In memoriam| Ljudska prava| Roditeljstvo| Zdravlje

Smrt Majke Hrabrost i implikacije

Biljana 77 RSS / 11.12.2012. u 15:52

                                                                                               ... ostalo je nas par, njenih siročića.

Ugasila se. Ako pokušate da odete na site, dobićete poruku da je u fazi izrade. Na FB stranici postuju uglavnom oni koji bi da izreklamiraju neki svoj proizvod ili site. 

Pomalo me zabolelo. Ja sam bila 002. I bila sam tako ponosna na to naše nešto što je napravljeno ni iz čega. Na bunt,  na prvi put ispričane priče, na činjenicu da smo makar malo pomerili stvari sa nivoa emotivnih pričica o najsrećnijem danu u životu i horor dogodovština kojima obiluje naša nesrećna štampa. Jer jedno vreme zaista se  o problemima u porodilištima razgovaralo na jednom racionalnom nivou.  Pokušali smo da problem ponašanja osoblja u porodilištima, problem manjka sredstava i ljudskosti, problem korupcije i nezainteresovanosti, ako ne rešimo, onda bar izvučemo na svetlost dana. Iako je medijska pažnja jedno kratko vreme bila velika, na kraju se, valjda zbog odsustva senzacionalizma, duboke tuge&nesreće ili sreće neopisive (mada novine preferiraju prvo) okrenula nečemu drugom. Daleko od toga da krivim medije, ali mi lično iskustvo sa njima ovim povoodm pokazalo da bez upiranja prstom, teških optužbi nekog lično i mnogo patetike vaša priča nema šansu. Ili će je oni već doterati po volji.

Zašto smo dozvolile da se priča ovako završi? Zato što volonterski takvu stvar nije moguće sprovesti. Država, Ministarstvo, mediji, nevladin sektor, a posebno organizacije koje se bave zaštitom prava žena i dece nisu imali volje/želje/interesa da se ovom pričom bave na adekvatan način. Iako su neke ideje zaživele do suštinske promene nije došlo.

pregnant.jpgTri  godine posle prve posete porodilištu imala sam i drugu. Taman da uporedim i vidim koliko se ništa promenilo nije. Korupcija i dalje cveta. Ukoliko nemate vezu i niste nikog potplatili velika je verovatnoća da će se svojski truditi da vas preplaše dovoljno da u poslednjem trenutku nekome nešto ponudite. Npr. da vas potpuno bez ikakvog razloga pošalju da malo odležite na odeljenju visoko rizične trudnoće gde vam neće uraditi ni jedan pregled koji nisu mogli i ambulantno da urade. Veza naravno neće doći da vas posle porođaja obiđe, da vam kaže zašto vam je dete u inkubatoru i sl. Sestre sa laktacije i dalje lakonski govore – Masirajte, dobro je to! I teraju prvorotke u ludilo.

Moje lično iskustvo bilo je više nego dobro. Porodio me divan čovek, kojeg sam videla prvi put u životu i koji je sa mnom razgovarao kao sa razumnim bićem. Od momenta kad su mi sina doneli više mi apsolutno nije trebala ničija pomoć u bilo čemu. To je u velikoj meri presudilo u korist pozitivnog utiska. Samo mi je bilo žao onih drugih... Što su ih veze ostavile da se maltretiraju satima i satima, što im niko ništa ne govori, a deca su im negde tamo. Što ih grudi bole, muče se, a niko im ne pomaže. 

I sada imamo Bitku za porodilišta. Poštujem. Bitku za bebe sam smatrala najpametnijom akcijom ikada sprovedenom ovde. Samo imam utisak da je negde promašen cilj. Istina, potrebni su novi aparati, kreveti, posteljina, UZ, CTG, sve treba. Ali pre svega treba imati LJUDE. Nije najveći problem zdravstva pokvaren CTG već pokvaren čovek koji će taj CTG koji ne radi priključiti na neku bez veze (porađaš se kao poslednja ciganka!) a onaj koji radi dobiće porodilja koje je nečija i koja je nekom platila.  Da bi ova Bitka bila uspešnija nego ona koju je Majka Hrabrost vodila mora da se promeni fokus. Porođaj je za roditelje emotivni događaj. Za sve ostale to mora biti jedan društveni fenomen čije ekonomske, zdravstvene i sve druge implikacije moraju biti jasno definisane. Pri tom mislim na sve ono o čemu smo toliko trubili – ponašanje osoblja, adekvatna oprema, prava i obaveze pacijenata i lekara.  Nemamo ništa od toga što ronimo suze nad nekom pričom čiji bismo kraj voleli da nismo saznali, niti da se zagrcnjavamo u radosnicama. Ono što je ostalo potpuno nedovršeno i na čemu se mora insistirati – prisustvo oca (ili druge izabrane osobe), adekvatna obuka za dojenje, psiho-fizička priprema za porođaj, dostupnost epiduralne anestezije. Ja se nadam da autori projekta Bitka za porodilišta, kao ni mame koje šalju svoje priče na konkurs  neće pogrešno shvatiti ovaj post. Samo mislim da emocije u ovoj priči ne igraju nikakvu ulogu. Ako hoćemo da popravimo moramo biti racionalni. I u uporni. Najveći neprijatelji porodilišta su u njima – korpucija i nezaiteresovanost, s vezom i bezbeveze.

Na prvi porođaj otišla sam bez veze. Prošla sam, kako sam prošla, to je priča za sebe. Bez obzira na sve, na drugi sam otišla isto. Ne mogu da ponižavam ni sebe, ni svoje dete na taj način. Neću da taj trenutak prljam nečijom pohlepom i neljudskošću.

I da, ovaj post je emotivniji nego što bi trebalo da bude. 

 



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetkino tetkino 16:15 11.12.2012

Hvala!

Na prvi porođaj otišla sam bez veze. Prošla sam, kako sam prošla, to je priča za sebe. Bez obzira na sve, na drugi sam otišla isto. Ne mogu da ponižavam ni sebe, ni svoje dete na taj način. Neću da taj trenutak prljam nečijom pohlepom i neljudskošću.


Za vašu hrabrost.

I želim nam svima da se taj vaš pelcer primi u našim glavama.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:24 11.12.2012

Re: Hvala!

I želim nam svima da se taj vaš pelcer primi u našim glavama.

ja skoro tela da postavim ovakav blog:

svi koji su dali pare tamo di se pare ne daju
učestvuju u kreiranju (ovo je understatement) očajnih situacija
za one ljude koji ili nemaju ili neće da daju.

biljo,
mašem ti.
treba imati hrabrosti i reći - ja neću da dam pare - i uraditi to.
yugaya yugaya 16:32 11.12.2012

Re: Hvala!

snezana mihajlovic
I želim nam svima da se taj vaš pelcer primi u našim glavama.

ja skoro tela da postavim ovakav blog:
javascript:;
svi koji su dali pare tamo di se pare ne daju
učestvuju u kreiranju (ovo je understatement) očajnih situacija
za one ljude koji ili nemaju ili neće da daju.

biljo,
mašem ti.
treba imati hrabrosti i reći - ja neću da dam pare - i uraditi to.





http://blog.b92.net/text/19469/Bitka-za-bebe%3A-deo-prvi/
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:37 11.12.2012

Re: Hvala!

Biljo, svaka čast.
arianna arianna 16:41 11.12.2012

Re: Hvala!

treba imati hrabrosti i reći - ja neću da dam pare - i uraditi to.

ja sam to uradila i kajem se zbog toga čitav život ... mogla sam da platim carski rez, ali nisam, hrabro sam otišla na prirodan porodjaj bez anestezije, kojem je prisustvovala grupa učenica srednje medicinske škole, smera akušerstvo

Imala sam težak, komplikovan porodjaj koji se za malo nije završio fatalno u mojoj 24 godini. Nakon izvesnog vremena uradjena mi operacija kako bi se delimično sanirale komplikacije porodjaja.
Posledice imam i imaću ih celog života.
Biljana 77 Biljana 77 18:26 11.12.2012

Re: Hvala!

I želim nam svima da se taj vaš pelcer primi u našim glavama.

To je ono gde mora najviše da se radi. Ne uzimaj mito! Ne daj mito! (Ne čašćavaj, ne nosi poklone i resto)
tetkino tetkino 18:44 11.12.2012

Re: Hvala!

Svugde na svetu postoji korupcija.
To se tamo definiše kao neželjena pojava gde pojedinac mitom, ucenom ili protiv uslugom pokušava da za sebe izdejstvuje nešto na šta nema pravo ili nešto na šta ima pravo, ali ga dobija po skraćenoj proceduri.

A zašta mi dajemo pare?

- Prvo smo davali pare da dobijemo nešto što nam ne pripada
- Pa onda zaono što nam pripada
- Pa onda da nam ne bi uskratili ono što nam pripada
- I na kraju danas kad plaćamo, paćamo unapred da nam neko ne bi namerno naneo štetu

Ja sam se horor priča iz porodilišta nažalost naslušala onoliko. I naučila da nema pravila. Imao vezu ili nemao, platio ili ne platio, opet će te čovek pogledati, a stoka pustiti da se patiš - zato što im se može tako.

I dokle god im se može tako, dotle nama sreće nema.
Biljana 77 Biljana 77 18:54 11.12.2012

Re: Hvala!

yugaya
snezana mihajlovic
I želim nam svima da se taj vaš pelcer primi u našim glavama.

ja skoro tela da postavim ovakav blog:

svi koji su dali pare tamo di se pare ne daju
učestvuju u kreiranju (ovo je understatement) očajnih situacija
za one ljude koji ili nemaju ili neće da daju.

biljo,
mašem ti.
treba imati hrabrosti i reći - ja neću da dam pare - i uraditi to.

javascript:;



http://blog.b92.net/text/19469/Bitka-za-bebe%3A-deo-prvi/


Ja sam im ovo već napomenula. <- link
yugaya yugaya 19:16 11.12.2012

Re: Hvala!

mislim da je džaba ... naročito džaba kada je i to osvanulo uz onako *lepo* sročenu agendu kako to treba da zvuči. ovo što smo im spomenule je skretanje u realnost koja im nije na dnevnom redu.
riodejeneiro riodejeneiro 20:24 11.12.2012

Re: Hvala!

Tako je!
Jer, izmedju ostalog korupcija je dvosmerna radnja a krivino delo cine i oni koju daju i oni koji primaju.....
Elem, evo ja poznajem mlad bracni par koji je godinama ziveo u inostranstvu i kleo se u sve te vrednosti Evrope, uredjenje, institucije i sl, onda se zena porodila u Beogradu i ponosno su mi saopstili da su lekarki dali 500e.....pa vi vidite gde mi zivimo??
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 22:32 11.12.2012

Re: Hvala!

yugaya

htela sam da kažem da je hrabrost da
kad te prvi put stave na ctg koji ne radi,
ti i drugi put odlučiš da uradiš pravu stvar.

:)
Biljana 77 Biljana 77 22:49 11.12.2012

Re: Hvala!

kad te prvi put stave na ctg koji ne radi

Ili skinu taj koji radi jer si bezveze, da bi ga stavili nekoj trudnici sa vezom.

Da ironija bude veća, ista dr koja mi je to uradila na prvom porođaju, na drugom (kad su hteli da sprovedu istu akciju) povikala je - Ko je skiniuo carskom rezu CTG u ovoj fazi porođaja?

(Imaju neviđen zent od prethodnog carskog reza, a da ne pominjem da su me gledali kao potpunog frika - Aha, carski rez? I sad baš hoćete da se porodite prirodno?)
mlekac mlekac 23:00 11.12.2012

Re: Hvala!

Biljana 77
kad te prvi put stave na ctg koji ne radi

Ili skinu taj koji radi jer si bezveze, da bi ga stavili nekoj trudnici sa vezom.

Da ironija bude veća, ista dr koja mi je to uradila na prvom porođaju, na drugom (kad su hteli da sprovedu istu akciju) povikala je - Ko je skiniuo carskom rezu CTG u ovoj fazi porođaja?

(Imaju neviđen zent od prethodnog carskog reza, a da ne pominjem da su me gledali kao potpunog frika - Aha, carski rez? I sad baš hoćete da se porodite prirodno?)


Ja sam imala Dr koji je, mucenik,od silne zelje da se nesto ne desi naopako beloj zeni imao genijalan predlog da mi radi carski rez kod CETVRTOG porodjaja! I mnogo se nasao u cudu kad sam ga pitala zar nije jednostavnije da prvo probamo sa indukcijom. "Ali, to boli!"
Ipak smo uradili po mome.
reanimator reanimator 23:07 11.12.2012

Re: Hvala!

Ko je skiniuo carskom rezu



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:35 13.12.2012

Re: Hvala!

mislim da ovde malo grešite, i da se ne radi o tome da daješ mito da bi dobio pravo na nešto na šta nemaš pravo, već daješ mito da bi ostvario elementarno pravo, da te tretiraju kao ljudsko biće.

Na prvi porođaj otišla sam bez veze. Prošla sam, kako sam prošla, to je priča za sebe. Bez obzira na sve, na drugi sam otišla isto. Ne mogu da ponižavam ni sebe, ni svoje dete na taj način. Neću da taj trenutak prljam nečijom pohlepom i neljudskošću.


ne radi se o prljanju nečijom rugobom, nego o osnovnoj iluziji da ti neće raseći ženu skalpelima, tako kao stoku i ostaviti je tako urnisanu da radi sa sobom šta i kako zna i ume, rugati joj se, ili šta već.

bolno u Srbiji je to, što radimo nešto iz straha (dobro, ti nisi to uradila, nismo ni mi pri prvoj trudnoći, sa koje je žena izašla sa traumom do te mere da ne znam kako joj je promaklo sada ovo drugo začeće , ali nisam siguran da ovog puta neću uraditi; uradiću čak tako da ona ne zna), i nadamo se dobrom ishodu. pritom kapiraš da nisam lik koji se ponosi ne znam kakvim kretenzmima, koliko smo para dali, ili ne znam koje smo face, već neću da pati žena. mogu da platim, jebe mi se za idiote, a to nešto da li je moralno, šta ja pomažem, koga pomažem, jebe mi se stvarno. toliko si me, nadam se, upoznala, kroz uzajamno blogoiščitavanje. nije srbija švajcarska pa da se nosimo s tom vrstom dilema. gledam kako da izvučem nešto svetlo sa minimumom patnje ili poniženja iz totalnog mraka.

najtužnije u ovom tvom isečku iz života je što te je lekar pogledao kao "razumno biće", ej čoveče! mi smo srećni kada nam neko iskaže minimum ljudskosti?! srbijo, majko bičerko...<_< u ovoj rečenici si sabrala svu našu tragediju.

cvet, pivo za post!
Biljana 77 Biljana 77 08:32 13.12.2012

Re: Hvala!

da se ne radi o tome da daješ mito da bi dobio pravo na nešto na šta nemaš pravo, već daješ mito da bi ostvario elementarno pravo, da te tretiraju kao ljudsko biće.



Upravo i jeste tako, ne znam kako si shvatio drugačije. I ne osuđujem ja nikog ko je mito dao ili će dati, daleko sam od tih moralnih gromada što uvek znaju ispravan način. Ja sam samo ispričala ono što sam mislila.

A za lepe vesti (), isto cvetić. I pivo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:03 13.12.2012

Re: Hvala!

Biljana 77



Upravo i jeste tako, ne znam kako si shvatio drugačije.


ma, B77, tebe sam odlicno shvatio, ta replika je bila za Rio, covek je ocigledno zaboravio kako je kod kuce.
Hansel Hansel 16:34 11.12.2012

Tužno je

što makar nisu ostala svedočanstva, tih sedamsto i koliko priča koje nisu izmislile psihopate, kako je imala da primeti jedna doktorka u Užicu.
golubica.bg golubica.bg 16:57 11.12.2012

Re: Tužno je

Hansel
što makar nisu ostala svedočanstva, tih sedamsto i koliko priča koje nisu izmislile psihopate, kako je imala da primeti jedna doktorka u Užicu.


Nisam u toku, sta se tacno desilo sa sajtom, i sa citavim projektom uopste? Da li je moguce da je sav sadrzaj nepovratno nestao?
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:02 11.12.2012

Re: Tužno je

Uz malčice magije stari site je još tu:

OVDE!<<Klik!
zilikaka zilikaka 17:09 11.12.2012

Re: Tužno je

Uroše,

Hansel Hansel 17:18 11.12.2012

Re: Tužno je

Uroš je već ranije dao ovaj link (hvala i od mene, opet), bar to...
4krofnica 4krofnica 17:27 11.12.2012

Re: Tužno je

Uz malčice magije stari site je još tu


dubok naklon, gos'n Uroševiću :)

nego, gledam sajt i nalazim onaj Beli Telefon, znam da smo ga proveravali onomad i da nije nešto funkcionisao. pozvala sad broj (0700 111 700) i dobila sam govorni aparat, dakle i dalje radi ta usluga (pitanja gradjana iz delokruga rada ministarstva zdravlja).
ne znam koliko su ažurni u odgovorima..


Jelica Greganović Jelica Greganović 19:45 11.12.2012

Re: Tužno je

Tužno je
što makar nisu ostala svedočanstva, tih sedamsto i koliko priča koje nisu izmislile psihopate, kako je imala da primeti jedna doktorka u Užicu.


Trebalo bi izdati Belu knjigu.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:35 11.12.2012

majka hrabrost

je bila i ostala herojski zahvat naše Kru i njenih saradnika.

moguce da ljudi oko ovog bebeceg projekta ne znaju za Majku Hrabrost, ili im nije pala na pamet.

bilo kako bilo, uz konsulaticju sa Krugolinom i nastavljačima, mogli bi da ožive sajt i nastave akciju.

mislim, ne mora bas sve ovde uvek i opet, iz početka.

cure su napravile lavovosku stvar, zatalasale, neke stvari promenile, red je da neko drugi preuzme štafetu i produži dalje.

jel moze tako, "ekipo iz porodilista"?
:))))

Krugolina Borup Krugolina Borup 17:48 11.12.2012

Re: majka hrabrost

bilo kako bilo, uz konsulaticju sa Krugolinom i nastavljačima, mogli bi da ožive sajt i nastave akciju.


Ne verujem. A evo i zašto ne verujem, pošto je to jedna od lekcija koju sam naučila tokom dana Majke Hrabrosti:

Bitka za bebe i Bitka za porodilišta 100% zavise od sponzora. Privatne firme, uglavnom.

Spozori hoće da podrže neku akciju, ali pod uslovom da je o cvetićima i leptirićima reč. Nešto kao ova zadata tema o lepotama prvog ugledavanja deteta. Sponzori, međutim, neće da podržavaju lajanje bilo koje vrste, a Majka Hrabrost je bila prvenstveno to: svađa s lekarima i institucijama sistema. Neće sponzori da vezuju svoje ime za konfliktne stvari. Samo za cvetiće i leptiriće.

Bitka za bebe i Bitka za porodilišta usmereni su na nabavku opreme. Tu nema zameranja nikome, nema lajanja na bilo koga. Hoće sponzori to da podrže. Kada bi se te akcije proširile na promenu ponašanja lekara, menjanje zastarelih protokola i korupciju - sponzori bi napravili odstupnicu.
zilikaka zilikaka 17:55 11.12.2012

Re: majka hrabrost

Ne verujem. A evo i zašto ne verujem, pošto je to jedna od lekcija koju sam naučila tokom dana Majke Hrabrosti:

Bitka za bebe i Bitka za porodilišta 100% zavise od sponzora. Privatne firme, uglavnom.

Spozori hoće da podrže neku akciju, ali pod uslovom da je o cvetićima i leptirićima reč. Nešto kao ova zadata tema o lepotama prvog ugledavanja deteta. Sponzori, međutim, neće da podržavaju lajanje bilo koje vrste, a Majka Hrabrost je bila prvenstveno to: svađa s lekarima i institucijama sistema. Neće sponzori da vezuju svoje ime za konfliktne stvari. Samo za cvetiće i leptiriće.

Bitka za bebe i Bitka za porodilišta usmereni su na nabavku opreme. Tu nema zameranja nikome, nema lajanja na bilo koga. Hoće sponzori to da podrže. Kada bi se te akcije proširile na promenu ponašanja lekara, menjanje zastarelih protokola i korupciju - sponzori bi napravili odstupnicu.




Sjajna analiza.

A da se dve stvari odvijaju paralelno?

Hoću reći, možda još neke nije prošlo ludilo
Biljana 77 Biljana 77 18:27 11.12.2012

Re: majka hrabrost

Kada bi se te akcije proširile na promenu ponašanja lekara, menjanje zastarelih protokola i korupciju - sponzori bi napravili odstupnicu.


Zato što je (uz svo dužno poštovanje&divljenje) mnogo lakše menjati stvari nego ljude. Za ovo prvo treba samo para. Za ovo drugo ne znam šta treba. Da znam ne bih pisala tugaljive postove.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:28 11.12.2012

Re: majka hrabrost

Kada bi se te akcije proširile na promenu ponašanja lekara, menjanje zastarelih protokola i korupciju - sponzori bi napravili odstupnicu.

Da.
Nažalost.
Hansel Hansel 19:53 11.12.2012

Re: majka hrabrost

Ma, znamo, Biljana, šta treba, nego ne znam(o) kako naterati one koji su u moći da to sprovedu. Ne znam, jedino da sednemo ispred Vlade (e, na "stiropor" ) i da se ne mičemo (pa onda, ako nešto obećaju, opet kad istekne rok a nema rezultata i tako redom), ali da li je TO ostvarivo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:26 11.12.2012

emocije

I da, ovaj post je emotivniji nego što bi trebalo da bude.


Ne. Ne bi ni trebalo, ni smelo da bude manje emotivan. Upravo zato što su nam potrebni LJUDI, ali ljudi sa emocijama.
Biljana 77 Biljana 77 19:46 11.12.2012

Re: emocije

Ne bi ni trebalo, ni smelo da bude manje emotivan

Suštima je da nisam htela da ovo zvuči kao lament nad nečim ono - sve smo mogli mi... Nismo. Zašto? Kompleksno za jedan blog. A mnim da su se ljudi umorili od priča u nastavcima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:28 12.12.2012

Re: emocije

Suštima je da nisam htela da ovo zvuči kao lament nad nečim ono - sve smo mogli mi... Nismo. Zašto? Kompleksno za jedan blog. A mnim da su se ljudi umorili od priča u nastavcima.

Ma, nije lament, niti može da bude...nad čim? Ipak je urađeno, znam da bi moglo da zvuči patetično, ali i to što je o tome pisano je već puno.
Priče u nastavcima nisu nužno i dosadne...dosadnije umeju da budu ušećerene ma koliko shvatala njihovu korisnost.
Unfuckable Unfuckable 19:31 11.12.2012

ja samo

da mahnem ovde i pohvalim tekst
- pošto sam kod dične autorke koja neguje pozitivan pristup malo banovan, izgleda da je iznervirala poplavica
antioksidant antioksidant 19:34 11.12.2012

Re: ja samo

Unfuckable
da mahnem ovde i pohvalim tekst
- pošto sam kod dične autorke koja neguje pozitivan pristup malo banovan, izgleda da je iznervirala poplavica

kad nisi pozitivna majka
Unfuckable Unfuckable 19:38 11.12.2012

Re: ja samo

da, zamisli. Seksizam.
Sad ima da je ogovaram po celom blogu dok joj ne pozli, ćaleta mi
Biljana 77 Biljana 77 19:44 11.12.2012

Re: ja samo

koja neguje pozitivan pristup

Ja stvarno, ali stvarno, nemam ništa protiv pozitivnog pristupa, ali aman... Koga ćemo lepih pričama i osmesima i okicama i rukicama i nogicama da motivišemo? Pa oni kojima treba najviše motivacije gledaju ih svaki dan... i uglavnom su sasvim ravnodušni pritom.
antioksidant antioksidant 19:46 11.12.2012

Re: ja samo

Seksizam.

ispunjen pozitivizmom
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:46 11.12.2012

Re: ja samo

Unf, a gde to?
antioksidant antioksidant 19:48 11.12.2012

Re: ja samo

Koga ćemo lepih pričama i osmesima i okicama i rukicama i nogicama da motivišemo?

donatore da kupe opremu
ne zaboravi(te) da je najveci donator za inkubatore bio severinina (ili kako se vec zove)
Unfuckable Unfuckable 19:48 11.12.2012

Re: ja samo

Unf, a gde to?

pa kod one bitke za porodilišta (ja bih taj pristup do duše drugačije krstio) što nas je smorila za medalju onim čaršavima po naslovnoj
Biljana 77 Biljana 77 20:07 11.12.2012

Re: ja samo

donatore da kupe opremu
ne zaboravi(te) da je najveci donator za inkubatore bio severinina (ili kako se vec zove)

Zove se Milan Popović i bio je najveći donator uz Matijevića. Potez za poštovanje, ali nisam pričala o toj vrsti promena za koje je potrebna motivacija.
riodejeneiro riodejeneiro 20:32 11.12.2012

Re: ja samo

nije nemoguce motivisati i sponzore ali i gradjane pojedinacno, mozda bi za pocetak samo trebalo da posaljemo link ovog bloga i Krugolininih blogova Ministarstvu Zdravlja i sl....pa krenimo sitnim koracima, neko od nas je mozda novinar, neko mozda radi u nekoj drzavnoj instituciji, pa svako sa svoje pozicije...zasto da ne?
antioksidant antioksidant 20:51 11.12.2012

Re: ja samo

Biljana 77
donatore da kupe opremu
ne zaboravi(te) da je najveci donator za inkubatore bio severinina (ili kako se vec zove)

Zove se Milan Popović i bio je najveći donator uz Matijevića. Potez za poštovanje, ali nisam pričala o toj vrsti promena za koje je potrebna motivacija.

da, milan popovic (znao sam da je neko kog znam (ne njega, vec decka koji se zove kao on))
znam da nisi ti to pricala ali prethodna akcija, bitka za bebe, uspela je zahvaljujuci pristupu njemu a ne meni i tebi
Biljana 77 Biljana 77 21:03 11.12.2012

Re: ja samo

uspela je zahvaljujuci pristupu njemu a ne meni i tebi

Ja sam se samo nadovezala na Krugolinino objašnjenje zašto Bitka za porodilišta i Majka Hrabrost ne mogu da se upakuju zajedno - apeluju na potpuno različite elemente društva, imaju različite ciljeve. Ovo je blog o Majci Hrabrost mnogo više nego o pomenutoj akciji.
antioksidant antioksidant 21:18 11.12.2012

Re: ja samo

Ja sam se samo nadovezala na Krugolinino objašnjenje zašto Bitka za porodilišta i Majka Hrabrost ne mogu da se upakuju zajedno - apeluju na potpuno različite elemente društva, imaju različite ciljeve

to se slazem
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:29 12.12.2012

Re: ja samo

pa kod one bitke za porodilišta (ja bih taj pristup do duše drugačije krstio) što nas je smorila za medalju onim čaršavima po naslovnoj

Napipala sam u međuvremenu...kao što rekoh, razumem ja korisnost dotične ideje, ali malo mi se sliva otopljen šećer s ekrana...i vatam se kako čitam po dijagonali...
vesna.gm vesna.gm 14:36 12.12.2012

Re: ja samo

Jelica Greganović

Napipala sam u međuvremenu...kao što rekoh, razumem ja korisnost dotične ideje, ali malo mi se sliva otopljen šećer s ekrana...i vatam se kako čitam po dijagonali...


OK, dobro je... imala sam strašno loše mišljenje o sebi zbog ovoga. Sad kad znam da nisam jedina, mnogo mi lakše na duši... :)


Biljana 77 Biljana 77 14:38 12.12.2012

Re: ja samo

imala sam strašno loše mišljenje o sebi zbog ovoga

Biljana 77 Biljana 77 21:09 11.12.2012

Hvala

Samo da napomenem da se trenutno na naslovnoj strani sajta B92 nalazi ovaj tekst, Krugolinin tekst i libkonzov.
libkonz libkonz 21:12 11.12.2012

Re: Hvala

hvala im na tome. i to mnogo govori.
zilikaka zilikaka 21:14 11.12.2012

38

Kolege drage, sedim nešto i razmišljam, 'vaka ćoškasta kakva jesam, i mogu samo da izjavim sledeće:

1. Mi smo imali gomilu emocija, želje, ličnih iskustava, puno ispričanih priča bez patetike. Krenuo je širok front, mnogo angažovanja (ovde posebno mislim na Kru), popularnost, nove ideje, problemi,.....i posle tri godine, kao rezultat svega imamo - ništa.

2. Oni su krenuli sa pitkijim pričama, marketingom, piarima, namešteno, našminkano,...i kao rezultat svega imaju gomilu novih inkubatora.

Mislim da je, ovako podvučeno, jasno od koga buduće bebe (i njihovi roditelji) imaju više koristi.
libkonz libkonz 21:17 11.12.2012

Re: 38

2. Oni su krenuli sa pitkijim pričama, marketingom, piarima, namešteno, našminkano,...i kao rezultat svega imaju gomilu novih inkubatora.

a novorođenčad u Betaniji i dalje umiru.
Da se razumemo, svaka čast za inkubatore, potrebni su.
libkonz libkonz 21:32 11.12.2012

Re: 38

i da dodam: mislim da je akcenat Krugolinine priče bio na odnosu medicinskog osoblja prema pacijentima i tu ni Bitka za bebe nije imala ni malo uticaja. U pravu su blogeri koji kažu da su to dve sasvim različite priče.
Verujem da bi Majka Hrabrost imala više uspeha da se više nas uključilo, umesto što smo bili Krugolinini kritičari. Tu pre svega mislim na sebe. Možda da krenemo iz početka i da ovoga puta budemo brojniji i bolje organizovani, mogli bismo nešto i promeniti.
A i onako mi fali neki aktivizam, kad se Pajić više ne javlja za Južnu Moravu
Biljana 77 Biljana 77 22:03 11.12.2012

Re: 38

Mislim da je, ovako podvučeno, jasno od koga buduće bebe (i njihovi roditelji) imaju više koristi.


Daleko od toga da sam imala nameru da ove dve priče jednu drugoj suprotstavljam. Sponzori mogu da kupe sve što je potrebno. Samo još da nekako ubedimo ljude da prestanu da kupuju druge ljude. I da se prodaju.
zilikaka zilikaka 22:32 11.12.2012

Re: 38

Daleko od toga da sam imala nameru da ove dve priče jednu drugoj suprotstavljam.


Ma nisam ja tako ni mislila, nego me nešto nateralo da glasno razmišljam.
To što mi nismo istrajali i uspeli u jednoj akciji, ne daje nam pravo da ugrozimo uspeh druge, isto toliko potrebne.

Mislim, počelo da se otima kontroli.
Ne bi valjalo da posle (logične i očekivane) reakcije na način prezentovanja isključivo pozitivnih priča, hraneći pojedinačne sujete, počnemo da pravimo štetu.

Biljana 77 Biljana 77 22:43 11.12.2012

Re: 38

Mislim, počelo da se otima kontroli.

Misliš? Ja sam imala ideju da ukažem na nedostajući momenat akcije - LJUDI. Da banalizujem - džaba nov CTG ako moraš da potplatiš da bi neko gledao šta pokazuje i reagovao na vreme.
cult cult 00:47 12.12.2012

Re: 38

Problem vaše priče sa Kru blogovima nije "puno kriticizma" koji pominje Libkonz.
Već neopisiva količina emocija i negativne energije čiji bi trigger bio Krugolinin tekst, a kulminacija i multiekstaze sa nekoliko pikova bi se javljale u komentarima. Da ne pominjem prozivanje lekara imenom i prezimenom i ukrštanje njihovih dijagnoza sa google pretragama. Ili čuveno proveravanje pečata na receptima dal' su okrugli, ćoškasti, kockasti ili pravougaoni kad se sumnjalo da lekari falsifikuju..jbg, ne znam šta, moja mašta ne doseže te nivoe.
Lekari koji su pratili Kru blogove i slagali se sa mnoštvom stvari vremenom su prestali jer je ono bilo zaista nečitljivo od buke i besa.
Šteta.
Ja sam počeo da vas čitam u toj fazi. Za neverovati je bilo na šta je to ličilo. Što sam vam i govorio. Kad sam pregledao prve Krugolinine blogove skapirah da je razlika izmedju početaka i onog u šta se pretvorilo sve to bila ogromna. Šteta, šteta, šteta. Kao ideja je bila odlična. Ali eto...loše hendlovanje i sagorevanje. Bahhh.
Biljana 77 Biljana 77 08:32 12.12.2012

Re: 38

Problem vaše priče sa Kru blogovima

Majka Hrabrost bila je mnogo više od blogova. Nisi ti to baš pažljivo ispratio.
cult cult 08:51 12.12.2012

Re: 38

O, jesam.
Ali ovo je bio njen pojavni deo.
Komunikacija sa javnošću.
Tu se dobijala podrška javnosti.
I što je najbitnije - šrafova u sistemu: lekara.
A onda je krenuo lov na veštice.
Kakva greška.
Biljana 77 Biljana 77 08:59 12.12.2012

Re: 38

Komunikacija sa javnošću.


Iako je medijska pažnja jedno kratko vreme bila velika, na kraju se, valjda zbog odsustva senzacionalizma, duboke tuge&nesreće ili sreće neopisive (mada novine preferiraju prvo) okrenula nečemu drugom. Daleko od toga da krivim medije, ali mi lično iskustvo sa njima ovim povodom pokazalo da bez upiranja prstom, teških optužbi nekog lično i mnogo patetike vaša priča nema šansu. Ili će je oni već doterati po volji.


Intervju koji sam u to vreme dala za jedne dnevne novine tako je katastrofalno prepravljen, izmenjen i napravljen na kukumavku da mi posle toga, osim par autorskih tekstova o samoj inicijativi za časopis Mama, palo na pamet nije da razgovaram sa novinarima.

I što je najbitnije - šrafova u sistemu: lekara.


Moje dve poznanice su lekari-ginekolozi. Jedna ovde u Bg, druga u jednoj bolnici u provinciji. U razgovoru sa zajedničkim prijateljima pomenula se Majka Hrabrost i moje učešće u njoj. Čudile su se zašto. Kada su im prijatelji preneli moju priču, prilično prosečnu, nije horor, a nisu ni cvetići-leptirići, reakcija je bila nepoverenje i vrlo neprijatna.


4krofnica 4krofnica 10:14 12.12.2012

Re: 38


znam da jesi pratio, Kalte, i preteruješ.
naravno da je bilo emotivnog naboja, ali nikad negativnog i poziva na linč sa željom da neko plati za naše muke (ovde mislim na sve priče sa sajta Majka Hrabrost), ti tvoji doktori koji su čitali blogove su mogli više da se potrude, nadju razumevanja i srpljenja.
sama ideja, realizacija i ukupni napori su bili da se poprave uslovi u porodilištima, pružanje podrške i edukacija žena. nepristajanje na javašluk i nebrigu. to je bila MH.


Biljana 77 Biljana 77 10:30 12.12.2012

Re: 38

anagardboo
a verujem da je ta dva osecanja lakse stisati obicnim toplim, i pre svega, ljudskim odnosom osoblja prema pacijentima.

4krofnica

sama ideja, realizacija i ukupni napori su bili da se poprave uslovi u porodilištima, pružanje podrške i edukacija žena. nepristajanje na javašluk i nebrigu. to je bila MH.


Nikada nisam imala ideju da bilo koga treba linčovati. Poimence nikada nisam pomenula ni jednog lekara sa svog prvog porođaja. Smatram da bi bilo neumesno da ih povlačim po novinama ako se već nisam rešila da ih prijavim Lekarskoj komori i drugim nadležnim institucijama. Imenom i prezimenom pomenula sam samo one koje sam pohvalila. I da, ima među njima sasvim pristojnog sveta. Lekar koji me porodio sa drugim sinom bio je ljubazan, miran, pažljiv, udostojio me razgovora na nivou odrasle i razumne osobe. I nije mu bilo teško da mi prvi za te tri i po gidine objasni šta je pošlo naopako na mom prvom porođaju.

Suština je da je među medicinskim osobljem količina šljama ljudskog proprcionalna količini šljama u ostaloj populaciji. Količina lenčuga i nezaintesosvanih isto, ni manje, ni više. Zato (mora da) postoji sistem... Sistem koji će da ograniči uticaj ličnih, (ne)moralnih kvaliteta, (ne)vaspitanja i sl. na profesionalno obavljanje posla.
tetris tetris 11:40 12.12.2012

Re: 38

Biljana 77
Suština je da je među medicinskim osobljem količina šljama ljudskog proprcionalna količini šljama u ostaloj populaciji. Količina lenčuga i nezaintesosvanih isto, ni manje, ni više. Zato (mora da) postoji sistem... Sistem koji će da ograniči uticaj ličnih, (ne)moralnih kvaliteta, (ne)vaspitanja i sl. na profesionalno obavljanje posla.


Ovo je prilicno tacno. Na nasu nesrecu, sansa da se razvije sistem koji bi funkcionisao u zdravstvu, a sve ostale pore drustva (skolstvo, pravosudje...) nastave po starom, je minimalna. Ideal bi bio da se celo drustvo paralelno unapredjuje i razvija sisteme koji bi, kao sto si navela, ogranicili "uticaj ličnih, (ne)moralnih kvaliteta, (ne)vaspitanja i sl. na profesionalno obavljanje posla".

Kada i kako ce ti sistemi biti razvijeni i implementirani, to niko ne moze da kaze. Ja bih voleo sto pre, verujem i vi takodje.

reanimator reanimator 11:51 12.12.2012

Re: 38

Suština je da je među medicinskim osobljem količina šljama ljudskog proprcionalna količini šljama u ostaloj populaciji. Količina lenčuga i nezaintesosvanih isto, ni manje, ni više. Zato (mora da) postoji sistem... Sistem koji će da ograniči uticaj ličnih, (ne)moralnih kvaliteta, (ne)vaspitanja i sl. na profesionalno obavljanje posla

Tako je, nema ih više, nego u bilo kojoj drugoj oblasti. A sistemski problem, takodje ne samo u zdravstvu, je što su ti, takvi, malobrojni, kičma sistema, jer su pravilno rasporedjeni da pokriju sve.
Jedino što može da promeni sistem u Srbiji je da te skotove istamburaju motkama napolje njihovi zaposleni, što se, je l da, neće desiti nikada,l jer smo kao narod teški miševi.
Biljana 77 Biljana 77 12:00 12.12.2012

Re: 38

Jedino što može da promeni sistem u Srbiji je da te skotove istamburaju motkama napolje njihovi zaposleni, što se, je l da, neće desiti nikada,l jer smo kao narod teški miševi.


Volim kad ti izanaliziraš stvar.

Are you a man, or a mouse. You've been running to long, Arthur Pewtey. It's time to stop - time to turn and fight like a man. Go back in there, Arthur Pewtey.
spacematrix spacematrix 17:13 12.12.2012

Re: 38

Hej cult, potpuno se slazem sa tobom.

Isto tako sam svesna da (kao gradjanska inicijativa) ne mozes izbeci lov na vestice u momentu kad imas toliko potresnih prica i svedocanstava, jednostavno tesko je ostati hladne glave, pogotovo ako nisi dovoljno spreman, a hoces da budes "game changer". I onda ides na prvu loptu, i...nista.

Da pojasnim ovo oko "game changer" - ocna klinika u gradu u kome zivim ( u NL) je danas primer kako je promena kulture ophodjenja prema pacijentima i promena starih bolnickih protokola dovela do veceg procenta izlecenja, smanjenja komplikacija, itd. Direktoru bolnice je trebalo 20 (slovima:dvadeset) godina da promeni kulturu u svojoj organizaciji, da bi konacno njegova bolnica postala primer za sve ostale, ne samo u NL nego i u internacionalnim razmerama. Njegova umesnost je u tome sto je uspeo da pametno iskombinuje "lajanje" (otvorenu kritiku lekarskog esnafa) sa "cveticima i leptiricima", odnosno projektima, sponzorima, itd. i stvori novu vrednost.

Znam da je primer iz potpuno druge sredine, i da ce svi sad da graknu" da, ali tamo je pravna drzava, imaju para, itd, itd." Kamo srece da je sve tako jednostavno.

Ono sto me posebno frustrira u celoj ovoj prici oko MH je da su potrebne godine i godine stabilnog razvoja (koje srbija nema) da bi ta neka kombinacija gradjanskih inicijativa i "few good men" iz uprave bolnica i ministarstva zdravlja nesto pozitivno postigla.

Zeznuto.
maksa83 maksa83 17:22 12.12.2012

Re: 38

Znam da je primer iz potpuno druge sredine, i da ce svi sad da graknu" da, ali tamo je pravna drzava, imaju para, itd, itd." Kamo srece da je sve tako jednostavno.

To nigde i nikad nije lako, koliko god para bilo u opticaju. Napolju postoje cele armije ljudi sa specijalnim znanjima i tehnikama koji dobro profitiraju od tog konsaltinga (zovu ih "change artists" ).

"Treba znati da ništa nije teže planirati niti išta ima manje izgleda na uspeh niti je išta teže voditi nego uspostavljanje novog ustrojstva. To je zato što pokretač ima neprijatelje u svima koji profitiraju od očuvanja prethodnog ustrojstva i samo mlake branioce u onima kojima bi bilo bolje u novom." (N. Makijaveli, Vladar)
spacematrix spacematrix 18:59 12.12.2012

Re: 38

Slazem se.

Ali zar zaista nije mogao da se nadje neko i u Srbiji da "pro-bono" konsultuje MH i Kru ?

Pogledaj samo koliko komentara, preporuka, pod-blogova, broja citanosti, itd, imaju ovaj blog i Kru blog od juce. Pa Bitka za porodilista sa svom svojom masinerijom nije uspela da napravi takav impact u roku od prva 24 sata. I to ce sve ostati neusmereno i neiskorisceno.

Moram da prestanem da komenarisem, ceo diskurs postaje u stvari besmislen.
riodejeneiro riodejeneiro 22:32 14.12.2012

Re: 38

Mislim da nas ima u dovoljnom broju, mislim da nas ima i jos mnogo vise koji o ovome govore i znaju ali nisu mozda u prilici i da ovde po nesto napisu...mislim da ima snage a i nade i da akciju treba sprovesti jos jednom, ovog puta do kraja............
tetkino tetkino 01:43 15.12.2012

Re: 38

riodejeneiro
Mislim da nas ima u dovoljnom broju, mislim da nas ima i jos mnogo vise koji o ovome govore i znaju ali nisu mozda u prilici i da ovde po nesto napisu...mislim da ima snage a i nade i da akciju treba sprovesti jos jednom, ovog puta do kraja............


Da nas ima puno - ima.
Da je svako od nas što smo komentarisali ovde ili kod Krugoline ili libkonza nešto i uradili za ovih 7 dana, sigurno bi se nešto negde pomerilo i u državi i u glavama.

Nedostatak konkretne akcije, a ne motivacija nama fali.
A niko neće da povuče, da bude prvi.
Nije budala vidi kako su se ovi što su odvažili proveli. Ostali bez para, živaca, zdravlja - a za čije babe pare?

Ali da ima ko da povede, da to iole zaliči na nešto organizovano, možda bi se i mi, mrtvi konji pridružili.

Kukavica i konformista glavno obeležje čoveka danas.
Biljana 77 Biljana 77 10:28 17.12.2012

Profil kandidata

Nedostatak konkretne akcije, a ne motivacija nama fali.
A niko neće da povuče, da bude prvi.
Nije budala vidi kako su se ovi što su odvažili proveli. Ostali bez para, živaca, zdravlja - a za čije babe pare?

Nije pitanje straha. Pitanje je pre svega ozbiljnosti i posvećenosti. Da bi neko "povukao" potrebno je da ima pre svega mnogo slobodnog vremena, potpuno sređene životne okolnosti, finansijski stabilnu situaciju. I pre svega i opet, slobodnog vremena. Koliko je takavih? Tj. da bi se neko ovime bavio ozbiljno i stvarno, sa ikakvom šansom za rezultat mora da se posveti 100%. I to mora biti racionalna, atrtikulisana osoba, strabilna, koja ne podleže pritiscima i ne pad au vatru. Mora da ume da se snađe pred kamerama, na internetu i u (neminovno) neprijateljskom okruženju. Na duge staze niko nije spreman na to. Kru se posvetila i više od 100% i istrošila. Bez adekvatne podrške civilnog sektora i medija od priče nema ništa. Dakle, mora da se napravi baza.
mlekac mlekac 21:14 11.12.2012

Ne znam

Koji mi je bio broj, ali nije ni bitno. Bitan deo je da me je stari sajt bio potakao da se javljam iz Afrike. Zarad Majke Hrabrosti i nade da nesto moze da se promeni.

Biljo, Kru i ostali
riodejeneiro riodejeneiro 22:26 11.12.2012

Re: Ne znam

Hajdemo jos jedno, iz pocetka, svi zajedno!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hocete?
mlekac mlekac 23:01 11.12.2012

Re: Ne znam

riodejeneiro
Hajdemo jos jedno, iz pocetka, svi zajedno!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hocete?

reanimator reanimator 23:10 11.12.2012

...

Jbo te naslov, već sam oplak'o ženu...
audrey92 audrey92 23:21 11.12.2012

moj komentar sa bloga Bitka za porodilista

Evo, samo da ponovim moj komentar sa bloga Bitka za porodilista (imam neki osecaj da se tamo nece dugo zadrzati):


Večeras me baš "udarilo" saznanje da je Majka Hrabrost nestala, i kad sam se prisetila tog pokreta, koji je započeo baš negde u 3. mesecu moje trudnoće i optratila sam ga 100%, kad sam ga se, dakle, prisetila, opet me "udarilo" saznanje koliko je on usamljen u našoj društvenoj i angažovanoj javnosti, koja se uglavnom zadovoljava sa

a) akcijama prikupljanja novca od privatnih ljudi da se nadomesti nešto što država od poreza tih istih ljudi treba da obavi (što smatram na duži rok kontraproduktivnim), ili:

b) akcijama uzajamnog plakanja na ramenu, prepričavanja istinitih a potresnih svedočenja, sa jedinim ciljem da se rasplače publika. Ovaj pristup se neguje od turskih vremena, mada danas ne više u usmenim žanrovima, i sada je podjednako efikasan u borbi protiv "neprijatelja" kao što je bio i u tursko vreme.

Dakle, ja bih se složila sa Biljanom: te sve lične priče su istinite i dirljive etc. i nemaju ama baš nikakvu snagu da bilo šta promene. Vrlo je žalosno što se to malo energije u našeg naroda troši na takve akcije. Ukoliko je uopšte moguće promeniti elemente tzv. "mentaliteta", ovde konkretno u prostupu svom poslu kod medic. osoblja, a oko čega sam krajnje skeptična, onda je to možda moguće nekakvom sistemskom, pravno utemeljenom akcijom, koja će iskustva pojedinaca podići na nivo pravno delotvornog protesta. Baš kao što je Krugolina tada iščitavala ona protokole, zakone, zakonske akte itd., a ne opisivala pojedinačne slučajve. Mislim da je ta žena intuitivno imala jako dobar osećaj kako profesionalno delovati na institucije sistema.

Jako mi je žao zbog Majke Hrabrosti, ne znam šta drugo da kažem.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:32 11.12.2012

Re: moj komentar sa bloga Bitka za porodilista

Mislim da je ta žena intuitivno imala jako dobar osećaj kako profesionalno delovati na institucije sistema.


Ajd sačekaj da pročitaš moj naredni blog, koji evo pišem, i ti i ovi što ih ponovo hvata ludilo (u koje i sebe ubrajam). Pa onda možemo da pričamo na tu temu, i na temu zašto je MH doživela smrt i nije dala željeni i očekivani rezultat.

Lično, smatram da sam mnogo grešila, i mada sam imala neki prirodni talenat da dignem frku (za koju su mi posle objasnili oni koji više znaju od mene da se ispravno zove "građanska inicijativa", to o profesionalnom delovanju na institucije sistema je krajnje diskutabilna ocena. Upravo tu sam grešila.
bocvena bocvena 08:53 12.12.2012

Re: moj komentar sa bloga Bitka za porodilista

Za Biljanu i Krugolinu....
Nikakav šliht i podilaženje. Prosto prepoznajem u vama ono što mnogima od nas nedostaje - tu neku pozitivnu nadrkanost bez koje nikada, ali nikada neće biti pomaka na bolje. Nemirenje! (ja sam se pomirila i zato vaše nemirenje još više poštujem)
Biljana 77 Biljana 77 14:26 12.12.2012

Re: moj komentar sa bloga Bitka za porodilista

tu neku pozitivnu nadrkanost



fala.
anagardboo anagardboo 10:14 12.12.2012

Trazila sam sajt MH

kad sam se porodila, htela sam da opisem svoju pricu iz Sente, jerbo takve jos nije bilo, kad ono medjutim...
Bila sam jedna od prevodilica MH na engleski i sa madjarskog, i svega sam se nacitala pre trudnoce, sto mozda bas nije bilo pametno. Elem, bese kako je bilo, proslo je sve ok (a mnogo je mnogo lepse i prijatnije).
Ne slazem se da su price takve da se osecaju samo bes i buka- pre se oseca bespomocnost i rezigniranost, a verujem da je ta dva osecanja lakse stisati obicnim toplim, i pre svega, ljudskim odnosom osoblja prema pacijentima.
Volela bih da inicijativa zazivi ponovo, da drustvo uvidi problem, a sponzori da pokazu, d'izvinete, muda.
Ako ikad bude, ja sam tu da uradim sta mogu
Biljana 77 Biljana 77 10:20 12.12.2012

Re: Trazila sam sajt MH

Volela bih da inicijativa zazivi ponovo, da drustvo uvidi problem, a sponzori da pokazu, d'izvinete, muda.
Ako ikad bude, ja sam tu da uradim sta mogu


dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:16 12.12.2012

Re: Trazila sam sajt MH

Ne slazem se da su price takve da se osecaju samo bes i buka- pre se oseca bespomocnost i rezigniranost, a verujem da je ta dva osecanja lakse stisati obicnim toplim, i pre svega, ljudskim odnosom osoblja prema pacijentima.


Neverica, ocaj, tuga, uzasnost...
Biljana 77 Biljana 77 08:33 13.12.2012

Re: Trazila sam sajt MH

dusanovaiivanovamama
Ne slazem se da su price takve da se osecaju samo bes i buka- pre se oseca bespomocnost i rezigniranost, a verujem da je ta dva osecanja lakse stisati obicnim toplim, i pre svega, ljudskim odnosom osoblja prema pacijentima.


Neverica, ocaj, tuga, uzasnost...


Da, širok je dijapazon. Strah, uniženost...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:52 13.12.2012

Garinice!

I sada imamo Bitku za porodilišta. Poštujem. Bitku za bebe sam smatrala najpametnijom akcijom ikada sprovedenom ovde. Samo imam utisak da je negde promašen cilj. Istina, potrebni su novi aparati, kreveti, posteljina, UZ, CTG, sve treba. Ali pre svega treba imati LJUDE. Nije najveći problem zdravstva pokvaren CTG već pokvaren čovek koji će taj CTG koji ne radi priključiti na neku bez veze (porađaš se kao poslednja ciganka!) a onaj koji radi dobiće porodilja koje je nečija i koja je nekom platila. Da bi ova Bitka bila uspešnija nego ona koju je Majka Hrabrost vodila mora da se promeni fokus. Porođaj je za roditelje emotivni događaj. Za sve ostale to mora biti jedan društveni fenomen čije ekonomske, zdravstvene i sve druge implikacije moraju biti jasno definisane. Pri tom mislim na sve ono o čemu smo toliko trubili – ponašanje osoblja, adekvatna oprema, prava i obaveze pacijenata i lekara. Nemamo ništa od toga što ronimo suze nad nekom pričom čiji bismo kraj voleli da nismo saznali, niti da se zagrcnjavamo u radosnicama. Ono što je ostalo potpuno nedovršeno i na čemu se mora insistirati – prisustvo oca (ili druge izabrane osobe), adekvatna obuka za dojenje, psiho-fizička priprema za porođaj, dostupnost epiduralne anestezije. Ja se nadam da autori projekta Bitka za porodilišta, kao ni mame koje šalju svoje priče na konkurs neće pogrešno shvatiti ovaj post. Samo mislim da emocije u ovoj priči ne igraju nikakvu ulogu. Ako hoćemo da popravimo moramo biti racionalni. I u uporni. Najveći neprijatelji porodilišta su u njima – korpucija i nezaiteresovanost, s vezom i bezbeveze.


Gari, genijalno!

ja isto mislim da bi trebalo da obnovite projekat, sada sa Acom u naletu (iskreno se nadam da mu se nalet neće završiti kao Putinu ili Đukanoviću posle 50-ak godina vladavine), i mislim da je Aca, sada momentalno, najpredusretljiviji jer želi da se dopadne većem broju ljudi. evo, ženice pokojne Verice Barać je kupio totalno sa ovim privođenjima. pa probajte i vi, šta fali? ne bih ja napuštao tu priču tako olako i tonuo u neku samoporaženost i otpisanost (najsrpskiji termin koji mi je pao na pamet umesto rezignacije). ako vam je frka od pretnji i obijača pragova, i treba naoružanje, javite meni, imam neke veze...

zamisli Borupovu da je onom madafakaru izašla sa tokom i izrokala ga par puta u periferne organe, tipa te kojima treba da razvaljuje vrata... ne bi taj pokucao više... Telma i Luiz fazon.



ćao Gari, genijalče.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana