Planeta

Istorijski raketni obračun IsraPala

Srđan Fuchs RSS / 23.11.2012. u 12:03

jp-missle-articleLarge.jpg

Dok se jevrejsko-arapski sukob približava polako drugom stoleću, ono što se odigralo u prethodnih 8 dana bio je prvi, gotovo isključivo raketno-vazdušni oružani sukob, smatra Njujork tajms. Izraelski ambasador u Americi, Mihael Oren, smatra da se Izrael u ovoj poslednjoj krizi nije sukobio sa Hamasom, već sa Iranom.

 
Ova tema je dosta nezgodna, jer pobuđuje dosta  loših strasti, ljudi se svrstavaju na jednu ili drugu stranu. Moja pozicija je pozicija ljudskosti, "kada čovek strada, i moje je srce rušno", što kaže Momčilo Nastasijević. Sa te strane, osetio sam olakšanje jer je nije došlo do kopnene intervencije, jer bi to izgledalo mnogo gore nego sada. Šta god mislili, izraelska intrevencija je bila pažljivija nego pre 4 godine, u ovoj je bombardovano 10 puta više ciljeva a stradalo je 10 puta manje ljudi. Izraelske anti-raketne baterije su presrele 88% od oko 1500 ispaljenih raketa. U Izraelu se dosta napada Netanjahu jer je pristao na primirje iako se smatra da Hamas nije vojno oražen. Čak je i utisak da je Netanjahu nekako olako pristao na primirje i kao da se odjednom povinovao Obaminoj volji, međutim prema članku Njujork tajmsa, dva lidera su postupala koordinirano.
 
U Izraelu i Palestini je došao dan posle. Većina mojih ljudi živi u ugroženim područjima na jugu zemlje: Rišon Lecion, Ašdod, Berševa. Mama mi živi u Aškelonu, u prvom gradu sa izraelske strane, 7 km udaljenom od granice se Pojasom Gaze, i mestu koje je pretprelo najveći procenat od 1500 raketnih napada iz Gaze. Svi osim mame, koja je tradicionalno miroljubiva Banaćanka, svedoče o javljanju novog sentimenta kojeg do sada nisu imali - mržnju u svojim srcima prema ratnicima Džihada. Mama je poslovično srećna što može ponovo da izlazi iz kuće i švrćka se po ovom mediteranskom gradiću.  Ova mržnja kod mojih ljudi, i nova simpatija koja se prema ratnicima Džihada rodila u Palestini zbog otpora je, mislim, najgora moguća posledica 8-odnevnog sukoba između Izraela i Palestine.
 
molim vas da komentarišete smireno, sve komentare tipa, "mlada partizanka bombe bacala", ekstatične, nerazumne, inicirajuće strasti ću uklanjati bez objašnjenja. hvala. 


Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 13:16 23.11.2012

Pozdrav Srki druze

Bas citam novine ovih dana i razmisljam kako si i kako ti je porodica tamo.

zraelske anti-raketne baterije su presrele 88% od oko 1500 ispaljenih raketa.

Je l' ovo onaj sistem sto si mi pricao, sto kosta vise miliona po jednom ispaljivanju? Ako se dobro secam racunice, 1500 presretanja je oko milijarde?

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:51 23.11.2012

Re: Pozdrav Srki druze

alselone
Bas citam novine ovih dana i razmisljam kako si i kako ti je porodica tamo.

zraelske anti-raketne baterije su presrele 88% od oko 1500 ispaljenih raketa.

Je l' ovo onaj sistem sto si mi pricao, sto kosta vise miliona po jednom ispaljivanju? Ako se dobro secam racunice, 1500 presretanja je oko milijarde?



(Dok se Srki ne javi) čuo sam na NPR-u pre neki dan da raketa na tom iron dome-u košta oko 60 soma dolara. Malo li je na ovu skupoću? Inače, primetio sam neku opsesiju u ovdašnjim (američkim) medijima tim raketnim sistemom, nije mi baš najjasnije zbog čega. Otprilike kao što je bilo sa onim Patriot-om, koji je korišćen za vreme zalivskog rata. Bio je neki profa na ETF-u tada, od milošte zvan Zli Poručnik, koji je predavao Telekomunikacije, i bio je totalno oduševljen vojnom supremacijom Izraela, tako da je na času do u detalje opisivao kako radi taj sistem (Patriot).

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:32 23.11.2012

Re: Pozdrav Srki druze

istina, Cenjeni Sude, ali to i nije tako mnogo kako se čini, 1/150 godisnjeg inkama tvojih kolega iz hajteka, odnosno 1/10 mojih kolega iz turizma. ta stvarčica, uvezena iz Amer'ke, olakšala je san mojoj mami prethodne nedelje...
alselone alselone 21:54 23.11.2012

Re: Pozdrav Srki druze

Srđan Fuchs
istina, Cenjeni Sude, ali to i nije tako mnogo kako se čini, 1/150 godisnjeg inkama tvojih kolega iz hajteka, odnosno 1/10 mojih kolega iz turizma. ta stvarčica, uvezena iz Amer'ke, olakšala je san mojoj mami prethodne nedelje...


Naravno, sigurnost nema cenu. Nisi me dobro razumeo, nisam mislio nista pezorativno, samo caskam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:32 24.11.2012

Re: Pozdrav Srki druze

nisam ni ja, bolan, stvarno, to su sigurno neki gremlini koji grickaju kablove ne bi li ostetili valjanost protoka misli...
gorstak92 gorstak92 14:04 23.11.2012

Ispod šlema mozga nema

Drevna istina

Proteći još mnogo vode i bajtova dok se ljudi ne opamete i dohakaju alavim vladarima.
blogovatelj blogovatelj 15:18 23.11.2012

Re: Ispod šlema mozga nema

Proteći još mnogo vode i bajtova dok se ljudi ne opamete i dohakaju alavim vladarima.


Nece dohakati. Vise milenijuma im ne dohakavaju, zasto bi ubuduce bilo drugacije?

gorstak92 gorstak92 15:55 23.11.2012

Re: Ispod šlema mozga nema

Nece dohakati. Vise milenijuma im ne dohakavaju, zasto bi ubuduce bilo drugacije?

Jbga, uvek sam bio optimista.
Računao sam da je sad tu internet pa da široke narodne mase mogu da se samoobrazuju, međusobno komuniciraju i skapiraju šta im vladari rade.

Mada, kad pogledam koliko Ameri imaju svojih vojnika po belom svetu, a svi oni sa e-mail adresama, sajtovima... kamere na šlemovima... satelistski navođenim šta god... i vikiliksima
+ ona prošlonedeljna orgijanja po Hrvatskoj
izgleda da moja internet teorija baš i ne drži vodu.

Ne još, ali vremenom...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:23 23.11.2012

Re: Ispod šlema mozga nema

gorstak92
Nece dohakati. Vise milenijuma im ne dohakavaju, zasto bi ubuduce bilo drugacije?

Jbga, uvek sam bio optimista.
Računao sam da je sad tu internet pa da široke narodne mase mogu da se samoobrazuju, međusobno komuniciraju i skapiraju šta im vladari rade.

Mada, kad pogledam koliko Ameri imaju svojih vojnika po belom svetu, a svi oni sa e-mail adresama, sajtovima... kamere na šlemovima... satelistski navođenim šta god... i vikiliksima
+ ona prošlonedeljna orgijanja po Hrvatskoj
izgleda da moja internet teorija baš i ne drži vodu.

Ne još, ali vremenom...



Da, posle eventualnog pada neke komete, ono malo preostalih ljudi bi mozda pokusalo da udruzenim snagama izgrade neko novo drustvo...Kako sada izgleda, ljudskom rodu nema spasa. Covek je, na zalost, coveku vuk.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:25 24.11.2012

Re: Ispod šlema mozga nema

gorstak92

Jbga, uvek sam bio optimista.
Računao sam da je sad tu internet pa da široke narodne mase mogu da se samoobrazuju, međusobno komuniciraju i skapiraju šta im vladari rade.

Mada, kad pogledam koliko Ameri imaju svojih vojnika po belom svetu, a svi oni sa e-mail adresama, sajtovima... kamere na šlemovima... satelistski navođenim šta god... i vikiliksima
+ ona prošlonedeljna orgijanja po Hrvatskoj
izgleda da moja internet teorija baš i ne drži vodu.

Ne još, ali vremenom...


nije sve baš tako, imaš i vladine i nevladine instalacije, mada su i nevladine na kraju krajeva ipak nekoj vladi priklonjene, ali dobro. radio sam sa jednom američkom nevladinom organizacijom pre par nedelja, odnosno ameri spajaju dve organizacije, jednu jevrejsku, drugu arapsku, žene, u borbi protiv raka dojke. sve se odvijalo u arapskom sektoru grada.

kada smo kod vlada, Noamov intervju, pravo mesto za prodiskutovati i taj stav.

Čomski je rekao da Sjedinjene Američke Države decenijama otvoreno podržavaju Izrael, te da "zatvaraju oči pred napadima snaga te države na Gazu".

"Amerika ne samo da podržava, nego i direktno učestvuje u izraelskim napadima na Gazu. Ti napadi se izvode oružjem iz SAD-a i uveliko zavise od ekonomske, vojne i diplomatske podrške SAD-a"”, kazao je ovaj eminentni američki intelektualac.

Čomski je istakao i da "Izrael ne bi mogao ništa učiniti na Bliskom Istoku sve dok ne dobije odobrenje političkog establišmenta SAD-a".


s druge strane, moj utisak je da je upravo amerika bila ta koja je sprečila goru pogibiju sada.

"To je tako sve od 1967. godine. Izrael ne može učiniti mnogo bez odobrenja SAD-a. Jer, kada Amerika naredi da neka operacija može biti okončana ili da uopšte ne bude pokrenuta, Izrael se onda pokorava. Naravno, postoje i izuzeci, ali ovo je pravilo koje smo do sada imali priliku gledati na terenu", istakao je Čomski.


istina, ja bih dao i levu i desnu pretkomoru da srbiju dovedemo u ovu situaciju.

On dalje tvrdi da bi takva politička strategija SAD-a mogla rezultirati "povećanjem mržnje, nepoverenja i straha između muslimanskog i zapadnog sveta". “Zaista, postoji izgledna mogućnost da takav globalni pristup SAD-a proširi antagonizme, mržnju, te produbi ionako duboke tenzije između muslimanskog i zapadnog sveta”, tvrdi Čomski.


kao sto sam potvrdio iz ličnog primera na terenu, ovo sto Noam navodi kao jedinu strategiju Amerike, nije jedina strategija, ali ova o kojoj on govori je najproblematičnija i, samim tim, najpogodnija za kritiku.

Takođe, on dodaje da SAD uopšte ne obraća pažnju na mišljenja i stavove drugih naroda u svetu. "Ako pogledate kroz istoriju, videćete da Amerika, kao i većina ostalih imperijalističkih sila, ne mari mnogo za javno mjenje u svetu, sve dok je javnost pod strogom kontrolom političkih struktura”, smatra Čomski


ovaj stav je za diskusiju. moja iskustva sa amerima su različita, neki slušaju sa pažnjom drugačije stavove, i reaguju na njih slaganjem ili ne. drugi ameri, opet, ne slušaju ništa i boli ih uvo za sve; stvar nije monolitno jednoobrazna, ima ovakvih i onakvih amera. verovatno je tako i sa vlastima, ima i ovakvih i onakvih, kakav narod, takva vlast.


On napominje da poslednji napadi na Gazu nisu ništa novo jer se slični napadi već godinama odvijaju pred očima sveta. Prema njegovom mišljenju, u napadima indirektno učestvuje i Amerika. "Već decenijama SAD i Izrael čine neprestane napade protiv naroda Gaze, generalno protiv Palestinaca. Samo se priroda napada menja, zavisno od okolnosti na terenu", objašnjava Čomski.

Prema njegovim rečima, poslednji napadi Izraela na Gazu najbolji su dokaz terorističkog režima koji "ne dozvoljava svom neprijatelju prostor za egzistenciju", zbog čega se, kako dodaje, situaciju u kojoj se nalazi Gaza može uporediti sa životinjom u kavezu.

"Kada životinja u kavezu više ne može izdržati kaznu, pa podigne glavu, napad na nju eskalira. To je bio slučaj sa ranijim, ali i aktuelnim napadima Izraela na Gazu. Izgovor Izraela je da životinje čine kriminalna dela. To je možda nekada i istina. Ali, to bi bilo isto da ste partizanima prigovarali što su se suprotstavili nacistima ili Mađarima što su se oduprli sovjetskoj invaziji”, ocenio je Čomski.


ovo je, Noame, da prostiš, najobičniji bulšit. ovo meni, generalno, i smeta kod Noama, čovek je toliko apsorbovan u kritiku američkog globalnog ponašanja, iz svoje udobne gajbe u Bostonu, ili de li je, da kriminalno ponašanje druge strane, suprotstavljene americi, ni ne primećuje. recimo, u knjizi "novi militaristički humanizam", gde kritikuje bombardovanje srbije, čovek niti jednom jedinom rečju ne pominje krimi-ponašanje miloševićevog režima. ništa, nula, nada, efes, nulj. kao da miloške nije postojao. "možda je nekada i istina", ali da nije amer'ke, ne bi ni miloške tako, siroma?! i džihad, siguran sam, nije fenomen izazvan zapadnim pristupom i ponašanjem. džihad, takođe globalni fenomen, postoji i postojao bi i da nema zapada. druga stvar, koja govori o zapadnoj kulturi, je ta da Noam živi na istom zapadu i otvoreno govori na način na koji govori. voleo bih da ode kod batjuške putina ili brata ahmedinedže, i da vidim da li bi protiv njih smeo tako da talasa. upravo sam sa ovakvim stavovima i želeo da diskutujem. imam neki utisak da Srbija, odnosno barem onaj njen deo s kojim se i sam identifikujem, pomodarski levičari, ne razmišljajući uopšte o sadržaju tog pomodarstva.

Čomski je povukao i paralelu između uloge međunarodne zajednice u Gazi danas, odnosno u Bosni i Hercegovini 90-tih.

"Ova dva slučaja su vrlo različita po svom karakteru. Ali, nakon dešavanja na Balkanu i u ostatku sveta termin 'međunarodna zajednica' izgubio je svoj smisao i postao beskoristan. To je postao iskrivljen termin, ponajviše zbog političkog delovanja SAD-a i onih koji se slažu s njima", istakao je ovaj ugledni američki profesor za agenciju Anadolija.


ovo je tačno, ali opet, neka profesor pređe da živi na Istok, recimo u Peking, Moskvu ili Teheran, a može i u Gazu, kod Hamasice, i neka radi što radi, samo protiv svojih domaćina upereno, baš bih voleo da vidim rezultat. činjenica da on normalno i nesmetano radi ipak govori ponešto o američkom pristupu, odnosno o njihovoj filozofiji građanske slobode. ne bih stvarno menjao Ameriku za pet ovih simpatičnih istočnih državica i njihovih društvenih uređenja. ne razumem zašto je to u Srbiji problem, i čemu ovo revolucionašenje, stvarno, najiskrenije.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:44 23.11.2012

Posledice

Ova mržnja kod mojih ljudi, i nova simpatija koja se prema ratnicima Džihada rodila u Palestini zbog otpora je, mislim, najgora moguća posledica 8-odnevnog sukoba između Izraela i Palestine.


Uz trenutne gubitke ljudskih života, ova je najgora, indukuje nove i nove pogibije. Lično, malo više razumem Izrael nego Palestince ali mi je više nego jasno da stvari nisu crno bele. Pre ili kasnije, moraće da sednu i da se dogovore.

P.S. Tebi i svima tamo želim svako dobro i da što pre iza vas ostanu svi mogući ratni sukobi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:28 24.11.2012

Re: Posledice

aleksandarkarisik


Uz trenutne gubitke ljudskih života, ova je najgora, indukuje nove i nove pogibije. Lično, malo više razumem Izrael nego Palestince ali mi je više nego jasno da stvari nisu crno bele. Pre ili kasnije, moraće da sednu i da se dogovore.

P.S. Tebi i svima tamo želim svako dobro i da što pre iza vas ostanu svi mogući ratni sukobi.


hvala, i hvala bogu da ima kod nas i ljudi poput tebe. :)


omega68 omega68 17:27 23.11.2012

Primirje?

Šta kaže advance?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:55 23.11.2012

kisindzer

Nije vezano za ova raketiranja alijeste za Izrael
(ako komentar nije u redu, brisi)

Vec neko vreme nameravam da te pitam pa evo prilike

Sta je sa izjavom Kisindzera da za 10 godina Izraela nece biti

Da li je on to stvarno izjavio ili su prevodioci bili malo kreativniji, i ako jeste cemu ti to pripisujes?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:38 23.11.2012

Re: kisindzer

ma bre, ti si medju top tri komentatora ovde, nisam u fazonu brisanja, i ne smetaju mi suprotstavljani stavovi, ako su normalno artikulisani. naprotiv, normalan sistem opstaje na pozitivnoj kritici. ovo zvuci kao komunjarski flop, ali vraticu se kasnije kada mi se sinak skine s kompa, posto je on u fazonu igrica, a ovo je njegov sat.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 23.11.2012

Re: kisindzer

Bolje da ovo nisi rekao, sad mi frka da ne pokvarim utisak :)
Malo se salim ( a malo i ne)

Inace, ovo sa Kisindzerovom izjavom shvati iskljucivo kao pitanje, nikako stav, posebno ne suprotstavljeni stav, pa ako te ne mrzi da pises ( i ako te sinak pusti da pises:) rado cu procitati sta mislis o ovome.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:35 24.11.2012

Re: kisindzer

prelistao sam par stranica na netu, i neke reakcije američkih blogera.

prvo, izjava nije nigde potvrđena od strane kisindžera samog, već je neka senzacionalističarka-novinarka to objavila kao da je njoj kisindžer rek'o. najracionalnije deluje kao da je kisindžer ispalio to kao fright-technique - ako je uopšte ispalio, da bi zastrašio neodlučne jevrejske birače i uputio ih da glasaju za romnija. crnogorci kvotuju svoj tekst sa nekakvog sajta vestinet.rs, gde ja nisam našao tekst, a sam sajt deluje takođe senzacionalistički i piše onako, polu-gluposti, polu-istine. i crnogorski i srpski sajt deluju neozbiljno, pazi, oni znaju sve o tajnim službama, zaverama, 70 milijardi dolara budžet 16 američkih tajnih službi?

grenmaz en frogz, matori, komunjarski flop, lepo rekoh u startu.

za budućnost izraela, ne znam. ja sam tamo laburista kao što sam ovde demokrata, ali je labur propadnut zasad, delimično spoljašnjim uticajima (hint: Rabin-Đinđić), delimično sopstvenim zaslugama (hint: Peres-Tadić). ali, recimo, da uzmemo taj strah kao moguć scenario, da se suniti i šiiti ujedine pod štitom Islamske Republike Irana - suniti, bajdvej misle za šiite da su sektaši, ali dobro, da uzmemo da se ujedine u džihadu sa zajedničkim ciljem, da razore "cionističku tvorevinu" - pazi, ta ekipa uopšte ne upotrebljava naziv zemlje kada nam se obraća; To neće stati na izraelu. tako da, lično ne verujem u taj scenario. a da li će se amerika okrenuti nekada od izraela, to ne znam, izrael do sada nije bio glup u diplomatiji, tako da ne vidim što bi iznenada postao glup. ako se tako nešto i desi, blogeri b92 će biti prvi da to saznaju, tojest, ako me poživi Alah dotle.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:00 24.11.2012

Re: kisindzer

prvo, izjava nije nigde potvrđena od strane kisindžera samog, već je neka senzacionalističarka-novinarka to objavila kao da je njoj kisindžer rek'o.


To mi deluje i nekako najlogicnije.

Hvala
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:01 24.11.2012

Re: kisindzer

"Biti neprijatelj Amerike je opasno, biti saveznik Amerike je pogubno"

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:38 26.11.2012

Re: kisindzer

znaci, smatras da je izrael u zabludi i da amerika manipulise njime da bi ga se resila zrtvovanjem drzave na kraju, i egzekucijom velikog broja azijata? interesantna ideja.
Goran Vučković Goran Vučković 23:44 24.11.2012

Sad malo da analiziramo Rona Pola

Izraelski ambasador u Americi, Mihael Oren, smatra da se Izrael u ovoj poslednjoj krizi nije sukobio sa Hamasom, već sa Iranom.


Interesantna analiza Čomskog - može sad analiza Rona Pola? On, koliko se sećam, nije levičar.

Ron Paul Dissents on House Bill for Unlimited Military Aid for Israel

The bill passed by a vote of 411-2 with 9 members voting “present.” The two “No” votes were cast by Texas Congressman and Republican presidential candidate Ron Paul and Congressman John Dingell (D-MI), former Chairman of the House Energy and Commerce Committee and the longest currently serving member of Congress.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:54 26.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

zanimljiv je ron pol, mislim da je prvi put neko ko se pojavio izvan opstih okvira, i normalno je da se neko pojavio u americi ko je postavio ovakva pitanja. koliko moze da se prosudi iz medija, deluje kao da je obama usvojio neke polove stavove. u svakom slucaju, ja da sam na mestu izraelskih policy autora bih vrlo ozbiljno promislio javljanje ove nove politicke ideje u okviru republikanske partije, umesto bespogovorne poslusnosti bibijevom i libermanovo autoritarizmu.

nije nemoguce, istorijski posmatrano, da se imperija okrene od saveznistva sa izraelom. tu dolazimo do onoga sto si ti pominjao ranije da izrael nije nisto drugo do eksperimentalno polje zapadnih sociopolitickih ideja, samo sto nisam shvatio tada da li si mislio da smo unapred otpisani pokusni kunic, ili samo eksperiment koji se oteo kontroli.

ali dobre ideje, korisne.
Goran Vučković Goran Vučković 14:49 26.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

Pogrešan taster i ode pet paragrafa komentara u vetar.

Hvala u svakom slučaju na podsećanje da naručim ovu knjigu.

Drago mi je što ti se mama dobro drži i želim vam oboma (a i svima ostalima tamo) sve najbolje i (u kontekstu ideja Nasima Taleba o iluziji kontrole) puno sreće.

E da, kod Lambrosa ne mogu da pišem, ali sam preporučio Ledin komentar i prilično se slažem sa Aleksandrom po pitanju Kondelove "odbrane". Kakav gadan pajac.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:24 27.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

napisi neki dajdzest kada procitas bloubek, posto ja nemam vremena od drugih stvari.

ali znas sta je jos cudno, da ako ogranicimo komentare na pristojan razgovor, bez "ti si glup jer si... ovo/ono", "ne, ti si glup, jer si ... ovo/ono" i "poljubi mi guzicu" (nije da ne bih voleo da poljubim par guzica, no dobro :) ), ljudi kao da ne znaju da kontrolisu svoju emocije u ovoj prici, barem ne umeju da ih kontrolisu na drugi nacin od onoga kako rade u zbilji, pa i ne pricaju. tako i Njanja, koja je simpaticna jer sama priznaje da u realnosti ne bi smela tako nesto da kaze. poenta je, mislim, da se nivo razgovora dovede dotle kako bismo razgovarali u realnosti. ovako, nesto se mangupiramo u ovoj realnosti jer nas od pesnice ili dlana sagovornika deli citav kibernetski prostor i dva ekrana, dok smo u onoj izvan ekrana pokunjeni i bojazljivi.

nisam pratio kondela, samo reagujem na netacne stvari. a opet, i to je dosadno jer nema suprotstavljenih stavova posto su, kako razumem, suspendovani.
Goran Vučković Goran Vučković 11:06 27.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

napisi neki dajdzest kada procitas bloubek, posto ja nemam vremena od drugih stvari.

Za sad da naručim, pa se nadam da ću da stignem da pročitam kad-tad

ljudi kao da ne znaju da kontrolisu svoju emocije u ovoj prici, barem ne umeju da ih kontrolisu na drugi nacin od onoga kako rade u zbilji, pa i ne pricaju.

Napisao sam stvarno dosta teksta i nekako stisnuo ctrl-r ili šta već - i posle mi se nije ponovo. U najkraćem (pomenuh Taleba), mislim da istorijski procesi sadrže puno u suštini slučajnih i teško predvidljivih efekata čak i relativno malih akcija u nekim lancima događaja - i mi živimo sa posledicama akcija naših roditelja ili starijih generacija a naša deca će sa posledicama naših. Šta je u toj priči dobar a šta loš potez - naša deca ili unuci će znati, a mi pipamo po mraku, čas proklinjući i podsmevajući se akcijama naših roditelja i predaka, čas diveći im se.

ovako, nesto se mangupiramo u ovoj realnosti jer nas od pesnice ili dlana sagovornika deli citav kibernetski prostor i dva ekrana, dok smo u onoj izvan ekrana pokunjeni i bojazljivi.

Lambros ima istoriju prostakluka i (pokušaja) uvreda prema meni - ja sam se trudio da mi prostakluci i uvrede ne budu svrha komunikacije, kako juče, tako ni ranije. Ali kako prokomentarisati kad članak onog pakistanskog novinara, redak (čini mi se) primerak teksta iz islamskog sveta u kome se Jevreji kao narod uzimaju za pozitivan primer i ukazuje na suštinske akcije koje treba uraditi tamo gde ima resursa/mogućnosti - Lambros uzme, ignorišući sve moguće istorijske kontekste, kao "dokaz nadmoćnosti" i način za biranje strana u konfliktu između hi-tech militarizovane države i potomaka rasteranih ratara i pastira, koji (u Gazi) ni maslac ne mogu da dobiju u većim komadima, pa da naprave neki mali biznis prerade hrane, nego samo u malim pakovanjima, da žive od pomoći spolja? Šta je njihov izbor? Da se uzdaju u boga svojih predaka i budu pion u lokalnim strategijama neprijatelja države koja ih tlači zato što se od povlašćenih razlikuju jer nisu ni Sefardi ni Aškenazi, nego oni koji su ostali - i koja ima neograničenu vojnu i materijalnu podršku vojne super-sile u mnogo široj regionalnoj igri.

A što se tiče pesnica i šamara - ima ono kad je Norman Majler udario Gora Vidala, pa je Vidal prokomentarisao da je Majler iscrpeo argumentaciju. Osim toga, čini mi se da Lambros ima nešto veći problem tog tipa od mene, sa onima koji mnogo manje deklarativno zastupaju slobodu govora i nenasilje.

nisam pratio kondela, samo reagujem na netacne stvari. a opet, i to je dosadno jer nema suprotstavljenih stavova posto su, kako razumem, suspendovani.

Tebi je dosadno a kod Lambrosa provod... ne znam tačno šta si očekivao - ti, a posebno tvoja mama (s obzirom na mesto boravka), koji ste tamo, pretpostavljam, došli kada je u Srbiji bilo najdublje sranje, živite posledice svih tih strategija i taktika, pobeda i strateške dominacije, etničke čistoće Aškenazija i Sefarda u odnosu na braću koja su ostala - šta imam da poručim tvojoj mami koja je došla i postala talac u nečijem, u suštini tuđem, ratu? Za razliku od toga, Lambros sa Azurne obale "nosi kapu sa tri roga i bije bitku protiv Boga", klasifikujući religije prema tome kako se odnose prema homoseksualnosti - i onda kad mu ed_novipazar kaže kako to u stvari izgleda i odgovori šta je smisao određene sure - ume samo da saspe gomilu uvreda. A Kondel podilazi onom najgorem u britanskom društvu, raspirujući mržnju prema nekih 4-5% svojih sugrađana, koji su se uglavnom rodili i odrasli u Britaniji i imaju sigurno mnogo više zajedničkog sa svojim sugrađanima u Britaniji nego sa nekim svojim dalekim rođacima po Pakistanu i Bangladešu - osim boje kože i religije (od koje - mislim anglikanske - je u Britaniji ostala uglavnom samo forma, koliko sam mogao da primetim). I urla o propasti sveta kad se ta ista grupa u zemlji u kojoj se pravo rešava principom presedana, pozove na presedan Beth Din sudova i organizuje svoje parnice po svojim religijskim načelima, za strane u parnicama koje ih prihvataju?

Šta bi ti meni preporučio da uradim, osim da tebi i tvojoj mami poželim sreću, a onom da kažem da je glupson?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:53 28.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

nije ona talac. njoj lepo tamo. u srbiji je imala samo teške uspomene, muž inžinjer dobio rak od nerviranja komunizmom (u stvari, interesantno, taj muž njen koji bi jedini mogao da se klasifikuje ko Čivas među nama, njega bolelo uvo za Izru, Beograđanin šminker bio...), sin poginuo od posledica kontakata sa zverima po ratištima, neimaštinu, moždani udar, možda rak,

a tamo more, sunce, prvoklasna medicinska zaštita, ruskinje ortakinje, mir (od burnih osećanja) i more koje leči dušu i umiruje osećanja, mnogo mora. nismo mi jadni taoci, mi smo tamo svojevoljno jer nam je izrael dao život i solidna primanja u momentu kada smo ga izgubili u srbiji.

i koja ima neograničenu vojnu i materijalnu podršku vojne super-sile u mnogo široj regionalnoj igri.


daj ovo malo, za stidljive liberale sa jeftinim ulaznicama, kakva je to šira regionalna igra, zašto je vojna supersila tu, ako je sve mirno i potaman i samo je izrael kost u grlu inače krajnjem miru?
Goran Vučković Goran Vučković 14:28 28.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

nije ona talac. njoj lepo tamo. u srbiji je imala samo teške uspomene, muž inžinjer dobio rak od nerviranja komunizmom (u stvari, interesantno, taj muž njen koji bi jedini mogao da se klasifikuje ko Čivas među nama, njega bolelo uvo za Izru, Beograđanin šminker bio...), sin poginuo od posledica kontakata sa zverima po ratištima, neimaštinu, moždani udar, možda rak,

a tamo more, sunce, prvoklasna medicinska zaštita, ruskinje ortakinje, mir (od burnih osećanja) i more koje leči dušu i umiruje osećanja, mnogo mora. nismo mi jadni taoci, mi smo tamo svojevoljno jer nam je izrael dao život i solidna primanja u momentu kada smo ga izgubili u srbiji.

Pa u suštini ja sam i rekao da ste se preselili kada je u Srbiji bilo najgore (nisam znao za ove detalje oko oca i brata - žao mi je što se to tako razvilo - nadam se da ti imaš više gena na mamu, što se tiče tog medicinskog aspekta). Što se tiče termina "talac" - to je termin koji obično koristim da objasnim kako je bilo u Beogradu na proleće 1999. Gledaš šta se dešava, sklanjaš se koliko možeš - i nadaš se da će se sve dobro završiti.

Ali ok - pretpostavljam da shvatam šta hoćeš da kažeš - to je sve u paketu. Nadam se i dalje da nije besmisleno poželeti sreću.
daj ovo malo, za stidljive liberale sa jeftinim ulaznicama, kakva je to šira regionalna igra, zašto je vojna supersila tu, ako je sve mirno i potaman i samo je izrael kost u grlu inače krajnjem miru?

Kontrola Bliskog Istoka (pre svega rezervi nafte). Pritisak na Iran (koji je bio prvoklasni blowback, da iskoristim onaj termin iz knjige - još nije stigla, ali sam dobio novog Taleba juče). U nekoj ironiji sudbine ono što je Iran (od relativno skora, čini mi se, u kontekstu stogodišnje istorije konflikta) Palestincima, to je otprilike US Izraelcima. U oba slučaja se priča kako "oni drugi" hoće da ih uklone, čini mi se - ali znaš... faktičke granice se konzistentno pomeraju uglavnom, a na duži rok isključivo - na jednu stranu. A supersila nije samo tu nego retko gde nije, samo su ovde ulozi viši. Ali ti to odlično znaš - tako da ostatak možeš i sam da objasniš "stidljivim liberalima sa jaftinijim ulaznicama".

EDIT: Evo poštar ubaci nešto ranije Džonsonovu knjigu

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

boze, vucko, kako tebe neko moze da banuje? ne razumem, zaista.
ti si najpacifistickiji i najpristojniji bloger na B92! bez zezanja. treba ti dodeliti status nebanjivog :)

sad cu da organizujem neki pokret....
Goran Vučković Goran Vučković 12:33 29.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

sad cu da organizujem neki pokret....

Međunarodno priznanje Vučka kao posmatrača na Lambrosovim blogovima na generalnoj skupštini stanara

Lambros se žestoko izglupirao svojim sukobom sa Gospodarom Muva na poslednjem blogu, ali srećom su tu bili Leda i Apostata da daju malo konteksta. Inače sam se razmišljao da napravim još jedan blog na koji bih temom pozvao tu vrstu komentatora (računajući i na Bojana, možda Eda Pazarca i druge) - ali me posao gazi ovih dana i ne stižem. Radni naslov je bio "Biciklistička staza" a motiv jedan komentar Roberta Fiska iz "Velikog rata za civilizaciju" o Hadži Aminu Al Huseiniju:

Merely to discuss his life is to be caught up in the Arab-Israeli propaganda war. To make an impartial assessment of the man's career-or, for that matter, an unbiased history of the Arab-Israeli dispute- is like trying to ride two bicycles at the same time.

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

treba da napises taj blog, al da ga nazoves jednostavno i atraktivno - PRAVDA ZA VUCKA ili VUCKO NEBANLJIVI :))))))
Goran Vučković Goran Vučković 14:39 29.11.2012

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

treba da napises taj blog, al da ga nazoves jednostavno i atraktivno - PRAVDA ZA VUCKA ili VUCKO NEBANJIVI :))))))

Loš dan?

Re: Sad malo da analiziramo Rona Pola

los dan je suvise blago. mora da bude nesto catchy. i obavezno velikim, masnim slovima

PS moram da se editujem mislim da je pravilno nebanljivi, izvinjavam se

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana