B92 Blog    Članovi    Nebojša Spaić    Beograd danju 14, ili "Spisak za likvidaciju"

Nebojša Spaić
23:29
PET
08
FEB

Beograd danju 14, ili "Spisak za likvidaciju"

U izborno jutro, sad u nedelju, krenuo sam da se nadjem sa prijateljima sa kojima se redovno srećem u jednoj zemunskoj kafani. Uglavnom novinari, najmanje još 2 blogera i, sumnjam, nekoliko komentatora koji nas koji se znamo provociraju, onako zezanja radi. I na jednom stubu, dva ulaza od moje zgrade, primetim okačen spisak ljudi, imenom i prezimenom, poneki i sa adresom, za koje se traži likvidacija.

Zajedno smo procenili da se tu radi o nekoj budali - spoisak je bio napisan olovkom, i bilo je tu nekoliko manje poznatih diplomata iz Brisela i Strazbura, nekoliko očigledno privatnih fiksacija - direktori nekoliko preduzeća i sindikalne vođe radnika nekih firmi propalih u stečaju, pa jdean direktor turističke akgencije, pa dvoje troje ličnosti iz političkog i medijskog života trećeg ranga poznatosti, još poneko i - to je to. Pisalo je i na nekoliko mesta Obraz, pa onda Kill Free, sve ispisanom latinicom, što je interesantno iz te Obraz ideologije, kažem sa ponekom adresom, na papiru A4, zalepljeno selotejpom. Žao mi je što sam, na kraju, pošto smo ga malo razgledali i zaključili da nema smisla zamajavati se sa policijom, bacio taj spisak - čini mi se da je mogao da postane privatni simbol nekontrolisanog društvenog nasilja u koje ulazimo, a i bio bi odlična ilustracija ovog posta.

Kažem, simbol novog kruga nasilja i iracionalnih reakcija na političku situaciju od čega, evo, strepim. To sa Merkatorom možda nema baš nikakve veze sa politikom, ali prekid izložbe svakako ima. Pa ti neki drugi, sitni znaci, nailzgled svakodnevnog života i ponekog sitnog iskakanja, koji nekako stvaraju utisak nelagode, kao da nešto baš loše može da desi.

A opet, možda mi se samo tako čini i možda je baš dobro što sam bacio idiotski list papira.





Komentari (24)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

paceyu  00:22 09.02.2008
Preporuka: 0

obraz?!

#Link  Replika: 0
Ne mogu da se otrgnem od utiska da individue iz Obraza dobijaju previše medijske i intelektualne pažnje uzimajući u obzir da devedeset devet procenata te devijacije društva ima količnik inteligencije nivoa mentalne retardacije. Njihov jedini cilj je promocija u javnosti i taj luksuz im se ne sme priuštiti. Pedesetak frustriranih kompleksaša dobija mnogo više pažnje javnosti od realnog, procentualnog koji bi završio na petoj decimali postotka. I ne treba ih zatvarati i hapsiti već pružiti adekvatno savetovalište u kome bi mogli proširiti svoju perspektivu i sami birati put...koliko god to apsurdno zvučalo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shalarmantan  00:23 09.02.2008
Preporuka: 0

budilnik

#Link  Replika: 0
..bas sada pricam sa mamom....ista tema...bojim se da kao drzava nemamo snage/politicke volje... da se suprostavimo "merkatoru/obrazu" ..kao ni tome "nesto bas lose moze da se desi"......gde su sada one cike sto ostre penkala...sto osvajaju Evropu sa nama....izgleda da je tu samo gazda Voja...i puf paf.....otpor pa DS..uvek optimizam...ne znam sta je ovo veceras..bas mi je bzvz sto jednako imam strepnju/sto sam ovako musav.....ja musav dok one cike kalkulisu da li parlamentarne+lokalne..valja li/ne valja...bla bla bla prica...ajde kontam da valja biti mudar..mora neko da ostane budilnik.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Farbara Strejsend  01:04 09.02.2008
Preporuka: 1

O da...

#Link  Replika: 2
... vidjalo se to i po Vracaru. To Kill free i slicne parole. Papir A4, rukom pisano, selotejpom lepljeno po dijagoinali i sl.
Da nisi bacio list papira mozda smo mogli da uporedimo rukopise. Stil im je nazalost prepoznatljiv.

Skloni smo da govorimo kako smo mi skoro pa unikatni po pitanju nasilja, preteranog nacionalizma i sl.. ali pogledaj samo grcki primer od pre nedelju dana. Anarhisti i desnicari napravise omanji rat u centru Atine.

E, sada, kako se boriti protiv nasilja.. nesto ne videh toliko uspesnih primera. Da je cutanje resenje, svakako nije.
Veliki pozdrav!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Spaić  10:16 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: O da...

Farbara Strejsend
... vidjalo se to i po Vracaru.

Pa i jest Vracar. Garant ista budala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MuadDib  23:06 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: O da...

Будала? Да, свакако. Али једну важну животну лекцију сам одавно научио, проверено + пута: свако је довољно јак да вам нанесе штету!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
stefan.vizantin  01:14 09.02.2008
Preporuka: 1

plasim se...

#Link  Replika: 5
u prilog raspirivanju svog tog ludila svakako ne treba ici. mislim da su organizatori izlozbe mogli i da ocekuju ovakav incident. smatram da bi izlozbu trebalo otkazati zbog bezbednosnih razloga. ne mozete izazivati budale narocito kada ocigledno pojedinim strujama na vlasti ovakvo zaostravanje odgovara. pre svega mislim da ne treba ici na ruku takvim ekstremistima jer je najbitnije ocuvati stabilnost. incident je svakako za osudu ali mislim da izlozba moze da se odrzi i kasnije (da ne bude krvi jer je ocigledno da poremeceni umovi ne prezaju ni od cega). za incident u merkatoru nemam komentara...nadam se da se nece ponoviti, ali se kao i Vi plasim da je postalo ozbiljno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Farbara Strejsend  01:19 09.02.2008
Preporuka: 2

Re: plasim se...

slazem se. sada nije vreme za podizanje svesti. sada je vreme za spustanje tenzije... i odlucne poteze mudrih ljudi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  03:26 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: plasim se...

Uvek je vreme za podizanje svesti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
stefan.vizantin  07:29 09.02.2008
Preporuka: 1

Re: plasim se...

Dawngreeter

Uvek je vreme za podizanje svesti.

mozda jeste ali ako znate da postoji osnovana sumnja da ce zbog postavke izlozbe da dodje do incidenta (budimo realni znali su da poster sa likom vodje OVK moze da iritira pojedince) onda se ista zbog opasnosti po bezbednost odlaze. u trenutku kada je drzava u rasulu, vlada ne funkcionise, extremisti se bude a nezavisnost Kosmeta je blizu, podizanje svesti vise lici na podgrevanje strasti i nadam se da oni koji ne misle tako su spremni da profesionalno i personalno preuzmu odgovornost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Spaić  10:17 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: plasim se...

Izvrstan post o izlozbi je postavila Milica Tomic, molim diskusiju na tu temu prebacite tamo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:48 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: plasim se...

stefan.vizantin
mozda jeste ali ako znate da postoji osnovana sumnja da ce zbog postavke izlozbe da dodje do incidenta (budimo realni znali su da poster sa likom vodje OVK moze da iritira pojedince) onda se ista zbog opasnosti po bezbednost odlaze.


To je na svakome za sebe da odluci. Ja ne krivim nikoga ako u nekom trenutku odluci da je realna opasnost od dobijanja laksih il itezih fizickih povreda previse velika. I ja sam kukavica, ne volim da me biju ako bas ne mora. Ali, eto, ponekad bas mora. A kada to mora, to je, kao sto vec rekoh, na svakome da odluci za sebe.

I naravno da iritira. I treba da iritira. Umetnost nije tu da ti bude lepo nego da te udari pesnicom u zube na ovaj ili onaj nacin. Barem ona umetnost vredna paznje. Ko ne misli tako, nek uziva na dnu bureta.


EDIT:

Nebojša Spaić

Izvrstan post o izlozbi je postavila Milica Tomic, molim diskusiju na tu temu prebacite tamo.


Ups, izvinjavam se. Prvo odgovorih na prethodni komentar pa tek onda videh ovo. U pravu ste, naravno. Ovde prestajem sa diskusijom o izlozbi na ovoj temi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Belius  01:21 09.02.2008
Preporuka: 0

Mislim

#Link  Replika: 0
Ono što ohrabruje je da se neposredno po "dešavanjima", sve više javljaju pojedinci, grupe, mediji, čak i delovi vlasti sa osudama, protestima, ponekad i sa kontra-akcijama.
Laički bih mogao da kažem da civilno ili građansko društvo ipak jača tako da postoji kontra-teža. To je jedino što mi daje veru i nadu u ovim look like kao uvod u katastrofu ponovo mračnim vremenima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Umetnica  01:54 09.02.2008
Preporuka: 1

Obraz Shmobraz

#Link  Replika: 1
Zvali se Obraz, Dveri, DSS ili SPC - svi su ionako na platnom spisku Radeta Bulatovića.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  17:11 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: Obraz Shmobraz

Zvali se Obraz, Dveri, DSS ili SPC - svi su ionako na platnom spisku Radeta Bulatovića.

a po dnevnice i topli obrok idu kod ace tomica.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miki21g  02:18 09.02.2008
Preporuka: 0

dosta je bilo , saterajmo ludilo u ludnice

#Link  Replika: 0
PONEDELJAK u MINUT DO 12h, na platou ispred Filozofskog, protest jer EVROPA NEMA ALTERNATIVU! U 13h protestna SETNJA do Vlade. Ponesi pistaljku! Salji dalje :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  09:11 09.02.2008
Preporuka: 0

Ritam zlocina

#Link  Replika: 0
Mozda su sve ovo slucajnosti, a mozda se radi o podizanju tenzija koje ce sto vrijeme bude islo dalje biti sve vece i vece. dok ne dodje do toga da drzava upadne u kaos bezumlja i onda se pojave patriotske snage koje obecaju red, rad i stegu te preuzmu kontrolu. slicni scenariji odvijali su se diljem svijeta i nadam se da nece imati reprizu u Srbiji. No mozda su ovo samo dogadjaji koji se podudaraju slucajnoscu. Ono sto ostaje svijest je o opasnosti i aktivno djelovanje na sprijecavanju opceg kaosa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Trinidad Tobagović  09:47 09.02.2008
Preporuka: 0

ima svačega

#Link  Replika: 0
Ja ponekad dobijem ono "lanac pismo"- znate ono: pošalji na deset adresa (mailova, brojeva, štagod) i zadesiće te velika sreća, u protivnom si najebo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bosiljkap  10:08 09.02.2008
Preporuka: 2

A Predsednik?

#Link  Replika: 1
Ja sve cekam nasu uspavanu princezu (BT)da se probudi. U prvoj nedelji u kojoj je dobio neverovatnu podrsku, desavaju se Obrazovci, bomba pred Merkatorom ....
Biranje izmedju dva zla je jos uvek ZLO ma kako se mi trudili da u njemu pronadjemo trunku dobra.
Prema tome, ne pravi se pita.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Trinidad Tobagović  10:57 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: A Predsednik?

Nema šanse. Izgleda da se dogovorio sa Koštunicom. Verovatrno će da se prave ludi a svaki će nastaviti da fura svoju priču.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jama  11:58 09.02.2008
Preporuka: 0

kritika izlozbe

#Link  Replika: 3
Naravno uz veliku osudu postupka ovih BUDALA iz ,, ob...a,, ,ne zasluzuju da im se pominje ime, zeleo bih da postavim jedno mozda banalno pitanje. Da li negde postoji jedna strucna , nepristrasna, temeljna kritika ove izlozbe i nacina na koji je prezentovana.
Cini mi se da pricamo o necem sto primamo zdravo za gotovo. Nisam imao priliku da vidim izlozbu ali ako je neko uspeo da je vidi u Novom Sadu ili mozda u Bgd neka iznese ovo sto sam trazio.
Neka mi niko ne zalepi etiketu kako opravdavam ove iz ,,o....a,, jer su stvarno katastrofalni samo zelim da znam sta se htelo tom izlozbom i to u ovom trenutku.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Trinidad Tobagović  12:04 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: kritika izlozbe

Htelo se ukazati na ironiju modernog društva u kojem heroji mučenici i tragične figure (poput Elvisa) postaju pop-kult-kičerica
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jama  12:25 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: kritika izlozbe

heroji mučenici i tragične figure


Pa dobro je li taj Jasari stvarno ,,heroji mučenici i tragične figure ,,
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Trinidad Tobagović  13:24 09.02.2008
Preporuka: 0

Re: kritika izlozbe

To je citat iz kritike Škljazena Malićija
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
historix  12:31 09.02.2008
Preporuka: 0

Mislim da je tema jako ozbiljna

#Link  Replika: 0
..Cini mi se da se niko ne bavi uzrocima ovakvih pojava. Kakvo smo mi drustvo postali, kada neko moze po gradu da kaci proskripcije, da poziva na linc, na nasilje...

Izreci ci nekoliko pretpostavki:

1. Vrlo je verovatno da je u pitanju mlada osoba kojoj je dosta svega, koja nije zadovoljna i kao takva, veoma podlozna za manipulacije.
2. Mozda je clan neke SRS, ili pak OBRAZa, Dveri ili druge kvazipatriotske (neo)nacionalistiocke grupe.
3. Vrlo je verovatno da je iz propale porodice, siromasne i nesrecne.
4. Ono sto nazalost nije verovatno, jeste da mozda ima i diplomu fakulteta ili da veoma uspesno studira.
5. Pretpostavljam i da joj dosadasnje skolovanje nije razvilo kriticko razmisljanje, analiticnost i objektivnost.
6. Ogorcen(a), ta osoba nema mogucnost da dodje do boljeg resenja za svoje probleme, a svakodnevno prezivljava frustracije izazvane svojim polozajem u drustvu, kojim ne moze da bude zadovoljan(a).
7. Postoji mogucnost i da je osoba zenskog pola u pitanju, naravno - ali je to trenutno nebitno.
8. Gotovo je sigurno da ima i istomisljenike.

Ono sto je osnovno pitanje koje iz ovoga proistice, kako identifikovati te ljude, kako ih okupiti i sta raditi sa njima?
Neki propusti se mogu ispraviti, ali neki i ne. Mislim da je kasno baviti se njima kada njihov problem kulminira, pa zavrse u zatvoru, unesrece jos neke ljude i postanu jos ogorceniji.

Glavna stvar je sta uraditi po tom pitanju? NEmam precizan odgovor, ali im svakako nekako prici i uspostaviti zdravu komunikaciju. MOzemo ih osuditi, ali mislim da bi podjednak zlocin bio i da ignorisemo njihovo postojanje i postupke.

Toliko za sada....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT