Mediji

SAN

vladimir petrovic RSS / 19.11.2012. u 20:34

 

Kažu: kakav narod, takve i novine.

Danas je u Srbiji izašao novi dnevnik pod nazivom San.

U uvodniku, pod naslovom  „Zašto San? Zato!" glavni urednik objašnjava da Srbiji jesu potrebne još jedne dnevne novine,  „ali ne tajkunske, politički ostrašćene, prostačke i lažljive", te da građani Srbije „zaslužuju jedan dobar, kvalitetan, informativan dnevni list". 

I još nešto. Na samopitanje: „Ko stoji iza Sana?" odgovara: „Niko. Apsolutno niko ne stoji iza! Stoji ispred! Stoji Aleksandar Rodić. Vlasnik sto odsto. I najbolji novinari".

Neka im je. Ja se radujem svaki put kad vidim nove novine.  

A kakva je naslovna strana prvog primerka Sana, štampanog u 300.000 komada i deljenog besplatno?

Najveći deo strane zauzima: „NARODU SE DOPADA KADA TAJKUN PROPADA" , sa podnaslovom: „Kad oseti da ne ide, Miroslav Mišković se povuče iz novina i te novine se ugase... Grca cela nacija, kriza, oskudacija... U krizi i Miško..." Tu je i slika Miškovića kako hoda, a ispred njega je, reklo bi se,  otvoren šaht.

Meni se taj naslov prilično dopao. Narod voli da vidi (ili priželjkuje) osiromašenje/blaćenje bogataša. Negde sam pročitao tvrđenje psihologa da gledaoci na automobilskim trkama očekuju da neki od učesnika - poginu. Ako se to ne dogodi, trke im bivaju neinteresantne. Tako je bilo i ranije dok su vršena javna pogubljenja. Na javna giljotiniranja izlazio je narod kao što se ide na neku zabavu.

Međutim, ja ovaj blog pišem zato što me je više nego ovo predviđanje propasti tajkuna iznenadio, do zaprepašćenja, naslov: "FEJSBUK IDIOTI. UBIO DEVOJKU, A HILJADE KLINKI ŽELE SEKS S NJIM!"

To je samo najava, a u sredini lista, na dve strane je članak „BOLESNICI. DEVOJKE NA FEJSBUKU ZOVU UBICU NA SEKS". Podnaslov je; „LEČITE SE! FEJSBUK PROFIL DARIJANA MUSIĆA, OSUMNJIČENOG DA JE NASRMT PRETUKAO SVOJU DEVOJKU MANEKENKU VLADISLAVU ČERVENKO JEDAN JE OD NAJPOSEĆENIJIH".  Piše: ekipa SANA.

Eto.

Ja znam da novine umnogome funkcionišu po principu „da je loša vest - dobra vest", ili tako nekako.

A opet, pitam se da li je ekipa Sana morala baš ovako početi svoj dnevni list.  

Atačmenti



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 20:43 19.11.2012

San



Ps. Znam da nema veze sa temom, ali čim sam pročitao na slici, ovo je bila prva asocijacija.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:55 19.11.2012

Re: San

NNN
... Ps. Znam da nema veze sa temom, ali čim sam pročitao na slici, ovo je bila prva asocijacija.


Za prvog:
expolicajac expolicajac 20:46 19.11.2012

Iz tvoje perspektive

sve si u pravu. Iz naše, ovdašnje, sve je "normalno". Još uvek traje vreme koje Andrić definiše kao "kada pametni zaćute, budale progovore i fukare se obogate"
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:01 20.11.2012

Re: Iz tvoje perspektive

Još uvek traje vreme koje Andrić definiše kao "kada pametni zaćute, budale progovore i fukare se obogate

To vreme, na žalost, retko prolazi. I van Srbije.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:49 19.11.2012

.

morali su tako da pocnu, jer u suprotnom nece imati citaoce.
ljudi vole fajt, skandale, po sistemu ''sto nam je gore, to nam je bolje''
gedza.73 gedza.73 21:00 19.11.2012

Re: .

ljudi vole fajt, skandale, po sistemu ''sto nam je gore, to nam je bolje''

Ja sam danas čuo jednu vest.
I ne znam šta da kažem na nju. Samo mi je prošlo kroz glavu koliko jedna majka može da bude velika.

Jelena Trikić, 30-godišnja majka iz Prijedora, preminula je juče u Univerzitetskom kliničkom centru (UKC) Banjaluka posle duge i teške bolesti. T
rikićeva je preminula pretprošle noći na Odeljenju intenzivne njege Klinike za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog centra Banjaluka.

Jeleni je 2007. godine otkriven tumor na mozgu, a nakon dvije operacije odlučila je da ostvari svoju veliku želju - da rodi dijete i da osjeti kako je biti majka, u čemu je dobila podršku supruga.

Tokom trudnoće, njeno liječenje je obustavljeno, a bolest je uznapredovala, tako da su sve dalje prognoze za njeno izliječenje bile neizvjesne.

Prije 39 dana rodila je sina Nikolu, koji je na rođenju imao 1.970 grama.

Inače, Jelena iako oboljela, upisala je Ekonomski fakultet i završila ga početkom ove godine.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:04 19.11.2012

Re: .

Expolicajac
... sve si u pravu. Iz naše, ovdašnje, sve je "normalno". Još uvek traje vreme koje Andrić definiše kao "kada pametni zaćute, budale progovore i fukare se obogate"

Velimir Mladenović
... morali su tako da pocnu, jer u suprotnom nece imati citaoce.
ljudi vole fajt, skandale, po sistemu ''sto nam je gore, to nam je bolje''


Hm.

Shvatam ja da dnevnici jure čitaoce. Mene je, kao malog Đokicu, više zaintrigirao fenomen Fejsbuka, odnosno da li devojke (devojčice) toliko pošize da mogu svoje psihopatske (da li?) porive obelodanjivati tek-tako na jednoj društvenoj mreži! Ili je to nameštaljka kako bi se ocrnile jadne, slatke devojčice!

PS
V. Blejk je imao više slika na temu sna:
niccolo niccolo 21:12 19.11.2012

Re: .

Mene je, kao malog Đokicu, više zaintrigirao fenomen Fejsbuka, odnosno da li devojke (devojčice) toliko pošize da mogu svoje psihopatske (da li?) porive obelodanjivati tek-tako na jednoj društvenoj mreži! Ili je to nameštaljka kako bi se ocrnile jadne, slatke devojčice!

Interesantna dilema. Ne znam odgovor...
satinelle satinelle 00:06 20.11.2012

Re: .

gedza.73
ljudi vole fajt, skandale, po sistemu ''sto nam je gore, to nam je bolje''Ja sam danas čuo jednu vest.I ne znam šta da kažem na nju. Samo mi je prošlo kroz glavu koliko jedna majka može da bude velika.
Jelena Trikić, 30-godišnja majka iz Prijedora, preminula je juče u Univerzitetskom kliničkom centru (UKC) Banjaluka posle duge i teške bolesti. Trikićeva je preminula pretprošle noći na Odeljenju intenzivne njege Klinike za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog centra Banjaluka.Jeleni je 2007. godine otkriven tumor na mozgu, a nakon dvije operacije odlučila je da ostvari svoju veliku želju - da rodi dijete i da osjeti kako je biti majka, u čemu je dobila podršku supruga.Tokom trudnoće, njeno liječenje je obustavljeno, a bolest je uznapredovala, tako da su sve dalje prognoze za njeno izliječenje bile neizvjesne.Prije 39 dana rodila je sina Nikolu, koji je na rođenju imao 1.970 grama.Inače, Jelena iako oboljela, upisala je Ekonomski fakultet i završila ga početkom ove godine.


Ova vest je toliko zalosna, a ova zena toliko velika da nije mogla da dobije ni naslovnu u bilo kakvom Sanu. Koji je to "press" po redu koji cemo da progutamo? Nama samo jos treba da utonemo u neku "to have a dream" uspavanku i da zavrsimo pricu. Ne zelim da zvucim arogantno i prepamento, jer nisam citala i volela bih da gresim, ali naslucujem neki lagodni ljubavni roman u nastavcima, vec po prvom naslovu. Samo nam treba da upadnemo u jos neki dremez i da kao medvedi prespavamo zimski san. Mozda sa Sanom? Da je tako bilo 5.oktobra, ovaj nikad ne bi otisao da "cuva unuke". On otisao, ali mi i dalje spavamo, cim nam uporno uvaljuju ovakva sr...a.
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:49 20.11.2012

Re: .

satinelle
... Ne zelim da zvucim arogantno i prepamento, jer nisam citala i volela bih da gresim, ali naslucujem neki lagodni ljubavni roman u nastavcima, vec po prvom naslovu. Samo nam treba da upadnemo u jos neki dremez i da kao medvedi prespavamo zimski san. Mozda sa Sanom?


Ja ne naslućujem "lagodni ljubavni roman u nastavcima", možda zato što, po difoltu, volim dobre ljubavne romane, uključujući i one koji se objavljuju u novinama. Za pisanje dobrog ljubavnog romana potrebno je umeće isto tako veliko kao i za pisanje serije o lošim privatizacijama i nepoštenom radu nekih stečajnih upravnika.

Dalje, ja ne verujem u nezavisne novine. Iza svakih novina STOJI NEKO, odnosno svake novine podržavaju stranu NEKOGA, mada se glavni urednik Sana (neubedljivo) od toga brani. (Ni tako ozbiljne svetske novine kao što su Vašington Post i Njujork Times nisu baš posve samostalne (nezavisne), u svako vreme drže nečiju stranu, najčešće stranu vladajuće garniture). Uostalom, glupo je i očekivati od novina da budu neutralne u svemu, da ne podržavaju "neku stranu".

Kao što sam rekao, po meni su "simptomatične" bile dve vesti sa naslovne strane Sana: velikim (da veća ne mogu biti) slovima o nadi naroda da će Miroslav Mišković uskoro da - propadne, kao i o "čudnim putevima" mladih devojaka, koje se pale na kriminalce i ubice, u toj meri da bi vodile ljubav sa njima, pa se nude.

Da li se to može objasniti naklonošću (nekih) žena prema "jakim momcima", čak i onda kada su teški prekršioci zakona?

Znam, to je mnogo delikatno pitanje, ali namera mi je bila da ga pomenem. I shvatam zašto ga je San najavio na prvoj strani, a unutra mu dao dve stranice.

Pada mi na pamet da sam se, u odrastanju, čudio kada sam video da se neke žene pale na – zatvorenike. Počev od onih sitnih prestupnika do teških kriminalaca, uključujući ubice. Sećam se jednog engleskog filma, čija se radnja odvija u nekom gradiću u unutrašnjosti, gradiću poznatom po velikom zatvoru. Praksa je bila da se oslobođenje zatvorenika, po istku kazne, vrši četvrtkom. A nedaleko od izlaza iz zatvora bila je jedna klupa na koju se svakog četvrtka sedele neke žene. I čim bi videle da nekog izlazećeg zatvorenika niko ne čeka, prilazile bi i nudile smeštaj, pod izgovorom "za par dana, dok se ne snađe na slobodi". I tako to.

Elem, to su teške teme o kojima ljudi ne vole da diskutuju. Zašto?

Očekivati od Sana mnogo nije u redu, jer on ne pretenduje da bude neka nova Politika.

Sve je u okolnostima u kojima živimo. One utiču i na fizionomija listova koje čitamo ili ignorišemo.

A opet, uvek volim kada se pojavi novi list, u nadi da će opstati, što nije lak posao ni u normalnijim okolnostima.

golubica.bg golubica.bg 21:31 19.11.2012

U pa super...

jos jedan Kurir. Ili Alo. Samo nam je to trebalo...
draft.dodger draft.dodger 21:36 19.11.2012

Re: U pa super...

golubica.bg
jos jedan Kurir. Ili Alo. Samo nam je to trebalo...

I meni ovo liči na još jednu štampanu baljezgariju...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:59 19.11.2012

Re: U pa super...

golubica.bg
... jos jedan Kurir. Ili Alo. Samo nam je to trebalo...

draft.dodger
... I meni ovo liči na još jednu štampanu baljezgariju...


Da li vi verujete u novinarska obećanja?

Ja sam gore naveo dve natuknice iz uvodnika, koji je potpisao Branislav Bjelica, glavni urednik.

Slobodan sam da taj uvodnik prenesem u celosti (sliku urednikovu ću izostaviti):

ZAŠTO SAN? ZATO!

Da li su Srbiji potrebne još jedne dnevne novine? Jesu! Ali ne tajkunske, politički ostrašćene, prostačke i lažljive. Građani Srbije zaslužuju dobar, kvalitetan, informativan dnevni list. Otud od danas San na kioscima. Danas 300.000 besplatnih primeraka, sutra isto. Od srede 21. novembra cena - 15 dinara.

Žestoko ćemo kritikovati sve negativne pojave u društvu. Ali baš žestoko! Ako neko zasluži da ga pohvalimo, pohvalićemo ga, zašto da ga ne pohvalimo. Ako neko zasluži da ga ismevamo, i to ćemo raditi. Ali nikada i nikako ostrašćeno, osvetnički i prostački.

Građani Srbije zaslužuju novine koje će ih, pre svega, tačno informisati, a onda i edukovati i zabaviti. I ništa više od toga.

I šta još? Na koje još pitanje San duguje odgovor javnosti? Ko je vlasnik? Ono čuveno zavereničko pitanje: ko stoji iza? Niko! Apsolutno niko ne stoji iza! Stoji ispred! Ispred Sana stoji Aleksandar Rodić. Vlasnik sto odsto. I najbolji novinari.

Narode, svanuo je srpski San!

Eto.
Može li čovek da ne poveruje?
------------------------------------

P. S. U snovima često letimo:

golubica.bg golubica.bg 22:44 19.11.2012

Re: U pa super...

A da nije "San" zapravo... Sun
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:07 20.11.2012

Re: U pa super...

golubica.bg
... A da nije "San" zapravo... Sun


Nije.
(Nije Sunce, već je San).



(Ovo sam mislio okačiti za Nika /Niccolo/, ali se nisam odmah setio).
niccolo niccolo 16:30 20.11.2012

Re: U pa super...

Ovo sam mislio okačiti za Nika /Niccolo/, ali se nisam odmah setio

Fala, fala
golubica.bg golubica.bg 18:20 20.11.2012

Re: U pa super...

vladimir petrovic

Nije.
(Nije Sunce, već je San).


Ma znam, nego aludiram na tablodni karakter i jednih i drugih (ocito neuspesno)
albertus_magnus albertus_magnus 22:46 19.11.2012

Kurir broj 2

Nije mi jasno gde je tu interes vlasnika Kurira, pomenutog Rodića. Mislim, šta će mu još jedne novine tog tipa.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:57 19.11.2012

Re: Kurir broj 2

šta će mu još jedne novine tog tipa.


pa da ljudi mogu da izaberu, po sistemu, ne volis Kurir? kupi San.
dragan7557 dragan7557 11:20 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

Vesna Knežević Ćosić
šta će mu još jedne novine tog tipa.


pa da ljudi mogu da izaberu, po sistemu, ne volis Kurir? kupi San.

Što rezultira sa:

"dva loša ubiše Miloša"


cerski
predatortz predatortz 11:22 20.11.2012

Re: Kurir broj 2


"dva loša ubiše Miloša


Vasića ?
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:58 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

draft.dodger
... I meni ovo liči na još jednu štampanu baljezgariju...


albertus_magnus
... Nije mi jasno gde je tu interes vlasnika Kurira, pomenutog Rodića. Mislim, šta će mu još jedne novine tog tipa.


Ni meni nije jasno.
Možda je to delokrug njegovog (Rodićevog) kreativnog delovanja - ne ume i ne može dalje od toga. I ove nove novine će, takođe, biti jeftine (15 dinara), i sa tekstovima "za svakoga po nešto", što uglavnom znači sa glupostima.

Premda, ponavljam, ja nisam protiv tabloida.
Pročita se i u njima po nešto zanimljivo, nešto što se ne može naći u tzv. ozbiljnoj štampi. Uostalom, tabloida ima svuda u svetu, uključujući VB i Francusku.
I tamo tabloidi povremeno plaćaju oštete, ali uglavnom opstaju. Sve je u tome ko stoji iza njih.

katatonicar katatonicar 08:46 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

Postovani Petrovicu, ne znam zasto, podsecate me na nakog dalekog potomka kneza Miskina (mada on nije imao potomaka, cini mi se).

San je samo jos jedan toaletoid u ovdasnjem medijskom blatu.
Nuzproizvod Kurira, predvodjen nekim clanovima Beogradskog sindikata (Skabo i ne secam se jos ko), mnostvo wannabe novinarcica i veciti wannabe punker koji misli da je knjizevnik, Marko 'Kandza' Vidojkovic.

Ocekivati od ovakve ekipe ista vise od ucestvovanja u (verovatnom) pranju novca uz mogucnost objavljivanja nebuloza 14-15 clanova redakcije (od kojih su osmoro urednici!?), ravno je ocekivanju da Tadic pozove Djilasa na okrsaj pesnicama u dvoristu Krunske 69 (gle zanimljivog li broja adrese).

Stick to Erica Jong. Zdravije je.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:50 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

San je samo jos jedan toaletoid u ovdasnjem medijskom blatu.
Nuzproizvod Kurira, predvodjen nekim clanovima Beogradskog sindikata (Skabo i ne secam se jos ko), mnostvo wannabe novinarcica i veciti wannabe punker koji misli da je knjizevnik, Marko 'Kandza' Vidojkovic.

Ocekivati od ovakve ekipe ista vise od ucestvovanja u (verovatnom) pranju novca uz mogucnost objavljivanja nebuloza 14-15 clanova redakcije (od kojih su osmoro urednici!?), ravno je ocekivanju da Tadic pozove Djilasa na okrsaj pesnicama u dvoristu Krunske 69 (gle zanimljivog li broja adrese).

Stick to Erica Jong. Zdravije je.


Nisam ni videla ni čitala San, pa se ogradjujem, ali ne vidim razlog za vređanje ekipe ljudi koja se okupila da napravi to. Kritikuj sadržaj, ako ti se ne sviđa, sve drugo je tabloidno rokanje protiv koga si.

Uostalom, tržište takvog profila novina postoji, o tome govore visoki tiraži, na pr Skandala. A pokretači se ne bave obrazovanjem, pa ne možeš da im zameraš nepedagoško ponašanje glede čitača, to je prosto potencijalno profitabilni posao.







dragan7557 dragan7557 14:56 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

Vesna Knežević Ćosić:A pokretači se ne bave obrazovanjem, pa ne možeš da im zameraš nepedagoško ponašanje glede čitača, to je prosto potencijalno profitabilni posao.



Ja sam gore naveo dve natuknice iz uvodnika, koji je potpisao Branislav Bjelica, glavni urednik.

Građani Srbije zaslužuju novine koje će ih, pre svega, tačno informisati, a onda i edukovati

Šta ono znači pojam edukacija?

cerski
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:18 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

katatonicar
... San je samo jos jedan toaletoid u ovdasnjem medijskom blatu.

Tabloida nikad dosta. Sve dok neko ima para da troši na njih.

Stick to Erica Jong. Zdravije je.


Ovo je lepo primećeno.
Naravno, nastojim ja da se držim Erike, s ljubavlju indeed, jer mi je stvarno draga. Kao da se znamo.
S druge strane, onaj moj blog o njoj prošao je - skoro nezapaženo.


Postovani Petrovicu, ne znam zasto, podsecate me na nakog dalekog potomka kneza Miskina (mada on nije imao potomaka, cini mi se).


Hm. Ima nečega u ovome.
Volim FMD, volim njegovog nesrećnog kneza Miškina.


vladimir petrovic vladimir petrovic 16:32 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

Vesna Knežević Ćosić
... Nisam ni videla ni čitala San, pa se ogradjujem, ali ne vidim razlog za vređanje ekipe ljudi koja se okupila da napravi to. Kritikuj sadržaj, ako ti se ne sviđa, sve drugo je tabloidno rokanje protiv koga si.

Uostalom, tržište takvog profila novina postoji, o tome govore visoki tiraži, na pr Skandala. A pokretači se ne bave obrazovanjem, pa ne možeš da im zameraš nepedagoško ponašanje glede čitača, to je prosto potencijalno profitabilni posao.


Slažem se.

Dragan 7557
... Šta ono znači pojam edukacija?


Hm.
Tabloidi veruju da (i oni) educiraju narod, što nije daleko od istine. Na njihov način.

Pritom, oni (tabloidi) računaju na one kojima su učene novine neinteresantne i daleke. (Recimo, takvima Nova srpska politička misao, časopis za političku teoriju i društvene istraživanja - ne leži)

Pade mi na pamet da moj drugar Dušan, uz piće, ume da kaže da polupismen čovek ima veću potrebu da opismenjuje druge nego istinski obrazovan čovek.
dragan7557 dragan7557 21:14 20.11.2012

Re: Kurir broj 2

Vladimir Petrović:
Dragan 7557
... Šta ono znači pojam edukacija?



Hm.
Tabloidi veruju da (i oni) educiraju narod, što nije daleko od istine. Na njihov način.

Baš vala, uče ih da veruju da su postali od majmuna, a da će ostati majmuni je nesumnjivo.

cerski

p.s. mada koliko se sećam i distinguish kolega nsarski se slaže sa ovom straćarom od teorije.

zack2jack zack2jack 08:48 20.11.2012

...

судећи према овом тексту, звучи као још једно ђубре од новина... јел имају веб страницу???

од курира барем добијеш извештај ДБ-а, ко је на тапету за пљување и рушење, а од Ало добијеш како Империја узвраћа ударац, а од Информера шта се Вучићу мота по глави... прегледаш наслове и све ти буде јасно, текстова ионако нема, текстови су поднаслови.

зато не видим каква је корист од овог Сна, ако нико не стоји иза њих, не видим шта би тамо могао да прочитам, ове морбидарије???
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:42 20.11.2012

Re: ...

zack2jack... судећи према овом тексту, звучи као још једно ђубре од новина... јел имају веб страницу???


Eh, sad bi ti hteo još i veb stranicu. A oni prodaju primerak novina za samo 15 dinara, ha, ha, ha...

Šalim se, mislim da nemaju, bar za sada. Ako im krene, verovatno će se umrežiti.

A što se tiče đubreta od novina, ponavljam da tabloidi imaju pravo na postojanje.
Čini mi se da je u poslednjem Utisku nedelje gospođa Lj. Smajlović, bivša glavna urednica Politike, rekla da je, za vreme urednikovanja, redovno ujutru kupovala neki tabloid (ne znam da li Nacional ili Telegraf ili nešto slično), izjavivši da se u takvim novinama uvek može nešto pročitati što se ne može naći u ozbiljnim novinama. Prema tome, nemojte previše bagatelisati tabloide.

(Pravim paralelu sa dobrim i lošim knjigama. Da nema loših knjiga, ne bismo znali da postoje dobre knjige... A poneki put se čovek dobro uspava i sa lošim romanom)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:45 20.11.2012

Re: ...

redovno ujutru kupovala neki tabloid (ne znam da li Nacional ili Telegraf ili nešto slično), izjavivši da se u takvim novinama uvek može nešto pročitati što se ne može naći u ozbiljnim novinama. Prema tome, nemojte previše bagatelisati tabloide.


da, al ko ume da čita izmedju redova. jer novinari iz tabloida zaista jurcaju za nekakvim informacijama i kopaju da iskopaju nešto što drugi nisu (makar i netačno), dok oni fini se mahom oslanjaju na agencijske vesti koje šibaju svi.

zack2jack zack2jack 12:50 21.11.2012

Re: ...

vladimir petrovic
zack2jack... судећи према овом тексту, звучи као још једно ђубре од новина... јел имају веб страницу???


Eh, sad bi ti hteo još i veb stranicu. A oni prodaju primerak novina za samo 15 dinara, ha, ha, ha...

Šalim se, mislim da nemaju, bar za sada. Ako im krene, verovatno će se umrežiti.

A što se tiče đubreta od novina, ponavljam da tabloidi imaju pravo na postojanje.
Čini mi se da je u poslednjem Utisku nedelje gospođa Lj. Smajlović, bivša glavna urednica Politike, rekla da je, za vreme urednikovanja, redovno ujutru kupovala neki tabloid (ne znam da li Nacional ili Telegraf ili nešto slično), izjavivši da se u takvim novinama uvek može nešto pročitati što se ne može naći u ozbiljnim novinama. Prema tome, nemojte previše bagatelisati tabloide.

(Pravim paralelu sa dobrim i lošim knjigama. Da nema loših knjiga, ne bismo znali da postoje dobre knjige... A poneki put se čovek dobro uspava i sa lošim romanom)


ево у то име и ја ћу купити нови број и стратешки га оставити поред ВЦ шоље за прелиставање! то је више него довољно за почетак нашег односа!

ма наравно не браним ја таблоидима ништа, далеко било! него мислим да од тог њиховог посла -нисмо ми ничији- нема неке вајде..
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:49 21.11.2012

Čitanje u klozetu

zack2jack
... и стратешки га оставити поред ВЦ шоље за прелиставање! то је више него довољно за почетак нашег односа!

Odlično. I ovo nešto znači, he, he, he...

Međutim, reagujem prvenstveno zato što me pominjanje WC šolje i prelistavanja podseti da je u modi da se prave Klozetske biblioteke. Valjda ljudi dolaze do saznanja da, pošto neki dugo ostaju na šolji, mogu da čitaju a da pritom ne budu uznemiravani.



Čini mi se da sam video da je i američki pesnik našeg porekla, Čarls Simić, pisao jedan članak na tu temu, ali ne mogu da ga nađem.

Kažu da The Toilet Library vole i gosti u prolazu, nije to, dakle, namenjeno samo domaćinu...



P. S.
a ovo
то је више него довољно за почетак нашег односа!

me podseti da mnogi odnosi počinju u - toaletu, zar ne?
antioksidant antioksidant 16:14 21.11.2012

Re: ...

(makar i netačno)

kako je ovo olako receno
pa ta sitna raylika izmedju tacnosti i neogranicene maste je kljucna
(nemojte samo pocinjati pricu o engleskim tabloidima - tamo se veoma skupo placaju napisane lazi)
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:38 21.11.2012

Re: ...

(makar i netačno)

Antioksidant
... kako je ovo olako receno


AO, ne zezaj.

Oni koji iole poznaju novinarstvo (pa i život) kažu da loše prolaze oni koji PREVIŠE insistiraju na tačnosti. Treba raširiti sliku.

Kada bi sve što piše u novinama bilo tačno, to bi bilo dosadno.

Drugim rečima, bilo bi užasno ako bi tačnost dominirala životima ljudi.
(Isto je sa istinom, iskrenošću, logikom i tako to).

... sitna razlika izmedju tacnosti i neogranicene maste je kljucna


Neograničena mašta pre vodi progresu nego tačnost. Naime, oni koji od početka insistiraju na tačnosti, izgube se već u prvim koracima, odnosno ne stignu daleko...

Dakle, između tačnosti i neograničene mašte biram ovo drugo.
Svako ko iole zna za Alberta Ajnštajna, zna za onu njegovu izreku o velikosti - mašte.
... napisane lazi)


A ovo je, čini mi se, brzopleto shvatanje tabloida.

Ne karakterišu se oni - tako ja to shvatam - samo po tome što plasiraju laži, već pre po tome što otkrivaju mnoge stvari kojih se čuvaju tzv. ozbiljni listovi a koje zanimaju veliku većinu čitalaca. Bez tabloida se ne može, he, he, he...

Prema tome, ja se potpuno slažem sa ovim gore rečenim sa čim se ti nisi složio:

... al ko ume da čita izmedju redova. jer novinari iz tabloida zaista jurcaju za nekakvim informacijama i kopaju da iskopaju nešto što drugi nisu (makar i netačno), dok oni fini se mahom oslanjaju na agencijske vesti koje šibaju svi.



“Imagination is the beginning of creation. You imagine what you desire, you will what you imagine and at last you create what you will.” - George Bernard Shaw

Boris Drenca Boris Drenca 12:29 20.11.2012

Kosmar ili san

Imao sam prilike da prelistam juce uz kafu San.....jos jedna glupost sa sarenim slikama. Bez sadrzaja, bez informacija...uvredljivo...

Mozda odlican primer kako neko reklamom trazi naivne....Kao destilovana voda sa mirisom....ovde nema mirisa...intenzivne arome svakako...

orbital orbital 14:56 20.11.2012

Tama...

Još jedna "ilovača" od dnevne štampe...
Ona u kojoj se mrtvi vaskrsavaju, živi sahranjuju a masa beskrajno dobro zabavlja naslađujući se dnevnim pornografskim sadržajima...







vladimir petrovic vladimir petrovic 15:42 20.11.2012

Stop nasilju nad ženama

Nakon tragičnog događaja u Novom Sadu, kada je život izgubila manekenka Vladislava Červenko, pevačice Marina Tadić, Goca Tržan i Tijana Dapčević uradile su seriju fotografija za reviju "Svet" u kojima su predstavljene u modricama - kao žrtve nasilja:



A klinke i dalje upućuju poruke ljubavi (preko Fejsa) - Darijanu Musiću...
anamarkana anamarkana 15:59 20.11.2012

Re: Stop nasilju nad ženama

vladimir petrovic

A klinke i dalje upućuju poruke ljubavi (preko Fejsa) - Darijanu Musiću...


nisam klinka i ne bih upucivala poruke ali jesam iz radoznalosti potrazila profil D.Musica,
kad tamo profil zatvoren pa se ne mogu ni tudje poruke procitati a kamoli napisati...
tako da mi nije bas jasno kako to uspeva vec pomenutim klinkma

EL EN EL EN 19:07 20.11.2012

DA LI

je danas neko citao novine i kakvi su utisci.

EL EN
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:23 20.11.2012

Re: DA LI

EL EN
... DA LI je danas neko citao novine i kakvi su utisci.


Dobro pitanje.
Ja nisam stigao.
EL EN EL EN 23:13 20.11.2012

Re: DA LI

vladimir petrovic


Dobro pitanje.
Ja nisam stigao.

Ispade mi pomalo nejasna sva ova diskusija
o novinama koje niko nije citao.
EL EN
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:56 21.11.2012

Re: DA LI

Ispade mi pomalo nejasna sva ova diskusija
o novinama koje niko nije citao.
EL EN


Ovde je reč o PRVOM broju Sana, koji je izašao prekjuče.
Imao sam sreću da ga dobijem i da ga pažljivo pročitam.

Ja nisam našao drugi broj, jer je bio razgrabljen, pošto je i drugog dana deljen - besplatno. Tek od danas, od srede, prodaje se regularno, po ceni od 15 dinara.

Nota bene:
Glavni urednik, u svom uvodniku, ne menja San po pravilima (San, Snu, Sna) već zadržava prvi oblik (Iza Sana niko ne stoji...)
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:54 22.11.2012

Slučaj Čedomira Jovanovića (I)

Današnji San (i dalje se prodaje po popularoj ceni od svega 15 dinara) bavi se detaljnije Čedomirom Jovanovićem, predsednikom LDP i poslanikom u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Uz sliku nasmejanog Č. Jovanovića, na prvoj strani, nalazi se najava sa naslovom: "SLUČAJ ČEDALINKA, ČEDA POST'O TAJKUN ZA MALE PARE" i podnaslovom "Kako je Čeda Jovanović ekspresno došao do brenda Fidelinke".

A na drugoj i trećoj strani, ponovo sa velikom slikom Č. Jovanovića, koji se češe po glavi, stoji naslov: "ČEDA U BRAŠNU - MUTLJAVINA SA ZAKUPOM MLINOVA FIDELINKE" i podnaslovom "Agroposlovi došli do žiga Fidelinke iako on uopšte nije bio na tenderu, a konkurenti za poslove bile samo povezane firme!", uz opširno opisivanje raznih transakcija u kojima je Čeda Jovanović - poenta.

Autor Nikša Bulatović taj tekst počinje sa: "Lider LDP Čedomir Jovanović dokopao se brenda "Fidelinke" preko svoje firme "Agroposlovi" po smešnoj ceni i uz konkurenciju povezanih firmi...

A imajući u vidu da sam Čedomir Jovanović stalno zagovara da on ne radi ništa protivzakonito, da mora da se bavi biznisom kako bi hranio svoju decu i tako to, kao i da je zatražio da država ispita imovinu svih političara, a da počne od njega, ja ne mogu a da se ne setim briljantnih komentara blogokolege Princija na blogu "hrabri Ivo Josipović" blogokolege Srđana Fuchsa.

Preneću neke od tih komentara (podvlačenja su moja), koji mogu pomoći da se bolje shvate neka pitanja oko poslovnih transakcija poslanika Č. Jovanovića, sa upoređenjem kako se poslanici u demokratksim zemljama ponašaju:

Princi
... Da je Tadić imao neku ideju, politički program, ne bih mu ja zamerio ni populizam ni vitlanje zastavama (kao što mi i nisam zamerao dok mi se činilo da je imao taj program). Ali kad se ispostavi da mu je jedini program bio ostanak na vlasti (a to sudim isključivo na osnovu izjava koje je davao), i zaštita neke klike mangupčića i frajerčića tipa Dulić, Jovanović i prigradskih bizgova (da ne pominjem imena), onda to stvarno ne mogu da endorseujem. Mislim, čitam o ovom Mekkartijevski trenutak Čede Jovanovića i meni je stvarno teško shvatljivo kako nekom političaru koji svoju platu dobija iz budžeta i koji se bori za "evropske vrednosti" može čak i da padne na pamet izgovor tipa "moram i ja od nečega da živim". Mislim, to je stvarno neverovatno, što kažu Englezi totalno beggars belief. Prosto govori koliko su srpski političari ogrezli u korupciju i koliko neozbiljno shvataju državu za koju se "bore" i koja im je toliko "na srcu". Ako vršiš javnu funkciju, nema biznisa i to je to. Simple as that. Ako hoćeš da praviš pare, idi u biznis, ako hoćeš da menjaš društvo, zaboravi biznis.
Paradoksalno, i tu se potpuno slažem sa Srbijankom Turajlić, ovaj tunjavi Nikolić se pokazao kao bolji i korektniji predsednik, predsednik koji više poštuje državu, nego Tadić. I to doživljavam skoro kao poraz svih nas koji smo podržavali DS sve ove godine. Tadić je uvek nalazio neke isprike, izgovore, izuzetke, da uradi nešto što će biti kontra ustava, kontra države u krajnjoj meri. Ovaj, bre, samo radi ono što mu je posao, i što je najgore, čak se i u ovoj situaciji ponaša mudro: ćuti, što je najbolje, i ne priča.


(Nebojša Krstić će na ovo ukazivanje da BT nije imao ideja kasnije reagovati: Ovo je naravno ordinarna besmislica. Tadić je imao program koji je nekom mogao da se svidi ili ne, ali ga je imao. Vlast, koja je sada aktuelna je za jedinu stavku programa imala dolazak na vlast i osvetu....uz ludosti tipa 100 milijardi investicija i kanala do Egejskog mora.)

Princi
... Nije on (Čeda Jovanović) samo šef stranke (koja se, uzgred, bori za vlast), nego i neki poslanik u nekom parlamentu i kao takav službenik, državni činovnik. Njegovi poslanici su sedeli i vršili vlast u nekom gradskom parlamentu, donosili neke zakone, neke odluke koje regulišu, između ostalog, i neke ekonomske i poslovne odnose. A supruga poslanika je supruga tog činovnika (i brat je i svi članovi uže porodice). Vi nikako da shvatite da sa javnim funkcijama dolaze i neke obaveze, da funkcije dolaze s nekom cenom. To je problem. Ne možeš ti, ili tvoja žena ili bilo ko da ima privatnu marketinšku agenciju i da istovremeno budeš savetnik Predsednika. Ti možeš meni lično da budeš simpa, i sve ali to u uređenoj demokratskoj državi ne sme da se događa. Ne može Đilas da kao državni službenik da ima privatnu firmu koja zakupi reklamno vreme na državnoj TV. Tj može, ali u nekoj banana državi, miloševićevskom sistemu, ne u državi koja teži da bude uređena. Ako državna apanaža nije dovoljna vama i porodicama vam, onda bolje birajte neki drugi posao. Ali izbor se vrši radi pre sklapanja ugovora o vršenju državnog posla. Mislim, to je to frajersko i mangupsko shvatanje države i javnog posla zbog koga su se ove rikadžije vratile na vlast.

Zato vi i to Bakićevo posmrtno: "Niste vi nikakva alternativa." i ne shvatate kao retoričko "Have you no decency?" nego kao populizam. Takav si i u diskusijama. Da sam na tvom mestu dobro bih stao i razmislio o onome što Srbijanka Turajlić kaže. U svakom slučaju pre nego što bih bilo šta što ta žena kaže nazvao "najbizarnijom budalaštinom". Kako ne razumeš: ona nije Biksi, ili Milica Tomić, ili Nataša Kandić ili Sonja Biserko...

Krle, ne znam zašto, ali stalno ispada da se u ovim našim komunikacijama vraćamo na pitanje i problem amaterizma. Bunch of amateurs.

vladimir petrovic vladimir petrovic 16:19 22.11.2012

Re: Slučaj Čedomira Jovanovića (II)

Nastavak:
(Nebojša Krstić, posle nabrajanja Tomićke, Kandićke i Biserko, reaguje: U današnjem intervjuu Danasu Srbijanka je takođe, postavila tezu kako su Tadić i Đilas odgovorni za ovakvu vlast. Iz čega sledi da vlast nije odgovorna za svoje postupke već ova dvojica. To je takođe glupost, jerbo su članovi Vlade, sve skupa s predsednikom Republike, punoletne osobe i kao takve su odgovorne za svoje postupke. Inače, i Milica, i Biljana, i Sonja Biserko, i Nataša Kandić su daleko pametnije osobe od Srbijanke. Čak je pametniji i Tomislav. Za nijansu.)

A na primedbu Nebojše Krstića: Znači supruga poslanika mora da bude domaćica? Supruga poslanika je je građanin drugog reda? Princi kao iz topa odgovara:

Princi
... Ne. Supruga poslanika, član uže porodice državnog službenika ne sme da se bavi biznisom od koga može imati profit i ličnu korist. To čak i članovi Politbiroa KP Kine znaju.


A na primedbu blogokolege hoochie coochie man: Moze narodni poslanik da bude i biznisman, zasto da ne? On takav kakav je izlazi pred gradjane i pita ih da mu daju mandat da ih zastupa. Oni znajuci o njemu dosta toga pa i tu cinjenicu da je biznismen glasaju ili ne glasaju za njega, Princi odgovara:

Princi
... Čekaj, on učestvuje u izbornom procesu da bi donosio neke zakone koji su u interesu njegovih glasača a ne njegovom ličnom. Samim činom izglasavanja on gubi deo lične slobode i slobodne volje i postaje instrument svojih glasača. To je deo deala i cena javnog rada. Niko ga na to tera, ne primorava, on sam to bira. On glasa za zakone o privatizaciji, Narodnoj banci, budžetu... ima sve insajderske informacije i to i njega i članove njegove uže porodice stavlja u privilegovanu poziciju u odnosu na sve druge učesnike na tržištu.

To je, po meni, dosta čista situacija i nema tu nikakve prinude.


Dalje, po istoj temi Princi razmišlja:

Princi
... U svim demokratskim društvima u kojima sam živeo, političari koji se bave biznisom a koji ekonomsku dobit zasnivaju na svom političkom uticaju se hapse i vode u zatvor zbog korupcije. Doduše, priznajem da nisam živeo u USA, gde je takav sistem, lobiranje, dozvoljen, ali se prevashodno odnosi na spoljnopolitička pitanja.

Niko ne kaže da se ne može kandidovati neko ko ima privatan biznis, nego da bi trebalo da prestane da se bavi tim biznisom dok obavlja javnu, državnu funkciju. Isto tako kad prestane sa obavljanjem javne funkcije, niko mu ne brani da se vrati u biznis.
Glasači su država.
-----------------------
... učesnik u vlasti ima ograničeno i pravo na privatan život. Ne može da radi šta mu je volja, i mora prihvatiti da je pod stalnim i povećanim prisustvom javnosti. To je jednostavno cena koja se plaća za to što se odlučuje o tuđim životima. Ja uopšte ne mislim da je takav život sladak, ali ne misle svi tako.


Na pitanje HCM: Pa zar je bavljenje biznisom i politikom u isto vreme samo po sebi korupcija?

Princi odgovara:

Princi
... Ne bavljenje politikom po sebi, nego obavljanje javne, državne funkcije. A biti narodni poslanik jeste državna funkcija, kao što sam gore objasnio. Ako neko uopšte čita šta je gore napisano, tačno sam naglasio i trenutak kada običan političar u demokratskim sistemima postaje državni službenik (momenat izglasavanja).


A na nečije pominjanje slučajeva Berluskonija, Kola, Širaka pa i Miterana, sledi odgovor neumornog Princija:

Princi
... Koliko je meni poznato, svaki od navedenih je u svojoj zemlji imao problema sa zakonom. Znači, niko im eksplicitno ne brani da rade, ali kad ih uhvate, onda im se sudi. A kad bi se branili argumentom da su se biznisom bavili zato jer nisu od čega imali da prehrane porodicu ili da im je žena slobodno biće mislim da bi ih strpali pravo u lujkaru.


A na nečije pitanje: Da li je pekaru dozvoljeno da ima svoju malu pekaru i bude narodni poslanik? Princi odgovara:

Princi
...Naravno, ne.

Da se razumemo, ja uopšte ne tvrdim da Krle, Đilas ili Čeda krše postojeće srpske zakone. Ja samo kažem da su postojeći srpski zakoni nakaradni i da ne valjaju te da ih stoga treba menjati. Gore sam pokušao da argumentujem zašto tako smatram. Ako se nekom sviđaju moji argumenti, Ok. Ako ne, opet OK i zato sam rekao da mi je bespredmetno da dalje trošim vreme na ovu raspravu, a ne zato da bi nekog proglašavo glupim, blesavim i ne znam šta.


A ovako se Princi obraća Nebojši Krstiću:

Princi
... Krle, nemoj ovako kao malo dete da natrčavaš na logičke mine. Čak bi i ti trebalo da razlikuješ legalitet od etičnosti. To su 2 potpuno različita pojma. Nešto može biti legalno ali totalno nemoralno (primera koliko hoćeš, misli na Hitlerovu Nemačku). Pogotovu država Srbija s početka 21. veka, država ogrezla korov kriminala i korupcije, ne može biti merilo visokoetičkih zakona.

Ma, Krle, već sama činjenica da se uvek trzaš kad se povede razgovor o dubokoj nemoralnosti i korumpiranosti sprege državne moći i biznisa govore da se i ti, u nekoj dubini duše, slažeš da tu ima nečeg duboko nemoralnog (možda ti nije baš tačno jasno šta, ali osećaš). Zato i reaguješ tako besno kao klinac i počinješ da bacaš prvo što ti padne pod ruku. I zato si mi simpa. Naime, za razliku od Čede, ja mislim da si ti genuinely good guy. Zato i pričam ozbiljno s tobom. S Čedom ne bih ni kafu popio.


Eto, Princi priznaje da sa Čedomirom Jovanovićem, predsednikom LDP i poslanikom, nadom mnogih intelektualaca, naročito mlađih ali i onih iz generacije Latinke Perović, ne bi ni kafu popio! Ko zna, možda ni Čeda ne bi imao želju da sa njim (Princijem) popije kafu.

A evo sada više komentara Princija, koji su povezani:

Princi
... Broj političara u Srbiji bi se preko noći prepolovio kad bi se doneo zakon o sprečavanju sprege biznisa i državne moći. Svi ti Cvetkovići, Bajatovići, Vlahovići, Vesići, Dulići, Škundrići, Đilasi, oni DSS-SNS manijaci i šta ja znam još ko, bi nestali preko noći. Mislim da bi i Šaper odmah otišao, ali da Krle, možda, ne bi, :). Ovako imaš sistem u kome ljudi menjaju partije, prelaze iz DSSa u DS, pa u SNS, iz SPOa u DS, pa u URS, iz SRS u SNS, a sve u trci za desetine i ili stotine hiljadarkica eura. Takvih ima na stotine, hiljade i oni skupo koštaju državu. Nas stotine, hiljade i desetine hiljada "malih pekara" koštaju više nego jedna mega-korupcionaška afera.

Jedan od najefikasnijih i najjeftinijih recepata za ovakav sistem je baš ovo što AO predlaže: radikalno smanjivanje državnog aparata i davanje na upravljanje ljudima koji znaju svoj posao, a koji bi onda imali menadžerska primanja, osnovica ono $250K+, $500K+ a bonus zavisi od uspeha (i postizanja ciljeva deklarisanih u izbornom manifestu, a za koji glasači glasaju).
--------------

Kako sam gore vrlo jasno napisao, biznismenu niko ne brani da se bavi politikom istovremeno dok se bavi biznisom. Ali, onog trenutka kad postane narodni poslanik (podvlačim jer se radi o vrlo bitnom trenutku), kad dobije na izborima, ona/on dobija mogućnost da odlučuje o zakonima, budžetima, finansijskoj vlasti, dobija nenadoknadivu prednost u odnosu na ostale članove društva. Time se ne samo stvara automatski neravnoteža koja proizilazi isključivo iz učešća u političkom životu, nego se stvaraju uslovi u kojima državni službenici mogu donositi odluke koje idu isključivo u njihovu ličnu korist a na štetu onih koji su ih izglasali. Znači, minira se i ekonomski i politički sistem jedne zemlje. Jedini lek protiv toga je da se političar koji je izabran, činom biranja privremeno odrekne svog biznisa (dok god učestvuje u vlasti, tj donosi zakone, izglasava Vlade, budžete i sl). Ne samo ona/on, nego svi oni koji mogu profitirati iz informacija koje koje od nje ili njega mogu dobiti (dakle, članovi uže porodice). To je ta cena o kojoj pričam i koja, slažem se, nije mala. Ako biznismen nije spreman da plati tu cenu, onda bolje da ne ulazi u politiku. A ako jeste, onda se može legitimno zapitati koji su motivi ulaska u politiku, borbe za državnu vlast i napuštanja biznisa.
Slična stvar važi i za neizabrane državne službenike, poput savetnika i sl. Znači, s trenutkom početka državne službe prestaje biznis. Simple as that.

Ovo o čemu pišem nije nikakva fantazija nego je regulisano čak i u korporativnom svetu pod nazivom insider trading. U razvijenim ekonomijama je insider trading je kažnjiv i to još kako, kod nas, karakteristično, nije. Šta misliš zašto?
-------------------

Pa to je to nakaradno shvatanje građanskih sloboda o kome stalno pričam. Ne mogu postojati bezuslovna i ničim ograničena građanska prava koja postoje per se. Ako čovek hoće bezuslovnu i ničim ograničenu slobodu onda treba da ide u šumu i ne učestvuje u društvenom životu. Čim postaneš deo šire društvene zajednice, onda na nju prenosiš i deo tih sloboda kroz dužnosti koje moraš ispunjavati. I što si, da kažem, "dublje" u društvenoj zajednici, ti više tih sloboda prenosiš na društvo, odnosno njegov segment (svoje glasače, na primer). Ta svest "komunalnog identiteta", communal identity, je kod Srba totalno nerazvijena i to se očitava kroz čitavu društvenu vertikalu, počev od proverbijalnog bacanja đubreta kroz prozor, pišanja po haustorima, žbunovima i na ulici, pa sve do ovih stvari o kojima ovde pišemo. Kod Hrvata to nije tako (da se vratimo na temu bloga) i... posledice toga vidimo svaki dan i na svakom koraku.

Kod nas ne postoji svest da kad kradeš, i recimo ugradiš loš ili loše zbijen agregat u put, na primer, ti možda malo profitiraš ali praviš mnogo veću društvenu štetu jer povećavaš broj opravaka na kolima desetinama, stotinama hiljada ljudi. Pored toga učestvuješ u stvaranju atmosfere u kojoj će te i pekar isto tako zakidati kad ti bude pravio hleb i zubar kad ti bude popravljao zube i sve tako redom (jer će morati da plaćaju za opravke za koje nisu odgovorni... i tako redom). Stvara se negativni feedback u društvu. Društva teško tako mogu da funkcionišu. Tj mogu neko vreme, ali na duže vreme su osuđena na propast.
----------------
Kao što gore objasnih, izborom na javnu državnu funkciju, čovek gubi, tj limitira mu se i pravo na privatnost, tako da sve dolazi under scrutiny. S kim piješ, s kim se družiš, s kim se tucaš, sve postaje državna stvar... Treba li da podsećam na Klintonove afere, ili na aferu Petreus. To naši političari ne mogu da shvate (nisu ni komunisti mogli).
Potpuno je druga stvar sa privatnim licima, koja ne učestvuju u odlučivanju državom. Njihova privatnost mora biti zagarantovana zakonom.

Kao što rekoh, cena koja se plaća za odlučivanje o tuđim sudbinama nije i ne treba da bude mala. To treba da bude posao za zaista malobrojne koji mogu i hoće da obavljaju taj posao. I koji, naravno, za taj posao treba da dobiju adekvatnu naknadu.


Neka mi se oprosti ovoliko citiranje, ali ja sam zadivljen komentarima Princija po pitanju statusa poslanika, te demokratske procedure kojoj bi se Srbija mora prilagoditi.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:37 22.11.2012

Re: Slučaj Čedomira Jovanovića (III)

Poslednji nastavak:

Na nečiju primedbu: Prateci ovu tvoju misao -kod nas je ovako a kod drugih je drugacije- neminovno se dolazi do zakljucka da smo mi nakakav drugaciji narod, mentalitet, nivo svesti ili sta vec, za koga nije dobro ono sto za druge jeste, Princi munjevito odgovara:

Princi
... Ne, mi apsolutno nismo drugačiji narod. Mi smo narod kao i svaki drugi. Čak ni naši političari nisu mnogo drugačiji od onih u Turskoj, Iraku, Bugarskoj, Albaniji, Rusiji ili Grčkoj, na primer. Možda je problem što nisu više kao oni u Finskoj ili Estoniji ili tako negde. Političari, državni činovnici, modeluju društvo po svom obličju. Oni donose zakone, omogućavaju njihovo sprovođenje i sprovode ih. A ako zakoni i principi po kojima oni to rade, onda ne valja ni taj posao koji rade. Nema tu nikakve crne magije i vudua. Sve su to uzročno-posledične veze.

Ali, šta ja pričam i propovedam gluposti... pa vi ste svi srećni situacijom u Srbiji.

Evo dva poslednja komentara Princija:


Princi
... Napisao sam gore cenovnik usluga. Znači, Srbiji bi trebalo možda 60-70 dobro plaćenih poslanika koji ne bi smeli da se bave nikakvim drugim poslom osim onim državnim. Članovi porodice, naravno, mogu da se bave naučnim, uslužnim delatnostima, da rade za platu kod gazde ili za državu ili za institute, čak mogu i da imaju poslove u inostranstvu, ali za vreme trajanja mandata ne smeju da budu umešani u poslove koji mogu doneti profit u Srbiji.

Šaper i Krle ako hoće da se bave McCann Eriksonom, nek odu lepo u USA ili Kanadu i tamo prodaju svoju pamet. Nemam ništa protiv. Nek zakupe reklamni prostor po kablovima ili po mrežama i neka ga posle preprosaju Kolgejtu ili Proktor end Gemblu za profit. Ali dok god su savetnici predsednika Srbije to ne bi smeli da rade u Srbiji.
--------------

... jasno je da je ono što Jovanović radi u Srbiji nije krivično delo, ali da bi u nekim drugim zemljama bilo krivično delo. Ovde su pominjani Berluskoni, Kol, Miteran, bilo je tu još slučajeva: recimo Štraus u Bavarskoj vezano za kupovinu vojnih aviona od Lokida bilo je i drugih, prinčevskih porodica po Belgiji i UK. Kad god se u USA, UK ili zapadnoj Evropi otkrije veza privatnog biznisa i državnih službenika to se javno i naširoko publikuje i redovno se završava ostavkom političara (koji su prethodno izloženi osudi javnosti). Obrazložio sam više puta, ali ajde da povtorim, ako ne i već n. put objasnim: učešće državnog službenika u donošenju zakona, budžetskih odluka (da pojasnim, šta će se graditi, gde će se investirati, koje će se zalihe praviti, šta će se prodavati, šta treba sejati), skupštinskim komisijama (opet da pojasnim, propitivanje guvernera centralnih banaka o kratkoročnoj i dugoročnoj ekonomskoj politici) itd, istog stavlja u izuzetno privilegovanu poziciju u odnosu na ostale učesnike u ekonomskom životu i automatski stvara situaciju u kojoj su neki "jednakiji" od drugih. To se ne odnosi samo na državne službenike nego i na članove njihovih porodica tj sve one sa kojima svakodnevno razmenjuju informacije. Zbog toga je praksa bavljenja javnih službenika biznisom koji donosi profit izuzetno moralno problematična i, po meni, treba da bude kažnjiva (kako je to, pretpostavljam, u većini zapadnih zemalja- inače, zašto bi političari davali ostavke kad ih otkriju). Detalje legislature, priznajem, ne poznajem i ako je to priznanje bilo cilj svih ovih čaršava koji su ispisani onda sam u krivu. Meni se čini da je suština bilo nešto drugo.


That's all, Folks. Nema više.

Baš su odgovori Princija bili u skladu sa njegovim nadimkom: prinčevski!
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:59 22.11.2012

Re: Slučaj Čedomira Jovanovića (III)

Na nečiju primedbu: Prateci ovu tvoju misao -kod nas je ovako a kod drugih je drugacije- neminovno se dolazi do zakljucka da smo mi nakakav drugaciji narod, mentalitet, nivo svesti ili sta vec, za koga nije dobro ono sto za druge jeste, Princi munjevito odgovara:

Princi
... Ne, mi apsolutno nismo drugačiji narod. Mi smo narod kao i svaki drugi. Čak ni naši političari nisu mnogo drugačiji od onih u Turskoj, Iraku, Bugarskoj, Albaniji, Rusiji ili Grčkoj, na primer. Možda je problem što nisu više kao oni u Finskoj ili Estoniji ili tako negde. Političari, državni činovnici, modeluju društvo po svom obličju. Oni donose zakone, omogućavaju njihovo sprovođenje i sprovode ih. A ako zakoni i principi po kojima oni to rade, onda ne valja ni taj posao koji rade. Nema tu nikakve crne magije i vudua. Sve su to uzročno-posledične veze.

Ali, šta ja pričam i propovedam gluposti... pa vi ste svi srećni situacijom u Srbiji.


Ne znam koji je tvoj brif u ovom blogu i zašto odjednom ovoliko "endorsiranje" nekog anonimusa, pa i Sana, ali apsolutno se ne slažem sa logikom gore citiranog teksta.

Ako govorimo o karakteristikama naroda u stvari govorimo o karakteristikama većine tog naroda a ne o svakom ponaosob. U Srbiji većina definitivno ima karakteristke autoritarnih patrijahalaca (uključujući i žene) i po tome se razlikujemo mnogo od recimo Engleza i Anglosaksonaca uopšte, kod kojih je autoritarno ponašanje zamenjeno tolerantnim ponašanjem, ali se razlikujemo mnogo i od Iračana i azijatskih muslimana uopšte koji su mnogo autoritarniji od nas.

Englezi zamalo nisu izglasali žene episkope pre neki dan, a u Srbiji o tome ne sme ni da se sanja.

Inače mislim da ne možemo suditi o nekom narodu po političarima, crkvenjacima i vojnicima. Svi oni pripadaju strogim hijerarhijskim i autoritarnim organizacijama i njihovo delovanje je time dosta determinisano.

Koje nove vrednosti nudi taj SAN i njegovi novinari? Ime verovatno upućuje na engleski SUN (link) koji je poznat po "page 3" devojkama i seksi stripovima.

vladimir petrovic vladimir petrovic 22:20 22.11.2012

Re: Slučaj Čedomira Jovanovića (III)

oskar-z-wild
... Ne znam koji je tvoj brif u ovom blogu i zašto odjednom ovoliko "endorsiranje" nekog anonimusa, pa i Sana, ali apsolutno se ne slažem sa logikom gore citiranog teksta.


Kao što sam već usputno rekao, navedeni komentari Princija (ovom prilikom, ne uvek) su mi prilično "legli" (ne volim onu floskulu "potpisujem svaku reč" iako skoro da je tako), jer sam osetio da i ja umnogome mislim na njegovoj liniji po navedenim pitanjima (državni činovnici, poslanici i političari koji se bave biznisom, uz prezentiranje da kobojagi to čine njihove supruge i slično). Odavno mi se nije dogodilo da nečije stavove u tolikoj meri endorsiram.
Naravno, o svemu se može diskutovati, pa me ne čudi što se tebi ne sviđaju neki delovi iz njegovih mnogih komentara koje sam prezentirao, ali to je OK, bilo bi loše da se svi u svemu slažemo.

Ponavljam da sam se ja sam sebi malo čudio kada sam shvatio da je baš on izrazio ono što ja mislim, a ne bih umeo tako jasno da iskažem. Ali je tako.

A ovo me zanima
Englezi zamalo nisu izglasali žene episkope pre neki dan, a u Srbiji o tome ne sme ni da se sanja.

premda mi je teško da se mnogo izjašnjavam. Anglikanska crkva je nešto drugo i već sam video da tradicionalisti zameraju naprednjacima da će ovakvi potezi CoE udaljiti od Rimskog katolicizma i Pravoslavlja, a ja bih lično voleo da se razvija duh ekumenizma, da se hrišćanske crkve približavaju, a ne da se udaljuju.

Lično, nemam ništa protiv da Anglikanci postavljaju žene za biskupe, pa i da jednog dana žena dođe na njihovo čelo (mislim da bude Kanterberijski nadbiskup).

Samo, i drugi segmenti društva će ići dalje u traženju, pa sam već video ove naslove u engleskoj štampi:

Women, gays and trans all bishop bashed
A vote by the Church of England to keep its ban on women bishops has again highlighted other inequalities, including for gay and transgender people


Koje nove vrednosti nudi taj SAN i njegovi novinari?


Ma, sudeći po prvim brojevima, SAN će biti samo još jedan od tabloida. Teško je reći, a i očekivati, da se bitnije razlikuje od drugih, pa je pitanje koliko dugo će opstati.

Ja sam samo pozdravio njegovo pojavljivanje, pitajući se zašto je u prvom broju krenuo sa napadom na bogataše (M. Mišković) i fenomenom devojaka koje su zaljubljuju u zločince koji su - seksi, pa prelaze preko toga da su kriminalci.
EL EN EL EN 23:29 22.11.2012

Re: Slučaj Čedomira Jovanovića (III)

vladimir petrovic
..
Ma, sudeći po prvim brojevima, SAN će biti samo još jedan od tabloida. Teško je reći, a i očekivati, da se bitnije razlikuje od drugih, pa je pitanje koliko dugo će opstati.

Ja sam samo pozdravio njegovo pojavljivanje, pitajući se zašto je u prvom broju krenuo sa napadom na bogataše (M. Mišković) i fenomenom devojaka koje su zaljubljuju u zločince koji su - seksi, pa prelaze preko toga da su kriminalci.


Pa čitajući ovo, nameće mi se da je moža napad na bogataše
u kontekstu najavljene i započete borbe protiv korupcije.

EL EN
oskar-z-wild oskar-z-wild 12:31 23.11.2012

Re: Slučaj Čedomira Jovanovića (III)

Anglikanska crkva je nešto drugo i već sam video da tradicionalisti zameraju naprednjacima da će ovakvi potezi CoE udaljiti od Rimskog katolicizma i Pravoslavlja, a ja bih lično voleo da se razvija duh ekumenizma, da se hrišćanske crkve približavaju, a ne da se udaljuju.


Čini mi se da moramo privati razliku između Crkve kao institucionalizovane hijerarhije koja ima u svom okviru niz drugih institucija (škole, groblja, crkve, raznih domova i dobrotvorinih društava) i nas običnih smrtnika koja samo upravažnjavmo njihove obrede po slobodnoj volji i plaćamo im uglavnom dobrovoljno parohijal i druge dobrovoljne priloge.

To da li će se Crkve približavati ili udaljavati nije moja briga već je deo strateške politike hijerarha.

Ali me kao individuu zanima da li će se razvijati duh tolerancije među svim hrišćanima i među svim drugim vernicima i nevernicima.

U tom smislu otvaranje anglikanske Crkve prema ženama i gejevima u njihovoj hijerarhiji doprinosti opštem razvijanju međuljudske tolerancije, a ove druge Crkve, a naročito mislim na srpsku, ne doprinose razvoju tolerancije već produžavaju autoritarno i ekskluzivno ponašanje. Zato je crkveni ekumenizam samo pitanje diplomatiskih odnosa tih institucija i nema veze sa običnim ljudima.

Daću ti primer, srpski popovi ne žele saradnju sa ateističkim srpskim udruženjima po pitanju kulture recimo, niti sa pravoslavcima drugih nacija što se tiče višejezičke komunikacije i službe, već propovedaju u samoj crkvi srpsko rodoljublje i smatraju da im je to dužnost.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana