interesovao, zato nisam ni komentarisao, a veoma me zanima.
80'ih godina politicka elita je stvorila 'Serbian family dream', gde su uzor bile porodice sa dvoje dece, autom, letovanjem-zimovanjem,stanom, birokratskim i ostalim drzavnim poslovima roditelja gde se raduckalo. Drustveno-ekonomski odnosi su se uveliko promenili, i zanima me da li je noko u zadnjih 10-ak godina pokusao da stvori neki Serbian family dream 2.0.
Zoranov veci razvoj gradova u odnosu na ruralne sredine, Veljino: 'mora vise da se daje Beogradu, jer je on zadnja stanica u Srbiji', i Borisovo 'godina dece' su samo pokazali da u pogledu planiranja porodicnog zivota niko nije imao siru viziju.
Zapravo ja mislim da se mora uveliko raditi na vracanju porodica na sela, zasta se mnogi nece sloziti. S obzirom da radikali nemaju veze sa zivotom, verujem da nece nista uraditi po tom pitanju (ovo je prejako, ali tako je).
Bojim se da budem preopsiran, zato cu u nekom kasnijem postu o odrastanju dece uz TV.
omega68 omega68 17:14 09.09.2012

Re: Naravno

Zapravo ja mislim da se mora uveliko raditi na vracanju porodica na sela


U moje selo se doselola porodica iz Beograda, mladi ljudi sa detetom osnovcem.
Kupili kuću i gaje jagode i svašta nešto.
Slažem se da se priča i o ovoj temi.Ja sam mislio, očigledno neuspešno, da metforično ispričam priču o nezasluženoj sveprisutnosti DS-a u medijima ovih dana
Ribozom Ribozom 18:13 09.09.2012

Re: Naravno

Razumeo sam metaforu...i kritikovao.
Kritikovati bivsu vlast vise nema smisla, a to sto se ne skidaju sa TV je da se odrzi kao opozicija. Slozices se da nam je potrebna jaka opozicija, pa ih sada trebamo bar malo podrzati.
No, ne radi se o tome.
Srbija je zemlja sa puno problema (otkrih toplu vodu). Probleme treba definisati-analizirati i resavati na najeftiniji i najprakticniji nacin. Dakle, nasa briga bi trebala da bude PROBLEM-RESENJE. Ne, nama je najvaznija kritika, i to samo radi kritikovanja.
Eno, imali smo blog o PROBLEMU vode u Zrenjaninu. Od 60-ak komentara jedan je komentar ponudio resenje zvano: fabrika vode ('ebala ga ona). Imas dva-tri komentara ispod u vezi tim bla-bla, truc-truc. Zar je moguce da nikome nije palo na pamet da se voda dovede recimo iz Borskog jezera, pa da se diskutuje.

Ako mislis da ovo nema veze sa tvojim blogom, nisi u pravu.
Ja zelim nove ideje na blogu. Ucinilo mi se da si TI TAJ. No, pocinjes da licis na Krstica zaokupljenog estradno-kulovskim pitanjima.
Nadam se da nisam preterao i ovog puta.
niccolo niccolo 18:22 09.09.2012

Re: Naravno

Ja sam mislio, očigledno neuspešno, da metforično ispričam priču o nezasluženoj sveprisutnosti DS-a u medijima ovih dana

U prvom delu deluje kao da zaista pričaš o deci, ali se pred kraj shvati da u stvari pričaš o deci...
omega68 omega68 18:49 09.09.2012

Re: Naravno

pocinjes da licis na Krstica


Nadam se da nisam preterao i ovog puta.

ma nisi, nema problema.
Iskreno, nisam stigao da pročitam taj blog o vodi.
nasa briga bi trebala da bude PROBLEM-RESENJE.

Ok, posebno u vezi dece...Skanjeram se da napišem posebno o problemu nataliteta i rešenja s tim u vezi.
Sad kad nisam više na naslovnij ne znam da li ima svrhe trošiti vreme i oči.
Posebno što ovde ima mnogo ljudi koji smatraju da brojem dece ne treba da se bavi država, društvo, da je to lično pitanje samo žene, ne čak ni oca...
Liberalizam će da nas ubije.
omega68 omega68 18:57 09.09.2012

Re: Naravno

ali se pred kraj shvati da u stvari pričaš o deci...

mariopan mariopan 19:07 09.09.2012

Re: Naravno

Zar je moguce da nikome nije palo na pamet da se voda dovede recimo iz Borskog jezera, pa da se diskutuje.

Meni je palo na pamet, ne baš odatle ali svakako od nekud gde vode ima i da je bolja od naše.
Ali nas tu niko ništa ne pita, niti će neki pametan predlog prihvatiti, jer se i dalje, po inerciji, poslovi od opšteg interesa rade samo ako u njih može da se ugradi i nečiji lični interes.
Za nas koji smo zainteresovani da se problem reši što bolje i brže ništa se promenom vlasti nije zaista promenilo.

Živibilipavideli.
mariopan mariopan 19:20 09.09.2012

Re: Naravno

Slažem se da se priča i o ovoj temi.Ja sam mislio, očigledno neuspešno, da metforično ispričam priču o nezasluženoj sveprisutnosti DS-a u medijima ovih dana

Tek na drugo čitanje metafora je sasvim jasna, ali ne razumem ni zašto ti o tome pišeš, zar nije i to nezaslužena pažnja koju im ukazuješ?
Koga briga za njih?
omega68 omega68 19:56 09.09.2012

Re: Naravno

ali ne razumem ni zašto ti o tome pišeš, zar nije i to nezaslužena pažnja koju im ukazuješ?

Nadam se da nisam uticajan kao RTS ili Blic, Vreme, NIN, Danas...
Ovu drugu ligu bloga ionako retko ko čita
Ribozom Ribozom 20:55 09.09.2012

Re: Naravno

@Omega
Liberalizam će da nas ubije.

Ex, opet ti po starom.
Ovu drugu ligu bloga i onako retko ko čita

Mislim da si u zabludi. Ne bi se gurkali politicari na blog da nema koristi. Tu smo gde smo zato sto blogovi sluze za politicka prepucavanja, a ne kao mesto za ideje. A vipovanje na blogu bilo uvek cipovanje <_<
Sada kada je predsednik iz tvog grada moras biti neki primer ostatku Srbije. Mislim ne praviti istu gresku kao blogeri predhodne vlasti. AO je vec napisao urban blog o raskrsnicama
@Mariopan
Meni je palo na pamet, ne baš odatle ali svakako od nekud gde vode ima i da je bolja od naše.
Ali nas tu niko ništa ne pita, niti će neki pametan predlog prihvatiti, jer se i dalje, po inerciji, poslovi od opšteg interesa rade samo ako u njih može da se ugradi i nečiji lični interes.
Za nas koji smo zainteresovani da se problem reši što bolje i brže ništa se promenom vlasti nije zaista promenilo.

Vlast nema veze sa tim. Otvori se rasprava, ponude resenja. Diskutuje koje je najjeftinije i najprakticnije. Posle vlast ne moze da vrda mnogo. Mora da izabere najbolje resenje. Onaj Djilasov most je druga prica, tu su 'demokratski glasali' beogradski megalomani i izabrali ono sta Djilasu najvise odgovara...naravno.


milisav68 milisav68 21:11 09.09.2012

Re: Naravno

Ribozom

Vlast nema veze sa tim. Otvori se rasprava, ponude resenja. Diskutuje koje je najjeftinije i najprakticnije. Posle vlast ne moze da vrda mnogo. Mora da izabere najbolje resenje.

Ma kako nema veze vlast, jedino oni mogu da odobre ispitivanja/istraživanja terena.

Ono što gradjani mogu da urade, je da izvrše pritisak na lokalnu vlast, da se taj problem reši.


edit.Domaćine, odličan tekst.


omega68 omega68 22:22 09.09.2012

Re: Naravno

edit.Domaćine, odličan tekst.

Staram se
mariopan mariopan 08:59 10.09.2012

Re: Naravno

Vlast nema veze sa tim. Otvori se rasprava, ponude resenja. Diskutuje koje je najjeftinije i najprakticnije. Posle vlast ne moze da vrda mnogo. Mora da izabere najbolje resenje. Onaj Djilasov most je druga prica, tu su 'demokratski glasali' beogradski megalomani i izabrali ono sta Djilasu najvise odgovara...naravno.

Vlast drži naše pare a nama samo kaže da para -nema.
I možemo da se slikamo sa dobrim idejama.
expolicajac expolicajac 13:07 09.09.2012

Ja sam primenjivao ovaj metod

Zlatni video pa onda prebačeno na DVD i počinje da bude malo drugačije.
omega68 omega68 13:34 09.09.2012

Re: Ja sam primenjivao ovaj metod

Hvala
gedza.73 gedza.73 15:31 09.09.2012

Eee, moj Omega

Eh, a sve je bilo lepše u ono vreme jednoumlja kada se deca, dok ne porastu i postanu dostojni pažnje i priznanja, nisu pitala ni za šta.

Dva dana bih ja izgubio da mi klinac nije rekao šta mogu da uoptrebim za neki ukrasni svećnjak.
Nije zgoreg ni decu nekad poslušati. Manje treba slušati babe i dede
Doduše, pojedine. 'Naša' baba je dobra. Jedan deda nam malo štrči iz koloseka.
Kojekade. Al' se ne damo.
Stroga reč i vrata drži u ramu.
omega68 omega68 16:38 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

dok ne porastu i postanu dostojni pažnje i priznanja, nisu pitala ni za šta.

Ovo u prevodu znači:
Pobedite Vi žuti ponovo, pa se javite.
Dotle - skinite mi se sa vrata
gedza.73 gedza.73 17:10 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

Ahha,

U ono nevreme 90-ih stanovali ja i sestra na Vašarištu. U samoposluzi si popodne mogao da pronađeš samo staklene vaze pa si morao zorom da zoriš da kupiš hleb i jogurt.
To je bila sestrina dužnost a moje pravo po godini rođena. Usput je trebala i novine da kupi.

Vraća se jednom i plače od smeha.
-Šta je bilo?
-Iza mene u redu neka baba. I dok smo stajali pita me jel' čekam zejtin.
Ne, gospođo, čekam da uzmem kolače.
Aaa, kolačiće, na to će baba konspirativno namigujući na šifrovano ime za ulje.

Sad sam i ja k'o baba. Konspiracija.

A stvarno mi čudno da niko ne napisa ni reč o sednici.
omega68 omega68 17:17 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

A stvarno mi čudno da niko ne napisa ni reč o sednici.

Evo pokušao ja i odmah izgubih status
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:12 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

omega68
A stvarno mi čudno da niko ne napisa ni reč o sednici.

Evo pokušao ja i odmah izgubih status



Moja greska, menjam slicicu
omega68 omega68 18:54 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

ma sve to i nije tako loše.
Manje te čitaju i manja je odgovornost.
Evo pre nisam smeo da se javno zapitam za koga je Karagaća
Za Tita ili za Staljina?
gedza.73 gedza.73 21:38 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

Evo pre nisam smeo da se javno zapitam za koga je Karagaća
Za Tita ili za Staljina?

Il' za nato?
milisav68 milisav68 23:46 09.09.2012

Re: Eee, moj Omega

gedza.73
Konspiracija.

Fraza: “Srbija zaostaje u primeni evropskih standarda.”

Prevod: Još nismo rešili ni sve naše probleme, a sad ćemo da se bavimo vama. Eno vam 20.000 naših zakona, pa se javite kad ih sve izglasate u parlamentu. I ako već nećete ili ne možete da menjate Ustav, nemoj neko da nam se pozivao na njegovu preambulu, a kad pričamo o južnim granicama. To nas neviđeno nervira.

Fraza: “Evropska unija još nije razmatrala termin za početak pristupnih pregovora. To će umnogome zavisiti od odlučnosti Srbije da nastavi svoj evropski put.”

Prevod: Mi razmišljamo kako i kada da šutnemo Grke i ostalu prezaduženu sirotinju, a vi davite s nekim datumima koji ionako služe samo da bi oni od vas koji pregovaraju dobili sledeće izbore. Ajd’ polako na pregovore sa Kosovom, pa da vidimo koliko vam je zapelo.


GDE SMO ONO STALI? FrazEUlogija
loader loader 19:56 09.09.2012

Treputanje tv-aparata

Najgore je , ipak, to sa televizorom.

To je teorija.
U praksi, najgore je kad tv crkne.
Panika da se što pre osposobi
omega68 omega68 19:59 09.09.2012

Re: Treputanje tv-aparata

kad ga opravi neki dobar majstor Đilas
ostanu samo dugmići
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:43 09.09.2012

Re: Treputanje tv-aparata

omega68
kad ga opravi neki dobar majstor Đilas
ostanu samo dugmići


i koji god dugmic da pritisnes iskoci DS.
Majstorcina.
omega68 omega68 21:40 09.09.2012

Re: Treputanje tv-aparata


loader loader 00:26 10.09.2012

Re: Treputanje tv-aparata

Opet okretoste na DeeSoviju .. Ko o čemu...
Onda, možda je najbolje bilo da majstor Mićun, koji se razume u lampaše, sredi jedan crnobeli tv - da se ima kao ziherica, da se ne ostane bez slike skroz. Eno, sutra (danas, već) finale u tenisu. Tu se bez ekrana ne može.
omega68 omega68 22:56 09.09.2012

Za maksu83

i ostale koji nisu imali pojma gde su šuplji:
odavno neki ljudi znaju za ovo
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:45 10.09.2012

bolesno

Pažljivo sam pročitala blog i iskreno priznajem da nisam shvatila metaforu sa decom i političarima, političkom strankom i slično.

A i ne vidim kako mogu deca i to da se porede. Ok, znam da je bio onaj koji je rekao da revolucija jede svoju decu, ali meni je sve to bolesno i nategnuto.

Žao mi je što imaš takvo zagađenje u glavi.

omega68 omega68 19:11 10.09.2012

Re: bolesno

Žao mi je što imaš takvo zagađenje u glavi.

Takodže

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana