Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Zdravlje

Ministarkine i moje (ne)najavljene posete zdr. ustanovama

Hansel RSS / 05.12.2012. u 12:09

Možda me od one operacije u Nemačkoj pretprošlog ministra zdravlja (koji je utonuo u - za njega - prijatni zaborav javnosti, a izgleda i ovih što se razmeću ovih dana nekim navodnim borbama) nije nešto nasmejalo kao jučerašnja vest da je „ministarka zdravlja prof. dr Slavica Đukić Dejanović iznenadila (prek)sinoć zaposlene u KBC ,Dragiša Mišović', kada je bez najave posetila ovu zdravstvenu ustanovu". U nastavku agencijske (Tanjugove) vesti kaže se i da je „direktor KBC ,Dragiša Mišović' prof. dr Radisav Šćepanović referisao ministarki...", da ne citiram dalje.

Ne sumnjam da direktor ustanove katkad ostane u njoj i uveče, ali me je oduševila ta koincidencija da se nađe u pravo vreme na pravom mestu, mislim - kada ministarka dođe, bez najave. A te dolaske bez najave je najavila pre mesec-dva. Nije loše ni to, ako neko među zaposlenima poveruje da je i to moguće.

Kada me je pre sedam godina onaj pretprošli ministar (koji je i sebi samom bivao i nakprošli i pretprošli i prošli i budući) pred kamerom optužio za neistine i tendencioznost, po više osnova, ponudio sam mu da zajedno odemo i lično se uveri (ili me možda demantuje) u ono što sam mu ispričao o lošoj organizaciji i uslovima u jednoj beogradskoj zdravstvenoj stanici. Odgovorio mi je (snimak celog razgovora imam sačuvan) da on neće da kontroliše svoje kolege. Situacija je već bila na ivici incidenta, pa sam se suzdržao od pitanja šta onda on uopšte na tom mestu radi, ako ne želi da „kontroliše kolege", a valjda sam već bio zanemeo i jer mi sve u tom trenutku (konačno) postalo jasno. Zbog tog, vrlo direktnog iskustva (inače se valja čuvati predrasuda o bilo kome, pa i o političarima), „gnjavio" sam ovde na Blogu svojom skepsom kada je (ne)imenovani pokazao izvesnu benevolentnost povodom jedne odlične inicijative.

Nova ministarka je po stupanju na dužnost izjavila da joj je cilj da vrati dostojanstvo profesiji (što je, naravno, sasvim u redu, ako je to dostojanstvo negde ugroženo), ali čudno je bilo kako u toj rečenici svoje mesto nisu našli i pacijenti. Da li je to trebalo da omekša zdravstvene radnike pred „inspekcije" ne znam, ali, svejedno, to upoznavanje sa situacijom na terenu, slušanje zaposlenih (a izveštava se - i pacijenata, samo šta može ministarki reći pacijent u sobi intenzivne nege, pred osobljem?) kao početni korak treba pozdraviti, ako se ne ostane samo na tome, ako to nije samo nova forma demagogije. Pa onda i da možda slabije pamtimo ministarki njenu političku ulogu devedesetih, sa akcentom na učešće u prekrajanju izbornih rezultata 1996.

O svojim nenajavljenim i najavljenim posetama zdravstvenim ustanovima mogao bih, kao i mnogi od nas, da pričam opširno kada bi neko to želeo da čuje. Sada mogu da navedem svoja najnovija saznanja o zakazivanju pregleda na Očnoj klinici Kliničkog centra Srbije, za pacijente kojima zbog povišenog očnog pritiska vid može biti ozbiljno ugrožen (pregledi HRT - lasersko snimanje očnog dna i KVP - kompjuterski pregled vidnog polja). Od letos je obustavljeno zakazivanje jer su termini do Nove godine bili popunjeni, a pacijenti su obaveštavani da je zakazivanje za 2013. od 3, odnosno 17. decembra. Zakazivanje telefonom je nemoguća misija (stalno zauzeće), a za KVP je jedino takvo zakazivanje dozvoljeno. Tako sam juče otišao u KCS, u pokušaju da makar lično zakažem pregled HRT, u čemu sam uspeo - pregled je zakazan za početak marta (već posle dva dana zakazivanja termina), KVP ću tek pokušati da zakažem. Prošetao sam do zgrade u kojoj je zaštitnik pacijentovih prava (jedna osoba za ceo KC). Vrata su bila zaključana, pa sam šetao hodnikom gledajući natpise na vratima da bih procenio koga sledećeg da pitam. U jednom trenutku sam čuo glasno zevanje iz jedne kancelarije, pa pomislih da je to prava adresa za raspitivanje. Ljubazna osoba, zaista, još ljubaznije reče da sam se mimoišao sa zaštitnikom, jer je otišao na jednu od klinika, pozvan je bio zbog nekih problema. Čak su mi ponudili i kafu dok budem čekao, ljubazno sam zahvalio i otišao, žurio sam da zovem broj za zakazivanje, one službe koja samo tako zakazuje, iako sam pred njenim vratima upravo bio. I onda, u povratku, u autobusu, pročitah onu veselu informaciju o nenajavljenoj poseti...

A jutros videh najavu za večerašnju emisiju „Oko" na RTS-u. Ukratko, Udruženje „Srbija u pokretu" (sećamo ih se po kampanji u domovima zdravlja „Ne radim za mito, radim za platu", ili vrlo sličnog naziva) napravilo je sajt s mogućnošću ocenjivanja pojedinih lekara. Sajt je zabeležio značajan odziv, kako se može zaključiti iz najave, ali je poverenik za dostupnost informacija od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti naložio skidanje ankete sa sajta, sa obrazloženjem da se time krši privatnost lekara.

Visoko cenim sve što je poverenik Rodoljub Šabić uradio na svom polju, uprkos konstantnoj opstrukciji države praktično na svakom koraku i mislim da razumem jednu stranu rezona na osnovu koga je ovu odluku doneo. S druge strane, lekari su zaposleni u javnim ustanovama, mi ih plaćamo iz svojih, manjih ili većih prihoda, i na neku ocenu, pa i javnu, imamo pravo. (O kakvoj se to privatnosti na poslu može govoriti, osim možda na redovnoj pauzi ili toaletu?) Na kraju krajeva, na osnovu čega će se budući pacijenti opredeliti za nekog lekara, kada već postoji obavezni sistem izabranog lekara, ako nemaju nikakvih informacija o njemu?

Naravno da je javno dostupno a anonimno anketiranje podložno raznim zloupotrebama (ne znam kako je ova anketa bila zaštićena od toga) i da može biti nereprezentativno i jedini problem vidim u tome. Predložio bih i „Srbiji u pokretu", a i samom Ministarstvu, da omogući ovu vrstu javnog ocenjivanja svim zainteresovanima, uz dodeljivanje korisničkog imena i šifre, što bi, nadam se, bilo dovoljno da spreči proizvoljnosti i zloupotrebe.

 



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

horheakimov horheakimov 12:24 05.12.2012

premier

laziiprevare laziiprevare 21:06 05.12.2012

Re: premier

ministar na slici i na dresu

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:24 05.12.2012

Da, uz dužno poštovanje...

Visoko cenim sve što je poverenik Rodoljub Šabić uradio na svom polju, uprkos konstantnoj opstrukciji države praktično na svakom koraku i mislim da razumem jednu stranu rezona na osnovu koga je ovu odluku doneo. S druge strane, lekari su zaposleni u javnim ustanovama, mi ih plaćamo iz svojih, manjih ili većih prihoda, i na neku ocenu, pa i javnu, imamo pravo. Na kraju krajeva, na osnovu čega će se budući pacijenti opredeliti za nekog lekara, kada već postoji obavezni sistem izabranog lekara, ako nemaju nikakvih informacija o njemu?


Sve je tako. Uz stvarno poštovanje onoga što radi poverenik Rodoljub Šabić, ta odluka nikako mi ne ide u glavu.
U stanje u zdravstvu malo ko nije imao prilike da se na svojoj koži uveri. Dostojanstvo su izgubili lekari sami, svojim nedostatkom empatije, nepoštovanjem procedura, korupcionaštvom, kretenskim zaštitništvom kolega koji nemarom, neznanjem i pokvarenošću ubijaju i sakate ljude. Ako je mislila ministarka da će dostojanstvo profesiji vratiti tako što će navedeno iskoreniti, onda ok.
Hansel Hansel 13:56 05.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

Da se nadamo da je tako mislila. Nisam hteo gore da gušim, ali nepojmljivo je da npr. samo jedan HRT aparat, koji, ako sam dobio pravu informaciju na internetu, košta oko 20.000 dolara (uređaj za KVP ne bi trebalo da košta više, podatak o njegovoj ceni nisam još našao), opslužuje Srbiju (makar ovu bez pokrajina), da se za dva dana zakaže 150 pregleda, i da se za svaki dan, po spoljnom uvidu u svesku, zakaže 10-15 pregleda, od kojih svaki ne traje više od 10-15 minuta. Možda se aparat koristi i za nezakazane preglede, ali se za popodne ne zakazuju pregledi. U čemu je stvar? Ovako su pacijenti naterani na "telefonski stampedo" u kome će mnogi, a možda i većina, ostati bez termina za pregled. A radi se o bolesti koja može da odvede u trajni invaliditet, pa je blagovremeno uočavanje promena u vidu od velikog značaja. (Ovo je, naravno, samo kap u moru.)
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:03 05.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

(Ovo je, naravno, samo kap u moru.)

Premali je svekoliki sajberprostor da nabrojim samo sva s"#$&a koja ja znam.
jennym jennym 14:26 05.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

I za mene...
appendix appendix 18:52 05.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

A radi se o bolesti koja može da odvede u trajni invaliditet, pa je blagovremeno uočavanje promena u vidu od velikog značaja. (Ovo je, naravno, samo kap u moru.)

Misliš da o tome neko razmišlja..? Upravo nešto slično sam doživeo na svojoj koži, pa sam zato otišao u privatnu kliniku, da ne bih oslepeo. Kada se radi za novac, nema gužvi, zakazivanja, imaš vrhunsku uslugu, a ponude ti kafu i sok dok čekaš. Svi u ministarstvu znaju kako to funkcioniše, ali se niko ne trudi da promeni nešto u tome.
Hansel Hansel 19:11 05.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

Eee, vidim i uveravam se da su razmišljanja tog tipa vrlo retka -- prosto, odrađuje se, u najbukvalnijem smislu reči, pa ko kakvu sreću ima. A rade i ovi državni za novac, samo je njima novac zagarantovan, i verovatno je manji nego da rade privatno, ali opet mnogi svesno biraju državno zdravstvo, a mnogi i sede na dve stolice.

Vrlo dobro se sećam tvog iskustva, trebalo je da se objavi kod mene, pa sam to objavio na Krkarovom blogu, je l' beše onaj "Aušvic" u pitanju? Ako imaš vremena i ako želiš, linkuj taj komentar i ovde.
appendix appendix 19:41 05.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

A rade i ovi državni za novac, samo je njima novac zagarantovan

Tačno. A privatnici moraju sami da zarade taj novac. klinika na kojoj sam ja bio je vrlo uspešna i priznata, ali nema nigde nikakvu reklamu u medijima. Njihov moto je da su zadovoljni pacijenti njihova najveća reklama.
Evo linka za komentar..
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:11 06.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

Kada se radi za novac, nema gužvi, zakazivanja, imaš vrhunsku uslugu

I u državnim institucijama se radi za novac, samo na to retko ko tako gleda.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:32 06.12.2012

Re: Da, uz dužno poštovanje...

I u državnim institucijama se radi za novac, samo na to retko ko tako gleda.

Da...svima se čini da nadležna ministarstva po vasceli dan crtaju pare za njihove plate.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:06 05.12.2012

Preventiva

Ja bih bio oduševljen kada bi ministar (svaki) nenajavljeno posećivao i kontrolisao prvo svoje radnike a onda i celu vertikalu ispod njega.
Bojim se da tu nema ni gram iskrenosti, iskrene želje da se situacija popravi.
Sećam se onih "strašni" vremena diktature Josipa Broza Tita kad nenajavljeno noću dođe neki general/komandant u neki objekat ili kasarnu ili ustanovu. I zatekne zarozano pospano dežurno lice ili ga ne zatekne. Panika! Spasavaj se ko može!
Taj strah od kontrole je držao elementarnu disciplinu koliko-toliko.
Hansel Hansel 14:08 05.12.2012

Re: Preventiva

E, kralju, kad bi te još i krunisali...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:41 05.12.2012

Re: Preventiva

Hansel
E, kralju, kad bi te još i krunisali...

...pa da onda ja zaređam u kraljevsku kontrolu, bilo bi krvi do kolena.
a posle bi nam potekli med i mleko (eventualno jogurt).
Hansel Hansel 14:58 05.12.2012

Re: Preventiva

Ja glasam za tebe!
laziiprevare laziiprevare 18:09 06.12.2012

Re: Preventiva



Da podsetim, danas u ponoć ističe mogućnost da podignete na kioscima besplatni prezervativ.

Svakog čeka samo njegov prezervativ. Podignite na viši nivo svoje dosadašnje tehnike predigre.

jennym jennym 14:51 05.12.2012

Ovih dana...

Cesto sam u Domu zdravlja, na ginekologiji sam popunila podugacku anketu o radu te sluzbe, volim kad sam u prilici tako nesto da uradim, nakon svih pitanja i odgovora na kraju sam iskoristila priliku da pohvalim svog ginekologa i dve sestre koje tu rade ( zaista su to zasluzili) i da se pozalim na ponasanje trece sestre koja je uvek ljuta, drcna, ironicna i bezobrazna...

Takodje uvek upisem svoje utiske u onu knjigu utisaka koja je sada ispred svake ordinacije.

Tako sam pre par meseci, nakon sto je sestra sa saltera kasnila u smenu ceo sat napisala sta mislim o tome i da nije toliko problem sto je kasnila vec sto je samo otkljucala vrata, usla, sela i rekla "'ajde"... Da sam bila na njenom mestu, ja bih zastala u hodniku medju nas desetak i rekla "dobar dan, ja se zaista izvinjavam sto kasnim, sprecilo me to i to, izvinite jos jednom, molim vas, itd..." Posto je videla da pisem, suprug mi kaze da je prisla i procitala kada sam usla na pregled kod lekara, pozelenela, par puta zestoko zalupila vratima, pocepala neke papire, brecnula se na koleginicu u prolazu...Kad sam ja otisla da mi overi recept, bila je jako ljubazna i sa sirokim osmehom me ispratila...

Bilo bi odlicno da postoje te kontrole, ja bih ih slala i kao anonimce, kao pacijente, jer kad se zna unapred da dolaze sve se sredi da blista...Posteljina cista, wc kao apoteka, sestre prijatne, a lekari srdacni...ma, bajka...

Da ne bude da samo blatim svoje kolege i koleginice, ima ih zaista posebnih i divnih, ali, cini mi se, vise onih koji su sramota za tako lepu i plemenitu profesiju.
Hansel Hansel 15:23 05.12.2012

Re: Ovih dana...

Kad sam ja otisla da mi overi recept, bila je jako ljubazna i sa sirokim osmehom me ispratila...

Tužno je kada nekoga na ljubaznost, ma -- na normalno ponašanje, moraš da nateraš!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:53 05.12.2012

Ein Lista für Alle (und Keinen)

A jutros videh najavu za večerašnju emisiju „Oko" na RTS-u. Ukratko, Udruženje „Srbija u pokretu" (sećamo ih se po kampanji u domovima zdravlja „Ne radim za mito, radim za platu", ili vrlo sličnog naziva) napravilo je sajt s mogućnošču ocenjivanja pojedinih lekara. Sajt je zabeležio značajan odziv, kako se može zaključiti iz najave, ali je poverenik za dostupnost informacija od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti naložio skidanje ankete sa sajta, sa obrazloženjem da se time krši privatnost lekara.


E hvala što si ovo napisao - iz prvobitnog priopćenja KKK Udruženja "građana" koje je spravljalo tu "dobrodušnu" listu proizilazilo je da je baš Poverenik dao saglasnost da oni sprovode tu pečatokurirštinu najcrnje provenijencije. Nisam dalje pratio, ali sam Povereniku zbog toga (mentalno ) udario veeeeliki (mentalni ; ) minus.

Dobro, nije se mnogo oprao što je tek posle brojnih protesta odlučio da malo i mućne glavom pa naložio ukidanje nečega što nije nikad ni smelo biti sprovedeno, ali svaki boljitak je dobrodošao ☻☻



Visoko cenim sve što je poverenik Rodoljub Šabić uradio na svom polju, uprkos konstantnoj opstrukciji države praktično na svakom koraku i mislim da razumem jednu stranu rezona na osnovu koga je ovu odluku doneo. S druge strane, lekari su zaposleni u javnim ustanovama, mi ih plaćamo iz svojih, manjih ili većih prihoda, i na neku ocenu, pa i javnu, imamo pravo. Na kraju krajeva, na osnovu čega će se budući pacijenti opredeliti za nekog lekara, kada već postoji obavezni sistem izabranog lekara, ako nemaju nikakvih informacija o njemu?



Jes vala baš! Kako da se neobaveštena, a istine uvek žedna, populacija snađe bez "proverenih" lista? Kako da bez uvek verodostojnog i ziher tačnog internet listaštva odabremo "dobrog" lekara?

Nadam se da će neko već Udruženje pronaći način da se liste objave - recimo na Naci Stormu, ili u nekom već drugom PatrioJotskom kutku, koji već imaju znanje i iskustva sa pravljenjem lista "loših" whatever već.

I ne treba stati samo na listi - nego, recimo da se svake nedelje bira NajLoš lekar, pa štampanjem letaka za bacanje iz aviJona - Najgorih 10 ove nedelje, pa lepe uokvirene slike Najloš deseterca, koje će da se lepe na ulazima u njihove zgrade, uz obavezno objavljivanje škola i razreda u koje im idu deca, i naravno - svi telefoni uže i šire porodice. To - za početak.

                  
Hansel Hansel 15:09 05.12.2012

Re: Essence, too much Essence

Uf, uf, Naci Storm, da ne pretera malo? Za razliku od tebe, ja ne mislim da postoje nadljudi koji treba da budu imuni na kritiku i procenu, samo mislim da to treba urediti da bi bili zaštićeni od proizvoljnosti raznih vrsta. Znam da je bežanje od odgovornosti ovde omiljeni sport, i da se zarad očuvanja status kvoa često ne biraju ni sredstva ni reči, ali... Podsetiću te, inače, da internet vrvi od pominjanja lekara poimence, i po dobru i po zlu, da li bi možda predložio neku dodatnu cenzuru?

E hvala što si ovo napisao

Napisao sam ono što sam pročitao na sajtu RTS-a, naglašavam, iako ti je drago što sam to napisao.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:58 05.12.2012

Re: Ein Lista für Alle (und Keinen)

ne treba stati samo na listi - nego, recimo da se svake nedelje bira NajLoš lekar, pa štampanjem letaka za bacanje iz aviJona - Najgorih 10 ove nedelje, pa lepe uokvirene slike Najloš deseterca, koje će da se lepe na ulazima u njihove zgrade, uz obavezno objavljivanje škola i razreda u koje im idu deca, i naravno - svi telefoni uže i šire porodice. To - za početak.


Nema potrebe za dramom i preterivanjem. Samo, ako se javno zbog nerada ili nezakonitog postupanja može prozvati bilo koji državni službenik, zašto bi lekari bili izuzetak? Ime Prezime, radnik/ca JP Tog i tog, na funkciji toj i toj uradio/la ili nije uradio/la to i to. Lekar/ka Ime i Prezime, specijalnost, ustanova Ta i ta uradio/la ili nije uradio/la to i to. U čemu je problem?

Da se lekari sami odstranjuju svoj kukolj i da nisu tretirani kao svete krave na sudovima ne bi bilo ni potrebe za ovakvim sajtovima. Ali ne, mnogi će lekari radije da se ovde raspravljaju oko ovoga nego da išta promene u svojoj struci. Među lekarima vlada omerta i to je svima jasno. Zato prevelik broj ljudi umre ili se obogalji u našim zdravstvenim ustanovama. Nedopustivo prevelik. Da se razumemo, nisam ja neko ko ima pizmu na lekare, imam i prijatelje lekare, nekoliko njih. Čak sam i ovaj film radio:

Samo, da se preteralo, preteralo se.
Hansel Hansel 19:29 05.12.2012

Re: Ein Lista für Alle (und Keinen)

Evo nekih informacija koje su se čule u emisiji -- predstavnica udruženja i predstavnik poverenikove kancelarije (Marinko Radić) saglasni su da je poverenik dopustio objavljivanje spiska lekara na internetu koji je prethodno Udruženje zahtevalo (pa prvobitno nije dobilo), upravo po Zakonu o pristupu informacijama od javnog značaja. Predstavnik Kancelarije je, međutim, tvrdio da nije data saglasnost za dalju obradu tih podataka (ovaj termin je upotrebljen i u kontekstu ocenjivanja), predstavnica Udruženja da je Kancelarija konsultovana i da je mišljenje bilo afirmativno, ali da se nešto promenilo u međuvremenu (oni to tumače pritiskom na poverenika) i da su od Kancelarije dobili upozorenje posle koga su odlučili da sklone sadržaj sa sajta, kako ne bi došli u situaciju da eventualno budu novčano kažnjeni.
gedza.73 gedza.73 19:34 05.12.2012

Re: Ein Lista für Alle (und Keinen)

Među lekarima vlada omerta i to je svima jasno.

Što ih stavlja u vrlo jasno ograđen obor 'svi isti'.
Ja nikada nisam video (niti čuo) neko stručno i strukovno udruženje doktora (i prateće mehanizacije) da se javno oglasilo i osudilo ponašanje svojih kolega.

Hansel Hansel 19:40 05.12.2012

Re: Ein Lista für Alle (und Keinen)

Oni će iza leđa o kolegama često da pričaju svašta, ali javno "će biti braća" (i sestre). Nedavno sam čuo detalje presude Lekarske komore po tužbi mlade žene koja je na porođaju izgubila dete i mogu samo da kažem da je taj cinizam potpuno poražavajući.
gedza.73 gedza.73 19:46 05.12.2012

Re: Ein Lista für Alle (und Keinen)

Nedavno sam čuo detalje presude Lekarske komore po tužbi mlade žene koja je na porođaju izgubila dete i mogu samo da kažem da je taj cinizam potpuno poražavajući.

Mogu oni da se gledaju u kom god hoće ogledalu i da im ono priča kako su najlepši i najpametniji.
Samo nedostatak empatije, samoljublje i srebroljublje ih demantuje u stvarnosti.
jennym jennym 19:56 05.12.2012

Re: Ein Lista für Alle (und Keinen)

E, ovo i meni jako smeta, apsolutno je tacno... Da budu protiv pacijenata-to je jedino u cemu se drze zajedno.
vladaxy vladaxy 15:20 05.12.2012

Vi mislite da imate prava (nije trol)

S druge strane, lekari su zaposleni u javnim ustanovama, mi ih plaćamo iz svojih, manjih ili većih prihoda, i na neku ocenu, pa i javnu, imamo pravo.

Čim prihvatate pljačku onda ćete raditi onako kako pljačkaš (RFZO, MinZdrav) odredi.
Na kraju krajeva, na osnovu čega će se budući pacijenti opredeliti za nekog lekara, kada već postoji obavezni sistem izabranog lekara, ako nemaju nikakvih informacija o njemu?

Na osnovu ničega, jer je to apsolutno nebitno.
Pacijenti i lekari u nemilosti birokratije

Doktore kažnjavaju ako ne unesu sve podatke u kartone, iako ih u čekaonici ponekad čeka po 50 pacijenata
Dr Snežana Stajić

„Došlo je vreme da kada što više radite – manje vredite jer puno lekova propisujete”, ovom rečenicom dr Snežana Stajić, izabrani lekar u beogradskom Domu zdravlja „Zvezdara”, koja je kažnjena sa 250.000 dinara zbog navodne greške u ispisivanju medikamenata, započinje svoju priču za „Politiku” oko toga koliko su izabrani lekari preopterećeni administracijom i brojem pacijenata koje treba da pregledaju.
– Činjenica je da treba sve unositi u karton, ali mora da nam se da više i vremena za svakog pacijenta. Obim posla je veliki, broj bolesnika ogroman, a lekara ima manje nego što je potrebno. Dešava se da ne stignemo da ispišemo sve što treba i u papirni i u elektronski karton, kada znate da u čekaonici imate 40 ljudi koji čekaju da uđu u ordinaciju. Veliki je pritisak na nama, jer moramo i da tačno izbrojimo tablete koje sleduju određenom pacijentu za mesečnu terapiju. Dnevno izabrani lekar primi oko 50 bolesnika, od kojih većina ima hronične bolesti i samim tim im treba više propisanih medikamenata – naglasila je dr Stajić kod koje je između 2.000 i 2.500 pacijenata otvorilo karton.

U svakom slučaju treba imati na umu da oni koji su pogrešili u izboru lekara i koji su nezadovoljni njegovim lečenjem uvek mogu da ga promene i odluče se za nekog drugog. Ali i tada se pacijent vraća u začarani krug zdravstvene administracije, jer to najpre treba da odobri direktor ustanove. Pa tako ispočetka dok ne naiđu na onog koji će im u potpunosti odgovarati. I kome će verovati.

Link

Najveći problem u zdravstvu su posrednici. Da građani daju pare direktno lekarima sve bi bilo drugačije. Građani bi bili pažljiviji prema svom zdravlju a lekari bi se boljom uslugom borili za svakog pacijenta. Ali Srbi vole sistem državnog "besplatnog" zdravstva (koje nas košta par milijardi evra godišnje). Pa još kad odneseš "vezi" čokoladu i viski (evriće)...
Hansel Hansel 15:28 05.12.2012

Re: Vi mislite da imate prava (nije trol)

Već smo pričali više puta o tome, a sistem bi, čak i ovakav, baziran na "principu solidarnosti", mogao da bude mnogo efikasniji.

Pilot-emisija (koja nikad nije poletela ) od pre tri godine (jasno je da su lekari preopterećeni, ali nisu im za to krivi pacijenti):

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:53 05.12.2012

Re: Vi mislite da imate prava (nije trol)

Najveći problem u zdravstvu su posrednici. Da građani daju pare direktno lekarima sve bi bilo drugačije. Građani bi bili pažljiviji prema svom zdravlju a lekari bi se boljom uslugom borili za svakog pacijenta.

Da...ali šta raditi sa onim gradjanima koji imaju manje para...oni bi bili još bolesniji.
Mada, postoji možda međukorak, privatne zdravstv. ustanove koje od države dobiju koncesiju i time i deo novca iz zdravstvene blagajne, odgovarajući broju pacijenata koji dođe kod njih. Jedino što i tu padne muvanje, pa dobijaju oni koji imaju preko koga, a ne oni koji to zaista zaslužuju...
Hansel Hansel 21:59 05.12.2012

Re: Vi mislite da imate prava (nije trol)

Jedino što i tu padne muvanje, pa dobijaju oni koji imaju preko koga, a ne oni koji to zaista zaslužuju...

Pa, to bi moralo ili svi ili niko. Na kraju ove emisijice direktorka Lekarske komore komentariše tu ideju i afirmativno se o njoj izražava, ali, evo - na istom smo i tri godine kasnije. Nema bez liberalizacije ništa, i bez ukidanja zagarantovanih plata, osim u slabo naseljenim oblastima.
vladaxy vladaxy 22:05 05.12.2012

Re: Vi mislite da imate prava (nije trol)

Da...ali šta raditi sa onim gradjanima koji imaju manje para

Lekarski pregled košta oko 1.500 dinara. Većina građana koristi to u domovima zdravlja i mogli bi to da priušte (i penzionerima se odbija od penzije 10%), kad bi im ostavili bruto platu. Za teže bolesne ionako saznajemo iz novina i za njih se prikuplja novac putem raznih humanitarnih akcija. Koliko puta smo čuli da je RFZO odbio lečenje raznoj deci za teške bolesti?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:40 05.12.2012

Re: Vi mislite da imate prava (nije trol)

Da, ali ima i ono između pregleda i teških slučajeva...bolnica...ima puno ljudi koji ne bi mogli da plate, recimo, operaciju katarakte, grlića materice...porođaj...tu su skupi ne samo lekarski zahvati, nego bolnički dani.
Edit: Često jedan pregled nije dovoljan, pitanje je da li bi ljudi imali 3, 4, 5 puta po 1500 din ...
gedza.73 gedza.73 19:28 05.12.2012

Bruka



A jutros videh najavu za večerašnju emisiju „Oko" na RTS-u. Ukratko, Udruženje „Srbija u pokretu" (sećamo ih se po kampanji u domovima zdravlja „Ne radim za mito, radim za platu", ili vrlo sličnog naziva) napravilo je sajt s mogućnošću ocenjivanja pojedinih lekara. Sajt je zabeležio značajan odziv, kako se može zaključiti iz najave, ali je poverenik za dostupnost informacija od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti naložio skidanje ankete sa sajta, sa obrazloženjem da se time krši privatnost lekara.

Odgledao emisiju. Sve vreme mi je ovaj iz lekarske komore delovao kao branilac udruženja nevinih ali stručnih mafijaša.
Vidi se da je i poverenik stručno lice i upućen u 'može, al' ne mora da znači'.

Dakle, ja Gedža, pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću dajem sledeću izjavu
Svaki doktor, znani i neznani, imenom i prezimenom, šifrom ili nadimkom, može da me leči kako god 'oće (ako mu kojim slučejm dopadnem šaka) i čime god 'oće.

Da svaki doktor zna ako kojim slučajem dopadne šaka Gedži da će Gedža sve sujetne, bezobrazne, bahate, drske i nevaspitane bubice da mu istera iz glave čime god 'oće.

Prilog izjavi
O čvrstom moralnom integritetu doktora govori činjenica da ista individua u državnoj ustanovi drži skiptar i tropar a u privatnoj metlu i krpu.

Doktorski soj (generalno i u većini) je na nivou konduktera iz sedamdesetih koji je naučio kako se cepaju karte, vraća kusur, dobio uniformu pa sad pokazuje svoju 'nobles' seljankama sa kojima je do juče kopao i čuvao ovce.


Hansel Hansel 19:34 05.12.2012

Re: Bruka

Pa, jeste, Gedžo, reče doktor da svako svakom može u oči da kaže šta ima!

Samo da te ispravim, u studiju nije bio poverenik, nego njegov predstavnik, čisto činjenica radi. Taman sam gore napisao siže za Dont Fear The Reaper-a, ako nije gledao.
gedza.73 gedza.73 19:38 05.12.2012

Re: Bruka

Samo da te ispravim, u studiju nije bio poverenik, nego njegov predstavnik, čisto činjenica radi.

Meni su, dragi moj Hansele, svi ONI gore postali isti. Neodređena masa koja 'oće me izede.
Pa, jeste, Gedžo, reče doktor da svako svakom može u oči da kaže šta ima!

Ima ljudi koji nisu rečiti. Jel' može i znakovno pokazivanje uz pun kontakt?
Hansel Hansel 19:50 05.12.2012

Re: Bruka

Ne znam, to da proveriš kod čika doktora! Biser mi je što je i on rekao da se svašta piše na internetu i da to niko ne može da zabrani, ali je valjda problem (moja interpretacija) da ta pisanja budu sistematizovana?

A za ono prvo te potpuno razumem, ali meni je poverenik ipak i dalje razlučiva razlika, bez obzira što nije skroz jasno šta se sada i zašto desilo. U svakom slučaju, moja "intervencija" je bila samo izbegavenja materijalnih grešaka radi.
gedza.73 gedza.73 20:10 05.12.2012

Re: Bruka

Ne znam, to da proveriš kod čika doktora! Biser mi je što je i on rekao da se svašta piše na internetu i da to niko ne može da zabrani, ali je valjda problem (moja interpretacija) da ta pisanja budu sistematizovana?

a pazi sledeći im korak.
Preko IP adresa pokupe ko smo i šta smo. Onda instaliraju onaj program što imaju kazina i aerodromi za brzo prepoznavanje lica.
Ti naiđeš na vrata a ono se popale lampice i počne da pišti prijemno odeljenje. Zbunjenji pacijenti se okreću prema tebi, i dok se čudom čudiš ispada doktor sa dve gorile iza sebe i kaže koko si nepoželjan u toj ustanovi.

Džabe se ti braniš da oni primaju pare iz budžeta (od tvoje crkavice decu 'rane, letovanja letuju, zimovanja zimuju), da su javni službenici podložni kritici i pohvali, da mu je obaveza da te časno i kvalitetno leči (i izleči, ako imaš sreće).
Scila i Hardidba doktorska Boga ne moli. Vadi ćagu od povereničkog predstavnika i izmaršira te u privatnu kliniku.
U koju će odmah da dođe.
Samo da se presvuče.
Hansel Hansel 20:17 05.12.2012

Re: Bruka

Ama, Gedžo, je l' si ti gledao "Nemoguću misiju" (valjda 2)? Samo jedna dobra maska, evo maskiramo se u ministarku koja je došla u nenajavljenu posetu i sve rešeno! Još će oni nama da referišu!

A ovim si mi dao šlagvort za staru ideju da se (iz)borimo za pravo da snimamo razgovore s javnim službenicima i da to može biti validan sudski dokaz... Mislim, kad već maštamo...
jennym jennym 20:21 05.12.2012

Re: Bruka

I nabaci osmeh...

Edit: eh, zamislite da se moj komentar nadovezao na Gedzin, a ne na Hanselov, dok ja malo prostudiram kako sve ovo funkcionise...
gedza.73 gedza.73 20:30 05.12.2012

Re: Bruka

A ovim si mi dao šlagvort za staru ideju da se (iz)borimo za pravo da snimamo razgovore s javnim službenicima i da to može biti validan sudski dokaz... Mislim, kad već maštamo..

Meni je izgubljen dan (ako je samo jedan) kad treba da idem po neki dokument ili potvrdu.
I tako jednom ja čekam u redu i gledam nadrndano stvorenje sa druge strane stakla kako se iživljava na mojim 'kolegama'.
Dođe red i na mene. Počnem ja da zapitkujem i vidim da napirlitano stvorenjce počinje da peni.
U jednom trenutku drekne na mene da moram da požurim i da 'ono' nema ceo dan da meni objašnjava.
Tu ja zastanem na sekundu, izvadim telefon i 'u mikrofon' kažem
'Ja sam taj i taj. Nalazim se tu i tu na šalteru tom i tom. Službenica ne želi da mi da informacije koje su mi potrebne. Službenica se zove ?'
Neverovatan preobražaj iz razjarenog mutanta u pokislu kokošku (koja je samo bila prethodno kamufilrana u mutanta) ne bi uhvatio ni najusporeniji usporen snimak.
'Neka, zlato malo, nije mi to potrebno, samo ti merim brzinu uvlačenja u nečiju guzu. Hvala naljubaznosti i doviđenja'.

jennym
I nabaci osmeh..

Osmeh udava
appendix appendix 20:45 05.12.2012

Re: Bruka

i gledam nadrndano stvorenje sa druge strane stakla kako se iživljava na mojim 'kolegama'.



Hansel Hansel 21:29 05.12.2012

Re: Bruka

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:34 05.12.2012

Re: Bruka

i dok se čudom čudiš ispada doktor sa dve gorile iza sebe i kaže koko si nepoželjan u toj ustanovi.

Bre, gedžo, al nemaš mašte...što bi se doktor tako ofirao i ispostavljao...nema lampica iznad vrata, nego kad ti uđeš, njemu se pripali crvena ispod stola...sve ljubazno, fino...ništa ne brinite, evo to ćemo...ove male tabletice...ima razne, da zaboraviš kad ti proradi donji deo tela kad ti je gornji lajao poslednji put...
gedza.73 gedza.73 22:05 05.12.2012

Re: I Bruka

i strahota.
Šta rade doktori u radno vreme.

U ime svih doktora zahtevam da se počinilac ovog gnusnog i zlonamernog snimateljskog (ne)dela uhiti i sprovede k pravdi. Šta ako još nekome padne na pamet ovakva ideja? Pa ovaj doca Spaso (kakva ironija) Anđelić ( i to dupla) iz lekarske komore ima da svisne od muke.
On ovako da prikazuje doktore. Pa nisu one javne ličnosti poput zvezda granda da ih neko snima dok konzumiraju čvrstu hranu... Čvrstu hranu?

Da nije uzrok njihovom nerazumnom ponašanju (koje se kosi sa zdravom logikom) čvrsta hrana?
Mukice. A mi ih ovako blatimo i razvlačimo po blogu.
Stidim se.

Jelica Greganović
ništa ne brinite, evo to ćemo...ove male tabletice...

Samo što smo ih dobili od farmaceutskog trgovačkog putnika. Sveže i nove.
Ništa vi ne brinite. Dajemo vam triplu dozu.
Hansel Hansel 22:22 05.12.2012

Re: I Bruka

Haha, verovatno nisi, a kao da jesi čitao neke od komentara na taj klip, na primer ovaj:

ko si ti, majmune glupi, da vodis evidenciju kad je ko na pauzi? ljudi zavrsavaju najtezi fakultet, odgovorni su za zivote drugih ljudi a imaju duplo nize plate od nekih kurcevih menadzera i onda se nadje seljak kao ti koji misli da moze da ih zajebava zbog 20 min. imas besplatno lecenje i jos se zalis. sta bi radio da zivis u americi? da sam ja bio u toj sobi uzeo bi ti taj telefon i nabio u dupei ostavio da cekas kraj pauze da ti ga izvade.



A što se doce tiče, moram da kažem, iz jednog drugog konteksta, da je, sva je prilika, najblaže rečeno korektan stručnjak koji nije zatvoren za razumne ideje (o svim drugim aspektima vezanim za njega nemam pojma), tako da me ovde malo iznenadila isključivost...
gedza.73 gedza.73 22:40 05.12.2012

Re: I Bruka

Haha, verovatno nisi, a kao da jesi neke od komentara na taj klip, na primer ovaj:

Nisam, majke mi. Kakv kulturan i uglađen komentar. Pravi doktorski.
Radisav
sta bi radio da zivis u americi?

Ko bi to mogao da zna. Al' ti bi bio verovatno neko veliko, hmmkahm, stručno lice u Mcchicken-u.
Radisav (autor komentara), employee of the month.

A što se doce tiče, moram da kažem, iz jednog drugog konteksta, da je, sva je prilika, najblaže rečeno korektan stručnjak koji nije zatvoren za razumne ideje (o svim drugim aspektima vezanim za njega nemam pojma), tako da me ovde malo iznenadila isključivost...

Kad se cojones nađu između prakljače i kamena razumne ideju popuste i daju prednost isključivosti.
Samo onda argumenti deluju i zvuče vrlo bledo.
laziiprevare laziiprevare 23:02 05.12.2012

Bez najave



Kamen temeljac postavljen je 1974. godine.

Maj 2009 .
Konačni master plan o rekonstrukciji KCS rade italijanske firme „Altijeri“ i „Sofreko“, biće gotov za mesec-dva. Oni će raditi idejni i detaljni plan, na osnovu kojih će da raspisati tender za firmu koja će izvoditi radove. Dr Đorđe Bajec, direktor KCS, očekuje da će svi planovi i projekti biti završeni do kraja godine, tako da građevinske radnike u KCS očekuju već početkom 2010.

Kredit Evropske investicione banke za rekonstrukciju kliničkih centara odobren je krajem 2006. godine. Posle tri godine privodi se kraju izrada master plana, a rok za završetak svih radova je 2012. godina. Dr Bajec,direktor KC Srbije, kaže da se iskreno nada da će sve biti gotovo u planiranom roku.

oktobar 2009.
Veliki požar za vreme renoviranja KBC "Dragiša Mišović".
"U toku noći će se raditi na utvrđivanju uzroka ovog požara, ali želim unapred da kažem da ćemo ispitati sve uzroke da bismo otklonili sve sumnje koje su se već pojavile da je požar možda podmetnut." (ministar policije Dačić)

august 2010
"Koliko sam imao uvida,napravljene su katastrofalne greške u projektovanju sve četiri ustanove." (arhitekta Urošević)

"Sledi raspisivanje konkursa za radove, koji će početi pre Svetog Nikole." (ministar za zdravlje dr Milosavljević)

april 2011
"Zbog neadekvatnog proračuna zidova i nosećih stubova, sada je neophodno da ih dograđujemo i pojačavamo. Loš proračun može da dovede do urušavanja ovog objekta." (ministar zdravlja Zoran Stanković )

"Izjave o tome da bi Klinički centar Srbije mogao da se sruši usled zemljotresa neodgovorne su i uznemiravaju javnost, a na Ministarstvu zdravlja i KCS je da učine sve što mogu kako bi projekat bio dalje vođen." (ministar za zdravlje dr Tomica Milosavljević)

jul 2011
Ministar zdravlja u Vladi Srbije Tomica Milosavljević podneo je nepozivu ostavku.

"Dr Đorđe Bajec, dr Krstić i ja smo se nedavno dogovorili da je bolje za Kliniku i KCS da ja preuzmem mesto direktora. To nije funkcija i značka, već obaveza i timski i konstruktivni pristup vođenju Klinike." (bivši ministra za zdravlje dr Milosavljević)

august 2011.
Država je stala iza projekta rekonstrukcije Kliničkog centra Srbije, pa je odlučeno da ova ustanova posle obnove dobije dve kule, koje će odmah biti popunjene medicinskim aparatima najavio doc. dr Đorđe Bajec, direktor KCS.

januar 2012.
Građani Srbije obnovljenu i savremeno opremljenu zgradu KCS dobiti krajem 2015. godine zato sto prvobitni plan rekonstrukcije KCS nije prošao Revizionu komisiju Ministarstva životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, zbog lošeg proračuna statike i rizika od zemljotresa.

oktobar 2012.
Direktor KC Srbije dr Bajec podneo je ostavku.Rekontrukcije KBC Dragiše Mišović i KC Srbije nije završio.

decembar 2012.



Od 12 spratova, kojiko ih KCS ima, trenutno se koriste samo tri, dok je devet nivoa prazno.

"Direktor RZZO nije ni reč rekao kada je nestalo 120 miliona evra, koje je država platila za lekove veledrogerijama, koji nikada taj novac nisu prebacili farmaceutskim kućama." (ministar Dinkić )

Direktor RZZO dr Vuksanović podneo je ostavku.

nastavlja se...

"Jedini direktor Fonda koji nije završio u zatvoru bio iz vlade Zorana Đinđića" (Čedomir Jovanović pohvalno o svome tastu dr Saviću)

"Pacijent nema izbora i nemo pristaje na uobičajenu bahatost sa kojom se u Srbiji državni službenici obraćaju svojim podanicima." (dr Karađinović)

"Javna tajna da su uslovi u mnogim srpskim bolnicama na nivou srednjeg veka! Niko ko dođe u neku srpsku bolnicu ne može da se oseća kao čovek! " (Miroslav Petrović iz Udruženja "Pravo na zdravlje" )

"Sama sam donela sredstva za čišćenje, jer nismo imali. I to nije prvi put da tako nešto radimo. Bolnica je apsolutno bez odgovarajućih uslova i tužno je gde se ljudi leče." (anonimna medicinska sestra KC Srbije)
Hansel Hansel 12:05 06.12.2012

Re: Bez najave

Hvala za ovo. Bar neka se pamti.
laziiprevare laziiprevare 15:12 06.12.2012

Re: Bez najave

Bar neka se pamti


Ostalo je da neko ko zna navede koliko su porezni obaveznici platili u evrima do sada za projekte rekontrukcije kliničkih centara.

Cenu koju su platili bolesnici koji se leče u nenormalnim uslovima bolnica, koje su plen partijskih kadrova, nećemo nikada saznati.
loader loader 01:09 06.12.2012

Racija

nasmejalo kao jučerašnja vest da je „ministarka zdravlja prof. dr Slavica Đukić Dejanović iznenadila (prek)sinoć zaposlene u KBC ,Dragiša javascript:;Mišović', kada je bez najave posetila ovu zdravstvenu ustanovu".

Ti upadi su uvek bili za oduševljenje. Provera, racija... :) .. Nego, sa ministarke mi sada misao ode na ministra. Ono što Vučić danas radi preko tabloida i televizije u sferi korupcije i lova na kriminalce, to je nekada Bojić Milovan radio u sferi zdravstva - znači, upad u zdravstvenu ustanovu i postrojavanje: zašto vam nisu dobro ispeglani mantili, šta će ono svetlo tamo upaljeno u hodniku, bako jel te ovi dobro leče itakoto (šteta što nema na YouTubetu)


Hansel Hansel 10:22 06.12.2012

Re: Racija

Tužan sam beskrajno što moram ovo da kažem: kolikogod da je ovo Vučićevo parada, neka i bar to, jer nismo imali ni to. Niko nije branio (i ovo je ne samo tužno, već i dosadno ponovo izgovarati i pisati) postpetooktobarskim vlastima da se obračunaju s dotadašnjom političkom korupcijom. Nešto su, kao, započeli, pa im je Šešelj poručio (i sa ovim sam dosadan) da paze kako se odnose prema bivšim političkim protivnicima, jer tako će se i nova vlast odnositi prema njima. Ispalo je kao da su njega poslušali, da bi danas (precizno: juče) Maja Gojković (na B92) imala da izjavi da će, zbog antikorupcijske borbe, SNS biti dugo aktuelna i pamćena. Primedbi na Šešelja ni te 2001-2. nije imala.

A tih Bojićevih performansa se više ne sećam, a i to je bilo vreme kada sam već prestao da fenomenološki gledam dnevnike RTS-a... Hvala ti za podsećanje na kontinuitet nenajavljenih poseta.
laziiprevare laziiprevare 18:33 06.12.2012

Re: Racija

Provera, racija...upad u zdravstvenu ustanovu i postrojavanje




Ekipa mala, ali odabrana, samo Bojić Milovan nema. Monitori, policajci, bezbednjaci, ...

Šta bi gradonačelniku da se fotografiše?
loader loader 09:28 07.12.2012

Re: Racija

kolikogod da je ovo Vučićevo parada, neka i bar to, jer nismo imali ni to. Niko nije branio (i ovo je ne samo tužno, već i dosadno ponovo izgovarati i pisati) postpetooktobarskim vlastima da se obračunaju s dotadašnjom političkom korupcijom.

Upravo zato što je skoro u potpunosti i ta postpetooktobarska vlast bila zavisna od predpetooktobarskih struktura. Stoga, ništa neobjašnjivo. Tragično da. Jer je korupcija pojela društvo. Ostalo još samo malkice

Što se Šešeljevih izjava tiče, one su iz istog političkog obrasca kao i izjave i dela današnjih naslednika njegovih bez bedža. Stoga, ništa bitno. To je demagogija koja nadilazi i potire svaki pokušaj delanja, čak i kad ga u nekom obliku ima.
A tih Bojićevih performansa se više ne sećam, a i to je bilo vreme kada sam već prestao da fenomenološki gledam dnevnike RTS-a...

Eh, šteta što na Yutubetani nisu sačuvani ti snimci. Bilo je žestoko :)
Mislim da grešite, čak i u očajno pakovanom ideološkom dnevniku kriju se (osim ovih društveno-ogavnih) mnoge zabavne sličice, pred kojima bi i Montipajtonovci pomalo zaustavili svoju pažnju. Kolega Hansel, molim vas da se vratite u klub redovnih gledalaca i obožavalaca dnevnika

Hansel Hansel 11:32 07.12.2012

Re: Racija

Nisam mogao više! I nisam mogao da imam dovoljnu distancu da bih se smejao tom kalamburu, kako već nazvati taj cirkus... Bio sam zadovoljan uvidom u Dnevnike preko "Stvorenja" Jovana Palavestre!

Što se YouTube-a tiče, ništa se (ni) tamo ne dešava samo od sebe -- neko treba da postavi, a za te stare snimke važi i da se prvo moraju digitalizovati. Govorim ti kao iskusni postavljač bar oko 200 klipova. U jendom trenutku se umoriš od tog volontiranja, naročito kada već počinješ da imaš problema sa egzistencijom.
loader loader 03:10 08.12.2012

Re: Racija

U jendom trenutku se umoriš od tog volontiranja, naročito kada već počinješ da imaš problema sa egzistencijom.

Uh, prijatelju.... ... nešto mi problematika znana ..
alselone alselone 11:32 06.12.2012

...

Hansel Hansel 12:01 06.12.2012

Re: ...



Ne znam ko je (naj)veći ludak -- ovaj koji je ovo napravio, ti koji si našao i postavio, ili ja kome sada teku suze od smeha!
alselone alselone 12:23 06.12.2012

Re: ...

Verzija za doktore.

Hansel Hansel 12:41 06.12.2012

Re: ...

Dosta više!
stasava stasava 12:17 06.12.2012

kontrola kolega

"A te dolaske bez najave je najavila pre mesec-dva. Nije loše ni to, ako neko među zaposlenima poveruje da je i to moguće."
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:47 06.12.2012

Beli medvedi i slične živuljke

A jutros videh najavu za večerašnju emisiju „Oko" na RTS-u. Ukratko, Udruženje „Srbija u pokretu" (sećamo ih se po kampanji u domovima zdravlja „Ne radim za mito, radim za platu", ili vrlo sličnog naziva) napravilo je sajt s mogućnošću ocenjivanja pojedinih lekara. Sajt je zabeležio značajan odziv, kako se može zaključiti iz najave, ali je poverenik za dostupnost informacija od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti naložio skidanje ankete sa sajta, sa obrazloženjem da se time krši privatnost lekara.


Nisam htela da komentarišem dok ne odgledam snimak pomenute emisije, pošto već danima čekam neka suvisla pojašnjenja u vezi sa celom papazjanijom ocenjivanja lekara na pomenutom sajtu (na kome sam lično uspela da ocenim par njih, pre nego što je opcija ukinuta). Nadala sam se da će gosn. Šabić da napiše blog, da direktno pojasni, umesto da čitam novinske interpetacije događaja.

Nakon odgledane emisije jedno mi je savršeno jasno: razlog zbog koga je Lekarska komora tražila da se ocenjivanje skloni sa sajta, i razlog zbog koga je Kancelarija poverenika preporučila tu uklanjanje - veze nemaju jedna sa drugom.

Iz nastupa gosn. Spase u emisiji jasno je kao dan da lekare boli bilo kakvo ocenjivanje i da oni to - sasvim pogrešno - smatraju zadiranjem u svoju privatnost. Lekari u ovoj zemlji imaju velikih problema da shvate i da se pomire s tim da su oni javni službenici, te da je njihov rad itekako podleže sudu javnosti.

Koliko sam shvatila gospodina iz Kancelarije poverenika, razlog za mišljenje da se to ocenjivanje - u ovoj i ovakvoj formi bar - mora skloniti, leži u činjenici da se lični podatak (ime i prezime) obrađuje (ocenjivanje) na način koji je suprotan Zakonu o zaštiti privatnosti.

Moj je zaključak da se Lekarska komora uhvatila za tehnikaliju, koju pak - po postojećem Zakonu - Kancelarija poverenika mora da ispoštuje, ako će da poštuje ovaj i ovakakav Zakon koji sad imamo.

A jasno je kao dan, meni bar, da su motivi lekara sasvim drugačije prirode. I tu nema zbora.

Volela bih čuti još detaljnija pojašnjenja o tačnim navodima iz mišljenja Poverenika, i zašto i zbog čega je tačno ta tehnikalija morala biti ispoštovana. U emisiji to nije dovoljno jasno objašnjeno - nije se imalo vremena. I zato ostaje utisak da se poverenik stavio na stranu lekara, a lično - ne verujem da poverenik u svom radu zauzima bilo kakve strane. Mislim da je Zakon takav da je Lekarska komora našla u njemu rupu.

Ne moram biti u pravu, ali eto - kažem, takav mi je utisak trenutno.
Hansel Hansel 15:21 06.12.2012

Re: Beli medvedi i slične živuljke

Hvala ti, opaske su ti, kao i uvek, oštroumne i "oštrojezičke"!
Ističem posebno:
Iz nastupa gosn. Spase u emisiji jasno je kao dan da lekare boli bilo kakvo ocenjivanje i da oni to - sasvim pogrešno - smatraju zadiranjem u svoju privatnost. Lekari u ovoj zemlji imaju velikih problema da shvate i da se pomire s tim da su oni javni službenici, te da je njihov rad itekako podleže sudu javnosti.


Meni je termin "obrada podataka" u ovom slučaju veoma problematičan. Zato što se korišćenjem spiska lekara nikakvi podaci iz spiska ne obrađuju, a koji bi ugrozili privatnost lekara. Njihova imena i prezimena i adresa ustanova u kojima rade su javni podaci. To što će neko da komentariše javni podatak i javni rad osobe čije je ime u javnim podacima ne može, prema mom skromnom mišljenju, ni u primisli da se nazove obradom podatka -- to bi mogla da bude, da se našalim, recimo astrološka obrada podataka o rođenju konkretne ličnosti. Čim stignem, moram da proučim kako se definiše obrada podataka o ličnosti, a ako stigneš pre mene, javi.

Nego, drugo mi je nešto sada sinulo -- takav javni spisak umnogome olakšava proveru da li neki lekar radi i privatno i u državnoj ustanovi, na primer. Zato apelujem na Udruženje, ako neko od njih ovo čita, da makar vrati spisak na sajt, do daljeg bez mogućnosti ocenjivanja.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:16 06.12.2012

Re: Beli medvedi i slične živuljke

Meni je termin "obrada podataka" u ovom slučaju veoma problematičan.


Evo definicije iz Zakona:

3) Обрада података је свака радња предузета у вези са подацима као што су: прикупљање, бележење, преписивање, умножавање, копирање, преношење, претраживање, разврставање, похрањивање, раздвајање, укрштање, обједињавање, уподобљавање, мењање, обезбеђивање, коришћење, стављање на увид, откривање, објављивање, ширење, снимање, организовање, чување, прилагођавање, откривање путем преноса или на други начин чињење доступним, прикривање, измештање и на други начин чињење недоступним, као и спровођење других радњи у вези са наведеним подацима, без обзира да ли се врши аутоматски, полуаутоматски или на други начин (у даљем тексту: обрада);

Meni je, pak, zanimljiva ova definicija:

1) Податак о личности је свака информација која се односи на физичко лице, без обзира на облик у коме је изражена и на носач информације (папир, трака, филм, електронски медиј и сл.), по чијем налогу, у чије име, односно за чији рачун је информација похрањена, датум настанка информације, место похрањивања информације, начин сазнавања информације (непосредно, путем слушања, гледања и сл, односно посредно, путем увида у документ у којем је информација садржана и сл.), или без обзира на друго својство информације (у даљем тексту: податак);

Moje pitanje ovde bi bilo: da li je ime i prezime lekara informacija o fizičkom licu, ili informacija o javnom službeniku? Jasno mi je da se privatnost lekara ima zaštititi, ali kako njegov javni rad povezati s njim, ako ne preko imena i prezimena? Da im svima dodelimo nadimke? Ono, konspirativna imena Tihi, Prle i tako to?
Hansel Hansel 17:29 06.12.2012

Re: Beli medvedi i slične živuljke

Pa, po ovoj definiciji obrade, i stavljanje spiska na sajt značilo bi obradu podataka, samo je pitanje da li dozvoljenu ili nedozvoljenu? To isto moram a pogledam, ali ću moći tek kasnije, a tebi ponovo hvala.

Ja pomislio šta bi bilo kada bi posetioci sajta sami upisivali ime i mesto u kome lekar radi, da li bi se i tu mogao naći neki problem?
vladaxy vladaxy 18:24 06.12.2012

Re: Beli medvedi i slične živuljke

Iz nastupa gosn. Spase u emisiji jasno je kao dan da lekare boli bilo kakvo ocenjivanje i da oni to - sasvim pogrešno - smatraju zadiranjem u svoju privatnost. Lekari u ovoj zemlji imaju velikih problema da shvate i da se pomire s tim da su oni javni službenici, te da je njihov rad itekako podleže sudu javnosti.


Zverko

Prvih 15 minuta emisije sam se smejao od neverice gde gospodin Spaso Anđelić govori da internet nije potreban i da je zabrana opravdana. Jer “postoji knjiga utisaka u svakoj lekarskoj ustanovi, a narod može prijateljima i komšijama ocenjivati i prenositi utiske o doktorima, bez potrebe za internetom”. Nakon 15 minuta smejanja na izgovorene reči ovog Lepog Brke, počeo sam da plačem. Da, da plačem od muke. Jer sam shvatio da na ključnim pozicijama u državi sede dinosaurusi iz 17. veka koji ne znaju šta je kompjuter a kamoli internet. Predivna dama Ana Babović se prvo muški borila sa lepim brkama, da bi na kraju i sama počela da se smeje. Gospodin iz kancelarije poverenika je neko vreme koliko toliko govorio trezveno, da bi i sam na kraju stao na stranu Lepog Brke.
E draga javnosti, zbog ljudi kao što su ove Lepe Brke u Srbiju još 10 godina neće doći ni PayPal, Apple, EU… ma niko nas neće. Kada vide kakvi ljudi su na ključnim pozicijama. Da li znate da sajtovi kao što je www.kakavjedoktor.org postoje u celom normalnom svetu? Americi, Nemačkoj, Engleskoj. Svugde.
A ja javno upućujem pitanje gospodinu Spaso Anđeliću: KOJA JE GOSPODINE RAZLIKA IZMEĐU UPISIVANJA U KNJIGU UTISAKA U DOMU ZDRAVLJA KOJU MOGU SVI DA VIDE ILI UPISIVANJE UTISAKA NA INTERNET SAJTU? ZAŠTO JE ZA SAJT KAKAVJEDOKTOR.ORG POTREBNA SAGLASNOST LEKARA A ZA KNJIGU UTISAKA NIJE? DA LI VI GOSPODINE ZNATE ŠTA JE INTERNET? DA LI STE KORISTILI INTERNET IKADA? DA LI PRAVITE RAZLIKU IZMEĐU INTERNETA I FEJSBUKA?
Muka me uhvati kada vidim sa kim mi mladi nosioci budućnosti moramo da se borimo. I pitamo se dokle? Kada će dinosaurusi iz 17. veka otići u penziju i pustiti nas mlade da se razvijamo i prosperiramo?
Takođe, želim da uputim javno pitanje gospodinu Rodoljubu Šabiću (koga veoma poštujem): ODAKLE PRAVO JEDNOJ LEKARSKOJ KOMORI DA UPOZORAVA I SPREČAVA RAD BILO KOJEG SAJTA U SRBIJI? DA LI JE LEKARSKA KOMISIJA JAČA OD SUDA I IMA VEĆE INGERENCIJE? DA LI ĆE SRBIJA ISPAŠTATI POŠTO ĆE SE NVO ŽALITI SUDU U STRAZBURU? ZAŠTO BANKE I OPERATERI IMAJU PRAVO OBRADE PODATAKA A SAJTOVI NEMAJU? DA LI SE SMATRA DA AKO JA LIČNO ODEM U DOM ZDRAVLJA, UPIŠEM U SVOJU SVESKU IMENA DOKTORA I UTISKE PACIJENATA O NJIMA I OBJAVIM IH NA OVOM BLOGU, DA KRŠIM ZAKON O OBRADI PODATAKA?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:15 07.12.2012

Re: Beli medvedi i slične živuljke

Hansel
Pa, po ovoj definiciji obrade, i stavljanje spiska na sajt značilo bi obradu podataka, samo je pitanje da li dozvoljenu ili nedozvoljenu? To isto moram a pogledam, ali ću moći tek kasnije, a tebi ponovo hvala. Ja pomislio šta bi bilo kada bi posetioci sajta sami upisivali ime i mesto u kome lekar radi, da li bi se i tu mogao naći neki problem?

A je l obrada podataka kada turim u MEĐU NAMA ime nekog doktora ili sestre medicinske?
Uskoro će nam zabraniti i da pričamo među sobom o doktorimaa a piskaranje na Blogu o konkretnim osobama će biti tretirano kao teško krivično delo iz oblasti obrade podataka.
Hansel Hansel 19:25 07.12.2012

Re: Beli medvedi i slične živuljke

Pa, to se i ja pitam, vidiš da sam gore predložio da posetioci sajta sami upisuju ime lekara (uzgred, pozvao sam ljude iz UG "Srbija u pokretu" da se oglase i ovde, ali niko nije odgovorio na mejl poslat na dve adrese preuzete sa sajta).

A ako je zakon takav da se ovo stvarno smatra nedozvoljenom obradom, onda bi ga nesumnjivo trebalo menjati...

Evo nekih od odredbi koje sam tražio:


Nedozvoljenost obrade

Član 8.

Obrada nije dozvoljena ako:


1) fizičko lice nije dalo pristanak za obradu, odnosno ako se obrada vrši bez zakonskog ovlašćenja;

2) se vrši u svrhu različitu od one za koju je određena, bez obzira da li se vrši na osnovu pristanka lica ili zakonskog ovlašćenja za obradu bez pristanka;

3) svrha obrade nije jasno određena, ako je izmenjena, nedozvoljena ili već ostvarena;

4) je lice na koje se podaci odnose određeno ili odredivo i nakon što se ostvari svrha obrade;

5) je način obrade nedozvoljen;

6) je podatak koji se obrađuje nepotreban ili nepodesan za ostvarenje svrhe obrade;

7) su broj ili vrsta podataka koji se obrađuju nesrazmerni svrsi obrade;

8) je podatak neistinit i nepotpun, odnosno kada nije zasnovan na verodostojnom izvoru ili je zastareo.
zilikaka zilikaka 21:08 07.12.2012

Još nešto

Pošto se velika ujduma digla oko objavljivanja spiska lekara, koji su po prirodi stvari članovi lekarske komore, uzle da proverim postoji li uopšte spisak članova dostupan javnosti, i ustavnovila da ga na zvaničnom sajtu nikako nema.
Poredjenja radi, jedna druga komora, inženjerska na više mesta nudi spisak članova, mogućnost pretrage po imenima, lične reference...

Onda išla dalje tom logikom i proverila zvaničnu prezentaciju Advokatske komore Srbije koja me tek razočarala.
Nudi manje podataka odprosečne reklame za prašak za veš.
Isto sa Komorom Beograda.

Vidi se da im isti najstor natrukovo prezentacije. Obe za jedno prepodne.

Taman posumnjah da ima nešto u tom objavljivanju imena i zakonu o tome, kad nadjoh da Advokatska komora Vojvodine nudi spisak članova i mogućnost pretrage.

Elem, volela bih da mogu da izvučem zaključak, al...

P.S. Uzgred, odgovorno tvrdim da Inženjerska komora ne traži pismeni pristanak od svojih članova za objavljivanje imena u spisku članova.

Mogućnost objavljivanja kontakata, biografije i ličnih referenci je ostavljena svakom pojedincu na volju.

Hansel Hansel 21:37 07.12.2012

Re: Još nešto

Dobro, zilikaka, hoćemo li saznati i tvoj cenjeni stav ili da budemo zadovoljni saopštavanjem ovih činjenica?



P.S. Ne mogu da verujem da se sajt inženjerske komore zove ingkomora, kada je "svakom dobronamernom čoveku i građaninu" poznato da Pravopis nalaže inž!
zilikaka zilikaka 22:35 07.12.2012

Re: Još nešto

Hansel
Dobro, zilikaka, hoćemo li saznati i tvoj cenjeni stav ili da budemo zadovoljni saopštavanjem ovih činjenica?


Šta reći?

Ne vidim ni jedan razlog zašto bar spisak imena svih lekara ne bi bio javno dostupan.
Statistički gledano, i medju njima, kao i medju inženjerima ima podosta njih koji rade privatno, ali ima verovatno više onih koji su zaposleni u državnim ustanovama. Naravno, medju njima TEK ima onih koji privatno tezgare.

Kao što su inženjeri razvrstani po specijalnostima, ne vidim razlog zašto ne bi jednim potezom mogao da izlistaš imena recimo svih kardiologa u Srbiji.

Kažem, i medju inženjerima ima podosta onih koji isto rade u državnim ustanovama (fakulteti, inspekcije), javnim preduzećima, kao i onih koji možda nisu zainteresovani da se reklamiraju na bilo koji način, al' ih niko ne pita.

A tako treba i da bude.

Što s' advokata tiče, oni su listom privatnici, i po toj logici bi im valjalo da su dostupni za prelistati, ali...sam bog zna zašto nisu.

Iskreno, iz poredjenja koje sam navela je teško izvući bilo kakav logičan zaključak, osim da važi ono: "Mogu kako hoću".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana