In memoriam| Planeta| Život

Sila boga ne moli, bog silu ne voli

Jelica Greganović RSS / 15.12.2012. u 14:07

young-children-sandy-hook.jpg

Ovo će biti nabacano, jer sam se iznervirala, a kad sam nervozna možete da me hvatate i na zareze, na rusofilstvo, na antiamerikanstvo, na nepromišljeno, a napisano...baš me briga. Juče je kreten, kao što to obično biva pametan, povučen i u tegobama sam sa sobom, ušao naoružan do zuba u školu američkog gradića za koji jedva da je ko čuo sem onih koji u njemu žive, i pobio 20 dece. Brojkom 20 jer se tako bolje vidi. Dece stare od 5 do 10 godina. Ceo razred dece je pobio. Zamislite 20 dece ispred vas. Pobio je i 7 odraslih, njega ne računam, među njima i učitreljice koje su pokušale svojim telima da zaštite decu. Ubio je i svoju majku, bivšu učiteljicu, koja je i kupila pištolje kojima je pobio jadnu decu.

Taj masakr je samo jedan u nizu. Nema ni pola godine kako je ludak utrčao u bioskop i za sobom ostavio mrtve. I tako svako malo utrči neki neshvaćeni, a naoružan do zuba i pobije šta mu se na nišanu nađe. U trgovačkom centru, na fakultetu, školi, raskrsnicama...Ceo svet se zgrane, vest je par dana prva na listi najvažnijih, saučešća i suze...i opet.

Znam ja da u Americi od njenog kolonizovanja do danas važi pravo jačeg i da ako je neko jak, to je njihova industrija oružja. Znam i da su dovoljno jaki da ratuju po belom svetu i da milom ili silom navodno uvode civilizaciju i demokratiju. Znam i da su najveća svetska sila...ali svaki put kada njeni rođeni građani, pa još tako mali (a u svakoj iole civilizovanoj državi su deca predmet posebne zaštite) izginu, onda to »svetska sila« postane prosto gadno. Kakva je to sila koja sama sebe ne može da zaštiti? Ni svoju decu? Sila kojoj su važnije pare od života njene dece, pa makar ih gledala i samo kao buduće poreske obveznike?

I kad god se tako nešto desi, pojave se i oni koji kažu: »Neka, tako im i treba...ubijaju decu širom sveta...« Jedino što je to meni odvratno. Kao prvo, bez obzira gde je geografska crta, dete je dete i život je život. Kao drugo, možda, samo možda će i neko dete uspeti da preživi njihove intervencije čije je ime lepše od prave sadržine i namere, ako Amerikanci konačno uspeju da se izbore sami sa sobom. I pokažu ostatku sveta nad kojim vise kao bič božji da na sebe primenjuju makar mrvicu moralne močuge kojom vitlaju van svojih granica.

Ne znam kako je sada, ali godinama i godinama u Beogradu nije moglo da se izađe sa bioskopske predstave pre njenog kraja. Zbog bombe postavljene u bioskopu »20. Oktobar« jednom, nekad davno za moju generaciju. Kako je moguće da u Americi, posle svih ubijanja svako malo, u osnovnu školu može da uđe ludak naoružan do zuba? Od njihove postterorističke strave nas izuvaju na aerodromima, uzimaju nam turpijice za nokte i četkice za zube, sve čime bi mogli da otmemo avion. Uključujući i nezatvorene šampone, lakove za kosu i acetone. Ceo svet se bacio u njihovu stravu, a kod njih jeste da ne sme da se gaji voće, povrće i začini bez posebne dozvole, ali oružje mož da kupi svaki ludak i da sa njim utrči gde voli...

Fali ovom svetu civilizovanosti još pa još, onoliko...i onima što kamenuju, seku ruke, obezglavljuju po krvavim zakonima krvavih vremena još krvavijih zakonopisaca koji se pozivaju na nerealne vere i neviđene bogove...fali i tamo gde su jedni jednakiji od drugih sve u ime naizgledne jednakosti...i tamo gde je važno koga voliš i s kim se ljubiš zato da ti se odmere prava koja ti sleduju shodno tome...i tamo gde je važno ko se kom bogu moli ili koje boje mu je koža, ali posebno je strašno kada fali tamo odakle baš u ime te civilizovanosti i ljudskih prava, pre svega prava na život, kreću vaspitne ekspedicije po celom svetu, koje iza sebe ostavljaju mrtve. Pravo jačeg. Ima li išta necivilizovanije od toga?!

Ovako ljutoj mi se čini da je Niče rekao da je bes odraz nemoći. I ja sam besna. Oni još uvek očito nisu dovoljno. Jer da jesu valjda bi zaustavili ubijanja u sopstvenoj kući, a onda pogledali kroz svoje prozore i shvatili da i drugde život ima neprocenjivu vrednost. Za razliku od industrije oružja čija cena može da se izrazi brojkama. Doduše mnogo višim od brojke do sada izginulih od njenih proizvoda. A, ako je to mera, ako je to granica, onda smo ugasili svi đuture. I oni sami sa sobom i mi sa njima. Amerikancima.

Da se vratim onoj nemoći...ona je to šta mi blokira mozak. Dođem do njene crte, dođe mi da puknem. Ima ljudi koji ne mogu da imaju decu, a drugi decu ubijaju. Ima ljudi kojima šaka hrane život produžava, a ovi ubijaju naokolo svotama novca od kojih se zavrti u glavi. I bolje da ni ne mislim, niti da znam šta još ko radi...tek ono 20 dece sirote...čoveku srce da pukne od nemoći. A, ni u boga ne verujem, nemam zašto.

Ne bih više da pišem, imala bih šta, ali mi je prosto odvratno.

 

 



Komentari (358)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 00:12 16.12.2012

Re: šta sad?


Sa pažnjom i velikim razumevanjem bi te saslušali u Hagu.

pa tako je savamala počeo...
samo oko toga sam se pobunila

rekao je da je norveški oficir ubijao srbe tek tako.
pa nije.

sve ostalo se slažem, ali eskaliralo je
neslućeno, kao i uvek na blogu kad svako priča svoju priču i niko
i ne pokuša da shvati šta je onaj drugi rekao,
kad se ubacuju komentari a da se ne prati kontekst...

ništa novo i ništa neobično.

jeziva tema. odoh da slušam neku muziku.
laku noć.

Jelica Greganović Jelica Greganović 00:15 16.12.2012

Re: šta sad?

Laku noć, Dunjo...i ja ću uskoro za tobom.
princi princi 00:18 16.12.2012

Re: šta sad?

čak ni za srpski

Carice!
blogovatelj blogovatelj 00:40 16.12.2012

Re: šta sad?

To ih apsolutno ne sprecava


Kad se naližu u diskoteci, popnu se na sto i skaču na glavu kao u bazen.
A dole keramičke pločice.
I znaš šta onda urade?
Popnu se na isti sto i ponove skok.
Ovo mi je pričao kolega sa faksa, Kikindjanin. Oni su šatro pobratimi sa gradom Narvikom, pa on išao svojevremeno tamo i video to čudo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:14 16.12.2012

Re: šta sad?

njanja_de.manccini

jako mi je tesko i neshvatljivo da neki od vas stereotipisu, generalizuju i pljuju po americkom drustvu. kako ne shvatate da to nije u redu. isto kao sto nije u redu da ameri generalizuju i prave od Srba najvece ratne zlocince nakon drugog svetskog rata. Btw, ja takvog Amera jos nisam srela.

Ubiti coveka, zahteva neverovatnu dozu necovecnosti, ali ubiti decu je nesto sto je neobjasnjivo. Toliko je to van pameti da to mora da uradi neko ko nije mentalno sasvim u redu. Ovaj decko je imao mentalnih problema, ali je takodje imao pristup oruzju i je onda bilo sasvim lako da podje u ovakav "pohod".


donekle smo i mi sami krivi jer ne sasecamo te stereotipe u srpskom društvu u korenu, u momentu nastanka, već ih smatramo za nešto vrlo trendi.

uostalom, većina srpske inteligencije je komunistička ili neposredno postkomunistička, gde mali amerikanac čuči negde u podsvesti istočnog evropljanina kao usađeni neprijatelj br. 1. a još su nas i bombardovali, i upotrebili kao bokserski džak za daljnje naume. cela JNA je likovala tog marta 1999., kao u priči "Tatarska pustinja", kada se glavnom junaku ostvaruje san da ga napadne omražena neprijateljska vojska.

obama je pričao u kairu kako nastoji da njegova amerika promeni stav prema islamskom svetu (iz nekog razloga pojedine blogerke su propustile ovaj predsednikov nastup), i da prestane da bude glavni neprijatelj u očima tog naroda. po mom mišljenju, amerika treba da uključi i nas iz istočne evrope u ovaj nastup spoljne politike, jer nam je misao očigledno predugo bila neslobodna, da bi prerasla u puku stereotipiju.

moje najdublje saučešće za sve stradale u ovoj strašnoj nesreći u Sjedinjenim Državama...
freehand freehand 10:33 16.12.2012

Re: šta sad?

donekle smo i mi sami krivi jer ne sasecamo te stereotipe u srpskom društvu u korenu, u momentu nastanka, već ih smatramo za nešto vrlo trendi.

A kad su u srpskom društvu, po tvom mišljenju, nastali ti stereotipi i kako bi ih ti sasecao?
Sem što voliš da mlataraš krupnim rečima - ima li nešto iza toga?
Recimo, čir mog antiamerikanzam (ako se gađenje nad lažima i zločinima imperijalne politike tako može nazvati) nastao je krajem devedesetih. Sa perforacijoim u proleće '99.
Daj da čujem kako bi ga ti, doktore, u mom slučaju, sasekao u korenu?
uostalom, većina srpske inteligencije je komunistička ili neposredno postkomunistička, gde mali amerikanac čuči negde u podsvesti istočnog evropljanina kao usađeni neprijatelj br. 1. a još su nas i bombardovali, i upotrebili kao bokserski džak za daljnje naume. cela JNA je likovala tog marta 1999., kao u priči "Tatarska pustinja", kada se glavnom junaku ostvaruje san da ga napadne omražena neprijateljska vojska.

Jel bar ti znaš šta si ovde napisao? Da u svakom Nemcu čuči mali Hitler? A u svakom jevrejinu mali Šaron? Ili mali Irod? Ili mali Juda?
JNA likovala? jel znaš kad je JNA prestala da postoji, sem u tvom blistavom umu?
Likovala, vojska? To si ti video, čuo, pročitao? Gde?


obama je pričao u kairu kako nastoji da njegova amerika promeni stav prema islamskom svetu (iz nekog razloga pojedine blogerke su propustile ovaj predsednikov nastup), i da prestane da bude glavni neprijatelj u očima tog naroda. po mom mišljenju, amerika treba da uključi i nas iz istočne evrope u ovaj nastup spoljne politike, jer nam je misao očigledno predugo bila neslobodna, da bi prerasla u puku stereotipiju.

Ovakav pasus kaže da je tvoja misao, slobodna od svakog smisla, prerasla stege ovozemaljske logike i poimanja.
A možda je samo nekakvo kvaziintelektualno istisobiiprdnobi u pitanju?

Makso, daj skriptu, molim te, plaćam šta košta.
freehand freehand 10:53 16.12.2012

Re: šta sad?

rekao je da je norveški oficir ubijao srbe tek tako.
pa nije.

Nego kako?

kao i uvek na blogu kad svako priča svoju priču i niko
i ne pokuša da shvati šta je onaj drugi rekao,
kad se ubacuju komentari a da se ne prati kontekst...

Bude toga. Ali ja sam, mislim, vrlo pažljivo i precizno i čitao i pisao, svaku reč.

tyson tyson 13:53 16.12.2012

Re: šta sad?

Pre mesec, dva, mediji su objavili da je umro ili poginuo (cini mi se u Avganistanu) valjda najvise odlikovani norveski oficir, specijalista za komandoske operacije, tako nekako. Tada smo saznali da se pomenuti Norvezanin posebno istakao u borbenim operacijama na Kosovu. Valjda je ubijao Srbe, sve sireci njihovu civilizaciju.

Jeli majketi, gde si pronašao ovo? Daj nađi negde tu vest, ime oficira, bilo šta.

Dva najviše odlikovana Norvežana umrli su ove godine, obojica us imali preko 90 godina i obojica su svoje ordenje i medalje je zaslužili u Drugom svetskom ratu.

Gunnar Sønsteby najodlikovaniji Norvežanin
Hugo Munthe-Kaas najodlikovaniji norveški vojnik

Jedina veza sa komandosima je što je Hugo -Munthe-Kaas bio pripadnik britanskih komandosa.

Jedina veza sa Avganistanom je što je Gunnar Sønsteby podržao taj rat.

Vezu sa Kosovom i pored najbolje volje nisam uspeo da ustanovim.





tyson tyson 13:56 16.12.2012

Re: šta sad?

poso specijalnih jedinica je baš to,oni krše sve zakone i običaje ratovanja.zat se i formiraju da bi delovale iz neprijateljskih redova,tkzv pozadine.glavni poso im je destabilizacija protivničke pozadine,ubijanjem,dizanjem u vazduh i slično.

Gde je ovde kršenje svih zakona i običaja rata? Naročito zakona.

oni su ubuce sa dozvolom za ubijanje.

Nisu li ot svi vojnici u ratu?


NNN NNN 18:19 16.12.2012

Re: šta sad?

imaš li ti neki podatak da je on kršio
zakone i običaje ratovanja? ...
znaš li bilo šta što bi značilo da je počinio bilo kakav zločin?
Nevezano za temu i konkretno pitanje,
vrteli su se neki klipovi gde norveški vojnici na KiM ubijaju pse lutalice (iz čistog ličnog zadovoljstva!)

Ps. Mislim da svako ko svojevoljno uzima oružje u ruke nije baš čist.
blogovatelj blogovatelj 20:59 16.12.2012

Re: šta sad?

Ps. Mislim da svako ko svojevoljno uzima oružje u ruke nije baš čist.


I Elis?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:49 15.12.2012

Pandorina kutija

meni sve ovo izgleda kao da su Ameri vrlo labavom politikom u smislu trgovine, posedovanja i nošenja oružja otvorili pandorinu kutiju koju je sada jako teško zatvoriti....
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:08 15.12.2012

Re: Pandorina kutija

Tačno tako. Pitanje je koliko još ljudi treba da izgine zbog poklopca koji od kutije odvaja - novac.
one for the road one for the road 16:08 15.12.2012

Da je samo to za kontrolu oruzja...

U USA ima vise faktora za ovakva masovna ubistva:

1. Svi su naoruzani i to im je nacionalni ponos, pravo i sloboda i tako vec dvesta i kusur godina, busanje u grudi, nesto kao nase srBstvo, amerikanstsvo, sta li je. Vec se sale na internetu, zovu to 'MURICA i uvek imaju sliku beloglavog orla i neku seljanu kako vozi dzip i mase puskom.

2. Bezdusni kapitalizam koji ima za cilj jedno i samo jedno profit i uspeh i nista se drugo ne racuna, svi moraju da trce i da zaradjuju novce koje ce odmah da predaju bankama jer su zaduzeni do guse. Zasto su zaduzeni? Pogledaj pod 3.

3. Isti taj kapitalizam ih je sve setovao na consumer mode, gde su decenijama istrenirani da momentalno zadovolje svoje zelje (instant gratification), tako da ne razmisljaju ni sekunde pre nego kupe novi telefon, TV, kola, pa cak i kucu, para ima, banke daju kredit za dva minuta (pre-approval) pa ti posle placaj kad stignes (radeci dve-tri posla). Decu nemas vremena ni da vidis, a kamoli da ze zainteresuje za njihovo (mentalno) zdravlje.

4. Health care i uopste briga o ljudima je haos. Ocigledni mentalni bolesnici se ne lece jer drzava nema para a pojedinci bi se radije kljukali lekovima (antidepresanti) nego da odu na pravu terapiju (jeftinije). Od tih lekova zive kao zombiji, izmaknuti od realnosti i onda im je pucanje u skoli samo scena iz nekog najnovijeg blockbustera gde su oni supervilians i gde se konacno resavaju bede i kanalisu sve probleme kroz masovne pokolje.

5. Kad se nesto ovako desi, prodaja oruzja se udvostruci i svaka kampanja za gun control se odbacuje, jer "ljudi ubijaju, ne ubijaju puske i pistolji". I onda se vratimo na tacku 1. i sve ispocetka.

Ova jadna deca su kolateralna steta svega ovoga.

Izvinjavam se Jelici i blogerima ako sam smorio.

Pozdrav.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:22 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

U USA ima vise faktora za ovakva masovna ubistva:

1. Svi su naoruzani


e sad si smorio za medalju
one for the road one for the road 16:37 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

O, hajde sve bukvalno shvati i interpretiraj. 200 miliona privatnog naoruzanja na 300 miliona amerikanaca. Ako izuzmes decu i one koji ne mogu da poseduju, onda su to svi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:36 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

Svi su naoruzani i to im je nacionalni ponos

k'o crnogorci.
JJ Beba JJ Beba 22:21 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

1. Svi su naoruzani

dok ovde nigde oružja
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:23 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

1. Svi su naoruzani

dok ovde nigde oružja

E, bebo, samo nemoj sa onim eldepeističkim fazonima kruga dvojke, za to zaista živaca nemam.
escherichije_colic escherichije_colic 23:00 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

JJ Beba
1. Svi su naoruzani

dok ovde nigde oružja


Ima tona i tona hladnog i vrelog gvožđa, posredne i neposredne ratne traume, iskustva u ubijanju, daleko više socijalne nepravde, frustracije i sirotinje- pa se opet niko ne odlučuje da sipa olovo po- EJ- deci iz obdaništa?! O tome se radi ... i o činjenici da je ovo druga masovna pucnjava za 6 meseci.

Nadajmo se da ovo nije početak serije napada. "Globalno selo" postalo je potpuno surovo mesto za život, mladi otuđeni ljudi su spremni na bilo šta, ne bi li skrenuli pažnju na sebe i dobili svojih 5 minuta u medijima- a modeli koji im se nude i sa kojima se identifikuju su golo nasilje. Nasilje na televiziji, nasilje na filmovima, nasilje u video igricama, na internetu.

Samo se pitam zašto niko od tih napadača nije baja da upadne u stanicu policije i zapuca, nego pucaju u školama na dečicu predškolskog uzrasta? Ne kažem da bi ovo prvo bilo opravdano ali, brate, ako već hoćeš da daš neki statement i odeš u velikom stilu na električnu stolicu, zašto dižeš ruku na jadnu bespomoćnu dečicu?
milisav68 milisav68 23:26 15.12.2012

Re: Da je samo to za kontrolu oruzja...

escherichije_colic

Samo se pitam zašto niko od tih napadača nije baja da upadne u stanicu policije i zapuca, nego pucaju u školama na dečicu predškolskog uzrasta?


Samo ti daj ideje.

Prema izveštaju američke novinske agencije, policija je stigla u bolnicu "Sveti Vinsent" na dojavu da se u njoj nalazi naoružani muškarac.

Prema rečima predstavnika birmingemske policije Džona Vilijamsa, osumnjičeni je otvorio vatru čim je ugledao policajca i ranio njega i dvoje radnika bolnice koji su se tu zatekli.

Policija još utvrđuje razloge zbog kojih je naoružani muškarac bio u bolnici, a vlasti nisu objavile imena ni napadača, ni povređenih.

Do novog oružanog napada u SAD došlo je samo dan nakon što je u osnovnoj školi "Sendi Huk" u Njutaunu, u američkoj državi Konektikat, Adam Lanca (20) ubio 20 đaka, sedam odraslih osoba i potom izvršio samoubistvo.


Alabama: Troje ranjenih u bolnici
strange_ilusion strange_ilusion 16:18 15.12.2012

tragedija



Ova fotografija je zapravo prava tragedija americkog drustva. U kom sam se nazalost i sam zatekao. Iskreno se nadam ne jos dugo. Jadna ova zemlja sa samom sobom a i onaj dio svijeta koji se sa njom petlja. Znajuci mentalno stanje americkog drustva ubjedjen sam da ce zalost roditelja za izgubljenom djecom trajati dotle dok ne krenu zahtjevi za odstetama. Ma koliko to surovo zvucalo, jednostavno, iskustvo zivota u ovoj zemlji me ucvrstilo u tom uvjerenju. Ako uspiju doci do nekog novca roditelji ove jadne djece ce biti zadovoljni sveukpnim ishodom. A zasto je to tako, siroka je tema. Sustina je da kao sto Jelica i nagovjestava u svom tekstu, to da americko drustvo nije civilizovano. To je drustvo sile, sirove sile, potpuno neoplemenjeno, a pride zestoko indoktrinirano i uvuceno u sistem sirove i bezskrupolozna borbe za opstanak.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:25 15.12.2012

Re: tragedija

Znajuci mentalno stanje americkog drustva ubjedjen sam da ce zalost roditelja za izgubljenom djecom trajati dotle dok ne krenu zahtjevi za odstetama. Ma koliko to surovo zvucalo, jednostavno, iskustvo zivota u ovoj zemlji me ucvrstilo u tom uvjerenju. Ako uspiju doci do nekog novca roditelji ove jadne djece ce biti zadovoljni sveukpnim ishodom. A zasto je to tako, siroka je tema.


jel ti citas sta napises?
ti to iz iskustva pricas, ziveo si u USA i znas kako je roditeljima koji izgube decu i onda kad dobiju odstetu sve 5?! JBT!
alselone alselone 16:26 15.12.2012

Re: tragedija

.
strange_ilusion strange_ilusion 16:41 15.12.2012

Re: tragedija

Potrazi interview sa roditeljima djevojke koja je stradala u bioskopu u Denveru. Bice ti jasno o cemu pricam. Namjerno sam tako srocio recenicu ne bi li ljudima doslo do mozga kakvo je stanje. Ljudi u ostatku svijeta tesko mogu pojmiti da je novac ovdje apsolutno iznad svega, iznad zivota, novac ima status bozanstva u Americi i nijedna ljubav se ne moze mjeriti prema toj ljubavi. Sto svet prije prihvati ovu cinjenicu to ce prije doci do tacke kad ce biti moguce menjati svjest ljudi. Na bolje.
nikolazrinyi nikolazrinyi 20:07 15.12.2012

Re: tragedija

jel se ova aplikacija "sveća" na ajfonu plaća ili je fri , jel njeno paljenje lajka ili ripuje fb nalog pokojnika ili nije personalizirana
ivana23 ivana23 20:08 15.12.2012

Re: tragedija

nikolazrinyi
jel se ova aplikacija "sveća" na ajfonu plaća ili je fri , jel njeno paljenje lajka ili ripuje fb nalog pokojnika ili nije personalizirana


Nije sveca, vec zipo upaljac...
Kraja Kraja 20:58 15.12.2012

Re: tragedija

escherichije_colic escherichije_colic 16:29 15.12.2012

oružje

Bez obzira na rigorozne zakone o posedovanju kakvi vladaju kod nas, ako bi neko želeo da počini masakr poput ovog u Konektiketu, bez većih problema bi nabavio lovačku PAPovku, a ni nabaviti kalaša nije nerešiv problem za nekoga ko je rešio da napravi zlo, o kašikarama i "prljavim" pištoljima za stotinak evra da ne pričamo. Kad tome dodamo da smo društvo teško traumatizovano ratovima iz bliske prošlosti, pravo je čudo kako se kod nas takve stvari ne dešavaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:40 15.12.2012

Re: oružje

Bez obzira na rigorozne zakone o posedovanju kakvi vladaju kod nas, ako bi neko želeo da počini masakr poput ovog u Konektiketu, bez većih problema bi nabavio lovačku PAPovku, a ni nabaviti kalaša nije nerešiv problem za nekoga ko je rešio da napravi zlo, o kašikarama i "prljavim" pištoljima za stotinak evra da ne pričamo. Kad tome dodamo da smo društvo teško traumatizovano ratovima iz bliske prošlosti, pravo je čudo kako se kod nas takve stvari ne dešavaju.


E, u tom ako čuči zec. Ako vidiš da imaš taj problem, i ako prebrojiš koliko ljudi gine, i ako vidiš kako je to učestalo, a bi li ako malo razmislio da konačno ludacima ne omogućavaš da se tako LAKO dočepavaju oružja.
tetkino tetkino 17:44 15.12.2012

Re: oružje

escherichije_colic
Bez obzira na rigorozne zakone o posedovanju kakvi vladaju kod nas, ako bi neko želeo da počini masakr poput ovog u Konektiketu, bez većih problema bi nabavio lovačku PAPovku, a ni nabaviti kalaša nije nerešiv problem za nekoga ko je rešio da napravi zlo, o kašikarama i "prljavim" pištoljima za stotinak evra da ne pričamo. Kad tome dodamo da smo društvo teško traumatizovano ratovima iz bliske prošlosti, pravo je čudo kako se kod nas takve stvari ne dešavaju.


Mi uvek sa zapada prepisujemo samo ono najgore. Bojim se, da će vrlo brzo doći dan, kada će neki naš ludak besan što mu mama i tata nisu obezbedili najk patike, laptop i i-phone ući u neku školu i raspaliti po onim svojim drugarima koji ih imaju. Samo zato što ih imaju.

Ne možeš ti deci, a prvenstveno roditeljima, objasniti da, ako nešto možeš da uradiš, to i treba i moraš da uradiš.
Da ako nešto možeš da kupiš, ne trebaš i ne moraš to da kupiš, ila ako kupiš ne moraš da nabijaš to na nos onima koji ne mogu.

U naše škole dolaze klinci koji imaju 1.000 evra u garderobi i toliko u tehnici, koji se razbacuju parama i za "džeparac" potroše više nego što im profesori dobiju za mesec dana. A imaš sa druge strane decu koja ni kiflu nemaju da kupe.

A i naše društvo sve sagledava kroz pare.
Npr. kažeš nekom - on je univerzitetski profesor, ostavio je iza sebe 20 kapitalnih dela, promenio je potpuno naše poznavanje onog što je izučavao, njegov doprinos našoj kulturi i znanju je neizmeran ....
A kažeš, nije zaradio za stan? Ma, budala, pusti ga...

U toj situaciji kad je novac glavni i jedini ocenitelj uspeha, kad je društvo postavljeno tako da su društveni slojevi propusni, ali samo na dole, količina frustracije se nagomilava i naravno uvek se ispoljava samo na bespomoćnima.

ivana23 ivana23 18:29 15.12.2012

Re: oružje

Jelica Greganović
E, u tom ako čuči zec. Ako vidiš da imaš taj problem, i ako prebrojiš koliko ljudi gine, i ako vidiš kako je to učestalo, a bi li ako malo razmislio da konačno ludacima ne omogućavaš da se tako LAKO dočepavaju oružja.


Other civilized countries have "freedom," and they don't have anywhere near as many gun-related deaths as America does.
Banning all guns in this country isn't practical: We love them too much.
But can we please finally talk seriously about banning some guns?
I'm just not ready to accept that we just have to have regular mass shootings and tens of thousands of annual gun death in this country. And I don't see any other practical way to try to reduce the number of these incidents without reducing the availability of assault weapons. And I'm sick of our national policy of standing by and doing nothing while we all wait for the next massacre.


I'm Just Not Ready To Accept That We Have To Have Gun Massacres All The Time
freehand freehand 18:38 15.12.2012

Re: oružje

I'm Just Not Ready To Accept That We Have To Have Gun Massacres All The Time

Džaba ako se fluora ne reše.
escherichije_colic escherichije_colic 19:50 15.12.2012

Re: oružje

Jelica Greganović

E, u tom ako čuči zec. Ako vidiš da imaš taj problem, i ako prebrojiš koliko ljudi gine, i ako vidiš kako je to učestalo, a bi li ako malo razmislio da konačno ludacima ne omogućavaš da se tako LAKO dočepavaju oružja.


Mislim da postoji ozbiljan rizik od izbijanja građanskog rata u SAD ako Obama zaista bude prčkao po "drugom amandmanu".
albertus_magnus albertus_magnus 16:39 15.12.2012

...

Videh nedavno, sad se ne sećam gde, moguće na NG-u, podatak da 41 odsto Amerikanaca smatra kako je važnije pripremati se za smak sveta ili neku drugu kataklizmu nego misliti na penziju. Kada toliki broj ljudi živi u strahu, onda je sve moguće.
Opet, teško je suditi o Americi jer je verovatno reč o najkompleksnijoj zemlji na svetu. Proveo sam godinu dana u Teksasu (gde nema kuće koja nema barem pet dugih cevi) i moje iskustvo je potpuno drugačije od onog koje je imao moj prijatelj u Njujorku, kao da smo boravili na dva kontinenta.
freehand freehand 17:18 15.12.2012

A u Srbiji

kučići jedu trudnice.
mr.fogg mr.fogg 17:28 15.12.2012

Re: A u Srbiji

nema odgovora
'teško je suditi o Americi jer je verovatno reč o najkompleksnijoj zemlji na svetu' - kao i Srbija.
nema odgovora, na žalost.


Jelica Greganović Jelica Greganović 17:39 15.12.2012

Re: A u Srbiji

A u Srbiji
kučići jedu trudnice.

Ne razumem...jesam nešto propustila?
ivana23 ivana23 18:18 15.12.2012

Re: A u Srbiji

Jelica Greganović
A u Srbiji
kučići jedu trudnice.

Ne razumem...jesam nešto propustila?


Svojevremeno je jednu trudnicu napao pas lutalica, pa je Srdjan P. to stalno eksploatisao na blogovima koji su tematski bili pogodni za takav komentar.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:29 15.12.2012

Re: A u Srbiji

Ivana, hvala
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:39 15.12.2012

Re: A u Srbiji

ivana23
Jelica Greganović
A u Srbiji
kučići jedu trudnice.

Ne razumem...jesam nešto propustila?


Svojevremeno je jednu trudnicu napao pas lutalica, pa je Srdjan P. to stalno eksploatisao na blogovima koji su tematski bili pogodni za takav komentar.


I nekoliko osnovaca su napali psi lutalice, kao i par prolaznika, sve to u nekom kratkom periodu. Da, i narodnog poslanika je napao čopor, na vratima (narodne) skupštine. Odma mi je na blogu objašnjeno da se to zapravo nije desilo, a i ako se desilo, nema veze, tričarija, ustvari su novine sve to eksploatisale u političke svrhe. Činjenica je da se novim vlastima problem pasa lutalica rešio, ako ga je uopšte i bilo. Znači, ili su mediji u rukama novih vlasti, ili se i psi sad plaše da izadju na ulice.


freehand freehand 10:10 16.12.2012

Re: A u Srbiji

Činjenica je da se novim vlastima problem pasa lutalica rešio, ako ga je uopšte i bilo. Znači, ili su mediji u rukama novih vlasti, ili se i psi sad plaše da izadju na ulice.

Gde se rešio?
Pajiću Šabane: ovo je siromašna država koja hoće da se ponaša kao bogata država. I ima pse lutalice, ima slabo plaćene šintere, nedovoljno benzina za njihove vozila, nedovoljno para za njihovu opremu i zaštitna sredstva i nedovoljno para za pseće azile.
Ali imamo i društva za zaštitu životinja koja vrište i imamo propise kao bogate zemlje. I onda se psi lutalice tretiraju kao u EU, na primer.
I onda imaš građane u zemlji i svetu koji vrište "Aaaaaaaaaaa, pas-ubica!", i iste te građane koji vrište: "Ubice, varvari zlikovci, kako se neeuorpski ponašate sa tim psom!"
I iste građane koji vrište:"Daju pare za kerove a sirotinja od gladi umire!"
To ti je slika stanja, Šabane Pajiću.
E sad, ja svakako iz Bouldera, Kolorado, ne bih pljuvao po beogradskim šinterima i Srbiji.
Ali to sam samo ja, jebo mene.
Out of Beirut Out of Beirut 18:03 15.12.2012

бог силу не воли

Без читања целог чланка и свих коментара, рећи ћу да је то твој избор што се концентришеш на овај догађај, и мени се чини да се ради о аномалном, претераном фокусу.

Откуд то?

Реакција онаква каква јесте, би била разумљива из перспективе онога ко сматра да је свет једна прилично дивна башта где је мање-више све на свом месту, или да су бар школе такве, или да су деца малтене анђеоска. Ја све њих радије видим делом као динамично градилиште, делом као простор прожимања лепоте, ужаса и тајни.

Има толико тога што заслужује дискусију, овај фокус на негативном управо у најсуморнијем делу године, са моје тачке гледишта, заиста нема смисла.

..........

Овај коментар на јучерашњи догађај је био објављен 1 новембра:

http://thinkorbeeaten.blogspot.co.uk/2012/11/bringing-america-to-breaking-point.html
Goran Vučković Goran Vučković 18:05 15.12.2012

Re: бог силу не воли

и мени се чини да се ради о аномалном, претераном фокусу

Gde je onaj smajli što klanja...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:07 15.12.2012

Re: бог силу не воли

Без читања целог чланка и свих коментара, рећи ћу да је то твој избор што се концентришеш на овај догађај, и мени се чини да се ради о аномалном, претераном фокусу.


Има толико тога што заслужује дискусију, овај фокус на негативном управо у најсуморнијем делу године, са моје тачке гледишта, заиста нема смисла.


Čekaj...ti nisi pročitao ni ceo blog, ni komentare, ali komentarišeš reakciju i ocenjuješ ima li smisla moj slobodni izbor da pišem o čemu želim?

I otkad je praznično, božićno vreme, naročito u SAD, najsumornije doba godine?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:08 15.12.2012

Re: бог силу не воли

Gde je onaj smajli što klanja...

Evo ti ga
docsumann docsumann 19:20 15.12.2012

Re: бог силу не воли

I otkad je praznično, božićno vreme, naročito u SAD, najsumornije doba godine?


ne znam tačno otkad, al' sam čitao neke analize koje govore - zbog čega.

zbog toga što je to doba u kojem se prave neki godišnji bilansi.
za mnoge to znači suočavanje sa neuspjehom, odnosno sa onim što on predstavlja u potrošačkom društvu.
mnogi neće moći svojoj porodici da priušte slavljeniču trpezu i atmosferu koja će se zdušno "propagirati" po medijima i gradovima tih dana.
mnogi će u slavljeničkoj noći biti sami što će samo pojačati njihov osjećaj nevoljenosti, promašenosti, tjeskobe.

kažu da je tih dana broj samoubistava u porastu.
Jukie Jukie 19:25 15.12.2012

Re: бог силу не воли

docsumann
.mnogi će u slavljeničkoj noći biti sami što će samo pojačati njihov osjećaj nevoljenosti, promašenosti, tjeskobe.kažu da je tih dana broj samoubistava u porastu.

Sećam se one serije "moj takozvani život", kada na Novu Godinu svi požele neku želju za sledeću godinu, sem tupavog Džordana Katalanoa koji kada čuje buku odbrojavanja kaže "šta, sad je nova godina?"
maksa83 maksa83 19:53 15.12.2012

Re: бог силу не воли

Goran Vučković
и мени се чини да се ради о аномалном, претераном фокусу

Gde je onaj smajli što klanja...


E'o:




Šalu na stranu, Out-of-Beirut ga je lepo i dobro sročio.
Bili Piton Bili Piton 19:54 15.12.2012

Re: бог силу не воли

docsumann


kažu da je tih dana broj samoubistava u porastu.


Jeste. Za mnoge je to najmizerniji mogući trenutak u godini. Lično, jasno mi je i zašto ali da ne gnjavim sada, nije tema.
ivana23 ivana23 18:10 15.12.2012

***

Two dead after shooting at Las Vegas hotel - Associated Press in Las Vegas, Saturday 15 December 2012
chilash chilash 18:49 15.12.2012

Bez naslova

Iz napisanog se, kao i uvek kod nas, vidi da smo oko svega duboko podeljeni. poneko ima potrebu da kaže nešto drugačije pa i ne mislio tako. Ipak, kako god objašnjavali ovaj događaj on je strašan. Patološko stanje svesti napadača uopšte nije upitno. Međutim, u SAD ovaj masakr neće doneti ništa novo u pogledu kontrole naoružanja i određenih izmena zakona o posedovanju. Sve i kad bi hteli da menjaju, a neće, ko bi oduzeo postojeće naoružanje od građana? Niko, to je nemoguće. A kad je to već tako, dalje implicira, da se novi potencijalni kupac oružja dovodi u neravnopravan položaj u odnosu na one koji već isto poseduju. E, tu nastupa čuveno pozivanje na ustav.. Zatim, posedovanje oružja je duboko ukorenjeno u svesti i tradiciji američke nacije. Proizvođači! Šta bi oni rekli na zabranu slobodne prodaje?
A sam ovaj događaj neće biti ništa drugo do statistički podatak kojem će nadenuti neko komercijalno ime, ( 9/11, let broj taj i taj... ) pa će na njemu vispreni japiji dodatno zarađivati. Američko društvo je zaista nešto univerzalno na planeti i ko nije imao priliku da to duži vremenski period doživi iznutra teško da može imati realnu sliku o međuljudskim odnosima i sistemu vrednosti koji tamo vlada. U SAD porodica onakva kakvom je mi shvatamo postoji samo u serijama i kod bogataša koji velikim novcem drže na okupu svoje najbliže.
Nažalost biće ovakvih vesti još. Bolesnici smatraju da vršenjem ovakvih zločina sebi kupuju mesto u istoriji. Veća tragedija je što se ovakav trend sve više širi evropom pre svega. Stići će i kod nas i brže nego što očekujemo. Vršnjačko nasilje u našim školama je zlo o kojem se ćuti, kad se oglase puške biće kasno.
mr.fogg mr.fogg 19:07 15.12.2012

Nasilje u školama

'nasilje u našim školama je zlo o kojem se ćuti, kad se oglase puške biće kasno'

Da :(
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 19:33 15.12.2012

бука и бес

I? Pa, o tome se i piše ovde. Jašta da je društveni problem. Njihov. Ti ludaci nisu uvezeni. Kao ni zakon koji omogućava da se svako naoruža...ali zato bebe od 1,5 mesec moraju da nose kupaće gaće, sa sve gornjim delom (devojčice)...biće da tu nešto nije u redu...


Скроз болесно друштво, и не мораш да живиш тамо, довољно је да им видиш ријалитије! То и није за коментар.

Гледала сам документарац (наш, не амерички) о неком прекоокеанском броду, где има и наших људи који раде као конобари и сл. и запамтила сам изјаву једне девојке да строго морају да воде рачуна да не дође ни до најмањег физичког контакта и да не смеју да се обраћају путницима са ''душо'' јер аутоматски лете са посла због sexual harassment.
Одвратно је ово што се десило, не могу да нађем речи, само бес и љутња.
nicknaylor nicknaylor 19:46 15.12.2012

Izbor

Svako drustvo bira koji deo drustvenog proizvoda ce koristiti za finansiranje socijalnog mira. Samo sto ljudi najcesce nisu sposobni niti ih zanima da analiziraju dugorocne posledice i veliki plan svega onog sto se desava i izbora koje prave.

Sokantno je kad 20toro dece u finom gradicu USA bude ubijeno zato sto je veliki broj male dece na malom prostoru u malom vremenskom intervalu ali nije toliko sokantno sto neprestano deca umiru od gladi i infekcija u Africi ili Aziji. Bogata drustva zapada ne razmisljaju preterano o tome dok im mala slatka buckasta deca piju milkshake u McDonalds-u jer naime oni smatraju da je ta preraspodela pravedna i da su oni to zaradili i da ne moraju ni sa kim da dele.

E pa dobro, nisu ni Rimljani delili pa su im horde zakucale buzdovanom na vrata Rima.
Jukie Jukie 20:04 15.12.2012

Re: Izbor

nicknaylor
Sokantno je kad 20toro dece u finom gradicu USA bude ubijeno zato sto je veliki broj male dece na malom prostoru u malom vremenskom intervalu ali nije toliko sokantno sto neprestano deca umiru od gladi i infekcija u Africi ili Aziji. Bogata drustva zapada ne razmisljaju preterano o tome dok im mala slatka buckasta deca piju milkshake u McDonalds-u

i dobijaju bolesti srca i krvnih sudova od kojih će onda umirati godinama na rate
po malo
freehand freehand 20:07 15.12.2012

Re: Izbor

E pa dobro, nisu ni Rimljani delili pa su im horde zakucale buzdovanom na vrata Rima.

Slutiš Dikana i strica Vukoja?
nicknaylor nicknaylor 20:43 15.12.2012

Re: Izbor

freehand
E pa dobro, nisu ni Rimljani delili pa su im horde zakucale buzdovanom na vrata Rima.

Slutiš Dikana i strica Vukoja?


Vise sam mislio na Kan Di-ja i Koji Wu-a :) ali super je strip :)
nicknaylor nicknaylor 20:45 15.12.2012

Re: Izbor

Jukie
nicknaylor
Sokantno je kad 20toro dece u finom gradicu USA bude ubijeno zato sto je veliki broj male dece na malom prostoru u malom vremenskom intervalu ali nije toliko sokantno sto neprestano deca umiru od gladi i infekcija u Africi ili Aziji. Bogata drustva zapada ne razmisljaju preterano o tome dok im mala slatka buckasta deca piju milkshake u McDonalds-u

i dobijaju bolesti srca i krvnih sudova od kojih će onda umirati godinama na rate
po malo


Srce i krvotok je super bolest za lecenje, skupe procedure, masivna oboljenja, sa stanovista ekonomije superica, mala operacija, malo lekica, stalni tretmani i laganica kinta :)
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:01 15.12.2012

Podsećanje

Ja samo da podsetim neke blogere na jednu poslovicu.
Da mečka putuje i da može da zaigra pred svačijim vratima. I pred vratima vrtića ili škole. Mnogo je to tužno.
Nisam sklon da kad se nešto desi pronalazim razloge da je to moralo da se desi baš u toj zemlji i baš u takvom sistemu. Amerikanaca ima valjda oko trista miliona, pa imali ili ne oružje ludaka će biti dovoljno. Čudan je to svet, ta USA puna pištolja i pušaka.
Onaj Brejvik mi stalno u glavi. Da smo pravili anketu dva sata pre ludačkog masakra: gde može da se desi neki masakr na poslednjem mestu bi bila Brejvikova otadžbina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:06 15.12.2012

Re: Podsećanje

Da, ali u Brejvikovoj državi je to bio tragični izuzetak, a u SAD je to postalo skoro pravilo. Ima i drugih država sa toliko i više stanovnika, pa se ne upada i puca naokolo i ljudi pobijaju svako malo, niti te države svako malo počinju novi rat za tuđe dobro...kao.
ivana23 ivana23 20:12 15.12.2012

Re: Podsećanje

Da smo pravili anketu dva sata pre ludačkog masakra: gde može da se desi neki masakr na poslednjem mestu bi bila Brejvikova otadžbina.


Sever je pre sklon ka ekstremima. Ima vise neonacistickih grupa, a u Finskoj je npr. takodje bilo ubistava po skolama.

Ja bih rekla da je najmanja sansa da se tako nesto dogodi - u Mediteranskim zemljama.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:14 15.12.2012

Re: Podsećanje

ivana23
Da smo pravili anketu dva sata pre ludačkog masakra: gde može da se desi neki masakr na poslednjem mestu bi bila Brejvikova otadžbina.


Sever je pre sklon ka ekstremima. Ima vise neonacistickih grupa, a u Finskoj je npr. takodje bilo ubistava po skolama.

Ja bih rekla da je najmanja sansa da se tako nesto dogodi - u Mediteranskim zemljama.

Ivana, ne čačakaj mečku.
princi princi 20:54 15.12.2012

Re: Podsećanje

Da, ali u Brejvikovoj državi je to bio tragični izuzetak, a u SAD je to postalo skoro pravilo.

Da, to je ključna razlika. Ne razumem ljude koji porede Brejvika i ovo sad. Brejvik je bio tragičan previd norveške policije, psihijatara, čak i zdravstvenih službi, jednostavno prošao im ispod radara i to je nešto što može da se desi u svakoj državi na svetu. Veliki, masovan zločin, ali singularna stvar. Ali od Kolumbine 1999. u Americi je bilo 40 pucnjava samo po školama. Oba društva verovatno imaju sličan % psihopata (nisu Ameri ništa luđi od Norvežana, Srba ili Arapa), ali se sistemski problemi sa psihopatama drugačije rešavaju, da ne kažem da je i percepcija problema drugačija. Zato mi se i čini da je rešenje problema mnogo složenije od jednostavne zabrane oružja.
freehand freehand 20:58 15.12.2012

Re: Podsećanje

Da, to je ključna razlika. Ne razumem ljude koji porede Brejvika i ovo sad. Brejvik je bio tragičan previd norveške policije, psihijatara, čak i zdravstvenih službi, jednostavno prošao im ispod radara i to je nešto što može da se desi u svakoj državi na svetu. Veliki, masovan zločin, ali singularna stvar

+ što je Brejvik otišao na skup podmladka političke partije da bi ostvario svoj(umobolni ali u njegovoj glavi) politički cilj. Ili ga promovisao, ili štagod.
A nije nebitna ni razlika u godištiu žrtava za procenu nivoa svireposti i ludila koje su iskazali počinioci.
chilash chilash 21:01 15.12.2012

Re: Podsećanje

Sever je pre sklon ka ekstremima. Ima vise neonacistickih grupa, a u Finskoj je npr. takodje bilo ubistava po skolama.

Ja bih rekla da je najmanja sansa da se tako nesto dogodi - u Mediteranskim zemljama


Na mediteranu se to radi u velikom stilu ništa na sitno.

Izjava ti je najblaže rečeno diskutabilna.
princi princi 21:08 15.12.2012

Re: Podsećanje

+ što je Brejvik otišao na skup podmladka političke partije da bi ostvario svoj(umobolni ali u njegovoj glavi) politički cilj. Ili ga promovisao, ili štagod.

Dobro, pazi, taj politički aspekt je, po meni, totalno nevažan. Čovek očigledno nije normalan. I onaj Japos što je prosuo onaj sarin ili šta beše ono po tokijskom tjubu je isto imao ideju da tako usrećuje svet. Ili oni šašavi Arapi koji su mislili da rade ne znam kako super stvar kad su se zapucali u WTC. Ne bih motive psihopata uzimao u razmatranje. Važnije je, po meni, pitanje ko je odgovoran i ko i kako treba da zaštiti društvo od psihopata. A psihopata ima svugde i na svim stranama.
ivana23 ivana23 21:23 15.12.2012

Re: Podsećanje

chilash
Sever je pre sklon ka ekstremima. Ima vise neonacistickih grupa, a u Finskoj je npr. takodje bilo ubistava po skolama.

Ja bih rekla da je najmanja sansa da se tako nesto dogodi - u Mediteranskim zemljama


Na mediteranu se to radi u velikom stilu ništa na sitno.

Izjava ti je najblaže rečeno diskutabilna.


Razjasni, molim te.
JJ Beba JJ Beba 22:31 15.12.2012

Re: Podsećanje

Važnije je, po meni, pitanje ko je odgovoran i ko i kako treba da zaštiti društvo od psihopata. A psihopata ima svugde i na svim stranama.

da
blogovatelj blogovatelj 00:17 16.12.2012

Re: Podsećanje

Ja bih rekla da je najmanja sansa da se tako nesto dogodi - u Mediteranskim zemljama.


Zato sto u tim zemljama kada im se nesto ne svidja odmah ti to kazu. Ako treba i popljuju se i pobiju, ali istog momenta.
I to je dugorocno jedna izuzetno dobra mentalna terapija.
Seti me ovo fudbalske utakmice, u jednom timu igrao moj sin, u drugom sin krezube Portugalke. Felini da joj je stajling smisljao, ne bi mogao bolji da napravi.
Stajala je pored mene, urlala celu utakmicu, a tim njenog sina gubio sa 1:2.
Onda je pocela da vristi na sudiju u vezi nekog ofsajda. Ja sam se tu zajebao grdno, pa joj uctivo rekao da je stvarno bio ofsajd.
Zaboravila je i tekmu i rezultat i pocela rafalno da deluje ka meni.
Nisam joj ni ja ostao duzan.
Srecom, do kraja utakmice ostalo je bilo par minuta.
Ali zato, kad je tekma zavrsena, uctivo smo se pozdravili i pozeleli da se sto pre sretnemo.
Na rastanku smo iz automobila mahnuli jedno drugom. Uz osmeh. Njen je bio pravi felinijevski.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:32 17.12.2012

Re: Podsećanje

princi Ne razumem ljude koji porede Brejvika i ovo sad.

Šta znači da ljudi porede Brejvika i ovo sad?
Ko je poredio Brejvika i ovo sad?
Ništa nije isto, zločinci i ludaci su različiti. Zajedničko im je da imaju oružje i internet i da se brzo dobija inspiracija, ako imaju predispozicije. U USA se zaista često dešavaju stvari koje se ne dešavaju u drugim zemljama. I obrnuto. Što žrtvama u drugim zemljama nije uteha.
Uskoro ćemo se toliko naviknuti da se u USA dešavaju masovna ubistva i odraslih i dece da ćemo oguglati pa će vesti o tome biti ranga jučerašne mini vesti da su u Avganistanu izginula neka deca.
milivoje_bg milivoje_bg 20:29 15.12.2012

Шта рећи !

Нека је лака црна земља малим анђелима ! О одраслима (не мислим на ове жртве) --- све најгоре !
nikolazrinyi nikolazrinyi 20:32 15.12.2012

If guns are outlawed, only outlaws will

have guns

Pa sad , ako se ukine II amandmam, koliko treba da se ukine i I . ograničavanje prava na obranu i zaštitu jeste temelj američke slobode . I to ne samo na obranu od razbojnika nego i razbojničke države . Sloboda ima svoju cenu, nažalost kao sad krvavu , mučnu i monstruoznu. Ali je ta cena uvek manja od cene života u neslobodi (pa i ropstvu) . naravno argumenti "u ovom veku " , napredno , naučno ... društvena odgovornost viđeni su davno istočno odavde , a bogami i ovde
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:45 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Izem im državu ako ne može da preuzme funkciju odbrane svojih građana...i gostiju i slučajnih prolaznika...
antioksidant antioksidant 20:46 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Jelica Greganović
Izem im državu ako ne može da preuzme funkciju odbrane svojih građana...i gostiju i slučajnih prolaznika...

II amandman ima osnovno uporište u odbrani gradjana od države
freehand freehand 20:48 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

I to ne samo na obranu od razbojnika nego i razbojničke države . Sloboda ima svoju cenu, nažalost kao sad krvavu , mučnu i monstruoznu. Ali je ta cena uvek manja od cene života u neslobodi (pa i ropstvu) .

Aha.

niccolo niccolo 20:52 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

antioksidant
Jelica Greganović
Izem im državu ako ne može da preuzme funkciju odbrane svojih građana...i gostiju i slučajnih prolaznika...

II amandman ima osnovno uporište u odbrani gradjana od države

Da, i nema neke naročite koristi raspravljati o njemu u kontekstu smanjivanja naoružanja u SAD, ako se ne poznaje dobro kako je uopšte došlo do toga da se usvoji, jer se onda propušta da je ideja prava na odbranu građana od države i dalje jedno od najživljih (ako mogu tako da se izrazim) prava tamo (zato bi i ustalo pola amerike i vikalo da se pravi SSSR odnosno Severna Koreja, što kaže Princi)...
ivana23 ivana23 20:58 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Pre 2-3 dana sam gledala na HBO kanalu dugometrazni dokumentarni film Vruca kafa, pa ako ikada budete u prilici, narode, pogledajte kako funkcionise pravni sistem u SAD.


Slika nije iz filma
dragoljub92 dragoljub92 21:22 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

narode, pogledajte kako funkcionise pravni sistem u SAD.

pravni sistem u mojoj zemlji je idealan pa ću sad da se sekiram za američki.
kako li ste došli do proviđenja da ste vi prozvani da rešavate američke socijalne probleme.
sreća amerima što mi nemamo bombu i vojsku inače bi gi jebali nanunaninu.
freehand freehand 21:55 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

dragoljub92
narode, pogledajte kako funkcionise pravni sistem u SAD.

pravni sistem u mojoj zemlji je idealan pa ću sad da se sekiram za američki.
kako li ste došli do proviđenja da ste vi prozvani da rešavate američke socijalne probleme.
sreća amerima što mi nemamo bombu i vojsku inače bi gi jebali nanunaninu.

Daj onda, Dragoljube, spisak poželjnih tema, pa da se držimo toga.
Nači - za početak samo lokal. Šta još?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

kako li ste došli do proviđenja da ste vi prozvani da rešavate američke socijalne probleme.

Mi kao ja ili mi kao mi?


pravni sistem u mojoj zemlji je idealan pa ću sad da se sekiram za američki.

Problem je u tome što kad svrate negde van svojih granica je već prekasno sekirati se.
dragoljub92 dragoljub92 22:17 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Mi kao ja ili mi kao mi?

kao svi
Problem je u tome što kad svrate negde van svojih granica je već prekasno sekirati se.

ko svraća,nisam ču da njihove serijske ubice idu okolo i ubijaju decu po školama,naravno sad će kažeš a njihova vojska ubija.
ti ovde vuče paralelu izmeu amerike svetske sile i američkih ludaka koji pucaju po svima njima.može al je glupo.
braniš norvežane koji su iz osvete bacili kasetnebombe na niš jer smo im srušili avion koji je granatirao betonski most u niš.mlogo dobri ljudi velikog srca. idi begaj.
ovo je američka tragedija i nek ameri traže rešenje koje njima odgovara.
usput da te obavestim da serijski ubica sa najvećim brojem žrtava(64) je rus iz moskve i da su mu većina žrtava bile devojčice čije e delove i jeo.i još je to radio 60-ih godina ,u doba čvrste komunističke rusije.
rusi su napravili seriju o njihovim serijskim ubicama i nisu nimalo zaostajali za amerima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:27 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

može al je glupo.

A da malo pripaziš na rečnik, a? Mislim, jeste da nisam ispunila tvoja očekivanja po pitanju izbora teme, niti se blagovremeno pozanimala o tvojim smatranjima, ali...
Kad smo već kod glupog...kako ono reče njanja...poređenje ti je za medalju. Ili što bi ti rekao, idi begaj.
dragoljub92 dragoljub92 22:38 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

A da malo pripaziš na rečnik, a?

što?šta će bide?
dragoljub92 dragoljub92 22:43 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Daj onda, Dragoljube, spisak poželjnih tema

free ti si umišljaš nešto,a?gde sam ja to reko da je ovo nepoželjna tema za blog?samo sam reko da svoje mišljenje da jee to američki problem koji oni treba da rešavaju a ne mi.
a kolko me sećanje služi ti braniš ljudima da se mešju u poslove stranke čiji nisu članovi nego samo bezvredni glasači bez prava na kritiku.
to što iz besa i nemoći pokušavate da pljuckate amerima pod prozor pane vidite da je pendžer povisoko i da vam se pljuvačka vraća u lice ,tosie vaš problem ,ne moj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:57 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

samo sam reko da svoje mišljenje da jee to američki problem koji oni treba da rešavaju a ne mi.

Potpuno je jasno da samo oni i mogu da ga rešavaju, to uopšte i nije tema, ali to i dalje ne znači da mi ne smemo ili ne treba o tome da razgovaramo.
to što iz besa i nemoći pokušavate da pljuckate amerima pod prozor pane vidite da je pendžer povisoko i da vam se pljuvačka vraća u lice ,tosie vaš problem ,ne moj

Dobro je da si ti tu da nam oči otvoriš i pokažeš jezik.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:08 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

što?šta će bide?

Zato.
A bide neće ništa, kao ni lavabo.
Al moglo bi da bidne.
savamala savamala 23:09 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

usput da te obavestim da serijski ubica sa najvećim brojem žrtava(64) je rus iz moskve i da su mu većina žrtava bile devojčice čije e delove i jeo.i još je to radio 60-ih godina ,u doba čvrste komunističke rusije.


Nije. Za ubicu sa Green River je utvrdjeno da je ubio 71 zenu, mada je osudjen za "samo" 59 ili 60, cini mi se.
freehand freehand 23:11 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

free ti si umišljaš nešto,a?gde sam ja to reko da je ovo nepoželjna tema za blog?

Evo ovde:

samo sam reko da svoje mišljenje da jee to američki problem koji oni treba da rešavaju a ne mi.

Jer ne znam kako bih drugačije razumeo tu tvoju drugu rečenicu.
Što se partije tiče...
Država i partija nisu isto, nego nemam volje da se oko toga sa tobom ubeđujem.
Došlo je tvoje vreme.
Pobedio si - uživaj.
dragoljub92 dragoljub92 23:22 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will


Jer ne znam kako bih drugačije razumeo tu tvoju drugu rečenicu.

upravo kao što i piše ,moje mišljenje bez ičega između redova.
Došlo je tvoje vreme.
Pobedio si - uživaj.

moje vreme je prošlo vreme nemam zašto ni da se radujem a još manje da uživam.
moje i tvoje vreme obeležava ovo[/quote]
dragoljub92 dragoljub92 23:26 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

savamala
usput da te obavestim da serijski ubica sa najvećim brojem žrtava(64) je rus iz moskve i da su mu većina žrtava bile devojčice čije e delove i jeo.i još je to radio 60-ih godina ,u doba čvrste komunističke rusije.


Nije. Za ubicu sa Green River je utvrdjeno da je ubio 71 zenu, mada je osudjen za "samo" 59 ili 60, cini mi se.

pa i z ovog rusa su dokazali samo 64 a pretpostavljaju da ne znaju sve,računa se samo broj dokazanih,mislim ako rusi tvrde da je njihov najveći što bi se ja bunio kad se ameri ne bune.
savamala savamala 23:30 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

pa i z ovog rusa su dokazali samo 64 a pretpostavljaju da ne znaju sve,računa se samo broj dokazanih,


U stvari, nisu rekorderi ni Rus, ni Amerikanac. Srecom nije ni Srbin, mada je on uvek najpametniji. Rekorder je onaj Englez, lekar. Njemu su dokazali vise od 200 ali se pretpostavlja da je ubio skoro 500 ako ne i vise. Kada je smrt u pitanju, niko Germane i njihove derivate ne moze da prevazidje.
freehand freehand 23:40 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

savamala
pa i z ovog rusa su dokazali samo 64 a pretpostavljaju da ne znaju sve,računa se samo broj dokazanih,


U stvari, nisu rekorderi ni Rus, ni Amerikanac. Srecom nije ni Srbin, mada je on uvek najpametniji. Rekorder je onaj Englez, lekar. Njemu su dokazali vise od 200 ali se pretpostavlja da je ubio skoro 500 ako ne i vise. Kada je smrt u pitanju, niko Germane i njihove derivate ne moze da prevazidje.

A suština je da su to promišljene, hladnokrvne serijske ubice koje ne upadaju naoružane u škole, vrtiće, bioskope ili na stanice metroa otvarajući vatru i bacajući bombe.
A biće da postoji sitna distinkcija između ovih pojava i njihovog tumačenja i razumevanja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 15.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

A biće da postoji sitna distinkcija između ovih pojava i njihovog tumačenja i razumevanja.

I ta razlika se ne određuje brojem žrtava, nego brojem činova ubijanja. Ubice o kojima govorimo ubijaju jednom, dok serijske ubice ponavljanjem sa vremenskim razmakom.
savamala savamala 00:02 16.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

I ta razlika se ne određuje brojem žrtava, nego brojem činova ubijanja. Ubice o kojima govorimo ubijaju jednom, dok serijske ubice ponavljanjem sa vremenskim razmakom.


Vremenski razmak je osnova za razlikovanje serijskih od masovnih ubica.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:08 16.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

dok serijske ubice ponavljanjem sa vremenskim razmakom.


Vremenski razmak je osnova za razlikovanje serijskih od masovnih ubica.

Pa to sam i napisala.
savamala savamala 00:42 16.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Pa to sam i napisala.



Da, jesi. Ja samo podvukao.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:58 16.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Pa to sam i napisala.



Da, jesi. Ja samo podvukao.

Hvala.
dragoljub92 dragoljub92 03:07 16.12.2012

Re: If guns are outlawed, only outlaws will

Jelica Greganović
Pa to sam i napisala.



Da, jesi. Ja samo podvukao.

Hvala.

izvinjavam se što zbog odsustva interneta nisam mogao da nastavim sa raspravom,
hvala!
ivana23 ivana23 00:32 16.12.2012

***

Ima svakakvih nacina da se izvrsi ubistvo i 'saubistvo'... Njujork, pre 4-5 dana.

When a news photographer witnesses a tragedy in the making, is his obligation to intervene or to document it?

That question has cropped up anew following the New York Post’s publication, on its front page, of a photo taken moments after a man was pushed onto subway tracks, and moments before he was hit and killed by an oncoming train.





Controversy over NY paper’s image of man about to die

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana