Budućnost| Društvo| Istorija| Politika

Srbija – šta se ceni na političkoj sceni

Milan Karagaća RSS / 14.10.2012. u 15:31

U Srbiji su uvek bili cenjeniji glasniji makar i gluplji nego pametni, mudri i nenametljivi.

A što se medijskog pristupa tiče , očito da važi princim ko plati taj klati.

Da je Srbija slušala mudre i tihe a ne galamdžije i demagoge bolje bi prolazila kroz istoriju i balkansku vetrometinu.Srbija se tako opet našla na razmeđu i sa problemima koje je imala u vreme balkanskih ratova tačno pre 100 godina. Juriti ceo jedan vek sopstveni rep i ostajati u prošlosti svakako ne može da bude pohvalno za njenu elitu.Problem naših elita je uvek bio što su mislili da su pametnije od svih predhodnih, da su pametnije od svih uopšte i da sve počinje od njih. Što je najgore, elitama su nacionalni interesi bili samo sredstvo stranačkih i ličnih interesa pa zato niti su se trudile da mnogo uče niti da slušaju mudre ljude kao što su bili recimo

images?q=tbn:ANd9GcQJqYCFL0DiU6YHdLdNVmETiLn6KSnFyllrC8XoSm-A2aCVgeCy images?q=tbn:ANd9GcQjtSH11hyR5J-rwQWSOEWAJMxlLgaevzsbmVZOSEiNFWJhUqq1

Jovan Cvijić                                  i                    Vojin Dimitrijević.

Šta god ko mislio, a u Evropi to dobro znaju i čak nam otvoreno kažu, da su Srbi najbrojniji narod a Srbija najveća i najznačajnija država na Balkanu i upravo su zainteresovane za dobre odnose u svakom pogledu. Od Srbije se ne traži ni da se ponižava ni saginje, već samo ono što je normalno a što su elite skrivale od naroda.

Pa kada naš premijer kaže da su „upravo oni koji su počinili zločine nad Srbima posle Drugog svetskog rata počeli da grade novu Evropu, i da u nju danas ne puštaju Srbiju“, a istovremeno rehabilitujemo sopstvene zločince, negiramo njihove zločine u naše ime, kad nam treba ističemo naš doprinos pobedi nad fašizmom, a u Srbiji smo totalno zaboravili one koji su taj doprinos dali već hvalimo neke druge kao mudre, odajemo državnu počast onima koji su hteli Srbiju na Hitlerovoj strani. Ne treba se čuditi apsurdu ako nam Nemačka sada uzvrati notom da se ona odrekla Hitlera a Srbija nije njegovih saveznika, da nemačka svoju vojsku vaspitava na tradicijama onoga ko je poginuo u pokušaju atentata na Hitlera a iz Vojske Srbije je proterano sve što podseća na antifašističku partizansku borbu.

U svakom slučaju,  Dačić je potpuno u pravu kad kaže:"Srbija je u borbi protiv fašizma dala mnogo više nego neke druge države koje su lako postale članice EU, i zaslužila je da bude deo Unije", samo je pitanje zašto se Srbija samoisključuje iz antifašističke koalicije a period NOB potpuno ignoriše.

Dakle, treba malo smanjiti doživljaj i pročitati šta su govorili mudri i pametni Srbi, za ovu priliku evo nekoliko misli Jovana Cvijića i Vojina Dimitrijevića, koje smatram da na skoro identičan način govore o Srbiji onda i danas. Pametnima dovoljno, a onim drugima iaonako koliko im pamet dozvoljava da razumeju.

Jovan Cvijić: "Nije istina da mi moramo pred većim neopravdano popuštati samo zato što smo mala država. Samo narod te male države treba da je onih velikih nacionalnih osećanja i da ih njegova inteligencija na sve strane u svetu istinito predstavlja i brani. Moram ponoviti: mi smo, istina, mala država, ali znatan narod, od Beča do Carigrada nema većeg naroda od našega. Ima načina da se to i u svetskoj politici uzme više ceniti. Srbija bi, i zbog svoga položaja, mogla i danas biti najvažniji faktor na Balkanu

U celom našem narodu valja negovati duh prave slobode, težnje za socijalnom pravdom i versku toleranciju, naročito to treba razvijati u ostalim našim zemljama.

Pravo nacionalno osećanje ne sme da bude precenjivanje svoje vrednosti i svojih prava, a potcenjivanje osobina i prava drugih naroda. Treba se naročito čuvati šovinističke naduvenosti, koja s prezrenjem ili omalovažavanjem gleda na susedne narode, i koja se kadšto ne ustručava da rečima otima susednim narodima i njihove nesumnjive oblasti. Takvi šovinisti rečima laskaju narodnoj sujeti i od štetnog su uticaja na pravo formiranje nacionalnog osećanja i mišljenja kod jednoga naroda. Jer, kao što u pojedincima ima taštine, tako je ima i u narodima. Mnogo je lakše izazvati te sujete no pozitivnim radom formirati istinite težnje i prava nacionalna osećanja. U nacionalnim aspiracijama je gotovo svaki narod sklon da svoja neznatnija prava proglasi kao nesumnjiva i velika. Obožavanje, kult, precenjivanje samoga sebe kod naroda je isto tako zločesto kao i kod pojedinaca. Uopšte je mnogo lakše zavaditi no pomiriti: mnogo je teže probuditi dobre no rđave osobine naroda. Šovinističke težnje odgovaraju demagogiji u političkom životu. Njihovi predstavnici često pokazuju svoje rđave instinkte, kad predstavljaju kao izdajnike zemlje i naroda one koji se trude da iznađu i utvrde istinita prava svoga naroda i žele da svoj narod pozitivno, u unapred obeleženom smislu, formiraju.

Mesto šovinističkog laskanja narodnoj taštini treba oštrom kritikom proceniti sposobnosti, prava i moć svoje države i svoga naroda. Takva kritika sebe samoga je ovde potrebnija no kritika sebe samoga u životu pojedinaca. Treba ozbiljno proučiti i proceniti svoju moć i moć susednih naroda i prema tome ustanoviti pravce rada i nacionalne planove"

Vojin Dimitrijević:

„Skoro svaki narod nosi neki teži ili lakši teret ili mu se pamti neka manja ili veća bruka iz surovog 20. veka, koji nije daleka prošlost. Nemci su u tom pogledu valjda prvaci. Iako je Hitler proganjao i nemačke antinaciste, Nemci i danas moraju da gledaju filmove u kojima su nemački vojnici simbol agresije, nečoveštva i genocida. Nemačka je izgubila rat, mnogi nemački lideri kažnjeni su kao pojedinci a Nemačkoj su oduzete zamašne teritorije. Mogu li sebe da citiram, još od 1995. godine: 'Vajmarska republika, kojom je 1933. godine zavladao Adolf Hitler, prostirala se na 472.000 kvadratnih kilometara. Kada se razišla prašina posle Drugog svetskog rata, površina SR Nemačke i Nemačke DR iznosila je ukupno oko 357.000 kvadratnih kilometara, koliko ujedinjena Nemačka danas i ima. U njoj više nisu hanzeatska luka Štetin i univerzitetski grad Breslau, a Kantov Kenigsberg zove se danas Kalinjingrad.' Njeni vođi, poglavito Vili Brant, morali su s tim da se pomire pa Nemačka više ne pretenduje na Istočnu Prusku, zapadnu Poljsku i Sudetsku oblast. Ono što je ostalo Nemcima, zbog blokovske podele bilo je podeljeno na dva dela, na 'komunističku' Nemačku Demokratsku Republiku i 'kapitalističku' Saveznu Republiku Nemačku. Ova poslednja se za razliku od povraćaja drugih teritorija, nije odricala ujedinjenja Nemačke i u tom je uspela 1989, kada je propao socijalistički blok, a s njim i NDR. Pre toga su ove dve države, i šire priznata SRN i uže priznata NDR, održavale veze bez uzajamnog priznanja i zajedno sedele u UN. To se pravdalo interesima Nemaca, koju su živeli s obe strane demarkacione linije.

Otuda, kada se povodom Kosova traži paralela s Nemačkom, treba tačno znati na šta se misli. Misli se za odnose obe Nemačke ,a ne odnose Nemačke s izgubljenim teritorijama. A i tu paralela ide samo dotle dok je reč o saradnji između država koje se ne priznaju ali žele da ljudi zbog toga manje trpe“

„ Nisu samo Nemci morali da se suoče s ponašanjem u bližoj prošlosti. Spisak je povelik i na pobedničkoj i na poraženoj strani. Ispostavlja se, recimo, da su se Italijani, iako negde surovi okupatori, bolje odnosili prema svojim Jevrejima nego Francuzi i Poljaci, a da ne pominjemo baltičke narode, inače žrtve surove staljinističke okupacije. I Hrvatska ima žig ustaške prošlosti i genocida nad Srbima, žig koji nije sasvim obrisan i koji opasno proviruje iza veličanja novijih domovinskih heroja. Većina Srba i srpskih političara i dalje misli, ili se pravi da misli, da Srbija i Srbi ne nose nikakav teret takve vrste. To nije obična zabluda nego teško samozavaravanje. Taj je teret možda veći no što Srbi zaslužuju jer je ranija reputacija, i ona iz Prvog i iz Drugog svetskog rata, u najnovije vreme pokvarena - i to u vrlo akustično vreme, vreme kada su mediji svuda bili prisutni, kada su vesti bile mnogo glasnije no ranije i – što je najgore – u doba kada se to više nije očekivalo i kada u drugim delovima Evrope nije bilo takvih vesti. Pored 'podviga' u Hrvatskoj i Bosni, u sadašnjem trenutku se svet seća sumanute ideje, aktuelizovane 1998. i 1999. godine, da se stotine hiljada Albanaca iz Kosova i Metohije isele neznano kamo i to ne delovanjem paravojnih formacija nego svesnom akcijom policijskih i vojnih snaga. Ono što Srbiji najviše smeta jeste poricanje ružne prošlosti. Srebrenica se navodno nije desila. Kosovski Albanci nisu pokopani nadomak Beograda. Notorni ratni zločinci su heroji koji postaju još i visokotiražni i promovisani pisci. Tim povodom se mora naglasiti da se zvanična država trudi, doduše bez dovoljno odlučnosti, ali ne može da potre loš utisak koji društvo ostavlja u celini, od političara, preko 'narodnih intelektualaca', medija pa do navijača i drugih uličnih bukača. Kao što de Gol nije mogao sasvim da spere ljagu Višija i alžirskog rata, tako ni srpski predsednik, tužioci i sudije na mogu da zagluše one koji pevaju 'Nož, žica, Srebrenica', naročito onda kada se vlast ponaša kao da, kada izručuje optužene za najteže zločine, čini uslugu, ne srpskom narodu, nego Evropskoj uniji, uslugu koju međunarodna zajednica mora da vrati u nekoj drugoj valuti.

U Srbiji je rasprostranjen stav o tome da Srbija ne nosi teret prošlosti

Jovan Cvijić:

“O našim narodnim pitanjima treba obaveštavati naučne krugove i javno mnjenje u svetu. Čovek često i ne sluti koliko se time može učiniti. Svet je pun briga, i veliki narodi imaju da misle o celoj zemljinoj površini. Moramo sami praviti često velike napore da ih zainteresujemo. Osobito vredi obavestiti prosvećenu žurnalistiku zapadne i srednje Evrope, naročito zapadne Evrope, koja je od najvećeg uticaja na akcije svojih zemalja i internacionalna pitanja. Istina, taj je svet imao često rđava iskustva s Balkancima i nije sklon odmah verovati i najboljima od njih.

I zato koga istina ne čuva od neistina, neka ga ovo sačuva. Ne treba misliti, kao što se i kod nas gde što misli, da je mogućno podvaliti.

Naši protivnici će takve podvale obelodaniti. Osim toga, narodi su se sada znatno približili jedni drugima, oni se mnogo više poznaju i sve je manje lakovernog sveta. Za svako pravo i za svaku akciju Srbije treba strani svet zadobiti i raspoložiti istinitim i što je moguće preciznijim dokazima. Naročito ne treba upotrebljavati poznate šovinističke fraze. One kod nas zbog izvesnih asocijacija mogu proizvesti oduševljenje, a kad što nešto i kazuju. Ali strani svet nema srpska nacionalistička osećanja i za njega su to gole fraze, koje će on tumačiti kao oskudicu dokaza i znak nezrelosti. Takav način nacionalnog rada i odbrane škodi, dakle, u stranom svetu onoliko isto koliko i podvale.

Vama je jasno da ja mislim na istinski patriotizam ne na patriotske fraze, koje se po navici i u svakoj prilici izgovaraju, ne na patriotsko brbljanje, ne na patriotizam kao stvar mode, na posletku ne na patriotizam, koji je nešto zasebno i odvojeno od ostaloga života pojedinih ličnosti i naroda. Sasvim drukčiji patriotizam mora da obuzme ceo naš narod. Ali se ne mogu usvojiti shvatanja pomenutih nesređenih duhova po kojima izgleda da je dopušteno voleti čovečanstvo i svaki drugi narod samo ne svoj.

Vojin Dimitrijević:" Loša reputacija, ili „imidž“ Srbije gora je no što Srbija zaslužuje ali je nastala u najnovije vreme.Tu ne treba imati iluzija: nju će iskoristiti svi oni koji rade protiv Srbije i iz razloga koji nemaju veze s pravdom i moralom, kao na primer trgovci koji uleću na upražnjeno kosovsko tržište kada se ispostavi da Priština ima jače protivmere od beogradskih mera. To su surove činjenice s kojima se ne sme miriti ali se na njih ne treba stalno žaliti i uzimati ih za opravdanje za nove greške. U poslednjoj deceniji 20. veka Srbija je izgubila simpatije koje je nesumnjivo imala - recimo, u Velikoj Britaniji, Francuskoj, SAD - i podstakla ranije antipatije, u Nemačkoj i Austriji, a uz to još i nipodaštavala veze u demokratskim zemljama Trećeg sveta. Desni i jurodivi deo Rusije to ne može da nadoknadi a nova kapitalistička Rusija ima preča posla, mada se Jeljcinovi naslednici svakako sećaju podrške koju je staljinistički puč u Moskvi dobio iz Beograda pre dvadeset godina. Kina je Kina – poslovno vrlo kapitalistička i proračunata a ideološki još komunistička pa ne može da bude oduševljena zemljom ekstremnog antikomunizma, u kojoj se u to ime odbacuju i modernizacija i antifašizam. Međutim, ako je Srbija pod Miloševićem i saradnicima ostala bez savezničkih država i ako ih sada teško stiče, mogla bi da u inostranstvu pridobija naklonjeno i savezničko javno mnenje ali se to s postojećim porukama, uz sekundiranje najreakcionarnije dijaspore, teško postiže“,

„od Petog oktobra bilo i mnogo i malo vremena, dovoljno za one koji bi bili odlučni, malo za nesigurne i kolebljive, pogotovu malo za one koji je trebalo da se preobrate“.

„Nepreobraćenih još mnogo ima i oni su teg na srpskim nogama. Konačno, 'međunarodna zajednica' mora da prestane da bude pogrdan izraz jer je i Srbija, po svakoj definiciji, njen deo. A izbori kao periodična groznica?" U vezi EU:

„Evropska unija nije kao druge međunarodne organizacije, naročito ne kao UN. Niko nema pravo da uđe u bilo koju savremenu međunarodnu organizaciju, naročito ako molilac nema svojstva države. Ako dovoljno država misli da je neki entitet država, on se može kandidovati za članicu, ali o prijemu odlučuje nadležni organ potrebnom većinom. Tako je u UN: o tome je li država-kandidat uopšte država i ispunjava li vrlo blage uslove za prijem u UN suvereno odlučuju Generalna skupština i Savet bezbednosti. Čak i ako kandidatkinja može računati na dvotrećinsku većinu u Generalnoj skupštini, neće postati članica UN ako se tome usprotivi makar jedna stalna članica Saveta bezbednosti (Francuska, Kina, Rusija, SAD, Velika Britanija). Prema tome, Kosovo bi moglo u UN i bez Srbije, ali ne i bez nekog od ove petorice. Stalna članica može da spreči usvajanje neke rezolucije SB, ali ne da je nametne. Stoga su uzaludna pisma i apeli Putinu da Rusija natera SB da prihvati srpske predloge“,

„U EU je drukčije: svaka postojeća članica može da blokira učlanjenje nove ne navodeći nikakve razloge ili, češće, ističući razloge koji mogu biti čudni i neubedljivi. Učlanjenje Srbije može da spreči svaka članica EU, a ne samo Nemačka. Do sada smo najviše sumnjali na Holandiju. Ovo ima i drugu stranu – na koju se zaboravlja. Ako Srbija uđe u EU, ona će takođe moći da ometa druge kandidate - recimo, Kosovo. Unija pamti takve inhibicije: Grčka je efektivno preprečila put Makedonije samo zbog toga što joj smeta njeno ime. Kipar pokazuje raspoloženje da to učini s Turskom. Ne znam kako su zvaničnici EU i evropski diplomati obavezali Hrvatsku da, kad se jednom učlani, ne ometa ulazak Srbije, ali sam ubeđen da je to bio jedan od važnih preduslova za hrvatsku kandidaturu. Čini mi se da je EU stalo da dobije sličnu čvrstu garantiju Srbije u odnosu na buduću kandidaturu Kosova, koje mnoge članice priznaju kao državu. Ovakvu garantiju malo ko u Srbiji sme da dâ, a i pitanje je da li bi trajala i posle izbora. Reč je o takvoj garantiji, a ne o priznanju Kosova od strane Srbije. Ako EU ne može na to da natera svoje članice koje ne priznaju Kosovo - iz razloga koji nisu sušta ljubav prema Srbiji - ne može ni Srbiju“,

Jesmo li sigurni da ako elita ne evoluira, ne evoluiraju ni birači? Ako se ispostavi da je kosovski bauk samo stari tabu i ako istraživanja pokazuju da građane više brine lopovluk od toga ko će da činodejstvuje u srpskom Jerusalimu, onda se mora pomisliti i na to čime se šta prikriva i da li balon treba da pukne.

Da nije možda mnogo lakše glasno vikati 'ne damo Kosovo' no iskreno reći 'drž’te lopove'?“

 

I tako , konačno dolazimo i do aktuelnog ptanja EU ili Kosovo i da li Srbija mora da prizna nezavisnost Kosova.

Ne mora, a druga je stvar što i evropskoj i našoj birokratiji pretnje i koketiranje sa tim pitanjem služi u sasvim druge svrhe.

Da je Adenauer samo kukao i svađao se kako je Nemačkoj nanesena nepravda , umesto što je kulirao a znao šta  hoće i za to stvarao uslove, pitanje je dali bi Nemačka tako elegantno došla doželjenog rešenja. U međuvremenu je imala normalne odnose sa DDR bez priznavanja, a pokazalo se da period od 40 godina i nije tako dug.



Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 22:02 16.10.2012

Re: Kangrga

predatortz
dragan7557
freehand
Pravi Komunisti nisu generisali nacionalizam ali jugo neoliberali pod maskom komunista jesu.

Gledam, čitam, ne verujem.

Ok, Cerski.
Šta je to pravi Komunizam?
I ko su pravi Komunisti?
Dovoljno će biti, recimo, tri imena?


Na ovakve provokacije ne odgovaram, pošto su brlo drske i neozbiljne.

cerski


Evo, ja nisam sklon da provociram.

Ali me zaista zanima ko su to bili pravi komunisti u SFRJ?

Pa kucaj u pretraživač jugoslovenski komunisti i videćeš.

cerski
predatortz predatortz 22:03 16.10.2012

Re: Kangrga


Pa kucaj u pretraživač jugoslovenski komunisti i videćeš.


Da, ali mene zanima ko su to pravi komunisti...
freehand freehand 22:03 16.10.2012

Re: Kangrga

Nije potrebno praviti razliku između teorijskog marksizma i praktičnog jer sam komunizam nikada nije ni rođen, a sada je već pitanje kako se oslobodititi fašizacije društva jer je fašizam u našem vremenu mnogo izrazitiji nego li komunizam.

cerski

A kako je moguće da nešto bude mnogo izrazitije od nečega što nije ni rođeno?
dragan7557 dragan7557 22:14 16.10.2012

Re: Kangrga

freehand
Nije potrebno praviti razliku između teorijskog marksizma i praktičnog jer sam komunizam nikada nije ni rođen, a sada je već pitanje kako se oslobodititi fašizacije društva jer je fašizam u našem vremenu mnogo izrazitiji nego li komunizam.

cerski

A kako je moguće da nešto bude mnogo izrazitije od nečega što nije ni rođeno?

Pa pitaj Budimca, može da ti objasni zašto je svojevremeno napisao: "ideju ne možeš ubiti."

Možda ti bude jasnije.

cerski
dragan7557 dragan7557 22:15 16.10.2012

Re: Kangrga

predatortz

Pa kucaj u pretraživač jugoslovenski komunisti i videćeš.


Da, ali mene zanima ko su to pravi komunisti...

Svi oni koji su život dali za tu ideologiju.

cerski
freehand freehand 22:17 16.10.2012

Re: Kangrga

dragan7557
predatortz

Pa kucaj u pretraživač jugoslovenski komunisti i videćeš.


Da, ali mene zanima ko su to pravi komunisti...

Svi oni koji su život dali za tu ideologiju.

cerski

Znači, Cerski - samo mrtav komunista je dobar komunista?
dragan7557 dragan7557 22:21 16.10.2012

Re: Kangrga

freehand
dragan7557
predatortz

Pa kucaj u pretraživač jugoslovenski komunisti i videćeš.


Da, ali mene zanima ko su to pravi komunisti...

Svi oni koji su život dali za tu ideologiju.

cerski

Znači, Cerski - samoi mrtav komunista je dobar komunista?


Od kada su tebi implantati u kvaru? Svud ih bre trpaš ko mikroplastiku!?

cerski

p.s. mada znam da nemaš pojma šta je mikroplastika, al ipak.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:22 16.10.2012

Re: Kangrga

Sto na moju zalost?
Pravo da ti kazem nesto i nisam zabrinut za sudbinu Amerike i Engleske, imam mnogo vecih briga od te.


Pa zato što kažeš da si antikomunista.


Biti antikomunista znaci biti zabrinut za sudbinu Amerike i Engelske?
Neko od nas dvojice nesto nije dobro razumeo.

Za milione amrerikanaca se već obistinilo, a sledeći milioni su u čekaonici.


Za neke se obistinilo da Amerikom upravljaju proleteri?
"Amerika i Engleska bice zemlja proleterska" je pesmica kojom su komunisti proricali da ce tim zemljama uskoro vladati proleteri, tj da ce i one, te zemlje, postati komunisticke.
Nisam verovao da cu ovakve stvari morati da pojasnjavam, zaista??

To sto su DS i ostali naneli poraz komunistima i komunistickoj ideji je ocekivano i logicno. Oni su se i osnovali da bi porazili komunizam, to im je posao.
Problem sa komunistickom idejom je taj sto su nju sami njeni promoteri, komunisticke partije a ne neke druge, prikazali u praksi i onda se videlo da ta ideja tamo gde se pokusa njena primena pravi nesrecu sa uzasnim posledicama.
Tako je bilo u svim pojavnim oblicima komunsticke ideje, od Titine, Pol Potove, Kim dzong..neki tamo...
Ti kazes da postoji neki drugi komunizam, za teoriju smo se slozili, moze lepo da zvuci, ali sto se prakse tice, evo pitaju te pa bi stvarno bilo lepo da odgovoris.
freehand freehand 22:41 16.10.2012

Re: Kangrga

p.s. mada znam da nemaš pojma šta je mikroplastika, al ipak.

Ali ipak - šta, Cerski?
Nećeš da mi kažeš šta je komunizam a pravim komunistima smatraš samo one mrtve. Dakle - dok su živi - nisu pravi?
Ili nije tako pa mi možeš reći kako da prepoznam pravog i dok je živ?
Bez obzira na mikroplastiku?
freehand freehand 22:49 16.10.2012

Re: Kangrga

To sto su DS i ostali naneli poraz komunistima i komunistickoj ideji je ocekivano i logicno. Oni su se i osnovali da bi porazili komunizam, to im je posao.

Demokratska stranka osnovana je daleko pre komunističke. To pod jedan.
Pod dva - komunistička ideja je, možda, moguća ideja jednog robotskog sveta, bez emocija i potreba van propisanih i ugrađenih.
U ljudskom svetu to je velika šarena laža koja služi da se dovoljan broj ljudi digne na oružje, resetuje sistem i lumpenproleterima omogući da se nađu u bubnju za izvlačenje novih lozova za bolji položaj u društvenom sistemu.
Onima sa vrha, naravno, da se preraspodele po ekskluzivnim četvrtima a u drugoj i trećoj generaciji svojim unucima i praunucima, uz rekvirirano blago, obezbede i plemićke titule.
Iste one zbog kojih su u toku resetovanja (revolucije) neki nesrećnici uz imanja i blago gubili i glave.

dragan7557 dragan7557 22:51 16.10.2012

Re: Kangrga

To sto su DS i ostali naneli poraz komunistima i komunistickoj ideji je ocekivano i logicno.

Nije mi poznato ko te ubedio da je DS išta pobedio, a komuniste niti je pobedio niti je bio u sukobu sa komunistima, oni ostali su satelitni borci za vlast a ne za ideologiju. Komunizam je u Jugoslaviji propao pre nego što su DS voždovi (osim izuzetaka) bili i rođeni.

Prema tome o nekoj podedi DS nad komunistima nije moguće diskutovati.
DS od samog početka pa do danas niti je imao ideologiju niti je danas ima aneće je imati ni u budućnosti jer je skupina ljudi koje interesuje samo vlast i privilegije.
Oni su se i osnovali da bi porazili komunizam, to im je posao.

Oni su se i osnovali da bi porazili komunizam, to im je posao.

Prvi DS je osnovala grupa svojim statusom u društvu nezadovoljnih salonskih disidenata, Đinđić DS je stvoren iz istih razloga i to Điniđić nije ni krio.

Stanje koje imamo danas je upravo stanje koje je sam Đinđić promovisao sledećim rečima: "jedna mala grupa ljudi će se u Srbiji enormno obogatiti! Pa šta?" pitanjem završava Đinđić. I to je stanje koje upravo imamo.
Problem sa komunistickom idejom je taj sto su nju sami njeni promoteri, komunisticke partije a ne neke druge, prikazali u praksi i onda se videlo da ta ideja tamo gde se pokusa njena primena pravi nesrecu sa uzasnim posledicama.

Komunistička ideja je posrnula na suludoj formulaciji diktature proletarijata koja je ideologiju pretvorila u birokratsku prćiju, jer svetom ne vladaju ideologije već birokratije kojima je potreban politički "mecena."

E sad kako je DS vladala Srbijom to već i beogradski vrapci znaju.
Tako je bilo u svim pojavnim oblicima komunsticke ideje, od Titine, Pol Potove, Kim dzong..neki tamo...

Ono što nazivaš pojavnim oblicima komunizma je u praksi oblik teškog nasilja birokratije nad ljudima, sa ideologikom ovo nasilje nema ništa zajedničko.
Ti kazes da postoji neki drugi komunizam, za teoriju smo se slozili, moze lepo da zvuci

Ti kazes da postoji neki drugi komunizam, za teoriju smo se slozili, moze lepo da zvuci

Za teoriju se kaže da je elegantna a ne da lepo zvuči, a elegancija neke teorije još uvek nije garancija ni u nauci ni u praksi da je teorija ispravna. Osim toga teorija može da bude potuno ispravna ali neprimenljiva u praksi datog vremenskog perioda.

Komunizam u praksi, čije primere navodiš, sa teorijom marksizma i komunizmom koji ta teorija eksponira, nema ništa zajedničko.
ali sto se prakse tice, evo pitaju te pa bi stvarno bilo lepo da odgovoris.

Koliko ja vidim niko me ništa konkretno u vezi sa teorijom marksizma nije ni pitao.


cerski
dragan7557 dragan7557 22:59 16.10.2012

Re: Kangrga

freehand 23:49 16.10.2012
Re: Kangrga

To sto su DS i ostali naneli poraz komunistima i komunistickoj ideji je ocekivano i logicno. Oni su se i osnovali da bi porazili komunizam, to im je posao.


Demokratska stranka osnovana je daleko pre komunističke.

Ne obmanjuj narod ako hoćeš da ti veruje a ti obmanjuješ je ne kažeš eksplicitno DS. Il' ćeš da me ubeđuješ da su osnivači DS-a stariji od sto godina?
Pod dva - komunistička ideja je, možda, moguća ideja jednog robotskog sveta, bez emocija i potreba van propisanih i ugrađenih.

Pod dva kaži sebi freehand nisi ništa naučio o Teoriji Marksizma a ni o liberalima nemaš baš neka znanja.

Emocije nemaju nikakve veze ni sa naukom ni sa teorijama koje nauka u određenom vremenu smatra ispravnim.

To što stalno brkaš birokratiju, ideologiju i političku borbu pokazuje izuzetno nizak stepan shvatanja samog funkcionisanja i sprega koje na ovom području vladaju.

cerski
dragan7557 dragan7557 23:01 16.10.2012

Re: Kangrga

freehand 23:41 16.10.2012
Re: Kangrga

p.s. mada znam da nemaš pojma šta je mikroplastika, al ipak.


Ali ipak - šta, Cerski?

Možda si čuo za mikroplastiku? Ali siguran sam da nemaš pojma šta je i gde se sve nalazi.

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:03 16.10.2012

Re: Kangrga

Demokratska stranka osnovana je daleko pre komunističke.


Mislio sam na obnovu rada DS :)
Stvarno sam na to mislio posto sam shvatio da je Cerski imao u vidu sadasnju DS kad je pisao otome da je DS upropastila, ili kako vec, komuniste.
Oko ostalog se naravno slazemo.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 16.10.2012

Re: Kangrga


E jebiga Cerski
kazes prvo

Naravno veću propast samoj ideologiji su naneli kvazi komunisti koji su recimo Demokrati (DS) a članovi su Socijalističke interacionale,


A onda

Komunizam je u Jugoslaviji propao pre nego što su DS voždovi (osim izuzetaka) bili i rođeni.


Odluci se ko je upropastio komunizam.
dragan7557 dragan7557 23:10 16.10.2012

Re: Kangrga

hoochie coochie man 00:03 17.10.2012
Re: Kangrga

Demokratska stranka osnovana je daleko pre komunističke.



Mislio sam na obnovu rada DS :)

Tu obmanu ni moja unuka od 11 godina ne bi prihvatila.

Niti je DS obnovljena niti je to sadržajno ista partija na koju i ti i freko ciljate.

Priča o tome je ordinarna laž a to važi i za samozvane Radikale.

Bezobrazna i vrlo drska laž, koja je cinično poniženje za bilo kog razumnog čoveka.

Političke partije nisu šifonjeri ili otomani, da bi mogle da se obnavljaju posle sto godina, a sama priča o obnovi rada je još veća lažurija.

cerski
dragan7557 dragan7557 23:13 16.10.2012

Re: Kangrga

hcm: Za neke se obistinilo da Amerikom upravljaju proleteri?

Da postanu lumpenproleteri.

cerski
freehand freehand 23:15 16.10.2012

Re: Kangrga

Ne obmanjuj narod ako hoćeš da ti veruje a ti obmanjuješ je ne kažeš eksplicitno DS. Il' ćeš da me ubeđuješ da su osnivači DS-a stariji od sto godina?


Pa postoje teorije po kojima je Mićun dočekao izlazak živog sveta iz praokeana.

Ali, samo za tvoje oči:
Историја Демократске странке, прве југословенске странке и једне од најјачих странака у међуратном периоду почиње у фебруару 1919. године Оснивачком конференцијом одржаном у Сарајеву. У време када је стварање Краљевине Срба Хрвата и Словенаца још било у току, оснивање овакве грађанске-југословенске странке било је нека врста његовог политичког јемственика. Нова странка створена је од Самосталне радикалне странке, Националне странке и Напредне странке из Србије, као и из Српско-хрватске коалиције, тада владајуће коалиције у Хрватској и Славонији, бројних југословенских демократских група, претежно из Хрватске и Далмације, као и словеначких либерала. Прваци ове нове странке су Љубомир Давидовић, Светозар Прибичевић, Јаша Продановић, Војислав Вељковић, Божидар Максимовић, Коста Кумануди. Њен први председник био је Љубомир Давидовић, у народу познат и омиљен као чика Љуба, који је био и председник Народне скупштине и градоначелник Београда.

LINK
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 16.10.2012

Re: Kangrga

Cerski, ja mogu da prihvatim razgovor o DS samo u kontekstu da li je ona ili nije upropastila komuniste. Ti prvo tvrdis da jeste a onda da nije, pa bih to da razjasnimo ako moze.
Da li je obnovila, nije obnovila, da li je posteno nije posteno...to je sasvim druga tema koja sa ovom nema ama bas nikakve veze.
Bas kao ni ta mikroplastika ni to da li je lepse reci da je teorija elegantna ili da lepo zvuci.
dragan7557 dragan7557 23:22 16.10.2012

Re: Kangrga

hoochie coochie man

E jebiga Cerski
kazes prvo

Naravno veću propast samoj ideologiji su naneli kvazi komunisti koji su recimo sada Demokrati (DS) a članovi su Socijalističke interacionale,


A onda

Komunizam je u Jugoslaviji propao pre nego što su DS voždovi (osim izuzetaka) bili i rođeni.


Odluci se ko je upropastio komunizam.

Već sam rekao birokratija na koju su upravo komunisti upozoravali.

Ili to još nije jasno?

Birokratija bira svog gazdu u mirnodopskim vremenima.

Tokom revolucije(Francuska) ili posle se uspostavlja nova birokratija ideološki indoktrinirana i koja postepeno prelazi u staru uhodanu praksu svake birokratije a to je nasilje nad onima čije interese treba da čuva.
A napisano je čak i ovde:
Onima sa vrha, naravno, da se preraspodele po ekskluzivnim četvrtima a u drugoj i trećoj generaciji svojim unucima i praunucima, uz rekvirirano blago, obezbede i plemićke titule.
Iste one zbog kojih su u toku resetovanja (revolucije) neki nesrećnici uz imanja i blago gubili i glave.

Da komunistička partija Jugoslavije(i drugih) nije izbegla ovu ausbinu je potpuno razumljivo.

cerski
dragan7557 dragan7557 23:25 16.10.2012

Re: Kangrga

Pa postoje teorije po kojima je Mićun dočekao izlazak živog sveta iz praokeana.


Pa onda idi kod omege!
LINK

A link je ipak malo pošteniji od tebe!

Link piše o KORENIMA, ako razumeš šta oću da kaem.

cerski
dragan7557 dragan7557 23:31 16.10.2012

Re: Kangrga

hcm: Da li je obnovila, nije obnovila, da li je posteno nije posteno...to je sasvim druga tema koja sa ovom nema ama bas nikakve veze.

Obnovila šta?

Koliko je komunista član DS a? A koliko njih je pevalo druže Tito...?

Kako to da zakleti komunista Milošević nazuje socijalističke nanule?

cerski
hoochie coochie man 00:19 17.10.2012
Re: Kangrga
Cerski, ja mogu da prihvatim razgovor o DS samo u kontekstu da li je ona ili nije upropastila komuniste.

DS sa padom komunizma nema apsolutno nikakve veze,
rekao sam da je propao pre stvaranja ove partije.

cerski

Laku noć!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:33 16.10.2012

Re: Kangrga

Laku noc
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:41 16.10.2012

Re: Kangrga

LINK

Pa tu su negde, a evo samo za oči onih koji kažu da u Srbiji nije bilo komunista, da je Srbija bila uvek antikomunistička idr. nebuloze
"U vreme stvaranja Kraljevine SHS, u decembru 1918. godine, rukovodstva socijaldemokratskih partija Srbije i Bosne i Hercegovine dala su inicijativu za ujedinjenje radničkih organizacija u novoj državi. Kongres ujedinjenja socijaldemokratskih partija i organizacija, održan u Beogradu od 20. do 23. aprila 1919. godine.

Na Kongresu je bio prisutno 432 delegata koja su zastupali 130.000 organizovanih pripadnika klasnog radničkog pokreta iz svih krajeva zemlje. Kongres je doneo odluku o stvaranju Socijalističke radničke partije Jugoslavije (komunista) - SRPJ(k) - izjasnio se za revoluciju i diktaturu proletarijata i za pristupanje Komunističkoj internacionali. Usvojen je Statut partije, sličan statutima ranijih socijaldemokratskih partija. Izabrano je rukovodstvo partije, a za predsednika, odnosno sekretara izrabrani su Filip Filipović i Živko Topalović.

U novoosnovanu Partiju ušli su na tom Kongresu u celini Srpska socijaldemokratska stranka, Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine, Socijaldemokratska partija Dalmacije i velika većina članstva Socijaldemokratske stranke Hrvatske i Slovenije.

Tada je uz učestvovanje istih delegata održan i Kongres sindikalnog ujedinjenja, koji se izjasnio za jedinstvo sindikalnog pokreta i izabrao Centralno radničko sindikalno veće Jugoslavije. Održana je i Konferencija žena socijalistkinja koja je prihvatila program SRPJ(k). U Zagrebu je 10. oktobra 1919. godine osnovan Savez komunističke omladine Jugoslavije (SKOJ) koji je takođe usvojio program SRPJ(k).
Na Drugom partijskom kongresu, održanom od 20. do 25. juna 1920. godine u Vukovaru, usvojen je prvi program Partije, u kojem su izlažene idejno-političke osnove i ciljevi revolucionarne borbe i promenjeno je ime partije u Komunistička partija Jugoslavije. Za nove sekretare partije izabrani su Filip Filipović i dr Sima Marković."
LINK
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:52 16.10.2012

Re: Kangrga

a za predsednika, odnosno sekretara izrabrani su Filip Filipović i Živko Topalović.


Prvog ubili komunisti a drugi bio na Drazinom "avnoju" :)
Ma samo mi se namestilo, ne zameri.
Al tako je jbg
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:58 16.10.2012

Re: Kangrga

freehand freehand 00:08 17.10.2012

Re: Kangrga

Link piše o KORENIMA, ako razumeš šta oću da kaem.

Ne.
Ja tebe ništa ne razumem. Valjda me muči ta mikroplastika, šta li...
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:31 17.10.2012

Re: Kangrga

a drugi bio na Drazinom "avnoju" :

I šta je Živko napisao Draži kada je otišao od njega. Je li napisao da mu ne valja posao i da je dozvolio da u okviru pokreta ima mnogo fašističkih elemenata.
"“Živko Topalović, Mihalovićev saradnik, je o četničkoj ideologiji zapisao: "Nisam mu međutim, krio da su na mene učinile loš utisak protivdemokratske izjave izvesnih predstavnika toga pokreta koje sam ranije čitao. Čuo sam da i general Mihailović preti uništenjem političara, zabranom političkih partija i zavođenjem vojne diktature." [62] Topalović se plašio da će Mihailović uspostaviti vojnu diktaturu i da će posleratni život početi "novim klanjem Hrvata i Slovenaca i sa koncentracionim logorima za sve demokratske elemente".[63] Topalović je smatrao da je "vojna diktatura u potpunosti organizovana i da ona nad sobom nema političku kontrolu." Dotadašnji rad Ravnogorskog pokreta Topalović je označio kao "autoritarni režim u kome se vide tragovi fašističke ideologije"
dragan7557 dragan7557 09:32 17.10.2012

Re: Kangrga

freehand
Link piše o KORENIMA, ako razumeš šta oću da kaem.

Ne.
Ja tebe ništa ne razumem. Valjda me muči ta mikroplastika, šta li...

Ili ti nemaš pojma šta si linkovao ili nisi čitao naslov je naime:

KORENI
pa onda
Istorija

Sa pojmom koreni se implicira da je to stara partija koja eto zbog poznatih razloga bla,bla,bla.

Po istom šablonu je recimo robovlasništvo helenističkog društva oglašeno demokratijom koja je budućnost ove planete!? Znači robovlasnička demokratija ili pak po tebi nije?

Po istom šablonu možemo da oglasimo obnovu pećinske zajednice ili obnovu rata sa Turcima zbog Kosova pa da onda rezimiramo, što nije daleko od istine, da rat za Kosovo od 1389 nije ni prestajao, javljao se u raznim pojavnim oblicima, ali upornošću naših Voždova nikada nije jenjavao, i večno će trajati!

Postoje hiljade loših stvari koje možemo da "obnovimo" koje imaju Korene i koje možemo da obnovimo. Recimo period u kome su prvi promućurni majmuni preuzeli Voždovstvo nad drugim majmunima, što i jeste pravac u kome ide ljudsko društvo u svojoj totalitarnoj zaluđenosti ideologijama i birokratijom.

Što se mikroplastike tiče kada bi znao kolika je pretnja vas celom čovečanstvu i koliko je imaš u telu, svakako ne bi pričao ovo što "pišeš."
Ne brini uskoro ćeš saznati i za nju.

cerski
mikeymike mikeymike 09:34 17.10.2012

Re: Kangrga

Topalović se plašio da će Mihailović uspostaviti vojnu diktaturu i da će posleratni život početi "novim klanjem Hrvata i Slovenaca i sa koncentracionim logorima za sve demokratske elemente"


Ne razumem sta je Topalovic hteo ovim da kaze?
freehand freehand 09:45 17.10.2012

Re: Kangrga

Po istom šablonu je recimo robovlasništvo helenističkog društva oglašeno demokratijom koja je budućnost ove planete!? Znači robovlasnička demokratija ili pak po tebi nije?

Po istom šablonu možemo da oglasimo obnovu pećinske zajednice ili obnovu rata sa Turcima zbog Kosova pa da onda rezimiramo, što nije daleko od istine, da rat za Kosovo od 1389 nije ni prestajao, javljao se u raznim pojavnim oblicima, ali upornošću naših Voždova nikada nije jenjavao, i večno će trajati!


Cerski, brate - samo se ne daj uzbuđavati.
Diši duboko i pazi na ten.
I dobro jutro ti želim.
dragan7557 dragan7557 10:08 17.10.2012

Re: Kangrga

Историја Демократске странке, прве југословенске странке и једне од најјачих странака у међуратном периоду почиње у фебруару 1919.

Istorija je pretvorena u "istoriju" na isti način kao što omega & Co tvrdi da smo najstariji narod na svetu!

Pa kako to da se u seljčkoj državi događa jedna građanska partija:
У време када је стварање Краљевине Срба Хрвата и Словенаца још било у току, оснивање овакве грађанске-југословенске странке

jugoslovenske orjentacije i kud je po tebi i Mićunu, Điniđiću pobegla ili nestala jugoslovenska orjentacija? Valjda je jasno da ta partija osnovana u Sarajevu, uzgred čini mi se da je Mićun iz Đakovice, kako to da ta partija izgubi svoju najvitalniju osobinu Jugoslovenstvo?

Ajde pročitaj ovu donju nesuvislost:

У време када је стварање Краљевине Срба Хрвата и Словенаца још било у току, оснивање овакве грађанске-југословенске странке било је нека врста његовог политичког јемственика.

pa mi objasni kako je stvaranje ove građanske-jugoslovenske stranke bilo političko jemstvo stvaranja Kraljevstva Srba Hrvata i Slovenaca?

Osim toga ti Mićun i Đinđić treba da objasnite zašto se sadašnji DS ako je nastavak bivše Demokratske Stranke ne borite opet za iste ciljeve, niste više politički jemac Kraljevine Srba &Co, a sa građanstvom ste dolaskom na vlast izgubili svaku vezu, kako građanstvom u spomenuta tri konstituivna naroda tako i sa ostatkom sveta?

Ako ste političko jemstvo Kraljevine, a što piše u gornjem zašto odmah po osvajanju vlasti niste uspostavili Kraljevinu čiji ste politički jemac?
Нова странка створена је од Самосталне радикалне странке, Националне странке и Напредне странке из Србије, као и из Српско-хрватске коалиције, тада владајуће коалиције у Хрватској и Славонији, бројних југословенских демократских група, претежно из Хрватске и Далмације, као и словеначких либерала.

Pa kad završite odgovaranje na postavljena pitanja onda da pogledamo gde su vam koalicioni partneri iz prošlosti znači:
- Samostalna radikalna stranka
- Nacionalna stranka
- Napredna stranka iz Srbije
- Srpsko-Hrvatska koalicija (vladajuća u Hrvatskoj i Slavoniji).
- Brojne jugoslovenske demokratske grupe pretežno iz Hrvatske i Dalmacije

i osobito
- Slovenački liberali na čelu sa Janšom i spomenutim Žižekom?

Ako ste obnovljena jugoslovenska građanska stranka, politički jemac Kraljevine Srba Hrvata i Slovenaca zašto delujete samo po Srbiji predstavljajući se kao nacionalna stranka a ne Jugoslovenska?

Na ova sitna pitanja recimo može da odgovori i Đilas pošto pretendira na Voždovstvo u DS-u a i sam Tadić, ili ovde prisutna Gordana Čomić.

Ukratko šta ste to obnovili, da li ste uopšte nešto obnovili, i da kažete zašto, ako ste nešto obnovili zašto je to nešto kilavo, hendikepirano, invalidno, kako već hoćete?

cerski
-
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:29 17.10.2012

Re: Kangrga

jugoslovenske orjentacije i kud je po tebi i Mićunu, Điniđiću pobegla ili nestala jugoslovenska orjentacija?

DS novoformirana 1989.godine nema programski nikakve veze sa onim što je bio program stranke Ljube Davidovića i Grola, upravo po pitanju nacionalnog i socijalnog.U Ljubinoj stranci nije bilo mesta nacionalizmu za razliku od osnivača DS , gde su osim Mićunovića i Đinđića koji se nisu tako eksponirali, svi ostali od ranije eksponirani nacionalisti, a neki još dalje biliže šovinistima.
dragan7557 dragan7557 10:59 17.10.2012

Re: Kangrga

Milan Karagaća 00:41 17.10.2012
Re: Kangrga

LINK


Pa tu su negde,


Bome nisu a evo i zašto.

Komunistička partija je zabranjena a ko je zabranio i ko je imao političku većinu je poznato.

Komunistička partija je otišla u ilegalu i nastavila rad sve dok nije ukinuta.

Demokratska stranka nije nikada delovala u ilegali, niti se borila za svoje programski istaknute i iznešene ciljeve:
У време када је стварање Краљевине Срба Хрвата и Словенаца још било у току, оснивање овакве грађанске-југословенске странке било је нека врста његовог политичког јемственика.

- Politički aktiviteti te stranke su definitivno prestali.
- Osnivački ciljevi te stranke su napušteni
- Stranka je postala mrtva da nemož' biti mrtvija

Do povampirenja je došlo kada je grupa salonskih disidenata rešila da "vaskrsne" mrca kao biznis plan za popravljanje svog ličnog statusa, videći u tome dobru poslovnu ideju.

Stara ideologija jugoslovenstva je napuštena i odeveno nacionalno ruho kako bi promocija stranke bila uspešnija, a vlast u Srbij osvojena i upotrebljena u vlastite svrhe bogaćenja pojedinaca.

Znači nije reč o obnavljanju već o sasvim novoj nacionalnoj stranci sa jedinim ciljem osvajanja vasti u Srbiji, i dovođenjem njenih osnivača u povlašćen položaj u odnosu na ostatak građana Srbije, a što je rezultiralo najpogubnijom Tranzicijom u Istoriji, Tranzicijom koja se danas otvoreno naziva Pljačkom.

Da je u ovom slučaju istorija zloupotrebljena, je dobro vidljivo preko rezultata današnjeg DS-a i bivše Demokratske stranke čijim se perjem nezasluženo kiti.

Da je sve rezultiralo današnjim stanjem ekonomsko-društveni i političkom stanju propasti u Srbiji nije ni potrebno spominjati.

Ako je bivša predratna Demokratska stranka imala za svoje vreme progresivne političke ciljeve današnja DS je svoje ciljeve pretvorila u tajkunizaciju, kriminalizaciju i stvaranje privilegija kumovsko-rođačkog tipa a što ako je verovati srpskoj Istoriji i bivša Demokratskoj stranci nije bilo strano.

Sada kada je u samoj DS očigledna borba za prevlast, u samoj stranci se članstvo DS-a sukobljava sa biranjem između dva zla, Tadić i Đilas, od kojih se nezna ko je gori, dakle isto sa čime je građanstvo Srbije bilo sukobljeno prilikom bivših izbora, Tadić vs Nikolić.

DS je postala plen svojih nezamenjljivih Voždova ostraščćenih vlašću a nezainteresovanih za sudbinu stranke, na isti način kao što su bili nezainteresovani za sudbinu naroda i države Srbije.



cerski

p.s. nisam ljubitelj ideologije, a osobito ne neoliberalne i komunističke, ali sam još manje ljubitelj političke stranke koja nema nikakvu ideologiju poput DS-a.
dragan7557 dragan7557 11:17 17.10.2012

Re: Kangrga

Milan Karagaća
jugoslovenske orjentacije i kud je po tebi i Mićunu, Điniđiću pobegla ili nestala jugoslovenska orjentacija?

DS novoformirana 1989.godine nema programski nikakve veze sa onim što je bio program stranke Ljube Davidovića i Grola, upravo po pitanju nacionalnog i socijalnog.U Ljubinoj stranci nije bilo mesta nacionalizmu za razliku od osnivača DS , gde su osim Mićunovića i Đinđića koji se nisu tako eksponirali, svi ostali od ranije eksponirani nacionalisti, a neki još dalje biliže šovinistima.

Ono što zameram je neiskrenost i obmana, pozivanje na neke demokratske tradicije, koje nisu nikada ni postojale, a ako su možda i postojale onda su u potpunosti odbačene, kao što sam i pokazao, kao i nasilnog uspostavljanja veze sa prošlošću a sve u cilju ličnog bogaćenja.

I kad ovakvu nesuvislost prodaješ narodu od 1989 godine, moram da postavim pitanje kome ovo ide u račun?

Naravno postavlja se i pitanje gde su zakazali intelektualci u Srbiji koji ovu nesuvislost nisu ranije eksponirali?

Kao i mnoga druga pitanja vezana za kredibilitet i dobre namere DS-a.

Narodna poslovica kaže: "ko laže taj i krade," a čini mi se da se ovaj u potpunosti obistinila!

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:20 17.10.2012

Re: Kangrga

Bome nisu a evo i zašto.

po vremenu osnivanja.
Stara ideologija jugoslovenstva je napuštena i odeveno nacionalno ruho kako bi promocija stranke bila uspešnija, a vlast u Srbij osvojena i upotrebljena u vlastite svrhe bogaćenja pojedinaca.

sa ovim se slažem
dragan7557 dragan7557 11:37 17.10.2012

Re: Kangrga

Milan Karagaća 12:20 17.10.2012 / *novo
Re: Kangrga

Bome nisu a evo i zašto.


po vremenu osnivanja.

Meni su programski ciljevi važniji od vremena, a na isti način odričem i kontinuitet Novoj Komunističkoj Partiji a i drugim, jer sa samom idejom komunizma ni NKP nema nikakve veze.

Sama ideja komunizma mora pod reviziju a ko će to uraditi i kako ostaje za budućnost, naravno ako se jedan politički koncept iz 19 veka uopšte može oživeti, u čega objektivno sumnjam.

„Danas je na sceni zverski kapitalizam. Osim njega tu su još i zverski islamizam, zverski socijalizam i zverski feudalizam. Moramo vratiti etiku u banke i kontrolu nad finansijskim sektorom“, - Helmut Schmit

A njemu zameram dugogodišnje prijateljstvo sa Kisindžerom koji je odavno optužen za ratne zločine. Inače u svemu ostalom veoma razuman čovek.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:48 17.10.2012

Re: Kangrga

freehand 00:15 17.10.2012
Re: Kangrga

Ne obmanjuj narod ako hoćeš da ti veruje a ti obmanjuješ je ne kažeš eksplicitno DS. Il' ćeš da me ubeđuješ da su osnivači DS-a stariji od sto godina?



Pa postoje teorije po kojima je Mićun dočekao izlazak živog sveta iz praokeana.

Ali, samo za tvoje oči:

Alo bre teatrac, nisi u lutkarskom pozorištu a ovo je da te potsetim, pošto si evidentno zaboravio, blog na Internetu.

cerski

p.s. uzgred jel ti nemaš dovoljno izražajnih mogućnosti da sam kritikuješ ovu nesuvislost pa treba da upregneš mene i ostale da otaljaju tvoj posao?

Ili se po starom dobrom običaju uzdržavaš kritike drugova koji su Vlast?
dragan7557 dragan7557 11:54 17.10.2012

Re: Kangrga

Milan Karagaća 11:29 17.10.2012
Re: Kangrga

jugoslovenske orjentacije i kud je po tebi i Mićunu, Điniđiću pobegla ili nestala jugoslovenska orjentacija?


DS novoformirana 1989.godine

Ovako formulisano implicira da je formirana ranije pa je opet iz nekih razloga došlo do novog formiranja gsopodnje 1989.

DS je formirana 1989 a ne novoformirana. Pre 1989 nema ništa, nula jednostavno nije postojala ni u kom smislu reči.

cerski
dragan7557 dragan7557 12:10 17.10.2012

Re: Kangrga

freehand
dragan7557: Po istom šablonu je recimo robovlasništvo helenističkog društva oglašeno demokratijom koja je budućnost ove planete!? Znači robovlasnička demokratija ili pak po tebi nije?

Po istom šablonu možemo da oglasimo obnovu pećinske zajednice ili obnovu rata sa Turcima zbog Kosova pa da onda rezimiramo, što nije daleko od istine, da rat za Kosovo od 1389 nije ni prestajao, javljao se u raznim pojavnim oblicima, ali upornošću naših Voždova nikada nije jenjavao, i večno će trajati!


Cerski, brate - samo se ne daj uzbuđavati.
Diši duboko i pazi na ten.
I dobro jutro ti želim.


Vidim citirao si nešto pametno, mada istine radi morao sam malo da popravim kako bi odgovaralo istini, dakle ima za tebe još nade, a dobro jutro uvek smatram zbog stare izreke: "cogito ergo sum."

cerski
freehand freehand 17:28 17.10.2012

Re: Kangrga

dragan7557

cerski

dragan7557

cerski
dragan7557

cerski
dragan7557

cerski
dragan7557

cerski
dragan7557

cerski

Editovano: cerski, samo jedno pitanje: šta te tera da ovo radiš? Primećuješ li ti, uopošte, koliko kontradikcija imaš i koliko sam sebi protivrečiš, i po nekoliko puta, u svakom svom komentaru?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:43 17.10.2012

Re: Kangrga

I šta je Živko napisao Draži kada je otišao od njega.


A ti sudis po Zivku Topalovicu?
Ok, slazem se, zamerao je sto sta ravnogorcima ali je zato komunistima zamerao mnogo vise, pa ako je po njemu suditi...prosudi :)
Plasio se ukidanja demokratije u slucaju da Draza pobedi. Plasio se, ali nije bio siguran da ce se to desiti.
Za komuniste jeste bio siguran i da ce ce ukinuti demokratiju i da ce formirati koncentracione logore.
I bio je u pravu, ukuinuli su demokratiju i formirali su koncentracione logore.
Da li bi se njegov strah o eventualnoj Drazinoj diktaturi ostvario ili ne nikada necemo saznati, ja verujem da ne bi. Ti mozes da verujes da bi ali ne mozes da tvrdis, a za komunisticku diktaruru i logore se valjda necemo sporiti. Oni su nesporni.
dragan7557 dragan7557 22:39 17.10.2012

Re: Kangrga

freehand
dragan7557

cerski

dragan7557

cerski
dragan7557

cerski
dragan7557

cerski
dragan7557

cerski
dragan7557

cerski

Editovano: cerski, samo jedno pitanje: šta te tera da ovo radiš? Primećuješ li ti, uopošte, koliko kontradikcija imaš i koliko sam sebi protivrečiš, i po nekoliko puta, u svakom svom komentaru?


Pa što ne navede te kontradilcije?

cerski
sevarlica sevarlica 14:46 18.10.2012

Re: Kangrga

Niti je DS obnovljena niti je to sadržajno ista partija na koju i ti i freko ciljate.


Tehnički, "novi" DS je samo uzeo to ime da bi stvorio neku prisnost sa "starim" DS-om. Odlična taktika za potencijalno biračko telo iz naroda koji živi od istorije. "Stari" DS je imao sve što je bilo potrebno "novom". Građansku orijentaciju, multi-etničnost, istoriju, itd. itd.

Jedina veza između ove 2 stranke je ime i obmana glasača.
Prvi su bili kvazi-Jugosloveni a drugi kvazi-intelektualci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana