Istorija| Kultura| Moj grad

Dan oslobođenja Beograda - Smrt fašizmu sloboda narodu

Milan Karagaća RSS / 20.10.2012. u 14:52

Danas je punih 68 godina od kada je Beograd konačno oslobođen od nacističke okupacije.

Povodom 68.godišnjice oslobođenjа Beogrаdа u 2.svetskom rаtu predsednik Srbije Tomislаv Nikolić je,  uz prisustvo počаsnog strojа i orkestrа Gаrde Vojske Srbije, predstаvnikа borаčkih udruženjа i predstаvnika аmbаsаdа Ruske Federаcije, Ukrаjine, Belorusije i Azerbejdžаnа u Republici Srbiji položio venаc na  nа Spomen Groblju oslobodilаcа Beogrаdа u 2.svetskom rаtu. U spomen-knjigu predsedik Srbije je tom prilikom upisаo:

“Dok postoji jedаn grаđаnin Srbije, jedаn Srbin, dok postoji ljudsko sećаnje, učićemo decu dа trebа dа se trude mnogo kаko bi oprаvdаlа život i slobodu koje ste im podаrili“.

Tan2012-10-20_1036433_12.jpg Groblje-oslobodiocima-Beogr.jpg

Vence su položili i predstаvnici Ministаrstvа rаdа i socijаlne politike, Ministаrstvа odbrаne, Grаdа Beogrаdа i Sаvezа udruženjа borаcа Nаrodnooslobodilаčkog rаtа Srbije.

Naravno, nije bilo pripadnika tzv.“drugog antifašističkog pokreta“ kao ni patrijarha i drugih velikodostojanstvenika SPC koji radije veličaju one koji su bili protiv partizanskog pokreta. Oni drže opela i pomenene onima koji su veličali lik i delo Hitlera. Sramota.

Jedinice narodnooslobodilačke vojske, kojima je komandovao Peko Dapčević, i snage Crvene armije, kojima je komandovao general Vladimir Ždanov, sreli su se 11. oktobra, ujutru, na levoj obali Morave i zajednički krenuli u bitku za Beograd. Za tri dana, savladan je otpor Nemaca na prilazima Beogradu, dok su, s druge strane, jugoslovenske i ruske snage zajednički oslobodile Topolu i Mladenovac i zauzele Avalu. Prvog dana, tokom noći, zauzeti su Banjički vis, Dedinje i Topčider, a oslobodioci su stigli do samog centra.

Poslednja etapa oslobađanja grada počela je 18. oktobra. Tada je uništeno nekoliko hiljada nemačkih vojnika na području Avale i Vrčina. U samom gradu, posebno krvave borbe vođene su uoči oslobođenja, kod Železničkog muzeja i hotela "Moskva", potom na Kalemegdanskoj tvrđavi i oko Savskog mosta.

U noći, između 19. i 20. oktobra, pala je i palata "Albanija". Na nju je, ubrzo, istaknuta jugoslovenska trobojka sa petokrakom, koja je simbolično označila da je Beograd oslobođen. Nju je, po cenu života, izneo borac Mladen Petrović. Od zadobijenih rana iz mitraljeskog gnezda, pao je mrtav ispod zastave.

U jutarnjim časovima 20. oktobra 1944. godine završene su borbe za oslobođenje Beograda od nacističke okupacije u Drugom svetskom ratu. U devetodnevnim borbama, u okviru Beogradske operacije, učestvovale su jedinice iz sastava Prvog proleterskog i Dvanaestog korpusa Narodnooslobodilačke vojske Jugoslavije i Drugog i Trećeg ukrajinskog fronta Crvene armij.

Bitka za Beograd počela je devet dana pre oslobođenja i smatra se  jednom od značajnijih borbi na Balkanu u Drugom svetskom ratu. Nemačke okupacione snage izgubile su oko 15.000 pripadnika, a oko 9.000 njih je zarobljeno. S druge strane, partizanske jedinice su imala oko 2.953 poginulih i 4.000 ranjenih, a jedinice Crvene armije su  izgubile oko 960 vojnika i oficira. Jedinice ravnogorskog pokreta nisu imale gubitaka , barem ne na strani pobednika, a novokomponovani istoričari i revizionisti nisu još uspeli da izmisle fintu kako bi ih prikazali kao oslobodiocima jer u operaciji osobađanja Beograda i uopšte Srbije od okupatora nisu učestvovale snage tzv. “drugog antifašističkog pokreta” kome je srpska skupština na sramotu istorijskih činjenica i suprotno zdravom razumu i pijetetu prema žrtvama palim u borbi protiv okupatora priznala status antifašističkog pokreta. Glavnina tog tzv.”drugog antifašističkog pokreta”za to vreme je obezbeđivala komunikacije za nesmetano povlačenje svojih saveznika iz Grčke sa kojima su se i sami povlačili kako bi izbegli sud za izdaju domovine kralja I otadžbine koji im je naredio da se stave na stranu Narodno-oslobodilačkog pokreta.  

Predsednik Skupštine grаdа Beogrаdа Aleksаndаr Antić kаže dа je nаšа dužnost dа svimа koji su poginuli u tim borbаmа odаmo veliko poštovаnje.

"Vrаtili smo nаzive ulicаmа u Beogrаdu. Mаršаlа Tolbuhinа, Generаl Ždаnovа i Bulevаr Crvene Armije. Nаdаm se dа ćemo u nаrednom periodu istu čаst ukаzаti i Peki Dаpčeviću i Koči Popoviću", istаkаo je Antić.

Hajde i to da vidimo, da Srbija vrati sebi dostojanstvo koje su joj neki suprotno istorijskim činjenicama, zdravom razumu i čovečnosti hteli da uklone.

Jer,  oni koji su Srbiji slobodu podarili ne traže ništa drugo osim da se ne blate njihove žrtve, da se vrate u udžbenike istorije i da se obustavi ova bezuma revizija i iskrivljavanje istorije.



Komentari (242)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 15:51 22.10.2012

Re: Sloboda?

Nebojsa Krstic
Ovo je toliko netačno da se graniči sa besmislicom, još bolje najpotpunija besmislica koju si napisao.

Nećeš valjda da kažeš da Vukajlija ne zna? LINK

Viš' da ti velim, ja kafu pijem isključivo iz šoljica "Villeroy & Boch" zbog toga mi je valjda i Vukajlija potpuno stran, uz sav "humor" koji je tamo u pokušaju.


cerski
ciracirafm ciracirafm 07:21 23.10.2012

Re: Sloboda?

highshalfbooze
"Diktatura proletarijata" je, kao što joj samo ime kaže, bila teror nad političkim neistomišljenicima i alibi za otimačinu njihove imovine.


A koji li je alibi za ovu otimačinu društvene imovine?
I koji je alibi za bacanje celokupnog stanovništva u dužničko ropstvo?
Koji je alibi za deindustrijalizaciju zemlje?
itd... itd...

Branko Pesic ,gradonacelnik Beograda,dolazi do Tita da mu se pozali na enorman dug koji je nastao zbog izgradnje Gazele i petlje Mostar.Tito mu lakonski odgovara-"Dve milijarde dolara,pa to cemo vratiti do kraja godine".Ovo je zabelezeno filmskom kamerom.
Te dve milijarde dolara nismo vratili vec smo na njih nabacali jos milijarde i milijarde.Tako je to kada se na dinar realnog troska davalo 5 ,jer su komiteti tako odlucili.Interesantno je da je takav nacin poslovanja pratila pojava/poplava desetina i desetina vikendica izmedju Avale i Kosmaja,na Korculu,Hvaru,Istri itd.
Danasnji nacin poslovanja je isti samo se recnik promenio.
highshalfbooze highshalfbooze 09:47 23.10.2012

Re: Sloboda?

ciracirafm
Branko Pesic ,gradonacelnik Beograda,dolazi do Tita da mu se pozali na enorman dug koji je nastao zbog izgradnje Gazele i petlje Mostar.Tito mu lakonski odgovara-"Dve milijarde dolara,pa to cemo vratiti do kraja godine".Ovo je zabelezeno filmskom kamerom.


Iskreno bih voleo da vidim to što je zabeleženo filmskom kamerom.
1970. se nisam uopšte interesovao za ekonomiju zemlje, ali znam dobro da su most gradile domaće firme od domaćih sredstava. Goša, Mostogradnja i MIN.

Sigurno nije bilo zaduživanja u inostranstvu za taj projekat, već su bili domaći krediti što je rezultiralo uvećanjem novčane mase stvaranjem novih vrednosti.
Ova neoliberalna vlast infrastrukturu gradi stranim kreditima i stranim izvođačima radova što je zločin. To rade samo najzavisnije banana države u svetu.
Neoliberalna vlast je nasledila 6,944 milijardi $ ili 5,327 milijardi evra
duga (po sadašnjem kursu). A po izveštaju NBS ukupan spoljni dug Republike Srbije je na kraju juna 2012. godine iznosio 24,1 milijardu evra.
Znači da je neoliberalna vlast za samo 10 godina uvećala dug za skoro 20 milijardi evra!!!
sevarlica sevarlica 11:09 23.10.2012

Re: Sloboda?

Tako je to kada se na dinar realnog troska davalo 5 ,jer su komiteti tako odlucili.Interesantno je da je takav nacin poslovanja pratila pojava/poplava desetina i desetina vikendica izmedju Avale i Kosmaja,na Korculu,Hvaru,Istri itd.


Između Avale i Kosmaja je druže bila druga liga zapad, samo da vidiš vikendice tadašnjih "budža" između Vinče i Smedereva, posebno u Brestoviku i Grockoj. Od tih smradova je krenula divlja i nakaradna gradnja, zidali ljudi na otetoj zemlji, bez projekata, van svih pravila i ostavili iza sebe haos. Sve smo to mi platili, a njihova deca su današnji tajkuni.
dragan7557 dragan7557 11:31 23.10.2012

Re: Sloboda?

sevarlica:
Od tih smradova je krenula divlja i nakaradna gradnja, zidali ljudi na otetoj zemlji,

A od koga su je to oteli?

Sumanuta je pomisao da je zemlja nečija.

Naravno ne očekujem da shvatiš da zemlja nije ničija ni po kom osnovu i da uskoro kupiš komad Mesa pa da vidimo kome je on otet.

cerski
sevarlica sevarlica 13:43 23.10.2012

Re: Sloboda?

Sumanuta je pomisao da je zemlja nečija.


Jel ti imaš neku imovinu ili ???
Slatki ste vi vikend hipici, proleteri itd.
Samo filosofija je jedno a turobna realnost nešto sasvim drugo.
dragan7557 dragan7557 14:44 23.10.2012

Re: Sloboda?

sevarlica
Sumanuta je pomisao da je zemlja nečija.


Jel ti imaš neku imovinu ili ???
Slatki ste vi vikend hipici, proleteri itd.
Samo filosofija je jedno a turobna realnost nešto sasvim drugo.

Nemaš ti pojma šta je imovina, al nije stašno kad budeš umrirao naučićeš.

cerski
apostata apostata 22:21 21.10.2012

I još nešto ...

Čovjeku je takođe drago i kada sjeti kako je prije 68 g. i jedan dan prestala i "vlast" one dvojice kvislinških đukela Nedića i Ljotića.

Neka je vječna slava vojnicima Trećeg ukrajinskog fronta i borcima Prve armijske grupacije NOVJ!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 06:47 22.10.2012

Nikad robom

Komentari su otišli u livadu.

Kad su ovakvi datumi i događaji u pitanju stavljam u zapećak antipatije ili neslaganja sa pojedinim blogerima i pohvaljujem svako podsećanje na slavne događaje, bilo da su iz I ili II svetskog rata, Balkanskih ratova i raznih oslobodilačkih ratova i buna.
Blogeri mi ovde neodoljivo liče na posvađane Karađorđeviće.

Treba videti kako Amerikanci ili Englezi dižu u nebesa svoje ranjenike i postardale iz oslobodilačkih ratova u Avganistanu ili Iraku pa im oni učestvuju u svečanostima otvaranja raznih sportskih i drugih događaja, kako Rusi neguju tradicije Velikog tadžbinskog rata bez obzira što je na čelu SSSR-a bio JV Staljin.

"Hajde i to da vidimo, da Srbija vrati sebi dostojanstvo koje su joj neki suprotno istorijskim činjenicama, zdravom razumu i čovečnosti hteli da uklone.

Jer, oni koji su Srbiji slobodu podarili ne traže ništa drugo osim da se ne blate njihove žrtve, da se vrate u udžbenike istorije i da se obustavi ova bezuma revizija i iskrivljavanje istorije"
ciracirafm ciracirafm 07:04 23.10.2012

Re: Nikad robom

Potpuno se slazem sa vama.
Zasto su ,onda,zaboravljene stotine hiljada vojnika vojske Kraljevine Jugoslavije koje su rat provele u zarobljenistvu?Ne sam da su zaboravljene .vec su ti isti oslobodioci posle rata te ljude nazivali izdajnicima.
Sta je sa herojima Aprilskog rata,sta je sa vojnicima,oficirma i visokim oficirima koji su pruzili otpor tada najmocnijoj armiji sveta?Hoce li i daljhe vaziti steretip da je svaki general VKJ bio izdajnik ili nemacki placenik?
Sta je sa vojnicima koji su izbegli na Bliski istok,i u toku rata se borili u razlicitim formacijama saveznika protiv Nemaca i Italijana>Sta je sa pripadnicima Mornarice Kraljevine Jugoslavije van Otadzbine,grupom mornara i plovila koja je dala svoj doprinos pobedi na Sredozemlju?
Nema ih.Izbrisani su iz secanja.
Srbija je izgradila tradiciju na laznim mitovima jer u Srbiji ne postoji kultura pamcenja.
deset_slukom deset_slukom 15:24 22.10.2012

Re: bljak

apostata

Kojih "drugih"?

Izgleda da će pitanje ostati bez odgovora, a baš je i mene zainteresovalo. Istorija ovde iz dana u dan postaje sve zabavnija.
mariopan mariopan 15:29 22.10.2012

Re: bljak

deset_slukom
apostata

Kojih "drugih"?

Izgleda da će pitanje ostati bez odgovora, a baš je i mene zainteresovalo. Istorija ovde iz dana u dan postaje sve zabavnija.

Čekaj prvo da se završi drugi svetski rat, vidiš da još nije gotov, i ja čekam da vidim sledeću epizodu serije koja traje već 60 godina.

I ko je na kraju pobedio? Ni to se još ne zna.
oskar-z-wild oskar-z-wild 10:21 22.10.2012

Crno beli svet M.K.

Naravno, nije bilo pripadnika tzv.“drugog antifašističkog pokreta“ kao ni patrijarha i drugih velikodostojanstvenika SPC koji radije veličaju one koji su bili protiv partizanskog pokreta. Oni drže opela i pomenene onima koji su veličali lik i delo Hitlera. Sramota.


predatortz predatortz 13:22 22.10.2012

Pucanj u sopstvenu nogu

Naravno, nije bilo pripadnika tzv.“drugog antifašističkog pokreta“ kao ni patrijarha i drugih velikodostojanstvenika SPC koji radije veličaju one koji su bili protiv partizanskog pokreta


Drugovi komunisti, dok ste se vi borili protiv tih drugih, svim sredstvima ne mareći za činjenicu da je rat odavno završen, dok ste živeli u ubeđenju da je vaš,srpski, narod jedini protivnik društva - izgubiste državu za koju ste bili plaćeni i preplaćeni da je sačuvate.

Državu 'od Vardara pa do Triglava' koju, uzgred, niste vi ni napravili...

Da ste u WWII, a i u prethodnim ratovima, sedeli kod kuće i heklali, manje bi ste štete napravili !
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:15 22.10.2012

Re: Pucanj u sopstvenu nogu

predatortz
Naravno, nije bilo pripadnika tzv.“drugog antifašističkog pokreta“ kao ni patrijarha i drugih velikodostojanstvenika SPC koji radije veličaju one koji su bili protiv partizanskog pokreta


Drugovi komunisti, dok ste se vi borili protiv tih drugih, svim sredstvima ne mareći za činjenicu da je rat odavno završen, dok ste živeli u ubeđenju da je vaš,srpski, narod jedini protivnik društva - izgubiste državu za koju ste bili plaćeni i preplaćeni da je sačuvate.

Državu 'od Vardara pa do Triglava' koju, uzgred, niste vi ni napravili...

Da ste u WWII, a i u prethodnim ratovima, sedeli kod kuće i heklali, manje bi ste štete napravili !

pa ovako ni Matija i Čavoški u duetu ne bi sročili.
predatortz predatortz 17:07 22.10.2012

Re: Pucanj u sopstvenu nogu


pa ovako ni Matija i Čavoški u duetu ne bi sročili.


Ovim poređenjem mi činiš veliku čast, zemljače .
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:28 22.10.2012

Re: Pucanj u sopstvenu nogu

predatortz

pa ovako ni Matija i Čavoški u duetu ne bi sročili.


Ovim poređenjem mi činiš veliku čast, zemljače .

ti znaš da ja znam šta ti voliš i volim da ti činim čast.
49 41 49 41 16:01 22.10.2012

Borci

Radili smo zajedno, povremeno se druzili; jer smo stanovali - relativno blizu.

Jedne subote sam svratio na kafu.
Upoznao roditelje.

Upozorio me je, pred majkom; da se slucajno ne usudim da pred njom iz ikakvog razloga joj pomenem Franju Hreljevica.

Bio sam u cudu, svratio na kafu - sad mi "poturaju" visoko poziicionirane "velikane"?

Onda mi je ona ispricala - svoju zivotnu bolnu pricu; koju je zapamtila za ceo zivot.

Bila je mlada, partizanska kurirka. Sluzila je za tajnu vezu izmedju partizanskih komandanata.

Slavili su u toj planinskoj brvnari - proboj partizanskih jedinica.
Bila je zaduzena, za postavljanje sofe; i pospremanje preostalih ostataka posle feste.

Pokupila je preostalo sa stola. Bilo je preostalog mesa, kolaca - kao i uvek i posle svake gozbe.

Napolju su u sumi lezali partizani, mokri - prokisli, umorni.
Mnogi su spavali, iako je sneg poceo da ih zasipa.

Tajno je pocela da ih budi, i deli preostalu hranu - iako su joj strogo bili zabranili.

Franjo Hreljevic, je primetio to i istrcao napolje.
Poceo je da urla na nju.
-Drugarice, sta vi to radite?

Sutnuo me je cismom u guzicu, da sam pala pljostimice licem u blato.
Ponovio je, nekoliko puta; kad sam pokusala da se izbavim iz kaljuge.
Zapamtila sam to - za ceo zivot!

mariopan mariopan 16:55 22.10.2012

Re: Borci

Franjo Hreljevic, je primetio to i istrcao napolje.
Poceo je da urla na nju.
-Drugarice, sta vi to radite?

Moj muž jer govorio da je sa revolucijom bilo gotovo onog momenta kada je odvojen kazan za borce, vojnike, i "kazan" za političku elitu i "oficire". Bio je u pravu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:06 22.10.2012

Re: Borci

mariopan
Franjo Hreljevic, je primetio to i istrcao napolje.
Poceo je da urla na nju.
-Drugarice, sta vi to radite?

Moj muž jer govorio da je sa revolucijom bilo gotovo onog momenta kada je odvojen kazan za borce, vojnike, i "kazan" za političku elitu i "oficire". Bio je u pravu.

Tačno tako, tada su shvatili da od obećavanog komunizma nema ništa.
predatortz predatortz 18:13 22.10.2012

Re: Borci


Moj muž jer govorio da je sa revolucijom bilo gotovo onog momenta kada je odvojen kazan za borce, vojnike, i "kazan" za političku elitu i "oficire". Bio je u pravu.


Borci su onda trebali prvo rasčistiti sa 'kulacima' u svojim redovima
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:26 22.10.2012

Re: Borci

Borci su onda trebali prvo rasčistiti sa 'kulacima' u svojim redovima

Zemljače je li za vreme tvog vojevanja bilo sve onako po prave i potaman ili je bilo onih koji su mogli i da platew da ne idu na liniju,i da li su oficiri i vojnici baš svi jeli iz istog kazana, da li su nekima dilazile gospođe a neki nisu išli kući ni posle smene.
Kako ne rasčistište sa profiterima i švercerima u svojim redovima.
Elem, priče o tome da su svi jednaki , da će biti pravda za sve je čista obmana od ko zna kada ali recimo od pojave hrišćanstva preko komunističke propagande i onih propagandama o braći po naciji.
Na žalost, realnost je surova, a surovo je uvek bila.
I u tom komunizmu bio je komunizam samo za neke kao i u vreme nakon rušenja istog što su ljudi kao slobodni i svi jednaki pred zakonom a vidimo i znamo kako jesu.Neki imaju slobodu da rade šta hoće a neki su potpuno oslobođeni od radnih mesta, plata, preduzeća u kojima su radili, od novca i ostaje ima samo da se bogu mole u čemu im je takođe planski i organizovano pomogla politička elita ali i sve verske zajednice, po principu vi se molite i nadajte a mi ćemo da uživamo i nadamo da će nam tako uvek biti, jer to je nama naša demokratiska revolucija dala.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:34 22.10.2012

Re: Borci

Borci

bahatost je deo našeg mentaliteta koju ni jedna ideologija nije mogla da suzbije.Svi koji su ikada imali neku vlast ili je sada imaju ponašaju se kao turske paše, dahije i age.
Ni tu se junoše koje su postali za kratko vreme viskoji rukovodioci u KPJ, partizanskim jedinicama i vlasti nisu ništa razlikovali od mladih i nadobudnih u bilo kom periodu, a najlakše ih je uporediti sa mladoturcima postpetooktobarcima i kasnije sve do današnjih dana.
freehand freehand 00:17 23.10.2012

Re: Borci

Franju Hreljevica.

Herljevića, majstore.
Franjo Herljević.
Ako već hoćeš da pišeš.
predatortz predatortz 07:23 23.10.2012

Re: Borci


Zemljače je li za vreme tvog vojevanja bilo sve onako po prave i potaman ili je bilo onih koji su mogli i da platew da ne idu na liniju,i da li su oficiri i vojnici baš svi jeli iz istog kazana, da li su nekima dilazile gospođe a neki nisu išli kući ni posle smene.


Svega bilo, moj zemljače... Ali, nama starešine ( i sam sam bio neka sitna boranija ) nisu ni obećavale pravdu, jednakost, vlast proletera i seljaka...
dragan7557 dragan7557 11:34 23.10.2012

Re: Borci

predatortz

Zemljače je li za vreme tvog vojevanja bilo sve onako po prave i potaman ili je bilo onih koji su mogli i da platew da ne idu na liniju,i da li su oficiri i vojnici baš svi jeli iz istog kazana, da li su nekima dilazile gospođe a neki nisu išli kući ni posle smene.


Svega bilo, moj zemljače... Ali, nama starešine ( i sam sam bio neka sitna boranija ) nisu ni obećavale pravdu, jednakost, vlast proletera i seljaka...

Pa šta su obećavali?

cerski
predatortz predatortz 11:54 23.10.2012

Re: Borci


Pa šta su obećavali?


Ništa. Što je i najpoštenija priča. Krenuli smo u rat da se izdvojimo iz BiH, ili da ojačamo svoju poziciju u njoj. Nismo dobili baš sve što smo želeli, ali nije ni da ništa nismo postigli...


dragan7557 dragan7557 12:24 23.10.2012

Re: Borci

predatorz:
ali nije ni da ništa nismo postigli...

Pa postigli ste da vas opet okupiraju i to je nešto.

cerski
predatortz predatortz 12:25 23.10.2012

Re: Borci

dragan7557
predatorz:
ali nije ni da ništa nismo postigli...

Pa postigli ste da vas opet okupiraju i to je nešto.

cerski


Nije sve tako crno
grol grol 12:49 23.10.2012

Re: Borci

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:19 23.10.2012

Re: Borci

dragan7557
predatortz

Zemljače je li za vreme tvog vojevanja bilo sve onako po prave i potaman ili je bilo onih koji su mogli i da platew da ne idu na liniju,i da li su oficiri i vojnici baš svi jeli iz istog kazana, da li su nekima dilazile gospođe a neki nisu išli kući ni posle smene.


Svega bilo, moj zemljače... Ali, nama starešine ( i sam sam bio neka sitna boranija ) nisu ni obećavale pravdu, jednakost, vlast proletera i seljaka...

Pa šta su obećavali?

cerski

Da se ne lažemo, obećavali su Veliku i etnički čistu Srbiju. Druga je stvar što je bilo dosta ljudi koji u te budalaštine niosu verovali ali rat je buktao pa su morali da učestvuju i da se brane i to se odnosi na sve obične borce svih nacija jer su ih elite terale i vodile jedne na druge.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:22 23.10.2012

Re: Borci

grol

ovo mu je jedna od gluposti slična onoj o uvođenju veronauke u škole.
Nije ni jedan naš liderčić veći antikomunista i kapitalista od Putina i Medvedeva pa eno na Kremlju i dalje stoji petokraka.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:27 23.10.2012

Re: Borci

ili da ojačamo svoju poziciju u njoj.

čiju poziciju, naroda ili Karadžića, Krajišnika, Kličkovića i drugih.
Nije loša ni sada pozicija ni Dodika ni Izetbegovića juniora ali je mnogo lošija pozicija bivšeg radnika Muje iz Tuzle i Ilije iz Bjeljine.
I da ti kažem zemljače, Bosanci su najpametniji ljudi (ovde mislim na podneblje) da na najjednostavniji način formulišu nešto što hoće da kažu.E , upravo sam čuo više puta kako kažu da jebeš rešenje koje ništa nije rešilo.
predatortz predatortz 13:27 23.10.2012

Re: Borci

Nije ni jedan naš liderčić veći antikomunista i kapitalista od Putina




U KGB su samo takve i primali
predatortz predatortz 13:31 23.10.2012

Re: Borci

čiju poziciju, naroda ili Karadžića, Krajišnika, Kličkovića i drugih.


Da zemljače, kompletan narod je glup! Pa je , iz ljubavi prema Karadžiću i Kličkoviću, napuštao kuće i stanove i kretao u rat.

Samo je vas nekolicina ( oficiri koji se gnušaju rata i Bogić Bogićević ) to skontala.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:08 23.10.2012

Re: Borci

napuštao kuće i stanove i kretao u rat.

naravno da je morao napuštati jer idioti su namerno takvu situaciju i pravili, pa gde nije nikako išlo tamo su slali najekstremnije koje su oni takođe koristili i budalama pričali kako su oni najveće patriote ili borci za muslimanstvo, srpstvo, hrvatstvo.Tako su Hrvati u Slavoniju doveli kao rezervne policajce one legijaše iz Z.Hercegovine, ovi pa slali razne orlove,garde, tigrove, oni pa mudžahedine i tako stvarali ambijent za hoćeš nećeš moraš u rat.Pa tako jedna strana izmaltretira, opljačka i ponekoga likvidira i protera njihovu manjinu, znajući da zapravo time to isto radi svojoij manjini na drugoj strani. I tako, moj zemljače kad budale zvrte krug normalnim se zavrti u glavi. I bi tako, i bi šta posle bi i bi šta sada imamo, i bi da zapravo ništa rešeno nije-barem ne pametno.
milisav68 milisav68 14:26 23.10.2012

Re: Borci

Milan Karagaća

Da se ne lažemo, obećavali su Veliku i etnički čistu Srbiju.

Pa neće baš biti, priča je uglavnom bila svi Srbi u jednoj državi (pošto u Zagrebu i Sarajevu to nisu hteli).

Druga je stvar što su za prljave poslove angažovani budale i razbojnici iz službi bezbednosti (iz svih republika, da bi se iskompromitovali antikomunisti), pa niko nije smeo da im se suprostavi.

Da je to bio plan, Srbija bi danas bila etnički čista, a ona je to najmanje od svih bivših republika (i Kosova).
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:49 23.10.2012

Re: Borci

priča je uglavnom bila svi Srbi u jednoj državi

u tom slučaju je to SFRJ i nije je trebalo rušiti pa taman bila i konfederacija ili državna zajednica ili zajednica nezavisnih država kao što je bila DZ Srbija i Crna gora.
Međutim, mi smo hteli da bude kako mi hoćemo ili je neće biti.I ne bi je i tu se Srbija i Srbi z.....li.
milisav68 milisav68 17:06 23.10.2012

Re: Borci

Milan Karagaća

Međutim, mi smo hteli da bude kako mi hoćemo ili je neće biti.I ne bi je i tu se Srbija i Srbi z.....li.

Pa nismo sami mi hteli kako mi hoćemo....svako je vuko na svoju stranu, a bilo je i uticaja sa strane...
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:37 23.10.2012

Re: Borci

milisav68
Milan Karagaća

Međutim, mi smo hteli da bude kako mi hoćemo ili je neće biti.I ne bi je i tu se Srbija i Srbi z.....li.

Pa nismo sami mi hteli kako mi hoćemo....svako je vuko na svoju stranu, a bilo je i uticaja sa strane...

Slažem se,nego očito je slaba procena ishoda, jer ko na kraju ispade najveći gubitnik.
milisav68 milisav68 20:56 23.10.2012

Re: Borci

Milan Karagaća

Slažem se,nego očito je slaba procena ishoda, jer ko na kraju ispade najveći gubitnik.

Pa sad, isečeno samo na taj period, to izgleda tako, ali to se "kuvalo" odavno, a i pitanje sa kakvim informacijama je raspolagao Milošević, jer činjenica je da velike sile vedre i oblače na ovim prostorima, i da je mnogo njegovih poteza bilo iznudjeno....

Mislim, meni cela situacija liči na ono kad momak prati devojku kući, a mangupi pošalju klince da ga zezaju, pa se on iznervira i pojuri ih, a mangupi ga sačekaju i premlate.

Kad "vratim film", još uvek mi odzvanjaju Balaševićevi stihovi iz 1987. godine:

Decu ubijaju na spavanju (masakr u Paraćinskoj kasarni)
Plaši me da se ne probudi vampir četnički
Šta vampir zna o iseljavanju
I on sve vidi čisto etnički

Kao i pesma "Samo da rata ne bude", kad nije bilo ni pomena o Gazimestanu...

I nije on jedini muzičar koji je pisao/pevao o ratu....samo, ja na to tada nisam obraćao pažnju, jer sam imao 18 godina i druge prioritete...
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 08:56 24.10.2012

Re: Borci


I nije on jedini muzičar koji je pisao/pevao o ratu....samo, ja na to tada nisam obraćao pažnju, jer sam imao 18 godina i druge prioritete...


"bice rata kazu svi..." Boris Novkovic (1986)

da doprinesem

edit: da ne gresim dusu, mozda je mislio na svetski...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana