Zabranjeni tekst

MilutinM RSS / 07.02.2008. u 10:17

Tekst koji sam postavio prošle noći skinut je sa ovog bloga. Tekst se bavio psovanjem kao fenomenom toliko čestim u našem narodu. Oni koji nisu imali prilike da ga vide, mogu to uraditi na adresi http://zabranjeniblog.blogspot.com/.


Uredništvo bloga ocenilo je da ovakav tekst i komentari koji su davani izlaze izvan dozvoljenog. Njihova poruka je takodje na gornjoj adresi.

Bez obzira što se ne slažem sa ovakvom odlukom, ne želim da je dovedem u pitanje. Ipak sam ja ovde gost a domaćin ima pravo da donosi pravila i procenjuje da li se neko njih ne pridržava.

Medjutim, voleo bih da porazgovaramo o zabranama uopšte. Da li su ovakve odluke (generalno, ne ova konkretna) dobre ili ne. Da ponudim malo argumenata za početak.

Za

Rečnik koji se uobičajeno koristi u našem narodu pun je psovki i ružnih reči. Mada to neki smatraju tradicijom i folklorom, krajnje je vreme da počnemo da se kulturno uzdižemo i udaljimo se od prostakluka. Pogotovo je to sada prisutno u medijima gde nema mere i pravila. Sve ovo pogadja najviše decu i mlade, koji su u periodu odrastanja izloženi talasima neukusa, koji onda postaje pravilo ponašanja. Kao pozitivan primer, istakao bih praksu nekih televizijskih programa koji uz pojedine emisije jasno naznačavaju uzrast ispod kojeg nije preporučljivo gledati ih. Ovo znatno pomaže roditeljima u odnosu sa decom.

Protiv

Seksualna revolucija šezdesetih godina srušila je mnoge tabue. Medju njima su i zabrana prikazivanja golog ljudskog tela, korišćenja ružnih reči u medijima i umetnosti. Danas malte ne nema medija, posebno filma, koji je puritanski, i teško je očekivati da budemo pod staklenim zvonom. Ako na guglu ukucate reč "sex", dobićete 840.000.000 mogućih linkova. Ako ukucate reč "seks", dobićete narednih 50.100.000. Na ovom blogu još stoji tekst koji počinje rečenicom: Cena pičke na svetskom tržistu mnogo je stabilnija od cene nafte. Sjajan tekst. Trebalo bi da naučimo da živimo sa ružnim rečima, erotikom i pornografijom a ne da je zabranjujemo. Jer, svaka zabrana izaziva i sasvim suprotan efekat.

Eto, mislim da je dovoljno za početak. Izvolite.

PS Molim uredništvo bloga da mi na pp ili privatnu e-mail adresu pošalju sve komentare na moj tekst koji su stigli do zabrane. Do trenutka kada sam neminovno utonio u san, video sam neke izuzetno zanimljive komentare. Takodje, one koji nisu stigli da daju svoj doprinos pozivam da mi se obrate privatnom porukom.


Komentari (79)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:28 07.02.2008

link?

Milutine,
evo i ja sam sinoc ranije utonu u san pa propustih i tebe i angie i jos toliko tolga... dakle, bil ludo vece, ha? Nego, onaj link ne fercera, pa ako imas nekog majstora da opravi?
MilutinM MilutinM 10:40 07.02.2008

Re: link?

Eto, bilo malo akcije

Hvala za info o linku - opravljeno.
AlexDunja AlexDunja 17:12 07.02.2008

Re: link?

evo i ja sam sinoc ranije utonu u san pa propustih i tebe i angie i jos toliko tolga... dakle, bil ludo vece, ha?

ma i ja nesto ne postizavam, ne samo sinoc,
nego ovih dana, opcenito:)))
nego zna li neko sta se dogadja sa
jasminom lekic?
na zadnjem postu svastanesto obrisano,
a nje nema? a?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:55 08.02.2008

Re: link?

nego zna li neko sta se dogadja sa
jasminom lekic?
na zadnjem postu svastanesto obrisano,
a nje nema? a?

bogami dobro pitanje... ma mora da je na zimovanju s unukom!!!
margos margos 01:05 08.02.2008

Re: link?

bogami dobro pitanje... ma mora da je na zimovanju s unukom!!!

Ja joj pisala na pp ali mi ne odgovara:(
Nije se uključila ni na priču o FEST-u.
Nije, bre, pominjala zimovanje... pričala je o Briselu, ali tek u aprilu.
AlexDunja AlexDunja 17:37 08.02.2008

Re: link?

Nije se uključila ni na priču o FEST-u.

mora da je otisla u berlin:))
ipak je ona pro:))
samo, koliko ja znam (bas se bila pofalila)
na jednom blogu da ima novi lap top.ako je i
na putu, javila bi nam se garant.
nesto ne izgleda lepo:(
margos margos 18:58 08.02.2008

Re: link?

na putu, javila bi nam se garant.
nesto ne izgleda lepo:(

E, alexdunjo, tu si:)))
Nešto se ne srećemo puno ovih dana:(

I meni se ne sviđa, jer, rekoh negde, vidim onaj post sa tužnim naslovom i baksuznim brojem komentara, a zaključan. I čini mi se da su neki komentari tamo brisani, nema ni nekog mog komentara, a ne znam da sam nešto loše napisala, naprotiv. Angie, napisa da je možda banovana - ja ne verujem...

Da joj šaljem opet na pp porukicu, šta misliš?
AlexDunja AlexDunja 12:41 09.02.2008

Re: link?

Da joj šaljem opet na pp porukicu, šta misliš?

ma, probacemo.
ja se nadam da je jos uvek tu.
volim kako pise.
i bilo nam je lepo kod nje na blogu,
zenski i veselo.
moderatori, ako je jasmina banovana, recite nam.
pliz.
Kazezoze Kazezoze 13:06 09.02.2008

Re: link?

nema je na spisku blogera, znachi banovana je!
AlexDunja AlexDunja 13:08 09.02.2008

Re: link?

nema he na spisku blogera, znachi banovana je!

not good:(
margos margos 20:57 09.02.2008

Re: link?

AlexDunja
nema he na spisku blogera, znachi banovana je!not good:(

:((
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:42 07.02.2008

Ja sam za zabranu

Psovke su sastavni deo naše (ne)kulture. Ne vidim razlog da se afirmiše psovanje i da se ovde prostor koristi za smišljanje novih ili ponavljanje starih psovki. Nije mi se dopala ideja, još sinoć. Delovala mi je prostački, zanimljivo i potpuno nepotrebna.
Šta je toliko zanimljivo u psovanju?
Zar to nije ružna navika i odraz nekulture u svakom društvu koje se treba osloboditi?

Ne mislim da se psovanje može dovesti u vezu sa korišćenjem ružnih reči, kako to Vi činite gore u tekstu. Psovanje je smišljanje vulgarnosti kako bi se neko uvredio. Psovkom vređamo i to nema nikakve veze sa korišćenjem reči koje ste opisali kao ružne. Te, tzv. ružne reči koje u nekima bude osećaj stida pri izgovoru, same za sebe nisu zabranjene niti predstavljaju tabu temu.
Psovanje za koje su potrebne te reči ih je napravilo ružnima. Zato što ih psovka koristi da nekoga uvredi, povredi ili postidi.

Zašto niste napisali blog u kome ćemo smiljšati nove izjave ljubavi, a ne psovke? Zar to nije lepše? Koj' će nam q... psovke? :)

Milutine, pozdrav
Unfuckable Unfuckable 10:43 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Delovala mi je prostački, zanimljivo i potpuno nepotrebna.


...neko nam se malo zaneo.

Zato što ih psovka koristi da nekoga uvredi, povredi ili postidi.


a kada ja kažem - 'de si bre, Milutine, hebemulebac ? jel i to uvreda?
možda je bolje : 'de si bre, Milutine, opštimtisahlebom..." ? ili "vodimtiljubavshlebom" ????

Nije svaka psovka uvreda. Psovke su više opis emocije koju osećamo prema nekome / nečemu
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:47 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Unfuckable, stvarno mi je bilo zanimljiva ideja, što ne znači da je odobravam (ja psujem, trudim se ne tako često, ali se ne slažem sa tim da treba podsticati psovanje, posebno ne ovde ili bilo gde u javnosti). Što sam se zaneo?
Unfuckable Unfuckable 10:50 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

ok, nisam skapirao point. Ja sam se zaneo, u krivini, sorry.
Ja nisam za zabranu, ali bi drugačije koncipirao naslov i tekst.
Ovde psuje ko hoće i kad hoće, da se ne lažemo....ali od toga bar polovina ne spada u uvrede. Ima gorih uvreda na blogu koje su izrečene bez ijedne psovke.
Slažemo li se oko ovoga ?
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:52 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Nema frke, samo polako vozi... :)
mariopan mariopan 10:57 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

JAAAOOOO, pa vi psujete Milutine a ja mislila da ste fini neki covek

Elem , odrasla sam a da psovke ni cula nisam , tako mi se zalomilo. Udam se i tamo niko ne psuje , cak ni svekar , ozbiljan neki tip bio , pa ni tu nista , muz ne psuje sacuvaj Boze , zaove takodje fine....rodim decu , poodrastu deca do skole a ja se zaposlim....e tu sam samo okretala glavu i crvenela. Ljudi , sto zene psuju , pa verujem da biste i vi pocrveneli kada biste mogli cuti sta one znaju da izgovore onim svojim lepo nasminkanim ustima Crvenela ja neko vreme , one primetile pa krene zezanje na moj racun...sta cu , naucim i ja DA SE BRANIM.

Sva sreca , to je sve deo zivota inace bi bilo neprirodno a zivot je prirodan , bar tako mislim. Jedino mi deca naucila da psuju tek kao odrasli i sad su to neke jadne psovkice , jer odavno su otisli iz ove prostacke zemlje gde svi psuju a tamo ili ne psuju ili im psovke nisu tako socne kao nase , ne znam , uglavnom ni oni ne psuju u pravom smislu reci , samo im ponekad izleti jbg i to se postide ako sam ja u blizini. Dakle sasvim se odmetnuli od rodne grude.Jadno , znam , ali popravice se ima vremena.))
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:58 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Slažemo se, slažemo, ali daj- nemojmo se psovati, ima toliko mnogo načina da se emocije iskažu, toliko lepših, kulturnijih i, ako hoćeš - ljudskijih načina da kažemo jedni drugima da se ne slažemo sa nečim, da pozdravimo nekog i sl.

Odkud taj manir da se umesto " 'de si brate?" kaže " 'de si konju, p... ti materina?"
Takvo iskazivanje emocija je, koliko god ono bilo slikovito, prostakluk.
Spiridon Spiridon 11:00 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Zašto niste napisali blog u kome ćemo smiljšati nove izjave ljubavi, a ne psovke? Zar to nije lepše? Koj' će nam q... psovke? :)


hm, ljubav se moze izjaviti na mnoge nacine. Poznat primer za ovo je Jeremy Smith iz Nove Kaledonije koji je zelevsi da impresionira svoju devojku usao u kavez sa Lavovima da bi pokazao kako je ljubav jaca od svega.
Dva minuta kasnije, shvativsi da se preracunao, pokusao je da pobegne ali je ubrzo uvideo da je ostao bez obe noge.
Unfuckable Unfuckable 11:03 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Odkud taj manir da se umesto " 'de si brate?" kaže " 'de si konju, p... ti materina?"
Takvo iskazivanje emocija je, koliko god ono bilo slikovito, prostakluk.

...pa ne kaže se tako svakome,
Mislim da je to prostakluk tačno onoliko koliko je prostakluk mljackati dok jedeš vruću prasetinu prstima. A drugačije ne ide....mislim baš na situacijukaotakvu, da ne uopštavamo, naravno
Sada bi smo mogli da zaključimo da je prasetinu nepristojno jesti - jer se, svuda po EU, podmladak ne kolje...i odosmo u priču o primitivnim Srbima
ceda_urosevic ceda_urosevic 11:09 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Ma nema veze to sa prasetinom. Primitivni Srbi nisu ništa primitivniji od drugih primitivnih Francuza, Amerikanaca, Nemaca i drugih. Samo ne verujem da oni afirmišu psovanje kao način komunikacije, mislim da ne bi ni mi trebalo to da radimo. Samo to.
apatrid apatrid 11:21 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Dva minuta kasnije, shvativsi da se preracunao, pokusao je da pobegne ali je ubrzo uvideo da je ostao bez nogu.


Crni Jeremija. Da su ga na vreme naučili da psuje ne bi bio toliko glup.
milosib milosib 11:42 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

ceda_urosevic
Ma nema veze to sa prasetinom. Primitivni Srbi nisu ništa primitivniji od drugih primitivnih Francuza, Amerikanaca, Nemaca i drugih. Samo ne verujem da oni afirmišu psovanje kao način komunikacije, mislim da ne bi ni mi trebalo to da radimo. Samo to.

A kako nazivate filmove iz USA. Ima ih da nema recenice bez psovke.To mu bas dodje afirmacija.
Psujem i ja, ali se trudim da smanjim, mada mi tesko ide, ali bar mozemo da se potrudimo da time ne vredjamo nekoga.
margos margos 12:14 07.02.2008

Ja nisam za zabranu

Koj' će nam q... psovke? :)

Da pojačamo, naglasimo, zasmejemo, zblanemo, dočaramo...

Nije svaka psovka uvreda - ali je svaka uvreda psovka, čak i biranim rečima napisana.
Tako ja mislim.

Pre desetak dana, idem ulicom i na nekom zidiću sedi Romkinja, mlada, sa dvoje dece, musave. Onaj stariji, otprilike 4 godine, igra se s nekom kartonskom kutijom i ponavlja u nedogled 'Qrac...' a ona ga sočno opsuje i kaže 'Nemo' da govoriš ružne reči.'

margos margos 12:32 07.02.2008

Fini čovek, Milutin:))

JAAAOOOO, pa vi psujete Milutine a ja mislila da ste fini neki covek

Jao, Mariopan, dobro je da nisi bila tu... ja mu napisala da IDE U PERŠUN (dobro, dobro, pored još nekog priloga kolekciji koju smo noćas sakupljali), a on mi reče da bi mi se i deca smejala na to. Zamisli:)))) I to LIČNO NJEMU sam napisala, i nije se uvredio:)))

U mojoj kući se nije psovalo. Ni roditelji, ni brat. Pa čak ni u familiji ne znam da je neko majstor za psovke. A ja sam to naučila u školi, u parku, ulici, dvorištu, treningu i naučila.

Volim psovke, ali nikada nikog nisam uvredila psovkom. Volim ih kao opis, pa čak i kao kreaciju. Verujem da bi se i ti smejala nekim psovkama po sistemu 'ma gde se setiše samo?'

Inače, Milutin je fin čovek:)))

Small Town Girl Small Town Girl 13:33 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Zašto niste napisali blog u kome ćemo smiljšati nove izjave ljubavi, a ne psovke? Zar to nije lepše? Koj' će nam q... psovke? :)

Jadni li smo mi ako ćemo ljubav izjavljivati preko blogova i ostalih interntet pičamoča....
U svakom slučaju, potvrđeno je da se psovkama čovek oslobađa stresa...tako da...bez lažnog moralisanja.
Milutine...e neka si im rekao :))
ceda_urosevic ceda_urosevic 13:59 07.02.2008

Re: Ja sam za zabranu

Small Town Girl
tako da...bez lažnog moralisanja.


To veze sa moralisanjem nema, pogotovu ne lažnim,zato ne piši šta ti padne na pamet. Imaš neki link ili slično da potkrepiš ovo:

Small Town Girl
potvrđeno je da se psovkama čovek oslobađa stresa
mariopan mariopan 15:52 07.02.2008

Re: Fini čovek, Milutin:))

Ma verujem da je fin i ja sam kasno naucila da se "branim" a radila sam sa mnogo zena , pa kada one krenu da pricaju socne price , onako slobodno jer musklaraca nije ni bilo , ja sam tek tada shvatila koliko mi je zivot bez tih saznanja bio sterilan. Pa ucim ja brzo i ne dam se da ostanem corava kod ociju , volim i u filmovima kada su na pravom mestu i u tekstovima nekih blogera , jednostavno kada je pravo sve je dobro i prirodno.

Sve fine vas pozdravljam , znam da ste fini ja se samo sa takvima druzim)))))
Gorstak Gorstak 16:26 07.02.2008

Re: Ja nisam za zabranu

Small Town Girl
potvrđeno je da se psovkama čovek oslobađa stresa

ceda urosevic
Imaš neki link ili slično da potkrepiš ovo:

Nisam direktno pitan, ali bih da potkrepim.

Imaš na naslovnoj strani Post - Kučka od VIP blogerke Vlaste.
Vrlo dobar tekst gde je explicitno opisano psovanje sa blagim elementima nasilja, a u cilju otpuštanja stresa.
Obratiti pažnju na deo gde se glavna junakinja opustila:)))

Sad ne znam, da li je to naučno dokazano, ali je taze.
Spiridon Spiridon 10:51 07.02.2008

vise srece nego pameti

Iako nam je potpuno jasan koncept Vaseg bloga, kao i da nema uvredljive namere, citirano pravilo nas obavezuje da uklonimo Vas tekst i izlozimo vas brutalnoj torturi golicanja gusčijim perom. Ne mozemo da dozvolimo da se sadrzaj tog tipa nadje na prostoru jedne medijske kuce.


bolje po tebe da je tekst skinut, ovo sa perom je mnogo zayebano
apatrid apatrid 11:22 07.02.2008

Re: vise srece nego pameti

bolje po tebe da je tekst skinut, ovo sa perom je mnogo zayebano


to je samo uvod u bodenje jastukom i sedenje u fotelji.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:23 07.02.2008

Psovke?!

Neki ljudi ne bi mogli da pričaju da su im vezane ruke.
Drugi ne bi mogli bez psovki.

Ubacite onda u svaki film, seriju... "Piiiiip" kada se pojavi neka psovka. Počevši od filma "Marš na Drinu".

"Izeš ga"
"Id' u očin"
"Id' u peršun"
"Lebac ti tvoj"
"E, uter'o materi"
Jeremija Jeremija 12:50 07.02.2008

rečnik simbola


Predlažem rečnik simbola (umesto psovki) na blogu.
Primer već ustaljen: Q=
Primer manje poznat: 3,14ili grčko slovo pi, ko može da ga piše=
Mislim da bi mogle i slike odgovarajući organa, bez glagola, tj stanja radnog, a možda i trpnog.

Ko želi da piše psovke piše simbole, ko čita zna o čemu je reč. I vuci siti i moderatori mirni.

PS: Ne znam da li je to već predloženo na tom skaradnom postu. nisam ga čitao, da se ne iskvarim.
pps: Ako nije predloženo, a usvoji se i uđe nam u svekoliku praksu, oću da se zna koje autor: JA. a možda otkrivam toplu vodu, vatru ili točak
Dejan Restak Dejan Restak 13:00 07.02.2008

Dagi Milutine

tamo u 12 i 13 veku za psovke su odsecali jezike i zasecali usne.
Vi ste jos dobro i prosli ; vas su sklonili samo zato sto su smatrali da vam tekst nije zanimljiv, odnosno da se neprihvatljivo primitivno bavi jednom ozbiljnom temom. Eno Strongman je neki dan u izvodu opsovao ne moze biti socnije i zavrsio je na naslovnoj celog sajta, bas taj deo.

Eto to je bila procena onih koji su bili na smeni u to mracno doba, a ja sam im jutros rekao da se slazem sa tom procenom.

Dakle evo ako zelite vi se i dalje psovkama borite protiv psovki, mada mi mislimo da je to prilicno bedasto.
Imate i na na nasoj TV malo malo pa neko socno opsuje, posebno u promo segmentima, tako da vam je jasno da mi nismo gadljivi na psovke.

Taska Dana Taska Dana 13:51 07.02.2008

Re: Dagi Milutine

amo u 12 i 13 veku za psovke su odsecali jezike i zasecali usne.
Vi ste jos dobro i prosli ; vas su sklonili samo zato sto su smatrali da vam tekst nije zanimljiv, odnosno da se neprihvatljivo primitivno bavi jednom ozbiljnom temom. Eno Strongman je neki dan u izvodu opsovao ne moze biti socnije i zavrsio je na naslovnoj celog sajta, bas taj deo.


Sve psovke koje sam nabrojala cula sam u zovotu a i procitala u knjizi Recnik zargona.

Zamalo sam banaovana jer sam napisala: Sudija je zensko, sto mi nije bilo jasno,a sad vidim da smo banovani svi skupa, sto mi je jako drago.
Tako nam i treba kad psujemo a znamo da to nije lepo.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:21 07.02.2008

Re: Dagi Milutine


Ja mislim da na medijima ne treba upotrebljavati ruzne reci i psovke, npr. ovde u Americi se ruzne reci na TV cenzurisu, golotinja skrembluje.
Ipak je ovaj blog i B92 javni medij, tako da sam se iznenadio narocito naslovom tvog jucerasnjeg bloga Milutine.

Inace mislim da je tema koju su postavio odlicna i da oko nje ima mnogo toga da se diskutuje, ali u smeru vaspitanja omladine da ne psuje, te smanjivanju upotrebe ruznih reci u medijima. Jos jedan primer, na svakom kiosku u Srbiji mozete videti na desetine casopisa sa porno scenama u izlozima, sto mi je skroz neshvatljivo. Nasa estrada i mediji bi se vrlo brzo mogli uljuditi za svega nekoliko nedelja, kada bi drzava samo malo povela racuna o tome.
margos margos 21:17 07.02.2008

hehe

Tako nam i treba kad psujemo a znamo da to nije lepo.

Al ja priznajem da mi je bilo zabavno i provokativno :)))
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:11 07.02.2008

Re: hehe

margos
Al ja priznajem da mi je bilo zabavno i provokativno :)))

U jednu ruku se slazem i sa tobom Margos. Ipak je ovo blog kao takav, mislim nije javno glasilo kao npr. Blic, Politika gde je potrebno odrzati recnik na "nivou" . Te dve stvari svakako treba razluciti, ali svakako ovde postoji i faktor uredjivacke politike i pravila bloga B92, koji nam jasno i nedvosmisleno propisuje pravila. Sve je jasno, kome se ne svidja ne mora da ostane ovde.

Niti branim, niti napadim ikog - jednostavno dajem svoje misljenje o svemu.

Mislim da ne treba pridavati veliki znacaj ovom brisanju, jednostavno bilo je malo opustanja na blogu, sto redakcija bloga smatra da se ne uklapa u njenu uredjivacku politiku - zato ga je i obrisala, na sta ima pravo, not a big deal - life goes on:)))
margos margos 23:28 07.02.2008

Re: hehe

not a big deal - life goes on:)))

Napisah jutros na drugom Milutinovom blogu, sanjala sam da je post obrisan sa svim komentarima i kad sam ustala - tako je i bilo. Nemam hard feelings, nimalo.

Samo bi mi bilo žao da je pogrešno shvaćeno, tj. da Uredništvo misli da je upućeno njima - a nije. I zbog toga reagujem i branim Milutina i taj inkriminisani blog. I pritom, bila sam aktivni deo događanja psovanja:)

Naravno da poštujem Glavnog Domaćina. I pravo da briše i mišljenje da je blog bio za brisanje.

PS Meni je samo zgodno i udobno da pišem kod Milutina i ćaskam sa svetom, a nije pitanje bitnosti teme:)))

Pozdrav tebi:)))
rayzippo rayzippo 13:00 07.02.2008

Bukowski bez psovki !?

negde davno procitah da se bogatstvo jezika meri i kolicinom i raznovrsnoscu psovki...mozda zato engleski sa svoja dva padeza i nije nesto bogat jezik al' kad mi to promesamo kroz nominative,lokative,vokative...jbg,zvuci...))
Gorstak Gorstak 14:55 07.02.2008

Ja sam protiv zabrane!

Moram da pojasnim i izvinim se unapred zbog dužine obrazloženja.

Na jednom od prethodnih tekstu MilutinaM koji se zove ,,Dani pozitivne energije" poštovani bloger se pozabavio slanjem pozitivnih misli i energije. Izabrao je Blog kao izraz da on nešto učini po tom pitanju i da nam svima prenese koliko može pozitivnog razmišljanja.

Ne znam za čitanost, ali ima preko 500 komentara. Većina sjajnih, pa preporučujem da svrate i pročitaju samo tekst svi oni koji misle da je Milutin nekulturna prostačina koja afirmiše psovanje. Pre nego što se tako nešto napiše.
Pitam se da li ja sada psujem i vređam?
Nadam se da je shvaćeno da ne.

Na tim danima pozitivne energije došlo se do toga da je antiteza hipi raspoloženja tzv. punk raspoloženje.
Khm, tačnije, ja sam došao do te ,,genijalne" zamisli da je isto zabavno psovati kao što je zabavno grliti i smejati se.

Priznajem.
Ono prostačina molim meni zalepiti za leđa. Hvala.

Malo smo razradili pravila i zaključili da psovka nije uvreda ako se ne pominje niko lično. I ne samo da ne može biti uvreda već može biti i mnogo duhovito. Pisani izraz nije lak za psovanje i zato može da se pogrešno razume. Isto je i kada se priča vic. Lakše ga je ispričati nego napisati.
Milutin je jedan od retkih blogera koga je jako teško naljutiti i naterati da napiše neki ružan ili neprimeren odgovor.
Uvek je raspoložen za igru što je ovaj psovački post i trebao da bude.
Na početku pravila je navedeno da bi Milutin bio mnogo strog sudija i da bi cenzurisao neprimerene psovke, a ako se neko drzne da pomene politiku bio bi počišćen sa Posta. Što će reći - potpuno bezopasne, a duhovite psovke.
Problem sa pravilima je što ih malo ko čita u šta se uverila i BIK.

Da zaključim. Slažem se u potpunosti sa uređivačkom politikom i pravom da taj psovački post ne objave kod sebe na Blogu.
Isto tako nama ostaje da nađemo neku drugu igru.

Pozdrav
MilutinM MilutinM 15:16 07.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

Precedniče, hvala na objašnjenju. Nisam ovde komentarisao niti ću. Ne zato što se nečega stidim ili bojim. Jednostavno, ovo je polje za raspravu, pa da ne utičem na mišljenja.

Želim da vas obavestim da mi je uredništvo bloga dostavilo noćašnje komentare i za to sam im veoma zahvalan. Takodje, kroz privatne poruke, stiglo mi je nekoliko priloga blogera. Neki su zakasnili, a neki su u situaciji da bi njihovo eksplicitno javljanje na tekstu sa ovakvom temom bilo pogrešno protumačeno.

Sačekaću još dan - dva da mi stigne još neki prilog, pa ću onda naći način da zainteresovanima punudim "materijal" a da time ne narušim integritet ovog bloga.
mariopan mariopan 15:56 07.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

I ja sam protiv zabrane evo Milutine molim te da neko pronadje onaj govor koji je nasoj vojsci neki major ili kapetan ( ne doznajem se u cinove ) odrzao da bi im podigao moral pred neku bitku u Prvom svetskom ratu. Taj ceo govor je sacuvan i nema recenice bez deset psovki , mislim da je sav govor zapravo do psovki. Procitala negde na internetu ali da me ubijes ne znam gde. To ti je prava oda psovkama i samo bi ti ulepsalo blog a ne bi niko mogao da te brise jer je vec objavljivano i citano toliko. Pozdrav.)))
Kazezoze Kazezoze 16:20 07.02.2008

shteta!

zakasnih na psovke, tako da ne znam kako se sve odvijalo.
inache, josh dok smo se dogovarali oko pravila ja sam ustvari stekao dojam da te psovke treba da budu ogledalo koliko smo kulturni u psovkama, a da pri tom psovka bude i duhovita. ako je psovka duhovita bez namere da nekog uvredi, onda u tome ne vidim nishta loshe, nego naprotiv vidim bogatstvo nasheg duha, koji je mogao biti terapeutski, posle svih ovih politichkih trauma koje se trenutno chitaju na blogu.
shteta, mogao sam se sad fino zabaviti chitajuci duhovite psovke((
Dejan Restak Dejan Restak 17:50 07.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

Malo smo razradili pravila i zaključili da psovka nije uvreda ako se ne pominje niko lično.


DA SE NOSITE SVI U TRI LEPE PIZDE MATERINE! POSEREM VAM SE POSRED TOG VAŠEG BLOGA. KRVI ĆU VAM SE NAPITI.




Gorstak Gorstak 18:10 07.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrana!

Dejan Restak
Malo smo razradili pravila i zaključili da psovka nije uvreda ako se ne pominje niko lično.
DA SE NOSITE SVI U TRI LEPE PIZDE MATERINE! POSEREM VAM SE POSRED TOG VAŠEG BLOGA. KRVI ĆU VAM SE NAPITI.

Khm, khm... akcenat sam trebao staviti na malo da smo malo razradili pravila igre.
Ok je vaša primedba i upotrebljeno pravo da sklonite ,,uvredljiv" tekst.
Uveren sam da se niko od uredništva nije lično uvredio. Tačnije, nadam se jer to sigurno nije bila namera.

P.S. Ako ćemo da teramo mak na konac na poslednjem Postu u vezi izbora za nove autorizovane blogere pozvali ste ostale komentatore da krenu da pljuju po BIK-u. Mislim da je fora ista.
P.P.S. Ovo je vaša kuća i nepristojno bi bilo sa moje strane da vam govorim kako da je uredite. U tom cilju sam i promenio naslov ovog komentara. Ponoviću da se slažem sa odlukom.
MilutinM MilutinM 18:36 07.02.2008

Kome je upućeno?

Dejene, ovde moram da reagujem. Ni na kraj kraja pameti mi nije bilo da ove reči uputim vama, bilo kome ko radu na ovom blogu i u b92. Za vašu kuću imam velike simpatije, i par ljudi koje dobro znam (da ne govorim o ostalima koje znam pomalo, uključujući i Vas) i sa kojima saradjujem još od kada je sve počelo od "Ritma srca" ili prve internet učionice na drugom spratu Doma omladine možda mogu to i da potvrde. Oduvek smo pošteno i dobro saradjivali.

Uvodni tekst je bio ilustracija. Ako niste zapazili, deo "krvi ću vam se napiti" je parafraza teksta iz Radovana Trećeg.

Ne znam da li ste ovo tako shvatili, ali ako ste prepoznali da je tekst upućen vama, onda je to sasvim pogrešno i ja se začudjeno izvinjavam.
Dejan Restak Dejan Restak 23:24 07.02.2008

Re: Kome je upućeno?

Ne znam da li ste ovo tako shvatili, ali ako ste prepoznali da je tekst upućen vama, onda je to sasvim pogrešno i ja se začudjeno izvinjavam.


Ovo je online komunikacija u kojoj je tesko uvek prepoznati prave motive. Ovo je posebno tesko onima koji se ne poznaju dovoljno ili se uopste ne poznaju.
Prihvatam vase izvinjenje i vracam sve na pocetak sto se mene tice.
Nadam se da je i vama razumljiva nasa reakcija.

Supermod Supermod 01:19 08.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

Gorstak


Malo smo razradili pravila i zaključili da psovka nije uvreda ako se ne pominje niko lično. I ne samo da ne može biti uvreda već može biti i mnogo duhovito. Pisani izraz nije lak za psovanje i zato može da se pogrešno razume.

MilutinM je objavio i obavestenje moderacije, iz kojeg se nedvosmisleno moze zakljuciti da nesporazuma nije bilo. Jasno je da psovke nisu bile na licnom nivou, ali sadrzaj je suvise eksplicitan i cist koncentrat :)

Zahvaljujemo se blogeru i komentatorima na razumevanju za procenu i odluku moderacije da ukloni tekst.
margos margos 01:26 08.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

Zahvaljujemo se blogeru i komentatorima na razumevanju za procenu i odluku moderacije da ukloni tekst.

Takođe hvala na dvosmernoj komunikaciji!:)))
Mara Mara 04:37 08.02.2008

...

Рестаче, Супермод,
вероватно сте приметили каква је атмосфера код Милутина...заиста није било никакве "задње намере"...има нас тамо који смо редовни, увек анализирамо дневне догађаје, ко је шта рекао и написао. Обзиром да је уназад пар дана било толико злобе и увреда на овим странама (ево, само данас, колико је уклоњено коментара са блога о Мирсади и оним дивним људима који им помажу?), помислили смо да је решење направити блог за "истресање" и да једном почнемо да разговарамо пристојно...




vishnja vishnja 11:18 08.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

preizdente, citirao te Supermod licno! :)))
jel smem da te dotaknem?
:)))
Gorstak Gorstak 11:59 08.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

vishnja
preizdente, citirao te Supermod licno! :)))

Hvala, hvala.
Danas citiran sutra banovan:)))

Obratiti pažnju što se Supermod obratio pod naslovom komentara: Ja sam protiv zabrane!:))))))))
Ne mogu da kucam od smeha...hohoahahah:)))))))))

Iskreno sam počastvovan što me ljubazni Supermod citirao.
Ako bi bio ljubazan još da skloni ovaj komentar i da ga citira u potpunosti sa obrazloženjem da nema zezanja sa Supermodom:)))).
Onda bih ja bio postavljen u istu ravan sa disidentom MilutinomM. Dobro, malkice niže jer je on ona tvrda struja koja se koristi psovkama.
Odštampao bih to i uramio.
Nije mala stvar imati direktan link sa Supermodom.

P.S. Nemoj sad svi da se naložite pa kao deca u obdaništu: Hoću i ja, hoću i ja da me Supermod skloni.
Vidite nešto drugo, smislite. Šta da radim ova je fora moja:)))
vishnja vishnja 12:58 08.02.2008

Re: Ja sam protiv zabrane!

Hoću i ja, hoću i ja da me Supermod skloni.

ja necu da me skloni, ali ako bi hteo bar da mi se obrati, ako vec nece da me citira?
a? jel moze?...mahni mi, Supermode!
kuki kuki 16:55 07.02.2008

Paradoks

Uvrezeno je misljenje, koje se cesto iznosi pa je ponovljeno i na ovom mestu, da raznovrsnost psovki pokazuje "bogatstvo jezika". Naprotiv! Psovke ukazuju na siromastvo recnika osobe koja ih koristi. Koriste se kao postapalice da bi se iskazala osecanja, opisao trenutak ili upotpunila poruka koja se salje. Dvosmislenost koju obicno nose izazivaju aha dozivljaj kod slusaoca (primaoca) i time dobijaju na efektivnosti i prijemcivosti do te mere da postaju vazniji od same poruke uz koju idu.

Ovo je karakteristicno za mnoge sredine pa cak i epohe. Istina malo drukcije, npr. bogatstvo kletvi u komunikaciji Crnogoraca ima istu funkciju.
Mara Mara 05:15 09.02.2008

...

kuki
Uvrezeno je misljenje, koje se cesto iznosi pa je ponovljeno i na ovom mestu, da raznovrsnost psovki pokazuje "bogatstvo jezika". Naprotiv! Psovke ukazuju na siromastvo recnika osobe koja ih koristi.


Куки, овде морам да укажем на једну нелогичност. Богатство језика и богатство речника неке особе нису исте ствари, напротив. Да ли неко има сиромашан речник или не, може једноставно да се утврди разговором са том особом. Богатство језика је ствар лингвиста, антрополога, историчара...и врло је комплексно питање - усуђујем се да кажем и сложено.

Друго, не бих се у потпуности сложила са тиме да псовање указује на сиромаштво речника особе која псује. Познајем приличан број људи који имају изузетну културу говора и богатство речника (и врхунско образовање приде), који у неформалним приликама (у кругу пријатеља) псују итекако...
andjelija andjelija 17:02 07.02.2008

steta sto obrisase

bas sam bila inspirisana :)) moze milutinM da potvrdi ako mi ne verujete


odakle da pocnem??? od civilizacije ...daleko...od naseg rodjenja...ne bitno....od nas samih...pa mogla bih

prvi amandman u americi kaze ovako Freedom of Speech

to freedom of speech (my ass)nikad nije postojalo. oko nas postoje moralne i eticke ograde i svako razbijanje istih dovodi do remecenja 'harmonije', a to je za po drustvo nedopustivo.
pretpostavljam da psovanje na ovom blogu nije dozvoljeno zato sto se smatram nepristojnim ali prevashodno zato sto se kvari RENOMIRANI ugled kuce B92. kao sto je unfuckable vec rekao nije svaka psovka nepristojnost niti vulgranost a da je bilo mnogo goriih i tezih stvari izrecenih bez ijedne psovke.

poenta MilutinM bloga nije bila da se vredja nego da se izbace sve moguce varijacije psovki kao nasa srpska tradicija (ja sam licno otisla dalje pa opsovala psihologe i neke druge ljude jer sam osetila slobodu da mogu da se iskazem).

moje licno misljenje, i mozda ce to da vam objasni zasto se ponasam kako se ponasam, jeste da su ljudi postali poluljudi i da vise ne razmisljaju svojom glavom. od straha postaju nesigurni, sebicni i lazni.
zao mi je kada to vidim.
ono sto se stvarno trudim jeste da probijam te strahove kod njih putem provokacije (psovka na primer), ili duhovitosti (jer mislim da sam u tome vestija nego u kilometarskom 'demokratskom' objasnjavanju). i slusam pazljivo osim ako nije neko poltronista. i pizdim od onih kojih se vredjaju. ni ne znam sta znaci uvrediti se. vredjaju se mali ljudi. poluljudi.

onaj blog od sinoc je bas bio drugaciji. bilo je jako interesantnih psovki, duhovitih i nebuloznih cak. ali...forma se gleda pa jebiga, sta reci osim da sustina sinoc nije imala apsolutno nikakve veze sa pravilnikom b92 bloga. sputavanje je stari pojam uvodjenja discipline.

sloboda ne postoji osim u granicam sopstvene individualnosti.
oldtajmer oldtajmer 17:11 07.02.2008

Protiv zabrane

Super je kocept!

Ocigledno je bilo da nije uvredljivo, vec cista zajebancija. Ne znam zasto je B92 zabranio.
Jeremija Jeremija 17:31 07.02.2008

Banovati "CRVEN BAN" !?!

Bukovski je problem Amerike, ali šta raditi s Vukom Stefanovićem Karadžićem?
Šta ako se na blogu b92 pojave sledeće psovke:

"Sve ptičice lepo poju
Ali kos, ali kos...
I domaćin dobro jebe,
Ali gost, ali gost...."

ili

"Devojka je muške gaće prala
mirisala gde su muda bila..."

Da li to znači da treba banovati ili spaliti Crven ban?
Ako neko tako misli neka spali supermodovog i restakovog, Karadžićev i moj, ne dirajte!
dragoljub dragoljub 18:13 07.02.2008

nesmem ništa da kažem

ivana23 ivana23 21:28 07.02.2008

Eeeeee,

Vidi Milutine, tebi sinoc skinuse tekst. OK, mozda nije u skladu sa uredjivackom politikom, mozda nekoga vredja... A upravo je poenta bila da da se napravi paralela izmedju direktno napisanih reci i onih zamaskiranih, a sustinski mnogo ruznijih, uvredljivijih, tezih...
Upravo se to desava na R. blogu gde traje nevidjena pljuvacina, prozivka sa iznosenjem prljavog vesa koji vrca na sve strane. I ne da je trol, nego je trolcina.
Jedan pozitivan primer dobrocinstva je skrajnut, da bi se medjusobno ispsovali bez psovki.
Morala sam ovo da napisem, izvini.
margos margos 21:36 07.02.2008

Re: Eeeeee,

A upravo je poenta bila da da se napravi paralela izmedju direktno napisanih reci i onih zamaskiranih, a sustinski mnogo ruznijih, uvredljivijih, tezih...

Da... to je bila poenta... i dobro nam je krenulo:))
Morala sam ovo da napisem, izvini.

Ajd u svoje ime da kažem - HVALA TI.
vishnja vishnja 21:39 07.02.2008

Re: Eeeeee,

Jedan pozitivan primer dobrocinstva je skrajnut, da bi se medjusobno ispsovali bez psovki

ja sam zbog ovoga potpuno zabezeknuta.
prvo mi se ucinilo da su se zaboravili i da ce se neko dozvati i uputiti izvinjenje vrlo brzo (porodici, Dusanima i Dejanu). posle vise nisam imala nerava cak ni da preletim preko komentara.
divan gest - divan TV prilog o divnom gestu - divan post o TV prilogu - a onda neko da sebi za pravo ono. dati sebi u toj meri na znacaju, to me uvek ostavljalo bez teksta.
Gorstak Gorstak 21:41 07.02.2008

Re: Eeeeee,

da bi se medjusobno ispsovali bez psovki

Bio sam na tom Postu i čini mi se da su krenuli sa psovkama. Brzina postavljanja psovki-komentara je zastrašujuća (kao i psovke). Čini mi se nekih 20psovki/min.
Domaćin Posta verovatno nije tu. Reagovao bi.

P.S. Žalosno je što je navedeni Post napisan povodom zaista dirljive teme i počinje sa ovo ne smete propustiti. Stvarno, ko propusti sutra neće biti. Skandal!
margos margos 21:59 07.02.2008

Re: Eeeeee,

P.S. Žalosno je što je navedeni Post napisan povodom zaista dirljive teme i počinje sa ovo ne smete propustiti. Stvarno, ko propusti sutra neće biti. Skandal!

Preporuka: pročitati post i odgledati film, ali komentare ne čitati radi očuvanja mentalnog zdravlja!!!

Nemojte reći da vas nismo upozorili:)
ivana23 ivana23 22:10 07.02.2008

Re: Eeeeee,

Gorstak
da bi se medjusobno ispsovali bez psovkiBio sam na tom Postu i čini mi se da su krenuli sa psovkama. Brzina postavljanja psovki-komentara je zastrašujuća (kao i psovke). Čini mi se nekih 20psovki/min.Domaćin Posta verovatno nije tu. Reagovao bi.P.S. Žalosno je što je navedeni Post napisan povodom zaista dirljive teme i počinje sa ovo ne smete propustiti. Stvarno, ko propusti sutra neće biti. Skandal!

Domacin, ako mislis na R. je tu i povremeno se i sam oglasi da kao spusti tenzije (ma sta to znacilo..).
Gorstak Gorstak 22:11 07.02.2008

Re: Eeeeee,

Nemojte reći da vas nismo upozorili:)

Eh što ne volim da dajem repliku na repliku:)))
Kao da sam neki od onih tamo blogera:)))

Šta sam ono hteo da kažem: nije loše da se pored nekog Posta postavi oznaka za broj godina. Kao na TV. Explicitne scene seksa i nasilja za decu do 12 godina, a one Postove sa zvezdanim i bajkovitim sadržajima za ove preko 50 god.
Ili obrnuto?
Nema veze. Kako god.

P.S. Ako niste pročitali Milutinov zabranjeniblog tamo ima opisana scena Sobe za svađanje iz skeča Monti Pajtonovaca. Da li vas podesća na nešto?
Gorstak Gorstak 22:15 07.02.2008

Re: Eeeeee,

Domacin, ako mislis na R. je tu i povremeno se i sam oglasi da kao spusti tenzije (ma sta to znacilo..).

U pravu si. Sad sam video.
Malo mi se zamaglio monitor od pljuvačine:)))
margos margos 22:21 07.02.2008

Ivana23,

Meni je dovoljno upozoravajuće i ozbiljno kad se ti oglasiš tekstom umesto slikom, da sva pretrnem.
Znači da je dogorelo...
ivana23 ivana23 22:28 07.02.2008

Re: Ivana23,

margos
Meni je dovoljno upozoravajuće i ozbiljno kad se ti oglasiš tekstom umesto slikom, da sva pretrnem. Znači da je dogorelo...



margos margos 22:33 07.02.2008

Re: Ivana23,

uhhhh... još si overila..:(((((((
Taska Dana Taska Dana 22:35 07.02.2008

Suskanje

kako covek da ne psuje u sebi ili na glas kad u ovoj drzavi lopovi slobodno kradu , bitange slobodno prebijaju nezasticene, a nezasticenih koliko hoces.

Nije zabavno uopste. Zar ne?
Gorstak Gorstak 22:40 07.02.2008

Re: Suskanje

kako covek da ne psuje u sebi ili na glas kad u ovoj drzavi lopovi slobodno kradu , bitange slobodno prebijaju nezasticene, a nezasticenih koliko hoces.

Ja se izvinjavam,
Predloge za psovke (lopovi, bitange i slično...) poslati Milutinu na pp.

Vratimo se temi:)))
Vera Johnson Vera Johnson 00:03 08.02.2008

Re: Suskanje

eh, kad bih ja (jadna) znala kako da posaljem pp :( pre no sto izbrisashe sve, htela sam da vam ispricam jednu malu pricicu, gde je psovka, materina (a nije na p), razbila tenziju i sve nas nasmejala. ali, ko me 'ebe kad sam glupa :)
MilutinM MilutinM 00:15 08.02.2008

Re: Suskanje

Sasvim gore, desno, u meniju ispod mog korisničkog imena, trebalo bi da stoji opcija "pošalji privatnu poruku". Otidjite tamo i napišite. Biće mi drago
margos margos 00:15 08.02.2008

Re: Suskanje

Dodji na blog 'Dani pozitivne energije, strana 6:)))
Milutinov, takođe.
Mara Mara 04:45 08.02.2008

Re: Suskanje

Поштовани блого-народе,

Кад би ви само знали како се ми слатко смејемо тамо, на блогу "Дани позитивне енергије" који краја нема...вицеви, кафенисање, рецепти против температуре...ма све...и нема свађе, нема препирке...уживанција...
DusanJ DusanJ 19:27 26.02.2008

Zamisli zabrana u demokraciji....

He he he .....
Ma vi ste bre deca. Mislite da moze sve jer nema vise komunista. Nemoze ni sex na plastu sena ako nije na privatnoj njivi.

Sve vas je pokvario internet i Hollywood. Danas nema dobrog filma ako negativac nije glavni junak. A u stara dobra vremena postojao je "kod", ne zabrana nego dogovor filmskih studija sta se moze a sta ne. Jedna od glavnih tacaka je bilo pravilo da se "ne snima nista sto bi srozavalo moralne vrednosti gledaoca."
I to je sve bilo lepo i uspesno. Filmovi kao "Ben Hur" i "Bal na vodi" ..... zaradili su milione i Oskare.

A onda su dosle 60-te i marihuana, i sex u parku i na tudjoj njivi...... Sve se srozalo pa i nivo izrazavanja i pisanja. Pisi ti kolko god hoces psovki ako je to tvoj nivo, ali pravo je vlasnika sajta da ima svoj moralni nivo i standarede pa da to ukloni. Koje moralne vrednosti ti koristis kada pises?

Evo resenija. Treba ti tvoj vlastiti server i onda si gazda pa pises sta god hoces i niko nemoze da te cenzurise. To ne kosta puno. Treba ti obican stari kompjuter i Linux operativni sistem. Instaliras nesto kao PostNuke i pisi.

Treba li nam i za internet i blog neki kode? Ja mislim da treba.

Mrzi me da prevodim ali svetski si covek pa procitaj:
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Production_Code][/url]

Provisions of the Code
The Production Code enumerated three "General Principles" As Follows:

No picture shall be produced that will lower the moral standards of those who see it. Hence the sympathy of the audience should never be thrown to the side of crime, wrongdoing, evil or sin.
Correct standards of life, subject only to the requirements of drama and entertainment, shall be presented.
Law, natural or human, shall not be ridiculed, nor shall sympathy be created for its violation.
Specific restrictions were spelled out as "Particular Applications" of these principles:

Nudity and suggestive dances were prohibited.
The ridicule of religion was forbidden, and ministers of religion were not to be represented as comic characters or villains.
The depiction of illegal drug use was forbidden, as well as the use of liquor, "when not required by the plot or for proper characterization."
Methods of crime (e.g. safe-cracking, arson, smuggling) were not to be explicitly presented.
References to alleged "sex perversion" (such as homosexuality) and venereal disease were forbidden, as were depictions of childbirth.
The language section banned various words and phrases that were considered to be offensive.
Murder scenes had to be filmed in a way that would discourage imitations in real life, and brutal killings could not be shown in detail. "Revenge in modern times" was not to be justified.
The sanctity of marriage and the home had to be upheld. "Pictures shall not imply that low forms of sex relationship are the accepted or common thing." Adultery and illicit sex, although recognized as sometimes necessary to the plot, could not be explicit or justified and were not supposed to be presented as an attractive option.
Portrayals of miscegenation were forbidden.
"Scenes of Passion" were not to be introduced when not essential to the plot. "Excessive and lustful kissing" was to be avoided, along with any other treatment that might "stimulate the lower and baser element."
The flag of the United States was to be treated respectfully, and the people and history of other nations were to be presented "fairly."
The treatment of "Vulgarity," defined as "low, disgusting, unpleasant, though not necessarily evil, subjects" must be "subject to the dictates of good taste." Capital punishment, "third-degree methods," cruelty to children and animals, prostitution and surgical operations were to be handled with similar sensitivity.
MilutinM MilutinM 21:25 26.02.2008

Re: Zamisli zabrana u demokraciji....

Bule,

hvala za komentar. Slažemo se ))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana