Istorija| Moj grad| Nostalgija

Ne prolazi vreme, prolazim ja!

mikele9 RSS / 18.11.2012. u 21:04

24560_kafanabanovac_f.jpg?ver=1269605528

Pre neko veče na, do jutarnjih časova, ugodnoj i prijatnoj sedeljci i druženju, razgovoru i ćaskanju, nekako stigosmo i do teme: Kafane. Kad dođoh do reči, ispričah kako smo šezdesetih godina, moj ćale i ja krenuli u celodnevnu nabavku svega i svačega a zbog predstojeće Nove godine. Kola je parkirao negde kod Pravnog fakulteta a onda smo se desnom stranom Bulevara uputili ka Smederevu! Za sobom smo ostavili Grgeč, Domovinu, Orašac, Starca Vujadina i klipsali sve tramvajske okretnice na početku smederevskog puta. Ćale je ulazio u neke radnje i prodavnice, ja sam ga čekao ispred pušeći i izlazio s kupljenom robom koju bismo podelili po težini i nastavljali dalje. Pređosmo ulicu i počesmo da se spuštamo niz Bulevar. Kad besmo kod Liona, taman zinuh da kažem: 'ajde da se malo odmorimo i popijemo po jednu, neumorni šetač moj otac, kao da me je čuo, reče: Idemo do Đerma da kupim još neke stvari, pa ćemo negde da sednemo da se odmorimo. Pokupova on šta je naumio i spustismo se pedesetak metara. Kad videh firmu Opanak, ogreja me sunce! Ulegnemo mi u Opanak a kelner i šankerica mi se obraduju kao bratu koji se posle trideset godina vratio iz Amerike! Pa gde si ti, nema te više od dvadeset dana, poče kelner a šankerica ga ispravi: Više od mesec dana. Popijemo ćale i ja šta smo već tada pili, pozdravimo se i ja obećam da ih neću zaboraviti. U Maderi me još na vratima dočekaše s pitanjem: Ti i Gaša ste počeli da nas zaobilazite, nema vas... Slična stvar je bila i u Maloj Maderi, Prešernovoj Kleti a onda se vratismo do kola. Ćale ćuti i vozi, ja ne pušim u kolima, on ostavio duvan pa da ga ne iritiram. Ćutim i ja. Taman pređosmo Brankov most a Ćale će: Bogati, ima li u Beogradu kafana i bife u kojem te ne znaju, u koji nisi ušao? Slegnem ramenima: Možda negde na periferiji ali ni to ne garantujem, mali je bre Beograd.

Kao po komandi, priča krenu o nestajanju dobrih starih kafana i bifea, počeše da naviru sećanja na ovu ili onu u kojoj se dobro jelo i pilo a atmosfera!, žal se razli dušama muškim ali i ženske nisu zaostajale. Kao najstariji i slonovskog pamćenja, počeh da ređam imena i nazive davno nepostojećih kafana. Utrčavali su i drugi, dopunjavali me a onda dobar drugar  Albicilla reče: Mikele, baš bi mogao da napišeš nekakav Dnevnik, Sećarnik, podsetnik o kafanama kojih više nema, za mlađe i buduće naraštaje. Nasmejao sam se i odmahnuo rukom ali evo već dva dana mi se u glavi vrti ta njegova ideja! Onda odlučih! Poređaću po sećanju kafane, bifejce, restorane kojih se sećam, u koje sam zalazio, u neke dva, tri puta, u nekima ostavio mladost al' sve su mi na svoj način bile drage i ostavile su dubok trag na formiranje bar jednog dela moje ličnosti. Neke od njih, mali broj, su renovirane ali...! Već sam pisao o Zori, ali nije to to! Bili Nsarski, Stjepan, Antioksidant (kratko) i ja, pitam konobara za teleću glavu u škembetu, kavurmu, crevca, škembiće...uz osmeh odmahuje glavom: Imamo Bečku šniclu, Parisku, Teleće medaljone, sve s roštilja... Umesto olajisanog poda, hladne bordo pravougaone ploče, sve čisto ali nekako apotekarski. Popismo po nekoliko piva i ojdosmo!

Evo počinjem da ih ređam skačući iz opštine u opštinu, s kraja na kraj ondašnjeg Beograda:

Zora, Mornar, Šumatovac, Pod lipom, Grmeč, Srpska kafana, Boka, Brioni, Palilulska Kasina, Žagubica, Kosovo, Mlava, Doboj, Gradski Podrum, Trst, Zlatno burence, Šećeranac, Kalenić, Herceg Novi, Gružanka, Morava, Vardar, Barajevo, Grgeč, Opanak, Orašac, Stari Vujadin, Smederevo, Gospodarska mehana, Bosna, Vidin kapija, Složna braća, Papuk, Suvobor, Vašington, Limovac, Zmajko (Drinčićevo), Pančevo, Šaran, Skadarlija, Šibica (Grafičar), Mala Madera, Mali Mažestik, Prva kapljica, Kosmos, Brankovina, Komunalac, Stara trešnja, Cer, Takovski grm, Obrenovac, Dušanov grad, Šansa, Taš, Konzerva, Kasina, Mala Moskva, Džakarta, Naša krila, Zona Zamfirova, Srem, Banija, Kosovski božur, Manjež, Stari grad, Stambol kapija, Varoš kapija, Venčac, Proleće, Kolarac, Znak pitanja, Tri lista duvana, Beli grad, Triglav, Polet, Orač, Mala astronomija, Crvena zvezda, Lion, Lipov hlad, Tabor, Kalemegdanska terasa, Bled, Bohinj,  Stara Hercegovina, Trandafilović, Vltava, Grčka kraljica (Plavi Jadran), Domovina, Avalica, Šeher, Čuburska lipa, Kovač, Ušće, Dubočica, Siđelić, Romanija, Aca devetka, Lovački dom, Glumac, Šumadija, Putnik, Pri Majolka, Kafe soliter..... Vi nastavite dalje!

P. S. Mali, vrlo mali broj gore navedenih kafana i bifea postoji i danas, većina je renovirana i hranom i nameštajnom opremom, prilagođena ukusu današnjih posetilaca. Pet ili šest ih je ostalo takorekuć netaknuto ali se bojim da će i one uskoro izgubiti neravnopravnu bitku.



Komentari (271)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikele9 mikele9 10:32 19.11.2012

Re: Ih, Mikele

Pa vidiš da ne obraćam pažnju na tebe. Raspištoljio sam se ko u kafani pred fajront.

E to mi je drago, ja i nisam tu da bi se na mene obraćala pažnja, kafane su bitne a i kod mene nema fajronta dok ti je lepo
mikele9 mikele9 10:39 19.11.2012

Re: Ih, Mikele

Gde su mirisi, gde pića, gde klopa, gde doživljaji, gde konobari i konobarice, gde svirci a gde čuveni gosti?
Pa nisu kafana - šank, sto i stolice, aman

hahhh, ja ga pre dve godine, kad je pisao o "Zori", nagrdio baš isto k'o ti sada.
A ovako je bilo:


E, Mikele, ne može tako! Snažno protestiram!
Kad si se već dohvatio "Zore", ne možeš o gostima tako sumarno, nije čovecanski!
Ocu da vidm jos jedno šest do osam blogova posvećenih isključivo pojedinačnim i poimeničnim. Kamo ti, na primer, nas divni (strašno je reči pokojni) Zoki Blagojević sa svojom demokratskom tevabijom, Kamo Jakov Grobarov sa svojim desperadosima?

Kad pomenuh Jakova, znaš li čime je taj izborio besnrtnost?
Knjigama? Kolumnama? Ma kakvi, klas'ka.
Ovako je Legenda zaslužila besmrtnost:

Sedi Jaša, dekintiran, uz izlog potpuno prazne "Zore", cedi lozu, razume se , na veresiju, a gladan, jbg, nema se. Pičence veresijom može, hrana ne može. Odnosno može, a opet i ne može, bruka je, ima Jakov stila...
Ulazi čovek, seda tri stola dalje, naručje čorbast pasulj.
Pasulj brzo i stiže, puši se razmetljivo, zamirisa kafana..., Jakov upiljio, sve mu se žlede, onako pavlovljevski raspomamile...
Čovek desnom dohvaca kašiku, levom kreće ka lebu, al' trza je, doseća se da ruke nije opro, pa ustaje i odlazi onamo.
Utom i kelner napušta scenu, odlazi u kuhinju, te tako Jakov ostaje u kafani sam.
I pasulj ostaje u kafani sam.
Jakov i pasulj u kafani sami!
Gleda Jakov pasulj, al ne gleda dugo, očas ce onaj iz veceja, a i oladi se to brzo, valja delati odmah...
I vec u sledećoj sekundi panterski djipa, leti Jakov preko tri stola, dohvaća onu činiju, al ne dira kašiku, šta će Jakovu kašika... Ne, nego celu tu činiju, onako vrelu, podize, nakrece je, sve u sebe sručuje na eks.
Sav se jadan oprlji i ispoliva, al neka to, neka, ništa to njemu, smesta on, istim onakvim panterskim skokom, leti nazad u svoju stolicu, u delicu sekunde sasvim se umiri, namesti se u istu onu pozu i složi istu onu facu od pre pola minuta, bajage kroz izlog odsutno zvera...
Gost iskolačio, ne moze da veruje, zove kelnera...
Kelneru u hipu jasno šta se desilo, odmah se okreće Jakovu:
- Jakove, što pojede čoveku pasulj?",
Oprljeno Jakovu i nepce i jezik, al nekako uspeva:
- Pa, da mu se ne oladi!

Mrzi me da tražim šta sam ti odgovorio ali ako nisam u Zori, pisao sam o ljudima kafanske provenijencije i svim zajebancijama koje idu uz to, u drugim tekstovima. Moja namera glede ovog teksta je kristalno jasna. O ostalom neki drugi put
mikele9 mikele9 10:41 19.11.2012

Re: Ih, Mikele

Mislim da sam već negde napisao, ali ne mari da ponovim anegdotu iz Zore. Jedan danas već poznati kelner dobio prvi posao u Zori. Dodje mu gost, nariči piće i pita imaju li ćenifu. Ovaj nije imao pojma šta je to, pa odgovorio da nije siguran da li su sve prodali (misleći da je to neko jelo ili piće) i ode do gazde da proveri o čemu se radi. Kad mu je gazda objasnio da je ćenifa drugi naziv za WC, nije izlazio iz šanka dok gost nije otišao.

Nisam 100% siguran ali mislim da je to bilo baš u mom tekstu Zora
st.jepan st.jepan 00:46 20.11.2012

Re: Ih, Mikele

Zori, pisao sam o ljudima kafanske provenijencije i svim zajebancijama koje idu uz to, u drugim tekstovima

Jesi, jesi, znam, šalio sam se.
Naravno da je ovo posve drugačiji tekst.

Nego, da ne zaboravim, odličan ti naslov, potsetio me...
Jednom, dočekujemo Novu Godinu, onako kućevno, blesavimo se, izvodimo kao neki igrokaz sa dolaženjem te Nove Godine, a ćerkica mi veli "aj ti sad budi Stara Godina, pa prodji.
mikele9 mikele9 11:32 20.11.2012

Re: Ih, Mikele

"aj ti sad budi Stara Godina, pa prodji.

Legendarno! Čista DESETKA
jesen92 jesen92 01:41 21.11.2012

Re: Ih, Mikele

Mikele molim te ne obraćaj pažnju na ovog amatera u poznavanju kafanskog života.

ovo me bas nasmejalo
jesen92 jesen92 01:53 21.11.2012

Re: Ih, Mikele

A evo, ako se ne ljutiš - ovako je to moje, otprilike, trebalo da počne:

ako se ne ljutis , to tvoje je mnogo dosadno....btw mislim da uopste nisi skapirao sta je Mikele hteo da kaze ovim blogom i kome je blog namenjen...znaci, Mikeele se obraca onima koji su omirisali kafane kojih vise nema ili kojih ima u drugom "modernom" izdanju.....itd..:)
G.Cross G.Cross 21:54 18.11.2012

E blago tebi

E Blago tebi, prepesacio si Bulevar sa Ocem.
mikele9 mikele9 23:56 18.11.2012

Re: E blago tebi

E Blago tebi, prepesacio si Bulevar sa Ocem.

Da znaš! Rado se ali i s tugom sećam toga.
Atomski mrav Atomski mrav 22:09 18.11.2012

U kafani punoj dima...

... k'o nekada svega ima...




Danas imamo "klabing", nekada smo imali "kafaning"...
freehand freehand 22:13 18.11.2012

Re: U kafani punoj dima...

Atomski mrav
... k'o nekada svega ima...
Danas imamo "klabing", nekada smo imali "kafaning"...


Bravo Mravak, za pesmu!
bolid1 bolid1 22:20 18.11.2012

Re: U kafani punoj dima...

Jedna, malo novija, iste tematike...

mikele9 mikele9 00:03 19.11.2012

Re: U kafani punoj dima...

Danas imamo "klabing", nekada smo imali "kafaning"...

Više mi ležao kafaning i to kad sam bio mlad a i sada bi. Kafići i klubovi su mi se popeli na vr' glave
Atomski mrav Atomski mrav 00:06 19.11.2012

Re: U kafani punoj dima...

Više mi ležao kafaning i to kad sam bio mlad a i sada bi. Kafići i klubovi su mi se popeli na vr' glave


Kafane su bile autentične, za razliku od kafića i klubova...
JJ Beba JJ Beba 22:25 18.11.2012

a gde je

Arilje? , druga redakcija studija b
Lovac u Nušićevoj

kukusigameni kukusigameni 22:29 18.11.2012

Re: a gde je

JJ Beba
Lovac u Nušićevoj

U Njegoševoj. I ja brkam isto.

Brodarska kasina (samo za Bebu).

JJ Beba JJ Beba 22:32 18.11.2012

Re: a gde je

kukusigameni
JJ Beba
Lovac u Nušićevoj

U Njegoševoj. I ja brkam isto.

Brodarska kasina (samo za Bebu). javascript:;


da u njegoševoj

Brodarska kasina

a kad smo već kod tih kafana fali Zmajko na bajloniji

a da ne spominjem Zlatnu morunu, na uglu narodnog fronta i kameničke iz koje je mlada bosna predvođena gavrilom principom i vasom čubrilovićem krenula u sarajevo. Tu je sada kladionica, a nema čak ni table da se tu nekada nalazaila kafana takvog značaja za istoriju beograda i srbije uopšte.Ista se spominje u knjizi ČOVEK KOJI NIJE UBIO FRANCA FERDINANDA žo soareša
mikele9 mikele9 22:38 18.11.2012

Re: a gde je

a kad smo već kod tih kafana fali Zmajko na bajloniji

Ne fali Bebo, promaklo ti! Napisao: Zmajko (Drinčićevo)
JJ Beba JJ Beba 22:42 18.11.2012

Re: a gde je

mikele9
a kad smo već kod tih kafana fali Zmajko na bajloniji

Ne fali Bebo, promaklo ti! Napisao: Zmajko (Drinčićevo)

e super onda
angie01 angie01 22:45 18.11.2012

Re: a gde je

sve sami bibljotekari!
kukusigameni kukusigameni 22:48 18.11.2012

Re: a gde je

A napisao si i Mali Mažestik. E sad, tu ima jedna nedoumica. Naime, bio je Mali Mažestik, odmah pored hotela Mažestik i to je OK. Međutim, bio je i neki Mali Mažestik u ulici Maršala Birjuzova. Tu je bio zid posred kafane, koji je delio na dva jednaka dela.
E tu sam bio jednom kad je izbila tuča. A onda je jedna strana, bombardovala drugu stranu različitim kafanskim objektima preko zida, uz ciku i vrisku. Bilo zabavno.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:57 18.11.2012

Re: a gde je

Bila je nekada i Mala Madera, na raskrsnici Bulevara i Generala Ždanova
JJ Beba JJ Beba 22:57 18.11.2012

Re: a gde je

angie01
sve sami bibljotekari!

JJ Beba JJ Beba 22:58 18.11.2012

Re: a gde je

Milutin Milošević
Bila je nekada i Mala Madera, na raskrsnici Bulevara i Generala Ždanova

i mala moskva na vrhu balkanske
angie01 angie01 22:59 18.11.2012

Re: a gde je

Mali Pariz, Vencac,Lotos,..
kukusigameni kukusigameni 22:59 18.11.2012

Re: a gde je

A ima i mala gurmanska.

To na onom delu: Domaća beletristika.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:01 18.11.2012

Re: a gde je

Mala garava
freehand freehand 23:03 18.11.2012

Re: a gde je

kukusigameni
A ima i mala gurmanska.

A ima i mala, mala, mala iz Novog Pazara.
Nego, bila je kafana jedna u Maksima Gorkog, svirali su tamo neki oooopaki Žiteni!
Ali baš opaki. Onako neka varijanta Cigani Ivanovići, a znali su i u džez da zabasaju, i svašta.
Al sam zaboravio i kako se zvala kafana i kako se zvala banda. :(
myredneckself myredneckself 23:04 18.11.2012

Re: a gde je

Pet ili šest ih je ostalo takorekuć netaknuto...

Isto i u Novom Sadu. Rade kao sedamdesetih, mislim enterijerski, atmosferski , i kad uđeš u njih, kao da ulaziš u drugu dimenziju, onako, netaknuta vremenska kapsula. Taj ugođaj se ne može ničim platiti. Ne znam koliko će još odolevati, u "Proleće" imam najviše poverenja, kanda gazda neda lokaciju investitorima. Ostale će verovatno jednog dana osvanuti kao banke.

Tako da, i u NS je to problem. Matorci sve manje imaju mesta gde bi mogli da popiju piće, i osećaju se onako...depresivno, akomerazumeš , tj. nemaš više gde da zaglaviš kad ti dođe, izgubiš pojam o vremenu uspostavljajući red u svemiru, itakoto...
kukusigameni kukusigameni 23:09 18.11.2012

Re: a gde je

freehand
kafana jedna u Maksima Gorkog,


Stara Srbija?
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:10 18.11.2012

Re: a gde je

svirali su tamo neki oooopaki Žiteni

Na "Četvrtom julu", u Zemunu, razbiVali su nekada
freehand freehand 23:11 18.11.2012

Re: a gde je

kukusigameni
freehand
kafana jedna u Maksima Gorkog,


Stara Srbija?

Ne znam, pitaću sutra na nadležnom mestu.

kukusigameni kukusigameni 23:11 18.11.2012

Re: a gde je

freehand
Ne znam, pitaću sutra na nadležnom mestu

Ženu?
freehand freehand 23:12 18.11.2012

Re: a gde je

kukusigameni
freehand
Ne znam, pitaću sutra na nadležnom mestu

Ženu?

Pa tada ti nije bila žena.
kukusigameni kukusigameni 23:20 18.11.2012

Re: a gde je

freehand
Pa tada ti nije bila žena.


Legalisto!
mikele9 mikele9 00:06 19.11.2012

Re: a gde je

Arilje? , druga redakcija studija b

Napisao u komentaru Angie. Ja naređao u dahu sve kojih sam se setio i dao vam na volju da nastavite s prisećanjem.
mikele9 mikele9 00:10 19.11.2012

Re: a gde je

Bila je nekada i Mala Madera, na raskrsnici Bulevara i Generala Ždanova

Gazda, Gazda...pa pomenuh je.
mikele9 mikele9 00:13 19.11.2012

Re: a gde je

i mala moskva na vrhu balkanske

Pa jel' vi pročitaste šta ja napisah? Sve navedeno, i Mala Madera i Mala Moskva...
mikele9 mikele9 00:15 19.11.2012

Re: a gde je

Mali Pariz, Vencac,Lotos,..

Venčac evidentirao, Mali Pariz u kojem sam dočekao Novu srpsku 1967 godinu, zaboravio a Lotos je bio bar i pisao sam o njemu u Lipanjskim gibanjima.
mirelarado mirelarado 00:23 19.11.2012

Re: a gde je

freehand
kukusigameni
A ima i mala gurmanska.

A ima i mala, mala, mala iz Novog Pazara.
Nego, bila je kafana jedna u Maksima Gorkog, svirali su tamo neki oooopaki Žiteni!
Ali baš opaki. Onako neka varijanta Cigani Ivanovići, a znali su i u džez da zabasaju, i svašta.
Al sam zaboravio i kako se zvala kafana i kako se zvala banda. :(


А Звонко Богдан је певао у Униону.
mikele9 mikele9 00:23 19.11.2012

Re: a gde je

Isto i u Novom Sadu. Rade kao sedamdesetih, mislim enterijerski, atmosferski , i kad uđeš u njih, kao da ulaziš u drugu dimenziju, onako, netaknuta vremenska kapsula. Taj ugođaj se ne može ničim platiti. Ne znam koliko će još odolevati, u "Proleće" imam najviše poverenja, kanda gazda neda lokaciju investitorima. Ostale će verovatno jednog dana osvanuti kao banke.

Tako da, i u NS je to problem. Matorci sve manje imaju mesta gde bi mogli da popiju piće, i osećaju se onako...depresivno, akomerazumeš , tj. nemaš više gde da zaglaviš kad ti dođe, izgubiš pojam o vremenu uspostavljajući red u svemiru, itakoto...

Beš ga Dušo, ovde se godinama ponašaju kao ona žaba koja je videla da konje potkivaju pa i ona digla nogu!
Naravno da te razumem! Sad gde god da odeš kad ti dođe, ne daju ti da se osećaš onako...depresivno a o uspostavljanju reda u svemiru, nema ni pomena
mikele9 mikele9 00:27 19.11.2012

Re: a gde je

А Звонко Богдан је певао у Униону

Mirela devojče, jel' ti to neko pričao, ne mogu da verujem da pamtiš!
Novu 1968 godinu sam dočekao s drugarima baš u Unionu uz pevanje Zvonka Bogdana
mirelarado mirelarado 00:36 19.11.2012

Re: a gde je

Mirela devojče, jel' ti to neko pričao, ne mogu da verujem da pamtiš!
Novu 1968 godinu sam dočekao s drugarima baš u Unionu uz pevanje Zvonka Bogdana


Причали су ми родитељи. Моја мајка је волела да га слуша. Негде имам и њихову фотографију из Униона. Мене су тада водили само дању у Орач на ћевапе и сок од малине. :)
st.jepan st.jepan 01:21 19.11.2012

Re: a gde je

"Proleće" imam najviše poverenja,

ha, biće nisi davno bila, nije to više to. Klopa ni prineti.
Ne bih više onamo ni da nisam bankrotirao.
A godimnama sam tamo svakodnevno ručavao, bilo istinski pristojno mesto, jedno od retkih beogradskih u kojim služe juhicu, onu pravu, govedsku.
Spuštali mi je na sto, kipuču, bez da je naručujem.
albicilla albicilla 10:16 19.11.2012

Re: a gde je

Milutin Milošević
svirali su tamo neki oooopaki Žiteni

Na "Četvrtom julu", u Zemunu, razbiVali su nekada


secam se kad sam jednog, vec bivseg druga, s tada novom devojkom, ovog puta iz kalifornije (a bila je kao i prethodne: lepa, i glupa) tamo vodio. po povratku iz wc-a, cucavca, kroz koji su se videli kederi kako plivaju ispod, nas je pitala: odakle potice riba koju sam jela u corbi?
mikele9 mikele9 10:45 19.11.2012

Re: a gde je

secam se kad sam jednog, vec bivseg druga, s tada novom devojkom, ovog puta iz kalifornije (a bila je kao i prethodne: lepa, i glupa) tamo vodio. po povratku iz wc-a, cucavca, kroz koji su se videli kederi kako plivaju ispod, nas je pitala: odakle potice riba koju sam jela u corbi?

Ja bih joj odgovorio: Baš odatle
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:02 19.11.2012

Re: a gde je

ovde se godinama ponašaju kao ona žaba koja je videla da konje potkivaju pa i ona digla nogu!


Prvo da se izvinim, pogodila sam obavesti moderatora umesto preporuke.

Drugo, ne mogu da verujem da sam stigla u svom kracem punoletnom zivotu u domovini da budem u 90% od svih ovde nabrojanih kafana (sto jednom sto vise puta).
Mada, obilazak beogradskih kafana pocinje jos od vremena izlazaka sa roditeljima na rostilj i sokic.
(a gde su tek ostale, izvan Beograda....)

A od tate i dede i njihovih prijatelja sam se naslusala o beogradskim kafanama od pre 2.sv rata do u sitna crevca.

st.jepan st.jepan 13:19 19.11.2012

Re: a gde je

ne mogu da verujem da sam stigla u svom kracem punoletnom zivotu u domovini da budem u 90% od svih ovde nabrojanih kafana (sto jednom sto vise puta).

Da, isto i ja.
I isto sam, čitajući, pomislio.
Stvarno neverovatno, kad sam, dodjavola, stigo!
Pa valjda sam u životu, sem kafanisanja, još ponešto....
Izgleda, ipak nisam.

Edit:
A kad razmislim, zapravo se gradova najbolje sećam po kafanama.
O jednoj košmarnoj, praškoj, objavio sam prošle jeseni kuckano-crtkano blogče.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:41 19.11.2012

Re: a gde je

I isto sam, čitajući, pomislio. Stvarno neverovatno, kad sam, dodjavola, stigo!
Pa valjda sam u životu, sem kafanisanja, još ponešto....
Izgleda, ipak nisam.


Pa stiglo se i svasta drugo, mlados' energija, a i nije morala da se odspava svaka noc.

A U Cerneho Vola bila, kako da ne, uzivanje.
G.Cross G.Cross 14:58 19.11.2012

Re: a gde je

Bila je nekada i Mala Madera, na raskrsnici Bulevara i Generala Ždanova



Jeste, tamo se islo na picence pre nego sto se udje u autobus JAT-a za aerodrom "da se razbije strah"
mikele9 mikele9 15:14 19.11.2012

Re: a gde je

Причали су ми родитељи. Моја мајка је волела да га слуша. Негде имам и њихову фотографију из Униона. Мене су тада водили само дању у Орач на ћевапе и сок од малине. :)

Joj starosti....vidiš da sam znao. Zvonko pevao u Unionu a Mišo Kovač u Lotos baru, slušao ga.
A u Orač smo ćale i ja išli na bele bubrege na žaru
Pozdravljam te devojče
mikele9 mikele9 15:19 19.11.2012

Re: a gde je

Drugo, ne mogu da verujem da sam stigla u svom kracem punoletnom zivotu u domovini da budem u 90% od svih ovde nabrojanih kafana (sto jednom sto vise puta).
Mada, obilazak beogradskih kafana pocinje jos od vremena izlazaka sa roditeljima na rostilj i sokic.
(a gde su tek ostale, izvan Beograda....)

A od tate i dede i njihovih prijatelja sam se naslusala o beogradskim kafanama od pre 2.sv rata do u sitna crevca.

Priznaj da je to nezamenljivo iskustvo! i ja sam počeo s roditeljima uz ćevape i malinu sa sodom (volim je i danas kad nađem sodu) i pšeničnom slamkom
umesto današnje plastične cevčice.
mikele9 mikele9 15:22 19.11.2012

Re: a gde je

Jeste, tamo se islo na picence pre nego sto se udje u autobus JAT-a za aerodrom "da se razbije strah"

Ili u Lastu odmah do JAT-a prema Sv. Marku.
JJ Beba JJ Beba 15:35 19.11.2012

Re: a gde je

G.Cross
Bila je nekada i Mala Madera, na raskrsnici Bulevara i Generala Ždanova



Jeste, tamo se islo na picence pre nego sto se udje u autobus JAT-a za aerodrom "da se razbije strah"

a tu kod JATa, ka crkvi bila čuvnea Lasta. radila celu noć, kao i Šansa, tu preko parka.jel se pominjala lasta?
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:18 19.11.2012

Re: a gde je

mikele9
Drugo, ne mogu da verujem da sam stigla u svom kracem punoletnom zivotu u domovini da budem u 90% od svih ovde nabrojanih kafana (sto jednom sto vise puta).
Mada, obilazak beogradskih kafana pocinje jos od vremena izlazaka sa roditeljima na rostilj i sokic.
(a gde su tek ostale, izvan Beograda....)

A od tate i dede i njihovih prijatelja sam se naslusala o beogradskim kafanama od pre 2.sv rata do u sitna crevca.

Priznaj da je to nezamenljivo iskustvo! i ja sam počeo s roditeljima uz ćevape i malinu sa sodom (volim je i danas kad nađem sodu) i pšeničnom slamkom
umesto današnje plastične cevčice.


Kako da nije. To se od malena uci.
mikele9 mikele9 16:35 19.11.2012

Re: a gde je

a tu kod JATa, ka crkvi bila čuvnea Lasta. radila celu noć, kao i Šansa, tu preko parka.jel se pominjala lasta?

Ja pomenuo, tu malo gore, takorekuć iznad
mirelarado mirelarado 18:19 19.11.2012

Re: a gde je

Zvonko pevao u Unionu a Mišo Kovač u Lotos baru, slušao ga.
A u Orač smo ćale i ja išli na bele bubrege na žaru
Pozdravljam te devojče


Микеле, прави си младић и џентлмен.
mikele9 mikele9 20:12 19.11.2012

Re: a gde je

Микеле, прави си младић и џентлмен.

Zahvaljujem na komplimentu, posebno jer stiže od tebe
freehand freehand 23:07 19.11.2012

Re: a gde je

mirelarado
freehand
kukusigameni
A ima i mala gurmanska.

A ima i mala, mala, mala iz Novog Pazara.
Nego, bila je kafana jedna u Maksima Gorkog, svirali su tamo neki oooopaki Žiteni!
Ali baš opaki. Onako neka varijanta Cigani Ivanovići, a znali su i u džez da zabasaju, i svašta.
Al sam zaboravio i kako se zvala kafana i kako se zvala banda. :(


А Звонко Богдан је певао у Униону.

A bio i onaj neki Grk u Ineksu.

Ma jel pomenut Ineks, uopšte?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:45 18.11.2012

Kolarac Zora Vidinac

Kolarac Zoru i Vidinac vezujem za studentske dane, tu sam naucila da pijem pivo i pricam do fajronta s sezdesetosmasima s faksa koji su me usvojili kad sam bila brucoš. Kafane se promenile, nema više ni starih drugara (Olujo, izvini, kez)

:)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:07 18.11.2012

kino klub 8

u RU Djuro Salaj, kod Slavije, eee tu bio bife pa se drvilo o filmovima do u sitan detalj:)
tasadebeli tasadebeli 23:16 18.11.2012

Vi nastavite dalje!

P. S. Mali, vrlo mali broj gore navedenih kafana i bifea postoji i danas, većina je renovirana i hranom i nameštajnom opremom, prilagođena ukusu današnjih posetilaca. Pet ili šest ih je ostalo takorekuć netaknuto ali se bojim da će i one uskoro izgubiti neravnopravnu bitku.


Видесте ли на шта данас личи Видинац? К'о апотека, сунце му жарко! Мермер и звуци! Ко уопште ужива док ту седи!

Можда сам негде пропустио, али чини ми се да нико није споменуо Крајину на углу Далматинске и Рузвелтове. Данас се зове 6400 (мислим да је тако, никад да запамтим те цифре) јер ју је преузео келнер из неке од кафана на Булевару чији су сви рачуни увек износили 6400, ма шта год гости пили и јели. Захваљујући њему кафана још увек има онај стари шмек...

Сетих се још неких познатих углавном на локалном чукаричком, уже одређење бановобрдском, нивоу: Уна, Експрес, Заветрина, Два лађара, Грахово, Код Јанићија (веслачки клуб Графичар), Ђурђевак (Ђурђев град), Шервуд (Мајевица) (била некад у парку-шумици поред Пожешке улице, па је срушена да не смета модерном мафијашком кафићу направљеном 30 метара ниже) и оне мало "финије", камп Кошутњак и Голф, те ресторан у швалерском хотелу "Михајловац" (јес хотел, јес' ресторан, али некада није заостајао за кафанама)...
kukusigameni kukusigameni 00:04 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

tasadebeli


Pa Čukarica je dobila ime po kafani.

Чукарица је добила име по друмској механи Стојка Чукара из 1850. која се налазила у близини ушћа Топчидерске реке у Саву.
JJ Beba JJ Beba 00:43 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

уже одређење бановобрдском, нивоу: У

fali Metohija iza solitera u žarka pucara
golubica.bg golubica.bg 00:46 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

tasadebeli

Можда сам негде пропустио, али чини ми се да нико није споменуо Крајину на углу Далматинске и Рузвелтове. Данас се зове 6400 (мислим да је тако, никад да запамтим те цифре) јер ју је преузео келнер из неке од кафана на Булевару чији су сви рачуни увек износили 6400, ма шта год гости пили и јели. Захваљујући њему кафана још увек има онај стари шмек...


A ja cula pricu da je kafana dobila to ime jer je gazda toliko tezio kada se rodio. Ako ga je neko video (cesto je u kafani, pa i sam obilazi stolove), znace da verovatno i nije daleko od istine :) Ali covek i danas ima smek ondasnjih konobara...
tasadebeli tasadebeli 00:50 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

kukusigameni
tasadebeliPa Čukarica je dobila ime po kafani.
Чукарица је добила име по друмској механи Стојка Чукара из 1850. која се налазила у близини ушћа Топчидерске реке у Саву.


Јес, тако је! А Баново брдо по Матији Бану. Зато овдашњи домороци чим се роде, одмах схвате да је живот нешто између кафане, револуције и дипломатије...
tasadebeli tasadebeli 00:52 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

JJ Beba
уже одређење бановобрдском, нивоу: Уfali Metohija iza solitera u žarka pucara


Да! Заборавих је!

Ту је сад нека теретана... Бласфемија!!!
tasadebeli tasadebeli 01:02 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

golubica.bg
A ja cula pricu da je kafana dobila to ime jer je gazda toliko tezio kada se rodio. Ako ga je neko video (cesto je u kafani, pa i sam obilazi stolove), znace da verovatno i nije daleko od istine :) Ali covek i danas ima smek ondasnjih konobara...


Било би добро када би неки нови Вук записивао ове урбане легенде да не морамо да их преносимо с колена на колено...
antioksidant antioksidant 08:50 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

Ту је сад нека теретана..

umesto zdravog duha zdravo telo
zilikaka zilikaka 09:51 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

Можда сам негде пропустио, али чини ми се да нико није споменуо Крајину на углу Далматинске и Рузвелтове.

A kad već smo u tom kraju, el reče neko Kolubara?
A beše i Stari Beograd...
mikele9 mikele9 10:49 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

Можда сам негде пропустио, али чини ми се да нико није споменуо Крајину на углу Далматинске и Рузвелтове. Данас се зове 6400 (мислим да је тако, никад да запамтим те цифре) јер ју је преузео келнер из неке од кафана на Булевару чији су сви рачуни увек износили 6400, ма шта год гости пили и јели. Захваљујући њему кафана још увек има онај стари шмек...

Сетих се још неких познатих углавном на локалном чукаричком, уже одређење бановобрдском, нивоу: Уна, Експрес, Заветрина, Два лађара, Грахово, Код Јанићија (веслачки клуб Графичар), Ђурђевак (Ђурђев град), Шервуд (Мајевица) (била некад у парку-шумици поред Пожешке улице, па је срушена да не смета модерном мафијашком кафићу направљеном 30 метара ниже) и оне мало "финије", камп Кошутњак и Голф, те ресторан у швалерском хотелу "Михајловац" (јес хотел, јес' ресторан, али некада није заостајао за кафанама)...

Nisi propustio, niko je nije pomenuo. I ja mislim da se zove 6400, bio sa društvom i klopa je i dalje prva liga Bila je i kafana Ruma na dvadestak metara udaljena od Krajine prema Novom groblju.
kukusigameni kukusigameni 10:50 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

mikele9
Nisi propustio, niko je nije pomenuo. I ja mislim da se zove 6400, bio sa društvom i klopa je i dalje prva liga Bila je i kafana Ruma na dvadestak metara udaljena od Krajine prema Novom groblju.


A malo niže je Kosmaj, u Cvijićevoj.
mikele9 mikele9 10:52 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

umesto zdravog duha zdravo telo

A koliko vidim, u corpore sano nema ni trunčice duha
mikele9 mikele9 10:54 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

A kad već smo u tom kraju, el reče neko Kolubara?
A beše i Stari Beograd...

Zaista! Zar nijedan mašinac da se ne javi
antioksidant antioksidant 10:55 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!


A malo niže je Kosmaj, u Cvijićevoj.

ugao ispred kosmaja pa malo gore je kafana (ne znam ime - nikad nisam pogledao) gde nema jelovnika
kuvarica (pošto se ispozdravljate) krene sa "danas sam spremala..."
šta sprema sebi za ručak, to je i za goste
slična je i dunja (nije baš kafana ali ne može biti "restoran" ni uz baš dosta mašte)
zilikaka zilikaka 11:35 19.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

Zaista! Zar nijedan mašinac da se ne javi


Bruka!
I kako to obično biva, žene im spašavaju čast!
ddsonik ddsonik 08:03 21.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

zilikaka
Zaista! Zar nijedan mašinac da se ne javi


Bruka!
I kako to obično biva, žene im spašavaju čast!


Koleginice, respekt!


p.s.
jel' jos uvek stoji tamo? (davno vec nisam bio...)
zilikaka zilikaka 11:45 21.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

.s.
jel' jos uvek stoji tamo? (davno vec nisam bio...)

Pojmaneznam.
Ja tek nisam tamo skoro svraćala.
ddsonik ddsonik 13:12 21.11.2012

Re: Vi nastavite dalje!

zilikaka
.s.
jel' jos uvek stoji tamo? (davno vec nisam bio...)

Pojmaneznam.
Ja tek nisam tamo skoro svraćala.


Ne znam koliko mu je mernih jedinica to 'tek', ali ja nisam bio od 2001 (bokte!), a slabo me update-uju sa takvim podacima

Samo se secam nekih nasih 'konsultacija' u Kolubari, a scena kao sto je Mikele opisao: karirani stolnjaci, plehane pepeljare, konobar u belom (wannabe) sakou; prava kafana!

Hvala sto si nam sacuvala obraz i pomenula Kolubaru!

Srdacni pozdravi!
Dr M Dr M 23:30 18.11.2012

Mala dopuna


Stara Hercegovina se, nekada, zvala Skoplje.

Nisam primetio Dva bela goluba, nekada Split, u kojoj se moj drug Meca, posle prebranca i odgovarajuće količine vruće rakije, popeo na sto i održao zdravicu Kralju Petru II, jedinom zakonitom vladaru ove zemlje.

Meca više ne može da se popne na sto, a i zašto bi, tada, 1966. to je bio gušt, sada bi bio samo preveliki napor.
freehand freehand 23:32 18.11.2012

Re: Mala dopuna

Nisam primetio Dva bela goluba, nekada Split,

A ni Ima dana, bogami.
Meni više zbog te pesme, no zbog kafane.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:37 18.11.2012

Re: Mala dopuna

Stara Hercegovina se, nekada, zvala Skoplje

Kako god, danas je egzemplar primera Beogradske kafane
mikele9 mikele9 10:59 19.11.2012

Re: Mala dopuna

Stara Hercegovina se, nekada, zvala Skoplje.

Nisam primetio Dva bela goluba, nekada Split, u kojoj se moj drug Meca, posle prebranca i odgovarajuće količine vruće rakije, popeo na sto i održao zdravicu Kralju Petru II, jedinom zakonitom vladaru ove zemlje.
Meca više ne može da se popne na sto, a i zašto bi, tada, 1966. to je bio gušt, sada bi bio samo preveliki napor.

Hvala Velepoštovani Doktore! Nikako nisam mogao da se setim imena Split-a a Dva bela goluba nisam pomenuo jer ja kafanu uređivao Momo Kapor, čije slikarsko delo ne preferiram. Split, naravno
Hansel Hansel 23:37 18.11.2012

"Ne prolazi vreme"

Lepo ja, Mikele, to pričam, ovim nekim (astro)fizičarima, (astro)biolizima, al' ne vredi!

Nego, da ne smetam, pozdrav svim kafanskim ljudima, onim pravim!
mikele9 mikele9 11:06 19.11.2012

Re: "Ne prolazi vreme"

Lepo ja, Mikele, to pričam, ovim nekim (astro)fizičarima, (astro)biolizima, al' ne vredi!

Ma bitno je da se ti i ja razumemo
freehand freehand 00:01 19.11.2012

Imena

Bila je u Pančevu čuvena kafana Korzo. Sada obična rupčaga (bukvalno), kao i većina Slobodinih objekata.
U samom centru grada. Sjajna moča od pečenja ponedeljkom, rasol i kisela čorba za mamurna zimska jutra.
Nego - tu su kafanu svi zvali Kod Nedeljka. Jer je, kažu, u njoj nekada davno, pedesetih radio konobar takvog imena.
Elem, jedan slikar sa mesta ilustratora u Pančevcu pređe da živi u Banatskom Brestovcu i radi u tamošnjoj Mesnoj kancelariji.
Krene on jednog dana u grad, pa će reći sekretarici: "Odoh ja za Pančevo da nešto poobavljam pa ću da svratim Kod Nedeljka. Bude li me ko tražio - reci da sam tamo."
Ok.
Prođe sat-dva - zazvoni telefon. Javi se drugarica uredno sa jednim "Halo?"
"Halo" - čuje se sa druge strane - "Ovde Opštinski Komitet. jel tu drug Božur?"
"Jao, ovaj, drug Božur je u Pančevu znate, hitno i važno nešto.
On je, znate, kod druga Nedeljka!"
loocifer48 loocifer48 13:52 19.11.2012

Re: Imena

Kafanu su zvali "Kod Nedeljka" jer je dotični bio vlasnik te kafane, a kada je oslobodilo, pa kafana pripala "Slobodi", njemu je velikodušno dozvoljeno da bude poslovođa u svojoj kafani.
freehand freehand 20:52 19.11.2012

Re: Imena

loocifer48
Kafanu su zvali "Kod Nedeljka" jer je dotični bio vlasnik te kafane, a kada je oslobodilo, pa kafana pripala "Slobodi", njemu je velikodušno dozvoljeno da bude poslovođa u svojoj kafani.

Mislim da sam čuo priču, odnosno čuo sam je sigurno, no sam detalje zaboravio, a mrzelo me da u sitna crevca proveravam za potrebe jednog komentara.
Meni je u sećanju ostalo sedenje sa nekim slikarimagluimcima, i kolegama ovdašnjim, ostavšim i Singapuržanima.
A u sećanju mi je ostao i konobar Spira, prvi i jedini u zemlji Srbiji koji je i kad se od njega ogrebeš za duvan donosio svoju kutiju otvorenu, sa par cigareta izvučenih, pa još na tacni. I to nama, šiljokuranima sa jedva ogaravljenom gornjom usnom i skupljenim oko jednog piva.
bauer. bauer. 00:05 19.11.2012

...

Vi nastavite dalje!


Odmor! Ima li ga još? Kod Franša, samo sa druge strane ulice? Pa Kapljica (ili, Zlatna kapljica, ne sećam se više). Između Studentskog trga i Kališa?
kukusigameni kukusigameni 00:17 19.11.2012

Re: ...

bauer.
Odmor! Ima li ga još? Kod Franša, samo sa druge strane ulice? Pa Kapljica (ili, Zlatna kapljica, ne sećam se više). Između Studentskog trga i Kališa?

Odmor radi, mada dugo nisam bio tamo.

A ono drugo je verovatno u pitanju Dobra kapljica.
bauer. bauer. 00:26 19.11.2012

Re: ...

A ono drugo je verovatno u pitanju Dobra kapljica.

Može biti. Zvali smo je, skraćeno, Kapljica. Bilo je to, many, many Moons ago...
mirelarado mirelarado 00:29 19.11.2012

Re: ...

A ono drugo je verovatno u pitanju Dobra kapljica.


Јесте. Сада је на њеном месту кафе-посластичарница.
bauer. bauer. 00:31 19.11.2012

Re: ...

Јесте. Сада је на њеном месту кафе-посластичарница.

kukusigameni kukusigameni 00:33 19.11.2012

Re: ...

A sad kad je i Mirela tu da pomenem Klub književnika, a boga mi i Prešernovu klet.
mirelarado mirelarado 00:46 19.11.2012

Re: ...

bauer.
Јесте. Сада је на њеном месту кафе-посластичарница.

<_<


Јесте, Џече, с правом негодујеш. Мада, верујем да би нас млађи нараштаји гледали у чуду и питали се у чему је чар биртије...
bauer. bauer. 00:53 19.11.2012

Re: ...

Мада, верујем да би нас млађи нараштаји гледали у чуду и питали се у чему је чар биртије...

Dragomir Bojanić, Gidra, ordiniro za šankom. I držao nadahnute besede. Ali, u pravu si, koga bi to, danas, zanimalo?
mirelarado mirelarado 01:00 19.11.2012

Re: ...

bauer.
Мада, верујем да би нас млађи нараштаји гледали у чуду и питали се у чему је чар биртије...

Dragomir Bojanić, Gidra, ordiniro za šankom. I držao nadahnute besede. Ali, u pravu si, koga bi to, danas, zanimalo?


Јесте, и демонстрирао Џон Вејн ход. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:24 19.11.2012

Re: ...

Јесте, Џече, с правом негодујеш. Мада, верујем да би нас млађи нараштаји гледали у чуду и питали се у чему је чар биртије...


Negde se izgubio kontinuitet i komunikacija izmedju generacija. Steta, jer ne mora tako. Zanimljivo je kako britanski pabovi (jos uvek) opstaju i kako imaju i staru i mladu publiku.
tasadebeli tasadebeli 09:31 19.11.2012

Re: ...

Neues aus der Nachbarschaft
Јесте, Џече, с правом негодујеш. Мада, верујем да би нас млађи нараштаји гледали у чуду и питали се у чему је чар биртије...Negde se izgubio kontinuitet i komunikacija izmedju generacija. Steta, jer ne mora tako. Zanimljivo je kako britanski pabovi (jos uvek) opstaju i kako imaju i staru i mladu publiku.


Ово сам већ помињао на неком блогу, мислим да је код Драга... Пре пар година сам чуо да су неки млади људи, махом двадесетогодишњаци, основали удружење за заштиту старих кафана и повратак "кафанског начина живота"... После тога више ништа нисам чуо о томе.

Ако неко зна нешто више о том удружењу, нека се јави...
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:03 19.11.2012

Re: ...

Negde se izgubio kontinuitet i komunikacija izmedju generacija.

Ja se, boga mi, intenzivno trudim da mlađem naraštaju objasnim šta je kafana.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana