Društvo| Reč i slika

Zar njima naša deca izgledaju ovako?!

natasavb RSS / 28.09.2012. u 11:13

Ponekad sam srećna što Aleksa neke stvari ne razume.
  Sigurna sam da bi on bio nesrećan kad bi shvatio da ga neko vidi kao uveo, siv, iz  zemlje iščupan cvet, a drugu decu kao nasmejano cveće raznih boja.

 

 

images?q=tbn:ANd9GcT9pJXkYox6NQX2fljC8rDObKrLm11GQYeBIJjDKfY6l9jdN_Qp


 

 


P.S. Ovo je plakat Dečije nedelje koja je ove godine posvećena inkluziji i pravima dece sa teškoćama u ravoju, koji me ostavio bez teksta.

P.P.S. Ne sumnjam u dobre namere, ali ipak, malo, samo malo povedite računa o ovakvim stvarima. Bitne su, veoma.
Slika uvek govori više od reči.



Komentari (411)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 12:28 28.09.2012

Re: Loš dizajn

anakcosa
i novi cvetić (koji treba lepše da izgleda - postoji različito cveće i u prirodi; mogao je svaki cvet da bude različit i po obliku a ne samo po boji latica) može da pristiže na prazno mestašce koje samo njega čeka i gde će mu biti lepoEto rešenja! Hvala Jukie!



ja bih nacrtala raznu vrstu cveca u saksiji i jos jedan, opet razlicit, svi u boji, samo ovaj izdvojen je tuzan-kao poruku, da bi u zajednici i on bio nasmejan i da je to prirodnija varijanta,...pri tome, bi recimo dva cveta u skasiji, bila zacudjenja sto je ovaj izdvojen tuzan, a jedan bi ga pozivao da im se pridruzi!
mcvet mcvet 12:59 28.09.2012

Re: Loš dizajn

angie01
anakcosa
i novi cvetić (koji treba lepše da izgleda - postoji različito cveće i u prirodi; mogao je svaki cvet da bude različit i po obliku a ne samo po boji latica) može da pristiže na prazno mestašce koje samo njega čeka i gde će mu biti lepoEto rešenja! Hvala Jukie!



ja bih nacrtala raznu vrstu cveca u saksiji i jos jedan, opet razlicit, svi u boji, samo ovaj izdvojen je tuzan-kao poruku, da bi u zajednici i on bio nasmejan i da je to prirodnija varijanta,...pri tome, bi recimo dva cveta u skasiji, bila zacudjenja sto je ovaj izdvojen tuzan, a jedan bi ga pozivao da im se pridruzi!


Bravo, Angie
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:19 28.09.2012

Re: Loš dizajn

mogao je svaki cvet da bude različit i po obliku a ne samo po boji latica


naravno!

i mogao i trebao i morao.

ovako, ko klonovi u kutiji, jaja u kartonu... meni vrlo odbojno. pa još svi isti, stisnuti u onoj saksiji, dubokoj i tesnoj. ko oni kineski plastični cvetići što kad im staviš bateriju svi klimaju na isti način.

promašaj.

deca nisu tapete, pa da moraju da se uklapaju, ni crepovi na krovu, pa da svi treba da budu isti.

i nije ih lepo držati tako stisnuto ni na crtežu.

uvelo cveće neću ni da komentarišem, dobro ga nisu spalili, ili stavili u posebnu kutiju za kompost ovom plastikanerima.

da sam ja dete, imala bih neodoljivu želju da pobegnem i iz te tesne saksije za male klonove u praznom prostoru i od tih sivih dlanova




miloradkakmar miloradkakmar 12:41 28.09.2012

Nije lepo

Ilustrator je mogao da u saksiji prikaže cvetove kojima je potrebna inkluzija, a u ruci one kojima nije.

A, potrebna je i jednima i drugima.
mirelarado mirelarado 13:22 28.09.2012

Re: Nije lepo

A, potrebna je i jednima i drugima.


Зато је слоган добар, шаље управо ту поруку, док илустрација може различито да се тумачи.

Ево неколико примера из Италије:





babmilos babmilos 13:01 28.09.2012

.

Ne verujem u loše namere, mislim da se radi o raširenoj pojavi tuposti u mozgu.

Cvet u ruci treba da bude jednako šaren kao oni u saksiji, i gotovo.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:13 28.09.2012

Re: .

babmilos
Ne verujem u loše namere, mislim da se radi o raširenoj pojavi tuposti u mozgu.

Cvet u ruci treba da bude jednako šaren kao oni u saksiji, i gotovo.


Ja sam razumela da to i Nataša misli. Kako je već više puta ponovila, ovde se radi o ljudima koji se bave promovisanjem inkluzije sve dece, to im je posao, a u stvari su pokazali da ne razumeju suštinu te priče. Ilustrator to ne mora da zna, ali moraju da znaju oni koji su plakat odobrili i objavili a sad se brane dobrim namerama.
babmilos babmilos 13:49 28.09.2012

Re: .

Kad je moje dete bilo usamljen cvet, ono je ipak nalazilo način da bude šareno. Svako, svako je dete šareno na svoj način.

Ljuti me, Snežo, što ljudi dobiju posao i neće da sednu sat vremena da razmisle. Da se informišu. Bar je sada to lako. Nego hajd' radi, uzmi pare i beži.

Jeste, kontrola je odgovorna. Ali hajde malo profesionalizma struke, bilo koje, ovo je odličan (i tužan) primer. Da se kopira stil Dušana Petričića, nema problema. A da se razmisli šta se crta, e to već ne bi išlo.

I nije opravdanje ako je baš ovakva ilustraciju tražena. Ovakva ilustracija je loša, uvredljiva i ne treba da postoji. Neka je crta neko drugi. Pa i kad drugi i treći to isto kažu, onda će dozvati pameti.
Biljana 77 Biljana 77 13:33 28.09.2012

Ja se ne mogu načuditi

da ima nekog ko ne uviđa koliko je plakat u najmanju ruku promašen, a što reče dr M, mene stvarno i rastužuje.

Kakva god da je bila zamisao ilustratora, poenta je promašena. Iz milion razloga. Prvi je što se estetsko vrednovanje na bilo kom crtežu ne može isključiti. Nešto je lepo ili ružno. (Nadam se da neće da se nađe neki pametnjaković da raspravljamo o estetici ružnog i sl.) A cvet van saksije je prosto nacrtan ružno, dok su ostali lepi. Može poruka da piše, može da ima sto implikacija, ali jedno je očigledno - cvet van saksije osim što je usamljen, tužan, siv, trebaju mu drugari, treba mu saksija (i možemo da filozofiramo do sutra šta je sve pesnik hteo da kaže) je RUŽAN. A on treba da predstavlja neku decu. Meni stvarno nije jasno da neko ne vidi koliko je pogrešno.

ps. postaviću plakat na FB da napravim mini anketu šta misle ljudi o njemu, onako bez komentara sa moje strane... baš me zanima utisak.

Inače mislim da je jukie dao odličan predlog kako je trebalo da izgleda.

+ deo o "usrećavanju" sađenjem u saksiju... Veoma je nepravedno pretpostaviti da su deca "van saksije" nesrećna; njima nije potrebno da ih neko usrećuje inkluzijom, već da ih prihvati kao jednake.
angie01 angie01 13:50 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

a koje dete je srecno, ako je izdvojeno?

svako tezi da bude sa drugarima i da se igra sa njima!

natasavb natasavb 13:54 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

a koje dete je srecno, ako je izdvojeno?

Jeste tuzno, ali nije sivo, uvelo bezivotno, kako je predtavljeno na ovom plakatu.
antioksidant antioksidant 13:56 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

svako tezi da bude sa drugarima i da se igra sa njima!

generalizacija
svako dete je različito
(ja imam 2 deteta u kući to je 14 različitih svetova)
angie01 angie01 13:59 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

natasavb
a koje dete je srecno, ako je izdvojeno?Jeste tuzno, ali nije sivo, uvelo bezivotno, kako je predtavljeno na ovom plakatu.


moja replika je na Biljanin komentar o tuznom detetu, koji sam shvatila da je upucen mom predlogu kako bi plakat trebalo da se izmeni, a ne na postojeci!
Biljana 77 Biljana 77 14:08 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

moja replika je na Biljanin komentar o tuznom detetu, koji sam shvatila da je upucen mom predlogu kako bi plakat trebalo da se izmeni, a ne na postojeci

Nije upućen tebi.

EDIT: Upućen je onima koji ne shvataju nešto drugo, koji pplaze od ideje "nesrećnog deteta", a to je babmiloš lepo dole napisao:

Ali usamljeni cvet nije tužan, niti ga treba predstavljati kao tužnog. Dete koje treba da bude sa svojim drugarima ima ko da voli. Ono ne pati, već mi odrasli patimo jer znamo da je njemu mesto i tamo, među svojim vršnjacima.
angie01 angie01 14:10 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

antioksidant
svako tezi da bude sa drugarima i da se igra sa njima!generalizacijasvako dete je različito(ja imam 2 deteta u kući to je 14 različitih svetova)


pa taj deo nije- naravno, mera je razlicita!

htedoh da kazem, da jasna i razumljiva poruka plakata mora da postoji-znaci, neophodno je da su deca zajedno i jednaka i zbog jednih i zbog drugih-ovi sto su u saksiji ne razumeju zasto je ovaj usamljen i tuzan i zovu ga, jer je jedino tako sve u redu!

taj izdvojeni cvet ne mora da bude dete sa teskocama u razvoju- moze da bude bilo koje dete- samo je princip tu bitan!


ja tako btw shvatam i ovaj prikazani plakat- dete u rukama je izdvojeno dete, bilo koje!
angie01 angie01 14:25 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi


Nije upućen tebi.

EDIT: Upućen je onima koji ne shvataju nešto drugo, koji pplaze od ideje "nesrećnog deteta", a to je babmiloš lepo dole napisao:


dobro, ja sam mislila, posto i u mojoj verziji postoji tuzno dete!

al, kad smo vec kod toga- pa svu decu ima ko da voli- ne radi se tu o tome i onaj uveli cvet tamo neko drzi pazljivo i nezno- ovde se radi o integisanju u drustvo o tome da oni treba da su zajedno!
Jukie Jukie 15:27 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

angie01
a koje dete je srecno, ako je izdvojeno?svako tezi da bude sa drugarima i da se igra sa njima!

Izvini, imam traumu od ove izjave otkako me je učiteljica poklopila njom u valjda četvrtom razredu, kada smo radili pesmu "Dobar a slučajno sam", i kada smo brainstormovali šta bismo sve uradili kada bismo naišli na nekoga ko je dobar a slučajno sam, i svi su imali ideje tipa "vukao bih ga ovamo, vukao bih ga onamo" (vodio bih ga da igra fudbal, da se igramo klikera, vamte tamte) i na kraju sam digao ruku i rekao "A možda taj koji je dobar ŽELI da bude malo sam", u smislu dojadilo mu je da ga svi razvlače ovamo i onamo da radi stvari kojih oni žele da se igraju, pa možda želi da se malo bavi onim što njega interesuje (npr. da čita knjigu ili gleda Opstanak ili crta stripove ili bilo šta gde ima vremena za sebe) a učiteljica je rekla glasom kao Teri Pračetova smrt:
ONAJ KOJI JE DOBAR NIKADA NE ŽELI DA BUDE SAM
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 15:33 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

Jukie
A možda taj koji je dobar ŽELI da bude malo sam.


ONAJ KOJI JE DOBAR NIKADA NE ŽELI DA BUDE SAM



Eto, to je baš ilustracija priče o prihvatanju različitosti. Mi uporno pokušavamo da nateramo decu/ljude da se uklope, da se promene, da se poprave, da više liče na ostale.To nije prihvatanje.
Jukie Jukie 15:49 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi

sneza.lazarevic

to je baš ilustracija priče o prihvatanju različitosti. Mi uporno pokušavamo da nateramo decu/ljude da se uklope, da se promene, da se poprave, da više liče na ostale.To nije prihvatanje.

Da, taj stav nastavnika me je pratio kroz celo detinjstvo; pa što se ne potrudiš da budeš više kao oni, pa će te bolje prihvatati (a "oni" su kao grupa opisana dole u incidentu sa toboganom; ja ne želim da budem "više kao oni" ).

i "mora da si ih ti nekako provocirao, ne, sigurno jesi, ne bi oni tek tako krenuli da te diraju"
Doduše o čemu mi pričamo kada znamo šta će se dešavati kroz nedelju dana u gradu i kada na to već gledamo kao na uobičajen sezonski sukob
Biljana 77 Biljana 77 18:08 28.09.2012

Za početak

postaviću plakat na FB da napravim mini anketu šta misle ljudi o njemu, onako bez komentara sa moje strane... baš me zanima utisak.


jedna od mogućnosti koju je predložio jedan od anketiranih drugara:



Komentare ću kasnije.
angie01 angie01 20:49 28.09.2012

Re: Ja se ne mogu načuditi


Izvini, imam traumu od ove izjave otkako me je učiteljica poklopila njom u valjda četvrtom razredu, kada smo radili pesmu "Dobar a slučajno sam", i kada smo brainstormovali šta bismo sve uradili kada bismo naišli na nekoga ko je dobar a slučajno sam, i svi su imali ideje tipa "vukao bih ga ovamo, vukao bih ga onamo" (vodio bih ga da igra fudbal, da se igramo klikera, vamte tamte) i na kraju sam digao ruku i rekao "A možda taj koji je dobar ŽELI da bude malo sam", u smislu dojadilo mu je da ga svi razvlače ovamo i onamo da radi stvari kojih oni žele da se igraju, pa možda želi da se malo bavi onim što njega interesuje (npr. da čita knjigu ili gleda Opstanak ili crta stripove ili bilo šta gde ima vremena za sebe) a učiteljica je rekla glasom kao Teri Pračetova smrt:
ONAJ KOJI JE DOBAR NIKADA NE ŽELI DA BUDE SAM


da nisi malo bukvalan!

ko jos trazi ili zeli ili sta god, da stalno bude sa nekim- ovde se radi o izopstenju! I ono je uvek bolno po pojedinca!

kao nisi cuo za mobing dece prema nekome ko je debeo ili nosi naocare ili nije dovoljno spretan?

Do potpunog ne prihvatanja i sa svakodnevnim podsmevanjem i maltretiranjem!
Biljana 77 Biljana 77 11:04 29.09.2012

elem, napravih

mini anketu


-Koga ne mrzi da mi prokometariše šta misli o ovom plakatu koji je zvanični plakat Dečije nedelje posvećen ove godine inkluziji. Da li je dobar? Da li je razumljiv? Da li promoviše ideju inkluzije na vama prihvatljiv način? A jeste, zašto jeste, ako nije, zašto ne?

Odgovorili su ljudi koji nemaju decu sa teškoćama u razvoju ili nemaju decu uopšte i ne žive u BloguB92 već u Srbiji, čisto objektivnosti radi.

Valentina: Otkaz autorima.

Anita: Ne znam šta je dizajner zamislio, ali meni se ne dopada. Zar su drugačija deca uvelo cveće!? Strašno!
Bilo bi ok da su umesto uvelog cveta nacrtali npr. veselu lalu - to pokazuje različitost, ali i kazuje da su sva deca cveće naše bašte...


Lena: Nejasan. Daje mogucnost vise tumacenja. Npr. moze da sugerise i sasvim suprotnu ideju: da su deca sa posebnim potrebama bolja kad su zajedno, ukorenjena na jednom zajednickom mestu. A to svakako nije bila ideja autora. Takodje: skolstvo je po autoru saksija, a ne basta?! interesantno. Ali to nije tema. A onaj uveli cvet treba da sugerise da su deca sa posebnim potrebama trulež ovog društva, a ne različitost? Volela bih da čujem šta autor ima da kaže (verbalno, grafički je to već odradio) o školstvu, inkluzijii i deci sa posebnim potrebama.

Nikola: Naravno da nije dobar, vrlo je loš. A i rekao bih da šalje suprotnu poruku, izgleda kao da se uklanja uveli cvet od zdravih...

Jelena: Valjda je cilj inkluzije da se dete ne oseca kao ovaj "drugaciji" cvet, da su svi jednaki, a slika, cini mi se, govori drugacije...

Ivan: Slažem se sa svima ovde, na ovaj način se deca sa posebnim potrebama direktno stigmatizuju jer su predstavljena kao uveli cvet. Bolje bi bilo da je isto nasmejan cvet druge vrste ili isti cvet druge boje... Ima i milion drugih načina, kao recimo da dete sa specijalnim potrebama bude deo slagalice (puzzle) koji traži svoje mesto da bi sve bilo kompletno ili recimo da ostala deca budu četiri prsta ruke a dete sa posebnim potrebama palac ali u suštini čine skladnu celinu ili... ma ima mnogo boljih načina!!!



milan_m2012 milan_m2012 13:34 28.09.2012

Ko uzima pare?

Zastupam iste stavove kao Nataša i Snežana. Ilustrator nije kriv. On je uradio ono što su od njega tražili. Sad su svi za inkluziju iako najčešće ne znaju pravo značenje tog pojma. Neko je uzeo pare za ovaj projekat-plakat kao niz drugih od kojih osobe iz marginalizovanih nemaju nikakve koristi. Muka mi je od ljudi koji bili tvrdi zagovornici institucionalizacije, a sad govore da su za inkluziju, jer su tu ~namirisali~ pare. Oni se uvek nesvesno odaju kao i autori ideje za plakat.
natasavb natasavb 09:50 29.09.2012

Re: Ko uzima pare?

Sad su svi za inkluziju iako najčešće ne znaju pravo značenje tog pojma.


Milane, ti si neko ko ima puno pravo da ovo izjavi.

Za one koji ne znaju, Milan je jedan od pionira inkluzije u nasoj zemlji.
Kada mnogi nisu ni znali sta je inkluzija, Milan se trudio da je sprovodi.
Ono sto je on poceo da radi pre dvadesetak godina je umnogome dovelo do ovoga gde smo sada, i ma koliko to nama sada lose izgledalo, daleko je od onoga sa cim se on suocavao.

Hvala ti, Milane, sto si se registrovao na blog i ukljucio u ovu diskusiju.
Meni su tvoji komentari i saveti uvek dragoceni.
Cak i kad se ne slazemo. :)
jennym jennym 13:37 28.09.2012

:(((

Ovaj crtez je uzasan, pogotovo nakon jucerasnjeg iskustva bas mi je tesko pao.
Odvedem decu u park, jedan jedini u celoj opstini. Jedna devojcica na ljuljasci (za pricu vazno da ima teskoce u razvoju, ispravite me ako se drugacije kaze), nema vise dece, gomila smeca rasuta po igralistu. Pokupim smece u tri prazne kante, tri kamere snimaju (?!). Moja deca na toboganu, devojcica dosta starija od njih (oko 13-14 godina ima) ne silazi sa ljuljaske, i tako preko sat vremena. Mladji sin ode do nje i brblja nesto, ona se nasmesi i nastavi da se ljulja. Tik uz igraliste je srednja skola, i zvoni zvono, izlaze djaci, veliki odmor. Penju se po toboganu, bacaju limenke od piva, pakujem decu da idemo jer se sada 'veliki' igraju , kad cujem kako nekoliko njih dobacuje ruzne reci devojcici , ona se smeje, okuplja se dvadesetak tih decaka (ili stoke, celo odeljenje pretpostavljam automehanicara ili limara), govore joj svasta, hoce da je cusnu i da je tuku sto se samo smeje, stajebiloglupacomamutij... je najblaza psovka...
Zamolila sam ih da prestanu i dobila slicne izraze, ali su otisli...Bila sam ljuta na sebe sto sam dozvolila da je maltretiraju tih pet minuta, i danas me to muci. I zatecena, nikada tako necem nisam prisustvovala niti mogla da zamislim da se moze desiti. Ne znam sta da uradim i kako da postupim sledeci put.
cult cult 13:49 28.09.2012

Nisam

čitao ostale komentare, samo Natašin tekst.

Kapiram osetljivost, naravno.
Medjutim, kome je namenjen ovaj plakat?
Napisala si da je plakat za "Dečju nedelju" koja je ove godine posvećena inkluziji.
Znači, poruka plakata usmerena je prvenstveno ka deci kojoj nije potrebna inkluzija ,dakle većini, i njihovim roditeljima.
Šta takva deca i roditelji prvo vide na ovoj slici?
Cvetiće koji su zajedno, jedan do drugog, srećni i šareni, osmehuju se, i jedan koji je tužan jer je bio van saksije, daleko od njih, jako usamljen.
Tu su ruke koje ga nežno i pažljivo spuštaju medju ostale cvetiće.
Poruka je preneta.
I deci i roditeljima.
To jednostavno nije uvredljivo. Niti se vidi namera.
Da nije ovog teksta, nikad ne bih pomislio da ovako nešto može da uvredi.
natasavb natasavb 13:53 28.09.2012

Re: Nisam

To jednostavno nije uvredljivo. Niti se vidi namera.
Da nije ovog teksta, nikad ne bih pomislio da ovako nešto može da uvredi.


Meni je veoma uvredljivo predstaviti bilo koje dete na onakav nacin.
Ali to sam ja.
cult cult 13:54 28.09.2012

Re: Nisam

Meni je neshvatljivo da ne kapiraš kome se poruka šalje.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:54 28.09.2012

Re: Nisam

natasavb
To jednostavno nije uvredljivo. Niti se vidi namera.
Da nije ovog teksta, nikad ne bih pomislio da ovako nešto može da uvredi.


Meni je veoma uvredljivo predstaviti bilo koje dete na onakav nacin.
Ali to sam ja.


I nije postojao drugi način da se to usamljeno dete predstavi? Biljana je gore baš o tome pisala, pa da se ne ponavljam
babmilos babmilos 13:55 28.09.2012

Re: Nisam

Cvetiće koji su zajedno, jedan do drugog, srećni i šareni, osmehuju se, i jedan koji je tužan jer je bio van saksije, daleko od njih, jako usamljen.

Ali usamljeni cvet nije tužan, niti ga treba predstavljati kao tužnog. Dete koje treba da bude sa svojim drugarima ima ko da voli. Ono ne pati, već mi odrasli patimo jer znamo da je njemu mesto i tamo, među svojim vršnjacima. I da svi treba da uložimo malo truda da tamo i bude.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:56 28.09.2012

Re: Nisam

cult
Meni je neshvatljivo da ne kapiraš kome se poruka šalje.


Kome god da se šalje, šalje se poruka o našoj deci
A naša deca (moj sin, Natašin, Anin...) se predstavljaju na uvredljiv način
antioksidant antioksidant 13:57 28.09.2012

Re: Nisam

To jednostavno nije uvredljivo

ok, sad ćemo zabraniti nekome da se oseća uvređenim, zato što mi to ne vidimo?
natasavb natasavb 13:58 28.09.2012

Re: Nisam

cult
Meni je neshvatljivo da ne kapiraš kome se poruka šalje.

Ne kapiram. Hajde mi objasni.
Koliko ja kapiram, poruka se salje javnosti, a valjda smo i moje dete i ja ta javnost.
Imas dvoje dece, hajde ih, molim te, pitaj da li bi voleli da ih neko predstavi kao onaj uveli cvet, ma koja poruka da je upitanju.
cult cult 13:59 28.09.2012

Re: Nisam

Ali usamljeni cvet nije tužan,


To što je taj cvet tužan je u cilju izazivanja emocije, brze, jasne, jednsotavne, onoj većini dece.
Guys, to nije plakat namenjen Nataši, ni Aleksi, to je za one druge koji ne kapiraju, nemaju vremena da kapiraju, niko im nije objasnio, koji se takvoj deci rugaju u školi, ispred zgrade, neće s njima da se igraju.
Pa bio je Natašin tekst o tome, jbt.
Ta slika je za njih, dakle.
Sigurno ne za Natašu.
Ni za sve vas svesne
Vama takva poruka nije potrebna.
natasavb natasavb 14:01 28.09.2012

Re: Nisam

antioksidant
To jednostavno nije uvredljivo

ok, sad ćemo zabraniti nekome da se oseća uvređenim, zato što mi to ne vidimo?

Bravo, AO!
Ako je i jedna osoba povredjena ovim plakatom, kao i upotrebom nekog termina, onda je to lose i treba da se menja.
antioksidant antioksidant 14:02 28.09.2012

Re: Nisam

Bravo, AO!

kolekcija se povećava
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:03 28.09.2012

Re: Nisam

Znači, poruka plakata usmerena je prvenstveno ka deci kojoj nije potrebna inkluzija ,dakle većini, i njihovim roditeljima.


Da, i kao takva je pogrešna.
Poruka glasi: Imajte sažaljenja.
A trebalo bi da glasi: Prihvatite različitosti.

EDIT: ta emocija o kojoj u drugom komentaru pričaš, to ti je isto kao i kad se političari dodvoravaju javnosti i onome što javnost oseća i misli, umesto da daju primer i pokažu pravac kako bi trebalo da izmene način mišljenja, pa samim tim i osećanja.

Plakat ne treba da jaše na postojećoj emociji. Plakat treba da usmeri ka ispravnoj emociji.
cult cult 14:03 28.09.2012

Re: Nisam

A naša deca (moj sin, Natašin, Anin...) se predstavljaju na uvredljiv način


Tužan cvet nije uvredljiv način.
Zar deca nisu tužna kad su sama, kad su izolovana?
Kad su drugačija od većine, pa u to doba surovosti, budu odbačena?
Zar nije baš divno to predstaviti tužnim cvetom?

Evo i moja deca su dva tužna cveta u onoj masi dece.
Drugaćija po mnoštvu razloga od većine školskih drugara, te zbog toga i pate ponekad. Pričaju o tome. Eto, meni je za devojčicu baš ta slika u glavi: lep, tužan cvet.
jennym jennym 14:03 28.09.2012

Re: Nisam

I devojcica iz mog komentara gore je nasmejani cvetic. Lepsi i bolji od ovih iz saksije koji su joj se podsmevali, cak pretili. Ima krupne crne oci i kratko je podsisana, kad joj se sincic zahvalio sto ga je ljuljala sa 'hvala, bato', siroki osmeh na njenom licu i 'ja sam seka'...
antioksidant antioksidant 14:03 28.09.2012

Re: Nisam

Tužan cvet nije uvredljiv način.

siv, bezbojan
kukusigameni kukusigameni 14:04 28.09.2012

Re: Nisam

Pratim diskusiju i ne znam šta da kažem. Verujem Nataši i ostalima da se na neki način osećaju uvređeno.
Ipak, mislim da je cveće zasađeno u saksiju, pogrešno polazište za opisivanje dece. Odatle kreću svi problemi.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 14:04 28.09.2012

Re: Nisam

cult
Ali usamljeni cvet nije tužan,


To što je taj cvet tužan je u cilju izazivanja emocije, brze, jasne, jednsotavne, onoj većini dece.
Guys, to nije plakat namenjen Nataši, ni Aleksi, to je za one druge koji ne kapiraju, nemaju vremena da kapiraju, niko im nije objasnio, koji se takvoj deci rugaju u školi, ispred zgrade, neće s njima da se igraju.
Pa bio je Natašin tekst o tome, jbt.
Ta slika je za njih, dakle.
Sigurno ne za Natašu.
Ni za sve vas svesne
Vama takva poruka nije potrebna.

Ali koja je poruka njima? Napisa gore Krugolina, je li poruka - sažalite se na ovog jadnička pa ga primite? Koju emociju pokušavaju da izazovu ovim crtežom?
cult cult 14:05 28.09.2012

Re: Nisam

Krugolina Borup
Znači, poruka plakata usmerena je prvenstveno ka deci kojoj nije potrebna inkluzija ,dakle većini, i njihovim roditeljima.


Da, i kao takva je pogrešna.
Poruka glasi: Imajte sažaljenja.
A trebalo bi da glasi: Prihvatite različitosti.


Jebote, dodjite malo u odeljenje mog sina, recimo, na roditeljski
pa recite "prihvatite različitosti" onoj roditeljskoj bulumenti, našikanoj Sulejmanom i Cecom. Baš su im tanušni ti osećaji za kapiranje sveta, naročito za drugačijost.
Aman, nije Srbija Blog b92.
natasavb natasavb 14:06 28.09.2012

Re: Nisam

koji se takvoj deci rugaju u školi, ispred zgrade, neće s njima da se igraju.

A prestace da im se rugaju ako se naglasi njihova razlicitost i to na ovakav nacin?!
Hajde, razmisli jos jednom.

Jbt, ovaj plakat vristi o tome kako su oni jadni.
Pa nikome od njih ne treba sazaljenje, vec samo sansa da se ukljuce onakvi kakvi jesu i da ih takve prihvate.

A nisu, ni sivi, ni tuzni, ni jadni i sasvim, sasvim je pogresno iz bilo kog razloga i namera ih predtavljati kao takve.
antioksidant antioksidant 14:07 28.09.2012

Re: Nisam

Ipak, mislim da je cveće zasađeno u saksiju, pogrešno polazište za opisivanje dece. Odatle kreću svi problemi.

kuku, hvala
antioksidant antioksidant 14:08 28.09.2012

Re: Nisam

Aman, nije Srbija Blog b92.

a ovde niko ne gleda sulejmana i ne sluša cecu?
cult cult 14:08 28.09.2012

Re: Nisam

Pa, dobro.
Mišljenja nam se razlikuju.
Nije mi nešto ovo tema u kojoj treba da se razvlačimo i natežemo u dvesta komentara.
Vi mislite tako, ja ovako. Svako iz svojih razloga.
Verovatno ste vi više u pravu, nego ja.
Al nešto mi se nije ćutalo o ovome.
natasavb natasavb 14:09 28.09.2012

Re: Nisam

Jebote, dodjite malo u odeljenje mog sina, recimo, na roditeljski
pa recite "prihvatite različitosti" onoj roditeljskoj bulumenti, našikanoj Sulejmanom i Cecom.

Zasto mi da dođemo, zasto im ti ne bi o tome nesto rekao?
Zar stvarno mislis da ja ne znam gde zivim i da moje dete ide u skolu gde su svi divni,krasni i puni razumevanja od samog pocetka?

Eto, to je tuzno, sto vecina sve to dozivljava kao nesto za sta treba da se borimo samo mi, roditelji dece sa teskocama u razvoju.
Cast izuzecima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:10 28.09.2012

Re: Nisam

Jebote, dodjite malo u odeljenje mog sina, recimo, na roditeljski
pa recite "prihvatite različitosti" onoj roditeljskoj bulumenti, našikanoj Sulejmanom i Cecom. Baš su im tanušni ti osećaji za kapiranje sveta, naročito za drugačijost.
Aman, nije Srbija Blog b92.


Tačno tako.
Zato sam ovaj svoj komentar koji si citirao nešto kasnije dopunila i s ovim:

EDIT: ta emocija o kojoj u drugom komentaru pričaš, to ti je isto kao i kad se političari dodvoravaju javnosti i onome što javnost oseća i misli, umesto da daju primer i pokažu pravac kako bi trebalo da izmene način mišljenja, pa samim tim i osećanja.

Plakat ne treba da jaše na postojećoj emociji. Plakat treba da usmeri ka ispravnoj emociji.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 14:10 28.09.2012

Re: Nisam

cult
A naša deca (moj sin, Natašin, Anin...) se predstavljaju na uvredljiv način


Tužan cvet nije uvredljiv način.


Ne znam kako da odgovorim i da li da odgovorim. Uvređenost je osećanje a ne odluka, dakle, ja se lično imenom i prezimenom osećam uvređenom da se moje dete ovako predstavlja. Ne samo da je taj cvet tužan, već je bezbojan, svenuo, siv - ružan što reče Biljana. I mislim da niko nema prava tako da ga predstavlja.
Biljana 77 Biljana 77 14:11 28.09.2012

Re: Nisam

Cvetiće koji su zajedno, jedan do drugog, srećni i šareni, osmehuju se, i jedan koji je tužan jer je bio van saksije, daleko od njih, jako usamljen.

Nije samo tužan. U tome je poenta. Beživotan je, siv, RUŽAN. Tako se ne predstavlja dete. Jer on treba da predstavi DETE, decu tj.

EDIT- Da ne brišem sada, mada je izlišan komentar posle Snežinog.
antioksidant antioksidant 14:11 28.09.2012

Re: Nisam

Verovatno ste vi više u pravu, nego ja.
Al nešto mi se nije ćutalo o ovome.

baš si fino išutirao ispod stola po cevanicama...
razgovaramo, šta se vređaš?
antioksidant antioksidant 14:12 28.09.2012

Re: Nisam

Plakat treba da usmeri ka ispravnoj emociji.

sažaljenje nije prava emocija
natasavb natasavb 14:13 28.09.2012

Re: Nisam

Ipak, mislim da je cveće zasađeno u saksiju, pogrešno polazište za opisivanje dece. Odatle kreću svi problemi.

Tek to je tema za sebe.
Mene samo zanima ko je stvarno ovo odobrio i ko odlucuje o ovakvim stvarima.
Atomski mrav Atomski mrav 14:14 28.09.2012

Re: Nisam

Jebote, dodjite malo u odeljenje mog sina, recimo, na roditeljski
pa recite "prihvatite različitosti" onoj roditeljskoj bulumenti, našikanoj Sulejmanom i Cecom. Baš su im tanušni ti osećaji za kapiranje sveta, naročito za drugačijost.


I šta misliš, hoće li ovakav plakat njima nešto da znači? Da je Ceca na njemu, možda bi bilo neke šanse... Dakle, opet promašaj.
alselone alselone 14:19 28.09.2012

Re: Nisam

Cvetiće koji su zajedno, jedan do drugog, srećni i šareni, osmehuju se, i jedan koji je tužan jer je bio van saksije, daleko od njih, jako usamljen.
Tu su ruke koje ga nežno i pažljivo spuštaju medju ostale cvetiće.


Isto ovako sam i ja video.

Cvetic nije toliko saren jer nije veseo jer je usamljen a ne zato sto je drugaciji.
cult cult 14:20 28.09.2012

Re: Nisam

antioxidantu, ako zelis da se raspravljas sa mnom na tim nivoima, molim te, naćićemo drugu temu na drugim blogovima ovde ili na tviteru. Ova nikako nije prikladna da ti bude arena.




Biljana 77


ja recimo nisam uočio da je "beživotan, siv i ružan", samo da je tužan. A biće srećan kad se spoji sa ostalima i biće šest nasmejanih cvetića.

Krugolina Borup


znao sam da ćeš skapirati. Enivej, do prave emocije će proći decenije i generacije. Početak je težak. I ja bih išao na tužan cvetić. Onako ad hoc. da odmah rešim problem. Mislim, kako deci prvih razreda osnovne škole jednostavnije objasniti sve to.

S. Lazarević:

Ne znam kako da odgovorim i da li da odgovorim. Uvređenost je osećanje a ne odluka, dakle, ja se lično imenom i prezimenom osećam uvređenom da se moje dete ovako predstavlja.


Shvatio sam to. Već iz Natašinog teksta.
Pokušao sam da se stavim u ulogu autora plakata koji nema lošu nameru.
Biljana 77 Biljana 77 14:20 28.09.2012

Re: Nisam

Jebote, dodjite malo u odeljenje mog sina, recimo, na roditeljski
pa recite "prihvatite različitosti" onoj roditeljskoj bulumenti, našikanoj Sulejmanom i Cecom. Baš su im tanušni ti osećaji za kapiranje sveta, naročito za drugačijost.
Aman, nije Srbija Blog b92.


Poenta je valjda da svako od nas nauči svog sina prihavatanju različitosti, pa će nekad Srbija biti Blog B92, mislim, ako je to ideal kome težimo. A da Srbija nije blog koji god, roditelji dece sa teškoćama sigurno znaju bolje od bilo koga drugog.
apach92 apach92 14:23 28.09.2012

Re: Nisam

natasavb

Mene samo zanima ko je stvarno ovo odobrio i ko odlucuje o ovakvim stvarima.



ako je sve ovo u sklopu Decije nedelje 2012 onda:

http://www.roditeljsrbija.com/info/78-desavanja/1123-decija-nedelja-2010.html?start=1

Dakle Ministarstvo rada i socijalne politike.

Dakle neka Radna grupa. Ovde ne pomaze ni cvetic.
AlexDunja AlexDunja 14:25 28.09.2012

Re: Nisam

Enivej, do prave emocije će proći decenije i generacije. Početak je težak. I ja bih išao na tužan cvetić. Onako ad hoc. da odmah rešim problem.


ti bi dakle, podilazio neznanju i primitivizmu
na račun onih koji i ovako trpe diskriminaciju.
mashallah.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 14:27 28.09.2012

Re: Nisam

cult



Pokušao sam da se stavim u ulogu autora plakata koji nema lošu nameru.


Autor ilustracije nema lošu nameru, slažem se, mislim ima pravo da misli da treba da udara na sažaljenje. Oni koji su osmislili kampanju nemaju pojma.
cult cult 14:28 28.09.2012

Re: Nisam

Biljana 77
Jebote, dodjite malo u odeljenje mog sina, recimo, na roditeljski
pa recite "prihvatite različitosti" onoj roditeljskoj bulumenti, našikanoj Sulejmanom i Cecom. Baš su im tanušni ti osećaji za kapiranje sveta, naročito za drugačijost.
Aman, nije Srbija Blog b92.


Poenta je valjda da svako od nas nauči svog sina prihavatanju različitosti, pa će nekad Srbija biti Blog B92, mislim, ako je to ideal kome težimo. A da Srbija nije blog koji god, roditelji dece sa teškoćama sigurno znaju bolje od bilo koga drugog.


Ko da nauči svoju decu?
Ko?
Ljudi, znate li vi gde mi živimo?
Meni je svaki roditeljski sastanak kod starijeg deteta 45 minuta podsećanja na mentalni i moralni jad i bedu ove zemlje.
antioksidant antioksidant 14:29 28.09.2012

Re: Nisam

antioxidantu, ako zelis da se raspravljas sa mnom na tim nivoima, molim te, naćićemo drugu temu na drugim blogovima ovde ili na tviteru. Ova nikako nije prikladna da ti bude arena.

na kojim nivoima?
ti si krenuo sa diskvalifikacijama onih koji misle drugacije od tebe (pa usput malo da naglasiš poziciju "sam protiv svih"
apach92 apach92 14:30 28.09.2012

Re: Nisam

cult

Meni je svaki roditeljski sastanak kod starijeg deteta 45 minuta podsećanja na mentalni i moralni jad i bedu ove zemlje.


pa, jel se boris ikako ili razmisljas o savrsenosti svog utiska koje verovao ili ne, delis sa nama ovde?
Biljana 77 Biljana 77 14:33 28.09.2012

Re: Nisam

Ko da nauči svoju decu?

Ja. Ti? Da počnemo od nas samih. Nekad i negde ćemo stići. Znam gde živim, ali ako mi je to istovremeno i izgovor da nikad ništa ne pokušam da promenim, onda jbg...
natasavb natasavb 14:35 28.09.2012

Re: Nisam

Ko da nauči svoju decu?
Ko?
Ljudi, znate li vi gde mi živimo?
Meni je svaki roditeljski sastanak kod starijeg deteta 45 minuta podsećanja na mentalni i moralni jad i bedu ove zemlje.


Eno, ja ti vec gore rekoh, zasto ne bi to cinio i ti?

I moje dete i ja zivimo u istoj toj Srbiji i na sve probleme koje imate ti i tvoja deca, imamo jos i jedan, razlicitost, i to ne razlicitost zato sto ne gleda turske serije i slusa Cecu, pa sad samo malo razmisli kako sve to izgleda iz mog ugla.

Veruj mi, vecu tezinu ima kad ti, koji si roditelj dece bez teskoca u razvoju, kazes da je inkluzija dobra stvar, nego ja.
Ali ne da kazes meni, vec upravo tim koje gore opisujes. I pricas, pricas, pricas, pa se umoris i odustanes, pa shvatis da neko mora da prica i da se bez toga nista nece promeniti, i opet pocnes.
Eto, tako ja godinana,
cult cult 14:38 28.09.2012

Re: Nisam

Biljana 77
Ko da nauči svoju decu?

Ja. Ti? Da počnemo od nas samih. Nekad i negde ćemo stići. Znam gde živim, ali ako mi je to istovremeno i izgovor da nikad ništa ne pokušam da promenim, onda jbg...


Prvo treba tim roditeljima objasniti šta je inkluzija.
Ne, jbt, prvo učiteljima.
Pa onda roditeljima. Pa onda oni svojoj deci.
Ja nigde nisam rekao da ne treba menjati stvari.
naprotiv. Treba.
Ali neće se tih 25 mama našikanih Natom i Dačom, i Sulejman Veličanstveni estetikom, promeniti ako im ja sa ozvučenja odvalim na tom sastanku Rahmanjinova. To ne biva. Sem u Odiseji kad se pojavi onaj monolit.

Dakle, da. Tužni cvetić. To kapiraju. Mali koraci. I najveći put započinje, je li...svi znamo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:42 28.09.2012

Re: Nisam

Dakle, da. Tužni cvetić. To kapiraju. Mali koraci. I najveći put započinje, je li...svi znamo.


Cult, ali to je prvi korak na pogrešnom putu, u pogrešnom pravcu.
Od izvora dva putića: sažaljenje ili prihvatanje.
Bez obzira što na putu sažaljenja možeš dalje da odmakneš, da bi stigao gde si krenuo moraćeš da se vratiš, pa da kreneš ispočetka drugim putićem...
Nije sažaljenje prečica, već slepa ulica.
natasavb natasavb 14:43 28.09.2012

Re: Nisam

Prvo treba tim roditeljima objasniti šta je inkluzija.
Ne, jbt, prvo učiteljima.
Pa onda roditeljima. Pa onda oni svojoj deci.


Sve znas. Sad jos samo da pocenes da im objasnjavas.:)

Dakle, da. Tužni cvetić. To kapiraju. Mali koraci. I najveći put započinje, je li...svi znamo.


Ovo nisu mali, vec pogresni koraci.

I da, u skoli u koju idu tvoja deca su poprilicno zainteresovani za inkluziju, tako da ces barem sa njihove strane naici na razumevanje, a tvoja pomoc ce im dobro doci.
cult cult 14:46 28.09.2012

Re: Nisam

I da, u skoli u koju idu tvoja deca su poprilicno zainteresovani za inkluziju, tako da ces barem sa njihove strane naici na razumevanje, a tvoja pomoc ce im dobro doci.


Da, da. Sećam se.
Biljana 77 Biljana 77 14:48 28.09.2012

Re: Nisam

Dakle, da. Tužni cvetić

OK. Ali ne i RUŽNI cvetić. A ovaj na plakatu je ružan. E sad ako nam se estetika toliko razlikuje pa ti ne vidiš da ružan, to je druga stvar. Ja verujem da je većini (sa ili bez deteta sa teškoćama) ružan. Posebno onima koji nemaju posebno razvijen osećaj za estetsko, a ni za empatiju. A to su upravo oni o kojima ti pričaš. Njima, osnovno merilo da li je nešto dobro i vredno pažnje, jeste da je lepo. Pa ako već hoćemo da menjamo stvari podilaženjem neznanju i primitivizmu, onda mu treba podilaziti putem onoga što razume.
cult cult 14:58 28.09.2012

Re: Nisam

Pa ako već hoćemo da menjamo stvari podilaženjem neznanju i primitivizmu, onda mu treba podilaziti putem onoga što razume.


ok. slažem se sasvim.
I žao mi je što Vivaldi ili Rahmanjinov ne mogu da reše stvari jednim potezom. Jbg. Kompromisi moraju da se prave radi postizanja cilja.
Radiš s onim što imaš, a ne sa nekom imaginarnom idealnošću.

U tom smislu, siguran sam da ste svi shvatili sta sam hteo da kazem.
I ja sam svhatio vas.
Eto.
To je to.
maksa83 maksa83 15:06 28.09.2012

Re: Nisam

Iz gole lenjosti + sprečenosti obavezama + nesklonosti da se mešam u rasprave sa ovako visokim emotivnim ulogom ja bih ovom prilikom samo potpisao sve što je napisao drug cult i da se podmetnem da podelimo evenutalni linč i streljanje.

Slika koju ja vidim je da je izdvojen i usamljen cvet - tužan, i da će biti srećan kada bude sa ostalim cvetovima. Ta simbolika treba da izazove empatiju (*), i ne vidim kako promašuje.

Verujem da oni Natašini krugovi sa šarenim tačkicama objašnjavaju preciznije cilj i prirodu, ali treba da se gledaju bar 10 sekundi da bi se shvatili + vreme da se koncept svari.

Meni je simbolika one ilustracije jasna i mislim da pogađa metu na emotivnom nivou na kom gađa, ali skroz razumem da nekome smeta prikaz.

(*) vidim da je "sažaljenje" ovde ružna reč, i mada razumem da neko ne želi da njegovo dete bude sažaljevano, ne vidim da to može da izbegne. Zapravo ne vidim šta je loše i pogrešno u toj emociji koju će isto tako da izazove dete koje je palo i izgrebalo se, ili dete koje plače iz bilo kog dečijeg razloga - pogotovo ako budi impuls da mu na bilo koji način pomogneš.
natasavb natasavb 15:13 28.09.2012

Re: Nisam

Verujem da oni Natašini krugovi sa šarenim tačkicama objašnjavaju preciznije cilj i prirodu, ali treba da se gledaju bar 10 sekundi da bi se shvatili + vreme da se koncept svari.


Makso, krugovi nisu tu kao nesto sto bi bilo bolje od cvetica, vec da objasne razliku izmedju inkluzije, segregacije i integracije, tako da nemoj da mesas te dve stvari.

i da se podmetnem da podelimo evenutalni linč i streljanje.

Ne znam stvarno o kakvom lincu i streljanju govoris.
Ja sam ovde iznela nesto sto mislim da je pogresno i cime sam povredjena, a ne da ubedjujem sve ostale da i njima ovaj plakat treba da izgleda tako i da ih lincujem i streljam ako to ne misle.
Samo, izgleda da bi neki meni da kazu kako povodom svega treba da se osecam i sta da mislim.
Znas kako kazu, po tudjim ledjima hiljadu batina ne boli.
antioksidant antioksidant 15:14 28.09.2012

Re: Nisam

(*) vidim da je "sažaljenje" ovde ružna reč, i mada razumem da neko ne želi da njegovo dete bude sažaljevano, ne vidim da to može da izbegne. Zapravo ne vidim šta je loše i pogrešno u toj emociji koju će isto tako da izazove dete koje je palo i izgrebalo se, ili dete koje plače iz bilo kog dečijeg razloga - pogotovo ako budi impuls da mu na bilo koji način pomogneš.

izlaz i procesa bi trebalo da bude da smo svi isti (sva deca). ako u startu krećeš od toga da naglašavaš razliku samo izazivaš drugačiju emociju prema njoj (empatiju ili sažaljenje umesto odbacivanaj) onda ti krajnji rezultat neće biti "svi smo isti" već "mi vas žalimo pa vas prihvatamo"


da citiram kru

Nije sažaljenje prečica, već slepa ulica.
maksa83 maksa83 15:17 28.09.2012

Re: Nisam

Samo, izgleda da bi neki meni da kazu kako povodom svega treba da se osecam i sta da mislim.

Zapravo ne - drugi ti kažu šta oni tamo vide i kakva osećanja to budi kod njih.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 15:19 28.09.2012

Re: Nisam

maksa83


(*) vidim da je "sažaljenje" ovde ružna reč, i mada razumem da neko ne želi da njegovo dete bude sažaljevano, ne vidim da to može da izbegne. Zapravo ne vidim šta je loše i pogrešno u toj emociji koju će isto tako da izazove dete koje je palo i izgrebalo se, ili dete koje plače iz bilo kog dečijeg razloga - pogotovo ako budi impuls da mu na bilo koji način pomogneš.

Nemam nameru nikoga da linčujem i streljam samo ne razumem da neko hoće da me ubedi kako je nešto lepo i dobro ako meni nije ni lepo ni dobro (a tiče se mog deteta).
Što se tiče ovog dela tvog komentara koji sam citirla, ako autori ove kampanje nisu želeli da konsultuju roditelje dece sa teškoćama, pa i samu decu, onda su trebali da pitaju neku Lanu, Andrijanu, nekog Vanju i Aleksu - to su deca koja su na primer mom Stefanu bila najveća podrška (a i sada su). Pa da ih pita da li su ga oni sažaljevali i kako je izgledala njihova pomoć, i da li je ovo rešenje dobro rešenje.

Sad vidim da je Nataša nešto stično napisala
Atomski mrav Atomski mrav 15:19 28.09.2012

Re: Nisam

(*) vidim da je "sažaljenje" ovde ružna reč, i mada razumem da neko ne želi da njegovo dete bude sažaljevano, ne vidim da to može da izbegne. Zapravo ne vidim šta je loše i pogrešno u toj emociji koju će isto tako da izazove dete koje je palo i izgrebalo se, ili dete koje plače iz bilo kog dečijeg razloga - pogotovo ako budi impuls da mu na bilo koji način pomogneš.


Možda kad se tako gleda... ali ako doživiš kao osoba u invalidskim kolicima da ti neko iz sažaljenja da 20 dinara na ulici kao nekom prosjaku, onda takvo sažaljenje ne može da se doživi na lep način.

Meni cvetić sa plakata izgleda - izvinjavam se ako je prejak izraz - šugavo. I verujem da se mnogi osećaju isto tako - šugavo - kad vide ovaj plakat.
angie01 angie01 15:23 28.09.2012

Re: Nisam

antioksidant
(*) vidim da je "sažaljenje" ovde ružna reč, i mada razumem da neko ne želi da njegovo dete bude sažaljevano, ne vidim da to može da izbegne. Zapravo ne vidim šta je loše i pogrešno u toj emociji koju će isto tako da izazove dete koje je palo i izgrebalo se, ili dete koje plače iz bilo kog dečijeg razloga - pogotovo ako budi impuls da mu na bilo koji način pomogneš.izlaz i procesa bi trebalo da bude da smo svi isti (sva deca). ako u startu krećeš od toga da naglašavaš razliku samo izazivaš drugačiju emociju prema njoj (empatiju ili sažaljenje umesto odbacivanaj) onda ti krajnji rezultat neće biti "svi smo isti" već "mi vas žalimo pa vas prihvatamo"da citiram kru
Nije sažaljenje prečica, već slepa ulica.


a kako ste dosli do sazaljenja?

ovde je prikazan cvet koji je iscupan iz sredine kojoj pripada i to se pokazalo kao neprirodno za njega, i poruka nije da on treba da se vrati iz sazaljenja- nego zato sto je to jedino normalno, prirodno!

i jos jednom, taj cvet u rukama, je bilo koji cvet, kao i oni u saksiji!

ovde je prikazan princip- ne vidim da su podeljene uloge!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:24 28.09.2012

Re: Nisam

Atomski mrav
(*) vidim da je "sažaljenje" ovde ružna reč, i mada razumem da neko ne želi da njegovo dete bude sažaljevano, ne vidim da to može da izbegne. Zapravo ne vidim šta je loše i pogrešno u toj emociji koju će isto tako da izazove dete koje je palo i izgrebalo se, ili dete koje plače iz bilo kog dečijeg razloga - pogotovo ako budi impuls da mu na bilo koji način pomogneš.


Možda kad se tako gleda... ali ako doživiš kao osoba u invalidskim kolicima da ti neko iz sažaljenja da 20 dinara na ulici kao nekom prosjaku, onda takvo sažaljenje ne može da se doživi na lep način.

Meni cvetić sa plakata izgleda - izvinjavam se ako je prejak izraz - šugavo. I verujem da se mnogi osećaju isto tako - šugavo - kad vide ovaj plakat.


Sažaljenje zbog toga što je neko odbačen, odnosno isključen a ne zato što je npr. u invalidskim kolicima. Bitna je razlika.
Ja, da opet ponovim, tako vidim taj plakat.
natasavb natasavb 15:25 28.09.2012

Re: Nisam

maksa83
Samo, izgleda da bi neki meni da kazu kako povodom svega treba da se osecam i sta da mislim.

Zapravo ne - drugi ti kažu šta oni tamo vide i kakva osećanja to budi kod njih.

Pa nece bas biti da svi koji ne vide nista lose u ovom plakatu to kazu.
Procitaj opet sve komentare, pa ces videti.

I koliko sam ja shvatila cak i kod onih koji ne misle da je taj uveli cvet lose rsenje, on kod njih budi sazaljenje,a sazaljenje je nesto sto ne treba ni meni, ni mom detetu.
Rekla bih da ti brkas saosecanje i sazaljenje.
maksa83 maksa83 15:26 28.09.2012

Re: Nisam

Možda kad se tako gleda... ali ako doživiš kao osoba u invalidskim kolicima da ti neko iz sažaljenja da 20 dinara na ulici kao nekom prosjaku, onda takvo sažaljenje ne može da se doživi na lep način.

Moram da priznam da me ta metafora skroz promašuje.

Empatija u svojoj osnovi kao komponentu ima sažaljenje u najdirektnijem smislu - sa-(nekim)-žaliti. Nekome je (iz bilo kog razloga) teško i ti osećaš to njegovo kao svoje, loše ti je što se on tako oseća i želiš da pomogneš da se to promeni. Nasuprot tome je "boli me k."/"ko ga j.". Ja nemam trunku sumnje u to koja je od te dve stvari ispravna.
maksa83 maksa83 15:26 28.09.2012

Re: Nisam

Sažaljenje zbog toga što je neko odbačen, odnosno isključen a ne zato što je npr. u invalidskim kolicima. Bitna je razlika.

E, to.
Atomski mrav Atomski mrav 15:30 28.09.2012

Re: Nisam

Empatija u svojoj osnovi kao komponentu ima sažaljenje u najdirektnijem smislu - sa-(nekim)-žaliti. Nekome je (iz bilo kog razloga) teško i ti osećaš to njegovo kao svoje, loše ti je što se on tako oseća i želiš da pomogneš da se to promeni. Nasuprot tome je "boli me k." ili "ko ga j.". Ja nemam trunku sumnje u to koja je od te dve stvari ispravna.


Čekaj, zar to nije saosećanje? Zar sažaljenje nije ono "jadan on/ona"...?
natasavb natasavb 15:33 28.09.2012

Re: Nisam

Sažaljenje zbog toga što je neko odbačen, odnosno isključen a ne zato što je npr. u invalidskim kolicima. Bitna je razlika.
Ja, da opet ponovim, tako vidim taj plakat.


Sve bi to tako bilo da taj koji je iskljucen nije prikazan kao jadan, siv, nikakav.
Tebi to ocito ne smeta, ali meni smeta jer je moje dete prikazano na taj nacin.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:46 28.09.2012

Re: Nisam

natasavb
Sažaljenje zbog toga što je neko odbačen, odnosno isključen a ne zato što je npr. u invalidskim kolicima. Bitna je razlika.
Ja, da opet ponovim, tako vidim taj plakat.


Sve bi to tako bilo da taj koji je iskljucen nije prikazan kao jadan, siv, nikakav.
Tebi to ocito ne smeta, ali meni smeta jer je moje dete prikazano na taj nacin.


Ja kada pogledam tu sliku sa sve tekstom vidim cvetić koji vene, a vene zato što nije sa ostalim cvetićima (a to može biti bilo koje dete). Kada ga stave u društvo sa ostalim neće više venuti i biće šaren kao ostali.

Jukie Jukie 15:51 28.09.2012

Re: Nisam

cult

Meni je svaki roditeljski sastanak kod starijeg deteta 45 minuta podsećanja na mentalni i moralni jad i bedu ove zemlje.

A sad zamisli kako je tvom detetu da svakog dana provodi 6-8 časova sa mlađim verzijama
natasavb natasavb 15:54 28.09.2012

Re: Nisam

vrabac_u_steni
natasavb
Sažaljenje zbog toga što je neko odbačen, odnosno isključen a ne zato što je npr. u invalidskim kolicima. Bitna je razlika.
Ja, da opet ponovim, tako vidim taj plakat.


Sve bi to tako bilo da taj koji je iskljucen nije prikazan kao jadan, siv, nikakav.
Tebi to ocito ne smeta, ali meni smeta jer je moje dete prikazano na taj nacin.


Ja kada pogledam tu sliku sa sve tekstom vidim cvetić koji vene, a vene zato što nije sa ostalim cvetićima (a to može biti bilo koje dete). Kada ga stave u društvo sa ostalim neće više venuti i biće šaren kao ostali.



Iskreno, nadam de ce i drugi videti isto sto i ti, ali i dalje ostaje to da su ovim plakatom povredjena osecanja neke dece i njihovih roditelja, a to je nedopustivo.
Bar kad se radi o kampanji koju je odobrilo Minstarstvo za socijalana pitanja.


Ja zaista, onako ljudski ne mogu da verujem da vi Kalte, Makso, Alselone, Vrpace ne vidite sta je tu pogresno, pored svih komentara koje smo ostavili Snezana, Milan, Ana, ja i ostali koji imamo decu sa teskocama u razvoju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:54 28.09.2012

Re: Nisam

Prvo treba tim roditeljima objasniti šta je inkluzija.
Ne, jbt, prvo učiteljima.


Ne čak ni tako.
Prvo direktorima, pedagozima i psiholozima.
Pa onda učiteljima, itd. dalje kao što si nabrojao.

Lično sam doživela da mi se psiholog jedne osnovne škole žali kako ih ministarstvo tera da u školu primaju decu koja u školu nikako ne bi trebalo da idu.

arianna arianna 15:59 28.09.2012

Re: Nisam

Ja kada pogledam tu sliku sa sve tekstom vidim cvetić koji vene, a vene zato što nije sa ostalim cvetićima (a to može biti bilo koje dete). Kada ga stave u društvo sa ostalim neće više venuti i biće šareno kao ostali.


Ja kad pogledam sliku, pitam se zašto ne napraviše likovni konkurs, pa deca da crtaju na zadatu temu - kako oni vide i doživljavaju inkluziju, i najbolji rad da su prezentovali kao plakat <<<


na posteru meni smeta isčupan sivi i uveli cvet, što su svi cvetovi istog tipa samo druge boje, i što su cvetovi u saksiji....

>>>>nedostaju lokvanji, kaktusi, irisi, maslačci, lale, jorgovani i prostorna, a ne saksijska (ograničavajuća) sloboda

maksa83 maksa83 16:17 28.09.2012

Re: Nisam

Ja zaista, onako ljudski ne mogu da verujem da vi Kalte, Makso, Alselone, Vrpace ne vidite sta je tu pogresno, pored svih komentara koje smo ostavili Snezana, Milan, Ana, ja i ostali koji imamo decu sa teskocama u razvoju.

Ono što ja mogu da vidim je da to kod različitih ljudi budi različita osećanja.

Neko će da insistira na tome da je cvet ružan, nekome će da stvori neku sasvim drugu sliku.

Nad tim - kakvu će to sliku da stvori nekom drugom - ne možeš da imaš kontrolu, i svako insistiranje na "ali TEBI to treba da izgleda pogrešno/uredu kao i MENI" je pravljenje police za knjige od pire-krompira.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:20 28.09.2012

Re: Nisam

Ja zaista, onako ljudski ne mogu da verujem da vi Kalte, Makso, Alselone, Vrpace ne vidite sta je tu pogresno, pored svih komentara koje smo ostavili Snezana, Milan, Ana, ja i ostali koji imamo decu sa teskocama u razvoju.


Razumem ja šta je problematično, u prvom (a tada sam se nadao i poslednjem) komentaru sam zato i napisao:

Međutim, pošto su očigledno moguća i drugačija čitanja tog crteža verovatno plakat treba promeniti.


Međutim naknadna talibanisanja na temu su me naterala da se javim (kao i Maksu pretpostavljam).
Pri tom u najmanjoj meri mislim na tebe kada spominjem talibanisanja.

Nadam se da smo se razumeli.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 16:27 28.09.2012

Re: Nisam

maksa83

"ali TEBI to treba da izgleda pogrešno/uredu kao i MENI" je pravljenje police za knjige od pire-krompira.



Na stranu sve drugo, ali ako se kampanja pravi zbog toga da bi NAŠOJ DECI donela nešto dobro, i ako se u krajnjoj liniji naša deca predstavljaju na tom plakatu, onda je valjda u redu i da kažemo svoje mišljenje o tome. Ja ću i Stefana večeras pitati da mi kaže šta misli ko je on na toj slici. I baš da vidim da li će slučajno da mu se dopadne blatnjavi.

Ili treba da se pokrijemo ušima i ćutimo i budemo zahvalni za svaku mrvicu sažaljenja, empatije, za svaku akciju koju sprovode ko zna koji likovi jer je odjednom moderno pričati o inkluziji pa nam nanose više štete nego koristi?

maksa83 maksa83 16:32 28.09.2012

Re: Nisam

Na stranu sve drugo, ali ako se kampanja pravi zbog toga da bi NAŠOJ DECI donela nešto dobro, i ako se u krajnjoj liniji naša deca predstavljaju na tom plakatu, onda je valjda u redu i da kažemo svoje mišljenje o tome. Ja ću i Stefana večeras pitati da mi kaže šta misli ko je on na toj slici. I baš da vidim da li će slučajno da mu se dopadne blatnjavi.

Ili treba da se pokrijemo ušima i ćutimo i budemo zahvalni za svaku mrvicu sažaljenja, empatije, za svaku akciju koju sprovode ko zna koji likovi jer je odjednom moderno pričati o inkluziji pa nam nanose više štete nego koristi?

Svašta si ovde inferirala (da neko ne sme da kaže svoje mišljenje, pokrivanje ušima, zahvalnost za mrvice, itd.), pa da ipak ponovim N-ti put - NIKO NIKOME ne brani da se buni zato što ta slika NJEMU stvara određenu asocijaciju. Ti možeš da mi objasniš zašto TEBI smeta i ja mogu od sveg srca i iskreno da prihvatim da TEBI smeta, ali ne možeš da mi objasniš da ja tu treba da vidim isto što i ti vidiš. Taj momenat je sulud, sa koje god strane se neko nalazio.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 16:52 28.09.2012

Re: Nisam

maksa83
NIKO NIKOME ne brani da se buni zato što ta slika NJEMU stvara određenu asocijaciju. Ti možeš da mi objasniš zašto TEBI smeta i ja mogu od sveg srca i iskreno da prihvatim da TEBI smeta, ali ne možeš da mi objasniš da ja tu treba da vidim isto što i ti vidiš. Taj momenat je sulud, sa koje god strane se neko nalazio.


Ja i ne kažem da ti i bilo ko drugi treba da vidiš ili razumeš ovaj plakat isto kao i ja.
Ali kažem da bi plakat morao da se povuče jer izaziva u najmanju ruku neprijatnost kod onih čijem bi životu trebalo da doprinese.
Priča o pokrivanju ušima i zahvalnosti za mrvice nije bila namenjena tebi ili drugima kojima se plakat dopao već je ilustracija nečega što stalno doživljavamo od države i sistema - šta se bunite, evo smislili smo divnu kampanju, dobrotvornu akciju, sazidaćemo divne domove za vašu decu jer MI MISLIMO DA VAM TO TREBA, kako je moguće da vam se to ne sviđa?
natasavb natasavb 16:59 28.09.2012

Re: Nisam

Nad tim - kakvu će to sliku da stvori nekom drugom - ne možeš da imaš kontrolu, i svako insistiranje na "ali TEBI to treba da izgleda pogrešno/uredu kao i MENI" je pravljenje police za knjige od pire-krompira.


Hoćeš da mi pokažeš gde ja insistiram na tome da i tebi treba da bude pogrešno?

Ja sam iznela mišljenje da je meni pogresno i obrazlozila zašto, a pogrešno je na više nivoa, i nikog nisam ubedivala da mora i njemu da bude tako.

Ti nemaš problem sa ovim plakatom, ja imam, a imam valjda i pravo da to glasno kažem.

maksa83 maksa83 17:06 28.09.2012

Re: Nisam

Hoćeš da mi pokažeš gde ja insistiram na tome da i tebi treba da bude pogrešno?


Evo ovde:

Ja zaista, onako ljudski ne mogu da verujem da vi Kalte, Makso, Alselone, Vrpace ne vidite sta je tu pogresno
natasavb natasavb 17:10 28.09.2012

Re: Nisam

maksa83
Hoćeš da mi pokažeš gde ja insistiram na tome da i tebi treba da bude pogrešno?


Evo ovde:

Ja zaista, onako ljudski ne mogu da verujem da vi Kalte, Makso, Alselone, Vrpace ne vidite sta je tu pogresno


Samo u tom komentaru, a i tu sam se nespretno izrazila jer nisam mislila na sam crtez vec na to sto smo mi izneli u svojim komentarima i zasto se osecamo povredjeno.
Dakle, ne sta je tu pogresno, vec zasto mi vidimo crtez kao pogresan i sta nas na njemu vredja.
maksa83 maksa83 17:17 28.09.2012

Re: Nisam

Samo u tom komentaru, a i tu sam se nespretno izrazila jer nisam mislila na sam crtez vec na to sto smo mi izneli u svojim komentarima i zasto se osecamo povredjeno.
Dakle, ne sta je tu pogresno, vec zasto mi vidimo crtez kao pogresan i sta nas na njemu vredja.

Ja sam se malo umorio, pa ću još jednom i onda odo': ja ne sporim pravo nekome da tu vidi nešto što mu se ne sviđa i da ga to što vidi pogađa na nekom duboko ličnom emotivnom nivou. Stvarno. Takođe branim pravo da neko tu ne vidi ništa od toga nego nešto sasvim drugo.

Takođe ne bih da se neko preko mene svađa sa državom, sistemom i bekgraund_nojzom pošto nisam portparol nijedne od tih strana.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:21 28.09.2012

Re: Nisam

Ti možeš da mi objasniš zašto TEBI smeta i ja mogu od sveg srca i iskreno da prihvatim da TEBI smeta, ali ne možeš da mi objasniš da ja tu treba da vidim isto što i ti vidiš. Taj momenat je sulud, sa koje god strane se neko nalazio.


Mislim da ulogu postera za neku kampanju, i ulogu nekog umetničkog dela ne bi trebalo poistovećivati.

Umetničko delo je svako slobodan da tumači i doživljava kako mu se ćefne, šta više - poenta umetničkog dela jeste upravo u tome da proizvede RAZLIČITE reakcije i tumačenja.

Ako pričamo o posteru za neku kampanju, on treba da bude jasan ko dan u poruci koju šalje, i nikako ne bi smeo da izaziva različita tumačenja i osećanja.

Inače, što duže ova diskusija traje, i što više u taj poster gledam, to se i sama nalazim sve uvređenija - iako moje dete nema teškoća u razvoju.

Mislim, heblo ih ono "Rastimo kao jedno" i hebla ih saksija koja ograničava slobodu i hebo ih prikaz sve dece kao Belih rada, bez kaktusa i ostalih.

I dalje u našim školama deci za domaći zadatak postavljaju pitanje: "Zašto voliš školu?", umesto "Da li voliš školu?" Stalno im se imputira šta treba da misle i osećaju, KAO JEDNO, dok rastu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana