Društvo| Ekonomija| Politika| Zdravlje| Život

STOP BANDI ZELENOJ!

Filip Mladenović RSS / 27.09.2012. u 17:12

Zelenaški pribor
Zelenaški pribor
Jedna od naročito perverznih i licemernih dimenzija stvarnosti u Srbiji svakako je zelenašenje. Skoro da nema većeg ili manjeg grada u Srbiji u kome u sadejstvu sa advokatima i uz prećutnu saglasnost lokalnih vlasti, kao i naravno one glavne, republičke, ne deluju kriminalci eufemistički nazvani - zelenaši. (Ovaj smešno-tužni naziv datira iz davnih vremena - „Zelenaš je u izvornom značenju osoba koja od seljaka kupuje žito u zelenom stanju, u fazi dok ono nije sazrelo. Koristeći tešku situaciju zemljoradnika kome je novac neophodan za plaćanje poreza, zelenaši mogu da obaraju cenu. Ugovor sklopljen pod ovakvim uslovima naziva se zelenaški ugovor i pod određenim okolnostima smatra se ništavnim.")

Najnovija vest iz Banja Luke grozna je ilustracija ovog ogavnog kriminala, sa aminom države: uhapšeni zelenaši, njih trojica, mučili su „dužnike" puštanjem struje i napujdavanjem psa, koji je jednom nesrećniku otkinuo pola mišića sa ruke!!! Dakle, slike iz konc-logora, u septembru 2012. godine.

Kako je moguće da se zelenašenje toliko dugo provlači bez podrobnije zakonske regulative i bez ozbiljnije reakcije države? Menjaju se režimi u Srbiji, ali tragične vesti iz crnih hronika, u kojima su ponekad žrtve i čitave porodice, ne jenjavaju! I najzad, zašto se toleriše da se bez dozvole Narodne banke Srbije bilo ko u ovoj zemlji bavi pozajmljivanjem novca?

Iako je Krivičnim zakonom zelenašenje kažnjivo, postojeće formulacije, u odsustvu posebnog zakona, nisu dovoljne. Na sudu se ove otimačine teško presuđuju, jer se „dužnici" sistematski zastrašuju, pa sudije odbacuju krivične prijave sa ciničnom formulacijom - nedostatak dokaza. Iako svi dobro znaju ko se i pod kojim uslovima bavi zelenašenjem, većina se pravi luda, a država - nezainteresovana.

Postoji i jedna posebna struka - advokatska, koja takođe licemerno ćuti i saučestvuje u čerupanju građanki i građana. Zahvaljujući njihovoj nemoralnoj i nečasnoj delatnosti, sastavljaju se i potpisuju ugovori sa neverovatnim uslovima - čak i preko 100 odsto godišnja klamatna stopa. Mesečna kamata - od 5 do 12 procenata.

I na kraju, ovdašnji mediji se ne upuštaju detaljnije u temu zelenašenja. Uglavnom prenose agencijske vesti o hapšenjima zelenaša u manjim gradovima po Srbiji ili o nekom incidentu sa dužnicima, ali se ne bave hrabro, kritički i istraživački o ovoj pogubnoj vrsti kriminala.

STOP BANDI ZELENOJ!

Atačmenti



Komentari (166)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 17:34 27.09.2012

STOP SVIM BANDAMA!

TAKO JE!

docsumann docsumann 19:28 27.09.2012

Re: STOP SVIM BANDAMA!

pusti ove da prođu ... ok su momci

princi princi 19:42 27.09.2012

Re: STOP SVIM BANDAMA!

De se seti Gang of four! A Au Pairs?
docsumann docsumann 19:58 27.09.2012

Re: STOP SVIM BANDAMA!

De se seti Gang of four! A Au Pairs?


ha, ovo sa Death in Vegas Back to Mine kompilacije, jedne od boljih iz serijala
nsarski nsarski 17:09 28.09.2012

Re: STOP SVIM BANDAMA!

TAKO JE!



blogovatelj blogovatelj 17:20 28.09.2012

Re: STOP SVIM BANDAMA!

TAKO JE!




princi princi 17:49 27.09.2012

Filipe, nacošu nijedan!!!

Skoro da nema većeg ili manjeg grada u Srbiji...

Najnovija vest iz Banja Luke

Menjaju se režimi u Srbiji

Welcome to the club!

Jbt, Cece će te se odreći, javno, preko 202-jke.
predatortz predatortz 17:54 27.09.2012

Re: Filipe, nacošu nijedan!!!


Welcome to the club!

Jbt, Cece će te se odreći, javno, preko 202-jke.


Već vidim naslov u E novinama:

Mladenović srpski hegemonista!

Podnaslov:

Gajili smo guju u nedrima
mirelarado mirelarado 20:53 27.09.2012

Re: Filipe, nacošu nijedan!!!

predatortz

Welcome to the club!

Jbt, Cece će te se odreći, javno, preko 202-jke.


Već vidim naslov u E novinama:

Mladenović srpski hegemonista!

Podnaslov:

Gajili smo guju u nedrima


Mladenović zabada nož u leđa onim usamljenim nosiocima naprednih ideja u Srbijici! Mrak vlada i nigde svetla u tunelu...

П.С. Намерно писано латиницом, ћирилица би у Е новинама била незмислива.
predatortz predatortz 20:55 27.09.2012

Re: Filipe, nacošu nijedan!!!

П.С. Намерно писано латиницом, ћирилица би у Е новинама била незмислива.


Pa kad ne stižu ćirilične donacije
Dr M Dr M 21:37 27.09.2012

Re: Filipe, nacošu nijedan!!!

ћирилица би у Е новинама била незмислива.


Netačno! U samom imenu je ćirilica jasno zastupljena.

E n o v i n e

A i slova A ima koliko hoćeš!


mirelarado mirelarado 21:47 27.09.2012

Re: Filipe, nacošu nijedan!!!

Netačno! U samom imenu je ćirilica jasno zastupljena.

E n o v i n e

A i slova A ima koliko hoćeš!




Надам се да ова чињеница неће изазвати додатну забринутост у редакцији. ;-)
jinks jinks 18:11 27.09.2012

...

Evo jednog filma koji na interesantan način govori o zelenašima



Što bi rekao lik zelenaša iz filma: "I am the expeditor of your dreams" ... (until the further notice, at least).
princi princi 18:27 27.09.2012

Re: ...

Ne, sad bez zajebancije: meni je interesantno da se Filip tolikom silinom i žestinom (priznajem, opravdanom) obrušava na zelenaše, bankare, ali nikada i nigde nisam pročitao da je kritikovao krađu struje, ili šveranje po gradskim busovima, ili arčenje zajedničkih resursa (na primer, prekopavanje Šumadije zarad grejanja beogradskih stanova), rečju blatantnu krađu masovne vrste. Mislim, stvarno i bez zajebancije me zanima kako neko kao Filip određuje ko su good guys a ko bad, tj ko je taj koji krade a ko ne?
docsumann docsumann 18:27 27.09.2012

Re: ...

Evo jednog filma koji na interesantan način govori o zelenašima


opet zelenaši i bjelaši! dosta više vraćanja na devestoosamnaestu. Crna Gora je nezavisna država! shvatite to već jednom.
princi princi 18:29 27.09.2012

Re: ...

Crna Gora je nezavisna država! shvatite to već jednom.

Polako, šefe, oslobodiće Fićko i srpski Herceg Novi.
kukusigameni kukusigameni 18:36 27.09.2012

Re: ...

freehand freehand 18:44 27.09.2012

Re: ...

kukusigameni

Teška laž i podmetanje!
Ovi su Crnogorci!
kukusigameni kukusigameni 18:46 27.09.2012

Re: ...

freehand
Teška laž i podmetanje!
Ovi su Crnogorci!


Pa ja to Doksu postavio, da vidim dal' će se upeca.
princi princi 18:46 27.09.2012

Re: ...

Teška laž i podmetanje!
Ovi su Crnogorci!

Sve je to Srbija!

Filimladenović 1957
kukusigameni kukusigameni 18:49 27.09.2012

Re: ...

freehand

princi

Lako vama da se zajebajete.

A šta ako je naš Fićko zajmio pare od nekih ovih, pa sad kao STOP OVOONO?!
princi princi 18:50 27.09.2012

Re: ...

pa sad kao STOP OVOONO

Nek' im skuva pastu.
freehand freehand 18:52 27.09.2012

Re: ...

princi
pa sad kao STOP OVOONO

Nek' im skuva pastu.

Ma nije frka, bre, ovi su bijelaši!

A mož i da ih bojkotuje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:53 27.09.2012

Re: ...

Mislim, stvarno i bez zajebancije me zanima kako neko kao Filip određuje ko su good guys a ko bad, tj ko je taj koji krade a ko ne?


Uf, čoveče...
Jesi li baš SIGURAN da te zanima?
kukusigameni kukusigameni 18:54 27.09.2012

Re: ...

princi
Nek' im skuva pastu.



Evo, nije na odmet znati neke adrese.
Konzulat Ekvadora
margos margos 19:12 27.09.2012

Re: ...

Ovi su Crnogorci!

Ovaj, bre, što jede, bre, je Srbin, bre!
jinks jinks 21:37 27.09.2012

Re: ...

docsumann
opet zelenaši i bjelaši! dosta više vraćanja na devestoosamnaestu. Crna Gora je nezavisna država! shvatite to već jednom.




Zelenas^2

:)
docsumann docsumann 21:45 27.09.2012

Re: ...

Zelenas^2


Zelenaš ! (ovo je faktorijel)
cyberm cyberm 08:35 28.09.2012

Re: ...

Ako je:
1 < zelenaš < 4
Onda je jinks-ov izraz veći.
U ostalim slučajevima faktorijel pobeđuje.
vladaxy vladaxy 19:54 27.09.2012

Zašto-zato!

I najzad, zašto se toleriše da se bez dozvole Narodne banke Srbije bilo ko u ovoj zemlji bavi pozajmljivanjem novca?

Idi u neku ustanovu sa dozvolom NBS i pokušaj da pozajmiš novac a da ne radiš, nemaš stalna primanja, imaš određeni broj godina, hoćeš da pokreneš neki posao itd....

Tim ljudima nisu htele da pozajme ni banke ni rodbina ni prijatelji - niko. Zato i idu kod onih koji hoće da im pozajme (kakvi god da su uslovi). Muka ne bira.

Da li bi ti pozajmljivao pare a da znaš da ih nikada više nećeš videti?? Zelenaši jednostavno najviše rizikuju i taj rizik najviše naplaćuju. Sistem naplate jeste diskutabilan, ali oni postoje od kad je sveta i veka i postojaće.
alselone alselone 19:56 27.09.2012

Re: Zašto-zato!

vladaxy
I najzad, zašto se toleriše da se bez dozvole Narodne banke Srbije bilo ko u ovoj zemlji bavi pozajmljivanjem novca?

Idi u neku ustanovu sa dozvolom NBS i pokušaj da pozajmiš novac a da ne radiš, nemaš stalna primanja, imaš određeni broj godina, hoćeš da pokreneš neki posao itd....

Tim ljudima nisu htele da pozajme ni banke ni rodbina ni prijatelji - niko. Zato i idu kod onih koji hoće da im pozajme (kakvi god da su uslovi). Muka ne bira.

Da li bi ti pozajmljivao pare a da znaš da ih nikada više nećeš videti?? Zelenaši jednostavno najviše rizikuju i taj rizik najviše naplaćuju. Sistem naplate jeste diskutabilan, ali oni postoje od kad je sveta i veka i postojaće.


Diskutabilan? Divan izbor reci za "kriminalan".
mariopan mariopan 20:16 27.09.2012

Re: Zašto-zato!

vladaxy

Romansirana verzija?

A koliko ljudi su u crno zavili naplaćujući višestruko veće iznose od pozajmljenih + kamata, i to najčešće od te sitrotinje kojoj niko drugi ne bi pozajmio?
G.Cross G.Cross 20:37 27.09.2012

Re: Zašto-zato!

i u neku ustanovu sa dozvolom NBS i pokušaj da pozajmiš novac a da ne radiš, nemaš stalna primanja, imaš određeni broj godina, hoćeš da pokreneš neki posao itd....

Tim ljudima nisu htele da pozajme ni banke ni rodbina ni prijatelji - niko. Zato i idu kod onih koji hoće da im pozajme (kakvi god da su uslovi). Muka ne bira.


Pa jes, Zelenasi mu dodju ko MMF, kupuje Junk Bondove pojedinaca.
Jedino onda ovi jadnici , ne dozive "Downgrade", nego ih pojede pas.

Sve u svemu prodju ko Grcka...
miloradkakmar miloradkakmar 21:14 27.09.2012

Re: Zašto-zato!

G.Cross
i u neku ustanovu sa dozvolom NBS i pokušaj da pozajmiš novac a da ne radiš, nemaš stalna primanja, imaš određeni broj godina, hoćeš da pokreneš neki posao itd....

Tim ljudima nisu htele da pozajme ni banke ni rodbina ni prijatelji - niko. Zato i idu kod onih koji hoće da im pozajme (kakvi god da su uslovi). Muka ne bira.


Pa jes, Zelenasi mu dodju ko MMF, kupuje Junk Bondove pojedinaca.
Jedino onda ovi jadnici , ne dozive "Downgrade", nego ih pojede pas.

Sve u svemu prodju ko Grcka...

Voleo bih da me pojede pas, nego da se zadužim k'o Grčka.


mariopan mariopan 09:21 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

G.Cross
Sve u svemu prodju ko Grcka...

Onda se ovaj STOP BANDA usklik ustvari odnosi na MMF?


Crrrni Filpe !!!
vladaxy vladaxy 10:42 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

mariopan
vladaxy

Romansirana verzija?

A koliko ljudi su u crno zavili naplaćujući višestruko veće iznose od pozajmljenih + kamata, i to najčešće od te sitrotinje kojoj niko drugi ne bi pozajmio?


Predlažem da se osnuje "Dušebrižnički fond" gde će svi zabrinuti za ljudska prava i sudbine uplaćivati novac koji će se davati onima kojima niko neće da pozajmi
alselone alselone 10:50 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

Predlažem da se osnuje "Dušebrižnički fond" gde će svi zabrinuti za ljudska prava i sudbine uplaćivati novac koji će se davati onima kojima niko neće da pozajmi


E, moj liberal ala ti šamaraš.
Savršena lepota jednostavnosti tvog viđenja sveta.
mariopan mariopan 10:51 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

vladaxy
mariopan
vladaxy

Romansirana verzija?

A koliko ljudi su u crno zavili naplaćujući višestruko veće iznose od pozajmljenih + kamata, i to najčešće od te sitrotinje kojoj niko drugi ne bi pozajmio?


Predlažem da se osnuje "Dušebrižnički fond" gde će svi zabrinuti za ljudska prava i sudbine uplaćivati novac koji će se davati onima kojima niko neće da pozajmi

Ma ne treba, zelenaši su tu iz humanih razloga, to i jeste svrha njihovog postojanja.
vladaxy vladaxy 13:43 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

E, moj liberal ala ti šamaraš.
Savršena lepota jednostavnosti tvog viđenja sveta.

OK, evo vi recite. (moja porodica je inače imala veliki problem sa zelenašima devedesetih)

Npr. pohapsimo sve zelenaše, i nema više niko sem banaka da pozajmljuje novac. Kome će da se obrate ovi ljudi kojima je novac neophodan iz ovog ili onog razloga? Ko je lud da se zadužuje kod zelenaša, ako može u nekoj zvaničnoj instituciji? Šta kad te zvanične institucije ne žele da pozajme novac? Da li je rešenje osnovati psihološko savetovalište kao npr. za prevenciju suicida? Da li reči mogu da im reše novčane probleme?

Zamisli da ti neki očajnik traži pare na zajam, a ti mu kreneš sa pričom: "Čekaj prijatelju, možda ti pare nisu potrebne, daj da malo popričamo itd...". Kako bi tekao taj razgovor??

I još jedna stvar. Da li ima neko ovde na blogu kome je neko od rodbine ili prijatelja tražio novac na zajam i da ga je odbio? Kome se rođak ili prijatelj posle obratio?
kukusigameni kukusigameni 13:51 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

vladaxy
Kome će da se obrate ovi ljudi kojima je novac neophodan iz ovog ili onog razloga?

Iz kog razloga? Važno je.

vladaxy
Zamisli da ti neki očajnik traži pare na zajam, a ti mu kreneš sa pričom: "Čekaj prijatelju, možda ti pare nisu potrebne, daj da malo popričamo itd...". Kako bi tekao taj razgovor??

"Čekaj prijatelju, kako i odakle ćeš da mi vratiš taj novac?"

Osim toga, to je veoma skup novac. A često zelenaši i nemaju nameru da zaduženi vrati glavnicu.
vladaxy vladaxy 14:11 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

"Čekaj prijatelju, kako i odakle ćeš da mi vratiš taj novac?"

Pa o tome i pričam. Banke, rodbina i prijatelji postavljaju suviše pitanja na koje nema odgovora.
Osim toga, to je veoma skup novac.

A razlog je veliki rizik da neće biti vraćen
A često zelenaši i nemaju nameru da zaduženi vrati glavnicu.

Ne nego zelenaši ZNAJU da taj novac neće biti vraćen u većini slučajeva
kukusigameni kukusigameni 14:12 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

I ne odgovori mi na prvo, možda i ključno pitanje.

Iz kog razloga? Važno je.
vladaxy vladaxy 14:30 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

Iz kog razloga? Važno je.

Da pokrenu neki posao, da plate radno mesto u državnoj ustanovi, da daju sinu narkomanu, da plate lečenje, da ozidaju kuću, vrate prethodni dug, plate struju, itd....

Razlozi su različiti i svakome je njegov razlog jako bitan.
kukusigameni kukusigameni 14:37 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

vladaxy
Da pokrenu neki posao, da plate radno mesto u državnoj ustanovi,

Ovo je ok jer je verovatno realno da će pozajmljeni novac vratiti.

vladaxy
da daju sinu narkomanu, da plate lečenje, da ozidaju kuću, vrate prethodni dug, plate struju, itd....

Ovo možemo da prevedemo kao: "Pokloni mi novac."

E sad, nije dosta što je sin narkoman sve spiskao i treba mu još?
Nije važno što će lečenje biti potrebno i onome ko pozajmljuje novac od zelenaša?
Nije važno što će kuća ionako da ode zelenašima?
Nije važno što će do kraja života ići dug na dug?

Moramo da se naučimo da neko mora i da propadne.

nikvet pn nikvet pn 18:35 28.09.2012

Re: Zašto-zato!

Evo praktično.
Tip sa borbenim psima običava da dužnika strpa u pušnicu za meso. Ništa meso ni dim, ništa maltretman. Nego kulturiška hrana, voda i dopuna za mobilni. Još i otključano ali uokolo psine. Ako zove policiju stvar je prosta : krao meso, vodite ga. Za kratko vreme dug u avliju dužnik na kapiju.
I opet se zajme, klijenata ne manjka; mahom kladioničari.
ecce-florian ecce-florian 21:09 27.09.2012

12345678910

Postoji i jedna posebna struka - advokatska, koja takođe licemerno ćuti i saučestvuje u čerupanju građanki i građana. Zahvaljujući njihovoj nemoralnoj i nečasnoj delatnosti,....

Ajde obriši ovo i pokušaj da preformulišeš, molim te
expolicajac expolicajac 21:13 27.09.2012

Re: 12345678910

ecce-florian
Postoji i jedna posebna struka - advokatska, koja takođe licemerno ćuti i saučestvuje u čerupanju građanki i građana. Zahvaljujući njihovoj nemoralnoj i nečasnoj delatnosti,....

Ajde obriši ovo i pokušaj da preformulišeš, molim te

Ima vas raznih ko i nas pandura, zato bez nervoze.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:43 27.09.2012

Re: 12345678910

Advokati sastavljaju ugovore kojima se zelenašima omogućava pelješenje ojađenih ljudi uz pomoć bezobrazno visokih kamata i sa garancijom u vidu nekretnina i automobila. Takodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!
niccolo niccolo 21:43 27.09.2012

Re: 12345678910

pa ja ovo nisam ni video (zato što nisam pročitao tekst )
ecce-florian ecce-florian 21:56 27.09.2012

Re: 12345678910

Filip Mladenović
Advokati sastavljaju ugovore kojima se zelenašima omogućava pelješenje ojađenih ljudi uz pomoć bezobrazno visokih kamata i sa garancijom u vidu nekretnina i automobila. Takodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!

Svi?
Cela "advokatska struka"?
Advokati brane na sudu sve koji su okrivljeni: zelenaše, novinare, političare, satiričare, besposličare, poslastičare....
mirelarado mirelarado 21:57 27.09.2012

Re: 12345678910

Filip Mladenović
Advokati sastavljaju ugovore kojima se zelenašima omogućava pelješenje ojađenih ljudi uz pomoć bezobrazno visokih kamata i sa garancijom u vidu nekretnina i automobila. Takodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!


Начи, зеленашима да се укине право на одбрану врсте судска!

Шалу на страну, знам да у Италији постоји Закон против зеленашења, којим се ограничава висина камате на позајмице... Постоји ли неки сличан пропис код нас?
predatortz predatortz 21:58 27.09.2012

Re: 12345678910

Svi?
Cela "advokatska struka"
Advokati brane na sudu sve koji su okrivljeni: zelenaše, novinare, političare, satiričare, besposličare, poslastičare....


I svako ima pravo na fer i stručnu odbranu. Bez toga, zakon ne bi imao smisla.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 27.09.2012

Re: 12345678910

akodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!


I ne samo njih, brane i ubice, i to cesto insisturiajuci na - nedostatku dokaza.

STOP ADVOKATURI!

Ma zazam se, ali za advokate si stvarno preterao.

Nego to zelenasenje

Zakonom zabranjena rabota i tu dileme nema, ostaje ona druga strana, realni zivot.

Kod njih najcesce nema sitnih slova, oni najcesce vrlo jasno stavljaju do znanja sta ceka duznika ako ne plati dug, tako da duznik unapred zna sta moze da ocekuje.
Njihovi metodi naplate su necasni, to je jasno, ali moze li se govoriti o casti onih koji prvo prihvate da igraju igru mimo zakona i pozajme novac od takvih, a posle kad ih snadje ono sto ne bi trebalo da ih iznenadi, pokusavaju sebe da spasu pozivajuci se na zakon i cast?

Kada se pomene zrtva zelenasa uglavnom se pomisli na nekog koga je neka muka naterala da se zaduzi, ali ni je bas uvek tako. Zaduzuju se i da bi kupili kola koja im se bas svidjaju, da bi ostvarili svoje "genijalne" biznis ideje, da bi letovali na mestima na koja ide i komsija ....
Moj utisak je da su i zelenasi i oni koji se kod njih zaduzuju iz slicnog miljea ( i da tebi udovoljim, i advokate koji medju njima posreduju svrstavam u isto drustvo)

Naravno, postoje i izuzeci pa i oni koje je stvarna zivotna muka naterala da odu kod takvih.





freehand freehand 22:19 27.09.2012

Re: 12345678910

Naravno, postoje i izuzeci pa i oni koje je stvarna zivotna muka naterala da odu kod takvih.

Na primer - kockari.

Bio sam dosta obradovan jednom pričom (provereno verodostojnom) o tome koliko rado policajci staju u kraj takvima.
Problem (prvi) je što se retko ko odlučuje da pretnje i maltretiranje - prtljažnik i lomljenje prstiju inkludid - prijavi.
Problem (drugi) su sudski postupci, koji se najčešće završavaku oslobađanjem ili uslovnim i blagim kaznama.
I da - često zelenaš i uterivač nisu ista osoba. Ima tu i uske specijalizacije i usko specijalizovanih eksperata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:34 27.09.2012

Re: 12345678910


Na primer - kockari.


Ma samo na dan-dva, da se povratim, nema veze kolika je kamata, sve placam, jos cu i da castim
a onda - ups!!
:)

ma kompleksna prica, neki daju znanjuci da nece biti vraceno, ali vec imaju nesto nameraceno, kucu toga kome daju npr, i tu na scenu stupaju ovi Filipovi advokati.
Naprave nekakav, valjda kupoprodajni, ugovor sa datumom koji je dogovoren kao dan vracanja duga koji vlasnik kuce (onaj koji uzima pare) svojevoljno potpise, ili takva neka tehnika, i ta kuca legalno prelazi u vlasnistvo zelenasa, sto mu je i bio cilj kada je davao pare.

U svakom slucaju cudna fela, i sto rece vec neko, ne verujem da postoji nacin da se to iskoreni.








Filip Mladenović Filip Mladenović 23:11 27.09.2012

Re: 12345678910

Ni ja nemam iluzija da je moguće iskoreniti zelenašenje, ali ga posebnim zakonom, sa odredbama o max dozvoljenim kamatnim stopama i obaveznom evidencijom - prijavom rada kod NBS može učiniti da ne slušamo grozne vesti poput citirane iz Banja Luke!
freehand freehand 23:12 27.09.2012

Re: 12345678910

Filip Mladenović
Ni ja nemam iluzija da je moguće iskoreniti zelenašenje, ali ga posebnim zakonom, sa odredbama o max dozvoljenim kamatnim stopama i obaveznom evidencijom - prijavom rada kod NBS može učiniti da ne slušamo grozne vesti poput citirane iz Banja Luke!

,,,
Filipe, kaži mi da nisi ovo ozbiljno napisao?
Ti bi legalizovao zelenaše kao kanabis!?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:35 27.09.2012

Re: 12345678910

freehand

Filip MladenovićNi ja nemam iluzija da je moguće iskoreniti zelenašenje, ali ga posebnim zakonom, sa odredbama o max dozvoljenim kamatnim stopama i obaveznom evidencijom - prijavom rada kod NBS može učiniti da ne slušamo grozne vesti poput citirane iz Banja Luke!,,,Filipe, kaži mi da nisi ovo ozbiljno napisao?Ti bi legalizovao zelenaše kao kanabis!?


Hajde da se za početak donese poseban zakon, koji bi detaljno regulisao ovu do sada "sivu" delatnost!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:40 27.09.2012

Re: 12345678910

Pa zakon je donet, onaj ko hoce da drugima pozajmljuje novac uz kamatu treba da otvori banku, zelenasenje je zabranjeno.
Nema tu polovicnog resenja.
blogovatelj blogovatelj 23:45 27.09.2012

Re: 12345678910

Advokati sastavljaju ugovore kojima se zelenašima omogućava pelješenje ojađenih ljudi uz pomoć bezobrazno visokih kamata i sa garancijom u vidu nekretnina i automobila. Takodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!


Ja mislim da bi sledeci blog morao da napises o Koka Koli kao glavnom krivcu za secernu bolest.
highshalfbooze highshalfbooze 07:11 28.09.2012

Re: 12345678910

Advokati brane na sudu sve koji su okrivljeni


Samo one koji imaju pare
dragan7557 dragan7557 07:12 28.09.2012

Re: kriminal

freehand
Filip Mladenović
Ni ja nemam iluzija da je moguće iskoreniti zelenašenje, ali ga posebnim zakonom, sa odredbama o max dozvoljenim kamatnim stopama i obaveznom evidencijom - prijavom rada kod NBS može učiniti da ne slušamo grozne vesti poput citirane iz Banja Luke!

,,,
Filipe, kaži mi da nisi ovo ozbiljno napisao?
Ti bi legalizovao zelenaše kao kanabis!?

A gde ti pročita da je Filip napisao to što ti "čitaš?"

Posle WW II zelenašenje je zabranjeno u vas celoj Evropi, pa i u SFRJ a kontroveznim bizmismemima čitaj teškim kriminalcima, stavljene lisice na ruke.

U EU stare države je zelenašenje teško krivično delo, dok je nedozvoljenja trgovina novcem, u čega ova delatnost spada, i bez uterivanja dugova teško krivično delo za koje se ide popriličan broj godina na robiju, sa uterivanjem duga je ravna teškom razbojništvu.

"Pravni ugovori," u kojima ima elemenata nedozvoljene trgovine novcem, su po sili zakona ništavne pravne radnje za koje i advokat može da se nađe na domaćinskoj robiji na kojoj mu i jeste mesto, a radi umešanosti u ove zločine.

Zakonodavac je propisao maksimalnu zakonsku kamatu, zabranio trgovinu novcem van institucija ovlašćenih zakonom a i propisao drakonske kazne za ovo teško ktivično delo, i sa tim se završava ovo poglavlje o prljavom novcu.

Ako se tebi i pajtosima promoviše ova "poslovna etika" putem navedenih konstrukcija, asocijalnog, bolje reći kriminalnog ponašanja, nekih advokata i kriminalaca, onda to više govori o tebi no ma šta drugo što si do sada, kao verbalni delikt imputirao Filipu.

I nema potrebe da se sada vadiš na prvi deo rečenice jer nije u pitanju tvoja već "legendarna" pravdoljubivost.


cerski
freehand freehand 07:36 28.09.2012

Re: kriminal

A gde ti pročita da je Filip napisao to što ti "čitaš?"

Ako se tebi i pajtosima promoviše ova "poslovna etika" putem navedenih konstrukcija, asocijalnog, bolje reći kriminalnog ponašanja, nekih advokata i kriminalaca, onda to više govori o tebi no ma šta drugo što si do sada, kao verbalni delikt imputirao Filipu.

I nema potrebe da se sada vadiš na prvi deo rečenice jer nije u pitanju tvoja već "legendarna" pravdoljubivost.


cerski


Crkla ventilacija u sarkofagu?
dragan7557 dragan7557 07:39 28.09.2012

Re: 12345678910

ecce-florian 22:56 27.09.2012
Re: 12345678910

Filip Mladenović
Advokati sastavljaju ugovore kojima se zelenašima omogućava pelješenje ojađenih ljudi uz pomoć bezobrazno visokih kamata i sa garancijom u vidu nekretnina i automobila. Takodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!


Svi?
Cela "advokatska struka"?
Advokati brane na sudu sve koji su okrivljeni: zelenaše, novinare, političare, satiričare, besposličare, poslastičare....

Od koga?

Ako mene pitaš, advokati brane jedino svoj duboki džep od nestašice para, neutaživu pohlepom za novcem i standard svog jadnog advokatskog žitija, i nikog drugog.

Nastranu što poznajem veliki broj savesnih advokata, najveći broj je običan pohlepni šljam koji gleda samo svoj džep i ništa drugo.

Osim toga u svim državama bivše SFRJ se postavlja pitanje stručnosti samih advokata koji osim verbalne stručnosti i korupcije, skoro ni jednu drugu stručnost nemaju.


cerski




dragan7557 dragan7557 07:40 28.09.2012

Re: kriminal

freehand
A gde ti pročita da je Filip napisao to što ti "čitaš?"

Ako se tebi i pajtosima promoviše ova "poslovna etika" putem navedenih konstrukcija, asocijalnog, bolje reći kriminalnog ponašanja, nekih advokata i kriminalaca, onda to više govori o tebi no ma šta drugo što si do sada, kao verbalni delikt imputirao Filipu.

I nema potrebe da se sada vadiš na prvi deo rečenice jer nije u pitanju tvoja već "legendarna" pravdoljubivost.


cerski


Crkla ventilacija u sarkofagu?

Jel ti to najveći domet!?

cerski
highshalfbooze highshalfbooze 07:44 28.09.2012

Re: 12345678910

Hajde da se za početak donese poseban zakon, koji bi detaljno regulisao ovu do sada "sivu" delatnost!


Nemoj više, imamo i previše zakona. Zelenašenje ni sada nije dozvoljeno. A i da jeste zelenašenje legalna rabota, uključivanje ljudi u struju i bacanje istih besnim psima svakako nije :)
freehand freehand 07:47 28.09.2012

Re: kriminal

dragan7557
freehand
A gde ti pročita da je Filip napisao to što ti "čitaš?"

Ako se tebi i pajtosima promoviše ova "poslovna etika" putem navedenih konstrukcija, asocijalnog, bolje reći kriminalnog ponašanja, nekih advokata i kriminalaca, onda to više govori o tebi no ma šta drugo što si do sada, kao verbalni delikt imputirao Filipu.

I nema potrebe da se sada vadiš na prvi deo rečenice jer nije u pitanju tvoja već "legendarna" pravdoljubivost.


cerski


Crkla ventilacija u sarkofagu?

Jel ti to najveći domet!?

cerski

Da.
Nikako mi ne ide da prvo izmislim šta je neko rekao, onda se posvađam sa njim na osnovu svoje izmišljotine, i na kraju mu kažem kako nema potrebe da odgovara jer je ionako vucibatina.
dragan7557 dragan7557 08:04 28.09.2012

Re: "ugovori"

Filip Mladenović
Advokati sastavljaju ugovore kojima se zelenašima omogućava pelješenje ojađenih ljudi uz pomoć bezobrazno visokih kamata i sa garancijom u vidu nekretnina i automobila. Takodje, advokati brane zelenaše na sudu, insistirajući na - nedostatku dokaza!

Za navedeno nisu krivi advokati već država koja nije propisala Zakonsku Kamatu kao i što nije donela zakonodavstvo po kome za izvršenje ovog kriminalnog dela sledi žestoka robija.

Drugo za čega je kriva država je što prećutno dozvoljava ove radnje a njeni nesposobni poreski organi ne uteruju porez od ovog profitabilnog "zanimanja."

Paralelno sa žestokom robijom za zelenašenje treba da sledi i uterivanje poreza na ostvaren profit ovih kriminalaca kao i ekstra robija za štetu koju je pretrpila državna kasa.




cerski
alselone alselone 08:05 28.09.2012

Re: 12345678910

pitanje stručnosti


Ti si stvarno jedna napacena dusica. Tvoja nezajazljiva potreba da svima prozivas strucnost me bukvalno fascinira. Tvoja nezajazljiva potreba da u svakom komentaru naglasavas svoju strucnost iz svih oblasti me, ponovo, bukvalno fascinira. Na tebi bi se mogao uraditi jedan fantastican rad iz psihijatrije i psihologije.

cerski
dragan7557 dragan7557 08:07 28.09.2012

Re: kriminal

freek...
Da.

Ne sumnjam.

cerski
dragan7557 dragan7557 08:09 28.09.2012

Re: 12345678910

alselone
pitanje stručnosti


Ti si stvarno jedna napacena dusica. Tvoja nezajazljiva potreba da svima prozivas strucnost me bukvalno fascinira. Tvoja nezajazljiva potreba da u svakom komentaru naglasavas svoju strucnost iz svih oblasti me, ponovo, bukvalno fascinira. Na tebi bi se mogao uraditi jedan fantastican rad iz psihijatrije i psihologije.

cerski

No comment!

cerski
kukusigameni kukusigameni 08:10 28.09.2012

Re: kriminal

alselone alselone 08:12 28.09.2012

Re: 12345678910

No comment!


Naravno da nemas koment kada je to istina.
Ubaci onu lavandu za moljce u sanduk i iskuliraj se.
dragan7557 dragan7557 08:30 28.09.2012

Re: kriminal

kukusigameni
POLITIKA

Hvala na link-u,

Zelenašenje nije teško dokazati kao što ovaj politikin sagovornik sugeriše, a akcija protiv ovog kriminala nije samo sudska već osobito fiskalna.

Sudska akcija je spora i ne bavi se fiskalnim aspektom kriminalne radnje zelenašenja, sa tim treba da se bave posebno obučeni fiskalno istražni organi, što je slučaj u fiskalno uređenim državama.

Ako se tome doda da u Srbiji nema posebno i stručno obučenih fiskalista onda su i razlozi za ovu pojavu jasniji.

NBS nema sa ovim poslom ništa sud malo toga a fiskalni istražitelji su nosioci ovog posla.

Jasno je da je pored građana najviše oštećena država u radnji koja se zove utaja poreza.


cerski
dragan7557 dragan7557 08:31 28.09.2012

Re: 12345678910

alselone
No comment!


Naravno da nemas koment kada je to istina.
Ubaci onu lavandu za moljce u sanduk i iskuliraj se.

No comment!

cerski
kukusigameni kukusigameni 08:33 28.09.2012

Re: kriminal

Najgore je što je stvar javna.

POZAJMICE
freehand freehand 08:39 28.09.2012

Re: kriminal

dragan7557
kukusigameni
POLITIKA

Hvala na link-u,

Zelenašenje nije teško dokazati kao što ovaj politikin sagovornik sugeriše, a akcija protiv ovog kriminala nije samo sudska već osobito fiskalna.

Sudska akcija je spora i ne bavi se fiskalnim aspektom kriminalne radnje zelenašenja, sa tim treba da se bave posebno obučeni fiskalno istražni organi, što je slučaj u fiskalno uređenim državama.

Ako se tome doda da u Srbiji nema posebno i stručno obučenih fiskalista onda su i razlozi za ovu pojavu jasniji.

NBS nema sa ovim poslom ništa sud malo toga a fiskalni istražitelji su nosioci ovog posla.

Jasno je da je pored građana najviše oštećena država u radnji koja se zove utaja poreza.


cerski


Naučio si novu reč?

A nisi pročitao značenje?
Gde se i kako oporezuje dokazano kriminalna radnja?
Zar se ne oduzima sva na kriminalu stečena imovina?
cassiopeia cassiopeia 08:55 28.09.2012

Re: 12345678910

Ubaci onu lavandu za moljce u sanduk i iskuliraj se.


Mojne Lavandu da uvlačiš u priču, pardon, sanduk
alselone alselone 08:57 28.09.2012

Re: 12345678910

Mojne Lavandu da uvlačiš u priču, pardon, sanduk



Joj, sta ucinih (zavapi ja).
Nisam mislio na nasu lavandicu.
kukusigameni kukusigameni 09:10 28.09.2012

Re: 12345678910

Krivični zakon Republike Srbije

Zelenaštvo Član 217.(1) Ko za davanje novca ili drugih potrošnih stvari na zajam nekom licu primi ili ugovori za sebe ili drugog nesrazmernu imovinsku korist, iskorišćavajući teško imovinsko stanje, teške prilike, nuždu, lakomislenost ili nedovoljnu sposobnost za rasuđivanje oštećenog,kazniće se zatvorom do tri godine i novčanom kaznom.(2) Ako su usled dela iz stava 1. ovog člana nastupile teške posledice za oštećenog ili je učinilac pribavio imovinsku korist u iznosu koji prelazi četristopedeset hiljada dinara,kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina i novčanom kaznom.(3) Ako je delom iz stava 1. ovog člana pribavljena imovinska korist u iznosu koji prelazi milion i petsto hiljada dinara,učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina i novčanom kaznom.(4) Za delo iz stava iz stava 1. ovog člana gonjenje se preduzima po predlogu.
mariopan mariopan 09:53 28.09.2012

Re: 12345678910

kukusigameni
Krivični zakon Republike Srbije

.... ili nedovoljnu sposobnost za rasuđivanje oštećenog,kazniće se zatvorom do tri godine i novčanom kaznom.(2) .........


Svašta lepo kaže zakon....ali...čak i kada se naplaćuje realna vrednost duga + kamata kao što naplaćuju banke, postoje slučajevi gde neki drugi delovi ovog zakona nisu ispoštovani, kao na primer "neko ko nije u stanju da rasuđuje" i onda se ne presuđuje u korist dužnika, to se zanemari na sudu.


Bilo je to u ono vreme kada su nas banke masovno i telefonom saletale da kod njih otvaramo račune i uzimamo pozajmice.

Dečko iz komšiluka, blago retardiran, izgubio je kuću u kojoj je živeo, uzela mu banka i prodala za neki manji dug koji je napravio kada je na čekove kupio TV i kompjuter, (kojim nije ni znao da se služi ali su ga drugari, takođe deca iz komšiluka na to nagovorili da bi se svi zajno igrali igrice) i neko vreme pazario hranu, uglavnom slatkiše, a nije radio i nije imao prihode.

Nekadašnji staratelji (dok je bio maloletan), koji su mu donosili obroke i nastavili da paze na njega, pojma nisu imali da on ima čekovnu i da troši ono što realno nema.

Kako je uopšte dobio čekovnu knjižicu, račun u banci i priliku da se zadužuje?
Kako niko na sudu ( pa ni njegov advokat) nije potegao njegovu očiglednu retardiranost?
Iako je bio punoletan on nije bio sposoban da rasuđuje i bio je na nivou deteta.

Kuća je prodata, ostatak para je dobio na ruke, platio advokata, spiskao ostatak za nekoliko dana i sada je beskućnik.

Kako njega sud nije zaštitio?
Tako se neke priče završavaju šta god da piše u zakonu.

A od skoro i najskorije:

Starici koja je skroz izgubljena (alchajmer) prodavci "od kuće do kuće" uvalili Kirbi usisivač, ona lepo potpisala sve papire i zadužila se za 2 500 evra. Živi sama i paze je neki rođaci koji su tako neuki da nisu pojma imali kako da reše problem.
Srećom pa se to nije završilo plenidbom imovine nego došli, pokupili svoju mašinu i otišli, jer im je neki pametan lik zapretio tužbom.

ecce-florian ecce-florian 10:23 28.09.2012

Re: 12345678910

pomoć Cerskom ( izeš blog bez ilustracija, zato Daumier)

Ako mene pitaš, advokati brane jedino svoj duboki džep od nestašice para,




neutaživu pohlepom za novcem i standard svog jadnog advokatskog žitija, i nikog drugog.



najveći broj je običan pohlepni šljam koji gleda samo svoj džep i ništa drugo.



advokata koji osim verbalne stručnosti i korupcije, skoro ni jednu drugu stručnost nemaju.




ali na kraju tunela svetlo

Nastranu što poznajem veliki broj savesnih advokata



ps

Kako znaš kakvi su ovi što ih ti ne poznaješ?
freehand freehand 10:28 28.09.2012

Re: 12345678910

Kako znaš kakvi su ovi što ih ti ne poznaješ?

Cerskog pitaš?
Usuđuješ se ovakvo pitanje Cerskom da postaviš?!
Pa on zna sve o svemu o čemu nema pojma!
alselone alselone 10:52 28.09.2012

Re: 12345678910

Pa on zna sve o svemu o čemu nema pojma!


Iz njegovog sarkofaga se vidi najdalje.
dragan7557 dragan7557 11:32 28.09.2012

Re: 12345678910

ecce-florian
Kako znaš kakvi su ovi što ih ti ne poznaješ?


Ovo je jedino relevantno pitanje.

Iz sudske prakse.

cerski

p.s. sličuljci koje si postavio su slika i prilika jednog prohujalog vremena koje danas recimo opisuje Charles Palliser*, a koje se danas kada je advokatura i respekt prema istoj u Srbiji u pitanju ponovo restauriralo.

Za ostale, uvek iste "mudrace" sa bloga:

No comment!

* Charles Palliser, "The Quincunx, The Inheritance of John Huffam."
dragan7557 dragan7557 11:41 28.09.2012

Re: treba li još neki primer?

mariopan:
Kako niko na sudu ( pa ni njegov advokat) nije potegao njegovu očiglednu retardiranost?
Iako je bio punoletan on nije bio sposoban da rasuđuje i bio je na nivou deteta.


ecce-florian
pomoć Cerskom ( izeš blog bez ilustracija, zato Daumier)

Ako mene pitaš, advokati brane jedino svoj duboki džep od nestašice para,




neutaživu pohlepom za novcem i standard svog jadnog advokatskog žitija, i nikog drugog.



najveći broj je običan pohlepni šljam koji gleda samo svoj džep i ništa drugo.



advokata koji osim verbalne stručnosti i korupcije, skoro ni jednu drugu stručnost nemaju.




ali na kraju tunela svetlo

Nastranu što poznajem veliki broj savesnih advokata



ps

Kako znaš kakvi su ovi što ih ti ne poznaješ?

Jedan od izvora je ovde navedena životna, drugi dole navedena sudska praksa.

cerski
dragoljub92 dragoljub92 23:39 27.09.2012

STOP BANDI ZELENOJ!

na kraju, ovdašnji mediji se ne upuštaju detaljnije u temu zelenašenja. Uglavnom prenose agencijske vesti o hapšenjima zelenaša u manjim gradovima po Srbiji ili o nekom incidentu sa dužnicima, ali se ne bave hrabro, kritički i istraživački o ovoj pogubnoj vrsti kriminala.


cek malo bre filipe, ti ono bese novinar, pa sedi pa se baci malo na istrazivacko novinarstvo,batali pamflete.
@wladaksy, ti ne mozes da me razocaras komentarima ,al mi ovde nije jasno na cijoj si strani sag.
i bas bi voleo da vidin banku koja bi meni dala pozajmicu ili kredit a da je pod NBS
vecina ljudi koja zajmi kod zelenaza su 50% budale,50% kockari i 50% smutljivci ostali su izgubljeni u relaciji prostorvreme i za zaljenje.daklem filipe plajvaz i blokce u djep pa na put u istrazivanje.
ivana23 ivana23 23:49 27.09.2012

Re: STOP BANDI ZELENOJ!

highshalfbooze highshalfbooze 07:37 28.09.2012

Re: STOP BANDI ZELENOJ!

bas bi voleo da vidin banku koja bi meni dala pozajmicu


Ako počneš da se baviš politikom, možeš da dobiješ od Agro banke. Ne treba ni da vratiš.
NNN NNN 09:35 28.09.2012

Kad sam video naslov

pomislio sam da ima nešto protiv zelenih
(Đilas naručio tekst protiv treehugger-a, ili nešto slično),
kad ono indirektno agitovanje za pripajanje Republike Srpske!
ecce-florian ecce-florian 11:59 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

Da znaš da nisi daleko od istine. Jedino što Cerski neće da ti pomogne informacijama iz prve ruke. Evo mala pomoć .

Naziv "zelenaški" istorijski potiče iz perioda kad su se krediti seljacima da prežive zimu kada je bio loš urod ( kao ove godine) davali s jeseni ( za hranu i ogrev) a povraćaj ugovarao u poljoprivrednim proizvodima koji još nisu ubrani ( na zeleno) od uroda naredne godine,a po cenama koje su bile znatno ispod tržišne.

Ovo stoga nikako ne treba brkati npr sa akcijom ozelenjavanja Beograda ili greenfield investicijama u Srbiji
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:11 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

Pa to sam i napisao u uvodu bloga - poreklo smešno-tužne oznake "zelenaši"!
alselone alselone 13:00 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

Pa to sam i napisao u uvodu bloga - poreklo smešno-tužne oznake "zelenaši"!


Filipe, nisi jos uvek objasnio kako si Banja Luku smestio u Srbiju.
Mozes to uraditi?
ecce-florian ecce-florian 13:08 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

Izvini , nisam pročitao tekst, nego sam se uplačio da ovaj izraz ljudi ne povežu sa npr nekim resornim ministarstvom, kao npr Ministarstvo za ekologiju, znaš ono "zeleni" , pa da ono bando poveću još sa najnovijim vestima ( ne onim iz 2010. ) i eto ti nesporazuma.


Čekaj, NE, ovo je grška ( povukli me tagovi Politika i sugrađani ), ovde ide ova fotografija

dragan7557 dragan7557 13:16 28.09.2012

Re: za funkcionalno pismene

NNN 10:35 28.09.2012
Kad sam video naslov
pomislio sam da ima nešto protiv zelenih

ecce-florian 12:59 28.09.2012
Re: Kad sam video naslov
Da znaš da nisi daleko od istine. Jedino što Cerski neće da ti pomogne informacijama iz prve ruke. Evo mala pomoć .


Niti ti imaš pojma sa srpskim jezikom niti ovaj Filip kao ni novinar Politike a i ostatak blogo-pismenjaka, koji se ovde prave hm.... bukvalno nema pojma ni sa srpskim a ni sa drugim jezicima.

Lihvarenje ili zelenašenje niti ima veze sa poljoprivredom niti sa seljacima, kao što Fili prepisa "definiciju" pojma a ostali preuzeše i nasta lanac pokvarenih telefona upravo zbog Filipa:

LIHVARENJE ILI ZELENAŠENJE - srpaska reč UŠUR je inače ranije upotrebljavana za označavanje ove kriminalne radnje.

Isti pojam se upotrebljava i u engleskom jeziku "Usury" za detalje vidi "Usury Law."


Definicija:

Lihvarstvo ili zelenaštvo
je izraz pod kojim se u najširem smislu podrazumevaju ekonomski odnosi ili pravni poslovi komercijalne prirode(kupoprodaja ili zajmovi), pri čemu jedna strana zloupotrebljava nečiji težak ekonomski položaj:.

U užem smislu se pod tim podrazumeve davanje zajmova uz neuobičajeno visoke kamate, uključujući i one koje predstavljaju kršenje zakona, u kom slučaju se koristi izraz kamatarenje.

Znanje srpskog jezika vam je gospodo "mudraci" i novinari toliko da možete u prvi razred Osnovne Škole, mada bih ja preporučio prvo pačiju, neće škodititi.


cerski
alselone alselone 13:19 28.09.2012

Re: za funkcionalno pismene

Znanje srpskog jezika vam je gospodo "mudraci" i novinari toliko da možete u prvi razred Osnovne Škole,



Filip Mladenović Filip Mladenović 13:20 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

alselone
Pa to sam i napisao u uvodu bloga - poreklo smešno-tužne oznake "zelenaši"!Filipe, nisi jos uvek objasnio kako si Banja Luku smestio u Srbiju. Mozes to uraditi?


Na svim popisima do sada izjašnjavao sam se kao JUGOSLOVEN. Putujem po svim republikama bivše SFRJ, družim se sa ljudima, dopisujem se... Dakle, Banja Luka je u Jugoslaviji, a ne u Srbiji.
I evo, juče pročitah sjajan intervju sa Borisom Vukobratom u dnevnom listu "BLIC". U zaključku, na pitanje novinara "Šta smo izgubili cepanjem SFRJ?" Boris Vukobrat odgovara: "Šta nismo? Pre svega ono za šta smo se svi busali u prsa - NACIONALNI SUVERENITET. Nijedna od novoosnovanih država ga nema. Mi smo kroz naš razlaz delegirali naš suverenitet komšijama, koje smo pustili u vlastitu kuću da uvedu red. To je prva i najveća greška!"
ecce-florian ecce-florian 13:22 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

Isti pojam se upotrebljava i u engleskom jeziku "Usury" za detalje vidi "Usury Law."

JEEEEEEE, to Cerski. Pretpostavljam da su reš "ušur" Englezi preuzeli iz Srpskog jezika sa prvim kreditnim plasmanima na Balkan
dragan7557 dragan7557 13:38 28.09.2012

Re: Kad sam video naslov

ecce-florian
Isti pojam se upotrebljava i u engleskom jeziku "Usury" za detalje vidi "Usury Law."

JEEEEEEE, to Cerski. Pretpostavljam da su reš "ušur" Englezi preuzeli iz Srpskog jezika sa prvim kreditnim plasmanima na Balkan

Priupitaj nekog starijeg a možeš i da pogledaš u neki rečnik pre nego što se frljaš sa komentarima.

Ako imaš neka veze sa pravima onda ćeš objašnjenje naći i u predratnom (WW II) leksikonu pravnih izraza i u zakonodavstvu Kraljevine Jugoslavija kao i SFRJ a bogami i današnjim leksikonima pravnih izraza.

Mnogo se ti razumeš u advokaturu, bre!

I nemoj da pretpostavljaš nego nauči, šta znače ove tri reči koje označavaju jedan te isti pravni pojam. Pre nego se i ti i ostale "sveznalice" poput Filipa i novinara "Politike"(kao i ostalih što su na prečac postali zelembaći) javno iskazujete kao potpuno neznanje srpskog jezika kako u "Politici" tako i na ovom blogu.

cerski
NNN NNN 13:42 28.09.2012

no resist

Ovo je baš moćno - 2 i po u 1 kombinacija:

cerski + krkar + (malo) omega

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana