Društvo| Sex| Tehnologija| Život

Život je Matriks

Vesna Knežević Ćosić RSS / 23.11.2012. u 11:03

Bog je haker, univerzum je njegov računar, a mi smo tek deo kompjuterske simulacije života, koju je konstruisala neka super civilizacija da bi se dobro zabavila, nešto izračunala, ili pak samo bacila pogled na svet primitivnih predaka iz daleke prošlosti.

Ovo nije samo uvrnuta ideja SF vizionara, neutemeljeni mit fanova letećih tanjira, dobar zaplet sajberpank literature, nego i smela hipoteza više akademskih naučnika koji misle da je moguće dokazati da mi živimo u Matriksu.

Uostalom, film braće Vačauski premijerno je prikazan 1999, dok je teoriju "svemir je kompjuter" izneo par decenija ranije otac digitalne fizike, Ed Fredkin, rođen 1934. Ovaj profesor na Univerzitetu Karnegi Melon je svoju solo tezu o svemiru-kompjuteru kreirao na koncepciji o univerzalnom računaru, koji može da simulira svaki proces podložan opisu.Valja reći i da se u Fredkinovom tipu univerzuma složenost svodi na jednostavnost: otkucaj po otkucaj, tačka po tačka. S tim što računarski mistik ističe moć rekurzivnih algoritama kod simulacije fizičkih procesa, a poziva se i na Platona koji je rekao da živimo u svetu iluzije, koja može biti samo matematički raskrinkana.

Interesantno je da Fredkinov hibridni teorijski govor, u kojem se mudraci stare Grčke prepliću sa SF vizijama, kompjuterskom naukom Džona von Nojmana i fizikom, nije narušio njegovu reputaciju mislioca retke dubine. Naprotiv, legendarni Marvin Minski, pionir veštačke inteligencije, doveo ga je na MIT, a nobelovac Fejnmen je našao da jedino Fredkin može da izađe sa novim, plodotvornim pogledom na fiziku. "On je multidiciplinarni genije", konstatovao je i Džon Liklajder (1915-1990), koji važi za oca interaktivnog komuniciranja računara, jer je njegov vizonarski rad "Galaktički netvork" predvideo povezivanje kompjutera u mrežu.

Bilo kako bilo, u Fredkinovom svemiru elektron je skup informacija, a međuzavisne logičke jedinice odlučuju da li će biti aktivirane ili ne. Ovako nastala informacija jeste tkivo stvarnosti, građa od koje su stvorene materija i energija. Rečju, atomi, elektroni i kvarkovi sastoje se od binarnih jedinica informacije (bitovi), poput onih koji su osnova kompjuterskih operacija. A ponašanjem ovih bitova, te čitavog svemira, upravlja zakon programiranja, kojeg profesor naziva "uzrokom i prapokretačem svega". Ukratko, informacija je fundamentalnija od materije i energije, teorijski je moguće napraviti kompjuter koji ne troši energiju i ne emituje toplotu, a svemir neko koristi, da bi rešio neki problem.

Ko je čitao kultni "Autostoperski vodič kroz Galaksiju", sudario se sa istom teorijom, samo u urnebesnom pakovanju SF majstora Daglasa Adamsa, koji Zemlju tretira kao loptast računar pun miševa. Autor, rodom iz Kembridža, tvrdi da je na ideju došao mrtav pijan, ležeći u nekom jarku u Austriji, poražen pomanjkanjem jezičke komunikacije s Austrijancima. Međutim, Daglasovi fanovi misle da je piscu bilo neodoljivo da se našali na račun kompjuterskih zanesenjaka koji su globalno selo prekrojili u globalni kompjuer.

Knjiga počinje opisom "beznačajne plavozelene planete" čiji su stanovnici "toliko primitivni da smatraju digitalne ručne časovnike strašno zgodnom idejom", a kretanje "malih, zelenih komada hartije" rešenjem svih problema. Oni, naravno, pojma nemaju da su hiperinteligentna, pandimenzionalna stvorenja sagradila za sebe džinovski kompjuter Duboku Misao, sa zadatkom da "jednom za svagda proračuna odgovor na Konačno Pitanje Života, Vaseljene i Svega Ostalog". Međutim, kada je posle sedam i po miliona godina računanja, Duboka Misao obznanila šturi odgovor "42", sagrađen je drugi, veći kompjuter, da bi se pandimenzionalna bića dočepala pravog odgovora. E, taj kompjuter je Zemlja.

Ko ne veruje, može da pročita u "Vodiču" da je "ovaj kompjuter, nazvan Zemlja, bio toliko veliki da su za njega često pogrešno mislili da je planeta, a ovoj zabludi naročito su podlegala čudnovata majmunolika stvorenja koja su naseljavala njegovu površinu, potpuno nesvesna da su deo džinovskog kompjuterskog programa". A da Adamsove fore utiču na tehno ideje, dokazuje i "žuta vavilonska ribica", koju ako gurnete u uvo "razumete sve što vam se kaže na bilo kom jeziku". Uostalom, po ovoj ribici autori Jahu pretraživača nazvali su svoj prevodilački servis.

Okreni obrni, uvrnutoj zamisli da su ljudi zarobljenici matrice, nisu odoleli ni scenaristi Saut Parka, samo što su oni za svrhu našeg življenja u računarskoj simlaciji proglasili dobru zabavu za vanzemaljce. Pa tako u epizodi "Cancelled", mali zeleni objašnjavaju Kartmanu, Kajlu, Keniju i Stenu da je Univerzum veliki biznis, a Zemlja intergalaktički TV rijaliti šou. A vanzemaljce nije mrzelo da zbog Velikog brata pokupe sa 17 planeta razne vrste i dovedu ih na Zemlju, samo da bi gledali ponašanje primitivnih učesnika. I dok klinci urlaju od sreće, "we are on TV, yeaaahhh '', postaje jasno da je vanzemaljcima šou dosadio, pa se spremaju da ga otkažu, jer se posle 100. episode sve ponavlja. Prestravljeni Sautparkovci ih preklinju da ne otkazuju šou i ubeđuju da će ljudi na Zemlji biti sigurno još nasilniji i pokrenuti mnogo novih ratova. Što bi rekao Stiven Hoking, ne bi bilo dobro da se susretnemo (ni u crtaću) sa bilo kojom drugom civilizacijom,jer bi nas sigurno porobili, iskoristili i nastavili svojim putem.

No, bliski susret je jedno, a ideja da je ljudska rasa zatvorena u sajbersvemiru drugo, bilo da je plod umetničke kreacije, ili naučničke inspiracije. Profesor Nik Bostrom sa filozofskog odseka Univerziteta u Oksfordu, smatra da je priča iz Matriksa istinita. A to što ljudi nemaju pojma da žive u mreži, po njemu ne znači ništa, jer ni zatvorenik ne vidi crne zidove ćelije. Kao što i likovi Filipa Dika ne razaznaju šta je stvarno, a šta visoko tehnološki faksimil, nesvesni "sukoba konkurentnih realnosti", što je i zaplet knjige "Sanjaju li androidi električne ovce".

"Da li živite u kompjuterskoj simulaciji?" naziv je Bostromovog rada iz 2003. u kome profesor tvrdi da neka postljudska civilizacija, s hiperrazvijenim kompjuterskim moćima, ne bi oklevala da kreira detaljnu računarsku simulaciju prošlosti, te da je to moguće i dokazati ako nađemo "kosmički potpis". A potpis je nešto a la crvena pilula iz Matriksa, kada Neo mora da bira između plave koja vraća nazad u san i crvene koja predstavlja bolnu realnost.

Što je najgore, naš simulirani život nije čak ni unikatan. Jer, po Bostromu, postljudska civilizacija bi mogla da sagradi astronomski broj kompjutera koji pokreću i upravljaju milionima predačkih simulacija, u kojem se odmotava detaljna istorija čovečanstva, kao u nekom multipleks bioskopu. Jedino što ćemo pre da izumremo, nego se dočepamo crvene pilule saznanja. A kako tehnologija može da izmeni percepciju stvarnosti i sećanja, videli smo u filmu "Totalni opoziv", a ne treba zanemariti ni Dikovo viđenje paralelnih svetova u knjizi "Čovek u visokom dvorcu",koje prihvata sve više fizičara današnjice, s argumentacijom da i "elektron putuje iz paralelnih stanja", pa zašto onda ne bismo i mi.

Međutim, sa ovim se ne slaže tim naučnika sa Univerziteta u Bonu, koji je ove godine izašao s teorijom da matrica koju mi doživljavamo kao naš vlastiti univerzum ima ograničenja, te da se njeno postojanje može dokazati stvaranjem vlastite simulacije kosmosa. Da bi to potvrdili, nemački fizičari, na čelu sa dr Sajlasom Binom, napravili su majušni univerzum, veličine jednog fentometra, odnosno kvadrilionitog dela metra. "Technology Rewiew" se odmah optimistički nadovezao da je "sve samo stvar veličine" i nadahnuto predvideo osvajanje mnogo većih polja simulacija, sve do čitavog Univerzuma.

No, da stvari ne stoje baš tako jednostavno, satirično je predvideo SF guru Daglas Adams, opisujući hiljadugodišnje putovanje moćnih, ratnih brodova koji plove kroz beskrajni prazni prostor svemira, da bi najzad, uz urlik, jurnuli na prvu planetu na koju su naišli, s namerom da je unište. "Desilo se da je to bila Zemlja, gde je, usled strašne greške tokom proračunavanja razmera, čitavu borbenu flotu slučajno progutao jedan pas", lepo piše u Autostoperskom vodiču kroz Galaksiju.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

chilash chilash 11:22 23.11.2012

zaboravljeni

Sve i da je tako. Dakle,video igrica. Onda su igrači zauzeti kreiranjem sudbine glavnih likova u programu. A nas male i obične ljude (takav nam je naziv u ovom što mi zovemo život) su pustili da plutamo u tom programu od rođenja do smrti.
dragan7557 dragan7557 11:37 23.11.2012

Re: zaboravljeni

Main text:Ovako nastala informacija jeste tkivo stvarnosti, građa od koje su stvorene materija i energija.

There is no such thing as matter.

Max Planck

cerski
dragan7557 dragan7557 11:25 23.11.2012

Re: Teško je slušati

priče arogantnih premeraka vrste čiji pripadnici veruju i uče svoju decu da su postali od majmuna po pitanjima intelekta.

cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:27 23.11.2012

Re: Teško je slušati

dragan7557
priče arogantnih premeraka vrste čiji pripadnici veruju i uče svoju decu da su postali od majnmuna po pitanjima intelekta.

cerski


Cerski, zašto si tako negativan?
ccc
dragan7557 dragan7557 12:16 23.11.2012

Re: Teško je slušati

Vesna Knežević Ćosić
dragan7557
priče arogantnih premeraka vrste čiji pripadnici veruju i uče svoju decu da su postali od majmuna po pitanjima intelekta.

cerski


Cerski, zašto si tako negativan?
ccc

Draga damo,

niti sam negativan niti sam ikada bio.

Negativan ili pozitivan odnos u stvarnost(mojoj i drugih) ne postoje, a da sam izneo činjenicu to stoji.

"We don't know what we are"
je konstatacija kosmologiije - Martin Rees,

a ako nešto(čovečanstvo) nije u stanju da spozna sebe(a mi to evidentno nismo u stanju) onda dolazi do lutanja od teorije do teorije, proces u kome fundamentalnim saznanjima nema mesta jer svaka sledeća teorija je stanovište na kome čovečanstvo stoji, dok je orkan Nove Teorije ne obori.

A kolika majmunarija na ovoj planeti vlada stoji u tvom tekstu:

a ovoj zabludi naročito su podlegala čudnovata majmunolika stvorenja

gde se prvo stavlja na uvid glupavost čovečanstva a tek onda čega su sastavni deo:
E, taj kompjuter je Zemlja.


samo po sebi još daleko glupaviji pokušaj kvazi sistematizacije.

Entanglment:

dakle nema to nikakve veze sa podelom na negativno pozitivno, inače deo jedinstva suprotnosti(coincidentia oppositorum - Heraklit) u čemu ja vidim celinu a ti(i ostali) prebiraš po jednoj žici("negativnoj" ) ne primećujući da i ona druga(pozitivna) po univerzalnom pravilu(zakonu), neminovno istovremeno vibrira naravno u skladu sa onom prvom!?!

Da onda ceo instrument a ne samo jedna, druga ili obe zice vibriraju u predivnom harmoničnom skladu(rezonancija), primećuju samo oni inicirani, koji eto nisu postali od majmuna, ne slušaju zurle i talambase rock and roll-a i ne dive se intelektu somenutih majmunolikih koji su:
"toliko primitivni da smatraju digitalne ručne časovnike strašno zgodnom idejom",

ne shvatajući da je Vreme dimenzija i da ne prolazi ili dolazi već jednostavno postoji!

Kad tome dodaš:
a kretanje "malih, zelenih komada hartije" rešenjem svih problema.

u 21 veku, onda vidiš svu tragediju oko sebe spoznaš da je rock and roll totalni idiotizam i divljaštvo, i počneš da rezoniraš sa drugim energetskim poljima.

Stvar spomenutog entanglmenta, ali ne između pozitivnog i negativnog več same celine, čiji su negativno i pozitivno integralne osobine, samo jedne od do sada poznatih sila, a kao takve samo delić ogromnog "instrumenta."


cerski
maksa83 maksa83 13:17 23.11.2012

Re: Teško je slušati

"We don't know what we are"


Saobraćajni pandur zaustavlja kola koja vrludaju.

Unutra tip, uduvan k'o dupe.

Policajac: "Vozačku i saobraćajnu"
Tip <somnabulno>:"Brate, izvini ... ja ne znam ’de sam..."
Pandur:"Znaš ti bre ko sam ja?"
Tip <somnabulno>: "Sine, šta je ovo - ja ne znam ’de sam, ti ne znaš ko si..."
dragan7557 dragan7557 13:36 23.11.2012

Re: Teško je slušati

maksa83
"We don't know what we are"


Saobraćajni pandur zaustavlja kola koja vrludaju.

Unutra tip, uduvan k'o dupe.

Policajac: "Vozačku i saobraćajnu"
Tip :"Brate, izvini ... ja ne znam ’de sam..."
Pandur:"Znaš ti bre ko sam ja?"
Tip : "Sine, šta je ovo - ja ne znam ’de sam, ti ne znaš ko si..."

Makso blog Voje Radovanovića nosi naziv: "Šta je sporno," čini mi se da si se i ti uduvao ko.....

cerski
blogovatelj blogovatelj 15:20 23.11.2012

Re: Teško je slušati

niti sam negativan niti sam ikada bio.


Naprotiv, uvek si bio vrcavog duha i odisao veseljem i radoscu za zivotom.
maksa83 maksa83 15:50 23.11.2012

Re: Teško je slušati

spoznaš da je rock and roll totalni idiotizam i divljaštvo

Cerski agenst d mašin, ponovo.

dragan7557 dragan7557 15:55 23.11.2012

Re: Teško je slušati

maksa83
spoznaš da je rock and roll totalni idiotizam i divljaštvo

Cerski agenst d mašin, ponovo.


Against Materialism, si hteo da veliš?

cerski
Atomski mrav Atomski mrav 11:54 23.11.2012

Kako znam da nismo u Matrixu...

zovitemegrunf zovitemegrunf 12:10 23.11.2012

Tvorac

Bas citam Pratchetta, scena kada Eric i Rincewind prisustvuju stvaranju sveta i razgovaraju sa majstorom:

-You're the Creator?
-Not the. Not the. Just a, I dont't contract for the big stuff, the stars...

Razgovor se nastavlja i zavrsava, dvojica putnika kroz prostor i vreme sumiraju:

-What're quantum mechanics?
-I don't know. People who repair quantums, I suppose.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:26 23.11.2012

premotavanje

Bas citam Pratchetta, scena kada Eric i Rincewind prisustvuju stvaranju sveta i razgovaraju sa majstorom:


ja nocas gledala Funny Games U.S. o onoj dvojici psihopata di se gro nasilja dešava iza kamere, elem, ima jedna scena kad žena uspeva da dovati pušku i rokne jednog gada, a onda ovaj drugi gad mazne daljinac i krene da premotava na stanje pre nego je jadnica zgrabila oružje... evo te scene:

chilash chilash 12:34 23.11.2012

Re: premotavanje

Osim te scene sa premotavanjem film predvidljiv a u celini jako loš
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:43 23.11.2012

Re: premotavanje

Osim te scene sa premotavanjem film predvidljiv a u celini jako loš


Meni je odličan, ok, ja sam gledala rimejk moguće da je prva verzija bolja ne zalazim, nisam gledala.

Nisam ga doživela ni kao predvidivog,jer su scene nasilja čudne, sve je iza kamere i stavlja te u poziciju permanentnog, napetog iščekivanja i strepnje, vrlo interesantna psihološka drama o pravim psihopatama... te bele rukavice i taj uglađeni govor od koga te podilazi jeza

Al, ne slušaj mene ja umem da se oduševljavam samo tako i uživam i u filmovima Džona Vua:)
antioksidant antioksidant 12:47 23.11.2012

Re: premotavanje

chilash
Osim te scene sa premotavanjem film predvidljiv a u celini jako loš

los?
naomi vots glumi covece
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:49 23.11.2012

Re: premotavanje

los?
naomi vots glumi covece


To, kaži mu AO!
chilash chilash 12:56 23.11.2012

Re: premotavanje

Pa baš zato što Naomi glumi,šta smo imali prilike od nje da gledamo ovo je ipak druga liga.
dragan7557 dragan7557 12:57 23.11.2012

Re: premotavanje

antioksidant
chilash
Osim te scene sa premotavanjem film predvidljiv a u celini jako loš

los?
naomi vots glumi covece

Svaka gluma je loše ili najgore oponašanje umišljene stvarnosti, bre!
Vesna Knežević Ćosić
los?
naomi vots glumi covece


To, kaži mu AO!

A ovo ću se praviti da nisam pročit'o! Ne bih da kvarim utisak.

cerski
westvleteren westvleteren 16:34 23.11.2012

Re: premotavanje


los?
naomi vots glumi covece


Zapravo Naomi je jedna od slabijih tacaka filma u poredjenju sa originalom. Nemacka glumica u originalu je fenomenalno odglumela, sve ostalo je bolje u rimejku, narocito negativci koji su mnogo ubedljiviji.
Meni je film bio izuzetno zastrasujuci, ne zbog brutalnosti vec pre svega zbog ideje o zlu koje je predodredjeno da pobedi i protiv koga se ne moze nista.
benevolent benevolent 12:11 23.11.2012

loša komunikacija

Fantastično!
Daglas Adams se zbog loše komunikacije sa Austrijancima opijanio lošim pićem.
Da je bio u Matriksu, možda bi znao kako da zatraži i dobije bolje. Ali, ne bi se tako olešio.
Preporuka!
noboole noboole 12:41 23.11.2012

.

Ovo je samo jos jedan od nacina gledanja na svet. Ne mogu bas imperativno da
tvrdim da je svaka teorija jezik koji se sastoji od reci koje kombinujemo da bi
objasnili sve kompleksnije i kompleksnije pojave, ali to je nekakav moj pogled
na fiziku i fundamentalnije misaone discipline.

Bitno za nasu neposrednu stvarnost je da pojavni oblik kompleksnih formi ne zavisi od implementacije osnovnih jedinica. U stvari, ukoliko ne postoji bice(a)/programer univerzuma, ova ideja o simulaciji mi se cini potpuno izomorfnom sa bilo kojim drugim
metapogledom na fizicke teorije.

Mozda je ono sto zelim da kazem kada su u pitanju ovakve ideje, treba videti da li one unose nesto novo, ili prepricavaju nesto sto vec poimamo na neki drugi nacin. Sa
druge strane, jedan jezik moze biti lepsi od drugog. U ovom slucaju, makar za programere, i to posebno Lisp programere
dragan7557 dragan7557 12:48 23.11.2012

Re: .

noboole 12:41 23.11.2012
.
Ovo je samo jos jedan od nacina gledanja na svet.

A što ti i drugi sa gledanja na svet ne bi prešli na osećanje sveta?

Postoji li ijedan validan razlog da se svet doživljava putem samo jednog vrlo ograničenog čula?

Uostalom i Teorija Relativiteta u svom oslanjanju na posmatrača istog ne doživljava kao nekog ko se isključivo služi očima, već je mnogo svestranija, mada teško je to pojmiti, ali i neophodno.

cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:31 23.11.2012

kobol

Sa druge strane, jedan jezik moze biti lepsi od drugog. U ovom slucaju, makar za programere, i to posebno Lisp programere


ima jedna anegdota, kažu istinita i otprilike glasi ovako:

Na nekoj velikoj panel sesiji, na kojoj su poznata imena toga doba prognozirala sudbinu objektno orijentisanih jezika, Edvard Yourdon, izdavač "Američkog Programera" ustao i pitao:

- Šta predlažete da uradimo sa tri miliona postojećih COBOL programera?

Odgovor je glasio:

- POBITI IH!

-Lepo. A šta ćemo da radimo sa osamdesetjednom milijardom linija programa napisanih u COBOL-u?- nastavio je Yourdon.

Sive eminencije su rekle:

- BACITI IH! Verovatno i onako nevaljaju!
dragan7557 dragan7557 15:52 23.11.2012

Re: kobol/"eminentnost"

-Lepo. A šta ćemo da radimo sa osamdesetjednom milijardom linija programa napisanih u COBOL-u?- nastavio je Yourdon.

Sive eminencije su rekle:

- BACITI IH! Verovatno i onako nevaljaju!

Baš eminencije, samo, neko bi trebao da ih upita, kako se bacaju linije?

Zanimljivo je da je kako tačka tako i od njih sastavljeni niz koji se zove linija potpuno imaginarna.

U koju korpu se bacaju imaginarne stvari? Kako baciti imaginarnu stvar itd.

Da su eminencije predložile brisanje njihova zamisao bi bila konkretnija ovako....

Kruna glupavosti je linija Vremena i linearna predstava jedne dimenzije.
Kako god prostor nije moguće zamisliti u linearnom obliku tako isto ni vreme svakako nije moguće predstaviti linearno.

Jedno pitanje recimo može da glasi:

ako vreme linearno "teče," ili kao što majmunoliki tvrde:

Darvinizam: čovek je nastao od majmuna(!?) a Biblija:
"i Bog stvori čoveka po svom obličju," uzdiže majmuna na pijedestal Boga, osim što implicira i istinitost tvrdnje da su majmuni svemogući, sveznajući i veoma dobro poznati samim majmunollikim, što sve polemike oko postojanja Boga svodi na mlaćenje prazne slame. Iz ovoga dakako sledi i da su spomenuti majmunoliki Boga strpali iza rešetaka, u ZOO vrtove i još mnogo čega....

i da se vratim na početak: kuda "odlazi" "potrošena" prošlost, odnosno "potrošeno" vreme?

A eminencije kažu:
- BACITI

Pa dobro gospodo gde u čega i kako baciti ono što ne možeš da uhvatiš rukom zamahneš i baciš?


cerski
zovitemegrunf zovitemegrunf 17:42 23.11.2012

Re: kobol

POBITI IH


OK, citirao je, i nije naveo izvor, C++ Stroustrupa, koji je citirao Williama S...i naveo izvor
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:20 24.11.2012

Re: kobol/"eminentnost"

kako baciti ono što ne možeš da uhvatiš rukom zamahneš i baciš?


crni cerski, ti sve što(od)bacis moraš da uhvatiš rukom i zamahneš..?



dragan7557 dragan7557 10:08 24.11.2012

Re: kobol/"eminentnost"

Vesna Knežević Ćosić
kako baciti ono što ne možeš da uhvatiš rukom zamahneš i baciš?


crni cerski, ti sve što(od)bacis moraš da uhvatiš rukom i zamahneš..?





Aha!

cerski
chilash chilash 12:52 23.11.2012

smisaono

Nije mi manir da se razmećem pohvalama,niti postoji i promil osnovane sumnje u nekakvu zadnju nameru. Ipak ovaj vaš blog moram nedvojbeno pohvaliti. Razlozi: Autor angažovao dostatan broj vijuga,koristio pristojnu količinu postojeće građe na temu i za posledicu imamo smisaon tekst vredan čitanja. Sve ovo ne bi trebalo biti neobično ali možemo ovde često naići na tekstove tipa:"drugari i ja se napili i privela nas policija" . Mon Dieu!
Hvala.
antioksidant antioksidant 12:55 23.11.2012

Re: smisaono

Nije mi manir da se razmećem pohvalama

slab si s manirima generalno
sve što imaš reći reci slobodno tamo gde mu je mesto
nema potrebe pljuckati iz daljine
i dobrodošao na blog (mada si krenuo đonom)
dragan7557 dragan7557 12:59 23.11.2012

Re: smisaono

ao:mada si krenuo đonom

Šta ima loše u kretanju đonom/vima?

Uzgred jel ti i zimi ideš bos?

cerski
antioksidant antioksidant 13:00 23.11.2012

Re: smisaono

Uzgred jel ti i zimi ideš bos?

ne, tad hodam na rukama
Šta ima loše u kretanju đonom/vima?
pravila igre ne dozvoljavaju
sudi se kao opasna igra
chilash chilash 13:01 23.11.2012

Re: smisaono

Vidiš nije đonom,pohvalio sam tekst i ok. A tamo gde ti misliš da sam trebao reći nemam stomak da pišem takvo pisanje vređa intelekt. Nikad ne pljuckam iz daljine niti koristim lične uvrede taman posla. A kad si već ti tu ni tvojim tekstovima nemam puno šta prigovoriti ako si čitala komentare mogla si to i videti.
angie01 angie01 13:01 23.11.2012

Re: smisaono

chilash chilash 13:02 23.11.2012

Re: smisaono

Bravo!
chilash chilash 13:04 23.11.2012

Re: smisaono

U fudbalu da. Ali u borilačkim sportovima je stvar sa đonovima bitno drugačija.
antioksidant antioksidant 13:08 23.11.2012

Re: smisaono

Nikad ne pljuckam iz daljine

sem sad
i nastavljaš se
nepotrebno
ako o nečemu "nemaš stomak" pristojnije je nemati ga nigde
niko ne uspostavlja kontekst u kome svima moraju svi tekstovi da se svide ali sam odreagovao na mesto i nacin iznošenja komentara (možda nije moje da ti prigovaram ali bar te nisam komentarisao na drugom mestu)
ti kako god, neću više "pridikovati"
dragan7557 dragan7557 13:08 23.11.2012

Re: smisaono

antioksidant 13:00 23.11.2012 / *novo
Re: smisaono

Uzgred jel ti i zimi ideš bos?


ne, tad hodam na rukama

Nadam se da imaš dobre rukavice, naravno bez đonova!?
Šta ima loše u kretanju đonom/vima?

pravila igre ne dozvoljavaju

Znači ako birokratija smisli pravilo igre, da se zimi ne ide (na) đonovima već boso ti ćeš poštovati pravila igre?


sudi se kao opasna igra

i prihvatiti pravila igre da ne bi bio osuđen?

Zanimljivo!

cerski
antioksidant antioksidant 13:09 23.11.2012

Re: smisaono

chilash
U fudbalu da. Ali u borilačkim sportovima je stvar sa đonovima bitno drugačija.

ja blog i doživljavam kao fudbal
vidiš da je u rsapadu
edi-va edi-va 13:14 23.11.2012

Re: smisaono

vidiš da je u rsapadu


Ne raspada se blog već tiltuje matrix.

dragan7557 dragan7557 13:17 23.11.2012

Re: smisaono

edi-va
vidiš da je u rsapadu


Ne raspada se blog već tiltuje matrix.


Ma AO je mislio na ono divljaštvo zvano fudbal.

cerski
edi-va edi-va 13:21 23.11.2012

Re: smisaono

Ma AO je mislio na ono divljaštvo zvano fudbal.


I to je deo matrixa (mislim, ja se napinjem iz petnih žila po pitanju održivosti teme bloga).
chilash chilash 13:22 23.11.2012

Re: smisaono

pristojnije je

Ne mora se po svsku cenu biti pristojan "dapače". A i nastavljanje je tekovina bloga ali nije nužno nastavljati se. A još manje nužno ponašati se po kvazinormama da bih bio prihvaćen. Ovog puta i na ovom mestu neću se više nastavljati.
Hvala.
dragan7557 dragan7557 13:30 23.11.2012

Re: smisaono

edi-va
Ma AO je mislio na ono divljaštvo zvano fudbal.


I to je deo matrixa (mislim, ja se napinjem iz petnih žila po pitanju održivosti teme bloga).

Nema potrbe de se upinješ, bre!

Postoji 16 definicija pojma "matrix."

U tekstu se spominje mnogo manje.

cerski
angie01 angie01 14:11 23.11.2012

Re: smisaono

mirelarado mirelarado 13:10 23.11.2012

Живот је...

...неком мајка, а неком Матрикс. :)

Life's but a walking shadow, a poor player, that struts and frets his hour upon the stage, and then is heard no more; it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing. (W.Sh.)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:23 23.11.2012

slike

uz ovaj tekst bi sjajno "išle" slike St.jepana al nisam se usudila da ih diram dok ga ne pitam.

zato sam postavila ilustracije Stevena Stahlberga (sem jedne, one s dredovima),Švedjanina koji radi u Maji, živi u Kuala Lumpuru i sjajan je tip, nije ni trepnuo kad sam mu pre par godina tražila dozvolu za objavljivanje radova iz serije Android Blues, čak mi tada i neku pozadinu promenio:)

vladimir petrovic vladimir petrovic 15:44 24.11.2012

Re: slike

Vesna Knežević Ćosić
... uz ovaj tekst bi sjajno "išle" slike St.jepana al

Ne znam za St.jepanove slike, ali meni se danas sviđa ovako nešto



uz slušanje Francuza sa "Noću lažem"

edi-va edi-va 13:22 23.11.2012

Matrix

moga matrixa ima matrix.

Sve je to lepo, ali čemu onda sav taj seks?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:24 23.11.2012

Re: Matrix

Sve je to lepo, ali čemu onda sav taj seks?


dobrodošla, Edi:)
edi-va edi-va 14:39 23.11.2012

Re: Matrix

Vesna Knežević Ćosić
Sve je to lepo, ali čemu onda sav taj seks?


dobrodošla, Edi:)



jinks jinks 13:27 23.11.2012

...

koju je konstruisala neka super civilizacija da bi se dobro zabavila, nešto izračunala, ili pak samo bacila pogled na svet primitivnih predaka iz daleke prošlosti

Izmedju ponudjenog, najrealnije bi moglo da deluje da je svemir kompjuter koji nesto racuna za nekog. S tim sto taj neko rezultate ne iscekuje da bi se zabavio ili bacio pogled na primitivne pretke, vec da sa velikom neizvesnoscu posmtra ekran koji treba da ispise resenje jednacina, jer mozda citav njegov dalji opstanak zavisi od toga :).

Na kraju krajeva, zar se i zadnja epizoda Matriksa ne zavrsava tim tonom.
draft.dodger draft.dodger 13:52 23.11.2012

Welt Am Draht...

myredneckself myredneckself 15:07 23.11.2012

Re: Welt Am Draht...

VKĆ
"...toliko primitivni da smatraju digitalne ručne časovnike strašno zgodnom idejom",


Uzgred, ovaj Adams bio je baš funny guy, pogotovo kad je razmišljao i opisivao ljudske reakcije na tehnologije.
U jednoj svojoj knjizi, došao je do tri zaključka:


1. Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
2. Anything that’s invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
3. Anything invented after you’re thirty-five is against the natural order of things.
niti sam negativan niti sam ikada bio, cerski
...onda vidiš svu tragediju oko sebe spoznaš da je rock and roll totalni idiotizam i divljaštvo,



Ne mogu ti ovo oprostiti dragane7557, taman sam mislila da se ovo uklapa, i da je tačna tačka 2, (pretpostavljam da smo oboje vremenski već prošli tu fazu u razvoju, ali, da su nam osvrti na istu toliko različiti?! ).

Još ja sebe, u svom imaginarnom životu, rado zamišljam kao rok&rol pevačicu!
dragan7557 dragan7557 15:27 23.11.2012

Re: Welt Am Draht...

Ne mogu ti ovo oprostiti dragane7557, taman sam mislila da se ovo uklapa, i da je tačna tačka 2, (pretpostavljam da smo oboje vremenski već prošli tu fazu u razvoju, ali, da su nam osvrti na istu toliko različiti?! ).

Još ja sebe, u svom imaginarnom životu, rado zamišljam kao rok&rol pevačicu!

Vidiš meni to ne smeta, jer je to i te kako u modi da čovek sebe zamišlja kao....!

Recimo političari sebe zamišljaju kao svemoćnu Ultimnu Vlast, generali sebe kao Napoleona oni neskromniji kao Alehandra Gromadnog, ovi moderniji sebe kao Hitlera, visoki žreci sebe zamišljaju kao budiće svece a neki i kao sebe zamišljaju božanstvo a kad treba da crknu, onda traže od vernika da se još i mole za njihovu dušu, koju nisu ni imali, itd.

Ja lično sebe ne zamišljam uopšte, več sebe intenzivno živim do granice do koje to može, a granice stalno pomeram.

I još nešto što ti neće prijati, zamišljati sebe kao nekog ili nešto drugo je vrlo infantilno, znači neodraslo, detinjasto i nije uvredljivo kako mnogi tu karakterizaciju doživljavaju, jer ne postoji obaveza odrastanja.

Najveći deo ljudi nikada ne odraste.

cerski
chilash chilash 15:37 23.11.2012

Re: Welt Am Draht...

Ljudi koji nikad ne odrastu uglavnom to ne čine u boljem delu. Samo deca nemaju sposobnost intriga koje su,tvrdoglavo tvrdim,najgori produkt odrastanja. Dok protiv cinizma i ironije nemam ništa iako su i to osobine isključivo odraslih.
docsumann docsumann 17:43 23.11.2012

Re: Welt Am Draht...

Najveći deo ljudi nikada ne odraste


najveći dio ljudi samo izraste.


P.S. r 'n' r je arhaizam , post rock rulz



P.P.S. u umjetnosti (kreativnim pokušajima) nikad ne sudim o kvalitetu, samo iznosim svoj utisak o dopadanju.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:50 23.11.2012

infantilci

zamišljati sebe kao nekog ili nešto drugo je vrlo infantilno


ja bolje komuniciram s odraslim infantilcima nego s odraslim odraslim, ovi s infantilnom crtom umeju da maštaju i da se igraju i da duhovito luduju i često su vrlo kreativni, a odrasli odrasli su mi mnogo crno beli svet, nekad težak ko crna zemlja
jesen92 jesen92 23:45 23.11.2012

Re: infantilci

a odrasli odrasli su mi mnogo crno beli svet, nekad težak ko crna zemlja
i po pravilu mnogo dosadni
horheakimov horheakimov 17:28 23.11.2012

what?

I'm living in what?

docsumann docsumann 17:32 23.11.2012

pokušaj

modernog čovjeka da kosmos predstavi kao računarsku simulaciju je naivan otprilike kao i pokušaj čovjeka XVIII vijeka da isti opiše i objasni zakonima mehanike.
dragan7557 dragan7557 17:37 23.11.2012

Re: pokušaj

docsumann
modernog čovjeka da kosmos predstavi kao računarsku simulaciju je naivan otprilike kao i pokušaj čovjeka XVIII vijeka da isti opiše i objasni zakonima mehanike.

Još mnogo gore, bre! Ondašnju naivnost zamenila je divljačka bahatost i arogancija materijalizma iz koje tek polako počinju da izranjau činjenice koje svedoče kolika glupavost je zbilja u pitanju.

cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:51 23.11.2012

Re: pokušaj

arogancija materijalizma


šta je arogancija materijalizma?
dragan7557 dragan7557 21:25 23.11.2012

Re: pokušaj

Vesna Knežević Ćosić
arogancija materijalizma


šta je arogancija materijalizma?

Stav suprotan ovome:
dragan7557
Main text:Ovako nastala informacija jeste tkivo stvarnosti, građa od koje su stvorene materija i energija.

There is no such thing as matter.

Max Planck

cerski


Uz dozu preterane bahatosti da sve ima korene i objašnjenje u materijalnim pojavama.

cerski
docsumann docsumann 11:51 24.11.2012

Re: pokušaj

Uz dozu preterane bahatosti da sve ima korene i objašnjenje u materijalnim pojavama


bahatost je uvijek pretjerana
docsumann docsumann 17:53 23.11.2012

holomatriks

iz originalnog teksta
Bilo kako bilo, u Fredkinovom svemiru elektron je skup informacija, a međuzavisne logičke jedinice odlučuju da li će biti aktivirane ili ne. Ovako nastala informacija jeste tkivo stvarnosti, građa od koje su stvorene materija i energija


ovo liči na predstavu koju je o elektronu kao ansamblu svojstava i pojava dao Dejvid Bom u svojoj hologramskoj teoriji svemira.

odlična knjiga za upoznavanje sa istom



e-izdanje
jinks jinks 18:59 23.11.2012

Re: holomatriks

Za sajt qsphere sam napisao tekst sa slicnim naslovom (Hologramski svemir) :)
docsumann docsumann 19:39 23.11.2012

Re: holomatriks

jinks
Za sajt qsphere sam napisao tekst sa slicnim naslovom (Hologramski svemir) :)


mogao bi i ovdje da ga objaviš. kod mene su ti vrata uvijek otvorena.

nije VIP pozornica, ali je muzika dobra

dragan7557 dragan7557 21:34 23.11.2012

Re: holomatriks

docsumann:
nije VIP pozornica, ali je muzika dobra


Uz "prijateljsku" konverzaciju ovog tipa:

horheakimov 17:28 23.11.2012
what?
I'm living in what?




cerski
docsumann docsumann 18:14 23.11.2012

problemi sa simulacijom univerzuma

Profesor Sajlas Bin, teoretski fizičar sa Univerziteta u Bonu u Nemačkoj, kaže da su on i njegov naučni tim već napravili simulacije malenih delova univerzuma veličine samo jednog femtometra (kvadrilioniti deo metra).

....

Već pravljenjem tako malih simulacija, naučnici su naišli na limite.

Bin smatra da bi i “takozvani simulatori” univerzuma, ako rade u sličnim uslovima i sa ograničenim resursima, trebalo da naiđu bar na neke od problema sa kojim su se on i njegov tim sreli.

- Mi sebe smatramo simulatorima univerzuma, na nekom nivou, jer smo izračunali interakcije čestica tako što smo zamenili vreme i prostor sa rešetkom. Dok smo to radili naišli smo na mnoge probleme, pa smo, na primer, zbog veličine rešetke i kvadrata prekršili Ajnštajnovu specijalnu teoriju relativiteta – rekao je Bin.

On tvrdi da je jedan od neoborivih limita simulacije takozvani Grejsen-Zacepin-Kuzmin limit ili GZK, koji označava gornju granicu energije kosmičkih zraka.

Visokoenergetske čestice kosmičkih zraka tokom putovanja dolaze u dodir sa kosmičkim mikrotalasima i gube energiju.
Zbog GZK-a to znači da bi ako živimo u kompjuterskoj simulaciji, kosmički zraci bi putovali uglavnom duž linija rešetke, a ne u svim pravcima, što bi mogla da bude greška koja se može detektovati.
Ipak, Bin još uvek ne može da dokaže da živimo u simuliranoj stvarnosti jer limiti energija posmatranih kosmičkih zraka u našem univerzumu znače da ćelije u rešetki simulacije moraju biti veće od 10 do 12 femtometara da bi se ta greška uopšte uočila.
Takođe, ako stvarno postoje simulatori našeg univerzuma, ne mora da znači da to čine na isti način kao i Bin.
dragan7557 dragan7557 19:02 23.11.2012

Re: problemi sa simulacijom univerzuma


docsumann 18:14 23.11.2012
problemi sa simulacijom univerzuma

Profesor Sajlas Bin, teoretski fizičar sa Univerziteta u Bonu u Nemačkoj, kaže da su on i njegov naučni tim već napravili simulacije malenih delova univerzuma veličine samo jednog femtometra (kvadrilioniti deo metra).

....

Već pravljenjem tako malih simulacija, naučnici su naišli na limite.

Čini mi se da zanemaruješ značenje samog pojma simulacija koji nemaq u svakoj nauci isti smisao pa ni u svakodnevnom jeziku.

Što se tiče Nick Bostrom-ovog "paper-a" "Are you living ......"
"Da li živite u kompjuterskoj simulaciji?" naziv je Bostromovog rada iz 2003.

ovaj artikal je od svoje prve publikacije doživeo razne transformacije pa ga ja kao ni autora ne uzimam ozbiljno.
Dok smo to radili naišli smo na mnoge probleme, pa smo, na primer, zbog veličine rešetke i kvadrata prekršili Ajnštajnovu specijalnu teoriju relativiteta – rekao je Bin.

Ne vidim potrebu za ovim stavom(liči na pravdanje), jer STR nije Sveta Krava u koju ne treba pipati, štaviše smatram da je gde god je potrebno treba prekršiti ako to daje pozitivne rezultate.

Sam Einstein je smatrao da STR nije potpuna teorija i to je danas veoma vidljivo.

cerski
docsumann docsumann 19:33 23.11.2012

Re: problemi sa simulacijom univerzuma

Čini mi se da zanemaruješ značenje samog pojma simulacija koji nemaq u svakoj nauci isti smisao pa ni u svakodnevnom jeziku


cerski, ovo je prenešeno, dok je citat od samog profesora Sajlas Bina.

a pojam simulalacija svoje značenje (ovdje) stiče iz konteksta

no, kad si se već do'vatio simulacije, Karl Pribram, neurolog i tvorac hologramske teorije mozga, u svojim eksperimentima je došao da otkrića da utisci koje ljudi imaju u "stvarnom" životu, kao i vještačka pobuda pojedinih centara u mozgu stvaraju kod nas isti utisak realnosti.

dakle, na osnovu našeg osjećaja ( utiska punoće, upečatljivosti) nekog doživljaja mi ama baš ništa ne možemo da tvrdimo o prirodi njegovog porjekla.
u konačnici (lijepa hrvatska riječ) sve su to el. signali u našim neuronima.
escherichije_colic escherichije_colic 10:57 24.11.2012

Re: problemi sa simulacijom univerzuma

docsumann


dakle, na osnovu našeg osjećaja ( utiska punoće, upečatljivosti) nekog doživljaja mi ama baš ništa ne možemo da tvrdimo o prirodi njegovog porjekla.
u konačnici (lijepa hrvatska riječ) sve su to el. signali u našim neuronima.


Treba li bolje potvrde ovoj tezi od- ljudskih snova?

Sledeća velika tehnološka revolucija biće ovladavanje REM fazom sna i izgradnja virtuelnog sveta, neke vrste interneta, u koji ćemo svi moći da se uključimo kontrolisanim uvođenjem mozga u REM fazu. Danas ovo deluje kao potpuna maštarija i jeftin SF, ali zamislite šta bi vam prosečan čovek pre samo stotinak godina rekao kad biste mu pričali o putovanju na mesec, genetskim manipulacijama, transpantaciji srca, uzgoju ljudskih organa u laboratorijama ...

Dakle "matrix", kad (ne- "ako" bude dizajniran, biće najverovatnije izgrađen u REM fazi sna. Posebno zanimljiv aspekt cele priče biće kako da senzitivne i motorne funkcije usnulog čoveka projektujete u taj virtuelni svet, na način da on de fakto bude potpuno svestan svog virtuelnog okruženja, da ima potpunu interakciju kao u budnom stanju. Fiziološki i anatomski to ne bi trebalo da predstavlja veliki problem, jer su projekcije čula i motornih zona na korteksu odavno poznate. Kako preneti SVEST u stanje koje je, po definiciji, nesvesno? Dobro ajde, polusvesno u najboljem slučaju?

Dešifrovati jednu najobičniju jabuku, razložiti je na elektronske impulse u svakom njenom aspektu- veličine, težine, oblika, boje, teksture, ukusa- samo to može da bude disertacija za koju bi neko dobio Nobela. A to je jedna najobičnija jabuka ...

Svejedno, nije nemoguće da će za stotinak godina takav "REM matrix" biti svakodnevnica, kao što je nama danas internet.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:14 24.11.2012

paralelni svetovi

na osnovu našeg osjećaja


ja često imam utisak da živim u paralelnim svetovima, neki mi se svidjaju, neki su zamorni




Hansel Hansel 18:54 23.11.2012

Iz indijske filozofije...

poziva se i na Platona koji je rekao da živimo u svetu iluzije


maya (Indian philosophy) -- Encyclopedia Britannica*

Maya (illusion) -- Wikipedia*

Da li da pomenem očitu vezu s našim glagolom zamajavati (se), zamajati (se), majati (se)?
dragan7557 dragan7557 19:05 23.11.2012

Re: Iz indijske filozofije...

Hansel
poziva se i na Platona koji je rekao da živimo u svetu iluzije


maya (Indian philosophy) -- Encyclopedia Britannica*

Maya (illusion) -- Wikipedia*

Da li da pomenem očitu vezu s našim glagolom zamajavati (se), zamajati (se), majati (se)?

?

cerski
Hansel Hansel 19:13 23.11.2012

Re: Iz indijske filozofije...

?

?

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:15 23.11.2012

zamajavanje

očitu vezu s našim glagolom zamajavati (se)


sve što nije motanje sarme je zamajavanje

Hansel Hansel 19:35 23.11.2012

Re: zamajavanje



Da ja ipak Cerskom ponudim objašnjenje, prvo značenja iz Rečnika Matice srpske:
замајавати се, -ајавам се несврш. и уч. према замајати се.

замајати се, -јем се несврш. забавити се, занети се. — Он се беше нешто замајао, али кад нас виде, остави посао. БВ 1909. Била би се замајала око дјеце. Лал.

мајати, -јем несврш. задржавати (некога). Р-К Реч.

мајати се 1. задржавати се (с ким, око чега), губити време. — Немам ја када да се ту с тобом мајем. Срем.

pa onda i objašnjenje "mojim rečima":

Na termin sam davno naišao u knjigama Vesne Krmpotić (nisam bio čitalac "suve" filozofske literature) iz kojih sam razumeo da se radi o opseni, varki koja -- ovde je kopča -- udaljava čoveka od suštine, od spoznaje prave realnosti. Značenja naših pomenutih glagola su "profanija", ali odnose se na besmislen utrošak vremena ili zanošenje, preokupiranost nečim bez primećivanja drugih stvari itd...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:53 23.11.2012

Re: zamajavanje

udaljava čoveka od suštine, od spoznaje prave realnosti.



Hansel Hansel 20:13 23.11.2012

Re: zamajavanje

Je l' može ovo da se stavi u sarmu?

U one prostije može, ali ne znam šta kažu na to domaćice prefinjenog ukusa?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:27 23.11.2012

Re: zamajavanje

Je l' može ovo da se stavi u sarmu?

U one prostije može


nema prostih sarmi
razmisljam razmisljam 21:04 23.11.2012

Re: zamajavanje

Vesna Knežević Ćosić


sve što nije motanje sarme je zamajavanje


И мотање сармица од зеља је замајавање.



Али, вреди.
dragan7557 dragan7557 21:27 23.11.2012

Re: zamajavanje

Hansel:
Značenja naših pomenutih glagola su "profanija", ali odnose se na besmislen utrošak vremena ili zanošenje,

kako onda objasniti funkciju zamajca?

cerski
milisav68 milisav68 21:33 23.11.2012

Re: zamajavanje

razmisljam

И мотање сармица од зеља је замајавање.

To smo i mi zaključili, pošto se ionako sve raspadne.
razmisljam razmisljam 21:38 23.11.2012

Re: zamajavanje

milisav68

To smo i mi zaključili, pošto se ionako sve raspadne.


Еееее, треба знати.
Ма није то проблем, већ што сате утрошиш замотавајући их, а смажу се чим их изнесеш на сто, па ти, некако, делује да је сав труд био узалудан.

П.С. Зато ја правим нешто што зовем сарма а није сарма.
Hansel Hansel 22:31 23.11.2012

Re: zamajavanje

dragan7557
Hansel:Značenja naših pomenutih glagola su "profanija", ali odnose se na besmislen utrošak vremena ili zanošenje,

kako onda objasniti funkciju zamajca?
cerski

Ne mogu ovim objasniti funkciju, nego samo naziv... Etimologija je vrlo zanimljiva i inače, vidite da i ovo "zanošenje" u drugom značenju može da ima vezu s fizičkim zanošenjem, a sve to preko glagola koji su na prvi pogled isti.

Naime, gore nisam označio akcenat, pa ću sada da označim i akcente i da dodam drugi glagol (obratiti pažnju da "novi" glagol nije povratan, nema ono "se" ):

замáјати, зàмајем сврш. некњиж. в. замахати. — [Во] замаја репом, окрете се и оде у шталу. Нуш. Када би приметио да точак застаје, одскочио би и добро би га ударио да га замаје. Богдан.

зàмајати се, -јем се несврш. забавити се, занети се. — Он се беше нешто замајао, али кад нас виде, остави посао. БВ 1909. Била би се замајала око дјеце. Лал.


Bonus:

замајац, -ајца м техн. = замашњак масивни точак за одржавање и регулисање кретања машине, строја. — На осовину је причвршћен точак замајац . . . који има велику снагу. Физ. 3.

замајивати, -ајујем несврш. и уч. в. замахивати. — Руке му снажно замајиваху звоном. Ранк.

замајни, -а, -о који се односи на замах(ај). — Замајна сила [љуљашке] је била толика да . . . девојка хтеде да пролети. Уск.

milisav68 milisav68 22:34 23.11.2012

Re: zamajavanje

razmisljam

Еееее, треба знати.

Ma znamo, i to je gubljenje vremena.
П.С. Зато ја правим нешто што зовем сарма а није сарма.

Red zelja, red nadeva.

Hansel Hansel 22:36 23.11.2012

Re: zamajavanje

Red zelja, red nadeva.

Taman sam to hteo da predložim, što se zamajavati zamotavanjem...
razmisljam razmisljam 22:49 23.11.2012

Re: zamajavanje

milisav68

Red zelja, red nadeva.


Управо.
То кад ме мрзи да испоштујем комплетну процедуру.
Па налијем да огрезне, па на ринглу...
Hansel Hansel 22:56 23.11.2012

Re: zamajavanje

Ех, вас двоје, много сте ме разочарали... Уместо да се овде укључите у филозофију, или макар у етимологију, ви само на клопу мислите!
milisav68 milisav68 23:14 23.11.2012

Re: zamajavanje

Hansel
Ех, вас двоје, много сте ме разочарали... Уместо да се овде укључите у филозофију, или макар у етимологију, ви само на клопу мислите!

Pa gde ćeš veće filozofije od spremanja klope, a i kako da filozofiraš na prazan stomak.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:22 23.11.2012

Re: zamajavanje

мотање сармица од зеља је замајавање

Stalno se pitam: kakva bi tek od ovoga bila sarma...

Hansel Hansel 00:12 24.11.2012

Re: zamajavanje

milisav68
Pa gde ćeš veće filozofije od spremanja klope, a i kako da filozofiraš na prazan stomak.

C, c, c, da nećeš možda da kažeš da ti trebaju i robovi da bi filozofirao (pošto svi znamo da je dokolica majka filozofije)?
zovitemegrunf zovitemegrunf 14:11 24.11.2012

Re: zamajavanje

kad je vec rec o sarmama, smislu zivota i ostalom:



Hansel Hansel 16:52 24.11.2012

Re: zamajavanje

Od Bizetića je ovo sasvim očekivano, ali od Leskovara...

Podsetimo ovde i na čuveni naslov (pesme koju, istina, nisam nikada čuo, ali verujem autorima udžbenika sociologije od pre dvadesetak godina): "Otiš'o si, sarmu prob'o nisi".
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:54 23.11.2012

Pozdrav

Vidim ja već na frtalj komentara da ovde ima dovoljno pametnih, pa da ne kvarim - samo se javljam.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:09 24.11.2012

Re: Pozdrav

Pozdrav


i tebi Gazda, dobrodošao:)
dragoljub92 dragoljub92 12:16 26.11.2012

сав тај матрих

филм
да нје било тог 'философског' увода и још свеисвашта ,сам филм би био добар,овако никако,док сам га гледао,нисам мого да укапирам матрицу која повезује представу за очи и смисао на који се позива.
а ово са компјуктерима, па... има ту нешто ал' још није довољно поткрепљено технолошким могућностима,нисам антипротиван ал нисам ни нешто за.
некако,мислим. као и сваки мали перица, да би остварењем дошло до врло компликованих ситуација.
dragoljub92 dragoljub92 09:59 27.11.2012

100

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana