Budućnost| Društvo| Nauka| Politika| Umetnost

PODRSKA STUDENTIMA FLU!

angie01 RSS / 17.10.2012. u 20:33

280612_studentski-protest-rasfotom-josida-006_f.jpg?ver=1350312313

 

Studenti Fakultela likovnih umetnosti u Beogradu, obustavili su nastavu od ponedeljka, trazeci od dekanata i ministarstva prosvete korektnije uslove za upis u novu skolsku godinu i ispravku nekih nametnutih anomalija, koje im vec godinama ometaju normalno studiranje i stavljaju ih u diskriminisani polozaj!

Prvo im je petogodisnje studiranje radvojeno na tri osnovne godine  plus dve master, a da fakticki program i dalje izgleda tako da su svih pet godina jedino zajedno zavresn paket, sto znaci, da bez te dve naknadne godine oni nemaju zaokruzeno obrazovanje i nisu prakticno nista zavrsili!

Naravno da je odluceno da  se master samofinansira, iako je pravilo da se na umetnickim fakultetima to radi iz budzeta, jer jedino sa master zvanjem dobijaju kompletno obrazovanje, a zbog specificnosti materije, prakticno zavrsne dve godine, mogu da zavrse jedino na tom fakultetu, jer ne postoji kompatibilnost ni sa malim brojem slicnih fakulteta, gde je program razvrstan u 4 osnovne + jedna master!

Obracun novouspostavljenih ESPB (bodova), koje su studenti u obavezi da prijave i osvoje, je prilicno nelogican, jer ispada da je minimum potrebnih bodova za upis na budzet, ujedno i maksimum!

Takodje je nejasno, kako to da visina ocene ne ulazi u kriterijum dobijanja bodova!

Pa tako ispada da studenti koji imaju sve sestice i  polozili su sve ispite imaju potrebnih 60 ESPB, dok oni sa izrazito visokim prosekom i prenosenjem jednog teoretskog predmeta nemaju!

Jednaki broj bodova nosi teska i neophodna istorija umetnosti i recimo, jezik, koji je na ovom fakultetu svakako sporedan predmet!

Korektnije bi bilo da se ustanovi neki raspon bodova koje treba dobiti da bi se ispunila potrebna kvota, u kome bi veci prednost imali strucni ispiti i vise ocene!

Jos nelogicnije je to, sto su se, zbog potreba Ministarstva prosvete,  na listi samofinansirajucih nasli i studenti koji su osvojili potrebnih 60 ESPB!

Tako da ispada da na budžetu ostaju samo oni studenti koji su položili sve ispite, a ni oni, ako nemaju visok prosek, sto je sada zbog novonastalog uslova Ministrasva postao reper u odabiru, a ne u samom bodovanju, pa se postavlja pitanje najvažnije za buduće stručnjake, da li sadašnji sistem obrazovanja ima za cilj da podržava one koji se najviše zalažu i trude, kao što je to slučaj svuda u svetu.

 Lako je razumljivo da je iznos od 150.000 RSD u ime školarine nedostupna za studente u današnjoj Srbiji, kao i bilo koji dodatni trošak, jer i ovako teško podnose pokrivanje svih potrebnih plaćanja, pre svega skupog materijala za rad, stanovanja, hrene, prevoza.

Bez budzeta, studenti gube pravo na mesta u domu i bon, pravo na menzu, pravo na stipendije, kao i povoljniju cenu prevoza!

Danas, u vreme opšte krize, neophodno je da pravila koja određuju da li će student biti samofinasirajući ili ne, budu fleksibilnija, korektnija i logičnija i u skladu sa opstim stanjem i mogucnostima, kako ne bi ugrožavala ionako loš socijalni status jedne od najugroženijih grupacija u društvu - studenata, pogotovu što se fakulteti finansiraju iz više drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Posebno je pitanje losih uslova za studiranje na Fakultetu likovnih umetnosti, koji se vec godinama ne menjaju na bolje, pa tako zimi u mnogim ateljeima nema ni grejanja!

Zahtevi studenata su sledeci:

-promena obracuna ESPB bodova, gde bi vise poena nosili glavni predmeti i vise ocene!

-raspon kvote za upis na budzet od 56 do 60 ESPB bodova, gde bi bilo moguce preneti jedan teoretski predmet u narednu godinu!

-da studenti I i II godine osnovnih studija sa vec ostvarenih 60 ESPB, budu automatski upisani na buzdet!

-da studenti I i II godine master studija budu upisani na budzet!

-da se studentima IIi III godine osnovnih studija2011/2012. omoguci upis u narednu skolsku godinu bez naknade i da se ispostuje dogovor koji je postignut izmedju studenata i rektora Univerziteta umetnosti, dekana Flu i Ministarstva prosvete!

Do sada je sa njima razgovarao dekan fakulteta, Milutin Dragojlovic, koji kaze, "Ministarstvo nam je za prvu godinu odobrilo 32 budžetska mesta, dok na drugu godinu može da se o trošku države upiše samo 20 odsto više studenata u odnosu na prvu godinu. To znači da ne mogu svi o trošku države da studiraju i moraju da se na neki način rangiraju."(blic)

Samo nije jasan nacin tog rangiranja, kao i sistem, da ako vise studenata ispuni vec postojece  nekorektne uslove, zbog potebe ministarstva ipak budu samofinansirajuci!

Iako su svoje zahteve uputili na adresu drzavnog sekretara za srednje i visoko obrazovanje pri Ministarstvu prosvete, prof dr Radivoju Mitrovicu, koji je po funkciji koju obavlja zaduzen za resavanje ovakvih problema, on se nije oglasio.

U ime Ministarstva prosvete, sa studentima su razgovarali, zamenik ministra Slobodan Stupar i njegova koleginica, Mirajna Vesovic, koji  su prilicno nejasno rekli da ce pokusati da rese nesto oko mastera, ali bez konkretnog dogovora i uputili studente da se obrate Ministarstvu finansija, sto je najblaze receno, nekorektno!

Ako Ministarstvo u svojim aktima ima propisan cilj, da bitno poveca broj stanovnistva sa visokim obrazovanjem, da ne pominjemo ovom prilikom taj mali procenat postojecih gradjana sa diplomom fakulteta, a da ovako ignorantskim stavom stavlja pod znak pitanja nastavk skolovanja ovih, inace dobrih studenata, koji zbog visokih skolarina, a malih primanja svojih roditelja,  ne mogu dalje da opstanu u pravilima koja su im nametnuta, onda je to miniranje sopstvene strategije, ili je ona smo floskula na papiru!

Ispada da u raspodeli novca iz budzeta, koji pune i roditelji ove dece, prioritet  plate i ostali benefiti ljudi koji rade u Ministarstvu prosvete, cije rezultate nije uputno spominjati, a svi ih znamo,...i da li bi oni bilo kakvim sistemom bodovanja prosli bilo gde!



Komentari (133)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:42 18.10.2012

Re: I još nešto…

sa uslovom od 48 i dva prenesena predmeta,


To je obavezni minimum ali ne i garancija da ce biti dovoljno za budzet.
To se mora ostvariti da bi se upisalo na budzet.
Ako bi se desila situacija da nema tih 12 studenata koji su nakupili 48 bodova i da su ima ostala najvise dva ispita onda, posto nema dovoljno onih koji su ostvarili neophodni minimum, nece biti upisano 12 vec manje. Upisace samo oni koji ga jesu ostvarili.
Ako je situacija kao sada da ih ima vise koji su ostvarili neophodni minimum onda se trazi mehanizam koji ce napraviti dodatnu selekciju, a to je prosek.
angie01 angie01 23:45 18.10.2012

Re: I još nešto…

eli, procitaj zakon!

to sto na flu rade kako ti objasnjavas to i jeste problem, zato se studenti i bune!

jeste drugaciji- na drugima je kvota 48 i mogu da prenesu dva ispita- pogledaj link koji sam ti postavila i pri tome ima upisano mogo vise studenata na budzet!

edit: pri tome, na vecini fakulteta je skolarina 60 000, 70 000 holjada, a na flu 150 000 + sto studenti i ovako sami kupuju skupe materijale!

evo ti opet linak koji si preskocio
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:56 18.10.2012

Re: I još nešto…

eli, procitaj zakon!

Hajde kopi-pejstaj mi deo koji kaže da svako ko stekne uslov mora biti finansiran iz budžeta. Ja to nigde ne mogu da pronađem.


Pogledao sam vest koju si linkovala. Ključni detalj je:
Slobodan Stupar, pomoćnik ministra prosvete, kaže da je problem što je budžet ograničen.

Kako bi lepo bilo da nam je budžet neograničen.

I dalje:
- Preporuka ministarstva je da se napravi skala prema uspehu onih koji ostanu ispod crte za upis na budžet i da im se dozvole olakšice i oslobađanje dela plaćanja školarine, ali to najviše zavisi od fakulteta - kaže Stupar.

Dakle, preporuka je upravo ono što ja sve vreme ovde tipkam.

jeste drugaciji- na drugima je kvota 48 i mogu da prenesu dva ispita

Šta je "kvota"? Postoji uslov. Uslov znači da se bez toga ne može, ali ne znači da je sa njime zagarantovano. A uslov za sve jeste 48! I za FLU.

pri tome ima upisano mogo vise studenata na budzet!

Da li ti je jasno da ne upisuju svi fakulteti podjednak broj studenata?
angie01 angie01 00:10 19.10.2012

Re: I još nešto…

e, smori me zesce!

naravno da to sve kaze ministarstvo, a je l kaze kako i gde je dalo pare, je l neko ministarstvo podnelo izvestaj bilo koje godine da se to vidi?

na flu je uslov 60, sto znaci svi polozeni ispiti!

pa jasno je da svi fakulteti uipsuju razlicit broj studenata-pa tako dobiju i vise para-imaju vise studenata na budzetu, pa ispada da tih 20% + na ovih jadnih 10 na flu, je samo 2, a ima ih sve ukupno sa sve masterom, ko polovina studenata samo na prvoj godini na nekom drugom-gde oni za prelazak treba da postignu uslov od 48 i mogu da prenesu jos dva ispitia!

eli.lacrosse eli.lacrosse 00:15 19.10.2012

Re: I još nešto…

na flu je uslov 60, sto znaci svi polozeni ispiti!

Ne, na FLU je uslov 48, kao i na svim ostalim fakultetima.
Da li ti uopšte znaš šta reč "uslov" znači?

gde oni za prelazak treba da postignu uslov od 48 i mogu da prenesu jos dva ispitia!

Za prelazak na šta?
angie01 angie01 00:35 19.10.2012

Re: I još nešto…

na flu je uslov za upis na budzet 60 ESPB!...tacka!


prelazak- na upis na sledecu godinu!

vidi eli- sve vazi, jer ovo je besmisleno nastavljati- ti mislis da je sve ok, ja podrzavam to kako studenti kazu, jer se slazem sa tim- sve sam lepo objasnila i toliko o tome!

apsolutno se ne slazem da tako mali broj studenata specificnog programa, za koji je potreban i talenat budu u dikriminisanom polozaju u odnosu na druge!

koliko sam shvatila, ti si tu negde iz branse i bas je cudno da komentarises ovako-ili si sada, kada si ti zavrsio, pod mnooogo boljim okolnostima, i nalazis se sa druge strane katedre, mozda promenuo vizuru!

'odo na spavanje, sutra mora da se radi!
eli.lacrosse eli.lacrosse 08:19 19.10.2012

Re: I još nešto…

na flu je uslov za upis na budzet 60 ESPB!...tacka!

Ok, veruj u to.

prelazak- na upis na sledecu godinu!

Upis na sledeću godinu i prelazak su dve različite stvari. Prelazi se sa jednog studijskog programa na drugi, sa jednog odseka fakulteta na drugi, sa jedne visokoškolske ustanove na drugu…

apsolutno se ne slazem da tako mali broj studenata specificnog programa, za koji je potreban i talenat budu u dikriminisanom polozaju u odnosu na druge!

Ni ja se ne slažem da budu diskriminisani, ali situacija da posle III godine moraju da upišu master, i da to mogu da učine samo na svom, dok ostali, nakon 4 godine studija mogu to da pokušaju na mnogo više fakulteta, ih dovodi u neravnopravan položaj. A takav program je bio izbor onih koji su ga napravili – nastavnika FLU.
Činjenica je da postoji određen broj budžetskih mesta, a da država ne plaća ni jednom fakultetu za sve studente. Kada bi to učinila za FLU, svi ostali bi bili diskriminisani.

koliko sam shvatila, ti si tu negde iz branse i bas je cudno da komentarises ovako-ili si sada, kada si ti zavrsio, pod mnooogo boljim okolnostima, i nalazis se sa druge strane katedre, mozda promenuo vizuru!

Ovo je vrhunac nepristojnosti. Kako možeš znati pod kakvim sam okolnostima ja studirao? Ako se prisetiš, ma koliko da se teško živi danas, bilo je vremena u kojima se mnogo teže živelo, i u kojima je život bio gotovo obezvređen. Da li je moguće to zaboraviti? A ja sam tada studirao, pod mnooogo gorim okolnostima.
eli.lacrosse eli.lacrosse 08:21 19.10.2012

Re: I još nešto…

I, da li si pronašla u zakonu deo koji kaže da svako ko ostvari uslov za upis na sledeću godinu studija mora biti finansiran iz budžeta?
angie01 angie01 10:00 19.10.2012

Re: I još nešto…

eli zakon ti je dostupan na netu-nadji procitaj,...bez intrepretacija onoga sto sam rekla!

nepristojno je to, sto se demagogijom, po starom srpskom-kada nije moja guzica u pitanju,opstruiraju drugi, da pokusaju da se izbore za nesto korektnije-taj manir i jeste jedan od glavnih razloga, sto se nista ne menja na bolje i prolazi sve sto se namece!

...od studenata flu- niko ne moze da bude diskriminisan- jer broj budzetskih na svakom drugom, visestruko premasuje ukupan broj studenata ovde, sa sve masterom!

....i jos, vise nego dupla cifra za samofinansiranje nego na ostalim fakultetima!
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:06 19.10.2012

Re: I još nešto…

eli zakon ti je dostupan na netu-nadji procitaj

Čitao sam i nisam pronašao deo koji kaže da svako ko ostvari uslov za upis na sledeću godinu studija mora biti finansiran iz budžeta. Zato te molim da ga ti pronađeš.

nepristojno je to, sto se demagogijom, po starom srpskom-kada nije moja guzica u pitanju,opstruiraju drugi, da pokusaju da se izbore za nesto korektnije-taj manir i jeste jedan od glavnih razloga, sto se nista ne menja na bolje i prolazi sve sto se namece!

Ovo je potpuno besmisleno, argumentum ad hominem.

...od studenata flu- niko ne moze da bude diskriminisan- jer broj budzetskih na svakom drugom, visestruko premasuje ukupan broj studenata ovde, sa sve masterom!

Dakle, zaključak je da u odnosu na malobrojne grupe niko ne može biti diskriminisan?

....i jos, vise nego dupla cifra za samofinansiranje nego na ostalim fakultetima!

A je l' ne vidiš nikakav objektivan razlog za to?
angie01 angie01 10:51 19.10.2012

Re: I još nešto…

ne, ne vidim, u odnosu 20- 200, 300,+...


kao sto ne vidim smisao odbrane budzeta od studenata,...ni da, kada se neko upisuje, bude pod znakom pitanja nacin njegovog daljeg studiranja, iako ispunjava uslove- jer neko ne bi ni upisivao nesto, sto posle treba da placa novcem koji nema!

niti vidim smiso tako velike skolarine-za uslove koji se nisu promenili decenijama, bez grejanja zimi i sl

niti da se ne zna gde i kako su rasporedjene pare iz budzet!

niti vidim smisao u manipulativnim tumacenjima i Bolonje i zakona,...bolonja je potrebna zbog kompatibilnosti sa ostalim evropskim univerzitetima,-'naci, uskladjivanje programa, stepenovanja i sl.!

Opsti uslovi u svim tim drugim zemljama su razliciti-nas sistem mora da odgovara uslovima kod nas!

I naravno da mi je normalno da se ispravi sve sto se pokazalo losim!

a ti misli kako hoces!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:06 19.10.2012

Brojke

Ja malo pogledala na internetu podatke i brojke, ako su tacne, kazu ovako:

Na FLU (Fakultet likovnih umetnosti) na sva tri odseka (grafički, slikarski, vajarski) primljeno je ukupno 50 studenata. Od tih 50, njih 38 je na budžetu. Ostali plaćaju 2.000 eura.

Na Ekonomskom fakultetu ukupno 1350 studenata, od toga 570 na budžetu. Ostali plaćaju 1500 eura.

Na Fakultetu bezbednosti ukupno 390 studenata, na budžetu 150. Ostali plaćaju 2.000 eura.

Na Mašinskom fakultetu ukupno 540 studenata, na budžetu 520. Ostali plaćaju 1.500 eura.

Na Pravnom fakultetu ukupno 1500 studenata, na budžetu 600. Ostali plaćaju 2.000 eura.

Na Pravoslavnom bogoslovskom fakultetu ukupno je upisano 300 studenata, na budžetu 160. Ostali plaćaju 1.500 eura.

Na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju upisano 270 studenata, na budžetu 180. Ostali plaćaju 1.500 eura.

itd...

Ono što je meni upalo u oči jeste da Pravoslavno bogoslovski fakultet ima više studenata na budžetu od Fakulteta za bezbednost:)

ps. zaista ne razumem toliku frku oko budžetlija na FLU, kojih na prvoj godini ima 38
kukusigameni kukusigameni 11:10 19.10.2012

Re: Brojke

Vesna Knežević Ćosić
Ono što je meni upalo u oči jeste da Pravoslavno bogoslovski fakultet ima više studenata na budžetu od Fakulteta za bezbednost:)

I meni.

A dobro je poznato da ko sebe čuva i Bog ga čuva.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:43 19.10.2012

Re: I još nešto…

niti vidim smiso tako velike skolarine-za uslove koji se nisu promenili decenijama, bez grejanja zimi i sl

Neke stvari na fakultetima toga tipa – štafelaji, modeli, papir, cink, glina, kamen… nisu se promenile vekovima, ni ovde ni u svetu, a koštaju.

kada se neko upisuje, bude pod znakom pitanja nacin njegovog daljeg studiranja, iako ispunjava uslove- jer neko ne bi ni upisivao nesto, sto posle treba da placa novcem koji nema!

Ti očigledno ne želiš da shvatiš da nije moguće da država finansira sve one koji su stekli uslov za upis u narednu godinu studija. To važi i za FLU, ali i za ostale fakultete. A "pravila igre" su poznata od samog početka, i onome ko se upisao u I godinu na budžetu samo njegov rad garantuje da će do kraja studija biti finansiran od strane države.

Vesna Knežević Ćosić
ps. zaista ne razumem toliku frku oko budžetlija na FLU, kojih na prvoj godini ima 38

angie01 angie01 12:04 19.10.2012

Re: I još nešto…

jbte eli, ugusio si objasnjavanjem onoga sto ne valja-pa je l kapiras ti uopste problematiku?

da- njegov rad garantuje nista! A trebalo bi da zna okvir za upis-i vise necu da ovo objasnjavam, posto je tvoja namera veoma diskutabilana!

stafelaji su stari- a novi kosta 2000 hiljade, ako narucis vise, moze i jeftinije!

papir se dobija iz stamparija, onaj najeftiniji- koji nestane odmah- i kao i sve ostalo studenti sami kupuju potrepstine!

modeli se isto placaju simbolicno- da od studenata traze da svaki put plate za cas od svojih para- vise bi se isplatilo i modelima i studentima!


ne znam da li znas, da ceo bogradski univerzitet ima 60 000 studenata, a megatrend 20 000-pa sada ti izvuci pouku, sta je u pozadini!

da li znas da u celoj Srbiji ima 270 ekonomskih fakulteta?

hebiga, nama ne treba 50 umetnika, ali nam treba hiljade i hiljade ekonomista?

i naravno bogosluzaca!

ono sto je vesna napisala , a ti nesmotreno podrzao,:)) znaci, da ne vidi u cemu je problem da se iz budzeta finansiraju svi studenti flu, koji su ostvarili uslov, kada ih je toliko malo u odnosu na one silne sto se finansiraju na drugim fakultetima!!!
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:36 19.10.2012

Re: I još nešto…

a novi kosta 2000 hiljade, ako narucis vise, moze i jeftinije!

Studijski štafelaj LR 6 (48) 6,300.00din
Studijski štafelaj LR 7 (31) 7,500.15din
Studijski štafelaj za velike formate LR 8 (49) 8,900.85din
A oni koji se koriste na fakultetima su veći. Eto ti prilike za brzu i laku zaradu, kupi za 2.000, prodaj za 5.000 dinara, imaćeš najnižu cenu na svetu (posle tog od kojeg ćeš ti kupovati) i razliku uplati u Fond za finansiranje studenata koji imaju uslov za upis u narednu godinu studija, ali su "ispod crte".

papir se dobija iz stamparija, onaj najeftiniji- koji nestane odmah- i kao i sve ostalo

Papir je natron koji se ne dobija nego kupuje. Ako ga ti možeš dobiti, budi donator papira za FLU.

modeli se isto placaju simbolicno

Ne znam otkuda ti ovaj podatak, ali, koliko ja znam, to nije ni malo simbolično. Uostalom, pomozi studentima tako što češ otići na FLU, skinuti odeću, i sedeti nepokretna 8 sati.

Da ne zaboravim, verovatno veruješ da Cinkarna Celje poklanja cink, da sa Venčaca i sa Brača pristižu kamioni mermera za džabe, da se glina kopa u dvorištu, da je izdavačima čast da poklanjaju knjige fakultetima…

A trebalo bi da zna okvir za upis-i vise necu da ovo objasnjavam, posto je tvoja namera veoma diskutabilana!

Okvir se zna, a tvoji jedini argumenti su ad hominem, pa dalja rasprava postaje besmislena.

P. S.
Vesna pomenu 38 studenata na budžetu, a ne 50.
angie01 angie01 15:26 19.10.2012

Re: I još nešto…

he, he, eee, al odbrani ti budzet,...eno ti u Pancevu covek pravi stafelaje za 1500- velike,...je l si video neki novi na flu?

je l si video bilo sta novo na flu+ grejanje zimi?

je l znas koliko sa placa za papir?...koji nestane odmah, pa i njega kao i sve ostalo kupuju studenti?

..e, cudo jedno, nema te mesecima, al dodjes da branis budzet od svoje branse!!!

je l si video samo deo u vesninoj tabeli kako se on raspodeljuje- onaj vidljivi?

he, he- ono za broj studenata ti je najbolji fazon!




sve u svemu, ovo tvoje i jos nekih komentarisanje, lici na princip koji vlada medj srbljem u Kanadi-ono, vecina se naapati prvih godina da se negde uzljebe, a kada to postignu, nikada i nikome ne pomognu da prodju lakse, nego se raduju ako pak prodju teze, uz opste razumevanje i podrsku upravo ongog sto je i njih kecalo i onda na zajednickim okupljanjima odmeravaju i premeravaju ciji je veci,veoma zadovoljni zbog svoje trenutne prednosti,....dok recimo Kinezi, dovoljno je da jedan udje u neki department u banci npr, za sest meseci ce tu biti samo kosooki!

eli.lacrosse eli.lacrosse 15:57 19.10.2012

Re: I još nešto…

sve u svemu, ovo tvoje i jos nekih komentarisanje, lici na princip koji vlada medj srbljem u Kanadi-ono, vecina se naapati prvih godina da se negde uzljebe, a kada to postignu, nikada i nikome ne pomognu da prodju lakse, nego se raduju ako pak prodju teze, uz opste razumevanje i podrsku upravo ongog sto je i njih kecalo i onda na zajednickim okupljanjima odmeravaju i premeravaju ciji je veci,veoma zadovoljni zbog svoje trenutne prednosti,....dok recimo Kinezi, dovoljno je da jedan udje u neki department u banci npr, za sest meseci ce tu biti samo kosooki!

Argumentum ad hominem, a ništa o meni ne znaš. Veruj mi, mogao bih veoma dugo nabrajati ono što sam učinio za dobro studenata umetnosti. Moji studenti bi mogli još više.

eno ti u Pancevu covek pravi stafelaje za 1500

Pošalji mi kontakt informacije tog čoveka, da ostavim posao i obogatim se od preprodaje štafelaja, ako ti nećeš to da radiš za dobrobit svekolike studentarije.

..e, cudo jedno, nema te mesecima, al dodjes da branis budzet od svoje branse!!!

Ilija Čvorović (I ovo je argumentum ad hominem, od mene prvi put, ali nisam mogao odoleti.)
angie01 angie01 20:26 19.10.2012

Re: I još nešto…

shvatili smo da ne podrzavas studente, jos od prvog komentara,a ono potrudio si se, ne mogu da kazem, sa upornim ponavljanjem onoga sto i jeste sporno, a sve preskacuci sto ti ne odgovara! Mora da imas jak motiv, da bi obrnuo toliko demagoskih krugova!

...ne znam nista o tebi, a toliko se toga vidi iz ovoga sto pises!

ja se pak nadam da ce ova omladina da izbori nesto za sebe, evo sada su se suocili sa stvarnim situacijama i kako to funkcionise na nivou ministarstva i dekanata,...gorko iskustvo kad te izigraju oni koji su ujedno odgovorni za tebe, a drze konce u svojim rukama-ako nista drugo, besplatni kurs, ovo je vasa realnost!

...ili da upisu veterinu!:)
eli.lacrosse eli.lacrosse 20:38 19.10.2012

Re: I još nešto…

ne podrzavas studente

Podržavam studente, kad god mislim da su u pravu. Vrlo otvoreno kritikujem studente kada mislim da nisu, i generalno (ponekad i ovde), i u kontaktu sa studentskim organizacijama, i u ličnom kontaktu. A sada ispade da još više ne podržavam one koji su se stavili na stranu studenata, a da pojma nemaju o čemu pišu (podsetiću te da još uvek nisi uspela da pronađeš deo u zakonu koji kaže da svako ko ostvari uslov za upis na sledeću godinu studija mora biti finansiran iz budžeta, ili, bar, to nisi objavila ovde, a bio bi to važan argument za tvoje stavove, mnogo važniji od toga kakav sam ja i kakvi su moji motivi).

ja se pak nadam da ce ova omladina da izbori nesto za sebe

I ja se nadam. A u ovom slučaju najbolje "oružje" je rad.

P. S.
angie01
eno ti u Pancevu covek pravi stafelaje za 1500

Pošalji mi kontakt informacije tog čoveka, da ostavim posao i obogatim se od preprodaje štafelaja, ako ti nećeš to da radiš za dobrobit svekolike studentarije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 19.10.2012

Re: I još nešto…

ili da upisu veterinu


A sta fali veterini?

Secam se da si podrzavala i protest seljaka, one mamlaze koje su neki drugi veci mamlazi napujdali da blokiraju puteve trazeci da im se daju pare iz budzeta.

Ti si bas dobra prema svima, davala bi i sakom i kapom?

Da nije tebi Nesa posvetio PESMU
angie01 angie01 09:45 20.10.2012

Re: I još nešto…

ti mislis da nisu u pravu, a oni i njihovi profesori misle da jesu!

o tome ko ne zna o cemu pise ili bolje, koje su mu namere-48 bodova na flu, kada je 60, nabrajanje "silnih" troskova-ono tamo stari stafelaji, a ti kopiras cene iz kataloga sa neta:))) i sl,...

narocito objasnjenje o trci i olimpiskoj medalji,...zakon procitaj sam-lepo ti sve pise-naravno da mora da bude predvidljiv i izvestan status-onaj koji nema para da bude samofinansirajuci, nece ni da upisuje nesto, gde mu posle ispunjenih uslova, kazu da je samo bio u trci za budzetsko mesto!

ne mogu 20% posto od 1000 i od 10 da budu ravnopravni!


...ti ko da si prodekan za nastavu- ono, treba da stitis studente, a najvise ih kecas!

ps- ove preporuke ti daju moji obozavaoci, cisto da znas!:)))

i jos nesto-ovi studenti se i JESU svojim radom izborili za buzdet, svi imaju preko tih tvojih 48 bodova i to mnogo vise, pa ni sa 60 ne mogu da prodju!


posto stalno ponavljas isto- nema potrebe da povecavas broj komentara kao da mantras! Shvatili smo- ti ne podrzavas studente!

eli.lacrosse eli.lacrosse 11:17 20.10.2012

Re: I još nešto…

zakon procitaj sam

Pročitao bih ja, da to što ti govoriš negde piše, ali ne piše.

Bojim se da ne želiš da shvatiš o čemu se radi, i da "podršku" pružaš, takoreći, profesionalno. Da ponovim još jednom, u konkretnom slučaju nije dovoljno imati 48 bodova, nije dovoljno imati ni 60 bodova. Da bi se ušlo na budžet, u, ponavljam, ovom konkretnom slučaju, neophodno je biti među četrdeset i dvoje najboljih. Četrdeset i treći nije uspeo, makar imao 60 bodova i bio "najveći talenat", kako ti voliš reći. Kao što ni četvrti na Olimpijskim igrama nije uspeo da osvoji medalju, makar istrčao trku života i nacionalni rekord i kontinentalni rekord.

gde mu posle ispunjenih uslova

Pišem ovo, nadam se, poslednji put – ti ne želiš da vidiš glavni uslov – da se bude među onoliko najboljih (po unapred poznatim kriterijumima) koliko je budžetskih mesta.

+
ne mogu 20% posto od 1000 i od 10 da budu ravnopravni!

Do sada si se zalagala za ravnopravnost, a sada tvrdiš da ne mogu svi da budu ravnopravni.


P. S.
angie01
eno ti u Pancevu covek pravi stafelaje za 1500

Pošalji mi kontakt informacije tog čoveka, da ostavim posao i obogatim se od preprodaje štafelaja, ako ti nećeš to da radiš za dobrobit svekolike studentarije.
angie01 angie01 10:12 21.10.2012

komentar sa drugog mesta na istu temu

,,Bilo je to u nekoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu ...


kako danas vizionarski zloslutno zvuce stihovi prelepe rodoljubive pesme, jednog od najvecih srpskih pesnika. Gotovo sa sigurnoscu bi mogao da tvrdim da pesnikinja nije imala nikakve vizionarske pretenzije kada je pisala tu pesmu i da je taj karakter pesmi dao onaj koji na to mozda ima najmanje pravo-predstavnik ministarstva Prosvete.
Upravo to, verovatno nesvesno, je ucinio predstavnik ministarstva Prosvete Republike Srbije Slobodan Stupar povodom protesta studenata FLU koji tim povodom kaze- studenti svake godine prave ovakve proteste, a krse zakon koji su sami podrzali-
A sta traze studenti FLU, krseci zakon za koji ne znaju da su ga podrzali- traze da budu na budzetu ako imaju 56 ili 58 bodova jer se na drugim fakultetima upisuju na budzet i sa mnogo manje bodova ili imaju neke popuste zavisno od broja bodova, a kod njih cak ni maksimalan broj bodova nije garancija da ce biti na budzetu. Studenti ne znaju da nije rec o diskriminaciji vec o ZAKONU, a ZAKON to su brojke. Gospodin Stupar, ili oni ciji je on glasnogovornik hoce da nam kaze da su oni koji kroje buducnost ove zemlje odlucili da na svakog budzetskog slikara dodju cetiri budzetska svestenika, 13,5 budzetskih masinskih inzenjera, nekoliko budzetskih rudarskih inzenjera i t d.
Ali gospodin Stupar i oni koje predstavlja znaju ili bi trebalo da znaju da se svaki zakon koji postane anahron ili proizvodi apsurde menja. Zar nije apsurd da masinski inzenjer sa budzeta, koje finansiraju poreski obveznici Republike Srbije, ode legalno u Kanadu ili Ameriku, da nema nikakvu obavezu da vrati novac koji je ulozen u njegovo skolovanje (a koji bi mogao da sluzi za finansiranje studenata FLU) pri cemu ne krsi zakon a student FLU protestujuci, sto ni sa maksimalnim brojem bodova, ne moze na budzet, po gospodinu Stuparu krsi zakon.
Gospodin Stupar i razni Stupari u vladi koji zakon tumace kao brojke verovatno znaju da je 51% procentu visoko obrazovanih kanadjana znacajan doprinos dala budzetska Srbija i da bi taj broj mogao da bude predmet nekog novog zakona koji bi pomogao da se obezbede sredstva da studenti sa velikim brojem ili cak maksimalnim brojem bodova budu na budzetu a da pri tome ne krse zakon.
Da li gospodin Stupar ili oni koje predstavlja znaju da je nedonosenje zakona koji bi eliminisali apsurde u obrazovnom sistemu proizvelo brojku od 6% visoko obrazovanih gradjana Srbije (onih koji su ostali u zemlji) i time stihovima nase poznate pesnikinje dale vizionarski karakter.
Kakvu poruku buducim umetnicima salje ministarstvo Prosvete: pa vi ste obicni umetnici i budite srecni sto vas u ovim teskim vremenima uopste uzimamo u obzir, kome je danas uopste do umetnosti u Srbiji. Ako nam nesto od umetnosti bude potrebno to mozemo da uvezemo. Macehinski odnos ministarstva Prosvete prema vama je deo strategije a ne diskriminacija. Drzava hoce da vas pripremi za tezak period posle zavrsetka fakulteta kada uopste nece brinuti o vama jer cete biti prinudjeni da postanete SLOBODNI UMETNICI i da brinete sami o sebi.
Zvuci apsurdno, ali postoji zakon koji ipak stiti nase budce umetnike, a to je zakon o zastiti potrosaca. Zakonodavac je verovatno u ovom slucaju prevideo cinjenicu da pomenuti zakon predvidja da kada nesto platite imate pravo da to i dobijete. Zasto studenti FLU placaju skolarinu a da nemaju elementarne uslove za rad: nemaju grejanje, slusaju predavanja u neadekvatnim prostorijama sami kupuju materijal za rad.
Ne bih se iznenadio da se neki Stupar iz vlade zapita: otkud ovoliki mazohizam kod ove dece, a mogli su da budu seljaci.

studenti flu u Beogradu, dobili su podrsku svojih kolega iz Beca!
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:37 21.10.2012

Moram primetiti...

... Endži, da se sve što si u ovom tekstu i komentarima na njega napisala svodi na isprazne fraze u stilu "drugovi, mi moramo, možemo i hoćemo". Ni jedan konkretan odgovor na konkretna pitanja koja su postavljena – nisi dala. Da ne zaboravim, bez ikakvog razloga i bez ikakvog osnova – izvređala si nekoliko blogera. Studentima FPU, na taj način, ni malo nisi pomogla.
angie01 angie01 12:34 21.10.2012

Re: Moram primetiti...

eli, neko ko je na ovaj blog dosao, tako sto je smuseno, podsmesljivo kritikovao delove knjige, za koju nije hteo da da podatke ni o kom se naslovu radi ni ko ju je napiso, tesko da ima prava da bilo koga proziva za nekonkretnost!

Zluradost koju ovde ispoljavas ponavljajuci u krug objasnjenja za nesto sto funkcionise nakardano i zbog cega se studenti i bune, mora da ima neki jak motiv, kada toliko istrajavas!

U tekstu je navedena problematika, koju ti ne vidis, jer ti ocigledno odgovara tako kako jeste!

Konkretni odgovori su takodje dati-dali su ih studenti, da svi koji su ostvarili 56-60 bodova budu upisani na budzet iako njihove kolege za istu stvar treba da ostvare samo 48 bodova!

da ne moze 20% na njihovom fakultetu, sto je prakticno 2, biti ekvivalentno 20 % na onim gde se upisuje 1000 studenata!

da je skolarina nekorektno visoka, s obzirom na lose uslove na fakultetu!

da je nelogicno podeljen stari sistem na 3+2, jer se tako prakticno ne uklapaju nigde i sa osnovnim studijama nisu nista zavrsili, na drugim slicnim fakultetima je 4+1!

za master, je izgleda resen problem!--e, hebiga eli!:)

...dok si ti zamajavao sa trkom sa preponama, a neizvesnog cilja, o cenama novih stafelaja iz kataloga- kojih nema ni u tragovima i sl,...iz samo tebi znanih razloga!

ako nesto nije postavljeno kako treba i remeti normalno funkcionisanje godinama, zar nije logicno da se anomalije ispreve- a stalno im se obecava!?

takodje je postavljeno pitanje preraspodele para iz budzeta, sem tabele koju je vesan postavila, gde se vidi koliko je sve to "fer"-masinska industrija je u srbiji potpuno unistena i vecina tih strucnjaka ce negde otici, da ne komentarisem bogosloviju i sl,...postoji i u okviru resora, za svako malo nesto neke komisije, saveti,...koji ne znam sta rade, ali u njihovom sastavu je obavezno barem 15, 16 clanova, naravno popunjenih od stranackih drugova, zena,...koji isto vuku neke pare,...ova tema je suvise velika za ovaj komentar!

nikog nisam vredjala-reagovala sam na nipodastavanje studenata ovog fakulteta u odnosu na druge- sto apsolutno smatram seljackim razmisljanjem-sto nikakve veze nema sa seljacima, njih veoma postujem,...sto i ti kapiras, al ti sada odgovara ovako!(ups, opet si zaboravio svoja ruzna prepucavanja na nekim ranijim blogovima!)

tako da eli, ovo je poslednje sto cu ti odgovoriti, a ti ako nemas nesto novo i konstruktivno da kazes, ne heklaj vise, prevelika je ranfla!
eli.lacrosse eli.lacrosse 13:00 21.10.2012

Re: Moram primetiti...

eli, neko ko je na ovaj blog dosao, tako sto je smuseno, podsmesljivo kritikovao delove knjige, za koju nije hteo da da podatke ni o kom se naslovu radi ni ko ju je napiso, tesko da ima prava da bilo koga proziva za nekonkretnost!

Argumentum ad hominem, tvoj omiljeni. I uvek ključni. Nije važno da li neko svoje stavove iznosi argumentovano, da li ih potkrepljuje podacima… važno je ko ima prava da nešto kaže, a ko nema. Da nije tužno, bilo bi smešno.

Inače, ja sam na blogu branio i pravo ljudi da ništa ne znaju, i da kažu/napišu šta god hoće. Dobro se čovek oseća kad to čini. Probaj.

angie01
ne mogu 20% posto od 1000 i od 10 da budu ravnopravni!

angie01
da ne moze 20% na njihovom fakultetu, sto je prakticno 2, biti ekvivalentno 20 % na onim gde se upisuje 1000 studenata!

Sada je "ravnopravnost" postala "ekvivalentnost"?!?

nikog nisam vredjala-reagovala sam na nipodastavanje studenata ovog fakulteta u odnosu na druge- sto apsolutno smatram seljackim razmisljanjem-sto nikakve veze nema sa seljacima, njih veoma postujem,...sto i ti kapiras, al ti sada odgovara ovako!(ups, opet si zaboravio svoja ruzna prepucavanja na nekim ranijim blogovima!)

angie01
u tvoje ostalo proseravanje!
naravno da se proseravas!
...ovo k'o buncanje!
kao svaka seljancica imas predrasusdu da su samo oni sa knjigom ozbiljni

Ovo navedeno je, u svetu u kojem ja živim, vređanje. Voleo bih da pronađeš ta "ružna prepucavanja", mada znam da nećeš moći, pošto ja ovde nikada nikoga nisam uvredio (osim ako je tebe uvredilo to što sam te uporedio sa Ilijom Čvorovićem – ako jeste – izvini), kao što ne možeš ni da pronađeš deo u zakonu koji kaže da svako ko ostvari uslov za upis na sledeću godinu studija mora biti finansiran iz budžeta.

da je nelogicno podeljen stari sistem na 3+2, jer se tako prakticno ne uklapaju nigde i sa osnovnim studijama nisu nista zavrsili, na drugim slicnim fakultetima je 4+1!

za master, je izgleda resen problem!--e, hebiga eli!:)

3+2 je nelogično, a ja sam to rekao mnogo pre tvog bloga, i na mnogo mesta. Ja se toj promeni iskreno radujem. Ona je na dobrobit studenata.

Za sada toliko, nastavljamo kasnije.
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:58 21.10.2012

Zakon

Nastavljam, još samo malo.

Nekoliko puta sam pokušao da od autora bloga dobijem odgovor na pitanje gde u zakonu stoji da svako ko ostvari uslov za upis na sledeću godinu studija mora biti finansiran iz budžeta. I, komentari (a ne odgovor) na to pitanje bili su sledeći:
angie01

eli, procitaj zakon!

zakon procitaj sam-lepo ti sve pise

eli zakon ti je dostupan na netu-nadji procitaj,...bez intrepretacija onoga sto sam rekla!

niti vidim smisao u manipulativnim tumacenjima i Bolonje i zakona


Pa, hajde i to da razjasnimo:
Z A K O N
O VISOKOM OBRAZOVANJU


Status studenta
Član 88.

Student koji u tekućoj školskoj godini ostvari 60 ESPB bodova ima pravo da se u narednoj školskoj godini finansira iz budžeta ako se rangira u okviru ukupnog broja studenata čije se studije finansiraju iz budžeta, u skladu sa ovim zakonom.
Rangiranje studenata iz stava 1. ovog člana obuhvata studente upisane iste školske godine na određeni studijski program, a vrši se polazeći od broja ostvarenih ESPB bodova i postignutog uspeha u savlađivanju studijskog programa, na način i po postupku utvrđenim opštim aktom visokoškolske ustanove.
angie01 angie01 07:50 22.10.2012

Re: Zakon

jos samo:),

..po ovom sto si ti napisao, tesko da bi na budzetu ostalo, 500, 600, studenata sa prava, ekonomije i masinstva,...i naravno , neverovatnih, za drzavu vaznih 160 sa bogoslovije:))),...nasuprot onih spornih 50 sa flu, koji svi imaju mnooogo vise od, fakat propisanih 48, sto si ti vise puta pomenuo, iako je kod njih ostalo tih 60, koje vecina i ima, a i dalje su sporni!

a, sto se tebe tice-neverovatan efort, da dokazes da je sve u redu medju tvojim redovima, ko ce kome, ako nece svoj svome, ...stize konkurencija, pa je treba drzati u problemu koliko god je to moguce!

( he, he, super ti je ono, da si eto ti za mastere rekao i pre ovog teksta- nisam primetila da si ovde i rec zucnuo, dok nisam napisala da je prosao problem, uglavnom si se trudio da 100 puta u krug ponovis, kako je sve super i da tako treba!)
eli.lacrosse eli.lacrosse 18:42 22.10.2012

Re: Zakon

a, sto se tebe tice-neverovatan efort, da dokazes da je sve u redu medju tvojim redovima, ko ce kome, ako nece svoj svome, ...stize konkurencija, pa je treba drzati u problemu koliko god je to moguce!

Ovo je tako nisko i tako besmisleno, da je onaj čijeg je uma to proizvod samo za sažaljenje.

+
po ovom sto si ti napisao

To nisam ja napisao, to je Z A K O N. Shvataš?
angie01 angie01 22:27 22.10.2012

Re: Zakon


Ovo je tako nisko i tako besmisleno, da je onaj čijeg je uma to proizvod samo za sažaljenje.

+


za zaljenje je niskost nekog, ko problematiku poznaje mnogo bolje nego ljudi iz drugih profesija, a ulozi neverovatan napor, da uporno ugusi temu bloga besmislenim zluradim ponavljanjem objasnjenja kako je sve u redu- a anomalija, koja je evidentna, godinama se provlaci!

prvo tvrdis da je i na flu 48espb-kako je fakat na drugim fakultetima, jer je ministar to ispravio, a posle postujes da je 60-navodno za sve- a nije! samo je na flu!

dovoljan je bio tvoj prvi komentar, da kazes sta mislis o tome i ok, postujem, ne slazes i sve u redu- nego ne, ti uporno preskaces sve sto ti ne odgovara i hvatas se za nesto sto mislis da svojim hekelrajem mozes da isters kao moju gresku, kao da ces time osvojiti neku tebi vaznu pobedu!

pa kakav to motiv treba bilo ko da ima, a narocito neko, kome bi u krajnjem slucaju, trebalo da bude drago da ova deca nesto promene na bolje-jer su dobri studenti, koji su i vise nego uradili od zacrtanog i samo zato sto je taj odnos brojeva u startu nepravedno postavljen za njih- 20% od 1500 i 50, sa nejednakom kvotom za osvajanje, 48 prema 60, gde je kod njih maksimum i nelogican minimum, stavljeni su u diskriminisan polozaj, da sa ovolikom upornoscu pokusava da dokaze da je dapace sve fajn!?


to bi bilo sve- nemoj vise da nastavljas ovo gusenje, iako vidim, osecas neko patolosko zadovoljstvo sa svakim novim, a jednako istim komentarom, pa jos cvetic- je l treba mozda da me nervira i pokaze koliko si cool u ovom besmislenom istrajavanju!

ja te maksimalno ispostovala!
angie01 angie01 20:31 23.10.2012

studenti flu

dobili podrsku svojih kolega iz Zagreba, Ljubljane i Beca,...i sto je najvaznije, svojih profesora!
angie01 angie01 10:11 24.10.2012

iz blica

bivsistudentfpu
Utorak, 23. 10. 2012. 22:13h

neregistrovan korisnik
Samo napred i ne odustajte. Završila sam isti fakultet i mogu vam reći da su teške cepidlake i perači novca. U svaki konkurs se ugrađuju i profesori i fakultet, od materijala se dobija tek ponešto, potenciraju se konflikti među studentima, a ne propusti se prilika da se na svakoj izložbi pomenu sponzori od kojih koristi imaju samo profesori. Zaista je sramota da se zakida na budžetu za obrazovanje i zdravstvo, ali se zato ne štedi novac za poslaničke plate, privatne avione, naoružanje, izborne kampanje, luksuziranja i ostale gluposti. A o tome koje su pare bačene da se uvede „bolonja” koja već pokazuje prilične nedostatke, nema svrhe ni pričati.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana