Budućnost| Gradjanske inicijative| Politika

(R)EVOLUCIJA

Boris Drenca RSS / 29.10.2012. u 00:20

community.jpg

Subota, 27. oktobar 2012. U Madridu hiljade ljudi na trgu organizuju narodni parlament u kome raspravljaju o novim merama vlade za prevazilaženje krize. U Rimu 25.000 ljudi demonstracijama obeleževa 'Anti Monti dan'. U Grčkoj, ne tako masovno, ljudi se bore protiv novonamernutih mera i sve glasnijeg fašizma. U Srbiji se raspravlja o tome da li je na slavi jedne političke organizacije služen suši i da li je potrebno da predsednik ide na rakijadu u susednoj zemlji.


Srbija je 2012. zemlja vaskolikog blagostanja i u situaciji koja podsećana neke druge zemlje u Evropi oko 1930. godine.

Katastrofalna ekonomska situacija u kojoj ima više zvanično nezaposlenih nego zaposlenih, gde je zaduživanje i trgovina osnovni biznis, gde postoji idejno potpuno bezlična politička 'elita' korumpirana i oslonjena na bogataše koji nemaju bilo kakvih ograda, sa zaostavštinom skoro izgubljenih ratova i susedima koji sa podozrenjem gledaju na Srbiju, sa elementarnim nedostatkom pravnog sistema, sa nasilnim grupama, sa političkim podzemljem koje se polako etablira zahvaljujući naklonosti pojedinih vlasnika kapitala i struja bezlične političke 'elite'.

U takvoj zemlji sindikati postoje samo kao parapolitičke organizacije namerene da očuvaju svoje pozicije i dobar odnos sa vlastima, ko god to bio. Najave, pa otkazivanje sindikalnih protesta imale su toliko minoran uticaj na one koji imaju razlog za protest i političare (vlast) da bi, da je poštenja, sindikati morali razmisliti o samoukidanju ili makar o potpunoj promeni delatnosti.

Ne bi trebalo biti ni preterano strog prema njima. Oni makar na papiru imaju članstvo među zaposlenima. Najveći broj zaposlenih u Srbiji radi za državu. Da bi Srbija krenula putem izlaska iz krize jedan broj državnih službenikabi trebalo da izgubi posao. To bi nekako trebalo da znači da sindikalci izvedu na ulice onu manjinu koja radi da bi im sačuvali radna mesta na račun većine koja ili ne radi ili se snalazi svojim radom. Tu bi se mogao potražiti razlog za ovoliki uticaj sindikata u Srbiji.

Nekako su se, kao sindikati, i političke partije u Srbiji pokazale kao institucije u koje se ne sme imati poverenje. Bez ideologije sa namerom da se dođe na vlast i da se sopstveni kadrovi rasporede po mestima koja kontrolišu protok novca a ne da se na vlast dođe kako bi se glasačima, pravim poslodavcima političara, olakšao i poboljšao život. Bez pominjanja imena ali sasvim se fino vidi da stranke rade u korist svojih finansijera a ne svojih poslodavca-glasača. Kako bi oni imali hrabrosti da predlažu kopanje rude nikla, GMO, eksploataciju škriljaca, nuklearne elektrane, uzimanje kredita, državne intervencije za odlaganje plaćanja dugova...

Temeljna rekonstrukcija sistema koji je uspostavljen i učvršćen ovde dovodi do sumanute situacije gde se zaista ne zna razlika između kandidata za predsednika ili njhovih stranaka, skoro je nemoguća. Ukoliko se ta rekonstrukcija želi mirnim putem moraju je sprovesti oni koji vladaju sistemom. Dobru volju za odricanje od moći teško je naći bilo gde u svetu pa i u Srbiji. Nasilna promena takođe ne daje šanse za pozitivnu promenu. Nasilno bi se jedna grupa ljudi zamenila drugu a budućnost bi svakako bila opterećena rezultatima nasilja.

Možda je idealističko ali je za sada jedino korisno...i sve više se pokazuje kao efikasno. Solidarnost i tolerancija ljudi (naroda, građana) i zajednički nastup prema državi i svim njenim pojavnim oblicima. Na našu veliku žalost pojedine komune su se prvo udružile na pitanju bezbednosti pa tako imamo naoružane stražare u atarima pojedinih sela koji štite njive. Država se na tom poslu pokazala neefikasnom. Sličnu stvar, potpuno drugačiji motivi, najavio je i gradonačelnik Kragujevca koji sprema 2000(!?) ljudi za zaštitu od države i njene policije. Istina pomenuo je i zaštitu Kragujevčana. Nedavno je grupa stanara nekoliko zgrada iz Beograda zaustavila sudske izvršitelje koji su došli da plene imovinu. Osim živog štita izvršiteljima su dostavljeni i svi zakonski osnovi za otpor.

Mada ne izgleda tako ali i masovno neplaćanje RTV pretplate je vid građanskog otpora. Pretplatu je zakonskim rešenjima nametnula država.

Pojedina sela funkcionišu po principu solidarnosti i u zajedničkim nastupima prema državnim organima čije odluke ugrožavaju opstanak sela (pojedina sela u opštini Kovin), zajednički nastupi prema tržištima van sela, solidarnost unutar same zajednice. Možda nije masovno ali video sam nekoliko sela sa uređenim i funkcionalnim unutrašnjim sistemom, sa zivim i sređenim sistemom školovanja ....

Možda je izlaz u shvatanju društva kao organizma, nezavisnog od državnih zakona i vladara (kako god da se zovu) i razvoja na osnovu zajedničke saglasnosti i promišljanja o uslovima života i daljeg napredovanja. Potrebno je sa druge strane slobodnim protokom ideja i iskustava učiniti da zakonitosti organizacija ne budu zacementirani većih prilagođavati.

Ma šta mislili o političarima ali lokalne vlasti u Aranđelovcu, Trsteniku, Vrnjačkoj Banji i Užicu jesu postupile kao deo organizma sastavljenog od građana a ne kao ovlašćeni predstavnici političkih partija, kada su zabranili radove na istraživanju nalazišta nikla. Interes zajednice ispred interesa grupacije na vlasti. Njihove odluke nisu 'zakucane' ali su korak ka samostalnosti 'lokalne samouprave'. Jednostavno nema vlasti koja bi im u ovom trenutku nametnula svoju volju. Iako 'država' ima svoje mehanizme da te odluke poništi pitanje je da li će to moći bez otpora same zajednice.

Organizacija bliže zajednice i prilagođavanje okolini (sa manje ili više 'izbegavanja' države) je možda put ka promeni. Korak po korak država odnosno njene elite mogle bi ostati na čelu ljušture bez realne moći i uticaja. I tada možda prihvatiti promenu, odnosno prilagoditi se istoj.

Mnogi će pokušati da nađu ideološke osnove tih promena i verovatno će, pogrešno, koristiti nazive kao što su komunizam, kolektivizam i slično. Utopija možda, ali ona je bliža, više nego što bi mnogi bili spremni da priznaju, anarhizmu....

Mnogi u Amerikama, Evropi, pa i u Srbiji primenjuju anarhističke principe, bez preteranog razmatranja kako se to zove. Ljudi jednostavno rade sve da bi živeli slobodno.



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 00:52 29.10.2012

***

Subota, 27. oktobar 2012.

Madrid




Rim
Boris Drenca Boris Drenca 01:02 29.10.2012

Re: ***

Atina 28. 10. 2012.

ivana23 ivana23 01:31 29.10.2012

Re: ***

Da, u Grckoj je vrlo losa situacija... Zabrinjavajuca.

Officer says government has turned blind eye to fascists and far right may be being used to provoke clashes with demonstrators

Golden Dawn has infiltrated Greek police, claims officer <<< link
maksa83 maksa83 07:23 29.10.2012

Re: ***

Officer says government has turned blind eye to fascists and far right may be being used to provoke clashes with demonstrators

Takođe:

Greece arrests journalist over Lagarde List banks leak

Ukratko, uhapsili su novinara koji je objavio spisak 2000 moćnih Grka koji imaju račune u Švajcarskoj i izbegavaju porez.

antioksidant antioksidant 09:23 29.10.2012

Re: ***

Ukratko, uhapsili su novinara koji je objavio spisak 2000 moćnih Grka koji imaju račune u Švajcarskoj i izbegavaju porez.

sram ga bilo
oni su izgubili spisak da bi se sve zaboravilo a on tako...
bolid1 bolid1 10:51 29.10.2012

Re: ***

A, u Srbiji, tebra, teretana-bleja...
dragan7557 dragan7557 11:06 29.10.2012

Re: ***

maksa83
Officer says government has turned blind eye to fascists and far right may be being used to provoke clashes with demonstrators

Takođe:

Greece arrests journalist over Lagarde List banks leak

Ukratko, uhapsili su novinara koji je objavio spisak 2000 moćnih Grka koji imaju račune u Švajcarskoj i izbegavaju porez.


antioksidant
Ukratko, uhapsili su novinara koji je objavio spisak 2000 moćnih Grka koji imaju račune u Švajcarskoj i izbegavaju porez.

sram ga bilo
oni su izgubili spisak da bi se sve zaboravilo a on tako...

Dostavljanje ovakvih podataka se recimo u Nemačkoj desilo nekoliko puta ali u prave ruke, u ruke Finanzamt-a, zadnji put je čini mi se bio skandal Lihtenštajn u pitanju.

Spisak u Grčkoj nije izgubljen(dostavila ga je Kristina Lagranž) već je namerno sklonjen od očiju javnosti a sklonjen je od strane institucija kojim ovi moćni upravljaju kao sa svojom prćijom.

U tom kontekstu je i gornji naslov b92, "Alekasandar Vučić: Mišković hoće da me skloni."

Jedna od grana na kojim počiva moderni kapitalizam je fiskalna politika države a upravo ta grana na vas celom Balkanu nikada nije ni izrasla, već ostala zagušena korupcijom same institucije poreza koja. Mentalitet rajetinskog ponašanja i korumpiranosti sistema, iz zadnjih godina turske imperije još uvek vlada u samoj Grčkoj a i na ostataku Balkana.

Naravno ovde ne hvalim nemačku sposobnost borbe protiv korupcije već ističem sposobnost državnih organa da otkriju i privedu sudu i potrpaju u zatvor bogataše koji sistem poreza zloupotrebljavaju.

cerski

bolid1 bolid1 11:23 29.10.2012

Re: ***

dragan7557

Naravno ovde ne hvalim nemačku sposobnost borbe protiv korupcije već ističem sposobnost državnih organa da otkriju i privedu sudu i potrpaju u zatvor bogataše koji sistem poreza zloupotrebljavaju.


Isti Finanzamt je u Minhenu podneo prijavu protiv poreskog obveznika HItler A. sa prebivalistem u Berlinu jer nije prijavio sve prihode i tako ucinio delo utaje poreza...

Naravno prijava je sklonjenja, izdato je zvanicno resenje po kome se Hitler A. izuzima iz poreskog sistema, a sa sluzbenikom se bas ne zna sta je bilo...inace, poreska prijava, zapisnik o pokretanju postupka i resenje o izuzimanju i dan danas stoje arhivirani...

Kad dodjemo do toga, da imamo sluzbenike koji rutinski podnesu prijave za utaju poreza protiv nasih mocnika, krenucemo negde...
dragan7557 dragan7557 11:49 29.10.2012

Re: ***

bolid
Isti Finanzamt je u Minhenu podneo prijavu protiv poreskog obveznika HItler A. sa prebivalistem u Berlinu jer nije prijavio sve prihode i tako ucinio delo utaje poreza...

Nije isti već Finanzamt države Bavarske ili da budem još tačniji Slobodne Države Bavarske (Freistaat Bayern).

Kako je obavljena federalizacija same države Nemačke i njenih institucija je druga stvar.
Kad dodjemo do toga, da imamo sluzbenike koji rutinski podnesu prijave za utaju poreza protiv nasih mocnika, krenucemo negde...

Ovo je nedovoljno jer je u samoj Srbiji poreska služba devastirana od strane ljudi koji su još uvek na vlasti.

Poslati prijavu kao i u slučaju g. Adolfa Hitlera(u Nemačkoj se službeno piše ime i prezime) niti je dovoljno niti pak šta znači kada ne postoje institucije koje procesuiraju i šalju u zatvore kriminalce bilo da isti imaju neku moć ili je pak nemaju.

Ukratko država mora da bude suverena na svojoj teritoriji i u svojoj nadmoćnosti nad pojedinim velikašima, a to je moguće samo kada držvani organi rade van kumovsko-rođaćke-plemensko-zemljačke povezanosti.

Srbija je daleko i od pomisli ukidanja ovih tananih veza. Biti kum sa precednikom je čast koja se da debelo unovčiti, a državni organ mora da vodi računa o familijarnim vezama.

Kako to izgleda je bilo jasno kad državno sudstvo nema pojma gde stanuje sekretar vlade Mihailov a sucki pozivari se vrćaju puni legalizma Koštunice i saradnika.

Danas se ništa nije promenilo od tada(Obrenovićko Karađorđevićke Srbije) a nema ni izgleda da se u skoroj budućnosti bilo šta promeni.

cerski

freehand freehand 11:55 29.10.2012

Re: ***

Poslati prijavu kao i u slučaju g. Adolfa Hitlera(u Nemačkoj se službeno piše ime i prezime) niti je dovoljno niti pak šta znači kada ne postoje institucije koje procesuiraju i šalju u zatvore kriminalce bilo da isti imaju neku moć ili je pak nemaju.

Cerski, izvini - jel ovo neka šifrovana poruka, ili ima i neko ovosvetovno značenje, u svakodnevnoj komunikaciji?
bolid1 bolid1 12:04 29.10.2012

Re: ***

dragan7557

Nije isti već Finanzamt države Bavarske ili da budem još tačniji Slobodne Države Bavarske.

Nisam hteo da sirim pricu na tu stranu, ali da, u pravu si.


Poslati prijavu kao i u slučaju g. Adolfa Hitlera(u Nemačkoj se službeno piše ime i prezime) niti je dovoljno niti pak šta znači kada ne postoje institucije koje procesuiraju i šalju u zatvore kriminalce bilo da isti imaju neku moć ili je pak nemaju.


Nisam ni rek'o da je dovoljno, to je nuzan uslov da se bilo sta desi. Kad se u nekoj poreskoj upravi u zemlji Srbiji nadje covek koji ce protiv nekog "miskovica" da sastavi prijavu i prosledi je dalje postoji uslov da ce se nesto, mozda, promeni...do tada, cao-zdravo.

Pricam o svesti prema poverenom poslu coveka koji je apsulutno znao sta radi i kontra koga to radi i uradio je, jer zakon je zakon i za njega i za sve ostale...to je ono sto u zemlji Srbiji tako hebeno fali, svest da je zakon na vrhu i da ima da se postuje, a ne zaobilazi kako kome dune...
dragan7557 dragan7557 12:06 29.10.2012

Re: ***

freehand
Poslati prijavu kao i u slučaju g. Adolfa Hitlera(u Nemačkoj se službeno piše ime i prezime) niti je dovoljno niti pak šta znači kada ne postoje institucije koje procesuiraju i šalju u zatvore kriminalce bilo da isti imaju neku moć ili je pak nemaju.

Cerski, izvini - jel ovo neka šifrovana poruka, ili ima i neko ovosvetovno značenje, u svakodnevnoj komunikaciji?

Ajd da izvinem! A šta ti išteš? Mislim šta zaista pitaš?

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:48 29.10.2012

Rebusi i ukrštenice

Odličan tekst.Preporuka.
Srbija je puna rebusa i ukrštenica, a oni koji mogu i treba da ih rešavaju prave se slepi kod očiju i gluvi kod ušiju.
Narodu se i dalje serviraju igre i sve manje hleba,javno mnenje se spinuje velikim svetskim temama, našom svetlom istorijom i velikim nacionalni interesima.
Političari se ubiše od sekiracije za naciju a baš ih briga kako žive pojedinci pripadnici nacije i građani.
Očito za institucionalno promene oni koji su moćni nemaju interesa a oni koji bi jedino mogli vaninstitucionalno nemaju snage.
dragan7557 dragan7557 10:36 29.10.2012

Re: društveno istorijski proces

Milan Karagaća:
Očito za institucionalno promene oni koji su moćni nemaju interesa a oni koji bi jedino mogli vaninstitucionalno nemaju snage.

Pa za institucionalne promene je potreban konsenzus partijaša, institucije i minimalna podrška samog društva.

Da nijedan od tri faktora u Srbiji u ovom momentu ne postoji i još veoma dugo neće postojati je činjenica.

Na drugoj strani svako društvo je u određenom momentu u stanju da stvori paralelan sistem vllasti koji prvo negira centalni sistem vlasti, potom uspotavlja svoj paraleni sistemm uprave prostorno najbližim društvenim jedinicama, odbijajući priznavanje "suvereniteta" centralne vlasti.
Ovo je kroz Istoriju poznat proces i na Balkanu se već niz puta dešavao, zadnji put na Kosovu.

Dakle nije u pitanju nešto novo već upravo nešto što je ustaljeno a počinje upravo:

Boris Drenica:
Možda je idealističko ali je za sada jedino korisno...i sve više se pokazuje kao efikasno. Solidarnost i tolerancija ljudi (naroda, građana) i zajednički nastup prema državi i svim njenim pojavnim oblicima.

Nažalost iz ovog procesa na nezadovoljstvu društva se do sada uvek kristalizovala nova "aristokratija" još nesposobnija, kriminalnija i nekompetentnija od prethodne.

Da Srbija u ovom nije izuzetak je potpuno jasno.

cerski
Boris Drenca Boris Drenca 10:50 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Političari se ubiše od sekiracije za naciju a baš ih briga kako žive pojedinci pripadnici nacije i građani.
Očito za institucionalno promene oni koji su moćni nemaju interesa a oni koji bi jedino mogli vaninstitucionalno nemaju snage.


Možda sam naivan ali do promene mora doći iznutra. Polako u čoveku, u porodici, zgradi selu...lagani otpor koji nije direktno usmeren na imena i prezimena već na promenu/poboljšanje života. Praktično, oduzimanje moći moćnima
highshalfbooze highshalfbooze 11:11 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Možda sam naivan ali do promene mora doći iznutra. Polako u čoveku, u porodici, zgradi selu..


Šta mislite, zbog čega je uništeno školstvo? Takođe su ukinute stare vanškolske aktivnost i uvedene nove kao što su droga, kafići, topli brat, grand parada, fizičke aktivnosti na navijačkim tribinama...
Boris Drenca Boris Drenca 11:16 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Znaju mangupi šta je opasno...
Učiti, učiti, učiti
freehand freehand 11:25 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

kafići

Nisu džaba mudri stari ljudi govorili da će nam Bitlisi, čupavci i kafići u kojima ti neko uvek u piće sipa drogu upropastiti omladinu...
Ja bih na spisak neizostavno dodao farmerke i minđuše.
bolid1 bolid1 11:27 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

freehand
kafići u kojima ti neko uvek u piće sipa drogu


Kazi, ako znas neki...nemoj si stipsa.
dragan7557 dragan7557 11:28 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

highshalfbooze
Možda sam naivan ali do promene mora doći iznutra. Polako u čoveku, u porodici, zgradi selu..


Šta mislite, zbog čega je uništeno školstvo? Takođe su ukinute stare vanškolske aktivnost i uvedene nove kao što su droga, kafići, topli brat, grand parada, fizičke aktivnosti na navijačkim tribinama...

Diverzifikacija ponude zaludnom stadu donosi određene koristi u smislu mira i netalasanja.
Da je takvo stanje porazno za um, pamet, zdrav razum, moral, vrednosi i sve drugo što je pozitivno, je odavno naučno ustanovljeno u centrima koji se sa problematikom održavanja nirvane u stadu, bave na račun oporezovanog stada koje sve to samo plaća.

Kapitalizmu nije potreban pametan već poslušan građanin, a najveća obmana koja je po tom pitanju smišljena je prenošenja odgovornosti za stanje na same građane, sloganima: "država je servis građana," a odmah potom "širi dalje," ovim je prikrivena činjenica da je džava vlasništvo vlastele koja građane vidi kao svoju služinčad(po nekima adekvatan izraz je stoka), koja u životu opstaje samo zahvaljujući milosti svog gospodara, i koja bi odmah crkla da nije spomenute gospodarske milosti.

U takvom sistemu je svaki građanin ponaosob kriv za stanje u društvu a grupna odgovornost postaje misaona imenica, a gospodar/i mogu na miru da se posvete individualnom bogaćenju.

cerski
freehand freehand 11:30 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

bolid1
freehand
kafići u kojima ti neko uvek u piće sipa drogu


Kazi, ako znas neki...nemoj si stipsa.

Danas klinci kažu - "Tebra, jbt, boli me vugla ko da mi neko sipao ćepi u gudru!"
kukusigameni kukusigameni 11:30 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

dragan7557
Kapitalizmu nije potreban pametan već poslušan građanin

Za razliku od?
bolid1 bolid1 11:35 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

freehand
bolid1
freehand
kafići u kojima ti neko uvek u piće sipa drogu


Kazi, ako znas neki...nemoj si stipsa.

Danas klinci kažu - "Tebra, jbt, boli me vugla ko da mi neko sipao ćepi u gudru!"


Nigrutin je to bolje ispracio, jos davno:

Nevidljivi problemi sada znam i koji
Neko vam je stavio drogu u heroin
Zivci su mi kul, za sebe se ne bojim
Neko vam je stavio drogu u heroin
dragan7557 dragan7557 12:01 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

kukusigameni
dragan7557
Kapitalizmu nije potreban pametan već poslušan građanin

Za razliku od?

Šta ti u stvari hoćeš sa ovom provokacijom?

Da je provokacija je jasno, kao i čemu je usmerena.

Nema razlike, i to je čini mi se tebi dobro poznato, jer svi dosadašnji sistemi su bili represisvni kao i sam kapitalizam a zasnovani su na represiji države nad svojim građanima.

Samim tim tvoje pitanje je potpuno besmisleno i logično je da sam ga kvalifikovao kao provokaciju- neuspelu provokaciju.

cerski
kukusigameni kukusigameni 12:07 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Nije provokacija.
Da si hteo da kažeš to što si sada napisao:

svi dosadašnji sistemi su bili represisvni kao i sam kapitalizam a zasnovani su na represiji države nad svojim građanima.


ne bi koristio kao light motive ili još bolje leading motive da:

Kapitalizmu nije potreban pametan već poslušan građanin


Iz te rečenice iskri besmisao dalje diskusije. Jer ako je uvek tako, čemu onda idealizovati nemoguće, a u kontekstu ove teme, bilo da je u pitanju revolucija ili šta god.
highshalfbooze highshalfbooze 13:27 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

ne bi koristio kao light motive ili još bolje leading motive da:

Kapitalizmu nije potreban pametan već poslušan građanin

Pa kapitalistička plutokratija je razvila sisteme prividne slobode i sumanute diverzifikacije.

Out of Beirut Out of Beirut 13:40 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Na stranu koliko je znacenje pojma jasno, nije u pitanju light motive vec leitmotiv / leitmotif.

Sto se tice teme, imam utisak da je ljudski sistematizam (ono iz cega proizilaze sistemi) kao takav neusaglasiv sa ljudskom dobrotom. Sistem je uvek definisan na nekim racionalnim razmatranjima, i znanjima, a mi nismo uopste sasvim racionalni ili sveznajuci. Otud, pogresno je ne samo predlagati, vec i traziti nekakav pravi i pravedni sistem. Imate urodjenu kreativnost, imate emocije, morate se na njih oslanjati.
angie01 angie01 13:51 29.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Boris Drenca
Političari se ubiše od sekiracije za naciju a baš ih briga kako žive pojedinci pripadnici nacije i građani.Očito za institucionalno promene oni koji su moćni nemaju interesa a oni koji bi jedino mogli vaninstitucionalno nemaju snage.Možda sam naivan ali do promene mora doći iznutra. Polako u čoveku, u porodici, zgradi selu...lagani otpor koji nije direktno usmeren na imena i prezimena već na promenu/poboljšanje života. Praktično, oduzimanje moći moćnima


slazem se, kao i sa tekstom,...ali,ovde su ljudi potpuno inhibirani da bi adekvatno reagovali, cak i u stvarima, gde je pomak moguc odmah, jer zavisi samo od njih, jer su navikli da koriste jedino inerciju!
kukusigameni kukusigameni 10:59 30.10.2012

Re: Rebusi i ukrštenice

Out of Beirut
Na stranu koliko je znacenje pojma jasno, nije u pitanju light motive vec leitmotiv / leitmotif.

Moja greška. Hvala na ispravci.
G.Cross G.Cross 09:14 29.10.2012

Same difference

Ovo Oni i Mi (SPanija Vs Srbija) bi imalo smisla kada bi ovi protesti u Spaniji mogli da ista promene a nece. Nisu ni u Grckoj (samo su pomerili trenutak istine za par godina i time ga napravili jos gorim).

Problem je da je njihov prosperitet bio lazni baziran na nepostojecoj laznoj traznji kreiranoj jeftinim (lazno jeftinim) novcem. Terevenka posle pada berlinskog zida i bahanalija neo-liberalista je bila duga. Hangover ce biti jos duzi.


bolid1 bolid1 10:54 29.10.2012

Re: Same difference


kada bi ovi protesti u Spaniji mogli da ista promene a nece. Nisu ni u Grckoj (samo su pomerili trenutak istine za par godina i time ga napravili jos gorim).


Mozda i nece, oni su bar shvatili da su zahebani i sad se bune, koliko su ovde ljudi puta bili zahebani, samo u zadnjih 12 godina? Kolko oces, a bune li se, ne....to je razlika...
Boris Drenca Boris Drenca 10:55 29.10.2012

Re: Same difference

Terevenka posle pada berlinskog zida i bahanalija neo-liberalista je bila duga. Hangover ce biti jos duzi.


Tačno

Što se tiče protesta u Španiji, nemam zabluda da to može mnogo toga promeniti. Osnovno , bar za moje poređenje, je da su makar te hiljade Španaca (Italijana, Grka) spremne da izađu na ulicu i raspravljaju o onome što ih tišti. U Srbiji je slavski suši ipak važniji od uslova života.
angie01 angie01 13:55 29.10.2012

Re: Same difference

U Srbiji je slavski suši ipak važniji od uslova života.


zato sto su godinama trenirani, da ne resavju problem, nego da traze svoje licno resenje, tako sto ce nekako da se uzljebe u postojeci sistem, korupcijom, dodvoravanjem, vezama, ne shvatajuci da i ako uspeju, da je to jednokratna, mnogo manja dobit od one kojoj treba da teze- ali vole ljudi ovde, da maznu mrvice, samo za sebe, a da komsiji crkne krava, umesto da zajedno poprave stvari za sve!
thebee269 thebee269 10:03 29.10.2012

drzavnici...

negde sam skoro procitao da politicari misle kako preziveti do sledecih izbora, a drzavnici misle kako ce ziveti sledece generacije,
kod nas odavno, ili skoro nikad nije bilo pravih drzavnika...
milivoje_bg milivoje_bg 21:00 29.10.2012

Re: drzavnici...

thebee269
negde sam skoro procitao da politicari misle kako preziveti do sledecih izbora, a drzavnici misle kako ce ziveti sledece generacije,
kod nas odavno, ili skoro nikad nije bilo pravih drzavnika...

Коштуница је државник ! Но, њега је домаћи башибозлук (да не кажем - страни плаћеници) отерао на маргину, уз свесрдну помоћ страних финасијера. Ругали се мазању Устава на хлеб (и не држању закона к'о пијан плота - како им је и њихов драги друг Тио, још ономад, говорио).
И шта се сада закључује --- да се Устав, ипак, маже на хлеб, и то на свкау кришку (потом иде Закон, а онда како ко пожели - паштету, маст, мармеладу, ...).
Boris Drenca Boris Drenca 11:10 30.10.2012

Re: drzavnici...

Oko Koštunice se ne bih složio.....Koštunica je moguće imao potencijal da postane državnik (Tadić nije, o Nikoliću ne bih) međutim ono što karakteriše njegovu političku ličnost je jedna posebna vrsta mrzovolje i zaluđenost samo jednim pitanjem. Ograničen je na teoretske rasprave o Kosovu (i Metohiji) ne poznajući i priznajući da osim toga išta postoji. A i ta njegova javna razmatranja o Kosovu(i Metohiji) ograničena su samo na jednu stvar 15% teritorije Srbije. Ništa ljudi....

Tolika ograničenost u razmišljanju nije karakteristika državnika kakvog ja zamišljam.
G.Cross G.Cross 13:38 29.10.2012

Ko smo to MI ?

Za firme a ja verujem i za drzave kazu da postoji Piramida :



Core Values - Who are we ? Ethics,Principles,Beliefs (Lifetime)
Vision - Why are we here ? (+20 Years)
Mission - What do we do ? (5 to 20 Years)
Strategic Goals - When do we do it ? (1-5 Years)
Tactics - How do we get there (1 Year)


U slucaju Srbije mi smo u stanju da jedni drugima oci izvadimo svadjajuci se "How to get there" (Tactics) a da nikada nismo razgovarali KO SMO TO MI ? Dok se to ne dogovorimo necemo moci da imamo ni zajednicku Viziju, a kamoli taktiku.

Gde se ovo dogovara? Sigrno ne u Skupstini...Kako se kreiraju osnovne drustvane vrednosti?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana