B92 Blog    Članovi    Dejan Restak    Heroji danas

Dejan Restak
17:23
ČET
07
FEB

Heroji danas

Ovo ne smete da propustite !!! 
Zato ga prenosim i na blog pored toga sto smo ga stavili i na centralno mesto na naslovnoj sajta. Radi se o dvostrukom herojskom delu. Jedno je delo porodice Marinović koje je tema ovog kratkog dokumentarca, drugo je samo autorsko delo mojih kolega Dušana Čavića i Šaponje. Duboko im se svima divim zbog ovoga.

Da li ima konkretnijeg primera humanizma, patriotizma, nacionalne solidarnosti, građanskog morala, čega još ? Velika lekcija za manje od 5 minuta svima koji bi hteli o tome da nas uče drugačijim metodama.





Komentari (146)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

andjelija  17:31 07.02.2008
Preporuka: 5

i od tebe napokon

#Link  Replika: 3
nesto pametno.

divan gest, svaka cast ovim ljudima na nesebicnosti sto pruzaju. klinci su kao secer :)
ovakve situacije treba vise medijski pokrivati. probaj da uguras na tv ako moze
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  17:37 07.02.2008
Preporuka: 2

Re: i od tebe napokon

probaj da uguras na tv ako moze


pa vidis da je bilo u jutarnjem, to je prvo sto sam video nakon budjenja.
ja sam im odmah pisao da se kandiduje za sve postojece oskare.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  18:15 07.02.2008
Preporuka: 1

Re: i od tebe napokon

Dejan Restak

probaj da uguras na tv ako moze


pa vidis da je bilo u jutarnjem, to je prvo sto sam video nakon budjenja.
ja sam im odmah pisao da se kandiduje za sve postojece oskare.




bilo i u 4.
divno.
kakvi ljudi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  20:26 07.02.2008
Preporuka: 1

Sjajno!

Vidite, u društvu u kojem već odavno ne postoji čak ni ona elementarna solidarnost (gotovo da jedva da postoji samo društvo) ovakvi primeri jesu: kuriozitet, čudo, etc...etc...
Ustvari, porodica Marinović primer je one i onakve Srbije kakvu bi, da je sreće, pameti, i političke zrelosti – trebali da stvorimo, ili trebali da stvaramo, svejedno.

Ovako, ovo je jedan sjajan, pozitivan primer – i super je što je bilo u Jutarnjem programu B92 (pošto sam prilog video a Jutarnji zbog posla ne gledam – mislim da je bilo i u nekim vestima) a Dejan bi, ako je u njegovoj moći, mogao da apeluje da se o ovom primeru napravi i jedna posebna emisija...

Dirljivo, sjajno, ... šta reći...


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
VanjaGator  17:36 07.02.2008
Preporuka: 2

preporuka i po!

#Link  Replika: 1
Aplauz i za porodicu Marinović i za D&D.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  17:41 07.02.2008
Preporuka: 2

Re: preporuka i po!

Najzad nesto lepo , bravo , ima nade za ovaj svet. ))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  17:40 07.02.2008
Preporuka: 3

svaka chast ovim ljudima,

#Link  Replika: 10
al chekaj, zar ne postoji socijalno, ngo za ljudska prava, ministarsvo chija su oni nadleznost,...halo bre , jel vishe ovakvisluchajevi, koji treba nekim sluzbama koje za to primaju platu da budu pokriveni, trebaju da se reshavaju kao neverovatni pristup pojedinca.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  17:50 07.02.2008
Preporuka: 2

Re: svaka chast ovim ljudima,

zar ne postoji

angie, zamalo da te pitam gde ti aman zivis, pa se setila :)))

to su opsta mesta, ali ovo, ovo sto ovi ljudi rade - e, to je posebno mesto.
svaka im cast.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  17:51 07.02.2008
Preporuka: 3

Re: svaka chast ovim ljudima,

ovi ljudi su nevidjeni, to je toliko jednostavno i toliko lepo i dobro, da sam ostala bez reci.
evo me cmizdrim pred kompjuterom.
ovi ljudi su zakon!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  17:53 07.02.2008
Preporuka: 3

Svo poštovanje!

Zlatne duše.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  17:55 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: svaka chast ovim ljudima,

to da im je svaka chast- to nije sporno i vishe od toga-mene samo nervira ne reshavanje takvih problema od onih koji su za to i postavljeni-shta je ovo Avganistan, ona naselja kartonska i izbeglichki sluchajevi skroz zaboravljeno.

Dobro ne zivim sada tamo, al kakve veze ima, pa je l to ima opravdanje/

A pravo da ti kazem, to pitanje, a gde ti zivish me nevidjeno nervira, ono kao da daje legitimitet nekim loshim stvarima, jer prosto bi trebalo da se podrazumevaju, jer mi eto, drukchiji od celog sveta, mi eto to tako, pa se tolerishe.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  18:02 07.02.2008
Preporuka: 3

Re: svaka chast ovim ljudima,

kakvi ljudi, čoveče!!!!!!
nema tih reči.....
volim
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  18:23 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: svaka chast ovim ljudima,

to pitanje, a gde ti zivish me nevidjeno nervira

daklem, nervira i mene jer je postalo fraza koja zapravo znaci svasta. upravo to ti i kazem - zamalo :). meni na dusu.

a sta mislis, npr, cime se bavi mister Loncar, ministar prosvete, trenutno? a) prosvetom, b) Kosovom?
pazi, taj i njegovi direktno rade o pameti mom rodjenom detetu, a ja sam nemocna da bilo sta uradim. covek ne mora ni da zaviri u krajnju bedu da bi video gde smo. i nista nicemu ne daje legitimitet. i ne znam sta da radim, ni sta da kazem, da bi bilo smisleno. tako da - ne uzimaj mi za zlo.

uostalom, ti si i dalje i.m.d. (ne moram pred svima :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  18:34 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: svaka chast ovim ljudima,

ministar lonchar pishe neki ekspoze naruchen od koshtunijea a o kosovu- to radi ministar prosvete.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  19:08 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: svaka chast ovim ljudima,

Valjda je u pitanju ministar socijalnog staranja, mada bi i Lončar mogao da bar obezbedi besplatne knjige.

No svejedno, ovakvi ljudi mi daju nadu da civilizacija nije osuđena na propast.

Preporuka g.Restak.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Pedja Rafailovic  00:59 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: svaka chast ovim ljudima,

Divni ljudi, zapravo Ljudi!
Eh, da je takvih više.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:52 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: svaka chast ovim ljudima,

Angie --

kako smes da pitas tako nesto bas sad kada nam OTIMAJU KOSOVO.... sram da te bude!!!

ili mozda gori Hilandar.... svejedno, ima neki razlog...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  17:52 07.02.2008
Preporuka: 1

Eh toliko toga ima

#Link  Replika: 0
sto bi moglo i moralo da se uradi.....
Preporucujem!!!
BKC
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vanja Montenegro Ljujic  18:11 07.02.2008
Preporuka: 0

Think Globally, Act Locally!

#Link  Replika: 0
fenomenalno!!! preporuka!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Gorio  18:12 07.02.2008
Preporuka: 0

Marinovići,

#Link  Replika: 1
Hvala vam što sam vas upoznao. Budite nadu.
Vi ste LJUDI.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  18:35 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: Marinovići,

Divni ste ljudi.

Gledam kako je devojcica sva vrcava i vesela. Kad bi mogla da zivi u uslovima koje zasluzuje svako dete bila bi jos srecnija.
Ocarala me svojom prirodom.

Svaka cast Marinovici, osecam vas kao rodjene...:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Modesty Blaise  18:26 07.02.2008
Preporuka: 3

porodici Marinović

#Link  Replika: 0
Covek moze samo da se nada da lichi na vas.

Dusanu&Dusanu: sjajno momci. jednostavno, srcano i bez moralisanja. mozda zbog vaseg priloga ova porodica dobije vodu, struju i grejanje. To je sad na onim posetiocima ovog bloga i ovog sajta i gledaocima jutarnjeg programa koji imaju moc da to i urade. Vec smo ih nekoliko puta pokrenuli na akciju odavde.

Mozda se prica ponovi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pidola  18:46 07.02.2008
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 0
fenomenalno,kakvi ljudi.
sta ti je volja,zelja da se pomogne,mala paznja koja toliko znaci.
a ne ova drzava koja nam palamudi kako se brine,a ljude ne vide.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vesna Knežević Ćosić  19:00 07.02.2008
Preporuka: 0

dobrota

#Link  Replika: 0
dirnuo me je nacin na koji podrzavaju ovu porodicu i vedrina i sponatanost
respekt!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
krunoslava  19:04 07.02.2008
Preporuka: 0

toliko divan gest...

#Link  Replika: 0

.... da deluje prosto nestvarno !?

....... da se tako nesto dogadja u nasem drustvu ?

.......... izuzetni ljudi - ta porodica Marinovic !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  19:14 07.02.2008
Preporuka: 0

Svaka cast.

#Link  Replika: 0
Ovdje se vidi kako je malo potrebno da bi covjek postao covjekom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hemičarka  19:32 07.02.2008
Preporuka: 0

Zasta divno...

#Link  Replika: 1
Svaka cast Marinovicima. Ovim daju i sjajan primer svojoj deci koja se od malih nogu uce humanosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  20:12 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: Zasta divno...

. . . srećna deca , da !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Krajšić  19:58 07.02.2008
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 1
I don't quite know
How to say
How I feel
...
I need your grace
To remind me
To find my own
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:57 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

I thought paradise was lost.

Tonight it was found. In the mind.

It can only be called: Marinovic.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Godzila  20:27 07.02.2008
Preporuka: 0

Imam molbu

#Link  Replika: 12
Eno gomila tzv "dijaspore" se vec redja da primi 1000 evrica. Jel bre moze nekako da im se oduzmu pare (kad su vec gnjide od ljudi pa nece sami da daju) da se da ovoj sirotinji?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  20:40 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: Imam molbu

Godzila

Eno gomila tzv "dijaspore" se vec redja da primi 1000 evrica. Jel bre moze nekako da im se oduzmu pare (kad su vec gnjide od ljudi pa nece sami da daju) da se da ovoj sirotinji?


kako si zaključila da su gnjige od ljudi?
zato što su napolju?
i baš svi?
što ti ne pade napamet da mišković malo pomogne a ne da forcanka poklanja auto đokoviću?
il cepter?
ima ih još, ihaj.
gde ti pade dijaspora napamet i to baš sva?
pa čak i oni koji studiraju, koji peru sudove po kafićima?
ajde malo razmisli pre nego što udariš u tastaturu.

p.s. ja sam inače ovde.
p.p. s. i ko kaže da će te pare da se dobiju,
i kada.
i koliko ovi ljudi treba da čekaju čak i kad bi tako bilo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Godzila  21:07 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: Imam molbu

oh da izgovora koliko hoces, a sto ne da bill gates. to verovatno kaze miskovic. poenta je da te pare treba da ostranu u srbiji zato sto su srpske. i da ja sam deo "dijaspore" koja glasa cirka njih 1000 zato sto jel da nije moralno da se odlucuje o srbiji iz inostranstva ali nekoako su svi zasluzili te pare. i dalje stojim da su gnjide. i ti sto peru sudove.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  22:21 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: Imam molbu

Godzila

oh da izgovora koliko hoces, a sto ne da bill gates. to verovatno kaze miskovic. poenta je da te pare treba da ostranu u srbiji zato sto su srpske. i da ja sam deo "dijaspore" koja glasa cirka njih 1000 zato sto jel da nije moralno da se odlucuje o srbiji iz inostranstva ali nekoako su svi zasluzili te pare.


te pare će da dobije i misković.
misliš da mu treba dodati?
dobiće i cepter i ini koji žive ovde a izradili su imperiju na tvojim i mojim leđima.
i dalje stojim da su gnjide. i ti sto peru sudove.

zavidljivodst nije osobina za pohvalu.
vidiš njih a ne vidiš ovde derikože.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lektorka  23:06 07.02.2008
Preporuka: 1

Re: Imam molbu

Godzila

oh da izgovora koliko hoces, a sto ne da bill gates. to verovatno kaze miskovic. poenta je da te pare treba da ostranu u srbiji zato sto su srpske. i da ja sam deo "dijaspore" koja glasa cirka njih 1000 zato sto jel da nije moralno da se odlucuje o srbiji iz inostranstva ali nekoako su svi zasluzili te pare. i dalje stojim da su gnjide. i ti sto peru sudove.

u kontekstu priče koju smo ovde videli, mislim da je poenta u tome da treba da dâ onaj ko ima. i to ono što ima - dobru volju, toplu vodu, radost, pare.
vi verovatno niste ni svesni da je žvaka o dijaspori i akcijama ovde čist cinizam.
a već kad neke pare treba da ostanu u srbiji zato što su srpske - dakle, već kad je naglasak na SRPSKOM - ja moram da vas zamolim da sledeću rečenicu prevedete na srpski:
"i da ja sam deo 'dijaspore' koja glasa cirka njih 1000 zato sto jel da nije moralno da se odlucuje o srbiji iz inostranstva ali nekoako su svi zasluzili te pare."
i vi ste deo dijaspore? gnjida, znači? i ja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Godzila  23:12 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: Imam molbu

ma jok, mislim podignes pare pa das nekom kao sto je ova porodica ili jos bolje da se lepo napravi mogucnost da ljudi doniraju svoj deo (necete me prevariti jel da) u neki globalni fond recimo za izbeglice ili domove za nezbrinutu decu ili sigurnoj kuci.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  23:16 07.02.2008
Preporuka: 1

Re: Imam molbu

mogucnost da ljudi doniraju svoj deo (necete me prevariti jel da) u neki globalni fond recimo za izbeglice ili domove za nezbrinutu decu ili sigurnoj kuci.

pa ja sam skapirala da vlade divac to radi
bio onomad onoliki trandebal u beogradu kao promocija tog fonda
zašto on ne napravi kuću ovim ljudima?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Godzila  00:12 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Imam molbu

Lektorka, izvini ponele me obe price: ova pozitivna i ona sa vesti b92 gde je tzv dijaspora krenula da skace uglas kako je sramota sto im ne dele te pare po kuriru vec moraju da dignu dupe. Isti oni koji nema sanse da glasaju (u Cikagu glasa 100 ljudi i to za celu srednju a i zapadnu ameriku). Naravno ljudi se razlikuju kao sto se razlikuju maloumnici skinsi i ova divna porodica: u pravu si poenta je da da taj ko ima ali isto tako da Srbija (jeste stvarno zvuci rasisticki ovaj moj post u pravu si) nema para da baca na bezvrednu dijasporu (u average smo prilicno ~0 ako ne i <0) vec da treba da pomogne ovim ljudima. Ako vec ljudi nisu svesni sami da su te pare od jadne srbije kojoj su preko potrebne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
irvas  01:02 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: Imam molbu

Godzila
Lektorka, izvini ponele me obe price: ova pozitivna i ona sa vesti b92 gde je tzv dijaspora krenula da skace uglas kako je sramota sto im ne dele te pare po kuriru vec moraju da dignu dupe. Isti oni koji nema sanse da glasaju (u Cikagu glasa 100 ljudi i to za celu srednju a i zapadnu ameriku). Naravno ljudi se razlikuju kao sto se razlikuju maloumnici skinsi i ova divna porodica: u pravu si poenta je da da taj ko ima ali isto tako da Srbija (jeste stvarno zvuci rasisticki ovaj moj post u pravu si) nema para da baca na bezvrednu dijasporu (u average smo prilicno ~0 ako ne i <0) vec da treba da pomogne ovim ljudima. Ako vec ljudi nisu svesni sami da su te pare od jadne srbije kojoj su preko potrebne.

kazes bezvrednu dijasporu?
umesto da srbija radi na povratku strucnjaka iz inostranstva, oni uporno teraju mlad i obrazovan svet iz drzave.
posle onako glupog komentara o davanju para gnjidama iz dijaspore, vidim zemljace da ti nemas veze sa zivotom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  01:10 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: Imam molbu

Ma taj ni ne kapira da ne dobija hiljadu evra , nego dobija papire od vrednosti to jeest akcije .


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  01:18 08.02.2008
Preporuka: 0

glupa dijaspora,

kako je ovde nazvana, je svaki put kada je trebalo skupljala novac i ostale potrebne stvari i slala u Srbiju, gde je to u glavnom nestajala, kao npr poshiljka lekova za vreme devedesetih u privatne apoteke.
Posle su se ovi glupaci odavde drugacjije snashli iako to iziskuje mnogo vishe lichnog angazovanja, pa su skupljena sredsta lichno uruchivali tamo gde se prethodno dogovaralo, jedno vreme iskljuchivo za decu bez roditelja.

Ove godine npr, je u potpuno privatnoj proslavi za Deda Mraza, za koju se porodice dobrovoljno prijavljuju i organizuju je za svoju decu, bila dogovoreno ukljuchena i akcija doniranja novca za decu doma u Valjevu,
kojaje veoma uspeshno i sprovedena.

E sad mene zanima kako su ukljucheni politichari i tajkuni i svi oni koji su samo profitirali od nesreca gradjana, da li postoji bilo kakva akcija da se barem malo savsti opere.

Ili glamurozne pevaljke, da li poput svojih koleginica u svetu priskachu u pomoc onima kojima je ista neophodna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  01:28 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: glupa dijaspora,

To sto neko zivi u dijaspori ne znaci da je bozic bata. Po cemu se ti ljudi razlikuju od ljudi iz Srbije...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Godzila  03:12 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: glupa dijaspora,

ne placaju porez, ne glasaju i ne rade u srbiji. i uglavnom palamude po b92.
elem ja nisam ljubitelj rasprava i cisto sumnjam da ce iko nekoga da ubedi ovde. ono sto mene zanima jel zna neko da li moze da se organizuje da se akcije/pare (hvala dano ali nije-nego) prepisu svojoj favorite charity. nazalost cini mi se da ne postoji zakonska rupa da se dijaspori ne daju pare (mozda ona fora sa licnim kartama ustvari znaci to) ali ovo ce bar omoguciti da neke organizacije dobiju nesto. u principu ljudi koji imaju pare nemaju vremena da se zezaju, prijavljuju prodaju i transferuju tako da bi bilo dobro omoguciti im da to urade jednostavno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milos  20:48 07.02.2008
Preporuka: 1

Neka se skinu maske

#Link  Replika: 3
Biljana, reci jasno i glasno ko misliš da je pod pseudonimom Nestorijanac??
Pokušavam da premotam u glavi ko je to glasao protiv Đinđića i dobio stan, pre ili posle, kao nagradu!
E sada da više ne trolujem.
Ovih dana ima mnogo heroja, a po običaju ni jedan političar nije među njima. Citirao bih jogijske letače, koji su jednu stvar imali pametnu: "Ako danas 10.000 ljudi misli pozitivno povući će još njih 100.000!"
Tako treba i za ovaj primer samo da razmislite: Šta ja treba dobro danas da učinim? Učinite samo jednu dobru stvar svaki dan i uzdržite se od svake loše i eto nama srećne Srbije! Za početak pomozite komšiji kao ova familija, jer da se ne lažemo svi imamo neku unesrećenu familiju u svojoj okolini.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  21:18 07.02.2008
Preporuka: 3

Re: Neka se skinu maske

Tako treba i za ovaj primer samo da razmislite: Šta ja treba dobro danas da učinim? Učinite samo jednu dobru stvar svaki dan i uzdržite se od svake loše i eto nama srećne Srbije! Za početak pomozite komšiji kao ova familija, jer da se ne lažemo svi imamo neku unesrećenu familiju u svojoj okolini.

da tako je govorio i zoran đinđić, sećaš se:
" ne moj da pitaš šta država može da uradi za tebe, nego šta ti možeš da uradiš za državu"
to je to. pomažući dugima pomažemo i državi, pogotovo ovoj našoj jadnoj koja ni sama sebi ne ume da pomogne a kamo li dugima.
mogu samo da zamislim kako se moćno osećaju ovi divni ljudi; kako je divno to osećanje kada znaš da činiš pravu stvar, bez nagrade, bez uslova bez ičega koristoljubivog
ova porodica ima moje ogromno poštovanje i ljubav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Adam von Trott zu Solz  02:19 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Neka se skinu maske

JJ Beba
da tako je govorio i zoran đinđić, sećaš se:" ne moj da pitaš šta država može da uradi za tebe, nego šta ti možeš da uradiš za državu"to je to.


Istini za volju, to nisu reči Zorana Đinđića već Džona Ficdžeralda Kenedija.

Na žalost, obojica su završila na isti način.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  02:34 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Neka se skinu maske

Istini za volju, to nisu reči Zorana Đinđića već Džona Ficdžeralda Kenedija.

mislim da sam ja pogrešila, da je zoran parafrazirao tu čuvenu JFK rečenicu tako što je rekao "nemoj da pitaš šta ti možeš da uradiš za svoju zemlju već šta možeš da uradiš za sebe."
hvala ti što si me podsetio da ispravim zoranove reči. davno je bilo, a i kasno je, očito je vreme da palim.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Attila  21:01 07.02.2008
Preporuka: 1

dobre akcije

#Link  Replika: 0
ako je trol, brisite

danas sam citao u novinama da je jedna majka iz stare moravice odlucila da kupi svojo cerki nova invalidska kolica, a posto nema para za to, zamolila je preko svestenika da svako ko joj zeli pomoci, u nedelju odnese plasticne flase do crkve.

slican princip sam i ja promovisao prilikom akcija selektivnog skupljanja otpada (PET ambalaza, limenke). znam da je to puno posla i jako malo para (20 kom flasa = 1 kg = 10-14 din), ali mozda vredi razmisliti o tome. ovako bi spojili i cuvanje zivotne sredine, i pomogli onima kojima je to najpotrebnije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  21:22 07.02.2008
Preporuka: 0

HEROJI

#Link  Replika: 52
Policija zatvorila Kapetan Mišinu

7. februar 2008. | 19:58 -> 20:43 | Izvor: Beta, Tanjug
Beograd -- Policija je oko 19 sati zatvorila Kapetan Mišinu ulicu. U galeriji "Kontekst" prekinuto otvaranje izložbe prištinskih umetnika.

Otvaranje izložbe radova savremenih umetnika iz Prištine prekinuto je zbog prisustva oko 50 pripadnika srpske nacionalističke organizacije "Obraz" koji su izazvali nekoliko incidenata. Oko 18.30, pre zvaničnog otvaranja izložbe, dva čoveka ušla su u galeriju "Kontekst" u Kapetan Mišinoj ulici i pocepali plakat na kojem je lik vođe terorističke Oslobodilačke vojske Kosova Adem Jašari.

Jašari je ubijen u sukobu sa srpskim snagama bezbednosti u martu 1998. godine u selu Donji Prekaz.

Dvojicu ljudi iz galerije je, odmah po događaju, izvela policija.

"Mi smo čak pokušali da otvorimo izložbu govorom i predstavljanjem radova, ali to nismo uspeli. Trenutno smišljamo načine kako da održimo izložbu i mislim da ćemo u tome uspeti pa makar ako treba da zovemo ljude da je pogledaju", rekla je kustos Vida Knežević.

Naposredno pre otvaranja izložbe u galeriju je ušao jedan čovek sa kamenom u ruci, koji se nije predstavio, i koji je uzeo mikrofon i vikao na organizatore izložbe. Čovek je uzvikivao: "Kako vas nije sramota" i "Vratite se u Prištinu".

U okolini galerije okupilo se oko 50 pripadnika organizacije "Obraz". Neki od njih nosili su sliku bivšeg komandanta JSO Milorada Ulemeka Legije u uniformi, koji je osuđen za ubistvo premijera Srbije Zorana Đinđića i bivšeg predsednika Srbije Ivana Stambolića.

Oni skandiraju "Idite na Kosovo", "Idemo na Kosovo", "Radovan Karadžić", dok ispred njih u stavu mirno stoji pedesetak policajaca pod punom opremom - zaštitnim kacigama, štitovima i palicama.

Na licu mesta se nalazi veliki broj policajaca interventne brigade MUP-a Srbije koji onemogućavaju pripadnicima "Obraza" da priđu galeriji.

Predsednik Udruženja kidnapovanith i prognanih sa Kosova i Metohije Simo Spasić, sa još nekolicinom članova udruženja, držeći u rukama transparent sa slikama srpskih žrtava na Kosovu i Metohiji, pokušao je da dođe do sredine Kapetan Mišine ulice.

Spasić je pokušao da prođe pored policajaca, ali mu to oni nisu dozvolili, a došlo je i do verbalnog incidenta između njega i starijeg muškarca koji je otišao na izložbu. Taj čovek se uvredljivim rečima obratio Spasiću, koji mu je uzvratio, ali je policija sprečila fizički kontakt.

Izložbu radova organizovala je Inicijativa mladih za ljudska prava. Pre Beograda, izložba je održana u Novom Sadu.

Izložba "Odstupanje" predstavlja deo produkcije mladih umetnika i umetnica iz Prištine, koja preispituje nacionalne i rodne identite definisanih balkanskim osobenostima, doktrine suverenosti, konflikte globalnih bezbednosnih saveza, nacionalizme, uslove i posledice evroatlantskih integracija kao i učvršćivanja kapitalizma.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  21:35 07.02.2008
Preporuka: 1

Re: HEROJI

Oko 18.30, pre zvaničnog otvaranja izložbe, dva čoveka ušla su u galeriju "Kontekst" u Kapetan Mišinoj ulici i pocepali plakat na kojem je lik vođe terorističke Oslobodilačke vojske Kosova Adem Jašari.

Ako su i ostali radovi ovakvi onda je organizovanje takve izložbe u Beogradu u ovom trenutku čista provokacija. Time je organizator postigao što je želeo.
Samo idioti su mogli da osmisle takvu izložbu danas ili su to samo ljudi sa nečasnim namerama
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  21:39 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

Izvini jesi li ti ikada bio na bilo kakvoj izložbi?
Provokacija za koga - za majmune iz Obraza? Za njih da. Ne verujem da se ubrajaš u to društvo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  21:45 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

ceda_urosevic
Izvini jesi li ti ikada bio na bilo kakvoj izložbi? Provokacija za koga - za majmune iz Obraza? Za njih da. Ne verujem da se ubrajaš u to društvo.

Pokazalo se da će neko to uvek da shvati kao provokaciju. Vi mi recite čemu sve to?
Što nisu prikazali radove, ako nisu svi u tom stilu kao plakat osvedočenog teroriste koji je sopstvenu familiju držao kao taoce, koji nisu politički obojeni? Sumnjam da bi tada čak i tipovi iz Obraza došli da prave incidente.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  21:47 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

eeeeeeeeeeeeeeej! izlozbu su prekinuli, ne gradjani, nego obrazovci - fasisticka organizacija.

za milosa:

izlozba je vec pre par dana organizovana,. cini mi se u novom sadu, tako da tu nema nista sporno, a bila je najvljena jos odavno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  21:48 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

Ako su i ostali radovi ovakvi onda je organizovanje takve izložbe u Beogradu u ovom trenutku čista provokacija

provokacija?
šta pričaš čoveče? pa zar umetnici iz Prištine nemaju pravo da izlažu u Beogradu? pa zar koštunica , tadić, nikolić, dinkić, velja ilić & comp ne tvrde da je kosovo sastavni deo srbije? ti ljudi izlažu u svoj državi? gde tu ti i Obraz vidite problem?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  21:49 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

Po toj logici (koja predstavlja potpuno negiranje umetničkog) nikada, NIKADA, ni jednu izložbu nećemo videti u Beogradu. Jeftina je fora - provokacija. Kakva provokacija, veze to sa tim nema. Opet se utripovalo da se ceo svet vrti oko tamo neke srbije (koju su izmislili obrazovci i šljam poput njih) koju sve provocira, kojoj sve smeta, koja bi da se zatvori i sa sovama kunja u nekoj šupi van sveta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  21:56 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

ustav republike srbije:

clan 73

Sloboda naunog i umetnikog stvaranja
lan 73.
Nauno i umetniko stvaralaštvo je slobodno.

stvar je jasna. naravno svako moze da izrazi svoj stav i da smatra da je izlozba ovakva ili onakva, ali niko ne moze da nasilno prekida izlozbe.

stvar je i u tome da je prekid ove izlozbe najavljen jos dan ranije!


medjutim, ako malo razmislite ja mislim da ceo performans sada dobija svoj nastavak i u srbiji. naime rad predstavlja jasarija kao nekog ko cini deo popularne kulture. na izlozbu se sada pojavio obraz, koliko vidim sa slikama radovana karadzica. dakle rad je sada dobio samo na svojoj dinamici.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  22:01 07.02.2008
Preporuka: 3

Re: HEROJI


Obrazovci nemaju obraz, obicni nevaspitani ulicari, bukaci.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
darmar  22:02 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

Taska Dana
Obrazovci nemaju obraz, obicni nevaspitani ulicari, bukaci.

BRAVO! Preporuka!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  22:04 07.02.2008
Preporuka: 3

Re: HEROJI

Bio sam savršeno jasan. Ne znam kakvi su radovi, naveden je samo plakat sa Ademom Jašarijem. To je danas u Beogradu provokacija, bez obzira da li je prošlo u Novom Sadu. Ovakva reakcija se mogla očekivati i meni liči da je prizivana od strane organizatora. Šta mislite da neko organizuje izložbu beogradskih umetnika u Prištini i da kao plakat za istu uzme nekog od osvedočenih zločinaca protiv Albanaca.
Umetnici imaju različite vrste radova i ako je neko hteo da predstavi Beogradu mlade umetnike iz Prištine, onda je morao da vodi računa o tome da nije bitno samo izazvati reakciju. Da nema "angažovanih " radova sumnjam da bi čak i obrazovci došli da prave incidente.
Nadam se da ne treba nekome da objašnjavam da nemam ništa protiv izlaganja umetnika iz Prištine u Beogradu, naprotiv.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  22:25 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI



a evo i slike gde je legija

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  22:25 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

Ako su i ostali radovi ovakvi onda je organizovanje takve izložbe u Beogradu u ovom trenutku čista provokacija. Time je organizator postigao što je želeo.
Samo idioti su mogli da osmisle takvu izložbu danas ili su to samo ljudi sa nečasnim namerama

ovde je sve provokacija što nije srpsko.
isto je bilo i sa izložbom rona haviva.
i tada nije bio trenutak?
kad je trenutak?
kaži nam ti?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  22:30 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

sigurna sam da ce milica tomic napisati blog o ovome. koliko ja znam, a znam od nje, mladi umetnici iz pristine nisu nikavi albanski ancionalisti niti velicaju ovk, vec se prema tome odnose kriticki i sa ironijom, umetnicki polemisu sa simbolima nacionalnog, istorijskog, religijskog.
milica ce sigurno lepo i pametno da napise.
samo kazem da se ljudi ne bi zaletali u ideji da je neko u sred grada zalepio plakat albanskog paravojnika i time provocira bilo koga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  22:34 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

a evo i slike gde je legija


cije su fotke
da li smemo da ih koristimo?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  22:34 07.02.2008
Preporuka: 0

...

niti velicaju ovk,


ali umetnikov dozivljaj prislija ili jasarija je mozda i nebitan za celu percepciju umetnockog dela kod konzumenta(potrosaca). naime umetnik koji je osmislio ovo delo smatra da je jasari samo branio svoju porodicu. sa druge strane o njemu se govori kao najvecem zlocincu.

medjutim nesporno je da se dren maljici u svakom slucaju bori protiv nacionalizma, ksenofobije itd.

to su umetnici koji su maltene pobegli sa kosova, a ovde su uspeli da naprave izlozbu. da je neko malo pametniji u ovoj drzavi, znao bi kako treba postupiti, ali izgleda da nisu pametni
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  22:35 07.02.2008
Preporuka: 0

...

undefined
Dejan Restak

a evo i slike gde je legija


cije su fotke
da li smemo da ih koristimo?



sto se mene tice mozete, slike sam pokupio na jednom sajtu. neko ih je postavio kao i ja ovde. verovatno neki obrazovac koji ima veceras duznost da sedi pored kompa i postavlja slike koje mu ostali salju;o)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  22:38 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

nksone, da li si video taj rad? ne znam uopste o cemu govorim, da li neko ima sliku?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  22:38 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: HEROJI

Biljana Srbljanović
sigurna sam da ce milica tomic napisati blog o ovome. koliko ja znam, a znam od nje, mladi umetnici iz pristine nisu nikavi albanski ancionalisti niti velicaju ovk, vec se prema tome odnose kriticki i sa ironijom, umetnicki polemisu sa simbolima nacionalnog, istorijskog, religijskog.milica ce sigurno lepo i pametno da napise.samo kazem da se ljudi ne bi zaletali u ideji da je neko u sred grada zalepio plakat albanskog paravojnika i time provocira bilo koga.

Milica je već imala blog na kome je došlo do rasprave o angažovanoj umetnosti, valjda će rasvetliti i ovaj slučaj. U pravu ste da se ne treba zaletati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  22:42 07.02.2008
Preporuka: 0

...

undefined
Biljana Srbljanović

nksone, da li si video taj rad? ne znam uopste o cemu govorim, da li neko ima sliku?


video sam rad i on nije sporan sam po sebi, da se na primer njegovim prikazivanjem vrsi krivicno delo ili na primer da se ugrozava necija sloboba ili sta slicno....

evo je i slika, nazalost nemam bolju:

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  22:47 07.02.2008
Preporuka: 2

Re: ...

ovo je ozbiljna tema, i unapred se jezim na pomisao da ce je obradjivati oni koji se pre svega bave autopromocijom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  22:56 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

biracko telo



slika iz galerije b92 - izvor: fonet
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  22:56 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

video sam rad i on nije sporan sam po sebi

rad je sporan utoliko koliko je sporno da danas u Srbiji gostuje grupa umetnika iz Pristine.
Umetnici u Pristini kao i umetnici bilo gde u svetu preispituju povezanost popularne kulture, kapitalizma i mitologije. Odnos proizvodnje i potrošnje prikazan kroz multiplikaciju likova. Jasarijeva figura nalazi se i na fasadi najvece zgrade u Pristini.
Dakle kao sto kaže Nikson ništa sporno ako se izuzme sporan odnos Srbije i Kosova.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  22:58 07.02.2008
Preporuka: 2

Re: HEROJI

Exitus Letalis
Ako su i ostali radovi ovakvi onda je organizovanje takve izložbe u Beogradu u ovom trenutku čista provokacija. Time je organizator postigao što je želeo.Samo idioti su mogli da osmisle takvu izložbu danas ili su to samo ljudi sa nečasnim nameramaovde je sve provokacija što nije srpsko.isto je bilo i sa izložbom rona haviva.i tada nije bio trenutak?kad je trenutak?kaži nam ti?

Ne preterujte Exitus.
Biće vreme čak i za takve radove kada rane koliko toliko zacele, kada Srbi, Romi (i ovo divno dete što pobeže odozdo) budu mogli da se vrate i da dole žive normalno, a ne da budu u konclogoru kao oni koji ostaše. Kada spomenici kulture, kudikamo vredniji od slike Jašarija, ne budu paljeni i skrnavljeni, a preostali bezočno falsifikovani kao nekakvi albanski, kada se u Srbiji kod ljudi smanji bes zbog razbojničkog otimanja Kosova, kada.....
Mnogo zle krvi ima i ne treba ići uspaljenim tipovima na ruku i to baš sada kada se rešava status Kosova, kada su emocije toliko uzvitlane.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
keskenović miša  23:31 07.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...katalog izložbe

http://www.kontekstgalerija.org/pdf_08/odstupanje.pdf
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
boskonet  23:42 07.02.2008
Preporuka: 1

Re: ...

Doneti sliku Adema Jasarija u BGD je isto kao kada bi neko doneo Hitlerovu sliku u Ausvic, ili sliku Mladica i Karadzica u Srebrenicu. Obraz organski ne podnosim, ali veceras ih, nazalost podrzavam
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  23:56 07.02.2008
Preporuka: 1

Re: ...

A da li vam isto tako smetaju slike hitlera, karadzica, mladica, arkana, lgije u Beogradu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KRALJMAJMUNA  00:05 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Glčedati sa oba oka

Doneti sliku Adema Jasarija u BGD je isto kao kada bi neko doneo Hitlerovu sliku u Ausvic, ili sliku Mladica i Karadzica u Srebrenicu. Obraz organski ne podnosim, ali veceras ih, nazalost podrzavam
A da li vam isto tako smetaju slike hitlera, karadzica, mladica, arkana, lgije u Beogradu?

Ne pitate mene ali ću vam reći: apsolutno mi smetaju i jedne i druge. I pretpostavljam da bi umetnička slika Arkana u Prištini izazvala istu ili goru reakciju. Jer su Albanci isti ili gori od nas koji nismo Albanci.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
boskonet  00:08 08.02.2008
Preporuka: 2

Re: ...

Da, smetaju mi. Slike Karadzica, Mladica, Arkana... nemaju isto znacenje u Beogradu i Sarajevu. U Beogradu one su ikonografija budala, a u Sarajevu teska provokacija. Pa vi sad povezite ovo sa slikom Adema Jasarija.
Adem Jasari je takodje jedan od razloga zasto je mala Mirsada danas u Bgd a ne na rodnom Kosovu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  00:10 08.02.2008
Preporuka: 2

Re: ...

boskonet

Doneti sliku Adema Jasarija u BGD je isto kao kada bi neko doneo Hitlerovu sliku u Ausvic, ili sliku Mladica i Karadzica u Srebrenicu. Obraz organski ne podnosim, ali veceras ih, nazalost podrzavam


galerija nije ausvic, niti je srebrenica muzej. srebrenica je zlocin. pravnici kvalifikuju taj zlocin, sude o tome, tuzioci podnose tuzbe.... novinari pisu tekstove o tome i izvestavaju o dogadjajima vezanim za to... umetnik posmatra kako drustvo tretira zlocince ili one koji su u situaciji rata postali heroji i deo pop kulture i to izrazavaju kroz umetnicko delo. dakle smisao dela je najkrace receno ``jasari kao deo popularne kulture i jedan kriticki odnos prema tome``. naravno svako moze na drugaciji nacin da ga dozivi

kroz ovu izlozbu se ne velica jasari niti je njegova slika glavni deo izlozbe. na izlozbi su postavljena mnoga dela koja nastaju u trenutku kada se na kosovu broje zrtve, stvaraju mitovi od raznoraznih jasarija, kada su ljudi u jednoj krizi identiteta, mladi bez perspektive u sredini koja im ne nudi puno toga itd.

za nekog ko nije bio na kosovu ova izlozba je zanimljiva zato sto na jedan moderan nacin prikazuje drustvo na kosovu. ne vidim kako bi ta situacija bila priblizena konzumentu umetnickog dela kada bi na primer drustvo na kosovu bilo predstavljeno na jedan tradicionalni nacin kroz narodnu nosnju

da li moze izlozba da bude zabranjena?

ne moze. ako se postavkom ovih radova vrsi krivicno delo onda moze, ali o tome u ovom slucaju nema ni govora

da li su nasi politicari pametni?

nisu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  00:20 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: ...

Da, smetaju mi. Slike Karadzica, Mladica, Arkana... nemaju isto znacenje u Beogradu i Sarajevu.

imaju isto značenje. to su slike ljudi koji su u naše ime pobili hiljade nevinih ljudi i još hiljadama trajno upropastili živote.
budale koje ih nose ne nose ih iz fazona, već zato što se slažu sa tim zločinima, zato što su za njih ti ljudi heroji; zato što veličaju i njih i te zločine.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  00:20 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

A da nije ipak da su svi ovi zlocinci , i srpski i albanski krivi sto ima mnogo unesrecnih i da bi mozda ikonografiju budala po Beogradu trebalo staviti u pitanje a ne ovu izlozbu?
Sta vam je ljudi...sto se pravite blesavi!????
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
boskonet  00:20 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: ...

Sta su umetnici mislili da prikazu ne znamo ni ja ni Vi. Za ljude izbegle sa Kosova, kao i porodice ubijenih i nestalih slika albanskog zlocinca u Bgd predstavlja tesku provokaciju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  00:20 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: Glčedati sa oba oka

Ne pitate mene ali ću vam reći: apsolutno mi smetaju i jedne i druge. I pretpostavljam da bi umetnička slika Arkana u Prištini izazvala istu ili goru reakciju. Jer su Albanci isti ili gori od nas koji nismo Albanci


ne znam za reakcije, odnosno mogao bih se sloziti. Medjutim ovde je vazno pitanje umetnickih sloboda.
U ovom slucaju umetnik je odabrao jednog od kosovskih heroja i iskoristio ga u temi koja se ne bavi velicanjem njegovog dela ili ocenjivanjem istog vec ga je upotrebio kao slovo u recenici. Ako hocete meni se licno cini da bi na kontekst pre trebalo da se zale Albanci nego Srbi. Ako bi neko Srbima rekao da je Mladic produkt kao bilo koji drugi produkt potrošačkog društva i da se takvi danas štancuju po potrebi i tražnji a da se na zgrade rokaju kao bilbordi, ne verujem da bi mu se to bas dopalo, pa cak i da je taj Mladic izlozen u sred Pristine.

Tesko da biste vi danas mogli da odaberete nekog od aktuelnih heroja Albanaca sa Kosova a da bude po meri gradjanima Beograda ili Novog Sada.

Pre ce biti da nama smeta sama slika bez konteksta i sam umetnik bez obzira na delo i to je ono sto ovu situaciju cini zabrinjavajucom.




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  00:30 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...katalog izložbe

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  00:31 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: Glčedati sa oba oka

Jel' ovo beše blog o Herojima Danas? Nešto ne prepoznajem
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
boskonet  00:33 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Kada neko nosi u Bgd sliku Mladica to radi "iz fazona" i "zato što se slažu sa tim zločinima, zato što su za njih ti ljudi heroji; zato što veličaju i njih i te zločine", a pre svega zato sto su glupi, istovremeno misleci da time nikog ne vredjaju i ne provociraju.
Kada taj isti covek nosi tu istu sliku u Sarajevu to radi iskljucivo da bi provocirao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  00:34 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Glčedati sa oba oka

Da je umetnik Srbin niko ne bi ni rec rekao. O tome se radi.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  00:36 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Glčedati sa oba oka

Jel' ovo beše blog o Herojima Danas? Nešto ne prepoznajem


i ova druga tema se bavi herojima i antiherojima danas, samo ne nasim.
iskrsla je u vreme ove diskusije i nemam nista protiv ovog trola
nadam se da ne umanjuje znacaj inicijalnog posta.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  00:39 08.02.2008
Preporuka: 4

Re: ...

boskonet

Sta su umetnici mislili da prikazu ne znamo ni ja ni Vi. Za ljude izbegle sa Kosova, kao i porodice ubijenih i nestalih slika albanskog zlocinca u Bgd predstavlja tesku provokaciju.


dobro ja kazem jos jednom da svako moze da dozivi delo na svoj nacin, pa mozemo da idemo do one mere banalizacije da ja na primer nacrtam drvo, a vi da vidite sunce. medjutim, vratimo se u realnost. slika jasarija je predstavljena u duhu vorholovog rada, tako da je jasno cime se bavio umetnik.

meni je jasno da je za clanove tih porodica ovo provokacija, ali ne zato sto su razumeli tu izlozbu (i onako se za modernu umetnost interesuje uza publika) vec zato sto ju je neko servirao na nacin na koji njemu odgovara, izmedju ostalih dss, radikali, obraz i ostali slobodni pojedinci. na taj nacin te porodice po drugi put postaju objekt manipulacije, sredstvo razlicitih grupa koje svoje nacionalisticke frustracije, a mozda i mrznju pokusavaju opet da iskazu preko ledja zrtava. da li je najvazniji zivotni interes nekog izbeglice sa kosmeta da pocne opet normalno da zivi ili da bude sredstvo u rukama onih koji bi da zabranjuju izlozbe koje nisu ni videli, ni razumeli i za koje je moderna umetnost samo nastavak rata u belim rukavicama?

da je malo pameti medju politicarima ova izlozba bi bili vrhunski argument u njihovim rukama, a pristinski umetnici ``dragi gosti, koji su uvek dobrodosli i kojima zelimo da pomognemo u njihovom umetnickom radu``.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  00:43 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: Glčedati sa oba oka

Šta znam, meni umanjuje. Ova druga tema je toliko ozbiljna da zaslužuje da ima poseban post. A ona prva je isto toliko ozbiljna da, po meni, ne zaslužuje da se ovim umanjuje.

Vaša volja...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
boskonet  00:45 08.02.2008
Preporuka: 1

Re: Glčedati sa oba oka

Da neki umetnik(bez obzira na naciju) izlozi slike nekog ratnog zlocinca(bez obzira na naciju), mora i da bude odgovaran za to, i obrazlozi zasto je to uradio, i koji su njegovi motivi. Takodje, umetnost zna ponekad da ode predaleko.
Ali ovo nije tema bloga, vec kako pomoci ovoj nesrecnoj porodici i ljudima slicnih sudbina.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  01:02 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

boskonet

Doneti sliku Adema Jasarija u BGD je isto kao kada bi neko doneo Hitlerovu sliku u Ausvic, ili sliku Mladica i Karadzica u Srebrenicu. Obraz organski ne podnosim, ali veceras ih, nazalost podrzavam


ej, ajde ne preteruj. poređenje zbilja nema nikavog smisla.
malo izgugluj ako te ne mrzi.
u napadu na kuću porodice jašari ubijeno je 29 članova njegove porodice.
među njima žene i deca.

Policijske snage su 5. marta opkolile kuće porodica Jašari i Ljuštaku, u selu Donji Prekaz kod Srbice. U tom napadu je bilo ubijeno 29 članova porodice Jašari, uključujući žene i decu.


nemaš pojma ni o čemu, sem što kaže rts il koštuničini.
pogledaj malo neke sajtove.
vidi pre tih crkava koliko je džamija porušeno. preko 200.
naravno da smatram da je i jedno i drugo strašno.
al baš ga porediti sa hitlerom a pri tome slaviti mladića u srbiji i prelepljivati bulevar zorana đinđića mladićevim imenom, malo je znaš onako...
da ne kažem, saučesnički.
razmisli malo.
29 članova porodice odjednom. hej, svi, mama, tata, sestre, braća, deca, bebe, babe, dede. svi u jednom danu.
kako se posle toga živi?
kaži mi kako?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  01:07 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

boskonet

Kada neko nosi u Bgd sliku Mladica to radi "iz fazona" i "zato što se slažu sa tim zločinima, zato što su za njih ti ljudi heroji; zato što veličaju i njih i te zločine", a pre svega zato sto su glupi, istovremeno misleci da time nikog ne vredjaju i ne provociraju.
Kada taj isti covek nosi tu istu sliku u Sarajevu to radi iskljucivo da bi provocirao.

ma šta napriča!

osim toga, ovde niko nije nosio sliku jašarija.
kao što nije ni cilj izložbe bio da se veliča jašari.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  01:38 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Niksone, preporuka!
Sutra cu da napisem tekst na ovu temu. Upravo sam se vratila sa sastanka nakon izlozbe "Odstupanje" koja je zatvorena.

Dejane i tebi preporuka za post! Ovaj film je tako jednostavan, a fantastican.. porodica koja je otvorila vrata svojim prvim susedima, kojima se obicno bavimo toliko koliko nam je potrebno da izvadimo siću iz dzepa, mi je zaista dala volju da vidim ovu nasu situaciju na drugi nacin! Hvala za ovaj film i jedno sjajno, a tako moguce resenje!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  01:41 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

e pazi niksone kad si lepo to sročio
:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  01:43 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Milica Tomić

Niksone, preporuka!
Sutra cu da napisem tekst na ovu temu. Upravo sam se vratila sa sastanka nakon izlozbe "otstupanje" koja je zatvorena.

Dejane i tebi preporuka za post!


hvala na preporuci.

a sta to znaci da je izlozba zatvorena? jer to znaci da sutra nece moci da se vide radovi?

razumem da ste napisali da cete pisati sutra o svemu tome, ali sam malo nestrpljiv )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
irvas  01:44 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

JJ Beba
e pazi niksone kad si lepo to sročio:)

jeste, odlicno niksone!
vidim po komentarima da si ovih dana literarno inspirisan.
samo nastavi, vec sam rekao da cu ti biti redovan gost kad dobijes status autora )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  02:14 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

izlozba je zatvorena, jer je policija sugerisala organiztorima da zatvore izlozbu iz bezbednosnih razloga.
kako ovo zvuci?
Juce su npr. u Novom Sadu, gde je otvoren prvi deo izlozbe, policajci trazili katalog sa izlozbe, za visoke policijske oficire.
tokom dana u galeriji se pojavilo preko trideset agenata u civilu, a covek koji je veceras opstruirao otvaranje, Zoran Calija, slikar, izlozbe nije priveden. Policajac je na pitanje organizatora izlozbe zasto ga ne privedu, jer ometa otvaranje - policajac je odgovorio da i on ima pravo na izrazavanje, kao i svi vi! Covek koji je unistio rad je priveden, ali policija nije iznela saopstenje o njegovom identitetu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  02:15 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...


hvala na preporuci.

a sta to znaci da je izlozba zatvorena? jer to znaci da sutra nece moci da se vide radovi?

razumem da ste napisali da cete pisati sutra o svemu tome, ali sam malo nestrpljiv )


izlozba je zatvorena, jer je policija sugerisala organiztorima da zatvore izlozbu iz bezbednosnih razloga.
kako ovo zvuci?
Juce su npr. u Novom Sadu, gde je otvoren prvi deo izlozbe, policajci trazili katalog sa izlozbe, za visoke policijske oficire.
tokom dana u galeriji se pojavilo preko trideset agenata u civilu, a covek koji je veceras opstruirao otvaranje izlozbe, Zoran Calija, slikar, nije priveden. Policajac je na pitanje organizatora izlozbe zasto ga ne privedu, jer ometa otvaranje - odgovorio da i on ima pravo na izrazavanje, kao i svi vi! Covek koji je unistio rad je priveden, ali policija nije iznela saopstenje o njegovom identitetu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikson  02:36 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...

izlozba je zatvorena, jer je policija sugerisala organiztorima da zatvore izlozbu iz bezbednosnih razloga.
kako ovo zvuci?


moze da zazvuci kao cenzura, ali ja mislim da nije to u pitanju. sigurno je da bi mnogi iz policije to rado cenzurisali, ali je po mom misljenju vise stvar u tome da oni ne zele da rade svoj posao. mada mi je vec i nenormalna atmosfera da policajci cuvaju izlozbe

tokom dana u galeriji se pojavilo preko trideset agenata u civilu,


!

Policajac je na pitanje organizatora izlozbe zasto ga ne privedu, jer ometa otvaranje - odgovorio da i on ima pravo na izrazavanje, kao i svi vi!


prva lekcija, drugi pasus: organ unutrasnjih poslova na svakom mestu u svako vreme stiti ljudska prava, a pre svega pravo na slobodno izrazavanje

)

Covek koji je unistio rad je priveden, ali policija nije iznela saopstenje o njegovom identitetu.


mislim da bi policija to morala da saopsti. trazite od njih tu informaciju, jer ako se ne zna ko je priveden, onda ne moze ni da se zna od koga umetnik moze da trazi odstetu za svoju stvar koja je unistena ;o)

JJ Beba

e pazi niksone kad si lepo to sročio
:)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  02:43 08.02.2008
Preporuka: 0

Re: ...


moze da zazvuci kao cenzura, ali ja mislim da nije to u pitanju. sigurno je da bi mnogi iz policije to rado cenzurisali, ali je po mom misljenju vise stvar u tome da oni ne zele da rade svoj posao. mada mi je vec i nenormalna atmosfera da policajci cuvaju izlozbe

samo jos da dodam, da je policija tako dobro radila svoj posao, da je 40-50oro posetilaca ostalo ispred kordona, dakle nisu uspeli da udju na izlozbu, da podrze otvaranje izlozbe, dok su oni koji su ometali izlozbu, uspeli da udju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA