Ljudska prava

Nik Vujičić i domaće licemerje

malasneki RSS / 22.09.2012. u 21:52

Dugo sam razmisljala da li da napisem ovaj tekst, ali prosto moram da iznesem ono zbog cega sam besna vec danima. I moram da kazem da mi se toliko toga vrzma po glavi da verovatno od zbrke misli necu sve odmah ni napisati, ali cu se dopunjavati u komentarima.

Ne sporim govornicko umece Nika Vujicica, ali sam toliko besna zbog cinjenice da iza njega stoji sektaska masinerija koja koristi njegov hendikep i ogromne kolicine licemerja naseg naroda. Digla se ogromna medijska pompa oko njegovog dolaska, podrzavaju ga sportisti, navijaci, nacionalisti, ovi i oni... Svi se raznezili ko mlada pred udaju.Pitam se, jel to isti onaj narod koji okrece glavu kad vidi osobu sa hendikepom na ulici? Isti oni sportisti cije su kolege sa Paraolimpijade docekane kako su docekane i kojima nisu pruzili ni osnovnu kolegijalnu podrsku?

Da li svi oni zajedno nekad pomisle koliko jos vecih boraca svakodnevno zivi pored njih, i u kakvim uslovima? Koliko izbora imaju? Kako su getoizovani po ustanovama i u porodicama? Da li je ikome palo na pamet da se u zemlji Srbiji svakodnevno svom silinom bori za sebe i druge cela jedna omanja vojska osoba sa hendikepom? U medijima su uglavnom proturene pateticne price o "jadnim invalidima sa specijalnim potrebama" a kad zelite da kazete da i pored hendikepa nosite osmeh na licu i trudite se da zivite zivot kao i svaki pojedinac na ovoj planeti, jednostavno niste interesantni. Niste prica. 

Pored toga, upoznala sam Nika jos kad je prvi put dolazio u Srbiju da priprema teren. Nika koji se na kraju poslovnog sastanka saginje i moli prisutne da se pomole Bogu. Da se razumemo, nisam nevernica, ali nisam ni svetica. Znam gde je mesto poslu, gde religiji. Niko se nije zapitao, zasto je Nik sa aerodroma otisao prvo u Patrijarsiju, iako je pripadnik Ekumenske zajednice? Ta ista Patrijarsija nema ni pristup kolicima, koliko znam.

Pitam se jos, koliko od onih koji su licemerno dosli u Sava Centar da bi bili vidjeni i da pokazu svoju "solidarnost" kao i da izmedju ostalog cuju njegove govore, zna u opste sta je to Motivaciono govornistvo? Ipak, pored sveg izvestaja gde je Nik piskio, stoji i ko je bio u prvim redovima, a to je istima i bilo bitno, da ih imenuju. Paradoksalno je i da je naslov clanka u novinama da je plakalo pola amfiteatra Pravnog fakulteta, a covek dosao da siri pozitivizam. Pravni fakultet je do skoro bio "Mission Impossible" za kretanje kolicima, a drugi fakulteti ni danas nemaju rampe (cast izuzecima). O udzbenicima prilagodjenim za ljude koji ne vide ili tumaca znakovnog jezika i da ne pricam.

Istog dana kad je Nik pompezno stigao u Beograd, mene su doveli do ivice histericnog placa ljudi koji sluze da osobama sa hendikepom budu servis podrske, ali se ponasaju kao da su gazde njihovog zivota. A zasto, zato sto se ja borim, ne sedim u kuci kao "svaki dobar invalid" vec se trudim da unapredim svoj zivot i zivot drugih. Eto, tako je Srbija svojim licemerstvom pljunula na sve Nikove koji su tu svakodnevno, i koji ne spavaju u Hajatu i ne manipulisu svojim hendikeom niti dozvoljavaju da ih koristi neka religija. Ne dozvoljavaju da dolaze ljudi da ih kao cirkuske nakaze ili Bozija cuda gledaju za 500 dinara. A te pare, i sve da odu u svrhe za koje su namenjene (500 din x 4000 karata i nisu neka cifra) nisu nista naspram novca koji je otisao ko zna gde i za ko zna cije ispiranje mozgova prodajom knjiga i reklamnog materijala.

Skoro sam bila popljuvana od grupe roditelja na FB kojima sam rekla da trebaju omoguciti svojoj deci sa hendikepom da budu sto samostlniji, a ne da im prave medvedje usluge cuvajuci ih pod svojim okriljem.

Ma mogla bih ovako danima, ali jedva cekam da i ovaj cirkus prodje pa da citam u novinama koja se starleta skinula gola u javnosti... Samo sto ce onda nestati i statusi na FB sa Nikovim citatima a Srbija ce se kao svaki "dobar peder" vratiti u svoja 4 zida.



Komentari (227)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:37 23.09.2012

Re: Defending Nick

evo, ja sam se nasla prozvanom.

procitaj ponovo par komentara - ovaj parunnov, i loopingov gore, pa pokusaj da razumes da Nik nije dosao ovde da bi pricao hendikepiranima ili o hendikepiranima, nego nama o svima nama.

ti si u to uspela da udenes pricu o polozaju osoba sa invaliditetom u Srbiji, i ok - nemam nista protiv, Nik je mogao odlicno da posluzi kao povod za pricu. medjutim, nacin na koji si to uradila je katastrofa.

kakve tacno veze sa motivacionim govorima ima sve ovo o cemu pises? njegova vera, njegov prihod, polozaj hendikepiranih ovde - kakve babe i zabe?!
izrugivanje tudjoj religiji - ok, ali jel to onda tema tvog bloga?

otkud taj "da ali njemu je lako" ton u tvom tekstu i komentarima (a ima ga na tone) - otkud znas kome je i koliko lako? otkud znas bilo sta o bilo kome, o tudjim ogranicenjima i osujecenjima i nacinima na koji s tim ljudi izlaze na kraj?
mislis li da su licna ogranicenja manja onda kada se ne vide?

zasto mislis da si pozvanija da o ovome govoris vise nego bilo ko drugi?

jesi li ti uopste ukapirala sta jeste, a sta nije tema u celoj toj prici?


Kako je lako napasti Malu Sneki.

Za šta god hoćeš.
- Da nije dovoljan broj puta pročitala komentare Parunna
- Da nije razumela Nika ni ono o čemu on priča
- Da joj način katastrofa
- Da brka babe i žabe (žabe su hendikepirani?)
- Da ne zna kome je lako
- Da ne kapira tuđa osujećenja i ograničenja, posebno nevidljiva
- Da nije pozvana da o ovome priča više od drugih
- Da nije ukapirala temu

...

E sad se meni plače.


vishnja92 vishnja92 21:40 23.09.2012

Re: Defending Nick

E sad se meni plače.

idi kod Bojane Maljevic, ona je majstor za kuknjavu :)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:43 23.09.2012

Re: Defending Nick

Sluh za Sneki = Sluh za bilo koga drugog. Njen ton je svakako stroži, njoj na čast.


Meni tvoj sluh ne treba.
Sneki treba.

A to "za bilo kog drugog" je kao da si rekao "za nikog".
Zato pođi od Sneki.

Dok te još drži utisak s Pravnog o Niku.
Inače, džaba si bio.

Jer ništa nisi čuo.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:52 23.09.2012

Re: Defending Nick

idi kod Bojane Maljevic, ona je majstor za kuknjavu :)


Bojana je ok.
Što i tebi želim.

:)



validni validni 22:26 23.09.2012

Re: Defending Nick

vishnja92
Što i tebi želim.

jock brte, ja ne kupujem ljude za 3 cd-a i prisustvo na krivom stojku, ni sad ni nadalje. niti ucestvujem u ovakvom pijacarskom kukumavcarenju.

niti mi je bitno, u krajnjoj liniji - samo sam usput spomenula, over&out.
slican mentalni sklop itd


Ee, ako je bilo usput onda je OK. Dobro je i što nisi zaboravila da pljuneš pre nego što si zalupila vrata.
malasneki malasneki 12:43 23.09.2012

da budemo jasni

Ne sporim Nikovo govornistvo i harizmu. I ja kazem svaka mu cast.

Sporim to sto ga neko zloupotrebljava i naglasavam licemerje domace javnosti. Svakodnevno srecem ljude koji su odrastali u sigurno manjim mogucnostima izbora i drustvene podrske nego on i koji se bore da ulepsaju zivot i podignu mu kvalitet i to kako sebi tako i drugima. Kad sa tom energijom izadju u javnost novinari uglavnom izvuku izmedju redova, postave pateticnu sliku, napisu jos pateticniji tekst ne bi li se ljudi sazalili. Sve ovo pisem i iz licnog iskustva. Znam koliko smo puta posle takvih priloga i tekstova bili besni ali nemocni. Jednostavno u Srbiji je i dalje na snazi ona "nek komsiji crkne krava". Mozda vam moj tekst zvuci surovo ali to je realnost.
angie01 angie01 13:00 23.09.2012

Re: da budemo jasni

ja nikako da ukapiram, ko ga je to zloupotrebio u ovom slucaju?
looping looping 13:07 23.09.2012

Re: da budemo jasni

ja nikako da ukapiram, ko ga je to zloupotrebio u ovom slucaju?

Verovatno Novak Djokovic. On ga je doveo, jel tako?
looping looping 13:18 23.09.2012

Re: da budemo jasni

Sporim to sto ga neko zloupotrebljava i naglasavam licemerje domace javnosti. Svakodnevno srecem ljude koji su odrastali u sigurno manjim mogucnostima izbora i drustvene podrske nego on i koji se bore da ulepsaju zivot i podignu mu kvalitet i to kako sebi tako i drugima. Kad sa tom energijom izadju u javnost novinari uglavnom izvuku izmedju redova, postave pateticnu sliku, napisu jos pateticniji tekst ne bi li se ljudi sazalili.

Ma briga za to Nika. Da je ziveo u Srbiji naravno da nista ne bi uradio u zivotu. Cak i da nema fizickog hendikepa. Covek je prakticno dosao da vidi drzavu i selo odakle su mu roditelji i to je to. Zivi u Kaliforniji a putuje po svetu kako bi ljudima objasnio da je zivot vise od onoga sto im se prividja pred ocima. I usput zaradjuje naravno.

Svidja mi se njegova izjava gde kaze: "Nemojte stalno da trazite sta vam fali vec gledajte i koristite ono sto imate."
rage rage 13:18 23.09.2012

Re: da budemo jasni

ja nikako da ukapiram, ko ga je to zloupotrebio u ovom slucaju?


To se ne kapira - to se uvidja.
rage rage 13:21 23.09.2012

Re: da budemo jasni

Zivi u Kaliforniji a putuje po svetu kako bi ljudima objasnio da je zivot vise od onoga sto im se prividja pred ocima.



Trebao je da objasni Saši Iliću kako da završi karijeru, kakvom takvom igrom, po kojoj će ga neko upamtiti.
angie01 angie01 13:22 23.09.2012

Re: da budemo jasni

rage
ja nikako da ukapiram, ko ga je to zloupotrebio u ovom slucaju?To se ne kapira - to se uvidja.


prosvetli me!?
ivana23 ivana23 13:35 23.09.2012

Re: da budemo jasni

Svakodnevno srecem ljude koji su odrastali u sigurno manjim mogucnostima izbora i drustvene podrske nego on i koji se bore da ulepsaju zivot i podignu mu kvalitet i to kako sebi tako i drugima.

Da li zaista mislis da mu je bila potrebna drustvena podrska da nauci da vozi skejt?



Vidim da u skoli nije imao stolicu prilagodjenu njegovom hendikepu, vec je stajao na klupi...





rage rage 13:44 23.09.2012

Re: da budemo jasni

To ću prepustiti gospon Krletu i sličnima.
Pozdrav.
Hansel Hansel 14:45 23.09.2012

Mala digresija

ivana23

Uprkos osmehu na Nikovom licu, meni je teško da vidim ovakve slike. Ali pomišljam da se danas Nik verovatno ne bi rodio, sa svim ultrazvukovima i većinskim stavom o sudbini fetusa s takvim malformacijama. A reklo bi se da je Nik srećan što je živ. Razumete o čemu pričam. Znam za slučaj da su roditelji intelektualci tražili abortus - analizom genoma muškog deteta (amniocentezom) ustanovilo se da bi bio sterilan. I to je bio dovoljan razlog za tu odluku. I za odobrenje zahteva.

Izvinjenje zbog trola.
Jukie Jukie 14:50 23.09.2012

Re: da budemo jasni

ivana23


Vidim da u skoli nije imao stolicu prilagodjenu njegovom hendikepu, vec je stajao na klupi...


Baš me zanima da li je učiteljica pri pregledanju sveske 10-18 minuta pred svom decom glasno huktala i gunđala oko ružnog rukopisa u svesci "jao kako ružan rukopis, jao jao kako ružan rukopis" kao moja učiteljica koja je očigledno znala da sam celo prvo polugodište bio omotan gipsom tako da mi je šaka virila na stomaku pa naravno da sam imao ružan rukopis kada nisam mogao da pomeram lakat, a kada sam nekoliko puta pokušao to da kažem, nije obraćala pažnju nego je nastavljala dalje da sere.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 15:04 23.09.2012

Re: Mala digresija

Hansel
ivana23

Uprkos osmehu na Nikovom licu, meni je teško da vidim ovakve slike. Ali pomišljam da se danas Nik verovatno ne bi rodio, sa svim ultrazvukovima i većinskim stavom o sudbini fetusa s takvim malformacijama. A reklo bi se da je Nik srećan što je živ. Razumete o čemu pričam. Znam za slučaj da su roditelji intelektualci tražili abortus - analizom genoma muškog deteta (amniocentezom) ustanovilo se da bi bio sterilan. I to je bio dovoljan razlog za tu odluku. I za odobrenje zahteva.

Izvinjenje zbog trola.

Trol ili ne asocirao si me.
Bojim se, da je rođen kod nas, Nik ne bi ni išao u školu. To sam između ostalog htela da kažem kad sam govorila o pružanju mogućnosti
zox01 zox01 15:46 23.09.2012

Re: da budemo jasni

zox01
15:36 23.09.2012
malasneki
Draga Sneki, tebi niko ne brani da se boris isto kao i Nik za svoja prava i ti svojim neukusnim komentarima dobijas na zalost ovde isto tako na paznji kao sto dobija i Nik drzeci svoja predavanja.Zato ti predlazem da se pozabavis sobom kao i tvoji istomisljenici i za pocetak nabavite legalne verzije software-a pa da onda pricate o postenju i o kolacima i za kraj da vam kazem "manite se corava posla" i budite barem prema sebi samima iskreni kada vec niste prema nama.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:01 23.09.2012

Re: da budemo jasni

zox01
Zato ti predlazem da se pozabavis sobom kao i tvoji istomisljenici i za pocetak nabavite legalne verzije software-a pa da onda pricate o postenju i o kolacima


Windowsaš, kakva legalnost softvera, Balmere izađi iz Zoxa.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:49 23.09.2012

Re: da budemo jasni

Draga Sneki, tebi niko ne brani da se boris isto kao i Nik za svoja prava i ti svojim neukusnim komentarima dobijas na zalost ovde isto tako na paznji kao sto dobija i Nik drzeci svoja predavanja.Zato ti predlazem da se pozabavis sobom kao i tvoji istomisljenici i za pocetak nabavite legalne verzije software-a pa da onda pricate o postenju i o kolacima i za kraj da vam kazem "manite se corava posla" i budite barem prema sebi samima iskreni kada vec niste prema nama.


Ovaj komentar je prava slika odnosa prema našim ljudima sa posebnim potrebama.

Odvratno, bezdušno i mučki.

zox01, tebi ne bi vredelo ni da slušaš svaki dan Nika, da dobiješ malo na saosećajnosti i razumevanju.

sneza.lazarevic sneza.lazarevic 20:03 23.09.2012

Re: da budemo jasni

Vesna Knežević Ćosić


Ovaj komentar je prava slika odnosa prema našim ljudima sa posebnim potrebama.






Asocirala si me, pre neki dan na televiziji rekoše umesto osobe sa posebnim potrebama što su valjda hteli, osobe sa posebnim namenama?! Bože me sačuvaj
benevolent benevolent 21:43 23.09.2012

da budemo jasni

37.879 читања у 22.37 23.09.2012 истог дана када се пријавио на блог zox01 - корисник легалне верзије софтвера.
Они нелегални који користе мекове и линуксе нека се ману "ћорава" посла!
Успут, примедба "ћорав" је тешка увреда и ниподаштавање особа са хендикепима..
За етику новопридошли "блогер" zox01 тешко да има лиценцу..
garagejack garagejack 13:11 23.09.2012

Svaka cast!

Hvala ti za ovaj blog.
mariopan mariopan 13:41 23.09.2012

...

O Niku sam čula i ranije i gledala njegove nastupe, zaista mu se divim.

To što je rekao, i kako je rekao je dobar način da nas opomene da mnogo toga možemo i sami da uradimo. Gledala sam ga na TV.

Nedostatak nekih malih i jeftinih rešenja koja bi popravila njihov položaj ne mogu da pravdam opštim siromaštvom celog društva.

Ne košta ništa da policija ozbiljno kažnjava sve koji se parkiraju do 30 santimetara od zgrade, na trotoaru, pa ljudi u kolicima (i majke sa bebama u kolicima) ne mogu da prođu.

To bi proširilo svest o tome da postoje ljudi koji su u kolicima i da se bahato parkiranje ne isplati. Da se obrati veća pažnja na druge ljude u našoj okolini. Tako se celo društvo menja, postaje humanije i civilizovanije, jer misli na ljude kojima je teže nego njima.
Sve dok se to bahato parkiranje toleriše ni svest se neće menjati.

Ne košta mnogo da, već kada se prave trotoari, na njima bude malo grublja "staza" od ploča kao putokaz za slepe?

Da se u zgradama odmah na početku gradnje, ali i tamo gde nedostaju naprave prilazi za kolica, da to bude uslov za gradnju? Da se omogući preseljenje u prizemlje porodicama sa članom kome je potreban takav prilaz a ne da se penju na drugi sprat "na mišiće" jer zgrada nema lifta?

Da se promeni zakon po kome se nabavljaju pomagala koja sada (neki) invalidi moraju da kupuju, jer mi smo sve što smo morali da korisitmo - morali da platimo sami. Koliko ljudi to ne može?

Ako rešimo samo neke male stvari nečiji život će biti za nijansu bolji?

Edit

Sneki, i ti si svetao primer kako se čovek može boriti i živeti pun život i ja ti se divim, kao i Niku. Preporuka
clover13 clover13 14:19 23.09.2012

eto

Mi Srbi, hteli ne hteli ovo da priznamo, imamo specijalan njuh za naše ljude, koji su svetski poznati, bilo da su sportisti, kriminalci, šta već, i uvek se njima dičimo jer su "naši". Ne znam da li ste primećivali čitave članke tipa ovog: poznatoj manekenki čukunbaba jednom navratila u Srbiju.
Kažete, ljuti vas što dolazi neko sa strane da kaže da nije sve tako crno. Pa ko vas sprečava da baš vi budete ti koji šire pozitivnu energiju, i makar jednoj osobi ulepšate dan nekim gestom? Neki eto, mogu to da čine sa masom ljudi, ali to je neka druga priča.
Dakle, po mom mišljenju, Nika njegov hendikep izdvaja iz grupe tih "naših", ali ništa od toga svakako ne može poništiti činjenicu da taj čovek zrači nekom energijom, na čemu mu mnogi mogu samo pozavideti. Sa druge strane, postoje ljudi poput njega, možda i veći borci, no, ne treba na njega bacati kamenje, neka nam to bude podstrek, hajde, budimo humaniji, sigurno svako u svojoj sredini može da doprinese boljitku, ne čekajmo revoluciju mentaliteta, gradimo je postepeno. :)
blue92 blue92 14:20 23.09.2012

ubiti pticu rugalicu




Atikus je bio u pravu. Jednom je rekao da nikad nećeš zaista upoznati čoveka sve dok ne obuješ njegove cipele i prošetaš u njima..

Kada bi dežurna zakerala samo na deset minuta obula cipele u kojima Sneki živi, razumeli bi savršeno šta je ona napisala, i iz koje emocije.
Isto tako bi shvatili da u njenim rečima n e m a ni jedne negativne misli o Niku i njegovom životu i delu.

Našu Sneki jednostavno boli nepravda. I sasvim je u pravu. I ima pravo na tu svoju bol, ali vi nemate prava da joj taj bol svojim nesuvislim, nepotrebnim čangrizanjem i analizama "šta je pisac hteo da kaže" - povećavate.

Nije lepo i nije drugarski. Obujte njene cipele, eto samo da odete do prodavnice, pa se onda javite s utiscima o njenom tekstu.
vishnja92 vishnja92 18:17 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

Kada bi dežurna zakerala samo na deset minuta obula cipele u kojima Sneki živi, razumeli bi savršeno šta je ona napisala, i iz koje emocije.

da, ovo je potpuno ocekivana reakcija.

e, a hajde da za promenu svako obuje svoje sopstvene cipele, pa da onda jaaako dobro pogleda koje emocije izlaze iz njih?

zasto se podrazumeva da je empatija isto sto i sazaljenje?
jebote, s kojim pravom?

otkud ideja da treba da podilazim malojsneki u njenom samosazaljivom pamfletu koji je pritom veoma pakostan i nedosledan, umesto da joj kazem da mi to ide na zivce?

njoj, vise nego bilo kome drugom?

ne pada mi na pamet da potcenjujem njen intelekt niti snagu. to radite vi koji joj tapsete ovako bez pokrica, i koji to (o da dobro znam) ne bi radili da nije "osoba sa hendikepom"

svako ko je ikad bio u nezavidnoj situaciji i pritom bio resen da izadje iz nje, vise ceni kritiku i hladnu vodu u lice umesto tog "njaaao" pristupa.

i aj da porazlupamo jos nesto - iz ovog bloga kipi jedna ogromna zavist, koja nema veze sa prilikama u zemlji vec sa licnim skilsima - intelektualnim i emocionalnim. jel dovoljno?
da li nekome ko na ovaj nacin plese kroz zivot tako nesto uopste sme da se kaze?

da li je iko od vas "branilaca" ovaj blog procitao bez primisli "jadna sneki"?

ona nije jadna, ona je ono sto jeste. i ono sto - u ovom konkretnom slucaju - daje na blogu. isto kao i svi mi. sve ispod toga je ponizenje za nju, a i za vas isto tako.

bocvena bocvena 18:59 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

Nisi u pravu.

Sneki nikada nije očekivala poseban tretman u blogovanju zbog hendikepa i sasvim se pristojno bori sa negativnim kritikama svog pisanja. I to bez uvreda i povišenog tona. Ja u njoj volim isto što i u Niku - ogromnu ljubav prema životu i borbeni duh. To što ti prepoznaješ kao zavist, ja vidim kao očaj jer sav taj nadčovečanski trud (a jeste veći nego moj i tvoj koliko god ti mislila da nije) biva srušen ovime...
mene su doveli do ivice histericnog placa ljudi koji sluze da osobama sa hendikepom budu servis podrske, ali se ponasaju kao da su gazde njihovog zivota.


Mogu da se ne složim sa njenim mišljenjem o Niku, ali mogu da razumem i njen bes. Empatija nije podilaženje nego razumevanje tuđe pozicije.
arianna arianna 19:42 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

i aj da porazlupamo jos nesto - iz ovog bloga kipi jedna ogromna zavist, koja nema veze sa prilikama u zemlji vec sa licnim skilsima - intelektualnim i emocionalnim. jel dovoljno?

dovoljno


nego ja bih da pitam još nešto:

Obzirom da mislim da je sjajna stvar to što Nik radi i da je odlično to što je došao i kod nas da svojim besedništvom doprinese razbijanju predrasuda i podizanju nivoa svesti, a sve u cilju boljeg prihvatanja osoba sa invaliditetom, čemu onda toliko nezadovoljstvo i više puta naglašavano osećanje BESA, ako je nastup uredno najavljen i korektno medijski propraćen?

Da li bilo ko, u zemlji Srbiji, nedozvoljava ili brani osobama sa hendikepom, pripadnicima bilo koje marginalizovane grupe da se medijski oglašavaju i iznose svoje probleme?

i
Srbija ce se kao svaki "dobar peder" vratiti u svoja 4 zida

obzirom da ste akademski obrazovani, otkud ovakva komparacije Srbije?
blue92 blue92 19:48 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

vishnja92


vishnja... reći ću ti samo da si EPSKI POBRKALA LONČIĆE

i taj moj odgovor smatraj vrhuncem empatije i sažaljenja

blue92 blue92 19:57 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

arianna


i za vas važi isti odgovor kao za vishnju.


nemojte izvlačiti iz konteksta,
nemojte loše interpretirati rečeno,
i nemojte diskutovati ono što ste sami imputirali tekstu, a čega zapravo nema.

nije ljudski biti TOLIKO zadrt u svojoj misinterpretaciji jednog sasvim normalnog bloga koji je napisala normalna osoba.

"dobar peder" je fraza iz vica i zna se šta znači, a viceve pričaju i akademski obrazovani ljudi

arianna arianna 20:12 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

"dobar peder" je fraza iz vica i zna se šta znači, a viceve pričaju i akademski obrazovani ljudi


nisam čula za vic o "dobrom pederu"

ali ima jedan drugi, nadam se primereniji

Pozove direktor na razgovor za posao obrazovane ljude, pa se medju kandidatima, pojavio prvo matematičar
pita direktor -"koliko su dva i dva"?
"četri" odlučno odgovori matematičar

pozove drugog kandidata, u ovom slučaju ekonomistu
isto pitanje direktora -"odgovorite mi koliko su dva i dva?".
-" Zavisi..." odgovori ekonomista. "...od ponude i tražnje. Ukoliko je ponuda mala - dva i dva su pet; ukoliko je ponuda velika, dva i dva mogu da budu i tri, i dva, i jedan"

pojavi se i treći kandidat za posao - psiholog
i ponovo pita direktor - "koliko su dva i dva?"
-"a otkad Vas muči to pitanje, gospodine? "odgovori pitanjem psiholog


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:26 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

vishnja92
Kada bi dežurna zakerala samo na deset minuta obula cipele u kojima Sneki živi, razumeli bi savršeno šta je ona napisala, i iz koje emocije.

da, ovo je potpuno ocekivana reakcija.

e, a hajde da za promenu svako obuje svoje sopstvene cipele, pa da onda jaaako dobro pogleda koje emocije izlaze iz njih?

zasto se podrazumeva da je empatija isto sto i sazaljenje?
jebote, s kojim pravom?

otkud ideja da treba da podilazim malojsneki u njenom samosazaljivom pamfletu koji je pritom veoma pakostan i nedosledan, umesto da joj kazem da mi to ide na zivce?

njoj, vise nego bilo kome drugom?

ne pada mi na pamet da potcenjujem njen intelekt niti snagu. to radite vi koji joj tapsete ovako bez pokrica, i koji to (o da dobro znam) ne bi radili da nije "osoba sa hendikepom"

svako ko je ikad bio u nezavidnoj situaciji i pritom bio resen da izadje iz nje, vise ceni kritiku i hladnu vodu u lice umesto tog "njaaao" pristupa.

i aj da porazlupamo jos nesto - iz ovog bloga kipi jedna ogromna zavist, koja nema veze sa prilikama u zemlji vec sa licnim skilsima - intelektualnim i emocionalnim. jel dovoljno?
da li nekome ko na ovaj nacin plese kroz zivot tako nesto uopste sme da se kaze?

da li je iko od vas "branilaca" ovaj blog procitao bez primisli "jadna sneki"?

ona nije jadna, ona je ono sto jeste. i ono sto - u ovom konkretnom slucaju - daje na blogu. isto kao i svi mi. sve ispod toga je ponizenje za nju, a i za vas isto tako.


Draga Višnjo, sestro slatka, otkud tebi pravo da Snekin blog etiketiraš kao “samosažaljiv pamflet”, “pakostan i nedosledan”?

A ako si već sebi dala to pravo, da joj zavališ “samosažaljenje, pamflet, pakosno, nedosledno” otkud ti pravo da onima koji imaju emaptiju za Snekinu ljutnju zavališ da je to “podilaženje”?

Kako da ti kažem, razumevanje tuđeg ugla ne mora da bude podilaženje. Eto, može da bude samo jedno prosto razumevanje, znaš.

Kažeš: “svako ko je ikad bio u nezavidnoj situaciji i pritom bio resen da izadje iz nje, vise ceni kritiku i hladnu vodu u lice”.

Kako da ti kažem, ti svoje cipele možeš da promeniš, Sneki ne. Zato bez generalizacija, plz. Sneki i druge hrabre cure i momci iz domaćeg okruženja mogu da nabacuju osmeh na lice do prekosutra, ali ne mogu da promene gradsko okruženje na primer, koje ne da treba da im olakša kretanje na pr, nego treba da im OMOGUĆI kretanje.

Kako bre možeš da napišeš “iz ovog bloga kipi jedna ogromna zavist”?

Priznajem, mene si šokirala. I razočarala.

Dođavola, pa cura je samo htela da kaže - ej vi egzalitrani nad Nikom iz Kalifornije, otvorite oči, ima u Srbiji Nikova, ali su vam nevidljivi jer ih niko nije doveo u Sava Centar – il tako nešto.

PS. Ne poznajem Sneki. Videla sam je par puta na blogovskim dešavanjima. I bila zadivljena entuzijazmom i energijom. Kako je, na pr, kad smo pravili ždralove, i pravila i objašnjavala i kucala blogoizveštaje i zezala se.

I kako da ti kažem, znam ja da ljudi sa posebnim potrebama nekad hoće da diskriminišu druge ljude sa posebnim potrebama. I to ume da bude nezgodacija.

Koja traži, kako da kažem, delikatnost. Znači, reći, skrenuti pažnju, ali ne povrediti tuđa osećanja.

Ovde to nije slušaj.

Ali da si išla đonom i gazila po osećanima Male Sneki, jeste.



vishnja92 vishnja92 20:38 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

hvala na uvidu
Hansel Hansel 22:58 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

vishnja92
da li je iko od vas "branilaca" ovaj blog procitao bez primisli "jadna sneki"?

Ja nisam neki izričiti branilac bloga, ali tvrdim da nisam imao tu primisao, niti je ikada imam. Nisam se tako "trenirao", jednostavno ne gledam na ljude na taj način. Ne osećam se superiornim u odnosu ninakoga, valjda zato što i nisam.

Šta ja branim pre svega u ovom blogu? Iskrenost, osobinu koju kod ljudi možda najviše cenim. To nije bio eufemizam u onoj kratkoj diskusiji s cenjenim Alselone-om. Neko je iskreno rekao da je zbog nečega besan i izneo svoje razloge zbog kojih je besan, bili oni 100% ispravni ili ne. I onda mu se poveruje da je besan, ali mu se pripisuju drugi razlozi za bes od onih koje je sam naveo. Zašto?

Moja percepcija Nika i njegovog dolaska, na osnovu ograničenog uvida je pozitivna. Ali dopuštam da neko ima drugačiju percepciju jer ima druge uvide. I taj neko ima apsolutno pravo da to kaže ako želi da kaže. Ko smo mi da protestujemo protiv tog prava, da tako samouvereno mislimo šta neko drugi treba da misli? Neko, bilo ko, nije to morala da bude Sneki.

I, konačno, da naglasim da ovo nije ništa lično prema Višnji i drugima, i kad bi moglo da bude (o ličnom konfliktu je teško govoriti kada sagovornika ne poznaješ, a još i pišete pod pseudonimima). Višnja mi je (do sada ) uglavnom bila simpatična.
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 23:19 23.09.2012

Re: ubiti pticu rugalicu

vishnja92
Kada bi dežurna zakerala samo na deset minuta obula cipele u kojima Sneki živi, razumeli bi savršeno šta je ona napisala, i iz koje emocije.

da, ovo je potpuno ocekivana reakcija.

e, a hajde da za promenu svako obuje svoje sopstvene cipele, pa da onda jaaako dobro pogleda koje emocije izlaze iz njih?

zasto se podrazumeva da je empatija isto sto i sazaljenje?
jebote, s kojim pravom?

otkud ideja da treba da podilazim malojsneki u njenom samosazaljivom pamfletu koji je pritom veoma pakostan i nedosledan, umesto da joj kazem da mi to ide na zivce?

njoj, vise nego bilo kome drugom?

ne pada mi na pamet da potcenjujem njen intelekt niti snagu. to radite vi koji joj tapsete ovako bez pokrica, i koji to (o da dobro znam) ne bi radili da nije "osoba sa hendikepom"

svako ko je ikad bio u nezavidnoj situaciji i pritom bio resen da izadje iz nje, vise ceni kritiku i hladnu vodu u lice umesto tog "njaaao" pristupa.

i aj da porazlupamo jos nesto - iz ovog bloga kipi jedna ogromna zavist, koja nema veze sa prilikama u zemlji vec sa licnim skilsima - intelektualnim i emocionalnim. jel dovoljno?
da li nekome ko na ovaj nacin plese kroz zivot tako nesto uopste sme da se kaze?

da li je iko od vas "branilaca" ovaj blog procitao bez primisli "jadna sneki"?

ona nije jadna, ona je ono sto jeste. i ono sto - u ovom konkretnom slucaju - daje na blogu. isto kao i svi mi. sve ispod toga je ponizenje za nju, a i za vas isto tako.


Višnja, Vaš tekst ima detalja koji su jako ružni. Nije lepo da to radite. A i prilično je neinteligentno.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:38 23.09.2012

covek koji se smeje

" Sav van sebe, pun prezira i grčevito pribravši svu snagu Gviplen se isprsi i netremice baci pogled na sve :

- Šta ću ja ovde? Dolazim da budem strašan. Vi kažete da sam čudovište. Ne, ja sam narod. Da li sam izuzetak? Ne, ja sam kao i svi ostali. Izuzetak ste vi. Vi ste varka, ja sam stvarnost. Ja sam strašni Čovek koji se smeje. Čemu se smeje? Smeje se vama, sebi, svima. Šta predstavlja njegov smeh? Vaš zločin, a njegovo mučeništvo. Taj zločin tresnuću vam o glavu. To mučeništvo pljunuću vam u lice. Smejem se, znači : plačem.

Ovde zastade. Nasta tišina. Još su se smejali, ali tiše, tako da je mogao da u sebi pomisli kako je privukao pažnju. On predahne i nastavi :

- Ovaj smeh na mom licu urezao je jedan kralj. Ovaj osmeh izraz je opstečovečanskog bola. Ovaj smeh znači mržnju, prinudno ćutanje, bes, očajanje. Ovaj smeh je posledica mučenja. Ovaj smeh potiče od nasilja. Kada bi ovaj smeh imao Satana, to bi bila osuda Boga. Ali večito nije nalik na prolazno; pošto je ono apsolutno, ono je pravedno; bog mrzi ono što rade kraljevi. Ah, vi me smatrate za izuzetak! Ja sam simbol. O, vi bezumni silnici, otvorite oči. Ja oličavam sve. Ja predstavljam čovečanstvo onakvo kakvim su ga učinili njegovi gospodari. Čoveka su unakazili. Ono što je meni učinjeno, učinjeno je ljudskom rodu. Unakazili ste mu pravo, pravdu, istinu, razum, kao meni oči, nozdrve i uši; i njemu su kao i meni u srce stavili izmetlište gneva i bola, a na lice masku zadovoljstva. Milordi, kažem vam, ja sam narod. Danas me ugnjetavate, danas ste me izviždali. Ali budućnost je mutna jugovina : što je bilo led, postaje talas! Što je izgledalo postojano, biće satrveno. Jedna grmljavina, jedan tresak - svršeno je.

Blizi se čas kada će jedan grč srušiti vaše ugnjetavanje, kada će rika biti odgovor vašem zviždanju.''


Viktor Igo - Čovek koji se smeje
Goran Miletic Goran Miletic 15:05 23.09.2012

licemerje

Mnogo je toga sto bih rekao na ovu temu.

Sa mnogo manjinskih zajednica sam radio i uvek je sustina jednostavna. STAVI SE u polozaj ljudi iz te zajednice. Zamisli kako bi ti bila ova ili ona zivotna situacija. Medjutim, uvek postoje izuzeci koji potvrdjuju pravilo. Uvek ima ljudi iz svake zajednice koji su prihvaceniji od ostatka i tu je teren za ogromno licemerje.
angie01 angie01 17:29 23.09.2012

Re: licemerje

Uvek ima ljudi iz svake zajednice koji su prihvaceniji od ostatka i tu je teren za ogromno licemerje


Mozda pre resenje-ono, zasto neko jeste prihvacen, mozda je i zbog neceg dobrog, sto moze da pomogne i istalima!

Izuzeci postoje i u vecinskim zajednicama-neko se izbori za nesto, a neko ne!

nisam ovim mislila da uporedjujem, nego da podvucem princip!


U ovom slucaju se Nik izborio za paznju i treba uzeti ono sto je dobro iz toga!

Samim tim sto je mnogo vise skrenuo paznju na ljude s hendikepom i izborio se za prostor da o tome govori, dobije ovacije,je vec neki pomak!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:09 23.09.2012

...

ljudi su svuda manje-više slični.
mislim da pojedinačnim delovanjem neki drugiji ljudi čineći za sebe čine i za druge.
mislim da jeste licemerno živeti u društvu u kome su oni drugačiji uvek nekako skrajnuti, a ponekad i krivi za neuspehe drugih ( - znate li koliko ljudi se protivi inkluziji, zaključno sa nastavnicima? kažu da nije pošteno prema onoj drugoj deci) - a onda odjednom, par dana posle vajkanja o raznim uspesima sportskim, masa nagrne na dogadjaj.

tako, kada je nick polazio u školu zakoni zemlje u kojoj je živeo nisu mu baš bili naklonjeni

Originally prohibited by Victoria state law from attending a mainstream school because of his physical disability, even though he was not mentally impaired, Vujicic became one of the first disabled students integrated into a mainstream school once the laws changed

takodje mislim da kad oni nevidljivi, oni što 'smetaju' postanu deo 'mase', ta ista 'masa' dobije nešto - što menja suštinu života (i suživota, ako hoćete grublje). a put do tamo je težak za sve one u čijim cipelama ne hodamo (što reče blue).

Being bullied at school for his limbless disability, Vujicic grew depressed and by the age of eight, contemplated suicide.

...
ah da,
i roditelji koji ne odustaju od...

How did you get into the mainstream school in Australia?

My mom knew the true level of my potential, and she wasn't about to settle when it came to choosing an elemtary school for me to attend. Yes, I had a "few bits and pieces missing," but my mom insisted that wasn't enough to get in the way of my education. She attended many meetings and I took a slew of tests. Between the two of us, and the school personnel upgrading the facility with new equipment and providing "aide time," I got the green light to mainstream into the local public school. Not only did the State Premier come to visit me, he also went a step further by dubbing me "The Trailblazer for Integration."
zox01 zox01 15:36 23.09.2012

malasneki

Draga Sneki, tebi niko ne brani da se boris isto kao i Nik za svoja prava i ti svojim neukusnim komentarima dobijas na zalost ovde isto tako na paznji kao sto dobija i Nik drzeci svoja predavanja.Zato ti predlazem da se pozabavis sobom kao i tvoji istomisljenici i za pocetak nabavite legalne verzije software-a pa da onda pricate o postenju i o kolacima i za kraj da vam kazem "manite se corava posla" i budite barem prema sebi samima iskreni kada vec niste prema nama.
Hansel Hansel 16:16 23.09.2012

Re: malasneki

zox01

A zašto ti umnožavaš (objavljuješ dvaput na različitim mestima) svoje smešne-da-nisu-tužni komentare, mislim na ovaj, a u kvalifikaciji i na onaj o Miškoviću i Kariću kao specijalno odgovornim za položaj osoba sa hendikepom?

Ali, kad smo već kod "Miškovića" moram da kažem da sam bio prijatno iznenađen što u mom Maxiju rade dve osobe s problemima rasta, ne znam kako bi se tačno nazvali ti poremećaji, od kojih jedna radi na kasi. To skoro sigurno nije zasluga Miškovića lično (to dvoje je zaposleno dok je Maxi bio njegov; ne znam, doduše, da li se to desilo zbog nekih državnih beneficija), ali siguran sam da ima veliki značaj na suzbijanju predrasuda.

Nego, kaži koji ti to softver imaš kojim utvrđuješ (ne)legalnost našeg softvera?
milisav68 milisav68 16:46 23.09.2012

Re: malasneki

Hansel

Nego, kaži koji ti to softver imaš kojim utvrđuješ (ne)legalnost našeg softvera?

Pa ima licencu.
Filip2412 Filip2412 15:43 23.09.2012

...

Srbija stvarno mora da vodi brigu o osobama sa hendikepom. Kada sam dosao u Toronto jedan od najjaciih utisaka mi je bio sto vidim toliko puno osoba u kolicima na ulicama, u supermarketima, parkovima... imao sam utisak da sam dosao u neku zemlju koja je tek zavrsila rat ili sta ti ja znam. A onda sam naravno shvatio da i u Srbiji verovatno ima puno takvih samo zbog nedostaka para i neprilagodjenosti gradske arhitekture moraju da sede kuci, ne mogu da se krecu.

Nick je inspirativan zaista sve dok ne pocne o religiji. Onda me malo zbuni i pozelim da nije motivacioni govornik sa podrskom crkve vec recimo fizicar ili biolog... ili tako nesto.

Govorim iz svoje perspektive pokusavajuci da uzmem za sebe ono sto Nick dolazi da nam da - inspiraciju i motivaciju. Za mene, nije bas najbolje upakovao poruku jer me na kraju ta prica o Isusu i Bogu zbuni. Ostavlja me pod utiskom da je crkva jedini nacin da pronadjemo snagu i utehu a takav odgovor mi se ne svidja zbog svih losih stvari koje crkva radi u isto vreme. Sa verom i nemam neki problem - samo sa crkvom. Vera je nesto drugo.

S tim u vezi, evo kako ja to radim: od Vujucica uzimam ono sto je dobro - a to je demonstracija snage koju vera moza da ima. Vera moze sve. A price o Bibliji i Jesusu odbacujem bas kao sto i sam Nik odbacuje gomilu nebuloznih i kriminalno glupih biblijskih stihova te za svoje govore uzima samo one dobre. Moja vera nije nesto sto cu recima izraziti pa tako i nema smisla da je stavljam u kontekst Boga, Isusa, Alaha, Biblije Kurana itd. Moja vera medjutim daje iste one odgovore koje Nik pominje kao najbitnije, odgovore bez kojih ne mozete napred odgovore bez kojih se osecate hendikepiranim mnogo vise nego Nik.

Eto rekoh da podelim svoje iskustvo. A posto vera koju osecam ne moze linguisticki, verbalno, recima da se izrazi, da ne ostanem duzan objasnicu svoju veru zvukom. Sto rece Huxley, >>posle tisine muzika je najblize istini<<

Sneki, samo za tebe



zox01 zox01 16:02 23.09.2012

malasneki

Ogorcenost je veoma gadna boljka
Hansel Hansel 16:20 23.09.2012

Re: malasneki

Ti se to ponosiš što (misliš da) nemaš razloga za ogorčenost?
dunjica dunjica 16:09 23.09.2012

Ne može bez žalca, eh...

Snježana, odličan tekst, ali šta će ti "sektaška mašinerija"?!
Filip2412 Filip2412 16:15 23.09.2012

Re: Ne može bez žalca, eh...

ali šta će ti "sektaška mašinerija"?!
pa istina je yebiga sta sad, treba da se kaze
JJ Beba JJ Beba 16:17 23.09.2012

Re: Ne može bez žalca, eh...

dunjica
Snježana, odličan tekst, ali šta će ti "sektaška mašinerija"?!

dunjice welcome back!

sad ostani neko veme

background noise background noise 16:20 23.09.2012

Re: Ne može bez žalca, eh...

Zašto je bitno šta će joj "sektaška mašinerija" . . . Sneki nije književnik, ovo je blog, nešto kao kafanica, tražimo kontekst u izlaganju jedni kod drugih . . . jedino pijani u kafani traže dalku u jajetu kad im dođe da se svađaju ni zbog čega . . . izgleda da je ozbiljan problem što dobar deo blogera retko sedi u kafani
blogovatelj blogovatelj 16:15 23.09.2012

100

background noise background noise 16:17 23.09.2012

Draga Mala Sneki

Kao što i sama vidiš, mnogi su jedva čekali da ti raščerupaju tekst, povade iz njega šta im odgovara, plasiraju delove van konteksta . . . izgleda da očekuju da im se izvinjavaš . . . serem im se u tastaturu
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:30 23.09.2012

Jedna prica

Koju je neko zabelezio 1962, a koju je prenela moja drugarica V.D


У процепу између зграда у Влајковићевој, Лоле Рибара и Хиландарској улици--зелена површина. Станари оближње три зграде лети овде седе сваког поподнева; неки понесу џезву са кафом и шећер " у коцке"; други донесу шољице и сместе се на столице и пањеве. Воде дуге, комшијске разговоре. Једним оком пазе шта раде деца. Често се послуже и кифлицама, гурабијама или симиткама, све у зависности која је домаћица шта спремила. "Атеље" још није био изграђен на плацу сестара Наумовић- Шећеровић.

А пре подне је овде и Баненце. Он више није дете, а седи са децом. Рођен је 1943. године и нико не зна ко му је отац. Његова мама, тетка Јела, стиди се што је Баненце оболео још као беба. Непрекидно његово стање правда тиме што га отац није желео. Иако је цела фамилија одбацила тетка Јелу због овог њеног "копилчета", Баненце је растао уз мајчину потпуну преданост. Између два стана која ће да поспреми, тетка Јела сврати кући, и из стана у приземљу довезе сина у двориште. Не треба да брине- на Баненцета ће пазити нека "дежурна" мама, све до послеподне.

Тетка Јела нема много пријатеља, јер од невоље се сви склањају. Она због тога није огорчена. Понекад само изговори "Е, од чега бежали- то вас стигло"...Храбро подноси своју судбину и труди се да Баненце има све што му је потребно. Тетка Јела спрема туђе станове и пегла " по кућама" .Она и не сања да ће, једном, у Београду моћи да се купе пелене за одрасле, па сваке вечери, лети или зими, на конопац у дворишту разапиње расцепљене, дуге комаде чаршава од којих прави траке, па их слаже у "пелене". Свакога дана она опере и искува један велики лонац ових дугих трака...

Поред Баненцета се, на ћебету, играју Драган и Снежана. Играју " фудбал- ексербол" и свађају се, а Баненце се смеје, од срца. Изнели су га из колица и сада он рукама дотиче свежу траву и ћебе испод себе. Иако су му ноге згрчене од прележане дечје пaрализе, а око врата му виси окачена портикла јер "фајта" све око себе док покушава да прича, он ужива у друштву ове млађе деце, која га прихватају и за коју је Баненце само један комшија, као и сваки други. Његови вршњаци се у пролазима цмачу са девојкама, или играју "на мале голиће" у парку у Косовској, а он седи на трави и радује се животу.

Ову сцену је отргао од заборава један тата из Косовске, 30, јула 1962. године.
8c_competizione 8c_competizione 16:48 23.09.2012

Preporuka ko kuca za ovo

Ma mogla bih ovako danima, ali jedva cekam da i ovaj cirkus prodje pa da citam u novinama koja se starleta skinula gola u javnosti... Samo sto ce onda nestati i statusi na FB sa Nikovim citatima a Srbija ce se kao svaki "dobar peder" vratiti u svoja 4 zida
marija_cvetic marija_cvetic 17:15 23.09.2012

komentar.

Imam potrebu da prokomentarisem...
Da, narod je takav kakav je, reaguje na osobe sa invaliditetom tako kako reaguje svakodnevno. Jedan Nik to tesko da ce promeniti. Nasi politicari (velika vecina), estrada su otisli na predavanje da se pojave, nase novine su to prenele, ali zasto bih se ti osvrtala na to. Davno sam prestala da gledam tv i citam novine.
Nik nosi toliko pozitivnih poruka i ja pokusavam da vidim njih. I preneti sve te pozitivne stavove svim ljudima, sta sve mozemo kada hocemo...Svakako da je osobama sa invaliditetom u Srbiji potrebno mnogo vise podrske nego sto dobijaju, ali to je problem drzave i nas, a sto se Nika tice, on daje ono sto zna i ume. Svoje iskustvo,pozitivnost i veru. Sto se vere tice, slazem se sa komentarom Filip2412. Svako ima pravo da veruje u sta hoce, a on govori o tome da je najvaznije da verujemo u sebe i da postoji nesto vise, nisam primetila da propoveda neku odredjenu religiju.
Tebi svaka cast sto se svaki dan boris, svaka cast svim ljudima koji se svaki dan bore sa takvim teskocama, kao i ljudima dobre volje koji im pomazu u tome. Nadam se da ce se ljudi u ovoj drzavi probuditi, uzeti stvar u svoje ruke i da nam je buducnost svetlija...
angie01 angie01 17:32 23.09.2012

Re: komentar.

Filip2412 Filip2412 17:47 23.09.2012

Re: komentar.

nisam primetila da propoveda neku odredjenu religiju.
evo imas ovde
background noise background noise 20:59 23.09.2012

Re: komentar.

How convenient . . . svako ima pravo da veruje u šta hoće . . . baš tako, posle će svi da odu kod jedne babe na Kablar da im salije stravu
bocvena bocvena 17:48 23.09.2012

Ovo nije tekst o Niku.

Ovo je tekst kako se mala Sneki oseća u Srbiji.
Ovo je tekst o nevidljivim ljudima i kako ih mediji tretiraju u Srbiji.
Ona ne želi da je sažaljevaju i prikazuju kao Božije čudo.
Želi podjednake šanse i podršku. Saradnju.

I sad bi vi da joj kažete da nema prava i nema razloga tako da se oseća.

Najverovatnije bih na njenom mestu urlala sa Beograđanke.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:44 23.09.2012

Re: Ovo nije tekst o Niku.

Ovo nije tekst o Niku.
Ovo je tekst kako se mala Sneki oseća u Srbiji.
Ovo je tekst o nevidljivim ljudima i kako ih mediji tretiraju u Srbiji.
Ona ne želi da je sažaljevaju i prikazuju kao Božije čudo.
Želi podjednake šanse i podršku. Saradnju.

I sad bi vi da joj kažete da nema prava i nema razloga tako da se oseća.

Najverovatnije bih na njenom mestu urlala sa Beograđanke.


Baš tako. Potpisujem Bo.
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 23:26 23.09.2012

Re: Ovo nije tekst o Niku.

bocvena
Ovo je tekst kako se mala Sneki oseća u Srbiji.
Ovo je tekst o nevidljivim ljudima i kako ih mediji tretiraju u Srbiji.
Ona ne želi da je sažaljevaju i prikazuju kao Božije čudo.
Želi podjednake šanse i podršku. Saradnju.

I sad bi vi da joj kažete da nema prava i nema razloga tako da se oseća.

Najverovatnije bih na njenom mestu urlala sa Beograđanke.


Da!
Bili Piton Bili Piton 23:52 23.09.2012

Re: Ovo nije tekst o Niku.

bocvena
Ovo je tekst kako se mala Sneki oseća u Srbiji.
Ovo je tekst o nevidljivim ljudima i kako ih mediji tretiraju u Srbiji.
Ona ne želi da je sažaljevaju i prikazuju kao Božije čudo.
Želi podjednake šanse i podršku. Saradnju.


I ja sam to tako pročitao.

Klonim se, inače, rasprave o ovome jer ja imam veliki problem sa motivacionim govorništvom samim po sebi, sasvim nevezano za invaliditet. Ono mi u startu uliva nepoverenje. Uvek mi je tu nešto fejk, uvek tu vidim izvesnu manipulaciju/eksploataciju i uvek se setim Toma Kruza u "Magnoliji".

Nisam, naprosto, publika za to, s Vujičićem ili bez njega.
bocvena bocvena 00:14 24.09.2012

Re: Ovo nije tekst o Niku.

Ja nisam ni znala da on drži klasične motivacione govore, nisam znala ni za ovaj religiozni podtekst (slabo čitam štampu i gledam TV), ali sam ga uvek kapirala kao pozitivan primer nadrastanja ograničenja.

Ali kapiram i šta boli Sneki. Čak bih volela jednom da napiše detaljniji blog o ovome...
Skoro sam bila popljuvana od grupe roditelja na FB kojima sam rekla da trebaju omoguciti svojoj deci sa hendikepom da budu sto samostlniji, a ne da im prave medvedje usluge cuvajuci ih pod svojim okriljem.

Moramo svi mnogo da učimo jedni o drugima.
rage rage 11:12 24.09.2012

Re: Ovo nije tekst o Niku.

bocvena
Ovo je tekst kako se mala Sneki oseća u Srbiji.
Ovo je tekst o nevidljivim ljudima i kako ih mediji tretiraju u Srbiji.
Ona ne želi da je sažaljevaju i prikazuju kao Božije čudo.
Želi podjednake šanse i podršku. Saradnju.

I sad bi vi da joj kažete da nema prava i nema razloga tako da se oseća.

Najverovatnije bih na njenom mestu urlala sa Beograđanke.


U potpunosti, a neko će reći "ne mogu da ukapiram ko je to upotrebio Peru" i ...

To je zato što je manipulacija uobičajeno implementirana u svaki oblik komunikacije koju vodimo ili je tek "posmatramo sa strane". Naravno, ista je milenijski razvijana da bude društveno korisna.

Kidanjem tih okova, ona postaje slobodna, a u društvu sve što je slobodno to je i opasno.

Tu Nam Ni Bog Ne Može Pomoći.
vval vval 18:43 23.09.2012

Bravo!

Drago mi je što nisam jedina koja se zgrozila nad celom medijskom halabukom oko motivacionog govornika...
Prvo, motivacioni govornici su u mom univerzumu prodavci magle.
Drugo, neko ko nije morao da odraste u Srbiji, već u uređenom društvu, bio sa hendikepom ili ne, ne može da me motiviše ni na jedan jedini način. Osim da me izbaci iz takta.
Znajući sa kakvim problemima se moji prijatelji sa hendikepom susreću celog života u ovoj tužnoj zemlji, cela medijska halabuka je degutantna.
Živo me zanima da li je iko od onih silnih obožavalaca motivacionih govora dotičnog gospodina znao odgovor na pitanje koliko je medalja osvojeno na paraolimpijskim igrama ili kako se bar jedan od tih sportista zove.
Mrzim ovo licemerje, dvoličnost i manipulaciju!
malasneki malasneki 18:50 23.09.2012

Ne mogu da verujem

... sta mi se sve ovde (pravnickim zargonom receno) stavlja na teret. Pakost, zavist, samosazaljenje, zloba, internet kriminal... ko zna sta jos. Ljudi, ajmo ovako NAMERA MI NIJE BILA NITI BICE DA PLJUJEM NIKA I NJEGOV RAD I TO SAM PODVUKLA. Nikada se nisam samosazaljevala, niti bila pakosna, zlurada ili sta god vec. Dugo sam na ovom blogu i ko zeli moze da procita moje tekstove i videce da sam uvek sirila samo pozitivnu energiju. Ko me zna licno, zna da sam u zivotu jos veci pozitivac. Ja sam samo BESNA zbog medijskog licemerja koje ce trajati dok se ne desi neki novi skandal u javnosti i to sam lepo rekla na kraju, i na zalost, od njegove posete nece biti koristi. Isto tako, svi mi koji svakodnevno pokusavamo da pokrenemo Srbiju sa mrtve tacke, nikome nismo interesantni, jer je izgleda apatija na ovim prostorima vrlo pozeljna pojava od strane onih koji su sedeli u prvom redu na Pravnom fakultetu i Sava Centru.

No dobro, vreme ce pokazati ako vec ja to nisam umela da kazem, a svako ima pravo na svoje misljenje i necu da se raspravljam.
number42 number42 18:57 23.09.2012

o

dobio sam cak i dve preporuke na prvi komentar , znaci da je neko shvatio sta sam hteo da kazem.

number42
pa pitanje je i sta su to osobe s hendikepom.

meni su uglavnom oni koji su moralne nistice, s kojima ne mozes da funkcionises, koji svojim lazima, lopovlukom, mimikrijom, podlostima, foliranjem, i sl, jednostavno ostalim ljudima otezavaju zivot, a grabe za sebe, samo ja ja ja, daj daj, samo kako zajebati, ptice grabljivice moderne civilizacije.

a kao po pravilu, takvih je koliko hoces medju bizmismenima, politicarima, krimosima, medju obicnom rajom al koji se nisu snasli, pa sponzoruse i sponzori, pa raznorazni...moze vako do sutra. npr te sponzoruse, znaci, to mi je toliko odvratno da bih pre bio sa bilo kojom kurvom nego sponzorusom, ili one pevaljke, pa covece pre bih ceo zivot proveo u celibatu i masturbirao na poster ivice dacica nego imao sex sa nekom takvom.

e to su po meni osobe s hendikepom, to je meni potpuno drugi svet s kojim stvarno ne zelim da imam nikakva posla il makar minimalno ako vec moram.

tako da ne vidim cemu se nervirati zbog tih ljudi s hendikepom, ono, imaju svoj svet, sto dalje od sveta Ljudi, i zavrsena prica.


evo samo da pojasnim, jer kao nije uobicajeno da se stvari sagledavaju iz ovog ugla:

ako imamo dve osobe, i npr jedna nema ruku, a druga nema sposobnost saosecanja/empatije, iz moje licne perspektive nesto fali ovoj drugoj osobi.

a ako gledamo objektivno, znaci kao funkcionalno za bilo koje ljudsko drustvo, druga osoba, koja nema mogucnost da saoseca sa ljudima ce praviti stetu tom drustvu a ne osoba koja nema ruku, i praviti ga disfunkcionalnim. ovo se cak moze objasniti i na organskom nivou potpunim ili delimicnim nedostatkom ogledalo-neurona odgovornih za empatiju, s tim sto su takvi ljudi po pravilu oni koji kreiraju drustvo, tako da sebe nikako nisu mogli staviti u kategoriju osoba sa hendikepom.
a iz svih aspekata ako se posmatra, bioloski, funkcionalno, utilitaristicki, il bilo sta - oni su osobe sa hendikepom, a ne ovi koji npr nemaju nogu il ruku, koji su stigmatizovani od strane ovih pravih osoba sa hendikepom (koje nemaju sposobnost da se sazive sa drugom osobom).
malasneki malasneki 18:59 23.09.2012

Re: o

Namerno nisam odgovorila na prvi post jer je to neka druga tema koju ne zelim mesati u ovo... O tome svakako mozemo da raspravljamo...
number42 number42 20:04 23.09.2012

Re: o

malasneki
Namerno nisam odgovorila na prvi post jer je to neka druga tema koju ne zelim mesati u ovo... O tome svakako mozemo da raspravljamo...

e ono... ok
ivana23 ivana23 19:23 23.09.2012

***

Jedan (zaista frapantan) primer prevazilazenja hendikepa...

Helen Keller
Milan Novković Milan Novković 21:47 23.09.2012

Mačeta ...

... Ne sporim govornicko umece Nika Vujicica, ali sam toliko besna zbog cinjenice da iza njega stoji sektaska masinerija koja koristi njegov hendikep i ogromne kolicine licemerja naseg naroda ...

... Svi se raznezili ko mlada pred udaju ...

... jel to isti onaj narod koji okrece glavu kad vidi osobu sa hendikepom na ulici ...

... U medijima su uglavnom proturene pateticne price o "jadnim invalidima sa specijalnim potrebama" ...

... Nika koji se na kraju poslovnog sastanka saginje i moli prisutne da se pomole Bogu ...

... Niko se nije zapitao, zasto je Nik sa aerodroma otisao prvo u Patrijarsiju, iako je pripadnik Ekumenske zajednice? Ta ista Patrijarsija nema ni pristup kolicima, koliko znam. ...

... koliko od onih koji su licemerno dosli u Sava Centar da bi bili vidjeni i da pokazu svoju "solidarnost" ...

... Ipak, pored sveg izvestaja gde je Nik piskio, stoj ...

... Istog dana kad je Nik pompezno stigao u Beograd ...

... jedva cekam da i ovaj cirkus prodje pa da citam u novinama koja se starleta skinula gola u javnosti ...

... u mrklom mraku.

Draga Malasneki, ovo je poprilično očajno-loša reakcija sa tvoje strane na događaj i pojavu koji su pozitivni i imaju potencijal da se pažljivo iskoriste za dobro osoba sa specijalnim potrebama.

Ja sam u UK i ovde je situacija skoro sigurno bolja, ali mi je jako teško da razumem zašto ljudi tamo u lomljivoj mešavini nečega što ima veliki potencijal, ali i mane, tako nepromišljeno kidišu i mlate po manama dok ne razbiju i sve ono dobro što se tu "zadesilo" - potpuno nihilistički pristup. Stvarno ima dosta zavisti u tvom pisanju, ali recimo da je tvoj senzibilitet takav da ga ja ne mogu dobro razumeti.

Pa mi samo ostaje netraženi savet da je mnogo potentnije, po mom mišljenju, u Nikovom dolasku tamo i radu ili ignorisati mane ili ih nežno pogurati u stranu pa ono dobro u svemu iskoristiti na najproduktivniji način.

To bi bio neki zdrav pristup događaju! Čini mi da tako rade u UK!

U stvari siguran sam, ovi ovde izuzetno retko lome nešto dobro nego ga hvale, ponosni su na to i koriste ga kao odskočnu dasku za dalji rad.
lillyofthewalley lillyofthewalley 22:27 23.09.2012

Re: Mačeta ...


Draga Malasneki, ovo je poprilično očajno-loša reakcija sa tvoje strane na događaj i pojavu koji su pozitivni i imaju potencijal da se pažljivo iskoriste za dobro osoba sa specijalnim potrebama.

Ja sam u UK i ovde je situacija skoro sigurno bolja, ali mi je jako teško da razumem zašto ljudi tamo u lomljivoj mešavini nečega što ima veliki potencijal, ali i mane, tako nepromišljeno kidišu i mlate po manama dok ne razbiju i sve ono dobro što se tu "zadesilo" - potpuno nihilistički pristup. Stvarno ima dosta zavisti u tvom pisanju, ali recimo da je tvoj senzibilitet takav da ga ja ne mogu dobro razumeti.

Pa mi samo ostaje netraženi savet da je mnogo potentnije, po mom mišljenju, u Nikovom dolasku tamo i radu ili ignorisati mane ili ih nežno pogurati u stranu pa ono dobro u svemu iskoristiti na najproduktivniji način.

To bi bio neki zdrav pristup događaju! Čini mi da tako rade u UK!

U stvari siguran sam, ovi ovde izuzetno retko lome nešto dobro nego ga hvale, ponosni su na to i koriste ga kao odskočnu dasku za dalji rad.


E, ovo je pravi komentar!!!
Zasto, ali zasto svaki put kada se nesto pozitivno desi u Srbiji mi to banalizujemo i pretvaramo u jeftine poene?
Desilo se nesto prelepo, pozitivno i dobro za Srbiju! Pohvalite, zaradujte se, nasmejte se!
Da je jedna jedina osoba zbog toga sto je platila tih 500 dinara promenila pogled na zivot i svest...ODLICNO! Jedna vise... Sta me briga za ostale koji nisu... Jedna po jedna i sve stepenice ce dobiti rampu, jednog dana. Korak po korak...
malasneki malasneki 22:29 23.09.2012

Re: Mačeta ...

Milane, opasno je igrati se nozevima, macetama i ostalim ostricama. Tako od pantalona lako ispadne ruzan sorc...
Milan Novković Milan Novković 22:37 23.09.2012

Re: Mačeta ...

malasneki
Milane, opasno je igrati se nozevima, macetama i ostalim ostricama. Tako od pantalona lako ispadne ruzan sorc...

Dobro

Meni se na trenutak učinilo da si ti dogođaj oko Nika iskasapila ko mačetom, i loše i dobro u njemu, ali je sasvim moguće da i ja mlatim nekotrnolisano
malasneki malasneki 22:43 23.09.2012

Re: Mačeta ...

Milan Novković
malasneki
Milane, opasno je igrati se nozevima, macetama i ostalim ostricama. Tako od pantalona lako ispadne ruzan sorc...

Dobro

Meni se na trenutak učinilo da si ti dogođaj oko Nika iskasapila ko mačetom, i loše i dobro u njemu, ali je sasvim moguće da i ja mlatim nekotrnolisano


Procitaj jos jednom bez seckanja mozda shvatis ono sto sam htela reci. Nisi u Srbiji pa ti je slika mozda jos malo nejasnija. U komentarima sam jos jednom podvukla da nikako ne napadam Nika vec reakcije javnosti i medija.

Pozdrav
AlexDunja AlexDunja 22:52 23.09.2012

Re: Mačeta ...

Stvarno ima dosta zavisti u tvom pisanju,

ja stvarno ne razumem kako možeš da pominješ zavist?
kome sneki zavidi? niku?
na čemu?

milane, ti nisi retko u beogradu.
reci mi koliko puta si video čoveka u kolicima u centru grada?

evo ja sam godinu dana na vračaru, i nisam ni jednom:
ne mogu ni da zamislim da se neko provlači kolicima između
parkiranih automobila i nepostojećih trotoara.

kad vidim nacrtana mesta za kolica na tramvajskim stanicama
ne znam da li da plačem ili da se smejem, invalida nigde,
a svaki deseti tramvaj ima prilagođen ulaz, a i kad ima gužva je tolika
da čovek u kolicima nema nikakve šanse da se uveze u njega.

i stvarno, porediš uk sa ovim ovde, pa jesi li video
kako su oni proslavili uspehe svojih paraolimpijaca?
zajedno sa svim sportistima, sa stotinama hiljada ljudi
na ulicama, avionima na kojima piše hvala vam...

sneki ima svako pravo da bude ljuta, pre svega na našu elitu
sportsku, univerzitetsku i svaku drugu što su sa ovakvom pompom dočekali
hendikepiranog motivatora svetskog glasa,
dok naše hendikenpirane pobednike svih vrsta ne možeš ni na ulici da sretneš,
jer nemaju uslova da izađu.
libkonz libkonz 23:14 23.09.2012

Re: Mačeta ...

sneki ima svako pravo da bude ljuta, pre svega na našu elitu
sportsku, univerzitetsku i svaku drugu što su sa ovakvom pompom dočekali
hendikepiranog motivatora svetskog glasa,
dok naše hendikenpirane pobednike svih vrsta ne možeš ni na ulici da sretneš,
jer nemaju uslova da izađu.

Ovako sam i ja razumeo njen tekst. Preporuka, Sneki.
Milan Novković Milan Novković 00:06 24.09.2012

Re: Mačeta ...

Procitaj jos jednom bez seckanja mozda shvatis ono sto sam htela reci. Nisi u Srbiji pa ti je slika mozda jos malo nejasnija. U komentarima sam jos jednom podvukla da nikako ne napadam Nika vec reakcije javnosti i medija.

Pozdrav

Pročitao!

Ne radi se više o shvatanju nego značenju koje mi drugačije gledamo:

- Razumem delove o stanju u Srbiji i treba da bude mnogo bolje (razumeo sam odmah nego mi tu ništa nije smetalo u osvrtu)

- Ne razumem napade na reakciju javnosti i medija! Ja mislim da je potentnije na tu reakciju reagovati sa "Bravo, lepo, hajde kad smo već tako pozitivno odreagovali i privukli pažnju da proširimo temu i ...". Ako postoji potentniji način da se situacija iskoristi onda je on i bolji, posto je alternativa isprazno-ideološka i samozadovoljavajuća. Tj treba raditi za što veće javno dobro sa što manje utrošenih resursa (bez kršenja zakona i moralnih normi, naravno, što je najčešće nemoguće kad je kompleksan skup moralnih normi u pitanju pa biramo kako ćemo, moralni partikulisti smo).

- Možda si podvukla ovo za Nika u komentarima, ali ja polazim od bloga i tamo vidim svašta. Vidim i napadanje i ako ti to iskreno nije bila namera onda, bar meni, pisanje dođe ko da je iz pera Pitije, proročice iz Delfija.

- Isto, pošto si pametna i u poziciji da pišeš ja te, i to jeste standardan UK manir koji ni meni nije preko noći došao, vidim kao sebi ravnu, a mnogih koji su površni i sažaljevaju sasvim sigurno imaš i ovde na blogu.

Dakle, kakve su šanse da se moralno izbruse posrnuli mediji u Srbiji i licemerne, poznatije javne ličnosti, tj neki od njih, i to preko noći?

Pa jako male, skoro nikakve, to nebi uspela ni ovde da uradiš.

Pa ponavljam, zato ja mislim da je moja kritika na mestu i da je pristup "Lepo, bravo, al kad smo već na ovoj temi hajde da vidimo ..." mnogo bolji i jedini pravi.

Ok, ok, može i kritika, ali u mnogo manjim dozama i nežnija, više blagi saveti nego kritika.
Milan Novković Milan Novković 00:13 24.09.2012

Re: Mačeta ...

sneki ima svako pravo da bude ljuta, pre svega na našu elitu
sportsku, univerzitetsku i svaku drugu što su sa ovakvom pompom dočekali
hendikepiranog motivatora svetskog glasa,
dok naše hendikenpirane pobednike svih vrsta ne možeš ni na ulici da sretneš,
jer nemaju uslova da izađu.

Ja mislim da je to u pogrešno, kad se sve sabere i oduzme!

Evo ti liberalnija paralela: to ti je ko kad bi se ljutila na nekoga ko je pohvalio srebrnu medalju zato što pre nekoliko dana nije pohvalio zlatnu!

Ja mislim da ljutnju treba zameniti pohvalom pa ceo događaj koristiti kao odskočnu dasku za dalje pomeranje javnjog mnjenja i nagažmana u pravu stranu.
milane, ti nisi retko u beogradu.
reci mi koliko puta si video čoveka u kolicima u centru grada?

Pa retko, ali kako ćeš da im pomogneš šutiranjem onih koji su ti potrebni da bi mogla pomoći?!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:25 24.09.2012

Re: Mačeta ...

u mrklom mraku.

Draga Malasneki, ovo je poprilično očajno-loša reakcija sa tvoje strane na događaj i pojavu koji su pozitivni i imaju potencijal da se pažljivo iskoriste za dobro osoba sa specijalnim potrebama.

Ja sam u UK i ovde je situacija skoro sigurno bolja, ali mi je jako teško da razumem zašto ljudi tamo u lomljivoj mešavini nečega što ima veliki potencijal, ali i mane, tako nepromišljeno kidišu i mlate po manama dok ne razbiju i sve ono dobro što se tu "zadesilo" - potpuno nihilistički pristup. Stvarno ima dosta zavisti u tvom pisanju, ali recimo da je tvoj senzibilitet takav da ga ja ne mogu dobro razumeti.

Pa mi samo ostaje netraženi savet da je mnogo potentnije, po mom mišljenju, u Nikovom dolasku tamo i radu ili ignorisati mane ili ih nežno pogurati u stranu pa ono dobro u svemu iskoristiti na najproduktivniji način.

To bi bio neki zdrav pristup događaju! Čini mi da tako rade u UK!

U stvari siguran sam, ovi ovde izuzetno retko lome nešto dobro nego ga hvale, ponosni su na to i koriste ga kao odskočnu dasku za dalji rad.


Dok sam citala ove napisane redove, ova pesma Milana Mladenovica se sama nametnula.

Komentari pojedinih blogera upuceni maloj Sneki prevazilaze granice i vaspitanja i ukusa.

Ako neko zna kako se oseca i kroz sta sve prolazi osoba sa posebnim potrebama u Srbiji to je ona i njena porodica.

Tu mislim i na ljutinu i bes, neka ga ima! Njeno pravo, kao i tekst koji je napisala. Oseca tako, aman ljudi!
Da li cemo i osecanja zabraniti i osudjivati?


validni validni 06:28 24.09.2012

Re: Mačeta ...

Milan Novković
sneki ima svako pravo da bude ljuta, pre svega na našu elitu
sportsku, univerzitetsku i svaku drugu što su sa ovakvom pompom dočekali
hendikepiranog motivatora svetskog glasa,
dok naše hendikenpirane pobednike svih vrsta ne možeš ni na ulici da sretneš,
jer nemaju uslova da izađu.

Ja mislim da je to u pogrešno, kad se sve sabere i oduzme!


Nema tu ničeg pogrešnog: reč je o nagomilanom nezadovoljstvu licemerjem naše elite kojoj je stalo samo do sopstvene promocije, te je poletela da se slika sa Nikom.

Evo ti liberalnija paralela: to ti je ko kad bi se ljutila na nekoga ko je pohvalio srebrnu medalju zato što pre nekoliko dana nije pohvalio zlatnu!


Paralela je potpuno pogrešna - autorka se ne ljuti na Nika, već na stanje u društvu.

Ja mislim da ljutnju treba zameniti pohvalom pa ceo događaj koristiti kao odskočnu dasku za dalje pomeranje javnjog mnjenja i nagažmana u pravu stranu.


Kako bi to po Vama, trebalo izvesti? Zar Vam nije jasno da autorka upravo to i radi, nadovezujući se na Nika, ukazuje na licemerje elite i javnosti. Vama se to ne dopada, nije prikladno ili dovoljno glamurozno?

milane, ti nisi retko u beogradu.
reci mi koliko puta si video čoveka u kolicima u centru grada?

Pa retko, ali kako ćeš da im pomogneš šutiranjem onih koji su ti potrebni da bi mogla pomoći?!

Dakle - trebalo bi da pazi šta priča, bude politički korektna i sačeka da se u javnosti akumulira nova količina empatije?! Ali do tada će se pojaviti već neka druga mečka. Možda tu odvedu i na splavove.
Milan Novković Milan Novković 08:32 24.09.2012

Re: Mačeta ...

Kako bi to po Vama, trebalo izvesti? Zar Vam nije jasno da autorka upravo to i radi, nadovezujući se na Nika, ukazuje na licemerje elite i javnosti. Vama se to ne dopada, nije prikladno ili dovoljno glamurozno?

Pa već sam nekoliko puta napisao kako bih ja to radio

Rekao bih kako je ta nova medijska pažnja za pohvalu i kad je već tako mogli bi mediji da pomognu oko bacanja svetla na svakodnven probleme ....

Tj ja ne kapiram baš zašto se ljudi grabe oko prilika za tuču uvek tamo, umesto prilika da pozitivan pomeraj iskoriste za dobro!

Tj ne verujem da će se neko u medijima tamo baš mnogo uzrujati zbog ovakve kritike širokog spektra, to imaju već decenijama, a da se spomene neka konkretna potreba možda bi napisali još jedan članak, konkretniji - licemerni javni likovi su samo sirovi materijal svog ovog procesa, ne vidim čemu im davati toliko bilo kakve druge pažnje
malasneki malasneki 08:40 24.09.2012

Re: Mačeta ...

Milane, kapiram sta si hteo da kazes i jesi delimicno u pravu, ali ja ne znam da igram u rukavicama. Ako u meni nesto probudi bes ja tako i reagujem, bas kao na ovolicemerje. Ne mogu da se smejem a da u sebi kiptim. Posebno ako u isto vreme dozivim uvredu i ponizavanje od coveka koji prima platu da bi mi pruzao uslugu. Jednostavno, reagujem iskreno i iz emocija, iako one verovatno nekom zvuce preterano i prenaglaseno.

I kao sto rekoh, vise u novinama nema ni jedne jedine reci ni o Niku, ni o celoj ideji pozitivizma i humanosti... Sve u Srbiji dodje i prodje...
Milan Novković Milan Novković 08:48 24.09.2012

Re: Mačeta ...

Ako neko zna kako se oseca i kroz sta sve prolazi osoba sa posebnim potrebama u Srbiji to je ona i njena porodica.

Iako ja nemam specijalne potrebe (mada se ne bi svi oko mene složili sa ovom tvrdnjom) čini mi se da bi mi strašno smetalo da me ljudi sažaljevaju, to bi mi bila uvreda - prosto gledam u UK, glasno sažaljevanje je stvar vrlo loših manira u obraćanju ljudima.

To je najeftiniji i najbanalniji način da projurimo kroz diskusiju.

Glasno sažaljevanje u sebi - i dalje, mentalna slika nepoštovanja nečijeg postojanja.

Da ponovim, Alselone, koji može da skoči četiri metra uvis iz mesta i Malasneki su meni, ovde, potpuno raznopravni sagovornici.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:03 24.09.2012

Re: Mačeta ...

I kao sto rekoh, vise u novinama nema ni jedne jedine reci ni o Niku, ni o celoj ideji pozitivizma i humanosti... Sve u Srbiji dodje i prodje...


ovo najozbiljnije pitam,
bez ikakvih skrivenih namera:
a zašto ti ne iskoristiš ovo mesto, pozoveš ljude koji nalaze da država ne čini ništa da bi im omogućila da normalno žive (i rade) i objavljujete svoje priče?
hoću da kažem da se stvari pomeraju kada dovoljnan broj ljudi u sebi reši da želi da se stvari menjaju...
zašto ovde ne prozovete te koji se prema vama ponašaju bahato, a posao im je da pružaju nekakve usluge?

gore sam napisala - niku zakon nije dozvoljavao da ide u školu sa ostalima, on i njegovi roditelji su se za to izborili. tek pošto su uspeli on je dobio pažnju zvaničnika. (ovim ne opravdavam naše - već hoću da kažem da su stvari svuda iste - i da su pojedinci ti koji su dospeli do velikog broja ljudi, svojim angažovanjem i nepristajanjem da odustanu)

odatle i ovo moje pitanje - loše artikulisan, bes nikome dobro ne donosi. dobro koncipirana i targetirana reč, mislim da može.
rage rage 11:35 24.09.2012

Re: Mačeta ...

Pa mi samo ostaje netraženi savet da je mnogo potentnije, po mom mišljenju, u Nikovom dolasku tamo i radu ili ignorisati mane ili ih nežno pogurati u stranu pa ono dobro u svemu iskoristiti na najproduktivniji način.

To bi bio neki zdrav pristup događaju! Čini mi da tako rade u UK!

U stvari siguran sam, ovi ovde izuzetno retko lome nešto dobro nego ga hvale, ponosni su na to i koriste ga kao odskočnu dasku za dalji rad.


Poštovani,
Ovi ovde takoreći isto rade što i ovi tamo, pa se povremeno i ponose time, ali nije problem (napominjem, u ovom slučaju) u tome šta ovi rade, već je problem gde oni to rade.
Prvi to rade u razvijenom društvenom sistemu u kome je princip povratne sprege pragmatično usvojen, bez da se o njemu već vekovima razmišlja.
Drugi to rade u primitivnom društvenom sistemu, koji je kao iskorišćeni polovni automobil stariji od 20 godina svakodnevno u remontu (koga smo kupili isteka radnog veka), a o pomenutom principu, opšte namene, u regulisanju ponašanja sistema po veličinama stanja koje su prethodno usvojene - ne vredi govoriti ni u SANU-u, a ne među pukom spremnim da proguta svakog dana novu "šarenu lažu".
lucrezia lucrezia 03:09 24.09.2012

Ekumenista

"Zasto je Nik sa aerodroma otisao prvo u Patrijarsiju, iako je pripadnik Ekumenske zajednice?"
Zato sto i u Patrijarsiji stoluje ekumenista, vrlo jednostavno.
Sto se tice ostalog sve je receno. Invalidi su u Srbiji "nevidljiva" kategorija.
haylee haylee 08:09 24.09.2012

pacifikacija

a možda su samo hteli da objasne ljudima kako i nije sve tako loše u njihovim životima, kad, eto, jedan Nik može da bude tako dobro raspoložen... što ne i vi građani, na ivici egzistencije, kojima sisamo krv svakog dana. Ostavili smo vam ipak dovoljno da možete da pregurate dan.
Hansel Hansel 08:25 24.09.2012

Re: pacifikacija

Priznajem, zanimljiv i možda otkrivajući ugao posmatranja.
angie01 angie01 09:03 24.09.2012

E, Sneki,

a sta mislis , da ti sada napises drugi blog, u kome bi napisala sta je sve potrebno da se ljudima sa specijalnim potrebama olaksa zivot i da ovu pozornost od skoro 50 000 citanja, upotrebis za nesto konstruktivno, pa onda da svi mi damo podrsku tom zahtevu, ukljucimo olimpijce-sve, javne licnosti,...sve koga treba, pa da se organizuje nova tribina i budu pozvani ovi iz prvih redova u Sava centru, mediji,....pa da se pokrene nesto, kada se vec zavrtelo,....umesto da se nastavi ovako!?
arianna arianna 09:13 24.09.2012

Re: E, Sneki,

angie01
a sta mislis , da ti sada napises drugi blog, u kome bi napisala sta je sve potrebno da se ljudima sa specijalnim potrebama olaksa zivot i da ovu pozornost od skoro 50 000 citanja, upotrebis za nesto konstruktivno, pa onda da svi mi damo podrsku tom zahtevu, ukljucimo olimpijce-sve, javne licnosti,...sve koga treba, pa da se organizuje nova tribina i budu pozvani ovi iz prvih redova u Sava centru, mediji,....pa da se pokrene nesto, kada se vec zavrtelo,....umesto da se nastavi ovako!?



BRAVO za predlog

i ne samo jedan blog, već svake nedelje po jedan blog ...pa će malo po malo, stvari krenuti na bolje


najlakše je kritikovati i besneti, ajmo na konstrukitvno zdravorazumsko delovanje
margos margos 09:20 24.09.2012

Re: E, Sneki,

najlakše je kritikovati i besneti, ajmo na konstrukitvno zdravorazumsko delovanje

E, idem i lupam preporuke za sve - posebno na kritike, jer ima sjajnih kritika... i predlog je, slažem se, sjajan.

Jedino što želim da dodam - Sneki (i svako drugi), ima pravo na svoj bes i na bilo koju drugu emociju. Mudro je kada se bes iskoristi konstruktivno (ja uglavnom peglam tada), ali, jednostavno, nekad čoveka obuzme pa mora da ga istutnji. Kad se smiri, spreman je na akciju, ako ne dozvoli da ga bes iscrpi i potroši svu energiju.

antioksidant antioksidant 09:28 24.09.2012

Re: E, Sneki,

Sneki (i svako drugi), ima pravo na svoj bes

margos margos 09:31 24.09.2012

Re: E, Sneki,

Pa da.... :) Meni je najgore kad mi neko brani, sputava ili me poziva na razum, kad me obuzmu emocije. :)
arianna arianna 09:32 24.09.2012

Re: E, Sneki,

Jedino što želim da dodam - Sneki (i svako drugi), ima pravo na svoj bes i na bilo koju drugu emociju. Mudro je kada se bes iskoristi konstruktivno (ja uglavnom peglam tada), ali, jednostavno, nekad čoveka obuzme pa mora da ga istutnji. Kad se smiri, spreman je na akciju, ako ne dozvoli da ga bes iscrpi i potroši svu energiju.



Naravno da svako ima pravo na bes, ali sam bes po sebi je razarajuća emocija po osobu koja je doživljava, i takva osećanja treba eliminisati i potiskivati a ne iznositi u javnost i hraniti ga cvetićima i podilaženjem. Jednostavno se treba izdignuti iz tog stanja i usmeriti svoju energiju na nešto lepo, pozitivno, duhovito i korisno.

što bi neki rekli "treba reagovati iz EGO stanja odraslog, a ne iz EGO stanja deteta"

margos margos 09:37 24.09.2012

Re: E, Sneki,

treba eliminisati i potiskivivati

Ne ne ne.... ništa gore nego kad se potisnuti bes razlije - na spolja ili unutra, svejedno. Bre, bes je zdrava emocija.
ne iznositi u javnost i hraniti ga cvetićima i podilaženjem

I meni je skroz ok što ga je Sneki iznela u javnost, ali ga treba ispoštovati, što bi rekli mangupi, ali ne hraniti - tu si 100% u pravu.
A izdizanje može - ko može i kad može... ne možemo uvek.

I šta ti imaš protiv dece?
(zezam zezam... )
arianna arianna 09:40 24.09.2012

Re: E, Sneki,

I šta ti imaš protiv dece?
(zezam zezam... )


ma, nemam ništa protiv kad to osećanje ispolje deca, to je svojstveno uzrastu

al' kad ga ispolji odrasla osoba, deluje mi malkice neodraslo :))

A izdizanje može - ko može i kad može... ne možemo uvek.


može uvek, samo treba veDZba
angie01 angie01 09:42 24.09.2012

Re: E, Sneki,

...najozbiljnije, prvo medijska kuca b92 vec sprovodi neke humanitarne akcije i pomaze, drugo, vidi koliko nas ima, svako nesto i nekog zna, onda postoje fondovi koji cekaju na pravi projekat- osnuj neku ngo utomsmislu, predavanja, tribine,...kontektiraju se gradske vlasti, zasto ne i Novak Djokovic, ili neko ko moze da odigra ulogu promotera, koga niko nece da ignorise,...'ajmo ljudi da prevazidjemo vise taj model stalnog gurkanja, i probamo da pomeramo stavri- o tome i Nik govori:))),...sa njim je u Spensu bio i nas Filip, kiji je potpuno sam krenuo u borbu protiv onog sto nije dobro, nije se preterano obazirao na teskocu problema,samo je imao ideju i bio uporan, bez podrske, necijih para-sem svojih i uspeo je nesto da uradi-niko nije njime manipulisao,...kao sto su tamo bili i neki drugi mladi ljudi, koji su predstavili svoje vidjenje resavanja problematike kojom se bave,...nemojte sada da mladi furaju pozitivno, a mi dzangrizavo samo recikliramo pljuvacku!
margos margos 09:50 24.09.2012

Re: E, Sneki,

može uvek, samo treba veDZba

Veruj mi, ne poznajem nikog toliko navežbanog, da može uvek.


bocvena bocvena 09:50 24.09.2012

Re: E, Sneki,

Ariana, ovde zvučiš tako nedobronamerno i snishodljivo. Ko zna koliko je takvih psihologa i socijalnih radnika Sneki morala da istrpi u životu. Nije ni čudo što je besna.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana