Politika

Američki (elektorski) sistem za izbor PREDSEDNIŠTVA BiH

Goran Nikolić RSS / 17.10.2012. u 20:18

Odluka EU da približavanje BIH toj integraciji uslovi sprovođenjem izmena izbora Predsedništva i Doma naroda BIH zbog sudskog spora Sejdić-Finci dovela je BH političare u tešku situaciju. Dok se oko Doma naroda parlamentarne skupštine BH nazire rešenje (iz RS bi, pored četiri Srbina, bio i jedan ili dva pripadnika ostalih, a u FBIH, uz četiri Bošnjaka i toliko Hrvata, još dva ili četiri ostala) za izbor članova predsedništva gde pripadnicima nacionalnih manjina u BIH ne bi bilo onemogućeno da se barem kandiduju teško da se mnogo odmaklo. U RS predlažu da se u tom entitetu bira jedan član predsedništva bez determinisane etničke pripadnosti, dok neke partije poput PDP-a, Mladena Ivanića, nemaju ništa protiv i da Skupština RS bira jednog člana trojnog predsedništva BiH.
Međutim, u Federaciji BiH traži se način da dođe do posrednog izbora dva člana predsedništva, mada ni direktan izbor nije stran ni SDA, niti HDZ-u, pod uslovom da Federaciju BIH podele na dve izborne jedinice, od kojih bi jedna bila većinski hrvatska. Čini se ipak da se rešenje traži u posrednom izboru (pre nekim predlozima Dom naroda BH davao bi konačnu saglasnost, pod uslovom da većina predstavnika iz sva tri naroda to odobri u tom telu). Ipak, budući da RS insistira na neposrednom izboru jednog člana, ako bi se dva birala u Domu naroda FBIH to bi stvaralo asimetriju protiv koje su bošnjačke partije.
Predlažem novu formulu: preslikavanje američkog elektorskog sistema kod izbora predsednika te države. Naime, Federacija BIH bi imala deset elektorskih jedinica koje bi bile u stvari sadašnji kantoni, dok bi RS praktično na izborima, kao jedna (elektorska) izborna jedinica birala jednog člana trojnog predsedništva (tu se faktički ništa ne bi promenilo osim što birani ne bi morao da bude Srbin, ali bi to u praksi bio). U FBIH bi dva kandidata koja dobiju najviše elektora, tj. prvoplasirani i drugoplasirani po broju pobeda u postojećih 10 kantona, postali članovi trojnog predsedništva države. Ako bi npr. drugolasirani i trećeplasirani imali isti broj pobeda, odnosno elektora, iz trke bi ispao onaj koji bi imao najmanju procentualnu razliku u odnosu na drugo-plasiranog u ''najtešnjoj'' pobedi. Npr. ako bi drugo-plasirani i treće-plasirani imali po tri pobede onda bi ispao onaj ko je ostvario ''najmršaviju'' pobedu, npr. 32% prema 31% od ukupnog broja glasača u nekom od kantona. Kada su u pitanju birači iz Distrikta Brčko, oni bi glasali u skladu sa opcijom Federacija BIH ili RS, ali bi npr. oni iz opcije FBIH mogli da imaju pod-opciju kanton Tuzla ili Posavski kanton (budući da je teritorija Distrikta pored RS pripadala i tim kantonima). Ipak, ovde treba biti oprezan, i npr. ne bi se smelo dozvoliti da broj onih koji se odluče za bilo koju pod-opciju bude veći od petine biračkog tela datog kantona. 
Zašto je ovo rešenje možda prihvatljivo za sve strane. Za Srbe jer je to faktički i predlog stranaka iz RS. Za Hrvate jer bi samo teorijski moglo da ne dođe do izbora ''autentičnog'' Hrvata. Za Bošnjake jer bi se izbeglo novo crtanje mapa, odnosno izbornih jedinica, i na neki način ustroj FBIH bi bio potvrđen, odnosno pojačan. Pored toga, ovo bi bio džentlemenski način delimičnog rešavanja tzv. hrvatskog pitanja (biranje hrvatskog člana predsedništva BIH je nešto što i pojedine bošnjačke stranke smatraju nelegitimnim), a da formalno nema nikakvog etničkog određenja, što Bošnjaci žele da izbegnu.



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:34 17.10.2012

Pa dobro

Neka urade tako ako im se svidja, ako ne neka rade nekako drugacije.

Mislim ne bunim se, samo mi malo cudno da se ovde predlazu ni manje ni vise nego izborni zakoni neke druge drzave?

Ili je ovo pocretak nekog serijala pa ce da uslede predlozi za Nemacku, Hrvatsku, Sao Tome i Pricipe i tako redom?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:59 17.10.2012

E=mc²

Ni Albert Ajnštajn, sa prvom suprugom Milevom i prijateljem Kurtom Gedelom, najvećim matematičarem-logičarem 20. veka, ne bi uspeo da nađe formulu za izbore a koja bi bila funkcionalna u BiH, toj kvazi tvorevini koja još uvek nema svog naučnog imena.

Zašto? Pa, zato što ne postoji formula koja može održati narečenu tvorevinu. Ona se može održati samo spoljnom silom, a čim ta sila prestane da deluje, kvazisistem zvani BiH istog trena teži ubrzanoj entropiji.

Od elektorskog ili bilo kog drugog, u teoriji ili praksi, poznatog izbornog sistema, ni u ovom, ni u narednim vekovima u BiH neće biti nikakve vajde.

Jedino moguća formula je da se Srbima i Hrvatima u BiH dozvoli referendum o nezavisnosti, baš kao i Škotima u Velikoj Britaniji.

Jer, ako Škoti imaju pravo na referendum zašto ga ne bi imali npr. i Srbi u BiH?
Ili, ako Jugoslavija nije mogla da opstane kao višenacionalna država zašto bi BiH opstala?
Treba li nam još jedan krvavi rat na Balkanu?

predatortz predatortz 21:04 17.10.2012

Re: E=mc²

Vojislav Stojković


Svaka ti je na mestu
ed_novipazar ed_novipazar 00:12 18.10.2012

Re: E=mc²

Vojislav Stojković

Treba li nam još jedan krvavi rat na Balkanu?


Svakako da ne treba. Ali ako usijane glave budu insistirale, imace ga.
mikimedic mikimedic 10:45 18.10.2012

Re: E=mc²

Ali ako usijane glave budu insistirale, imace ga.


na koga konkretno mislis?

referendum 92 rings a bell?
jinks jinks 11:39 18.10.2012

Re: E=mc²

mikimedic

Mozda g. misli na pojedince koji traze da se ukine RS.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:50 18.10.2012

Re: E=mc²

Nije teško odgonetnuti: Ed misli na Dodika i sve Srbe u Republici Srpskoj koji misle da im pravo na referendum pripada kao i drugim narodima u Evropi i svetu.

I ne samo da misli na njih, nego im i preti ratom.

alselone alselone 12:24 18.10.2012

Re: E=mc²

Ali ako usijane glave budu insistirale, imace ga.


Sljamu.
ed_novipazar ed_novipazar 12:33 18.10.2012

Re: E=mc²

Vojislav Stojković

I ne samo da misli na njih, nego im i preti ratom.


He, he. Ti si dobar saljivdzija.
Sta imam ja kome da prijetim. Pitanje BiH treba prepustiti njenim gradjanima. Ko god misli da treba i da moze da se odcijepi, neka se odcijepi. Nemoj da gubi energiju na blogu. Na posao

Inace, ako se ne desi novi rat, a nadam se da nece, vrijeme pred nama moze donijeti i novi odnos snaga na terenu. Proslog vikenda u Vatikanu je prikazan film koji govori o tome.

predatortz predatortz 13:05 18.10.2012

Re: E=mc²


Inace, ako se ne desi novi rat, a nadam se da nece, vrijeme pred nama moze donijeti i novi odnos snaga na terenu.


Bujrum Ede...
Navali, šta čekaš.
Od Kladuše do Irana biće zemlja muslimana!
Samo, nemoj posle da kukaš...
ed_novipazar ed_novipazar 13:23 18.10.2012

Re: E=mc²

predatortz

Bujrum Ede...
Navali, šta čekaš.
Od Kladuše do Irana biće zemlja muslimana!
Samo, nemoj posle da kukaš...

Nisam bas siguran da si ukapirao video i moj komentar.
dragan7557 dragan7557 14:48 18.10.2012

Re: E=mc²

Vojislav Stojković:
Ili, ako Jugoslavija nije mogla da opstane kao višenacionalna država zašto bi BiH opstala?

Zašto bi opstala EU, Ruska Federacija, Kina, SAD i tako dalje, sve od reda su multinacionalne države.
Treba li nam još jedan krvavi rat na Balkanu?

Naravno, jer nekima prošli nije bio dovoljan a misle da od viška ne boli glava.

Jer, ako Škoti imaju pravo na referendum zašto ga ne bi imali npr. i Srbi u BiH?


Škoti braćela ne žive na okupiranoj teritoriji a posebno nisu umislili da su neka federacija ili još gore da su neka kraljevina.

cerski
dragan7557 dragan7557 15:00 18.10.2012

Re: E=mc²

predatortz

Inace, ako se ne desi novi rat, a nadam se da nece, vrijeme pred nama moze donijeti i novi odnos snaga na terenu.


Bujrum Ede...
Navali, šta čekaš.
Od Kladuše do Irana biće zemlja muslimana!
Samo, nemoj posle da kukaš...

Bujurum arkadaş predatorz, a meni kako izgleda ovo od Kladuše se skoro i ispunilo, samo da Bugari budu malčice mrdnuti i biće sve ko pre?

Mada svakom ko misli je jasno da ništa nije kao pre pa ni našem edu a što pokazuje i linkovani filma koji je eto stigo do Pontifex Maximus-a, koji se izgeda uopšte na sekira zbog sadržaja ubog kojeg Ed naivnno lijkuje.

A vidim i ti oma oštriš djordu dimiskiju smatrajući pobedu već svojom!?

cerski
dragan7557 dragan7557 15:22 18.10.2012

Re: E=mc²

ed novi pazar:
Inace, ako se ne desi novi rat, a nadam se da nece, vrijeme pred nama moze donijeti i novi odnos snaga na terenu. Proslog vikenda u Vatikanu je prikazan film koji govori o tome.

Nije mi jasno šta tebi govori ovaj film osim da će biti više vernika iste vere u jednog boga, pa će tako recimo Papa postati poglavar svih vernika uključujući i Muslimane?

Koliko se sećam Hrvati su Muslimane zvali svojim cvećem, a ima i priča da su uvek bili veći Katolici od Pape, pa neće biti veliko iznenađenje ako Pontifex Maximus prihvati ovu bratsku sugestiju.

Ali nastranu šala, da se vratim na dokumentarac.

Prvo Islam nije jedinstvena religija a krv između Šiita i Sunita se proliva vekovima, pa je sa te strane film jednostavno...ili u najmanju ruku pretenciozan.

Drugi faktor koji film ne tretira su tzv. evropski Muslimani u koju grupu su ranije spadali i Bosanski Muslimani a pošto je EU unija u skorom vremenu ne može postati Džamahirija to je insinuacija na Islamsku državnost Evropskih država neevidentna.

Ako bi se od evropskih kraljevskih kuća, a sve su jedna familija pokušalo praviti Sultane (Ebglezi bi tražili titulu Padišaha) sa zadržavanjem istih njihovih i privilegija njihovog visokog plemstva, koje u ovom momentu iz senke vlada Evropom, verujem da bi to odmah prihvatili.

Ono što meni ovaj film govori je da svetska elita izrabljuje Muslimane još hiljau puta gore od Hrišćana upravo na verskoj bazi.

cerski

predatortz predatortz 17:32 18.10.2012

Re: E=mc²

Škoti braćela ne žive na okupiranoj teritoriji a posebno nisu umislili da su neka federacija ili još gore da su neka kraljevina.


Znači li ova tvoja opaska da Srbi U BIH žive na okupiranoj teritoriji?
dragan7557 dragan7557 17:34 18.10.2012

Re: E=mc²

predatortz
Škoti braćela ne žive na okupiranoj teritoriji a posebno nisu umislili da su neka federacija ili još gore da su neka kraljevina.



Znači li ova tvoja opaska da Srbi U BIH žive na okupiranoj teritoriji?


Naravno.

cerski
predatortz predatortz 17:40 18.10.2012

Re: E=mc²

dragan7557
predatortz
Škoti braćela ne žive na okupiranoj teritoriji a posebno nisu umislili da su neka federacija ili još gore da su neka kraljevina.



Znači li ova tvoja opaska da Srbi U BIH žive na okupiranoj teritoriji?


Naravno.

cerski


Pazi, ovako glupu izjavu nisu dali ni čelnici Alijinog ratnog rukovodstva!
Odakle su došli ti srpski okupatori? Evo, ja priznajem da sam klasičan primerak:
Moji su došli, pre pet,šest kolena odnekud iz Crne Gore.
dragan7557 dragan7557 17:51 18.10.2012

Re: E=mc²


predatortz
dragan7557
predatortz
Škoti braćela ne žive na okupiranoj teritoriji a posebno nisu umislili da su neka federacija ili još gore da su neka kraljevina.



Znači li ova tvoja opaska da Srbi U BIH žive na okupiranoj teritoriji?


Naravno.

cerski


Pazi, ovako glupu izjavu nisu dali ni čelnici Alijinog ratnog rukovodstva!
Odakle su došli ti srpski okupatori? Evo, ja priznajem da sam klasičan primerak:
Moji su došli, pre pet,šest kolena odnekud iz Crne Gore.

Pa čije su ono vojne snage u Bosni na drumovima sa sve mitraljezima i teškim naoruženjem? IFOR je onda trgovina markama za pisma i dečije igračke, a ja nisam dobro upoznat.

I ko kao Paša vlada Bosnom? Srbi, Hrvati i Muslimani ili neki Visoki Kediv međunožne, pardon međunarodne zajednice.

I o kakvim ti srpskim okupatorima pišeš? Srbi su u Bosni okupirani a ne okupatori ili sam ja zalutao na blog u Burundiju?

Po meni si u ostrašćenosti pročitao neku drugu sitno pisanu knjigu, i pobrko sa onim što sam ja nažvrljo.

cerski
predatortz predatortz 17:55 18.10.2012

Re: E=mc²

I o kakvim ti srpskim okupatorima pišeš? Srbi su u Bosni okupirani a ne okupatori ili sam ja zalutao na blog u Burundiju?

Po meni si u ostrašćenosti pročitao neku drugu sitno pisanu knjigu, i pobrko sa onim što sam ja nažvrljo.


Biće da je tako. Isreno se izvinjavam.

Kao olakšavajuću okolnost uzmi mi činjenicu da imam kratak fitilj kada je u pitanju Bosna i Srbi u njoj.
Upravo zbog ovoga što si, sasvim razložno, naveo.
dragan7557 dragan7557 18:05 18.10.2012

Re: E=mc²

predatortz
I o kakvim ti srpskim okupatorima pišeš? Srbi su u Bosni okupirani a ne okupatori ili sam ja zalutao na blog u Burundiju?

Po meni si u ostrašćenosti pročitao neku drugu sitno pisanu knjigu, i pobrko sa onim što sam ja nažvrljo.


Biće da je tako. Isreno se izvinjavam.

Kao olakšavajuću okolnost uzmi mi činjenicu da imam kratak fitilj kada je u pitanju Bosna i Srbi u njoj.
Upravo zbog ovoga što si, sasvim razložno, naveo.


A da nije nedo Bog neka rakija više u pitanju?

Ako jeste od izvinjavaj nema ništa, nada, jok, bre! Samo od treznih primam izvinjenja.

cerski
predatortz predatortz 18:07 18.10.2012

Re: E=mc²


A da nije nedo Bog neka rakija više u pitanju?


Nije, ovoga mi krsta

Nego mi zaličilo da mi džarkaš u RS.
U takvim prilikama prvo 'pucam', pa onda razmišljam.
Uslovni refleks...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:50 18.10.2012

Re: E=mc²

Pitanje BiH treba prepustiti njenim gradjanima. Ko god misli da treba i da moze da se odcijepi, neka se odcijepi.


Tu se apsolutno slazemo.
Pustimo ljude tamo neka odlucuju o sebi, o svojim izbornim pravilima, o tome hoce li ili nece jedni sa drugima, i podrzimo ih u njihovim odlukama.

Ja Ede, a to uopste nije tesko, vidim kud ti ciljas, a ciljas na to da se Srbima ne dozvoli pravo na svoju volju.
Svakako da je i taj tvoj stav legitiman, legitimno je i da zahtevas da se Srbima oduzme pravo glasa, sve je dozvoljeno ali bi valjalo da objasnis zasto tako mislis.

Za razliku od tebe koji navodno trazis da se ljudi puste da sami odlucuju, a nadas se da ce neko drugi a ne gradjani te drzave, odredjivati sta se ima raditi, zaista mislim da treba gradjanima pustiti da odluce.

Svakako da mi je milo sto vidim da su Srbi sve blize ostvarenju svog cilja, odvajanju od Sarajeva, ali i da imaju drugi plan i drugu politiku takodje bih im prepustio odluku, i bio protiv svakoga ko tezi da im nesto nematne.
ed_novipazar ed_novipazar 08:25 19.10.2012

Re: E=mc²

dragan7557

Nije mi jasno šta tebi govori ovaj film osim da će biti više vernika iste vere u jednog boga, pa će tako recimo Papa postati poglavar svih vernika uključujući i Muslimane?

Papa ce muslimanima biti poglavar jedino ako predje na islam

Sta mi govori ovaj film? Pa poruka je jasna. Demografska slika se rapidno mijenja. Cisto matematicki, u korist muslimana. Da li ce ta matematicka korist imati za posljedicu i promjenu u politickim odnosima ostaje da se vidi. Bilo bi logicno. A ako do toga dodje to znaci da ce doci i do promjene odnosa Evrope prema muslimanima a Boga mi i prema BiH. Nece biti novih vezivanja UN-vojnika za bandere, novih McKenzija, nece biti novih opsada Sarajeva, novih Srebrenica a za lopove poput Dodika nece biti mjesta u politici.
predatortz predatortz 08:30 19.10.2012

Re: E=mc²

A ako do toga dodje to znaci da ce doci i do promjene odnosa Evrope prema muslimanima a Boga mi i prema BiH. Nece biti novih vezivanja UN-vojnika za bandere, novih McKenzija, nece biti novih opsada Sarajeva, novih Srebrenica a za lopove poput Dodika nece biti mjesta u politici.


Zašto ti vređaš regularno izabranog predsednika RS? Odakle baštiniš to pravo da vređaš čoveka iza koga je, na poštenim izborima, stala većina jednog naroda?

Budući da Dodik nema nikakav ratni bekgraund, a mogu razumeti svakog čoveka sa druge strane kojem smeta neki aktivni akter ratnih zbivanja, evidentno je da tebi smetaju Srbi.

ed_novipazar ed_novipazar 08:41 19.10.2012

Re: E=mc²

Koliko naroda stoji iza Dodika pokazali su najnoviji izbori u BiH kada su se birali nacelnici opstina. I Dodik je priznao poraz. Da mi Srbi smetaju ne bih imao prijatelje medju njima i ne bi mi ulazili u kucu a ni ja njima.
predatortz predatortz 08:43 19.10.2012

Re: E=mc²

ed_novipazar
Koliko naroda stoji iza Dodika pokazali su najnoviji izbori u BiH kada su se birali nacelnici opstina. I Dodik je priznao poraz. Da mi Srbi smetaju ne bih imao prijatelje medju njima i ne bi mi ulazili u kucu.


Zašto onda brineš srpske brige?
Dodik je naš problem, mi ćemo ga kažnjavati ili nagrađivati na izborima.
U tvom dvorištu je prilično nereda.

ed_novipazar ed_novipazar 08:49 19.10.2012

Re: E=mc²

RS je moje dvoriste.
predatortz predatortz 08:51 19.10.2012

Re: E=mc²

ed_novipazar
RS je moje dvoriste.


Lažna prijava boravka je krivično delo
ed_novipazar ed_novipazar 09:05 19.10.2012

Re: E=mc²

Da, imacemo u RS puno posla po tom pitanju.
predatortz predatortz 09:08 19.10.2012

Re: E=mc²

ed_novipazar
Da, imacemo u RS puno posla po tom pitanju.


Ko?
Radiš u MUP-u RS?
Pa, gde si kolega! Što ne kažeš...
ed_novipazar ed_novipazar 09:27 19.10.2012

Re: E=mc²

Sta ima da ti govorim, samo ce ti se kasti
predatortz predatortz 09:35 19.10.2012

Re: E=mc²

ed_novipazar
Sta ima da ti govorim, samo ce ti se kasti


Druže, ja sam odavno imun na pretnje mnogo zajebanijih igrača nego što li su sajber junačine.
Stoga ti predlažem da se ne blamiramo dalje.
ed_novipazar ed_novipazar 10:02 19.10.2012

Re: E=mc²

Opet o prijetnjama. Ko prijeti? Sto ste toliki paranoici. Kao da ste nesto mnogo rdjavo uradili u zivotu. Na svaki sum se trzate
predatortz predatortz 10:09 19.10.2012

Re: E=mc²

ed_novipazar
Opet o prijetnjama. Ko prijeti? Sto ste toliki paranoici. Kao da ste nesto mnogo rdjavo uradili u zivotu. Na svaki sum se trzate


Jesmo. Jednom! I ne ponosimo se tim. No, da je do toga, vi bi se trzali doveka.
Oprez je mudra stvar, naročito kad imaš prevrtljivog komšiju .
Naučiš vremenom da živiš sa njim, jer komšiji je danas 'vako, sutra 'nako...
dragan7557 dragan7557 11:54 19.10.2012

Re: E=mc²

ed_novipazar 09:25 19.10.2012 / *novo
Re: E=mc²

dragan7557

Nije mi jasno šta tebi govori ovaj film osim da će biti više vernika iste vere u jednog boga, pa će tako recimo Papa postati poglavar svih vernika uključujući i Muslimane?


Papa ce muslimanima biti poglavar jedino ako predje na islam

Hombre, no problemos, Bog je jedan a Papa je njegov predstavnik na Zemlji, a klanjao se ili krstio njemu je svejedno, važno je biti Pontif.
Demografska slika se rapidno mijenja.

Verska demografska slika! A ne demgrafska. Sirotinja ima više dece ne zato što je bogata već upravo zato što je krupan kapital drži u zločinačkoj siromaštini.
do promjene odnosa Evrope prema muslimanima a Boga mi i prema BiH.

Pa ako Beč postane Istanbul onda možda ima nekih izgleda da Brisel postane, već je postao Meka poklonjenja krupnom kapitalu.
Nece biti novih vezivanja UN-vojnika za bandere,

Možda ali biće čerečenja UN vojnika kao Amerikanaca u Somaliji.
nece biti novih opsada Sarajeva, novih Srebrenica

Hoće ali si pogrešio imena.

Kada su Hrišćani ušli u Jerusalim pobijeno je sve živo, bez obzira koje vere bio, a krv je kao reka tekla ulicama.

Kada je Saladin ušao u Jerusalim nikome nije falila ni dlaka sa glave bez obzira koje vere bio.

Ali jedan je Saladin.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:59 19.10.2012

Re: E=mc²


predatortz
ed_novipazar
RS je moje dvoriste.


Lažna prijava boravka je krivično delo

Vala predi druže, men' se pričinjava i neki oveći kreditić sa stogodišnjom otplatom i mizernom kamaticom, a zuckari se i o nekoj kolibici na Dedinju?!

cerski
predatortz predatortz 12:02 19.10.2012

Re: E=mc²

dragan7557

predatortz
ed_novipazar
RS je moje dvoriste.


Lažna prijava boravka je krivično delo

Vala predi druže, men' se pričinjava i neki oveći kreditić sa stogodišnjom otplatom i mizernom kamaticom, a zuckari se i o nekoj kolibici na Dedinju?!

cerski


Pa, ok...
Ali, ne tišti to našeg Eda. Njemu smeta nešto drugo... Da je Ed protiv lopova, krenuo bi od svog zeme Fahre...
ed_novipazar ed_novipazar 13:14 19.10.2012

Re: E=mc²

Sto bih ja pominjao Fahru ovdje. Ja njega pominjem tamo gdje treba da se pomene. I njega i sve druge Fahre koje mi se na bilo koji nacin i po bilo kom osnovu nadju na putu. O kako sam svojevremeno zestoko kritikovao savez izmedju Fahre i Cerica. Tamo gdje je trebalo. A tek Cericeve politicke pustolovine i neprincipijelnost. Meni su "moji" vec lijepili etikete zbog toga ali nesto me mnogo ne dotice. Uz istinu se najljepse osjecam.

A Dodik je teska bitanga. Hem je lopov hem je bezobraznik.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana