In memoriam| Planeta| Život

Sila boga ne moli, bog silu ne voli

Jelica Greganović RSS / 15.12.2012. u 14:07

young-children-sandy-hook.jpg

Ovo će biti nabacano, jer sam se iznervirala, a kad sam nervozna možete da me hvatate i na zareze, na rusofilstvo, na antiamerikanstvo, na nepromišljeno, a napisano...baš me briga. Juče je kreten, kao što to obično biva pametan, povučen i u tegobama sam sa sobom, ušao naoružan do zuba u školu američkog gradića za koji jedva da je ko čuo sem onih koji u njemu žive, i pobio 20 dece. Brojkom 20 jer se tako bolje vidi. Dece stare od 5 do 10 godina. Ceo razred dece je pobio. Zamislite 20 dece ispred vas. Pobio je i 7 odraslih, njega ne računam, među njima i učitreljice koje su pokušale svojim telima da zaštite decu. Ubio je i svoju majku, bivšu učiteljicu, koja je i kupila pištolje kojima je pobio jadnu decu.

Taj masakr je samo jedan u nizu. Nema ni pola godine kako je ludak utrčao u bioskop i za sobom ostavio mrtve. I tako svako malo utrči neki neshvaćeni, a naoružan do zuba i pobije šta mu se na nišanu nađe. U trgovačkom centru, na fakultetu, školi, raskrsnicama...Ceo svet se zgrane, vest je par dana prva na listi najvažnijih, saučešća i suze...i opet.

Znam ja da u Americi od njenog kolonizovanja do danas važi pravo jačeg i da ako je neko jak, to je njihova industrija oružja. Znam i da su dovoljno jaki da ratuju po belom svetu i da milom ili silom navodno uvode civilizaciju i demokratiju. Znam i da su najveća svetska sila...ali svaki put kada njeni rođeni građani, pa još tako mali (a u svakoj iole civilizovanoj državi su deca predmet posebne zaštite) izginu, onda to »svetska sila« postane prosto gadno. Kakva je to sila koja sama sebe ne može da zaštiti? Ni svoju decu? Sila kojoj su važnije pare od života njene dece, pa makar ih gledala i samo kao buduće poreske obveznike?

I kad god se tako nešto desi, pojave se i oni koji kažu: »Neka, tako im i treba...ubijaju decu širom sveta...« Jedino što je to meni odvratno. Kao prvo, bez obzira gde je geografska crta, dete je dete i život je život. Kao drugo, možda, samo možda će i neko dete uspeti da preživi njihove intervencije čije je ime lepše od prave sadržine i namere, ako Amerikanci konačno uspeju da se izbore sami sa sobom. I pokažu ostatku sveta nad kojim vise kao bič božji da na sebe primenjuju makar mrvicu moralne močuge kojom vitlaju van svojih granica.

Ne znam kako je sada, ali godinama i godinama u Beogradu nije moglo da se izađe sa bioskopske predstave pre njenog kraja. Zbog bombe postavljene u bioskopu »20. Oktobar« jednom, nekad davno za moju generaciju. Kako je moguće da u Americi, posle svih ubijanja svako malo, u osnovnu školu može da uđe ludak naoružan do zuba? Od njihove postterorističke strave nas izuvaju na aerodromima, uzimaju nam turpijice za nokte i četkice za zube, sve čime bi mogli da otmemo avion. Uključujući i nezatvorene šampone, lakove za kosu i acetone. Ceo svet se bacio u njihovu stravu, a kod njih jeste da ne sme da se gaji voće, povrće i začini bez posebne dozvole, ali oružje mož da kupi svaki ludak i da sa njim utrči gde voli...

Fali ovom svetu civilizovanosti još pa još, onoliko...i onima što kamenuju, seku ruke, obezglavljuju po krvavim zakonima krvavih vremena još krvavijih zakonopisaca koji se pozivaju na nerealne vere i neviđene bogove...fali i tamo gde su jedni jednakiji od drugih sve u ime naizgledne jednakosti...i tamo gde je važno koga voliš i s kim se ljubiš zato da ti se odmere prava koja ti sleduju shodno tome...i tamo gde je važno ko se kom bogu moli ili koje boje mu je koža, ali posebno je strašno kada fali tamo odakle baš u ime te civilizovanosti i ljudskih prava, pre svega prava na život, kreću vaspitne ekspedicije po celom svetu, koje iza sebe ostavljaju mrtve. Pravo jačeg. Ima li išta necivilizovanije od toga?!

Ovako ljutoj mi se čini da je Niče rekao da je bes odraz nemoći. I ja sam besna. Oni još uvek očito nisu dovoljno. Jer da jesu valjda bi zaustavili ubijanja u sopstvenoj kući, a onda pogledali kroz svoje prozore i shvatili da i drugde život ima neprocenjivu vrednost. Za razliku od industrije oružja čija cena može da se izrazi brojkama. Doduše mnogo višim od brojke do sada izginulih od njenih proizvoda. A, ako je to mera, ako je to granica, onda smo ugasili svi đuture. I oni sami sa sobom i mi sa njima. Amerikancima.

Da se vratim onoj nemoći...ona je to šta mi blokira mozak. Dođem do njene crte, dođe mi da puknem. Ima ljudi koji ne mogu da imaju decu, a drugi decu ubijaju. Ima ljudi kojima šaka hrane život produžava, a ovi ubijaju naokolo svotama novca od kojih se zavrti u glavi. I bolje da ni ne mislim, niti da znam šta još ko radi...tek ono 20 dece sirote...čoveku srce da pukne od nemoći. A, ni u boga ne verujem, nemam zašto.

Ne bih više da pišem, imala bih šta, ali mi je prosto odvratno.

 

 



Komentari (358)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:43 15.12.2012

Re: 1

Nisam to znala...mislim, znala sam za tu narodnu odbranu i samozaštitu, ali nisam znala da drže oružje kod kuće.
draft.dodger draft.dodger 15:49 15.12.2012

Re: 1

Jelica Greganović
Nisam to znala...mislim, znala sam za tu narodnu odbranu i samozaštitu, ali nisam znala da drže oružje kod kuće.

E, sad znaš otkud onolike rupe na siru...

Evo kako se promoviše NRA (National Rifle Association)
Jukie Jukie 15:53 15.12.2012

Re: 1

princi

U takvoj situaciji, imaš neuravnotežene tipove, ludake, psihopate o kojima osim porodice niko ne vodi računa. A porodice, opet, u borbi za opstanak u vrlo kompetitivnom društvu nemaju vremena da se bavi svojim najslabijim članovima koji su onda prepušteni sami sebi. Neka vrsta začaranog kruga.

Zar onda ne bi trebalo da i kod nas ponekad bude ovakvih događaja u školama?
Jukie Jukie 15:53 15.12.2012

Re: 1

.
AlexDunja AlexDunja 15:56 15.12.2012

Re: 1

ali nisam znala da drže oružje kod kuće.


drže kod kuće, ali zapečaćeno.
samo za slučaj mobilizacije.

ne vitlaju njime slobodno kao u americi...
alselone alselone 15:58 15.12.2012

Re: 1

drže kod kuće, ali zapečaćeno.
samo za slučaj mobilizacije.

ne vitlaju njime slobodno kao u americi...


Mislis da ovakvih problema ne bi bilo da zapecate oruzje u Americi i daju ga svima?
AlexDunja AlexDunja 16:05 15.12.2012

Re: 1

Mislis da ovakvih problema ne bi bilo da zapecate oruzje u Americi i daju ga svima?


pa ni u švajcarskoj ga ne daju svima,
samo momcima koji su prošli vojnu obuku
i koji su svesni šta je oružje i čemu služi...

mada se i tamo, verovatno provuče neki sajko:)

a saglasna sam da amerikanci imaju ozbiljan društveni
i mentalitetski problem vezan za oružje.

njihov ustav i zakoni oduvek podržavaju
posedovanje i nošenje oružja.
o tome i jeste ovaj blog, o potrebi da se to menja.
zbog njih samih, a i zbog drugih.

mislim da je majkl mor potpuno u
pravu kada priča o nedostatku empatije u njihovom mentalitetu,
a to nije slučajno tako, i treba da se menja.
skyspoter skyspoter 16:07 15.12.2012

Re: 1

u anglosaksonskom svetu, uopšte, stalno slušaš priče o communities, ali to je fama. Communities, zapravo, postoje samo nedeljom ujutru u crkvi, subotom ujutru u lokalnom supermarketu i kad se deca odvedu na soccer training ili piano lessons. I, dobro, u SUV-ju, tokom school runs ili pre priključenja na lokalni autoput na putu za posao.


Ti stvarno imas probem ili lose iskustvo sa anglosaksonskim svetom.
looping looping 16:12 15.12.2012

Re: 1

U Švajcarskoj svaka kuća mora da ima dugu cev pa oni opet nemaju ovakva masovna ubistva koja se u Americi događaju, maltene, svake 2 nedelje

Da, slazem se. Kao sto ni u Norveskoj do skoro nisu imali masovna ubistva.
Izgleda da za sve postoji prvi put kad se ostavi takva mogucnost.
Jedino i glavno pitanje koje treba da se postavi i oko kojega politicari trguju je: Koliko vredi ljudski zivot?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:21 15.12.2012

Re: 1

Jedino i glavno pitanje koje treba da se postavi i oko kojega politicari trguju je: Koliko vredi ljudski zivot?

Sve mi se nešto čini da oni još uvek ni ne trguju oko toga, prosto prebrzo se preko toga pređe, a ni društvo ne diže potrebnu dževu da bi ovi shvatili da bi nerazmišljanje i nebavljenje time moglo da ih košta naredne pobede na izborima.
princi princi 20:21 15.12.2012

Re: 1

Sve mi se nešto čini da oni još uvek ni ne trguju oko toga, prosto prebrzo se preko toga pređe, a ni društvo ne diže potrebnu dževu da bi ovi shvatili da bi nerazmišljanje i nebavljenje time moglo da ih košta naredne pobede na izborima.

Treba biti objektivan. Moj je utisak da bi Obama, da se on sam pita, koliko sutra uveo najstrožu kontrolu posedovanja oružja, možda čak i totalni ban. Ali bar pola Amerike, a sigurno pola Senata i Kongresa, bi istog trenutka skočilo i vrisnulo kako se krši ne znam koji član Ustava, kako se od USA pravi Sovjetski Savez i Severna Koreja i sl.

S druge strane, stvarno je zadivljujuće kako je ova žena psiholog, Meri Šerlah, skočila i praktično se samožrtvovala pokušavajući da zaštiti decu. Treba imati u vidu da je i to Amerika.
8c_competizione 8c_competizione 23:24 15.12.2012

Re: 1

zato imaju mogucnost da se dignu u vazduh ili da voze onaj (samo)ubilacki Arabia-drift
looping looping 10:07 16.12.2012

Re: 1

8c_competizione
zato imaju mogucnost da se dignu u vazduh ili da voze onaj (samo)ubilacki Arabia-drift

Ko to oni? Prvo treba da znas o kome pricas.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:01 15.12.2012

Re: Dokle?

Do promene ustava. I zakona. Za početak.
skyspoter skyspoter 15:07 15.12.2012

Re: Dokle?

Jelica Greganović
Do promene ustava. I zakona. Za početak.


cisto sumnjam da ce se desiti jer Ameri smatraju da....



wd-40 wd-40 15:13 15.12.2012

Re: Dokle?

Slažem se s ljudima koji tvrde da oružje ne ubija samo već to rade monstrumi koji ga koriste. No, baš iz tog razloga im ne treba olakšavati pristup. Juče se isto desio užasan događaj u Kini: manijak napao 22 deteta. Na sreću, imao je samo nož. Broj poginulih = 0.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:20 15.12.2012

Re: Dokle?

Slažem se s ljudima koji tvrde da oružje ne ubija samo već to rade monstrumi koji ga koriste. No, baš iz tog razloga im ne treba olakšavati pristup.

upravo tako.
jednatanja jednatanja 20:30 15.12.2012

Re: Dokle?

Kaže se "ako držiš pištolj kod kuće kad tad će da opali". U Erfurtu oni učenici koji su pobili svoje drugove, očevi su im bili lovci, puške visile u ormanima u kući. Ima nasilnika svugde, ali onaj poremećen u zemlji sa kontrolom oružja, će se pesnicama pobiti ili napasti jednog, dvoje nožem dok ga gomila ne obori na zemlju. U zemlji gde je automatsko oružje na izvolte od nasilnika će vrlo lako da postane monstrum.
nikolazrinyi nikolazrinyi 20:41 15.12.2012

Re: Dokle?

Juče se isto desio užasan događaj u Kini: manijak napao 22 deteta. Na sreću, imao je samo nož. Broj poginulih = 0.
zbog toga ljudi mahom žele emigrirat u Kinu?
nurudin nurudin 15:09 15.12.2012

:-(

... Једноставно занемим, увек ми недостаје реч...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:19 15.12.2012

.

tyson tyson 15:30 15.12.2012

šta sad?


Pa i predsednik je u suzama obećao da će učiniti sve da do ovakvih tragedija u budućnosti ne dolazi, ali kao i obično ostaje nedorečeno i velika nepoznanica - šta zaista (sve) može da se uradi u smislu preventive?

Ja ne znam, a verujem da ni on ne zna.



Jelica Greganović Jelica Greganović 15:32 15.12.2012

Re: šta sad?

Da...zato i treba posllušati šta o tome gore kaže Majkl Mur.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:53 15.12.2012

Re: šta sad?

Ja ne znam, a verujem da ni on ne zna.

al zato gradnonacelnik NYC zna - Michael Bloomberg

jako mi je tesko i neshvatljivo da neki od vas stereotipisu, generalizuju i pljuju po americkom drustvu. kako ne shvatate da to nije u redu. isto kao sto nije u redu da ameri generalizuju i prave od Srba najvece ratne zlocince nakon drugog svetskog rata. Btw, ja takvog Amera jos nisam srela.

Ubiti coveka, zahteva neverovatnu dozu necovecnosti, ali ubiti decu je nesto sto je neobjasnjivo. Toliko je to van pameti da to mora da uradi neko ko nije mentalno sasvim u redu. Ovaj decko je imao mentalnih problema, ali je takodje imao pristup oruzju i je onda bilo sasvim lako da podje u ovakav "pohod"

inace National Rifle Association - NAR, su juce deaktivirali svoj FB nalog i svoj twiter nalog. boje se komentara? Ne, nego se zavukli u rupu dok ne prodje cudo od 3 dana i posle ce sve biti po starom, vec cujem ludake na Foxu kako pricaju a da je samo neko od ucitelja imao pusku, razvalio bi ga odmah. Koja je to ludost?
antioksidant antioksidant 15:53 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
Da...zato i treba posllušati šta o tome gore kaže Majkl Mur.

majkl mur je ispričao veoma komercijalnu verziju ničega
kao i obično
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:07 15.12.2012

Re: šta sad?


jako mi je tesko i neshvatljivo da neki od vas stereotipisu, generalizuju i pljuju po americkom drustvu.

Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...što je u redu da se niko ne buni što njihova država širom sveta ratuje...naravno da je problem društvo, društvene vrednosti.

Ovaj decko je imao mentalnih problema, ali je takodje imao pristup oruzju i je onda bilo sasvim lako da podje u ovakav "pohod"

I tako koliko puta koliko ludaka koji su imali lak dostup, kao uostalom i svi drugi koji još nisu ludi al bi mogli da polude, i koliko žrtava zbog toga?
I ti misliš da to nije društveni problem u Americi? A čije društvo izglasava njihovu vlast? Bugarsko?


inace National Rifle Association - NAR, su juce deaktivirali svoj FB nalog i svoj twiter nalog. boje se komentara? Ne, nego se zavukli u rupu dok ne prodje cudo od 3 dana i posle ce sve biti po starom, vec cujem ludake na Foxu kako pricaju a da je samo neko od ucitelja imao pusku, razvalio bi ga odmah. Koja je to ludost?

I? Pa, o tome se i piše ovde. Jašta da je društveni problem. Njihov. Ti ludaci nisu uvezeni. Kao ni zakon koji omogućava da se svako naoruža...ali zato bebe od 1,5 mesec moraju da nose kupaće gaće, sa sve gornjim delom (devojčice)...biće da tu nešto nije u redu...
Goran Vučković Goran Vučković 16:11 15.12.2012

Re: šta sad?

Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...

A šta je problem sa Norveškim društvom?
alselone alselone 16:12 15.12.2012

Re: šta sad?

A šta je problem sa Norveškim društvom?


Piju ko smukovi.
Goran Vučković Goran Vučković 16:14 15.12.2012

Re: šta sad?

Piju ko smukovi.

Moje sećanje na Oslo: 8.5 evra flaša (0.33) piva u kafiću na keju.
alselone alselone 16:17 15.12.2012

Re: šta sad?

Moje sećanje na Oslo: 8.5 evra flaša (0.33) piva u kafiću na keju.


To ih apsolutno ne sprecava. Doduse, imas i one brodice sto te voze do Litvanije, kao satro vikend tura a zapravo sluzi za kvalitetno i jeftinije oblokavanje.

Moje secanje na Norvezane u Srbiji: Piju zestinu brze nego ja pivo.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:20 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelice posto vidim da si svadjalackom mode-u idem ja odavde.

kad shvatis da ne bas svaki amerikanac poseduje oruzje, ne bas svaki amerikanac misli da je u redu da se ide po svetu i ubija, mozda se i vratim da ti odgovorim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:23 15.12.2012

Re: šta sad?

majkl mur je ispričao veoma komercijalnu verziju ničega
kao i obično

Ne bih baš rekla. Objasnio je na način na koji gledaoci mogu da shvate. On je jedini koji se vidljivo i već neko vreme bori protiv industrije oružja.
antioksidant antioksidant 16:35 15.12.2012

Re: šta sad?

Goran Vučković
Piju ko smukovi.

Moje sećanje na Oslo: 8.5 evra flaša (0.33) piva u kafiću na keju.

dakle, imaju para
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:38 15.12.2012

Re: šta sad?

A šta je problem sa Norveškim društvom?

Mislim da su oni imali mnogo veći problem sa funkcionisanjem države u tom slučaju...policija bi pre doplivala do ostrva, no što su stigli helikopterom.
antioksidant antioksidant 16:39 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
majkl mur je ispričao veoma komercijalnu verziju ničega
kao i obično

Ne bih baš rekla. Objasnio je na način na koji gledaoci mogu da shvate. On je jedini koji se vidljivo i već neko vreme bori protiv industrije oružja.


on je objasnio na način da može da proda i naplati
a "vidljivost" je deo marketinga
uostalom, odlučite se da li je problem u dostupnosti oružja ili tome da su bolesno društvo?
4krofnica 4krofnica 16:59 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
A šta je problem sa Norveškim društvom?

Mislim da su oni imali mnogo veći problem sa funkcionisanjem države u tom slučaju...policija bi pre doplivala do ostrva, no što su stigli helikopterom.



njima je trebalo sat vremena samo da dodju do oružja jer nisu mogli sa praćkama na ostrvo.
oružje nisu imali jer ga ne nose. nikada uz sebe.
policajci u Norveškoj sa sobom imaju samo pendrek i suzavac. kada se dese takve situacije (kao što se ne dešavaju) potrebno je prvo izvestiti o situaciji čelnike u policiji, koji moraju da se dogovore da li je upotreba oružja opravdana. kad su to ustanovili, svi policajci se vraćaju do svojih stanica gde dobijaju dozvolu, zatim idu do jednog sefa gde drže oružje pa do drugog sefa gde drže municiju. da, neverovatno, ali je tako.



blago njima sa tom svešću i takvim uredjenjem.


Jelica Greganović Jelica Greganović 17:01 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelice posto vidim da si svadjalackom mode-u idem ja odavde.

kad shvatis da ne bas svaki amerikanac poseduje oruzje, ne bas svaki amerikanac misli da je u redu da se ide po svetu i ubija, mozda se i vratim da ti odgovorim


Slobodno njanjo, al samo da se zna, ja sam ti loš alibi.
Kao prvo, tebi se još ni obratila nisam, mada sam bila na ivici i marici. Odlaskom ćeš mi olakšati.
Drugo, ja sam gore napisala da sam nervozna, a ti si i bez najavljene nervoze drugom komentatoru ladno napisala da smara za medalju, a ni drugi nisu baš mnogo bolje prošli. Kanda si mnogo svađalačkije raspoložena od mene.
Treće, kada ti pažljivije pročitaš napisano, shvatićeš da ja nisam napisala da baš svaki Amerikanac...ne baš svaki, nego baš svaki koji želi da poseduje odružje. Takođe nisam ni rekla da baš svaki Amerikanac misli da je u redu da se ide po svetu i ubija, mada nešto ne vidim da se potrisaju oko toga...naravno ne svi. Dosta njih ni ne zna gde je ostatak sveta.
Možeš da se vratiš, a i ne moraš što se mene tiče.
freehand freehand 17:04 15.12.2012

Re: šta sad?

Goran Vučković
Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...

A šta je problem sa Norveškim društvom?

Šta ti daje osnov da postaviš ovakvo pitanje?
Misliš da su statistički dokaziva američka tradicija i norveški horor ekstrem isto?
antioksidant antioksidant 17:13 15.12.2012

Re: šta sad?

blago njima sa tom svešću i takvim uredjenjem.

vidim ja za koga ces ti navijati sutra u finalu
freehand freehand 17:17 15.12.2012

Re: šta sad?

Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...što je u redu da se niko ne buni što njihova država širom sveta ratuje...naravno da je problem društvo, društvene vrednosti.

Ja kao veći problem (za svet) vidim što mnogi američki ludak može u ruke da dobije mitreljez ili top, na zemlji ili u helikopteru.
Samo se te žrtve sa svadbi i ulica ne pojavljuju na svim medijima, niti američki predsednici za njima liju suze.
Kad već pominjemo američke ludake i američko oružije.
Goran Vučković Goran Vučković 17:31 15.12.2012

Re: šta sad?


Šta ti daje osnov da postaviš ovakvo pitanje?
Misliš da su statistički dokaziva američka tradicija i norveški horor ekstrem isto?

Osnov za pitanje je ludak koji se dokopao oružja. Brejvikovo oružje je bilo uredno prijavljeno, koliko videh. Foru sa veštačim đubrivom je pokupio od Timoti MekVija, verovatno. Ludaka ima, oružja će se naći. Ostalo je (osim što je lična i porodična tragedija) statistika - ili politika. I medijsko pokrivanje koje teško može da pomogne da se problem reši (čini mi se baš naprotiv, ovo je lepak za ludake). Posebno ne u zemlji u kojoj se ne pravi baš samo lično naoružanje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:38 15.12.2012

Re: šta sad?

on je objasnio na način da može da proda i naplati
a "vidljivost" je deo marketinga

Nemam problem sa tim sve dok se bori za nešto dobro.

uostalom, odlučite se da li je problem u dostupnosti oružja ili tome da su bolesno društvo?

Čini mi se da su te dve stvari neodvojive.
freehand freehand 17:43 15.12.2012

Re: šta sad?

Goran Vučković

Šta ti daje osnov da postaviš ovakvo pitanje?
Misliš da su statistički dokaziva američka tradicija i norveški horor ekstrem isto?

Osnov za pitanje je ludak koji se dokopao oružja. Brejvikovo oružje je bilo uredno prijavljeno, koliko videh. Foru sa veštačim đubrivom je pokupio od Timoti MekVija, verovatno. Ludaka ima, oružja će se naći. Ostalo je (osim što je lična i porodična tragedija) statistika - ili politika. I medijsko pokrivanje koje teško može da pomogne da se problem reši (čini mi se baš naprotiv, ovo je lepak za ludake). Posebno ne u zemlji u kojoj se ne pravi baš samo lično naoružanje.

Udžbenik "Odbrana i zaštita" za 9. razred usmerenog obrazovanja bio je u SFRJ sa kraja sedamdesetih i početkom osamdesetih u dobrom delu klasičan priručnik za diverzante. Sa sve minama iznenađenja i njihovim pravljenbjem od priručnih sredstava.
Uputstva za prouizvodnju abh oružija, pa i streljačkog od elemenata dostupnih u svakoj samoposluzi i dedinom podrumu na najviše su tri-četiri klika mišem u svakom momentu.
Zašto su onda pojave amoka u Srbiji i Norveškoj horor izuzeci a u USA periodični događaji koji se mogu očekivati sa statistčkom sigurnošću kao zemljotresi u Japanu?
Ja to svakako ne bih poredio na taj način, ni društva (USA i Norveška), ni događaje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:47 15.12.2012

Re: šta sad?


Udžbenik "Odbrana i zaštita" za 9. razred usmerenog obrazovanja bio je u SFRJ sa kraja sedamdesetih i početkom osamdesetih u dobrom delu klasičan priručnik za diverzante. Sa sve minama iznenađenja i njihovim pravljenbjem od priručnih sredstava.

Gospode, kad se samo setim kako smo terani na pucanje u Bubanj potoku...obaška što smo imali nekog neostvarenog đenerala za nastavnika, sve potrbuške na laktovima smo bauljali ka imaginarnom neprijatelju...babe s cegerima su bile na rubu infarkta kad bi videle ceo razred koji im se približava stilom bombaša...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:49 15.12.2012

Re: šta sad?

Ludaka ima, oružja će se naći.

To niko ne spori, ali sporno je što im je tako lako dostupno. I to u tako "razvijenoj" civilizaciji...
Goran Vučković Goran Vučković 18:02 15.12.2012

Re: šta sad?

Zašto su onda pojave amoka u Srbiji i Norveškoj horor izuzeci a u USA periodični događaji koji se mogu očekivati sa statistčkom sigurnošću kao zemljotresi u Japanu?

50 puta više stanovnika? Veći politički značaj pitanja naoružanosti i konfliktnost društvenih grupa po tom pitanju?

Ili si hteo nešto o genetici možda? Ili o sadržaju fluora u vodi?
Goran Vučković Goran Vučković 18:03 15.12.2012

Re: šta sad?

To niko ne spori, ali sporno je što im je tako lako dostupno. I to u tako "razvijenoj" civilizaciji...

Norvežanima, misliš?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:05 15.12.2012

Re: šta sad?

Norvežanima, misliš?

Ne, jer inače ne bi imalo navodnike. Ako ništa drugo, ono bar zato što nisam primetila da Norvežani nasilno šire svoju civilizovanost van svojih granica.
freehand freehand 18:09 15.12.2012

Re: šta sad?

Ili si hteo nešto o genetici možda? Ili o sadržaju fluora u vodi?

Da, mislim da je kod Amerikanaca upravo genetika u pitanju. Uz dodatak fluora.
I GMO.
Mada nisam od tebe očekivao ovakva pitanja.
Goran Vučković Goran Vučković 18:10 15.12.2012

Re: šta sad?

Ako ništa drugo, ono bar zato što nisam primetila da Norvežani nasilno šire svoju civilizovanost van svojih granica.

Kako god okreneš bilo koju priču o US, nekako se prebrzo završi na ovome...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:12 15.12.2012

Re: šta sad?

sporno je što im je tako lako dostupno


ja znam otprilike kako je u Švedskoj.

Šveđanin može da ima oružje (pištolj) i da ga drži kod kuće, ali zaključan u propisanom sefu koji se kontroliše. Municiju drži odvojenu od pištolja.

Dozvolu može da dobije ako je aktivni član streljačkog kluba.

Po ulici sme da ga nosi samo ako ide u streljanu, pištolj odvojen od municije.

Mora da se kreće isključivo najkraćim putem do streljane.

ako prekrši neko od ovih pravila, najebo je.
freehand freehand 18:15 15.12.2012

Re: šta sad?

Vesna Knežević Ćosić
sporno je što im je tako lako dostupno


ja znam otprilike kako je u Švedskoj.

Šveđanin može da ima oružje (pištolj) i da ga drži kod kuće, ali zaključan u propisanom sefu koji se kontroliše. Municiju drži odvojenu od pištolja.

Dozvolu može da dobije ako je aktivni član streljačkog kluba.

Po ulici sme da ga nosi samo ako ide u streljanu, pištolj odvojen od municije.

Mora da se kreće isključivo najkraćim putem do streljane.

ako prekrši neko od ovih pravila, najebo je.


U dlaku kao u Srbiji.
antioksidant antioksidant 19:03 15.12.2012

Re: šta sad?

uostalom, odlučite se da li je problem u dostupnosti oružja ili tome da su bolesno društvo?


Čini mi se da su te dve stvari neodvojive.
pa kako onda svajcarska stoji po tom pitanju? bolesnici?
Kazezoze Kazezoze 19:13 15.12.2012

Re: šta sad?

antioksidant
uostalom, odlučite se da li je problem u dostupnosti oružja ili tome da su bolesno društvo?


Čini mi se da su te dve stvari neodvojive.
pa kako onda svajcarska stoji po tom pitanju? bolesnici?

nego šta su?
svaka zemlja koja u svom ustavu ima jedan takav zakon kreira bolesno društvo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:58 15.12.2012

Re: šta sad?

Ovaj decko je imao mentalnih problema, ali je takodje imao pristup oruzju i je onda bilo sasvim lako da podje u ovakav "pohod"

ako imaš problem ne treba ti pištolj za "pohod". u bg je juče dečko poubijao familiju motkom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:01 15.12.2012

Re: šta sad?


Kako god okreneš bilo koju priču o US, nekako se prebrzo završi na ovome...

Da, a zista za to nema razloga...
antioksidant antioksidant 20:05 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović

Kako god okreneš bilo koju priču o US, nekako se prebrzo završi na ovome...

Da, a zista za to nema razloga...

da, zaista za to nema razloga kad su u pitanju pobijena deca
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:28 15.12.2012

Re: šta sad?

pa kako onda svajcarska stoji po tom pitanju? bolesnici?

U Švajcarskoj su takođe masovna ubistva svako malo? Nisam znala...
antioksidant antioksidant 20:40 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
pa kako onda svajcarska stoji po tom pitanju? bolesnici?

U Švajcarskoj su takođe masovna ubistva svako malo? Nisam znala...

Jelica Greganović
...

uostalom, odlučite se da li je problem u dostupnosti oružja ili tome da su bolesno društvo?

Čini mi se da su te dve stvari neodvojive.

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:43 15.12.2012

Re: šta sad?


ako imaš problem ne treba ti pištolj za "pohod". u bg je juče dečko poubijao familiju motkom.

U Sloveniji koriste sekire...al to nije tema, niti se može porediti.
nikolazrinyi nikolazrinyi 20:48 15.12.2012

Re: šta sad?

Nemam problem sa tim sve dok se bori za nešto dobro.
Sve za šta se on bori je put u ropstvo. Mešavina Mecingerove ekonomske doktrine i Dolančevog poimanja reda i zakona
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:50 15.12.2012

Re: šta sad?

Mešavina Mecingerove ekonomske doktrine i Dolančevog poimanja reda i zakona

To je kod njih, na sreću, cilj izvodiv kroz par iljada godina...
savamala savamala 21:41 15.12.2012

Re: šta sad?

Ako ništa drugo, ono bar zato što nisam primetila da Norvežani nasilno šire svoju civilizovanost van svojih granica.


Pre mesec, dva, mediji su objavili da je umro ili poginuo (cini mi se u Avganistanu) valjda najvise odlikovani norveski oficir, specijalista za komandoske operacije, tako nekako. Tada smo saznali da se pomenuti Norvezanin posebno istakao u borbenim operacijama na Kosovu. Valjda je ubijao Srbe, sve sireci njihovu civilizaciju. Ostaje da razmotrimo da li ubijanje Srba predstavlja bilo kakvo nasilje ili je to deo bontona.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:54 15.12.2012

Re: šta sad?

savamalo, dobar pokušaj, ali se u NATO zna ko je gazda. A to Norvežani nisu.
dragoljub92 dragoljub92 22:04 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
savamalo, dobar pokušaj, ali se u NATO zna ko je gazda. A to Norvežani nisu.

al im to nije smetalo da bacaju kasetne bombe po niš
draft.dodger draft.dodger 22:08 15.12.2012

Re: šta sad?

dragoljub92
Jelica Greganović
savamalo, dobar pokušaj, ali se u NATO zna ko je gazda. A to Norvežani nisu.

al im to nije smetalo da bacaju kasetne bombe po niš

To vam je za Galiju i Kerber...
savamala savamala 22:08 15.12.2012

Re: šta sad?

savamalo, dobar pokušaj, ali se u NATO zna ko je gazda. A to Norvežani nisu.


Naravno da se zna ko je gazda od NATO. Medjutim, ne vidim da Norvezani imaju problem zbog tog znanja i da im postojanje gazde preko Atlantika na bilo koji nacin remeti prirodan poredak stvari. Nije ni Norveska drzava imala problem da posalje, a zatim i odlikuje nekog jer je bio efikasan u ubijanju Srba.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:14 15.12.2012

Re: šta sad?

savamalo, jedino da ti crtam...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 15.12.2012

Re: šta sad?

savamala
savamalo, dobar pokušaj, ali se u NATO zna ko je gazda. A to Norvežani nisu.


Naravno da se zna ko je gazda od NATO. Medjutim, ne vidim da Norvezani imaju problem zbog tog znanja i da im postojanje gazde preko Atlantika na bilo koji nacin remeti prirodan poredak stvari. Nije ni Norveska drzava imala problem da posalje, a zatim i odlikuje nekog jer je bio efikasan u ubijanju Srba.


Pa dobro, to ako premeravamo drzave, nacije, drustva, sta li vec, po odnosu prema Srbiji.
Tu bi retko ko dobio zakljucenu dvojku.
Ali ne radi se ovde o tome, ovde se nagadja sta li to ne valja kod Amera, kad mal mal pa se neko rasupca po svojima bez nekog, ma kako suludog ali ipak razloga.
Brejvik je neki svoj sumanuti razog imao, ovde toga nema.
Ubijanje je ovde samo sebi cilj.
Ima nesto trulo utoj drzavi, dal to sa oruzjem il nesto drugo, ali nesto gadno tu ima.
JJ Beba JJ Beba 22:19 15.12.2012

Re: šta sad?

Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...

čoveče
JJ Beba JJ Beba 22:19 15.12.2012

Re: šta sad?

To vam je za Galiju i Kerber...



AlexDunja AlexDunja 22:20 15.12.2012

Re: šta sad?

Nije ni Norveska drzava imala problem da posalje, a zatim i odlikuje nekog jer je bio efikasan u ubijanju Srba.


norveška je u okviru vojnog saveza
poslala vojnike u rat.

vojnici u ratu ratuju.

imaš li ti neki podatak da je on kršio
zakone i običaje ratovanja? znaš li da je ubijao civile?
znaš li bilo šta što bi značilo da je počinio bilo kakav zločin?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:22 15.12.2012

Re: šta sad?

Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...

čoveče


Molim?
JJ Beba JJ Beba 22:28 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
Izvini, ali evo objasni mi...znači, sve je u redu sa društvom koje ne misli da je problem što svaki ludak može da se dočepa oružja...

čoveče


Molim?


nisam se tebi obratila, da jesam rekla bih bih ženo :)
to čoveče je uzrečica i izražava čuđenje.
čitam i ne verujem šta se sve ovde piše, generalizacije, stereotipi. užas

ništa lično
dragoljub92 dragoljub92 22:30 15.12.2012

Re: šta sad?

norveška je u okviru vojnog saveza
poslala vojnike u rat.

i srbija je u okviru srpstva slala srpske vojnike da pomognu srbe u bosni i hrvatskoj,rodbinske veze su jače od političkih paktova.
vojnici u ratu ratuju.

vojnici u ratu ubijaju.da si služila vojsku znala bi da te tamo tri meseca intenzivno uče kako da ubiješ čoveka na najlakši i najbrži način a da sebe ne dovedeš u opasnost odnosno da naučiš kako da ostaneš živ.
zakone i običaje ratovanja? znaš li da je ubijao civile?
znaš li bilo šta što bi značilo da je počinio bilo kakav zločin?

poso specijalnih jedinica je baš to,oni krše sve zakone i običaje ratovanja.zat se i formiraju da bi delovale iz neprijateljskih redova,tkzv pozadine.glavni poso im je destabilizacija protivničke pozadine,ubijanjem,dizanjem u vazduh i slično.
oni su ubuce sa dozvolom za ubijanje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:35 15.12.2012

Re: šta sad?


nisam se tebi obratila, da jesam rekla bih bih ženo :)

Mislim da i žene spadaju među ljude, ne samo muškarci.

čitam i ne verujem šta se sve ovde piše, generalizacije, stereotipi. užas

Ma, nije to ništa, bilo je ovde vremena kad je generalizacije i stereotipa bilo mnogo više. Ne sećam se užasavanja.
Ništa lično, naravno.
freehand freehand 22:38 15.12.2012

Re: šta sad?

imaš li ti neki podatak da je on kršio
zakone i običaje ratovanja? znaš li da je ubijao civile?
znaš li bilo šta što bi značilo da je počinio bilo kakav zločin?

Sve je zločin u nezakonitoj agresiji na suverenu zemlju.
AlexDunja AlexDunja 22:40 15.12.2012

Re: šta sad?

pa dobro dragoljube,
ako je tako kao što kažeš onda je svako radio svoj posao.
i srbi i ameri, pa i norvežani.

tačno je da ja ne znam tačno
šta je rat. i ne želim da znam.

zasmetalo mi je što savamala potencira da
je odlikovan za ubijanje srba.

pa svaka država odlikuje svoje vojnike. i naša.
JJ Beba JJ Beba 22:41 15.12.2012

Re: šta sad?

Ma, nije to ništa, bilo je ovde vremena kad je generalizacije i stereotipa bilo mnogo više. Ne sećam se užasavanja.

možda, ali nikada nisam rekla za neku naciju ili narod da je bolestan. čak ni za srpski

edit
Mislim da i žene spadaju među ljude, ne samo muškarci.

volim da pojove nazivam svojim imenom
AlexDunja AlexDunja 22:41 15.12.2012

Re: šta sad?

Sve je zločin u nezakonitoj agresiji na suverenu zemlju.


sa stanovišta njihove države to nije bilo nezakonito.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:43 15.12.2012

Re: šta sad?

čak ni za srpski

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:52 15.12.2012

Re: šta sad?

možda, ali nikada nisam rekla za neku naciju ili narod da je bolestan. čak ni za srpski

Ne znam da li si primetila, ali to smatranje je gore popravljeno, tako da nema potrebe da opet otvaraš to pitanje.


volim da pojove nazivam svojim imenom

Dakle, ime pojava je JJ Beba.
JJ Beba JJ Beba 22:55 15.12.2012

Re: šta sad?

Dakle, ime čoveka je JJ Beba.



preciznije, nik
savamala savamala 23:02 15.12.2012

Re: šta sad?

norveška je u okviru vojnog saveza
poslala vojnike u rat.

vojnici u ratu ratuju.


Zamisli da sam ti uputio puno ruznih i uvredljivih reci. Jesam, veruj mi.
savamala savamala 23:05 15.12.2012

Re: šta sad?

Pa dobro, to ako premeravamo drzave, nacije, drustva, sta li vec, po odnosu prema Srbiji.
Tu bi retko ko dobio zakljucenu dvojku.


Naravno da cu da premeravam prema Srbiji. Ni Obama nije pustao suze za nekog drugog nego za americku decu.
Mada, kada su deca u pitanju, priznajem da me pogadja, i americka i nasa...
dragoljub92 dragoljub92 23:05 15.12.2012

Re: šta sad?

Mislim da i žene spadaju među ljude, ne samo muškarci.

postoje neke sumnje ali ta teorija još nije dokazana
freehand freehand 23:06 15.12.2012

Re: šta sad?

AlexDunja
Sve je zločin u nezakonitoj agresiji na suverenu zemlju.


sa stanovišta njihove države to nije bilo nezakonito.


To nije pitanje države nego međunarodnog prava.
Države odlučuju da li će da žmure, kad i koliko. Što opet ne menja činjenično stanje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:10 15.12.2012

Re: šta sad?

preciznije, nik

To ti znaš.
JJ Beba JJ Beba 23:12 15.12.2012

Re: šta sad?

Jelica Greganović
preciznije, nik

To ti znaš.

znam :)
dragoljub92 dragoljub92 23:12 15.12.2012

Re: šta sad?

ako je tako kao što kažeš onda je svako radio svoj posao.

kolko sam ja vodio statistiku najveći broj ispaljenih a ne aktiviranih raketa su ispelili francuzi, isto takodže su granatirali brda i stenje, što baš nije profesionalno sa gledišta njihovih vlada .
ps
nemo da me neko optuži za frankofiličara jerbo su mi oni veliko razočarenje,franci mislim,ali iz mog vidokruga saznanja ispalo je tako,možda,verovatno, nemam dobru statistiku.
AlexDunja AlexDunja 23:14 15.12.2012

Re: šta sad?

To nije pitanje države nego međunarodnog prava.
Države odlučuju da li će da žmure, kad i koliko. Što opet ne menja činjenično stanje.


po tvom mišljenju vojnik norveške vojske
je trebalo da odbije zadatak na koji ga je poslala njegova država,

jer činjenično stanje po međunarodnom pravu, kako ga tumači srbija
i niko više, to nalaže.

el odgovarao neko zbog tog kršenja međunarodnog prava?
el neki međunarodni sud to potvrdio?

da se razumemo, ja mislim da je to bilo kršenje
međunarodnog prava ali da od nato vojnika očekuješ da tako misle i postupaju u skladu sa tim je besmisleno.
dragoljub92 dragoljub92 23:17 15.12.2012

Re: šta sad?

ako je tako kao što kažeš onda je svako radio svoj posao.

e sad zamisli tog čoveka ,kako za potrebe svog posla, vežba kako da skoči na čoveka tako da mu nogama stegne ruke levom rukom zapuši usta a desnom zabije bodež u vrat.
a to i još što šta uče specijalne jedinice tipa američke foke, britanski sas i svi ostali.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:23 15.12.2012

Re: šta sad?


jer činjenično stanje po međunarodnom pravu, kako ga tumači srbija
i niko više, to nalaže.

Ovo je bullshit, AD. Čuveni međunarodni sudija (Goldston), koji je za UN ocenjivao legalnost tog rata je pribegao maloj jezičko-pravnoj akrobaciji pa ga je ocenio kao nelegalan ali legitiman. Sad svako će staviti naglasak na ono što mu više prija, ali činjenica ostaje da je (i) nelegalan.

AlexDunja AlexDunja 23:29 15.12.2012

Re: šta sad?

Ovo je bullshit, AD. Čuveni međunarodni sudija (Goldston), koji je za UN ocenjivao legalnost tog rata je pribegao maloj jezičko-pravnoj akrobaciji pa ga je ocenio kao nelegalan ali legitiman. Sad svako će staviti naglasak na ono što mu više prija, ali činjenica ostaje da je (i) nelegalan.


ma ok, kapiram ja to.
ali, ako je čuveni sudija morao da igra na žici
šta se zamera profesionalnom vojniku?
Goran Vučković Goran Vučković 23:30 15.12.2012

Re: šta sad?

šta se zamera profesionalnom vojniku?

Osim što je ubica, ništa posebno...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:33 15.12.2012

Re: šta sad?

postoje neke sumnje ali ta teorija još nije dokazana

Kad ne bi bilo sumnji, valjda bi bila dokazana...ili je ovo prosto pleonazam. Širi.
freehand freehand 23:34 15.12.2012

Re: šta sad?

po tvom mišljenju vojnik norveške vojske
je trebalo da odbije zadatak na koji ga je poslala njegova država,

Po međunarodnom pravu.
Vojnik vojske Srbije ima pravo i obavezu da odbije naređenje kojim krši međunarodne konvencije.
Slobodan sam pretpostaviti da se isto odnosi i na norveškog vojnika.
Ali nije bitno moje mišljenje. Nelegalnost tog akta agresije je činjenica, neporeciva.
Oružje se ne sme upotrebiti protiv suverene zemlje bez odluke Saveta bezbednosti UN.
Tačka.
jer činjenično stanje po međunarodnom pravu, kako ga tumači srbija
i niko više, to nalaže.



el odgovarao neko zbog tog kršenja međunarodnog prava?
el neki međunarodni sud to potvrdio?

Pročitaj još jednom naslov bloga.
da se razumemo, ja mislim da je to bilo kršenje
međunarodnog prava ali da od nato vojnika očekuješ da tako misle i postupaju u skladu sa tim je besmisleno.

Hvala.
Ja isto mislim da je besmisleno od naoružanih ludaka očekivati da ne upadaju u škole da bi ubijali decu, ali ko mene pita.
AlexDunja AlexDunja 00:00 16.12.2012

Re: šta sad?


Osim što je ubica, ništa posebno...


pa svaki profesionalni vojnik je ubica
po difoltu.

države ih šalju da ubijaju u njihovo ime, šta je tu novo?

u čemu je uopšte nesporazum?

norveški vojnik nije došao da ubija srbe, jer je to nobles.
došao je da izvrši zadatak koji mu je država naložila
i za šta ga je obučavala.

tako bi otišao i drugde.

kao i svaki drugi profesionalni vojnik.

iskreno. mislim da preterujete kad profesionalne vojnike
upoređujete sa psihopatom od 20 godina koji je upao u školu i pobio decu i nastavnike, šta vam je, aman?
freehand freehand 00:03 16.12.2012

Re: šta sad?

norveški vojnik nije došao da ubija srbe, jer je to nobles.
došao je da izvrši zadatak koji mu je država naložila
i za šta ga je obučavala.

Sa pažnjom i velikim razumevanjem bi te saslušali u Hagu.
iskreno. mislim da preterujete kad profesionalne vojnike
upoređujete sa psihopatom od 20 godina koji je upao u školu i pobio decu i nastavnike, šta vam je, aman?

Ko ih poredi?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana