Novosadski Dnevnik objavio text sporazuma

jaksa scekic RSS / 05.02.2008. u 21:41

„DNEVNIK” EKSKLUZIVNO OBJAVLJUJE

 EU i njene države članice, s jedne strane, i Republika Srbija, s druge, prepoznajući da Srbija ima ključnu ulogu na Zapadnom Balkanu. Kako u obezbeđivanju stabilnosti, tako i u pogledu ekonomskog razvoja, prosperiteta, a ujedno želeći da prodube odnos između EU i Srbije, koji je zasnovan na bogatom i raznolikom opsegu kulturno-istorijskih, ekonomskih i međuljudskih veza, prepoznajući da je narod Srbije deo evropske porodice i da će produbljivanje odnosa između EU i Srbije, koje vodi ka članstvu imati direktne koristi za narod Srbije, naročito kroz stimulisanje ekonomskog napretka, trgovinskih odnosa i razvijanja zone slobodne trgovine, potvrđujući da proces stabilizacije i pridruživanja još uvek predstavlja pravo sredstvo za unapređenje ovog odnosa, uverena u koristi koje će proces doneti, kako EU, tako i Srbiji, kao i pozitivan uticaj koji će ovaj sporazum imati na region, dogovorile su se o sledećem:

1. EU i Srbija će intenzivirati političku saradnju, kako bi se ubrzao napredak Srbije ka EU, uključujući postizanje kandidata za članstvo.
2. EU će nastaviti da neguje odnose između građana EU i građana Srbije, posebno kontakte među studentima. U pogledu značaja olakšanog putovanja građana Srbije u EU, Evropska komisija će početi dijalog sa Srbijom o liberalizaciji viznog režima.
3. EU će preduzeti hitne korake ka povećanju broja studenata iz Srbije koji studiraju u EU, u okviru programa „Erazmus–Mundus“.
4. EU i Srbija će potpisati Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, čim budu realizovane neophodne mere. U tom smislu, EU nastoji da podrži napore Srbije za jačanje demokratije i vladavine prava, doprinese političkoj, ekonomskoj i institucionalnoj stabilnosti u Srbiji, obezbedi okvir za politički dijalog EU i Srbije, koji omogućava razvoj bilateralnih političkih odnosa, razvoj ekonomske i međunarodne saradnje, pružanje pomoći Srbiji u procesu usklađivanju zakona za buduće pristupanje i integrisanje u jedinstveno tržište...
5. EU će osnovati radnu grupu koja će analizirati načine za postizanje brzog napretka. Ova grupa će početi da radi, kako bi što pre definisala preporuke za Srbiju i Savet EU.
6. EU i Srbija će ostati u bliskom kontaktu u cilju daljeg nastavka ovog procesa.Na kraju Sporazuma navodi se da je “potpisano u Briselu, 7. februara 2008. godine”.

Dragan Milivojević

 

Nadam se da nisam povredio copyright,jer sam naveo izvor i ime autora.Ako je copyright povredjen molim B92 da skine ovo 



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

MilosP MilosP 21:55 05.02.2008

A šta je sa

KOSOVOM?
doktorka doktorka 22:01 05.02.2008

a saradnja sa


Hagom?
JJ Beba JJ Beba 22:09 05.02.2008

Re: a saradnja sa

3. EU će preduzeti hitne korake ka povećanju broja studenata iz Srbije koji studiraju u EU, u okviru programa „Erazmus–Mundus“.

eee fenomenalno!!! to je divna vest
ja imam jednog erazmus - mundus studenta i to najbolja stipendja EU , ali je prošle godine bila vrlo mala kvota studenata iz srbije.- troje po nekom programu, negde i manje, a prijavljenih na hiljade studenata iz celog sveta.
to je baš divna vest
JJ Beba JJ Beba 22:16 05.02.2008

Re: a saradnja sa

i da dodam da studenti EU obožavaju ovaj knoncept i misle da je to najbolja stvar ever
zbog niske kvote naši studenti jedva uđu u taj program
Piromanski Piromanski 22:19 05.02.2008

Re: a saradnja sa

i da dodam da studenti EU obožavaju ovaj knoncept

Obozavaju ga, a znate kako ga zovu? Orgazmus.
JJ Beba JJ Beba 22:25 05.02.2008

Re: a saradnja sa

Obozavaju ga, a znate kako ga zovu? Orgazmus.

hahaha
super je orgazmus
johanna29 johanna29 11:52 06.02.2008

Re: a saradnja sa

To i mene posebno raduje ;-))

Povecacu nam kvotu, da ne kazem kvorum u EU hopfuli VRLO uskoro ,-))) sa ili bez stipendije ;-)))
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:10 05.02.2008

slavjanofilstvo i ostali porivi

eto lepo pise, uzimaju kosovo, stvaraju protektorat, lepo pise i da se namerno oglusavaju na rezoluciju 1244 i mislim da je potpnuo prirodno sto gospodin Kostunica principijelno zagovara proistocni put.... recimo Putinov ugovor o energetskoj saradnji je daleko manje kolonijazatorski...a uz to oni su nam pravsolavna braca
doktorka doktorka 22:14 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic
eto lepo pise, uzimaju kosovo, stvaraju protektorat, lepo pise i da se namerno oglusavaju na rezoluciju 1244 i mislim da je potpnuo prirodno sto gospodin Kostunica principijelno zagovara proistocni put.... recimo Putinov ugovor o energetskoj saradnji je daleko manje kolonijazatorski...a uz to oni su nam pravsolavna braca


uzimaju kosovo? kome? sfrj ?
doktorka doktorka 22:17 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic
eto lepo pise, uzimaju kosovo, stvaraju protektorat, lepo pise i da se namerno oglusavaju na rezoluciju 1244 i mislim da je potpnuo prirodno sto gospodin Kostunica principijelno zagovara proistocni put.... recimo Putinov ugovor o energetskoj saradnji je daleko manje kolonijazatorski...a uz to oni su nam pravsolavna braca



" Srpski zvaničnici se javno deklarišu da su protiv svakog oblika nezavisnosti Kosova, a to je ono što se apsolutno ne može prihvatiti. Što se suštinske autonomije Kosova tiče, mi smo to imali po Ustavu od 1974. godine i to u povoljnijim okolnostima, okolnostima postojanja Jugoslavije, kada je Kosovo bilo federalna jedinica i participirala direktno u saveznoj vlasti, a ne preko Srbije. Dakle, sada nema Jugoslavije, a Kosovo - iako po nazivu autonomna pokrajina - nikada nije bilo autonomija unutar Srbije: Srbija nije bila državni okvir za autonomiju Kosova nego je državni okvir bila Jugoslavija. Treće, u Srbiji se stalno ponavlja ideja o suštinskoj autonomiji, ali niko nije vidio napisana ni dva slova kako bi izgledala ta suštinska autonomija, a kako bi zapravo izgledala mi vidimo po Ustavu Srbije koji je usvojen prije nekoliko mjeseci: tamo ima posebno poglavlje o autonomnim pokrajinama, kako oni kažu - Kosovo i Metohija i Vojvodina. To je direktno prepisano iz Miloševićevog Ustava iz 1990. godine. I, konačno, pozivanje Srbije na to da je Kosovo dio teritorije Srbije i pozivanje Srbije na povelju UN-a o nepovredivosti tih granica, u ovom slučaju je potpuno neosnovano, jer kada je nastala kosovska kriza, kada je Rezolucijom 1244 Savjeta bezbjednosti 1999. na neki način internacionalizirano kosovsko pitanje i suspendovan svaki oblik vlasti Srbije, Srbija nije bila ni suverena ni međunarodno priznata država niti je imala međunarodno priznate granice. Već je, kao što znamo, do 2006. godine - kada je bio crnogorski referendum - sve od prvog decembra 1918. godine bila dio i u sastavu neke druge međunarodno priznate države sa međunarodno priznatim granicama. Dakle, moglo bi se puno tih argumenata nabrojati zbog čega jedino varijanta da Kosovo bude unutar Srbije, u sastavu Srbije, makar i samo formalno pod njenim suverenitetom, ne dolazi u obzir"

ivana23 ivana23 22:19 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Doktorka, koga ste citirali?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:20 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi


uzimaju kosovo? kome? sfrj ?

dr. jel se ti to svadjas...? ja bio malo diogenski raspolozen... ili ti nisi skapirala mene,ili ja tebe,neko ce reci sorry :)))
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:26 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Ali kada si vec krenula ajde da se nadovezem...

se suštinske autonomije Kosova tiče, mi smo to imali po Ustavu od 1974. godine i to u povoljnijim okolnostima, okolnostima postojanja Jugoslavije, kada je Kosovo bilo federalna jedinica i participirala direktno u saveznoj vlasti, a ne preko Srbije. Dakle, sada nema Jugoslavije, a Kosovo - iako po nazivu autonomna pokrajina - nikada nije bilo autonomija unutar Srbije: Srbija nije bila državni okvir za autonomiju Kosova nego je državni okvir bila Jugoslavija.

nije tacno
Treće, u Srbiji se stalno ponavlja ideja o suštinskoj autonomiji, ali niko nije vidio napisana ni dva slova kako bi izgledala ta suštinska autonomija, a kako bi zapravo izgledala mi vidimo po Ustavu Srbije koji je usvojen prije nekoliko mjeseci: tamo ima posebno poglavlje o autonomnim pokrajinama, kako oni kažu - Kosovo i Metohija i Vojvodina.
ni ovo nije tacno, predlozena su dva modela: hongkong i Aalandska ostvra. (jbt ispade da branim samardzica:)))
I, konačno, pozivanje Srbije na to da je Kosovo dio teritorije Srbije i pozivanje Srbije na povelju UN-a o nepovredivosti tih granica, u ovom slučaju je potpuno neosnovano, jer kada je nastala kosovska kriza, kada je Rezolucijom 1244 Savjeta bezbjednosti 1999. na neki način internacionalizirano kosovsko pitanje i suspendovan svaki oblik vlasti Srbije, Srbija nije bila ni suverena ni međunarodno priznata država niti je imala međunarodno priznate granice.

opet netacno...srbija je zadrzala suverenost na teritoriji Kosova i pod rezolucijom UN 1244. da nije tako danas se ne bi vodila takva diplomatska bitka.
doktorka doktorka 22:26 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic
uzimaju kosovo? kome? sfrj ? dr. jel se ti to svadjas...? ja bio malo diogenski raspolozen... ili ti nisi skapirala mene,ili ja tebe,neko ce reci sorry :)))

hahah , i ja sam u haosu. cuj , nisam te vise skapirala. sada sam bukvalac. nije mi do zezanja
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:28 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

doktorka

Aleksandar Stosic
uzimaju kosovo? kome? sfrj ? dr. jel se ti to svadjas...? ja bio malo diogenski raspolozen... ili ti nisi skapirala mene,ili ja tebe,neko ce reci sorry :)))

hahah , i ja sam u haosu. cuj , nisam te vise skapirala. sada sam bukvalac. nije mi do zezanja

i bukvalno je nekad potrebno, posebno na blogu,
nego udarih nekoliko replika gore, pa ako hoces shoot! :)))
doktorka doktorka 22:34 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic

doktorka

Aleksandar Stosicuzimaju kosovo? kome? sfrj ? dr. jel se ti to svadjas...? ja bio malo diogenski raspolozen... ili ti nisi skapirala mene,ili ja tebe,neko ce reci sorry :))) hahah , i ja sam u haosu. cuj , nisam te vise skapirala. sada sam bukvalac. nije mi do zezanjai bukvalno je nekad potrebno, posebno na blogu, nego udarih nekoliko replika gore, pa ako hoces shoot! :)))


"nije tacno" ne znaci nista.
doktorka doktorka 22:37 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

ivana23
Doktorka, koga ste citirali?

ako znate da koristite net , brzo cete pronaci. no , recite sta nije tacno i obrazlozite.
doktorka doktorka 22:43 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic
opet netacno...srbija je zadrzala suverenost na teritoriji Kosova i pod rezolucijom UN 1244. da nije tako danas se ne bi vodila takva diplomatska bitka.





ti tvrdish zapravo da ovo nije tacno: " Srbija nije bila ni suverena ni međunarodno priznata država niti je imala međunarodno priznate granice"


cuj , to nam samo izlaze u susret , dobra volja. nista vise.
doktorka doktorka 22:45 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

doktorka

Aleksandar Stosicopet netacno...srbija je zadrzala suverenost na teritoriji Kosova i pod rezolucijom UN 1244. da nije tako danas se ne bi vodila takva diplomatska bitka.ti tvrdish zapravo da ovo nije tacno: " Srbija nije bila ni suverena ni međunarodno priznata država niti je imala međunarodno priznate granice"cuj , to nam samo izlaze u susret , dobra volja. nista vise.

I seti se kad smo primljeni u Ujedinjene nacije
jeca jeca 23:04 05.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

eto lepo pise, uzimaju kosovo

Kosovo je već uzeto 1999. posle bombardovanja, jer tamo više nema elemenata srpske države. Postoji kosovska vlada, parlament, međunarodna zajednica koja sprovodi vlast na Kosovu i Kosovo je već krenulo svojim putem, nezavisno od Srbije i tako će i nastaviti. Kakav je argument principijelnost u politici, to ne razumem. Da li ćemo zbog principijelnosti i izolacije, sačuvati Kosovo, odgovor je ne, kao što ga nismo sačuvali 1999., da li ćemo zbog principijelnosti biti bogatije , prosperitetnije društvo, jasno ne. Ta reč, ništa ne znači u praksi, ne donosi nikakvu korist građanima Srbije, a ni Srbiji, što bi trebao da bude cilj političara. Proistočni put ne postoji, odnosno to nije put. Postoji izolovana i siromašna Srbija koja povremeno obavlja neke trgovinske poslove sa Rusijom o Kinom i možda nekim Afričkim zemljama, kao jedinim mogućim zemljama sa kojima ćemo moći uopšte da imamo neke ekonomske odnose. Isto to smo radili i 90-tih godina. To nije nikakav put. Zato nijedna evropska zemlja ne ide proistočnim putem, jer to ne postoji.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:06 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

dr. kada bi sada usli u debatu vrteli bi se tri sata, mozda nastavimo sutra, no ljutis:)))
samo na kratko, Kosovo nije bilo deo SFRJ il iSRJ sam za sebe,vec u sastavu Srbije
normalno je kada se zemlja menja iz federalnog u unitarnu da se i status autnomnih regiona nekako redefinise
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:08 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

jeco, da se ne bi ubedljivali pogledaj pocetak dijaloga doktorke i mene, laku noc:)))
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:11 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

ako znate da koristite net , brzo cete pronaci. no , recite sta nije tacno i obrazlozite.

ja koristio net i naleteo samo na tvoj identican komentar kod NMilenkovica,i nista vise....?
ivana23 ivana23 00:13 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic
dr. kada bi sada usli u debatu vrteli bi se tri sata, mozda nastavimo sutra, no ljutis:))) samo na kratko, Kosovo nije bilo deo SFRJ il iSRJ sam za sebe,vec u sastavu Srbije normalno je kada se zemlja menja iz federalnog u unitarnu da se i status autnomnih regiona nekako redefinise

Jer, da je bilo, nebi 1981. urlali po Pristini: Kosovo-republika.
Rasina Rasina 00:42 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Savrshen komentar i pitanje, doktorka. Ukoliko se neshto ne jede, nema razloga za emotivno ni intelektualno angazovanje. Osrednji i onako "usputni" cinizam ce biti sasvim dovoljan.
To bi otprilike bila mantra auditorijuma koji se "emancipovao" na "Sex and the city" shtivu.

Ah well, you only live once - supersize it!
doktorka doktorka 01:56 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Kosovo bilo federalna jedinica i participirala direktno u saveznoj vlasti, a ne preko Srbije.

to se desavalo u okviru Jugoslavije
doktorka doktorka 02:03 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Aleksandar Stosic
dr. kada bi sada usli u debatu vrteli bi se tri sata, mozda nastavimo sutra, no ljutis:))) samo na kratko, Kosovo nije bilo deo SFRJ il iSRJ sam za sebe,vec u sastavu Srbijenormalno je kada se zemlja menja iz federalnog u unitarnu da se i status autnomnih regiona nekako redefinise


znaci , negirash i ovo "Kosovo bilo federalna jedinica i participirala direktno u saveznoj vlasti, a ne preko Srbije"
doktorka doktorka 02:12 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Rasina
Savrshen komentar i pitanje, doktorka. Ukoliko se neshto ne jede, nema razloga za emotivno ni intelektualno angazovanje. Osrednji i onako "usputni" cinizam ce biti sasvim dovoljan. To bi otprilike bila mantra auditorijuma koji se "emancipovao" na "Sex and the city" shtivu.Ah well, you only live once - supersize it!


pa sad pesme kosovskog ciklusa me nikada nisu zanimale, osim sto sam ih morala citati u okviru obavezne lektire
nikson nikson 02:14 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

doktorka

Rasina
Savrshen komentar i pitanje, doktorka. Ukoliko se neshto ne jede, nema razloga za emotivno ni intelektualno angazovanje. Osrednji i onako "usputni" cinizam ce biti sasvim dovoljan. To bi otprilike bila mantra auditorijuma koji se "emancipovao" na "Sex and the city" shtivu.Ah well, you only live once - supersize it!


pa sad pesme kosovskog ciklusa me nikada nisu zanimale, osim sto sam ih morala citati u okviru obavezne lektire


vise si volela pretkosovski ciklus ili pokosovski? )
Rasina Rasina 02:19 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

Kosovo i Metohija nikad nije bilo deo bilo chega, tako da je cela diskusija izlishna.
Ovo je, takoreci, non-issue. Barem za Srbe. U stvari, da budem precizniji, za neke gradjane Srbije, u kojoj osim gore pomenutih - josh uvek postoji remetilachki faktor (neki "Srbi" koji izmishlja neke istorije, kraljevine, autonomne statuse i ko zna shta sve ne josh (ne shvatajuci da tako komplikuje jednu veoma jednostavnu situaciju i samo remeti sijestu koja je tako draga "gorepomenutim" gradjanima).

Nije jasno zashto EU i USA insistiraju i maltretiraju gradjane Srbije zahtevom da im reshe ovaj problem!?



Rasina Rasina 02:25 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

To je ochigledno doktorka. Za nas dvoje, takoreci gradjane sveta, takve stvari ne moraju da se posebno objashnjavaju.
doktorka doktorka 02:36 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

nikson

doktorka

RasinaSavrshen komentar i pitanje, doktorka. Ukoliko se neshto ne jede, nema razloga za emotivno ni intelektualno angazovanje. Osrednji i onako "usputni" cinizam ce biti sasvim dovoljan. To bi otprilike bila mantra auditorijuma koji se "emancipovao" na "Sex and the city" shtivu.Ah well, you only live once - supersize it!pa sad pesme kosovskog ciklusa me nikada nisu zanimale, osim sto sam ih morala citati u okviru obavezne lektire vise si volela pretkosovski ciklus ili pokosovski? )


cuj , sve sam to brzo prerasla. kao i bajke , uostalom .

nikson nikson 02:37 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

doktorka

nikson

doktorka

RasinaSavrshen komentar i pitanje, doktorka. Ukoliko se neshto ne jede, nema razloga za emotivno ni intelektualno angazovanje. Osrednji i onako "usputni" cinizam ce biti sasvim dovoljan. To bi otprilike bila mantra auditorijuma koji se "emancipovao" na "Sex and the city" shtivu.Ah well, you only live once - supersize it!pa sad pesme kosovskog ciklusa me nikada nisu zanimale, osim sto sam ih morala citati u okviru obavezne lektire vise si volela pretkosovski ciklus ili pokosovski? )


cuj , sve sam to brzo prerasla. kao i bajke , uostalom .



a cemu si dorasla? mislim sta citas?
doktorka doktorka 02:51 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

nikson

doktorka

niksondoktorkaRasinaSavrshen komentar i pitanje, doktorka. Ukoliko se neshto ne jede, nema razloga za emotivno ni intelektualno angazovanje. Osrednji i onako "usputni" cinizam ce biti sasvim dovoljan. To bi otprilike bila mantra auditorijuma koji se "emancipovao" na "Sex and the city" shtivu.Ah well, you only live once - supersize it!pa sad pesme kosovskog ciklusa me nikada nisu zanimale, osim sto sam ih morala citati u okviru obavezne lektire vise si volela pretkosovski ciklus ili pokosovski? ) cuj , sve sam to brzo prerasla. kao i bajke , uostalom . a cemu si dorasla? mislim sta citas?


niksone, drzimo se teme
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:59 06.02.2008

Re: slavjanofilstvo i ostali porivi

znaci , negirash i ovo "Kosovo bilo federalna jedinica i

pa nije bila federalna jedinica, vec autnomna pokrajina.Velika je to razlika
ceda_urosevic ceda_urosevic 22:18 05.02.2008

Sa' će da se dogovore pravi ljudi

jananderson jananderson 22:51 05.02.2008

Re: Sa' će da se dogovore pravi ljudi

ceda_urosevic

TADIĆ pozvao NIKOLIĆA na kafu i ratluk

E Srbijo, kukala ti majka kad se ova dvojca dogovore.
nikson nikson 22:59 05.02.2008

Re: Sa' će da se dogovore pravi ljudi

fali im jos ceda jovanovic, pa da bude ovako:

doktorka doktorka 23:13 05.02.2008

Re: Sa' će da se dogovore pravi ljudi

nikson
fali im jos ceda jovanovic, pa da bude ovako:



niksone, mirno spavaj ,sve je pod kontrolom

jananderson jananderson 23:16 05.02.2008

Re: Sa' će da se dogovore pravi ljudi

nikson

fali im jos ceda jovanovic, pa da bude ovako:


Tacno! Da Ceda sedne u sredinu.
Dejan K. Dejan K. 22:36 05.02.2008

OPSTE MESTO

Mislim da ovaj tekst "politickog sporazuma" ne obavezuje bilo koju stranu na bilo sta. Smisljen je da bi se zamazale oci srpskoj javnosti pred izbore... i dala podrska Tadicu... tuzno je da nasi "politicari" ne govore o ispraznosti ovog teksta. On, po meni, samo pokazuje da nazalost, Evropi i nije ni malo stalo do Srbije, jer osim pompeznosti o tome da "[EU i njene države članice, s jedne strane, i Republika Srbija, s druge, prepoznajući da Srbija ima ključnu ulogu na Zapadnom Balkanu." to ne podupiru bilo kakvim KONKRETNIM potezom ili rokom izvrsenja bilo cega... Posle citanja ovog tuznog teksta, Kostunicine i ostalih njegovih trabanta, izjave o "izdajstvu Kosova" ako se ovaj sporazum potpise, govore samo na kojim niskim granama smo svi mi zajedno... tuzno, tuzno, na obe stane... Proanalizirajte koliku energiju, i vestinu EU i SAD upotrebljavaju da bi jednoj maloj grupi Albanaca podarili jos jednu drzavu, a koliku i kakvu energiju upotrebljavaju da Srbiji "olaksaju" gubitak te iste teritorije. Ovo poredjenje sve kazuje.

Drago mi je da je Beba pronasla za sebe jedinu svetlu tacku ovog ispraznog "ugovora" u obecanju za veci broj stipendija srpskim studentima... ali ako se celom svetu daje samo 1000 stipendija, onda je jasno koliko je to zapravo mala povlastica i mogucnost... Nadam se Bebo da je tvoj student izuzetan djak.
JJ Beba JJ Beba 23:04 05.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Drago mi je da je Beba pronasla za sebe jedinu svetlu tacku ovog ispraznog "ugovora" u obecanju za veci broj stipendija srpskim studentima... ali ako se celom svetu daje samo 1000 stipendija, onda je jasno koliko je to zapravo mala povlastica i mogucnost... Nadam se Bebo da je tvoj student izuzetan djak.

dejane, koncept studiranja u okviru erazmus mundus programa je genijalan. moj student jeste izuzetan i samo zahvaljujući tome je uspeo da uđe među ta 3 studenta iz sbije.kako bi inaće mogla da studira na najprestižnijim evropskim univerzitetima?
btw godina master studija za studente iz evropske unije na utrehtskom univerzitetu košta 1000 evra (manje nego godina na nekim našim fakultetima) a za naše studente 7 000, pa ti vidi da li je prednost biti student koji dolazi iz EU.

dejane, vama koji živite tamo i koji nemate problema sa pasošima, čini se malim činjenica da deca mogu da studiraju gde požele. nama koji živimo u ovoj rupi i koji se mučimo sa šengenima i parama , čini se fenomaenalnim ideja da naša deca mogu žive i rade pod istim ulovima kao njihovi vršnjacu iz EU.
Dejan K. Dejan K. 23:20 05.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Bebo, pogresno si me razumela... slazem se da je to jedina prednost, studentske vize i mogucnost studiranja u Evropi... jedina prava investicija je investicija u znanje i obrazovanje... ja sam razocaran svim ostalim sadrzajem ovog politicko sporazuma koji nam Evropa "svesrdno" nudi... (Citao sam ovih dana, kao i svi, izjave evropskih cinovnicica tipa Solane i ostalih koliko im je stalo do Srbije i njenog puta u Evropu, i onda procitah ovaj tekst i shvatih svu ispraznost njihovih izjava)... Tu se nadovezuju nasi politicari sa svojim "tumacenjima" teksta, koji su BESMISLENI... ovde nema sta da se tumaci jer niko se ni na sta ne obavezuje, i to je meni tuzno... u ozbiljnim "odnosima" izmedju drzava, obe strane se na nesto OBAVEZUJU... Amerikanci su se OBAVEZALI da Albancima stvore jos jednu drzavu (za pocetak) i to SVAKA americka administracija svojski cini i ostvaruje... videli smo na primeru slovenackih diplomatskih pritisaka (Amerike) kako se to profesionalno radi... u medjuvremenu Evropom upravljaju cinovnicici, tipa Solane i ostale "boranije", kako je to Panic svojevremeno slikovito nazivao ovakve ljude bez vizije i bilo kakve ideje i rezultat je ovakav "politicki sporazum"... ovo mi vise lici na Politikin Zabavnik, bez uvrede istog... Bebo, Bebo, gde smo stigli....
JJ Beba JJ Beba 23:47 05.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Bebo, pogresno si me razumela

uh sad mi lakše, reko grdiš me nešto :))
Dejo, jedina šansa za našu decu je članstvo u EU, da žive ko svi njihovi vršnjaci, da mogu da putuju, da prave životni koncept koji i žele, da razmenjuju iskustva. nije fer njih žrtvovati zbog nekog patriotizma. pa najveći patriotizam je briga za decu, šta ćeš više od toga? sve drugo su puste priče. naša deca nemaju vremena uza gubljenje. zašto da oni budu žrtve pogrešnih poltika. sede ovde u ovoj rupi i čekaju šta? dok deca ovih takjuna, mudonja, političira sede po koledžima po švajcarskama, po amerikama, za njih nema problema sa stipendijama.... Dejane, provedosmo život u čekaonici. znam da to razumeš
ceda_urosevic ceda_urosevic 23:51 05.02.2008

Re: OPSTE MESTO

JJ Beba

Bebo, pogresno si me razumela

uh sad mi lakše, reko grdiš me nešto :))
Dejo, jedina šansa za našu decu je članstvo u EU, da žive ko svi njihovi vršnjaci, da mogu da putuju, da prave životni koncept koji i žele, da razmenjuju iskustva. nije fer njih žrtvovati zbog nekog patriotizma. pa najveći patriotizam je briga za decu, šta ćeš više od toga? sve drugo su puste priče. naša deca nemaju vremena uza gubljenje. zašto da oni budu žrtve pogrešnih poltika. sede ovde u ovoj rupi i čekaju šta? dok deca ovih takjuna, mudonja, političira sede po koledžima po švajcarskama, po amerikama, za njih nema problema sa stipendijama.... Dejane, provedosmo život u čekaonici. znam da to razumeš


A Kosovo, Bebo?
A KOSOVO?!

Kud' će ti deca ako ne mogu odande da pevaju: "Kud god da krenem tebi se vraćam ponovo... "
Dejan K. Dejan K. 23:54 05.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Potpuno se slazem sa tobom Bebo...
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:02 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO


Dejan K.


izvini što se mešam.
sve smo sami uradili. pomoć nam nije ni bila potrebna.
samo smo došli do ove tačke, koja nije najniža.
tek će da se vidi.

i da pitam. kako ovo znaš?

Amerikanci su se OBAVEZALI da Albancima stvore jos jednu drzavu (za pocetak)

i da, koliko za kraj? još dve, tri, koliko?

ovo mi vise lici na Politikin Zabavnik, bez uvrede istog... Bebo, Bebo, gde smo stigli....

zabavnik i jeste za nezrele.
malo smo se mnogo zaigrali pasvašta nešto propustili.

p.s. nema šta nisam čula od političara naših al ni od koga kako će kosovo praktično da ostane u srbiji?
oće li nikolić da ide da živi tamo? il koštunica? il tadić?
sve sa svojim glasačima.

zoricag zoricag 00:05 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Smisljen je da bi se zamazale oci srpskoj javnosti pred izbore...


Ja bih pre rekla da je smisljen da se posalje poruka gradjanima Srbije koji zele evropsku buducnost da su dobro-dosli, bez obzira na odluke vlasti.

Smisljen je kao neobavezujuci, da ne bi bila potrebna ratifikacija u Skupstini, jer je jasno da nikakva ratifikacija sa EU u ovom sastavu skupstine nece proci, a da bi gradjani, umorni od natezanja ipak nesto dobili.

Sad vidimo da se i za takav neobavezujuci trazi ratifikacija od nasih. Ja bih se za njega tako malog i nevaznog i na ulici borila, ispred skupstine, ako se o njemu bude glasalo, jer unutra nece imati vecinu (iako "beznacajan".

Zasto se svaka stvar mora gledati iz ugla da nam uvek neko iz cista mira, nicim izazvan, nesto otima, uskracuje, ukida da bi drugom (obavezno gorem od nas dao)? Najcesce stvari ne pocinju da se dogadjaju u momentu uzimanja, nego dosta pre toga. Uzimanje od nas, odlazenje od nas, nikad se nije dogodilo od jednom, i iznenada. Uvek je tu bilo nekih dogadjanja i pre tog cina. Mi smo strucnjaci da toliko zakomplikujemo zivot da zivot drugima sa nama sistemski postane nemoguc. Kada zajednica sistemski postane nemoguca prestaju da se broje incidenti, prestaje da se uporedjuje sa koje strane ih je vise bilo.


JJ Beba JJ Beba 00:12 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

A Kosovo, Bebo?
A KOSOVO?!

Kud' će ti deca ako ne mogu odande da pevaju: "Kud god da krenem tebi se vraćam ponovo... "

e pa molim lepo sede sa studentima sa kosova i piju pivo. ovako nijednog nikada nisu upoznali
silver bullet silver bullet 10:49 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

dejane, koncept studiranja u okviru erazmus mundus programa je genijalan. moj student jeste izuzetan i samo zahvaljujući tome je uspeo da uđe među ta 3 studenta iz sbije.kako bi inaće mogla da studira na najprestižnijim evropskim univerzitetima?


Izvinite, Bebo, ali ako su u pitanju samo tri studentske stipendije za Srbiju o nekom opstem benefitu za drustvo ne moze biti ni govora. Drago mi je da ste vi pojedinacno izvukli neku korist iz ovoga, ali to prosto nema veze sa podizanjem opsteg nivoa obrazovanja i prosvecenosti u nasem drustvu koje bi vodilo i opstem boljitku i napretku. A da bi studenti putovali, osim liberalizacije viznog rezima, neophodno je i da im roditelji imaju novca da finansiraju tako nesto. Dakle, sve je uvezano i zavisi od naseg napredovanja ka EU i boljem zivotu koje za sada tapka u mestu.

Zbilja, sporazum je supalj i prazan, on pominje samo potencijale, mogucnosti, zelje, posvecenost nekom cilju - nista konkretno. No, razlog za to nije sto Evropa zeli jos jednom da nam zamase sargarepom pred ocima, nego sto mi jos uvek nismo zreli za nesto konkretnije. Zato se i vodi ova rovovska bitka izmedju DSS-a i DS-a u kojoj ce, nemojte sumnjati, opet popustiti DS.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:33 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Izvinite, Bebo, ali ako su u pitanju samo tri studentske stipendije za Srbiju o nekom opstem benefitu za drustvo ne moze biti ni govora.



izvini ti što se mešam.
nisu samo tri nego tri u nepravednim uslovima koje naša deca imaju u odnosu na svu decu slobodnog svete.
te tri su "izborene" ličnim zaslugama. nikakve olakšice od države. koja bi trebalo da je servis građana.
nikakva pomoć države, ni za vizu ni za kartu.
sve sam uradiš: konkurišeš, polažeš i sve za svoje pare ili roditeljske.
imam i ja u kući jednog takvog studenta, u nekoj vukojebini, valjda u njujorku,
gde mu to dođe, mislim taj njujork i ta kolumbija.
i opet sve sam. i tofl i ispite i eseje i karta i depozit etc.
država ne da nije pomogla, nego neke testove nema
pa se moralo u zagreb, može i sofija, al tamo trebala viza
i na kraju dobi tu stipendiju u toj vukojebini. full. six year.
šta da kažem osim fala im.
plaćajute ti šest godina da učiš šta voliš.

silver bullet silver bullet 11:39 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

izvini ti što se mešam.
nisu samo tri nego tri u nepravednim uslovima koje naša deca imaju u odnosu na svu decu slobodnog svete.
te tri su "izborene" ličnim zaslugama. nikakve olakšice od države. koja bi trebalo da je servis građana.
nikakva pomoć države, ni za vizu ni za kartu.
sve sam uradiš: konkurišeš, polažeš i sve za svoje pare ili roditeljske.
imam i ja u kući jednog takvog studenta, u nekoj vukojebini, valjda u njujorku,
gde mu to dođe, mislim taj njujork i ta kolumbija.
i opet sve sam. i tofl i ispite i eseje i karta i depozit etc.
država ne da nije pomogla, nego neke testove nema
pa se moralo u zagreb, može i sofija, al tamo trebala viza
i na kraju dobi tu stipendiju u toj vukojebini. full. six year.
šta da kažem osim fala im.
plaćajute ti šest godina da učiš šta voliš.


Pa, to i kazem. Vi ste potvrdili moju tezu da opsteg benefita nema. Nece ga ni biti dok smo ovakvi kakvi smo.
dragan7557 dragan7557 13:33 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

btw godina master studija za studente iz evropske unije na utrehtskom univerzitetu košta 1000 evra (manje nego godina na nekim našim fakultetima) a za naše studente 7 000, pa ti vidi da li je prednost biti student koji dolazi iz EU.


Ovo što pišete je potpuno netačno jer su studije na Nl. Univesitetima u principu besplatne a studenti plaćaju
doprinos koštanju studija te vi ovde tendenciozno zaluđujete čitaoce.

Naravno da jedno društvo poput Nl. ili V.B. De, i tako dalje nije dužno da plaća troškove školovanja ili studiranja TUĐE dece na Prestižnim univerzitetima svojih država kako bi ovi bili Prestižni u svom budućim Prestižnim
karijerama.??? Ovakvo "zahvatanje" tuđih para iz tuđih džepova ni jedno normalno društvo ne dozvoljava.
Zašto bi u ovom konkretnom slučaju jedan Nizozemac plaćao školovanje Kurte i Murte iz svog džepa kako bi isti kasnije bio Prestižan.

Školovanje na univezitetskim ustanovama košta društvo ogromna sredstva koje građani date države treba da izdvoje iz svog džepa te se unormalnim državama o tome stalno vode diskusije o opravdanosti trošenja sredstava građana onih koji će im sutra okrenuti leđa u potrazi za što Prestižnijim karijerama.

Na kraju spomenuti Univezitet u Utrecht- u nije Prestižan u svetu ni na jednom naučnom polju ali kao što se može pročitati na sajtu istog spada u internacionalno "cenjene" Univezitete.
čini se malim činjenica da deca mogu da studiraju gde požele.


Studiranje je u principu moguće svuda po celom svetu ali na račun onoga ko studira ili pripada društvu koje je u stanju da odvoji sredstva za školovanje svojih pripadnika određenih profila znanja koja su društvu koje plaća troškove studiranja potrebna te je u pitanju razmena između društva i pojedinca u kome društvo kreditira istog a ovaj mu to na zakonom propisan način vraća.

I na kraju studira se zbog sticanja znanja a ne zbog Prestiža ili društvenog statusa za kojim vi očigledno težite.
dragan 7557
06 februar 2008
JJ Beba JJ Beba 14:22 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Na kraju spomenuti Univezitet u Utrecht- u nije Prestižan u svetu ni na jednom naučnom polju ali kao što se može pročitati na sajtu istog spada u internacionalno "cenjene" Univezitete

ok kad ti kažeš

Univerzitete u okviru erazmus programa studenti sami birijaju prema katedrama i programima koji te katere nude.
recimo jedna od najboljih katedri za neke programe antropologije je u Mančersteru, a ne u Oxfordu ili Kembridžu pa se studenti rađe opredeljuju za programe nego za po vama i vašim kriterijumima "prestižne" univerzitete.
recimo, Utreht ima fenomenalne gender sudije sa najpoznatijim profesorima iz te oblasti ......
neki naši VIP blogeri su tamo na phd studijama.
na kraju studira se zbog sticanja znanja a ne zbog Prestiža ili društvenog statusa za kojim vi

baš ti hvala, prosvetlio si me. da nije tebe ostala bih i ja mi svi ovde slepi kod očiju
veoma sam upoznata sa erazmus programom , poznato mi je iz prve ruke kako fumkcioniše i zam da su svi studenti koji studiraju u okviru tog programa bez obzira iz kog dela sveta dolaze smatraju taj koncept fenomenalnim
i naravno da navijam da naša zemlja uđe u EU i naravno da navijam da našoj deci bude bolje.
sve u vezi sa tim programom možete naći na netu

jesen jesen 14:42 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

.....ako se pomenute stipendije daju za 1000osoba na celom svetu, ne vidim kakav je boljitak za nase drustvo ako umesto 3 dobijemo 6 takvih stipendija......Znam decu koja su studirala u FR ali ne znam da li se radi o Prestiznim univerzitetima.....Njihovo studiranje je kostalo roditelje manje nego da su iz unutrasnjosti dosli u Bg....Sve sto je trebalo da urade pre upisa to je da poloze francuski jezik u ambasadi.....Nisu imali nikakve stipendije ali im je drzava Fr kao stranim studentima refundirala veci deo stanarine, pored toga, mozda zato sto univerzitet nije prestizan, ta deca su imaala vremena da rade i na taj nacin sebe izdrzavaju...sa studentskim "kartama" radili su po picerijama, vodili decu u obdaniste i sl.....naravno, nesto su im slali i roditelji ali mnogo manje nego da su studirali u bg.....Hocu da kazem, da su iskustva razlicita pa i price o studiranju u inostranstvu.....Takodje, vazno je za nase diplomce da znaju da nema nikakve veze da li ce im univerziteti u srbiji dati master diplomu ako su studirali po starom programu....Svako ko ima licne reference i koji je zavrsio sa dobrim prosekom neki od tehnickih fakulteta, podnosi stranom univerzitetu na uvid sve to sto je polozio i po kom programu...i onda oni na osnovu toga procenjuju da li je taj za doktorske ili master studije...Ja poznajem dva momka koji su zavrsili ETF, jedan je na doktorskim studijama u Spaniji a drugi u Svedskoj....Tamo rade na projektima a za to sto rade dobijaju platu od koje zive i istovremeno studiraju....prakticno svojim radom odradjuju dobijenu mogucnost tj stipendiju....Konkurse su nasli na sajtovima tih univerziteta....Prema tome, ima mnogo dezinformacija vezanih za obrazovanje u inostranstvu a mozda i nisu dezinformacije vec nedostatak informacija...Svako ko ima kvalitete i zelju da negde ode, nadje put do ostvarenja cilja....A ovaj predlog sporazuma je zaista smesan, niti sta nudi niti bilo koga obavezuje na nesto...."saradjivacemo, trudicemo se da pomognemo srbiji....ovo cemo, ono cemo....a ustvari nista.....Jos je Labus pricao o nekim olaksicama za neke kategorije pa i studente.....Da li je neko "osetio" te olaksice?.....svako ko ima potrebnu dokumentaciju uvek je mogao da dobije vizu....vise puta sam bila u redu za vizu i videla da su vracali samo one koji nisu doneli ono sto treba.....Za vreme SM vize su se jednostavnije dobijale tj trebalo je manje dokumentacije...Prica o olaksicama je pre svega prica o diskriminaciji i nije u saglasnosti sa EU zakonima o ljudskim pravima ...Niko jos nije rekao jasno i glasno: ulazite na belu listu do ....datuma...xx xx200x.....
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:48 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO



Naravno da jedno društvo poput Nl. ili V.B. De, i tako dalje nije dužno da plaća troškove školovanja ili studiranja TUĐE dece na Prestižnim univerzitetima svojih država kako bi ovi bili Prestižni u svom budućim Prestižnim
karijerama.??? Ovakvo "zahvatanje" tuđih para iz tuđih džepova ni jedno normalno društvo ne dozvoljava.
Zašto bi u ovom konkretnom slučaju jedan Nizozemac plaćao školovanje Kurte i Murte iz svog džepa kako bi isti kasnije bio Prestižan.

nemaš pojma. pričaš napamet.
privatni univerziteti imju svoju lovu i školuju, to jest plaćaju ko zadovolji kriterijume koje univerzitet propisuje.
za tvoju info britanski pric vilijem nije prošao na oksfordu a nije da nije mogao da plati.
a moj prijatelj, odavde, da ne kažem kurta i murta, prošao i dobio punu stipendiju za magistarske i doktorske studije. baš na oksfordu.
Studiranje je u principu moguće svuda po celom svetu ali na račun onoga ko studira ili pripada društvu koje je u stanju da odvoji sredstva za školovanje svojih pripadnika određenih profila znanja koja su društvu koje plaća troškove studiranja potrebna te je u pitanju razmena između društva i pojedinca u kome društvo kreditira istog a ovaj mu to na zakonom propisan način vraća.

već napisah. nije tačno.
do poslednje kinte kolumbija, harvard, jejl, prinston, oksford, kembridž etc. plaćaju ako položiš, bez obzira odakle si i ko si.
a čak i da imaš lovu ne možeš da platiš da bi bio primljen.
moja ćerka bezuslovno studira na kolumbiji. nema nikom ništa da vraća.
doduše, ima jedan mali uslovi, da bude dobar student.
ništa više.
apsolutno ništa.
ima ih 13. na grupi iz celog sveta.
ona jedina iz srbije.

p.s. što se pismenosti tiče, gde si se ti školovao, života ti?
Brooklyn Brooklyn 14:53 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

već napisah. nije tačno.
do poslednje kinte kolumbija, harvard, jejl, prinston, oksford, kembridž etc. plaćaju ako položiš, bez obzira odakle si i ko si.


u americi to generalno vazi za doktorske studije. za ove ostale retko se dobija full ride skolarina.
JJ Beba JJ Beba 14:56 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

.....ako se pomenute stipendije daju za 1000osoba na celom svetu

kpo je to rekao?
ja sam rekla da se jave na hiljade studebata po programu
sve u vezi erazmus sripendije imate na netu,
dragan7557 dragan7557 15:37 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

p.s. što se pismenosti tiče, gde si se ti školovao, života ti?


Volks Universiteit te Amsterdam
Vrije Universitet van Amsterdam
Buitenhof sada Universiteit Utrecht
Hoge School Twente sada Universiteit Twente
Uni. Köln Nemačka
Beogradski Univerzitet SFRJ

Za vašu informaciju studiranje u Nl (podatci Nibud 2008) četvorogodišnje studije,
student koji stanuje kod roditelja 2008 € 19.600 4 godine ili € 400 mesečno.
student koji stanuje privatno € 34.000 ili € 708.mesečno.
Svaki student košta državu Nizozemsku € 6.500 godišnje od čega studenti plaćaju € 1.519 a ostatak snosi u ime društva ( pore. obavez.) država Nizozemska.

Ovakav ton kojim vi pišete ukazuje na vaš stepen obrazovanja sveznalačkog svađalačkog tipa sa slavopevljem Anglo - Saksonskog tipa postojanja kao bogom datog. Svaka dalja replika je suvišna.
Nisu imali nikakve stipendije ali im je drzava Fr kao stranim studentima refundirala veci deo stanarine, pored toga, mozda zato sto univerzitet nije prestizan, ta deca su imaala vremena da rade i na taj nacin sebe izdrzavaju...sa studentskim "kartama" radili su po picerijama, vodili decu u obdaniste i sl....


Refundiranje troškova studiranja rade sve EU države a postoje i druge benefitne stavke za studente i roditelje preko fiskalnog zakonodavstva države u pitanju.
dragan7557
06 februar 2008
dragan7557 dragan7557 16:17 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

.A ovaj predlog sporazuma je zaista smesan, niti sta nudi niti bilo koga obavezuje na nesto...."saradjivacemo, trudicemo se da pomognemo srbiji...


Ovo je velika Mudrost Nl. ministra inostranih poslova Maxime Verhagen CDA (Hrišćanski demokrat) i predstavlja veliku glupost istoga uz potrebno nepoznavanje stvarnog stanja stvari u Srbiji. Još gore je da je levica i liberali u parlamentu Nl. zatražili objašnjenje ovako "mekanog" stava prema Srbiji.

Prednjačili su u ovome socijalisti SP koji su nedavno u parlament imenovali novog Mudraca za člana sa navršenih 19,5 godina starosti inače bivšeg izbeglicu iz Afganistana.U istoriji Nl parlamentarizma najmlađi član svih vremena a politikom se "aktivno " bavi od 13 ste godine???
Jos je Labus pricao o nekim olaksicama za neke kategorije pa i studente.....Da li je neko "osetio" te olaksice?


Na ličnom polju je ovaj vrli prof. pitanje i rešio., a ko bi još i o studentima pored ovolikih problema sa K iM.
Za vreme SM vize su se jednostavnije dobijale tj trebalo je manje dokumentacije..

Potpuno ste u pravu.
Prica o olaksicama je pre svega prica o diskriminaciji i nije u saglasnosti sa EU zakonima o ljudskim pravima ...Niko jos nije rekao jasno i glasno: ulazite na belu listu do ....datuma...xx xx200x.....


Lažurija na ovu temu ima od DOS- a pa na ovamo toliko da nije ni potrebno reći da politika Srbije po pitanju viza ne liči ni na šta. Od pasoša za koje je potrebno sedam godina da se naprave pa do nebrige o svom stadu (građani zaslužuju makar malo pažnje) Srbija je unikat na planeti.
dragan7557
06 februar 2008
jesen jesen 17:56 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

....nisi ti Bebo rekla, ali je neko gore pomenuo broj 1000 za ceo svet....
JJ Beba JJ Beba 18:10 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

nisi ti Bebo rekla, ali je neko gore pomenuo broj 1000 za ceo svet....

nije tako, samo u svim tim programima za studente iz srbije ima malo mesta
recimo ako na nekom erazmuz programu za stipendiju u okviru programa stipendija treći svet ima mesta za 70 studenata iz celog sveta, naših ima 2 ili 3. užasno je teško ući u kvotu. ovim povećanjem više naše dece bi imalo izgleda da uđu u te programe
jesen jesen 18:28 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

Bebo, lepo je da nasa deca mogu bilo sta sto mogu i drugi ali to je sve malo sto nama EU trenutno nudi....ako neko kao ovaj
Prednjačili su u ovome socijalisti SP koji su nedavno u parlament imenovali novog Mudraca za člana sa navršenih 19,5 godina starosti inače bivšeg izbeglicu iz Afganistana.U istoriji Nl parlamentarizma najmlađi član svih vremena a politikom se "aktivno " bavi od 13 ste godine???
o nama odlucuje plus ovi nasi sa nase strane......mi cemo se nacekati normalnog zivota....ko prezivi pricace....
JJ Beba JJ Beba 18:41 06.02.2008

Re: OPSTE MESTO

mi cemo se nacekati normalnog zivota....ko prezivi pricace....

i to je bolno tačno. mi mali, običan svet ćemo se načekati. ovi što nam kroje kapu oni su kul. njihova deca sa odavno sa ful stipendijama za koje se nisu morali boriti u ljutoj konkutenciji na školovanjima po inostranstvima, mnogi uposleni u EU institucijama ......mi ćemo ostati ovde zarobljeni njihovim patriotizmom.ostaćemo da u redovima ispred ambasada da čekamo vize kako bi posetili našu decu. ako nas puste
kuki kuki 23:13 05.02.2008

Dobro dosao Jaksa!

Nek si se ti nama vratio, pa makar i na kratko.
gordanac gordanac 00:21 06.02.2008

:)

e, jakša, lepo što te opet čitamo
I - malo detalja o tome o kakvom se sporazumu ustvari radi:
Potpisivanje omogućava nastavak procedure vezane za isticanje kandidature Srbije za članstvo.
Dokument je vrlo, vrlo obavezujući, kaoi svi drugi koje potpisujemo sa EU i postojaće monitoring primene, kao i periodični izveštaji.
Srbija je ispunila sve parametre potrebne za potpisivanje SAA, a uslov kojim je odložen 28.01. je - saradnja sa Hagom, a ona NIJE i NE MOŽE biti deo ovog ili bilo kog sporazuma, zato Srbija (sa Hrvatskom i BiH ima "Kopenhagen plus" Kompromis koji je postignut je potpisivanje ovog sporazuma i faktička primena SAA.
Kosovo od početka ima posebnu Kancelariju za EU i u već parafiranom sporazumu (SAA) se tretira po R.1244, kao i u svim drugim regionalnim ili multilateralnim sporazumima i ugovorima.
Ratifikacija SAA je deo procesa (kao što su do sada ratifikovani svi EU i multilateralni ugovori iz regiona).

ivana23 ivana23 00:41 06.02.2008

Re: :)

23:10
ЈАНША: СПОРАЗУМ ЕУ СА СРБИЈОМ ЋЕ МОЖДА БИТИ ОДЛОЖЕН
ЉУБЉАНА – Председавајући Савета Европске уније, словеначки премијер Јанез Јанша изразио је вечерас наду да ће Србија у четвртак потписати политички споразум са ЕУ за шта је влада Словеније данас дала „зелено светло”.

Словеначки премијер је вечерас у Љубљани разговарао с председником грчке владе Костасом Караманлисом, након чега су два премијера одржала конференцију за новинаре.

„Потписивање споразума није сигурно”, рекао је Јанша, који је новинарима казао да је вечерас разговарао телефоном с председником Србије Борисом Тадићем, који је указао да можда неће успети да спроведе све процедуре да влада, односно парламент Србије, донесе одлуку о потписивању споразума с ЕУ.

„Ако се то деси примићемо то са жаљењем, али неколико дана у стратешком смилу не значи кључно закашњење. Важно је да одлука буде позитивна”, рекао је Јанша.

ЕУ је понудивши тај споразум Србији, на неки начин, показала отворена врата за улазак у Унију и „садржајем тог споразума покушала је охрабрити проевропске снаге у Србији да направе одлучне кораке, који су овом времену потребни”, додао је.

Танјуг
jaksa scekic jaksa scekic 09:08 06.02.2008

Re: :)

Hi,

Jedini razlog sto sam "okacio" text je sto me strasno nervira da citava zemlja debatuje o jednom dokumentu a niko ne zna sta pise u njemu.Znam da nije uljudno publikovati nesto pre nego sto je potpisano.
Ali da zadjemo malo u istoriju,zar nije neumrli Broz u mnogo tezim vremenima objavio u Borbi Staljinovo pismo i kontra pismo.
Ne vucem paralele,jer to je bilo jedno vreme,danas je drugo,ali javnost MORA da zna sve detalje,ko vuce,ko koci,zasto,koje su sve varijante.
Ovo prerasta u tuk na luk,ja tebi ne dam sednicu vlade,ja tebi ne dam sednicu parlamenta,e pa onda ja tebi ne dam sednicu skupstinskog odora,a pa onda ja tebi ne dam da postanes ponovo predsednik.

Pazi,odjednom se izbori ponavljaju jer je XX glasao sa licnom kartom koja je istekla,posle ce naci da to izborno mesto nije imalo pumpicu za vodu,

Sta li ce sve da smisle da smeste jedni drugima a sve preko nase grbace

Povlacim se nazad u pecinu

J
kuki kuki 15:12 06.02.2008

Re: :)

Dzaba se koprcas. Svrbe prsti a i drustvo nije lose.

Rasina Rasina 00:53 06.02.2008

Sjajan sporazum

Za "EU".

Shuplja retorika, nula commitment, prazno i "manje od nule". U stvari - korak nazad u dosadashnjim odnosima.

Well - kako je EU odluchila da pokusha josh jedan prazan blef sa shupljim kartama - treba je tako i tretirati. Gospodo, vi ste nashe najvece razocharanje - ako mislite da igrate s nama moracete da se uozbiljite. Vratiti sporazum zadrigloj i sad vec sve mrzovoljnijoj i nestrpljivijoj gospodi iz EU (i USA u pozadini) uz "promashena tema, nedostaje razrada i zakljuchak, ocena jedan".

Srbija nema shta da izgubi - bottom line u dosadashnjim odnosima sa EU i USA je NEGATIVAN sa NEGATIVNIM trendom. So - kad nemash shta da izgubish, to pojednostavljuje proces odluchivanja.

A shto ce kvote studenata biti "vece", well - ima univerziteta u Srbiji josh uvek nadam se.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:58 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Rasina,
evo ti viza za Rusiju!
Rasina Rasina 01:09 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

:))) Sinak, nemash ti pojma kome nudish vize - jel tako?
JJ Beba JJ Beba 01:27 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

:))) Sinak, nemash ti pojma kome nudish vize - jel tako?

ti si otac nacije? taj nik po rodnoj reci?
wauuuu
:)
Rasina Rasina 01:34 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Otac nacije!? To je malo nategnuto bebo, zar ne?
Nisam siguran da si zaista imala neshto da kazesh - ali u sluchaju da, osim izliva netrpeljivosti, postoji neshto shto bi mogla da artikulishesh - stojim ti na raspolaganju (dodushe imam na raspolaganju ogranicheno vreme, tako da bih pozdravio tvoje razumevanje).

JJ Beba JJ Beba 02:14 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Otac nacije!? To je malo nategnuto bebo, zar ne?

mora da si on lično, čim ne znaš za šalu. samo on sme biti tako ozbiljan

Nisam siguran da si zaista imala neshto da kazesh - ali u sluchaju da, osim izliva netrpeljivosti, postoji neshto shto bi mogla da artikulishesh - stojim ti na raspolaganju (dodushe imam na raspolaganju ogranicheno vreme, tako da bih pozdravio tvoje razumevanje).

Rasino reko zlatonosna , nedam se prevariti samo je on tako blag a storg, učen i ozbiljan.
nemoj se srditi. da artikulišem tebi ne bih mogla ja gloopy.a i kako da se razumemo kad Bivolje je tako daleko . ko sunce.
zeeezaaanjeeee
JJ Beba JJ Beba 02:19 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

A shto ce kvote studenata biti "vece", well - ima univerziteta u Srbiji josh uvek nadam se.

ima pa šta? ne valjaju ništa
nikson nikson 02:20 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

JJ Beba

A shto ce kvote studenata biti "vece", well - ima univerziteta u Srbiji josh uvek nadam se.

ima pa šta? ne valjaju ništa



slazem se, ali nije ni ovaj najnoviji model resenje
JJ Beba JJ Beba 02:27 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

slazem se, ali nije ni ovaj najnoviji model resenje

niksone, prvo moraju profani da se promene
prazni im amfiteatri, glupa, dosadna, staromodna predavanja, odavno metotodološko zaustavljni negde oko strukturalizma a postmodernu ni videli ....
koji bre student iz EU da im dođe i da sluša šta od tih glupaih / dosadnih predavanja? na kom jeziku?
biblioteke katastrofa, nema knjiga...jao, nemoj da mi staješ na žulj

:)
Rasina Rasina 02:32 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Kako kome.
Shto se mene tiche - to "ne valjaju nishta" je jednostavno potpuno netachno. Naprotiv.


nikson nikson 02:35 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

JJ Beba

slazem se, ali nije ni ovaj najnoviji model resenje

niksone, prvo moraju profani da se promene
prazni im amfiteatri, glupa, dosadna, staromodna predavanja, odavno metotodološko zaustavljni negde oko strukturalizma a postmodernu ni videli ....
koji bre student iz EU da im dođe i da sluša šta od tih glupaih / dosadnih predavanja? na kom jeziku?
biblioteke katastrofa, nema knjiga...jao, nemoj da mi staješ na žulj

:)


ja imam drugu vrstu primedbe, a to je sto se od mene na faxu malo trazi. uzmi knjigu, citaj pa polazi. ali nema podsticanja na individualni rad sa profom, o istrazivackom radu i da ne govorim. kako koji ispit polozim osecam prazninu, jer znam da su mi mnoga pitanja ostala bez odgovora...

sto se tice knjiga, ne znam na sta mislis, posto ja za sebe trenutno nalazim da procitam sve sto me zanima.

a na kom jeziku???
JJ Beba JJ Beba 02:55 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Shto se mene tiche - to "ne valjaju nishta" je jednostavno potpuno netachno. Naprotiv.

moguće da ima nekih koji su u skaldu sa 21 vekom u smislu učila, biblioteka, lietrature, organizcije....
reci mi koji fakultet i na kom univerzitetu u zemlji smatraš takvim da sutra može da primi studente iz celog sveta na razmenu? da slušaju neki naš program recimo jedan semestr, pa da pale dalje?
Rasina Rasina 03:00 06.02.2008

RE: Sjajan sporazum

jj beba "...Rasino reko zlatonosna , nedam se prevariti samo je on tako blag a storg, učen i ozbiljan.
nemoj se srditi. da artikulišem tebi ne bih mogla ja gloopy.a i kako da se razumemo kad Bivolje je tako daleko . ko sunce.
zeeezaaanjeeee ..."

Aha, sad razumem - malo si "cvrcnula", pa eto? Inache, ih!
?
nikson nikson 03:02 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

reci mi koji fakultet i na kom univerzitetu u zemlji smatraš takvim da sutra može da primi studente iz celog sveta na razmenu? da slušaju neki naš program recimo jedan semestr, pa da pale dalje?


postavila si slozeno pitanje, ali na primer mnogi nasi profesori predaju po celom svetu, neki su cak u samom vrhu po znanju, ja ipak mislim da nije stvar u bibliotekama, profesorima vec u organizaciji.
JJ Beba JJ Beba 03:06 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

sto se tice knjiga, ne znam na sta mislis, posto ja za sebe trenutno nalazim da procitam sve sto me zanima

pa nema knjiga, savremena literatura mora da se ganja po privatnoj liniji, da se naručuje bogtepita odakle...sad skoro trebala mi neka knjiga i tražila sam na filozofskom fakultetu po bibliotekama jednu poznatu knjigu i imali smao jedan primerak i taj bio na čitanju. knjigu nismam našla ni u jednoj biblioteci, niti u IPS radnjama, nigde, kupila na netu.

a kad sam rekla na kom jeziku, baš bih volal da vidim naše profane kako drže predavnaja na engleskom, ( a da su zanimljiva, uz korišćenje moderne tehnologije) pa kako pišu eseje na engelskom pa kako drže konsultacije na englekom. šta misliš na kom jeziku bi pričali sa stranim studentima?
zbog toga naši studenti kad odu napolje da studiraju budu funkscionalno nepismni.
JJ Beba JJ Beba 03:08 06.02.2008

Re: RE: Sjajan sporazum

Aha, sad razumem - malo si "cvrcnula", pa eto? Inache, ih!

ih cvrcnula, ja to od prirode
jel razumeš ti zezanje? ne?
Rasina Rasina 03:09 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

"... da studiraju budu funkscionalno nepismni. ..."

Nemoj vishe - point taken. :)
Rasina Rasina 03:10 06.02.2008

Re: RE: Sjajan sporazum

Pa i ja se malo shalim sa tobom bebo - nemoj da si na kraj srca.
nikson nikson 03:10 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum


pa nema knjiga, savremena literatura mora da se ganja po privatnoj liniji


dobro to opet zavisi sta studiras itd. ima i medju nasim profesorima dobrih autora, nije sve to bas tako lose


a kad sam rekla na kom jeziku, baš bih volal da vidim naše profane kako drže predavnaja na engleskom, ( a da su zanimljiva, uz korišćenje moderne tehnologije) pa kako pišu eseje na engelskom pa kako drže konsultacije na englekom.


pa mnogi od njih predaju sa strane, opet ne znam o kom faksu pricas. ali s`druge strane pogledaj francusku! najcesce ti je potreban francuski, a ne engleski da bi studirala
JJ Beba JJ Beba 03:17 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

"... da studiraju budu funkscionalno nepismni. ..."

Nemoj vishe - point taken. :)

nisi znala?
pa to je notorna istina, polože TOEFL testove i sa onim gimnazijskim znanjem engleskog budu funkcionalno nepismeni, ne mogu reč od eseja da sklope, muče se dok ne povataju sve konce.napolju celi master programi se odvijaju na engelskom jeziku - kako za strane tako i za domaće studente. u redovnom studiranju imju podjednak broj udžbenika i na domaćem i na engleskom jeziku. i ti sad meni kažeš da su nam univerziteti dobri.
JJ Beba JJ Beba 03:18 06.02.2008

Re: RE: Sjajan sporazum

nemoj da si na kraj srca.

ja nisam nikada na kraj srca
:)
JJ Beba JJ Beba 03:20 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

ali s`druge strane pogledaj francusku! najcesce ti je potreban francuski, a ne engleski da bi studirala

da, samo u francuskoj, svi drugi univerziteti u EU su na engleskom
JJ Beba JJ Beba 03:22 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

ps
mislim na one Univerzitete koji imaju internacionalne studente
nikson nikson 03:24 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

da, samo u francuskoj, svi drugi univerziteti u EU su na engleskom


e pa kada se ovde prave pametni. mene su zajebavali celu osnovnu skolu i srednju sa engleskim da ga posle uopste nisam ni znao u odnosu na to koliko sam ga ucio. tek kada sam sam uzeo da ga radim ozbiljno onda sam savladao, ali da je bilo drugacije mogao sam jos jedan jezik u medjuvremenu dobro da naucim, a ne da tek sada ucim kako da se predstavim na francuskom.

ali nije stvar samnom, nego je za vecinu tako...
Rasina Rasina 03:27 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

"... nisi znala?..."

znala, znao... makes no diff.

Chini mi se da nisi razumela moj komentar (pola je na Engleskom - tako da tvoja poenta o uchenju jezika dobija na tezini).

A shto se tiche dobrih ili loshih univerziteta - mozda si u pravu... Ja pamtim stanje pre 2000-te.

OK - sad stvarno moram da idem (da ne bih kasnio/la) - Ciao. :)
JJ Beba JJ Beba 03:30 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

ali nije stvar samnom, nego je za vecinu tako...

tako je nikson
zato cinkvj jezik .

idem leći jer moram sutra ustati
:))))
pozdrac tebi i tata rasini ))
mariopan mariopan 10:58 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

A hoce li i pare za put za tu decu da daju oni ? Mislim da nam sva deca bar jednom otputuju u Evropu , da vide njihove velelepne gradove , predivne butike , metroe , mostove , crkve i katedrale , trgove fontane, kafice i diskoteke ? Mozemo li da svu decu posaljemo samo jedan krug pa onda neka idu ovi sto hoce tamo i da ostanu? Ili cemo izgleda klati kravu zbog kile mesa?

Jer tako lepo zapakovano NISTA to nam odavno nisu ponudili a svasta su nam nudili.

Tako su nam dali i da putujemo samo niko da vam kaze posto su karte , posto su hoteli , imate li za kafu na nekom trgu , da li cete kroz izlog da gledate u gomilu slatkisa a samo vi nemate para ni da udjete u radnju? Cija ce to deca da studiraju? Ne pitam ko bi zeleo jer mnbogi zele , pitam ko ce zaista da prodje sve njihove testove i da zasluzi te stipendije?Za to vreme ovde neka druga deca nemaju ni tri obroka dnevno , mislite da je njima prioritet da vase dete studira negde?Ta deca nemaju ni za kartu do Kalemegdana da pogledaju reku sa terase , da kupe hamburger u Mekdonaldsu, da kupe sladoled na ulici.. Da li samo svoju decu vidite kada pricate o tim putovanjima u Evropu ili ste mislili i na ovu decu? Da li ce oni negde da putuju? Do Male Krsne?

A posebno bih se osvrnula na decu sa Kosova , da li ce oni moci da putuju? GDE? Do susednog sela ? DO SKOLE? BEZ PRATNJE I STRAHA? To je tekovina civilizacionog napretka za desetak godina rada svih mogucih civilizovanih nacija na planeti pa su dotle stigli da ce neka deca MOZDA moci slobodno da odu do skole? MOZDA , kazem < jer ako je neko tog dana ustao na levu nogu mozda ni to nece moci...ali sta nas briga..jelda ...samo neka nasa deca studiraju , makar i da ne studiraju vazno je da MOGU DA STUDIRAJu eto to su nam dali..a onoj deci na Kosovu uzeli su SLOBODU da bi vasoj deci dali pravo da putuju. Fino ste se menjali. Potpisite.
milosib milosib 11:06 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Bebo vi imate jednu sustinsku gresku. Ceo Univerzitet posmatrate kroz prizmu grupacije drustvenih fakulteta. Slazem se da treba bolje organizovati BU, pretresti nastavno osoblje i planove, ali reci da nase studije nista ne valjaju je preterano. Dokaz je da nasi strucnjaci, pa i tek svrseni studenti dobijaju posao svuda. Ovo govorim sa stanovista grupe tehnickih i prirodnih fakulteta.

Ne slazem se da profesori BU nisu u stanju da drze predavanja na stranim jezicima, jer ih je bilo koliko hocete. Vi stvari postavljate kao da je perfektno znanje engleskog najvece dostignuce. Nije, ono mi samo omogucava komunikaciju i pracenje svetskih dostignuca. Licno mi je daleko vazniji nivo strucnosti profesora negoli da isti moze da predaje na engleskom. Ne znam da napisem esej na engleskom, ne znam ni na srpskom, ali nemam problem da napisem ili procitam bilo koji tekst iz moje struke na engleskom, a znanje istog mi je daleko od perfektnog.

Jos jedna stvar, u mojoj profesiji ima mnogo vise dobre literature na ruskom i nemackom, tako da mogu po vasem sistemu da ispljujem skolstvo zbog slabijeg poznavanja tih jezika od strane vecine studenata.
Dawngreeter Dawngreeter 11:06 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

mariopan
Ili cemo izgleda klati kravu zbog kile mesa?


Kako mene fascinira ova metafora. Koju tacno kravu koljemo? Zbog koje kile mesa? I sta to mislite da ce se desiti sa ostatkom krave? I jel' neko u opste obavestio Indijce o ovom gnusnom cinu, koji podrzavaju nasu nezavisnost Kosova, a mi njima tako uzvracamo kravocidom. C c c.
silver bullet silver bullet 11:15 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Tako su nam dali i da putujemo samo niko da vam kaze posto su karte , posto su hoteli , imate li za kafu na nekom trgu , da li cete kroz izlog da gledate u gomilu slatkisa a samo vi nemate para ni da udjete u radnju? Cija ce to deca da studiraju

Sve je to uvezano, Mariopan. Ne nude oni nama prazan sporazum zato sto zele da nas zamajavaju nego zato sto mi nismo zreli za nesto vise. Greska je u nama i dok to ne shvatimo pricacemo o posledicama, kao sto su patnje dece na Kosovu, a ne o uzrocima.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:35 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Rasina

:))) Sinak, nemash ti pojma kome nudish vize - jel tako?

kako ide москвич!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana